Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:49
Erik1805 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:42:
Ik draai al een paar weken de Revolution Rom. Blijf nieuwsgierig om de xiaomi eu te proberen. Hebben de meeste hier de xiaomi.eu rom en zo ja waarom?
Ik heb de .eu ROM, bevalt mij goed. Heb root en Xposed, ik kan alles instellen wat ik wil.
Ach, ik heb uiteraard wel wat wensen ( :+ ), ik zou wel de batterij alleen als percentage willen en nog wel wat andere dingen die ik gewend was van de Havoc ROM van m'n oude Op3. Verder is het een soepele en zuinige ROM, ik haal gemiddeld 6 á 7 uur SOT dus dat is een verdubbeling tov m'n oude Op 3, dus een happy camper hier :Y

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:43
janvanduschoten schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:34:
[...]

Ik heb de .eu ROM, bevalt mij goed. Heb root en Xposed, ik kan alles instellen wat ik wil.
Ach, ik heb uiteraard wel wat wensen ( :+ ), ik zou wel de batterij alleen als percentage willen en nog wel wat andere dingen die ik gewend was van de Havoc ROM van m'n oude Op3. Verder is het een soepele en zuinige ROM, ik haal gemiddeld 6 á 7 uur SOT dus dat is een verdubbeling tov m'n oude Op 3, dus een happy camper hier :Y
bedankt voor de uitgebreide toelichting. Heb je de weekly?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
Erik1805 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:36:
[...]

bedankt voor de uitgebreide toelichting. Heb je de weekly?
Ik heb nu MIUI 10.4 by xiaomi.eu 9.5.16 Beta draaien sinds deze week en https://forum.xda-develop...twrp-xiaomi-mi-9-t3905825 gebruik ik als recovery van "mauronofrio"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
janvanduschoten schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:42:
[...]

Ik heb nu MIUI 10.4 by xiaomi.eu 9.5.16 Beta draaien sinds deze week en https://forum.xda-develop...twrp-xiaomi-mi-9-t3905825 gebruik ik als recovery van "mauronofrio"
Oke ik zie dat er nu de 9.5.23 is. Zal die eens proberen. Heb zelf de Chinese twrp nu

Update
EU versie erop met de laatste twrp. Alles werkt top.

Niet helemaal top. GPS blijft niet op hoge nauwkeurigheid staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Erik1805 op 25-05-2019 09:36 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik gebruik nu Mi-Globe rom gebaseerd op EU. Maar zonder MIUI Daemon. Ook kun je zelf je rom samenstellen met Rom builder.

Ros is perfect alleen erg langzaam met updates.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Gisteren heb ik TWRP erop gezet en de EU rom (9.5.23). Dit werkt, maar de updater blijft zeggen dat er een update is (zelfde versie??) Deze download en probeert te installeren maar ik zie niets updaten, geen twrp actie. Mis ik nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Zit nu op de Xiaomi EU rom maar vind de ros beter. As woensdag komt de nieuwe update van ros uit. Die er maat weer op. En vaak updaten hoeft niet als de rom verder goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Als je de CN based EU draait moet je ook die recovery / twrp gebruiken, duidelijk. Update installeren werkt nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Ik probeer mij als nieuwe user aan te melden bij Xiaomi.EU maar krijg na aanmelding telkens volgende tekst:

Your account has been rejected for the following reason: Your registration has been rejected as it resembles spam-like or automated behavior. Please contact the administrator for further information or assistance..

Als ik dan ga zoeken hoe ik de admin van Xiaomi.EU kan bereiken kan ik nergens een link of mail adres vinden.
Ook een geheel ander nieuw account aanmaken levert hetzelfde resultaat op.

Wie weet hoe verder om daar te registreren??

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
snah001 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:48:
Ik probeer mij als nieuwe user aan te melden bij Xiaomi.EU maar krijg na aanmelding telkens volgende tekst:

Your account has been rejected for the following reason: Your registration has been rejected as it resembles spam-like or automated behavior. Please contact the administrator for further information or assistance..

Als ik dan ga zoeken hoe ik de admin van Xiaomi.EU kan bereiken kan ik nergens een link of mail adres vinden.
Ook een geheel ander nieuw account aanmaken levert hetzelfde resultaat op.

Wie weet hoe verder om daar te registreren??
Ander mailadres aanmaken?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Nieuwe update voor de ROS is online

https://sourceforge.net/p...tionos-miui/files/9.5.29/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
wackidth schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:57:
[...]

Ander mailadres aanmaken?
Ook al gedaan.
Kan ook komen omdat ik doorgaans via een VPN verbinding werk dus nog effe verder zoeken.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik zag het jammer dat de base op 9.5.16 is gemaakt.

Mi Globe is eigenlijk net zo goed. 0.6% standby drain ipv 0.4 Ros.
Mi Globe word wel elke week ge-updated.
Ik hou er wel van om meteen de nieuwste dingetjes te proberen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:03
Hoe bevalt RevolutionOS voor jullie?

Will nu de laatste update installeren. Ik neem aan kan gewoon vanuit github downloaden op pc.
En dan via datakabel op telefoon plaatsen en dan zo installeren?

Iemand die me kan vertellen waarom altijd na 1 update me TWRP wordt verwijderd, kan dit niet blijven staan. Snap het niet. Heb de package gedownload vanuit sourceforge, en op me telefoon gezet. En dan de update uitgevoerd vanuit de Update - choose package.

Maar elke keer wordt me TWRP verwijderd.

[ Voor 43% gewijzigd door theduke1989 op 29-05-2019 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 11:35
wackidth schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:17:
[...]

Ik zag het jammer dat de base op 9.5.16 is gemaakt.

Mi Globe is eigenlijk net zo goed. 0.6% standby drain ipv 0.4 Ros.
Mi Globe word wel elke week ge-updated.
Ik hou er wel van om meteen de nieuwste dingetjes te proberen.
Waar haal jij die laatste Mi Globe rom vandaan?
theduke1989 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:37:
Hoe bevalt RevolutionOS voor jullie?

Will nu de laatste update installeren. Ik neem aan kan gewoon vanuit github downloaden op pc.
En dan via datakabel op telefoon plaatsen en dan zo installeren?

Iemand die me kan vertellen waarom altijd na 1 update me TWRP wordt verwijderd, kan dit niet blijven staan. Snap het niet. Heb de package gedownload vanuit sourceforge, en op me telefoon gezet. En dan de update uitgevoerd vanuit de Update - choose package.

Maar elke keer wordt me TWRP verwijderd.
Draai je ROS? Of nog standaard MIUI? Ik heb begrepen dat vrijwel elke MIUI versie standaard de standaard recovery er overheen flasht.

[ Voor 48% gewijzigd door KaiseRRuby op 29-05-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@KaiseRRuby ik draai inderdaad nu de 9.5.29 ROS ROM.
Is ook de enige naast Xiaomi.eu ROM. Vindt het wel apart dat er niet zoveel roms voor beschikbaar zijn.
Xiaomi was vroeger toch wel een aantrekkelijkere device voor custom rom bouwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
theduke1989 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:46:
Is ook de enige naast Xiaomi.eu ROM. Vindt het wel apart dat er niet zoveel roms voor beschikbaar zijn.
Xiaomi was vroeger toch wel een aantrekkelijkere device voor custom rom bouwers.
Er zijn er dus best wel veel maar ik vind het ingewikkeld om ze te vinden en vervolgens om ze te flashen. Ze staan niet mooi geordend op XDA al is er nu wel een topic waar het wat beter en duidelijker omschreven staat.

De standaards zoals ROS, MI Globe, Xiaomi.eu, etc, die doen het allemaal vrij simpel. Ik wil zelf eigenlijk richting een GSI en dan RR7 of AOSiP oid. Dat is vrij lastig.

Ik ga er nu een laatste slinger aan geven om RR7 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
theduke1989 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:46:
Is niet zo gek toch?

In heel veel hardware is xiaomi de eerste met de mi 9. De sourcecode kwam iets later dan normaal en dan zit je nog met de fingerprint die nog steeds experinenteel is in de meeste devices (zie op 6t)..

Helemaal niets geks aan dat de custom rom wat laat op gang komt.. Neem maar aan dat ze er achter de schermen wel druk mee bezig zijn hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@banananas heeft denk ik met de prijs te maken, plus populariteit van de smartphone.
De Redmi Note 7 bijvoorbeeld kwam veel later uit, maar heeft al meer ROMS die beschikbaar zijn.
En een veel stabielere TWRP dan de MI9.

Maar goed inderdaad afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Het is momenteel ook allemaal nog super ingewikkeld als je het mij vraagt.

Was van plan om de Resurrection Remix 7 te installeren. Dat is dus een ROM zonder MIUI. Daar moet je een vrij ingewikkeld stappenplan volgen, begint met:

1. Flash de global stable
2. Boot
3. Reboot naar Bootloader
4. Flash aangepaste vb meta
5. Flash rom naar system
6. Flash Recovery
7. Boot naar Recovery
8. Decrypt telefoon
9. Change file system
10. ADB sideload Gapps
11. Factory reset

Na boot zou het dan moeten werken. Ik krijg enkel reboot naar recovery, 1x wel gehad dat hij bleef hangen op het RR7 logo maar verder dan dat ben ik nooit gekomen. Toch zeker x aantal uurtjes mee bezig geweest en onderzoek gedaan.

Nu zit ik op de Mi Globe, prima om eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Mi Globe, als in de stock rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Tadango schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:29:
Zo te zien niet.

Je hebt Mi Global Stable, Mi Global Dev, Revolution Os, maar dus ook Mi Globe.

https://mi-globe.com/

Die draai ik nu, schijnt elke week een update te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
KaiseRRuby schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:43:
[...]

Zo te zien niet.

Je hebt Mi Global Stable, Mi Global Dev, Revolution Os, maar dus ook Mi Globe.

Die draai ik nu, schijnt elke week een update te krijgen.
Hoe verhoudt de Mi-Glode zich t.o.v. de Xiaomi EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Erik1805 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:06:
[...]

Hoe verhoudt de Mi-Glode zich t.o.v. de Xiaomi EU?
Heb de eu niet geprobeerd, dus heb geen idee. Als ik je kan helpen met gegevens over mijn gebruik dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
KaiseRRuby schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:10:
[...]

Heb de eu niet geprobeerd, dus heb geen idee. Als ik je kan helpen met gegevens over mijn gebruik dan hoor ik het wel.
Ja ben daar wel benieuwd naar. Draai nu de Xiaomi.eu versie maar niet helemaal tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Erik1805 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:12:
[...]

Ja ben daar wel benieuwd naar. Draai nu de Xiaomi.eu versie maar niet helemaal tevreden
Wat voor problemen zie je? De EU rom werkt nagenoeg foutloos hier. Zeker beter dan de global rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Tadango schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:12:
[...]

Wat voor problemen zie je? De EU rom werkt nagenoeg foutloos hier. Zeker beter dan de global rom.
Bijvoorbeeld GPS blijft niet op high accuracy staan en batterij vind ik minder dan de ROS rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Erik1805 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:18:
[...]

Bijvoorbeeld GPS blijft niet op high accuracy staan en batterij vind ik minder dan de ROS rom
GPS blijft hier prima staan op hoog. Wellicht heb je een app die het aanpast? Automatische batterij besparingen aan oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Moet ik bepaalde apps installeren die dingen bijhouden als SoT of batterydrain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
KaiseRRuby schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:22:
SoT moet je kunnen zien binnen je batterij instellingen en gebruik, binnen dat zelfde menu moet je ook alle andere batterij gebruikers (apps e.d.) kunnen zien.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Tadango schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:21:
[...]

GPS blijft hier prima staan op hoog. Wellicht heb je een app die het aanpast? Automatische batterij besparingen aan oid?
Vreemd. Zal eens kijken en anders opnieuw flashen

Kwam hiervoor van de ROS rom. Misschien dat het daarmee te maken heeft maar dat lijkt me stug.

[ Voor 14% gewijzigd door Erik1805 op 29-05-2019 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
KaiseRRuby schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:22:
Ik heb EX Kernel Manager altijd geïnstalleerd, vind het wel interessant om de active en idle drain te kunnen monitoren. De SOT haal ik ook uit het menu, daar staat het eenvoudig weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
https://mi-globe.com/rom-...dename=cepheus&phone=Mi+9

Ik zit nu weer op ROS gewoon om te proberen. Gek genoeg is mijn standby drain een stuk hoger dan voorheen 1.4% per uur.
Ook heb ik al een paar keer last gehad dat YT stottert....

Ik heb geen last van hangende GPS switches oid.

[ Voor 28% gewijzigd door wackidth op 29-05-2019 15:20 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Raar, ik heb alle toestemmingen aangaande locatie uitgezet en nu werkt de GPS wel. Dus maar eens 1 voor 1 weer aanzetten en kijken welke de boosdoener is.

Update:

Helaas niets geholpen. ROS rom erop gezet en heb hetzelfde probleem. Vaag hoor

[ Voor 23% gewijzigd door Erik1805 op 30-05-2019 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:31
Gisteravond de laatste ROS rom op mijn MI9 gezet. Met de officiele TWRP (die nog wel even van chinees naar engels moest worden gezet).
Op iets meer dan 90% begonnen, nu 2:15 SOT (veel inrichten) en nog 70% over.
Eindelijk een ander proces dan Android System op nummer 1 van het verbruik, namelijk Whatsapp. Die heeft 60% (!)) van de capaciteit gebruikt, komt doordat ik 1,5GB aan backup heb teruggezet.
Voorlopig ben ik zeer tevreden!
Alleen nog controleren of Rabo Wallet nog werkt. Setup ging prima, maar heb er nog niet mee betaald.

Moest nog wel een hoop google apps installeren, naast Google play komt er eigenlijk geen enkele google app mee.

[ Voor 9% gewijzigd door canth op 30-05-2019 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Laat maar , ander thema heeft het opgelost

[ Voor 89% gewijzigd door Erik1805 op 30-05-2019 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik weet niet wat het is maar de laatste versie van Ros "zuipt" batterij.

Nu moet ik zeggen dat dit de eerste keer is dat ik Migrate heb gebruikt als herstel. Misschien dat het daaraan ligt.

1 uur SOT 9 uur gebruik en hij staat op 65 procent.

[ Voor 12% gewijzigd door wackidth op 30-05-2019 19:35 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Tadango schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:29:
Om hier nog even op terug te komen.

Krijg van Mi Globe nu versie 9.5.30 gepushet, dat is zo te zien dus de xiaomi.eu base. Ik weet eerlijk gezegd niet zo heel goed wat Mi Globe nou toevoegt, of dat het wellicht wel hetzelfde is als Xiaomi.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Op de globe site zag ik niet veel bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Gok dat ik je gelijk moet geven. Heb de update geinstalleerd en nu is er niets meer wat me doet denken aan Mi Globe. Misschien enkel de boot animatie of wellicht moet ik nu wederom de Mi Globe rom er overheen flashen. Geen idee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
KaiseRRuby schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:14:
Gok dat ik je gelijk moet geven. Heb de update geinstalleerd en nu is er niets meer wat me doet denken aan Mi Globe. Misschien enkel de boot animatie of wellicht moet ik nu wederom de Mi Globe rom er overheen flashen. Geen idee eigenlijk.
Ik denk dat je alle stappen erna opnieuw moet doen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Dan stap ik over naar RevOS, heb toch het idee dat de .eu rom veel meer batterij verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
KaiseRRuby schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:28:
Dan stap ik over naar RevOS, heb toch het idee dat de .eu rom veel meer batterij verbruikt.
Hoeveel stand-by / active drain heb je dan?
Ik haal met de .EU rom toch elke keer makkelijk 6 á 7 uur screen on tijd in een dag of anderhalf / twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
janvanduschoten schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:41:
[...]

Hoeveel stand-by / active drain heb je dan?
Ik haal met de .EU rom toch elke keer makkelijk 6 á 7 uur screen on tijd in een dag of anderhalf / twee.
In de nacht verloor ik in 8 uur tijd toch wel 10%-13%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
KaiseRRuby schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:53:
[...]

In de nacht verloor ik in 8 uur tijd toch wel 10%-13%..
O, dat is inderdaad wel veel. Bij mij blijft het verbruik in de nacht toch echt wel onder de 1% per uur ( niet echt gemeten hoeveel precies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
In de nacht ligt te mijne gewoon aan de lader, geen idee hoeveel dat normaal verliest.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Tadango schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:08:
In de nacht ligt te mijne gewoon aan de lader, geen idee hoeveel dat normaal verliest.....
Deed ik "vroeger" ook, maar met deze snelle laders is dat bij mij niet meer nodig. Hij zit 2x per dag zo'n 25 minuten aan de lader in de auto en soms aan de gewone lader, dan is het een uurtje laden en dan zit hij vol. De hele nacht aan de lader komt bij mij niet meer voor iig :)

Ik ben nog aan het wachten op de originele car charger van Xiaomi, die laad nog sneller op dan m'n normale wall charger dus dan is in de auto laden al voldoende. Nog ff wachten tot hij goed leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Als die autolader een passthrough heeft voor een android auto verbinding, dan is dat een leuke optie wellicht. Anders is het wellicht via een kabel mod ook wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 05:02
Ik zag op XDA dat lineage nu ook aan het beta draaien is. Nog lang niet alles is werkend maar er begint schot in te komen. Ik ben zelf niet zo van het elke keer wisselen van ROM etc. Dus ik wacht netjes of een volledig werkende LOS voordat ik van mij standaard ROM afstap.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik wacht nog op een TWRP met encryptie en backup edg. Is daar al een goede van? Ik draai nu een chinese build maar die kan geen backups maken. Er is geen /system mount, alleen /system_root/ en dat snapt het backup script niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:53

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Zojuist m'n Xiaomi.eu installatie van drie weken oud proberen te updaten. TWRP was weg, dus opnieuw geinstalleerd en toen de nieuwste eu rom geflashed. Maar nu zit ik in een bootloop waarin de telefoon steeds naar TWRP boot. Ik kon geen backup maken van de data partitie dus ik heb geen backup. Ik vermoed dat er een probleem is met de encryptie? Al kan ik in TWRP wel al m'n bestanden gewoon zien. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen/zien waarom ie niet wilt booten?

Edit: Uiteindelijk deze pagina gevonden. Ik snap het hele encryptie verhaal maar half, want ik kon blijkbaar niet backuppen/booten in updated Xiaomi.eu, maar wel gewoon de mappen op m'n storage zien.
Nu uiteindelijk maar die nieuwste TWRP geinstalleerd (recovery-mi9-3.3.0-9.0-b17.img) en doei gezegd tegen m'n data/installatie... Hoe kan ik er nou zeker van zijn dat ik later wel een Xiaomi.eu update kan draaien?

Edit2: Na een boot in Xiaomi.eu kan ik gelukkig weer in TWRP booten, dus die blijft er dit keer op staan. Dit keer ook gevraagd om decryptie wachtwoord (pin code). Werkt verder ook prima met backuppen, dus veelbelovend.

[ Voor 46% gewijzigd door -Tim- op 01-06-2019 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Vannacht even getest wat de EU ROM idle verbruikt, bij mij 0,68% per uur vannacht. Ik heb alles aan staan, zet geen wifi of sync uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
De globale twrp lijkt niet te werken op de EU rom wellicht zat dat in de weg. Backuppen werkt bij mij ook niet door een twrp bug. Encryptie werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ik ga denk ik voorlopig terug naar Global rom.
aangezien de nieuwe 9,5,29 van ROS niet echt lekker draaid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
theduke1989 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:24:
Wat draait niet lekker dan? Heb nu de laatste ros ROM erop en draait goed

Deze bedoel je?

[ Voor 6% gewijzigd door Erik1805 op 01-06-2019 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Tadango schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:25:
Als die autolader een passthrough heeft voor een android auto verbinding, dan is dat een leuke optie wellicht. Anders is het wellicht via een kabel mod ook wel te doen.
Dat was dus voor mij ook de reden om niet te bestellen... Kabel mod?? Wat had je in gedachten dan?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
theduke1989 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:24:
Heb ik ook gemerkt.... Batterijverbruik is enorm in standby. 9 uur op een lading 1.30 uur SOT 56% batterij over.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Erik1805 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:59:
[...]

Wat draait niet lekker dan? Heb nu de laatste ros ROM erop en draait goed

Deze bedoel je?
Hij liep niet meer lekker, waardoor ook de batterij / 4G uitval / stabiliteit de reden was om het niet meer te gebruiken.

Heb toen een hele goede twrp gekozen zal deze ook plaatsen in het topic. Om die vage locked twrp niet mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
theduke1989 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 01:03:
[...]

Hij liep niet meer lekker, waardoor ook de batterij / 4G uitval / stabiliteit de reden was om het niet meer te gebruiken.

Heb toen een hele goede twrp gekozen zal deze ook plaatsen in het topic. Om die vage locked twrp niet mee te maken.
Deze, https://mi-globe.com/ draait voor jou gevoel beter dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ja die draai ik nu ook. Welke global wil je op overstappen bedoelde ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik draai nu ROS, werkt erg fijn vind ik. Moet wel zeggen dat ik weinig verschil merk met de stable hoor. Ik zie ook niet direct bepaalde features in ROS die zo geweldig zijn om naar over te stappen.

Wat voor mij een killer feature zou zijn is op dezelfde manier via gestures terug gaan naar de vorige app. Dus dat je onder in beeld naar links schuift en dat je dan de vorige app laadt. Iemand enig idee hoe je dat zou kunnen doen? Of hoe dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
KaiseRRuby schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:32:
Ik draai nu ROS, werkt erg fijn vind ik. Moet wel zeggen dat ik weinig verschil merk met de stable hoor. Ik zie ook niet direct bepaalde features in ROS die zo geweldig zijn om naar over te stappen.

Wat voor mij een killer feature zou zijn is op dezelfde manier via gestures terug gaan naar de vorige app. Dus dat je onder in beeld naar links schuift en dat je dan de vorige app laadt. Iemand enig idee hoe je dat zou kunnen doen? Of hoe dat mogelijk is?
Zet gebaren aan bij weergeven op volledig scherm, en dan de optie om de swype vast te houden voor vorige app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
banananas schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:49:
[...]

Zet gebaren aan bij weergeven op volledig scherm, en dan de optie om de swype vast te houden voor vorige app.
Ja, maar dan heb je dus dat je het 'terug' gebaar vast moet houden om terug te gaan. Dat is niet swipen over de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
KaiseRRuby schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:26:
[...]

Ja, maar dan heb je dus dat je het 'terug' gebaar vast moet houden om terug te gaan. Dat is niet swipen over de onderkant.
Oh dta bedoel je haha.. Nee dat is android/oneplus eigen volgens mij (althans, mijn op 6t opereerde op die manier). Miui had zijn eigen swype variant gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Wat is de juiste methode om de global rom terug te zetten? Ik ga de Mi 9 retourneren. Software is gewoon een ramp om mee te werken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Tadango schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:23:
Wat is de juiste methode om de global rom terug te zetten? Ik ga de Mi 9 retourneren. Software is gewoon een ramp om mee te werken helaas.
De methode weet ik niet, maar ben wel benieuwd wat je een ramp vind qua software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
janvanduschoten schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:24:
[...]

De methode weet ik niet, maar ben wel benieuwd wat je een ramp vind qua software :)
Global rom werkt gewoon compleet niet met android for work. EU rom werkt redelijk maar soms crasht de boel (tel reboot) en daarna moet je een full data wipe doen om hem weer werkend te krijgen. Is nu al de 5x keer en ik ben er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ah, voor de mensen die terug naar stock willen / moeten : https://in.c.mi.com/thread-714161-1-0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Tadango schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:25:
[...]

Global rom werkt gewoon compleet niet met android for work. EU rom werkt redelijk maar soms crasht de boel (tel reboot) en daarna moet je een full data wipe doen om hem weer werkend te krijgen. Is nu al de 5x keer en ik ben er klaar mee.
Over Android for wok durf ik niets te zeggen, gebruik ik niet. Dat crashen heb ik echt nog nooit gehad, draait als een zonnetje hier, met Magisk & Xposed erop>
Jammer dat het bij jou niet lekker draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
janvanduschoten schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:22:
[...]

Over Android for wok durf ik niets te zeggen, gebruik ik niet. Dat crashen heb ik echt nog nooit gehad, draait als een zonnetje hier, met Magisk & Xposed erop>
Jammer dat het bij jou niet lekker draait
Tja, stock rom draaide ook prima, dus die zit er nu weer op. Verschil is ook minimaal. EU rom heeft niet veel voordelen voor mij. Wat minder stock apps, verder weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Tadango schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:53:
[...]

Tja, stock rom draaide ook prima, dus die zit er nu weer op. Verschil is ook minimaal. EU rom heeft niet veel voordelen voor mij. Wat minder stock apps, verder weinig.
Wat dacht je van de MIUI deamon? Maw het doorsluizen van gebruiksinfo naar China??

Daarom voor mij Mi-Globe... Oftewel en nog verder uitgeklede eu rom.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ze mogen van mij alles doorsluizen. Google heeft toch ook al alles. Wel zo eerlijk :)

Ik wil gewoon een rom die niet om de paar dagen crasht 2 sec na het unlocken na een reboot. Het is een app die iets wil wat niet werkt in de eu rom, en dan crasht de telefoon direct. Als je de app verwijderd via TWRP is het opgelost, maar welke app????? 1x wist ik exact wat ik deed, de volgende keren niet. Zulke bijzondere apps gebruik ik niet dus er zit iets compleet niet lekker in de EU rom. De global ook maar daar heb ik geen last van gehad nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Lijkt me wel echt een software ding inderdaad. Heb je ROS al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Nee, niet geprobeerd. Is die veel anders dan de eu rom? Wellicht nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
wackidth schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:04:
[...]

Wat dacht je van de MIUI deamon? Maw het doorsluizen van gebruiksinfo naar China??

Daarom voor mij Mi-Globe... Oftewel en nog verder uitgeklede eu rom.
Data stroom is uit te zetten. Zit verborgen in de settings van de xiaomi app 'veiligheid'. Zowel op de global, als op de china, als op de eu rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlreiniernl
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-08 13:27
Tadango schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:00:
Nee, niet geprobeerd. Is die veel anders dan de eu rom? Wellicht nog een keer proberen.
Ik draai ROS naar alle tevredenheid. Nu weet ik niet wat jij i.c.m. werk (moet) gebruiken maar heb nu 2 versies van ROS op de MI9 gehad en op beide versies 0 crashes.

Als je toch vastbesloten bent om hem terug te gaan sturen en je wil terug naar stock gebruik dan de tool van Xiaomi zelf Klik
En download de fastboot ROM, let even op de versie die er origineel op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik houd hem nu, ik hoop erop dat de global rom gefixt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Man man man... De laatste twee versies zijn echt ruk qua batterij. Word er gek van Google Play services trekt m helemaal leeg.

Google back up, backt niet alles up... En ik kan niet van backup account wisselen.

Van alles geprobeerd maar krijg m niet stabiel...

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
wackidth schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:28:
Man man man... De laatste twee versies zijn echt ruk qua batterij. Word er gek van Google Play services trekt m helemaal leeg.

Google back up backt niet alles up... En ik kan niet van backup account wisselen.

Ai, na de positieve berichten hier ben ik net vanmorgen geswitched naar ROS, dus ben erg benieuwd. Wel de GSM Doze magisk moodule gefashed aangezien die goed zou werken met deze ROM. De komende dagen kom ik er wel achter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik zit op Mi Globe nu. Ik ga maar weer terug naar ROS.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
wackidth schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:28:

Google back up, backt niet alles up... En ik kan niet van backup account wisselen.

Gms doze enabler via magisk installeren, dan de module gms doze v6 downloaden via xda en installeren, limit data voor playstore en playservices bij het kopje geïnstalleerde apps, et voila 7 uur sot

[ Voor 3% gewijzigd door banananas op 09-06-2019 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Goed nieuws:

https://forum.xda-develop...pixel-experience-t3936738

Mijm favoriete Custom ROM is er nu ook voor de Mi 9. Ik heb deze op RMN5 en RMN7 draaien altijd met volle tevredenheid. Ga deze vandaag flashen en laat jullie wete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Dat is inderdaad mooi nieuws en erg snel. Ik ga hem proberen als de bugs eruit zijn, ben na 3 weken alweer uitgekeken op Miui, hoop dat Havoc OS snel komt, die was echt perfect op m'n Mi Mix 2. Draai nu Mi Globe op de Mi 9. Kaal en snel, dat dan weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Vin87 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:58:
Dat is inderdaad mooi nieuws en erg snel. Ik ga hem proberen als de bugs eruit zijn, ben na 3 weken alweer uitgekeken op Miui, hoop dat Havoc OS snel komt, die was echt perfect op m'n Mi Mix 2. Draai nu Mi Globe op de Mi 9. Kaal en snel, dat dan weer wel
Ik hoop ook dat er vlot een Havoc OS voor komt, die beviel me erg goed op m'n oneplus 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Op xda is een fundraiser geweest om een Mi9 te kopen voor Cosmy, een bekende LOS ontwikkelaar. Geld is allemaal ingezameld dus als het goed is begint hij binnenkort met de officiële ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Hoe zijn de ervaringen met mi-globe.com rom? Zit zelf op de laatste ROS maar heb het idee dat de batterij super snel leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Erik1805 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:19:
Hoe zijn de ervaringen met mi-globe.com rom? Zit zelf op de laatste ROS maar heb het idee dat de batterij super snel leeg is.
Hetzelfde, iets meer features (waarschijnlijk vanwege de iets nieuwere build). Batterij lijkt gelijk voor mij (nu 20% batterij weg na 6 uur, 30 min SOT). . Ik heb Mi-globe gewoon 'dirty' geflasht over ROS heen (alleen system / cache wipe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Erik1805 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:19:
ROS veel betere batterij dan Mi Globe bij mij. Mi Globe is gewoon aangepaste xiaomi.eu volgens mij. Gok dat ROS binnenkort update krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Kun je trouwens na het unlocken weer uitloggen op je MI account in je telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Erik1805 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:18:
Kun je trouwens na het unlocken weer uitloggen op je MI account in je telefoon?
Ja dat kan gewoon.

Btw, heeft er iemand al met de Q beta gespeeld van MIUI? Er zitten nog te veel dingen in die niet werken voor mij, maar ik ben wel benieuwd.

[ Voor 25% gewijzigd door Tadango op 12-06-2019 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Heb wat zitten lezen over het flashen en ik zou hem willen rookten om system apps te kunnen verwijderen en Ad blockers te kunnen installeren.

Echter heb ik nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden hoe men een backup maakt. Erg wordt veel geschreven dat een backup gemaakt moet worden wat heel begrijpelijk is. Momenteel maak ik een backup naar Google drive en heb lokaal via de telefoon via de ingebouwde backup functie eentje gemaakt. Is dit voldoende? Wil namelijk het liefst de instellingen zoals ze nu zijn terugzetten. Heb namelijk veel tijd doorgebracht voor de instellingen in te stellen zoals ze nu zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
Thoit schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:50:
Heb wat zitten lezen over het flashen en ik zou hem willen rookten om system apps te kunnen verwijderen en Ad blockers te kunnen installeren.

Echter heb ik nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden hoe men een backup maakt. Erg wordt veel geschreven dat een backup gemaakt moet worden wat heel begrijpelijk is. Momenteel maak ik een backup naar Google drive en heb lokaal via de telefoon via de ingebouwde backup functie eentje gemaakt. Is dit voldoende? Wil namelijk het liefst de instellingen zoals ze nu zijn terugzetten. Heb namelijk veel tijd doorgebracht voor de instellingen in te stellen zoals ze nu zijn.
Momenteel is het maken van een totale backup niet mogelijk (of ik heb wat gemist), dus ik heb na het falshen en rooten backups gemaakt met Titanium backup en de backup functies van sommige apps (zoals whatsapp, Nova Launcher) De backup zet ik via een OTG kabel op een USB stickje, daar zet ik ook m'n te flashen ROM op en alle andere dingen die ik wil flashen (+ de unflash bestanden als ze er zijn, just in case ;) )

En de Mi backup kan eventueel ook al wat dingen backuppen als je dat aan hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik hoop eigenlijk dat er binnenkort een mooie AOSP Ron uitkomt. Die Pixel Experience op XDA ziet er top uit maar vind het jammer dat de notificatieled het daar niet doet en NFC ook nog niet.

Afwachten dus maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-09 19:25
Hallo allen! Zelf ben ik niet heel technisch en kom ik er niet uit. Zijn er anderen die mogelijkheden kennen om dit te laten doen? Bijv. zaken die hierin gespecialiseerd zijn die dit voor je kunnen doen? Alvast bedankt! :):)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Vind de laatste ROS ROM toch erg slecht qua batterij. Gaat erg snel leeg. Sneller dan de vorige versie. Zal eind deze maand hopelijk weer een goede update komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Luuk9 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:26:
Hallo allen! Zelf ben ik niet heel technisch en kom ik er niet uit. Zijn er anderen die mogelijkheden kennen om dit te laten doen? Bijv. zaken die hierin gespecialiseerd zijn die dit voor je kunnen doen? Alvast bedankt! :):)
Dat zou ik niet adviseren. Wat wil je er dan mee? Als je er zelf niet uit komt zou ik het niet doen. Een custom rom is niet zonder risico en vergt onderhoud, zeker in het begin. Je wint ook niet veel tov stock. Als je rooten wil moet je echt goed weten wat je doet en dat moet je echt zelf doorkrijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
Erik1805 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 17:58:
Vind de laatste ROS ROM toch erg slecht qua batterij. Gaat erg snel leeg. Sneller dan de vorige versie. Zal eind deze maand hopelijk weer een goede update komen
Heeft alles te doen met Google Backup. Om Google backup weer werkend te krijgen.

Alle google accounts verwijderen van telefoon. Data en cache verwijderen play services.

Opnieuw opstarten en dan bij Backup account jouw hoofd account toevoegen. Dan werkt backups weer. En wordt batterij duur iets beter.

PS tweede mi9 is hier ook inmiddels in huis.

[ Voor 3% gewijzigd door wackidth op 17-06-2019 11:37 ]

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
wackidth schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:35:
[...]

Heeft alles te doen met Google Backup. Om Google backup weer werkend te krijgen.

Alle google accounts verwijderen van telefoon. Data en cache verwijderen play services.

Opnieuw opstarten en dan bij Backup account jouw hoofd account toevoegen. Dan werkt backups weer. En wordt batterij duur iets beter.

PS tweede mi9 is hier ook inmiddels in huis.
Denk niet dat het die reden is.
Ik draaide het ook maar echt matige update. Nu de Xiaomi.eu rom en het is gewoon prima. Vrijdag de update binnengehaald en nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
ROS heeft inmiddels zijn eigen TWRP uitgebracht:

https://os.revtechs.me/revolutionos-recovery/

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste