De meeste vriendjespolitke vind juist plaats op de plekken waar de lidstaten zelf beslissen (eurogroep) en niet het EP.MrMonkE schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:26:
[...]
Ja deze Europarlementariers tappen uit het vaatje "Do as i say, not as i do.". Er is te weinig controle (beheersing (van), macht (over)) vanuit de lidstaten richting het parlement dus die kunnen niet corrigeren. Een tijd geleden was er nog dat circus met die nieuwe functie waar maar 1 kandidaat voor was en dat er even doorgehamerd werdt. Zijn secretaresse/secretaris volgde hem weer op in zijn oude functie die hij achter liet. Dat zijn toch zaken waar je als je er kennis van neemt toch achter je oren gaat krabben.
Maar de meeste liezers zullen het iet eens gehoord hebben laat staan het zich nog herinneren.
(Ik zal nog even googlen naar die naam, net al gedaan maar kan het niet vinden.)
Recent opnieuw:Philip Ross schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:22:
Die is al sinds 2009 niet meer te gebruiken volgens jouw eigen quote.
EU-parlement dicht gat in 'absurde pensioenregeling' parlementariërs
Het aanvullende pensioen van zo’n duizend voormalige Europarlementariërs wordt niet gekort, ook al kampt hun pensioenfonds met grote tekorten. Het fonds heeft een dekkingsgraad van slechts 37 procent. De rekening wordt doorgeschoven naar het Europees Parlement: op de begroting is 270 miljoen opzij gezet om het gat te dichten.
Volgens de Nederlandse pensioendeskundige Theo Kocken hebben de gepensioneerde parlementariërs veel te weinig premie betaald voor het pensioen dat ze krijgen. “Het is een absurde pensioenregeling met veel te veel toezeggingen voor veel te weinig premie."
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dat is dus voor mensen die in het verleden van die regeling gebruik gemaakt hebben. Wij gaan toch ook niet achteraf mensen die van de vertrekregeling van de belastingdienst gebruik gemaakt hebben korten?
Korten wij de baby boomers ook omdat ze te weinig betaald hebben voor hun AOW? Nee, dat laten we de huidige werkenden ophoesten.
[ Voor 15% gewijzigd door Philip Ross op 08-05-2019 12:31 ]
@Philip Ross waar komt die pro-EP houding vandaan als het gaat om vergoedingen en pensioenregelingen waar Jan Modaal even twee keer in zijn ogen van zou wrijven? In andere topics zie ik je met een hart voor de lagere inkomens en bashen op groot kapitaal. Hier heb je mensen die Europa vertegenwoordigen en, naar mijn mening, uitzonderlijk hoge vergoedingen daarvoor krijgen betaald met belastingeld en dat is allemaal oké?
15 euro meer per dag dan de vergoeding van de Rijksoverheid. Vind dit eigenlijk zeer beperkt en kan mij zelfs voorstellen dat het redelijk is om voor een politicus een hogere vergoeding te gevan dan de standaard lump sumvergoeding voor een ambtenaar.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:48:
@Philip Ross waar komt die pro-EP houding vandaan als het gaat om vergoedingen
Het gaat om oppervlak (aantal x bedrag) en niet om de instanties. Hierop richten gaat sowieso om een symbool in plaats van om het echte effect?Hier heb je mensen die Europa vertegenwoordigen en, naar mijn mening, uitzonderlijk hoge vergoedingen daarvoor krijgen betaald met belastingeld en dat is allemaal oké?
Zelfde kan je voorstellen voor ziektekosten overigens! Daar zit een zelfde omslagstelsel inPhilip Ross schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:30:
[...]
Korten wij de baby boomers ook omdat ze te weinig betaald hebben voor hun AOW? Nee, dat laten we de huidige werkenden ophoesten.
[ Voor 18% gewijzigd door ANdrode op 08-05-2019 12:59 ]
ik ben helemaal niet voor dat soort regelingen. Maar ik ben tegen het misbruiken van dat soort regelingen om de hele EU als graaiers af te schilderen en als iets puur slechts.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:48:
@Philip Ross waar komt die pro-EP houding vandaan als het gaat om vergoedingen en pensioenregelingen waar Jan Modaal even twee keer in zijn ogen van zou wrijven? In andere topics zie ik je met een hart voor de lagere inkomens en bashen op groot kapitaal. Hier heb je mensen die Europa vertegenwoordigen en, naar mijn mening, uitzonderlijk hoge vergoedingen daarvoor krijgen betaald met belastingeld en dat is allemaal oké?
De EU levert ons gewoon heel veel op, zelfs met dit soort regelingen is het een grote plus.
Dus absoluut moeten dat soort regelingen aangepakt worden maar we moeten niet doen alsof dat iets van alleen de EU is. Elke overheid heeft dat soort regelingen.
Een anti-EU geluid gaat dan ook helemaal niets bereiken tegen dit soort regelingen want de meeste anti-EU partijen zijn juist extreem voor zichzelf op aan het komen en maken massaal misbruik van dit soort regelingen.
Dus stem liever op de linkse partijen die nog een poging gaan doen de kosten van dit soort regelingen via belastingen bij bedrijven neer te leggen die nu alle belastingen ontwijken.
Waarom zou het EU parlement hierin slagen als ze niet eens in staat zijn hun eigen uitwassen aan te pakken ?Philip Ross schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:58:
[...]
Dus stem liever op de linkse partijen die nog een poging gaan doen de kosten van dit soort regelingen via belastingen bij bedrijven neer te leggen die nu alle belastingen ontwijken.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ten eerste, omdat het hun zelf niet raakt.IJzerlijm schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:23:
[...]
Waarom zou het EU parlement hierin slagen als ze niet eens in staat zijn hun eigen uitwassen aan te pakken ?
Ten tweede, we kunnen het toch proberen? Er is nog nooit een linkse meerderheid geweest dus misschien als die wel zou komen dat dit soort zaken wel aangepakt kan worden.
Voor de 'gewone man' is dat inderdaad het onplezierige vooruitzicht:Philip Ross schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:30:
Nou is dit geen halszaak en moeten we de komende verkiezingen veel breder zien, maar wat bescheidenheid zou ze wel sieren in het EP. De Nederlandse Staat gaat gelukkig ook geen miljarden inleggen om de de pensioenen van babyboomers te garanderen.Pensioenfonds ABP vreest pensioenkortingen in 2021
Het pensioenfonds schrijft in zijn jaarverslag dat het op zijn vroegst in 2021 de pensioenen zal moeten korten. In het ergste scenario daalt de kritische dekkingsgraad rond het einde van het jaar onder de 90 procent. Dan moet het pensioenfonds mogelijk volgend jaar al kortingen doorvoeren. Op 31 maart bleek de beleidsdekkingsgraad nog verder gezakt naar 102,4 procent.
ABP is een pensioenfonds voor ambtenaren en mensen uit het onderwijs. Bij dit pensioenfonds zijn bijna drie miljoen mensen aangesloten.
Toch zijn er pogingen om dat wel te doen. Daarnaast betalen de werkenden al extreem veel om de pensioenen van de baby boomers op peil te houden.hoevenpe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:35:
[...]
Voor de 'gewone man' is dat inderdaad het onplezierige vooruitzicht:
[...]
Nou is dit geen halszaak en moeten we de komende verkiezingen veel breder zien, maar wat bescheidenheid zou ze wel sieren in het EP. De Nederlandse Staat gaat gelukkig ook geen miljarden inleggen om de de pensioenen van babyboomers te garanderen.
En bij de AOW legt de staat wel die miljarden in.
Van mij mogen ze keihard korten hoor, maar om een of andere reden zijn het de mensen die klagen dat hun pensioen niet gekort mag worden vaak dezelfde als die klagen over dat de EU uit graaiers bestaat.
Ik vind best dat we mogen korten op dat soort regelingen bij de EU maar we moeten niet gaan lopen doen alsof de EU heel anders is dan onze eigen overheid.
Vergeet zorg niet: dat is net zoals de AOW een omslagstelsel.Philip Ross schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:41:
[...]
Toch zijn er pogingen om dat wel te doen. Daarnaast betalen de werkenden al extreem veel om de pensioenen van de baby boomers op peil te houden.
En bij de AOW legt de staat wel die miljarden in.
De prognose is dat in 2040 6.5% van BBP aan AOW en 16,4% van BBP aan zorg wordt uitgegeven.
offtopic:
Hier ot: Maar is dat intergenerationele solidariteit?
Hier ot: Maar is dat intergenerationele solidariteit?
[ Voor 6% gewijzigd door ANdrode op 08-05-2019 19:16 ]
Je vindt dit nu best omdat het om iemand gaat wiens mening je niet deelt.Philip Ross schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:22:
[...]
Er staat toch gewoon een hoop leugens in? Het is niet een nep parlement om er maar 1 te noemen. Ook is het niet anti democratisch. Daarnaast noemt hij alle parlementariers gekken, uitgerangeerde alcoholisten en dronkemanskoppen. Dat is toch gewoon mensen zwart maken?
Van mij had hij hier een flinke ban voor mogen krijgen ja. Dit is gewoon smaad en in nederland strafbaar.
Maar eenieder die hier objectief naar kijkt moet dit wel een heel enge ontwikkeling vinden. De reactie is niet verwijderd omdat er zozeer iets verschrikkelijks in zou staan (na menselijke beoordeling door Twitter is hij immers weer terug geplaatst), maar enkel omdat andere twitteraars die het niet eens waren met de INHOUD van de tweet het hebben aangemerkt als 'misleidende informatie'.
Grappig is wel dat in dit ene geval precies het tegenovergestelde is bereikt, het bericht is vandaag immers massaal geretweet.
Als met gecoördineerde acties onwelgevallige meningen van het internet te verwijderen zijn lijkt me dat de bijl aan de wortel van het vrije internet. Want het kan 'jouw' kant natuurlijk ook overkomen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
[YouTube: Dit is Hans Brusselmans]
Wat vinden we hier eigenlijk van?
Heb de indruk dat de SP hier de plank een beetje misslaat door vorm voor inhoud te stellen.
Al doet die Ron Meyer het voordoen alsof de inhoud niet begrepen wordt.
Heb de indruk dat de SP hier de plank een beetje misslaat door vorm voor inhoud te stellen.
Je kan inderdaad wel half Twitter sluiten als je hier voor kan vertrekken. Zo'n filmpje als van de SP hierboven zou je dan eerder een ban op verwachten.alexbl69 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:26:
[...]
Je vindt dit nu best omdat het om iemand gaat wiens mening je niet deelt.
Maar eenieder die hier objectief naar kijkt moet dit wel een heel enge ontwikkeling vinden. De reactie is niet verwijderd omdat er zozeer iets verschrikkelijks in zou staan (na menselijke beoordeling door Twitter is hij immers weer terug geplaatst), maar enkel omdat andere twitteraars die het niet eens waren met de INHOUD van de tweet het hebben aangemerkt als 'misleidende informatie'.
Grappig is wel dat in dit ene geval precies het tegenovergestelde is bereikt, het bericht is vandaag immers massaal geretweet.
Als met gecoördineerde acties onwelgevallige meningen van het internet te verwijderen zijn lijkt me dat de bijl aan de wortel van het vrije internet. Want het kan 'jouw' kant natuurlijk ook overkomen.
Like. Wtf.sambalbaj schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:34:
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Tja, da's de SP van de afgelopen jaren. Ze zijn toch wel behoorlijk wat populistischer geworden, en dan gaat de vorm al snel boven de inhoud.sambalbaj schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:34:
Ergens behoorlijk ironisch, want een sterk en sociaal Europa zou imho behoorlijk goed zijn voor hun traditionele achterban, da's dus een Europa die ervoor zorgt dat miljardenbedrijven eens netjes hun eerlijke deel belasting gaan betalen, en dat geld kan bijvoorbeeld naar, om iets wat de SP vreselijk belangrijk vindt eens te noemen, de zorg. Juist een "zwakker" Europa met minder macht over de deelstaten lijkt me vooral handig voor "het kapitaal", maar da's eigenlijk een discussie die beter in het algemene topic past.
Verder zou ik zo op Frans Brusselmans stemmen, zo'n rare Eurofiel ben ik wel
People as things, that’s where it starts.
@sambalbaj dat filmpje
ik denk dat het wel erg effectief is voor de doelgroep die SP probeert te bereiken
Vraagje; hoe hoog scoort jullie hoogste match met de kieswijzer? Ik blijf steken op zo'n 55%, de laagste op 30%
ben ik dan zo'n mix van allerlei partijen qua standpunten?

Vraagje; hoe hoog scoort jullie hoogste match met de kieswijzer? Ik blijf steken op zo'n 55%, de laagste op 30%
[ Voor 44% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 09-05-2019 07:52 ]
Het is wel een knap in elkaar gezet filmpje met een hoop humor, zie FvD en PVV dat nog niet zo gelikt doen. Dit werkt veel beter dan schreeuwen, gaat niet voor niets viral.
Nee hoor, zit zelf tussen de 65% en 25% waarbij CDA en FvD bovenaan en Volt stijf onderaan staat. Opmerkelijk de VVD bij mij slechts op 50%, die zijn inderdaad een stuk pro-europeeser dan ze willen uitstralen.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:51:
Vraagje; hoe hoog scoort jullie hoogste match met de kieswijzer? Ik blijf steken op zo'n 55%, de laagste op 30%ben ik dan zo'n mix van allerlei partijen qua standpunten?
[ Voor 59% gewijzigd door hoevenpe op 09-05-2019 08:07 ]
Een brexit lost het probleem dat hij waarneemt op. De Europese unie IS het probleem.Brent schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:25:
Zie Farage, die het EP gebruikt als studio voor zijn youtube-clips, niet als democratisch orgaan waar hij de problemen die hij waarneemt oplost.
Dus hij heeft precies daar gedaan waarvoor hij kwam, het met het Verenigd Koninkrijk ontvluchten van de EU.
NIet om dingen op te lossen.
★ Lijkt joop.nl wel hier ★
Dat is een aanname die jij doet, niet de waarheid.alexbl69 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:26:
[...]
Je vindt dit nu best omdat het om iemand gaat wiens mening je niet deelt.
Daar zal je echt meer onderbouwing voor moeten hebben.Maar eenieder die hier objectief naar kijkt moet dit wel een heel enge ontwikkeling vinden.
Jij werkt bij twitter? Dit kan je niet weten. Misschien is het wel alleen terug gedraaid vanwege de hoeveelheid klachten van mensen nadat het weggehaald was. Dat zou ook niet de eerste keer zijn.De reactie is niet verwijderd omdat er zozeer iets verschrikkelijks in zou staan (na menselijke beoordeling door Twitter is hij immers weer terug geplaatst), maar enkel omdat andere twitteraars die het niet eens waren met de INHOUD van de tweet het hebben aangemerkt als 'misleidende informatie'.
Objectief is het gewoon smaad en laster en zeer zeker misleidend dus. De vraag is wel of de richtlijnen van twitter zo is.
Hier ga je er dus weer van uit dat het onterecht verwijderd was door een groep mensen die het zo aangemerkt hebben. Dat zal je echt moeten aantonen.Als met gecoördineerde acties onwelgevallige meningen van het internet te verwijderen zijn lijkt me dat de bijl aan de wortel van het vrije internet. Want het kan 'jouw' kant natuurlijk ook overkomen.
Ofwel: In mijn ogen is het gewoon misleidende informatie rondom verkiezingen en mag hij zelfs aangeklaagd worden vanwege smaad en laster. Heeft niets te maken met of ik het wel of niet met hem eens ben maar gewoon objectief omdat ik denk dat dat is hoe de wet in nederland werkt.
Vind het nogal vergaand om de mening van iemand te bestempelen als misleidende informatie. Je leest uit zijn tweet vrij duidelijk dat het zijn mening is. Misleidende informatie vind ik eerder onderzoeken die betrouwbaar ogen maar verkeerde cijfers/conclusies bevatten. Of nieuwsberichten die echt ogen maar foutieve informatie bevatten.
Dus je mag zomaar leugens over anderen verspreiden omdat je het een "mening" kan noemen?Piet_Piraat7 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:14:
Vind het nogal vergaand om de mening van iemand te bestempelen als misleidende informatie. Je leest uit zijn tweet vrij duidelijk dat het zijn mening is. Misleidende informatie vind ik eerder onderzoeken die betrouwbaar ogen maar verkeerde cijfers/conclusies bevatten. Of nieuwsberichten die echt ogen maar foutieve informatie bevatten.
Sorry, maar als journalist kom je daar niet mee weg.
Een mening maakt je niet vrij om alles maar te roepen.
Dan kun je de hele politiek wel verbieden... Allemaal overdrijven over elkaar, negatieve punten belichten etc.Philip Ross schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:26:
[...]
Dus je mag zomaar leugens over anderen verspreiden omdat je het een "mening" kan noemen?
Sorry, maar als journalist kom je daar niet mee weg.
Een mening maakt je niet vrij om alles maar te roepen.
Iemand zich al ingelezen in de kandidatenlijst van FvD?
Derk Jan Eppink
Rob Roos
Rob Rooken
Dorien Rookmaker
Michiel Hoogeveen
Frederik Jansen
Sytze van Odijk
Gideon van Meijeren
Toine Beukering
Anton van Schijndel
Paul Frentrop
Thierry Baudet
[ Voor 24% gewijzigd door BlakHawk op 09-05-2019 13:02 ]
Dat mag inderdaad: zoiets heet vrijheid van meningsuiting en als de aangesprokene daar een probleem mee heeft dan kan hij/zij naar de rechter.Philip Ross schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:26:
Dus je mag zomaar leugens over anderen verspreiden omdat je het een "mening" kan noemen?
Overdrijven is niet zo heel erg als het geen absurde vormen aan neemt. Negatieve punten belichten sowieso niet. Maar er zijn wel grenzen wanneer iets gewoon domweg een leugen is en daar moet je een streep trekken. Als je leugens gaat toestaan in de politiek kan je net zo goed je democratie opdoeken.dfrenner schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:01:
[...]
Dan kun je de hele politiek wel verbieden... Allemaal overdrijven over elkaar, negatieve punten belichten etc.
In nederland mag dat dus niet en is het zelfs strafbaar. Dat heet smaad en laster en is bij wet verboden.hoevenpe schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:07:
[...]
Dat mag inderdaad: zoiets heet vrijheid van meningsuiting en als de aangesprokene daar een probleem mee heeft dan kan hij/zij naar de rechter.
[ Voor 26% gewijzigd door Philip Ross op 09-05-2019 13:09 ]
En wie bepaald of dit voorbeeld hieraan voldoet? De rechter niet Twitter...Philip Ross schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:09:
In nederland mag dat dus niet en is het zelfs strafbaar. Dat heet smaad en laster en is bij wet verboden.
Uhm, Twitter beslist dat ook niet. Twitter heeft eigen richtlijnen waar je je maar aan moet houden. Als twitter zou zeggen we willen helemaal geen rechtse tweets dan mag Twitter dat gewoon.hoevenpe schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:11:
[...]
En wie bepaald of dit voorbeeld hieraan voldoet? De rechter niet Twitter...
Als Twitter vermoed dat je iets strafbaars doet is het toch niet gek dat ze het weghalen? Ze hebben nergens een plicht om jouw smaad te laten staan tot een rechter uitspraak heeft gedaan.
De gewraakte tweet is inmiddels teruggezet en de blokkade opgeheven, blijkbaar zijn ze daar zelf ook niet zo zeker van.Philip Ross schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:13:
Als Twitter vermoed dat je iets strafbaars doet is het toch niet gek dat ze het weghalen? Ze hebben nergens een plicht om jouw smaad te laten staan tot een rechter uitspraak heeft gedaan.
Blijft mijn punt dat het zorgelijk is als 'nutsvoorzieningen' zoals Twitter en Facebook op de stoel van de rechter gaan zitten en zelf bepalen wat wel en niet 'correct' is...
Nutsvoorziening? Het is gewoon een privaat bedrijf met hun eigen regels. Als hun regels je niet bevalt zoek je een ander? Zo raar zijn die regels trouwens niet, het is gewoon een zeer lompe ongenuanceerde tweet om het nog rustig uit te drukken. Ik zou zeggen, moet hij maar niet zo ongelooflijk dom en ongenuanceerd zwammen of anders lekker naar 4chan gaan, daar kunnen ze dat soort praat wel waarderen.hoevenpe schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:16:
[...]
De gewraakte tweet is inmiddels teruggezet en de blokkade opgeheven, blijkbaar zijn ze daar zelf ook niet zo zeker van.
Blijft mijn punt dat het zorgelijk is als 'nutsvoorzieningen' zoals Twitter en Facebook op de stoel van de rechter gaan zitten en zelf bepalen wat wel en niet 'correct' is...
[ Voor 5% gewijzigd door Kojoottii op 09-05-2019 13:35 ]
ik neem aan dat nutsvoorziening niet voor niks tussen haakjes stond in de reactie van @hoevenpe maar kan me vergissen.
Met haakjes of zonder, klopt alsnog niet. Het is een bedrijf met diensten en zij bepalen zelf de regels voor die diensten, werkelijk niets bijzonders aan.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:35:
ik neem aan dat nutsvoorziening niet voor niks tussen haakjes stond in de reactie van @hoevenpe maar kan me vergissen.
Of ze waren bang voor het commentaar. Ze laten wel vaker zaken staan omdat ze weten dat het ze anders gebruikers kost. Denk bijvoorbeeld aan Trump.hoevenpe schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:16:
[...]
De gewraakte tweet is inmiddels teruggezet en de blokkade opgeheven, blijkbaar zijn ze daar zelf ook niet zo zeker van.
Het is toch niet meer dan logisch dat als je als persoon of bedrijf iets ziet waarvan je vermoed dat het strafbaar is dat je dan ingrijpt? Als jij op straat iemand een oud omatje ziet beroven dan loop jij gewoon door want het is aan de politie om in te grijpen? Nee, dan mag je als burger gewoon ingrijpen.Blijft mijn punt dat het zorgelijk is als 'nutsvoorzieningen' zoals Twitter en Facebook op de stoel van de rechter gaan zitten en zelf bepalen wat wel en niet 'correct' is...
Ik vind het wel mooi dat personen altijd 100% vrijheid moeten hebben om te doen wat ze willen ook als ze een politieke functie hebben of een journalistieke maar dat zodra een bedrijf zelf kiest wat ze willen doen er ineens moord en brand geschreeuwd word.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:35:
Ik schreeuw niet moord en brandPhilip Ross schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:45:
[...]
maar dat zodra een bedrijf zelf kiest wat ze willen doen er ineens moord en brand geschreeuwd word.
Jij niet, anderen hier wel. Noemen het een groot gevaar als dat soort tweets verwijderd word.
De informatie is toch niet waar? Dan is het toch misleidend?ik vind het vooral erg veel ophef om een tweet die duidelijk gewoon gefrustreerde mening is. Vervolgens merk ik op dat ik het apart vind dat je zoiets bestempeld als misleidende informatie. Er is toch geen weldenkend persoon die een gefrustreerde tweet als deze werkelijk ziet als bron van informatie om zijn/haar stem uit te brengen? Het enige wat deze 'ophef' doet is meer gewicht aan een tweet hangen dan we zouden moeten doen.
Dat iemand gefrustreerd is en op die manier uit is toch geen excuus?
Weldenkende personen volgen hem toch niet op twitter dus die niet nee. Maar als je maar vaak genoeg dit soort berichten leest dan is er een behoorlijk grote groep die het langzaam steeds meer begint te geloven.
Die ophef ontstaat vooral door de mensen die het met de tweet eens waren en massaal begonnen te klagen. Daar hoef je niet voor te buigen puur om de ophef te vermijden.
Toch vind ik het nog wel een goede tweet ook.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:52:
[...]
Ik schreeuw niet moord en brandik vind het vooral erg veel ophef om een tweet die duidelijk gewoon gefrustreerde mening is. Vervolgens merk ik op dat ik het apart vind dat je zoiets bestempeld als misleidende informatie. Er is toch geen weldenkend persoon die een gefrustreerde tweet als deze werkelijk ziet als bron van informatie om zijn/haar stem uit te brengen? Het enige wat deze 'ophef' doet is meer gewicht aan een tweet hangen dan we zouden moeten doen.
En dan niet het punt dat iedereen een dronkenlap zou zijn, maar dat de dronkenlap wordt geholpen, handje boven het hoofd wordt gehouden en dat er tot op de dag van vandaag gewoon (gratis) alcohol wordt geschonken in de kantine/restaurant daar.
Loop eens een bedrijfskantine elders binnen. Ik ben dit werkelijk nog nergens tegengekomen in mijn hele carriere!
En de dronken medewerkers die ik heb meegemaakt kregen na een eerste vertoning een officiele waarschuwing. Bij herhaling zou ontslag op staande voet volgen!
Een motie van wantrouwen zou het minimale zijn...
Voordeel voor Trump, die zag eruit als een zeer professioneel man, naast een wankelende Juncker. Nou als dat het beeld is wat we uitdragen als EU zijnde, gooi ik nu alvast de handdoek in de ring.
Ik heb nog meer respect voor Trump, dan voor Juncker en dat is een prestatie opzich!
je gaat echter dus voorbij aan het feit dat hij wel iedereen een dronkelap en graaier noemde en de EU in totaal ondemocratisch en het EP een nep parlement.dfrenner schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:59:
[...]
Toch vind ik het nog wel een goede tweet ook.
En dan niet het punt dat iedereen een dronkenlap zou zijn, maar dat de dronkenlap wordt geholpen, handje boven het hoofd wordt gehouden en dat er tot op de dag van vandaag gewoon (gratis) alcohol wordt geschonken in de kantine/restaurant daar.
Hij had prima kritiek kunnen uiten op Juncker, dan had iedereen dat geaccepteerd.
Hij had kritiek mogen uiten op het feit dat Juncker de hand boven het hoofd gehouden word. (Ook al heeft hij in praktijk niet veel fout gedaan behalve uitstraling).
Hij mag kritiek hebben op het schenken van alcohol.
Maar hij kiest er bewust voor om dat niet te doen en in plaats daarvan een hele groep mensen aan te vallen en zwart te maken. Dan is het toch logisch dat daarop ingegrepen word?
Als je leugens verspreid word je aangepakt lijkt mij een eerlijke afspraak.
Nee, deze tweet was op geen enkele manier goed te noemen.
Ik vind het een geweldige tweet. Mensen die even gaan bepalen of een tweet of mening niet kan. *knip* Als een tweet aanzet tot haat kan ik me nog enigzins indenken dat het niet kan. Dat is dan aan de rechter.
En ook al zal ik nooit SP stemmen, het Brusselmans spotje is ook prachtig.
Lees de topic warning s.v.p. nog eens door, specifiek het stuk over ranting en low effort posts zonder onderbouwing. Dit is een serieus topic waarin mensen zich oriënteren over hun stem.
Lees de topic warning s.v.p. nog eens door, specifiek het stuk over ranting en low effort posts zonder onderbouwing. Dit is een serieus topic waarin mensen zich oriënteren over hun stem.
[ Voor 44% gewijzigd door defiant op 09-05-2019 22:10 ]
In het artikel dat ik al eerder noemde, komt de SP specifiek naar voren:sambalbaj schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:34:
Je zou eruit kunnen afleiden dat de partij zich niet zo bezig houdt met Brussel, en het dus ook niet zo goed snapt, zoals populisten wel vaker overkomt.SP geeft het vaakst geen duidelijke mening
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Er zijn in alle besschaafde landen die het uiten van meningen aan banden leggen. Leuk dat jij het geweldig vind als mensen die jij niet mag voor van alles uitgescholden worden in een poging om ze zwart te maken maar voor de meeste mensen valt dit onder smaad en laster.NeWSJuNK schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:23:
Ik vind het een geweldige tweet. Mensen die even gaan bepalen of een tweet of mening niet kan. *knip*
Smaad en laster. Zoek het eens op.Als een tweet aanzet tot haat kan ik me nog enigzins indenken dat het niet kan. Dat is dan aan de rechter.
Het is aan een rechter om iemand te veroordelen ja. Maar een bedrijf is volledig vrij om te kiezen wat ze wel en niet op hun website willen.
[ Voor 2% gewijzigd door defiant op 09-05-2019 22:11 ]
Een tweet op 1 lijn met een mening zetten lijkt me een valse vergelijking. Hij mag vinden wat hij wil, Twitter wenst slechts niet mee te werken aan de verspreiding ervan.NeWSJuNK schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:23:
Ik vind het een geweldige tweet. Mensen die even gaan bepalen of een tweet of mening niet kan.
Er word geen strobreed in de weg gelegd bij het hebben van de mening, die vrijheid had en heeft ie.
Als het gaat om grote bedrijven met veel invloed of zelfs een monopolie positie dan denkt de EU daar toch anders over.Kojoottii schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:39:
[...]
Met haakjes of zonder, klopt alsnog niet. Het is een bedrijf met diensten en zij bepalen zelf de regels voor die diensten, werkelijk niets bijzonders aan.
Maar dat gebeurt al jaren over de VVD bijvoorbeeld, over Rutte... Lees voor de grap eens terug wat daar allemaal over wordt gezegd. Op twitter, op Facebook, iedere VVD’er is corrupt of steelt volgens sommige posts.Philip Ross schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:32:
[...]
Er zijn in alle besschaafde landen die het uiten van meningen aan banden leggen. Leuk dat jij het geweldig vind als mensen die jij niet mag voor van alles uitgescholden worden in een poging om ze zwart te maken maar voor de meeste mensen valt dit onder smaad en laster.
[...]
Smaad en laster. Zoek het eens op.
Het is aan een rechter om iemand te veroordelen ja. Maar een bedrijf is volledig vrij om te kiezen wat ze wel en niet op hun website willen.
Hoe vaak moeten we de kansloze opmerking over 1000 euro nog horen?
Wij als kiezer hebben geen meerderheid aan de VVD gegeven, dus kunnen we hem nooit op zo’n standpunt afrekenen... Daarna ging er een regeerakkoord tussen meerdere partijen...
Mag dan ook allemaal niet volgens jouw gedachtegang...
Klagen over Rutte mag. Klagen dat er veel vvd'ers corrupt zijn ook. Zeggen dat ze dat allemaal zijn niet. Zo werkt de wet gewoon.dfrenner schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:40:
[...]
Maar dat gebeurt al jaren over de VVD bijvoorbeeld, over Rutte... Lees voor de grap eens terug wat daar allemaal over wordt gezegd. Op twitter, op Facebook, iedere VVD’er is corrupt of steelt volgens sommige posts.
Kansloos om er over te klagen ja. Maar geen leugen en dus niet verboden.Hoe vaak moeten we de kansloze opmerking over 1000 euro nog horen?
Zie toelichting, een deel mag wel een deel niet.Wij als kiezer hebben geen meerderheid aan de VVD gegeven, dus kunnen we hem nooit op zo’n standpunt afrekenen... Daarna ging er een regeerakkoord tussen meerdere partijen...
Mag dan ook allemaal niet volgens jouw gedachtegang...
Heeft niets te maken met of ik het er wel mee eens ben of niet maar gewoon met feiten. Als je leugens gaat verspreiden dan ben je fout bezig.
Zelfde laken en pak als over over dronkaards schrijven...Philip Ross schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:47:
[...]
Klagen over Rutte mag. Klagen dat er veel vvd'ers corrupt zijn ook. Zeggen dat ze dat allemaal zijn niet. Zo werkt de wet gewoon.
[...]
Kansloos om er over te klagen ja. Maar geen leugen en dus niet verboden.
[...]
Zie toelichting, een deel mag wel een deel niet.
Heeft niets te maken met of ik het er wel mee eens ben of niet maar gewoon met feiten. Als je leugens gaat verspreiden dan ben je fout bezig.
Maar goed.
De kandidaten van FvD zit gewoon een ex D’66 mevrouw bij 😬
Ik ken ze eigenlijk allemaal niet, dus misschien maar voor de nummer 1 gaan.
Wat doen andere FvD stemmers?
Nou, dit is dus waarom ik absoluut geen SP fan ben...sambalbaj schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:34:
Wat is dit voor rotzooi? Van de PVV of FvD verwacht ik niks beters, maar kom op zeg. Dit is gewoon populistische onzin. Om maar een treffende analogie te maken is dit de "Corbyn" op de "Tories en UKIP". Andere politieke ideologie, net zo achterlijk.
Er zijn genoeg grieven te bedenken over het functioneren van de Europese Unie. Benoem dit dan en begin niet met achterlijke, populistische verdraaiingen en demonisering.

Juist socialisten en sociaaldemocraten zouden veel te winnen kunnen hebben via de EU. Met de interne markt heb je een gigantisch handelsblok en kan je gewoon strenge eisen stellen als het gaat om arbeidsrechten, handelsstromen, klimaatproblematiek, belastingen etc. Dat doet de SP niet want schreeuwen in de marge is makkelijker. Waardeloos dit dus gewoon. Totale verspilling en gijzeling van stemmen die bij een andere linkse partij veel beter tot hun recht zouden komen om echte verandering door te voeren voor de gewone man.
Brent schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:24:
Blijkt de Volkskrant ook een stemchecker te hebben gemaakt op basis van stemgedrag afgelopen 5 jaar:
https://www.volkskrant.nl...er-europese-verkiezingen/
Over de resultaten daarvan is ook een analyse-artikel beschikbaar: https://www.volkskrant.nl...ngen-op-een-rij~b33f7bc1/
De PVV heeft hier gewoon tegen gestemd. Heerlijk dit soort hypocrisie van populisten.De onderhandelingen met Turkije over een EU-lidmaatschap moeten worden bevroren vanwege aanhoudende schendingen van de mensenrechten

Maar wel interessant alsmede ook Match your vote die eigenlijk dezelfde stellingen afgaat en er parlementariërs aan koppelt. De vragen zijn soms wel wat geladen en de hulp voor de antwoorden is ook niet altijd neutraal, maar beter dan niks.
[ Voor 26% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-05-2019 20:27 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Geen idee nog welkedfrenner schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:02:
[...]
Ik ken ze eigenlijk allemaal niet, dus misschien maar voor de nummer 1 gaan.
Wat doen andere FvD stemmers?
Interessant. Met name het stemgedrag van de PVV is schokkend overigens.Brent schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:24:
Blijkt de Volkskrant ook een stemchecker te hebben gemaakt op basis van stemgedrag afgelopen 5 jaar:
https://www.volkskrant.nl...er-europese-verkiezingen/
Over de resultaten daarvan is ook een analyse-artikel beschikbaar: https://www.volkskrant.nl...ngen-op-een-rij~b33f7bc1/
Europees gezien stem je ook op een grote Europese fractie waar de meeste partijen toebehoren. De positie van D66/VVD blijft daarin een vreemde natuurlijk maar het valt me op dat ze dus ook wel eens afwijken van die fractie.
Nee, maar hier zitten onze pensioenfondsen in NL op krap 100% en wordt de dekkingsgraad kunstmatig laag gehouden door de Europese Bank en moeten er straks voor miljoenen Nederlands het pensioen gekort worden terwijl de pensioenfondsen miljarden in de spaarpotten hebben. Maar ondertussen hebben ambtenaren van de EU een goud garante pensioenregeling met een pensioenfonds die zwaar onder water staat en telkens gespekt wordt door Europees geld (die o.a. door dezelfde burgers worden opgehoest als waar zo meteen het pensioen voor gekort gaat worden).Philip Ross schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:30:
[...]
Dat is dus voor mensen die in het verleden van die regeling gebruik gemaakt hebben. Wij gaan toch ook niet achteraf mensen die van de vertrekregeling van de belastingdienst gebruik gemaakt hebben korten?
Ik leg alvast de fakkels en hooivorken klaar. Als de EU dan even wat benzine op het vuurtje gooit dan kunnen we gezellig een uitje naar Brussel maken. Zo creëer je geen draagvlak bij de burgers.
Wel een grappig tooltje maar al snel loop je tegen problemen aan.Brent schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:14:
Ik heb zojuist de 'match your vote' van YourVoteMatters gedaan. Dit is een soort stemmentracker: het resultaat is % overeenkomst met EP leden en kandidaten.
Het grappig is dat mijn top10 8 Poolse Lewica Razem kandidaten heeftEen van de dingen waar ik voor ben is het kunnen stemmen over buitenlandse kandidaten, maar dat kan dus nog even niet. De eerste Nederlander is wel even scrollen, maar ik zal die kiezen.
Ook deze is leuk, voting records van alle partijen/kandidaten. Dat regelt de EU weer even netjes, kunnen we hier nog wat van leren: https://www.votewatch.eu/...n-parliament-members.html
Ook maar even linkje voor de matchyourvote: https://yourvotematters.eu/en/quiz/start
- Willen we een Europees leger?
Ja, ben ik op zich best voorstander van. Dat zijn dingen doe we prima op Europees niveau kunnen regelen. Maar dat leger gaat dan ook onder het huidige EU Commissie vallen onder de bezielende leiding van Juncker en Timmermans? Daar pas ik voor.
Ja, laten we dat soort plastic eens gaan uitbannen!"Should the EU levy a tax on plastic and single-use items..."
Zucht, waarom moet daarmee automatisch het EU budget mee aangevuld worden?... to fund the EU budget, as a way to restrict their usage?
Echte asielzoekers verdelen? Prima. Economische vluchtelingen van veilige landen opvangen? Ook daar pas ik voor. En zo zijn dat soort vragen eigenlijk helemaal niet met ja/nee te beantwoorden.Should asylum seekers be redistributed across EU countries on the basis of a quota system?
En dat is nou mijn grootste bezwaar ook over de EU. Ik vind dat er een Europese samenwerking moet komen en er zijn zat onderwerpen waar zij echt hele mooie dingen kunnen bereiken. Maar er zijn ook zat dingen die de Europese Commissie en het EU Parlement zich best mogen aantrekken. Maar voor mijn gevoel kun je eigenlijk maar twee kanten op stemmen:
- Je bent of pro EU met D66 en GroenLinks voorop en vindt dat de EU nog meer macht moet krijgen want de EU doet heel veel goede dingen en soms ook minder goede dingen maar dat laatste komt vooral doordat de EU slagkracht mist en dat ze meer macht/geld moeten krijgen.
- Of je bent tegen de EU met SP, PVV en FvD voorop en wilt het hele gebeuren afschaffen. Die vinden de hele Brexit fantastisch en dat moeten meer landen doen.
Uit de stemwijzer komt CDA en VVD opborrelen. VVD ben ik wel klaar mee. CDA lijkt qua programma nog niet eens zo heel slecht. Maar een strem op het CDA, is indirect ook een stem CSU/CDU en die hebben natuurlijk met Angela voorop een pro Europese koers. Ik zou eigenlijk gewoon een partij willen zien die kritisch is op de EU maar wel een stip op de horizon heeft waar de EU wel naar toe zou moeten gaan.
Lange brainfart, maar TLDR: Ik weet oprecht niet waar ik op moet stemmen.
@Robkazoe
De SP probeert nu op een erg verkeerde manier te scoren met dat spotje maar ze zijn natuurlijk niet tegen de EU en ook niet voor een Brexit. Met hun eurokritische houding was de voorgaande jaren an sich niks mis. Net zoals ik de CU vaak de nuance zie zoeken tussen voor of tegen Europa.
Overigens denk ik dat met uitzondering van GL en D66 geen enkele Nederlandse partij een steeds hechtere unie wil.
De SP probeert nu op een erg verkeerde manier te scoren met dat spotje maar ze zijn natuurlijk niet tegen de EU en ook niet voor een Brexit. Met hun eurokritische houding was de voorgaande jaren an sich niks mis. Net zoals ik de CU vaak de nuance zie zoeken tussen voor of tegen Europa.
Overigens denk ik dat met uitzondering van GL en D66 geen enkele Nederlandse partij een steeds hechtere unie wil.
Ja, belasting op tasjes... Er zijn zat landen waar ze met biologisch afbreekbare tasjes werken. Volgens mij is dat geen plastic meer. Dat zou een oplossing voor een probleem zijn. Alleen willen ze het probleem niet oplossen. Ze willen meer geld en een regeling waarbij iedereen denk dat ze zo goed bezig zijn. Ik koop nog altijd iedere week tasjes bij de appie... In plaats van de dunne kleine tasjes vroeger bij de kassa, kopen we nu dikke grote tassen. Het zal mij niets verbazen als je van twee grote tassen, zo’n hele rol had kunnen produceren van kleine dunne tassen. Het levert niets op, behalve geld en we worden er iedere dag aan herinnert dat de overheid met het milieu bezig is. Win-Win voor de overheid. Maar je bereikt er met het milieu niets mee.Robkazoe schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:20:
[...]
Nee, maar hier zitten onze pensioenfondsen in NL op krap 100% en wordt de dekkingsgraad kunstmatig laag gehouden door de Europese Bank en moeten er straks voor miljoenen Nederlands het pensioen gekort worden terwijl de pensioenfondsen miljarden in de spaarpotten hebben. Maar ondertussen hebben ambtenaren van de EU een goud garante pensioenregeling met een pensioenfonds die zwaar onder water staat en telkens gespekt wordt door Europees geld (die o.a. door dezelfde burgers worden opgehoest als waar zo meteen het pensioen voor gekort gaat worden).
Ik leg alvast de fakkels en hooivorken klaar. Als de EU dan even wat benzine op het vuurtje gooit dan kunnen we gezellig een uitje naar Brussel maken. Zo creëer je geen draagvlak bij de burgers.
[...]
Wel een grappig tooltje maar al snel loop je tegen problemen aan.
- Willen we een Europees leger?
Ja, ben ik op zich best voorstander van. Dat zijn dingen doe we prima op Europees niveau kunnen regelen. Maar dat leger gaat dan ook onder het huidige EU Commissie vallen onder de bezielende leiding van Juncker en Timmermans? Daar pas ik voor.
[...]
Ja, laten we dat soort plastic eens gaan uitbannen!
[...]
Zucht, waarom moet daarmee automatisch het EU budget mee aangevuld worden?
[...]
Echte asielzoekers verdelen? Prima. Economische vluchtelingen van veilige landen opvangen? Ook daar pas ik voor. En zo zijn dat soort vragen eigenlijk helemaal niet met ja/nee te beantwoorden.
En dat is nou mijn grootste bezwaar ook over de EU. Ik vind dat er een Europese samenwerking moet komen en er zijn zat onderwerpen waar zij echt hele mooie dingen kunnen bereiken. Maar er zijn ook zat dingen die de Europese Commissie en het EU Parlement zich best mogen aantrekken. Maar voor mijn gevoel kun je eigenlijk maar twee kanten op stemmen:
- Je bent of pro EU met D66 en GroenLinks voorop en vindt dat de EU nog meer macht moet krijgen want de EU doet heel veel goede dingen en soms ook minder goede dingen maar dat laatste komt vooral doordat de EU slagkracht mist en dat ze meer macht/geld moeten krijgen.
- Of je bent tegen de EU met SP, PVV en FvD voorop en wilt het hele gebeuren afschaffen. Die vinden de hele Brexit fantastisch en dat moeten meer landen doen.
Uit de stemwijzer komt CDA en VVD opborrelen. VVD ben ik wel klaar mee. CDA lijkt qua programma nog niet eens zo heel slecht. Maar een strem op het CDA, is indirect ook een stem CSU/CDU en die hebben natuurlijk met Angela voorop een pro Europese koers. Ik zou eigenlijk gewoon een partij willen zien die kritisch is op de EU maar wel een stip op de horizon heeft waar de EU wel naar toe zou moeten gaan.
Lange brainfart, maar TLDR: Ik weet oprecht niet waar ik op moet stemmen.
Het probleem vind ik ook dat er geen gematigde EU is. Kijk alle landen die er nu in zitten, lekker laten zitten. Maar al die allianties willen uitdijen naar het oosten. Er staan zes landen op de planning, waaronder Albanië. De Nederlandse politiek is er altijd goed in om te benoemen dat een associatie of kandidaatstelling geen opstap is naar een lidmaatschap, echter het Europees parlement denkt daar heel anders over. Het doel is deze landen bij de EU te betrekken, daar zijn ze heel duidelijk in. Ja, met in acht neming van een aantal voorwaarden.
Maar waar die landen ook aan voldoen, al zijn ze zo vroom als de paus, ik vind de EU voldoende zoals hij nu is. We hoeven niet groter te worden.
Kandidaat lidstaten:
Albanië, Montenegro, Noord-Macedonië,
Servië, Turkije.
Potentiële kandidaat-lidstaten:
Bosnië en Herzegovina, Kosovo.
Alle allianties willen als doel deze landen bij de EU betrekken. Ik niet, ik vind het goed zoals het nu is.
Ik ben ervan overtuigd dat een partij als FvD uiteindelijk nooit voor een Nexit is, dat schemerde in interviews al door. Maar ik wil nu bewust een euro-sceptisch geluid laten horen. Even die voet op de rem, 200km/h rijden is gevaarlijk, even afremmen naar de 120km/h.
Aangezien ik mij in veel EU standpunten van FvD kan vinden, gaat dat het worden. De vraag alleen nog, op wie stemmen?
https://forumvoordemocratie.nl/eu
Ik kan dit echt niet volgen. Vriend en vijand is er over eens dat er veranderingen nodig zijn, en dat bereik je niet met een simpel 'njet'. Er is op dit moment gewoon sprake van een formele uitbreidingsstop, en daar is brede steun voor zelfs van de meest pro-Europese fracties. Ondertussen is het toetredingsproces van deze landen volledig transparant en kan je gewoon zien dat alle kandidaatlanden nog tenminste 25 van de 35 hoofdstukken niet op orde hebben.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 06:45:
[...]
Ja, belasting op tasjes... Er zijn zat landen waar ze met biologisch afbreekbare tasjes werken. Volgens mij is dat geen plastic meer. Dat zou een oplossing voor een probleem zijn. Alleen willen ze het probleem niet oplossen. Ze willen meer geld en een regeling waarbij iedereen denk dat ze zo goed bezig zijn. Ik koop nog altijd iedere week tasjes bij de appie... In plaats van de dunne kleine tasjes vroeger bij de kassa, kopen we nu dikke grote tassen. Het zal mij niets verbazen als je van twee grote tassen, zo’n hele rol had kunnen produceren van kleine dunne tassen. Het levert niets op, behalve geld en we worden er iedere dag aan herinnert dat de overheid met het milieu bezig is. Win-Win voor de overheid. Maar je bereikt er met het milieu niets mee.
Het probleem vind ik ook dat er geen gematigde EU is. Kijk alle landen die er nu in zitten, lekker laten zitten. Maar al die allianties willen uitdijen naar het oosten. Er staan zes landen op de planning, waaronder Albanië. De Nederlandse politiek is er altijd goed in om te benoemen dat een associatie of kandidaatstelling geen opstap is naar een lidmaatschap, echter het Europees parlement denkt daar heel anders over. Het doel is deze landen bij de EU te betrekken, daar zijn ze heel duidelijk in. Ja, met in acht neming van een aantal voorwaarden.
Maar waar die landen ook aan voldoen, al zijn ze zo vroom als de paus, ik vind de EU voldoende zoals hij nu is. We hoeven niet groter te worden.
Kandidaat lidstaten:
Albanië, Montenegro, Noord-Macedonië,
Servië, Turkije.
Potentiële kandidaat-lidstaten:
Bosnië en Herzegovina, Kosovo.
Alle allianties willen als doel deze landen bij de EU betrekken. Ik niet, ik vind het goed zoals het nu is.
Ik ben ervan overtuigd dat een partij als FvD uiteindelijk nooit voor een Nexit is, dat schemerde in interviews al door. Maar ik wil nu bewust een euro-sceptisch geluid laten horen. Even die voet op de rem, 200km/h rijden is gevaarlijk, even afremmen naar de 120km/h.
Aangezien ik mij in veel EU standpunten van FvD kan vinden, gaat dat het worden. De vraag alleen nog, op wie stemmen?
https://forumvoordemocratie.nl/eu
Het is dus volstrekt onmogelijk dat die landen binnen 15 jaar voldoende progressie maken om uberhaupt de EU te laten overwegen om toe te treden, als we dat uberhaupt gaan meemaken. Je gooit dus echt je stem weg als je je laat aanpraten dat we hard aan het uitbreiden zijn, zeker als je je laat aanpraten dat een partij die gewoon een Nexit wil een gematigd standpunt heeft. Natuurlijk hebben ze dat niet, de FvD heeft als een echte populistische partij gewoon hun verhaal even aangepast omdat de Brexit op dit moment teveel mensen zou afschrikken maar als het puntje bij paaltje komt dan laten ze heus weer hun ware aard zien.
Om in jouw beeldspraak te blijven, de EU staat juist bijna stil en kabbelt met 5 km/u over een snelweg van een rap veranderde wereld vol interne en met name externe spanningen en problemen. Dat terwijl iedereen het er over eens is dat het levensgevaarlijk is om zo langzaam te rijden of vol op de rem te staan op een een snelweg. Dan moet je niet op een partij stemmen die vol op de rem wil trappen, als je bezorgd bent moet je kiezen tussen een van de vele partijen die voorzichtig op de rechter baan 80 wil gaan rijden.
Je hebt echt geen idee hoe langzaam alles in Europa gaat als je meent dat we te hard gaan. Kijk eens hoe lang er alleen al over de Brexit gepraat wordt.
offtopic:
En come on, je hebt vooral je zelf er mee door stronteigenwijs tasjes bij de supermarkt te blijven kopen. Dat is echt dwars zijn om het dwars zijn ten koste van het milieu en je eigen portemonnee. Waar doe jij je lege flessen in als je naar de supermarkt gaat? Alleen daarom heb je toch altijd een tas bij je?
En come on, je hebt vooral je zelf er mee door stronteigenwijs tasjes bij de supermarkt te blijven kopen. Dat is echt dwars zijn om het dwars zijn ten koste van het milieu en je eigen portemonnee. Waar doe jij je lege flessen in als je naar de supermarkt gaat? Alleen daarom heb je toch altijd een tas bij je?
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 10-05-2019 07:54 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
@Robkazoe wij zitten qua gedachtegang zo volledig op één lijn en daarmee loop ik ook tegen hetzelfde keuzeprobleem aan; op wie te stemmen
@dfrenner
Ik vind FvD met haar Nexit standpunt veel te ver gaan, we kunnen dagelijks in het VK zien wat voor puinhoop dat wordt. Dat in combinatie met de dubieuze geldstromen en de onverholen sympathie voor Rusland maakt dat ik er niet op zal stemmen, ook al zijn er genoeg andere standpunten die ik met ze deel.
Op zich is er niets mis met het ontwikkelen van een eigen EU invloedssfeer, alleen moet je die landen geen volwaardige plek aan tafel geven. Zo verwatert de Nederlandse machtspositie en haal je landen aan boord die er andere normen en waarden op na houden dan wij in West-Europa al eeuwen lang nastreven.
Achteraf gezien zijn imo de onbezonnen grote uitbereidingen in 2004 en 2007 met landen uit het voormalige Oostblok niet goed uitgepakt, zowel voor het draagvlak in de oorspronkelijke landen alsmede de richting en slagvaardigheid van het Europese project. Afspraken en regels zijn keer op keer opgerekt, vage compromissen en de mantel der liefde om de lieve vrede maar te bewaren.
In mijn herinnering was euroscepcis tot halverwege jaren 90 een marginaal verschijnsel, pas met de euro en omvorming van EEG tot EU is men een groot deel van de bevolking voor het project verloren. Het verscheuren van het stabiliteitspact door Frankrijk en Duitsland ben ik zelf in ieder geval niet vergeten.
Het zou mooi zijn als er een partij zou zijn die kritisch naar de EU kijkt zonder haar te willen opblazen. In ieder geval de komende decennia uitbereiding uitsluit en landen die zich niet aan onze regels houden mogelijk de club moeten verlaten (denk aan Roemenië, Bulgarije, Polen of Hongarije). Omvormen tot een economisch blok dat niet vies is van harde machtspolitiek zoals Trump (in ieder gevoel in de beeldvorming) met China doet, 'make the EU great again'.
Zo'n tussenweg is er niet, het lijkt deze verkiezingen voor of tegen te moeten zijn. De SP komt voor mij dan nog het meest in de buurt gevolgd door CU/SGP. Baudet met Nexit biedt geen plan of alternatief, zelfs als je alleen maar een proteststem voor het weinig relevante EP wilt uitbrengen.
Ik vind FvD met haar Nexit standpunt veel te ver gaan, we kunnen dagelijks in het VK zien wat voor puinhoop dat wordt. Dat in combinatie met de dubieuze geldstromen en de onverholen sympathie voor Rusland maakt dat ik er niet op zal stemmen, ook al zijn er genoeg andere standpunten die ik met ze deel.
Op zich is er niets mis met het ontwikkelen van een eigen EU invloedssfeer, alleen moet je die landen geen volwaardige plek aan tafel geven. Zo verwatert de Nederlandse machtspositie en haal je landen aan boord die er andere normen en waarden op na houden dan wij in West-Europa al eeuwen lang nastreven.
Achteraf gezien zijn imo de onbezonnen grote uitbereidingen in 2004 en 2007 met landen uit het voormalige Oostblok niet goed uitgepakt, zowel voor het draagvlak in de oorspronkelijke landen alsmede de richting en slagvaardigheid van het Europese project. Afspraken en regels zijn keer op keer opgerekt, vage compromissen en de mantel der liefde om de lieve vrede maar te bewaren.
In mijn herinnering was euroscepcis tot halverwege jaren 90 een marginaal verschijnsel, pas met de euro en omvorming van EEG tot EU is men een groot deel van de bevolking voor het project verloren. Het verscheuren van het stabiliteitspact door Frankrijk en Duitsland ben ik zelf in ieder geval niet vergeten.
Het zou mooi zijn als er een partij zou zijn die kritisch naar de EU kijkt zonder haar te willen opblazen. In ieder geval de komende decennia uitbereiding uitsluit en landen die zich niet aan onze regels houden mogelijk de club moeten verlaten (denk aan Roemenië, Bulgarije, Polen of Hongarije). Omvormen tot een economisch blok dat niet vies is van harde machtspolitiek zoals Trump (in ieder gevoel in de beeldvorming) met China doet, 'make the EU great again'.
Zo'n tussenweg is er niet, het lijkt deze verkiezingen voor of tegen te moeten zijn. De SP komt voor mij dan nog het meest in de buurt gevolgd door CU/SGP. Baudet met Nexit biedt geen plan of alternatief, zelfs als je alleen maar een proteststem voor het weinig relevante EP wilt uitbrengen.
Het gaat al mis bij de intentie... het gaat al mis bij een kandidaat-lid stelling....ph4ge schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 07:51:
[...]
Ik kan dit echt niet volgen. Vriend en vijand is er over eens dat er veranderingen nodig zijn, en dat bereik je niet met een simpel 'njet'. Er is op dit moment gewoon sprake van een formele uitbreidingsstop, en daar is brede steun voor zelfs van de meest pro-Europese fracties. Ondertussen is het toetredingsproces van deze landen volledig transparant en kan je gewoon zien dat alle kandidaatlanden nog tenminste 25 van de 35 hoofdstukken niet op orde hebben.
Het is dus volstrekt onmogelijk dat die landen binnen 15 jaar voldoende progressie maken om uberhaupt de EU te laten overwegen om toe te treden, als we dat uberhaupt gaan meemaken. Je gooit dus echt je stem weg als je je laat aanpraten dat we hard aan het uitbreiden zijn, zeker als je je laat aanpraten dat een partij die gewoon een Nexit wil een gematigd standpunt heeft. Natuurlijk hebben ze dat niet, de FvD heeft als een echte populistische partij gewoon hun verhaal even aangepast omdat de Brexit op dit moment teveel mensen zou afschrikken maar als het puntje bij paaltje komt dan laten ze heus weer hun ware aard zien.
Om in jouw beeldspraak te blijven, de EU staat juist bijna stil en kabbelt met 5 km/u over een snelweg van een rap veranderde wereld vol interne en met name externe spanningen en problemen. Dat terwijl iedereen het er over eens is dat het levensgevaarlijk is om zo langzaam te rijden of vol op de rem te staan op een een snelweg. Dan moet je niet op een partij stemmen die vol op de rem wil trappen, als je bezorgd bent moet je kiezen tussen een van de vele partijen die voorzichtig op de rechter baan 80 wil gaan rijden.
Je hebt echt geen idee hoe langzaam alles in Europa gaat als je meent dat we te hard gaan. Kijk eens hoe lang er alleen al over de Brexit gepraat wordt.
offtopic:
De tasjes hebben meer te maken met laksheid dan dwars zijn. Ik heb op werk een tasje liggen, toch vergeet ik die altijd om mee te nemen. Of ik denk, dat lukt wel met die paar boodschappen en je komt toch met te veel bij de kassa aan. Maar je gaat voorbij aan de essentie van mijn punt. Een echt oplossing zou zijn de biotassen stimuleren en de plastic verbieden. Maar dat levert geen geld op he...
Over de EU verschillen we van mening, ik vind iedere stap naar uitbreiding te hard gaan, laat die file maar komen. Ik gooi geen stem weg, ik stem bewust eurosceptisch! Ik hoop dat er een grote euro sceptische alliantie gevormd wordt om vervolgens vanuit die hoek verder te veranderen.
De huidige allianties hebben in de afgelopen jaren te weinig wil om te veranderen laten zien.
Hoezo? Dat is gewoon een status voor bevriende landen. Ik zou niet weten waarom je die landen van je af zou willen schrikken en in de handen jagen van het land dat niet voor niets zo druk is met verdeeldheid zaaien in Europa. Het is gewoon prima dat we samenwerken met onze buren en ze helpen zich te ontwikkelen. De eisen om uberhaupt een kans te maken om toe te treden zijn zo hoog, dat als een land dat haalt ze waarschijnlijk een betere toevoeging zijn dan een fors aantal landen dat er al in zit. Het is echt een stip aan de horizon die die landen een reden geeft om progressie te boeken richting een vrije westerse samenleving, niet meer dan dat. Die punt aan de horizon wegnemen slaat nergens op. En zelfs als een land volledig aan alle eisen voldoet blijft het een politiek besluit om ze te laten toetreden en zal het tzt eventueel een overweging zijn in je stemmen.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:09:
Het gaat al mis bij de intentie... het gaat al mis bij een kandidaat-lid stelling....
Het is een beetje alsof je nu al tegen verhoging van de dijken stemt die we vanaf 2050 al dan niet nodig hebben. Het is volstrekt niet actueel en aan de orde.
Leuk dit soort complottheorien, maar jouw wens van biologisch plastic tasjes levert natuurlijk veel meer geld op dan geen plastic tasjes.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:09:
De tasjes hebben meer te maken met laksheid dan dwars zijn. Ik heb op werk een tasje liggen, toch vergeet ik die altijd om mee te nemen. Of ik denk, dat lukt wel met die paar boodschappen en je komt toch met te veel bij de kassa aan. Maar je gaat voorbij aan de essentie van mijn punt. Een echt oplossing zou zijn de biotassen stimuleren en de plastic verbieden. Maar dat levert geen geld op he...
Volgens mij verschillen we helemaal niet van mening. Het hele politieke spectrum is het er over eens dat het belachelijk en rampzalig zou zijn als nu of binnen 15 jaar een van deze landen zou toetreden. Daarom zeg ik ook dat het zonde van je stem is om dat doorslaggevend te laten zijn, het slaat als een tang op een varken. Je kan net zo goed zeggen dat je voor de FvD stemt omdat je vindt dat het teveel regent in Nederland.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:09:
Over de EU verschillen we van mening, ik vind iedere stap naar uitbreiding te hard gaan, laat die file maar komen. Ik gooi geen stem weg, ik stem bewust eurosceptisch! Ik hoop dat er een grote euro sceptische alliantie gevormd wordt om vervolgens vanuit die hoek verder te veranderen.
De huidige allianties hebben in de afgelopen jaren te weinig wil om te veranderen laten zien.
En voor de duidelijkheid, er verandert de afgelopen jaren weinig in Europa omdat we in de greep worden gehouden door FvD achtige politici in de UK. Nog meer lakeien die alleen maar dwars liggen en onvrede zaaien gaat echt geen verandering brengen, maar juist de angst voor verandering vergroten. Lui die die logica gebruiken veroorzaken geen file, maar ernstige ongelukken. Die file is er al lang.
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 10-05-2019 08:39 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Juncker is anders al aan het oefenenRobkazoe schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:20:
[...]
Ja, ben ik op zich best voorstander van. Dat zijn dingen doe we prima op Europees niveau kunnen regelen. Maar dat leger gaat dan ook onder het huidige EU Commissie vallen onder de bezielende leiding van Juncker en Timmermans?

De SP gaat nu in dezelfde poel graaien als de PVV en FvD en dat kan ze nog wel eens veel zetels kosten. Juist de sociale kant die niet nationaal opgelost kan worden (belastingontduiking van multinationals doet het altijd goed, dat geld zou vervolgens aan zorg of bijstand kunnen worden besteed) had een unique selling point kunnen zijn voor de SP.D-e-n schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:52:
@Robkazoe
En nieuwkomer Volt.Overigens denk ik dat met uitzondering van GL en D66 geen enkele Nederlandse partij een steeds hechtere unie wil.
Zonder de toevoeging 'and be forced to remain there' is dit zo'n vraag die compleet de werkelijkheid negeert. Iedereen die het lot met Bulgarije of Estland uit de hoge hoed trekt pakt de eerste trein naar Duitsland of Zweden.Should asylum seekers be redistributed across EU countries on the basis of a quota system?
And to think they once said that computers would take away jobs.
Vanuit het perspectief van die Oost Europese landen kiezen ze voor welzijn en veiligheid van de eigen bevolking en trekken ze zich niks aan van het politiek correcte beleid van Duitsland en Nederland. Ook is het geld er simpelweg niet om aan de wensen van Merkel te voldoen. Misschien dat ze inderdaad liever uit de EU stappen dan zich aan het Merkel beleid te laten onderwerpen.hoevenpe schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:05:
@dfrenner
Het zou mooi zijn als er een partij zou zijn die kritisch naar de EU kijkt zonder haar te willen opblazen. In ieder geval de komende decennia uitbereiding uitsluit en landen die zich niet aan onze regels houden mogelijk de club moeten verlaten (denk aan Roemenië, Bulgarije, Polen of Hongarije). Omvormen tot een economisch blok dat niet vies is van harde machtspolitiek zoals Trump (in ieder gevoel in de beeldvorming) met China doet, 'make the EU great again'.![]()
Inderdaad houden deze landen er, vanuit historische ontwikkelingen, andere normen en waarden op na. Ze zijn bezet door de Duitsers, de Russen en (deels) door de Turken. Dat ligt allemaal vrij gevoelig en nu moeten ze zich weer met een opkomende, niet democratische stroming inlaten?
Dus omdat jij te lui bent om iets te doen is het ineens een groot complot van de EU om geld te verdienen?dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:09:
De tasjes hebben meer te maken met laksheid dan dwars zijn.
ik heb altijd een tasje in mijn werk tas zitten en hoef dus zelden een nieuwe t ekopen. Blijkbaar werkt het dus prima.
Die is impliciet natuurlijk. Het land waar ze naar toe gebracht worden worden ze geregistreerd waardoor ze in andere landen geen asiel meer kunnen aanvragen en ook geen gebruik van regelingen kunnen maken.IJzerlijm schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:30:
[...]
Zonder de toevoeging 'and be forced to remain there' is dit zo'n vraag die compleet de werkelijkheid negeert. Iedereen die het lot met Bulgarije of Estland uit de hoge hoed trekt pakt de eerste trein naar Duitsland of Zweden.
Echter willen ze wel het geld van Merkel hebben. Prima als ze niet mee willen doen met hoe wij in west europa werken maar dan moeten ze accepteren dat de geldkraan ook dicht gaat.gold_dust schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:30:
[...]
Vanuit het perspectief van die Oost Europese landen kiezen ze voor welzijn en veiligheid van de eigen bevolking en trekken ze zich niks aan van het politiek correcte beleid van Duitsland en Nederland. Ook is het geld er simpelweg niet om aan de wensen van Merkel te voldoen. Misschien dat ze inderdaad liever uit de EU stappen dan zich aan het Merkel beleid te laten onderwerpen.
Dat welzijn en veiligheid van eigen bevolking doen ze overigens ook weinig aan. Dat is gewoon een excuus.
Over het algemeen zijn ze meer bezig met het onderdrukken van minderheden en zakken vullen.
Aan de andere kant is het mede de muur van Orban geweest die de balkanroute gesloten en de onbezonnen 'Wir Schaffen es' politiek van Merkel een halt heeft toegeroepen. Is het Salvini die succesvol een einde gemaakt heeft aan de taxi-service door de Middellandse-zee en is het onder druk van dit soort partijen geweest dat de Turkije deal er gekomen is en de uitbreiding van de EU defacto tot staan gebracht is.ph4ge schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:35:
En voor de duidelijkheid, er verandert de afgelopen jaren weinig in Europa omdat we in de greep worden gehouden door FvD achtige politici in de UK. Nog meer lakeien die alleen maar dwars liggen en onvrede zaaien gaat echt geen verandering brengen, maar juist de angst voor verandering vergroten.
Deze partijen hebben daadwerkelijk invloed en een functie, of dat een nuttige functie was hangt af van je persoonlijke voorkeur.
Maar deze landen hebben ervoor gekozen zich bij ons aan te sluiten, niet andersom. Daarmee hebben ze zich te schikken naar onze regels, normen en waarden, dat is de keuze die ze zelf bewust hebben gemaakt.gold_dust schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:30:
Inderdaad houden deze landen er, vanuit historische ontwikkelingen, andere normen en waarden op na. Ze zijn bezet door de Duitsers, de Russen en (deels) door de Turken. Dat ligt allemaal vrij gevoelig en nu moeten ze zich weer met een opkomende, niet democratische stroming inlaten?
Komt PVDD dan betreft standpunten en gevoerd beleid niet in de buurt?hoevenpe schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:05:
Het zou mooi zijn als er een partij zou zijn die kritisch naar de EU kijkt zonder haar te willen opblazen. In ieder geval de komende decennia uitbereiding uitsluit en landen die zich niet aan onze regels houden mogelijk de club moeten verlaten (denk aan Roemenië, Bulgarije, Polen of Hongarije). Omvormen tot een economisch blok dat niet vies is van harde machtspolitiek zoals Trump (in ieder gevoel in de beeldvorming) met China doet, 'make the EU great again'.![]()
Euro-sceptisch, voor vermindering langbouw subsidies, …, etc. Geen ideologische match met jouw standpunten maar wat betreft stemgedrag mogelijk wel?
Overweeg ik zeker, net als de SP, CU/SGP en het CDA.ANdrode schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:26:
Komt PVDD dan betreft standpunten en gevoerd beleid niet in de buurt?
In ieder geval geen VVD, dat heeft weinig met de partij of het programma te maken maar wel dat je met ALDE Verhofstadt er 'gratis' bij krijgt...
Waar haal je die onzin vandaan? Het was altijd al een kwestie van internationale diplomatie die dit moesten beeindigen en dat is niet sneller of langzamer gegaan dankzij Orban. Er is relatieve rust in de brandhaarden van 2015 en iedereen die moest en kon vluchten heeft dat inmiddels gedaan. Als ergens weer de pleuris uitbreekt dan doet het hek van Orban helemaal niets, het is gewoon een gatenkaas die alleen een propaganda doel heeft. Bovendien is het hypocriet omdat Orban iedereen die een tonnetje of 3 mee neemt gewoon het land in mag en een paspoort krijgt, veel ruimhartiger dan zijn voorgangers.hoevenpe schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:24:
Aan de andere kant is het mede de muur van Orban geweest die de balkanroute gesloten en de onbezonnen 'Wir Schaffen es' politiek van Merkel een halt heeft toegeroepen. Is het Salvini die succesvol een einde gemaakt heeft aan de taxi-service door de Middellandse-zee en is het onder druk van dit soort partijen geweest dat de Turkije deal er gekomen is en de uitbreiding van de EU defacto tot staan gebracht is.
Natuurlijk hebben ze een functie, namelijk om een kleine elite nog veel rijker en machtiger te maken terwijl het volk wordt afgeleid met retoriek. Ze komen met alles weg zolang je maar "buitenlanders" in de breedste zin van het woord de schuld kan geven.hoevenpe schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:24:
Deze partijen hebben daadwerkelijk invloed en een functie, of dat een nuttige functie was hangt af van je persoonlijke voorkeur.
Zelfs Orban en co spelen binnen Europa vrij braaf mee. Ze weten ook wel dat ze puntje bij paaltje niet zonder kunnen. En Europa accepteert tot op zekere hoge dat nationale politici af en toe uit moeten halen naar Europa omdat een deel van het electoraat dat lekker vindt maar dat woorden en daden wat anders zijn.hoevenpe schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:24:
Maar deze landen hebben ervoor gekozen zich bij ons aan te sluiten, niet andersom. Daarmee hebben ze zich te schikken naar onze regels, normen en waarden, dat is de keuze die ze zelf bewust hebben gemaakt.
De Merkel waanzin is in 2015 op gang gekomen, toen zaten de Oost Europese landen al lang bij de EU. Het is meer een geval van 'na de toetreding de regels veranderen en verwachten dat iedereen die in het verleden is toegetreden zich daar aan houdt'. Een beetje als de algemene voorwaarden in een bijlage aanpassen nadat een contract getekend is.hoevenpe schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:24:
Maar deze landen hebben ervoor gekozen zich bij ons aan te sluiten, niet andersom. Daarmee hebben ze zich te schikken naar onze regels, normen en waarden, dat is de keuze die ze zelf bewust hebben gemaakt.
Met 'wir schaffen das' bedoelt ze zelf ook Duitsland, ik zie niet in waarom de rest van Europa zich hierdoor aangesproken moet voelen. Het zou trouwens wel hilarisch zijn als de hele EU om immigratie uit elkaar valt. De Britten zijn al ook door de Europese immigratie crisis uit de EU gestapt. Daarom kunnen de Oost Europese landen ook doen wat ze willen, als ze te veel onder druk worden gezet valt straks de hele EU uit elkaar en dat wil Duitsland niet op z'n geweten hebben.
De regels veranderen? Het is toch altijd een verbond geweest van elkaar helpen? Waarom zouden de oost europese landen wel hulp willen ontvangen (geld) en niet willen geven (opvang vluchtelingen)?gold_dust schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:58:
[...]
De Merkel waanzin is in 2015 op gang gekomen, toen zaten de Oost Europese landen al lang bij de EU. Het is meer een geval van 'na de toetreding de regels veranderen en verwachten dat iedereen die in het verleden is toegetreden zich daar aan houdt'. Een beetje als de algemene voorwaarden in een bijlage aanpassen nadat een contract getekend is.
Dat is toch geen manier om samen te werken.
Overigens is het geen waanzin wat Merkel gedaan heeft. Het is extreem verdraaid door bepaalde media en populisten.
Het valt niet uit elkaar door immigratie maar door mensen die immigratie als excuus gebruiken om de EU op te breken voor eigen gewin.Met 'wir schaffen das' bedoelt ze zelf ook Duitsland, ik zie niet in waarom de rest van Europa zich hierdoor aangesproken moet voelen. Het zou trouwens wel hilarisch zijn als de hele EU om immigratie uit elkaar valt. De Britten zijn al ook door de Europese immigratie crisis uit de EU gestapt. Daarom kunnen de Oost Europese landen ook doen wat ze willen, als ze te veel onder druk worden gezet valt straks de hele EU uit elkaar en dat wil Duitsland niet op z'n geweten hebben.
De Britten zijn uit de EU doordat ze de leugens van de leave campagne geloofden.
Ik denk dat als de oost europese landen weg zouden gaan Duitsland dat zeker vervelend vind maar dat de EU er verder geen probleem mee heeft. Die landen gaan echter wel 100% failiet en een zware crisis in en worden vervolgens door Rusland geholpen en zijn weer afhankelijk van Rusland geworden. Niet mee opgeschoten dus.
Door het hek van Orban verschoven de migratiestromen en ontstond er een trechter met alle problemen van dien. Het probleem werd mede daardoor in volle omvang zichtbaar en het kwam voor ons ook steeds dichterbij, Oostenrijk voelt veel meer om de hoek dan Hongarije of Griekenland.ph4ge schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:45:
Het was altijd al een kwestie van internationale diplomatie die dit moesten beeindigen en dat is niet sneller of langzamer gegaan dankzij Orban. Er is relatieve rust in de brandhaarden van 2015 en iedereen die moest en kon vluchten heeft dat inmiddels gedaan.
De druk vanuit de europese bevolking om in te grijpen groeide enorm, herinner me nog hoe in de peilingen de PVV op 43 stond en hoe zenuwachtig de gevestigde orde daarvan werd. Ook Merkel heeft haar beleid moeten veranderen (vorig jaar stonden er nog steeds grenscontroles op de A12/A93 bij Kufstein).
Dat Orban net als Salvini hypocriet is zijn we het over eens, dat neemt niet weg dat sinds de havens dicht zijn Sea Watch taferelen tot het verleden behoren en de relatieve rust aan onze gemeenschappelijke zuidgrens is teruggekeerd. Dat hij dezelfde belangen dient als de gevestigde orde zal de burger daardoor minder boeien.Bovendien is het hypocriet omdat Orban iedereen die een tonnetje of 3 mee neemt gewoon het land in mag en een paspoort krijgt, veel ruimhartiger dan zijn voorgangers.
Wat de EU zou kunnen doen is 'veilige landen' die weigeren hun eigen criminele onderdanen die AZC's onveilig maken terug te nemen veel harder aanpakken. Marokko piept wel anders bij een handelsoorlog met de EU, zachte heelmeesters maken in die zin populistische wonden.
Ik ken Roemenie wat langer dan vandaag, kom er regelmatig en familie die er woont, maar ik kan je één ding garanderen: Wat de EU ook wil, zegt of eist, Roemenie gaat geen vluchtelingen accepteren. Echt niet...IJzerlijm schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:30:
Zonder de toevoeging 'and be forced to remain there' is dit zo'n vraag die compleet de werkelijkheid negeert. Iedereen die het lot met Bulgarije of Estland uit de hoge hoed trekt pakt de eerste trein naar Duitsland of Zweden.
Ze moeten al niets van de Roma Zigeuners hebben, een inheemse groep mensen die onder de armoede grens leeft en zonder échte intentie daar iets aan te veranderen.
Het is allemaal zo veel vrijer daar, minder regels voor van alles en nog wat. En als er regels zijn, loopt het allemaal niet zo'n vaart. Ik was daar met een drone, officieel mag je niet vliegen, je moet het aanmelden bij de overheid, betalen, goedkeuring per vlucht vragen... Dus wij staan bij een bekende dam met agenten en militairen en vragen of we mochten vliegen. Nou hier bij de dam niet, omdat het een militaire zone is, maar als je 100 meter verderop gaat staan maakt het ons niets uit. Echt heerlijk!gold_dust schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:30:
Vanuit het perspectief van die Oost Europese landen kiezen ze voor welzijn en veiligheid van de eigen bevolking en trekken ze zich niks aan van het politiek correcte beleid van Duitsland en Nederland. Ook is het geld er simpelweg niet om aan de wensen van Merkel te voldoen. Misschien dat ze inderdaad liever uit de EU stappen dan zich aan het Merkel beleid te laten onderwerpen.
Er zijn ook verdere interviews geweest, hoe ik het zie: FvD pakt nu een extreem standpunt vanwege de publiciteit, uiteindelijk puntje bij paaltje zijn ze géén voorstander van een Nexit. Daar ben ik van overtuigd!hoevenpe schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:05:
@dfrenner
Beleid van de EU is niet om lander eruit te gooien, maar meer toe te laten:Het zou mooi zijn als er een partij zou zijn die kritisch naar de EU kijkt zonder haar te willen opblazen. In ieder geval de komende decennia uitbereiding uitsluit en landen die zich niet aan onze regels houden mogelijk de club moeten verlaten (denk aan Roemenië, Bulgarije, Polen of Hongarije). Omvormen tot een economisch blok dat niet vies is van harde machtspolitiek zoals Trump (in ieder gevoel in de beeldvorming) met China doet, 'make the EU great again'.
"De EU heeft een beleid ontwikkeld om de geleidelijke integratie van de landen van de westelijke Balkan in de Unie te ondersteunen. Op 1 juli 2013 trad Kroatië als eerste van de zeven landen toe tot de EU; Montenegro, Servië, de voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië en Albanië zijn officieel kandidaat voor toetreding. Inmiddels zijn met Montenegro en Servië de toetredingsonderhandelingen en hoofdstukken geopend; Bosnië en Herzegovina en Kosovo zijn potentiële kandidaat-lidstaten."
http://www.europarl.europ.../168/de-westelijke-balkan
Het uitbreidingsbeleid is een doelstelling van de EU op zich:
http://www.europarl.europ...e-uitbreiding-van-de-unie
100% onzin. De Britten zitten niet in Schengen en hebben dus geen last van de migrantenstroom vanuit Afrika en oorlogsgebieden. Vanuit Europa moeten ze opnieuw gesmokkeld worden. Elke migrant die in het VK komt is op het conto van slecht overheidsbeleid in het VK, niet in de EU.gold_dust schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:58:
[...]De Britten zijn al ook door de Europese immigratie crisis uit de EU gestapt.
Brexit is gebeurd omdat Nigel Farage met UKIP en de ERG-vleugel van de Tories maar op hun woord werden geloofd met de beweringen dat de EU niet democratisch zou zijn (is het wel), dat het VK niet soeverein zou zijn (is het wel, en zonder een No-deal Brexit zal het alleen maar controle over de regels verliezen), en dat alle migranten zo maar binnen kunnen komen (kunnen ze niet, de leave campagnes verspreiden nepnieuws), en dat ze veel meer en beter handel kunnen bedrijven onder 'WTO regels' (Dit is de eerste keer bij QuestionTime dat Farage daarop ondervraagd werd, en meteen valt hij door de mand).
Er komt nog bij dat de leave campagnes verkiezingsfraude hebben gepleegd en daarmee meer hebben uitgegeven dan de wettelijk toegestane limiet. Gezien de uitslag van 52-48 kan alleen deze fraude al doorslaggevend zijn geweest.
Problemen van de migratiecrisies zijn symptomen van slechte samenwerking van de EU, niet een aanwijzing dat de landen moeten stoppen met samenwerken. Europese samenwerking in het hebben van een lijst met veilige landen helpt met sneller kunnen beslissen welke migranten teruggestuurd kunnen worden en als collectief heeft de EU veel meer macht om de landen van herkomst te dwingen om ze terug te nemen. Als de EU uit elkaar valt, gaan de landen aan de buitengrens helemaal niets doen aan het opnemen van vluchtelingen, en zullen de mensen die binnenkomen, regelrecht aangemoedigd worden om naar het noorden en westen van Europa te gaan. Zo zijn de populisten nou eenmaal, verplaats het probleem en dan is het weg. Laat die anderen er maar voor zorgen.
De EU heeft samen met de VS ook schuld aan de vele bootjes uit Libië, aangezien ze daar voor chaos hebben gezorgd. Hoe graag ik Khadaffi had zien gaan, dit is een gevolg dat onderkend moet worden, en waarop actie ondernomen moet worden. Wat betreft de 'gekkigheid' van SeaWatch, nee we laten ze met z'n allen verdrinken

Tenslotte is de migrantenstroom enorm gedaald al voor Salvini met z'n populisten aan de macht kwam in Italië, maar over de daling hoor je helemaal niemand.
Wat betreft de FvD, het zijn leugenaars. Ze zeggen alles wat mensen maar willen horen om zieltjes te winnen. Vandaar de dubbele tong over een Nexit. Ze willen uit de EU, maar ook weer niet en daarmee willen ze beide kampen aanspreken. Hopen dat ze hier in Nederland dezelfde druk krijgen als Labour in het VK, die zitten op een verlies terwijl ze horen te winnen bij de ondergang van de Tories. Waarom? De achterban wil een tweede referendum, en de top weigert.
Maar belangrijker: Ik heb regelmatig reacties gelezen van "op die partij stem ik niet want persoon X zit erin", en dan doen ze iemand af als Eurocraat, zonder inhoudelijk punten aan te kunnen wijzen, of naar iemand die zich hard maakt voor het klimaat (waarna de gebruikelijke lulkoek komt van klimaatveranderingontkenners). Hier een belangrijk punt, dat wel inhoudelijk is. De FvD laat zich in met rechtsextremisten en antisemitische mensen.
Een stem op de FvD is het gebruikelijke "we gaan de elite omverwerpen" zonder te zien wat je daadwerkelijk binnenhaalt.
Over de uitbreiding van de EU, het ligt veel meer voor de hand dat FvD voor een Nexit gaat dan dat de verdere uitbreiding van de EU tot stand komt. Ook al is het letterlijk een doelstelling van de EU.
Hoewel ik me kan voorstellen dat je bij de FvD de gok wel durft aan te gaan dat ze hun kiezers zullen bedriegen als ze hun kans hebben is dat natuurlijk spelen met vuur en kan je met die logica net zo goed op elke andere partij stemmen. Als je de FvD het voordeel van de twijfel geeft dat ze uiteindelijk hun Europa standpunt niet zullen uitvoeren kan je dat ook van D66 zeggen, of niet?dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:57:
Er zijn ook verdere interviews geweest, hoe ik het zie: FvD pakt nu een extreem standpunt vanwege de publiciteit, uiteindelijk puntje bij paaltje zijn ze géén voorstander van een Nexit. Daar ben ik van overtuigd!
Nogmaals, je maakt een issue belangrijk wat totaal niet aan de orde is, waar het parlement nauwelijks een rol speelt (de regeringsleiders besluiten) en waar het Nederlandse standpunt volledig helder is en volgens mij door elke politieke partij in de kamer gedeeld wordt: nu geen toetreding van nieuwe lidstaten we overwegen het uberhaupt pas als aan alle voorwaarden is voldaan en er is nog geen kandidaat die aan 10% van de voorwaarden voldaan heeft. Het is echt een onzin reden om daarom op een partij te stemmen en alle andere wel belangrijke onderwerpen te negeren.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:57:
Beleid van de EU is niet om lander eruit te gooien, maar meer toe te laten:
"De EU heeft een beleid ontwikkeld om de geleidelijke integratie van de landen van de westelijke Balkan in de Unie te ondersteunen. Op 1 juli 2013 trad Kroatië als eerste van de zeven landen toe tot de EU; Montenegro, Servië, de voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië en Albanië zijn officieel kandidaat voor toetreding. Inmiddels zijn met Montenegro en Servië de toetredingsonderhandelingen en hoofdstukken geopend; Bosnië en Herzegovina en Kosovo zijn potentiële kandidaat-lidstaten."
http://www.europarl.europ.../168/de-westelijke-balkan
Het uitbreidingsbeleid is een doelstelling van de EU op zich:
http://www.europarl.europ...e-uitbreiding-van-de-unie
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 10-05-2019 12:26 ]
Die romantisering van Oost-Europa staat echt haaks op de praktijk. Als je als baby mag kiezen waar je geboren wordt kan je wiegje nog altijd het best in landen als Nederland, Zweden, Noorwegen etc.. staan. Minder armoede, meer stabiliteit en meer vrijheid om iets anders te zeggen dan de zittende regering.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:57:
[...]
Het is allemaal zo veel vrijer daar, minder regels voor van alles en nog wat. En als er regels zijn, loopt het allemaal niet zo'n vaart. Ik was daar met een drone, officieel mag je niet vliegen, je moet het aanmelden bij de overheid, betalen, goedkeuring per vlucht vragen... Dus wij staan bij een bekende dam met agenten en militairen en vragen of we mochten vliegen. Nou hier bij de dam niet, omdat het een militaire zone is, maar als je 100 meter verderop gaat staan maakt het ons niets uit. Echt heerlijk!
De feiten wijzen eerder de andere kant op. De gematigde topman van het FvD is er net op niet al te fraaie wijze door de ander uit gekegeld.[...]
Er zijn ook verdere interviews geweest, hoe ik het zie: FvD pakt nu een extreem standpunt vanwege de publiciteit, uiteindelijk puntje bij paaltje zijn ze géén voorstander van een Nexit. Daar ben ik van overtuigd!
Maar stemmen op een politicus omdat je denkt dat hij het mogelijk niet echt meent? Dus als je baas zegt dat je ontslagen bent kom je de volgende dag vrolijk opdagen want hij bedoelde het vast niet zo? Dat komt op mij over als iets recht willen lullen waarvan je weet dat het krom is. Politici worden betaald om te zeggen wat ze met het land willen. Daar moet je vanuit gaan. Als je denkt dat je dat niet kunt moet je niet op hem/haar stemmen.
Nee joh, het is het paradijs op aarde!D-e-n schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:24:
[...]
Die romantisering van Oost-Europa staat echt haaks op de praktijk. Als je als baby mag kiezen waar je geboren wordt kan je wiegje nog altijd het best in landen als Nederland, Zweden, Noorwegen etc.. staan. Minder armoede, meer stabiliteit en meer vrijheid om iets anders te zeggen dan de zittende regering.
Daarom lopen alle jongeren weg uit die landen, ze voelen dat het paradijs niet voor hun is, en gaan dan maar naar een land wat hel en verdoemenis is zoals Nederland. En dan gaan ze hier maar de taal leren, en werken, en kinderen krijgen, om maar te vergeten dat ze uit het paradijs zijn gevlucht

Ofzo
Ergens op vakantie gaan is anders dan er 30 jaar wonen. Oost-Europa lijkt me geweldig om eens een roadtrip in te maken, maar ik ben heel blij dat mijn thuis het veilige, vrije en soms saaie Nederland is.
Al begrijp ik wel wat hij bedoelt, de perceptie van meer vrijheid illustreren met een voorbeeld van corruptie onderstreept wel precies het probleem in het geval van RoemeniëD-e-n schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:24:
[...]
Die romantisering van Oost-Europa staat echt haaks op de praktijk. Als je als baby mag kiezen waar je geboren wordt kan je wiegje nog altijd het best in landen als Nederland, Zweden, Noorwegen etc.. staan. Minder armoede, meer stabiliteit en meer vrijheid om iets anders te zeggen dan de zittende regering.
Het is belangrijk te begrijpen hoe die twee in elkaar haken denk ik: vrijheid door een laxere naleving wetten, of zelfs minder wetten, kan evengoed in je nadeel zijn. Als het goed met je gaat kwa gezondheid en welvaart, ja, dan is een minder sterke staat vrijer dan een sterke. Echter, die persoonlijke toestand is meestal maar tijdelijk, en geld zeker niet voor de meesten. De waarde van de staat merk je pas als je die nodig hebt
Nederland (misschien preciezer: Holland) heeft een culturele striktheid, waar ik zelf ook niet van ben. Hangt volgens mij samen met het protestantisme. Maar om daar vanaf te komen hoef je niet helemaal naar Roemenië, je kunt ook hier je niets aantrekken van dat benauwde denken
Ik geloof dat Sophie toch wat uit te leggen heeft.3x3 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 05:55:
Nederland doet het goed in het EP.
En ik wil toch twee Nederlanders uitlichten voor dit topic die zich goed laten zien in het Europees Parlement en waar jij ook op mag stemmen. Bas & Sophie.
Beiden hebben een grote persoonlijkheid, zijn slim kunnen goed luisteren en zijn empatisch. Sophie is vicefractievoorzitter van de liberale ALDE fractie. Bas is vicefractievoorzitter van de Groenen.
-knip-
2. Sophie in 't Veld
[Afbeelding]
Inhoudelijk heeft Sophie zich heel hard gemaakt de afgelopen jaren voor:Voor beide politici zou ik mijn hand in het vuur durven steken, ze zijn betrouwbaar en jij kunt er 23 mei op stemmen. Ik vind ze integere politici die al jarenlang staan voor hun belangen, het ook opnemen voor de burger-belangen en beiden al 10 jaar een consistente politieke richting en persoonlijke groei laten zien van hun waarden.
- LGBT rechten in Europa
- Vermindering van de macht van de kerk (in Oost Europa)
- Privacy
- Burgerrechten
https://www.geenstijl.nl/...-woont-gewoon-in-brussel/
*knip*, off-topic
[ Voor 95% gewijzigd door Migrator op 10-05-2019 15:58 ]
Alweer dit...Meester_J schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:49:
[...]
Ik geloof dat Sophie toch wat uit te leggen heeft.
https://www.geenstijl.nl/...-woont-gewoon-in-brussel/

Eff samenvatten;
D66 heeft een part potje waar de dagvergoedingen in komen en dit geld kan dan alleen gebruikt worden waarvoor het bedoeld is. Wat over blijft aan het eind van het jaar wordt teruggestort. En D66 maakt dit alles openbaar. Journalistiek wc-papier, en wat geenstijl ervan maakt... laat ik me daar maar niet over uitlaten...
*knip* reactie op off-topic reactie
[ Voor 67% gewijzigd door Migrator op 10-05-2019 15:59 ]
Welke posts bedoel je precies? Het was juist (potentiële) FvD stemmer @dfrenner die zijn stem op hun rationaliseerde omdat hij er van uit ging dat de FvD hun verkiezingsbelofte niet zou nakomen.
Verder denk ik dat als een andere partij als FvD keer op keer zo zou draaien op zo'n belangrijk fundamenteel onderwerp als de EU dat ze daar door de mensen die nu in de slachtofferrol kruipen keihard op afgerekend zou worden.
[ Voor 29% gewijzigd door Migrator op 10-05-2019 16:14 . Reden: quote verwijderd ]
Kan ja, maar dat doe ik nietph4ge schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:21:
[...]
Hoewel ik me kan voorstellen dat je bij de FvD de gok wel durft aan te gaan dat ze hun kiezers zullen bedriegen als ze hun kans hebben is dat natuurlijk spelen met vuur en kan je met die logica net zo goed op elke andere partij stemmen. Als je de FvD het voordeel van de twijfel geeft dat ze uiteindelijk hun Europa standpunt niet zullen uitvoeren kan je dat ook van D66 zeggen, of niet?
Er is veel meer reden om aan te nemen dat FvD uiteindelijk niet voor een Nexit is, dan dat D66 uiteindelijk gematigdere EU wil.
https://www.dagelijksesta...treden-zonder-referendum/
Ze willen nu eerst al een referendum over een Nexit, het is niet zomaar voor de Nexit...
Met de Brexit in het verleden, gaat een referendum er nooit doorkomen op de korte termijn.
Dus je bouwt een fabriek om kernwapens te maken.Nogmaals, je maakt een issue belangrijk wat totaal niet aan de orde is, waar het parlement nauwelijks een rol speelt (de regeringsleiders besluiten) en waar het Nederlandse standpunt volledig helder is en volgens mij door elke politieke partij in de kamer gedeeld wordt: nu geen toetreding van nieuwe lidstaten we overwegen het uberhaupt pas als aan alle voorwaarden is voldaan en er is nog geen kandidaat die aan 10% van de voorwaarden voldaan heeft. Het is echt een onzin reden om daarom op een partij te stemmen en alle andere wel belangrijke onderwerpen te negeren.
De Nederlandse partijen roepen allemal, de bouw van de fabriek leidt zeker niet tot de bouw van kernwapens.
De bouwer van de fabriek zegt wel dat het binnen hun doelstellingen valt om de fabriek te bouwen om zo veel mogelijk kernwapens te bouwen.
En hier wordt geroepen, de bouw kan wel 50 jaar duren, dus waarom maak je je nu al druk om het bouwen van kernwapens. Er zijn nog zat mogelijkheden in de toekomst dat de bouw niet doorgaat, of wordt stopgezet.
Ik zeg: Stop de bouw niet alleen, breek hem nu al af, dan weten we zeker dat deze fabriek niet leidt tot de bouw van kernwapens.
Ik zie toetreding van meer lidsataten, of ze nu aan voowaarden voldoen of niet als "evil". Het zorgt inherent voor minder invloed van ons kleine landje. Hoe groter het wordt, hoe minder groot het aandeel is voor ons van de taart.
Aan voorwaarden voldoen of niet, groei zie ik niet zitten.
Als ik even een vergelijk maak met de voetbalvereniging van onze zoon. We hebben eeen kleinschalige vereniging met maximaal 550 leden. We hebben er ook één met onbeperkte leden. Een groot gedrocht. De kleine vereniging is gezelligheid ten top, geen geld over de balk smijten, geen torenhoge prestatiedruk, lekker leven en laten leven. De grote club gaat om prestatiedruk, vrienden zijn tijdens selectietrainingen opeens geen vrienden meer, maar vijanden. Ongezellig complex, prestatiedruk en aan het einde van de dag moet je ook voor je plezier spelen. Ik vind een kleinere EU meer bij mijn ideale beeld passen, groter heb ik echt heel weinig mee. Steeds meer regels, invloed en een nummer in plaats van een persoon.
Ik zal je alvast helpen, deze verkiezingen staat mijn keuze vast. Proberen mijn standpunt hiering te wijzigen, wat vaker is geprobeerd in dit topic, werkt alleen maar averechtsph4ge schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:51:
Welke posts bedoel je precies? Het was juist (potentiële) FvD stemmer @dfrenner die zijn stem op hun rationaliseerde omdat hij er van uit ging dat de FvD hun verkiezingsbelofte niet zou nakomen.
Ik kan het met die NExit hetzelfde aanvliegen als velen hier doen met uitbreiding. Men zegt allemaal dat ik daar niet op moet letten, want dat is niet aan de orde, want alleemaal voorwaarden etc.
Ik kan hetzelfde terugkaatsen, je moet niet zo op de NExit mening van FvD letten, want zo'n vaart zal het niet lopen, ze willen eerst een referendum erover. Een kans op een referendum is al zeer klein, maar een meerderheid voor een Nexit al helemaal ondenkbaar (ik zou tegen een Nexit stemmen). Dus let niet zo op een onbenullig punt. Sowieso is dat niet iets waar een EP over gaat, meer nationale politiek. Dus er is echt geen enkel gevaar om in het EP voor FvD te kiezen. De tweede kamer, gaat wel over dit soort zaken, referenda en een Nexit of niet, daar kies ik overigens niet voor FvD.
Bewust alleen bij de Europese verkiezingen.
Dat mag je helemaal vinden. Het is altijd een afweging van economische voordelen van schaalvergroting tegenover verlies van macht.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:51:
Ik zie toetreding van meer lidsataten, of ze nu aan voowaarden voldoen of niet als "evil". Het zorgt inherent voor minder invloed van ons kleine landje. Hoe groter het wordt, hoe minder groot het aandeel is voor ons van de taart.
Wat je je wel moet afvragen is dit nu het meest dringende probleem als je weet dat er de komende 15 jaar toch niemand bij gaat komen.
Is het niet slimmer om naar actuele punten te kijken zoals klimaat, belastingontwijking, onze positie ten opzichte van Rusland/Iran/China/VS/VK, verdeling van vluchtelingen, landbouwsubsidies, mediavrijheid, terrorismebestrijding en privacy? Al die zaken moeten we wel komende 4 jaar iets over beslissen. Die toetreding van landen komt helemaal niet ter sprake tijdens de periode waar we nu voor stemmen.
Dus hoewel het misschien een geldig punt is zou het gewoon heel weinig invloed moeten hebben op je beslissing nu. Kies op grond daarvan over 10 jaar als het wel uitmaakt.
Dus je staat eigenlijk niet open voor argumenten wil je zeggen. En je geeft ook aan dat als anderen met argumenten komen je alleen maar harder verder gaat zonder argumentendfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:57:
[...]
Ik zal je alvast helpen, deze verkiezingen staat mijn keuze vast. Proberen mijn standpunt hiering te wijzigen, wat vaker is geprobeerd in dit topic, werkt alleen maar averechts
[ Voor 16% gewijzigd door Philip Ross op 10-05-2019 14:01 ]
Baudet corrigeert partijgenoot: ‘Forum voor Democratie wil wél een Nexit’dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:51:
Kan ja, maar dat doe ik niet![]()
Er is veel meer reden om aan te nemen dat FvD uiteindelijk niet voor een Nexit is, dan dat D66 uiteindelijk gematigdere EU wil.
https://www.dagelijksesta...treden-zonder-referendum/
Ze willen nu eerst al een referendum over een Nexit, het is niet zomaar voor de Nexit...
Met de Brexit in het verleden, gaat een referendum er nooit doorkomen op de korte termijn.
Je laat jezelf gewoon in de maling nemen! Het is puur opportunisme van de FvD dat ze nu (een beetje) vaag te doen over het EU standpunt.Volgens de partijleider kan er geen misverstand bestaan over de koers van Forum. ‘Ik ben ideologisch tegen de EU, tegen de interne markt, tegen de open grenzen, tegen de euro, tegen het hele ding. Dat staat in ons verkiezingsprogramma en is al jaren onze lijn.’
Nee, dat is echt geen terechte beeldspraak. Je moet het zien als dat we net aan een eerste date begonnen zijn en niet bij voorbaat uitsluiten dat we ooit in een verre toekomst met die persoon gaan trouwen. Dat wil niet zeggen dat we nu al een definitief "ja-woord" hoeven geven. Door nu al bij voorbaat uit te sluiten dat in er zelfs in de verre toekomst wellicht een scenario is waarin we gaan trouwen zorg je ervoor dat deze persoon alle interesse in je verliest en met je rivaal gaat trouwen.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:51:
Dus je bouwt een fabriek om kernwapens te maken.
De Nederlandse partijen roepen allemal, de bouw van de fabriek leidt zeker niet tot de bouw van kernwapens.
De bouwer van de fabriek zegt wel dat het binnen hun doelstellingen valt om de fabriek te bouwen om zo veel mogelijk kernwapens te bouwen.
En hier wordt geroepen, de bouw kan wel 50 jaar duren, dus waarom maak je je nu al druk om het bouwen van kernwapens. Er zijn nog zat mogelijkheden in de toekomst dat de bouw niet doorgaat, of wordt stopgezet.
Ik zeg: Stop de bouw niet alleen, breek hem nu al af, dan weten we zeker dat deze fabriek niet leidt tot de bouw van kernwapens.
Het tegendeel is waar, onze sleutelpositie in economische en politieke zin binnen de EU verandert niet, de invloed van de EU op de rest van de wereld wel.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:51:
Als een puber op zn 14e gaat daten moet hij ook nog niet aan trouwen denken, maar die wil niet zeggen dat hij zich er nu al druk om moet maken. Laat staan dat hij alle andere actuele en veel belangrijkere onderwerpen moet negeren omdat hij nu niet aan trouwen moet denken. Nogmaals, er is geen enkele Nederlandse partij die voorstander is van uitbreiding op dit moment of in de nabije toekomst. Maar om allerlei diplomatieke, economische en principiële redenen heb je er niets aan om definitief de deur dicht te gooien.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:51:
En wat gebeurt er als een lid vertrekt, mag er dan weer iemand bij?dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:51:
Als ik even een vergelijk maak met de voetbalvereniging van onze zoon. We hebben eeen kleinschalige vereniging met maximaal 550 leden. We hebben er ook één met onbeperkte leden. Een groot gedrocht. De kleine vereniging is gezelligheid ten top, geen geld over de balk smijten, geen torenhoge prestatiedruk, lekker leven en laten leven. De grote club gaat om prestatiedruk, vrienden zijn tijdens selectietrainingen opeens geen vrienden meer, maar vijanden. Ongezellig complex, prestatiedruk en aan het einde van de dag moet je ook voor je plezier spelen. Ik vind een kleinere EU meer bij mijn ideale beeld passen, groter heb ik echt heel weinig mee. Steeds meer regels, invloed en een nummer in plaats van een persoon.
Verder zegt de omvang van de EU helemaal niets over de invulling van de EU. De VN is veel groter dan de EU maar heeft toch een stuk minder invloed.
Minds are like parachutes - they only function when open. Het is toch een discussie topic, het is geen FvD fantopic. Als je midden in de safespace van de FvD media zit dan ben je het misschien niet meer zo gewend, maar hier komen alle meningen voorbij.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:57:
Ik zal je alvast helpen, deze verkiezingen staat mijn keuze vast. Proberen mijn standpunt hiering te wijzigen, wat vaker is geprobeerd in dit topic, werkt alleen maar averechts
Er zal nu geen bloed uitvloeien, maar ik hoop dat je je realiseert dat je het op een fundamenteel topic dat centraal staat in deze verkiezingen het oneens bent met de partij waar je op stemt en dat je dat rationaliseert met wat recente vage uitspraken die de mening van deze partij een beetje verhullen.
Ik vind dit echt heel flauw. Nexit is actueel, de impact enorm, bovendien is het de kern van de partij, dat kan je niet vergelijken. Eventuele uitbreiding in de verre toekomst is van een hele andere orde. Bovendien zitten er op dat onderwerp slechts nuance verschillen tussen de partijen, terwijl wel of geen Nexit geen nuances kent en het verschil dus dag of nacht is. Ik probeer alleen maar te zeggen dat je de hoofdzaken van de bijzaken moet scheiden.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:57:
Ik kan het met die NExit hetzelfde aanvliegen als velen hier doen met uitbreiding. Men zegt allemaal dat ik daar niet op moet letten, want dat is niet aan de orde, want alleemaal voorwaarden etc.
Ik kan hetzelfde terugkaatsen, je moet niet zo op de NExit mening van FvD letten, want zo'n vaart zal het niet lopen, ze willen eerst een referendum erover. Een kans op een referendum is al zeer klein, maar een meerderheid voor een Nexit al helemaal ondenkbaar (ik zou tegen een Nexit stemmen). Dus let niet zo op een onbenullig punt. Sowieso is dat niet iets waar een EP over gaat, meer nationale politiek. Dus er is echt geen enkel gevaar om in het EP voor FvD te kiezen. De tweede kamer, gaat wel over dit soort zaken, referenda en een Nexit of niet, daar kies ik overigens niet voor FvD.
Bewust alleen bij de Europese verkiezingen.
En er is echt geen enkele rationele reden om te denken dat de FvD er niet alles aan zal doen om een Nexit te bewerkstelligen en dat het boven elk ander punt staat.
*knip*, off topic
[ Voor 27% gewijzigd door Migrator op 10-05-2019 16:17 ]
Voor deze verkiezing staat mijn keuze vast. Verder hierop ingaan zal weer voor waarschuwingen gaan zorgen, omdat dit als provoceren en geen inhoudelijke bijdrage wordt opgevangen.Philip Ross schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:59:
Dus je staat eigenlijk niet open voor argumenten wil je zeggen. En je geeft ook aan dat als anderen met argumenten komen je alleen maar harder verder gaat zonder argumenten
Als je het niet heel erg vindt, laat ik het wat dit punt betreft hierbij.
*knip*, off topic
Ze hebben tegen de nexit gestemd:ph4ge schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:04:
[...]
Baudet corrigeert partijgenoot: ‘Forum voor Democratie wil wél een Nexit’
Je laat jezelf gewoon in de maling nemen! Het is puur opportunisme van de FvD dat ze nu (een beetje) vaag te doen over het EU standpunt.
https://www.ad.nl/politie...emt-tegen-nexit~a4328348/
Dat vaag doen zegt mij genoeg... Ze willen het niet
Nee hoor lees de site van het Europees parlement eens door...Nee, dat is echt geen terechte beeldspraak. Je moet het zien als dat we net aan een eerste date begonnen zijn en niet bij voorbaat uitsluiten dat we ooit in een verre toekomst met die persoon gaan trouwen. Dat wil niet zeggen dat we nu al een definitief "ja-woord" hoeven geven. Door nu al bij voorbaat uit te sluiten dat in er zelfs in de verre toekomst wellicht een scenario is waarin we gaan trouwen zorg je ervoor dat deze persoon alle interesse in je verliest en met je rivaal gaat trouwen.
Het partnerschap is een eerste date, (Armenië, Azerbeidzjan, Belarus, Georgië, Moldavië en Oekraïne)
Het associatieverdrag een verkering, (Moldavië en Oekraïne)
Het aspirant kandidaat-lidstaatschap is een aankondiging tot verloving, (Bosnië en Herzegovina en
Kosovo)
Het kandidaat lidmaatschap is de verloving zelf, (Albanië, Montenegro, Noord-Macedonië, Servië, Turkije)
Het doel van dit alles is volgend de EU zelf: trouwen, het lidmaatschap!
Rechters kijken steeds meer naar de Europese rechters en uitspraken, die ook steeds zwaarder meewegen.Het tegendeel is waar, onze sleutelpositie in economische en politieke zin binnen de EU verandert niet, de invloed van de EU op de rest van de wereld wel.
Maar hij gaat ook niet daten met iemand die hij totaal niet ziet zitten, ondanks dat die persoon over 50 jaar wel veranderd kan zijn of misschien wel heel aardig is geworden!Als een puber op zn 14e gaat daten moet hij ook nog niet aan trouwen denken, maar die wil niet zeggen dat hij zich er nu al druk om moet maken. Laat staan dat hij alle andere actuele en veel belangrijkere onderwerpen moet negeren omdat hij nu niet aan trouwen moet denken. Nogmaals, er is geen enkele Nederlandse partij die voorstander is van uitbreiding op dit moment of in de nabije toekomst. Maar om allerlei diplomatieke, economische en principiële redenen heb je er niets aan om definitief de deur dicht te gooien.
Waarom? Nee, tenzij we een waardig lid daarvoor terugvinden... Zwitserland ofzo... Een kleinere sterkere eenheid! Al ben ik niet van mening dat we Bulgarije, Polen en Roemenie en nu opeens uit moeten goeien. Gedane zaken... Maar laten we dit soort acties in de toekomst voorkomen!En wat gebeurt er als een lid vertrekt, mag er dan weer iemand bij?
*knip*, off topic
Nergens voor nodig, hiermee positioneer je mij als minderwaardig...ph4ge schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:32:
Minds are like parachutes - they only function when open. Het is toch een discussie topic, het is geen FvD fantopic. Als je midden in de safespace van de FvD media zit dan ben je het misschien niet meer zo gewend, maar hier komen alle meningen voorbij.
Ik geef gewoon aan waar het op staat, stop met mij te proberen te overtuigen van het niet stemmen op FvD. Het heeft voor nu geen zin meer. Ik wil kijken waar dit op uitdraait.
Nee ik geef aan dat het een tweede kamer aan gelegenheid is. Niet EU...Er zal nu geen bloed uitvloeien, maar ik hoop dat je je realiseert dat je het op een fundamenteel topic dat centraal staat in deze verkiezingen het oneens bent met de partij waar je op stemt en dat je dat rationaliseert met wat recente vage uitspraken die de mening van deze partij een beetje verhullen.
Dus als ik bij de TK stem op FvD kunne ze vanuit daar een referendum willen en een Nexit. Vanuit een EP niet, dus het is irrelevant voor deze verkiezing. Daarnaast geloof ik niet dat ze puntje bij paaltje aan het punt vasthouden, er ijn daarnaast ook nog eens onhhaalbare voorwaarden aan gesteld (referendum). Het gaat dus uberhaupt niet gebeuren. Maar bij TK verkiezingen zal ik om dit punt juist niet op ze stemmen.
Wat voor jou hoofdzaken zijn, zijn voor mij bijzaken, wat voor mij hoofdzaken zijn, zijn voor jou bijzaken...Ik vind dit echt heel flauw. Nexit is actueel, de impact enorm, bovendien is het de kern van de partij, dat kan je niet vergelijken. Eventuele uitbreiding in de verre toekomst is van een hele andere orde. Bovendien zitten er op dat onderwerp slechts nuance verschillen tussen de partijen, terwijl wel of geen Nexit geen nuances kent en het verschil dus dag of nacht is. Ik probeer alleen maar te zeggen dat je de hoofdzaken van de bijzaken moet scheiden.
Ik denk echt dat dat wel mee zal vallen, maar de tijd zal het leren. Ik denk ook dat de impact voor UK op de lange ermijn wel mee zal vallen.En er is echt geen enkele rationele reden om te denken dat de FvD er niet alles aan zal doen om een Nexit te bewerkstelligen en dat het boven elk ander punt staat.
*knip*, off topic
[ Voor 48% gewijzigd door Migrator op 10-05-2019 16:23 ]
@dfrenner Als ik je hele verhaal zo lees heb je een aantal punten die niet overeenkomen met de feiten en wil je toch vast blijven houden aan die punten en ga je lopen klagen als anderen die onderuit halen.
Zoals aangegeven mag je prima voor minder EU zijn. Maar er word hier op tweakers nou eenmaal een onderbouwing verwacht. En als je dat niet wil doen hoef je hier ook niet je mening te ventileren want dan voegt het weinig toe.
Jij vind sommige punten misschien belangrijk omdat het gevoelsmatig zo is voor jou, maar dat maakt punten nog niet belangrijk. Of iets belangrijk is hangt af van de daadwerkelijke impact die het op je leven heeft, en dat hebben die punten gewoon helemaal niet.
*knip*, off topic
Wat betreft de onderbouwing ben ik heel blij dat je daar in deze post meer aan doet. Helaas geef je ook aan dat je helemaal niet open staat voor argumenten van anderen dus ben je alleen maar bezig je eigen punten te herhalen.
Zoals aangegeven mag je prima voor minder EU zijn. Maar er word hier op tweakers nou eenmaal een onderbouwing verwacht. En als je dat niet wil doen hoef je hier ook niet je mening te ventileren want dan voegt het weinig toe.
Jij vind sommige punten misschien belangrijk omdat het gevoelsmatig zo is voor jou, maar dat maakt punten nog niet belangrijk. Of iets belangrijk is hangt af van de daadwerkelijke impact die het op je leven heeft, en dat hebben die punten gewoon helemaal niet.
*knip*, off topic
Wat betreft de onderbouwing ben ik heel blij dat je daar in deze post meer aan doet. Helaas geef je ook aan dat je helemaal niet open staat voor argumenten van anderen dus ben je alleen maar bezig je eigen punten te herhalen.
[ Voor 20% gewijzigd door Migrator op 10-05-2019 16:23 ]
Okee maar dan houdt het gewoon op toch? Want mijn argumenten zijn vogens jou geen argumenten en jij vindt dat je ze onderuit haalt. Ik vind dat je dit absoluut niet doet....Philip Ross schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:07:
@dfrenner Als ik je hele verhaal zo lees heb je een aantal punten die niet overeenkomen met de feiten en wil je toch vast blijven houden aan die punten en ga je lopen klagen als anderen die onderuit halen.
*knip*
Ik kijk hier na de verkiezingen wel weer een keer terug. Veel plezier allemaal!
[ Voor 15% gewijzigd door Migrator op 10-05-2019 16:24 . Reden: quote aangepast ]
Het houd op omdat je bij voorbaat al besloten hebt dat je argumenten niet onderuit te halen zijn. Dat zeg je zelf.
Ik doe een poging, echter doordat je niet daarop wil reageren is er ook geen mogelijkheid om een diepere discussie te voeren en zo ofwel argumenten onderuit te halen ofwel ze te begrijpen en accepteren.Want mijn argumenten zijn vogens jou geen argumenten en jij vindt dat je ze onderuit haalt. Ik vind dat je dit absoluut niet doet....
Wat ik ook zeg of inbreng je zal het nooit accepteren als een weerlegging van jouw punten omdat die puur op gevoel gebaseerd zijn en niet op een logische aaneenschakeling van feiten en logica.
Nee jij vind een partijprogramma heel zwaar wegen, en ik vind interviews en een stemming in de tweede kamer heel zwaar wegen.Philip Ross schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:14:
[...]
Het houd op omdat je bij voorbaat al besloten hebt dat je argumenten niet onderuit te halen zijn. Dat zeg je zelf.
[...]
Ik doe een poging, echter doordat je niet daarop wil reageren is er ook geen mogelijkheid om een diepere discussie te voeren en zo ofwel argumenten onderuit te halen ofwel ze te begrijpen en accepteren.
Wat ik ook zeg of inbreng je zal het nooit accepteren als een weerlegging van jouw punten omdat die puur op gevoel gebaseerd zijn en niet op een logische aaneenschakeling van feiten en logica.
Maar ik vind het hele punt in de EP verkiezing minder relevant, omdat het er daar niet toe doet.
Tijdens de TK verkiezing geef ik je volmondig gelijk en zal ik niet zo snel op FvD stemmen. Het komt dan te dichtbij... Daar vind ik het "gevaarlijker"...
Want nogmaals ik ben tegen een Nexit...
het gaat mij niet om het partijprogramma vs interviews. Dat was een argument van iemand anders.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:23:
[...]
Nee jij vind een partijprogramma heel zwaar wegen, en ik vind interviews en een stemming in de tweede kamer heel zwaar wegen.
Maar ik vind het hele punt in de EP verkiezing minder relevant, omdat het er daar niet toe doet.
Ik ging vooral in op wat jij als speerpunten voor je keuze kiest en waarom dat dat geen logische punten zijn om de focus op te leggen.
Niet liegen, Nederland heeft wel een veto. Artikel 49 van het Verdrag betreffende EU:dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:55:
Nee er wordt een afweging gemaakt van standpunten die iemand niet of wel zou moeten hebben. Je doet het zelf ook, je zegt dat mijn punt over uitbreiding niet relevant is, terwijl ik dat zo relevant vind!
Het feit dat Nederland tegen is, zegt niets. Nederland heeft geen veto daarin...
Eventuele toetreding van een nieuwe lidstaat moet volgens onze grondwet aangenomen worden.Eerst moet er eenparigheid (unanimiteit) zijn in de Raad (de regeringsleiders van een land) en vervolgens moeten ook onze TK en EK instemmen. Kortom, meerdere momenten waarin Nederland het tegen kan houden. En alle Nederlandse partijen vinden op zn minst dat het land volledig aan alle vereisten van het Gemeenschapsrecht voldaan moet worden. En het gemeenschapsrecht omschrijft dat de Europese Commissie op 35 onderwerpen moet constateren dat een land volledig voldoet (de zogenaamde hoofdstukken). Er is op dit moment geen land dat verder dan een stuk of 3 hoofdstukken met voldoende voorgang komt (en dat zijn dan de makkelijkste hoofdstukken). De stappen gaan enorm langzaam en vaak ook weer achteruit (zie Turkije).Elke Europese staat die de in artikel 6, lid 1, genoemde beginselen in acht neemt, kan verzoeken lid te worden van de Unie. Hij richt zijn verzoek tot de Raad, die besluit met eenparigheid van stemmen na de Commissie te hebben geraadpleegd en na instemming van het Europees Parlement, dat zich uitspreekt bij volstrekte meerderheid van zijn leden.
De voorwaarden voor de toelating en de uit die toelating voortvloeiende aanpassingen van de Verdragen waarop de Unie is gebaseerd, vormen het onderwerp van een akkoord tussen de lidstaten en de staat die het verzoek indient. Dit akkoord moet door alle overeenkomstsluitende staten worden bekrachtigd overeenkomstig hun onderscheiden grondwettelijke bepalingen.
Kortom, ik weet dat je hebt aangegeven dat je niet te overtuigen bent, maar wellicht dat als je leert hoe de procedure werkt, welke rol NL daar in heeft en wat de huidige status is van de kandidaat landen dat je dan begrijpt waarom ik je probeer uit te leggen dat het totaal niet aan de orde is voor deze verkiezingen. En voor zover het aan de orde is verschillen de partijen eigenlijk niet van mening.
Dat je iets niet hoort zegt waarschijnlijk meer over de media die je tot je neemt. Ik moet echt mn best doen om een constructieve discussie over Europa te vinden, meestal wordt je volledig overschreeuwt door mensen die gewoon tegen alles zijn.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:55:
Jij vind het slecht onderbouwd, jij vind mijn punt niet relevant en geeft daar een argument voor. Echter dat geluid hoor je in Brussel zelf niet. Luister nog eens naar de state of the union van Juncker zou ik zeggen. Ik wil minder van dat! Meer van een tegengeluid, wat actief wordt tegengewerkt daar in dat bolwerk.
Ahh, je pleit dus voor verdere integratie, dat is immers wat je zegt als je meent dat wij wat te zeggen zouden moeten hebben over parlementairs van andere landen.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:55:
Als Geenstijl een aantal perlementariers blootgeeft over hun in en uitchack gedrag (5 minuten), enkel om geld binnen te harken, dan verwacht ik van zo'n parlement dat ze daarop worden aangesproken, dat er regels op worden verzonnen om dat te verbieden. In plaats daarvan worden er regels verzonnen om journalisten de toegang te verbieden, zodat dit soort dingen niet meer aan de kaak kunen worden gesteld.
Landen zijn soeverein en kiezen zelf wie ze kiezen om zich te laten vertegenwoordigen in Europa. En ja, dat zullen wij met enige regelmaat klootzakken vinden, net als dat ze in Oost Europa een aantal van onze politici ook enorme klootzakken vinden. Tenzij je pleit voor verdere integratie zal je dat blijven houden.
Volgens mij is het enige wat je in onze media ooit hoort of ziet van die man is als hij een keer een gekke beweging maakt. Het gaat juist nergens anders over.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:55:
Hetzelfde met dronken gedrag. Hij wordt er niet op aangesproken, er wordt niets aan gedaan. Alleen omdat hij zo belangrijk is...
Wat je moet begrijpen is dat dit geen directe democratie kan zijn, omdat dat verdere integratie en afbraak van soevereiniteit betekent. Onder druk van figuren als Farage zullen dit soort posities altijd door de regeringsleiders geregeld worden. Als je het middels een directere vorm van democratie regelt betekent het dat de individuele lidstaten er niks meer over te zeggen hebben.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:55:
Ik snap zeker waarom Ferage het ondemocratisch noemt... We kunnen die man niet wegstemmen, we kunnen niet voorkomen dat vanhofstadt de volgende wordt.
Het is nergens voor nodig om telkens als iemand het niet mee eens is gelijk jezelf in een slachtoffer rol te positioneren. We zijn het gewoon niet eens, dit is een discussie topic, dus discussiëren we het er over.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:55:
Nergens voor nodig, hiermee positioneer je mij als minderwaardig...
Ik geef gewoon aan waar het op staat, stop met mij te proberen te overtuigen van het niet stemmen op FvD. Het heeft voor nu geen zin meer. Ik wil kijken waar dit op uitdraait.
Fair enough, strikt genomen heb je gelijk, hoewel we het natuurlijk wel over de kern van de partij hebben ondanks dat het meer een topic in Den Haag is. Zie Farage, die heeft via het Europees Parlement toch zn zin gekregen in wat strikt een zaak van Londen was. Maar goedkeuring van de toetreding van een nieuwe lidstaat tot de EU wordt ook in Den Haag besloten, dus dat is dan ook geen valide reden om FvD te stemmen.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:55:
Nee ik geef aan dat het een tweede kamer aan gelegenheid is. Niet EU...
Dus als ik bij de TK stem op FvD kunne ze vanuit daar een referendum willen en een Nexit. Vanuit een EP niet, dus het is irrelevant voor deze verkiezing. Daarnaast geloof ik niet dat ze puntje bij paaltje aan het punt vasthouden, er ijn daarnaast ook nog eens onhhaalbare voorwaarden aan gesteld (referendum). Het gaat dus uberhaupt niet gebeuren. Maar bij TK verkiezingen zal ik om dit punt juist niet op ze stemmen.
Je mening berust alleen niet op valide argumenten en lijkt simpelweg voort te komen uit dat je niet begrijpt hoe de toetredingsprocedure werkt en in welke fase het zich bevindt.dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:55:
Wat voor jou hoofdzaken zijn, zijn voor mij bijzaken, wat voor mij hoofdzaken zijn, zijn voor jou bijzaken...
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Anoniem: 63072
*knip*, dit is dus off-topic
[ Voor 97% gewijzigd door Migrator op 10-05-2019 16:10 ]
Hoewel normaal een vaste SP stemmer sinds ik stemrecht heb gekregen, vrees ik dat ik geen bolletje rood ga maken bij de SP deze verkiezingen. In het SP partijprogramma staat namelijk:
En dat is jammer, want ik denk dat de EU zeker een hoop verbeterpunten heeft, en dat alle verantwoordelijkheden onvoorwaardelijk afdragen aan de EU zonder mogelijkheid om je daarvan te bedenken een kwalijke zaak is (zo heeft de Nederlandsche Bank niet meer zoveel te zeggen over het monetair beleid in Nederland; daar is nu de ECB voor). Ook faalt de EU gigantisch juist op de momenten waar het erop aankomt, de vluchtelingenstroom uit Syrië is daar een fantastisch voorbeeld van; juist waar de EU een sleutelrol had kunnen spelen in een rechtvaardige verdeling van de last die de vluchtelingenstroom veroorzaakte, en juist had kunnen laten zien hoe het als overkoepend orgaan goed in staat is met dit soort crises om te gaan, heeft het daar juist spectaculair gefaalt.
Ondanks dat denk ik niet dat het concept van een brede Europese samenwerking op zichzelf een kwalijk iets is; juist op zaken als klimaatbeleid, vluchtelingentrek, landbouwbeleid, veiligheidsrichtlijnen enzovoorts kan de Europese samenwerking echt wel vruchten werpen, want juist daar is een brede en gelijke aanpak noodzakelijk. Het moet zich echter ook beraden of een bepaald onderwerp wel geschikt is voor een Europees-brede samenwerking, en een onderwerp is niet geschikt wanneer de meerderheid daar voor is. We hebben in Europa een verzameling van allemaal verschillende soorten landen met verschillende werkculturen, en die zijn niet eenvoudig verenigbaar. In het abstracte veld is de Europese Unie heel sterk; het is alleen keer op keer fout gegaan wanneer het vanuit het abstracte het concrete domein betrad, en juist ongelijkheid schiep waar een gelijke behandeling nodig was en vice versa. Doodzonde, want dat werkt euroscepsis enorm in de hand.
Maar dat maakt nog niet dat ik de SP steun in het eurosceptische, nationaal-populistische geluid wat ze proberen te vertolken. De partij spreekt ditmaal niet namens mij. Dus ik ga op zoek naar een kritische partij die beter vertolkt wat ik in de EU zie. Sorry SP, misschien de volgende keer weer
Ergo: Als je van de EU iets moet wat je niet wilt, dan hoeft dat niet langer. Tevens schijnt hierdoor sterk de eurosceptische, nationalistische toon waar de SP de laatste jaren mee heult, en dat staat mij niet zo aan. Het is enorm opportunistisch en draagt totaal niet bij aan een constructieve sfeer en een langetermijnsvisie. Dit klinkt meer als ramkoers met de EU.Om te kunnen samenwerken zonder dat Brussel via de interne markt de baas speelt, wordt het
voor landen in de EU mogelijk om niet (meer) mee te doen met bepaald Europees beleid. Als
lidstaten het overdragen van nieuwe bevoegdheden niet in hun belang achten, kunnen ze kiezen
voor een ‘opt-out’ en er niet aan meedoen. Het moet mogelijk worden om – na onderhandeling met
andere landen in de EU – niet (meer) mee te doen met bepaald Europees beleid. Zo moet een land
uit de euro kunnen stappen of het grenzeloze verkeer van goederen, diensten, kapitaal en arbeid
kunnen beperken. Dit vergroot niet alleen de zeggenschap van de nationale democratie, dit zal
ook leiden tot meer fundamenteel debat over of problemen via Brusselse regels opgelost moeten
worden of verschil kan bestaan tussen hoe landen hun beleid inrichten.
En dat is jammer, want ik denk dat de EU zeker een hoop verbeterpunten heeft, en dat alle verantwoordelijkheden onvoorwaardelijk afdragen aan de EU zonder mogelijkheid om je daarvan te bedenken een kwalijke zaak is (zo heeft de Nederlandsche Bank niet meer zoveel te zeggen over het monetair beleid in Nederland; daar is nu de ECB voor). Ook faalt de EU gigantisch juist op de momenten waar het erop aankomt, de vluchtelingenstroom uit Syrië is daar een fantastisch voorbeeld van; juist waar de EU een sleutelrol had kunnen spelen in een rechtvaardige verdeling van de last die de vluchtelingenstroom veroorzaakte, en juist had kunnen laten zien hoe het als overkoepend orgaan goed in staat is met dit soort crises om te gaan, heeft het daar juist spectaculair gefaalt.
Ondanks dat denk ik niet dat het concept van een brede Europese samenwerking op zichzelf een kwalijk iets is; juist op zaken als klimaatbeleid, vluchtelingentrek, landbouwbeleid, veiligheidsrichtlijnen enzovoorts kan de Europese samenwerking echt wel vruchten werpen, want juist daar is een brede en gelijke aanpak noodzakelijk. Het moet zich echter ook beraden of een bepaald onderwerp wel geschikt is voor een Europees-brede samenwerking, en een onderwerp is niet geschikt wanneer de meerderheid daar voor is. We hebben in Europa een verzameling van allemaal verschillende soorten landen met verschillende werkculturen, en die zijn niet eenvoudig verenigbaar. In het abstracte veld is de Europese Unie heel sterk; het is alleen keer op keer fout gegaan wanneer het vanuit het abstracte het concrete domein betrad, en juist ongelijkheid schiep waar een gelijke behandeling nodig was en vice versa. Doodzonde, want dat werkt euroscepsis enorm in de hand.
Maar dat maakt nog niet dat ik de SP steun in het eurosceptische, nationaal-populistische geluid wat ze proberen te vertolken. De partij spreekt ditmaal niet namens mij. Dus ik ga op zoek naar een kritische partij die beter vertolkt wat ik in de EU zie. Sorry SP, misschien de volgende keer weer

Zijn er partijen met een EU gematigd geluid dan? Volgens mij is er weinig keus, of helemaal pro of helemaal tegen.
Ikzelf swing daarom maar door naar FvD , (meestal zoek ik namelijk het midden op) ik geloof oprecht niet meer in een Nexit maar ik vrees dat er alleen wat zal veranderen binnen de EU als dat geluid angstvallig harder wordt.
Ikzelf swing daarom maar door naar FvD , (meestal zoek ik namelijk het midden op) ik geloof oprecht niet meer in een Nexit maar ik vrees dat er alleen wat zal veranderen binnen de EU als dat geluid angstvallig harder wordt.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
mijn partij als het gaat om europa.Cobb schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:21:
Zijn er partijen met een EU gematigd geluid dan? Volgens mij is er weinig keus, of helemaal pro of helemaal tegen.
zomaar wat punten die je wellicht wel aanspreken:
- Europa moet stoppen met miljardensubsidies voor landbouw en visserij.
- Europa moet de belangen van mensen, dieren en het milieu vóórop stellen ten opzichte van de belangen van banken en multinationals.
- Europa moet democratischer en beter controleerbaar worden.
- Europa moet zorgvuldig omgaan met de privacy en vrijheid van burgers.
- Er moeten geen nieuwe landen toetreden tot de EU. Er gaat niet nóg meer macht naar Brussel.
@dawg Met al die punten in jouw post ben ik het volmondig eens en toch kan ik niet op de PvDD stemmen. Ze zitten namelijk in de GEU/NGL Europa fractie, een ongelooflijk links clubje waar ik mij qua migratie standpunt helemaal niet mee kan verenigen.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Dan rest de vraag is dat immigratie standpunt belangrijker voor je dan al die andere punten.Cobb schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:46:
@dawg Met al die punten in jouw post ben ik het volmondig eens en toch kan ik niet op de PvDD stemmen. Ze zitten namelijk in de GEU/NGL Europa fractie, een ongelooflijk links clubje waar ik mij qua migratie standpunt helemaal niet mee kan verenigen.
En natuurlijk is jouw immigratie standpunt wel mogelijk gezien internationale verdragen.
Ik ga in ieder geval op een pro-EU club stemmen, weet alleen nog niet welke.
Wat ik wel weet is dat de EU veel en veel te langzaam gaat momenteel door al dat geneuzel op onderbuikgevoel. Met dank aan het twee decennia lang framen van dat alles wat kut gaat in de lokale politiek door de EU komt. Zo moeilijk is het allemaal niet:
- Er komt de komende 15 jaar niemand bij. De eisen zijn tegenwoordig superstreng. Die fout uit het verleden herhalen ze niet meer.
- Zonder grote en daadkrachtige EU gaan we het afleggen tegen China, de VS en Rusland.
- Rusland heeft een hekel aan de EU en steunt anti-EU partijen, dus dan ben ik sowieso al voor gezien Europa sterk moet blijven tegen Rusland: Ze hebben de Amerikaanse verkiezingen weten te fucken waarop er nu een idioot aan het roer staat. In Syrie hebben ze indirect meegeholpen aan de miljoenen vluchtelingen waardoor het anti-EU geluid nu nog luider is Ze hebben vele Nederlanders de dood ingejaagd met MH-17
Als ze het echt lukt de EU te ondermijnen hebben ze echt op alle fronten gewonnen. Dan kunnen Estland en Letland e.d. hun borst ook weer natmaken.
Wat ik wel weet is dat de EU veel en veel te langzaam gaat momenteel door al dat geneuzel op onderbuikgevoel. Met dank aan het twee decennia lang framen van dat alles wat kut gaat in de lokale politiek door de EU komt. Zo moeilijk is het allemaal niet:
- Er komt de komende 15 jaar niemand bij. De eisen zijn tegenwoordig superstreng. Die fout uit het verleden herhalen ze niet meer.
- Zonder grote en daadkrachtige EU gaan we het afleggen tegen China, de VS en Rusland.
- Rusland heeft een hekel aan de EU en steunt anti-EU partijen, dus dan ben ik sowieso al voor gezien Europa sterk moet blijven tegen Rusland: Ze hebben de Amerikaanse verkiezingen weten te fucken waarop er nu een idioot aan het roer staat. In Syrie hebben ze indirect meegeholpen aan de miljoenen vluchtelingen waardoor het anti-EU geluid nu nog luider is Ze hebben vele Nederlanders de dood ingejaagd met MH-17
Als ze het echt lukt de EU te ondermijnen hebben ze echt op alle fronten gewonnen. Dan kunnen Estland en Letland e.d. hun borst ook weer natmaken.
[ Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 10-05-2019 16:58 ]
Dit dus.
Die dubbele laag (Nationale partij / Europese partij) is echt een enorm probleem.Cobb schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:46:
Moet niks hebben van al die 'alle ballen op de EU' partijen, en ik ben niet links. Dan blijft er wel heel erg weinig te kiezen over.
ALDE (VVD/D66), EVP (CDA), S&D (PvdA) is me veel te pro-EU, GUE/NGL, Groenen/EVA zijn me te links. Dan blijven alleen de ECR (maar ik heb ook niks met geloof), ENF & EVDD over. Die laatsten zijn me echter weer een tikje te radicaal.
Het is dus ook niet zo vreemd dat de opkomst niet bijster hoog is. Als je niet volledig voor verdere integratie bent is er alleen op de uiterste flanken iets van je gading te vinden.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
@Philip Ross Het is kiezen tussen twee kwaden. Ik heb geen zin dat mijn kinderen moeten opgroeien in een Nederland dat is geworden als de VK en Zweden.
@Cobb
Zit met hetzelfde dilemma: qua toekomst EU zit ik ook relatief dicht bij de PvdD maar wat je verteld over de groep waar ze toe behoren maakt het voor mij persoonlijk een no-go. Zelfde geldt voor de VVD met ALDE, jammer want Azmani is een goede kandidaat met stevig migratiestandpunt.
Twijfel nog tussen CDA en CU/SGP ook al heb ik niets met religie, zonder Nexit was FvD nog een serieuze optie geweest maar daarmee plaats je je buiten de realiteit.
Zit met hetzelfde dilemma: qua toekomst EU zit ik ook relatief dicht bij de PvdD maar wat je verteld over de groep waar ze toe behoren maakt het voor mij persoonlijk een no-go. Zelfde geldt voor de VVD met ALDE, jammer want Azmani is een goede kandidaat met stevig migratiestandpunt.
Twijfel nog tussen CDA en CU/SGP ook al heb ik niets met religie, zonder Nexit was FvD nog een serieuze optie geweest maar daarmee plaats je je buiten de realiteit.
Ligt eraan wat je definitie van helemaal pro is. sowieso is het niet zo binair. De liberalen hebben een andere visie voor Europa dan de socialisten, en die willen weer een andere kant op dan de groenen. Ja, alle drie kun je ze "pro" noemen, maar hoe en wat je ervan gaat merken wisselt enorm.Cobb schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:21:
De "anti" idem dito.
Sowieso is kijken naar de fractie niet alles, want hoewel D66 en VVD allebei in ALDE zitten verandert er heus wel wat als de VVD veel groter is dan D66. Zie het als een coalitie. Ja, CU zit in deze regering, maar dat maakt onze regering niet links-conservatief-christelijk
Let op:
Aangezien we nu al een aantal keren hebben moeten ingrijpen even aandacht voor het volgende:
Dit is een verkiezingstopic, de primaire discussie gaat dus om de partijen en hun kandidaten voor de a.s. verkiezingen van het Europees Parlement. Wat willen we in dit topic zien:
- Discussie over Europese partijen en hun verkiezingsstandpunten
- Individuele kandidaten en hun profiel
- Evaluatie van de prestaties van huidige partijen de afgelopen periode.
- De werking van het Europese parlement en het verkiezingsproces.
Wat willen we niet in dit topic zien:
- Rants over de Europese unie
- Algemene discussie over de al dan niet nut en noodzaak van de Europese unie, hiervoor hebben een apart topic: Het grote Europese Unie topic
- Algemene discussieverstorende activiteiten, zoals trolling, op de man, etc, zie ook ons AWM beleid.
- Low effort niet onderbouwde posts, heb je een controversiële stelling, dan ligt de bewijslast bij jouw en niet de discussie partner.
Kortom: mensen komen hier om zich te oriënteren en te informeren op hun stem voor a.s. verkiezingen en dat is de insteek van de discussie.
Aangezien we nu al een aantal keren hebben moeten ingrijpen even aandacht voor het volgende:
Dit is een verkiezingstopic, de primaire discussie gaat dus om de partijen en hun kandidaten voor de a.s. verkiezingen van het Europees Parlement. Wat willen we in dit topic zien:
- Discussie over Europese partijen en hun verkiezingsstandpunten
- Individuele kandidaten en hun profiel
- Evaluatie van de prestaties van huidige partijen de afgelopen periode.
- De werking van het Europese parlement en het verkiezingsproces.
Wat willen we niet in dit topic zien:
- Rants over de Europese unie
- Algemene discussie over de al dan niet nut en noodzaak van de Europese unie, hiervoor hebben een apart topic: Het grote Europese Unie topic
- Algemene discussieverstorende activiteiten, zoals trolling, op de man, etc, zie ook ons AWM beleid.
- Low effort niet onderbouwde posts, heb je een controversiële stelling, dan ligt de bewijslast bij jouw en niet de discussie partner.
Kortom: mensen komen hier om zich te oriënteren en te informeren op hun stem voor a.s. verkiezingen en dat is de insteek van de discussie.