Rood was toch oranje dit jaarSeñor Sjon schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:55:
[...]
F5 en dan naar rode (of toch roze?) vlak kijken voor je post.
Wat zal het probleem met de Haas zijn?
Grosjean....JobRapati schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:58:
Grosjean?JobRapati schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:58:
Rich Energy in de tank?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Heeft iemand al een werkend abonnement op F1 TV? Ik las op GPupdate.net dat het nu zou moeten werken. Voordat ik ook een abbo neem zoek ik wat feedback over de kwaliteit en stabiliteit streams.
Lijkt erop dat de auto gewoon is stilgevallen? Met testdagen kan dat echt vanalles zijn....
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
"The wonderfully retro recovery truck has gone to meet the Haas. Inevitably, it will be covered with some sort of sheet before it gets back to the pits. These F1 teams are a secretive lot."
https://www.autosport.com...lona-f1-test-day-one-2019
[ Voor 18% gewijzigd door JobRapati op 18-02-2019 11:01 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Hoort in het andere topic denk ik...BeyondThunder schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:00:
Heeft iemand al een werkend abonnement op F1 TV? Ik las op GPupdate.net dat het nu zou moeten werken. Voordat ik ook een abbo neem zoek ik wat feedback over de kwaliteit en stabiliteit streams.
maarrrr....Ik heb net een abbo afgesloten, dat kon. Ik kan alleen nog niet kijken. Unsupported region.
Ik heb al wel het PRO abbo, maar het werkt nog niet maar ik heb er wel vertrouwen in. In het Jasphur in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?" topic staan ook diverse vouchers. Grab 'em while their hot. 49 euro voor een jaartje F1TV is mijn inziens, geen geld.BeyondThunder schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:00:
De Ferrari ziet er on-track echt wel heel goed uit hoor. Dat matte kan hij heel goed hebben.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik mag aannemen dat ze het startnummer van RB nog moeten verplaatsen, op de meeste lage shots niet te zien.
@Señor Sjon bij de Merc ook niet te zien en bij de McLaren ook best lastig
Ik denk al, wat is het toch rustig in het algemene F1 topic
. Plots zie ik het Barcelona Testdagen topic voorbijkomen in de Tracker, hoe heb ik dat kunnen missen
.

Er zijn dus inmiddels al 5 teams die voor outwash voorvleugels kiezen ipv inwash? Ik zie op dit moment alleen nog RBR en Mercedes met inwash voorvleugels rijden.
Vettel bezig met paarse tijden (s1 en s2) naar 19.137
Waarom die hoge RB "scharnier" wishbone connecties (zoals bij Merc) bij het wiel alweer wegzijn.. ?
Mooi dat de HALO's bij Racing point Mercedes en Mercedes meegespoten worden.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Let op de voorvleugel... Die is beduidend minder clean dan eerder.Zawaponga schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:21:
Hier een schaamteloze screenshot van mijn 1ste scherm:
[Afbeelding: gomax]
Nevermind... gezichtsbedrog...

[ Voor 6% gewijzigd door Resurrect1 op 18-02-2019 11:25 ]
Ik vind het wel jammer dat het Honda logo niet wat prominenter aanwezig is
Er is een williams op het circuit aangekomen

Oh wacht, het is de showcar, niet de fw42.

Oef, die livery vind ik toch wel erg mooi zonachtnet schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:24:
Er is een williams op het circuit aangekomen![]()
[Afbeelding]
Dat ze er geen rode achtergrond voor hebben genomen is nog schaamtelozer...AzzKickah schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:24:
Het wordt op sky uitgezonden toch? Waarom zie ik daar dan een interview met toto. Ik wil auto's zien
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Met die van vorig jaar mogen ze natuurlijk ook gewoon rondjes rijden, met de nieuwe frontwing als ze wat aero tests willen doennachtnet schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:24:
Er is een williams op het circuit aangekomen![]()
[Afbeelding]
(tijdens testweek is die niet illegaal
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit is toch echt outwash hoor.Grimmie187 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:09:
[...]
Er zijn dus inmiddels al 5 teams die voor outwash voorvleugels kiezen ipv inwash? Ik zie op dit moment alleen nog RBR en Mercedes met inwash voorvleugels rijden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zie ik het nou goed dat die vleugel in het midden recht omhoog loopt? Gedeelte waar het Rauch logo op staat. Dat is toch wel iets unieksZawaponga schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:21:
Hier een schaamteloze screenshot van mijn 1ste scherm:
[Afbeelding: gomax]
Edit: Lijkt toch gezichtsbedrog. Vond het al zo raar.
[ Voor 6% gewijzigd door LoeWn op 18-02-2019 11:27 ]
Rauch staat op het bargeboard.LoeWn schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:26:
[...]
Zie ik het nou goed dat die vleugel in het midden recht omhoog loopt? Gedeelte waar het Rauch logo op staat. Dat is toch wel iets unieks
PSN
Nee, Sky zendt nu niet live uit. Alleen een hourly recap via Sky Sports News.Leoon. schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:26:
Het wordt op sky uitgezonden toch? Waarom zie ik daar dan een interview met toto. Ik wil auto's zien
Vanmiddag zenden ze wel uit en vanavond een Review.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Good to know. Kijken we vanmiddag wel evenRivanov schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:27:
[...]
Nee, Sky zendt nu niet live uit. Alleen een hourly recap via Sky Sports News.
Vanmiddag zenden ze wel uit en vanavond een Review.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Vraagje voor de mensen die de officiële livestream kunnen bekijken. Gebruiken RBR en Mercedes hun DRS in de DRS-zones? Ik zie op een paar random filmpjes op twitter dat voornamelijk Ferrari en een paar andere midfieldteams dit wel doen.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Leoon. schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:28:
[...]
Good to know. Kijken we vanmiddag wel even

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
/me in tha house!
Oh, er is een test-topic
Fuuuuuuuuu 
Even als een malle bijlezen dan maar.
Oh, er is een test-topic

Even als een malle bijlezen dan maar.
Waiting on the world to change
Niet echt, maar RBR lijkt een middenweg te hebben gekozen?DaniëlWW2 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:26:
[...]
Dit is toch echt outwash hoor.
[Afbeelding]
De opstaande wings zijn nog steeds het hoogst in de hoek en lager naar het midden (inwash) maar de wing endplate bij RBR staat nu wel naar buiten en halverwege de opstaande wings zit een extra geleider die ook naar buiten richt (outwash).
Ik volg zelf gewoon dit topic en liveblog van GPupdate, maar ik heb zo'n vermoeden dat iedere team flink gaat uitproberen hoeveel downforce ze kunnen krijgen uit die nieuwe achtervleugel. DRS op het rechte stuk voor een paar extra km/h is helemaal niet interessant.Lasmibalsingh schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:29:
Vraagje voor de mensen die de officiële livestream kunnen bekijken. Gebruiken RBR en Mercedes hun DRS in de DRS-zones? Ik zie op een paar random filmpjes op twitter dat voornamelijk Ferrari en een paar andere midfieldteams dit wel doen.
https://video.twimg.com/a...GalXbTp0i6C3i8S.mp4?tag=9
Kimi in grindbak
Kimi in grindbak
[ Voor 13% gewijzigd door kevlar01 op 18-02-2019 11:33 ]
Wellicht durven ze het nog niet geheel aanAzzKickah schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:24:
Ze mogen mijn Honda Civic logo wel even lenen hoor
Overigens lijkt er in die williams truck toch een fw42 verstopt gezeten te hebben. (al dan niet compleet)

Zitten ze bij McLaren nu al op meer vermogen te testen dan de anderen? Of hebben ze zoveel drag eraf gehaald dat ze straks in de problemen komen qua downforce? Sainz constant hoge top speeds, maar wel 2 seconden langzamer dan Vettel. Renault zelf staat nog onderaan de top speeds
Helemaal niet. Dit is gewoon een simpele outwash vleugel. Inwash doe je met de Y250, het gat tussen de neus en de vleugel. De endplates en het grootste deel van de vleugel doen de outwash.Grimmie187 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:32:
[...]
Niet echt, maar RBR lijkt een middenweg te hebben gekozen?
De opstaande wings zijn nog steeds het hoogst in de hoek en lager naar het midden (inwash) maar de wing endplate bij RBR staat nu wel naar buiten en halverwege de opstaande wings zit een extra geleider die ook naar buiten richt (outwash).
De enige met inwash is Mercedes. Die hebben hun endplates naar binnen afgebogen. Als dat net zo goed werkt als het voor McLaren in 2009, dan is het tegen Australië al weg.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik denk dat de grote 3 beide concepten in de vrachtwagen hebben liggen om te testen.
Zucht.. dan niet!DaniëlWW2 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:36:
[...]
Helemaal niet. Dit is gewoon een simpele outwash vleugel. Inwash doe je met de Y250, het gat tussen de neus en de vleugel. De endplates en het grootste deel van de vleugel doen de outwash.![]()
De enige met inwash is Mercedes. Die hebben hun endplates naar binnen afgebogen. Als dat net zo goed werkt als het voor McLaren in 2009, dan is het tegen Australië al weg.
Kijk anders de analyse filmpjes van Mark Priestley even terug, die is het niet met je eens..

Max is weer op de baan, gaan met die Honda.
Vettel al op 1:18.4
Zo heel veel langzamer zijn ze dus niet dan vorig jaar...
Go scorebord journalisten:dribibu schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:40:
Max is weer op de baan, gaan met die Honda.
Max Verstappen heeft zijn snelste tijd van de dag verbeterd. Met een 1:20.174 staat de Nederlander nu tweede.
PSN
Kan dat wel zomaar? Inwash vs outwash lijkt me een gigantisch verschil voor de luchtstromen langs de rest van de auto. Als je zo'n substantieel iets aan je voorvleugel verandert, zou je dan niet een compleet andere auto nodig hebben?Señor Sjon schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:37:
Ik denk dat de grote 3 beide concepten in de vrachtwagen hebben liggen om te testen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ze zijn zelfs sneller. Dit was de tijdentabel van vorig jaar na de eerste dag:kevlar01 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:42:
Vettel al op 1:18.4

Het is volgens Priestley inderdaad zowel in- als out wash. Dus én een wake om de band heen creëren met de endplate en de delen tot aan het rijtje verticale verbindingen met de temperatuursensor bovenaan. De rest zorgt voor inwash, zie ook de richting van verticale verbindingen die het dichtst bij de neus zitten. De Y250 vortex op zijn beurt gaat richting de boomerang. Dus, outwash, inwash, boomerang.Grimmie187 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:38:
[...]
Zucht.. dan niet!
Kijk anders de analyse filmpjes van Mark Priestley even terug, die is het niet met je eens..
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Max verbeterdt weer nu 1.19:713!
Oeps nee compleet verkeerd gelezen
Oeps nee compleet verkeerd gelezen
[ Voor 39% gewijzigd door JobRapati op 18-02-2019 11:45 ]
Wel met een iets andere temperatuur toendemo31051987 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:44:
[...]
Ze zijn zelfs sneller. Dit was de tijdentabel van vorig jaar na de eerste dag:
[Afbeelding]
Niet vergelijkbaar. De omstandigheden waren compleet anders. Weet je nog, sneeuw vorig jaar?demo31051987 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:44:
[...]
Ze zijn zelfs sneller. Dit was de tijdentabel van vorig jaar na de eerste dag:
[Afbeelding]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Oh ja, das waar. Dat was ik alweer vergetenATS schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:48:
[...]
Niet vergelijkbaar. De omstandigheden waren compleet anders. Weet je nog, sneeuw vorig jaar?

Speed trap figures at the end of the main straight:
Verstappen 320km/h
Perez 319km/h
Sainz 318km/h
Raikkonen 318km/h
Vettel 314km/h
Grosjean 307km/h
Yep, that really is a Red Bull-Honda at the top of the charts so far.
Verstappen 320km/h
Perez 319km/h
Sainz 318km/h
Raikkonen 318km/h
Vettel 314km/h
Grosjean 307km/h
Zegt niets!! (maarja we moeten toch wat te doen hebben in dit topic)11:47 Speed trap figures at the end of the main straight:
Verstappen 320km/h
Perez 319km/h
Sainz 318km/h
Raikkonen 318km/h
Vettel 314km/h
Grosjean 307km/h
spuit 11 x2
Helemaal niks!erik91 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:50:
[...]
Zegt niets!! (maarja we moeten toch wat te doen hebben in dit topic)
Hij doet het nog, dat is beter dan in de McLaren vorig jaar...erik91 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:50:
Zegt niets!! (maarja we moeten toch wat te doen hebben in dit topic)
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Lijkt me typisch Max even raggen om die snelste tijd pakkenthomastvd schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:50:
Verstappen 320km/h
Perez 319km/h
Sainz 318km/h
Raikkonen 318km/h
Vettel 314km/h
Grosjean 307km/h
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen hoe jullie dit kijken? Ik heb de F1 TV Pro abonnement maar ik krijg gezeur over regio?? VPN?
Precies dit. Lekker enthousiast worden om niks en er allemaal aan mee doen. Ook een soort traditie toch:+Roamor schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:50:
Altijd grappig, de hypes rondom de testdagen. Wel leuk om te volgen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik kijk vanuit Duitsland zonder problemen sinds 9 uur vanmorgen
Wij allemaalVerwijderd schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:51:
Kan iemand mij vertellen hoe jullie dit kijken? Ik heb de F1 TV Pro abonnement maar ik krijg gezeur over regio?? VPN?
Zelfde verhaal hier.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:51:
Dit volg ik.
Vorig jaar lag er een broodrooster in de McLaren. Althans, ze gingen uit van size zero en toen moest er een Renault in.hoevenpe schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:51:
[...]
Hij doet het nog, dat is beter dan in de McLaren vorig jaar...
Mogen we niet over praten. En sowieso is er een ander topic voor.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:51:
https://gathering.tweaker...message/58025726#58025726
Nederlandse regio, moet nog even wachten, daar blijkt de streamdienst nog niet actief te zijn.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:51:
https://f1manager.info/ranking/4605
Verwijderd
Wat een flauwekul natuurlijkRivanov schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:52:
[...]
Mogen we niet over praten. En sowieso is er een ander topic voor.
https://gathering.tweaker...message/58025726#58025726
Het is geen illegale stream wat ik vraag, het is een nette, betaalde, stream die niet functioneert in NL, maar nergens vermeld stond op de F1 App.
Dat was weer een jaar daarvoor!hoevenpe schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:51:
[...]
Hij doet het nog, dat is beter dan in de McLaren vorig jaar...
Mensen, dit gaat over testen, niet over F1TV.
Nou, laten we zeggen dat ze F1TV ook aan het testen zijn, want echt lekker lopen doet het nog nietSeñor Sjon schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:56:
[mbr]Mensen, dit gaat over testen, niet over F1TV.[/]
Zelfs de pakken zijn minder rood dan normaal 
Toch al 1.8 km/h harder dan met de Renault tijdens de kwalificatie in 2018 (kunnen natuurlijk ook andere factoren zijn, maar blijft toch leukJobRapati schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:49:
[Afbeelding]
Max met hoogste top snelheid tot nu toe

@Jasphur Dat ligt aan het wasmiddel. 
We zitten wel in de dubbele getallen overigens.
11 Perez
33 Verstappen
44 Hamitlon
55 Sainz
77 Bottas
88 Kubica
99 Giovinazzi.
11 Perez
33 Verstappen
44 Hamitlon
55 Sainz
77 Bottas
88 Kubica
99 Giovinazzi.
Ondertussen al 34 rondjes dus het gaat lekker met die Honda/thomastvd schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:50:
Verstappen 320km/h
Perez 319km/h
Sainz 318km/h
Raikkonen 318km/h
Vettel 314km/h
Grosjean 307km/h
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Hij moet langer mee dan een halve Grand prix !backupdevice schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:58:
[...]
Ondertussen al 34 rondjes dus het gaat lekker met die Honda/
Wat is overigens de eis 5 a 6 grandprix?
Ik zie eerder een foto waarbij iemand iets te enthousiast aan de +saturation slider heeft getrokkenJasphur schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:57:
Zelfs de pakken zijn minder rood dan normaal
[Afbeelding]

Typisch pubquiz vraagjeSeñor Sjon schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:58:
@Jasphur Dat ligt aan het wasmiddel.
11 Perez
33 Verstappen
44 Hamitlon
55 Sainz
77 Bottas
88 Kubica
99 Giovinazzi.
21/3=7. Maar ze gaan eerder voor 21/5~4
Verstappen 10km/u langzamer dan Vettel in S2, andere sectoren redelijk gelijk (+2, -1). Is dat niet een DRS stuk?
Verstappen 10km/u langzamer dan Vettel in S2, andere sectoren redelijk gelijk (+2, -1). Is dat niet een DRS stuk?
Via Fabrega
Volgens mij is het net als vorig jaar max 3 motoren in het seizoen. 21 races, dus 7 races wil je geen gridstraf krijgenHeAdWaVe74 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:00:
[...]
Hij moet langer mee dan een halve Grand prix !
Wat is overigens de eis 5 a 6 grandprix?
Volgens mij, ik kan mij niet meer de bron herinneren, mikt Honda op zo'n 5 motoren dit seizoen.FastFred schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:02:
[...]
Volgens mij is het net als vorig jaar max 3 motoren in het seizoen. 21 races, dus 7 races wil je geen gridstraf krijgen
Dus 2x een gridstraf pakken.
Mooie vergelijking, duidelijk dat alleen de Merc en de RB de bovenste flap aan de bovenkant van de Wing endplate hebben zitten.
Die van Renault zweeft daar ergens in de buurt.
PSN
Vlak Kubica niet uit!rik86 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:08:
Vettel WC zo te zien dus, bijna 2 seconden sneller dan de rest van 't veld
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Hij heeft niet eens een auto!
Les vitesses de pointes enregistrées ce matin :
— Jeff Harvick (@JeffHarvick_) 18 februari 2019
Red Bull (Verstappen) 320km/h
Racing Point (Perez) 319km/h
McLaren (Sainz) 318km/h
Alfa Roméo (Raikkonen) 318km/h
Ferrari (Vettel) 314km/h
Haas (Grosjean) 307km/h#F1Testing
[ Voor 47% gewijzigd door nachtnet op 18-02-2019 12:13 ]
VET duidelijk aan het purplen en sandbaggen, laatste sector gewoon poot van het gas.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Hoe verhoudt dit tot vorig jaar?
Basement Bios ---- Exo-S
Ik vind dat ze op zn minst alvast WK punten kunnen geven voor snelste rondetijd en meeste laps tijdens een testdag..rik86 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:08:
Daniel stond vorig jaar bovenaan. Dus Leclerc gaat dit jaar sneller zijn dan Vettel en volgend jaar zit hij in een Renault.rik86 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:08:
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Dit topic is gesloten.
Let op:
Testdagen zeggen niks.
Officiële Live timing stream: YouTube: Pre-Season Test Timing Screen Track live van 9.00-13.00 en 14.00-18.00.
Nee, week twee wordt niet live uitgezonden.
Live-blogs:
https://www.formula1.com/...kAyTYvHmHm4gUBCPVn74.html
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.gptoday.net/n...ede-testweek-in-barcelona
https://www.gpupdate.net/...e-catalunya-1-maart-2019/
https://www.autosport.com...f1-test-two-day-four-2019
Testdagen zeggen niks.
Officiële Live timing stream: YouTube: Pre-Season Test Timing Screen Track live van 9.00-13.00 en 14.00-18.00.
Nee, week twee wordt niet live uitgezonden.
Live-blogs:
https://www.formula1.com/...kAyTYvHmHm4gUBCPVn74.html
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.gptoday.net/n...ede-testweek-in-barcelona
https://www.gpupdate.net/...e-catalunya-1-maart-2019/
https://www.autosport.com...f1-test-two-day-four-2019