Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Slecht idee... Hoe laat?
Gasly heeft Super Formula gereden in Japan, met een Honda.MikeyMan schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:19:
Nu weer een discussie over Gasly z'n relatie met Honda.
Inderdaad een leuke anekdote, maar ik zie met de beste wil van de wereld niet hoe dit verschil gaat maken tussen Gasly en Verstappen. Als het zo is dat Gasly beter is in samenwerking/ontwikkeling met de japanners, zullen deze ontwikkelingen ook zijn weg wel vinden naar de motor van Max.
En vorig jaar in de STR gereden. Die heeft hier al 2 jaar naar toe gewerkt.
Dit is Max zijn eerste jaar met een Honda, Tuurlijk zal het contact tussen Gasly & Honda beter zijn in het begin. is niet raar..
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ja, die snap ik. Maar ik waag te betwijfelen dat het op de baan enig verschil maakt.basvn schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:24:
[...]
Gasly heeft Super Formula gereden in Japan, met een Honda.
En vorig jaar in de STR gereden. Die heeft hier al 2 jaar naar toe gewerkt.
Dit is Max zijn eerste jaar met een Honda, Tuurlijk zal het contact tussen Gasly & Honda beter zijn in het begin. is niet raar..
In een windtunnel zijn bochten wat lastig te simuleren, dus checken of dat overeenkomt met het eggie wil niet zo best.Martinspire schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:18:
[...]
Mja een constante snelheid is dan gewenst waarbij het vooral om uitersten in bochten zal gaan als ook rechte stuk. Maar met zo'n snelheid is het echt niet de fout van een coureur. Grojean gaf ook al aan dat de nieuwe temperatuur van de bandenwarmers het extra glad maakt. Wijze les voor Norris
Waar het verschil vooral in zal zitten, is de communicatie met de directie en hogerop. Japan kent daarin een erg rigide structuur die wij als "buitenstaanders" niet kennen. Als je dat goed kan navigeren, zal dat bepaalde dingen wel gemakkelijker maken.MikeyMan schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:25:
[...]
Ja, die snap ik. Maar ik waag te betwijfelen dat het op de baan enig verschil maakt.
That said, betwijfel ik ook of dat echt nog praktisch verschil oplevert.
Merc lijkt van alle teams zich het minst druk te maken over snelheid. zoals ze dat ieder jaar eigenlijk niet doen. T team is met name bezig zoveel mogelijk KM's te maken en data te verzamelen die correspondeerd met sim en wint tunnel tests. daarnaast zijn ze duidelijk opzoek naar hoe de banden reageren op de nieuwe wagen. iets waar ze vorig jaar erg veel problemen mee hadden met name op de zachtere band.
Ferrari is zoals van ouds weer spierballen aan t vertonen, maar doet in het aantal Km's flink mee. net als merc zijn ze bezig met sim en wint tunnel data controle op dat wat het echt doet! t lijkt er op dat ferrari toch wel een beetje hak op de tak aan t testen is en niet specifiek op zaken aan t focussen is. voor mijn gevoel zijn ze bij ferrari niet zo zeker van hun zaak.
RBR daar in tegen valt erg tegen door de spin van gasley en de ochtend sessie van max gisteren zijn ze erg veel tijd verloren, daarnaast lijkt de RBR wat "nerveus" te zijn in de omgang! t aantal afgelegde ronden is nu ook niet echt om over naar huis te schrijven.
wat mij betreft blijft het voor nu status quo en hebben we duidelijk de merc voor fer en dan pas weer rbr staan. naar mijn gevoel lijkt rbr de gewonnen aansluiting van eind vorig jaar toch wat te verliezen ten opzichte van de andere 2. ze zullen niet ingehaald zijn door renault of alfa .... maar toch die beide teams doen het uitstekend! sterker nog ze zien er goed en constant uit in de data en tijden lijsten! ik ben erg benieuwd of alfa en renault toch wat dichterbij zijn gekomen??!
verder valt op hoe constant de merc is. de stints worden als klokwerk afgevinkt! t zijn praktisch altijd dezelfde aantal ronden in de long runs en verschillen in ronde tijden nauwlijks. t lijkt haast of ze de motor op 60% hebben neer gezet puur de data aan t vergelijken zijn en op de verschillende rubbers. zo een idee van "we geloven het wel". iets waar de andere 2 top teams beduidend meer moeite mee hebben!
voor mijn gevoel gaat ham op voor zijn 6de titel dit jaar
als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd
Ligt er aan welke kleur bril je draagtP.K. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:29:
Nou, wordt Hamilton nu weer kampioen?
Tenzij de motorformule veranderd word --> jaP.K. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:29:
Nou, wordt Hamilton nu weer kampioen?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Bedankt voor je mening. Je kan echter beter concluderen dat de teams gewoon verschillende programma's hebben en dat daar nog geen conclusies aan te verbinden zijn.BJBoes schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:29:
hmmm voorzichtig word al wel weer duidelijk waar de teams staan en wat ze belangrijk vinden.
Merc lijkt van alle teams zich het minst druk te maken over snelheid. zoals ze dat ieder jaar eigenlijk niet doen. T team is met name bezig zoveel mogelijk KM's te maken en data te verzamelen die correspondeerd met sim en wint tunnel tests. daarnaast zijn ze duidelijk opzoek naar hoe de banden reageren op de nieuwe wagen. iets waar ze vorig jaar erg veel problemen mee hadden met name op de zachtere band.
Ferrari is zoals van ouds weer spierballen aan t vertonen, maar doet in het aantal Km's flink mee. net als merc zijn ze bezig met sim en wint tunnel data controle op dat wat het echt doet! t lijkt er op dat ferrari toch wel een beetje hak op de tak aan t testen is en niet specifiek op zaken aan t focussen is. voor mijn gevoel zijn ze bij ferrari niet zo zeker van hun zaak.
RBR daar in tegen valt erg tegen door de spin van gasley en de ochtend sessie van max gisteren zijn ze erg veel tijd verloren, daarnaast lijkt de RBR wat "nerveus" te zijn in de omgang! t aantal afgelegde ronden is nu ook niet echt om over naar huis te schrijven.
wat mij betreft blijft het voor nu status quo en hebben we duidelijk de merc voor fer en dan pas weer rbr staan. naar mijn gevoel lijkt rbr de gewonnen aansluiting van eind vorig jaar toch wat te verliezen ten opzichte van de andere 2. ze zullen niet ingehaald zijn door renault of alfa .... maar toch die beide teams doen het uitstekend! sterker nog ze zien er goed en constant uit in de data en tijden lijsten! ik ben erg benieuwd of alfa en renault toch wat dichterbij zijn gekomen??!
verder valt op hoe constant de merc is. de stints worden als klokwerk afgevinkt! t zijn praktisch altijd dezelfde aantal ronden in de long runs en verschillen in ronde tijden nauwlijks. t lijkt haast of ze de motor op 60% hebben neer gezet puur de data aan t vergelijken zijn en op de verschillende rubbers. zo een idee van "we geloven het wel". iets waar de andere 2 top teams beduidend meer moeite mee hebben!
Veel tijd verloren? Tot nu toe elke dag flink wat ronden op de borden gezet. Minimaal 90 ronden per dag als ik het goed heb. Zou me daar niet al te druk over maken.BJBoes schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:29:
Dat vrees ik ook, maar ik kan alleen maar hopen dat het een three way fight wordt.voor mijn gevoel gaat ham op voor zijn 6de titel dit jaar
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 21-02-2019 11:33 ]
https://streamable.com/8n6tq
Iets te enthousiast de bocht inHumma Kavula schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:33:
Was de spin van Stroll al voorbij gekomen?
Deed RBR eerdere jaren ook, kiezen pas echt te rijden vanaf latere temperaturen/andere omstandigheden. Ik maak me daar niet zo druk over.Plenkske schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:35:
Het is denk ik gewoon een keuze dat Red Bull in de ochtend wat minder rijd vergeleken met de rest.
Kan niet wachten tot raceweekeind 1
Ik dacht al, zal ik het zeggen, maar ik besloot toch maar nietRazorbite schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:35:
Ricci wereldkampioen!!
ohja: Testdagen zeggen niks
Jack of all trades, master of none
D'r zal daar vast nuttige info in staan, maar ik kan dat echt niet lezen... Wat een krom geschreven artikel...Hmtsjmftsch schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:14:
[...]
Dat is inderdaad wat ik ook op internet vind. Op verschillende (maar wel constante) snelheden worden aero mappings gemaakt. Interessant leesvoer voor straks tijdens de lunch: http://www.formula1-dictionary.net/map_aero.html
Alleen kubica zn huidige plaats in de timings is representatief.KingDijk schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:36:
[...]
Ik dacht al, zal ik het zeggen, maar ik besloot toch maar niet![]()
ohja: Testdagen zeggen niks
Een lasbril
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hhahah en nu naar binnen om te tanken .. iets met low feul - glory run.Razorbite schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:35:
Ricci wereldkampioen!!
[ Voor 7% gewijzigd door powah33 op 21-02-2019 11:39 ]
https://f1manager.info/ranking/4605
Edit : Ik wacht rustig af tot we hier beeld hebben
[ Voor 33% gewijzigd door HeAdWaVe74 op 21-02-2019 11:38 ]
En ik hoop zo dat die gast zo enorm door het ijs gaat dit seizoenHumma Kavula schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:33:
Was de spin van Stroll al voorbij gekomen?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Die chat slaat elke keer op hol als iemand de pits uit rijdt, dan staat er OUT.HeAdWaVe74 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:37:
De chat in de live timing slaat op hol iets met Crash
Wanhoop niet. Perez rijd m t snot voor de ogen en wordt dan het team uit gegooid.Pierre schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:38:
[...]
En ik hoop zo dat die gast zo enorm door het ijs gaat dit seizoen
Want?Pierre schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:38:
[...]
En ik hoop zo dat die gast zo enorm door het ijs gaat dit seizoen
Mijn bril, die is natuurlijk donkerblauw. M'n oude nostalgische bril klopt nog steeds voor Ferrari...FastFred schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:30:
[...]
Ligt er aan welke kleur bril je draagt
Maar als ik door de glazen kijk, dan kan ik tot m'n verdriet niets anders zien dan Mercedes die nog steeds zo scherp is als de voorgaande jaren.
Omdat hij bij Williams alleen maar in de weg reed, en ik hoop en denk dat hij nog steeds niet kan rijden. Hij zit in die auto alleen omdat zijn pa een bak geld gestort heeft.
Wel mooi passend bij je onderschriftPierre schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:43:
[...]
Omdat hij bij Williams alleen maar in de weg reed, en ik hoop en denk dat hij nog steeds niet kan rijden. Hij zit in die auto alleen omdat zijn pa een bak geld gestort heeft.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Ja oké, hij reed aardig in de weg.
Slecht idee... Hoe laat?
Stroll is natuurlijk wel een serieus goede rijder met echt wel een bak talent. Maar niet elke serieus goede rijder met een bak talent redt het tot de F1, soms omdat ze gewoon niet goed genoeg zijn, soms omdat ze het geld niet hebben. Ik denk dat Stroll niet goed genoeg is, maar geld heeft hij wel.Pierre schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:43:
[...]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik zat er ook naar te luisteren met enige verbazing.MikeyMan schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:19:
Nu weer een discussie over Gasly z'n relatie met Honda.
Inderdaad een leuke anekdote, maar ik zie met de beste wil van de wereld niet hoe dit verschil gaat maken tussen Gasly en Verstappen. Als het zo is dat Gasly beter is in samenwerking/ontwikkeling met de japanners, zullen deze ontwikkelingen ook zijn weg wel vinden naar de motor van Max.
Alsof Honda de PU perfect zal prepareren voor Gasly, maar niet voor Verstappen. Verstappen is ook wel een nerd die eindeloos zal blijven tweaken tot het echt goed is. Ik zie hem echt geen bruggen verbranden met Honda. Zeker niet omdat Verstappen juist een groot voorstander lijkt te zijn geweest van de overstap naar Honda. Alleen een volslagen blinde ziet niet in dat RBR om Verstappen draait en dat Honda met Verstappen eens poles en wins hoopt te scoren, en daarna kampioenschappen.
Het is hetzelfde als verwachten dat Leclerc, Vettel wel even zal matchen of zelfs verslaan. Nogal een verwachting voor iemand met een jaar F1 ervaring. Natuurlijk gaat Buxton net weer los over Ricciardo "de beste inhaler etc". Dan vraag je je toch af waarom Ricciardo vertrok bij RBR en Verstappen bleef. Het zal natuurlijk wel weer de schuld zijn van Marko want Marko is de duivel. Heeft zeker niks te maken met de enorme sprong in kwalificatieprestaties van Verstappen, de hogere snelheid in races of natuurlijk de werkelijk briljante inhaalmanoeuvres.
Daarnaast natuurlijk weer Leclerc die Vettel wel even zou kunnen gaan verslaan. 4xWDC, jarenlang al bij Ferrari, auto waarschijnlijk ontwikkeld om Vettel zijn rijstijl en Ferrari heeft de teamorders nu al zowat ingevoerd.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik zou even kijken wat 'ie in lagere klasses heeft gedaan, welk topteam hem had opgenomen in hun driver academy. En hoe z'n races gingen vorig jaar.Pierre schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:43:
[...]
Ja hij zit er door het geld van papa, maar er zijn genoeg andere coureurs die er net zo goed zitten door het geld (of korting op motoren) wat ze links of rechtsom meebrengen.
Stroll is echt geen pannekoek.
Over talent gesproken, ik ben wel benieuwd hoe de torpedo op wielen het gaat doen dit seizoen.FirePuma142 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:46:
[...]
Stroll is natuurlijk wel een serieus goede rijder met echt wel een bak talent. Maar niet elke serieus goede rijder met een bak talent redt het tot de F1, soms omdat ze gewoon niet goed genoeg zijn, soms omdat ze het geld niet hebben. Ik denk dat Stroll niet goed genoeg is, maar geld heeft hij wel.
Ach vind het wel lachen, kijken wat het wordt dit seizoen. Misschien een paar mooie klappersP.K. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:47:
[...]
Ik zou even kijken wat 'ie in lagere klasses heeft gedaan, welk topteam hem had opgenomen in hun driver academy. En hoe z'n races gingen vorig jaar.
Ja hij zit er door het geld van papa, maar er zijn genoeg andere coureurs die er net zo goed zitten door het geld (of korting op motoren) wat ze links of rechtsom meebrengen.
Ja dat... Maar dat zorgt er allemaal wel voor dat Vettel huilend met pensioen gaat, en Ricciardo naast Leclerc in de Ferrari terecht komtDaniëlWW2 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:47:
[...]
Ik zat er ook naar te luisteren met enige verbazing.
Alsof Honda de PU perfect zal prepareren voor Gasly, maar niet voor Verstappen. Verstappen is ook wel een beetje een nerd die eindeloos zal blijven tweaken tot het echt goed is. Ik zie hem echt geen bruggen verbranden met Honda. Zeker niet omdat Verstappen juist een groot voorstander lijkt te zijn geweest van de overstap naar Honda. Alleen een volslagen blinde ziet niet in dat RBR om Verstappen draait en dat Honda met Verstappen eens poles en wins hoopt te scoren, en daarna kampioenschappen.
Het is hetzelfde als verwachten dat Leclerc, Vettel wel even zal matchen of zelfs verslaan. Nogal een verwachting voor iemand met een jaar F1 ervaring. Natuurlijk gaat Buxton net weer los over Ricciardo "de beste inhaler etc". Dan vraag je je toch af waarom Ricciardo vertrok bij RBR en Verstappen bleef. Het zal natuurlijk wel weer de schuld zijn van Marko want Marko is de duivel. Heeft zeker niks te maken met de enorme sprong in kwalificatieprestaties van Verstappen, de hogere snelheid in races of natuurlijk de werkelijk briljante inhaalmanoeuvres.
Daarnaast natuurlijk weer Leclerc die Vettel wel even zou kunnen gaan verslaan. 4xWDC, jarenlang al bij Ferrari, auto waarschijnlijk ontwikkeld om Vettel zijn rijstijl en Ferrari heeft de teamorders nu al zowat ingevoerd.
Dat niet alleen, Verstappen is in de fabriek geweest bij Honda nog voordat het papierwerk tussen Honda en RBR rond was en was toen al enthousiast. Dus die relatie zal prima zijn inderdaad.DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:47:
[...]
Alsof Honda de PU perfect zal prepareren voor Gasly, maar niet voor Verstappen. Verstappen is ook wel een beetje een nerd die eindeloos zal blijven tweaken tot het echt goed is. Ik zie hem echt geen bruggen verbranden met Honda. Zeker niet omdat Verstappen juist een groot voorstander lijkt te zijn geweest van de overstap naar Honda. Alleen een volslagen blinde ziet niet in dat RBR om Verstappen draait en dat Honda met Verstappen eens poles en wins hoopt te scoren, en daarna kampioenschappen.
De speculaas is al weer in de aanbieding zekerBJBoes schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:29:
hmmm voorzichtig word al wel weer duidelijk waar de teams staan en wat ze belangrijk vinden.
Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + ASUS 5070Ti + ASUS ROG OLED PG32UCDM
Zelfs Kvyat is geen pannenkoek. Anders hadden ze Hartley wel laten zitten als die sneller was.KingDijk schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:47:
[...]
Over talent gesproken, ik ben wel benieuwd hoe de torpedo op wielen het gaat doen dit seizoen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Ga met je mee, tot een bepaalde hoogte. Hamilton ging in zijn eerste seizoen mee met de snelheid van Alonso, toen een meervoudig WK in 2007.DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:47:
[...]
Alsof Honda de PU perfect zal prepareren voor Gasly, maar niet voor Verstappen. Verstappen is ook wel een nerd die eindeloos zal blijven tweaken tot het echt goed is. Ik zie hem echt geen bruggen verbranden met Honda. Zeker niet omdat Verstappen juist een groot voorstander lijkt te zijn geweest van de overstap naar Honda. Alleen een volslagen blinde ziet niet in dat RBR om Verstappen draait en dat Honda met Verstappen eens poles en wins hoopt te scoren, en daarna kampioenschappen.
Als Leclerc de eerste races in de buurt blijft van Vettel en dan midden in het seizoen de betere coureur zal blijken dan knapt er iets binnen Vettel en zie ik zo maar dat het team voor Leclerc als eerste man gaat zien. Dingen kunnen heel snel veranderen in de F1.
Als Leclerc echt zo een groot talent is, dan heeft hij binnen enkele maanden de overhand. Kan zo maar eens gebeuren
Hij is altijd wel snel over een ronde, maar niet consistent in races.KingDijk schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:47:
[...]
Over talent gesproken, ik ben wel benieuwd hoe de torpedo op wielen het gaat doen dit seizoen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Precies dit idd. Beetje rare discussie.DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:47:
[...]
Hoop dat ze die Lawrence Barretto niet vaker een microfoon geven.
Vind sommige van z'n artikelen op f1.com ook een beetje zoekende (deze discussie was een goed voorbeeld).
Precies. Zie ook de move van Verstappen naar RBR en hoe hij het deed tegen RIC (die op zijn beurt eerder bij RBR tegen Vettel reed).Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:52:
[...]
Ga met je mee, tot een bepaalde hoogte. Hamilton ging in zijn eerste seizoen mee met de snelheid van Alonso, toen een meervoudig WK in 2007.
Als Leclerc de eerste races in de buurt blijft van Vettel en dan midden in het seizoen de betere coureur zal blijken dan knapt er iets binnen Vettel en zie ik zo maar dat het team voor Leclerc als eerste man gaat zien. Dingen kunnen heel snel veranderen in de F1.
Als Leclerc echt zo een groot talent is, dan heeft hij binnen enkele maanden de overhand. Kan zo maar eens gebeuren
Ik zie Leclerc de tweede helft van het seizoen wel partij bieden aan Vettel.
Verwijderd
Misschien niet in de lagere klasses, alhoewel het gerucht ging dat hij zijn tegenstanders een bak geld gaf om te winnen. In ieder geval is het in de F1 wel een pannekoekP.K. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:47:
[...]
Ik zou even kijken wat 'ie in lagere klasses heeft gedaan, welk topteam hem had opgenomen in hun driver academy. En hoe z'n races gingen vorig jaar.
Hamilton is wat dat betreft ook een mooie, in zijn eerste seizoen werden setups gedeeld en kon hij profiteren van het team en Alonso. In zijn Mercedes-tijd was hij kwaad omdat Rosberg ook de beschikking over zijn data had. Tekent het hart van de sportman denk ik, pakken wat je pakken kan maar anderen wel wat minder gunnen.VidaR-9 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:56:
[...]
Precies. Zie ook de move van Verstappen naar RBR en hoe hij het deed tegen RIC (die op zijn beurt eerder bij RBR tegen Vettel reed).
Ik zie Leclerc de tweede helft van het seizoen wel partij bieden aan Vettel.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Risico op polonaiseHeijmenberg99 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:01:
Waar is die toeter voor als de auto de pits in komt rijden?
Serieus: gewoon een waarschuwing dat er iets aan komt.
Als, als, als.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:52:
[...]
Ga met je mee, tot een bepaalde hoogte. Hamilton ging in zijn eerste seizoen mee met de snelheid van Alonso, toen een meervoudig WK in 2007.
Laat Leclerc het maar eens zien. Verder sinds wanneer is Vettel geen 4xWDC winnaar meer? Die RB's waren ook echt niet zo dominant als de Mercedessen van Hamilton.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Laten we eerlijk zijn: Zonder dat je ouders de middelen hebben, kom je in 99% van de gevallen (Anno 2019) niet in de F1. De tijd dat je met je koffer naar Engeland reist om daar puur en alleen op je talent een zitje af te dwingen is voorbij.P.K. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:47:
[...]
Dat vind ik wel een beetje jammer aan de F1. Een voetballer kan iedereen met talent en een bal worden. F1 coureur niet.
Het zijn allemaal klootzakken, anders hebben ze geen stoeltje. Soms moet je gewoon keihard zijn, en zeker in de F1 ga je het niet redden als je de kaas van je brood laat eten. Dat heeft weinig met gunnen te maken.FirePuma142 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:57:
[...]
Hamilton is wat dat betreft ook een mooie, in zijn eerste seizoen werden setups gedeeld en kon hij profiteren van het team en Alonso. In zijn Mercedes-tijd was hij kwaad omdat Rosberg ook de beschikking over zijn data had. Tekent het hart van de sportman denk ik, pakken wat je pakken kan maar anderen wel wat minder gunnen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Vorig jaar is Vettel bezweken onder de druk en veel kostbare fouten gemaakt. Zie Hockenheim bv.DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:03:
[...]
Als, als, als.
Laat Leclerc het maar eens zien. Verder sinds wanneer is Vettel geen 4xWDC winnaar meer? Die RB's waren ook echt niet zo dominant als de Mercedessen van Hamilton.
We gaan het meemaken
Vergeet daarbij niet dat het binnen Ferrari ook niet soepel liep als team. Een 4xWDC hoeft geen advies van Schumacher over hoe je sneller wordt, maar over hoe je een groep Italianen in de Duitse pas laat lopen. Als dat dit jaar anders is zal dat positief zijn voor Vettel, als dat hetzelfde blijft zal dat negatief zijn voor Leclerc. Vettel kan zeker iets worden aangerekend, maar dat team kraakte vanbinnen en daar heeft een coureur ook last van.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:05:
[...]
Vorig jaar is Vettel bezweken onder de druk en veel kostbare fouten gemaakt. Zie Hockenheim bv.
We gaan het meemaken
“Nice girls don’t get the corner office”Chiron schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:04:
[...]
Het zijn allemaal klootzakken, anders hebben ze geen stoeltje. Soms moet je gewoon keihard zijn, en zeker in de F1 ga je het niet redden als je de kaas van je brood laat eten. Dat heeft weinig met gunnen te maken.
Ik heb letterlijk alleen maar feiten neergezet, hoe jij of iemand anders dat interpreteert kan ik weinig aan doenNLRev0lution schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:47:
[...]
No offence naar jou maar dat is het hele issue van dit topic. Halve posts, en vervolgens weer een hele discussie om daarna nogmaals te posten "ik bedoelde eigenlijk dit".
Het zou goed zijn als we wat meer tijd nemen om te reageren ipv als eerste te willen reageren. Zoals vaak geroepen is over de testdagen, tijden zeggen niks en kwaliteit boven kwantiteit.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
True, zonder gedegen financiële steun, ouders dan wel sponsoren, geraak je niet eens in de F3 waarschijnlijk.StealthyPeanut schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:04:
[...]
Laten we eerlijk zijn: Zonder dat je ouders de middelen hebben, kom je in 99% van de gevallen (Anno 2019) niet in de F1. De tijd dat je met je koffer naar Engeland reist om daar puur en alleen op je talent een zitje af te dwingen is voorbij.
Dat vind ik wel een beetje jammer aan de F1. Een voetballer kan iedereen met talent en een bal worden. F1 coureur niet.
Aan de andere kant leven we ook niet meer in tijden dat je zomaar een stoeltje kan kopen (a la Ricardo Rosset)
Je zal echt wel over een bak talent moeten beschikken, wil je het tot de Formule 1 schoppen.
Stroll is F4 kampioen, F3 kampioen, is niet voor niets door Ferrari gescout en reed vorig jaar sterke races in de F1. Ergo, ik snap het gehaat op Stroll niet zo (wat ik begrepen heb kan Olav Mol er ook wat van tijdens z'n commentaar).
Elke coureur op de grid heeft steun gehad van ouders / sponsoren / jeugdprogramma's om het tot de F1 te schoppen, anders hadden ze nu niet gereden waar ze rijden.
Ik hoop dat ze het goed gaan doen dit jaar, het is namelijk mijn favoriete team sinds tijden. Ik ben alleen wel bang dit jaar, maar we houden de hoop.Jasphur schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:18:
Ondanks de tijd vind ik de Williams er wel stabiel uit zien
PSN: Alvanosa
We zeggen precies hetzelfde in andere bewoordingen. Je gunt een ander het minder dan je het jezelf gunt.Chiron schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:04:
[...]
Het zijn allemaal klootzakken, anders hebben ze geen stoeltje. Soms moet je gewoon keihard zijn, en zeker in de F1 ga je het niet redden als je de kaas van je brood laat eten. Dat heeft weinig met gunnen te maken.
Ja, als ik het dan zo zie rijden vind ik het wel een erg mooie Ferrari livery. Dat zwart geeft het een erg uitdagend idee, vind ik, mooier dan volledig rood.
Ik blijf er wel bij dat ik een Ferrari wel glimmend rood wil zien, niet matStoelpoot schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:22:
[...]
Ja, als ik het dan zo zie rijden vind ik het wel een erg mooie Ferrari livery. Dat zwart geeft het een erg uitdagend idee, vind ik, mooier dan volledig rood.
Buxton is goed in interviews omdat hij altijd wel een leuk gesprek kan voeren, maar analyses hoeft hij echt niet te doen. Gaat veel te ver met analyses en maakt het veel te persoonlijk waardoor het bijna conspiracy theorieën worden.DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:47:
[...]
Ik heb eerder nooit veel van Chandok gehoord en gelezen, maar ik mis hem nu al. Gewoon heel erg cijfer gericht en gaat net een stapje verder daarin dan de meesten.
Eergisteren meldde hij dat Leclerc vorig jaar maar 3 keer een "goede" Q-lap heeft neergezet. Dit wil zeggen; een ronde in 1 van de Q-sessies waarin je in geen van de 3 sectoren iets laat liggen (en elke sector-tijd dus dicht bij je personal best ligt).
In tegenstelling tot bijvoorbeeld een Vettel, die dat 14/15 keer voor elkaar heeft weten te krijgen.
Conclusie van hem was dan ook dat Leclerc niet te veel gehyped moet worden en zijn tijd moet krijgen om daar aan te werken bij Ferrari.
Klopt, ze hebben dit jaar een hydraulische verstelbare achterophanging geïntroduceerd. Zoals ik het begrepen heb, is dit min of meer hetzelfde systeem als RB had geïntroduceerd in Mexico het afgelopen seizoen.Speedster schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:58:
Ligt het aan mij of komt die ferrari aan de achterkant AANZIENLIJK omhoog bij het aanremmen van de eerste bocht?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Die had ik ook meegekregen. Zeker in kwalificatie is Vettel ook niet te onderschatten want hij heeft echt geen enkel probleem om het maximale uit de auto te halen.yorkick schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:24:
[...]
Buxton is goed in interviews omdat hij altijd wel een leuk gesprek kan voeren, maar analyses hoeft hij echt niet te doen. Gaat veel te ver met analyses en maakt het veel te persoonlijk waardoor het bijna conspiracy theorieën worden.
Ik heb eerder nooit veel van Chandok gehoord en gelezen, maar ik mis hem nu al. Gewoon heel erg cijfer gericht en gaat net een stapje verder daarin dan de meesten.
Eergisteren meldde hij dat Leclerc vorig jaar maar 3 keer een "goede" Q-lap heeft neergezet. Dit wil zeggen; een ronde in 1 van de Q-sessies waarin je in geen van de 3 sectoren iets laat liggen (en elke sector-tijd dus dicht bij je personal best ligt).
In tegenstelling tot bijvoorbeeld een Vettel, die dat 14/15 keer voor elkaar heeft weten te krijgen.
Conclusie van hem was dan ook dat Leclerc niet te veel gehyped moet worden en zijn tijd moet krijgen om daar aan te werken bij Ferrari.
Volgens mij is het gewoon een functie van high rake en remmen met zo'n auto. De luchtstromen drukken die auto's naar beneden op rechte stukken en zodra je gaat remmen schiet de achterkant omhoog. Ik zie die RB's ook steeds omhoog schieten als ze remmen. Een keer heb ik het echt heel duidelijk gezien met de RB14, in Singapore. Het was dus zeker al voor Mexico met de RB14. Ik heb het de RB13 ook wel eens heel duidelijk zien doen.fynrd1 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:25:
[...]
Klopt, ze hebben dit jaar een hydraulische verstelbare achterophanging geïntroduceerd. Zoals ik het begrepen heb, is dit min of meer hetzelfde systeem als RB had geïntroduceerd in Mexico het afgelopen seizoen.
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-02-2019 12:32 ]
Overigens was alleen de eerste sector van Albon het snelst.
[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 21-02-2019 12:32 ]
De nieuwe Ferrari livery lijkt op mijn koffie mok, ik vind het wel wat hebben.KingDijk schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:23:
[...]
Ik blijf er wel bij dat ik een Ferrari wel glimmend rood wil zien, niet mat
Ze kunnen altijd nog het geheime wapen inzetten. De Twizzy!MikeyMan schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:30:
Toro rosso heeft deze week maar 1 missie; boven renault eindigen
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Hoorde begin deze week wel dat ze bij Ferrari weer iets hebben bedacht waardoor de auto 'vlak' gaat op het rechte stuk (minder rake / drag) en in de bochten weer omhoog komt. Kan er zo snel even geen artikel bij vinden.Speedster schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:58:
Ligt het aan mij of komt die ferrari aan de achterkant AANZIENLIJK omhoog bij het aanremmen van de eerste bocht?
Zit toch niet zo te MOKken over de kleur...Zawaponga schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:31:
[...]
De nieuwe Ferrari livery lijkt op mijn koffie mok, ik vind het wel wat hebben.
[Afbeelding: ferrari cup]
Ik vind het heel gaaf die matte kleur
©2004
Wat ik me van 2018 nog het beste kan herinneren is dat hij in Frankrijk zijn banden ronde na ronde vierkant remde en toen ze eindelijk uit elkaar klapten dat ie niet snapte waarom z'n banden kapot waren.P.K. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:21:
Ergo, ik snap het gehaat op Stroll niet zo (wat ik begrepen heb kan Olav Mol er ook wat van tijdens z'n commentaar).
Elke coureur op de grid heeft steun gehad van ouders / sponsoren / jeugdprogramma's om het tot de F1 te schoppen, anders hadden ze nu niet gereden waar ze rijden.
Toro Rosso heeft anders ook een wapenwinwiz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:32:
Ze kunnen altijd nog het geheime wapen inzetten. De Twizzy!
Nee joh, dit ligt niet aan Leclerc, maar aan de Ferrari, alles is helemaal afgesteld op Vettel, om er zo voor de zorgen dat Leclerc een slechte indruk maakt.Jasphur schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:35:
Ja. Dat wordt dus helemaal niks he. Met die LEC. Gaat het nooit halen tot WDC.
</conspiracy>
[ Voor 70% gewijzigd door walteij op 21-02-2019 12:36 ]
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Weet even niet meer welke race het was maar op een gegeven moment meld hij zich via de boordradio: "there is something wrong with the car".. Gast heeft niet eens door dat ie met een lekke band rijd..FastFred schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:33:
[...]
Wat ik me van 2018 nog het beste kan herinneren is dat hij in Frankrijk zijn banden ronde na ronde vierkant remde en toen ze eindelijk uit elkaar klapten dat ie niet snapte waarom z'n banden kapot waren.
PSN/XBL/Steam: NLRev0lution
Ik vind Stroll ook niet zo slecht als iedereen doet geloven. Hij is imho nog niet constant genoeg op een droge baan, maar in de regen hoort ie zeker bij de betere rijders van het veld.P.K. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:21:
[...]
True, zonder gedegen financiële steun, ouders dan wel sponsoren, geraak je niet eens in de F3 waarschijnlijk.
Aan de andere kant leven we ook niet meer in tijden dat je zomaar een stoeltje kan kopen (a la Ricardo Rosset)
Je zal echt wel over een bak talent moeten beschikken, wil je het tot de Formule 1 schoppen.
Stroll is F4 kampioen, F3 kampioen, is niet voor niets door Ferrari gescout en reed vorig jaar sterke races in de F1. Ergo, ik snap het gehaat op Stroll niet zo (wat ik begrepen heb kan Olav Mol er ook wat van tijdens z'n commentaar).
Waarschijnlijk bedoel je dit.P.K. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:33:
[...]
Hoorde begin deze week wel dat ze bij Ferrari weer iets hebben bedacht waardoor de auto 'vlak' gaat op het rechte stuk (minder rake / drag) en in de bochten weer omhoog komt. Kan er zo snel even geen artikel bij vinden.
https://www.autobild.de/a...ikgeheimnis-10929053.html
Bron:korrel zout
Vorig jaar was de snelste tijd bij de tests nog 1.19 (maar wel minder weer)
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Mwah, Monza was meer geluk met omstandigheden dan wijsheid of kunde. Verder kan ik me geen aansprekende regenresultaten voor de geest halen.Hoogie2004 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:35:
[...]
Ik vind Stroll ook niet zo slecht als iedereen doet geloven. Hij is imho nog niet constant genoeg op een droge baan, maar in de regen hoort ie zeker bij de betere rijders van het veld.
FTFYMikeyMan schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:30:
Toro rosso heeft deze week dit seizoen maar 1 missie; boven renault eindigen
Het is een publiek geheim dat Marko Renault de vinger wil geven en daarvoor STR heeft geupgrade met een berg kennis en onderdelen zodat het eigenlijk een halve RBR is vanaf het midden tot aan de achterkant.
Inderdaad. Die Buxton kletst maar wat raak om de tijd te vullen en z'n vriendjes Leclerc en Ocon in een mooi daglicht te stellen. Die man zit veel te dicht op de coureurs om een objectieve analyse te maken.yorkick schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:24:
[...]
Buxton is goed in interviews omdat hij altijd wel een leuk gesprek kan voeren, maar analyses hoeft hij echt niet te doen. Gaat veel te ver met analyses en maakt het veel te persoonlijk waardoor het bijna conspiracy theorieën worden.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Waarom heb ik die mok (nog) niet?Zawaponga schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:31:
[...]
De nieuwe Ferrari livery lijkt op mijn koffie mok, ik vind het wel wat hebben.
[Afbeelding: ferrari cup]
Volgens mij canada, na de crash met Hartley in de eerste rondeNLRev0lution schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:35:
[...]
Weet even niet meer welke race het was maar op een gegeven moment meld hij zich via de boordradio: "there is something wrong with the car".. Gast heeft niet eens door dat ie met een lekke band rijd..
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Niet enkel daarom is die samenwerking, geloof ik. Ik kan het zo snel niet meer vinden, maar wat ik me herinner heeft Red Bull die deur geopend nadat Haas vorig jaar zo veel van Ferrari kocht. Dan is het voor Red Bull niet meer rendabel om het netjes te spelen en twee teams te onderhouden.Chiron schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:38:
[...]
FTFY
Het is een publiek geheim dat Marko Renault de vinger wil geven en daarvoor STR heeft geupgrade met een berg kennis en onderdelen zodat het eigenlijk een halve RBR is vanaf het midden tot aan de achterkant.
@Nat-Water, ik zie in de vlugheid 1.17.2 voorbij komen in de 2e testweek (dag 4) van 2018?Nat-Water schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:37:
Bizar hoor, de rondetijden. De tijd die Albon net neerzet (1:17.637) leverde je in de race vorig jaar gewoon P7 op bij de quali. En dan praten we nu nog over niet geoptimaliseerde auto's.
Vorig jaar was de snelste tijd bij de tests nog 1.19 (maar wel minder weer)
Testing, one, two ...
De achterkant van de Toro Rosso vertoont grote gelijkenis met de Red Bull en o.a. ophanging van voor- en achterkant wordt gedeeld. De theorie van Anderson is dat Red Bull het minste tijd, geld en energie kwijt zal zijn aan veranderen van voorvleugel filosofie mocht hun huidige ontwerp niet goed blijken te werken. Omdat het tegenovergestelde ontwerp al volop bij Toro Rosso getest wordt.
Ik vond het wel een interessante analyse, in principe zouden ze dan al volgende week met een ander ontwerp kunnen testen mochten ze dat noodzakelijk vinden.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Dat kan wel wat verklaren, mijn bron dekt maar 1 week zie ik net. Je hebt gelijk.hardware-lover schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:41:
[...]
@Nat-Water, ik zie in de vlugheid 1.17.2 voorbij komen in de 2e testweek van 2018?
Maar goed. Dan zitten ze nu nog steeds erg goed met de rondetijden. Als een B-team er maar 4 honderdste tiende boven zit in 1e week ben ik benieuwd waar we eind volgende week zitten met een A-team.
[ Voor 15% gewijzigd door Nat-Water op 21-02-2019 12:46 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Helaas kunnen we totaal niks met deze tijden. Vergelijken is leuk maar leidt nergens toe. De reden hiervan is dat de snellere tijden worden veroorzaakt door de betere kwaliteit van het asfalt t.o.v. vorig jaar.Nat-Water schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:44:
[...]
Dat kan wel wat verklaren, mijn bron dekt maar 1 week zie ik net. Je hebt gelijk.
Maar goed. Dan zitten ze nu nog steeds erg goed met de rondetijden. Als een B-team er maar 4 honderdste tiende boven zit in 1e week ben ik benieuwd waar we eind volgende week zitten met een A-team.
https://nl.motorsport.com...tijden-barcelona/4340361/
[ Voor 3% gewijzigd door Spotmatic op 21-02-2019 12:49 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
In Canada stond hij half in de bandenstapel. Viel me op hoeveel rijders slechte thuisraces hebben gehad. Stroll dus. Gasly en Ocon gingen er samen af in Frankrijk. Vettel. Ric had meteen een penalty in Aus. Leclerc en Perez ook DNF.basvn schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:39:
[...]
Volgens mij canada, na de crash met Hartley in de eerste ronde
I served in a company of heroes.
Dit topic is gesloten.
![]()
Testdagen zeggen niks.
Officiële Live timing stream: YouTube: Pre-Season Test Timing Screen Track live van 9.00-13.00 en 14.00-18.00.
Nee, week twee wordt niet live uitgezonden.
Live-blogs:
https://www.formula1.com/...kAyTYvHmHm4gUBCPVn74.html
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.gptoday.net/n...ede-testweek-in-barcelona
https://www.gpupdate.net/...e-catalunya-1-maart-2019/
https://www.autosport.com...f1-test-two-day-four-2019