Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[F1 2019] Barcelona Testdagen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 57 Laatste
Acties:
  • 227.646 views

Onderwerpen

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:11
DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:25:
[...]

Gisteren was denk ik ook wel de minst informatieve dag van de week. :P
Verder zijn deze topics ooit ontstaan vlak nadat een of ander 18 jarig jochie opeens in een topteam werd gezet, meteen de eerste race won waarna het normale F1 topic totaal explodeerde en het tijd werd voor aparte topics per race. Was zeker niet iedereen het mee eens, maar het bleek wel te werken. Het is dus wat minder serieus. :)
Devian in "Actualiteit, Sport & Politiek - Terugkoppelingtopic"

O-)

https://wren.co/join/Devian

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:07
NotSoSteady schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:26:
Ik snap het gezeur over dit topic niet zo goed. Er wordt af en toe een grapje gemaakt, sjonge jonge het is wat zeg.

[Afbeelding]
Dat hoort een beetje bij Tweakers toch. Nerdachtige flauwe/bijdehante grapjes en we lossen graag voor niets alle wereldproblematiek op waar honderden miljoenen budget en knappe koppen nog niet opgekomen zijn :+

Al met al vrij rustige dag als ik zo lees hier. Meest opmerkelijke was nog wel de Renault die stuk gaat als ze een keer gas geven.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Adlermann schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:26:
[Afbeelding]

Ze hebben bij Honda weleens minder vrolijk gekeken tijdens de testdagen :)
Honda heeft na 2017 dan ook haar leiderschap omgegooid. Tanabe was nieuw voor exclusief de taken bij het circuit, maar veel belangrijker is dat Yasuaki Asaki er sinds begin 2018 de baas is in Sakura. Die laatste is nou niet bepaald een tweederangs engineer. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

World Citizen schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:22:
[...]

Ahhh, ik dacht dat dit topic gewoon heel gericht was op testdagen, en bv de discord server voor wat meer slow chat.

Hoe dan ook, het topic is zeker nuttig, en de pins gebruik ik ook. Maar het is niet zo concreet en informatief als de meeste topics onder het T.net beleid.

Keerzijde van mijn "klacht" is dat de slowchatters vaak ook de leuke info geven, dus dat je die dan hier gaat missen.

Ik ben dus heel blij met de aandacht ruimte die GoT aan F1 geeft, maar vond mijzelf gisteren alleen te veel scrollen.
1 korte blik op F1Today en ik weet meteen weer waarom ik liever op GoT zit.
De Haas / WDC confirmed posts skim ik overheen en vind ik persoonlijk niet zo hinderlijk. Maar ieder zijn eigen mening uiteraard. :)

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:53
RBR rijdt nu weer zonder die extra steunen bij de achtervleugel

edit: iets onder de vleugel dus

[ Voor 7% gewijzigd door erik91 op 21-02-2019 17:37 ]

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:17
Haha. Buxton vindt de Efteling eng.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Even een review van de Efteling tussendoor .. haha

Dat betekent, stam + t .

• ietse
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-11 13:16
Hmm, lekker lekker

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:35:
[...]

Honda heeft na 2017 dan ook haar leiderschap omgegooid. Tanabe was nieuw voor bij het circuit, maar veel belangrijker is dat Yasuaki Asaki er sinds begin 2018 de baas is in Sakura. Die laatste is nou niet bepaald een tweederangs engineer. ;)
Een uitstekende engineer maakt nog geen goede leider natuurlijk, maar so far so good 8)

Daarnet een discussie over de Efteling op de feed trouwens, en dat het Will nogal schrik aanjoeg vroeger.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Jasphur
Woow. Dat aerorake ding van Williams is gigantisch!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:06

World Citizen

FreeReef.nl

kevlar01 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:35:
[...]

1 korte blik op F1Today en ik weet meteen weer waarom ik liever op GoT zit.
De Haas / WDC confirmed posts skim ik overheen en vind ik persoonlijk niet zo hinderlijk. Maar ieder zijn eigen mening uiteraard. :)
Nou begin ik zelf offtopic te raken, maar ik moet toch even melden dat je wel het meest uitstekende voorbeeld aandraagt :D

Mijn collega kwam juist van die site en nog een andere af met de vraag of er dus fatsoenlijke forums waren.

FreeReef.nl

• ATS

ATS

Jasphur schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:38:
Woow. Dat aerorake ding van Williams is gigantisch!
Ja, geeft welllicht ook aan hoe breed die vortices rondom het voorwiel wel niet zijn.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Nog 20 minuten
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dz8W-rFWkAEE2gd.jpg
ATS schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:39:
[...]

Ja, geeft welllicht ook aan hoe breed die vortices rondom het voorwiel wel niet zijn.
Hier zie je aan de Flow viz hoe erg het al begint:
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/Yz1UQTflQkmYibR_Pcy2ja3qA3FQBdZR7rdGK5Q-RLs.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=b229a22032589dce7f05ce165d8f0a07f7d0f840

Vonken bij het wisselen
powah33 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:29:
qoute"We hebben net ook gesproken met Mario Isola, de chef van Pirelli. Dit zijn de verschillen tussen de bandencompounds:"/qoute

C1 <0.8> C2 <0.7> C3 <0.6> C4 <0.6> C5
Hier een plaatje bij het praatje:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/g4cvgfq1byh21.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=2a5e36430defaf0fa3a7848b4e8c3c2fe1b6b3f9

[ Voor 107% gewijzigd door Humma Kavula op 21-02-2019 17:50 ]

Wear Sunscreen!

• ATS

ATS

Mooie beelden zo met die lage zon...

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:19
Gewoon een leuk filmpje ter afsluiting van de eerste week.

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 15:51

TrekDr0p

QR niet scannen

Enige jammere van F1tv Pro is dat je niet even terug kan kijken.

Nog 15 min en dan zit de erste testweek er weer op.

En wat kunnen we uit deze week concluderen?
Nou dat de testweek nog nooit zo positief is verlopen als dit jaar. Zelfs een langzaam startende Williams heeft in 1,5 dag geen slechte dingen ontdekt/laten zien.

Bizar om de testweek zo fanatiek te volgen, vorige jaren was je vooral benieuwd wat er gebeurde en was je heel erg afhankelijk van mensen on side met updates en nu is het net een hele lange FP die je live kan volgen.

Heb maar 1 maandje f1tv pro genomen omdat ziggo ook nu de fp's live gaat uitzenden op de vrijdag en zaterdag.

Misshien voor de volgende testweek weer een abbo mee pakken om dat live te volgen.
Kan ik die maand alles terug kijken en her bekijken :)

• Jasphur
Alfa stil! Einde testdag denk ik

[ Voor 52% gewijzigd door Jasphur op 21-02-2019 17:52 ]

• ATS

ATS

Ok, klaar. De Alfa staat aan de kant, dus een rode vlag. Inpakken en wegwezen dus.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25

Chakotay

Lick here to continue

Flauw hoor, Giovinazzi parkeert even zijn wagen 8 minuten voor het einde zodat Gasly zijn lapcount niet kan inhalen :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:52
Aan het einde van de pitlane.

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:33
misschien nog net tijd voor een paar auto`s om nog 1 snelle ronde neer te zetten

edit russell gaat nog even voor de p1 tijd :P

[ Voor 23% gewijzigd door hjvg op 21-02-2019 17:57 ]

• ATS

ATS

Goh, we rijden toch weer! Williams gaat rond.

[ Voor 28% gewijzigd door ATS op 21-02-2019 17:57 ]

• ATS

ATS

Zijn die delta's niet ook afhankelijk van het circuit en de temperatuur? Leuk om de tijden bij deze test te vergelijken, maar of het veel zegt over de rest van het seizoen betwijfel ik.

En intussen staat de Alfa weer stil op de baan. Weer bij de pits trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door ATS op 21-02-2019 18:00 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:19
Goed bezig Alfa.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:52
Alfa staat weer stil?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
De Alfa is weer kapot. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25

Chakotay

Lick here to continue

Kan iemand Gio vertellen dat hij het rondje wel mag afmaken als de sessie afgelopen is, ipv meteen parkeren? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dz8hpIfW0AEpDxr.jpg:large

Resultaten van de 1e week:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/38mefocseyh21.png

Snelste tijden deze week:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/syfpgiouhyh21.png

[ Voor 189% gewijzigd door Humma Kavula op 21-02-2019 19:12 . Reden: Tijden 2018 verwijderd ]

Wear Sunscreen!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:53
Zit wel een verschil bij mercedes en haas tussen de totale laps

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

erik91 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:17:
[...]

Zit wel een verschil bij mercedes en haas tussen de totale laps
U heeft gelijk, ik houd de oorspronkelijke voor nu aan.

-edit-
Sky ondersteund inderdaad deze aantallen:
Afbeeldingslocatie: https://storify.com/services/proxy/2/GZrVtwLNweAvbXvoZElGbQ/https/d2kmm3vx031a1h.cloudfront.net/oed9vgqxSHCXM7wsGypl_Capture.PNG

[ Voor 29% gewijzigd door Humma Kavula op 21-02-2019 18:33 ]

Wear Sunscreen!

• Jasphur
Shiny bandje.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dz8ZDowX4AIf3kS?format=jpg&name=large

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:42

Oekol

waka waka hey hey

Zo ziet het er best ver uit. Zag er eigenlijk niet zo'n doel van die banden shiny maken - nog niet echt--maar het ziet er wel kek uit in deze foto!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Humma Kavula, dat laatste lijstje lijkt mij een vergelijk met de 4e dag van 2e week van 2018 (8ste dag dus eigenlijk)?

Edit: tijden op dag 4 van testweek 1.

https://www.autosport.com...ona-f1-test-day-four-2018

[ Voor 44% gewijzigd door hardware-lover op 21-02-2019 18:52 ]

Testing, one, two ...

• Jasphur
Leoon. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:43:
[...]

Zo ziet het er best ver uit. Zag er eigenlijk niet zo'n doel van die banden shiny maken - nog niet echt--maar het ziet er wel kek uit in deze foto!
Volgens mij zijn de glimmende banden een bijproduct van nieuwe chrome mallen die langer mee gaan dan de mallen van vorig seizoen.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:42

Oekol

waka waka hey hey

Jasphur schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:50:
[...]

Volgens mij zijn de glimmende banden een bijproduct van nieuwe chrome mallen die langer mee gaan dan de mallen van vorig seizoen.
Nee pirelli behandelt ze nu gewoon anders. Hebben ze al keer in f2 gedaan en nu dan tijdens de testdagen. Voegt verder niks toe. Zal eens proberen of ik de bron kan vinden.

Looks like you're right! @Jasphur

[ Voor 12% gewijzigd door Oekol op 21-02-2019 18:56 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@hardware-lover Ik durf het niet te zeggen, vraag het de bron

-edit-
Ah je edit geeft inderdaad de koudere tijden van week 1.
Desalniettemin geeft het wel een soort vergelijk, wat je ermee kan is een tweede :P

[ Voor 40% gewijzigd door Humma Kavula op 21-02-2019 18:54 ]

Wear Sunscreen!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heb een Reddit allergie, dank u voor het aanbod ;)

Testing, one, two ...

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Leoon. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:52:
[...]

Nee pirelli behandelt ze nu gewoon anders. Hebben ze al keer in f2 gedaan en nu dan tijdens de testdagen. Voegt verder niks toe. Zal eens proberen of ik de bron kan vinden.

[Embed]

Looks like you're right! @Jasphur
Ik meen dat in deze thread ook nog was langs gekomen dat ze vorig jaar wat problemen hadden met de productie van de UltraSoft. Deze was dan zo zacht dat de band teveel in de mal bleef plakken. Met deze nieuwe mallen zou dat opgelost moeten zijn.

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 20:21
Technical analysis van de nieuwe RBR staat inmiddels ook online:
https://www.racefans.net/...1-car-technical-analysis/

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
cfeijt schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:50:
[...]

De speculaas is al weer in de aanbieding zeker :+ :+
Speculaas ist hele jaar door te verkrijgen dus t zal vast wel ergens in de aanbieding zijn

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

• mphilipp
  • Laatst online: 17:56

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik vond het grappig te zien dat Toro Rosso snelle rondes heeft gereden, waar RBR zich er niet aan waagde. Die waren gewoon andere dingen aan het doen, terwijl TR lekker de motor mocht openschroeven. Zo kunnen ze achteraf alsnog in de simulator bekijken hoe snel de RB15 werkelijk is, zonder Mercedes en Ferrari hun hand te laten zien. Want dat de RB15 sneller is dan dat ie heeft laten zien is duidelijk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Jasphur
Een half uur geleden was Buxton klaar met het filmen van de paddock pass. Nu is het wachten op de upload.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:03
Week 1 voorbij. Eigenlijk behalve williams probleemloos. Volgende week deel 2.

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

mphilipp schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:39:
Ik vond het grappig te zien dat Toro Rosso snelle rondes heeft gereden, waar RBR zich er niet aan waagde. Die waren gewoon andere dingen aan het doen, terwijl TR lekker de motor mocht openschroeven. Zo kunnen ze achteraf alsnog in de simulator bekijken hoe snel de RB15 werkelijk is, zonder Mercedes en Ferrari hun hand te laten zien. Want dat de RB15 sneller is dan dat ie heeft laten zien is duidelijk.
Wat ik nog veel meer bemoedigend vind is dat het rondje van STR gisteren niet eens gepland was. Het kwam er volgens dit artikel (klik) "spontaan" uit rollen. Dat bied wel perspectief wat mij betreft.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
nachtnet schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:45:
Week 1 voorbij. Eigenlijk behalve williams probleemloos. Volgende week deel 2.
Haas was ook niet zo best. Racing Point heeft nog het excuus dat ze geen reserveonderdelen lijken te hebben. Verder zou het gaan om hetzelfde chassis als ze vorig seizoen gebruikte waardoor ze veel ook al zullen weten.

De meest positieve uitschieter voor mij is denk ik toch wel STR. Die en Alfa lijken hun zaakjes gewoon heel erg goed op orde te hebben. Is ook niet vreemd gezien de zeer innige relaties die ze hebben met RBR en Ferrari.

Bijvoorbeeld de inmiddels beruchte voorvleugel. Toeval dat STR en Alfa er eerst mee kwamen, daarna Ferrari en RBR niet? Ik denk het toch niet. Ergens vermoed ik dat RBT ook wel op dat concept is uitgekomen maar dat ze het doorgeschoven hebben naar STR. RBR is gewoon een extreme downforce operatie en downforce opofferen zal RBR alleen doen als de voordelen groter zijn dan de nadelen. Voor STR met zeer beperkte middelen zal extra topsnelheid winnen in ruil voor wat downforce waarschijnlijk veel interessanter zijn. Gezien de ruwe vergelijkbaarheid tussen de RB15 en STR14 samen met de identieke achterwielophanging, zal RBR eventueel ook vrij snel moeten kunnen wisselen van vleugel concept mocht het echt beter blijken. :)

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:34

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dz81vezWwAAWWqB.jpg:large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:02
Eens kijken wat het volgende week wordt. Misschien rijdt Max wel meteen 1:15 op de 1e dag :+

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Dag 4 in review: er gebeurde her en der wel weer wat. Feiten:

Per coureur

Coureur, snelste rondetijd, totaal aantal rondes vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KSzmaeYSj3zXXB5q52X35fft/full.jpg

Alle coureurs, alle rondes, alle 4 de dagen met de bandjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BGtktRCLAObDsR354RZt9Ylb/full.png
(rood bolletje achter naam = coureur die een rode vlag heeft veroorzaakt)

Per team

Rondes per team totaal vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pfp67mx2ZsGcc7wMcByLH18B/full.png

Totaal aantal rondes 1e testweek per team:

Mercedes: 610
Ferrari: 598
Alfa Romeo: 507
Toro Rosso: 482
Red Bull: 475
McLaren: 445
Haas: 384
Renault: 370
Racing Point: 248
Williams: 88

Edit: per power unit:

Ferrari: 1486
Honda: 957
Mercedes: 946
Renault: 878

:)

The good:

+ Mercedes gaat smooth as a whistle, zoals ze dat zeggen. Geen vuiltje aan de lucht voor de wereldkampioen, maar....
+ Ook Ferrari draait als een geoliede machine ( :P ). Zowel Vettel als Leclerc hebben niks te klagen, en op 1 dag (gister?) is het team zelfs eerder gestopt omdat het programma klaar was.
+ Positieve uitschieters die geen fabrieksteam zijn: Alfa Romeo en Toro Rosso. Veel rondes, weinig tot geen noemenswaardigheden. Pluim voor Giovinazzi en Albon die lekker gestart zijn zo.
+ McLaren en Red Bull Racing zijn de middenmoters qua aantal rondes: soms wat meer binnen gestaan of dingen aan de hand, maar weinig noemenswaardig.
+ Kubica is terug 8)

The bad:

- Weinig rondes voor zowel Racing Point als Renault. Kan van alles aan de hand zijn, maar 't heeft wel invloed op 't testschema en resultaten.
- Haas had wat rare stops / rode vlaggen, in dat laatste geval toevallig beide keren bij GRO. Niet heel spannend, maar toch niet prettig bij de 1e shakedown-week.
- Williams boeh Williams boeh! Wat een gepruts :X Met net aan 88 rondes en geen rondetijden om over naar huis te schrijven lijkt deze week haast verloren :o hopelijk kunnen ze in week 2 veel goedmaken!
- Renault had ik als derde fabrieksteam meer van verwacht: vooral meer rondes. Ze hebben net iets meer dan de helft van Ferrari en Mercedes gehaald: iets wat niet zou moeten en mogen. Hopelijk komende week bovenaan met 600+ rondes!

Conclusie week 1:

Ok, de TL;DR als je het in 2 regels wilt lezen:

- Veel verschillende aero-oplossingen bij de topteams, en ze doen wat er van ze verwacht wordt namelijk veel rondes + sandbagging.
- B-teams doen het best goed, Racing Point en Williams mwah.

Pics pics

Extra extra pica's, nu extra veel want laatste dag van testing week 1:

Giovinazzi in de Alfa Romeo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nZbcBdEauNezaCQbvEINCXAY/full.jpg

McLaren vs Ferrari:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EShFPbPUoxuxZmFp1OcQ3LK1/full.jpg

Beardy Bottas:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WRdOcxBqqp7orGW1tyiNLyar/full.jpg

Robert Kubica:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DYawqAXdY29tEHCGRHfzpA6G/full.jpg

Kubica in de Williams met wasrekken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r8LvB1Mc8QHwk8kS5QSWNvee/full.jpg

Ferrari. Leclerc. Ferrari! Leclerc!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SuJUiXmwff4Xf2FX1xBqV0OO/full.jpg

Racing Point + Perez:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/id8gVyTmtxTClyirRxUfFAwX/full.jpg

Red Bull + Gasly = Gasmobile:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v3sIvAUVKVoN653xskztxn1j/full.jpg

LinkedIn
Instagram

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:47
Geweldige gast.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Remy

Remy

LinkedIn
Instagram

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Alex Albon: 214 laps

Pierre Gasly: 238

Max Verstappen: 237

Daniil Kvyat: 214

A total of 957 laps, equivalent to 4454.835 Kilometres
Als ik dit zo zie, denk ik dat STR en RBR voor de rijders het zelfde programma hebben

+ verslag van Honda

[ Voor 16% gewijzigd door basvn op 21-02-2019 20:45 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Jasphur
Dat had ik niet verwacht bij Mercedes? Is dit alleen van vandaag?

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Jasphur schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:49:
[...]

Dat had ik niet verwacht bij Mercedes? Is dit alleen van vandaag?
Klaarblijkelijk een "hotspot" voor meerdere teams/motoren.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1902/527153/v8Bhosy3.jpg

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:24
Volgens Scarbs zijn het de bevestigingspunten van de power unit. De FIA heeft deze bevestigingspunten sinds de invoering van de V6 turbo hybride motoren in de regelgeving gefixeerd aan bepaalde dimensies.

Tegenwoordig is het bodywork bij sommige teams over deze punten zo strak dat ze het bodywork over deze bevestigingspunten heen moeten bouwen en je daardoor bubbels in de motorkap krijgt in dit geval bij Mercedes.

even doorspoelen naar 5:22
[YouTube: 2019 F1 Mercedes analysed by Scarbs]

edit: Ah, dit wordt ook in dat artikel uitgelegd, excuus. haha

[ Voor 6% gewijzigd door Lasmibalsingh op 22-02-2019 08:56 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:06

pro_6or

amateur_60r

Zeer interessant. Mercedes heeft dit jaar ook een veel strakkere inpakking van de sidepod, die is echt veel kleiner dan die van vorig jaar. Op f1technical zag je ook al foto’s van een zeer strak om het blok gedrapeerde uitlaat (heel mooi ook richting de turbo). Metname voor die ene cilinder waar dan een sterke knik in de uitlaat nodig was zat daar al een brandplek in de heatshielding zag ik en nu dus ook op het bodywork.

Hopelijk kost ze dat iets snelheid, van mij mag het wel eens een echt gevecht worden.

een treffende spreuk

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:29
pro_6or schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:01:
Zeer interessant. Mercedes heeft dit jaar ook een veel strakkere inpakking van de sidepod, die is echt veel kleiner dan die van vorig jaar. Op f1technical zag je ook al foto’s van een zeer strak om het blok gedrapeerde uitlaat (heel mooi ook richting de turbo). Metname voor die ene cilinder waar dan een sterke knik in de uitlaat nodig was zat daar al een brandplek in de heatshielding zag ik en nu dus ook op het bodywork.

Hopelijk kost ze dat iets snelheid, van mij mag het wel eens een echt gevecht worden.
Heb je daar foto's van voor ons? :)

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-11 16:26
mphilipp schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:39:
TR heeft volgens mij met C5/C4 gereden op z'n snelste ronde. Dat TR lekker de motor mocht open schroeven is pure onzin en eerder wishful thinking dan wat anders.

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dz8T1_jX0AAoU0q?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dz9CLwGWoAE39Ty?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dz859isXcAE-_ny?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dz9BLZnWoAA6mfB.jpg

• Remy

Remy

Roybs schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:37:
[...]

TR heeft volgens mij met C5/C4 gereden op z'n snelste ronde. Dat TR lekker de motor mocht open schroeven is pure onzin en eerder wishful thinking dan wat anders.
Inderdaad. Het verschil is net iets meer dan 1 seconde, van C5 vs C3 als resultaat. En dat is voor het overgrote deel wel de band aan te rekenen.

Het is dan wel zo dat Toro Rosso een jaar extra ervaring heeft met Honda: deze eerste week zal zowat alles detuned hebben gereden, hooguit kortere runs even niet.

Ik durf er heel wat onder te verwedden dat geen team boven de 90% power van de motoren is uitgekomen deze week :)

edit: neemt natuurlijk niet weg voor TR dat ze deze week lekker 'voorin' hebben gereden met een nu al betrouwbare wagen. Toch wel een fijne opsteker, ook voor Honda!

[ Voor 10% gewijzigd door Remy op 21-02-2019 21:50 ]

LinkedIn
Instagram

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dz9Pku3X4AAKQtg.jpg:large

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Remy schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:49:
[...]

Ik durf er heel wat onder te verwedden dat geen team boven de 90% power van de motoren is uitgekomen deze week :)
Ik waag te betwijfelen of het daadwerkelijk 10% in vermogen scheelt, dat zou neerkomen op ca. 80/90/100?pk ...waarvan een pk of 60/70 motor en een (groot) deel van de MGU systemen. Gezien de speedtrap snelheden kan ik me niet voorstellen dat ze zover teruggeschroefd worden.

Gemakshalve even de speedtrap snelheden van de kwalificatie 2018 ter referentie.
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1902/527174/UTvsKvKN.jpg

-edit-- beetje vage berekening betreffende 10% :+

[ Voor 5% gewijzigd door Turbo-Puppy op 21-02-2019 22:00 ]

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:06

pro_6or

amateur_60r

Boinkie schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:36:
[...]

Heb je daar foto's van voor ons? :)
Hier:

https://www.f1technical.n...hp?f=4&t=23688&start=1875

Pagina 126 van dit draadje bovenaan.

een treffende spreuk

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Morgen, over drie weken, is het zover!

Krijg kippenvel bij de gedachte....stom wellicht, als ouwe knar, maar ik kijk er erg naar uit.

De Mercedes hegemonie gaat natuurlijk een keer doorbroken worden en mijn gevoel zegt me al de hele winter dat het dit jaar wel eens kan zijn.

Zoals het de afgelopen week is gegaan denk ik dat Ferrari de sterkste is in Melbourne en dat Redbull er niet al te ver af zit.

Als dat zo is, dan maakt Redbull kans! Vaak lukt het Ferrari niet om de ontwikkelstrijd vol te houden en Redbull wordt vaak beter na verloop van tijd. Als dit weer zo is.....

Verder zit alles achter de top drie lekker dicht bij elkaar dus hopelijk daar ook goeie battles!

Hopelijk lekkere lange (en gezellige) racetopics.

Laat maar komen, ik ben er klaar voor! ;)

Te koop....

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:36
[
- Williams boeh Williams boeh! Wat een gepruts :X Met net aan 88 rondes en geen rondetijden om over naar huis te schrijven lijkt deze week haast verloren :o hopelijk kunnen ze in week 2 veel goedmaken!
Ik moest lachen _/-\o_ _/-\o_

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@pro_6or O-)
Eind 2018
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/N3hngGc/merc.jpg
Huidige test bij FI RP
Afbeeldingslocatie: https://imgr3.auto-motor-und-sport.de/Sergio-Perez-Racing-Point-Barcelona-F1-Test-18-Februar-2019-fotoshowBig-25a1ae3-1425074.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Humma Kavula op 21-02-2019 23:27 ]

Wear Sunscreen!

• Remy

Remy

Remy schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:49:
[...]

Inderdaad. Het verschil is net iets meer dan 1 seconde, van C5 vs C3 als resultaat. En dat is voor het overgrote deel wel de band aan te rekenen.

...
En straight from the source, Pirelli zelf via Racefans. Verschil rondetijden tussen de banden:
C1 +0.8/1s C2 ('but expect less in race')
C2 +0.7 C3
C3 +0.6 C4
C4 +0.6 C5

edit:
:> :>

edit2:
Elke millimeter telt, ook onder de kap :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a5qaF7ESISvmEhuqnZiVZJW8/full.jpg

Dat wordt wat op de hetere tracks met weinig koelmogelijkheden... pfoehee!

edit: @FlashBang : fixed, tnx, scherp!

[ Voor 39% gewijzigd door Remy op 21-02-2019 23:02 ]

LinkedIn
Instagram

• mphilipp
  • Laatst online: 17:56

mphilipp

Romanes eunt domus

Roybs schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:37:
[...]
Ja, iedereen zet de snelste ronde op de zachtste banden.

Niet echt wishful thinking, maar meer een gedachte. Het zou slim zijn om zo voreg nog niet alles te laten zien. Mercedes houdt zich ook behoorlijk in, zoals altijd. Maar Red Bull is in de gelukkige omstandigheid dat ze een ander team wat dingen kunnen laten uitproberen die zij kunnen gebruiken/extrapoleren op hun eigen data.

Kijken of ze volgende week wél iets harder aan het gas gaan hangen. Op enig moment moet je het toch een keer doen om zeker te weten dat die computer gelijk heeft. of niet... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:38

FlashBang

Hoi.

Remy schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:40:
[...]

En straight from the source, Pirelli zelf via Racefans. Verschil rondetijden tussen de banden:

[...]

Foutje gemaakt bij Racefans denk ik. Pirelli zei:

C1 to C2: 0.8 – 1.0 seconds

C2 to C3: 0.7 seconds

C3 to C4: 0.6 seconds

C4 to C5: 0.6 seconds

Ook net wat logischer dan 0.1.

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Dat wordt een ban .... het plaatsen van porno is verboden op dit forum!

• asing
  • Nu online
Een zooi pagina's geleden ging het over de trillingen in een motorblok. Gelukkig is er een youtube kanaal " Engineering Explained" welke een video hierover heeft geupload :

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Paulus07
  • Niet online

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Remy schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:40:
[...]
Elke millimeter telt, ook onder de kap :o

[Afbeelding]

Dat wordt wat op de hetere tracks met weinig koelmogelijkheden... pfoehee!
Let wel, deze foto is van eind december 2018, die daaronder van de huidige test dus ik denk dat het al wel is aangepakt.

[ Voor 120% gewijzigd door Humma Kavula op 22-02-2019 00:23 ]

Wear Sunscreen!

• ATS

ATS

pro_6or schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:01:

Maar wat je op het bodywerk ziet is dus geen brandplek. Dit zat er vanaf dag 1 op. Het is, zoals eerder aangehaald, het resultaat van de FIA-voorgeschreven mountingpoints die dus te ruim zijn voor de zeer strakke packaging van Mercedes. Het was dit of de hele packaging iets ruimer maken lijkt het.
Remy schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:42:
[...]

Dat doet me ergens aan denken...

[Afbeelding]

:o :X :X
Ja, en dat was dus niet hetzelfde.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:35

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Vandaag is toch de laatste dag van de testdagen?
Ben benieuwd :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Maverick
  • Laatst online: 17:27
G_Dragon schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:14:
Helaas. Maandag weer ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• RobertMe
  • Nu online
Dinsdag toch? Week een is maandag - donderdag en week twee dinsdag - vrijdag.

Bensimpel

Positieve meneer

G_Dragon schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:14:
Volgende week dinsdag, woensdag, donderdag en als laatste vrijdag weer.

Maar volgens mij is Max wel bezig in de sim vandaag? (Of misschien hebben ze gasly laten overvliegen?)
Teams zijn nog altijd druk bezig om alles te verbeteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Bensimpel op 22-02-2019 08:18 . Reden: foutje ]

😆 - Denk ook eens om ;)

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik val in een gat.. wat moet ik nu doen, Werken ??

iRacing Profiel

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:35

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

RobertMe schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:16:
[...]

Oh ik dacht van maandag tot vrijdag, kan het fout hebben hoor? :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Bensimpel

Positieve meneer

😆 - Denk ook eens om ;)

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-11 10:39
26 februari t/m 1 maart is de 2de week testen.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:02
Staat gewoon keurig in de OP ;)

• Maverick
  • Laatst online: 17:27
RobertMe schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:16:
[...]

Verrek, je hebt gelijk :+

PSN: DutchTrickle PVoutput

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bensimpel schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:16:
[...]

Maar volgens mij is Max wel bezig in de sim vandaag? (Of misschien hebben ze gasly laten overvliegen?)
Gasly gaf bij Jack aan dat hij vandaag in de Sim zit.
Niet zo gek ook, gezien hij natuurlijk vers uit de auto komt.
Neem zomaar aan dat Max ook in de buurt blijft.

Ben vooral ook benieuwd wat de teams tussen vandaag en dindsdag in elkaar geknutseld krijgen qua updates.

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Iemand hier die toevallig alleen de ranking uit het onderstaande artikel kan kopieren?
https://www.autosport.com...-the-teams-after-test-one

Ben benieuwd, thanks :).

Verwijderd

MuVo schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:42:
Iemand hier die toevallig alleen de ranking uit het onderstaande artikel kan kopieren?
https://www.autosport.com...-the-teams-after-test-one

Ben benieuwd, thanks :).
Ik ook.
Gok Ferrari 1, Red Bull 2 en Mercedes 3.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:07
En ik denk dat de verassende 4e partij Alfa Romeo gaat zijn

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-11 21:43

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Het is weer hard gegaan in het topic. Maar heeft iemand toevallig een linkje naar een imgur-album ofzo met wat hi-res. foto's?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:39
https://ibb.co/DWp0HQP

[ Voor 90% gewijzigd door thomastvd op 22-02-2019 08:57 ]

Verwijderd

Bernd Maylander wscd confirmed!!!!

Verwijderd

Ferrari heeft naar het schijnt in long race pace 0.3 seconde voorsprong per rondje op Red Bull las ik gisteren. Red Bull kennende wordt dat gat in een aantal races gedicht.
Vanaf halverwege het seizoen kan Max dan vechten voor iedere overwinning. In het begin van seizoen podiums bijeen schrapen. Kortom, can we begin?!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:57:
Bernd Maylander wscd confirmed!!!!
Hier helpt geen twintig bakken koffie tegen.

@Verwijderd Ik spring pas na Melbourne op de hype train.

Heb al wel kaartjes gekocht

[ Voor 21% gewijzigd door FirePuma142 op 22-02-2019 09:03 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 13:58
Hoeveel C4 banden zouden er dit jaar klappen?

Pirelli's tyre gap estimate
C1 to C2: 0.8-1.0 seconds
C2 to C3: 0.7 seconds
C3 to C4: 0.6 seconds
C4 to C5: 0.6 seconds

https://www.autosport.com...p-between-2019-tyre-types

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

https://streamable.com/vmxt3

Interview met Kubica en Gasly
+/- 10 minuten

Verwijderd

FirePuma142 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:01:
[...]

Hier helpt geen twintig bakken koffie tegen.

@Verwijderd Ik spring pas na Melbourne op de hype train.

Heb al wel kaartjes gekocht
Dubbele redbull...😀

En nu iets serieuzer komt er eigenlijk een nieuwe sc? En is de sc ook gaan testen en rijden deze week.

Ik neem aan dat bm ook een seizoensgebonden vakantie had.

• ATS

ATS

Bensimpel schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:16:
[...]

Gasly zei gisteren in een interview dat hij vandaag in de Sim zou zitten. Die is dus inderdaad alweer in Engeland.
HeAdWaVe74 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:17:
Ik val in een gat.. wat moet ik nu doen, Werken ??
Bijlezen van alle fora, blogs and Twitter feeds die je nog niet volledig doorgepit had op zoek naar dat ene stukje info dat jou gaat vertellen dat dit jaar X WDC confirmed! is. :+

[ Voor 27% gewijzigd door ATS op 22-02-2019 09:22 ]

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 15:51
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:13:
[...]

Volgens mij is actieve vering t/m 1993 in gebruik geweest, door diverse (of alle?) teams, waarbij Williams de zaken volgens mij het beste voor elkaar had.
Lotus had ook actieve vering.

In 1994 is het verboden.

De CVT versnellingsbak is iets wat 1x getest is door Williams en daarna gelijk verboden.
In 1992 is het gebruikt op de Williams FW14B en het seizoen daar na (1993) op de FW14C.
In 1994 werd het gebruik van "electronic driver aids" (daar had de FW14C er een heleboel van :P ) verboden en ook de actieve ophanging.
https://www.f1technical.net/f1db/cars/729/williams-fw14b
https://www.f1technical.net/f1db/cars/745/williams-fw15c
https://www.racefans.net/...banned-active-suspension/

Lotus heeft er inderdaad in de jaren 80 mee geëxperimenteerd maar het door Lotus gebruikte systeem kende meer nadelen dan voordelen. Williams heeft het (eigen) systeem geperfectioneerd en kon begin jaren 90 ook gebruik maken van een ECU om het geheel aan te sturen :) Lotus heeft de actieve ophanging in 1989 aan de kant gezet / opgegeven. In 1993 had iedereen overigens wel een variant. Het systeem van Williams was echt actief, het systeem van Lotus was meer re-actief.

[ Voor 11% gewijzigd door melcon op 22-02-2019 09:26 ]

• ATS

ATS

Als dat een ranking is voor dit jaar, dan is dat... verrassend.

Allereerst "Sauber" (Alfa!), die staan volgens mij echt niet onderaan. Ik ben heel benieuwd wat de onderbouwing voor die stelling is. En RedBull bovenaan? Goed, een man mag dromen, maar Ferrari ziet er zeker niet langzamer uit.

Dus, waar kijken we hier naar precies?

Pagina: 1 ... 32 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.