Gat in de sponsoringmarkt
Die vent ga ik echt niet meer serieus nemen.demo31051987 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:13:
Marc Priestly over de testdagen en wat we geleerd hebben ervan:
[YouTube: MP234 - What did we learn from the 1st F1 test?]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Zit net nog even wat testwerk terug te kijken...maar wat betreft zgn. trillingen bij de Reb Bull... zou het niet zo kunnen zijn dat dat deels waar is? Je ziet in meerdere beelden ook wel daadwerkelijk de hoeken van diffusor echt bewegen (Lees:werken) Hoe gek is het dan om te denken dat de schoren in ondergaande afbeelding niet meer zijn dan het supporten van dat deel van diffusor omdat er door het extreme ontwerp (coke bottle) zo verschikkelijk veel lucht overheen komt, dat het misschien beter werkt dan in de winttunnel en/of CFD naar voren kwam?
Foto nogmaals.

-edit- nog een foto die duidelijker is, hier zie je dat specifiek de vanes op de diffusor (waar vermoeddelijk de horizontale support in gerealiseerd word) ondersteund is.

Zijn er trillingen? Ja, zijn die problematisch? Nee, de diffusor werkt gewoon veel harder dan verwacht, en zo wordt getest of het ontwerp herzien op dat punt nog meer voordeel op kan leveren. Als je het 2017 en 2018 ontwerp bekijkt dan stonden die bovenste lippen ook nog nooit zo steil als ze nu staan.
Nou wil ik de discussie niet opnieuw openbreken maar de hoeken geven op snelheid inderdaad wel wat mee zonder support, wellicht dus gewoon een luxe probleem voor RBR?
-edit 2- Max heeft woensdag ook specifiek dat stukje op de diffusor met flowfish er op gereden... klaarblijkelijk heeft het RBR hun aandacht ook...nadrukkelijk.
Foto nogmaals.

-edit- nog een foto die duidelijker is, hier zie je dat specifiek de vanes op de diffusor (waar vermoeddelijk de horizontale support in gerealiseerd word) ondersteund is.

Zijn er trillingen? Ja, zijn die problematisch? Nee, de diffusor werkt gewoon veel harder dan verwacht, en zo wordt getest of het ontwerp herzien op dat punt nog meer voordeel op kan leveren. Als je het 2017 en 2018 ontwerp bekijkt dan stonden die bovenste lippen ook nog nooit zo steil als ze nu staan.
Nou wil ik de discussie niet opnieuw openbreken maar de hoeken geven op snelheid inderdaad wel wat mee zonder support, wellicht dus gewoon een luxe probleem voor RBR?
-edit 2- Max heeft woensdag ook specifiek dat stukje op de diffusor met flowfish er op gereden... klaarblijkelijk heeft het RBR hun aandacht ook...nadrukkelijk.
[ Voor 19% gewijzigd door Turbo-Puppy op 22-02-2019 22:28 ]
Misschien een simpeler verklaring mogelijk. Bij bepaalde snelheden vervormt de diffuser. Door deze op zo'n simpele manier te verankeren kan er bekeken worden wat er gebeurt als deze niet vervormt of wat voor kracht er nodig is om deze tegen te houden. Als je die gegevens weet kan je berekenen hoe dik deze moet zijn om dat tegen te gaan. Vooral met extreme gewichtsbesparing zoals in de formule 1 kan dat gebeuren.Zijn er trillingen? Ja, zijn die problematisch? Nee, de diffusor werkt gewoon veel harder dan verwacht, en zo wordt getest of het ontwerp herzien op dat punt nog meer voordeel op kan leveren. Als je het 2017 en 2018 ontwerp bekijkt dan stonden die bovenste lippen ook nog nooit zo steil als ze nu staan.
Behoeft dus niets qua trillingen te betekenen. Maar gewoon te zwak uitgevoerd.
Met veel minder woorden precies wat ik bedoel.D-dark schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:32:
[...]
Misschien een simpeler verklaring mogelijk. Bij bepaalde snelheden vervormt de diffuser. Door deze op zo'n simpele manier te verankeren kan er bekeken worden wat er gebeurt als deze niet vervormt of wat voor kracht er nodig is om deze tegen te houden. Als je die gegevens weet kan je berekenen hoe dik deze moet zijn om dat tegen te gaan. Vooral met extreme gewichtsbesparing zoals in de formule 1 kan dat gebeuren.
Behoeft dus niets qua trillingen te betekenen. Maar gewoon te zwak uitgevoerd.
Er zit misschien wel een kern van waarheid in dit verhaal. In die zin dat RBR vrijwel altijd met vrij dunne achtervleugels heeft gereden. Hiervoor was ondersteuning met 1 enkele steunpilaar en lichte montage bij de rear wing endplates voldoende. Maar als ik het goed heb begrepen hebben ze vanaf testdag 3 met een achtervleugel gereden die extra veel downforce produceert zoals Mercedes en Ferrari die ook erop hebben zitten.Turbo-Puppy schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:17:
Zit net nog even wat testwerk terug te kijken...maar wat betreft zgn. trillingen bij de Reb Bull... zou het niet zo kunnen zijn dat dat deels waar is? Je ziet in meerdere beelden ook wel daadwerkelijk de hoeken van diffusor echt bewegen (Lees:werken) Hoe gek is het dan om te denken dat de schoren in ondergaande afbeelding niet meer zijn dan het supporten van dat deel van diffusor omdat er door het extreme ontwerp (coke bottle) zo verschikkelijk veel lucht overheen komt, dat het misschien beter werkt dan in de winttunnel en/of CFD naar voren kwam?
Foto nogmaals.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[YouTube: RedBull Honda RB15 On Track | F1 2019 Pre Season Testing | FullGasMedia]
In 2019 is echter de oppervlakte en hoogte van de achtervleugel in formaat toegenomen en daardoor is zeer waarschijnlijk ook de belasting (load) extra groot geworden. Bijna elk team heeft tegenwoordig minstens 2 steunpilaren naast de uitlaat die de achtervleugel ondersteunen maar RBR en STR blijven bij de enkele pilaar.
Het kan best zijn dat RBR hier een kleine vergissing heeft gemaakt in het berekenen hoeveel ondersteuning nodig is om excessief trillen van de achtervleugelconstructie te voorkomen. Mocht dit zo zijn dan kan dit denk ik wel relatief snel verholpen worden.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
oops..
[ Voor 94% gewijzigd door BasvanS op 22-02-2019 22:41 ]
Je weet dat dat een filmpje van 7 jaar oud is?
Bij McLaren nemen ze de zgn “Fire up” waarschijnlijk net even iets te letterlijk. Waar de meeste teams wat vage beelden met stofzuiger geluiden online gooien zetten ze McLaren gewoon heel de wagen in de brand. Wellicht dat het nog een trend gaat worden.
(wellicht te overvloede, maar het moge duidelijk zijn dat ik niet m'n geld verdien met video editing)
[ Voor 21% gewijzigd door Turbo-Puppy op 22-02-2019 23:28 ]
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:38:
...maar RBR en STR blijven bij de enkele pilaar.

[ Voor 114% gewijzigd door Remy op 22-02-2019 23:32 ]
Toch opvallend dat er zulke verschillen zitten tussen de diverse vleugels. Of ik moet het verkeerd zien in dit beeld, maar het lijkt wel alsof de Mercedes-vleugels (en de RBR-vleugel ook) verticaal uitlopen richting de zijkanten terwijl de Ferrari-vleugels meer vlak aflopen. Grappig om te zien dat er dermate verschillende inzichten ontstaan tijdens zo'n design-cyclus.Remy schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:54:
Wie heeft de mooiste voorvleugel-oplossing voor komend seizoen?
[Afbeelding]
Spoiler (hah!) - mijn mening:
spoiler:Ik vind die van Ferrari wel mooi
Ik vind die van Merc de mooiste trouwens
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Heb ik iets gemist? Waarom neem je hem niet meer serieus dan?asing schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:58:
[...]
Die vent ga ik echt niet meer serieus nemen.
Volgens mij nog niet voorbij gekomen
Zal ongetwijfeld met verschillen in downforce te maken hebben. Het "design" komt gewoon uit de windtunnel gerolt.naitsoezn schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 23:39:
[...]
Toch opvallend dat er zulke verschillen zitten tussen de diverse vleugels. Of ik moet het verkeerd zien in dit beeld, maar het lijkt wel alsof de Mercedes-vleugels (en de RBR-vleugel ook) verticaal uitlopen richting de zijkanten terwijl de Ferrari-vleugels meer vlak aflopen. Grappig om te zien dat er dermate verschillende inzichten ontstaan tijdens zo'n design-cyclus.
Ik vind die van Merc de mooiste trouwens
Altijd riskant in dit topickevlar01 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:07:
Volgens mij nog niet voorbij gekomen
Paulus07 in "[F1 2019] Barcelona Testdagen"
De verschillen in voorvleugels hadden we hiervoor ook al wel, bijvoorbeeld bij de vorige generatie vleugels. De verschillen waren wel iets subtieler, maar nog steeds waren er teams die meer downforce uit de voorvleugel wilden halen (bv Mercedes) en teams die de voorvleugel gebruikten om vooral de luchtstroom te conditioneren richting de rest (bargeboards, tea tray/splitter, vloer, bovenkant diffuser). Dit zag je bijvoorbeeld bij Red Bull. Dit hangt samen met andere keuzes van het design bijvoorbeeld hoeveel rake het chassis heeft.
Nog extremer is de split tussen inwash en outwash in de jaren rondom 2007. McLaren heeft de 2008 auto pas echt aan de praat gekregen toen ze van concept wisselden. Dit terwijl het een relatief stabiel tijdperk was qua regulaties, pas in 2009 kregen we weer brede vleugels en andere trucjes zoals een dubbele diffuser. https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=8303
Uiteindelijk is de keuze voor een voorvleugel onderdeel van een heel concept. Willen we vooral de DF uit de vloer halen, vooral uit de diffuser, hoeveel drag willen we (hoeveel vermogen heeft onze PU), willen we liever meer DF maar minder topsnelheid (RBR) of willen we graag veel topsnelheid en minder DF (Williams) etc etc. Dus dat we op dit moment zoveel variaties in voorvleugels hebben, da's niet zo gek.
Nog extremer is de split tussen inwash en outwash in de jaren rondom 2007. McLaren heeft de 2008 auto pas echt aan de praat gekregen toen ze van concept wisselden. Dit terwijl het een relatief stabiel tijdperk was qua regulaties, pas in 2009 kregen we weer brede vleugels en andere trucjes zoals een dubbele diffuser. https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=8303
Uiteindelijk is de keuze voor een voorvleugel onderdeel van een heel concept. Willen we vooral de DF uit de vloer halen, vooral uit de diffuser, hoeveel drag willen we (hoeveel vermogen heeft onze PU), willen we liever meer DF maar minder topsnelheid (RBR) of willen we graag veel topsnelheid en minder DF (Williams) etc etc. Dus dat we op dit moment zoveel variaties in voorvleugels hebben, da's niet zo gek.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Hij presenteert zich als iemand die weet waar hij het over heeft en insider info verstrekt. Als je dan dit topic volgt over Mr P dan zie je dat men aangeeft dat hij monteur is geweest. Dat is hij echter al een tijd niet meer en in zijn tijd zat hij bij McLaren. Dat si inmiddels 10 jaar geleden.demo31051987 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 08:00:
[...]
Heb ik iets gemist? Waarom neem je hem niet meer serieus dan?
Vervolgens probeert hij een verhaal de wereld in te helpen met een bron die niet eens in Barcelona was en het gaat over een verhaal wat een jaar of wat geleden misschien actueel was.
Kortom, Marc Priestley doet wat velen doen, hij gebruikt zijn verleden en wat verzinsels om overal een beetje in het nieuws te blijven.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
En waarom betekent dit dat hij niet weet waar hij het over heeft een dat hij geen insider info heeft?asing schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 11:01:
[...]
Hij presenteert zich als iemand die weet waar hij het over heeft en insider info verstrekt. Als je dan dit topic volgt over Mr P dan zie je dat men aangeeft dat hij monteur is geweest. Dat is hij echter al een tijd niet meer en in zijn tijd zat hij bij McLaren. Dat si inmiddels 10 jaar geleden.
Zijn dit feiten of vul je de gaten in jouw informatie op met je eigen aannames?asing schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 11:01:
[...]
Vervolgens probeert hij een verhaal de wereld in te helpen met een bron die niet eens in Barcelona was en het gaat over een verhaal wat een jaar of wat geleden misschien actueel was.
Is deze conclusie wel gerechtvaardigd? Ik heb echt geen aandelen Marc Priestley, maar volgens mij doe jij nu wat ook velen op internet doen: iemand afbranden zonder feiten of kennis.asing schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 11:01:
[...]
Kortom, Marc Priestley doet wat velen doen, hij gebruikt zijn verleden en wat verzinsels om overal een beetje in het nieuws te blijven.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Flowfish 
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
(N)iemand zin om er volgende week naar toe te rijden om daar poolshoogte te nemen, even kijken of ze wel echt zo hard gaan, de trillingen van de RB te checken, het roffeltje van het motortje horen, de bandenlucht op te snuiven?
Zo blijkt maar weer dat die “oude” Adrian Newey het goed verleert is.
Wat’n koning is het ook.
(Zelfs een leek als ik begrijp dat dit ongeveer wel de bedoeling is van het concept)
[ Voor 11% gewijzigd door Turbo-Puppy op 23-02-2019 14:57 ]
Zie trouwens net op Feestboek dat Ferrari volgende week iedere dag zowel Leclerc als Vettel in zal zetten (net als Mercedes).
Ehm, dat is de STR.Turbo-Puppy schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 14:55:
[...]
Zo blijkt maar weer dat die “oude” Adrian Newey het goed verleert is.![]()
Wat’n koning is het ook.
(Zelfs een leek als ik begrijp dat dit ongeveer wel de bedoeling is van het concept)
Geen idee wie die ontworpen heeft trouwens, nu Key weg is.
Zoals ik je zin lees, zet Mercedes ook Leclerc en Vettel inGrimmie187 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 15:16:
Zie trouwens net op Feestboek dat Ferrari volgende week iedere dag zowel Leclerc als Vettel in zal zetten (net als Mercedes).
[ Voor 27% gewijzigd door albino71 op 23-02-2019 15:27 ]
Ze rijden met een kont welke een doorontwikkeling is op de RB14. J.K. Is overigens in augustus 2018 al op non-actief gezet.albino71 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 15:26:
[...]
Ehm, dat is de STR.
Geen idee wie die ontworpen heeft trouwens, nu Key weg is.
Vanaf welk punt is het een RB14 dan ongeveer?Turbo-Puppy schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 15:28:
[...]
Ze rijden met een kont welke een doorontwikkeling is op de RB14. J.K. Is overigens in augustus 2018 al op non-actief gezet.
Alles achter de monocoque spreekt behoorlijk voor zich zelf. Voorvleugel en bargeboards zijn daarentegen niet eens een inspiratie noch illusstratie daarop.albino71 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 15:29:
[...]
Vanaf welk punt is het een RB14 dan ongeveer?
Overigens was dit alles voldoende evident voordat ik het benoemde. (Amus, F1tech, GPtoday etc...)
Volgende week helaas geen live beelden van F1tv / SKY, dus meer werk voor ons hier om alles in de gaten te houden, Ziggo doet wel het dagelijks "journaal".
Gerucht: Ted Kravitz lijkt ontslagen te zijn door SKY F1. (twitter gaat los op #tedgate #texit)
Analyse (voor zover je dat zo mag noemen) week 1 door Chandhok. 1/3 is iets minder interessant naar mijn mening, 2/3 geeft de langere stints mooi weer. Op de C2 is RBR gemiddeld iets sneller, maar dat compenseert MERC met een langere stint. Op de C3 is dit precies andersom. Ferrari is snel.

Gerucht: Ted Kravitz lijkt ontslagen te zijn door SKY F1. (twitter gaat los op #tedgate #texit)
Analyse (voor zover je dat zo mag noemen) week 1 door Chandhok. 1/3 is iets minder interessant naar mijn mening, 2/3 geeft de langere stints mooi weer. Op de C2 is RBR gemiddeld iets sneller, maar dat compenseert MERC met een langere stint. Op de C3 is dit precies andersom. Ferrari is snel.
(1/3) Bit of number crunching on one lap pace from testing week 1. Corrected the times to the C3 tyre. Obviously the tyre offset and fuel corrections are an educated guess but gives us a bit of a picture. Mercedes still sandbagging I think but Ferrari look good! #F1 #F1Testing pic.twitter.com/HHYDw72QU8
— Karun Chandhok (@karunchandhok) 23 februari 2019

(2/3) Looking at the long runs, Merc are the only team to do 2 full 66 lap GP distances as race sims. RBR and Merc seem very even on long runs on C2 tyre. Vettel did 2 stunningly fast runs on Wednesday with both C2 & C3 tyre - could be low fuel?? Fascinating poker game going on! pic.twitter.com/7OEY0oxqMk

(3/3) In other news, it does seem like the thermal tyre deg issues that have been a feature of the last few years is back again. Anyone who pushes too hard too soon has to back off for a lap or suffer 2 seconds of deg within just 15 laps.
Het lijkt idd wat magerder te worden volgende week.yorkick schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:00:
Volgende week helaas geen live beelden van F1tv / SKY, dus meer werk voor ons hier om alles in de gaten te houden, Ziggo doet wel het dagelijks "journaal".
[knip]
From February 18-21, subscribers will be able to watch eight hours of live track coverage from Barcelona per day, followed by a one-hour daily Review Show.
The Review Show then returns for Test 2, which runs from February 26 to March 1. Formula1.com and the Official F1 App will also feature extensive coverage from testing, including news, video and exclusive features.
Testing, one, two ...
Huh? Zenden ze serieus niet meer de hele testdagen uit? Dat was hoofdzakelijk de reden dat ik voor pro ben gegaan
Ik mag aanemen dat de FOM niet wat lukrake afspraken heeft gemaakt tijdens de borrel met wat broadcasters. Ik ga er derhalve vanuit dat we gewoon gaan krijgen waarvoor we betalen, met of zonder dat slappe gelul er bij. Liever niets zelfs (FX).MikeyMan schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:59:
Huh? Zenden ze serieus niet meer de hele testdagen uit? Dat was hoofdzakelijk de reden dat ik voor pro ben gegaan
Heeft dit overigens betrekking..welks zins dan ook op het mogelijke ontslag van Ted Kravitz? Lijkt iets te rommelen bij Sky momenteel.
Hier baal ik ook van. Had blijkbaar beter moeten opletten toen ik mijn f1tv pro abo kocht... nou ja, ook voor de races / sky commentaar gekocht natuurlijk.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Ja, maar ... Van 09:00-13:00 en 14:00-18:00 is toch 8 uur?hardware-lover schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:34:
[...]
Het lijkt idd wat magerder te worden volgende week.
From February 18-21, subscribers will be able to watch eight hours of live track coverage from Barcelona per day, followed by a one-hour daily Review Show.
The Review Show then returns for Test 2, which runs from February 26 to March 1. Formula1.com and the Official F1 App will also feature extensive coverage from testing, including news, video and exclusive features.
EDIT: Oeps... @peeth. Je hebt gelijk.. De dagen vliegen voorbij..
Maar binnenkort is het Maart en kunnen we genieten van de F1..
[ Voor 9% gewijzigd door Edd op 23-02-2019 18:32 ]
-
Ja, maar ... het is inmiddels al 23 februariEdd schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:13:
[...]
Ja, maar ... Van 09:00-13:00 en 14:00-18:00 is toch 8 uur?
Vincere Per Belli
Leuk filmpje, waar in het begin word ingegaan op die twee pilaartjes die een paar ronden achterop de Red Bull zaten. Er zat tijdens die test een andere vleugel op de auto. excuses als deze al gepost was maar ik had hem zo snel niet gezien in dit topic...
at your service
Wees er niet zo zeker van dat je tijdens de races Engels commentaar hebt. Er is alleen bevestigd dat er Nederlands commentaar is, maar op de vraag of er voor de Nederlanders ook Engels commentaar is wordt niet geantwoord.vliegnerd schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:04:
Hier baal ik ook van. Had blijkbaar beter moeten opletten toen ik mijn f1tv pro abo kocht... nou ja, ook voor de races / sky commentaar gekocht natuurlijk.
edit: bovenstaande aan de hand van het bekijken van het @f1help twitter account.
[ Voor 7% gewijzigd door beany op 24-02-2019 09:56 ]
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
De support heeft al heel lang geleden aangegeven dat er Engels commentaar beschikbaar komt in Nederland (net als Frans, Duits en Spaans).beany schreef op zondag 24 februari 2019 @ 09:52:
[...]
Wees er niet zo zeker van dat je tijdens de races Engels commentaar hebt. Er is alleen bevestigd dat er Nederlands commentaar is, maar op de vraag of er voor de Nederlanders ook Engels commentaar is wordt niet geantwoord.
edit: bovenstaande aan de hand van het bekijken van het @f1help twitter account.
Vrij logisch ook lijkt me, ze bieden het overal, behalve in Belgie waar er een conflict is wbt Engels commentaar met de uitzendgerechtigde. (En dat was nog een oude pre-Liberty-deal)
edit: bovendien https://f1tv.formula1.com/NL/content-schedule
[ Voor 18% gewijzigd door P.K. op 24-02-2019 11:31 ]
je kon tijdens het testen ook gewoon voor FX kiezenTurbo-Puppy schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:04:
[...]
Ik mag aanemen dat de FOM niet wat lukrake afspraken heeft gemaakt tijdens de borrel met wat broadcasters. Ik ga er derhalve vanuit dat we gewoon gaan krijgen waarvoor we betalen, met of zonder dat slappe gelul er bij. Liever niets zelfs (FX).
Ik verwacht dat Will nog steeds de ochtend sessie doet. Maar data de middag voort zonder commentary zal zijn?
@Turbo-Puppy Je krijgt waar je voor betaalt hoor, was vooraf al bekend dat alleen tijdens testweek 1 live beelden uitgezonden zouden worden. En dit is al veel beter dan afgelopen jaren.
[YouTube: F1 2019 Pre-Season Week 1 All Onboards Compilation]
[YouTube: F1 2019 Pre-Season Week 1 All Onboards Compilation]
[ Voor 54% gewijzigd door yorkick op 24-02-2019 12:22 ]
Dat is mij dan even ontgaan. Ik was in de veronderstelling dat week 2 ook gewoon live te volgen was.yorkick schreef op zondag 24 februari 2019 @ 12:14:
@Turbo-Puppy Je krijgt waar je voor betaalt hoor, was vooraf al bekend
Dus om het nog 1 keer duidelijk te gebben.
- Testweek 2 begint pas dinsdag
- Wordt niet live uitgezonden
- en zegt nog steeds niks.
Hopelijk gaan de grote f1 sites mooie vergelijking maken van de testweek 1 en de 2 auto's, zodat we kunnen zien wat voor moois ze gemaakt hebben in een week.
Voor mij de hopelijke uitkomsten.
- Hopelijk draaid Williams veel ronde
- gaan we nog een plof motor zien in zijn natuurlijk habitat.
- Zijn de 3 grote jongens na genoeg even snel
- F1.5 nog steeds bestaat alleen nu op minder dan 1 seconde van de top 3.
Melbourne here we come.....
Hopelijk gaan de grote f1 sites mooie vergelijking maken van de testweek 1 en de 2 auto's, zodat we kunnen zien wat voor moois ze gemaakt hebben in een week.
Voor mij de hopelijke uitkomsten.
- Hopelijk draaid Williams veel ronde
- gaan we nog een plof motor zien in zijn natuurlijk habitat.
- Zijn de 3 grote jongens na genoeg even snel
- F1.5 nog steeds bestaat alleen nu op minder dan 1 seconde van de top 3.
Melbourne here we come.....
Maar, maar... maar... maar.... NO FAIR!TrekDr0p schreef op maandag 25 februari 2019 @ 01:00:
Dus om het nog 1 keer duidelijk te gebben.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Het is niet helemaal waar... er zou worden geevalueerd of week 2 wel of niet zou worden uitgezonden. Het is allemaal nog wat onduidelijk, maar er bestaat een kans dat ze het wel gaan uitzenden.
Heb op twitter de vraag al uitgezet.
Erg jammer als het niet wordt uitgezonden. Net besloten om voor F1tv pro te gaan, zodat ik eindelijke fatsoenlijk naar Engels commentaar kan luisteren tijdens de races i.p.v. Duits (of NL.). Deze week naar de tests kijken had dan wel mooi geweest.
Verder lees ik hier en daar dat Ted misschien naar F1tv gaat? Ik ben benieuwd hoe dat platform zich gaat ontwikkelen verder, maar heb er wel vertrouwen in dat ze een mooie basis hebben om verder op te bouwen.
Het zou mooi zijn als we straks spoilervrije linkjes krijgen naar de verschillende sessies, zodat je ook als 10 min. te laat bent gewoon de race kan aanzetten.
Verder lees ik hier en daar dat Ted misschien naar F1tv gaat? Ik ben benieuwd hoe dat platform zich gaat ontwikkelen verder, maar heb er wel vertrouwen in dat ze een mooie basis hebben om verder op te bouwen.
Het zou mooi zijn als we straks spoilervrije linkjes krijgen naar de verschillende sessies, zodat je ook als 10 min. te laat bent gewoon de race kan aanzetten.
@yorkick Ik vind tweet 3/3 ook wel interessant hoor. Maar ik verwacht geen klappende banden dit jaar. Niet zoals bij BOT in Baku in ieder geval.
@Erapaz Dat Ted naar F1TV gaat is tot nu toe alleen nog maar een wens van de fans van Ted
Er zijn voor zover ik weet geen concrete bronnen die vermelden wat Ted gaat doen. Zijn Twitter is overigens erg stil...
@Erapaz Dat Ted naar F1TV gaat is tot nu toe alleen nog maar een wens van de fans van Ted
Er zijn voor zover ik weet geen concrete bronnen die vermelden wat Ted gaat doen. Zijn Twitter is overigens erg stil...
Mja bij F1TV hebben ze Ted eigenlijk ook niet nodig want Will neemt die rol al wel op zich. Wellicht Channel 4 (die missen nu een pitreporter volgens mij), maar wellicht is het Sky of niets voor hem. Vraag me nog wel af wat precies de redenen zijn om Ted niet meer bij Sky te hebben. Had het idee dat het 1 van de weinige presentatoren daar was met überhaupt een fanbase. Misschien gaat ie freelancen, maar gezien de stilte denk ik dat ie zijn opties aan het overwegen is.
Die klapband was toch het gevolg van rotzooi op de baan? Bij de SC herstart was er een aanvaring (niet meer zeker of het MAG vs GAS was of een ander) waarbij er rotzooi op de baan was gekomen waar BOT overheen reed. Dat was dus geen klapband door slijtage.Jasphur schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:39:
@yorkick Ik vind tweet 3/3 ook wel interessant hoor. Maar ik verwacht geen klappende banden dit jaar. Niet zoals bij BOT in Baku in ieder geval.
Laatste klapbanden die bij mij staan was Silverstone 2017 waar in de laatste ronde(n) zowel RAI als VET een klapband hadden. Bij VET was het puur door te lang door te rijden, en bij RAI was het een onbekende oorzaak (mogelijk fabricagefout).
Edit:
Oh, Stroll hebben we dit jaar natuurlijk ook nog gehad met een klapband. Volgens mij was het daar ook slijtage door te lang door te rijden (en waarschijnlijk wat verremmen hier en daar
[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 25-02-2019 10:04 ]
Wat ik dus zo waardeloos vind is dat donderdag en vrijdag waarschijnlijk de PU's opengedraaid gaan worden. Week een is zinloos, week twee is veel interessanter.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ook precies mijn gedachten en de reden dat ik hier in december al 2 dagen vrij voor ingepland had. Week 1 interesseert me verder weinig.DaniëlWW2 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:18:
Wat ik dus zo waardeloos vind is dat donderdag en vrijdag waarschijnlijk de PU's opengedraaid gaan worden. Week een is zinloos, week twee is veel interessanter.
Er is overigens nog hoop... ze hebben vooralsnog niet op Twitter geantwoord met een definitief “nee”
Is er wel een live timing board oid.?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Volgens mij is dat meer een gevalletje "de wens is de vader van de gedachte". Hoop, maar geen enkele substantie.Erapaz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:13:
Verder lees ik hier en daar dat Ted misschien naar F1tv gaat?
Er valt nog wel wat te verbeteren. Een pauzeknop en terug kunnen spoelen in de stream zou welkom zijn bijvoorbeeld.Ik ben benieuwd hoe dat platform zich gaat ontwikkelen verder, maar heb er wel vertrouwen in dat ze een mooie basis hebben om verder op te bouwen.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Was deze week niet een test voor zowel SKY als F1TV en andere zenders een soort van test om te kijken hoeveel interesse er sowieso zou zijn?
Hoeveel zin heeft dat als je er pas volgend jaar op gaat acteren?Jasphur schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:30:
Was deze week niet een test voor zowel SKY als F1TV en andere zenders een soort van test om te kijken hoeveel interesse er sowieso zou zijn?
Dan moet je wel op basis van de eerste week je conclusies trekken actie ondernemen.
Gezien de hoeveelheid aanhang hier, zullen ze al best wel wat abonnementjes hebben verkocht.
[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 25-02-2019 10:37 ]
Ik kan me zo voorstellen dat je niet "even" last-minute een compleet team ter plekke hebt + sateliettijd hebt geregeld. Je hebt cameramensen nodig, regie, montage, presentatoren... Dus als je zoiets niet vooraf gepland hebt, dan doe je dat ook niet even on-the-fly.MikeyMan schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:31:
[...]
Hoeveel zin heeft dat als je er pas volgend jaar op gaat acteren?
Dan moet je wel op basis van de eerste week je conclusies trekken actie ondernemen.
Gezien de hoeveelheid aanhang hier, zullen ze al best wel wat abonnementjes hebben verkocht.
Dat snap ik, maar dat maakt het niet minder vreemd om voor één week te plannen, terwijl er twee weken zijn.ATS schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:40:
[...]
Ik kan me zo voorstellen dat je niet "even" last-minute een compleet team ter plekke hebt + sateliettijd hebt geregeld. Je hebt cameramensen nodig, regie, montage, presentatoren... Dus als je zoiets niet vooraf gepland hebt, dan doe je dat ook niet even on-the-fly.
Ofwel de laatste week uitzenden, ofwel beide weken uitzenden was m.i. beter te verdedigen geweest.
Is dit niet eigenlijk een discussie voor het "waar te kijken" topic? 
@MikeyMan Mwah, er zijn afgelopen week enorm veel tips, opmerkingen, klachten en noem maar op over Twitter gegooid. Vrij veel dingen die voordat het seizoen begint opgelost kunnen worden.
@MikeyMan Mwah, er zijn afgelopen week enorm veel tips, opmerkingen, klachten en noem maar op over Twitter gegooid. Vrij veel dingen die voordat het seizoen begint opgelost kunnen worden.
Driver line-up Barcelona, tweede testweek:
Dinsdag 26 februari: Pierre Gasly
Woensdag 27 februari: Max Verstappen
Donderdag 28 februari: Pierre Gasly
Vrijdag 1 maart: Max Verstappen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Wordt een rustige testweek dusbasvn schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:49:
Ik vraag mij überhaupt af of ze resultaten van het testen van vorige week deze week al hebben kunnen fixen aan de auto's. Binnen IT projecten lukt dat meestal niet, laat staan als het om mechanica gaat. Mocht er iets opnieuw moeten worden ontworpen lijkt mij dit vrij ambitieus, hier gaat toch een vrij uitgebreid stappenplan aan vooraf (3d-printer, windtunnel, etc)
Het zal super kort dag zijn, maar als ze al een 2e vloer klaar hadden zouden ze hier op extra versteviging aan kunnen brengen (mocht het zo zijn dat de 1e vloer niet stijf genoeg was) dan heb je iig on track testen van wat dat doet.
een treffende spreuk
Verwijderd
Hou ons op de hoogteTurbo-Puppy schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:21:
[...]
Ook precies mijn gedachten en de reden dat ik hier in december al 2 dagen vrij voor ingepland had. Week 1 interesseert me verder weinig.
Er is overigens nog hoop... ze hebben vooralsnog niet op Twitter geantwoord met een definitief “nee”
Je moet dit testen anders zien. Het is meer een soort controle over wat de computer heeft berekend. Het testen van individuele onderdelen is al lang en breed gebeurt. De grotere teams hebben ook hele teams aan personeel welk zo veranderingen in onderdelen kan ontwerpen, maken, testen en aanbrengen op de auto. Dit is uren werk en voor veel onderdelen kan dit gewoon de volgende ochtend al op de auto zitten. Grote dingen hebben meer tijd nodig natuurlijk omdat deze meer invloed heeft en dus meer mee getest moet worden. Een nieuwe vleugel maken ze misschien in een paar uurtjes, maar zowel de simulatie als windtunnel tests nemen meer tijd in beslag. Deze aanpassing zie je ook door het seizoen heen. Dan is het uitgebreid getest.Woudloper schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:29:
Ik vraag mij überhaupt af of ze resultaten van het testen van vorige week deze week al hebben kunnen fixen aan de auto's. Binnen IT projecten lukt dat meestal niet, laat staan als het om mechanica gaat. Mocht er iets opnieuw moeten worden ontworpen lijkt mij dit vrij ambitieus, hier gaat toch een vrij uitgebreid stappenplan aan vooraf (3d-printer, windtunnel, etc)
Ik denk dat je iets te kort door de bocht gaat. Een vleugel produceren in de F1 duurt een paar dagen.DoeEensGek schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:44:
[...]
Een nieuwe vleugel maken ze misschien in een paar uurtjes,
Max gaat vrijdag raggen dusbasvn schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:49:
Wat @Razorbite zegt, denk ik dat jouw stelling @DoeEensGek rondom de ontwikkelingen aan een nieuwe vleugel iets meer werk in handen nemen. Als ik denk aan die film van RedBull vorige jaar over het proces rondom één boutje vraag ik mij af of er écht niet meer bij komt kijken.Razorbite schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:46:
Ik denk dat je iets te kort door de bocht gaat. Een vleugel produceren in de F1 duurt een paar dagen.
@WoudloperRazorbite schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:46:
[...]
Ik denk dat je iets te kort door de bocht gaat. Een vleugel produceren in de F1 duurt een paar dagen.
Wat ik bedoelde is echt het produceren. Ik probeerde ook aan te geven, zoals jullie ook doen, dat het gehele proces daarvan wel langer duurt. Het ontwerpen kan natuurlijk tig keer overnieuw als de resultaten niet gewenst zijn.
Kleine kanttekening is natuurlijk dat ook omgaat hoe geolied de fabriek is en hoeveel personeel erop duikt en hoeveel druk er staat.
Ik heb het puur over het produceren. Dat kost een paar dagen. Inclusief ontwerpen hebben we het over weken.DoeEensGek schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:10:
[...]
@Woudloper
Wat ik bedoelde is echt het produceren. Ik probeerde ook aan te geven, zoals jullie ook doen, dat het gehele proces daarvan wel langer duurt. Het ontwerpen kan natuurlijk tig keer overnieuw als de resultaten niet gewenst zijn.
Kleine kanttekening is natuurlijk dat ook omgaat hoe geolied de fabriek is en hoeveel personeel erop duikt en hoeveel druk er staat.
Ach, dus donderdag gaat er ook nog niks gebeuren. Op Vrijdag rijden namelijk beide Mercedes en Ferrari coureurs en Verstappen. Dan gaan de PU's dus eens opengedraaid worden.basvn schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:49:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Van mij mag die dat ding nog voor de middag zelfs helemaal kort rijden als daartegenover een 1:15:8 op de klok staat.
Vorig jaar en in 2017 kwam ik net aanlopen toen hij z’n last friday knal rondje deed. Erg indrukwekkend!
*zoek even het filmpje.
-edit- deze dus.
[ Voor 10% gewijzigd door Turbo-Puppy op 25-02-2019 12:14 ]
YouTube: Williams Production of a new front wingDoeEensGek schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:10:
[...]
@Woudloper
Dit is een oud filmpje uit 2011. Maar de basics van het autoclaveren enzo zijn nog steeds hetzelfde.
Vrijdag is mijn eerste dag bij mijn nieuwe werkgeverDaniëlWW2 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:12:
[...]
Ach, dus donderdag gaat er ook nog niks gebeuren. Op Vrijdag rijden namelijk beide Mercedes en Ferrari coureurs en Verstappen. Dan gaan de PU's dus eens opengedraaid worden.
Verwijderd
Dat is mooi. Weet je nieuwe baas meteen dat je niet gestoord wil worden tijdens F1.. en dat bellen tijdens F1 weekend ook verboden is.
Ik snap persoonlijk wel dat ze meer aandacht geven aan de eerste week. Niet zozeer vanwege de tests zelf maar die eerste week is natuurlijk wel de eerste echte blik op de nieuwe auto's in actie en kan er veel gezegd worden over alle nieuwe vleugels en andere snufjes.
Als je de tweede week alleen zou coveren dan zijn al die nieuwtjes natuurlijk voor de voeten weg gemaaid en kan het eigenlijk alleen over de tests zelf gaan. Daar valt volgens mij uiteindelijk veel minder over te zeggen.
(even vanuit het perspectief van interessante TV)
Al blijft alles coveren natuurlijk beter
Als je de tweede week alleen zou coveren dan zijn al die nieuwtjes natuurlijk voor de voeten weg gemaaid en kan het eigenlijk alleen over de tests zelf gaan. Daar valt volgens mij uiteindelijk veel minder over te zeggen.
(even vanuit het perspectief van interessante TV)
Al blijft alles coveren natuurlijk beter
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Voor wie het nog eens zou willen weten van de voorgaande jaren.
2017
2018
2017
2018
Testing, one, two ...
Er zit inderdaad een stappenplan aan vast, maar waarschijnlijk niet zoals je denkt.Woudloper schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:29:
Er is niet één auto, maar een instantie wat men gesimuleerd/gemeten de ideale auto vindt en welke ze gezien de omstandigheden in de fabriek en wat betreft de planning in elkaar hebben kunnen zetten. Zie het daarnaast als één groot modulair pakket. Met grote modules (motor, transmissie, cockpit, vleugels, etc...) en kleine (zijspiegels, voorvleugel, luchthappers, etc...).
Strategisch en tactisch
De grote beslissingen worden genomen door de hoofdontwerper. (Motor-ontwerp/vorm, welk % downforce komt van welk deel van de auto? Hoe ziet het pakket eruit? etc...) Die duren ook het langste om te ontwikkelen en dat hebben ze dus de afgelopen 6 maanden gedaan.
En het ontwikkelen houdt niet op, want daar gaan ze gewoon mee door. Echter, de vruchten daarvan zullen ze pas over maanden kunnen plukken. Als uit de tests in Barcelona blijkt dat de metingen voor deze onderdelen niet overeen komen met de computersimulatie hebben ze dus ook een achterstand van maanden.
Operationeel
Voor de onderdelen van de modules (vooral aero is een enorm belangrijk en complex onderdeel) en kleinere onderdelen, is het een kwestie van optimaliseren. Dit houdt in dat men voor elke module constant op zoek is naar verbeteringen. Als men die vindt, moet gekeken worden of en hoe dat in het grotere geheel past.
Tijdens de testweek in Barcelona wordt vooral informatie verzameld (real-world metingen) om aan te tonen dat het ontwerp klopt. Ofwel: Dat de werkelijkheid overeenkomt met de simulatie. Met de metingen kan bij match doorontwikkeld worden, bij mismatch valt men terug op een alternatief ontwerp of moet men terug naar de tekentafel.
Voorbeeld: Als het team het kan veroorloven ligt de motor waarschijnlijk al in de fabriek en wordt onderdeel voor onderdeel gedemonteerd en bekeken om te zien wat een dergelijke mileage met de (nieuwe en bestaande) onderdelen doet.
Komende maand zal dus nog volledig staan in het ontwikkelen van de auto, maar nu met metingen over de gevolgen die de grote en kleine ontwerpbeslissingen hebben gehad op de instantie van die auto. Reken maar dat er dinsdag een compleet nieuwe instantie van die auto staat. Die was natuurlijk al in de maak en zal in strategisch en tactisch opzicht nagenoeg hetzelfde zijn als vorige week, maar op details zullen er wel degelijk verschillen in zitten.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
@basvn RB was ook al bekend.
zie nu dat ik je zelf quote...basvn schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:49:
[ Voor 5% gewijzigd door Snowhite0901 op 25-02-2019 14:03 ]
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Ik kwam deze tegen op twitter van t circuit. kan er weinig aan doen dat die hem niet volledig invullenSnowhite0901 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:02:
@basvn RB was ook al bekend.
[...]
zie nu dat ik je zelf quote...
Maar, er is dus definitief bekend dat er helemaal geen coverage is morgen?
Blijft op zowel Twitter als FB wel erg stil rond die vraag.MikeyMan schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:48:
Maar, er is dus definitief bekend dat er helemaal geen coverage is morgen?
Renault 2019 Winter Testing 02 line up:
Tuesday: Nico / Daniel
Wednesday: Daniel / Nico
Thursday: Nico / Daniel
Friday: Daniel / Nico
Deze was ook nog niet helemaal ingevuld.
Tuesday: Nico / Daniel
Wednesday: Daniel / Nico
Thursday: Nico / Daniel
Friday: Daniel / Nico
Deze was ook nog niet helemaal ingevuld.
Nog een uur in spanning zitten of er nou wel of niet wat komt?
Wat komt?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik neem aan F1 TV Pro waarvan nog steeds niet bevestigd is dat ze wel zullen uitzenden. Omdat in de initiele aankondiging stond dat het een proef zou zijn in de eerste week die mogelijk doorgetrokken zou worden naar de tweede week. Maar dat dat ook gebeurd is nog niet aangegeven.
Ga er maar niet van uit.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Sky sports: https://www.skysports.com/f1/live-blog
Jack of all trades, master of none
Nou spannend hoor. Nieuwe vleugels spotten op RB en Merc ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Nvm
[ Voor 97% gewijzigd door Jasphur op 26-02-2019 08:43 ]
Ff paar posts naar boven kijkenJasphur schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:38:
Dit vind ik een onwijs tof camerastandpunt. Maar dan weer niet tijdens de race voor mij.
Video in de tweet.
[Twitter]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Denk op de Mercedes zowieso niet, RBR ben ik benieuwd naar.loekf2 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:32:
Nou spannend hoor. Nieuwe vleugels spotten op RB en Merc ?
Red Bull: Mercedes in de problemen als ze de voorvleugel aan moeten passen
Volgens Newey zou RBR redelijk makkelijk van concept kunnen wijzigen.
Ergens zou het me nog niet verbazen ook als ze in melbourne ineens met een ferrari voorvleugel staan.
Onder het mom van we wisten al dat het zou gaan werken.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Afgaande op Newey en Horner hebben ze de Torro Rosso/Sauber/Ferrari FW in de windtunnel gehad. Ik zou hem er inderdaad niet opschroeven deze week. Ze hebben ook de Torro Rosso data natuurlijk, dus weten hoe zo'n vleugel zich verhoudt tot de windtunnel en sims.Bastie-88 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:41:
[...]
Denk op de Mercedes zowieso niet, RBR ben ik benieuwd naar.
Red Bull: Mercedes in de problemen als ze de voorvleugel aan moeten passen
Volgens Newey zou RBR redelijk makkelijk van concept kunnen wijzigen.![]()
Ergens zou het me nog niet verbazen ook als ze in melbourne ineens met een ferrari voorvleugel staan.
Onder het mom van we wisten al dat het zou gaan werken.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Alleen niet ten opzichte van de andere earo op hun auto, de resterende earo van redbull (bargeboards, achtervleugel e.d.) zullen ook allemaal afgestemd moeten worden op de veranderde voorvleugel lijkt me. Lijkt me erg riskant om enkel de windtunnel te gebruiken als uitgangspunt.loekf2 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:45:
[...]
Afgaande op Newey en Horner hebben ze de Torro Rosso/Sauber/Ferrari FW in de windtunnel gehad. Ik zou hem er inderdaad niet opschroeven deze week. Ze hebben ook de Torro Rosso data natuurlijk, dus weten hoe zo'n vleugel zich verhoudt tot de windtunnel en sims.
Nja dat aanpassen en of het gaat werken laat ik maar aan de specialisten over (zoals Newey + crew) 
Maar verwacht niet 1 aanpassing
Maar verwacht niet 1 aanpassing
Die pitflapjes van MCL hangen er nog in ieder geval
Lineup vandaag
Mercedes: Lewis Hamilton/Valtteri Bottas
Ferrari: Leclerc/Vettel
Red Bull: Pierre Gasly
McLaren: Lando Norris
Renault: Nico Hulkenberg/Daniel Ricciardo
Alfa Romeo: Giovinazzi
Haas: Kevin Magnussen
Racing Point: Lance Stroll
Toro Rosso: Alex Albon
Williams: George Russell
Zo, sessie #2!
Mijn bingokaart:
Merc: Echte pace laten zien, en wellicht andere voorvleugel (last minute probeersel)
Fer: Vroem vroem, gas erop. Zat km's gemaakt al, kleine changes. Zijn denk ik klaar voor het seizoen al.
Rbr: Echte pace laten zien, kwalificatie runs, party mode
Ren: Long runs maken. Korte kwalificatieruns vorige week al gezien.
Rp: Lastig. geen idee
Haa: Ook geen idee to be honest..
Mcl: Hoop dat ze de pace van voorgaande jaren achter zich kunnen laten.
Str: Aparte aero, Fer / Ar like voorvleugel, met voor de rest volgens mij een andere 'achterkant'
Ar: Gaan volgens mij vrij goed, long runs maken.
Wil: Tjah, ik denk dat alle parts nu wel uit de fabriek zijn gekomen en mee zijn naar Barca. Long runs, kwalificatieruns, veel km's maken.. The whole nine yards..
Mooi nietszeggend lijstje, maargoed, we zitten er in elk geval weer klaar voor
Mijn bingokaart:
Merc: Echte pace laten zien, en wellicht andere voorvleugel (last minute probeersel)
Fer: Vroem vroem, gas erop. Zat km's gemaakt al, kleine changes. Zijn denk ik klaar voor het seizoen al.
Rbr: Echte pace laten zien, kwalificatie runs, party mode
Ren: Long runs maken. Korte kwalificatieruns vorige week al gezien.
Rp: Lastig. geen idee
Haa: Ook geen idee to be honest..
Mcl: Hoop dat ze de pace van voorgaande jaren achter zich kunnen laten.
Str: Aparte aero, Fer / Ar like voorvleugel, met voor de rest volgens mij een andere 'achterkant'
Ar: Gaan volgens mij vrij goed, long runs maken.
Wil: Tjah, ik denk dat alle parts nu wel uit de fabriek zijn gekomen en mee zijn naar Barca. Long runs, kwalificatieruns, veel km's maken.. The whole nine yards..
Mooi nietszeggend lijstje, maargoed, we zitten er in elk geval weer klaar voor
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Dan liever een camera bovenop de air intake die kan draaien. Iets wat ik al vaker voorbij heb zien komen. Nu is het net zo'n selfie camera opname.
[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 26-02-2019 08:58 ]
"When you grow up your heart dies"
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Testdagen zeggen niks.
Officiële Live timing stream: YouTube: Pre-Season Test Timing Screen Track live van 9.00-13.00 en 14.00-18.00.
Nee, week twee wordt niet live uitgezonden.
Live-blogs:
https://www.formula1.com/...kAyTYvHmHm4gUBCPVn74.html
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.gptoday.net/n...ede-testweek-in-barcelona
https://www.gpupdate.net/...e-catalunya-1-maart-2019/
https://www.autosport.com...f1-test-two-day-four-2019
Testdagen zeggen niks.
Officiële Live timing stream: YouTube: Pre-Season Test Timing Screen Track live van 9.00-13.00 en 14.00-18.00.
Nee, week twee wordt niet live uitgezonden.
Live-blogs:
https://www.formula1.com/...kAyTYvHmHm4gUBCPVn74.html
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.gptoday.net/n...ede-testweek-in-barcelona
https://www.gpupdate.net/...e-catalunya-1-maart-2019/
https://www.autosport.com...f1-test-two-day-four-2019