Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19-11 16:01
Goofyduck384 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:19:
Wanneer ik de mi unlock, moet hij dan die 72 uur aan de pc blijven hangen? Of kan ik hem intussen gewoon gebruiken? Want als ik hem ga unlocken hangt hij aan de computer geloof ik, lijkt me niet dat ik dat zomaar mag afkoppelen?
Je mag gewoon je telefoon loskoppelen. Want het gaat om de accounts niet om je telefoon.

• theduke1989
Ga ook weer overstappen naar PE. Altijd al PE ROM gedraaid op al mijn telefoons.

Zolang de basis goed is maakt NFC voor mij niks uit. Gebruik dat toch nooit.

Ga even van de week alle data op me pc doen.

• Vin87
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 17:57
Ik draai nu een paar dagen de laatste PE, bevindingen tot dusver:
-Prima als daily, maar nog niet 100% stabiel
-Android Auto werkt goed, echter na het loskoppelen van de telefoon moet deze opnieuw worden opgestart (scherm blijft zwart)
-Batterij loopt wat sneller leeg
-Telefoon gaat soms vanzelf aan in je zak
-Youtube music laadt sommige nummers niet (Play music doet het wel)
-AI knop werkt niet
-Miui camera werkt (ANX camera), wel de 48mpix fix nodig om portet modus weer aan de praat te krijgen.
-Vingerafdruk werkt beter dan op Miui

Voor mij draait die goed genoeg om de volgende update af te wachten en dus bij PE te blijven. Alleen de reboot na gebruik Android Auto is vervelend (moet ik dus 2x per dag doen .. )

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20:21
Draai de laatste EU ROM maar vind de accu niet goed. Zeker met alleen 4g aan. Meer die dit hebben ?

• theduke1989
Zo ook maar vandaag de PE ROM geïnstalleerd.

Pluspunten:
- Lekker soepel, alles is lekker vlot.
- Google experience
- FP werkt goed.

Minpunten
- FP werkt niet altijd direct.
- Geen Mi Galerie
- On-screen buttons zijn niet goed zichtbaar op witte achtergronden. (Soms vervelend, moeilijk te zien.)
- terug / alle apps knoppen op verkeerde plek. In EU ROM zitten deze op de juiste plaats. Nu omgekeerd bij PE ROM

Ik mis nog steeds in PE ROM de Mi Galerie App. Wil eigenlijk niet de Photos app van Google gebruiken.

theduke1989 wijzigde deze reactie 19-07-2019 07:56 (26%)

• Vin87
theduke1989 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 00:16:
Zo ook maar vandaag de PE ROM geïnstalleerd.

Pluspunten:
- Lekker soepel, alles is lekker vlot.
- Google experience
- FP werkt goed.

Minpunten
- FP werkt niet altijd direct.
- Geen Mi Galerie
- On-screen buttons zijn niet goed zichtbaar op witte achtergronden. (Soms vervelend, moeilijk te zien.)
- terug / alle apps knoppen op verkeerde plek. In EU ROM zitten deze op de juiste plaats. Nu omgekeerd bij PE ROM

Ik mis nog steeds in PE ROM de Mi Galerie App. Wil eigenlijk niet de Photos app van Google gebruiken.
-On-screen buttons zijn hier goed zichtbaar, lijkt eraan te liggen van welke rom je komt (vendor?). Ik draaide hiervoor de laatste mi-globe
-Knoppen zijn om te draaien, zie Syteem > knoppen en indeling > omgekeerde lay out
-Mi Galerie app hoort niet thuis op een PE rom :9 (wellicht kan je los de APK installeren )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:12

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Erik1805 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:01:
Draai de laatste EU ROM maar vind de accu niet goed. Zeker met alleen 4g aan. Meer die dit hebben ?
Ik merk dit zelf eerlijk gezegd niet, active zit tussen de 12% en 15% bij mij (gisteren en vandaag), idle blijft rond de 1% (vannacht 0,68% per uur), wel met wifi & 4G mix (rond de 60/40 denk ik)

Wat verbruikt de jouwe dan?

You've mistaken me for someone who really cares.

• theduke1989
Vin87 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:17:
[...]

-On-screen buttons zijn hier goed zichtbaar, lijkt eraan te liggen van welke rom je komt (vendor?). Ik draaide hiervoor de laatste mi-globe
-Knoppen zijn om te draaien, zie Syteem > knoppen en indeling > omgekeerde lay out
-Mi Galerie app hoort niet thuis op een PE rom :9 (wellicht kan je los de APK installeren )
Ik heb moeite met zien, bijvoorbeeld bij Tweakers.net de knoppen zijn niet zo zichtbaar.

Voor de omgekeerde button lay-out, bedankt wist ik niet. Vindt het weer goed werken.

Voor de rest voor daily driver, een prima ROM. Al het ik met de .EU ROM altijd/vaker 4G+ dan op de PE ROM weet niet hoe dat komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
[MOD][ROOT] Overclock your screen to 84HZ by G4B33

Iemand die dit ook heeft uitgeprobeerd?
https://forum.xda-develop...k-screen-to-84hz-t3942063

Veel users ondervinden niet tot bijna geen issues. En hebben veel betere prestaties betreft animatie.

• Vin87
theduke1989 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 14:10:
[...]

Ik heb moeite met zien, bijvoorbeeld bij Tweakers.net de knoppen zijn niet zo zichtbaar. ..
Jouw icoontjes zijn ook de Miui icoontjes en niet de Pixel icoontjes :

Op XDA staan er meer met deze 'bug'. Het lijkt te liggen aan welke rom je hiervoor draaide, de icoontjes zouden in de vendor partitie zitten. Welke rom had je hiervoor geflasht of welke vendor heb je gebruikt? Ik kom zoals eerder vermeld van de laaste Mi-globe en heb geen losse vendor of fw geflasht.

• theduke1989
Ik had xiaomi.eu de 9.7 update. Hoe valt dit op te lossen?

Want ik had bijvoorbeeld alles gewist "yes" ingevoerd en meermaals gewist. Zou toch opgelost moeten worden.

• Vin87
theduke1989 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:38:

Want ik had bijvoorbeeld alles gewist "yes" ingevoerd en meermaals gewist. Zou toch opgelost moeten worden.
Volgens mij is mi-globe dezelfde basis als de 9.7 van xiaomi.eu . Vreemd, wat je zou kunnen proberen:
-nogmaals factory reset (dus yes invoeren)
-de laatste mi-globe flashen, daarna direct de laatste PE flashen

Ik had zelf geen factory reset gedaan, alleen handmatige wipe van /data en /system. Vendor heb ik niet aangeraakt, misschien is dat het verschil ..

• theduke1989
Vin87 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:03:
[...]

Volgens mij is mi-globe dezelfde basis als de 9.7 van xiaomi.eu . Vreemd, wat je zou kunnen proberen:
-nogmaals factory reset (dus yes invoeren)
-de laatste mi-globe flashen, daarna direct de laatste PE flashen

Ik had zelf geen factory reset gedaan, alleen handmatige wipe van /data en /system. Vendor heb ik niet aangeraakt, misschien is dat het verschil ..
Hmm Jammer,

Naja in laat het voorlopig zoals het nu is. Vindt het niet echt hinderlijk. Want weet ongeveer waar alles staat. Maar hopelijk kan dat met de volgende update verholpen worden.m

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 01:01
theduke1989 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:38:

Naar mijn weten werkt de vendor van 5.30 het beste. Dit word meestal ook aangeraden tot nu.

Flash xiaomi.eu 9.5.30 before flashing this or else you might get bootloops. https://sourceforge.net/p...9.5.30_v10-9.zip/download

Dit zei cosmic ook tegen mij, heb persoonlijk contact zo nu en dan met hem ;)

Alle AOSP roms zijn gebuild met deze vendor als base ofz

Pukson wijzigde deze reactie 19-07-2019 21:46 (4%)

• theduke1989
Nja heb nu alles weer geïnstalleerd, en aangemeld. Om nu alles weer opnieuw te doen is veel meer werk.

Ik merk dat het wel gewoon prima.driaait ondanks deze vage ding. Zolang dat top is vindt is vindt ik het niet erg. Ga wel in de toekomst beter op letten met vooraf goed lezen.

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20-11 08:59
Pukson schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:45:
[...]

Naar mijn weten werkt de vendor van 5.30 het beste. Dit word meestal ook aangeraden tot nu.

Flash xiaomi.eu 9.5.30 before flashing this or else you might get bootloops. https://sourceforge.net/p...9.5.30_v10-9.zip/download

Dit zei cosmic ook tegen mij, heb persoonlijk contact zo nu en dan met hem ;)

Alle AOSP roms zijn gebuild met deze vendor als base ofz
Cosmy is nu ook bezig met LineageOS ontwikkeling he? Ik draai zijn laatste build en die is fijn moet ik zeggen. Vond PE ook fijn hoor. Bij de laatste Lineage werkt alles zonder problemen.

Alleen batterijduur is nog wat slechter. Zit op een idle drain van 3%.

Oh, er zijn weer twee nieuwe roms bij trouwens:

- BeastROM
- HavocOS

KaiseRRuby wijzigde deze reactie 20-07-2019 09:11 (4%)

• Pukson
KaiseRRuby schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 08:50:
[...]

Cosmy is nu ook bezig met LineageOS ontwikkeling he? Ik draai zijn laatste build en die is fijn moet ik zeggen. Vond PE ook fijn hoor. Bij de laatste Lineage werkt alles zonder problemen.

Alleen batterijduur is nog wat slechter. Zit op een idle drain van 3%.

Oh, er zijn weer twee nieuwe roms bij trouwens:

- BeastROM
- HavocOS
Jup cosmy is bezig met LineageOS. De drain is te verklaren door het gebruik van een verkeerde driver. Daarom is dit bij PE eruit gesloopt. Want volgens mij zit het nog wel in LOS.

• Erik1805
Stel ik wil mijn toestel weer terug brengen naar stock. En de bootloader weer locken als dat kan.

Hoe gaat in zijn werk ?

• KaiseRRuby
Pukson schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 10:24:
[...]

Jup cosmy is bezig met LineageOS. De drain is te verklaren door het gebruik van een verkeerde driver. Daarom is dit bij PE eruit gesloopt. Want volgens mij zit het nog wel in LOS.
Als jij hem wel eens spreekt, kun je dan vragen of hij van plan is daar wat aan te doen?

Wat ik me verder al een tijdje afvraag, ik gebruik nou Fluid NG voor het inzetten van gestures zoals op de iPhone of MIUI. Is daar geen officiële lineage of uberhaupt Android variant van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pukson
Erik1805 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 18:09:
Stel ik wil mijn toestel weer terug brengen naar stock. En de bootloader weer locken als dat kan.

Hoe gaat in zijn werk ?
Met XiaomiFlashtool gebruik je de fastboot van de Global Stable en kies je voor Flash and lock.

Bovenstaande;

Hij is er mee bezig, maar zijn prio ligt nog op de MIX3 verwachting is dat het binnen 2-3 weken gefixt is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
Pukson schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:57:
[...]

Met XiaomiFlashtool gebruik je de fastboot van de Global Stable en kies je voor Flash and lock.
Moet je ook de global stabel ook eerst downloaden?

Laat maar is inmiddels gelukt

Erik1805 wijzigde deze reactie 22-07-2019 10:30 (5%)

• KaiseRRuby
Pukson schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:57:
[...]

Bovenstaande;

Hij is er mee bezig, maar zijn prio ligt nog op de MIX3 verwachting is dat het binnen 2-3 weken gefixt is.
Check, dan kom ik dan wellicht terug. Idle drain van 4,5% is voor daily use nu echt teveel voor mij, ik moet dan te vaak laden.

Zit nu op Beast Rom. Die is tot nu toe de beste in mijn ogen. Heel veel customizations en 1,1% idle drain.

Vind flashen wel leuk dus ga over een week oid nog eens Mokee proberen en evt ook Havoc. Maar deze Beast rom krijgt eens in de 3 dagen nieuwe test builds dus dat is ook leuk.

• Vin87
KaiseRRuby schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:35:
[...]

Check, dan kom ik dan wellicht terug. Idle drain van 4,5% is voor daily use nu echt teveel voor mij, ik moet dan te vaak laden.

Zit nu op Beast Rom. Die is tot nu toe de beste in mijn ogen. Heel veel customizations en 1,1% idle drain.

Vind flashen wel leuk dus ga over een week oid nog eens Mokee proberen en evt ook Havoc. Maar deze Beast rom krijgt eens in de 3 dagen nieuwe test builds dus dat is ook leuk.
Heb jij de mogelijkheid om Android Auto te testen op Beast rom? Bij PE loopt het scherm vast na het gebruik van Android auto icm een autoradio. Het scherm wordt dan zwart en blijft flikkeren, alleen opnieuw opstarten lost dit op.

• Mirr0r
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 12:36
theduke1989 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 14:20:
[MOD][ROOT] Overclock your screen to 84HZ by G4B33

Iemand die dit ook heeft uitgeprobeerd?
https://forum.xda-develop...k-screen-to-84hz-t3942063

Veel users ondervinden niet tot bijna geen issues. En hebben veel betere prestaties betreft animatie.
Ik gebruik deze mod nu 2 weken zonder enige probleem.
De batterijuur is wel iets minder maar daar stoor ik mij niet zo erg aan.
De refresh rate is in ieder geval heel goed op te merken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KaiseRRuby
Vin87 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:25:
[...]

Heb jij de mogelijkheid om Android Auto te testen op Beast rom? Bij PE loopt het scherm vast na het gebruik van Android auto icm een autoradio. Het scherm wordt dan zwart en blijft flikkeren, alleen opnieuw opstarten lost dit op.
Nee sorry, ben op vakantie..

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

KaiseRRuby schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:35:
[...]

Havoc? Nice!
Heb die tijden gehad op m'n oneplus 3, erg tevreden mee geweest. De eerste developer waar ik een donatie aan heb gedaan. Aardige gast, makkelijk te benaderen via Telegram.

• theduke1989
Welke App moet ik hebben om system apps te verwijderen?

Heb slechte ervaringen vaak omdat er van die vage jn-ads altijd erin zitten.

Moet ik alsnog magisk installeren? Ongeacht ik op de PE ROM zit?

Wil namelijk Google foto's verwijderen..

theduke1989 wijzigde deze reactie 23-07-2019 07:49 (9%)

• KaiseRRuby
theduke1989 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 07:48:
Welke App moet ik hebben om system apps te verwijderen?

Heb slechte ervaringen vaak omdat er van die vage jn-ads altijd erin zitten.

Moet ik alsnog magisk installeren? Ongeacht ik op de PE ROM zit?

Wil namelijk Google foto's verwijderen..
Je hebt iets dat heet XiaomiADBFastboottools oid. Dat werkt erg goed, kun je ook die Mi zooi er vanaf gooien.

@janvanduschoten als je een rom wil proberen voor vakantie zou ik BeastRom doen. Goede batterij, top rom. Ik gebruik het met ANX camera dat is een port van de MIUI camera.

• theduke1989
@KaiseRRuby het probleem ik wil van een paar Google apps af.

Photos en file manager. Maar probeerde via "system apps remover" €2,- maar krijg de melding failed zonder enige informatie :( moet kijken naar iets anders.

Wil
Photos
File manager
Verwijderd hebben en proberen die van Xiaomi te pakken de Mi Galerie App, of die van Samsung. Vindt die het meest prettigst werken.

theduke1989 wijzigde deze reactie 25-07-2019 11:56 (26%)

• Vin87
theduke1989 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:55:

Photos en file manager. Maar probeerde via "system apps remover" €2,- maar krijg de melding failed zonder enige informatie :( moet kijken naar iets anders.

Wil
Photos
File manager
Verwijderd hebben en proberen die van Xiaomi te pakken de Mi Galerie App, of die van Samsung. Vindt die het meest prettigst werken.
Lukt het niet gewoon met root en een root file manager zoals es file explorer of root browser?

YouTube: Remove/uninstall System Apps using ES file explorer [root required]

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

theduke1989 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:55:

Wil
Photos
File manager
Als je titanium Backup hebt, dan kun je die apps ook eenvoudig verwijderen. Ik zou ze persoonlijk eerst "freezen" om te zien of je ergens foutmeldingen van krijgt. Blijft het een tijdje goed werken, dan kun je de app gerust verwijderen.

@KaiseRRuby zit inmiddels al in Spanje, ben bij de Xiaomi.eu ROM gebleven, maar toch bedankt :)
Na de vakantie maar eens wat nieuwe roms proberen, er is nu al wel meer keus zie ik.

• KaiseRRuby
janvanduschoten schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:07:
[...]

Als je titanium Backup hebt, dan kun je die apps ook eenvoudig verwijderen. Ik zou ze persoonlijk eerst "freezen" om te zien of je ergens foutmeldingen van krijgt. Blijft het een tijdje goed werken, dan kun je de app gerust verwijderen.

@KaiseRRuby zit inmiddels al in Spanje, ben bij de Xiaomi.eu ROM gebleven, maar toch bedankt :)
Na de vakantie maar eens wat nieuwe roms proberen, er is nu al wel meer keus zie ik.
Jup, er is nu ook een Oos Port op xda verschenen. Vreemde is dat je bijna niet de maintainers van de roms op xda ziet. Vooral gewoon users die de rom ergens gevonden hebben.

• kingnelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-11 23:19
Vin87 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:25:
[...]

Pixel experience werkt goed met android auto als je hw overlays aanzet in ontwikkelaarsopties.

• Vin87
kingnelis schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:17:
[...]

Pixel experience werkt goed met android auto als je hw overlays aanzet in ontwikkelaarsopties.
Top tip! Ik draai nu Beastrom, die heeft hetzelfde Android Auto probleem. Heb het vinkje hw overlays aangezet.

Beastrom bevalt echt goed, meer aanpassingen mogelijk dan PE (thema's, wakelock blocker etc). Safety net is ook geen probleem en nfc werkt. Daarnaast veel updates (elke paar dagen een nieuwe test build en minstens elke maand een stable)

• Xoverride
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14-11 16:35

Xoverride

sabai sabai

Ik heb sinds een weekje nu de 9T, bevalt prima, maar ik ben niet zo'n fan van de Xiaomi apps en met name de privacy vraagstukken daaromheen.

>>disclaimer ik ben helemaal nieuw in het land van custom roms :P >>

Welk OS/rom zou je adviseren als het gaat om privacy/open source met als gedachte dat ik graag een seamless ervaring wil houden. Zou het niet zo leuk vinden als features van de telefoon het niet meer (goed) doen op een nieuw rom (fingerprint, camera, etc.)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Xoverride schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:53:
Ik heb sinds een weekje nu de 9T, bevalt prima, maar ik ben niet zo'n fan van de Xiaomi apps en met name de privacy vraagstukken daaromheen.

>>disclaimer ik ben helemaal nieuw in het land van custom roms :P >>

Welk OS/rom zou je adviseren als het gaat om privacy/open source met als gedachte dat ik graag een seamless ervaring wil houden. Zou het niet zo leuk vinden als features van de telefoon het niet meer (goed) doen op een nieuw rom (fingerprint, camera, etc.)
Er is een github repo waar een tooltje staat waarmee je via adb de Xiaomi apps kan verwijderenhttps://github.com/Saki-EU/XiaomiADBFastbootTools/releases

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Welke apps kunnen allemaal veilig verwijderd worden? Ik las bijvoorbeeld als je de file manager verwijderd dat hij dan in een voorloop komt, is dat de enige?

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Rev! schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:40:
Welke apps kunnen allemaal veilig verwijderd worden? Ik las bijvoorbeeld als je de file manager verwijderd dat hij dan in een voorloop komt, is dat de enige?
Op de wiki van die verwijdertool schrijven ze dit:
"What apps are safe to uninstall?

All applications in the list are safe to uninstall. You might lose access to some services but the device will keep working just fine. Some apps, like Gallery, aren't listed because uninstalling them would soft brick your device."

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

• Vin87
kingnelis schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:17:
[...]

Vandaag getest, dit werkt perfect! Geen rare zwarte flikkerende telefoon schermen meer bij gebruik van Android Auto. Ook geen negatief effect op de batterijduur. Thanks _/-\o_

• SyM
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09-11 20:49
Best Tweakers,

Zit sterk te twijfelen om een Mi 9 te kopen. Zou eerst een Google 3 a kopen gezien zijn camera maar geloof dat de gcam port het ook behoorlijk goed doet samen met pixel experience. Heb wel een aantal vragen wellicht dat iemand deze voor me kan beantwoorden.
- is het installeren van twrp moeilijk (sorry Android is nieuw voor me)
- als ik hem flash heb ik dan kans dat het mislukt en dat ik de telefoon wel kan weg gooien ?
- hoe zit het met de beveiligingsupdates van Pixel Experince ? Hangt dit af van de programmeurs ? Zolang zijn er aan werken blijven er updates komen, en zo niet nooit meer een update ?

Hoor graag van jullie. Wellicht dat de antwoorden mijn over de streep doen trekken :) alvast bedankt.

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Brilsmurfffje schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:21:
[...]

Er is een github repo waar een tooltje staat waarmee je via adb de Xiaomi apps kan verwijderenhttps://github.com/Saki-EU/XiaomiADBFastbootTools/releases
Ik heb de tool nu geprobeerd, maar het doet eigenlijk niets. Het loopt vrij vaak vast en apps die verwijderd lijken, blijven toch gewoon erin staan 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KaiseRRuby
SyM schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:15:
Best Tweakers,

Zit sterk te twijfelen om een Mi 9 te kopen. Zou eerst een Google 3 a kopen gezien zijn camera maar geloof dat de gcam port het ook behoorlijk goed doet samen met pixel experience. Heb wel een aantal vragen wellicht dat iemand deze voor me kan beantwoorden.
- is het installeren van twrp moeilijk (sorry Android is nieuw voor me)
- als ik hem flash heb ik dan kans dat het mislukt en dat ik de telefoon wel kan weg gooien ?
- hoe zit het met de beveiligingsupdates van Pixel Experince ? Hangt dit af van de programmeurs ? Zolang zijn er aan werken blijven er updates komen, en zo niet nooit meer een update ?

Hoor graag van jullie. Wellicht dat de antwoorden mijn over de streep doen trekken :) alvast bedankt.
1. Installeren twrp is het meest simpele wat er is, maar voordat je dat kunt doen moet je nog wel e.e.a. doen. Eerst bij Xiaomi aanvragen of je bootlocker unlocked mag worden, dan 10 dagen wachten. Dan unlocken (dan is hij meteen gewiped). Dan kun je dus direct via fastboot 'fastboot flash recovery recovery.img' je twrp flashen.

2. Vanuit twrp kun je dan elke willekeurige rom flashen die er is. Dat zijn er momenteel best aardig wat:
- PE (is momenteel stabiel en draait goed maar heeft geen NFC)
- Beastrom (mijn favoriet)
- flink wat GSI's maar die hebben veel bugs
- LineageOS schijnt met een official te komen binnenkort
- RevOS (is een aangepaste MIUI)
- HavocOS
- Etc

Grootste ding met de custom roms die niet MIUI zijn is de camera. ANX of GCam zijn goede alternatieven maar minder dan de originele camera

Kan het mis gaan? Volgens mij kan het altijd mis gaan maar ik heb zelf nog nooit een keiharde brick meegemaakt. Je komt altijd wel weer in fastboot uit waar je via een tooltje weer eenvoudig de global stable of beta kunt flashen. Maar geen garantie.

3. De dev van PE is een Nederlander. Hij is een aardige vent dus je kunt hem op Telegram vast wel vragen wat zijn plan is maar dat is wel eigenlijk iets wat je niet hoort te vragen geloof ik. En ja, je bent afhankelijk van de maintainers van de rom.

• Vitabissj
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 19-11 15:15
Welke versie van Xiaomi.EU installeren jullie? Want de laatste stable release lijkt 10.2.16.0 te zijn, die laatst in maart is aangepast? Lijkt mij oud te zijn, niet?

• Erik1805
Vitabissj schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:30:
Welke versie van Xiaomi.EU installeren jullie? Want de laatste stable release lijkt 10.2.16.0 te zijn, die laatst in maart is aangepast? Lijkt mij oud te zijn, niet?
Ik altijd de weekly

• Vitabissj
moet je dan updates altijd via twrp installeren en alles wipen?

• Erik1805
Vitabissj schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:01:
[...]

moet je dan updates altijd via twrp installeren en alles wipen?
Nee hoor, iedere week een "dirty flash"

• Vitabissj
Erik1805 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:02:
[...]

Nee hoor, iedere week een "dirty flash"
ok bedankt! Ga ik toch nog eens terug bekijken dan. Want vorige keer geraakte ik nooit in TWRP (buiten de 1ste keer voor EU installatie) en uiteindelijk men toestel gebricked...

Vitabissj wijzigde deze reactie 02-08-2019 16:06 (31%)

• Erik1805
Vitabissj schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:04:
[...]

ok bedankt! Ga ik toch nog eens terug bekijken dan. Want vorige keer geraakte ik nooit in TWRP (buiten de 1ste keer voor EU installatie) en uiteindelijk men toestel gebricked...
Installatie gaat altijd via TWRP, en de EU versie wordt iedere vrijdag via OTA aangeboden

• Vitabissj
ok bedankt voor de info!

• Pukson
KaiseRRuby schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:04:
[...]

1. Installeren twrp is het meest simpele wat er is, maar voordat je dat kunt doen moet je nog wel e.e.a. doen. Eerst bij Xiaomi aanvragen of je bootlocker unlocked mag worden, dan 10 dagen wachten. Dan unlocken (dan is hij meteen gewiped). Dan kun je dus direct via fastboot 'fastboot flash recovery recovery.img' je twrp flashen.

2. Vanuit twrp kun je dan elke willekeurige rom flashen die er is. Dat zijn er momenteel best aardig wat:
- PE (is momenteel stabiel en draait goed maar heeft geen NFC)
- Beastrom (mijn favoriet)
- flink wat GSI's maar die hebben veel bugs
- LineageOS schijnt met een official te komen binnenkort
- RevOS (is een aangepaste MIUI)
- HavocOS
- Etc

Grootste ding met de custom roms die niet MIUI zijn is de camera. ANX of GCam zijn goede alternatieven maar minder dan de originele camera

Kan het mis gaan? Volgens mij kan het altijd mis gaan maar ik heb zelf nog nooit een keiharde brick meegemaakt. Je komt altijd wel weer in fastboot uit waar je via een tooltje weer eenvoudig de global stable of beta kunt flashen. Maar geen garantie.

3. De dev van PE is een Nederlander. Hij is een aardige vent dus je kunt hem op Telegram vast wel vragen wat zijn plan is maar dat is wel eigenlijk iets wat je niet hoort te vragen geloof ik. En ja, je bent afhankelijk van de maintainers van de rom.
Waar kan je beastrom vinden? Net even vlug gekeken maar zag hem nergens.
Over je 3de punt ik dacht dat de developer van PE (Akash) ergens anders vandaan kwam haha.

• theduke1989
misschien een domme vraag van mij kant.

Gcam hoe deze te installeren, zonder dat de app gaat crashen of wat dan ook? Waar moet ik zijn voor de beste Gcam ervaring om te installeren en gebruiken.

Ik gebruik vaak de standaard app, maar die is niet zo goed. Heb nu PE ROM, maar de xiaomi.eu ROM camera voelt vele malen beter en strakker aan.

• KaiseRRuby
Pukson schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:49:
[...]

Waar kan je beastrom vinden? Net even vlug gekeken maar zag hem nergens.
Over je 3de punt ik dacht dat de developer van PE (Akash) ergens anders vandaan kwam haha.
https://forum.xda-develop.../how-to/beastrom-t3949325

Hier vind je de links naar de stable en ook naar de test. Anders even in de telegram groep kijken.
theduke1989 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:35:
misschien een domme vraag van mij kant.

Gcam hoe deze te installeren, zonder dat de app gaat crashen of wat dan ook? Waar moet ik zijn voor de beste Gcam ervaring om te installeren en gebruiken.

Ik gebruik vaak de standaard app, maar die is niet zo goed. Heb nu PE ROM, maar de xiaomi.eu ROM camera voelt vele malen beter en strakker aan.
https://forum.xda-develop...9-googlecam-port-t3910034

Anders moet je ANX camera installeren, dat is ook een goede optie.

http://camera.aeonax.com/

Dan moet je versie 130 hebben en die flashen in Magisk.

KaiseRRuby wijzigde deze reactie 03-08-2019 13:42 (43%)

• theduke1989
Ben maar weer terug naar Xiaomi.eu ROM gegaan. Had te veel issues met Pixel experience ROM.

WhatsApp issues met direct FOTO maken, blokkeert WA. Bellen via Alle opties dialer/ WA etc en dan op luidspreker swart scherm, Kan niet terug krijgen etc.

Kortom nog niet zo.goed dan.
Maar xiaomi.eu ROM voelt dan meteen outdated aan.

• Vin87
theduke1989 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:33:
Ben maar weer terug naar Xiaomi.eu ROM gegaan. Had te veel issues met Pixel experience ROM.

WhatsApp issues met direct FOTO maken, blokkeert WA. Bellen via Alle opties dialer/ WA etc en dan op luidspreker swart scherm, Kan niet terug krijgen etc.

Kortom nog niet zo.goed dan.
Maar xiaomi.eu ROM voelt dan meteen outdated aan.
Mocht je de laatste Xiaomi.eu versie draaien (die van augustus), update dan eens naar Beastrom (nieuwe stabiele versie is net uit). Ik kon na PE ook niet meer wennen aan Miui. Beastrom loopt beter dan PE en je krijgt elke maand een stable update en bijna elke dag een test build update :) Link naar Beastrom:

https://sourceforge.net/projects/beastroms/files/cepheus/

(ik draai de test versie van eind juli, de nieuwste stabiele versie ga ik vanavond (dirty) flashen)

• theduke1989
@Vin87 zal eens een gok wagen. Had alles weer geïnstalleerd, maar moet dan maar nog een keer doen.

theduke1989 wijzigde deze reactie 06-08-2019 11:23 (51%)

• robertalpha
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-11 16:55
@Vin87 Ik ben aan het inlezen over flashen, mijn mi9 heb ik sinds gisteren binnen en heb voor het laatst mijn htc hero geflashed dus er is veel veranderd intussen voor mij..

Ik begrijp dat een rom stabieler werkt met bepaalde vendor versies. Als je zo'n maandelijkse update krijgt bij bijvoorbeeld Beastrom, dan moet je apart de vendor updaten lijkt mij? Hoe doe jij dat nu? Ben je dan ieder maand al je data weer kwijt?

Ik zie veel guides/filmpjes over de nieuwste versie van een custom rom toepassen, maar ik vraag mij dus af hoe je ervoor zorgt dat je tussentijds updates krijgt (die ook zo stabiel mogelijk werken dan)

• Vin87
@robertalpha vendor updaten hoeft eigenlijk alleen als de ontwikkelaar van de rom dit aangeeft. De vendor wordt dan in veel gevallen gewoon als .zip gedeeld en is dan ook los te flashen. In dat geval ben je je data niet kwijt. In sommige gevallen is de update zo ingrijpend dat een schone flash aangeraden wordt. Dan ben je inderdaad al je data kwijt, al is dit ook redelijk makkelijk op te lossen (root + titanium back-up). Het wekelijks updaten van de vendor lijkt mij niet nodig. Wat je nu ziet is dat veel mensen hun batterijverbruik rapporteren samen met de vendor versie en rom versie. De vraag is dan altijd, is er echt significant verschil, of zien we alleen ruis?

• KaiseRRuby
Beastrom heeft inderdaad nieuwe Stable versie gekregen, versie 1.6. Mooie changelog, security patch van augustus is meteen toegepast.

Bij mij werkte Face Unlock eerst niet, maar door Magisk 19.4 te flashen werkt het wel. Ben zelf erg benieuwd naar de batterij.
robertalpha schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:32:
@Vin87 Ik ben aan het inlezen over flashen, mijn mi9 heb ik sinds gisteren binnen en heb voor het laatst mijn htc hero geflashed dus er is veel veranderd intussen voor mij..

Ik begrijp dat een rom stabieler werkt met bepaalde vendor versies. Als je zo'n maandelijkse update krijgt bij bijvoorbeeld Beastrom, dan moet je apart de vendor updaten lijkt mij? Hoe doe jij dat nu? Ben je dan ieder maand al je data weer kwijt?

Ik zie veel guides/filmpjes over de nieuwste versie van een custom rom toepassen, maar ik vraag mij dus af hoe je ervoor zorgt dat je tussentijds updates krijgt (die ook zo stabiel mogelijk werken dan)
Die vendor versies en stabiliteit vallen best mee. Een vendor is device specific. Wat je in het geval van de MI 9 doet is een vendor flashen die Xiaomi heeft uitgebracht.

Dus in het geval van Beastrom doe ik het volgende:

- Ik flash de laatste versie van xiaomi.eu rom. Dat is de weekly 9.8.1. Daar zit dan automatisch de vendor bij in. Vervolgens doe ik een wipe waarin ik bijna alles wipe, ook system. Dan reboot ik recovery.

Vervolgens flash ik Beastrom en OpenGapps micro. Dan flash ik Magisk. Vervolgens booten en backup terugzetten. Klaar.

• Mirr0r
Wat zijn de keyfeatures van beastrom? Ik kan hier namelijk vrij weinig over vinden.
Waar is het op gebaseerd? Wat zijn de vergelijkingen in overeenkomsten met PE rom?

• KaiseRRuby
Mirr0r schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:58:
Wat zijn de keyfeatures van beastrom? Ik kan hier namelijk vrij weinig over vinden.
Waar is het op gebaseerd? Wat zijn de vergelijkingen in overeenkomsten met PE rom?
Beastrom

• Jarnoootje
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14-11 09:01
Goedenavond,

ik heb een uitdaging. Zojuist op mijn Xiaomi Mi9T de eurom geplaatst. Alles lijkt te werken echter bij een herstart kom ik niet verder dan het Redmi by Xiaomi opstartscherm.

Zie nergens staan dat android geladen worden en kan ook niet meer in TWRP komen. Fastboot doet het nog wel maar vanuit daar opstarten naar TWRP lijkt het ook niet te doen.

Iemand een gouden tip?

• KaiseRRuby
Jarnoootje schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:21:
Goedenavond,

ik heb een uitdaging. Zojuist op mijn Xiaomi Mi9T de eurom geplaatst. Alles lijkt te werken echter bij een herstart kom ik niet verder dan het Redmi by Xiaomi opstartscherm.

Zie nergens staan dat android geladen worden en kan ook niet meer in TWRP komen. Fastboot doet het nog wel maar vanuit daar opstarten naar TWRP lijkt het ook niet te doen.

Iemand een gouden tip?
Installeer dit: https://github.com/Saki-EU/XiaomiADBFastbootTools

Kijk of je telefoon wordt herkend. Download via die tool de laatste official global dev en flash die, of probeer gewoon de .eu te flashen via die tool.

Als je de official global dev doet dan daarna booten naar fastboot

Fastboot flash recovery recovery.img
Booten naar recovery via de knoppen op de zijkant
Dan gewone wipe
Move .eu naar telefoon
Flash .eu
Dalvik en cache wipe

Dan zou hij het moeten doen.

• Jarnoootje
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14-11 09:01
KaiseRRuby schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:42:
[...]

Installeer dit: https://github.com/Saki-EU/XiaomiADBFastbootTools

Kijk of je telefoon wordt herkend. Download via die tool de laatste official global dev en flash die, of probeer gewoon de .eu te flashen via die tool.

Als je de official global dev doet dan daarna booten naar fastboot

Fastboot flash recovery recovery.img
Booten naar recovery via de knoppen op de zijkant
Dan gewone wipe
Move .eu naar telefoon
Flash .eu
Dalvik en cache wipe

Dan zou hij het moeten doen.
Thnx gelukt! Blijkt dat ik de vorige keer bij het installeren van de nieuwe boot vergeten was de oude gegevens te verwijderen, blijkbaar loopt het gehele systeem dan vast.
Vanochtend alles goed ingesteld en nu draait het als een zonnetje.

• theduke1989
Er is een topic op XDA betreft de BeastROM, maar geen informatie: https://forum.xda-develop.../how-to/beastrom-t3949325

moet toch even kijken of ik de gok waag.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

theduke1989 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:30:
Er is een topic op XDA betreft de BeastROM, maar geen informatie: https://forum.xda-develop.../how-to/beastrom-t3949325

moet toch even kijken of ik de gok waag.
Wel jammer / bijzonder dat er alleen linkjes worden gepost door users en voor zover ik kan zien geen changelog van updates. XDA was voor mij altijd de bron van nieuwe ROM 's, dat is momenteel wel wat minder geworden

• theduke1989
even een stabiele TWRP in de TS geplaatst.

[RECOVERY][3.3.1-35][cepheus]Unofficial TWRP for Xiaomi Mi 9 (Stable)

Features:
  • Decryption works
  • Otg works
  • Backups works
  • Flash Rom works
Download:
  1. TWRP 3.3.1-35 Unofficial by mauronofrio ( https://androidfilehost.com/?fid=6006931924117906529 )
  2. TWRP 3.3.1-34 Unofficial by mauronofrio ( https://androidfilehost.com/?fid=6006931924117902031 )
  3. TWRP 3.3.1-30 Unofficial by mauronofrio ( https://androidfilehost.com/?fid=6006931924117885589 )
  4. TWRP 3.3.1-27 Unofficial by mauronofrio ( https://androidfilehost.com/?fid=6006931924117885522 )
  5. TWRP 3.3.1-24 Unofficial by mauronofrio ( https://androidfilehost.com/?fid=6006931924117884454 )
Source code:
https://github.com/omnirom/android_bootable_recovery
https://github.com/mauronofrio/android_device_xiaomi_cepheus
Precompiled Stock Kernel in use

Credits:
@notsyncing
@PeterCxy for the commits about wrappedkey
@siankatabg for the latest commit about vendor.gatekeeper.disable_spu
@Cozzmy13
Thanks to all testers on the Telegram Group

Created 2019-02-28

zelf getest, en werkt echt PRIMA:

@janvanduschoten ik had in het topic gevraagd naar een CHANGELOG. en er was iemand die van een telegram group de CHANGELOG had.
BeastROMs 06.08.2019 Changelog:

- BeastROMs v. 1.6
- August Google security patch (Android-9.0.0_r47)
- Added back allow to customize notification led light
- Added 18 more styles for QS
- Switch to BLACK Google animation
- Added DANYCOM APN
- SmartActions: Add media controls to bindable actions
- Q style: Port Android Q lock icon on lock screen
- KeyguardHostView: Auto face unlock v2
- BoostFramework : Add an Update Hint on App update
- OP gestures: add swipe start height setting
- base: Import rest of animation from Pixel's Q4 preview image
- Clock: Fix hiding of right clock on lockscreen
- Fix StatusBar icons tinting when in split screen
- Android Q style Wifi icons
- QS tiles: Update icons from Android Q
- Keyguard: Hide check button when using PIN quick unlock
- Other fixes and system optimizations

DL: https://sourceforge.net/projects/beastroms/files/

Het is volgens mij een russische ROM.

BeastROMs
Brought to you by: mdjrussia
Project Homepage
This project has a homepage which can be found at https://beastroms.ru.

theduke1989 wijzigde deze reactie 08-08-2019 23:10 (42%)

• KaiseRRuby
Officiële paranoid android beta uit voor de MI 9.

https://forum.xda-develop...beta-xiaomi-mi-9-t3955522

• theduke1989
@KaiseRRuby tja is dezelfde maintainer als de PixelExperienxe ROM. En die laatste is ook niet goed onderhouden. Dus heb me vraagtekens bij die ROM..

• Erik1805
theduke1989 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:03:
@KaiseRRuby tja is dezelfde maintainer als de PixelExperienxe ROM. En die laatste is ook niet goed onderhouden. Dus heb me vraagtekens bij die ROM..
Hoezo niet goed onderhouden? Je hoeft toch niet iedere week een update uit te brengen?

• Mirr0r
theduke1989 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:03:
PE rom is momenteel stabiel genoeg dat er inderdaad niet noodzakelijk een update moet komen.
Al denk ik zelf wel dat er een deze dagen een update klaar zal zijn.

Ik heb alle ROM's nu geprobeerd en PE blijft toch de rom waar ik naar terug kom. Binnenkort ParanoidOS maar is proberen op de MI9

• theduke1989
@Mirr0r er zitten nog veel bugs in check ook de xda TS.
Daarnaast security patch van augustus is er nog niet, andere hebben dit al op orde.
De maintainer is helaas erg langzaam waardoor ik denk van als je toch niet eentje fatsoenlijk kan krijgen waarom een tweede openen.

Ik heb nu een vaag probleem, had een WIPE gedaan.
Dalvik , cache, system, vendor maar sindsdoen werkt de camera nier op andere ROMS.
Hoe kan dit, moet telkens via miflash de enige versie die er is installeren, en dan telkens opnieuw flashen. Maar dat flashen gaat met success, maar op alle werkt de camera niet.

Krijg geen FS, maar sluit direct heel snel, waardoor je de error code niet ziet, wipe dalvik, cache werkt nie.

• SyM
Hallo,

Wellicht een stomme vraag, ben vrij nieuw in het flashen van toestellen met Android. Heb reeds de Mi9 gekocht, en geprobeerd te unlocken. Moest een week wachten, dit is morgen een week geleden. Maar moest ik tijdens het unlocken waarbij de telefoon in fast boot zit zo laten staan? Heb de telefoon weer herstart, en een week gewoon miui gebruikt. Of had ik mijn toestel een week lang in de fast boot modus moeten laten staan ? Hoor het wel. Alvast bedankt!

• Mirr0r
theduke1989 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:06:
@Mirr0r er zitten nog veel bugs in check ook de xda TS.
Daarnaast security patch van augustus is er nog niet, andere hebben dit al op orde.
De maintainer is helaas erg langzaam waardoor ik denk van als je toch niet eentje fatsoenlijk kan krijgen waarom een tweede openen.
Akash schijnt al maanden terug zich toegevoegd te hebben aan PA. Ik vind het juist wel goed om meerdere ROMS te hebben. De reden waarom de security patch voor PE er nog niet is omdat PE op CAF is gebaseerd.
De Security patch komt dus niet van google maar direct van qualcom. PA rom is naar mijn idee nog niet zo goed als de PE rom.

Akash gaf aan dat zodra Qualcom zijn AUG patch klaar heeft er een update komt die ook NFC fixed en de kernel niet meer permissive heeft. Ik blijf er dus gewoon hoop in houden.

En ja het is jammer dat de focus van de maintainer verdeeld is naar 2 roms maar hij kan veel leren van de PA team en deze ook weer toepassen op de PE rom.

• theduke1989
@Mirr0r de BeastRom zit gewoon op Augustus Patch. Heeft gewoon met de maniet te maken hoe de maintainer er mee omgaat.

Op de RMN5 had ik ook PE rom en de maintainer was vrijwel direct met de security patches en de stabiliteitspatches. Hangt dus echt af van wie het onderhoudt.

De viperROM etc zitten nog op de juni patch.

theduke1989 wijzigde deze reactie 10-08-2019 15:27 (15%)

• KaiseRRuby
Ik blijf voorlopig bij Beast. Al is er nu ook een nieuwe MIUI rom, namelijk MIUI Mix.

Leuk dat er steeds meer bij komen nu. AOSP Extended is ook te flashen.

Xiaomi.eu zit inmiddels als op Android Q.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

KaiseRRuby schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:14:
Ik blijf voorlopig bij Beast. Al is er nu ook een nieuwe MIUI rom, namelijk MIUI Mix.

Leuk dat er steeds meer bij komen nu. AOSP Extended is ook te flashen.

Xiaomi.eu zit inmiddels als op Android Q.
Wat is het verbruik van je Beast ROM?
Ik zit nog op een oudere versie van de EU ROM (9.6.27) van voor m'n vakantie, die is wel aardig qua verbruik.

• SyM
Inmiddels mn mi kunnen unlocken. Maar zit met het volgende probleem. Ik kan niks schrijven naar mijn /sdcard. Krijg de volgende error "" remote couldn't create file: Required key not available"

Kan wel bestanden schrijven naar /storage/

Maar ik weet niet of ik van uit hier mijn nieuwe ROM kan installeren, of moet deze echt op de sdcard staan ?

Aangezien ik ook een wipe moet dan van Dalvik, Cache, System en Data.

Weet iemand hier een oplossing voor of een antwoord :) bedankt

• theduke1989
kan iemand me vertellen waarom ik geen GAPPS kan installeren op beastROM en alles.
Probeer dit nu al een tijd, maar wanneer ik beastROM bijvoorbeeld heb geinstalleerd.

En wil gapps installeren via TWRP. open_gapps-arm64-9.0-micro-20190809
dan wanneer ik restart. gaat de telefoon telkens in een bootloop. En moet compleet opnieuw de ROM installeren. Wie kan me hierbij helpen....

==========

Toch maar alsnog de PE ROM geïnstalleerd, kon maar niet wennen aan MIUI.

Heb toch maar de 9.6.27 eerst geïnstalleerd, en dan PE. En is een stuk beter, maar krijg af en toe FS.

BeasROM krijg ik maar gapps niet geïnstalleerd. Elke keer in bootloop.

theduke1989 wijzigde deze reactie 11-08-2019 10:47 (25%)

• KaiseRRuby
janvanduschoten schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:40:
[...]

Wat is het verbruik van je Beast ROM?
Ik zit nog op een oudere versie van de EU ROM (9.6.27) van voor m'n vakantie, die is wel aardig qua verbruik.
Ik verlies denk ik ongeveer 4/5% batterij tijdens de nacht (+/- 8u slapen)
theduke1989 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 00:22:
kan iemand me vertellen waarom ik geen GAPPS kan installeren op beastROM en alles.
Probeer dit nu al een tijd, maar wanneer ik beastROM bijvoorbeeld heb geinstalleerd.

En wil gapps installeren via TWRP. open_gapps-arm64-9.0-micro-20190809
dan wanneer ik restart. gaat de telefoon telkens in een bootloop. En moet compleet opnieuw de ROM installeren. Wie kan me hierbij helpen....

==========

Toch maar alsnog de PE ROM geïnstalleerd, kon maar niet wennen aan MIUI.

Heb toch maar de 9.6.27 eerst geïnstalleerd, en dan PE. En is een stuk beter, maar krijg af en toe FS.

BeasROM krijg ik maar gapps niet geïnstalleerd. Elke keer in bootloop.
Krijg je gapps niet geïnstalleerd of krijg je bootloop?

Ik doe Beast altijd zo:

- Flash laatste firmware TWRP
- Wipe alles behalve USB OTG
- Reboot recovery via de knoppen
- Install Beast
(je kunt tussendoor nog een keer recovery rebooten via knoppen)
- Install Gapps
- Flash Magisk

Klaar.

• theduke1989
@KaiseRRuby ik krijg gapps niet geïnstalleerd. Wanneer ik gapps wil installeren. Doe ik na de installatie wipe dalvik / cache restart. Maar dan gaat de telefoon in een bootloop. En moet dan opnieuw compleet alles installeren.

Veel geprobeerd, maar kom altijd uit op een bootloop in de beastROM. De camera issue is nu verholpen..

• SyM
Eindelijk pixel experience draaien, heb nog wel 2 vragen. Wellicht dat iemand het antwoord hier op heeft

- moet ik de custom ROM zelf update, of doet pixel experience dit zelf zodra er updates zijn ?
- is het verstandig om Xiaomi Firmware Updater te installeren, las dit op https://forum.xda-develop...ware-xiaomi-mi-9-t3955313

Tx 8)

SyM wijzigde deze reactie 11-08-2019 22:17 (97%)

• KaiseRRuby
SyM schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:23:
Inmiddels al stukje verder. Heb de image in tmp gezet en vanuit daar geïnstalleerd. Maar ik blijf problemen houden met mijn dir /sdcard. Deze lijkt te zijn beveiligd. Hierdoor kan ik in Pixel experince ook geen foto's maken. Krijg melding "plaats eerst sd kaart"....

Las op XDA dat ik mij /sdcard/ moet formateren, maar kan dit niet vinden in TWRP, iemand ideeën ?

edit: las net dat ik gewoon in TWRP format data moet doen ? Kan dit zomaar en zonder problemen ? Laatste wat ik wil dat ik niks meer met het toestel kan. (staan trouwens geen belangrijke prive dingen op het toestel)
Format data zou kunnen helpen. Heb ik vanmiddag ook gedaan. Je bent wel alles kwijt op je telefoon, dus even backup maken. Dan kun je hem gewoon weer instellen alsof je factory reset hebt gedaan.

• SyM
KaiseRRuby schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:17:
[...]

Format data zou kunnen helpen. Heb ik vanmiddag ook gedaan. Je bent wel alles kwijt op je telefoon, dus even backup maken. Dan kun je hem gewoon weer instellen alsof je factory reset hebt gedaan.
Te laat, kreeg ook elke keer de error "" remote couldn't create file: Required key not available". Dus heb geen backup kunnen maken. Hopelijk geeft dit geen problemen in de toekomst. Bedankt voor je antwoord

• KaiseRRuby
SyM schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:19:
[...]

Te laat, kreeg ook elke keer de error "" remote couldn't create file: Required key not available". Dus heb geen backup kunnen maken. Hopelijk geeft dit geen problemen in de toekomst. Bedankt voor je antwoord
Ja, dat is het probleem. Die key staat ergens die je niet kunt benaderen omdat je TWRP die files niet herkent. Waarschijnlijk had je ook maar 20gb opslag oid.

• SyM
KaiseRRuby schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:23:
[...]

Ja, dat is het probleem. Die key staat ergens die je niet kunt benaderen omdat je TWRP die files niet herkent. Waarschijnlijk had je ook maar 20gb opslag oid.
Heb wel gewoon 64 gb opslag. Nu nog 50 gb. Welke problemen kan ik verwachten in de toekomst ? :S

• KaiseRRuby
SyM schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:26:
[...]

Heb wel gewoon 64 gb opslag. Nu nog 50 gb. Welke problemen kan ik verwachten in de toekomst ? :S
Wacht even. Volgens mij reageer ik heel ergens anders op dan wat jij zegt. Je hebt je reactie gewijzigd zie ik?

Denk niet dat je problemen kunt verwachten hoor. Je hebt toch inmiddels je rom gewoon draaien?

• SyM
KaiseRRuby schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:46:
[...]

Wacht even. Volgens mij reageer ik heel ergens anders op dan wat jij zegt. Je hebt je reactie gewijzigd zie ik?

Denk niet dat je problemen kunt verwachten hoor. Je hebt toch inmiddels je rom gewoon draaien?
Ja klopt, had het al opgelost. Zit nog met zo veel vragen, gezien dit allemaal nieuw voor me is. Wou niet te veel verschillende berichten posten met vragen en het forum spamme. ROM draait inmiddels naar wens 8) Excuus voor de verwarring.

• theduke1989
Ik zit op de PE ROM weer. Maar battery drain as hell. Snap niet hoe het komt.

• Mirr0r
SyM schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:23:
Eindelijk pixel experience draaien, heb nog wel 2 vragen. Wellicht dat iemand het antwoord hier op heeft

- moet ik de custom ROM zelf update, of doet pixel experience dit zelf zodra er updates zijn ?
- is het verstandig om Xiaomi Firmware Updater te installeren, las dit op https://forum.xda-develop...ware-xiaomi-mi-9-t3955313

Tx 8)
Updates worden OTA verstuurd zodra ze beschikbaar zijn.
Ik heb geen Xiaomi firmware updater. Ik zal niet weten waarom je het nodig zal moeten hebben?

• SyM
Iemand ook problemen met de google cam port ?

Videos maken met de app werkt niet, schokt erg en als ik ze terug wil zien die ik alleen maar wat frames van de video terug.

edit: typo

SyM wijzigde deze reactie 17-08-2019 20:38 (3%)

• Pukson
SyM schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:37:
Iemand ook problemen met de google cam port ?

Videos maken met de app werkt niet, schokt erg en als ik ze terug wil zien die ik alleen maar wat frames van de video terug.

edit: typo
Herken ik mijzelf niet in, draai het icm beast rom. Ik gebruik zelf trouwens de urnyx camera 6.2

• SyM
Heb je evt ook een link van deze app ? Heb wat zitten googlen maar zie door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt

• KaiseRRuby
SyM schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 22:27:
Heb je evt ook een link van deze app ? Heb wat zitten googlen maar zie door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt
Dat is gewoon de versie van de Gcam die je kunt downloaden. Zie ook beginpost van het XDA topic.

theduke1989 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:43:
Ik zit op de PE ROM weer. Maar battery drain as hell. Snap niet hoe het komt.
Omdat die ROM in mijn ogen nogal slecht onderhouden is. Er is een build van Havoc (deze: https://4pda.ru/forum/ind...1210&st=440#entry87191813) waar alles werkt en vlot loopt, 0.6% drain.

Ook de Beastrom heeft veel betere drain en daar werkt ook alles al.

KaiseRRuby wijzigde deze reactie 19-08-2019 11:13 (36%)

• robertalpha
KaiseRRuby schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:01:

- Ik flash de laatste versie van xiaomi.eu rom. Dat is de weekly 9.8.1. Daar zit dan automatisch de vendor bij in. Vervolgens doe ik een wipe waarin ik bijna alles wipe, ook system. Dan reboot ik recovery.

Vervolgens flash ik Beastrom en OpenGapps micro. Dan flash ik Magisk. Vervolgens booten en backup terugzetten. Klaar.
Thanks voor de tips, ik heb deze stappen uitgevoerd en de tweede keer lukte het (volgens mij deed ik de eerste keer geen dalvik cache wipe na iedere install)

Ik heb EU 9.8.1 geflashed, daarna Beast rom 1.6 en Magisk 19.3 stable

Ik heb intussen twee issues gevonden en heb daar op XDA geen andere gevallen van gezien:
- camera apps (gcam en ANXCamera) lijken gezichten niet te herkennen, wellicht gerelateerd aan magisk 19.3 en de niet werkende faceunlock
- hoge kwaliteit video's afspelen werkt op de meeste apps niet, alleen Youtube werkt vloeiend. Plex en MX Player hebben veel moeite. MX Player werkt met software decoder vloeiender.

• theduke1989
@KaiseRRuby beastROM kan iK maar niet werkend krijgen.

Probleem is zodra ik gapps installeer, me telefoon na het flashen in een bootloop komt. Wipe dalvik / cache werkt niet. Moet dan opnieuw de rom installeren.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

KaiseRRuby schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:12:
[...]

Dat is gewoon de versie van de Gcam die je kunt downloaden. Zie ook beginpost van het XDA topic.

[...]

Omdat die ROM in mijn ogen nogal slecht onderhouden is. Er is een build van Havoc (deze: https://4pda.ru/forum/ind...1210&st=440#entry87191813) waar alles werkt en vlot loopt, 0.6% drain.

Ook de Beastrom heeft veel betere drain en daar werkt ook alles al.
Ik ga Havoc maar eens proberen, altijd gehad op m'n Op3. Werken NFC en de vingerscanner ? Ik dacht dat dat eerst nog niet werkte.

• robertalpha
@theduke1989 Ik kreeg bij het flashen van microGapps een rode tekst, volgens mij dat er te weinig ruimte was, maar vervolgens werd de installatie wel afgerond en heb ik er niet meer naar gekeken. Gebruik je wel de kleinere micro variant van gapps?

• theduke1989
@robertalpha Heb verschillende gebruikt, en bij alle altijd het zelfde probleem. Geen rode Text in TWRP maar na de reboot meteen bootloop.

PE ging direct goed.

• KaiseRRuby
robertalpha schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:53:
[...]

Thanks voor de tips, ik heb deze stappen uitgevoerd en de tweede keer lukte het (volgens mij deed ik de eerste keer geen dalvik cache wipe na iedere install)

Ik heb EU 9.8.1 geflashed, daarna Beast rom 1.6 en Magisk 19.3 stable

Ik heb intussen twee issues gevonden en heb daar op XDA geen andere gevallen van gezien:
- camera apps (gcam en ANXCamera) lijken gezichten niet te herkennen, wellicht gerelateerd aan magisk 19.3 en de niet werkende faceunlock
- hoge kwaliteit video's afspelen werkt op de meeste apps niet, alleen Youtube werkt vloeiend. Plex en MX Player hebben veel moeite. MX Player werkt met software decoder vloeiender.
Dan moet je magisk 19.4 flashen, dan is face unlock probleem gefixt.

@theduke1989 Het is belangrijk om je recovery te rebooten na het wipen van je telefoon. Dus wipen, reboot system en dan via de knoppen weer recovery starten. Dan flash je rom en micro gapps.

@janvanduschoten Alles werkt, uitstekende rom. Meer opties dan Beast vind ik zelf en leuker thema.

• robertalpha
Ik ga vandaag magisk 19.4 proberen, ben benieuwd of het dan ook met foto's maken werkt.

@theduke1989 @janvanduschoten is er een guide voor het flashen van Havoc voor de Mi9?

Ik ben vooral op zoek naar een prettige daily driver, en zou Havoc wel willen proberen.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True