Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.430 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Uberdude schreef op zondag 3 maart 2019 @ 23:27:
Zijn er nog paddock stands waar ik van uit de buurt moet blijven? Zit zo'n beetje rond te neuzen en zie ze al voor 3 tientjes te koop staan.
Valter moto halen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:24
Ik heb een paddock stand van 30 euro, paar jaar geleden bij Louis gekocht. Werkt prima. Zie de meerwaarde niet om een duurder exemplaar aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:45
Het waaide toch best aardig inclusief regenbui vanochtend op de motor richting het werk. }:|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Zaterdag een Enduro lesje op een huurmotor gedaan bij ’Motorhuis De Doelen’ in Zaandam.

95€ voor 1 uur. Ik had gedacht dat we beetje door een zandbak zouden ploegen, maar we gingen gelijk het bos in. Moesten wel even om wat afzettingen heen en mn vriendin lanceert bijna gelijk haar motor 😄. Zo’n 1 cilinder enduro gaat iets anders op het gas dan onze AT’s... ik zat op een 2 takt Husqvarna. Mi gado! Ik heb veel PK kanonnen gereden (1290 SD GT, Multi 1260, GS1200, 848 etc), maar zo’n lichte tweetake is wel even wat anders!

Voelt beetje als zo’n radio bestuurbare benzine autootje. Vooral eerste stukje gas geven wil het alleen maar wheelien. Best eng als je door een vaag bos hobbelt en je bij elke stuuter per ongeluk aan je gas trekt :).

Wel echt heellll gaaf om te doen. Voelt als lekker spelen. Raggen in de modder, beetje driften overal en zoooo lekker dat lage gewicht. Net een mountainbike :-).

Jammer dat het zo duur is anders wil ik elke week wel^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:31
@Requiem19 leuke cursus zo! Niet duur ook als het incl huurmotor is. Heb je al een eigen besteld? :P

@Willem30 lekker windje net inderdaad, ik kwam ook een stuk minder andere motoren tegen onderweg dan vorige week.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-09 14:57
Requiem19 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:17:
Zaterdag een Enduro lesje op een huurmotor gedaan bij ’Motorhuis De Doelen’ in Zaandam.

95€ voor 1 uur. Ik had gedacht dat we beetje door een zandbak zouden ploegen, maar we gingen gelijk het bos in. Moesten wel even om wat afzettingen heen en mn vriendin lanceert bijna gelijk haar motor 😄. Zo’n 1 cilinder enduro gaat iets anders op het gas dan onze AT’s... ik zat op een 2 takt Husqvarna. Mi gado! Ik heb veel PK kanonnen gereden (1290 SD GT, Multi 1260, GS1200, 848 etc), maar zo’n lichte tweetake is wel even wat anders!

Voelt beetje als zo’n radio bestuurbare benzine autootje. Vooral eerste stukje gas geven wil het alleen maar wheelien. Best eng als je door een vaag bos hobbelt en je bij elke stuuter per ongeluk aan je gas trekt :).

Wel echt heellll gaaf om te doen. Voelt als lekker spelen. Raggen in de modder, beetje driften overal en zoooo lekker dat lage gewicht. Net een mountainbike :-).

Pas maar op, dat offroad rijden kan verslavend zijn >:)

Gisteren ook nog door de bossen gereden, kreeg een hoop complimenten dat de techniek van mij enorm verbeterd was en dat ze mij niet bij hielden, terwijl ik voor mijn gevoel normaal reed 8)

Wil alleen nog een training voor de wegmotor boeken, in de zand zit het vertrouwen wel goed. Op asfalt mag dat wel wat meer dus daar gaan we dit jaar weer aan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
Chakotay schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:37:
@Requiem19 leuke cursus zo! Niet duur ook als het incl huurmotor is. Heb je al een eigen besteld? :P

@Willem30 lekker windje net inderdaad, ik kwam ook een stuk minder andere motoren tegen onderweg dan vorige week.
Inderdaad flinke wind vandaag, ik hoop dat er niet zo'n scooter vlak naast mijn motor wordt gezet om vervolgens om te waaien

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Requiem19 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:17:

@HTT-Thalantje gedaan? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 09:38
Lekker afgelopen zaterdag een vers bandje op de XT gezet. Gaat deze ineens heel vaag doen.
Op het moment dat ik gas geef of constant houd dan houdt de motor in en daarnaast stottert het constant. Uiteindelijk de laatste paar KM maar naar huis gelopen -O-

Het lijkt alleen voor te komen bij een warme motor.

Iemand een idee in welke hoek ik moet gaan zoeken?
Gaat om een XT660X uit 2004 met een EJK gemonteerd en afgesteld op de bank 1,5 jaar terug. Het is dus niet het bekende 'surging' verhaal waar de XT bekend om staat.
Afgelopen zomer is er een injectorcleaner in geweest voor ik naar Frankrijk vertrok. Doen geen issues gehad

[ Voor 14% gewijzigd door Barrybobslee op 04-03-2019 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Barrybobslee schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:07:
Lekker afgelopen zaterdag een vers bandje op de XT gezet. Gaat deze ineens heel vaag doen.
Op het moment dat ik gas geef of constant houd dan houdt de motor in en daarnaast stottert het constant. Uiteindelijk de laatste paar KM maar naar huis gelopen -O-

Het lijkt alleen voor te komen bij een warme motor.

Iemand een idee in welke hoek ik moet gaan zoeken?
Gaat om een XT660X uit 2004 met een EJK gemonteerd en afgesteld op de bank 1,5 jaar terug. Het is dus niet het bekende 'surging' verhaal waar de XT bekend om staat.
Afgelopen zomer is er een injectorcleaner in geweest voor ik naar Frankrijk vertrok. Doen geen issues gehad
Zou het zoeken in de brandstof / ontsteking. Je zou dus de volgende dingen alvast kunnen checken:
- Voldoende brandstof?
- Geen rotzooi in de tank?
- Brandstof filter smerig?
- Bougie controleren
- Injectoren nog een keer reinigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
@Chakotay nee, nog geen eigen Enduro gekocht. Eerst even tripje in april in Portugal afwachten (3 dagen Enduro rijden) om ook even te kijken of m'n vriendin echt wil doorzetten. Ze vond het heel cool zaterdag, totdat ze voor de 5e keer viel omdat ze niet bij de grond kon..

@Joopieboy Ik volg het topic niet zo heel religieus. Ik weet wie @HTT-Thalan is, maar niet wat een @HTT-Thalan -tje is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die meende dat elke 125cc of 250cc wel makkelijk en tam te rijden was, zo ook er niet veel verschil kan zitten tussen een tour motor of een supersport (bochtjes en achtjes maken bv), en zo een WR250 ook niet veel voorstelde. Daar hebben een aantal mensen hem hier (o.a. @wimmel_1 ) hem nog wel voor gewaarschuwd, inclusief ondergetekende. Mijn pink en knijschuiven met wat littekens kunnen dat beamen. :+

Ik ben trouwens best wel een tamme harrie geworden tov vroeger :X

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 04-03-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@Vrijdag, geen interesse deze keer, maar de schoenen passen mijn vriendin perfect! Super bedankt nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Vrijdag schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:56:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Zeker interesse.

Wat betreft mijn knipperlicht issues, mochten mensen het zich nog herinneren.

Het bleek dus een vervuilde schakelaar te zijn, dat ding aan het stuur dus.
Van het weekend los gehaald, helemaal schoon gemaakt en weer ingespoten met vaseline. Als een zonnetje, knopje opzij (ook soepeler) en knipperen maar.

* Rubman weer met een veiliger gevoel en minder frustratie van knopje tig keer omgooien en vasthouden om te knipperen de weg op gaat.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Joopieboy schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:55:
Die meende dat elke 125cc of 250cc wel makkelijk en tam te rijden was, zo ook er niet veel verschil kan zitten tussen een tour motor of een supersport (bochtjes en achtjes maken bv), en zo een WR250 ook niet veel voorstelde. Daar hebben een aantal mensen hem hier (o.a. @wimmel_1 ) hem nog wel voor gewaarschuwd, inclusief ondergetekende. Mijn pink en knijschuiven met wat littekens kunnen dat beamen. :+

Ah ja, dat was denk ik dan een flinke onderschatting van de WR250!

Ik zat op zoiets denk ik (TE300).
Afbeeldingslocatie: https://www.colinappleyard.com/uploads/images/140279/listing-images/tx300-2019.png

105kg lees ik en zo rond de 50/60 PK. Dat is hetzelfde vermogen als mijn AT, maar dan 130KG lichter _/-\o_.

Ik liet de bike wel vaak uitvallen trouwens... rijdt heel anders zo'n 2takt. Maar zodra je hem in z'n 2 of 3 hebt blijft hij wel voortkabbelen. Klein rukje aan het gas en je spuit weg (of omhoog ^^).

Wel echt cool toen ik per ongeluk over een hobbeltje mezelf lanceerde is het gevoel bij het landen. Bij de AT is elke hobbel echt een klap, maar nu vloog ik met 2 wielen (oke, misschien 10 centimeter boven de grond ;)) en was de landing echt 'plush'. Alsof je op een zacht matras springt en lekker inveert :D.

Coole shit. Als er iemand van hier een keer mee wil met zo'n lesje houd ik me aanbevolen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vooral het koppel en de giftige afgifte doet het hem, je hangt er letterlijk als een vlag aan een vlaggenmast achter. En dan zijn er jongens die serieus een wedstrijd op een 500 kunnen volhouden. :+

Als je dit al leuk vond, en je wilt ook iets voor op straat: supermotoschool van marcel van drunen :)

Offroad heb ik iets minder ervaring met goede/leuke trainingen, maar daar is zat voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:17

Youk

Volvo For Life

Rubman schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:44:
[...]

Zeker interesse.

Wat betreft mijn knipperlicht issues, mochten mensen het zich nog herinneren.

Het bleek dus een vervuilde schakelaar te zijn, dat ding aan het stuur dus.
Van het weekend los gehaald, helemaal schoon gemaakt en weer ingespoten met vaseline. Als een zonnetje, knopje opzij (ook soepeler) en knipperen maar.

* Rubman weer met een veiliger gevoel en minder frustratie van knopje tig keer omgooien en vasthouden om te knipperen de weg op gaat.
Heb ik afgelopen week ook nog gedaan. Is ook wel een dingetje van de viffer. De schakelaarunit sluit net niet genoeg af waardoor er altijd wel wat vuil tussen komt.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 14:26

A13X

Dude

Joopieboy schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:56:
supermotoschool van marcel van drunen :)
Was die al bijna vergeten, lijkt mij ook nog een leuk om te doen.

Iemand ervaring met motorgearstore.com?

Druk aan het rondkijken voor een nieuwe helm, helaas heeft iedere helm op de short list wel iets.

Agv sportmodular: mooi + licht, echter duuurrrr
Shoei neotec 2: alles wat je wilt, in een lomp zwaar pakketje (ja heb hem een tijdje opgehad)
HJC RPHA 90: bovenstaand in een lichter pakketje, echter vond ik de bouwkwaliteit mehh op het eerste gezicht.
Schubert C3/C4: die pas ik niet,
HJC RPHA 11: geen systeem, wel licht. Helaas geen zonnevizier.
Shoei GT-Air 2: geen systeem en ook nog niet kunnen passen, maar bijna net zo duur als de neotec 2.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
Raym09 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:13:
[...]

Druk aan het rondkijken voor een nieuwe helm, helaas heeft iedere helm op de short list wel iets.

Shoei neotec 2: alles wat je wilt, in een lomp zwaar pakketje (ja heb hem een tijdje opgehad)
HJC RPHA 90: bovenstaand in een lichter pakketje, echter vond ik de bouwkwaliteit mehh op het eerste gezicht.
Shoei GT-Air 2: geen systeem en ook nog niet kunnen passen, maar bijna net zo duur als de neotec 2.
Als je goede helmreviews wilt kijk dan op https://billyscrashhelmets.co.uk/ - hier gaan ze best wel in depth, zeker qua veiligheid. Ik heb uiteindelijk kort geleden een Caberg Duke II gekocht ter vervanging van mijn oude helm, voornamelijk door het gewicht en de goede veiligheid.

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:24
[...]
Paar jaar geleden gedaan en was echt super! Vrij kostbaar (275 euro dacht ik destijds), maar wel de moeite waard. Ik heb er meer geleerd dan bij een VRO van de KNMV op Lelystad.

Zo'n supermotor rijdt ook heel anders, volgas optrekken resulteert in wheelies en terugschakelen zonder koppeling kon ook gewoon. Helaas wordt dat rijgedraag op de weg niet getolereerd, dus ik hou het maar bij mijn 4cilinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Paul! schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:17:
[...]
Zo'n supermotor rijdt ook heel anders, volgas optrekken resulteert in wheelies en terugschakelen zonder koppeling kon ook gewoon.
Beide gevallen zijn ook van toepassing op de FZ1, het tweede moet je hoogstens even wat voor oefenen. Het eerste moet je sowieso waakzaam voor zijn, het gebeurde mij vorige week alweer een keer. Met 40 in z'n 2 even vlot inhalen terwijl de rits optrok naar de max van 80, ging iets te enthousiast :o

@Nycrea is hij ook een beetje stil?

[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 04-03-2019 14:55 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Raym09 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:54:
[...]

Beide gevallen zijn ook van toepassing op de FZ1, het tweede moet je hoogstens even wat voor oefenen. Het eerste moet je sowieso waakzaam voor zijn, het gebeurde mij vorige week alweer een keer. Met 40 in z'n 2 even vlot inhalen terwijl de rits optrok naar de max van 80, ging iets te enthousiast :o

@Nycrea is hij ook een beetje stil?
Ik rijdt altijd met plugs dus ik vind het moeilijk om in te schatten. Ik heb het gevoel dat het vergelijkbaar is met mijn vorige helm - Scorpion Exo 910. Verder kan ik er helaas weinig over zeggen.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

@Requiem19 hoe belastend is zoiets voor het lichaam? Het lijkt mij leuk om ook eens te doen maar het lijkt mij ontiegelijk zwaar voor het lijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
xos schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:38:
@Requiem19 hoe belastend is zoiets voor het lichaam? Het lijkt mij leuk om ook eens te doen maar het lijkt mij ontiegelijk zwaar voor het lijf.
Als je echt een pittige lange Enduro rit rijdt op een goed tempo is het wel echt zwaar. Veel staan, zitten, motor beweegt veel. Je valt een paar keer en je moet de motor oprapen etc.

Ritje wat ik afgelopen zaterdag deed was voor mij niet heel zwaar (ik ben redelijk fit, sport 4/5x per week), vooral ook omdat we elke 5 minuten even moesten stoppen omdat m'n vriendin wat achter lag ;).

Zo'n eerste Enduro ritje is dus prima te doen, ook als je niet top fit bent.

Dus als je het leuk vindt kunnen we samen een keer op zaterdag zo'n ritje maken, I'm in! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik heb die supermotoschool van van Drunen ooit gedaan. Mijn god wat was dat vet om te doen. Was toen wel in valkerswaard.

Nu issie in Lelystad. Als we ooit gaan met een groepje laat maar weten. Ik ga mee.

[ Voor 39% gewijzigd door Tylen op 04-03-2019 17:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tweakersmeet van maken dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:11
Joopieboy schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:55:

Hoho, ik heb nooit gezegd dat het tam zou zijn, alleen dat ik er wel mee overweg zou kunnen :9. En dat kan ik ook :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

[...]

Wat vind je van de HJC RPHA 70 dan? Heb deze helm nu een jaar, en ik ben er erg over te spreken! Ik vond de bouwkwaliteit van de 90 ook niet echt geweldig..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik maak vanavond wel even een datum polletje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:27:
[...]

Denk dat dit ook behoorlijk goed zou zijn voor mijn vertrouwen met een motor, lelystad is hier sowieso om de hoek, dus denk dat ik hier ook wel bij aansluit als het april of later is (vakantiegeld+bonus is dan binnen, bonus mag geheel naar de motor toe, ik heb alleen nog geen idee hoeveel het is. ;) ).

Eventueel denk ik dat mijn motormaatje hier ook wel interesse in gaat hebben. Hebben het op de motorbeurs nog over gehad toen we keken naar het crossen buiten. Zou hij ook mee mogen of willen jullie het Tweakers only houden?

[ Voor 19% gewijzigd door SmurfLink op 04-03-2019 18:51 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
SmurfLink schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:50:
[...]

Zou hij ook mee mogen of willen jullie het Tweakers only houden?
Als die nou een Tweakers account aanmaakt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

ik ben al een poosje beetje aan het kijken om weer een enduro/supermoto te kopen. Maat van mij heeft nog een oude ktm staan maar die wil nog niet echt happen op mijn bod ook al weet ik wat er allemaal aan mankeert en aan gedaan is aangezien ik alles zelf gedaan heb _O-

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb offroadmotorfietsen nooit zo begrepen in een land als Nederland waar je bijna nergens kan of mag rijden... Misschien dat het buiten de randstad anders is, maar hier is nergens de ruimte om een beetje offroad lol te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:46:
Uit de verkoopomschrijving van de Louis website:

[...]

Ketting smeren is zo 1999...
Daarom heb ik al jaren een pro-oiler op m'n motor(en) zitten :)
Uberdude schreef op zondag 3 maart 2019 @ 23:27:
Zijn er nog paddock stands waar ik van uit de buurt moet blijven? Zit zo'n beetje rond te neuzen en zie ze al voor 3 tientjes te koop staan.
En aansluitend hierop: Heeft iemand ervaring met de paddockstands en wielklemmen van HBM machines? Over de machines van HBM lees ik niet zo'n denderende reacties, maar ik kan niets over de wielklemmen en paddockstands vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Waaj schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:05:
[...]

[...]

En aansluitend hierop: Heeft iemand ervaring met de paddockstands en wielklemmen van HBM machines? Over de machines van HBM lees ik niet zo'n denderende reacties, maar ik kan niets over de wielklemmen en paddockstands vinden.
ik heb een paar jaar terug een motormover/paddockstand gekocht bij daytona vanwege de zwenkwieltjes, ding is voor mij ideaal omdat ik nog wel eens een beetje moet verplaatsen in de schuur

https://www.datona.nl/cat.../s/motormover-achterwiel/

ik zie alleen dat ze nooit meer terug gaan komen dus dat is wel jammer

[ Voor 5% gewijzigd door Streepje op 04-03-2019 19:09 ]

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Heb je de BMW systeem 7 al eens gepast?
Streepje schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:08:
[...]

ik heb een paar jaar terug een motormover/paddockstand gekocht bij daytona vanwege de zwenkwieltjes, ding is voor mij ideaal omdat ik nog wel eens een beetje moet verplaatsen in de schuur

Die zaak kende ik nog niet, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:50

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:04:
Ik heb offroadmotorfietsen nooit zo begrepen in een land als Nederland waar je bijna nergens kan of mag rijden... Misschien dat het buiten de randstad anders is, maar hier is nergens de ruimte om een beetje offroad lol te maken...
Dat valt wel mee hoor, lang genoeg rond de randstad gereden met een Enduro. Beetje zoeken op Google maps en dan rustig even heen tokkelen in je eentje. Dan kan je een hoop leuke stukjes vinden.
Het zijn natuurlijk geen honderden kilometers.
Waaj schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:16:
Die zaak kende ik nog niet, bedankt!
Even inschrijven op de nieuwsbrief, ze hebben kortingscode na kortingscode.

[ Voor 15% gewijzigd door charrel op 04-03-2019 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:27:
[...]

*O*
Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:04:
Zijn gewoon de SUV's onder de motoren, zelfs voor mensen met lange benen zijn die dingen niet geschikt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Vrijdag schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 09:14:
@Hillie in dit filmpje wordt er ook wat uitgelegd hoe het werkt in de VS:
[YouTube: A1 and A2 Motorcycle License Explained! (Best Bikes for Each)]

Verschilt dat nou nog per staat of kan je overal voor een scheet en drie knikkers je rijbewijs ophalen? Dan ga je toch volkomen onvoorbereid de weg op :?
Ah, yammie noob, die ongelooflijk trieste lul op een brommer. :)

Iedere staat heeft z'n eigen verkeersregels, die grotendeels overeenkomen, dus wat dat betreft weinig problemen. Ook het halen van een rijbewijs is redelijk hetzelfde, tenminste, van wat ik begrepen heb, ik heb me er nooit heel erg in verdiept. Met autorijbewijs ga je de weg op en dat heeft meer voeten in de aarde. De meeste lui halen het via drivers ed op school, tenminste, dat hoor ik hier redelijk vaak, waar men redelijk wat tijd besteedt aan verkeersregels en dergelijke. Er zijn ook wat rijscholen en er is er hier vlakbij eentje waar je les krijgt van politieagenten. Toko heet dan ook 911 (niet hun telefoonnummer). :)

Voor het motorrijbewijs, nou ja, de endorsement op je reguliere rijbewijs, moet je een geldig autorijbewijs hebben. Een hoop staten (allemaal?) laten je volgens mij het rijbewijs halen na een met goed gevolg afleggen van de MSF (motorcycle safety foundation) cursus. En de testen op het einde daarvan zijn geloof ik hetzelfde als voor de reguliere testen bij de DMV/DOL.

Het is makkelijker dan in Nederland, beide rijbewijzen, maar goed, zo'n safety class is beter dan niks.
Chakotay schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:39:
@Hillie he, besta jij ook nog... :P Interessant om eens te lezen hoe het in de US werkt. Het autorijbewijs daar is net zo makkelijk om te behalen toch?
Ik leef nog altijd. :) Autorijbewijs heeft wat meer body, maar ook niet moeilijk. Ik heb overigens de DMV testen in Californie indertijd gedaan voor m'n autorijbewijs, omdat ik al een Europese had. Niet echt moeilijk.
EliteGhost schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 13:41:
Het zijn de jonkies die voor het eerst een motor ervaren en hun oortjes drogen in de wind. Tenminste... das bij mij zo :+

Hoe het in de VS gaat is ook interessant! Moet je nog steeds dat hele gebeuren doen wanneer je al een Europees rijbewijs hebt? Aangezien het wel algemeen bekend is dat het in Europa lastiger (en duurder) is om een rijbewijs te krijgen met de hogere standaard.

De regels zijn wat anders in de VS, dus het kan geen kwaad. Maar als je niet de openbare weg op gaat.. is het nog echt nodig?

Toen ik een auto huurde in de VS was er verder niets nodig. Ze vroegen me alleen of ik zeker weet hoe met een handgeschakelde auto om te gaan. Bruh.. I got this.
Ja, je moet hier opnieuw de testen halen. Het is niet supermoeilijk ofzo. Maar als je de openbare weg niet opgaat heb je geen rijbewijs nodig. Wat ik schreef was om aan te geven dat je voor het halen van je motorrijbewijs geen minuut op de openbare weg gereden hoeft te hebben. Het is meer een "motorfietsvaardigheidsbewijs" bovenop je autorijbewijs.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 22:20
Waaj schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:05:
[...]

[...]

Ik heb 4 wielklemmen van HBM, opzich nix mis mee, alleen ff opletten dat je motor niet heel goed blijft staan wanneer je een 90/90 voorband hebt. De klem zelf is dan te smal, heb dit opgelost door aan weerskanten een plankje te monteren ter opvulling.
Qua paddockstand vind ik Bike Lift wel fijn met verwisselbare klemmen, lepels vd offroads en v-tjes voor degene met bobbins.
Kom je nog weleens voor weinig tegen op MP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Poll was beetje moeilijk dus heb een datum prikker aangemaakt. Dan kan je meer dagen opgeven ;)

https://datumprikker.nl/pvx62v9swkvjw86y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:46
Ik heb een motogp paddockstand van datona. Ik heb deze stand omdat er op staat dat hij van de motogp is en Rossi gebruikt hem dus ook. Hij zal dus wel goed zijn.

Ding was een keer in de aanbieding, prima ding. Wil er nog eens 1 voor de voorkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:05:
Poll was beetje moeilijk dus heb een datum prikker aangemaakt. Dan kan je meer dagen opgeven ;)

https://datumprikker.nl/pvx62v9swkvjw86y
In principe kan ik alles, mits de planning dit op het werk het toe laat. *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
xos schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:38:
Het ligt er ook héél erg aan op welk terrein je rijdt en met welke motor. Als je bijv. Een EXC 300 pakt in het bos kan je makkelijk een dag spelen. Het kost vooral mega veel energie als je valt. Meestal val je op smalle paadjes waardoor je veel energie nodig hebt om op te komen.

Heb ook een keer een OTR meegereden maar dat was het meest slopende wat ik ooit heb gedaan. Was alleen maar losse zand, en het was super heet. Het eerste stuk ging ook nog over een crossbaan, dus veel diepe sporen e.d.

De Supermoto cursus heb ik 2 jaar geleden ook gedaan, ze doen iig echt hun moeite om het je te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb hem ooit aan het begin ook eens gedaan. :) Was echt super tof!
Toen nog met een oud collega van mijn eerste vaste baan, goeie herinneringen aan. :)

En dan denk je dat je zelf aardig kan sturen na een halve dag, dan doet ie eventjes een demo. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:27:
Ik heb hem ooit aan het begin ook eens gedaan. :) Was echt super tof!
Toen nog met een oud collega van mijn eerste vaste baan, goeie herinneringen aan. :)

En dan denk je dat je zelf aardig kan sturen na een halve dag, dan doet ie eventjes een demo. _O-
Ja dat sliden he _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ooooohh dat doen wij ook wel even..... NOTTTTTT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jij kent het, man man :P Ben al blij met een achterwiel wat opzij stapte dat ik het niet in mijn broek deed _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Streepje schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:08:
[...]

Ik heb dezelfde hier staan, ben groot fan. Ding wordt regelmatig over klinkers heen gereden, dus de wieltjes hebben best wat te lijden, maar doen het nog steeds goed :)
Destijds voor mover + vaste voor de voorkant samen 80 euro betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Waaj schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:16:
[...]
Heb je de BMW systeem 7 al eens gepast?
Nope, ook nog niet overwogen trouwens. Nog weinig van te vinden in reviews, eens kijken of die ergens te passen is. Word gemaakt door Schubert dus benieuwd of hij een andere pasvorm heeft.

@Secsytime heb de voorkeur voor een systeemhelm, maar als dat te duur of te zwaar word overweeg ik een integraal licht gewicht > systeemhelm.

Binnenkort maar eens bij de nieuwe louis langs of na het werk richting de Polo in Kleve gaan voor een pas sessie.

[ Voor 27% gewijzigd door A13X op 04-03-2019 22:13 ]

Awesome

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:56
Even over de Tweakersrit. Onderstaand heb ik alle mensen getagged die hebben aangegeven interesse te hebben. Heb ik iemand gemist?

Anyway, zondag 14 april staat wat mij betreft. Wat is een goede tijd om te starten, 10:30u? Ik heb nu een rondje gemaakt van 200 km, is dat oké?

@BartW
@Streepje
@Chakotay
@Secsytime
@Destruction
@Crimsoon
@InZane
@Vrijdag
@Joopieboy
@NL-RaVeR
@Frans92
@alexthegrat
@Raym09
@charrel
@darkkingll
@yozgoesdigital
@NLDViane
@Rubman
@lolgast
@Imo62
@timmie271
@ProfaNe
@aidanl
@Phreak
@Mitssz
@Maegrim
@R0y.
@wimmel_1
@meneer deff
@etwintje

/edit
Start is in Zwolle

/edit2
De mensen die na deze post zich melden voeg ik hier ook even toe.

[ Voor 21% gewijzigd door ephymerous op 06-03-2019 23:26 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

200km is een beste dag rijden, wat mij betreft leuk! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:23

Destruction

(ex-)Automonteur

Een beetje afhankelijk van startlocatie o.a, als ik eerst 100km moet rijden, dan 200km toerrit en dan weer 100km huiswaarts is dat wellicht wat teveel van het goede. Ik blijf wel graag op de hoogte van e.e.a, @ephymerous :) Een definitief ja of nee komt dan wel, imo :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Destruction schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:22:
Een beetje afhankelijk van startlocatie o.a, als ik eerst 100km moet rijden, dan 200km toerrit en dan weer 100km huiswaarts is dat wellicht wat teveel van het goede. Ik blijf wel graag op de hoogte van e.e.a, @ephymerous :) Een definitief ja of nee komt dan wel, imo :)
Startlocatie Zwolle. Ik kan er ook 150km van maken hoor, ik vind het lastig in te schatten :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

ephymerous schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:19:
Even over de Tweakersrit. Onderstaand heb ik alle mensen getagged die hebben aangegeven interesse te hebben. Heb iemancipatie gemist?

Anyway, zondag 14 april staat wat mij betreft. Wat is een goede tijd om te starten, 10:30u? Ik heb nu een rondje gemaakt van 200 km, is dat oké?

@BartW
@Streepje
@Chakotay
@Secsytime
@Destruction
@Crimsoon
@InZane
@Vrijdag
@Joopieboy
@NL-RaVeR
@Frans92

/edit
Start is in Zwolle
Ja :(

:+

nieuw woord bedacht btw?

[ Voor 4% gewijzigd door A13X op 04-03-2019 22:35 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Even over de Tweakersrit. Onderstaand heb ik alle mensen getagged die hebben aangegeven interesse te hebben. Heb iemancipatie gemist?

@BartW
@Streepje
@Chakotay
@Secsytime
@Destruction
@Crimsoon
@InZane
@Vrijdag
@Joopieboy
@NL-RaVeR
@Frans92

/edit
Start is in Zwolle
:w

De GP van China kijken we dan wel in de herhaling afhankelijk van de tijd (kan net niet de race afzien zie ik bij het opnieuw lezen :+) :z

[ Voor 4% gewijzigd door timmie271 op 04-03-2019 23:00 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:54

@BartW
@Streepje
@Chakotay
@Secsytime
@Destruction
@Crimsoon
@InZane
@Vrijdag
@Joopieboy
@NL-RaVeR
@Frans92

/edit
Start is in Zwolle
Ik vind het prima hoor :)
Joopieboy schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:20:
200km is een beste dag rijden, wat mij betreft leuk! :)
Een beste dag rijden? Hoe langzaam rij je dan wel niet? :+

[ Voor 16% gewijzigd door InZane op 04-03-2019 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@ephymerous 14 april is nog vrij hier, staat genoteerd. 200km lijkt me prima, al word het naar zwolle en terug rijden voor mij dan tegen de 500 km :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:20:
@ephymerous 14 april is nog vrij hier, staat genoteerd. 200km lijkt me prima, al word het naar zwolle en terug rijden voor mij dan tegen de 500 km :P
Voor mij is het in totaal maar 300km :)
En als ik het goed begrijp en achter @Vrijdag aan blijf rijden dan hoef ik pas weer te tanken bij thuiskomt als ik vol vertrokken ben :Y)

Dan kan ik vast wel van het bochtenwerk van @Joopieboy leren gezien hij een sportbike heeft :) ik heb alleen maar 3 cilinders minder :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

@ephymerous Hoewel het mij echt super leuk lijkt is Zwolle toch net ff wat ver om te starten ben ik bang.
Dat krijg je als je ergens boven in NH woont :+

Als er een keer een ritje wat dichterbij is houd ik mij zeker aanbevolen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rubman op 05-03-2019 06:38 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Lijkt me wel leuk om een Tweakers ritje mee te maken, maar alleen al naar Zwolle is voor mij een retourtje van 550km dus ik vrees ervoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

InZane schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:18:
[...]

[...]

Ga maar eens met een groepje 200km rijden op een dag, daar heb je wel een dagtaak aan hoor. :)
Gewoon 200km rijden is niet zo spannend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:54
Joopieboy schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 07:14:
[...]

Ga maar eens met een groepje 200km rijden op een dag, daar heb je wel een dagtaak aan hoor. :)
Ik heb weleens 400 km gereden met een groep waar veel ex-lessers bij zaten. Dat was wel een redelijke dag vol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Joopieboy schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 07:14:
[...]

Ik ben overtuigd, ik ga een rondje van circa 150 km maken :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexthegrat
  • Laatst online: 08-09 16:53
@ephymerous Ik heb ook wel interesse om mee te gaan, zet mij er voorlopig maar bij :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:50

charrel

Cortisol4life..

Even over de Tweakersrit. Onderstaand heb ik alle mensen getagged die hebben aangegeven interesse te hebben. Heb ik iemand gemist?

@BartW
@Streepje
@Chakotay
@Secsytime
@Destruction
@Crimsoon
@InZane
@Vrijdag
@Joopieboy
@NL-RaVeR
@Frans92
@Raym09

/edit
Start is in Zwolle
Zet mij ook maar op de lijst, gezellig. Alleen naar Zwolle is al 145km of zo. Dus ik haak denk ik ergens aan en weer af. O-) Mochten er nog meer mensen zijn uit Noord-Holland laat maar even weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59

@BartW
@Streepje
@Chakotay
@Secsytime
@Destruction
@Crimsoon
@InZane
@Vrijdag
@Joopieboy
@NL-RaVeR
@Frans92
@alexthegrat
@Raym09

/edit
Start is in Zwolle
Mag ik ook mee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tweakers SuperMotorSchool Cursus ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0nhkhw0wzbDVUvHiqGI5qAyt/full.jpg

Meer info: https://shop.supermotorschool.nl/product/supermoto-cursus/

Datumprikker: https://datumprikker.nl/pvx62v9swkvjw86y

Edit: Ik heb Marcel gemaild hoe het zit met verschillende niveaus.
Edit2: Reactie: Wij kijken altijd ter plaatsen wat het niveau is en delen de deelnemers dan in twee groepen in.

[ Voor 34% gewijzigd door Tylen op 05-03-2019 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 14:51
@ephymerous Lijkt mij ook leuk een keer tweakers in het wild te zien en als verse bestuurder ook leerzaam met anderen op pad te gaan. Ik zal tzt of het logistiek gaat lukken ivm het al 150km is voordat ik bij de startlocatie ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Dat lijkt mij ook heel gaaf, alleen kan ik niet op de donderdagen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

darkkingll schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:42:
Dat lijkt mij ook heel gaaf, alleen kan ik niet op de donderdagen :'(
Helaas is het alleen op donderdagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Tylen leuk, ook opgegeven hier. Is het deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:52:
@Tylen leuk, ook opgegeven hier. Is het deze?
Ja klopt. Ik dacht dat ik die link in de datumprikker ook het gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Tylen schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:53:
[...]

Ja klopt. Ik dacht dat ik die link in de datumprikker ook het gezet ;)
Ehh, je hebt gelijk... Ik had meteen op de beschikbaarheid-knop geklikt zonder verder te kijken :+ Eerst maar eens koffie zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Heb ook maar wat dagen geselecteerd. Het zal me benieuwen @Tylen :Y)

moet ik wel even schoenen bij hun regelen want m'n normale motorschoenen zullen als het me goed afgaat na een paar rondjes al op zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:49
Pagman schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:21:
Aankomend weekend maar eens een Kriega Us20 drybag aanschaffen zodat ik makkelijk spullen kan meenemen. Gisteren 400ml kettingspray gekocht dit paste helaas niet onder mijn buddyseat, dus heb ik het maar in mijn broek gestopt gezien de zakken van mijn jas te klein zijn :+

En neem geen doos met aardbeien mee op de motor, dat trilt helemaal kapot :P
Wij hebben de US30: ideale tas ook omdat er (fabriek af) oogjes aan het zadel van de Hornet zitten waar je de Alu haakjes van de tas in kan haken _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

timmie271 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:10:

moet ik wel even schoenen bij hun regelen want m'n normale motorschoenen zullen als het me goed afgaat na een paar rondjes al op zijn :+
Ouwe meuk aan ;) Ik doe ook oud pak en ouwe helm op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Tylen schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:13:
[...]

Ouwe meuk aan ;) Ik doe ook oud pak en ouwe helm op ;)
Ik heb alleen nieuwe meuk :+
Heb pas sinds oktober mijn rijbewijs he :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:24:
[...]

In principe kan ik alles, mits de planning dit op het werk het toe laat. *O*
Had niet door dat het donderdagen waren :p Dat wordt bij mij ook beetje op tijd vrij vragen, dan moet het wel lukken. Gaat voor April geen optie zijn ivm belangrijke update. Wel typisch dat 30 mei dan geen optie is XD Dan is het Hemelvaart.

Ik heb ook niet echt een oud pak oid, dus dat wordt poetsen!

[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 05-03-2019 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

timmie271 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:10:

Je kan bij hun ook vragen voor een pak en spul. Gezien mijn vorige ervaring wel handig. :+
Ik heb alleen geen 'oude' helm, das wel jammer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

InZane schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:18:
[...]

[...]

Je mag het met de heen en terug reis erbij rustig verdubbelen :>

Even naar Zwolle op en neer is al 200-260km afhankelijk of ik vanaf mijn huis of vanaf mijn vriendin vertrek :+

Vwb supermotoschool :
Denk dat ik mijn nieuwe oude pak aan doe, huidige helm is al oud dus dat maakt niet uit.

Voor degene die het past heb ik hier nog voor Gratisch en niks een leren pak liggen. Jas Mt 52 broek 54

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JJ59Qlul.jpg

Kan dan eventueel worden meegenomen. Of door iemand die niet mee gaat daar worden opgehaald.

[ Voor 34% gewijzigd door A13X op 05-03-2019 09:41 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Voor degenen die met een shiny nieuw pak gaan, hou er wel rekening meer dat de kans om een keer te gaan liggen bij dat soort oefeningen wel wat groter is dan bij het normaal op de weg rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:42:
Voor degenen die met een shiny nieuw pak gaan, hou er wel rekening meer dat de kans om een keer te gaan liggen bij dat soort oefeningen wel wat groter is dan bij het normaal op de weg rijden :)
Vallen gebeurd met 1km per uur als je rondjes aan het draaien bent hahaha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:32:
[...]

Je kan bij hun ook vragen voor een pak en spul. Gezien mijn vorige ervaring wel handig. :+
Ah dat zou top zijn, daar wil ik prima wel een vergoeding voor betalen.

Heb geen idee van mannenmaten dus durf niet te zeggen of ik dat pak van Raym ga passen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 14:18

@BartW
@Streepje
@Chakotay
@Secsytime
@Destruction
@Crimsoon
@InZane
@Vrijdag
@Joopieboy
@NL-RaVeR
@Frans92
@alexthegrat
@Raym09

/edit
Start is in Zwolle
Helemaal vergeten maar meld mij ook maar aan mits het mooi weer is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

SmurfLink schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:49:
[...]

Ah dat zou top zijn, daar wil ik prima wel een vergoeding voor betalen.

Heb geen idee van mannenmaten dus durf niet te zeggen of ik dat pak van Raym ga passen. :p
Kan eventueel wel wat maten opmeten hoor :)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 21:16

tim427

Turbulence!

Goedemorgen!

Ik ben nu al een tijdje aan het piekeren over het wel of niet kopen van de volgende motor: BMW F650GS uit 2010, 800cc variant met ABS, Handvatverwarming, etc. Dit voor een prima prijs (denk ik?!): 4000,-

Het wordt mijn eerst motor 8) Heb op de nodige fietsen gereden maar kom toch steeds uit bij de enduro fietsen, daarom lijkt mij deze zeer geschikt als beginnersfiets :)

Maar er staat wel 58.000 km op de teller. Zijn er mensen met kennis van BWM onderhoud? Wat kan ik verwachten met zo'n kilometerstand? Wat zijn de typische slijtage/storingsonderdelen? Ander advies :)

Meer info, recent vervangen:
  • Remschijven en blokken
  • Banden
  • Ketting en tandwielen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Joopieboy schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:32:
[...]

Had ik gelezen inderdaad. Daar zal ik dan waarschijnlijk ook gebruik van gaan maken :)

@Raym09 Als ik verschillende maattabellen vergelijk zou ik de jas wel passen, maar is de broek net te lang. Wat was jou lengte ook alweer? :P

[ Voor 17% gewijzigd door timmie271 op 05-03-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Dubbelpost....

[ Voor 96% gewijzigd door timmie271 op 05-03-2019 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

timmie271 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:59:
[...]

Had ik gelezen inderdaad. Daar zal ik dan waarschijnlijk ook gebruik van gaan maken :)

@Raym09 Als ik verschillende maattabellen vergelijk zou ik de jas wel passen, maar is de broek net te lang. Wat was jou lengte ook alweer? :P
1.87 spijkerbroek lengte 32 valt bij mij precies op de schoen, 34 is iets aan de lange kant.

Maten zijn redelijk vergelijkbaar met Rev'it overigens.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@tim427 ik heb zelf de oude variant van de F650GS gereden met zo'n 80k op de teller, kunnen ze prima hebben. De nieuwe met een 800cc twin ipv een dikke eencylinder kan er alleen maar beter tegen waarschijnlijk. Rond de 60k zou ik zou ik in ieder geval het lagerwerk (wielen, balhoofd, linksysteem) eens nakijken, maar dat is allemaal niet heel spannend om te laten vervangen. Nieuwe remschijven heeft ie al, als de fiets verder normaal onderhoud heeft gehad lijkt het me een prima aankoop. Staat hij bij een dealer of particulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Raym09 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:22:
[...]

1.87 spijkerbroek lengte 32 valt bij mij precies op de schoen, 34 is iets aan de lange kant.

:p En dat pak is voor jou net te klein? Dan gaat het mij niet passen, haha. met m'n 1.74.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 21:16

tim427

Turbulence!

Chakotay schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:30:
@tim427 ik heb zelf de oude variant van de F650GS gereden met zo'n 80k op de teller, kunnen ze prima hebben. De nieuwe met een 800cc twin ipv een dikke eencylinder kan er alleen maar beter tegen waarschijnlijk. Rond de 60k zou ik zou ik in ieder geval het lagerwerk (wielen, balhoofd, linksysteem) eens nakijken, maar dat is allemaal niet heel spannend om te laten vervangen. Nieuwe remschijven heeft ie al, als de fiets verder normaal onderhoud heeft gehad lijkt het me een prima aankoop. Staat hij bij een dealer of particulier?
Volgens mij particulier (blijft Marktplaats..)

RDW zegt 1 eigenaar, maar is wel onlangs overgeschreven... (Datum is nog van voor de advertentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Raym09 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:22:
[...]

Hmm 1.83 hier en spijkerbroek lengte 34 :+
Jas is M of L bij mij normaal gesproken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga eens een nieuwe manier van kettingsmeren testen ( /me heeft er wel een goed gevoel bij ):

http://www.bakkermotorservice.nl/tips/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:28
Verwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:43:
Ik ga eens een nieuwe manier van kettingsmeren testen ( /me heeft er wel een goed gevoel bij ):

http://www.bakkermotorservice.nl/tips/
Interessante methode, vooral omdat het zeer eenvoudig is.

Maar wat nou als je, hoe klein de kans ook is, tot 3x toe bijvoorbeeld exact hetzelfde stukje van je ketting smeert en de rest dus onverhoopt overslaat? Of juist heel toevallig gedurende 1000km een stuk ketting nooit smeert omdat die niet op het te smeren stuk van je tandwiel komt? I know, kans is heel klein, maar door bliksem wordt men ook geraakt. Daarbij staat er niet echt bij wat voor afstand een 'ritje' is. Bij mij zie ik dat als 1x naar mijn werk op en neer. Dat is hooguit 25km. Lijkt me een redelijk korte afstand om weer een stukje te sprayen toch? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Leviathius op 05-03-2019 10:49 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het gewoon eens proberen mijn woon werk ritje is 20 km heen en 20 terug. Als ik dan terug kom dan smeer ik de ketting met bovenstaande methode. Zal het vanaf morgen eens een paar duizend kilometer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:52

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

@BartW
@Streepje
@Chakotay
@Secsytime
@Destruction
@Crimsoon
@InZane
@Vrijdag
@Joopieboy
@NL-RaVeR
@Frans92
@alexthegrat
@Raym09

/edit
Start is in Zwolle
Weet niet of ik het al had aangegeven, maar wel interesse :) Zit in het weekend wel vaker in Zwolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Verwijderd interessante methode, al vind ik het zelf niet zoveel moeite om de enkele keer dat ik geen bok bij de hand heb het achterwiel even over de standaard van de grond te trekken. Zeker als er ook nog iemand anders in de buurt is die dan even kan spuiten.

25k vind ik bij normaal gebruik wel wat weinig voor een kettingset trouwens, laat staan 15k...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

SmurfLink schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:32:
[...]

:p En dat pak is voor jou net te klein? Dan gaat het mij niet passen, haha. met m'n 1.74.
Jas past perfect, broek is te groot. M'n kont is niet dik genoeg :+

@timmie271 als je een dikkere kont hebt dan mij dan past hij wel. Lengte is minder kritisch omdat je laars eroverheen valt. Al denk ik dat daar nog wel wat spelling in zit.

Voor mij gaat hij niet werken omdat ik dan teveel in de broek heen en weer schuif aangezien ik er het circuit op mee wilde. Daarvoor heb ik nu een overal geregeld.

Jas is een kwestie van passen, zit mij redelijk strak wat goed is. Maar ik heb geen noemenswaardig buikje dus als je meer van bier houdt dan mij....

[ Voor 10% gewijzigd door A13X op 05-03-2019 11:11 ]

Awesome

Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.