Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.373 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Requiem19 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:34:
[...]

Yep - interessante band. Extreem lange levensduur (voorband haalt 30k bij mij). Op asfalt ok zolang het droog is.

Bij nat weer is het niet prettig rijden. Onverhand is het ook mwoih. Wel beter dan een straatband, maar er zijn wel betere 50/50 banden qua onverhard.
Ik weet nog geeneens wat ik er nu onder heb liggen :? Is in ieder geval een 'gewone' straatband, geen noppen profiel of iets dergelijks. Niet dat ik dagelijks off road ga, maar mocht het weer voorkomen wil ik beter voorbereid zijn.

Wat zou je dan aanraden als alternatief voor de Heidenau's?
Requiem19 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:00:
[...]

Zie post hierboven >:). Mitas E07. Zelf nog niet geprobeerd, maar ik hoor hier wel veel goede verhalen over.
Ik had de aanvulling op die eerdere post nog niet gezien _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door MichielK71 op 25-02-2019 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Ik heb gisteren nog mijn complete tank en airbox van de Caponord afgesloopt, omdat er de laatste dagen wat rammelt waardoor ik een los boutje vermoedde. Hele bende eraf en gecontroleerd, alles bleek gewoon netjes vast te zitten. Uiteindelijk bleek het gewoon het plastic van het dashboard te zijn wat niet helemaal goed vast zit en daardoor lekker met de vibraties van de motor mee ging rammelen |:(

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29
MichielK71 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:55:
[...]

Ik weet nog geeneens wat ik er nu onder heb liggen :? Is in ieder geval een 'gewone' straatband, geen noppen profiel of iets dergelijks. Niet dat ik dagelijks off road ga, maar mocht het weer voorkomen wil ik beter voorbereid zijn.

Wat zou je dan aanraden als alternatief voor de Heidenau's?
Zie post hierboven >:). Mitas E07. Zelf nog niet geprobeerd, maar ik hoor hier wel veel goede verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@ShininNL weet jij iemand die (veel) ervaring heeft met 't kleppen stellen van een ZZR1400? Snel uit Zeist belde me zojuist terug dat 't echt een kutkarwei is en dat 'ie me aanraadde even verder te zoeken naar iemand die dat vaker gedaan heeft. Eerlijk (Y) maar de Kawa komt er nog niet veel verder mee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:11
Rubman schreef op maandag 25 februari 2019 @ 06:18:
[...]

Het is een soort mist wat er in dat ding zit.
Helm blijft gelukkig droog en ruikt weet wat frisser. Wat het echt doet ?????

Maar voor die 2 euro wilde ik het wel eens proberen.
Waarschijnlijk een ozon-generatortje. Wordt wel vaker gebruikt om interieur te reinigen. Die laars-reinigers/drogers gebruiken dit principe ook.

Gisteren ontdekte ik de Michelin Anakee Adventure die afgelopen maand is geïntroduceerd. Een 80/20 band. Zelf heb ik er nu de Road 5 (Trail) onder liggen, maar ik heb nog niet kunnen ontdekken welke rubber compounds hiervoor zijn gebruikt.

Bij de Pilot Road 4 hadden ze achter voor de normale versies Hard/Medium gebruikt, en voor de trail versie Medium/Soft. Op zich geeft dat lekker veel vertrouwen, maar op een hoger tempo kon die band wel slijten als een malle. Juist op een motor die langere afstanden rijdt, van zichzelf al wat zwaarder is, en flink wat koppel heeft.
Als je dan ook nog regelmatig met bepakking of passagier rijdt, is zo'n band zo weg of vierkant. Ik zoek eigenlijk dus naar een goede straatband, in de trail maten, met een goede levensduur, goede grip op zowel droog als nat.
Die eenhoorn heb ik nog niet gevonden. :+
Mogelijk dat de Anakee Adventure wel zoiets biedt. Maar, eerst het nieuwe setje Road 5 proberen :)

De Roadtec 01 van Metzeler heb ik vorig jaar geprobeerd; hetzelfde rijgedrag als de PR4, zelfde slijtage achter, maar voor sleet veel harder. Plus een pak duurder in de Trail afmetingen, dus dat is voortaan een no-go.

[ Voor 57% gewijzigd door DrivinUCrazy op 25-02-2019 11:26 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Michelin Road 5 trail heb ik ook onder mijn Caponord liggen, deze gaan nu al zo'n 10k mee en zijn nog lang niet op, ondanks dat het een dikke twin met een bak koppel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

charrel schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:10:
[...]

Remvloeistof hoeft er niet uit, tenzij de blokken ver versleten zijn en bij het terug duwen van de zuigers het nivo te hoog komt in het potje op je stuur.
Remklauwen eraf, pen eruit die de blokken op zijn plek houdt Goed opletten hoe het metalen plaatje zit!!
Dan zuiger randen even schoonmaken en zuigers terug duwen. Nieuwe blokken er in omgekeerde volgorde tussen.

Maar ik denk dat als je de schijf goed ontvet en de blokken eventueel even opschuurt en ontvet je weer gewoon kan remmen. ;)
En anders mag je altijd even langsrijden, doen we het samen. Ik zit toch nog thuis, ben er nog even altijd....
(Kan niet wachten om weer te werken maar de energie voorraad laat nog wat te wensen over)
Eerst maar even wat remmenreiniger van werk mee genomen.
Handig dat het hier gewoon makkelijk verkrijgbaar is gezien het hier zowat in liters tegelijk bij productie wordt gebruikt.

Dan gaan we ff testen of het werkt en zo niet de blokjes vervangen.
Kan nooit kwaad en kost ook niet de wereld.
Thx voor het aanbod die zal ik in mijn achterhoofd houden 8)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 15:46
Gassen met dat hok! Laatste seizoen met 125cc, en damn wat rijdt een nieuw achterbandje toch lekker.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vqsPz14.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Osiris schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:15:
@ShininNL weet jij iemand die (veel) ervaring heeft met 't kleppen stellen van een ZZR1400? Snel uit Zeist belde me zojuist terug dat 't echt een kutkarwei is en dat 'ie me aanraadde even verder te zoeken naar iemand die dat vaker gedaan heeft. Eerlijk (Y) maar de Kawa komt er nog niet veel verder mee :+
In Soesterberg zit de dealer :)

(Nadat ze 450 euro wilden hebben voor een nieuwe kettingset ben ik daar voor onderhoud niet meer gaan informeren _O- )

Voor de VFR kom ik bij snel, maar de striple gaat voorlopig naar de dealer :Y

[ Voor 6% gewijzigd door Maegrim op 25-02-2019 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Maegrim 450 voor een kettingset? Wow... MVM zeker? Daar ben ik ook nooit meer teruggekomen na 1 overpriced beurtje voor de GSX-F ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Grmbl. Liet de koppeling los terwijl ik stil stond en de motor nog in versnelling stond. Schoot even voor uit en omdat ik snel in de rem kneep schoot ik daarna vol met het zaakje op de brandstoftank. auw 🤣

Heeft iemand tips voor het stapvoets rijden? slalom gaat nu lekker, uitwijken gaat goed, zelf terug gereden over de openbare weg, maar dat stapvoets rijden is drama. Net pas de 2e les gehad en de instructeur is geweldig, maar toch... een tip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@EliteGhost het is denk ik vooral een kwestie van veel oefenen en wennen aan hoe de motor op de koppeling & het gas reageert.

Wat ook kan bij heel langzaam rijden is iets meer gas erop houden en de snelheid terugbrengen met de achterrem, zodat de motor wel altijd blijft trekken en niet gaat bokken. Dit word vooral gebruikt bij de langzame slalom & het achtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Requiem19 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:00:
[...]

Zojuist een zeer uitgebreide review gelezen over de Mitas E07. Moet zeggen dat het er goed uitziet voor een band in deze prijsklasse!

https://oztoice.wordpress...port-tyres-my-new-staple/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 09:03
EliteGhost schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:52:
Grmbl. Liet de koppeling los terwijl ik stil stond en de motor nog in versnelling stond. Schoot even voor uit en omdat ik snel in de rem kneep schoot ik daarna vol met het zaakje op de brandstoftank. auw 🤣

Heeft iemand tips voor het stapvoets rijden? slalom gaat nu lekker, uitwijken gaat goed, zelf terug gereden over de openbare weg, maar dat stapvoets rijden is drama. Net pas de 2e les gehad en de instructeur is geweldig, maar toch... een tip?
Mijn rij-instructeurs zeiden altijd koppeling half in, beetje gas (2000rpm), voetje op de achterrem. als je te hard gaat niet je gas loslaten maar iets harder op de rem drukken. Verder oefenen, oefenen en nog eens oefenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Gewoon naar de instructeurs luisteren.

Tijdens de rijles mocht ik met een 8tje echt niet aan de koppeling komen. Op mijn huidige motor moet ik er niet aan denken om dat zonder koppeling te doen; bokt veel te veel in dat toerenbereik. Zeker als ik dat met de achterrem ook nog ga afknijpen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Rubman schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:03:
[...]

Eerst maar even wat remvloeistof van werk mee genomen.
Handig dat het hier gewoon makkelijk verkrijgbaar is gezien het hier zowat in liters tegelijk bij productie wordt gebruikt.

Dan gaan we ff testen of het werkt en zo niet de blokjes vervangen.
Kan nooit kwaad en kost ook niet de wereld.
Thx voor het aanbod die zal ik in mijn achterhoofd houden 8)
Ik neem aan dat je remmenreiniger bedoeld en niet remvloeistof?

Als je wél remvloeistof bedoeld: Kijk uit dat je geen verschillende DOT codes door elkaar gaat gebruiken en gebruik geen DOT-5.0 vloeistof in een DOT-2, 3, 4 óf 5.1 Systeem (DOT 2, 3, 4 én 5.1 laten zich redelijk gemakkelijk vermengen met water en aangezien remvloeistoffen hygroscropisch zijn (trekken waterdamp aan) is dat bij deze varianten "verwacht 'rn gewenst gedrag". DOT 5.0 laat zich niet vermengen met water vanwege de silicone basis en komt in het reservoir dus bovenop 't water te drijven….. Sowieso mág je die 5.0 "rommel" ook nooit in een ABS remsysteem gebruiken vanwege de hoeveelheid "lucht" welke er per definitie in die versie aanwezig is).

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 25-02-2019 13:25 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Idd remmenreiniger @wimmel_1 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Mocht Almere niet te ver weg van je zijn, zit hier ook een officiële kawasaki dealer, Motorplanet. Die behandelen mij Kawa ook en tot nu toe tevreden. Ze vragen niet de hoofdprijs (kettingset vervangen gaat me 250 kosten, scheelt ff met die 450 die net genoemd is) en leggen je heel duidelijk uit hoe en wat. Scheelt voor mij dat ze 'm ook op komen halen en thuis komen brengen buiten kantooruren, scheelt weer gezeik met al je gear in de bus. :p

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Horeon in Zwanenburg is ook wel een goede. Klein zaakje, maar wel officieel Kawa-dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:38

Vrijdag

De Zwarte

Ik ben aan het opruimen en kwam nog een motorbroek, merk Evolution met wintervoering, en motorschoenen van Buse tegen.

De broek is mij eigenlijk véél te lang. Als ik die optrek komt ie net onder mijn oksels (serieus :') ). Wel zitten er kniebeschermers is. Heupbeschermers helaas niet. Wel is ie goed waterdicht en met de voering ook nog eens behoorlijk warm.

De schoenen zijn model "bergschoen" en heb ik alleen gedragen tijdens lessen. Maat 41 en geen zweetvoetenlucht :P

Kan ik hier iemand blij mee maken? Je kan het gratis op komen halen :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:47
Van het weekend weer de eerste km's gemaakt. Heerlijk zeg. Proberen weer een beetje het functioneel rijden op te pakken. Niet alleen toeren maar ook als je ergens moet zijn gewoon ff de motor pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
SmurfLink schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:40:
[...]

(kettingset vervangen gaat me 250 kosten, scheelt ff met die 450 die net genoemd is)
Bla bla CB1300 brede ketting bla bla, ze wilden gewoon geen Hondbah in hun shop :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:34

Destruction

(ex-)Automonteur

nldls schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:16:
Van het weekend weer de eerste km's gemaakt. Heerlijk zeg. Proberen weer een beetje het functioneel rijden op te pakken. Niet alleen toeren maar ook als je ergens moet zijn gewoon ff de motor pakken.
Doe ik ook vaak inderdaad. Heb 'n kennis op 100km (grofweg) afstand wonen, als die jarig is en het is mooi weer ga ik zeker niet met de auto, maar pak ik de motor :)

Voor woon-werk heb ik er niets aan, ik doe er op de fiets 15 a 20min over :P Maar andere bestemmingen die wat verder weg zijn pak ik liever de motor dan de auto :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Chakotay schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:44:
Horeon in Zwanenburg is ook wel een goede. Klein zaakje, maar wel officieel Kawa-dealer.
Al luisteren die ook niet altijd. Met mijn dry-sump Yamaha MT-03 die ik daar heb gekocht (OK, geen Kawa) zei ik nog zo voor de afleverbeurt: Let op met bijvullen, dat je het niet doet als een wet sump, want dan gooi je er teveel in.

Wat denk je? Doen ze het toch. Bij thuiskomst hele luchtfilterhuis vol met olie, kon er zelf nog een halve liter olie uit het blok zuigen met een spuit die ik bij de apotheek heb gehaald. En dan waarschuw je nog vooraf op een motor die zij aan MIJ moeten verkopen... :X

Maar goed, zo heeft elke dealer wel iets. Een Suzuki-dealer in een kippendorp heeft ook eens een klepdeksel niet goed vastgedraaid na klepcontrole en daar kwam ik achter toen ik met mijn éénpitter (niet de Yamaha, wel een Suzuki) met 160km/u over de snelweg ging. Dat trilde één of meerdere bouten los, bij de afrit met een mooie lange bocht naar rechts begon de boel wel erg te glijden aan de achterkant. Alles aan de rechterkant onder de olie. Kappen, broek, laarzen, achterbrug, achterwiel. Kon nog geen sorry van af. Toen heeft die Kawa dealer in Soesterberg mij goed geholpen. Dacht eerst dat de oliekoeler lek was, maar bij onderzoek bleek dus de bouten van de deksel los zaten. Kon geen excuus af daar in dat kippendorp en ook geen vergoeding voor de gemaakte kosten en schade van de hete olie op de zijkap. Al heb ik daar ook niet op gepushed. Maar goed, dat krijg je ook als je monteurs er neer zet die geen eens een motorrijbewijs hebben, je mist net een beetje liefde. Tuurlijk kan je vast wel onderhoud aan motoren doen zonder (als je bijv. op het circuit rijdt), maar je mist net wel even dat extra beetje. Gelukkig is die knakker er nu al wat jaren weg, maar ik had wel ernstig gewond of dood kunnen zijn, als ik de motor niet veilig tot stilstand kreeg of niets door zou hebben.. vergeten doe ik het niet.

Snel heb ik ook wel goede ervaringen mee, maar ik ben er al jaaaaren niet meer geweest. Mijn motoren zijn nu te nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:14:
Ik ben aan het opruimen en kwam nog een motorbroek, merk Evolution met wintervoering, en motorschoenen van Buse tegen.

De broek is mij eigenlijk véél te lang. Als ik die optrek komt ie net onder mijn oksels (serieus :') ). Wel zitten er kniebeschermers is. Heupbeschermers helaas niet. Wel is ie goed waterdicht en met de voering ook nog eens behoorlijk warm.

De schoenen zijn model "bergschoen" en heb ik alleen gedragen tijdens lessen. Maat 41 en geen zweetvoetenlucht :P

Kan ik hier iemand blij mee maken? Je kan het gratis op komen halen :)
Welke maat is die motorbroek? Wellicht dat mijn vriendin daar wel heel blij van wordt (en woon nog in de buurt ook!)

Ze is ongeveer 1m86, en mijn oude broek was voor haar weer net te lang. Die kunnen we altijd nog een beetje laten innemen.

[ Voor 7% gewijzigd door noes op 25-02-2019 14:50 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:49:
[...]

Welke maat is die motorbroek? Wellicht dat mijn vriendin daar wel heel blij van wordt (en woon nog in de buurt ook!)

Ze is ongeveer 1m86, en mijn oude broek was voor haar weer net te lang. Die kunnen we altijd nog een beetje laten innemen.
En @Frans92 (jullie reageerden precies op hetzelfde moment :D )

De broek:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kKdCtPT/IMG-20190225-150358913.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KL52ZkG/IMG-20190225-150409210.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CMCc7HM/IMG-20190225-150451045.jpg

Volgens de binnenvoering is het "Male, size M". Nu weet ik niet hoelang de gemiddelde man is maar voor mij is het echt veel te groot. Vandaar de foto's met meetlint. De binnenbeenmaat is ongeveer 74/78 cm.

De schoenen:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vDHCTFm/IMG-20190225-151257891.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mC3LxhR/IMG-20190225-151315787.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Vrijdag schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:19:
[...]

En @Frans92 (jullie reageerden precies op hetzelfde moment :D )

De broek:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Volgens de binnenvoering is het "Male, size M". Nu weet ik niet hoelang de gemiddelde man is maar voor mij is het echt veel te groot. Vandaar de foto's met meetlint. De binnenbeenmaat is ongeveer 74/78 cm.

De schoenen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch grappig dat @noes en ik even snel zijn :P Zullen we toch moeten loten :+

Maar ik zal toch eerst even de rolmaat langs mijn vriendin moeten houden, geen idee of ze dit past :9

XBL: DonFrans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Frans92 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:23:
[...]

Maar ik zal toch eerst even de rolmaat langs mijn vriendin moeten houden, geen idee of ze dit past :9
Wie de langste wheelie maakt natuurlijk :P

Mooie review van de Triumph Speed Twin trouwens

Die Mossy _O_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/emLa7Jpj4Px0a6pzuRIUamUD/full.jpg

Prachtig weer om te rijden!

Opmerkingen bij de Duke:
- Die kleine spiegeltjes zijn mooi, maar bijna niet bruikbaar...
- Standaardbanden geven echt weinig vertrouwen in de kou en/of op nat wegdek
- Bokt echt hard bij <30km/h
- Bij elke put of bult breekt m'n rug bijna

maar hij rijdt zo goed en klinkt zo mooi!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:42

A13X

Dude

Oja motorpak.... Voor de beginner/lesser of test met vriend/vriendin.

Jas + broek, leer maat 52 en respectievelijk 54.

Jas zit mij perfect, broek is te groot en ik ben 1.87 @ 83kg. Rev'it pak dat ik nu heb is 52/52 en dat past precies.

Gratis af te halen in het schone land van Maas en Waal of omgeving Veghel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JJ59Qlu.jpg

Pak is wel wat ouder en de protectors mogen wel vervangen worden als je het langer/fanatieker gaat gebruiken.

met dank aan @wimmel_1 btw waarvan ik het pak gekregen heb.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BobbyDgtl schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:15:
Dat bokken kan flink minder door een keer voor een custom map te gaan. Bij mijn fiets scheelde dat ook enorm. De vering instellen is sowieso vrij makkelijk te doen en kan aardig helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
PilatuS schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:31:
[...]

Dat bokken kan flink minder door een keer voor een custom map te gaan. Bij mijn fiets scheelde dat ook enorm. De vering instellen is sowieso vrij makkelijk te doen en kan aardig helpen.
De Duke heeft geen instelbare voorvering :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
BobbyDgtl schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:34:
[...]

De Duke heeft geen instelbare voorvering :(
Voorvering breekt je rug niet ;) da's de achtervering (lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Dryhte schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:35:
[...]

Voorvering: WP 43 mm voorvork, niet instelbaar, 140 mm veerweg

Achtervering: WP monoshock, 150 mm veerweg

Ik zal er eens voor moeten kijken! Merci voor de info!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Dryhte schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:35:
[...]

Hangt af van het gewicht van de dempers en vanaf hoe hoog we ze op je rug laten vallen 8)7

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb wel interesse in deze voor mijn vriendin. Waar in het mooie Zuid-Holland woon je ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Shivs schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:51:
[...]

Ik heb wel interesse in deze voor mijn vriendin. Waar in het mooie Zuid-Holland woon je ongeveer?
PM ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
Hmm, ik zie net dit prachtige apparaat voorbijkomen.

150kg droog
40pk
860mm zithoogte
200mm veerweg voor en achter

Kosten tussen de 6-7k nieuw. Italiaanse merk genaamd 'Fantic'. Dit model heet de Fantic 500 Caballero Rally geloof ik. Zou dit jaar op de markt moeten komen. Leuke bike voor m'n vriendin denk ik. Goed in de stad, goed voor lichte enduro en ziet er stylish uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/UgRo7ZyVgX0/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:23:
[...]

Als je vriendin m past, dan mag zij hem hebben! Hij is een maat te kort voor mijn vriendin, en ze past mijn oude broek nog best redelijk: dat ie te lang is vond ze niet erg :)

Toch bedankt @Vrijdag

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Requiem19 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 17:03:
Hmm, ik zie net dit prachtige apparaat voorbijkomen.

150kg droog
40pk
860mm zithoogte
200mm veerweg voor en achter

Kosten tussen de 6-7k nieuw. Italiaanse merk genaamd 'Fantic'. Dit model heet de Fantic 500 Caballero Rally geloof ik. Zou dit jaar op de markt moeten komen. Leuke bike voor m'n vriendin denk ik. Goed in de stad, goed voor lichte enduro en ziet er stylish uit.

[Afbeelding]
Die heb ik ook wel eens gezien, leuk ding idd!
Maar ik heb geen idee of zo ook echt te kopen zijn in de UK/NL en wat voor dealer support je gaat hebben..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
ToolkiT schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:11:
[...]

Die heb ik ook wel eens gezien, leuk ding idd!
Maar ik heb geen idee of zo ook echt te kopen zijn in de UK/NL en wat voor dealer support je gaat hebben..
Motomundo is de Nederlandse importeur. Zal dus wel tzt te koop zijn, hoewel ze nog niet op Motomundo's website vermeld zijn.

Dealer support zal wel non existent zijn inderdaad, maar lijkt me typisch een merk dat je gewoon direct kan mailen en dan nog een persoonlijke reactie van een Italiaanse monteur terugkrijgt :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Laatst online: 11-09 13:03
NLDViane schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:06:
[...]

Mijn rij-instructeurs zeiden altijd koppeling half in, beetje gas (2000rpm), voetje op de achterrem. als je te hard gaat niet je gas loslaten maar iets harder op de rem drukken. Verder oefenen, oefenen en nog eens oefenen
Het was inderdaad ook pas mijn 2e les en ik vind zelf dat het best goed gaat. Niet alles snel willen kunnen :)

Het is ontzettend leuk. Had hier eerder aan moeten beginnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:11:
[...]

Als je vriendin m past, dan mag zij hem hebben! Hij is een maat te kort voor mijn vriendin, en ze past mijn oude broek nog best redelijk: dat ie te lang is vond ze niet erg :)

Toch bedankt @Vrijdag
Graag gedaan! Dan is ie voor @Frans92 zijn vriendin als ze m past (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:36
Ik heb de woensdag vrij genomen en ga wss met een collega lekker motorrijden.
Heb het dit weekend niet kunnen doen dus even inhalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Vrijdag schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:44:
[...]

Graag gedaan! Dan is ie voor @Frans92 zijn vriendin als ze m past (y)
Thanks @noes voor de terugkoppeling!
Ik heb mijn vriendin even opgemeten :9
De broek zou moeten passen, ik stuur je wel een berichtje @Vrijdag

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 14:49
De nieuwe Zero SR/F schijnt 320 kilometer te redden (met powertank) en van 0% naar 95% opladen binnen 1 uur. Vind de motor er al een stuk volwassener uit zien vergeleken met zijn voorlopers.

Afbeeldingslocatie: https://c.slashgear.com/wp-content/uploads/2019/02/2020_zero-srf-1-1280x720.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door cyntax op 25-02-2019 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@MichielK71 Continental heeft de TKC80 als 50/50 band, gaat wel een stuk minder lang mee als ik het zo lees (+/-10K).
Zelf rij ik het 80/20 broertje, de TKC70. Die moet wel wat langer mee gaan over het algemeen.

Volgens mij was het vandaag Nationale Kapot Achterlicht op je Motor Dag. Op weg naar Nijmegen halverwege de A15 twee motoren binnen 10 minuten van elkaar met kapot achterlicht gezien. Een gele motor reed met tempo door en de andere zat achter een vrachtwagen te "schuilen". Die laatste had duidelijk door dat zijn achterlicht kapot was. Zo ben ik vorig jaar ook een keer naar huis gereden vanaf Limburg, niet erg fijn.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Secsytime

Automagisch

cyntax schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:35:
De nieuwe Zero SR/F schijnt 320 kilometer te redden (met powertank) en van 0% naar 95% opladen binnen 1 uur. Vind de motor er al een stuk volwassener uit zien vergeleken met zijn voorlopers.

[Afbeelding]
Mooie motor, alleen erg jammer van de aanschafprijs. Hopelijk worden ze elke generatie beter, maar ook goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 14-09 22:18

[Afbeelding]
Ondanks de prijs lijkt het mij toch een keer gaaf om een keer op zo'n ding te rijden. Alleen een beetje jammer dat mijn code 80 (is het al juni 2021?) in de weg zit :Y)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte

[Afbeelding]
Helaas pindakaas, de snelweg range @113km/h is nog steeds maar amper 140km...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:03:
[...]

Helaas pindakaas, de snelweg range @113km/h is nog steeds maar amper 140km...
Ik zie het probleem niet :Y) :') :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Als ik in Brussel ga werken mag ik niet harder dan 90, anders raak ik niet terug thuis ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:22:
[...]

Als ik in Brussel ga werken mag ik niet harder dan 90, anders raak ik niet terug thuis ;)
Ik rij op mijn tank nu ook maar 140km :P

* Vrijdag moet nog steeds eens gaan testen hoever hij nu komt nadat de vlotters zijn aangepast en er een nieuwe kit in is gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Vrijdag schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:25:
[...]

Ik rij op mijn tank nu ook maar 140km :P

* Vrijdag moet nog steeds eens gaan testen hoever hij nu komt nadat de vlotters zijn aangepast en er een nieuwe kit in is gezet...
Het verschil is dat als jij 'm leegrijdt, je 'm op 5 minuten vol gooit. Probeer dat maar eens met een batterij... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Het is wel echt een mooie motor. En best indrukwekkende range wel, als je bedenkt dat een kona, met veel meer accu's e.d. een range heeft van c.a. 350-380km..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:00
darkkingll schreef op maandag 25 februari 2019 @ 22:09:
Het is wel echt een mooie motor. En best indrukwekkende range wel, als je bedenkt dat een kona, met veel meer accu's e.d. een range heeft van c.a. 350-380km..
Verschil is wel dat een kona dat doet met 120 kmu en een Zero met 40 kmpu. Ook misschien een gemiste kans dat de Zero geen kuip heeft, verder wel een mooie fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:34:
[...]

Het verschil is dat als jij 'm leegrijdt, je 'm op 5 minuten vol gooit. Probeer dat maar eens met een batterij... ;w
Dat is dan ook wel weer waar :P Maar voor woon/werk in de Randstad heeft ie genoeg bereik denk ik. Vind 'm wel ontzettend mooi :9

Ik hoop dat de ontwikkeling van electromotoren net zo rap gaat als telefoons en computers. Lijkt me best gaaf om er eentje te hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Vrijdag op 25-02-2019 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Yeah, binnen een paar jaar komt 't misschien nog helemaal goed, maar we zijn er nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Hm, interessant die nieuwe Zero, maar 140km met bejaardentempo op de snelweg is natuurlijk nog steeds redelijk karig...

Ik had nog even kort met de (redelijk ongeinteresseerde) lui van Zero op de motorbeurs gaan praten, ik ben nog steeds benieuwd hoe ze het in de winter doen. Volgens hun verlies je dan maar 10% range, daar heb ik erg mijn twijfels over als je ziet hoe hard de range bij electro-auto's achteruit gaat als het goed koud word...

En toch wil ik er nog steeds een voor woonwerk, liefst die DSR 'adventure' met koffer en ruitje :P

[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 26-02-2019 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik wil een motor op waterstof 8)

Geen gezeur over het milieu, en toch snel vol te tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Secsytime

Automagisch

Chakotay schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:49:
Hm, interessant die nieuwe Zero, maar 140km met bejaardentempo op de snelweg is natuurlijk nog steeds redelijk karig...

Ik had nog even kort met de (redelijk ongeinteresseerde) lui van Zero op de motorbeurs gaan praten, ik ben nog steeds benieuwd hoe ze het in de winter doen. Volgens hun verlies je dan maar 10% range, daar heb ik erg mijn twijfels over als je ziet hoe hard de range bij electro-auto's achteruit gaat als het goed koud word...

En toch wil ik er nog steeds een voor woonwerk, liefst die DSR 'adventure' met koffer en ruitje :P
Doe mij maar een GS voor woonwerk en een dsr voor offroad. Lijkt me echt vet zoveel koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Laatst online: 26-06 17:51
Ik heb helaas de verkeerde banden gekocht. Na advies bleken deze toch niet te passen 8)7 . Ik heb een setje Continental Contiroadattack 3 120/70/17 en 150/70/17 die ik niet kan gebruiken. Ik wil ze nog op marktplaats zetten, maar als er hier iemand is die er wat aan heeft dan bied ik ze liever hier aan voor een zacht prijsje.
Als er iemand interesse in heeft, aankoop bon en foto's kan ik je toesturen.

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Dat zijn erg fijne banden, doen absoluut niets onder aan de Michelin Road 5.
Jammer dat ik een andere bandenmaat heb, anders had ik het wel geweten.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Hoe krijg je dat voor elkaar? Wilde je bewust een andere bandenmaat om die velgen leggen of zo? (wat achteraf dan toch niet ging?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furbz4300
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:20:
Hoe krijg je dat voor elkaar? Wilde je bewust een andere bandenmaat om die velgen leggen of zo? (wat achteraf dan toch niet ging?)
Ik wilde er inderdaad een andere bandenmaat op zetten. Na wat overleg werd mij verteld dat het wel ging lukken en toen heb ik de banden besteld. Gister bleek het toch niet te lukken... Jammer, maar is niet anders, de nieuwe bandjes met de originele maat zijn al onderweg.

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 14-09 22:18
Furbz4300 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:58:
Ik heb helaas de verkeerde banden gekocht. Na advies bleken deze toch niet te passen 8)7 . Ik heb een setje Continental Contiroadattack 3 120/70/17 en 150/70/17 die ik niet kan gebruiken. Ik wil ze nog op marktplaats zetten, maar als er hier iemand is die er wat aan heeft dan bied ik ze liever hier aan voor een zacht prijsje.
Heb 110 en 140 denk dat deze dan net eventjes te groot zijn jammer genoeg :-(

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furbz4300
timmie271 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:37:
[...]

Heb 110 en 140 denk dat deze dan net eventjes te groot zijn jammer genoeg :-(
dat kan ik bevestigen nadat hier grondig onderzoek naar is gedaan op mijn eigen motor :+

[ Voor 28% gewijzigd door Furbz4300 op 26-02-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Furbz4300 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:58:
Je verkoopt ze natuurlijk het liefst in 1 keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furbz4300
Rubman schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:40:
[...]

Je verkoopt ze natuurlijk het liefst in 1 keer?
Ja, het liefst wel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dryhte schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:08:

Misschien zelfs wel stukken beter voor het milieu als een duracel-brommer. Helaas is de productie van accu's namelijk alles behalve schoon of milieu-vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
teigetjuh schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:46:
[...]

Misschien zelfs wel stukken beter voor het milieu als een duracel-brommer. Helaas is de productie van accu's namelijk alles behalve schoon of milieu-vriendelijk.
En dan een set zonnepanelen die zelf waterstof maken ;) zelfvoorzienend heet dat...

https://www.vrt.be/vrtnws...voor-betaalbare-groene-w/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 12:44

charrel

Cortisol4life..

Zo, net even525€ leeggeklopt:
400€ bij wunderlich:
Valbeugels model sport, hugger en wat dashboard beschermers.
125€ bij hornig:
Voor risers voor het stuur en een koppelingskabel verlenger.
Nou, dan zal het nu toch wel klaar zijn met de r1200r......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

BobbyDgtl schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:15:
[Afbeelding]

Prachtig weer om te rijden!

Opmerkingen bij de Duke:
- Die kleine spiegeltjes zijn mooi, maar bijna niet bruikbaar...
- Standaardbanden geven echt weinig vertrouwen in de kou en/of op nat wegdek

maar hij rijdt zo goed en klinkt zo mooi!!!
Je spreekt je eigen wel een beetje tegen :P

Nonetheless, toffe fiets, jammer dat de 790 wat te klein is voor mijn postuur :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Wootlock schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:51:
[...]

Je spreekt je eigen wel een beetje tegen :P

Nonetheless, toffe fiets, jammer dat de 790 wat te klein is voor mijn postuur :)
1m85 hier, en hij is zeker niet te klein. Maar groot is de fiets inderdaad niet :)

En mezelf tegen spreken doe ik niet echt. Als je niet in de regen, in een bocht, in putten rijdt... dan is er geen probleem :+

edit; oh ja, en nooit minder dan 30 rijden :*)

[ Voor 5% gewijzigd door BobbyDgtl op 26-02-2019 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:08

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

teigetjuh schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:46:
[...]
Jammer genoeg is er voor de productie van waterstof zeer veel energie nodig (slechte efficiency), dus dat is ook niet zaligmakend.

Persoonlijk hoop ik toch dat we waterstof icm met conventionele verbrandingsmotor kunnen gaan kiezen, zo'n elektromotor met dik koppel over het hele toerenbereik is ongetwijfeld erg leuk: ik ga het geplof en het primitieve geschakel toch missen denk ik...

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:22
timmie271 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:53:
[...]

Ondanks de prijs lijkt het mij toch een keer gaaf om een keer op zo'n ding te rijden. Alleen een beetje jammer dat mijn code 80 (is het al juni 2021?) in de weg zit :Y)
Heb op de motorbeurs mogen rijden het testparcours met een Zero S getrotseerd, deze stond vast op de ECO modus waardoor hij ook geschikt was voor A2.

Vind hem leuk voor dagelijks WW verkeer, het gemis van het geluid en het schakelen haalt voor mij toch wel een stukje plezier van het motorrijden weg. Ik kreeg een beetje het scootergevoel met het alleen hoeven "gas" geven en remmen.

Wel leuk om het ervaren te hebben!

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:45
Vanochtend toch dan maar de motor gepakt om naar mijn werk te gaan. Heen 2 km, terug maar links afgeslagen IPV rechts. 75 km :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dryhte schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:08:

Je rijd toch niet motor voor het milieu??,

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:00
Motorbanden quickservice in Bleiswijk heeft bij mij de kleppen gesteld afgelopen november, ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik ben hier heel goed geholpen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:31
R0y. schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:50:
Vanochtend toch dan maar de motor gepakt om naar mijn werk te gaan. Heen 2 km, terug maar links afgeslagen IPV rechts. 75 km :7
Als je op de heenreis rechts bent afgeslagen moet je op de terugweg toch sowieso links? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:45
lolgast schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:35:
[...]

Als je op de heenreis rechts bent afgeslagen moet je op de terugweg toch sowieso links? :+
Tenminste iemand die scherp is op de dinsdag avond ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:35:
[...]

3 keer links is ook gewoon rechts, toch?

Ik hoop niet dat de politiek zo gaat tellen / rekenen, overigens.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 22:43

Rick-Jan

always connected

Van de winter op de FZR600 gereden. Ondanks het erg moeten wennen aan de zithouding vind ik het wel erg leuk rijden! Zit te twijfelen om m in te ruilen een wat recentere motor.

Nu zag ik een R6 uit 2004 staan in de buurt met weinig km. Wat ik zo lees is de zithouding wat extremer. ZIjn er verder nog dingen op te letten bij dit model? Ook even een mention voor @wimmel_1 de Yamaha expert :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ShininNL schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:12:
[...]

Motorbanden quickservice in Bleiswijk heeft bij mij de kleppen gesteld afgelopen november, ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik ben hier heel goed geholpen.
Hoewel knaken was dat ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:40:
[...]

Mocht Almere niet te ver weg van je zijn, zit hier ook een officiële kawasaki dealer, Motorplanet. Die behandelen mij Kawa ook en tot nu toe tevreden. Ze vragen niet de hoofdprijs (kettingset vervangen gaat me 250 kosten, scheelt ff met die 450 die net genoemd is) en leggen je heel duidelijk uit hoe en wat. Scheelt voor mij dat ze 'm ook op komen halen en thuis komen brengen buiten kantooruren, scheelt weer gezeik met al je gear in de bus. :p
"Wil niet dat klantenervaringen op deze site gepubliceerd worden" op baatsen.com. Dat vind ik altijd dubieus als ik eerlijk ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:42
Ik heb vorig jaar mei een V-Strom DL1000 uit 2002 gekocht met 35k op de teller. Motor zag er prima uit en reed ook goed. Inmiddels zo'n 12k erbij gereden en de kettingset was aan vervanging toe, dus een afspraak gemaakt bij de dealer voor een beurt en het vervangen van de kettingset. Op weg naar de dealer deed mijn knipperlichtschakelaar het niet meer, dus daar konden ze dan ook gelijk naar kijken.

Heb hem van het weekend weggebracht naar een bekende Suzuki dealer in het midden van het land en ze zouden bellen met een kostenschatting. Ik kreeg gisteren een telefoontje met de kosten en de werkzaamheden die er aan moeten gebeuren:
  • Kettingset vervangen
  • Knipperlichtschakelaar vervangen
  • Waterpomp moet vervangen/gereviseerd worden
  • Lekt op diverse plekken koelvloeistof, dus enkele ringen en slangen vervangen
  • Bougies vervangen
Kosten: 1200e

Het kleinere onderhoud (filters/olie/etc) doe ik allemaal zelf, maar heb geen idee hoeveel het kosten aan materiaal/uren om bovenstaande uit te voeren.

Wat denken jullie, is dit een reële prijs voor bovenstaande? Ik begrijp dat het een merkdealer is en daardoor het uurtarief hoger is dan de kleinere zaak om de hoek :)

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Freelance schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:35:
Deze 2 dingen kunnen natuurlijk wel flink wat kosten. Misschien even opzoeken wat een waterpomp kost. Verder kan die pomp vervangen en werken aan het koelsysteem mogelijk flink wat tijd kosten. De rest van de dingen mag niet al te gek zijn qua kosten tenzij bij de bougies komen erg lastig is.

1200 euro is inderdaad wel erg veel. Anders even vragen om een specificatie hier van ?

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 26-02-2019 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 20:28
Ik heb vorig jaar mei een V-Strom DL1000 uit 2002 gekocht met 35k op de teller. Motor zag er prima uit en reed ook goed. Inmiddels zo'n 12k erbij gereden en de kettingset was aan vervanging toe, dus een afspraak gemaakt bij de dealer voor een beurt en het vervangen van de kettingset. Op weg naar de dealer deed mijn knipperlichtschakelaar het niet meer, dus daar konden ze dan ook gelijk naar kijken.

Heb hem van het weekend weggebracht naar een bekende Suzuki dealer in het midden van het land en ze zouden bellen met een kostenschatting. Ik kreeg gisteren een telefoontje met de kosten en de werkzaamheden die er aan moeten gebeuren:
  • Kettingset vervangen
  • Bougies vervangen

Het kleinere onderhoud (filters/olie/etc) doe ik allemaal zelf, maar heb geen idee hoeveel het kosten aan materiaal/uren om bovenstaande uit te voeren.

Wat denken jullie, is dit een reële prijs voor bovenstaande? Ik begrijp dat het een merkdealer is en daardoor het uurtarief hoger is dan de kleinere zaak om de hoek :)
Dit was ik kwijt:
groot onderhoud twv €1500,- ...
- kleppen stellen (was ik vergeten)
- nieuwe schijven voor
- nieuwe blokken voor
- nieuwe blokken achter
- nieuwe ketting en tandwielen
- olie en filters
- remvloeistof
- oliedrukregelaar vervangen
- achterremklauw gereviseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Tylen schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:04:
[...]

Je rijd toch niet motor voor het milieu??,
Neen, maar ik zit er wel mee in. Mijn motor verplaatsingen zijn minder vervuilend dan met de wagen, wegens minder file en ietsje minder verbruik, maar als ik kan en het is haalbaar, dan neem ik de trapfiets...

Dus om die reden zou ik wel blij zijn met een milieuvriendelijk alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21

• Kettingset vervangen
  • Bougies vervangen

Wat willen ze allemaal vervangen aan de waterpomp? Als ik op CMSNL kijk, is een impeller €24,50, en als ik alle onderdelen van de pomp, exclusief behuizing bij elkaar optel, kom ik op €101,- aan onderdelen.
- Ketting tandwielen €200,-?
- Schakelaar staat op cmsnl geen prijs bij. Linker schakelaarset van de K4 is €148,-
- Koelslangen voor mijn BMW waren ca. €150,,- (na 32 jaar onlangs preventief vervangen, niet gezocht anders zelf even kijken op bovengenoemde site).
- Bougies €20,- (of meer indien bijzondere soort)
- Ringetjes, rubbertjes etc. voor koelsysteem zullen de kosten niet zijn, maar des te meer werk...

Dus ik kom op zo'n €600,- a €700,- aan onderdelen (op de bierviltjes methode, ymmv). Dan zou men uitgaan van een uur of 10 arbeid?

Ketting/tandwielen ongeveer een uurtje, denk ik.
Schakelaar zal ook ongeveer een uurtje zijn.
Koelsysteem kan veel tijd in gaan zitten, vind ik moeilijk in te schatten.

Ik zeg niet dat het ergens anders niet voor €200,- minder zou kunnen, misschien wel. Maar echt afzetten lijkt het me nog niet.

Je kan natuurlijk een werkplaatshandboek kopen en de schakelaar en koeling zelf aanpakken. Zijn geen overdreven moeilijke systemen om aan te werken, als je een beetje handig bent.Maar als je Freelance (pun intended) €100,- per uur kan verdienen, kan je beter wat extra uren maken, en een monteur betalen die het 2 keer zo snel doet :+
BvZwolle schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:19:
[...]

Dit was ik kwijt:
- nieuwe schijven voor
- nieuwe blokken voor
- nieuwe blokken achter
- olie en filters
- remvloeistof
Dat zijn deels dure onderdelen (schijven, ketting/tandwielen, druksensor), maar geen spannende werkzaamheden. Dus relatief weinig werk t.o.v. onderdeelkosten. Bij Freelance is het aandeel arbeid t.o.v. onderdelen denk ik hoger vanwege koelsysteem (hoop onderdelen los halen op slecht bereikbare plaatsen doorgaans).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

BvZwolle schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:19:
[...]

Dit was ik kwijt:
- kleppen stellen (was ik vergeten)
- nieuwe schijven voor
- nieuwe blokken voor
- nieuwe blokken achter
- olie en filters
- remvloeistof
Oooo, dat ben ik alleen al kwijt voor een complete nieuwe remmerij :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Joopieboy schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:39:
[...]

Oooo, dat ben ik alleen al kwijt voor een complete nieuwe remmerij :+
Wij hebben dan ook een goed bedrijf in Zwolle dat Wildeman heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

BvZwolle schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:02:
[...]

Wij hebben dan ook een goed bedrijf in Zwolle dat Wildeman heet.
Over een goed bedrijf hoef ik ook niet te twijfelen. Als ik origineel Suzuki nam was ik 2k kwijt. Nu met Brembo oem schijven, Brembo gesinterde blokken, HEL leidingen, vloeistoffen en de hele meuk zo rond de 1400 euro. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
@HTT-Thalan Mijn buurman heeft een 2000 Transalp en wil graag nieuwe remleidingen leggen. Heb jij een goed idee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Verkoop 'm aan HTT, laat die alles reviseren, en dan terugkopen tegen een mountainbike?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:22:
Verkoop 'm aan HTT, laat die alles reviseren, en dan terugkopen tegen een mountainbike?
Hij heeft net een nieuwe valbeugel gemonteerd, dus ik gok dat hij hem houdt..
https://photos.app.goo.gl/2ytNUUP8WEXEB6FT7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:00
Osiris schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:13:
[...]

Hoewel knaken was dat ongeveer?
Rond de 1100 euro, maar dat was inclusief kettingset en grote beurt + nalopen startprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:20
BvZwolle schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:20:
@HTT-Thalan Mijn buurman heeft een 2000 Transalp en wil graag nieuwe remleidingen leggen. Heb jij een goed idee?
Waarom wil hij dat? In any case Zou ik voor staal omwonden leidingen gaan. Geen heel lastig klusje, wel ff opletten wat je doet en goed ontluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
HTT-Thalan schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 01:00:
[...]

Waarom wil hij dat? In any case Zou ik voor staal omwonden leidingen gaan. Geen heel lastig klusje, wel ff opletten wat je doet en goed ontluchten.
De leidingen zijn nog nooit vervangen. Beestje heeft nu iets van 45.000 op de teller. En hij gaat dit jaar voor het eerst met mij mee de Italiaanse bergen in, dus hij wil de remmerij voor elkaar hebben.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Dankzij @Vrijdag heeft mijn vriendin een prachtige motorbroek. Nu hoef ik niet meer standaard mijn motorjeans aan als ik mijn meisje achterop de motor heb.
Bedankt man!

Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.