"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dat is volgens mij apparatuur om de luchtstroom te meten.Resurrect1 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:48:
Ferrari heeft kleine vleugeltjes aan de buitenkant van de front wing end plate zitten. (Sorry even geen plaatje). Iemand enig idee of dit besproken op F1TV oid?
Ik heb dit namelijk niet eerder gezien...
Vleugeltjes zijn daar iig verboten.

Als je dus sensoren aan je voorvleugels taped, dan moeten die ook blijven zitten.
Ja, Ferrari is sensoren over de baan aan het verspreiden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

blijf dit een rare tactiek vinden
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dank. Dat bevestigd mijn vermoedens wel inderdaad. Ik vond het al vreemd.P.K. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:52:
[...]
Dat is volgens mij apparatuur om de luchtstroom te meten.
Vleugeltjes zijn daar iig verboten.
Zou dat een reden zijn dat Red Bull het 's ochtends wat rustiger aan doen?
Aero zal ook nog wel beïnvloed worden door temperatuur misschien? Hogere luchtdichtheid?
Al die fotografen zijn deze dagen gewoon spionnen hoor. Een stilstaande auto zal gewoon wat makkelijker zijn om te fotograferen. Ferrari vindt dat niet leuk dus Binotto loopt nu persoonlijk fotografen te blokkeren.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Vriend Anderson vertelt hier net over bij Autosport.com:MikeyMan schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:55:
Was net ook een hele discussie over de track temperature en het feit dat de marbles nu anders zijn dan tijdens race weekends, ivm de kou ipv de warmte.
Zou dat een reden zijn dat Red Bull het 's ochtends wat rustiger aan doen?
Aero zal ook nog wel beïnvloed worden door temperatuur misschien? Hogere luchtdichtheid?
09:54 It can be a good time to go out in these conditions and do a lap time because of the cooler air so the engine will perform better and things will work more efficiently. Getting the tyres up to temperature is the tricky bit but if you can then the lap time will be there because you'll have more downforce thanks to the denser air.
You can see the denser air with the vortices coming off the rear wing endplates. But while you can do a time, you will also be running conditions that you won't normally run in so won't learn something. You can get the grip, there's a good chance to get a feel for the car on low fuel and maybe get a good headline time. But to learn about the car, it's a waste of time.
Gary Anderson
Dat is er vanuitgaande dat je zit te wachten op een performance run, maar interessante achtergrondGrimmie187 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:56:
[...]
Vriend Anderson vertelt hier net over bij Autosport.com:
[...]
Ik persoonlijk denk dat het wel meevalt.Chiron schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:50:
[...]
Het vermoeden begint nu wel dat er meer aan de hand is bij Mercedes.. sandbaggen en rustig aan doen oke, maar gisteren was wel extreem traag.
Er word namelijk ook steeds gesproken over full fuel runs.
En mercedes kennende, dan gaat die PU nog flink opgeschroeft worden.
Ook al zouden ze niet meteen de snelste zijn, ze zullen wel gewoon in de top 3 zitten.
Dat betekent in iedergeval meer gevechten.
https://f1manager.info/ranking/4605
Zolang je niet weet wat ze testen zeggen die tijden helemaal niks.Rudolf schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:47:
Het zal nog niet veel zeggen, maar ben wel benieuwd naar het verschil in tijden tussen Gasly en Max, aan het eind van deze dag.
Het gaat bij de testweken er ook niet om of je de snelste tijd neerzet natuurlijk. Het gaat vooral om het testen van de betrouwbaarheid en het afstellen van de wagen.
"When you grow up your heart dies"
En kijken of de data on track correleert met de data van je computer sims.sjaool schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:00:
[...]
Zolang je niet weet wat ze testen zeggen die tijden helemaal niks.
Het gaat bij de testweken er ook niet om of je de snelste tijd neerzet natuurlijk. Het gaat vooral om het testen van de betrouwbaarheid en het afstellen van de wagen.
Grote partytent in je pitbox, zijwandjes eraan en gaan.DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:56:
[...]
Al die fotografen zijn deze dagen gewoon spionnen hoor. Een stilstaande auto zal gewoon wat makkelijker zijn om te fotograferen. Ferrari vindt dat niet leuk dus Binotto loopt nu persoonlijk fotografen te blokkeren.
Slecht idee... Hoe laat?
Das misschien nog wel het belangrijkste. Ook de reden dat Max vandaag in de sim zit.chevsticks schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:01:
[...]
En kijken of de data on track correleert met de data van je computer sims.
Longruns van Merc zitten niet heel ver achter Ferrari en RBR. Met minder degradatie gedurende de run (dan Ferrari). Zonder dat we weten hoeveel kilo's aan boord zijn en in welke modus de motor draait.Chiron schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:50:
[...]
Het vermoeden begint nu wel dat er meer aan de hand is bij Mercedes.. sandbaggen en rustig aan doen oke, maar gisteren was wel extreem traag.
Ik snap de teneur niet echt, want zo slecht gaat het niet bij Mercedes.
Vorig jaar was het beeld tijdens het testen niet heel anders, we weten allemaal wie er toen bijna een seconde voorsprong had op zaterdag in Melbourne.
Waar kunnen we die longruns bekijken?P.K. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:05:
[...]
Longruns van Merc zitten niet heel ver achter Ferrari en RBR. Met minder degradatie gedurende de run (dan Ferrari). Zonder dat we weten hoeveel kilo's aan boord zijn en in welke modus de motor draait.
Ik snap de teneur niet echt, want zo slecht gaat het niet bij Mercedes.
Vorig jaar was het beeld tijdens het testen niet heel anders, we weten allemaal wie er toen bijna een seconde voorsprong had op zaterdag in Melbourne.
Er is iemand op Twitter die ze post...thomastvd schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:06:
[...]
Waar kunnen we die longruns bekijken?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Viel me vorig seizoen op dat ze bij de FP's meestal ook wat lager zaten dan andere teams.
Zo rond 0:03 zie je wat regen drupjes voorbij komenJordy8 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:24:
Uitstapje van Norris in beeld:
https://streamable.com/k7q7l
Lijken me condensdruppels te zijn. Track is droog, zonnetje schjint..melcon schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:07:
[...]
Zo rond 0:03 zie je wat regen drupjes voorbij komen
Wat ATS zegt + https://soymotor.com/arti...-dia-de-fiabilidad-960590thomastvd schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:06:
[...]
Waar kunnen we die longruns bekijken?
Is wel in het Spaans, maar de grote tabel heeft geen vertaling nodig.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
De rest kan dat achteruit zelfs halen.
Zie je wel dat Kubica het niet aan kan met zijn arm </sarcasm>
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Kun je wel je sarcasm knopje aanzetten, maar dan is er altijd nog een moraal etisch knopje die blijkbaar uit stond.. Misplaatste opmerkingwalteij schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:15:
[...]
Zie je wel dat Kubica het niet aan kan met zijn arm </sarcasm>
Slecht idee... Hoe laat?
Resurrect1 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:48:
Ferrari heeft kleine vleugeltjes aan de buitenkant van de front wing end plate zitten. (Sorry even geen plaatje). Iemand enig idee of dit besproken op F1TV oid?
Ik heb dit namelijk niet eerder gezien...
Edit: Het zijn blijkbaar sensoren... (Ze zijn er net afgevallen; ducttape niet sterk genoeg.).

Hier zijn ze zichtbaar als het goed is...
Yup... die zijn het inderdaad.kevlar01 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:19:
[...]
[Afbeelding]
Hier zijn ze zichtbaar als het goed is...
Vraag mij af wat die dingen kunnen meten wat ze met andere sensoren niet kunnen. Ik heb niemand anders dit zien doen namelijk. Je zou verwachten dat ze de luchtstroom van de end plate namelijk ook met een aero rake wel kunnen meten oid.
De discussie over of hij het wel of niet aan kan met zijn arm loopt al (minstens) 2 jaar. Ik denk overigens wel dat hij het aan kan om een race vol te houden en wat mooie acties te maken, maar of hij het in zich heeft om ook echt podiums te halen weet ik niet.Holkers schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:17:
[...]
Kun je wel je sarcasm knopje aanzetten, maar dan is er altijd nog een moraal etisch knopje die blijkbaar uit stond.. Misplaatste opmerking
Ik las dat ze daarmee de deflectie, hoek en bepaalde luchtstromen rondom de uiteindes van de voorvleugel meten. (aldus de feed van Autosport.com)Resurrect1 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:22:
[...]
Yup... die zijn het inderdaad.
Vraag mij af wat die dingen kunnen meten wat ze met andere sensoren niet kunnen. Ik heb niemand anders dit zien doen namelijk. Je zou verwachten dat ze de luchtstroom van de end plate namelijk ook met een aero rake wel kunnen meten oid.
Zelfs als hij dat kan, zit hij in totaal de verkeerde auto.walteij schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:23:
[...]
De discussie over of hij het wel of niet aan kan met zijn arm loopt al (minstens) 2 jaar. Ik denk overigens wel dat hij het aan kan om een race vol te houden en wat mooie acties te maken, maar of hij het in zich heeft om ook echt podiums te halen weet ik niet.
Ik denk ook dat ie nog prima kan rijden. Ben alleen wel zeer benieuwd hoe Monaco en Singapore gaan verlopen... Niet zozeer het sturen, maar wel het aanpassen van de settings op het stuur...walteij schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:23:
[...]
De discussie over of hij het wel of niet aan kan met zijn arm loopt al (minstens) 2 jaar. Ik denk overigens wel dat hij het aan kan om een race vol te houden en wat mooie acties te maken, maar of hij het in zich heeft om ook echt podiums te halen weet ik niet.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 21-02-2019 10:37 ]
Zijn idd opgevoerde parkeersensoren om de afstand tot het asfalt te meten.Hoogie2004 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:23:
[...]
Ik las dat ze daarmee de deflectie, hoek en bepaalde luchtstromen rondom de uiteindes van de voorvleugel meten. (aldus de feed van Autosport.com)
Heb ik vorig jaar ergens op wat F1 onboards gezien.
[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 21-02-2019 10:34 ]
Bensimpel
Positieve meneer
Met Williams zie ik het inderdaad niet gebeuren, maarja mischien een geluks podium zoals met stroll in 2017? Maar meer zie ik er niet in. Dat team moet eerste andere problemen oplossen.Suicyder schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:24:
[...]
Zelfs als hij dat kan, zit hij in totaal de verkeerde auto.
😆 - Denk ook eens om ;)
Als dit waar is, vraag ik me af of dat in intense of snelle situaties (starts, gevechten of foutjes) niet een gigantisch nadeel gaat zijn....FastFred schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:32:
Kubica stuurt met zijn linkerhand, met zijn rechterhand is hij wat beperkt. In bochten naar links laat hij met rechts het stuur los en duwt hij het stuur met z'n pols omhoog.
Uit het GPupdate liveblogVidaR-9 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:35:
Wanneer zal Williams een beetje fatsoenlijke pace kunnen gaan rijden. Gisteren en vandaag lijkt nog nergens op.
Ennuh, tijdens de testdagen is niemand op zoek naar snelle rondetijden.Kubica is vooral aerodynamische data aan het verzamelen met de Williams. Dat doe je door op de rechte stukken aan een constante snelheid te rijden.
Williams kan zo die cijfers vergelijken met de data uit de windtunnel.
Het zal allemaal net gaan, maar vraag me af wanneer de druk op de ketel staat je met een handicap net zo snel/veilig kan reageren.FastFred schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:32:
Kubica stuurt met zijn linkerhand, met zijn rechterhand is hij wat beperkt. In bochten naar links laat hij met rechts het stuur los en duwt hij het stuur met z'n pols omhoog.
Niet dat ik mensen wil ontmoedigen of wil "weg" zetten, maar je hebt ook met andere rijders te maken, wanneer nu al duidelijk is dat Kubica niet voor 100% in de auto zit, wat voor gevolgen heeft dit dan? Hoe gaan andere rijders hier mee om?
Nogmaals, ik geloof echt wel dat hij zich voor de 100% zal inzetten, maar krijg wel weer heel erg een gevoel dat het stoeltje is gekocht en dat er een punt gemaakt moet worden.
Houd hij geen plekje bezet voor een echt talent?
Cogitationis poenam nemo patitur
Correctie, met de palm van z'n handHoogie2004 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:34:
[...]
Als dit waar is, vraag ik me af of dat in intense of snelle situaties (starts, gevechten of foutjes) niet een gigantisch nadeel gaat zijn....
In theorie? Nu, maar logischerwijs kiezen ze ervoor zoveel mogelijk data te verzamelen welke ze kunnen doorspitten voor de volgende testweek. Ze hebben veel werk te verzetten en zullen heel gestructureerd moeten werken genoeg nuttige data te verzamelen, omdat ze een flinke achterstand hebben.VidaR-9 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:35:
Wanneer zal Williams een beetje fatsoenlijke pace kunnen gaan rijden. Gisteren en vandaag lijkt nog nergens op.
Daar zitten alleen geen 50 knoppen op die ook onderweg bediend moeten worden...Jimmy J. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:37:
Kubica heeft, met die arm, tering hard gereden over gravel, sneeuw en asfalt. Geloof me maar dat je ook in een rally auto 'onverwachte' correcties moet uitvoeren.
Hier een uitgebreide analyse van zijn(KUB's) test in Abu Dhabi, waarbij de hairpin naar links vergelijkbaar is met Monaco.
Slecht idee... Hoe laat?
In dit filmpje zijn ze vergeten de digitale spiegels aan te sluiten.. Ze staan nog op zwart..FastFred schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:37:
[...]
Correctie, met de palm van z'n hand
[YouTube: Williams Martini Racing: Robert Kubica's first laps with the Halo]
©2004
Alle aanstormende talenten die een superlicentie hebben kunnen halen afgelopen jaar (Norris, Russel, Albon) hebben een stoeltje. Talenten als Gasly, Giovinazzi, Kvyat (veel pure snelheid) en Leclerc zitten ook keurig in de auto.Bullet NL schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:36:
[...]
Nogmaals, ik geloof echt wel dat hij zich voor de 100% zal inzetten, maar krijg wel weer heel erg een gevoel dat het stoeltje is gekocht en dat er een punt gemaakt moet worden.
Houd hij geen plekje bezet voor een echt talent?
Er is dus aardig wat vers talent in de F1, alleen Ocon heeft misgegrepen en dat komt puur door mis management van Mercedes en het feit dat Ocon niet weg wil als Mercedes junior (hij hoopt tenslotte nog steeds op een plekje naast Hamilton).
[ Voor 18% gewijzigd door walteij op 21-02-2019 10:41 ]
Ja, want tijdens een inhaalactie, startcrash of glijpartij zit de rest wel al die 50 knoppen te bedienen...MikeyMan schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:39:
[...]
Daar zitten alleen geen 50 knoppen op die ook onderweg bediend moeten worden...
Jup, als je dit met anderhalve arm kan, dan moet F1 wel goed komen lijkt me tochJimmy J. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:37:
Kubica heeft, met die arm, tering hard gereden over gravel, sneeuw en asfalt. Geloof me maar dat je ook in een rally auto 'onverwachte' correcties moet uitvoeren.
Snap ik, maar de rest van de teams zal toch ook met een reden bepaalde pace rijden die allemaal dicht in de buurt van elkaar liggen. Williams komt nog niet eens in de buurt daarvan.FastFred schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:36:
[...]
Ennuh, tijdens de testdagen is niemand op zoek naar snelle rondetijden.
Nee, daar niet, maar wel in/tussen bochten. Als ik het goed begreep heeft ie rechts dusdanig weinig coordinatie/kracht dat dat ook allemaal met links moet gebeuren.Jimmy J. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:40:
[...]
Ja, want tijdens een inhaalactie, startcrash of glijpartij zit de rest wel al die 50 knoppen te bedienen...
Zolang die met die wasrekken rondrijd gaat hij geen 1,20ger rijden ook.VidaR-9 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:42:
[...]
Snap ik, maar de rest van de teams zal toch ook met een reden bepaalde pace rijden die allemaal dicht in de buurt van elkaar liggen. Williams komt nog niet eens in de buurt daarvan.
Je mag er vanuit gaan dat ze hem in een simulator gezet hebben om te zien hoe hij het doet tijdens bijvoorbeeld een GP van Monaco. Ik ga er vanuit dat Kubica prima een GP van Monaco kan rijden inclusief de hairpin.MikeyMan schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:43:
[...]
Nee, daar niet, maar wel in/tussen bochten. Als ik het goed begreep heeft ie rechts dusdanig weinig coordinatie/kracht dat dat ook allemaal met links moet gebeuren.
Verwijderd
Zou wat zijn als het dit jaar al Verstappen versus Leclerc kan worden voor de titel.
Type Senna ( Max) versus Leclerc (Prost, berekend).
Zou wat zijn
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2019 10:46 ]
Ik denk dat ze juist een constante luchtstroom over hun auto wil hebben om te checken of de windtunnel data correleert met een echte auto op de baan. Dan kun je wel keihard gaan hoeken maar dan 1) waaien die rekken van de auto, 2) heb je betrouwbare manier om je windtunnel data te vergelijken.VidaR-9 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:42:
[...]
Snap ik, maar de rest van de teams zal toch ook met een reden bepaalde pace rijden die allemaal dicht in de buurt van elkaar liggen. Williams komt nog niet eens in de buurt daarvan.
Volgens mij rijdt ie best snel op de rechte stukken (hij slingerde net ook wat van de ene naar de andere kant) om goed de luchtstromen te meten.Suicyder schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:44:
Overigens vraag ik mij wel af hoe goed je aerodynamische informatie is als je 40-50% langzamer gaat dan normaal. Zorgt dat niet voor een te langzame luchtstroom (en dus andere patronen)??
Mooie analyse dit.kevlar01 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:39:
https://streamable.com/iy1ns
Hier een uitgebreide analyse van zijn(KUB's) test in Abu Dhabi, waarbij de hairpin naar links vergelijkbaar is met Monaco.
Ik deel zijn zorgen trouwens ook. Als je helemaal aan het eind ziet hoe Verstappen een fout maakt en wat er dan gebeurd. Het lijkt me dat als er op dat moment kracht van de rechter arm nodig geweest zou zijn, Kubica waarschijnlijk een fractie later de wagen onder controle heeft, en daarmee misschien dus in de muur zit, ipv net niet.
Thanks voor de stream, leuk inzicht
Hamilton moest daar even vol in de ankers.
Heb je hier beelden van?Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:47:
Momentje Hamilton versus Kubica wow
Het is geen 40-50% langzamer. Dan zou hij boven de 2 minuten rijden. Het is minder dan 10% verschil.Suicyder schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:44:
Overigens vraag ik mij wel af hoe goed je aerodynamische informatie is als je 40-50% langzamer gaat dan normaal. Zorgt dat niet voor een te langzame luchtstroom (en dus andere patronen)??
Edit: I stand corrected.
[ Voor 4% gewijzigd door ATS op 21-02-2019 11:00 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Het is 1:20 (80 seconden) om 1:50 (110 seconden), dat is toch al bijna 40%.... (37,5% om precies te zijn)ATS schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:49:
[...]
Het is geen 40-50% langzamer. Dan zou hij boven de 2 minuten rijden. Het is minder dan 10% verschil.
Wat een moddervette beelden zijn dit toch ookFastFred schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:41:
[...]
Jup, als je dit met anderhalve arm kan, dan moet F1 wel goed komen lijkt me toch
[YouTube: - Robert Kubica Test - Flat out & Max Attack Moments - Test Mc 2015 -]
Idd. Ik zie in dat filmpje van de F1 analyse dat hij zich afvraagt hoe Kubica zich gaat redden bij onverwachte gebeurtenissen, maar als ik zo kijk naar Rally'en is dat een opeenstapeling van corrigeren op onverwachte dingenFastFred schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:41:
[...]
Jup, als je dit met anderhalve arm kan, dan moet F1 wel goed komen lijkt me toch
[YouTube: - Robert Kubica Test - Flat out & Max Attack Moments - Test Mc 2015 -]
No matter the age, never lose the Kramer inside
Je hebt gelijk.Hoogie2004 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:50:
[...]
Het is 1:20 (80 seconden) om 1:50 (110 seconden), dat is toch al bijna 40%.... (37,5% om precies te zijn)
/insert filmpje dat die die deurklink van die auto af rukt.MikeyMan schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:43:
[...]
Nee, daar niet, maar wel in/tussen bochten. Als ik het goed begreep heeft ie rechts dusdanig weinig coordinatie/kracht dat dat ook allemaal met links moet gebeuren.
Mol gaf dacht ik 180 aan.Hmtsjmftsch schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:56:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze met die rekken op de auto maximaal 140 km/u rijden. Zal het eens opzoeken
FreeReef.nl
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Op deze beelden lijkt het toch vooral de fout van Hamilton. Wat wilde hij daar aan de binnenkant gaan doen ? Kubica ging de bocht al in lijkt het...
Hij onderschatte de ambtelijke snelheid van de Williams.Plenkske schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:00:
[...]
Op deze beelden lijkt het toch vooral de fout van Hamilton. Wat wilde hij daar aan de binnenkant gaan doen ? Kubica ging de bocht al in lijkt het...
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
https://gfycat.com/mediumcorruptbatsRudolf schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:59:
[...]
/insert filmpje dat die die deurklink van die auto af rukt.
Dan doe ik het zelf maar...
Lijkt me meer kracht vanuit de bicep dan vanuit de hand. En heel erg gecoordineerd gaat het ook niet aan toe. Maar blijft een leuk filmpje
edit: aardig irritant dat geslis van de toevoeging aan het commentaar van zojuist
[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 21-02-2019 11:06 ]
Zou zomaar kunnen. In mijn geheugen was het in elk geval onder de 200 km/u, maar eerlijk gezegd vertrouw ik mijn geheugen niet volledig.
Ik denk qua G-Force wel...De_Bastaard schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:04:
Zou het voor Kubica nou zwaarder zijn om een F1 te rijden dan een Rally ? Kwa tijd/inspanning?
Jack of all trades, master of none
Ik denk dat weinigen hier echt kunnen inschatten hoe beestachtig veel 5G remkracht is
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik heb het nog nooit gevoeld, dus ik denk dat je daar wel gelijk in hebtSnowDude schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:08:
[...]
Ik denk dat weinigen hier echt kunnen inschatten hoe beestachtig veel 5G remkracht is
Jack of all trades, master of none
En dan nog denk ik dat die snelheid niet vast staat, dit zal verschillen per team en per versie wasrek.Hmtsjmftsch schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:05:
[...]
Zou zomaar kunnen. In mijn geheugen was het in elk geval onder de 200 km/u, maar eerlijk gezegd vertrouw ik mijn geheugen niet volledig.
Ik neem aan dat je zo hard mogelijk rijd zonder dat die rekken teveel gaan trillen, omdat dit je data beinvloed... je ziet kubica ook geen curbs pakken.
Ik denk de 5 punts... 5G betekent 5x je lichaamsgewicht. Dus mocht de coureur 65kg wegen moet ie met z'n armen 325kg wegdrukken...Dat is volgens mij hetzelfde als mensen die geen gordel dragen in een personenauto en zeggen "als er iets gebeurt, vang ik mezelf wel op met m'n armen.".. yeah right ;-).De_Bastaard schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:09:
Maar gebruiken ze daar hun stuur voor om tegen te drukken, of 'hangen' ze lekker in hun 5 punts?
Dat betekent, stam + t .
In een rallyauto? De gordels daar staan net zo strak als in een F1, want je wilt niet heen en weer bewegen in een rallyauto. JE gaat geen 5G trekken in een WRC, maar de hoeveelheid grip is toch buitengewoonDe_Bastaard schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:09:
Maar gebruiken ze daar hun stuur voor om tegen te drukken, of 'hangen' ze lekker in hun 5 punts?
Dat is inderdaad wat ik ook op internet vind. Op verschillende (maar wel constante) snelheden worden aero mappings gemaakt. Interessant leesvoer voor straks tijdens de lunch: http://www.formula1-dictionary.net/map_aero.htmlpowah33 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:09:
[...]
En dan nog denk ik dat die snelheid niet vast staat, dit zal verschillen per team en per versie wasrek.
Ik neem aan dat je zo hard mogelijk rijd zonder dat die rekken teveel gaan trillen, omdat dit je data beinvloed... je ziet kubica ook geen curbs pakken.
5-punts gordels zijn al een tijdje niet meer legaal in de F1
[ Voor 20% gewijzigd door SnowDude op 21-02-2019 11:16 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Maar hij houd z'n pols/hand wel recht, zelfs als die kracht vooral uit z'n bicep komt dan moet ie nog wel kracht in z'n pols hebben om die niet achterover te laten klappen.MikeyMan schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:04:
[...]
https://gfycat.com/mediumcorruptbats
Dan doe ik het zelf maar...
Lijkt me meer kracht vanuit de bicep dan vanuit de hand. En heel erg gecoordineerd gaat het ook niet aan toe. Maar blijft een leuk filmpje
edit: aardig irritant dat geslis van de toevoeging aan het commentaar van zojuist
Ben pasgeleden bij de fysio geweest voor polsklachten en heb dit haarfijn uit gelegd gekregen.
Mja een constante snelheid is dan gewenst waarbij het vooral om uitersten in bochten zal gaan als ook rechte stuk. Maar met zo'n snelheid is het echt niet de fout van een coureur. Grojean gaf ook al aan dat de nieuwe temperatuur van de bandenwarmers het extra glad maakt. Wijze les voor NorrisFastFred schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:46:
[...]
Ik denk dat ze juist een constante luchtstroom over hun auto wil hebben om te checken of de windtunnel data correleert met een echte auto op de baan. Dan kun je wel keihard gaan hoeken maar dan 1) waaien die rekken van de auto, 2) heb je betrouwbare manier om je windtunnel data te vergelijken.
Inderdaad een leuke anekdote, maar ik zie met de beste wil van de wereld niet hoe dit verschil gaat maken tussen Gasly en Verstappen. Als het zo is dat Gasly beter is in samenwerking/ontwikkeling met de japanners, zullen deze ontwikkelingen ook zijn weg wel vinden naar de motor van Max.
De engineers van Honda zien heus wel wat een goede feedback Verstappen kan geven. Komt helemaal goed.MikeyMan schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:19:
Nu weer een discussie over Gasly z'n relatie met Honda.
Inderdaad een leuke anekdote, maar ik zie met de beste wil van de wereld niet hoe dit verschil gaat maken tussen Gasly en Verstappen. Als het zo is dat Gasly beter is in samenwerking/ontwikkeling met de japanners, zullen deze ontwikkelingen ook zijn weg wel vinden naar de motor van Max.
Kijk. Dát zijn stappen.
Ja het kledingrek is eraf, dus langzaamaan het gas open.Jimmy J. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:20:
Kubica rijdt even 18 seconden van zijn beste tijd af.
Kijk. Dát zijn stappen.
PSN: Alvanosa
Dit topic is gesloten.
![]()
Testdagen zeggen niks.
Officiële Live timing stream: YouTube: Pre-Season Test Timing Screen Track live van 9.00-13.00 en 14.00-18.00.
Nee, week twee wordt niet live uitgezonden.
Live-blogs:
https://www.formula1.com/...kAyTYvHmHm4gUBCPVn74.html
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.gptoday.net/n...ede-testweek-in-barcelona
https://www.gpupdate.net/...e-catalunya-1-maart-2019/
https://www.autosport.com...f1-test-two-day-four-2019