never argue with a moderator, he will shut your account down.
Jammer voor GAS op zijn laatste test dag!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Op dit punt wil je dit denk ik nietHarryDeCowboy schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:24:
Dan heeft Max morgen hoe dan ook een frisse bolide.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Toch wel raar, in de race met max 19 auto's nog op de baan op volle snelheid mag er gewoon doorgereden worden, maar tijdens de tests is de vangrail opeens oh zo belangrijk?
Ze bouwen m iedere nacht helemaal opnieuw op!
ah, dat wist ik niet.Razorbite schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:26:
[...]
Ze bouwen m iedere nacht helemaal opnieuw op!
De race wordt ook stilgelegd als de vangrails ernstig beschadigd is. Of in ieder geval een SC.metallicattim schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:26:
[...]
Toch wel raar, in de race met max 19 auto's nog op de baan op volle snelheid mag er gewoon doorgereden worden, maar tijdens de tests is de vangrail opeens oh zo belangrijk?
Als een vangrail tijdens de race wordt beschadigd komt er ook een SC/code roodmetallicattim schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:26:
[...]
Misschien zijn er nu minder marshals / mag het publiek dichterbij staan?metallicattim schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:26:
*Okay*
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Vangrails vervangen moet ook getest wordenmetallicattim schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:26:
[...]
Als er tijdens de race eentje goed in de muur gaat, verdwijnt de safety car meestal ook pas weer nadat zie die muur hersteld hebben.metallicattim schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:26:
[...]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Wielen achter lijken ook wel krom te staan.
Denk een overleden versnellingsbak.
Tijdens vrije trainingen en de kwalificatie is ook altijd een rode vlag als iets gebeurd. En tijdens race heb je natuurlijk nog de SC die ervoor zorgt dat iedereen zijn rondjes rijd in de SC. Als de SC aan komt kan het personeel wat op de baan loopt nog altijd aan de kant gaan, maar uiteraard duurt alle werk dan wel langer.metallicattim schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:26:
[...]
Zal best eens kunnen, want je ziet de achtervleugel nergens liggen ook niet bij de impact marks.Razorbite schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:27:
Gaan geruchten dat de achtervleugel afgebroken is. Dat zou de crash aardig verklaren ja
Dat zou wel in lijn passen over de vibraties achter van vorige week toch? (extra verstevigingen die we zagen)Razorbite schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:27:
Gaan geruchten dat de achtervleugel afgebroken is. Dat zou de crash aardig verklaren ja
Red Bull wil dit jaar overal beter in zijn dan Renault. Renault had vorige week een extreme versie van DRS waarbij de de bovenste flap van de achtervleugel eraf mikken, Red Bull gaat daar even overheen door de complete vleugel te dumpenRazorbite schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:27:
@Turbo-Puppy ben je al naar de grindbak aan het rennen om een souvenir op te vissen?
[ Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 28-02-2019 15:34 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Maar goed, hoe dan ook klote situatie voor RBR
[ Voor 20% gewijzigd door loekf2 op 28-02-2019 15:36 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Volgens mij veeeel minder marshalls aanwezig.metallicattim schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:34:
In de race duurt zoiets nooit langer als 10 min, maar die indruk krijg ik niet uit het bericht wat Jasphur plaatste dat het zo snel klaar is.
Stuk van de vleugel af en meteen vliegt je er af. Instantly "afgestraft", hoewel hij er waarschijnlijk zelf niks aan kan doen.
[ Voor 25% gewijzigd door De_Bastaard op 28-02-2019 15:36 ]
Er zijn denk ik wat minder marshalls op de been dan tijdens een raceweekend, plus dat alles nu afgeschermd moet worden en dergelijke. Het team helpt mee met het ophalen van de auto (zie foto hierboven).metallicattim schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:34:
In de race duurt zoiets nooit langer als 10 min, maar die indruk krijg ik niet uit het bericht wat Jasphur plaatste dat het zo snel klaar is.
PSN: Sluuz
Tijdens de race wordt als de barierres hun functie niet kunenn vervullen ook echt onder rood gerepareerd hoor. Zit er een klein deukje dan laten ze het, het is wel racen heh. Nu is het "maar" testen en zitten er geen miljoenen thuis te wachten dus nemen ze nul risico.metallicattim schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:26:
[...]
een treffende spreuk
Hier lijkt de achtervleugel iig nog (gedeeltelijk?) erop te zitten?Razorbite schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:36:
[Afbeelding]
Achterwaarts in de barrier geklapt.
Jep! Ben benieuwd..Puc van S. schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:37:
[...]
Hier lijkt de achtervleugel iig nog (gedeeltelijk?) erop te zitten?
Klopt. Het was half retorisch, maar ik ben nog van de T-car generatie, dus de wens was de vader van de vraag of zoietsVos schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:22:
[...]
Als je de discussie gevolgd hebt weet je het antwoord
Ligt de achtervleugel niet bovenop de auto.Puc van S. schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:37:
[...]
Hier lijkt de achtervleugel iig nog (gedeeltelijk?) erop te zitten?
En daarvoor is deze test dan ook. De computer zal wel geroepen hebben dat het (nét) kan, en dan test je het om te zien hoe ver je kunt gaan. Nou...zover dus...Chakotay schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:33:
[...]
Red Bull wil dit jaar overal beter in zijn dan Renault. Renault had vorige week een extreme versie van DRS waarbij de de bovenste flap van de achtervleugel eraf mikken, Red Bull gaat daar even overheen door de complete vleugel te dumpen
Goede test, fijn dat Pierre zijn hoofd nog heeft. Op naar Melbourne, we weten genoeg!
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
https://f1manager.info/ranking/4605
Je mag geen tweede auto hebben.michaeltjeh1 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:39:
Maar de klapper van Gasly lijkt me vele malen erger dan die van Vettel of heb ik dat mis? Ze hebben geen 2de auto maar denk toch dat ze die wel nodig hebben als je ziet hoe de auto er nu bij staat...
Daar lijkt het wel op en het lijkt ook alsof hij wel vooruit de barrier in is geklapt, als je goed kijkt zie je op de foto de uitlaat zitten die ook flink gedeukt is.NotSoSteady schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:37:
[...]
Ligt de achtervleugel niet bovenop de auto.
Dat snap ik maar als je de auto zo ziet op de fotos lijkt deze me aardig krom..
In onderdelen hebben ze er wel een paar bij zich hoor. Aankomende nacht bouwen ze gewoon een nieuwe en dan morgen weer lekker op het gas

Gasly makes his way back from the medical centre
https://untappd.com/user/OzzBier
- Nieuwe bodemplaat
- Nieuw bodywork
- Nieuw motorblok
- etc
https://www.autosport.com...1-test-two-day-three-2019
De wagens worden iedere nacht uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd, dus dat zal nu alleen maar snaller gaan, want de helft van de onderdelen ligt er al af.Woudloper schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:42:
Een tweede chassis zou nu wel handig geweest zijn. Als ik de foto's zo bekijk vraag is mij af wat FIA als chassis ziet, want nagenoeg de halve auto is kapot. Ze moeten veel gaan vervangen als ik het zo bekijk (en vraag mij af of dit voor morgenochtend 9.00 uur klaar is), denk aan:
- Nieuwe bodemplaat
- Nieuw bodywork
- Nieuw motorblok
- etc
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Die mannen van RBR bouwen in 1 nacht een hele nieuwe auto, dus of ze het op tijd halen is niet zo zeer de vraag in dit geval.Woudloper schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:42:
Een tweede chassis zou nu wel handig geweest zijn. Als ik de foto's zo bekijk vraag is mij af wat FIA als chassis ziet, want nagenoeg de halve auto is kapot. Ze moeten veel gaan vervangen als ik het zo bekijk (en vraag mij af of dit voor morgenochtend 9.00 uur klaar is), denk aan:
- Nieuwe bodemplaat
- Nieuw bodywork
- Nieuw motorblok
- etc
Monocoque, dus zoiets:Woudloper schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:42:
- Nieuwe bodemplaat
- Nieuw bodywork
- Nieuw motorblok
- etc

alles daaromheen mogen ze gewoon vervangen en kunnen ze ook volgens mij wel vervangen voor morgen.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Verwijderd
Wist niet dat Coulthard camera man is gewordenOzzieMann schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:42:
[Afbeelding]
Gasly makes his way back from the medical centre
Als het net als bij Ferrari een fout is van het materiaal moeten ze weten wat het precies was...

Kunnen we mooi de onderkant bekijken! (niet alleen wij)
[ Voor 6% gewijzigd door KingDijk op 28-02-2019 15:45 ]
Jack of all trades, master of none
smaken verschillen, ik vind het prachtig
me2 vind die ferrari steeds mooierMad-Matt schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:47:
[...]
Ik vind het Mat op zich mooi, ik vind ook de overall styling wat meer "on point" die van vorig jaar was een beetje een hodgepodge met wat stickers "strewn on". Ik vond ook de witte rug met de vlag (wat op zich super gaaf was) echt op een "truttige" manier gestyled. Wat dat betreft vind ik die 2019 contender een stuk beter gelukt, maar op veel foto's oogt het tomatensoep rood, ik vind brandweerwagen (mat) rood veel mooier. Misschien lukt dat wel niet met Mat en oogt het altijd zo half oranjig?Mad-Matt schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:47:
[...]
een treffende spreuk
Mooie wagen. En een beetje van "ons" (ik werk bij één van de sponsoren).Mad-Matt schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:47:
[...]
Slecht idee... Hoe laat?
Hamvraag is of de monocoque nog heel is, als dat het geval is en ze hebben onderdelen nodig die niet in de paddock liggen rijdt er binnen een uur een vrachtwagen weg uit Milton Keynes.Titu schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:44:
[...]
Die mannen van RBR bouwen in 1 nacht een hele nieuwe auto, dus of ze het op tijd halen is niet zo zeer de vraag in dit geval.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Misschien is die al voor de zekerheid vertrokken.Chiron schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:51:
[...]
Hamvraag is of de monocoque nog heel is, als dat het geval is en ze hebben onderdelen nodig die niet in de paddock liggen rijdt er binnen een uur een vrachtwagen weg uit Milton Keynes.
Slecht idee... Hoe laat?
Het lijkt mij stug dat ze niet op zijn minst 1 nieuwe monocoque hebben liggen.Chiron schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:51:
[...]
Hamvraag is of de monocoque nog heel is, als dat het geval is en ze hebben onderdelen nodig die niet in de paddock liggen rijdt er binnen een uur een vrachtwagen weg uit Milton Keynes.
Ik verwacht dat ze genoeg onderdelen hebben liggen om de wagen 5 keer op te bouwen.
Even afgezien van de monocoque en de PU.
Denk niet dat Franz Tost van Torro Rosso de training van Red Bull leidt. Die man is druk met zijn eigen team.Saffie_time schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:27:
*Pssttt Pierre, this Fransz, we need to test the pitcrew and see how fast they really are, please damage the car a little*
*Okay*
Misschien staat die al een tijdje in een loods een half uurtje van het circuit afGSX-MAN schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:52:
[...]
Misschien is die al voor de zekerheid vertrokken.
Maar monocoque = chassis, en er is maar 1 chassis toegestaan, toch?Jasphur schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:52:
[...]
Het lijkt mij stug dat ze niet op zijn minst 1 nieuwe monocoque hebben liggen.
Ik verwacht dat ze genoeg onderdelen hebben liggen om de wagen 5 keer op te bouwen.
Even afgezien van de monocoque en de PU.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
maar 1 opgebouwd chassis toegestaan jah....anders krijg je dat grote teams 4 verschillende chassis hebben klaar staan ... terwijl de kleine teams het geld niet hebben en net aan met 1 chassis op komen dagen.Chiron schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:54:
[...]
Maar monocoque = chassis, en er is maar 1 chassis toegestaan, toch?
Per dag vziw...Chiron schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:54:
[...]
Maar monocoque = chassis, en er is maar 1 chassis toegestaan, toch?
toch niet per dag??
Wat als ze de 2de wagen plat rijden...mogen ze niet meer testen? jawel hoor dan word er gewoon weer een nieuwe opgebouwd.
If you put your car in the wall, instead of keeping it on track, you're gonna have a bad timepowah33 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:57:
[...]
toch niet per dag??
Wat als ze de 2de wagen plat rijden...mogen ze niet meer testen? jawel hoor dan word er gewoon weer een nieuwe opgebouwd.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Die hebben allemaal energiedrank op de baan gegoten, dus te druk met de blikjes verstoppenPlenkske schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:58:
Haas heeft er geen zin in vanmiddag ?
Uitgaande van één chassis per testweek verwacht ik niet dat ze bij RBR vandaag nog gaan rijden, ze hebben tot ruim in de avond nodig om de auto af te bouwen. Als het gaat om één chassis per dag, zullen ze vast beginnen aan het bouwen van de auto voor vrijdag denk ik.
Reageer dan niet.HeAdWaVe74 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:04:
is er al bewegend BEELD !!!!! ( van de crash )
[ Voor 31% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-02-2019 17:05 ]
Vraag even of @Turbo-Puppy aangifte wilt doen. Dan zou hij met die aangifte de CCTV beelden kunnen opvragen, wie weet kan hij ze dan in dit topic zetten...HeAdWaVe74 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:04:
is er al bewegend BEELD !!!!! ( van de crash )
Ik begrijp het wel hoor!michaeltjeh1 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:05:
[...]
Nee wel een cursus typen
https://www.typetopia.com...Yb5nrRdw40ZhoChJkQAvD_BwE
https://www.universiteitl...ng/beter-begrijpend-lezen
(FYI: Grapje!)
Grote teams zouden met multi chassis aankomen en zo geen tijd verdoen om een andere setup te hoeven swappen, maar gewoon overstappen naar de volgende bolide.
Kleine teams hebben deze resources niet, ook het verschepen van de goederen kost dan veel meer.
Maar goed, als iemand een andere reden weet, dan hoor ik het graag
Kan erom lachenKingDijk schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:07:
[...]
Ik begrijp het wel hoor!![]()
![]()
https://www.universiteitl...ng/beter-begrijpend-lezen
(FYI: Grapje!)
Doet me denken aan deze crash: YouTube: Brendon Hartley's Huge FP3 Impact | 2018 British Grand Prix
[ Voor 74% gewijzigd door Heijmenberg99 op 28-02-2019 16:11 ]
Als je crasht, crash dan maar meteen keihard zodat je er wat van leert zullen we maar zeggen.
Max heeft toch ook wel het nodige in puin gereden
een treffende spreuk
De Teams werken met nachtdiensten, dus ze halen het wel hoor om de auto morgen weer te laten rijden.Woudloper schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:02:
Blijft bijzonder al die verschillende termen en gedachten over hoe de teams omgaan met testen. We hebben het over één chassis (gelijk aan monocoque). Één chassis mag er gebruikt worden, de vraag is of dit per testweek of per dag is. Vervolgens wordt er gesteld dat teams elke avond de auto uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zitten (dat betwijfel ik, sowieso tijdens een testweek).
Uitgaande van één chassis per testweek verwacht ik niet dat ze bij RBR vandaag nog gaan rijden, ze hebben tot ruim in de avond nodig om de auto af te bouwen. Als het gaat om één chassis per dag, zullen ze vast beginnen aan het bouwen van de auto voor vrijdag denk ik.
Maar zit de achtervleugel nog vast?
Volgens mij mag je maar 1 opgebouwd chassis hebben. Je mag er dus best meerdere meenemen, maar je mag em niet opgebouwd hebben klaarstaan. Dus, bij een crash waarbij het chassis stuk is, moet je een compleet nieuwe auto opbouwen.Woudloper schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:02:
Blijft bijzonder al die verschillende termen en gedachten over hoe de teams omgaan met testen. We hebben het over één chassis (gelijk aan monocoque). Één chassis mag er gebruikt worden, de vraag is of dit per testweek of per dag is. Vervolgens wordt er gesteld dat teams elke avond de auto uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zitten (dat betwijfel ik, sowieso tijdens een testweek).
Als ik het goed zie een tarantula. Wel goed dat die daar voor uit week.
sorry
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
16:10
With less than two hours to go, it seems unlikely we will see Gasly again now until Melbourne, but stranger things have happened and these experienced mechanics are capable of working wonders.
Just think how often they turn a car around between final practice and qualifying on a Saturday morning...
Jij werkt zeker als monteur bij een Renault garage?DaMarcus schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:14:
Met hier en daar wat uitdeuken en een nieuw achterlicht kan die morgen weer de weg op.

There you go
[ Voor 29% gewijzigd door Razorbite op 28-02-2019 16:16 ]
Daar zullen ze iig veel ervaring hebben met uitdeuken en nieuwe achterlichten. Dat welJasphur schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:15:
[...]
Jij werkt zeker als monteur bij een Renault garage?
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
[ Voor 7% gewijzigd door Mad-Matt op 28-02-2019 16:16 ]
FAKE NEWS -- er staat nummer 33 op. Dit was Max zn spin van gisteren.
Dit topic is gesloten.
![]()
Testdagen zeggen niks.
Officiële Live timing stream: YouTube: Pre-Season Test Timing Screen Track live van 9.00-13.00 en 14.00-18.00.
Nee, week twee wordt niet live uitgezonden.
Live-blogs:
https://www.formula1.com/...kAyTYvHmHm4gUBCPVn74.html
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.gptoday.net/n...ede-testweek-in-barcelona
https://www.gpupdate.net/...e-catalunya-1-maart-2019/
https://www.autosport.com...f1-test-two-day-four-2019