Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• wackidth
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 30-11-2019
theduke1989 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:53:
[...]

Denk niet dat het die reden is.
Ik draaide het ook maar echt matige update. Nu de Xiaomi.eu rom en het is gewoon prima. Vrijdag de update binnengehaald en nog steeds prima.
Xiaomi.eu had dezelfde problemen met Google backup.
Althans bij mij wel.

.

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19:32
theduke1989 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:53:
[...]

Denk niet dat het die reden is.
Ik draaide het ook maar echt matige update. Nu de Xiaomi.eu rom en het is gewoon prima. Vrijdag de update binnengehaald en nog steeds prima.
Zou ik de xiaomi.eu kunnen dirty flashen over de ROS rom. Niet echt zin weer alles opnieuw te doen

• wackidth
Erik1805 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:56:
[...]

Zou ik de xiaomi.eu kunnen dirty flashen over de ROS rom. Niet echt zin weer alles opnieuw te doen
Was het elke keer van plan om het te doen... Maar telkens vergeten...

Zou het niet zo zijn dat je alleen system hoofde te "wipen"?

PS het gekke is wel dat in driveaar 89 apps vermeld staan terwijl het er ongeveer 140 zijn.

Als je het toestel instelt dan worden ze wel allemaal ge-restored. Dus iets is er nog niet helemaal lekker daar.

Zal wel met de loskoppeling google foto's te maken hebben?

wackidth wijzigde deze reactie 17-06-2019 13:00 (27%)

.

• Erik1805
Ah lees net dat zondag 23 juni een nieuwe ROS update uitkomt. Ik wacht die eerste wel even af.

Erik1805 wijzigde deze reactie 17-06-2019 15:12 (35%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23-01 13:29
Erik1805 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:56:
[...]

Ja dat kan. Heb zelf mi globe (xiaomi.eu base) over ROS geflasht na alleen een cache/system wipe . Wel eigen risico natuurlijk. Ik gebruik wel een recovery die bij het opstarten om mijn pincode vraagt om de encryptie op te heffen.

• wackidth
Voor diegene die denken dat de nieuwe Roms meer energie vreten....

Ik heb gisteren even gemeten wat de echte capaciteit is van de batterij na 4 maanden. Door te meten met een usb tester....

Best schokkend..... Hij laadt slechts 2699mah.

.

• Shuven
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23:23
wackidth schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:27:

Ik heb gisteren even gemeten wat de echte capaciteit is van de batterij na 4 maanden. Door te meten met een usb tester....

Lol, dit had je direct uit de doos moeten doen, dan meet die ook in die trant.

Dit was een van de eerste dingen die veel mensen opvielen.. Mijne kreeg direct uit de doos ook maar 2890 ofzo

Edit: oh jij gebruikte een usb tester.. Dat is net wat nauwkeuriger dan apps.. Haha sneu dit

Shuven wijzigde deze reactie 18-06-2019 09:48 (8%)

Ik zal me gedragen :(

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 01:53
wackidth schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:27:

Ik kom na 4 maanden met de EU rom uit op 2621mah. Ik merk ook wel dat de batterij rap achteruitgaat in standby met bijna niks op de achtergrond.

• SyM
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 23:29
Hallo Tweakers,

Ik zit sterk te twijfelen tussen de mi 9 en Google pixel 3a. Moet zeggen dat ik niet heel gecharmeerd ben van MIUI ( persoonlijke smaak) Je zou kunnen kiezen voor een custom ROM zoals Pixel Experince. Heeft iemand hier al wat ervaring mee ? Is het makkelijk om te doen ? Kom zelf namelijk van Apple.

Verder lees ik ook wat over de accu duur. Lees ik nu goed dat deze snel minder wordt ?

edit: typo

• Shuven
SyM schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:32:
Hallo Tweakers,

Ik zit sterk te twijfelen tussen de mi 9 en Google pixel 3a. Moet zeggen dat ik niet heel gecharmeerd ben van MIUI ( persoonlijke smaak) Je zou kunnen kiezen voor een custom ROM zoals Pixel Experince. Heeft iemand hier al wat ervaring mee ? Is het makkelijk om te doen ? Kom zelf namelijk Apple.

Verder lees ik ook wat over de accu duur. Lees ik nu goed dat deze snel minder wordt ?
Accu lijkt minder capaciteit te krijgen.. Maar de sot per dag blijft onveranderd voor mij na 2 maanden. Maak je niet druk over de batterij dua

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09-01 18:21
@SyM de PixelExperience is nog niet zo stabiel, mist veel waardoor je niet als beginneling er aan moet beginnen.

Wat nodig:
- Bootloader unlocked.
- TWRP installeren.

• Erik1805
Shuven schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:38:
[...]

Accu lijkt minder capaciteit te krijgen.. Maar de sot per dag blijft onveranderd voor mij na 2 maanden. Maak je niet druk over de batterij dua
Welke rom draai je nu?

• Tadango
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:30
Met een USB tester kan je de capaciteit van de accu echt niet meten........ Met een app ook niet.

• Shuven
Eu beta builds..

Vanaf zondag over naar ros met xasp en daar blijf ik bij, ik weet nu immers wat ik moet doen om de batterijduur te fixen

Shuven wijzigde deze reactie 19-06-2019 19:54 (72%)

• Tadango
Een app moet gekalibreerd worden op de telefoon en is afhankelijk van de meetmethode. Dat heb ik nooit nauwkeurig gezien nog (wellicht klopt die voor de S9 wel en de MI 9 niet).

Via USB meet je het opgenomen vermogen, niet de capaciteit van de accu (deze verschillen). USB is 5V ga ik vanuit en 2.6 Ah betekend dan 13 W/h in de telefoon. De accu is 3000 mAh toch? Dat bij 3.7V nominaal en dat is 11.1 W/h. Als er 13 voor nodig is om een accu van 11.1 op te laden klopt dat heel goed want je hebt een rendement van rond de 85 - 90%, wellicht 95% bij het laden. Dat lijkt dus helemaal niet zo gek. Ook verwacht ik niet dat de volle 100% van de accu gebruikt zal worden maar dat er een klein restant in blijft om de levensduur te verbeteren.

• wackidth
Tadango schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:59:
Met een USB tester kan je de capaciteit van de accu echt niet meten........ Met een app ook niet.
Natuurlijk meet je dat wel zo....

Je moet je rekenwerk wat beter gaan doen.... Als je een rendement van 80% hebt dan zou je nog meer wh langs de usb tester gehad moeten hebben.

De batterij is gewoon slecht in dit geval. Tenzij je tot je beschikking hebt over laders.

En wat betreft accubattery en de USB tester... Die waardes komen nagenoeg overeen.

Batterij is 20% minder Net zoals mijn SOT.... 20% minder geworden.

wackidth wijzigde deze reactie 20-06-2019 07:26 (49%)

.

• Tadango
Relatief meten kan prima, absoluut niet.

• frye
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-01 13:05
Hmmm, ik probeer nu ook de bootloader te unlocken maar zit een beetje vast.
Bij de Mi6 zonder problemen kunnen unlocken.

Gebruik de XiaomiToolV2 maar dat heeft er denk ik niks mee te maken.

Bij de stap Mi ontgrendelstatus zegt hij telkens in een toastmessage dat het toevoegen van account niet kon verifiëren. Dat ik opnieuw moet inloggen en opnieuw proberen...

Waar moet ik dan opnieuw inloggen?

https://i.mi.com/ werkt momenteel niet bij mij... Zijn de sevices down?

EDIT: i.mi.com werkt terug met crtl+f5 refresh.
ook eens opnieuw uitgelogd op device en opnieuw ingelogd. Nu kan ik het wel koppelen.

frye wijzigde deze reactie 20-06-2019 08:09 (65%)

• theduke1989
@frye je log altijd in met je Mi account op je toestel (mi account) dan pas werkt het.
En wanneer je hebt ge-unlocked meld je weer af.

Je logt nooit in met je Mi account op de website heeft geen nut voor unlocken.

• theduke1989
Deze in de TS toegevoegd:

https://forum.xda-develop...p-recovery-3-2-3-t3912118 (Een betere stabiele TWRP voor nu wat niet telkens verdwijnt wanneer je een nieuwe CUSTOM ROM installeert.

Een stabielere TWRP, voor de mensen die het willen.

• frye
theduke1989 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:32:
@frye je log altijd in met je Mi account op je toestel (mi account) dan pas werkt het.
En wanneer je hebt ge-unlocked meld je weer af.

Je logt nooit in met je Mi account op de website heeft geen nut voor unlocken.
Klopt ja!
Nog 7 dagen... 8)

• Thoit
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 23-01 15:46
Nu ben ik mij wat verder aan het inlezen maar ik heb niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden op het volgende. De telefoon wil ik rooten om ads in apps te kunnen blokkeren en de standaard apps die ik niet gebruik te verwijderen. Houd gewoon niet van zooi op mijn telefoon die ik toch niet gebruik.

Is het ook mogelijk om alleen te rooten, en zou ik dan ook de systeem apps kunnen verwijderen? Of moet ik altijd een custom rom installeren? Nadeel wat ik zie met de custom roms is dat sommige dingen niet werken en encryptie van het device niet mogelijk is atm. Aangezien het mijn "productie" device is, moet het veilig zijn en gewoon werken.

Dus kan ik een root aanvragen bij Xiaomi en zodoende de systeem apps verwijderen? Of denk ik nu weer te makkelijk? :P

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 02:39

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Thoit schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:21:
Nu ben ik mij wat verder aan het inlezen maar ik heb niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden op het volgende. De telefoon wil ik rooten om ads in apps te kunnen blokkeren en de standaard apps die ik niet gebruik te verwijderen. Houd gewoon niet van zooi op mijn telefoon die ik toch niet gebruik.

Is het ook mogelijk om alleen te rooten, en zou ik dan ook de systeem apps kunnen verwijderen? Of moet ik altijd een custom rom installeren? Nadeel wat ik zie met de custom roms is dat sommige dingen niet werken en encryptie van het device niet mogelijk is atm. Aangezien het mijn "productie" device is, moet het veilig zijn en gewoon werken.

Dus kan ik een root aanvragen bij Xiaomi en zodoende de systeem apps verwijderen? Of denk ik nu weer te makkelijk? :P
Volgens mij kun je gewoon je toestel rooten, met bijvoorbeeld Titanium backup apps verwijderen ( ik adviseer je om ze eerst te `freezen`, als dat goed gaat zonder foutmeldingen, dan pas verwijderen) en een AdAway achtige app je advertenties laten blokkeren op de originele ROM.

You've mistaken me for someone who really cares.

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 24-01 23:08
Thoit schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:21:

Die apps verwijderen kan ook zonder root. Is een tooltje voor, iets van XiaomiADBFastbootTools oid. Werkt top!

• KaiseRRuby
Zojuist is er een nieuwe versie van PixelExperience gelanceerd. Ditmaal zijn ze official, dus met OTA updates in de toekomst. Ook NFC fix, etc. Ik ga hem testen.

Edit: oke, vijf minuten getest en meteen weer terug aan het gaan naar revOS. FP werkt amper, camera force closet meteen, net zoals GCam.

Dat is voor mij al redelijk onwerkbaar. Ziet er wel tof uit eerlijk gezegd, zonder al dat MIUI gezeik. Na een volgende update mogelijk wel goed als daily driver.

Edit2: Begrijp dat ik op de verkeerde base zit. In de first post op XDA staat dat je op de laatste stable moet zitten maar blijkbaar moet je op de laatste beta zitten. Dan zouden veel meer dingen wel moeten werken.

KaiseRRuby wijzigde deze reactie 21-06-2019 00:20 (66%)

• Mirr0r
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-01 11:14
KaiseRRuby schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:16:
Zojuist is er een nieuwe versie van PixelExperience gelanceerd. Ditmaal zijn ze official, dus met OTA updates in de toekomst. Ook NFC fix, etc. Ik ga hem testen.

Edit: oke, vijf minuten getest en meteen weer terug aan het gaan naar revOS. FP werkt amper, camera force closet meteen, net zoals GCam.

Dat is voor mij al redelijk onwerkbaar. Ziet er wel tof uit eerlijk gezegd, zonder al dat MIUI gezeik. Na een volgende update mogelijk wel goed als daily driver.

Edit2: Begrijp dat ik op de verkeerde base zit. In de first post op XDA staat dat je op de laatste stable moet zitten maar blijkbaar moet je op de laatste beta zitten. Dan zouden veel meer dingen wel moeten werken.
Ik had dit inderdaad ook op XDA zien langskomen.
Zodra het echt de belangrijkste functies goed werken dan denk ik dat mijn voorkeur ook uitgaat naar PE rom.

• Tadango
KaiseRRuby schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:16:Edit2: Begrijp dat ik op de verkeerde base zit. In de first post op XDA staat dat je op de laatste stable moet zitten maar blijkbaar moet je op de laatste beta zitten. Dan zouden veel meer dingen wel moeten werken.
Kan je dat eens uitleggen? Normaal flash ik een rom op system na een full wipe? Is dit anders? Wat zijn dan die base onderdelen?

• KaiseRRuby
Tadango schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:49:
[...]

Kan je dat eens uitleggen? Normaal flash ik een rom op system na een full wipe? Is dit anders? Wat zijn dan die base onderdelen?
Ja tuurlijk.

Je hebt wel de MIUI base nodig. Als in, je flasht de global beta. Dan start ik hem op. Sla alle instellingen over behalve het instellen van een pincode zodat je later met je pincode je data partitie kunt unlocken in TWRP.

Dan bootloader, TWRP flashen. Booten in TWRP. Factory reset. Flash PE. Gaan met de banaan, instellen van je account.

Ik heb hem nu draaien. Enige wat mij opvalt is dat de notification LED het niet doet. Verder heb ik nu GCam maar die is natuurlijk niet zo goed als de MIUI cam.

• Tadango
Ok, dus tijdens het opstarten worden er dingen aangepast / opgeslagen buiten de data en system partitie (want die wipe je). Handig om te weten :)

• KaiseRRuby
Tadango schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:53:
Ok, dus tijdens het opstarten worden er dingen aangepast / opgeslagen buiten de data en system partitie (want die wipe je). Handig om te weten :)
Met een factory reset wipe je system niet!

• Tadango
Nee, maar ik doe altijd een format van storage (en dan is alles weg, ook de pincode, encryptie edg) als ik naar een compleet andere rom ga.

• KaiseRRuby
Dat is niet nodig in dit geval. Dat format van storage is enkel nodig bij GSI roms als ik het goed heb begrepen. Mja, ik ben alleen nog even benieuwd wat Gcam nou biedt tov stock camera. Dat ga ik nog even uitzoeken.

• Tadango
Ik hoor graag als er zaken zijn die nog niet lekker werken :) Een niet MIUI (kapot gemaakte ;)) rom zou erg welkom zijn, maar dan moet alles wel enigszins werken....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KaiseRRuby
Tadango schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:01:
Ik hoor graag als er zaken zijn die nog niet lekker werken :) Een niet MIUI (kapot gemaakte ;)) rom zou erg welkom zijn, maar dan moet alles wel enigszins werken....
Werkt niet:
- Notificatie LED
- Fingerprint iets moeizamer dan MIUI

Wat ik niet kan vinden:
- Optie om alles met gebaren te bedienen, dus dat de navbar weg is

Verder werkt het prima.

• wackidth
Laatste Xiaomi.eu rom is weer als vanouds met idle drain... 4% verloren snachts.

.

• KaiseRRuby
Laatste update over Pixel Experience rom:

Ik vind het er tof uit zien en het werkt ook opzich oke. Er zijn geen forced closes of sudden reboots. Wat er niet werkt:

- Notificatie licht
- Fingerprint is traag
- Android Auto doet heel vreemd, maakt toestel onbruikbaar en je moet rebooten
- Autobrightness doet rare dingen

Tot slot maar zeker niet onbelangrijk: insane battery drain. 32% verloren in 8.15u slapen. Schijnt te komen omdat de GPU altijd max frequency draait las ik op XDA.

Conclusie: geen daily driver.

• wackidth
Koop gewoon een Pixel als je Pixel experience wilt.... Ik snap dat nooit zo....

De tijd van custom Roms die goed ondersteund worden is een beetje over.

wackidth wijzigde deze reactie 22-06-2019 12:22 (10%)

.

• Vin87
wackidth schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:21:

Op mijn vorig toestel (Mi Mix 2) draaide custom roms zoals PE of LOS al sinds begin van het jaar super, stabiel en zonder bugs (Android 9). Het is een kwestie van tijd, ik heb juist het gevoel dat custom firmware sinds project treble een stuk beter en sneller verkrijgbaar zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
Nieuwe ros update gedaan. Geen issues met installeren. Even zien hoe die draait

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Erik1805 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:51:
Nieuwe ros update gedaan. Geen issues met installeren. Even zien hoe die draait
Kun je een dirty flash doen, of moet je weer alles wipen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
janvanduschoten schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:45:
[...]

Kun je een dirty flash doen, of moet je weer alles wipen?
Dirty flash gedaan

• theduke1989
niet echt een super grote update vanuit Xiaomi.eu deze keer.

CHANGELOG 9.6.20

System
Optimize - Optimized system performance
Optimize - Improved system security and stability

Launcher
New - Apps action menu by long press icon

https://forum.xda-develop...pixel-experience-t3936738

PS: gaat de goede kant op met PixelExperience, mijn favoriet als het gaat om CUSTOM ROMS voor Xiaomi telefoons.

Whats working?
Wifi
RIL
Mobile data
GPS
Camera
Flashlight
Camcorder
Bluetooth
Sound / vibration
Wireless charging
Double Tap to Wake
Brightness slider

Known issues

- Notification lights are broken

------

Eerst waren het nog 3 problemen, nu nog eentje. Zodra die online gaat ''official release'' komt deze direct op de telefoon.

theduke1989 wijzigde deze reactie 24-06-2019 08:47 (54%)

• Vin87
theduke1989 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:44:
niet echt een super grote update vanuit Xiaomi.eu deze keer.

CHANGELOG 9.6.20

System
Optimize - Optimized system performance
Optimize - Improved system security and stability

Launcher
New - Apps action menu by long press icon

https://forum.xda-develop...pixel-experience-t3936738

PS: gaat de goede kant op met PixelExperience, mijn favoriet als het gaat om CUSTOM ROMS voor Xiaomi telefoons.

Whats working?
Wifi
RIL
Mobile data
GPS
Camera
Flashlight
Camcorder
Bluetooth
Sound / vibration
Wireless charging
Double Tap to Wake
Brightness slider

Known issues

- Notification lights are broken

------

Eerst waren het nog 3 problemen, nu nog eentje. Zodra die online gaat ''official release'' komt deze direct op de telefoon.
Hij is al official ;) Maar voor mij nog te veel kleine bugs om over te stappen

• Mirr0r
Ik kijk er eigenlijk ook best wel naar LineageOS uit.
En the dream zal wel zijn dat PE rom bugloos perfect zal draaien

• theduke1989
@Vin87 voor mij persoonlijk vindt ik het niet officieel aangezien er nog bugs zijn.
Het voor mij alsnog een soort ''beta'' is en dus onofficieel.

Maar goed wanneer alles gone is, ga ik het zeker installeren. Kijken naar de ''schone'' android.

• Erik1805
Weer een update uit. Misschien deze nu maar eens proberen.

New PixelExperience build is live!

Changelog:

- Kernel upstreamed to .98
- Added AOD
- Added raise to wake
- Removed duplicate fingerprint icon on lockscreen
- Fixed notification lights
- Fixed media playback(bad quality) issue on apps like Insta, etc (Update: It broke again . Working on fix)
- Optimised kernel a bit more( Credits to @Alexays)

Todo:

- Enforce the build
- Optimise the kernel
- Better fingerprint implementation

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Ik ben net weer overgestapt naar de .eu ROM, de ROS verbruikte meer dan m'n oude .eu Rom. Ben benieuwd wat de Pixel ROM verbruikt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
@janvanduschoten ik was altijd tevreden op mijn RMN5 en MI4 / RMN4 met PixelExperience qua performance een goede ROM zonder hick-ups. Ik blijf nog even er van af.

Ik zie dat de maintainer van MI9 iemand anders is, dus weet nier hoe hij omgaat met de updates etc. Op de RMN5 bijvoorbeeld heb je 1-2x in de maand wel een update zoals kernel performance etc etc. Hoe dat nu gaat worden is afwachten.

• Erik1805
janvanduschoten schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:15:
Ik ben net weer overgestapt naar de .eu ROM, de ROS verbruikte meer dan m'n oude .eu Rom. Ben benieuwd wat de Pixel ROM verbruikt :)
Dirty flash gedaan? Ik merk ook meer verbruik bij ros

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Erik1805 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:48:
[...]

Dirty flash gedaan? Ik merk ook meer verbruik bij ros
Ja, alleen system en caches gewiped, daarna de ROM en magisk geflashed, en draaien maar. De standby drain is al een stuk lager, minder dan 1% per uur ( momenteel 0, 67%), ROS kwam vaak een stuk boven de 1% uit

• Erik1805
janvanduschoten schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 19:07:
[...]

Ja, alleen system en caches gewiped, daarna de ROM en magisk geflashed, en draaien maar. De standby drain is al een stuk lager, minder dan 1% per uur ( momenteel 0, 67%), ROS kwam vaak een stuk boven de 1% uit
Ja ik dus ook. Zal de laatste EU eens flashen weer

• KaiseRRuby
theduke1989 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:23:
@janvanduschoten ik was altijd tevreden op mijn RMN5 en MI4 / RMN4 met PixelExperience qua performance een goede ROM zonder hick-ups. Ik blijf nog even er van af.

Ik zie dat de maintainer van MI9 iemand anders is, dus weet nier hoe hij omgaat met de updates etc. Op de RMN5 bijvoorbeeld heb je 1-2x in de maand wel een update zoals kernel performance etc etc. Hoe dat nu gaat worden is afwachten.
Deze gast heeft nu een update gedaan nadat de vorige build een drain had van 32% in 1 nacht. Hij is dus bijzonder actief wat mij betreft. Update komt 3 dagen na vorige update.

Ik zou bijna weer willen overstappen omdat ik het een toffe rom vind. Maar enige wat me nu nog tegenhoudt is de camera. Als die geport is of de Gcam is geüpdatet voor gebruik op de MI9 dan wil ik wel die kant op. (of ik wacht even tot ik terug ben van vakantie.. ivm schieten van foto's). :)

• Erik1805
[...]

Hoe vind je de batterijtijd bij gebruik dan in vergelijking met de ROS rom?

Update
Eu rom geflashed zonder problemen

Erik1805 wijzigde deze reactie 26-06-2019 21:22 (5%)

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Erik1805 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:02:
[...]

Hoe vind je de batterijtijd bij gebruik dan in vergelijking met de ROS rom?

Update
Eu rom geflashed zonder problemen
Verbruik is bij mij beter, Active 13,99% en Idle 0,62% op een normale dag. Bij ROS waren beide waardes hoge, dus meer verbruik.

• frye
Hmmm iemand die mij kan helpen?
Heb de bootloader unlocked.

Wil nu TWRP installeren maar loop hierbij vast.

ik voer in fastboot het volgende uit:

- fastboot flash recovery twrp-3.3.1-34-cepheus.img
- fastboot boot twrp-3.3.1-34-cepheus.img

Dan start de telefoon gewoon opnieuw op (duurt langer als normaal)...
Als ik hem dan herstart met volup + aan/uit knop zit ik weer in Mi Recovery.

(Ook getest met XiaomiToolv2, zelfde probleem)

frye wijzigde deze reactie 27-06-2019 11:13 (5%)

• theduke1989
@frye probeer deze: https://forum.xda-develop...p-recovery-3-2-3-t3912118 is toch een veel fijnere.

Probeer altijd de naam te verkorten van de TWRP werkt veel fijner...

theduke1989 wijzigde deze reactie 27-06-2019 11:26 (20%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaiseRRuby
frye schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:13:
Hmmm iemand die mij kan helpen?
Heb de bootloader unlocked.

Wil nu TWRP installeren maar loop hierbij vast.

ik voer in fastboot het volgende uit:

- fastboot flash recovery twrp-3.3.1-34-cepheus.img
- fastboot boot twrp-3.3.1-34-cepheus.img

Dan start de telefoon gewoon opnieuw op (duurt langer als normaal)...
Als ik hem dan herstart met volup + aan/uit knop zit ik weer in Mi Recovery.

(Ook getest met XiaomiToolv2, zelfde probleem)
Dat is altijd zo. De rom's van Xiaomi installeren na boot altijd hun eigen recovery. Dus je moet na het flashen van TWRP ook een custom rom flashen, anders krijg je altijd weer de MIUI recovery.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
Kan ik dit ergens weghalen? Zit op de EU ROM

https://tweakers.net/ext/f/wbZqu6IV5T25eErK2frBfsBq/thumb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tadango
Erik1805 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:16:
Kan ik dit ergens weghalen? Zit op de EU ROM

[Afbeelding]
Gewoon uitzetten in de camera app? Dat is het watermerk....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
Tadango schreef op zondag 30 juni 2019 @ 19:34:
[...]

Gewoon uitzetten in de camera app? Dat is het watermerk....
Stom, overheen gekeken. Dank je wel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
wackidth schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:21:

Heeft denk ik niet eens met beetje over te maken te hebben.

Het is gewoon zo de voorkeur waar je naar uit gaat qua ROM.
Als mensen de MIUI rom niet goed vinden, dat ze gelukkig kunnen switchen naar iets anders.
En aangezien de pixel een betere keuze is het goed dat er dus meer roms beschikbaar zijn.
Daarnaast de prijs - kwaliteit helpt ook niet echt mee als je zegt koop de pixel die is het dubbele.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mirr0r
Ik gebruik de latest PE rom nu 3 dagen.

Ik ben hier zo blij mee! werkt super! Goede batterij usage en alles werkt. Except mijn Xiaomi airdots die zorgen ervoor dat youtube hapert constant en audio wordt niet afgespeeld.

Maar overall een zekere stable build.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Mirr0r schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:05:

Ik ben hier zo blij mee! werkt super! Goede batterij usage en alles werkt. Except mijn Xiaomi airdots die zorgen ervoor dat youtube hapert constant en audio wordt niet afgespeeld.

Klinkt goed, geen problemen met de vingerafdrukscanner? Ik zoek nog een ROM die ik op vakantie ga gebruiken, dus het moet wel een stabiele zijn :p
Misschien neem ik sowieso wel m'n USB stick met ROM's, back-ups en recoveries mee, just in case.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mirr0r
janvanduschoten schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:24:
[...]

Klinkt goed, geen problemen met de vingerafdrukscanner? Ik zoek nog een ROM die ik op vakantie ga gebruiken, dus het moet wel een stabiele zijn :p
Misschien neem ik sowieso wel m'n USB stick met ROM's, back-ups en recoveries mee, just in case.
Vingerafdrukscanner werkt goed. Nou moet ik zeggen dat ik met de Global rom ook al had dat mijn vinger niet altijd herkend wordt. Zelfde ervaring. Ik vind het wel stabiel genoeg om hem dagelijks te gebruiken.

En de Pixel ervaring zoals ik het gewend ben van mijn vorige Pixel is grandioos. Voel me weer helemaal thuis :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
Mirr0r schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:05:

Kun je misschien kort vertellen hoe je de installatie hebt gedaan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mirr0r
Erik1805 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:03:
[...]

Kun je misschien kort vertellen hoe je de installatie hebt gedaan?
Ik heb eerst een full wipe gedaan, dus ook vendor gewiped.
Global rom 9.5 geinstalleerd (versie 10 zorgde ervoor dat de camera het niet deed)
nieuwste PE rom geflasht
wipe cache/dalvik

Opgestart. Kreeg dat een aantal services niet regeerden. 2 min genegeerd.
Vervolgens opnieuw gestart. Toen deed alles het perfect.

Daarna Magisk geflashed en done :)

EDIT:

Letterlijke stuk wat ik heb gevolgd:

What I did:
In twrp, wipe vendor.
Flash https://androidfilehost.com/?fid=6006931924117894690 (MI9_Global_V9.5.30_vendor_fw_flash)
Wipe cache,
Boot system (got stuck with FP fashing ) no way to type pincode,
Back to twrp, flash latest PE rom (26062019 in my case),
Wipe cache, reboot system.

Source: https://forum.xda-develop...post79815210#post79815210 Reactie #589

Mirr0r wijzigde deze reactie 01-07-2019 14:09 (30%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaiseRRuby
Moet toch eerlijk zeggen dat het aantal custom rom's me tegenvalt..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Ja, ik had er nu inmiddels ook wel wat meer verwacht.
Blijf nu met de vakantie maar op de Xiaomi.eu ROM zitten, die werkt gewoon prima. Verbruikt wel wat meer dan voorheen, blijf idle tussen de 1% en 2% hangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

KaiseRRuby schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 00:16:
Moet toch eerlijk zeggen dat het aantal custom rom's me tegenvalt..
Er zijn gewoon teveel telefoonmodellen en nieuwe modellen volgen elkaar erg snel op..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaiseRRuby
Weet ik, maar toch. Het is wel een flagship. Ik zit ook op de xiaomi.eu, hoop dat PE of Viper nog geupdate blijft en dat we een beter camera app krijgen. Dan ben ik opzich wel tevreden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mirr0r
Mijn enige hoop is eigenlijk dat PE rom zolang mogelijk geupdate wordt.

Momenteel ervaring minor issues met deze rom:

- Xiaomi airdot bluethooth oordopjes spelen geen geluid af
- Als er een bluetooth headset gekoppeld is stotteren filmpjes zoals op youtube.
- Twitch stream werkt niet. Krijg wel geluid maar geen beeld.
- Instagram en een aantal andere apps zijn installeerbaar omdat de play store zegt dat mijn telefoon niet compatible is.

Overall nog steeds super blij met PE. Batterijduur prima (idle 1% - <1%)

Er zijn wel een aantal roms in de maakt maar allemaal nog niet voor daily use :(

ROS
PE
Viper
CrDroid
LineageOS

Nou is de telefoon zelf ook nog relatief nieuw (maart 2019). Ik denk zelf dat het wel goed komt

• canth
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 24-01 11:44
[...]

Ik heb net ook de meest recente ROS versie geinstalleerd. Was een beetje huiverig omdat de vorige versie prima batterijduur had (ruim 2 dagen met licht/middematig gebruik, SOT ongeveer 5 uur)
Gewoon dirty geflashed en niet eens caches gewiped. Ging prima. Merk dat het standby gebruik nu weer onder de 1% per uur zit.
Ik verwacht dat dit over een paar dagen weer teruggaat naar ongeveer 1.5% per uur. Daar lijken de meeste versies (ook eu) op te stabiliseren. Voorlopig dus geen problemen met deze versie van ROS.

• KaiseRRuby
Maar als je het even uit splitst: enige volwaardige alternatief is ROS en dat is gewoon gebaseerd op MIUI. Een nonMIUI alternatief geschikt voor dagelijks gebruik is er eigenlijk niet.

Met PE heb je het grootste pluspunt van de telefoon niet, namelijk de goede camera.

• remcoXP
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 25-01 16:57
Ik moet nog 7 dagen wachten totdat de unlock uitgevoerd kan worden. daarna flash ik de .eu rom.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

canth schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 10:28:
[...]

Ik heb net ook de meest recente ROS versie geinstalleerd. Was een beetje huiverig omdat de vorige versie prima batterijduur had (ruim 2 dagen met licht/middematig gebruik, SOT ongeveer 5 uur)
Gewoon dirty geflashed en niet eens caches gewiped. Ging prima. Merk dat het standby gebruik nu weer onder de 1% per uur zit.
Ik verwacht dat dit over een paar dagen weer teruggaat naar ongeveer 1.5% per uur. Daar lijken de meeste versies (ook eu) op te stabiliseren. Voorlopig dus geen problemen met deze versie van ROS.
De Xiaomi.eu ROM doet het ook goed, zit nu idle op 0,98% en active op 13,79 (al een tijdje op max brightness, want buiten). Makkelijk bij te houden via de battery monitor van Franco kernel manager, nu gratis in de playstore.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KaiseRRuby
Om mezelf even te corrigeren: 'Met PE heb je het grootste pluspunt van de telefoon niet, namelijk de goede camera'. Dat is er nu wel. Ik ben hier mee bezig, dan heb je en de Pixel 3 camera en de MIUI camera.

YouTube: How I converted $400 Xiaomi Mi 9 into a Pixel 3! [Pixel Experience ROM]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mirr0r
KaiseRRuby schreef op zondag 7 juli 2019 @ 14:58:
Om mezelf even te corrigeren: 'Met PE heb je het grootste pluspunt van de telefoon niet, namelijk de goede camera'. Dat is er nu wel. Ik ben hier mee bezig, dan heb je en de Pixel 3 camera en de MIUI camera.

YouTube: How I converted $400 Xiaomi Mi 9 into a Pixel 3! [Pixel Experience ROM]
Ik gebruik de PE rom nu iets langer dan een week.
<1% idle. Er zijn inderdaad wat bugs zoals met auto brightness maar werkt voor de rest heel goed!
Ik vondt juist de ROS ROM niet fijn omdat het op MIUI gebaseerd is.
Ik kom zelf van een Pixel phone af waardoor PE echt gelijk ultiem was voor mij :)

Maar overall PE ROM werkt prima. De vraag is wel hoe de ondersteuning ervan blijft. De laatste update is 26-06-2019 geweest. Dus het is echt afwachten allemaal nog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaiseRRuby
Mirr0r schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:48:
[...]

Ik gebruik de PE rom nu iets langer dan een week.
<1% idle. Er zijn inderdaad wat bugs zoals met auto brightness maar werkt voor de rest heel goed!
Ik vondt juist de ROS ROM niet fijn omdat het op MIUI gebaseerd is.
Ik kom zelf van een Pixel phone af waardoor PE echt gelijk ultiem was voor mij :)

Maar overall PE ROM werkt prima. De vraag is wel hoe de ondersteuning ervan blijft. De laatste update is 26-06-2019 geweest. Dus het is echt afwachten allemaal nog.
Toch ben ik echt benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Ik red dat echt nooit.

Idle drain is 4,65%. Geen idee waarom, waar kan ik dat ergens inzien?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
Mirr0r schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:47:

Er zijn wel een aantal roms in de maakt maar allemaal nog niet voor daily use :(

ROS
PE
Viper
CrDroid
LineageOS

Nou is de telefoon zelf ook nog relatief nieuw (maart 2019). Ik denk zelf dat het wel goed komt
Xiaomi Mi series is geen favoriet onder de Custom ROMS. Als je bijvoorbeeld naar RMN7 kijkt wellis waar 2-3 maanden eerder uitgekomen. Maar als je ziet hoeveel ROMS ervoor zijn..

https://forum.xda-developers.com/redmi-note-7/development

Redmi note series is een recommanded toestel voor CUSTOM ROMS:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mirr0r
Ik heb gisteren ook de 84hz mod geflashed.
Het beeld is echt super smooth geworden. Als heb ik wel het idee dat de batterij voor screen nu harder gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mirr0r
KaiseRRuby schreef op maandag 8 juli 2019 @ 20:15:
[...]

Toch ben ik echt benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Ik red dat echt nooit.

Geen idee waarom je een hoge Idle drain hebt.

Gisteren voordat ik mijn telefoon aan de lader heb gedaan zag ik 8h 42m 2% idle.
Ik heb het niet anders geflasht dan normaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

KaiseRRuby schreef op maandag 8 juli 2019 @ 20:15:
[...]

Ik draai de laatste EU versie, en zit op > 1% dle drain ( 0,70% om precies te zijn vandaag), active op 12,53%

Als er excessen zijn, dan controleer ik het in de instellingen bij Batterij&prestaties > Batterijgebruik> Apps <> Hardware, die controleer ik beide. Ook heb ik Betterbatterystats op m'n toestel, om de Alarms en wakelocks te kunnen vinden als er wat is.

Het eenvoudig herstarten van je telefoon wil ook nog wel eens helpen.

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 01:10
Mirr0r schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:00:
Ik heb gisteren ook de 84hz mod geflashed.
Het beeld is echt super smooth geworden. Als heb ik wel het idee dat de batterij voor screen nu harder gaat.
Werkt deze mod ook op PE Rom of alleen op de stock MIUI? Heb je ook last van de groene tint/waas?

Add me op Stadia: Gloogle

• Mirr0r
Pukson schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:02:
[...]

Werkt deze mod ook op PE Rom of alleen op de stock MIUI? Heb je ook last van de groene tint/waas?
Werkt ook op PE rom.
Eigenlijk werkt het op alle roms.

Ik heb er zelf geen last van een groene tint maar ik lees dat veel mensen er wel last van hebben. Schijnt te maken met de display die erin zit. Blijkbaar heeft Xiaomi verschillende panelen gebruikt.

• Pukson
Mirr0r schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:00:
[...]

Werkt ook op PE rom.

Ik heb er zelf geen last van een groene tint maar ik lees dat veel mensen er wel last van hebben. Schijnt te maken met de display die erin zit. Blijkbaar heeft Xiaomi verschillende panelen gebruikt.
Helder, maar ongeacht welk paneel er in je toestel zit kan je de dtbo.img gewoon flashen?

• Mirr0r
Pukson schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:32:
[...]

Helder, maar ongeacht welk paneel er in je toestel zit kan je de dtbo.img gewoon flashen?
Idd, je kunt het hoe dan ook flashen als het maar een mi 9 is en geen andere variant.
Let er wel op dat je een backup van je dtbo.img maakt. Mocht je toch een keer terug willen dan kan je dat weer terug flashen.

• remcoXP
zojuist mijn mi9 geunlocked en daarna via de xiaomitool v2 geprobeerd de laatste eu rom te flashen.
dit leek allemaal goed te goed. maar als ik de telefoon nu boot kom ik in de twrp terecht en uitzetten of rebooten helpt hierbij niet.

ook heb ik vanuit de twrp de zip nogmaals geflashed maar dit lijkt ook niet te helpen. iemand een foefje?

• remcoXP
fast-08 is polen. dus geen douane kosten nee.
verkeerde topic :P

remcoXP wijzigde deze reactie 14-07-2019 09:44 (22%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vin87
remcoXP schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 12:48:
zojuist mijn mi9 geunlocked en daarna via de xiaomitool v2 geprobeerd de laatste eu rom te flashen.
dit leek allemaal goed te goed. maar als ik de telefoon nu boot kom ik in de twrp terecht en uitzetten of rebooten helpt hierbij niet.

ook heb ik vanuit de twrp de zip nogmaals geflashed maar dit lijkt ook niet te helpen. iemand een foefje?
Als die alleen naar TWRP is boot is de encryptie van de vorige rom nog aanwezig. Je moet eerst de encryptie verwijderen (door bijvoorbeeld een factory reset te doen). Dit wiped alles, ook het interne geheugen, dus een back-up maken. Daarna de bestanden weer op de telefoon zetten (TWRP ondersteunt bestandsoverdracht via USB) en flashen maar. Wellicht is er een makkelijkere oplossing? Maar bovenstaande heeft mij altijd uit de brand geholpen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remcoXP
mij ook ;) dank je wel!

ik draai nu de nieuwste eu rom beta. ben benieuwd of die stable genoeg is voor daily use. tot nu toe ziet het er goed uit.
Vin87 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:20:
[...]

Als die alleen naar TWRP is boot is de encryptie van de vorige rom nog aanwezig. Je moet eerst de encryptie verwijderen (door bijvoorbeeld een factory reset te doen). Dit wiped alles, ook het interne geheugen, dus een back-up maken. Daarna de bestanden weer op de telefoon zetten (TWRP ondersteunt bestandsoverdracht via USB) en flashen maar. Wellicht is er een makkelijkere oplossing? Maar bovenstaande heeft mij altijd uit de brand geholpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaiseRRuby
Mirr0r schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:00:
[...]

Werkt ook op PE rom.

Ik durf dat eigenlijk niet te doen. Kan het nadelige effecten hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pukson
Vandaag is ook een nieuwe build van Lineage gekomen. Deze heeft ook een beter fp driver.

New LineageOS build.
https://drive.google.com/...DJC44V24/view?usp=sharing
Changelog:
* synced with latest LineageOS sources
* fixed notification LED
* basic kernel battery improvements
* aod battery drain improvements
*better fp support

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
Deze heeft ook een nieuwe update

New PixelExperience build is live!

Changelog:

* July security patch merged
* r44 merged
* Kernel downstreamed to .90
* Kernel is now inline with mainline f2fs branch
* Huge Update to Fingerprint. Credit goes to LOS team for Rom side commits and @Cozzmy13 for the fingerprint HAL in Dt
* NFC removed for now for the sake of battery. Will implement properly later
* Fingerprint works on AOD and raise to wake
* Added various display modes
* Night light has been added back
* Notification light works too now
* Many source side changes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vin87
Nieuwste PE werkt als een trein. Net mijn telefoon opnieuw ingesteld, vingerafdruk lijkt het beter te doen dan op Miui. Alleen NFC werkt voor nu niet, maar dat mag de pret niet drukken. Ben benieuwd wat de batterijduur doet :)

• Mirr0r
KaiseRRuby schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:10:
[...]

Ik durf dat eigenlijk niet te doen. Kan het nadelige effecten hebben?
Nadelige effecten? Geen idee tbh. Ik heb mijn Benq monitor thuis ook OC van 120HZ naar 136hz.

Gebruik hem al een jaar maar niks aan gemerkt. Ik heb geen idee of er mensen zijn die problemen hebben gehad met een OC scherm.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mirr0r
Zojuist is er voor PE rom nog een update uitgebracht (15-07)
Een flinke verbetering zo te zien. fingerprint werkt echt perfect

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Mirr0r schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:00:
Zojuist is er voor PE rom nog een update uitgebracht (15-07)
Een flinke verbetering zo te zien. fingerprint werkt echt perfect
Ook een fix voor NFC?

Aanstaand weekend op vakantie, ben nu aan het kijken met welke ROM :p

• Mirr0r
janvanduschoten schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:25:
[...]

Ook een fix voor NFC?

Aanstaand weekend op vakantie, ben nu aan het kijken met welke ROM :p
Geen NFC fix :(

Changelog:
* Safetynet fixed
* Bad video quality fixed

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Mirr0r schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:37:
[...]

Geen NFC fix :(

Changelog:
* Safetynet fixed
* Bad video quality fixed
Ah, okay. Dan blijf ik zeer waarschijnlijk op de Xiaomi.eu rom hangen

• Goofyduck384
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 01:24
Wanneer ik de mi unlock, moet hij dan die 72 uur aan de pc blijven hangen? Of kan ik hem intussen gewoon gebruiken? Want als ik hem ga unlocken hangt hij aan de computer geloof ik, lijkt me niet dat ik dat zomaar mag afkoppelen?
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True