Gamertag: timmie271
Momenteel hanteer ik een hogedrukreiniger, plastic, verf en een kwast. Gevel schilderentimmie271 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:36:
[...]
Heb wel 1 op 30 gereden dus was daar wel prima voor
[...]
Gelukkig geen grasmaaiende Honda dit keer
Leuk je trouwens even gezien te hebben gister en tof je nog even mee reed.
[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 23-06-2019 09:56 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Vrijdag schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:38:
@R0y. Deze week hebben ze bij de Big Bazar een hele goedkope Denver action cam, Gopro model. Misschien wat om naar achter gericht te monteren? Misschien sowieso wel handig om te hebben bedenk ik me nu zelf.
Zo iets?

150 km in 2,5 uur. Handig als je bij Heidelberg woont en het Odenwald naast de deur hebt. Die 178 max is het laatste stukje via de snelweg terug.
@Grubeater Nooit met een babty gereden, maar wel met junior van 3 jaar.
Ik had dat toen ik op de dijk een dorpje in reed, schakelde net terug met wat geluid tot gevolg, en automatisch stond er een ijsco boer al te wuiven dat het rustiger moet, maar hij was direct ook verbaasd dat ik best wel rustig aan kwam, even gezwaaid en door.steveman schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:29:
Ik werd helemaal tot stoppen gemaand in Wiltz. Door een groepje Belgen(?). Dat ik op moest passen voor die flitser.
Je weet wel, dat gigantische witte gebouw die er vorig jaar ook al stond... En waar ik net langs kwam geredenJa okay, ik keerde buiten hun gezichtsveld. Wel vriendelijk natuurlijk
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Destijds van iemand voor wènâg hier uit de buurt overgenomen. Kijk maar even op MP of ebay, zijn er genoeg van te koop. Ik vond het voor korte ritjes wel handig, max 15 minuten, anders viel die in slaap.Chakotay schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:29:
@Jolke heh, dat wil die van mij ook wel... Waar heb je dat zitje & toebehoren vandaan?
Mijn vrouw valt ook wel eens in slaap achterop...Jolke schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:34:
[...]
Destijds van iemand voor wènâg hier uit de buurt overgenomen. Kijk maar even op MP of ebay, zijn er genoeg van te koop. Ik vond het voor korte ritjes wel handig, max 15 minuten, anders viel die in slaap.
Dat krijg je he, met zo'n gemoedelijke Speed Triple.
Mijn rijstijl is wel iets rustiger als ze achterop zit
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Foei, als ik het zo hoor heb ik echt wat gemist het 2e stukje! Hadden jullie toen het tempo iets opgehoogd?wimmel_1 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 20:30:
Ik was bij het vertrek nog even 'bang' dat @Raym09 en ik de route met z'n tweeën konden gaan rijden omdat er in eerste instantie niemand tussen ons in kwam staan.....
Met een FZ1 en een MT10 (= 2016 FZ1) hadden we 't rondje samen óók wel kunnen completeren maar dan was 't toch minder gezellig en leuk geworden. Groepje op zich was nú PRE-CIES groot genoeg om lekker door te kunnen rijden zonder daarbij meteen 'lomp' rijgedrag te (hoeven) gaan vertonen![]()
Was in het begin bang dat jullie tempo moordend hoog zou liggen, daarom twijfelde sommige misschien wel om aan te sluiten. Heb heerlijk gereden in ieder geval. LINGEDIJK
Op de terugweg via Driebergen, Culemborg, Lekdijk. Ik was toch al te laat voor de verjaardag van mijn vrouw
@ Allen, bedankt voor de toffe dag!
Misschien ooit een R 1250 GS in BMW motorsport kleuren.lolgast schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:34:
@Tylen Is gedaan. Komt er iets voor terug of ben je klaar met rijden op de openbare weg?
@Tylen goed gedaan, en snel! Hoe heb je het gedaan met proefrit enzo, cash en id als borg achtergehouden?
[ Voor 53% gewijzigd door Joopieboy op 23-06-2019 10:51 ]
Ik ken de koperJoopieboy schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:50:
@DateTime.Now dus jij had wat goed te maken?
@Tylen goed gedaan, en snel! Hoe heb je het gedaan met proefrit enzo, cash en id als borg achtergehouden?
Ik heb het hier thuis weer over de verkoop van 749 gehad en we zijn het er allebei over eens dat die gewoon ingeruild gaat worden. Ik heb geen zin in testpiloten
Prachtig apparaat. Stond er gisteren nog 1 achter mij. En dat geluidlolgast schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:08:
@DateTime.Now Het tempo lag na de pauze wel wat hoger in groep 1 ja. Voornamelijk doordat @Raym09 de route beter kent én we een stuk minder dorpjes hadden maar vooral overzichtelijke dijk.
Ik heb het hier thuis weer over de verkoop van 749 gehad en we zijn het er allebei over eens dat die gewoon ingeruild gaat worden. Ik heb geen zin in testpiloten
Het enige wat mij tegen hield om een 749 te kopen net voor de GSR waren alle Ducati horror verhalen.
Geen ijsje bij Co gehaald in Hoenderloo?Joopieboy schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:16:
[...]
Ik zou niet meer zonder willen.
Was een mooie dag, ik heb alleen de ochtend gereden, was al best snel best laat geworden en dat ging hem niet worden met de rest van de planning. Leuk om te merken dat het groepje wat ik had best wel lekker door kon rijden.Een stukje dijk de Gixxer even de sporen gegeven, verder braaf 1 op 15 gereden.
Daarna met @PilatuS naar huis getoerd, nog even gespeeld en lol gehad met een snelle Audi, was mooi.
[Afbeelding]
Door naar Zwolle, en toen helemaal binnendoor richting huis.Even wezen eten in Hoenderloo bij een leuk tentje:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat een prachtige dag
En jammer van de 2e groep? Ik ben niet gewend dat we helemaal afzonderlijk rijden, plus een stukje overleg wat ik gemist had. Volgende keer beter.
[...]
Wat heb jij gedaan?
Was idd wel mooi rijden voor de lunch!
Ijs bij CoInZane schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:16:
[...]
Geen ijsje bij Co gehaald in Hoenderloo?
Ik vond het een machtig mooi apperaat om achteraan te rijden gister, en zoals @R0y. al zegt is dat geluidlolgast schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:08:
@DateTime.Now Het tempo lag na de pauze wel wat hoger in groep 1 ja. Voornamelijk doordat @Raym09 de route beter kent én we een stuk minder dorpjes hadden maar vooral overzichtelijke dijk.
Als ik me goed herinner schakelde je op een gegeven moment ook nog eens goed terug voor dat jochie die lief naar ons zat te zwaaien vanaf de tractor waar we langs reden, wat een geluid was dat!
Heb je al een vervangende fiets op het oog?
Terugschakelen voor kindjes die daarom vragen: check
Als ik alleen rij en ze zitten bijvoorbeeld op een bankje ‘gas gebaren’ te maken stop ik vaak en laat ik ze zelf even gassen. Ik zeg er wel altijd bij dat ze vóór de motor moeten staan, niet ernaast ivm de herrie. Onbetaalbaar die gezichtjes
Geen vervanging op het oog. Ik neig naar een naked (zoals 80% van motorrijdend NL volgens mij)
[ Voor 10% gewijzigd door lolgast op 23-06-2019 11:30 ]
Dit keer niet idd, was ook wel rijkelijk laatInZane schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:16:
[...]
Geen ijsje bij Co gehaald in Hoenderloo?
Gewoon het hele stuk dat ik meereed online flikkeren of moet ik ook nog gaan knippen enzo?Woask schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:34:
[...]
Interessant! We gingen het eerste deel dan ook wel heul erg traag inderdaad.
@HTT-Thalan Ik zag dat je een camera op je helm had geplakt? Wanneer kunnen we de beelden verwachten?
Maar ik hoef niet alles van die sanitaire stop te zien van je @HTT-Thalanf2ride2001 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:37:
Gewoon het hele stuk, kan ik ook eens zien wat jullie allemaal uitvreten
HD versie is nog een het renderen, duurt nog een minuutje of 5 denk ik.
[ Voor 25% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-06-2019 11:48 ]
HTT-Thalan schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:44:
Nou hier heb ik in ieder geval mijn illegale straatrace, dat was het makkelijkst om ertussenuit te knippen (en uploaden met mijn crapverbinding). Als ik de hele route moet doen (a 2.5 uur rijden) ben ik een paar dagen aan het uploaden.
[YouTube: //Gone//]
HD versie is nog een het renderen, duurt nog een minuutje of 5 denk ik.

Sprintjes zijn altijd leuk om te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 23-06-2019 11:54 ]
En vandaag omdat het in de ochtend nog niet bloedverziekend heet was de Viffer maar even voorzien van een goede was- en poetsbeurt.
Daarna weer even de ketting spannen en invetten en omdat ik ze toch nog had liggen de rem en koppelingshendel maar vervangen voor korte opklapbare modellen.
Die staat er weer strak bij.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Als het zo ver is, interesse in een Bos setje?
[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 23-06-2019 11:57 ]
De standaard //R// heeft 288pk, aldus VW. En bij een standaard versie hoort geen wastegatePanini schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:53:
[...]
[Afbeelding]
Sprintjes zijn altijd leuk om te doen.
Inruilen is beter ja. Is het voor fun ritjes of voor Woon werk??lolgast schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:08:
Daar hoef je bij mij niet bang voor te zijn, rij zeker wel lekker door maar moet wel leuk blijven en het moet ook kunnen. Daar waar het niet kon ging, net als in de eerste helft, het gas er af. Een groot deel van de tweede helft ken ik echter vrij goed, is over het algemeen vrij open, overzichtelijk en vrij van dorpen of afslagen. Dan gaat de cruise snelheid wat omhoog, op een enkele keer doortrekken om in te halen of in te voegen na word er vrij constant gereden.DateTime.Now schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:44:
[...]
Foei, als ik het zo hoor heb ik echt wat gemist het 2e stukje! Hadden jullie toen het tempo iets opgehoogd?
Was in het begin bang dat jullie tempo moordend hoog zou liggen, daarom twijfelde sommige misschien wel om aan te sluiten. Heb heerlijk gereden in ieder geval. LINGEDIJK.
Op de terugweg via Driebergen, Culemborg, Lekdijk. Ik was toch al te laat voor de verjaardag van mijn vrouw![]()
@ Allen, bedankt voor de toffe dag!
[Afbeelding]
Dat kun je ook goed terug zien in mijn verbruik, in ritten met veel en vaak hard accelereren zakt mijn verbruik (sub 1:14). Echter gisteren een hele zuinige rit gehad (1:16,8). Dat komt omdat ik dan veel (80-90) in z'n 5 en 6 gereden heb. Soms een keer terug naar de 4 voor een wat langzamere bocht naar dat is het dan ook. Waar @Rick-Jan het wat moeilijk kreeg was dat meestal nadat we een bus of auto hadden ingehaald. Dan moet je even bijtrekken en dat kan dan lastig zijn, zeker als je nog wat ervaring mist en de weg niet kent.
Heb de route voor gereden met @caesar1000 met zijn ktm 125cc en daarbij lag het tempo net zo hoog.
Awesome
Rendering time remaining: 20:36:17.f2ride2001 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:37:
Gewoon het hele stuk, kan ik ook eens zien wat jullie allemaal uitvreten
Ag, het gaat om de lol uiteindelijk. Als ik de cijfers van een Transalp en de Golf R naast elkaar leg dan zijn de 0-100 cijfers op 0.2 seconden zowat gelijk.HTT-Thalan schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:57:
[...]
De standaard //R// heeft 288pk, aldus VW. En bij een standaard versie hoort geen wastegate.
Maakt het iig wel spannend.
Vaak is er namelijk geen kind aan als je sprintjes doet.
Aankomende week ook weer eindelijk rijden, voor het eerst sinds dit jaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Panini op 23-06-2019 12:07 ]
@Chakotay Eens, de Termignoni staat beter. Hoewel ik de Bos vanaf de achterkant (en die ziet iedereen het meest
Dan naked halen idd. Maar is het de 2 cilinder waar je niet aan kan wennen??lolgast schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:07:
@Tylen Ik rij alleen fun ritjes met de motor
@Chakotay Eens, de Termignoni staat beter. Hoewel ik de Bos vanaf de achterkant (en die ziet iedereen het meest) mooier vind. Dit is de uitsteek bij de mono. Onder een biposto zie je het waarschijnlijk minder, maar ik heb geen idee want ik zie deze uitlaten echt nooit
[Afbeelding]
Klinkt als mijn rijstijl. Houd zeker van een lekker potje scheuren, maar ik ben met m'n hobby bezig. Niet op de vlucht. Als ik niet kan zien of er iets aan komt, komt er per definitie iets aan en haal ik niet in bijvoorbeeld. M'n rijbewijs wil ik graag houden en ik wil geen OvJ boetes. En boven alles, ik wil heel thuis komenRaym09 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:01:
[...]
rij zeker wel lekker door maar moet wel leuk blijven en het moet ook kunnen.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Oh shit..InZane schreef op zondag 23 juni 2019 @ 08:43:
[...]
Is het een diesel Alp?
Wie komt trouwens ff al die vliegen van mn brommer halen?
En @HTT-Thalan je was eerder te ruiken dan te horen.
[ Voor 9% gewijzigd door SmurfLink op 23-06-2019 12:26 ]
I have stability. The ability to stab.
https://www.louis.nl/arti...r_article_number=10008401Chakotay schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:29:
@Jolke heh, dat wil die van mij ook wel... Waar heb je dat zitje & toebehoren vandaan?
Rij op een doorgaande 50 km weg, wielrenners op het fietspad 👍 komt aan de linkerkant een zijweg aan, er kijken er een paar om, eerste steekt zijn arm uit en gáát, het feit dat ik naast de groep reed negerend 😡
Het is dat ik erop geanticipeerd had en klaar was om te remmen, anders had ik er zeker eentje geschept 😕
Sta stil, roep dat ze hadden moeten wachten en wordt aangekeken of ik gek ben 😂
Aan de positieve kant: ABS werkt en noodstop ook weer geoefend 🤪
Dat is toch wel knap. Ik heb filmpje gezien van hoe hij optrekt en het lijkt mij dat hij dus achteraan reedSmurfLink schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:25:
[...]
En @HTT-Thalan je was eerder te ruiken dan te horen.Vooral als je optrok.
* Tylen rent gauw weg.
Ach zo ook een keer petje gehad in getunde golf. Maar een TL1000 gaat van 0-100 in 2.9s.Panini schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:06:
[...]
Ag, het gaat om de lol uiteindelijk. Als ik de cijfers van een Transalp en de Golf R naast elkaar leg dan zijn de 0-100 cijfers op 0.2 seconden zowat gelijk.
Maakt het iig wel spannend.![]()
Vaak is er namelijk geen kind aan als je sprintjes doet.
Aankomende week ook weer eindelijk rijden, voor het eerst sinds dit jaar.
Dus dan moet je toch met een hele vette auto (of een Tesla
Lang verhaal kort: boven de 6000 tpm komt de "turbo" erbij en moet je je verdomd goed vasthouden want dan wordt het laagvliegen.
Dat is idd het leuk, hoewel een TL1000 vanaf onderen gewoon echt lomp veel koppel heeft.f2ride2001 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:11:
[...]
Ach zo ook een keer petje gehad in getunde golf. Maar een TL1000 gaat van 0-100 in 2.9s.![]()
Dus dan moet je toch met een hele vette auto (of een Tesla) aankomen
Lang verhaal kort: boven de 6000 tpm komt de "turbo" erbij en moet je je verdomd goed vasthouden want dan wordt het laagvliegen.![]()
Golfje werd snel een stippie in de spiegel.
maar het aanzetten, gegrom vanuit onderen en vanaf 8k rpm het afgeschoten worden met het gesnerp van een 4 in lijn, heerlijk.
Koppeling plus gas in zon geval... samen met vrachtwagenchauffeurs de vervelendste groep gebruikers op de weg.TheRookie schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:03:
Net een stukje gereden, wat zitten er tussen de wielrenners toch droeftoeters 🤬
Rij op een doorgaande 50 km weg, wielrenners op het fietspad 👍 komt aan de linkerkant een zijweg aan, er kijken er een paar om, eerste steekt zijn arm uit en gáát, het feit dat ik naast de groep reed negerend 😡
Het is dat ik erop geanticipeerd had en klaar was om te remmen, anders had ik er zeker eentje geschept 😕
XXXVI
Waarom had ik dat ding ook al 22 jaar? Ohja, daarom
Niet alleen wielrenners. Wij hadden gisteren met de langzame groep dat er 2 fietsers waar wij naast reden ineens links omhoog gingen... de weg liep rechts naar beneden. En dan ons mopperend aankijken ipv even de hand uit te stekenTheRookie schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:03:
Net een stukje gereden, wat zitten er tussen de wielrenners toch droeftoeters 🤬
@Tylen gisteren deden @NLDViane en ik nog even een stoplicht sprintje en voordat ik de 140 aantikte was hij alweer even rustig aan het rijden
Was ook goed voor het verbruik, in 3km voor 20km aan brandstof verstookttimmie271 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:23:
[...]
Niet alleen wielrenners. Wij hadden gisteren met de langzame groep dat er 2 fietsers waar wij naast reden ineens links omhoog gingen... de weg liep rechts naar beneden. En dan ons mopperend aankijken ipv even de hand uit te stekendan hadden we nog best wel even willen wacht denk ik zomaar.
@Tylen gisteren deden @NLDViane en ik nog even een stoplicht sprintje en voordat ik de 140 aantikte was hij alweer even rustig aan het rijden![]()
scheelt ook maar 80pk
Ik had gisteren ook helemaal verdoofde tenen van de trilling in de stepjes
[ Voor 18% gewijzigd door n0elite op 23-06-2019 14:21 ]
Die is niet waterdicht toch? Zoek er een met een hoesje.
Nu zo'n tweewieler uitzoeken
Merci!lolgast schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:37:
@EliteGhost Proficiat! Weet je al wat voor iets je zoekt?
Zit te kijken naar 2 typen:
Naked: Kawasaki Z750, is vergelijkbaar met m'n lesmotor (Honda CB650F) en daar zat ik dikke prima op. De combinatie van beetje bekendheid en 2e hands lijkt me prima om mee te beginnen.
Sport-tour: Yamaha Phazer of een Suzuki Vstrom. Aangezien ik ook wel wat kilometers of de snelweg ga maken voor woon - werk verkeer.
Gevalletje proefritjes maken en kijken of een twee-cilinder echt zo veel erger vibreert dan een 4-cilinder. Als het niet veel uit maakt dan vergroot dat meteen de range aan motoren.
Probleempje is wel het buget. Daar moet nog wat bij worden gespaard. Had iets meer lesjes nodig dan de gemiddelde leerling, niet dat mij dat dwars zit maar het onttrok wel wat aan m'n motorspaarpotje.
Ik ga mijn instructeurs nog missen
Hoezo te laat? Was ze niet de hele dag jarig?DateTime.Now schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:44:
Op de terugweg via Driebergen, Culemborg, Lekdijk. Ik was toch al te laat voor de verjaardag van mijn vrouw
Ik ben blij dat we vandaag niet aan die GoT rit met de motor hoefde deel te nemen (31 graden hier, nu)
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Motoport (echte motorliefhebbers): 258 euro excl montage (los wiel) voor de achterband en 170 excl montage voor de voorband, kijk dit zijn nou liefhebber prijzen.
Motorbanden speciaalzaak 2 dorpen verderop op: 300 voor- en achter incl montage
Motoport..... Tsja, daar moeten ze het tegenwoordig meer en meer hebben van de "Lease" motoren, geloof ik.
[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 23-06-2019 16:52 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
MotoPort ben ik een jaar of 5 geleden hard weggerend, en met een redenwimmel_1 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 16:47:
@ShininNL Da's een normale en nette prijs op dit moment!! Michelin heeft momenteel overigens nog een "cashback" actie lopen waardoor je €40,- terug kan krijgen op het aankoopbedrag van een set banden (niet alle dealers / bedrijven mogen daar aan mee doen, overigens). Actie loopt nog tot 01 Juli, geloof ik.
Motoport..... Tsja, daar moeten ze het tegenwoordig meer en meer hebben van de "Lease" motoren, geloof ik.
Daar had ik bij de lokale motorgarage mijn complete grote beurt + banden + ketting + balhoofdlager voorChakotay schreef op zondag 23 juni 2019 @ 16:50:
@ShininNL ik blijf me verbazen wat de grote dealers soms vragen voor dat soort dingen...Laatst ook nog bij Goedhart even gevraagd wat zij zouden willen hebben voor kleppen stellen & riemen vervangen van de 749. Hij kon geen heel concrete prijs geven aangezien ze alleen complete beurten in het syteem hebben staan, maar hij ging uit van zo'n €1000... Inmiddels heb ik een afspraak bij een wat kleinere specialist staan, die gaf minder dan de helft op.
Wel een motor van een iets andere prijsklasse natuurlijk
Jup, beetje overdreven... Voor dat kleppelstellen is wel wat specifieke kennis nodig, maar geen €100 per uur-kennistimmie271 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:05:
[...]
Daar had ik bij de lokale motorgarage mijn complete grote beurt + banden + ketting + balhoofdlager voor
@streamnl kleding e.d. wil ik er ook best kopen, maar dat is voor mij geen reden om er dan ook het onderhoud te laten doen.
Snap ik. Maar ik las enkele negatieve reacties en ik vind niet alles negatief daar.Chakotay schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:17:
[...]
Jup, beetje overdreven... Voor dat kleppelstellen is wel wat specifieke kennis nodig, maar geen €100 per uur-kennis
@streamnl kleding e.d. wil ik er ook best kopen, maar dat is voor mij geen reden om er dan ook het onderhoud te laten doen.
(Zoals het ruime assortiment wat zij in de winkel hebben liggen)
Ik durf niet te bedenken wat ze voor alle kosten van mijn Gixxer hadden gerekendtimmie271 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:05:
[...]
Daar had ik bij de lokale motorgarage mijn complete grote beurt + banden + ketting + balhoofdlager voor
Als je budget wat lager is, kijk dan ook eens naar de Z650/ER-6n.EliteGhost schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:45:
[...]
Merci!
Zit te kijken naar 2 typen:
Naked: Kawasaki Z750, is vergelijkbaar met m'n lesmotor (Honda CB650F) en daar zat ik dikke prima op. De combinatie van beetje bekendheid en 2e hands lijkt me prima om mee te beginnen.
Sport-tour: Yamaha Phazer of een Suzuki Vstrom. Aangezien ik ook wel wat kilometers of de snelweg ga maken voor woon - werk verkeer.
Gevalletje proefritjes maken en kijken of een twee-cilinder echt zo veel erger vibreert dan een 4-cilinder. Als het niet veel uit maakt dan vergroot dat meteen de range aan motoren.
Probleempje is wel het buget. Daar moet nog wat bij worden gespaard. Had iets meer lesjes nodig dan de gemiddelde leerling, niet dat mij dat dwars zit maar het onttrok wel wat aan m'n motorspaarpotje.
Ik ga mijn instructeurs nog missen
I have stability. The ability to stab.
En goeie beunfietsen.streamnl schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:08:
En toch vind ik dat Motosport binnen veel keus hebben qua kleding en accessoires. Ook vaak goeie koopjes
Voor de mountain bikers onder ons:Grubeater schreef op zondag 23 juni 2019 @ 00:24:
Voor alle jonge vaders onder ons.
[YouTube: Magnetized baby clings to 140mph motorcycle]
Tip komt van @Francis.
YouTube: Danny Macaskill: Danny Daycare
[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 23-06-2019 18:13 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Voordeeltje, dat achteraan rijden. Bovendien zagen die vliegjes ons lang en breed aankomen natuurlijk.Joopieboy schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:47:
Zeau, weer een miljard aan vliegjes en ander vliegend gespuis van de motor afgepoetst, zelfs met weken waren er een aantal die inmiddels toch wel aardig 'vast' zaten.
Ik ben zo smal, en nog weten ze mij te vindenHTT-Thalan schreef op zondag 23 juni 2019 @ 18:22:
[...]
Voordeeltje, dat achteraan rijden. Bovendien zagen die vliegjes ons lang en breed aankomen natuurlijk.
Ze kunnen niet hoog genoeg om over je heen te vliegenJoopieboy schreef op zondag 23 juni 2019 @ 18:40:
[...]
Ik ben zo smal, en nog weten ze mij te vinden
Ben je bij een Brag & Boost rit geweest?Uberdude schreef op zondag 23 juni 2019 @ 18:53:
Vandaag een rit gehad in vught voor mensen met een fysieke en geestelijke beperking, mocht verkeersregelaar spelen.
[Afbeelding]
Petjes meeting bij een McDonalds?
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Dit overzicht zie je in OSMand bij een opgenomen track.
@HTT-Thalan Mijn uitlaat geeft 88 dBa bij 4000 rpm, dat zijn er 2 te veel.
Vandaag had ik de rit van de Transalpclub die ik zelf had uitgezet. Niet superdruk, 26 deelnemers, maar wel leuk.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Ligt dat nu aan het trillen van die Vtwin of komt het omdat ik geen stuurgewichten heb?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hoe zit je jas? Ik hoorde laatst dat het ook daar aan kan liggen. Vooral als het bij je oksels wat knelt.Vrijdag schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:12:
Trouwens, over trillingen. Ik heb nog wel eens dat mijn handen gaan 'slapen'. Dat is niet omdat ik me krampachtig vasthoud trouwens
Ligt dat nu aan het trillen van die Vtwin of komt het omdat ik geen stuurgewichten heb?
ik rij nu op n schakelbrommer maarja snel gaat dat niet en wil binnenkort beginnen aan mijn A1 rijbewijs,
maar vroeg mij af hoe dat zit als ik later het rijbewijs A2 wil halen moet ik dan helemaal opnieuw beginnen (gezondsheid verklaring.enz) of dat het alleen examen theorie en praktijk.
wie kan mij hier meer over vertellen ?
Volgens mij moet je dan alleen een AVD examen doen, het rijexamen verkeersdeelname.teunolan schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:17:
een vraagje voor de rijbewijs expert.
ik rij nu op n schakelbrommer maarja snel gaat dat niet en wil binnenkort beginnen aan mijn A1 rijbewijs,
maar vroeg mij af hoe dat zit als ik later het rijbewijs A2 wil halen moet ik dan helemaal opnieuw beginnen (gezondsheid verklaring.enz) of dat het alleen examen theorie en praktijk.
wie kan mij hier meer over vertellen ?
YepMelkunie schreef op zondag 23 juni 2019 @ 00:51:
[...]
Kan het kloppen dat ik deze Strommetjes voorbij zag komen op de Facebook groep?
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Ik zou dan toch heel even wachten en direct voor je A code 80 gaan ?! 21 moet je zijnDestruction schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:24:
[...]
Volgens mij moet je dan alleen een AVD examen doen, het rijexamen verkeersdeelname.
Anders moet je 2 jaar je A1 hebben voor je in aanmerking komt voor die verkorte route naar A(code80)
[ Voor 17% gewijzigd door glydoscoop op 23-06-2019 19:32 ]
Mijn jas zit strak maar niet te strak bij de armen. Net even geprobeerd en er knelt gelukkig ook niets bij de oksels. Had ook al eens wat geprobeerd met de handschoenen, vooral het manchet dat om de pols gaat maar dat geeft ook geen ander gevoel.streamnl schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:17:
[...]
Hoe zit je jas? Ik hoorde laatst dat het ook daar aan kan liggen. Vooral als het bij je oksels wat knelt.
@charrel kan ik ook nog naar kijken inderdaad. Alleen is het zo dat mijn bar-ends echt op het staal zitten van mijn stuur. Kan je die gewichten ook vastdraaien ín de stuurbuis?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Fijn dat je jas in ieder geval goed zit.Vrijdag schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:37:
[...]
Mijn jas zit strak maar niet te strak bij de armen. Net even geprobeerd en er knelt gelukkig ook niets bij de oksels. Had ook al eens wat geprobeerd met de handschoenen, vooral het manchet dat om de pols gaat maar dat geeft ook geen ander gevoel.
@charrel kan ik ook nog naar kijken inderdaad. Alleen is het zo dat mijn bar-ends echt op het staal zitten van mijn stuur. Kan je die gewichten ook vastdraaien ín de stuurbuis?
Succes verder met je zoektocht
👍streamnl schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:38:
[...]
Fijn dat je jas in ieder geval goed zit.
Succes verder met je zoektocht
Over jouw zoektocht naar een doorwaai jas: https://www.motozoom.com/nieuwsbrief.html
heb ik ookal over gedacht maarja ik wacht liever terwijl ik al motor rijglydoscoop schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:30:
[...]
Ik zou dan toch heel even wachten en direct voor je A code 80 gaan ?! 21 moet je zijn
Anders moet je 2 jaar je A1 hebben voor je in aanmerking komt voor die verkorte route naar A(code80)
vandaar ook mijn vraag of ik dan voor A2 (code 80) weer opnieuw moet beginnen.
Ja hoor, daar zijn diverse klemmen voor.Vrijdag schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:37:
[...]
Mooie aanbiedingen. Misschien moet ik toch vaker "Ja" aanvinken bij de vraag:"wil je nieuwsbrieven ontvangen"Vrijdag schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:39:
[...]
👍
Over jouw zoektocht naar een doorwaai jas: https://www.motozoom.com/nieuwsbrief.html
Meeeeeh dan zit ik daar waarschijnlijk wel dik bovenGrubeater schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:12:
[...]
Dit overzicht zie je in OSMand bij een opgenomen track.
@HTT-Thalan Mijn uitlaat geeft 88 dBa bij 4000 rpm, dat zijn er 2 te veel.
Vandaag had ik de rit van de Transalpclub die ik zelf had uitgezet. Niet superdruk, 26 deelnemers, maar wel leuk.
Er ligt een motoport op m'n woon-werk route, dus daar maar weer naar binnen gestapt, en sindsdien daar heel tevreden over. Ze denken mee, nemen de onderhoudshistorie mee om te kijken wat wel of niet noodzakelijk is, de prijzen van de onderdelen zijn redelijk vergelijkbaar met internetprijzen, en ik ben ook nog geen absurde uren tegen gekomen of dure onverwachte zaken. Klinkt allemaal heel normaal, maar is helaas niet overal zo is mijn ervaring.
Kortom, het kan vast ergens goedkoper, maar ik ga er wel iedere keer weer met een vertrouwd gevoel weg.
Dit topic is gesloten.
![]()