Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 20:04
De_Bastaard schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:12:
[...]

Thanks. Ik zie wel dat die Sony nu net bij BCC nog eens wat in prijs verlaagd is, naar 799. Goedkoper gaat die morgen niet worden hoor, anders vreet ik een bezem.
En toen stond de prijs opeens weer op 849. Gebeld met BCC, maar die konden telefonisch niet echt een handig antwoord geven. Nu maar bij Mediamarkt besteld.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@PaT Ok als het niet past dan houdt het op! Wij hadden een 46” en zijn nu zeer blij met de 55AG9, prachtig beeld en geluid met films en series en hij past hier ook prima op ons TV meubeltje 😉

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Dutchneon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

Iemand ervaring met de Sony KD-85XH9096 ik kan weinig reviews vinden op internet, en we beginnen onze 6 jaar oude 65" sony met de eerste Chromecast aardig zat te worden. vastlopers traag menu's zelfs ellendig traag geworden.

Ga ik wel flinke verbetering merken of moet ik hoger gaan in de line-up voor betere prestaties?

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:41

Mr. Freeze

¡GO!

Dutchneon schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:56:
Iemand ervaring met de Sony KD-85XH9096 ik kan weinig reviews vinden op internet, en we beginnen onze 6 jaar oude 65" sony met de eerste Chromecast aardig zat te worden. vastlopers traag menu's zelfs ellendig traag geworden.

Ga ik wel flinke verbetering merken of moet ik hoger gaan in de line-up voor betere prestaties?
Je kan natuurlijk het hele smart gebeuren laten voor wat het is op de huidige tv en er een Chromecast 2020 of Apple TV er aan hangen toch? Dan ga ik er vanuit dat de tv op zich nog prima bevalt wat betreft beeld.

XBL gamertag StayingPow3r

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:43

Ik heb de maat kleiner (75inch) helaas. Erg te spreken over de snelheid en gemak van de televisie.

Als je zoekt op Sony X900H vind je meer reviews. Dit is hetzelfde model.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Bastaard
Superblij met m’n KD-49XH8505, komende van een oude Samsung. Supermooi beeld 8-) !

Geluid is wel blikkeriger, dat wordt dus een soundbar oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

De XH95 is in een mooie aanbieding vandaag:
https://www.artencraft.nl/nl/sony-kd-65xh9505-580369.html

Zojuist besteld bij PlatteTV die mij de prijs konden matchen + 3 jaar garantie + pixel garantie voor 75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Anoniem: 328026 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:48:
De XH95 is in een mooie aanbieding vandaag:
https://www.artencraft.nl/nl/sony-kd-65xh9505-580369.html

Zojuist besteld bij PlatteTV die mij de prijs konden matchen + 3 jaar garantie + pixel garantie voor 75 euro.
Pixel garantie? Nooit eerder gehoord dat iemand dat aanbiedt. Maar dan wordt die omgeruild als er 1 pixel kapot is? Volgens mij heeft de fabrikant toch ook een dergelijke pixel garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:50:
[...]

Pixel garantie? Nooit eerder gehoord dat iemand dat aanbiedt. Maar dan wordt die omgeruild als er 1 pixel kapot is? Volgens mij heeft de fabrikant toch ook een dergelijke pixel garantie?
Ja, je beschermt jezelf dus tegen een kapotte pixel.
Volgens mij zijn er tussen de 4 en 14 dode pixels toegestaan voordat de winkel/fabrikant het onder garantie hoeft te repareren. Maar dat was geloof ik bij Full HD, bij 4K zijn er waarschijnlijk meer toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Bij Smits is de Sony KD-55AG9 in de aanbieding;

https://www.smitsarnhem.nl/55ag9-oled

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06 21:49
De_Bastaard schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:45:
Superblij met m’n KD-49XH8505, komende van een oude Samsung. Supermooi beeld 8-) !

Geluid is wel blikkeriger, dat wordt dus een soundbar oid
Enig idee of die nou een VA of ips paneel bevat? Kan er geen eenduidige info over vinden, laat staan iets van Sony zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriz87 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:23:
[...]

Enig idee of die nou een VA of ips paneel bevat? Kan er geen eenduidige info over vinden, laat staan iets van Sony zelf.
Eerste resultaat op Google:

https://www.displayspecifications.com/en/model/73bf1e09

Het is een VA paneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
"eenduidige informatie", ik zei niet dat ik niets kan vinden. Zie bijvoorbeeld https://www.displaydb.com/tv/Sony-KD-49XH8505, daar staat IPS, ook op vele andere websites overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriz87 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:50:
[...]

"eenduidige informatie", ik zei niet dat ik niets kan vinden. Zie bijvoorbeeld https://www.displaydb.com/tv/Sony-KD-49XH8505, daar staat IPS, ook op vele andere websites overigens.
Je hebt inderdaad gelijk. Ik vind het volgende:

https://h-m-entertainment.com/sony-tvs-for-2020

The XH85 – XH91 seems to be Europe/UK only models and come with certain reductions to specs compared to the X900H above. First of all this is the first LCD that uses an IPS panel instead of a VA one but the biggest difference is the use of an Edge LED system instead of a FALD one. The processor used is once again the X1 4K HDR variant while Dolby Vision and Dolby Atmos are both present.

Ook coolblue geeft aan dat het IPS is:

https://www.coolblue.nl/p...ony-kd-49xh8505-2020.html

Door het IPS Triluminos scherm heeft de tv een brede kijkhoek en realistische kleuren. Samen met de 4K resolutie komt alles daardoor gedetailleerd en natuurgetrouw in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:57:
[...]

Je hebt inderdaad gelijk. Ik vind het volgende:

https://h-m-entertainment.com/sony-tvs-for-2020

The XH85 – XH91 seems to be Europe/UK only models and come with certain reductions to specs compared to the X900H above. First of all this is the first LCD that uses an IPS panel instead of a VA one but the biggest difference is the use of an Edge LED system instead of a FALD one. The processor used is once again the X1 4K HDR variant while Dolby Vision and Dolby Atmos are both present.

Ook coolblue geeft aan dat het IPS is:

https://www.coolblue.nl/p...ony-kd-49xh8505-2020.html

Door het IPS Triluminos scherm heeft de tv een brede kijkhoek en realistische kleuren. Samen met de 4K resolutie komt alles daardoor gedetailleerd en natuurgetrouw in beeld.
Precies. Maar ik vond ook het volgende topic:

https://www.avforums.com/...h8196-difference.2319349/

Daar is zogezegd bewijs dat het om VA zou gaan. Dus ik ben confuus. Sony gebeld, maar de juiste medewerker was niet aanwezig. Dus vandaar mijn vraag hier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik kom van een heel oude Samsung dus ga er alleen maar op vooruit qua beeld ;-).

Het geluid is meer een punt van verbetering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:34
floriz87 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:29:
[...]

Daar is zogezegd bewijs dat het om VA zou gaan. Dus ik ben confuus. Sony gebeld, maar de juiste medewerker was niet aanwezig. Dus vandaar mijn vraag hier :).
En waarom is de 49 INCH XH8505 goedkoper dan de XH8599 (bij Platte tv) ?

En kun je met deze tv satelliet tv met CI+ module van canal Plus bekijken i.p.v. losse decoder met hdmi ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:26
@apis29 bedankt voor het samenvoegen van 2020 en 2019 modellen in de startpost.

Ik heb de 85xh90 nu een paar dagen. Kom van een XD serie af. Menu is bizar snel.
Sneller dan mn Nvidia Shield...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
floriz87 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:29:
[...]

Toevallig ben ik dat ook daar die 'het bewijs' aanwees ;) . Dit is de pixelstructuur uit de enige fatsoenlijke review die er over het model te vinden is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhhGTKIaH6U9X35wo0LenSLfd6o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YPFtpmZrTkkuhaITkMIneRG2.jpg?f=user_large

Vergelijk die maar eens met bijv. https://www.lesnumeriques...49xh9505-p61027/test.html

(in dit Russische filmpje wordt ook gezegd dat het een VA paneel is en die heeft zelf ook een closeup bekeken en gemaakt)

Van de merken zelf krijg je tegenwoordig ook een linkje naar displayspecifications als zogenaamd bewijs maar die nemen net zo goed klakkeloos aangereikte/ergens gelezen info over die lang niet altijd correct is gebleken. Lange tijd stond daar ook gewoon dat het een IPS paneel is en enkele weken na het topic op AV Forums was het ineens naar VA verandert :+ .

[ Voor 116% gewijzigd door apis29 op 04-12-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Kashika schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:39:
@apis29 bedankt voor het samenvoegen van 2020 en 2019 modellen in de startpost.

[...]

Ik heb de 85xh90 nu een paar dagen. Kom van een XD serie af. Menu is bizar snel.
Sneller dan mn Nvidia Shield...
Zulk commentaar ben ik idd ook op AVS forum tegengekomen (edit: iig tov 1e generatie Shield) dus was het een beetje vreemd om de Tweakers review te lezen over de snelheid :D

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 04-12-2020 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
apis29 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:45:
[...]

Zulk commentaar ben ik idd ook op AVS forums tegengekomen dus was het een beetje vreemd om de Tweakers review te lezen over de snelheid :D
Tsja wat kan ik zeggen. Tweakers heeft nog nooit een Sony TV echt positief gereviewed volgens mij.
Dat debacel van HDMI 2.1 wordt ook veel groter gemaakt dan wat het is. De boel werkt inderdaad niet zoals hoort. Tegelijkertijd weten we ook dat er nog redelijk wat updates aankomen die het uitbreiden. Evengoed als de PS5 zelf nog niet eens de volle bandbreedte van hdmi 2.1 kan gebruiken. Maar daar las je niets over in de review van de PS5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Hier de Sony AG9 en ook hier werkt Android TV een stuk sneller dan op de Nvidia Shield, ook de PS5 werkt er perfect op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een shield met een xh95 maar mijn shield is echt nog wel sneller hoor. Wellicht dat je de afstandsbediening van de tv gebruikt voor de shield? Cec heeft altijd wat vertraging, dan kan je beter de afstandsbediening van de shield gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Nee gebruikte voor de Shield gewoon de nieuwe afstandbediening van de Shield zelf.
En voor de AG9 van de TV zelf en op de TV gaat echt sneller, de Shield had ik al beloofd aan een vriend zonder Smart TV, maar nu hij mijn AG9 heeft gezien twijfelt hij ook over een nieuwe TV :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

HereIsTom schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:38:
Nee gebruikte voor de Shield gewoon de nieuwe afstandbediening van de Shield zelf.
En voor de AG9 van de TV zelf en op de TV gaat echt sneller, de Shield had ik al beloofd aan een vriend zonder Smart TV, maar nu hij mijn AG9 heeft gezien twijfelt hij ook over een nieuwe TV :*)
Fijn dat je enthousiast bent over je AG9, zelf ook erg tevreden mee nog steeds. Maar eerlijkheid gebiedt me toch wel te zeggen dat een Shield toch echt wel de voorkeur heeft boven Sony Android TV. Ik neem aan dat je toch ook wel dingen gebruikt als Kodi? Dan is de Shield toch op vele punten beter. Voor Netflix en YouTube maakt het niet zoveel uit, maar zwaardere applicaties dan voorkeur is sterk voor een Shield.

De MediaTek SoC gaat het echt niet winnen van de Tegra van Nvidia.

Bovendien is de ondersteuning van Nvidia fenomenaal, nu al 5 jaar voorzien van alle updates, en dat ga ik van Sony nooit verwachten.

Ik zou hem niet wegdoen als ie je niet in de weg staat.

edit: de tube versie van de Shield laat ik even buiten beschouwing, daar heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Freeze op 05-12-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:48
Bijna alle apps werken op de AG9 prima hoor, gebruik dagelijks ZiggoGo, Plex, Netflix, YouTube, Spotify en natuurlijk Digitale TV (Coax). Ook de airplay ondersteuning komt heel handig uit en kan niet zeggen dat ik ook met afspelen van 4K films via PLEX enige traagheid ervaar, so far so good.

Plus weer een kastje minder denk ik dan :)

[ Voor 7% gewijzigd door tcviper op 05-12-2020 12:10 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Mr. Freeze schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:03:
[...]

Fijn dat je enthousiast bent over je AG9, zelf ook erg tevreden mee nog steeds. Maar eerlijkheid gebiedt me toch wel te zeggen dat een Shield toch echt wel de voorkeur heeft boven Android TV. Ik neem aan dat je toch ook wel dingen gebruikt als Kodi? Dan is de Shield toch op vele punten beter. Voor Netflix en YouTube maakt het niet zoveel uit, maar zwaardere applicaties dan voorkeur is sterk voor een Shield.

Een MediaTek SoC gaat het echt niet winnen van de Tegra van Nvidia.

Bovendien is de ondersteuning van Nvidia fenomenaal, nu al 5 jaar voorzien van alle updates, en dat ga ik van Sony nooit verwachten.

Ik zou hem niet wegdoen als ie je niet in de weg staat.
Wat is er dan beter aan de Shield, gebruik Kodi ook op de AG9 en dat gaat echt perfect.
Ik zeg niet dat de Shield slecht is, ook een perfect apparaat met goede ondersteuning inderdaad, maar alles op één apparaat zoals de TV is echt wel een stuk fijner en werkt dus ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

HereIsTom schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:09:
[...]

Wat is er dan beter aan de Shield, gebruik Kodi ook op de AG9 en dat gaat echt perfect.
Ik zeg niet dat de Shield slecht is, ook een perfect apparaat met goede ondersteuning inderdaad, maar alles op één apparaat zoals de TV is echt wel een stuk fijner en werkt dus ook goed.
Framerate switching? audio bitstream uit? (HD formaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Mr. Freeze schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:10:
[...]

Framerate switching? audio bitsteam uit?
Tja als je daar problemen mee hebt, maar waarschijnlijk speel ik de juiste content af want heb daar nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

HereIsTom schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:12:
[...]

Tja als je daar problemen mee hebt, maar waarschijnlijk speel ik de juiste content af want heb daar nooit problemen mee gehad.
edit: het lukt me niet om bij kodi 24 of 23.976fps op het scherm te krijgen, ik dacht dat het bij Netflix wel kon, maar volgens mij ook niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Mr. Freeze op 05-12-2020 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kashika
[...]

HD formaten voor audio kun je oplossen met EARC.

De Shield is een veel sterker apparaat dan wat er in de TV zit. Als je zwaardere bestanden gaat afspelen, heb je daar meer baat bij.
Voor streaming vanaf Netflix oid is het niet boeiend. Geen kwaliteitverschil in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Kashika schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:33:
[...]

HD formaten voor audio kun je oplossen met EARC.
Done that, was geen soepele ervaring (hier) :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HereIsTom schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:09:
[...]

De shield is meer future proof. Zal langere updates krijgen (nieuwe Android versies). Netflix stopt de ondersteuning van applicaties op oude Android versies. Dat zie je ook op oudere tv's dat op een gegeven moment de ondersteuning stopt. Daarnaast werkt nu alles perfect, maar in de toekomst zal kodi ook zwaarder worden en de applicaties ook. Het feit blijft dat je bij een shield een krachtiger apparaat hebt die de toekomstige applicaties wel aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
apis29 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:24:
[...]

Toevallig ben ik dat ook daar die 'het bewijs' aanwees ;) . Dit is de pixelstructuur uit de enige fatsoenlijke review die er over het model te vinden is:

[Afbeelding]

Vergelijk die maar eens met bijv. https://www.lesnumeriques...49xh9505-p61027/test.html

(in dit Russische filmpje wordt ook gezegd dat het een VA paneel is en die heeft zelf ook een closeup bekeken en gemaakt)

Van de merken zelf krijg je tegenwoordig ook een linkje naar displayspecifications als zogenaamd bewijs maar die nemen net zo goed klakkeloos aangereikte/ergens gelezen info over die lang niet altijd correct is gebleken. Lange tijd stond daar ook gewoon dat het een IPS paneel is en enkele weken na het topic op AV Forums was het ineens naar VA verandert :+ .
Dank voor het delen. Ik zag in die Russische video dat de zwartwaarden tegenvielen tov de Samsung. Echt zo'n witte gloed zie je her en der bij de Sony. Ik vermoed dat dit te maken heeft met edge verlichting? In dat geval ga ik vermoedelijk toch voor de xh95. De Samsung is ook mooi, maar hun goede paneel begint pas bij de 55",die van 49 is een stuk minder. En ik wil een 49 ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
floriz87 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:59:
[...]

Dank voor het delen. Ik zag in die Russische video dat de zwartwaarden tegenvielen tov de Samsung. Echt zo'n witte gloed zie je her en der bij de Sony. Ik vermoed dat dit te maken heeft met edge verlichting? In dat geval ga ik vermoedelijk toch voor de xh95. De Samsung is ook mooi, maar hun goede paneel begint pas bij de 55",die van 49 is een stuk minder. En ik wil een 49 ;).
De Sony heeft überhaupt geen local dimming en de Samsung is FALD-set. De XH95 is dit ook en is daarnaast ook geschikt voor HDR. De XH85 is in feite een SDR tv. De XG90 (XF90) kan met prijsaanvraag nog een goedkopere tussenweg zijn. Is al een wat ouder model dus kan zeker een hap van die prijs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
S_Chief schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:00:
Sinds een paar dagen in het bezit van een 75XH95 (geniale tv), maar ik loop wel tegen iets vreemds aan.. Nadat ik één keer de Google assistent heb uitgeprobeerd met de microfoon blijft het oranje lampje onder de tv aan staan... Volgens hoort die alleen aan te staan als de microfoon in werking is (ik heb geen Oké Google herkenning aanstaan).

Volledige reboot van de tv werkt wel, totdat je weer de assistent gebruikt.. Is dit nu een vreemde bug, of?
Ik heb inmiddels de laatste update op m'n 75XH95 geïnstalleerd, maar nu krijg ik het stomme lampje voor de microfoon helemaal niet meer uit, zelfs niet met een herstart. Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom478
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-03-2021
Weet iemand hoe je op de sony A8 kan zien hoeveel branduren hij heeft gedraaid? Ik kwam via het menu bij 'uptime' maar ik weet niet of dat het aantal branduren weergeeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Tom478 schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:23:
Weet iemand hoe je op de sony A8 kan zien hoeveel branduren hij heeft gedraaid? Ik kwam via het menu bij 'uptime' maar ik weet niet of dat het aantal branduren weergeeft.
Misschien dat je via het servicemenu dat kan achterhalen

Edit; link werkt dus niet, zoek maar eens op servicemenu en je type tv.

Geen idee of de codes op jouw tv ook werken. Maar wees er wel voorzichtig mee.

Dit is de code je je zou kunnen proberen, mocht je het willen.
—————————————————————————————————————————————-
First power off your TV using the remote, then press following buttons quickly on your TV remote:

Display (or i+) + 5 + Volume Up + Power

It'll show the hidden service menu on your TV screen.

[ Voor 38% gewijzigd door Mr. Freeze op 06-12-2020 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:48
[...]

Die dingen werken prima hoor op de tv icm Plex en Netflix. In Plex kun je beide opties zo aanzetten.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
S_Chief schreef op zondag 6 december 2020 @ 02:44:
[...]

Ik heb inmiddels de laatste update op m'n 75XH95 geïnstalleerd, maar nu krijg ik het stomme lampje voor de microfoon helemaal niet meer uit, zelfs niet met een herstart. Iemand hetzelfde probleem?
Opgelost. Automatisch tijd instellen uit- en weer aangezet en nu is het lampje eindelijk uit... Rare bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afgelopen weekend mijn 65XH9077 opgehaald ter vervanging van mijn 43W807C.

Wat een vooruitgang! Niet alleen qua formaat, maar ook qua souplesse in het beeld. Daarbij als je dan kijkt wat een beeld het geeft bij Dolby Vision ingestelde uitzendingen (op bijvoorbeeld Netflix), mooi!

Oorspronkelijk wilde ik voor de LG OLED 65CX gaan, maar uiteindelijk was de Sony voor nog geen € 900 beschikbaar bij de Saturn in Duitsland. Dus voor besparing € 850 / € 900 neem ik voor lief dat ik nu een prima beeld heb, waarbij ik voor het dubbele een nog beter beeld had gehad (De 65CX zit in de familie, dus ik weet was ik mis / deels niet mis).

Nu loop ik echt wel tegen wat dingen aan waar ik vooraf niet over nagedacht had. Eerst zaten mijn PS4 Pro (inclusief PS VR) en PS3 CFW aangesloten via mijn Onkyo TX-SR309 aangesloten en gaven beeld door op 1080P. Nu wilde ik natuurlijk van de 4K HDR-functie gebruik maken, dus ik moest de PS4 al direct op de TV aansluiten, daarbij kan ik HDR ook nog niet gebruiken tenzij ik de PS VR processor unit er tussenuit laat. Overigens zie ik in de door mij gespeelde spellen (GT Sport, Just Dance voor de kinderen) zo 1-2-3 het verschil niet, dus heb ik HDR maar uitgeschakeld zodat alles aangesloten is.

Verder keek ik op mijn oude TV eerst TV via een Humax iHDR-5200C welke daarna vervangen is door een Horizon Box. In beide gevallen zat dit aangesloten via de eerder genoemde receiver. Nadat ik verhuisd ben medio dit jaar heb ik de Horizon Box niet meer aangesloten en hebben we de Ziggo Go app op de TV geïnstalleerd; ten eerste kijken we maar incidenteel naar TV-zenders, ten tweede liep de Horizon box ook nog eens regelmatig vast. Bij de nieuwe TV heb ik ook weer gekozen voor de Ziggo Go app, maar ik wilde toch ook de kabel gebruiken (soms geeft de Ziggo Go app foutmeldingen, wil ik graag voorkomen tijdens de F1).

Wat ik nu niet kan doen is timeshiften. Timeshift gebruik ik vaak om de uitzending van Ziggo F1 gelijk te krijgen met de uitzending van mijn F1 TV Pro app (die altijd zo'n 30 seconden achter loopt); dit zodat ik het beeld van Ziggo heb, terwijl ik met het commentaar van SkySports kan kijken.
Ik heb de TV voorzien van een USB-stick die gedigitaliseerd is tbv opnamen (opnemen werkt ook gewoon), maar ik kan een live-uitzending gewoon niet pauzeren. Ik kan wel een opname starten die ik dan vervolgens direct ga terugkijken, maar het is een beetje omslachtig.

Daarnaast heb ik nu het gevoel dat er een vertraging in het geluid zit dat via de receiver gespeeld wordt. Ten opzichte van de oude TV is er niets aan de receiver en manier van aansluiten gebeurd (beide via de HDMI met (e)ARC functie), maar nu zie ik het geluid net iets achterlopen bij het beeld. Ik merk dit ook als ik bv GT Sport speel, het gaat maar om een fractie, maar eenmaal gezien blijf je je ergeren aan zoiets. Ik zie ditzelfde als ik iets afspeel via bv de Videoland en Prime app (al heeft Prime überhaupt wel eens issues met lipsync, ook direct via de TV).

Iemand anders zijn ervaringen met de laatste 2 punten (timeshift en lipsync/geluid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

fredkroket schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:31:

Iemand anders zijn ervaringen met de laatste 2 punten (timeshift en lipsync/geluid)?
Voor timeshift niet direct een oplossing, maar een "workarround" voor lipsync zou kunnen zijn dat je de analoge mini-jack (van tv) aansluit op je versterker middels de analoge ingangen of een digitale s/pdif kabel gebruiken.

Zelf heb ik de digitale oplossing gekozen want nu heb ik nog steeds meerkanaals geluid wanneer van toepassing, de analoge manier is altijd stereo en zal je de receiver op dolby surround moeten zetten o.i.d.

Geluid over HDMI zoals jij het hebt aangesloten geeft net een vertraging van enkele miliseconden, zeer vervelend als je het eenmaal weet.

En dan maar hopen dat je receiver niet altijd die processing tijd nodig heeft, ongeacht de bron want dan schiet je er weinig mee op.

PS. De hdmi ingangen van je TV staan op "enhanced" of "uitgebreid" voor de goede kleurindelingen (voor de 4K apparaten)? Heeft niks mee te maken met je issues maar sommige mensen vergeten dit misschien weleens.

[ Voor 17% gewijzigd door Mr. Freeze op 07-12-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:25:
[...]

Voor timeshift niet direct een oplossing, maar een "workarround" voor lipsync zou kunnen zijn dat je de analoge mini-jack (van tv) aansluit op je versterker middels de analoge ingangen of een digitale s/pdif kabel gebruiken.

Zelf heb ik de digitale oplossing gekozen want nu heb ik nog steeds meerkanaals geluid wanneer van toepassing, de analoge manier is altijd stereo en zal je de receiver op dolby surround moeten zetten o.i.d.

Geluid over HDMI zoals jij het hebt aangesloten geeft net een vertraging van enkele miliseconden, zeer vervelend als je het eenmaal weet.

En dan maar hopen dat je receiver niet altijd die processing tijd nodig heeft, ongeacht de bron want dan schiet je er weinig mee op.

PS. De hdmi ingangen van je TV staan op "enhanced" of "uitgebreid" voor de goede kleurindelingen (voor de 4K apparaten)? Heeft niks mee te maken met je issues maar sommige mensen vergeten dit misschien weleens.
Ik heb nog een dergelijk kabel liggen, zal eens kijken of ik die kan gebruiken (lengte twijfel ik aan). Wat wel jammer is in dat geval, dat je toch weer afhankelijk bent van óf een apparte afstandsbediening óf van een oplossing zoals Logitech Harmony (die laatste heb ik liggen, maar die stond op het punt verkocht te worden (niet enthousiast over)).

Ik zal terugkoppeling hier geven. Voor TimeShift zal in Sony een bericht sturen, ik ben niet de enige met die klacht lees ik zo op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

fredkroket schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:30:
[...]

Ik heb nog een dergelijk kabel liggen, zal eens kijken of ik die kan gebruiken (lengte twijfel ik aan). Wat wel jammer is in dat geval, dat je toch weer afhankelijk bent van óf een apparte afstandsbediening óf van een oplossing zoals Logitech Harmony (die laatste heb ik liggen, maar die stond op het punt verkocht te worden (niet enthousiast over)).

Ik zal terugkoppeling hier geven. Voor TimeShift zal in Sony een bericht sturen, ik ben niet de enige met die klacht lees ik zo op internet.
Ja, je gebruikt idd meerde afstandsbedieningen, maar bijkomend voordeel is dat je naar muziek kan luisteren van radio ofzo, terwijl kids op een gameconsole bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
benbaba schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:21:
[...]

De Sony heeft überhaupt geen local dimming en de Samsung is FALD-set. De XH95 is dit ook en is daarnaast ook geschikt voor HDR. De XH85 is in feite een SDR tv. De XG90 (XF90) kan met prijsaanvraag nog een goedkopere tussenweg zijn. Is al een wat ouder model dus kan zeker een hap van die prijs af.
Enig idee aan wat voor prijsrange je moet denken bij de 49 inch modellen van de XG/XF 90 en de XH95? Na "onderhandeling" bedoel ik dan. De genoemde prijzen op websites lopen nogal uiteen en ik ben niet zo bekend met het kopen van een tv. Krijg wel het idee dat prijzen boven de 6 a 700 euro onderhandelbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
floriz87 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:00:
[...]

Enig idee aan wat voor prijsrange je moet denken bij de 49 inch modellen van de XG/XF 90 en de XH95? Na "onderhandeling" bedoel ik dan. De genoemde prijzen op websites lopen nogal uiteen en ik ben niet zo bekend met het kopen van een tv. Krijg wel het idee dat prijzen boven de 6 a 700 euro onderhandelbaar zijn.
Ik zou zeggen 899-949 voor de XH95 en 799-849 voor de XG90. Vraag bij een aantal shops gewoon de beste prijs aan en vergelijk het met de prijshistorie hier op Tweakers. Goedkoper dan de geadverteerde prijzen kan het sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Een aantal Sony Android TV-modellen krijgen een update die de Apple TV-app installeert, inclusief toegang tot AppleTV+, Apple TV-zenders, nieuwe en populaire films en gepersonaliseerde en samengestelde aanbevelingen. Een maand na de aankondiging staat de App nu ook in de Play Store.

Hier kun je kijken of er voor jou TV een update is;
https://www.sony.nl/elect...ions-projectors/downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosj1000
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:32
HereIsTom schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:19:
Een aantal Sony Android TV-modellen krijgen een update die de Apple TV-app installeert, inclusief toegang tot AppleTV+, Apple TV-zenders, nieuwe en populaire films en gepersonaliseerde en samengestelde aanbevelingen. Een maand na de aankondiging staat de App nu ook in de Play Store.

Hier kun je kijken of er voor jou TV een update is;
https://www.sony.nl/elect...ions-projectors/downloads
Waar staat dan precies, of waar lees je dat je dan ook gebruik kunt maken van Apple tv of althans zoals jij het omschrijft inclusief toegang. Daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@nosj1000 Dat is gewoon zo als je de Apple TV app hebt geïnstalleerd.
Om content te kunnen bekijken moet je natuurlijk wel net als bij bijv. Netflix een abonnement hebben, maar je kan het ook eerst een maand gratis proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-06-2024
HereIsTom schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:44:
@nosj1000 Dat is gewoon zo als je de Apple TV app hebt geïnstalleerd.
Om content te kunnen bekijken moet je natuurlijk wel net als bij bijv. Netflix een abonnement hebben, maar je kan het ook eerst een maand gratis proberen.
Tjah, hoe jij het omschreef is dit helemaal anders...
Inclusief toegang wil zeggen dat de app beschikbaar is zonder dat je ervoor wilt betalen. Wat zou anders het nut zijn om een app uit te brengen die je geen toegang biedt, ook al heb je een abonnement :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Gines schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:03:
[...]

Tjah, hoe jij het omschreef is dit helemaal anders...
Inclusief toegang wil zeggen dat de app beschikbaar is zonder dat je ervoor wilt betalen. Wat zou anders het nut zijn om een app uit te brengen die je geen toegang biedt, ook al heb je een abonnement :s
Helemaal niet anders, iedereen die logisch na kan denken snapt toch wel dat het niet gratis is, of is Netflix e.d. soms wel gratis!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-06-2024
HereIsTom schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:05:
[...]

Helemaal niet anders, iedereen die logisch na kan denken snapt toch wel dat het niet gratis is, of is Netflix e.d. soms wel gratis!?
Zeg dan dat Apple TV beschikbaar is op Android TV, en niet inclusief toegang. Heb jij ooit al een app gezien die uitgebracht is zonder toegang misschien? Wat voor nut is een app zonder toegang nu? Aangezien ik niet de eerste was die jouw zin anders had begrepen, ligt het eerder aan je zinsconstructie zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Gines Je hebt zonder abonnement wel toegang, je kan dan zien wat het aanbod is en trailers bekijken, maar niet de films en series zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-06 18:20
Vraagje, de XH90 serie heeft meerdere uitvoeringen. Is er ook een uitvoering dat de bezel volledig zwart is zonder de zilveren lijn die rondom verwerkt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022

Virax

Lief :)

Ik sta op het punt om een Sony KD-75XH9096 aan te schaffen. Als laatste check: werkt de CI+ module in combinatie met Ziggo hierop?

Op de Ziggo site staat de tv niet in de lijst (wellicht is de lijst niet up to date?). Maar ik kan ook nergens klachten vinden (google, deze thread) dus gok bijna dat het gewoon werkt. Kan iemand het bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Ja, de CI+ module werkt op de XH9096 ook i.c.m. met een HDD voor eventueel opnames.
En wat te denken van de ZiggoGo TV app, ook voor terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-06 18:20
rutgergron schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:19:
Vraagje, de XH90 serie heeft meerdere uitvoeringen. Is er ook een uitvoering dat de bezel volledig zwart is zonder de zilveren lijn die rondom verwerkt is?
Niemand die dit weet? Heb al gekeken maar kan er niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
rutgergron schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:12:
[...]

Niemand die dit weet? Heb al gekeken maar kan er niks over vinden.
Ik heb ook even rond gekeken op Internet, maar zie op plaatjes bij al die modellen dat zilveren lijntje.
Vind het ook niet echt mooi, bij onze Sony AG9 is die smalle bezel gewoon zwart.
Misschien morgen eens contact opnemen met de klantenservice van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcc90
  • Laatst online: 12-05 22:59
Ben er eindelijk uit en ga voor de 49xh95, maar nu lees ik op meerdere plekken over een grijze rand. Dit is alleen niet goed te zien op de foto’s. Iemand een idee hoe het er uit ziet?

Smits is nu de goedkoopste met 999. Iemand nog tips voor een goedkopere site? Thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
tcc90 schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:16:
Ben er eindelijk uit en ga voor de 49xh95, maar nu lees ik op meerdere plekken over een grijze rand. Dit is alleen niet goed te zien op de foto’s. Iemand een idee hoe het er uit ziet?

Smits is nu de goedkoopste met 999. Iemand nog tips voor een goedkopere site? Thnx
Het design van de XH95 verschilt van de XH90. En de 49'' XH95 verschilt weer iets van de grotere maten. De XH90 heeft een zogenaamde diamond cut bezel. De XH95 in 55'' en groter heeft een flush surface bezel en de 49'' heeft een standaard bezel, zie ook hier. Wat prijs betreft doe persoonlijke prijsaanvragen bij enkele zaken waaronder ook gewoon bij Smits.

[ Voor 13% gewijzigd door benbaba op 20-12-2020 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcc90
  • Laatst online: 12-05 22:59
Allright dankjewel! Ik ga ermee aan de slag. Super !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virax

Virax

Sinds gister zéér blije eigenaar van de Sony KD-75XH9096. Echt een mooi apparaat. Eerste ervaringen met Android (en Android TV OS) stellen ook niet teleur.

Gekke vraag: heb bij het neerzetten op vele plekken de beschermende plastic stukken weggehaald zoals het hoort. Nu zit ik nog met die rand. Daar lijkt ook wel een soort van beschermplastic overheen te zitten, maar het lijkt veel vaster (ala plakband) waardoor ik me afvraag of het er niet gewoon op hoort.

In het midden bij het Sony logo zat ook wat plastic wat er makkelijk af kon, maar links en rechts daarvan zie je weer de vaster zittende plastic-rand die over de rand van de tv zit. Herkenbaar bij jullie? Zo niet, dan kan ik nog wel even wat foto's maken. Wil namelijk geen dingen lostrekken die er horen te zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:45
Virax schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:03:de vaster zittende plastic-rand die over de rand van de tv zit. Herkenbaar bij jullie?
Dat is zeker herkenbaar. Ik was bij mijn KD-55AG8 in april ook begonnen met peuteren maar had al snel in de gaten dat dit of niet de bedoeling was of dat deze laag per ongeluk te vast zat. Ben in ieder geval gestopt en het zit er dus deels nog op..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kashika
Virax schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:03:
Sinds gister zéér blije eigenaar van de Sony KD-75XH9096. Echt een mooi apparaat. Eerste ervaringen met Android (en Android TV OS) stellen ook niet teleur.

Gekke vraag: heb bij het neerzetten op vele plekken de beschermende plastic stukken weggehaald zoals het hoort. Nu zit ik nog met die rand. Daar lijkt ook wel een soort van beschermplastic overheen te zitten, maar het lijkt veel vaster (ala plakband) waardoor ik me afvraag of het er niet gewoon op hoort.

In het midden bij het Sony logo zat ook wat plastic wat er makkelijk af kon, maar links en rechts daarvan zie je weer de vaster zittende plastic-rand die over de rand van de tv zit. Herkenbaar bij jullie? Zo niet, dan kan ik nog wel even wat foto's maken. Wil namelijk geen dingen lostrekken die er horen te zitten.
Nope, echt overal plastic. Gewoon er af halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
Jep. Sinds paar dagen eigenaar van 49xh9505. Volgens mij een van de laatsten die te koop stond in het land ;). Overal soort plakband, gewoon eraf halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:45
Toch nog eens gekeken, en hardnekkig blijft het, maar heb toch uiteindelijk alle plakband eraf gekregen. Ik snap dat het ter bescherming is, maar als het zo vast zit ga je (ik althans) toch twijfelen..

Allen dank voor het laatste zetje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virax

Virax

Dank voor het laatste zetje. Hier ook de randen losgehaald. Na het peuterige begin, ging het vrij makkelijk. Lekker gevoel. Ziet er weer strakker uit zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 06:55
@Virax Hoe bevalt de nieuwe TV in deze paar dagen dat je die hebt? Tevreden van de aankoop? Momenteel ook aan het kijken voor dit model aan te schaffen.
Nu een Panasonic 47inch.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virax

Virax

extreme8eight schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 06:50:
@Virax Hoe bevalt de nieuwe TV in deze paar dagen dat je die hebt? Tevreden van de aankoop? Momenteel ook aan het kijken voor dit model aan te schaffen.
Nu een Panasonic 47inch.
Zéér tevreden.

Ter toelichting: ik was op zoek naar een 75" tv en heb altijd Samsung tv's gehad dus het was nu een makkelijke keuze. Samsung 75" Q80T kwam langs op Black Friday voor € 2199,- in plaats van € 2999,- dus besteld en binnengekregen. De eerste teleurstelling was de plotselinge advertenties in de user interface van de tv. Zo'n dure tv, en dan advertenties. Maar ok, de ad was klein.

De tweede teleurstelling was een lichtstreepje onder de rand van de tv. Er zijn twee keer monteurs op bezoek geweest en ik heb 3 nieuwe displays gehad die het probleem alle drie hadden, "dus het zal wel normaal zijn" zeiden ze. Nu ben ik redelijk kritisch geef ik toe, maar ik heb de tv dus toch weer op laten halen en ben na een avond zoeken en reviews lezen bij deze Sony terecht gekomen.

€ 1200,- goedkoper dan die Samsung oorspronkelijk is. (Nog) geen advertenties op hinderlijke plekken, geen gekke lichtstreepjes en een minstens zo strak scherm. Ook 2x HDMI 2.1 terwijl er op de Samsung maar 1 zat. Ook had ik geen ervaring met Android TV OS, maar dat bevalt me ook prima. Alle apps zijn er en je hebt veel flexibiliteit met het maken van je homescreen. Ik heb vooralsnog niets kunnen vinden wat me niet bevalt. En ik heb er al van alles op gedaan (tv gekeken, playstation 4, NPO start, Ziggo Go app, Plex, YouTube). Dus ik kan hem absoluut aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
Wow dank je voor de goeie aanbeveling @Virax. Sinds vandaag eentje gekocht en geïnstalleerd. Wat een top TV zeg. 4K films om van te smullen.

Enige puntje dat ik heb is dat we werken met een soundbar die optisch verbonden is... Als je dan het geluid via de TV & de soundbar laat spelen dan klinkt het net niet helemaal synchroon. Wat irritant wel, als je een van de twee op mute plaatst werkt het wel goed. Waarom samen? Omdat de soundbar niet onder de TV staat (linkerkant) en als je die twee geluid laat produceren creëer je wel een stereo effect.

Werk jij toevallig ook met een soundbar?
Nu zie ik wel dat de nieuwe werken via ARC en mss is m'n issue dan opgelost maar ik sta zo niet te springen voor een nieuwe (huidige is nog perfect in feite) (ben daar ook niet 100% in thuis)

Soundbar: Bose Solo TV Sound System

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:57
Grote onzin, je TV is al stereo en je soundbar ook, dus je gebruikt één van beide en zeker niet beide tegelijk. Oftewel soundbar aan dan tv op mute of andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virax

Virax

extreme8eight schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:21:
Wow dank je voor de goeie aanbeveling @Virax. Sinds vandaag eentje gekocht en geïnstalleerd. Wat een top TV zeg. 4K films om van te smullen.

Enige puntje dat ik heb is dat we werken met een soundbar die optisch verbonden is... Als je dan het geluid via de TV & de soundbar laat spelen dan klinkt het net niet helemaal synchroon. Wat irritant wel, als je een van de twee op mute plaatst werkt het wel goed. Waarom samen? Omdat de soundbar niet onder de TV staat (linkerkant) en als je die twee geluid laat produceren creëer je wel een stereo effect.

Nu zie ik wel dat de nieuwe werken via ARC en mss is m'n issue dan opgelost maar ik sta zo niet te springen voor een nieuwe (huidige is nog perfect in feite) (ben daar ook niet 100% in thuis)

Mooi te horen dat ie jou ook bevalt :)

Qua jouw 'enige' puntje. Ik ben ook maar een simpele consument die op zoek was naar een tv, en zeker geen expert. De situatie die jij omschrijft klinkt mij vrij uniek. Ik ken absoluut niemand die het geluid via zowel de tv als via de soundbar wil laten lopen.

Ik werk ook met een soundbar ja, via ARC. Dus als m'n tv aangaat, switched ie automatisch van tv geluid naar soundbar geluid. Hij staat bij mij onder de tv dus heb ook geen behoefte meer aan het tv geluid. Stel dat ik m'n soundbar ergens anders zou willen zetten, dan zou mijn eerste gedachte zijn om deze set uit te breiden met extra speakers, waaronder die direct voor/naast (beide kanten) m'n tv staan. Ik zou er niet eens aan denken om het geluid dan ook via m'n tv te doen.

Maar nogmaals, ik ben hier geen expert in dus wellicht komen er nuttigere reacties voor je. @jgsr deelt mijn mening iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kashika
Je kunt het geluid ook niet zo over twee bronnen laten spelen. Als het geluid alleen over de soundbar komt, wordt het synchroon gemaakt door de soundbar zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
Hmmm ok dank je allemaal.
M’n vorige TV was 8 jaar oud dus dat zal wss de reden zijn dat het daar wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Als je een sound bar of receiver gebruikt wil je niet ook het geluid via de TV.
Via de instellingen op de TV zet je dan via Weergave geluid, Audio uitgang, eArc modus op Auto.
En Speakers op Audiosysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
extreme8eight schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:21:

Als je een aantal posts terug gaat, zie je dat ik eenzelfde issue heb maar dan via een ARC aangesloten versterker. Ik moet wel zeggen, inmiddels lijkt het probleem een stuk minder. Bijvoorbeeld bij Amazon Prime loopt het beeld nu synchroon met het geluid, terwijl in het begin zat er op een gegeven moment een behoorlijke vertraging in. Ook bij het spelen Gran Turismo had ik last dat het geluid niet klopte met het beeld (ik schakelde dan net te laat door dat ik toch ook op het geluid rij). Ik heb niets veranderd, maar het lijkt in ieder geval minder te zijn dan in het begin.

Bij bol.com inmiddels een kabel besteld om te TV aan te kunnen sluiten via een optische kabel, echter verlies ik de dan (nu eindelijk goed werkende) HDMI-CEC.

Ik heb volgens mij wel de instellingen van de HDMI-poorten aangepast naar uitgebreid of volledig en de ingang van de PS4 staat op de gamemode.

Verder had ik een vreemd issue dat het beeld een aantal keer op zwart viel als ik mijn PS4 gebruikte. Dit gebeurde een aantal keer tijdens online Gran Turismo races, bloedirritant. Ik heb de HDMI-kabel vervangen, instellingen van de HDMI-ingang gewijzigd, maar uiteindelijk lijkt de oplossing te zijn om de PS4 direct aan te sluiten ipv door te lussen via de Playstation VR processor unit. Sindsdien heb ik het issue niet meer gehad, op mijn oude TV (FullHD, geen 4K) heb ik er totaal geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Iemand een idee wat ze hier gaan aankondigen;

YouTube: New BRAVIA TV announcement | Teaser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hopelijk een TV die probleemloos met HDMI 2.1 omgaat en de volledige standaard ondersteunt. :P

Ik heb geen idee. Veel fabrikanten kondigen dit jaar op de virtuele CES nieuwe producten aan. Ik ben benieuwd of er ook echt iets nieuws tussen zit of dat het een doorontwikkeling van het huidige zal zijn.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
rutgergron schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:19:
De enige afwijkende is de 9077, die zilver is (met nog steeds die glimmende zilveren rand). Dit lijkt me nou iets wat je heel simpel zwart kan overspuiten ...
Wat in de HDTV Test CES preview video al naar voren kwam: een opvolger voor de AG9 met een nieuwe X1 processor lijkt het meest waarschijnlijk (werd eigenlijk al verwacht in het najaar; of een 8K Oled met diezelfde nieuwe X1 chip). Maar in het verleden hebben ze daar nooit speciaal een teaser op Youtube voor gemaakt dus misschien nog wel iets heel apart :9~ .

[ Voor 41% gewijzigd door apis29 op 04-01-2021 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-05 22:05
Sinds enkele weken heb ik een Oled kd-48a9.
Daarop aangesloten een kabelbox VU+ zero 4K met ziggo kaart en direct via HDMI aangesloten op de tv.

Ik krijg het beeld domweg niet goed. Vergeleken met de zenders op tv is het verschil groot.
Op mijn vorige Panasonic Led was het beeld uitstekend. Op z’n minst van hetzelfde niveau als de tv tuner.

Wat ik ook instel op de kabelbox, ik zie nauwelijks verbetering.
Geteste instellingen van 1080i tm 2160p, contrast van 0 tot max, hdmi kleurbereik, andere hdmi kabel, enz.

Ik heb de beeldverbeteraars op de tv uit of op laag staan. Ook hiermee krijg ik het beeld niet op het gewenste niveau.

Heeft iemand nog suggesties ter verbetering, is de upscaling van de tv nog aan te passen bv?

14x390=5460 Wp z/zo 45° Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Tierd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:15:
Daarop aangesloten een kabelbox VU+ zero 4K met ziggo kaart en direct via HDMI aangesloten op de tv.

Ik krijg het beeld domweg niet goed. Vergeleken met de zenders op tv is het verschil groot.
Op mijn vorige Panasonic Led was het beeld uitstekend. Op z’n minst van hetzelfde niveau als de tv tuner.

Wat ik ook instel op de kabelbox, ik zie nauwelijks verbetering.
Geteste instellingen van 1080i tm 2160p, contrast van 0 tot max, hdmi kleurbereik, andere hdmi kabel, enz.

Ik heb de beeldverbeteraars op de tv uit of op laag staan. Ook hiermee krijg ik het beeld niet op het gewenste niveau.

Heeft iemand nog suggesties ter verbetering, is de upscaling van de tv nog aan te passen bv?
Misschien heb je de betreffende hdmi poort op uitgebreide kleuren staan, of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Tierd Gebruik inderdaad een goede HDMI kabel.

Stel HDMI in op Enhanced format.
Druk op de knop HOME op de afstandsbediening.
Selecteer Settings (Instellingen).
Selecteer External inputs (Externe ingangen) in de categorie TV.
Selecteer HDMI signal format (HDMI-signaalindeling) en stel deze in op Enhanced format (Verbeterde indeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:17
Tierd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:15:

Net als Mr Freeze al zegt, kan zijn dat kleurbereik niet goed staat. Bijvoorbeeld RGB kleurbereik 16-235 of 0 - 255. (TV = 16-235). Dan krijg je wat flets beeld. Ik denk dat de standaard instelling voor RGB auto moet zijn.

Ik heb ook de Sony 48A9 (en Sony 55AF9), maar met een Ziggo DBV-C kaart. Beeldkwaliteit is echt heel erg goed. Ook omdat door het (kleine) formaat van de tv er relatief meer pixels/cm2 aanwezig zijn waardoor het beeld scherper is en upscaling beter verloopt.
Ik zal vanavond eens kijken of ik mijn instellingen kan posten.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Leuk om te zien dat er hier wat mensen zijn met een 48A9. Hoe bevalt deze jullie verder? Deze staat boven aan mijn wensenlijstje.

Wel ben ik benieuwd of vanavond de A10 (A20)?) lijn aangekondigd gaat worden en wat dan de verbeteringen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierd
Ik ga vanavond eens met de hdmi instellingen van de tv spelen. Gekke is dat de mijn Appletv 4K het wel uitstekend doet op de tv.

@PaT: ik ben wel enigszins tevreden, maar ik heb ook wel wat puntjes van kritiek na drie weken in gebruik. In het kort hieronder.

-Voor: de tv is zeer "responsive", menu's, apps Android, enzo werkt allemaal als een trein. Ziggo HD beeld met de tv tuner is inderdaad heel goed. Zwart waardes en contrast, tja, des Oleds. Geluid is goed...voor een tv dan.

-Wat minder: HDR beelden zijn wel wat donker, maar misschien hoort dat gewoon zo. geen ervaring mee tot aan deze tv. En in het LG forum hebben het daar ook vaak over. Bij een Dolby Vision uitzending staat de TV bij mij op DV Helder en dan te bedenken dat er ook nog een DV donker op de tv zit.

-Storend: 2 keer CI error, na verspringen van zender weer opgelost.

-Zeer storend: 1 keer AB geen verbinding meer met tv, tv opstarten met de power knop op de tv. Hoe leg ik de kids uit dan ze de power button op de tv 5 seconden moeten indrukken als de AB het niet meer doet! Incidentje mag ik hopen voor een tv van 1,7 K.

Motion schijnt een plus te zijn bij Sony, maar ik heb ook wel eens een avondje bij een kameraad een LG Oled zitten kijken. Ik zag geen verschil in motion, althans geen storende motion op de LG. Ik vond de motion op mijn Pana LED minstens net zo goed als van deze OLED's trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Tierd Als je HDR content bekijkt kun je bij de instellingen e.a. wijzigen.
Bijv. Helderheid op 'Max' en Adv. Contrastverbeteraar op 'Hoog' en stel Piekhelderheid in op 'Hoog'. Verhoog voor een nog helderder beeld de Gamma-schuifregelaar of het Zwartniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tierd
Mr. Freeze schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:53:
[...]

Misschien heb je de betreffende hdmi poort op uitgebreide kleuren staan, of juist niet?
HereIsTom schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:28:
@Tierd Gebruik inderdaad een goede HDMI kabel.

Stel HDMI in op Enhanced format.
Druk op de knop HOME op de afstandsbediening.
Selecteer Settings (Instellingen).
Selecteer External inputs (Externe ingangen) in de categorie TV.
Selecteer HDMI signal format (HDMI-signaalindeling) en stel deze in op Enhanced format (Verbeterde indeling).
Ik hdmi op enhanced gezet, daar zijn de kleuren beter van geworden. Goeie tip dus!
Shocked schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:33:
[...]

Net als Mr Freeze al zegt, kan zijn dat kleurbereik niet goed staat. Bijvoorbeeld RGB kleurbereik 16-235 of 0 - 255. (TV = 16-235). Dan krijg je wat flets beeld. Ik denk dat de standaard instelling voor RGB auto moet zijn.

Ik heb ook de Sony 48A9 (en Sony 55AF9), maar met een Ziggo DBV-C kaart. Beeldkwaliteit is echt heel erg goed. Ook omdat door het (kleine) formaat van de tv er relatief meer pixels/cm2 aanwezig zijn waardoor het beeld scherper is en upscaling beter verloopt.
Ik zal vanavond eens kijken of ik mijn instellingen kan posten.
Altijd benieuwd naar settings van anderen. Ik heb de settings van rtings gebruikt, vanaf hier ben ik verder gaan tweaken.
De interne tv tuner geeft inderdaad een prima beeld, het gaat juist om het beeld van een externe tuner via hdmi.
HereIsTom schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:43:
@Tierd Als je HDR content bekijkt kun je bij de instellingen e.a. wijzigen.
Bijv. Helderheid op 'Max' en Adv. Contrastverbeteraar op 'Hoog' en stel Piekhelderheid in op 'Hoog'. Verhoog voor een nog helderder beeld de Gamma-schuifregelaar of het Zwartniveau.
Alle genoemde instellingen staan op max. Gamma te hoog gaat wel weer ten koste van de zwartwaardes dus staat lager. Misschien een kwestie van gewenning.

Al met al zijn de kleuren verbeterd van mijn kabelbox. De scherpte is nog wel steeds duidelijk minder dan rechtstreeks via de tv. Misschien is de tuner van de VU+ domweg van mindere kwaliteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
CES 2021 overzicht van lesnumeriques

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRyosAAwFSrzcAnujZ6YrqRGxqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MKkudN1eiJTKDCuSoc4nFAF5.jpg?f=fotoalbum_large
  • Nieuwe Sony Cognitive XR beeldprocessor
  • A90J XR Oled Contrast Pro (1000 nits en in 83'')
  • 4K/120 Hz vanaf de X85J (VRR na update)
  • Nieuw X-Anti Reflection filter (XJ95)
  • 50 inch i.p.v 49''
  • X80J & X85J (60Hz) edge-led, rest FALD (120Hz)
  • Two Position stand voor alle modellen
Zo te zien dus geen mini-led lcd's. 49'' IPS vervalt en maakt plaatst voor 50'' VA. Geen 49'' high-end XH95>X95J maar 50'' X90J. Benieuwd wat Samsung er tegenover zet, wat lcd's betreft, en wat de verschillen in de praktijk zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jammer dat de 48A9 (nog) geen opvolger lijkt te krijgen. Wellicht in het najaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 08:42
Mijn tv is dit jaar aan vervanging toe en zonet het model gezien dat ik zal aanschaffen namelijk de master series XR-85Z9J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@REV1703 Haha... ja als ik geld teveel had ook, weet je wat die kost?
En welke heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 08:42
HereIsTom schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:57:
@REV1703 Haha... ja als ik geld teveel had ook, weet je wat die kost?
En welke heb je nu?
Nu heb ik een sony 55 inch 4k uit 2013, ik verwacht dat de prijs in lijn zal liggen met de Z8H in het begin, dus rond de € 10.000. Ik ben erop voorzien en heb voldoende gespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Op de produktie pagina staan de 2021 modellen: https://www.sony.nl/electronics/tv/t/tv

Nog meer informatie: https://www.hardwarezone....marter-viewing-experience

[ Voor 29% gewijzigd door pa3eia op 08-01-2021 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:45
PaT schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:25:
Jammer dat de 48A9 (nog) geen opvolger lijkt te krijgen. Wellicht in het najaar?
Toch wel weer gek idd. Je zou toch verwachten dat ze een 48 inch met HDMI 2.1 zouden uitbrengen als tegenhanger van de 48 inch van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mick3112 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:11:
[...]

Toch wel weer gek idd. Je zou toch verwachten dat ze een 48 inch met HDMI 2.1 zouden uitbrengen als tegenhanger van de 48 inch van LG.
Ja, maar die 48 inch lijkt sowieso een beetje zijn eigen leven te leiden binnen de line-up van Sony. Nu ze er niets over aangekondigd hebben zou een update halverwege het jaar niet heel onlogisch zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:17
@PaT

Korte ervaring met deze tv Sony 48A9, als ik tijd heb zal ik hem eens beter uitspitten.
Gekocht op 27 oktober 2020
Reden: door de vrije (verrijdbare) opstelling van de tv in de woonkamer wilde ik een niet zo groot zwart vlak en tevens kan je er dicht bij zitten (<2 meter) indien je dat wil.

-Tot nu toe zeer tevreden, eigenlijk net een kleinere versie van de Sony 55AF9.
-Tot nu toe zeer stabiel, geen rariteiten of herstart nodig
- Gebruik voornamelijk TV via Ziggo DVB-C card, Netflix, Disney+
- HDMI-eARC: deze werkt probleemloos samen met de Beosound Stage (Sorry LG CX bezitters...ik heb nog nooit zo'n "saaie" soundbar combinatie gehad, altijd netjes aan/uit, altijd benaderbaar via de app)
- Beeldkwaliteit: echt heel goed, ook omdat het scherm wat kleiner is, ziet alles er beter en scherper uit.
- goede motion (beter dan mijn 55AF9), voetbal is net zo als op mijn Panasonic 42GT60 plasma.
Tierd schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:18:

Ik hdmi op enhanced gezet, daar zijn de kleuren beter van geworden. Goeie tip dus!

Altijd benieuwd naar settings van anderen. Ik heb de settings van rtings gebruikt, vanaf hier ben ik verder gaan tweaken.
De interne tv tuner geeft inderdaad een prima beeld, het gaat juist om het beeld van een externe tuner via hdmi.

Al met al zijn de kleuren verbeterd van mijn kabelbox. De scherpte is nog wel steeds duidelijk minder dan rechtstreeks via de tv. Misschien is de tuner van de VU+ domweg van mindere kwaliteit.
En hier mijn instellingen.
Ik heb destijds mijn Sony 55AF9 gecalibreerd met Xrite pro3 van het werk. Ik werk dagelijks met Photoshop/Indesign, dus je mag verwachten dat ik wel iets van kleuren weet.
Ik heb de Sony 48A9 (nog) niet echt gecalibreerd met de pro 3 omdat ik zo al tevreden was met de instellingen en natuurlijk een enorm stuk luiheid. Ik heb de Sony 55AF9 tijdens het instellen ernaast gezet en 1 op 1 vergeleken met dezelfde bron (Nederland 1, Netflix) en een tijdje zitten klooien totdat alles 1 op 1 dezelfde punch en helderheid gaf.

De grootste verrassing was wel dat ik bij Beeldmodus uiteindelijk voor Standaard heb gekozen en Gebruiker e.d. heb losgelaten omdat op de 1 of andere manier je in beeldmodus Standaard meer nits tot je beschikking hebt. Het beeld blijft krachtiger en dieper. In andere modussen kon ik de Sony 55AF9 (als referentiekader) niet evenaren terwijl die wel in de gebruiker modus staat. Het is wel iets om echt na te gaan meten/uit te zoeken als ik daar zin in heb.
Verder heb ik wat kleine correcties gedaan voor rood en blauw.

Sony 48A9 / doel : krachtig beeld, niet te overdreven kleuren

Ziggo DVB-C
Beeldmodus: Standaard (reden= meer nits dan via gebruiker, kennelijk beperking vanuit Sony?)
Lichtsensor: aan
Helderheid: 45
Contrast: 90
Gamma: 0
Zwartniveau: 50
Zwart aanpassen: uit
Geav. Contrastoptimalisatie: laag
Piekverlichting: midden
Kleur: 60
Kleurtint: 0
Kleurtemperatuur: warm
Live Colour: uit
Beeldscherpte: 60
Realiteits Creation: auto
Willekeurige ruis verminderen: uit
Vloeiende gradatie: laag
Beweging/Motionflow: Gebruiker
Soepelheid: 2
Helderheid: Min
Filmmodus: auto
Geavanceerde kleuraanpassing
Basisinstelling:
R Gain: -4
G Gain: Max
B Gain: -5
R / G / B Bias: alle op 0
Meerdere punten: alle op 0 (nergens aankomen)
Aanpassing per kleur: alle op 0

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierd
Beeldmodus: Standaard (reden= meer nits dan via gebruiker, kennelijk beperking vanuit Sony?)

Dit is wel een eye opener.

Ik ben met gebruiker begonnen omdat dit initieel het beste beeld gaf tov standaard, vond ik.
Ik had de overige instellingen nog niet aangepast van standaard, dus niet echt representatief.

Werk aan de winkel dit weekend😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Shocked schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:14:
@PaT De grootste verrassing was wel dat ik bij Beeldmodus uiteindelijk voor Standaard heb gekozen en Gebruiker e.d. heb losgelaten omdat op de 1 of andere manier je in beeldmodus Standaard meer nits tot je beschikking hebt. Het beeld blijft krachtiger en dieper. In andere modussen kon ik de Sony 55AF9 (als referentiekader) niet evenaren terwijl die wel in de gebruiker modus staat. Het is wel iets om echt na te gaan meten/uit te zoeken als ik daar zin in heb.
De 48" modellen hebben in alle reviews een lagere piekhelderheid, meer dan waarschijnlijk door de hogere pixeldichtheid. Heb je op de AF9 ook Warm als kleurtemperatuur? En Piekverlichting ook op Midden?
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste