Op dinsdag 28 augustus 2001 21:54 schreef NM het volgende:
[..]
offtopic:
Welke opleiding is dat?
Antwoord: De HI in Zwolle.. (windesheim)
Dit valt niet onder het standaard curiculum.. Valt onder externe opdrachten. Ipv. voor een bedrijf heb ik mijn eigen opdracht geschreven. 3D Graphics...
PVA geschreven, voorgelegd aan een in mijn ogen geschikte docent (eentje met kennis dus), hij was enthousiast, want dan kon hij er ook eindelijk weer is een keer serieus mee bezig onder de werkgevers zijn tijd

Als hij namelijk op mijn opdracht gezet weordt (en dat is ie inmiddels) dan mag hij er ook uren voor schrijven.
Met zijn goedkeuring voorgelegd aan de EC... Die keuren het goed. En nu ga ik er dus zelfstandig mee bezig. Moet is kijken of ik het kan regelen dat ik samen met mijn docent kan gaan zitten code-hacken. Lijkt me kicken, die vent is namelijk echt goed en nog hartstikke tof ook.
De globale leerdoelen van deze opdracht:
-De student maakt kennis met de wiskunde achter 3D graphics en is in staat deze toe te passen.
-De student leert werken met een bestaande 3D application programming interface (api).
-De student is in staat om zelfstandig een 3D project op te zetten en uit te voeren.
-De student voert individueel een omvangrijke programmeeropdracht uit en doet ervaring op met software engineering en 3D programmeren.
Het complete PVA is 7 pagina's lang... Als je intresse hebt, mail maar effe, dan mail ik hem wel (Word docje, scan het dus wel effe, pc is viri vrij, maar ja, just to be sure.) (check m'n profile).
Oh ja, de opdracht is 5 studiepunten groot. Da's dus gelijk aan 5 volledige weken, full-time er mee bezig zijn. (neem aan dat ik daar wel boven kom

)
Mijn persoonlijke (ongeschreven) doel is om na afloop van deze opdracht een volwaardige demo te hebben. Eentje die ik dus trots aan jullie kan gaan laten zien. Maar of dat lukt? Een 3D api is leuk (understatement), maar alles wat er bij komt is ook niet mis. Scripting engine, 3d models, model-loading, texture-art... Etc, etc, etc, etc, etc...
Als deze opdracht slaagt dan is het heel waarschijnlijk dat ik een stage bedrijf ga zoeken met behulp van deze demo.
Bij de weg, deze opdracht zal uitvoerig gedocumenteerd worden. Niet echt een tutorial achtig iets, maar wel veel documentatie, design docs, verantwoordingen, urenstaten. Als het klaar is dan heb ik er geen probleem mee om dit geheel GPL te maken en bijvoorbeeld als content aan te bieden aan gameskool... Maar, da's wel toekomst muziek.