Ook aangepast, bedankt Richy!
nieuws: Netflix test usernames voor mobiele games in app
Wat is er precies mis met "gebruikersnamen" i.p.v. "usernames"?
Wat is er precies mis met "gebruikersnamen" i.p.v. "usernames"?
[ Voor 4% gewijzigd door TheVivaldi op 28-08-2022 11:25 ]
nieuws: Chromium-browsers laten sites toe om inhoud automatisch naar klembord...
Naar klembord --> Op klembord
Naar klembord --> Op klembord
reviews: De vraag naar hardware daalt - Tekort aan chips slaat om in een over...
Tenminste, als ik kijk naar 'omslaan' in de Dikke Van Dale, gaat het om het onovergankelijke werkwoord en dan komt betekenis 5a het dichtste bij:
van personen, hun gezindheid enz. plotseling veranderen
zijn liefde is omgeslagen in haat
In de voorbeeldzin wordt 'omslaan' gecombineerd met 'in', niet met 'tot'. Ook in deze zin in het artikel klinkt 'omslaan in' mij 'beter in de oren' dan 'omslaan tot'.
daalde → daalden (want 'smartphoneleveringen' is onderwerp en meervoud)Analistenbureau Canalys schat dat wereldwijde smartphoneleveringen in het tweede kwartaal van dit jaar daalde met 9 procent.
hebben → heeft (want 'productie' is onderwerp en enkelvoud)De productie van hpc-chips voor servers en datacenters hebben smartphone-socs inmiddels ingehaald als grootste 'platform' van het bedrijf.
omgeslagen tot → omgeslagen inHet moge duidelijk zijn dat in bepaalde (consumenten)sectoren het chiptekort inmiddels al is omgeslagen tot een behoorlijk overschot, gevoed door lagere uitgaven vanwege inflatie en economische onzekerheden.
Tenminste, als ik kijk naar 'omslaan' in de Dikke Van Dale, gaat het om het onovergankelijke werkwoord en dan komt betekenis 5a het dichtste bij:
van personen, hun gezindheid enz. plotseling veranderen
zijn liefde is omgeslagen in haat
In de voorbeeldzin wordt 'omslaan' gecombineerd met 'in', niet met 'tot'. Ook in deze zin in het artikel klinkt 'omslaan in' mij 'beter in de oren' dan 'omslaan tot'.
nieuws: Netflix test usernames voor mobiele games in app
en rankings → en om rankings (want anders staat er 'en voor rankings te kunnen inzien')Volgens Moser zou de username enkel gebruikt worden voor de multiplayer-functionaliteit in de Netflix-app en rankings te kunnen inzien.
dat bij een Netflix-account hoort → die bij een Netflix-account horenHet icoon en de naam dat bij een Netflix-account hoort, zouden niet gedeeld worden tijdens gamesessies met anderen.
De username zouden → De usernames zouden (of misschien is 'de usernamefunctionaliteit zou' beter?)De username zouden volgens TechCrunch ingezet worden in Into The Breach, Bowling Ballers, Mahjong Solitaire en Heads Up!
streamingdienst maar → streamingdienst, maarHet bedrijf vermeldt dat het onderzoek blijft doen naar andere potentiële gamingfeatures voor zijn streamingdienst maar geeft verder geen details.
liggen, momenteel → liggen; momenteel (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma, @JayStout)Het aantal mobiele games dat via de streamingdienst gedownload kan worden moet dit jaar op 50 komen te liggen, momenteel zijn er 26 spellen te vinden op het platform.
Cloud gaming → Cloudgaming (niet in het GB, maar bijv. cloudcomputing en cloudomgeving wel)Cloud gaming lijkt ook een piste te zijn die Netflix onderzoekt.
piste → mogelijkheid (?; in ieder geval iets anders dan 'piste', want dat is Vlaams-Nederlands voor 'een van de verschillende mogelijke wegen om iets te realiseren of te onderzoeken')Cloud gaming lijkt ook een piste te zijn die Netflix onderzoekt.
cloud gaminginfrastructuur → cloudgaminginfrastructuurEnkele weken geleden ontdekten journalisten van de Amerikaanse website Protocol immers dat Netflix personeel zoekt met ervaring in cloud gaminginfrastructuur.
nieuws: Google introduceert sdk die multi-device-appervaringen mogelijk moet ...
wi-fi → wifi (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=wifi, @JayStout)Deze api’s staan in voor het detecteren van apparaten in de buurt via bluetooth, wi-fi en ultrawideband, het opzetten van een versleutelde low-latencyverbindingen, het autoriseren van een peer-to-peerverbinding en het doorsturen van appdata naar meerdere toestellen.
low-latencyverbindingen → low-latencyverbinding (of haal 'een' ervoor weg)Deze api’s staan in voor het detecteren van apparaten in de buurt via bluetooth, wi-fi en ultrawideband, het opzetten van een versleutelde low-latencyverbindingen, het autoriseren van een peer-to-peerverbinding en het doorsturen van appdata naar meerdere toestellen.
nieuws: Chromium-browsers laten sites toe om inhoud automatisch naar klembord...
Geen spel- of tikfout, maar aangezien ik toch al de aandacht van @JayStout heb:
naar het klembord → op het klembord (zoals door @TheVivaldi al aangegeven voor de kop van het artikel)Websites kunnen bij een Chromium-browser automatisch en zonder enige vorm van toestemming inhoud plakken naar het klembord op een apparaat.
werden → zijn (zie ook https://taaladvies.net/we...oltooide-tijden-algemeen/, @JayStout)Dit komt omdat bepaalde vereisten werden uitgeschakeld tijdens een voorgaande Chromium-build.
Geen spel- of tikfout, maar aangezien ik toch al de aandacht van @JayStout heb:
Hoe/Waar dan, want ik heb geen flauw idee wanneer ik naar de url van Webplatform News ga …Gebruikers van een Chromium-browser zoals Google Chrome, Microsoft Edge, Opera en Brave Browser kunnen via de website Webplatform News zelf nagaan hoe deze site automatisch tekst naar het klembord van een apparaat kan plakken zonder dat een gebruiker daarvan op de hoogte is of zelfs een handeling heeft uitgevoerd.
nieuws: Evan Blass lekt specificaties Snapdragon 6 Gen 1-soc
het 4nm-procesDe chipset wordt gebakken op 4nm-proces
de lek → het lekDe gpu ondersteunt volgens de lek van Evan Blass onder andere hdr-weergave
pixel → pixelsfoto’s kan maken met maximaal 108 megapixel
aan → met (een snelheid van...)Dankzij de Spectra-isp kan er ook 4k-hdr-video opgenomen worden aan 30fps.
alweer 'aan'... of is dat iets Belgisch?Er kan ook slomo-video opgenomen worden aan maximaal 240 fps
maximum → maximaal, of "maximum van"maximum 12GB aan werkgeheugen
[ Voor 36% gewijzigd door Bergen op 28-08-2022 14:03 ]
reviews: Dakar Desert Rally - Vrij rondcrossen in Saudi-Arabië
Rallies → Rally'sDat er drie jaargangen Dakar Rallies in het spel zitten,
Tot hier bijgewerkt, bedankt!
en 270p moet natuurlijk 720p zijn.Bergen schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 14:00:
nieuws: Evan Blass lekt specificaties Snapdragon 6 Gen 1-soc
[...]
het 4nm-proces
[...]
de lek → het lek
[...]
pixel → pixels
[...]
aan → met (een snelheid van...)
[...]
alweer 'aan'... of is dat iets Belgisch?
[...]
maximum → maximaal, of "maximum van"
Waar ik al enigszins bang voor was …
nieuws: Websites kunnen via Chromium-browsers inhoud automatisch op klembord ...
Het is of 'kopiëren naar' of 'plakken op', niet 'kopiëren op' of 'plakken naar', @JayStout!
En ik heb nog steeds geen flauw idee hoe/waar er dan automatisch tekst op het klembord wordt geplakt wanneer je naar Webplatform News gaat in een Chromium-browser … Ben ik dan echt de enige die het niet snapt?
nieuws: Websites kunnen via Chromium-browsers inhoud automatisch op klembord ...
Het is of 'kopiëren naar' of 'plakken op', niet 'kopiëren op' of 'plakken naar', @JayStout!
En ik heb nog steeds geen flauw idee hoe/waar er dan automatisch tekst op het klembord wordt geplakt wanneer je naar Webplatform News gaat in een Chromium-browser … Ben ik dan echt de enige die het niet snapt?
14u00 → 14.00 uur (zie ook https://taaladvies.net/8h30-of-8u30-of-830-u-of-830-uur/; ook al tig keer aangegeven, @JayStout, maar je blijft maar volharden!)Update, 14u00: Oorspronkelijke titel gewijzigd.
Nee, de titel was voorheen: Chromium-browsers laten sites toe om inhoud automatisch naar klembord te plakken.Die was voorheen: 'Chromium-browsers laten sites toe om inhoud automatisch op klembord te kopiëren'.
reviews: Dakar Desert Rally - Vrij rondcrossen in Saudi-Arabië
-> wierDaar zitten PR-medewerkers bij wiens taak het vooral is om iedereen op het juiste moment in de juiste hokjes te krijgen.
nieuws: 'Netflix overweegt prijzen van 7 tot 9 dollar voor abonnement met rec...
in de koptekst;
Netflix overweegt een prijs van zeven tot negen dollar per maand voor zijn abonnement met advertenties. Dat meldt Bloomberg op basis van eigen bronnen. Het is niet bekend wat het abonnement met reclame gaat kosten in Europa.
Beide gaan over MET advertentie, eest over de prijs en de 2e dat deze niet bekend is.
in de koptekst;
Netflix overweegt een prijs van zeven tot negen dollar per maand voor zijn abonnement met advertenties. Dat meldt Bloomberg op basis van eigen bronnen. Het is niet bekend wat het abonnement met reclame gaat kosten in Europa.
Beide gaan over MET advertentie, eest over de prijs en de 2e dat deze niet bekend is.
…in Europamassareal schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:07:
nieuws: 'Netflix overweegt prijzen van 7 tot 9 dollar voor abonnement met rec...
in de koptekst;
Dubbele post

[ Voor 93% gewijzigd door wlang op 29-08-2022 16:57 ]
downloads: Total Commander 10.51 bèta 4
In titel: niet bèta 4 maar RC4, zo blijkt uit de tekst van het bericht.
In titel: niet bèta 4 maar RC4, zo blijkt uit de tekst van het bericht.
nieuws: Websites kunnen via Chromium-browsers inhoud automatisch naar klembor...
De zin daarachter zegt dat ook. Die twee zinnen achter elkaar slaan nu als een tang op een varken.
En ik heb nog steeds geen flauw idee hoe/waar er dan automatisch tekst op het klembord wordt geplakt wanneer je naar Webplatform News gaat in een Chromium-browser … Ben ik dan echt de enige die het niet snapt? Er wordt gewoonweg totaal niet op ingegaan en het is nu de derde keer dat ik het meld. Raar hoor.
Ik herhaal het nog maar een keer. De titel was voorheen: Chromium-browsers laten sites toe om inhoud automatisch naar klembord te plakken, niet Chromium-browsers laten sites toe om inhoud automatisch naar klembord te kopiëren.Die was voorheen: 'Chromium-browsers laten sites toe om inhoud automatisch naar klembord te kopiëren'.
De zin daarachter zegt dat ook. Die twee zinnen achter elkaar slaan nu als een tang op een varken.
En ik heb nog steeds geen flauw idee hoe/waar er dan automatisch tekst op het klembord wordt geplakt wanneer je naar Webplatform News gaat in een Chromium-browser … Ben ik dan echt de enige die het niet snapt? Er wordt gewoonweg totaal niet op ingegaan en het is nu de derde keer dat ik het meld. Raar hoor.
nieuws: 'EU gaat niet in beroep tegen schrappen Qualcomm-boete van miljard euro'
Onderaan ergens staat revelante ipv relevante
Onderaan ergens staat revelante ipv relevante
nieuws: Musk dagvaardt Twitter-klokkenluider in overnamerechtszaak om spamacc...
2e zin moet eindigen op een t.
😘
2e zin moet eindigen op een t.
😘
http://tweakers.net/gallery/123027/sys
reviews: Het Space Launch System gaat omhoog - NASA's peperdure, 'politieke' ...
de twee uur durende launch window → het twee uur durende launch window (de directste vertaling van window is venster, een het-woord)Maandag om 14.33 uur Nederlandse tijd begint de twee uur durende launch window.
vloeibare waterstofaandrijving → vloeibarewaterstofaandrijving (want anders is de aandrijving vloeibaar, niet de waterstof)Dankzij de twee aan weerszijden gemonteerde vastebrandstofmotoren en de vier RS-25-motoren van de Core Stage zal SLS de ruimte bereiken, waarna de cryogene, vloeibare waterstofaandrijving van de RL10-motor ervoor moet zorgen dat Orion met de European Service Module de maan bereikt.
nieuws: Debian vervangt Google met DuckDuckGo als standaard in ChromeDebian is een van de grootste besturingssystemen Google met een privacyvriendelijk alternatief vervangt.
De “die” vergeten
De grootste besturingssystemen die Google…
nieuws: Debian vervangt Google door DuckDuckGo als standaard in Chrome
Chrome is niet hetzelfde als Chromium. Volgens mij gaat het in dit artikel enkel over Chromium, dus Chrome zal dan wel een tikfout zijn? (o.a. in de titel)
Chrome is niet hetzelfde als Chromium. Volgens mij gaat het in dit artikel enkel over Chromium, dus Chrome zal dan wel een tikfout zijn? (o.a. in de titel)
Als Apple vasthoudt aan de resolutie van 12 megepixels,
Naar aanleiding van je voorgaande opmerkingen was al verduidelijkt waar er automatisch naar het klembord wordt gekopieerd: …'naar het klembord van het apparaat van de gebruiker'. Ook de update is nu verbeterd.richy3908 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:05:
nieuws: Websites kunnen via Chromium-browsers inhoud automatisch naar klembor...
[...]
Ik herhaal het nog maar een keer. De titel was voorheen: Chromium-browsers laten sites toe om inhoud automatisch naar klembord te plakken, niet Chromium-browsers laten sites toe om inhoud automatisch naar klembord te kopiëren.
Hier: https://taaladvies.net/de...lse-leenwoorden-algemeen/ wordt uitgelegd dat 'het' kan worden gebruikt bij vormgelijkenis met een Nederlands het-woord. Enfin, we hebben 'launch window' nu vervangen door de Nederlandse vertaling.richy3908 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 23:21:
reviews: Het Space Launch System gaat omhoog - NASA's peperdure, 'politieke' ...
[...]
de twee uur durende launch window → het twee uur durende launch window (de directste vertaling van window is venster, een het-woord)
[...]
De rest is ook verbeterd. Dank aan iedereen!
nieuws: Debian vervangt Google door DuckDuckGo als standaard in Chromium
...Linux-distro [...] vervangt Google...
Hier ontbreekt een woord? [Debian]
...Linux-distro [...] vervangt Google...
Hier ontbreekt een woord? [Debian]
Ik heb het verbeterd, bedankt!
https://tweakers.net/revi...s-nog-beter-geworden.html
In de intro/samenvatting wordt over lightning versie gesproken, dat moet denk ik de lightspeed versie zijn?
Of heeft Logitech een samenwerking met Apple 😉
In de intro/samenvatting wordt over lightning versie gesproken, dat moet denk ik de lightspeed versie zijn?
Of heeft Logitech een samenwerking met Apple 😉
nieuws: Duitsland verplicht uitschakelen van digitale reclameborden om energi...
"Het ministerie van Wetenschap en Klimaatbescherming" => Onjuiste vertaling van "Bundesministerium für Wirtschaft und Klimaschutz". Wirtschaft is economie, niet wetenschap.
Ik ga er van uit dat een vertaalfoutje ook prima in Spel- en Tikfoutjes mag... zo niet, excuses.
"Het ministerie van Wetenschap en Klimaatbescherming" => Onjuiste vertaling van "Bundesministerium für Wirtschaft und Klimaschutz". Wirtschaft is economie, niet wetenschap.
Ik ga er van uit dat een vertaalfoutje ook prima in Spel- en Tikfoutjes mag... zo niet, excuses.
[ Voor 25% gewijzigd door multiplexer op 30-08-2022 11:52 ]
nieuws: Microsoft maakt virtual machines op Arm in Azure breed beschikbaar
Dit moet denk ik iets zijn als:Microsoft maakt deze week virtual machines op Azure beschikbaar die op Arm-processors.
- Microsoft maakt deze week virtual machines op Azure beschikbaar die op Arm-processors draaien.
- Microsoft maakt deze week virtual machines op Azure beschikbaar die Arm-processors gebruiken.
- Microsoft maakt deze week virtual machines op Azure beschikbaar die gebruik maken van Arm-processors.
[ Voor 0% gewijzigd door skimine op 30-08-2022 15:34 . Reden: typo ]
Ik heb beide foutjes verbeterd. Bedankt!
...die...skimine schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:29:
- Microsoft maakt deze week virtual machines op Azure beschikbaar gebruik maken van Arm-processors.
nieuws: 8BitDo komt in oktober met Ultimate-controllers voor Switch en pc's
In ieder geval mobiel staat boven de afbeeldingen 8Bitdo ipv zoals de rest van de tekst 8BitDo
Android.Het, mist en spatie
In ieder geval mobiel staat boven de afbeeldingen 8Bitdo ipv zoals de rest van de tekst 8BitDo
Android.Het, mist en spatie
[ Voor 5% gewijzigd door PeacekeeperNL op 30-08-2022 18:28 ]
Mijn reviews al gezien?
Scherp. Ik heb het aangepast, maar kan even duren voor het ook zichtbaar is.PeacekeeperNL schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:27:
nieuws: 8BitDo komt in oktober met Ultimate-controllers voor Switch en pc's
Vergeet de missende spatie nietRobert Zomers schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:29:
[...]
Scherp. Ik heb het aangepast, maar kan even duren voor het ook zichtbaar is.
Inmiddels gefixt zie ik
[ Voor 4% gewijzigd door PeacekeeperNL op 30-08-2022 18:31 ]
Mijn reviews al gezien?
CC @JayStoutDelpozo schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:19:
[...]
Naar aanleiding van je voorgaande opmerkingen was al verduidelijkt waar er automatisch naar het klembord wordt gekopieerd: …'naar het klembord van het apparaat van de gebruiker'. Ook de update is nu verbeterd.
Oké, dat was me niet opgevallen inderdaad. Maakt het er voor mij overigens niet duidelijker op, want het lijkt me nogal logisch dat het naar het klembord van het apparaat van de gebruiker wordt gekopieerd (waar anders heen?), dus m.i. is het een overbodige toevoeging.
Het gaat mij erom dat ik naar die webpagina ga met Microsoft Edge en er wordt niets naar het klembord gekopieerd. Maar goed, ik zal wel de enige zijn die het niet snapt, blijkbaar. Het zij zo.
Update: ik zie dat Jay mij een DM heeft gestuurd en hij gaf daarin aan dat het bij hem wel automatisch gebeurt en niet snapt waarom het bij mij niet gebeurt, maar dat dit mogelijk een extensie is die hiervoor zorgt. En toen ging bij mij het licht branden, want ik heb het e.e.a. aan extensies draaien inderdaad …
Ik open de link naar Webplatform News in een InPrivate-venster en tada, er staat het volgende in mijn klembord:
Excuses voor de ruis die ik heb veroorzaakt! Stom van me!Hello, this message is in your clipboard because you visited the website Web Platform News in a browser that allows websites to write to the clipboard without the user’s permission. Sorry for the inconvenience. For more information about this issue, see https://github.com/w3c/clipboard-apis/issues/182.

[ Voor 35% gewijzigd door richy3908 op 30-08-2022 19:01 ]
Dit verduidelijkt inderdaad het e.e.a., bedankt voor de link.Delpozo schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:29:
[...]
Hier: https://taaladvies.net/de...lse-leenwoorden-algemeen/ wordt uitgelegd dat 'het' kan worden gebruikt bij vormgelijkenis met een Nederlands het-woord. Enfin, we hebben 'launch window' nu vervangen door de Nederlandse vertaling.
De rest is ook verbeterd. Dank aan iedereen!
Ik zie alleen wel dat 'launch window' vervangen is door 'lanceervenster' en dat is natuurlijk helemaal prima. Ik zie echter dat er 'de' voor staat, maar 'venster' is toch onzijdig (en 'lanceervenster' dus ook)?
nieuws: G.Skill en Corsair kondigen DDR5-dimms aan speciaal voor AM5
Ook Corsair zegt dat de nieuwe DDR5-geheugenmodules 6000 megatrasfers per seconde bieden.
Moet megatransfers zijn.
Ook Corsair zegt dat de nieuwe DDR5-geheugenmodules 6000 megatrasfers per seconde bieden.
Moet megatransfers zijn.
This footer is intentionally left blank
Dank, tot hier weer bijgewerkt.
de/het lanceervenster laat ik even aan eindredactie.
de/het lanceervenster laat ik even aan eindredactie.
nieuws: G.Skill en Corsair kondigen DDR5-dimms aan speciaal voor AM5
Wie ook rgb-verlichting wil, is beperkt tot de Trident-dimms.Wie ook rgb-verlichting is beperkt tot de Trident-dimms.
nieuws: Twitter brengt functie uit die tweets zichtbaar maakt voor beperkte g...
toegangelijker -> toegankelijkerVolgens Twitter moet de Circle-functie 'het platform toegangelijker maken'.
nieuws: Microsoft maakt virtual machines op Arm in Azure breed beschikbaar
REHL RHEL
Red Hat Enterprise Linux
REHL RHEL
Red Hat Enterprise Linux
nieuws: Nederlandse overheidsinstanties mogen straks commerciële clouddienste...
wel, dat → wel; dat'Private' clouddiensten mochten wel, dat zijn clouddiensten die in beheer zijn van een overheidsinstantie 'of exclusief door een marktpartij worden aangeboden'.
eerder genoemde → eerdergenoemde (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=eerdergenoemd)Wanneer het Cloudbeleid ingaat is niet duidelijk, mogelijk wordt er eerst gewacht op de eerder genoemde risicoafweging.
gaan toezien → gaan erop toezienDe Algemene Rekenkamer, Auditdienst Rijk en Autoriteit Persoonsgegevens gaan toezien dat overheden het beleid volgen.
[ Voor 10% gewijzigd door richy3908 op 31-08-2022 07:19 ]
We zijn weer bij. Bedankt allemaal!
nieuws: Microsoft integreert To Do in Outlook met nieuwe update
Een 'de' weggestreept (dit is de enige plek in het artikel waarin er ineens 'de' voor 'Wunderlist' staat).Wunderlist bleef nog enige tijd bestaan, maar Microsoft heeft de Wunderlist uiteindelijk samengevoegd met zijn eigen To Do-app.
Wil je deze misschien ook nog oppakken?MoniqueVdB schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:38:
richy3908 in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45"
Er staat overigens eerder in het artikel ook al 'het lanceervenster', dus niet alleen is 'de lanceervenster' incorrect Nederlands, maar ook nog inconsequent.
Er staat datn in dit artikel
dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur
nieuws: Bang & Olufsen introduceert soundbar met ingebouwde tv-standaard voor...
die zin loopt nietHet bracket beschikt over kabelgoten is gemotoriseerd
nieuws: Bang & Olufsen introduceert soundbar met ingebouwde tv-standaard voor...
Lijkt me dat je een soundbar in een standaard / meubel inbouwt, dan dat je dat andersom doet. Dus de titel is ook een beetje vreemd, als je het mij vraagt.
Lijkt me dat je een soundbar in een standaard / meubel inbouwt, dan dat je dat andersom doet. Dus de titel is ook een beetje vreemd, als je het mij vraagt.
reviews: Teruglevertarief zonnepanelen keldert - Vrij spel voor energielevera...
"Die vergoeding van 80 procent is meestal hoger dan het tarief dat veel energieleveranciers momenteel zelf hebben bepaald, al kan het zijn dat er ook een maximumtarief komt."
Is het bepaald of betaald? Is waarschijnlijk allebei waar. Verder net artikel, informatief.
"Die vergoeding van 80 procent is meestal hoger dan het tarief dat veel energieleveranciers momenteel zelf hebben bepaald, al kan het zijn dat er ook een maximumtarief komt."
Is het bepaald of betaald? Is waarschijnlijk allebei waar. Verder net artikel, informatief.
Ik heb dit even teruggekoppeld naar de auteurs van het artikel. Bedankt voor het doorgeven!Aardwolf schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:32:
reviews: Teruglevertarief zonnepanelen keldert - Vrij spel voor energielevera...
De rest is aangepast!
De bedoeling is/was het woord ‘bepaald’ inderdaad. Die zin was later toegevoegd. Bedankt voor het melden.
downloads: FreeFileSync 11.25
"laatr" ipv laat
"laatr" ipv laat
nieuws: Nieuw fraudesysteem Nederlandse fiscus wordt voorlopig niet gebruikt
ik denk dat het nieuwe fraudedetectiesysteem wordt bedoeld. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat jullie fiscus systemen gaat opzetten om fraude te plegen
ik denk dat het nieuwe fraudedetectiesysteem wordt bedoeld. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat jullie fiscus systemen gaat opzetten om fraude te plegen
terug verkocht → terugverkocht (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=terugverkopen)Alle stroom die over is, moet voor een lagere prijs aan de markt worden terug verkocht.
daar bovenop → daarbovenop (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=daarbovenop)Als een bedrijf energie inkoopt voor de komende maand, betaalt het niet alleen de sterk gestegen marktprijs, zoals 600 euro per MWh, maar ook een initial margin daar bovenop om risico's af te dekken.
Jan Willen Zwang → Jan Willem Zwang (zoals in de rest van het artikel)Jan Willen Zwang kan zich niet voorstellen dat maandelijks salderen formeel wordt toegestaan.
nieuws: NASA fikst issue waarbij Voyager 1 telemetriedata via kapotte compute...
beiden → beide (zie ook https://taaladvies.net/be...aar-een-mens-en-een-dier/, @Koekiemonsterr)Voyager 1 en Voyager 2 bevinden zich beiden al enige tijd in interstellaire ruimte, het gebied buiten de heliosfeer.
nieuws: LG introduceert 42"-oled-tv met paneel dat in stapjes is te buigen
Gebruik 'er' of 'hier', maar beide is dubbelop.Het is onduidelijk of er hier meer presets aan toe zijn te voegen en of de vooraf ingestelde twee standen zijn aan te passen.
De foutjes zijn verbeterd. Bedankt!
nieuws: Nieuw anti-fraudesysteem Nederlandse fiscus wordt voorlopig niet gebr...
anti-fraudesysteem → antifraudesysteem (niet in het GB, maar antifraudedienst wel)Nieuw anti-fraudesysteem Nederlandse fiscus wordt voorlopig niet gebruikt
anti-fraudesysteem → antifraudesysteemHet nieuwe anti-fraudesysteem van de Belastingdienst wordt voorlopig niet ingezet.
Een 'de' weggestreept.Hiermee heeft de fiscus de jarenlang de privacywetgeving van de AVG geschonden, oordeelde de AP vorig jaar.
nieuws: HMD presenteert eerste Nokia-smartphone zonder adapter in de doos
Onder het kopje Nokia G60
Onder het kopje Nokia G60
Die X moet denk ik een G zijnDe X60 heeft varianten met 64GB en 128GB aan opslag
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
reviews: Lenovo Glasses T1 - Een externe monitor op je neus
verduistert → verduisterdGebruik je de T1 om film te kijken in een ruimte die verder verduistert is, zoals een slaapkamer, dan zal het kleine beetje transparantie waarschijnlijk geeneens opvallen.
[ Voor 8% gewijzigd door P_Tingen op 01-09-2022 16:22 ]
... en gaat over tot de orde van de dag
Wow, dat is snel
... en gaat over tot de orde van de dag
nieuws: OPPO begint volgend jaar met telefoons leveren zonder adapters
Samung -> SamsungOnder meer Samung, Apple, Xiaomi en Google gingen OPPO al voor.
nieuws: Kobo brengt waterdichte Clara 2E-e-reader met 6 inch scherm uit voor ...
vanaf donderdag bestellen → vanaf donderdag te bestellenHet toestel is vanaf donderdag bestellen in Nederland, maar niet in België.
"Het bedrijf zegt dat de exemplaren in winkels inmiddels vrij van dit probleem." zijn.
nieuws: Dell: scherm XPS 13 Plus kan bij sommige exemplaren uit de behuizing ...
@Mark_88
nieuws: Dell: scherm XPS 13 Plus kan bij sommige exemplaren uit de behuizing ...
@Mark_88
nieuws: Deel van Twitter Blue-abonnees krijgt binnen een maand 'edit tweet'-knop
"Het abonnement is beschikbaar in de VS, Canada, Australië, and Nieuw-Zeeland." → en Nieuw-Zeeland
"Het abonnement is beschikbaar in de VS, Canada, Australië, and Nieuw-Zeeland." → en Nieuw-Zeeland
[ Voor 18% gewijzigd door TheVivaldi op 01-09-2022 23:16 ]
nieuws: OPPO begint volgend jaar met telefoons leveren zonder adapters
gebruik maakt → gebruikmaakt (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=gebruikmaken, @arnoudwokke)OPPO liet tot nu toe de adapters niet weg, omdat het gebruik maakt van een eigen snellaadtechniek die het SuperVOOC noemt.
nieuws: Arm klaagt Qualcomm aan wegens licentie-inbreuk omtrent Nuvia-overname
Volgens de Dikke Van Dale kan 'voordoen' helemaal niet in deze context gebruikt worden en 'voorkomen' wel, @AverageNL:
voor iem. verschijnen, m.n. voor het gerecht
voordoet → voorkomtHet is niet bekend wanneer deze voordoet.
Volgens de Dikke Van Dale kan 'voordoen' helemaal niet in deze context gebruikt worden en 'voorkomen' wel, @AverageNL:
voor iem. verschijnen, m.n. voor het gerecht
- morgen moet hij voorkomen
- vandaag komt de zaak van V. voor
ze zal vandaag behandeld worden voor de rechter
nieuws: HEMA gaat in Nederland proef doen met afrekenen bij elke medewerker
Betalingen kunnen met alle in Nederland gangbare methodes → Betalingen kunnen met alle in Nederland gangbare methodes gedaan wordenBetalingen kunnen met alle in Nederland gangbare methodes, waaronder Maestro, Apple Pay en Google Pay.
Een tweede 'al' weggestreept (dubbelop).Er zijn al veel apps die dat al claimen te doen.
Veranderd -> verandert"Tenzij er iets groots veranderd, komt er in de toekomst een nieuwe generatie aan Steam Deck-producten"
nieuws: Valve: nieuwe Steam Decks krijgen 'andere vormen', mogelijk streaming...
nieuws: Telecomwaakhond geeft Telenet boete van 190.000 euro na stormschade d...
Er staat overal "De BIPT"; dit moet zijn "het BIPT"
BIPT staat voor "Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie"
Het is "het instituut", niet "de instituut"
Er staat overal "De BIPT"; dit moet zijn "het BIPT"
BIPT staat voor "Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie"
Het is "het instituut", niet "de instituut"
De laptop heeft een 14,1"-lcd met 1920x1080 pixels en een verversingssnelheid van 60Hz. Het is een touchscreen. De laptop kan heeft een scharnier die het mogelijk maakt om hem om te draaien en in tentmodus als tablet te gebruiken, iets waar OFF Global de laptop naar heeft vernoemd. De laptop heeft een 38Wh-accu en heeft een vingerafdrukscanner voor Windows Hello. De laptop is 18,6mm dik en weegt 1,6kg
reviews: Lenovo Glasses T1 - Een externe monitor op je neus
moeten → moet (alhoewel 'glasses' in het Engels natuurlijk meervoud is, net als 'trousers', is de directe vertaling, 'bril', dat niet. Bovendien is al de hele tijd enkelvoud gebruikt in de rest van het artikel)De Glasses T1 moeten begin 2023 op de markt komen en zullen dan minder dan 500 dollar gaan kosten.
zullen → zalDe Glasses T1 moeten begin 2023 op de markt komen en zullen dan minder dan 500 dollar gaan kosten.
Aangepast! Bedankt voor het doorgeven!
nieuws: Europese Commissie vraagt reacties op right to repair-regels voor sma...
reparaties proberen minder aantrekkelijk te maken → reparaties minder aantrekkelijk proberen te maken (of anders 'proberen reparaties minder aantrekkelijk te maken')Ook gelden er maximumprijzen voor onderdelen, om zo te voorkomen dat fabrikanten reparaties proberen minder aantrekkelijk te maken door te hoge prijzen voor onderdelen.
feedback-periode → feedbackperiodeDe feedback-periode loopt tot eind deze maand.
die → die feedback (ik snap dat 'die' moet slaan op 'feedback', echter, in de zin ervoor staat niet 'feedback', maar 'feedbackperiode')De Europese Commissie gaat die vervolgens beoordelen en hakt voor het einde van het jaar een knoop door.
nieuws: NASA stelt lancering SLS-raket voor een tweede keer uit
SLS is al sinds 2011 in ontwikkeling:Het Space Launch System is sinds 2019 in ontwikkeling
wikiThe Space Launch System (abbreviated as SLS) is an American super heavy-lift expendable launch vehicle under development by NASA since 2011
nieuws: Waar blijft de aangepaste Google-software voor het Nederlandse onderw...
meest privacyvriendelijke → privacyvriendelijkste (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=privacyvriendelijk en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/)Google staat niet direct bekend als het meest privacyvriendelijke bedrijf.
G Suit for Education → G Suite for Education (zie ook https://www.blog.google/o...ducing-g-suite-education/)Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Ingrid van Engelshoven en minister voor het Basis- en Voortgezet Onderwijs en Media Arie Slob stuurden tegelijk een brief over een onderzoek naar G Suit for Education, inmiddels hernoemd naar Workspace for Education.
ChromeOS → Chrome OS (of schrijf overal 'ChromeOS', ook een mogelijkheid, maar blijf wel consequent; de nieuwe naam wordt ChromeOS volgens Google, maar aangezien Google op de ene plek Chrome OS schrijft en op de andere plek ChromeOS, zijn ze zelf nogal inconsequent)Diagnostische gegevens (ook voor aparte gegevensstroom uit ChromeOS en Chrome browser): verlies van controle, onrechtmatige verwerking
Chrome browser → Chrome-browserDiagnostische gegevens (ook voor aparte gegevensstroom uit ChromeOS en Chrome browser): verlies van controle, onrechtmatige verwerking
Diagnostische → diagnostischeOntbreken inspraak op doorgifte van Diagnostische gegevens aan verwerkers en derde partijen: verlies van controle, verlies van vertrouwelijkheid
Cloud-aanbieder → cloudaanbieder (niet in het GB, maar clouddienst wel; in de linker kolom wel aan elkaar geschreven, dus ook nog inconsequent)Gebruik van Cloud-aanbieder (mogelijk onrechtmatige toegang tot inhoud en metagegevens): verlies van controle, verlies van vertrouwelijkheid, heridentificatie van gepseudonimiseerde gegevens en onrechtmatige (verdere) verwerking
op → over (alhoewel het 'een antwoord op een vraag' is, gaat het hier over 'onduidelijkheden over een aantal vragen', dus is op incorrect)"De AP adviseert onderwijskoepels SURF en Sivon op basis van het bovenstaande de inzet van Google G Suite for Education niet aan te vangen dan wel voort te zetten, nu er onduidelijkheden bestaan op een aantal fundamentele vragen die dienen te worden beantwoord."
nieuws: The Pokémon Company klaagt Chinese gamebedrijven aan om Pokémon-kloon
Te hard lijken? Anglicisme. Goed is: te veel.lijken de spelfiguurtjes uit de Chinese game Pocket Monster Reissue te hard op
Komma is overbodig.Het spel Pocket Monster Reissue, is al sinds 2015 op de Chinese markt.
nieuws: Microsoft Edge-gebruikers melden opstartproblemen na update
En een stukje verder:
Er ontbreekt een 'c' in "enhanced"Die versie bevat enkele beveiligingsupdates waaronder wijzigingen in de enhaned security mode van de browser.
En een stukje verder:
De laatste 'n' in "regenden" hoort daar niet.waarna het klachten regenden op de fora van Microsoft.
[ Voor 17% gewijzigd door Eagle_Erwin op 04-09-2022 14:54 ]
nieuws: Agentschap Telecom start onderzoek naar cybersecurity omvormers zonne...
tot → toe (zie ook https://taaladvies.net/af...j-toegang-tot-of-toe-had/, @JayStout)Volgens de Nederlandse minister voor Klimaat en Energie Rob Jetten hebben de fabrikanten en leveranciers van iot-apparaten, waar omvormers voor zonnepanelen tot worden gerekend, een belangrijke verantwoordelijkheid ten opzichte van de veiligheid en betrouwbaarheid van het Nederlandse elektriciteitsnet.
Solarman, dat is een Chinees bedrijf → Solarman; dat is een Chinees bedrijf (of anders 'Solarman, dat een Chinees bedrijf is')Het onderzoek van het Agentschap Telecom komt er nadat de Nederlandse hacker Jelle Ursem eind juli toegang wist te krijgen tot de systemen van Solarman, dat is een Chinees bedrijf dat monitorsoftware voor omvormers voor zonnepanelen levert.
@JayStout , ten eerste gaat het om registry values, niet registry keys, een ontzettend veelgemaakte fout (maar daardoor niet minder fout). Ten tweede kan deze registerwaarde onder HKCU staan en/of onder HKLM, dus dat het er enkele zijn, is niet een gegeven.
enkele keys → een of twee valuesHet probleem zou opgelost kunnen worden door enkele keys te verwijderen in het register.
@JayStout , ten eerste gaat het om registry values, niet registry keys, een ontzettend veelgemaakte fout (maar daardoor niet minder fout). Ten tweede kan deze registerwaarde onder HKCU staan en/of onder HKLM, dus dat het er enkele zijn, is niet een gegeven.
bracht donderdag versie 105 uit van zijn Edge-browser → heeft donderdag versie 105 van zijn Edge-browser uitgebracht (zie ook https://taaladvies.net/we...oltooide-tijden-algemeen/)Microsoft bracht donderdag versie 105 uit van zijn Edge-browser.
vond een workaround voor het probleem → heeft een workaround voor het probleem gevondenHet Duitse Deskmodder zag deze klachten ook en vond een workaround voor het probleem.
twee keys → een of twee valuesDe twee keys die daaronder te vinden zijn, kunnen vervolgens verwijderd worden om de Edge-browser opnieuw correct te laten opstarten.
daaronder te vinden zijn → dan gevonden worden (je zoekt op de naam van de registerwaarde zelf, dus wat er gevonden wordt, is die specifieke registerwaarde en die staat daarom niet onder wat er gevonden is)De twee keys die daaronder te vinden zijn, kunnen vervolgens verwijderd worden om de Edge-browser opnieuw correct te laten opstarten.
erkende het probleem → heeft het probleem erkendEen medewerker van Microsoft erkende het probleem en stelde op Twitter dat er volgende week een update van de Edge-browser aankomt die het probleem zou moeten verhelpen.
nieuws: The Pokémon Company klaagt Chinese gamebedrijven aan om Pokémon-kloon
@JayStout, het lijkt erop dat hier een betekenis van 'overmaken' is gebruikt die volgens de Dikke Van Dale alleen in het Vlaams-Nederlands gangbaar is:
BE bezorgen, doorgeven
verontschuldigingen overmaken → verontschuldigingen aanbiedenThe Pokémon Company eist dat de zes bedrijven verontschuldigingen overmaken richting The Pokémon Company op de populaire Chinese sociale media en belangrijke app-platforms uit het land.
@JayStout, het lijkt erop dat hier een betekenis van 'overmaken' is gebruikt die volgens de Dikke Van Dale alleen in het Vlaams-Nederlands gangbaar is:
BE bezorgen, doorgeven
- een brief, gegevens, informatie overmaken
nieuws: Agentschap Telecom start onderzoek naar cybersecurity omvormers zonne...
1: Volgens de minister voor Klimaat en Energie kunnen omvormers ...
of
2: Volgens minister voor Klimaat en Energie Rob Jetten, kunnen omvormers ...
Moet men niet kiezen tussen twee vormen? :Volgens minister voor Klimaat en Energie kunnen omvormers ...
1: Volgens de minister voor Klimaat en Energie kunnen omvormers ...
of
2: Volgens minister voor Klimaat en Energie Rob Jetten, kunnen omvormers ...
Tot hier bijgewerkt, bedankt iedereen!
Nog één klein dingetje:JayStout schreef op zondag 4 september 2022 @ 21:55:
Tot hier bijgewerkt, bedankt iedereen!
Ik kan me voorstellen dat je 'enkele' vervangen door 'één of twee' misschien te veel van het goede vond, maar vervang dan in ieder geval 'keys' door 'values', zoals je verderop in het artikel wel gedaan hebt.Het probleem zou opgelost kunnen worden door enkele keys te verwijderen in het register.
Dit topic is gesloten.