Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Even afwachten hoe het het er uitziet in de zomer, maar ik maak me daarover eigenlijk geen zorgen.
14x390=5460 Wp z/zo 45° Twente
Nu werkt Android TV ook snel en goed, maar ben benieuwd of het met Google TV dan nog makkelijker is.
Ook ben ik benieuwd naar de helderheid van de XR.
En de prijzen natuurlijk
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
[ Voor 95% gewijzigd door realphoenikx op 11-01-2021 20:32 ]
Zie onderstaand filmpje vanaf 5:40:
YouTube: Sony XH95 (X950H) 4K HDR TV Review
Ik vermoed dat dit veel erger lijkt dan in de werkelijkheid, maar wil dat hierbij checken bij eigenaren hier.
Bij zo'n zone count test is het juist de bedoeling dat het opvalt zodat je het goed kan tellen (daar pas je de instellingen ook voor aan als het nodig is). Dan is het ook nog vanuit een hoek gefilmd wat het nog meer doet opvallen dan van recht van voren. Zullen vast nog meer voorbeelden in het filmpje zitten waarbij hij altijd zegt te op te letten op wat hij verteld en niet wat je ziet.RobvG schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:05:
Ik ben in de markt voor een nieuwe TV voor kijken in een donkere omgeving en ik twijfel tussen 75" LCD of 65" OLED (77" OLED is te duur). In de reviews van HDTVtest lijkt het blooming echter wel heel erg te zijn bij LCD TV's. Het is te zien bij hun local dimming test en sommige fragmenten, zoals van The Matrix die ik ergens voorbij zag komen.
Zie onderstaand filmpje vanaf 5:40:
YouTube: Sony XH95 (X950H) 4K HDR TV Review
Ik vermoed dat dit veel erger lijkt dan in de werkelijkheid, maar wil dat hierbij checken bij eigenaren hier.
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeToestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTube[ Voor 79% gewijzigd door HereIsTom op 11-01-2021 22:28 ]
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Iemand gelijke ervaringen?
Aangezien ik toch redelijk tevreden was met Android TV nu dan toch weer terug naar een Sony. Hierbij dacht ik een goede deal te hebben met een 43XH8599 dit was volgens diverse verkopers toch wel de best mogelijke optie. Dit waarschijnlijk omdat ik van een 100Hz scherm afkom en dit dan waarschijnlijk de beste stap was en de XH80/81 50Hz zijn.
Nu ik hem in huis heb blijkt inderdaad wel heel erg dat het een IPS scherm is. Had hier eigenlijk niet over nagedacht omdat ik ergens gelezen (dacht) te hebben dat deze reeks een VA paneel bevat. Maar zoals ook in dit topic genoemd is er bij Sony blijkbaar voor gekozen om wisselend VA en IPS te gebuiken.
Zelf twijfel ik nu dan ook of ik de TV misschien zal terugbrengen, maar dan blijft natuurlijk wel de vraag of er een alternatief is in de 43" markt. Ik zie in het 2020 overzicht namelijk geen "beter" model voorbij komen. Is tegenwoordig 43" te klein om nog een mooi model te krijgen?
Ja, het is lastig om te weten wat je koopt.. Ik kocht voor mijn moeder de 49 inch, sony XH8599 ! Bewust omdat ik dacht dat het een IPS paneel zou zijn omdat zij toch niet om zwartwaardes zou geven of zien. Maar nog wel eens afwisselend links en rechts van de tv zit en dus wide-viewing belangrijker is.. Omdat een Va paneel alleen zwart contrast geeft als je er redelijk recht voor zit.Kevsk schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:04:
Na 4,5 jaar heeft mijn KLD-43W755C het helaas begeven (defect moederbord oid). Reparatie leek een redelijke kostenpost te worden.
Aangezien ik toch redelijk tevreden was met Android TV nu dan toch weer terug naar een Sony. Hierbij dacht ik een goede deal te hebben met een 43XH8599 dit was volgens diverse verkopers toch wel de best mogelijke optie. Dit waarschijnlijk omdat ik van een 100Hz scherm afkom en dit dan waarschijnlijk de beste stap was en de XH80/81 50Hz zijn.
Nu ik hem in huis heb blijkt inderdaad wel heel erg dat het een IPS scherm is. Had hier eigenlijk niet over nagedacht omdat ik ergens gelezen (dacht) te hebben dat deze reeks een VA paneel bevat. Maar zoals ook in dit topic genoemd is er bij Sony blijkbaar voor gekozen om wisselend VA en IPS te gebuiken.
Zelf twijfel ik nu dan ook of ik de TV misschien zal terugbrengen, maar dan blijft natuurlijk wel de vraag of er een alternatief is in de 43" markt. Ik zie in het 2020 overzicht namelijk geen "beter" model voorbij komen. Is tegenwoordig 43" te klein om nog een mooi model te krijgen?
Ik las wel dat sommigen schreven dat de 49 inch 8505 een va paneel zou zijn.. De 8599 ?? In de winkel leek het echt wel een ips. Thuios vindt ik het niet zo.
Mijn advies zou zijn.. Kijk naar een 49 of 50 inch met een VA paneel dan.. Samsung, tcl, philips is ook va in 50 inch en android..
De XH85 is in 43'' IPS en in 49'' VA (daarvoor ook zo geweest). Vanaf dit jaar vervalt 49'' en wordt het de gebruikelijke 50'' wat altijd VA is. Ga er maar vanuit dat 43'' wederom IPS zal zijn (X80/85J). 43'' VA met een 120Hz paneel is er niet en zal er ook niet komen. De aandacht ligt bij minimaal 49/50'' en begint eigenlijk vanaf 55''. Hisense en TCL zijn altijd VA en Panasonic heeft nog de HX800-serie in 40''. Verder is er nog de Q60T, maar Samsung gebruikt in 43'' zowel IPS als VA panelen in exact dezelfde tv's. Bij de Q60R was dat zo bij de Q60T mogelijk ook afhankelijk van de batch. Voor 120Hz moet je naar 49/50''. De XH85 en XH95 zijn dat voor 2019 en de X85J en X90J worden dat voor 2021.Kevsk schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:04:
Na 4,5 jaar heeft mijn KLD-43W755C het helaas begeven (defect moederbord oid). Reparatie leek een redelijke kostenpost te worden.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Anders kun je dit proberen;
Druk op Home > Instellingen > TV kijken > Schakel info banner uit.
Nee, ik zit bij Ziggo. Maar het probleem lijkt m in Dolby Vision te zitten waar die melding van is. De buurman heeft dit al eerder gehad. Het is ergens uit te schakelen en dan zou het opgelost moeten zijn.HereIsTom schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:37:
@Lekker Ventje Heb je soms een KPN decoder? Daar zit een foutje in de software.
Anders kun je dit proberen;
Druk op Home > Instellingen > TV kijken > Schakel info banner uit.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
[ Voor 94% gewijzigd door Sunri5e op 17-01-2021 20:08 ]
Ik zit nu Android Tv v9.
Ik heb vorige week een update(je) gekregen waarin de mediaserver app duidelijk verbeterd is. Dat smaakt naar meer. Weet iemand wat er nog meer is veranderd? Ik kan weinig vinden over de update.
Alle verbeteringen kun je hier vinden;
https://www.sony.nl/elect...xg9505/downloads/00017075
Dat kan je direct merken in gebruik
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Echter zit ik met 1 klein 'probleem': het lukt me maar niet om de digicorder aan te sturen via de Sony afstandsbediening.
Als ik naar de HDMI configuratie ga, geeft het de optie om de kabel/antennebox in te stellen en kan je je provider kiezen. Hierbij kies ik dan Telenet, maar vervolgens reageert die nooit op de commando's van de afstandsbediening. Mis ik nog ergens iets of kan ik dit anders oplossen?
https://www.sony.nl/elect...-55ag9/downloads/00017127
Nu ligt de prijs van deze tv op dit moment overal op € 1.200,-. Eigenlijk wil ik max 900 kwijt zijn, maar dat is dus nog wel een gat. Heb geen haast dus vind het prima om nog even te wachten, vroeg mij af of er een goede kans is dat deze 2020 tv's rond maart/april verder in prijs gaan dalen?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
De gemiddelde winkelprijs zal wel wat dalen, maar de bodemprijs niet. Doe eens een prijsaanvraag bij Smits, Fransdesmet en Elektrotaelman. Smits wilde er in november €990 voor hebben en daar ging nog €100 Sony cashback vanaf. Als interface/SoC van minder belang is kan je de XG90 ook proberen met wellicht wat meer speling gezien de leeftijd.Tiroz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:29:
Op zoek naar een nieuwe 49" TV uitgekomen bij de Sony 49XH9505 (wilde liever 43, maar kwaliteit in dat segment is te laag).
Nu ligt de prijs van deze tv op dit moment overal op € 1.200,-. Eigenlijk wil ik max 900 kwijt zijn, maar dat is dus nog wel een gat. Heb geen haast dus vind het prima om nog even te wachten, vroeg mij af of er een goede kans is dat deze 2020 tv's rond maart/april verder in prijs gaan dalen?
Iemand een idee of het aankomende 50" model van de XJ90 series niet weer een uitgeklede versie is met slechter geluidssysteem etc, zoals zo vaak bij kleine modellen ook uit de huidige serie?
Dan zijn er als alternatief natuurlijk de Oled instapkandidaten van resp. Sony en LG maar die zijn nog aardig aan de prijs en daarbij bestaat er een potentieel gevaar van inbranden.
Samsung heeft ook alleen een uitgeklede variant van hun Q80 in een kleiner formaat (niet eens 100hz).
Dus in mijn afvalrace blijven dan over de:
- XH 95 (helaas dus ook uitgekleed in het kleinste model o.a. qua geluid en sowieso geen HDMI 2.1)
- XJ 90/91/92/93/94 (wat zijn de verschillen precies? En is het kleinste model hiervan ditmaal niet uitgekleed? Sony website lijkt hier niet duidelijk over)
- LG Oled 48CX (Dan toch de beste allrounder qua prijs/kwaliteit?)
- Sony 48A9 (geen HDMI 2.1, behoorlijk aan de prijs)
[ Voor 4% gewijzigd door theonlymarco83 op 27-01-2021 14:02 ]
Ik heb de instellingen op de TV nagekeken, maar kan niet vinden waar ik het volume van de TV vast kan zetten en/of de melding op het scherm kan uitzetten?
Dat is normaal. Als je via je receiver en ARC bent aangesloten, laat je TV het volume zien wat je wijzigt. Linkt naar elkaar door.HereIsTom schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:00:
Ik heb mijn Sony A89 via eARC aangesloten op mijn Pioneer receiver, dat werkt goed, maar alleen als ik het volume wil veranderen, wat normaal via de receiver gaat, zie ik op het TV scherm ook het volume van de TV veranderen.
Ik heb de instellingen op de TV nagekeken, maar kan niet vinden waar ik het volume van de TV vast kan zetten en/of de melding op het scherm kan uitzetten?
Ok, dat had ik niet met mijn vorige TV die hetzelfde was aangesloten via de ARC.Kashika schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:40:
[...]
Dat is normaal. Als je via je receiver en ARC bent aangesloten, laat je TV het volume zien wat je wijzigt. Linkt naar elkaar door.
Het ziet er vreemd uit omdat volume (DB) op TV anders is dan op mijn receiver.
Ik zou serieus overwegen om alsnog voor de 55” te gaan. Ik heb 2 jaar geleden ook in die situatie gezeten, mijn vriendin wou ab-so-luut geen grotere TV (afkomend van 40”) maar zag het voordeel van OLED wel. Dus toen moesten we wel, en tot de dag van vandaag spijt dat we niet nog groter zijn gegaan.theonlymarco83 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:00:toon volledige bericht
Ben eens rustig aan het oriënteren naar een nieuwe tv maar qua grootte voor mijn woonkamer is 48 a 50 inch wel de max. Nu nog een oude Sony staan waar ik altijd wel tevreden over ben geweest, maar de tand des tijds begint duidelijk te worden.
Iemand een idee of het aankomende 50" model van de XJ90 series niet weer een uitgeklede versie is met slechter geluidssysteem etc, zoals zo vaak bij kleine modellen ook uit de huidige serie?
Dan zijn er als alternatief natuurlijk de Oled instapkandidaten van resp. Sony en LG maar die zijn nog aardig aan de prijs en daarbij bestaat er een potentieel gevaar van inbranden.
Samsung heeft ook alleen een uitgeklede variant van hun Q80 in een kleiner formaat (niet eens 100hz).
- XH 95 (helaas dus ook uitgekleed in het kleinste model o.a. qua geluid en sowieso geen HDMI 2.1)
- XJ 90/91/92/93/94 (wat zijn de verschillen precies? En is het kleinste model hiervan ditmaal niet uitgekleed? Sony website lijkt hier niet duidelijk over)
Hoe groot is je woonkamer? Wij hadden hetzelfde dilemma, we hadden een 46” en dachten dat 55” te groot zou zijn. Maar aangezien we de TV binnen 14 dagen konden omruilen toch de voor de 55” gegaan.theonlymarco83 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:00:toon volledige bericht
Ben eens rustig aan het oriënteren naar een nieuwe tv maar qua grootte voor mijn woonkamer is 48 a 50 inch wel de max. Nu nog een oude Sony staan waar ik altijd wel tevreden over ben geweest, maar de tand des tijds begint duidelijk te worden.
We zitten op 2,5 meter afstand, maar hebben er geen spijt van dus hij is gebleven

Ik weet niet wat je budget is, maar wij zijn zeer tevreden met de Sony 55A89, geweldige TV met prachtig geluid en beeld en hier voor een mooie prijs;
https://www.artencraft.nl/nl/sony-oled-kd55a89b-585232.html
https://www.smitsarnhem.nl/55a89-oled
Ah, dank voor de links (ook @HereIsTom!). Hier ligt de prijs bij alle als direct 200 euro lager inderdaad. Ben zelf niet bekend met deze verkopers, zijn allemaal betrouwbare partijen qua levering, garantie en ruilen bijv?benbaba schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:15:
[...]
De gemiddelde winkelprijs zal wel wat dalen, maar de bodemprijs niet. Doe eens een prijsaanvraag bij Smits, Fransdesmet en Elektrotaelman. Smits wilde er in november €990 voor hebben en daar ging nog €100 Sony cashback vanaf. Als interface/SoC van minder belang is kan je de XG90 ook proberen met wellicht wat meer speling gezien de leeftijd.
Als ik daar nog 100 euro van zou afkrijgen zit ik op de prijs die ik wil. Op basis van wat jullie ook aangeven is dat dan ook een prima prijs en zal langer wachten niet veel extra opleveren
Hier ook zo'n 2,5m afstand. Alles nog maar eens goed opmeten, thanks voor de tips!HereIsTom schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:52:
[...]
Hoe groot is je woonkamer? Wij hadden hetzelfde dilemma, we hadden een 46” en dachten dat 55” te groot zou zijn. Maar aangezien we de TV binnen 14 dagen konden omruilen toch de voor de 55” gegaan.
We zitten op 2,5 meter afstand, maar hebben er geen spijt van dus hij is gebleven![]()
Ik weet niet wat je budget is, maar wij zijn zeer tevreden met de Sony 55A89, geweldige TV met prachtig geluid en beeld en hier voor een mooie prijs;
https://www.artencraft.nl/nl/sony-oled-kd55a89b-585232.html
https://www.smitsarnhem.nl/55a89-oled
Uiteraard als de tv uit staat is het een groot zwart vlak waar je wel tegen moet kunnen.
Maar voor de kijkervaring is op deze afstand een 75 inch echt super...
[ Voor 8% gewijzigd door oldsmelly op 28-01-2021 08:57 ]
MuziekLiefhebbert
Besteld bij Smits, ze hebben er nog € 959,- van kunnen makenHereIsTom schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:55:
@Tiroz De prijzen van de sites die ik doorgaf zijn echt de laagste, soms zijn ze ineens weer hoger, je kan altijd proberen contact met ze op te nemen of het nog lager kan. Maar beide sites zijn betrouwbaar en heb ik meerdere keren iets bij ze besteld, de A89 heb ik bij ArtenCraft gekocht.
Welke heb je nu precies besteld voor dat bedrag?Tiroz schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:41:
[...]
Besteld bij Smits, ze hebben er nog € 959,- van kunnen makenvragen kan altijd! 2e week van februari naar verwachting geleverd, even rustig afwachten.
De KD49XH9505!HereIsTom schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:11:
[...]
Welke heb je nu precies besteld voor dat bedrag?
Ok ik dacht al dat je de 55A89 voor die prijs had gekocht
Maar heb je toch mooi € 240,- bespaart.
Haha nee dat niet inderdaad, wel zeker tevreden met deze prijs, dank nogmaals voor de tip!HereIsTom schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:30:
[...]
Ok ik dacht al dat je de 55A89 voor die prijs had gekocht![]()
Maar heb je toch mooi € 240,- bespaart.
MuziekLiefhebbert
Je zou warm, warm2 of expert kunnen kiezen als scene. Heeft voor mij sowieso de voorkeur. Maar niet zoals je vraagt dat deze in de avonduren automatisch inschakelt. Daarvoor is de lichtsensor bedoeld.floriz87 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:28:
Vraagje, bestaat er eigenlijk een nachtmodus voor de xh95 serie? Dus iets dat blauw licht wegfiltert en een "oranje scherm" geeft? Zoiets als de software Flux doet.
XBL gamertag StayingPow3r
Dank voor je antwoord. Het gaat voornamelijk om het wegfilteren van het blauwe licht, en de mate waarin dit mogelijk is in Flux krijg ik niet voor elkaar met de beeld profielen.Mr. Freeze schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:16:
[...]
Je zou warm, warm2 of expert kunnen kiezen als scene. Heeft voor mij sowieso de voorkeur. Maar niet zoals je vraagt dat deze in de avonduren automatisch inschakelt. Daarvoor is de lichtsensor bedoeld.
Je kan natuurlijk ook zelf de blauwe kleur iets verminderen in de geavanceerde instellingen.floriz87 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:24:
[...]
Dank voor je antwoord. Het gaat voornamelijk om het wegfilteren van het blauwe licht, en de mate waarin dit mogelijk is in Flux krijg ik niet voor elkaar met de beeld profielen.
Betreft een 65XH9077 naar versie 6.0429.
Hier zijn meer details te vinden:
https://www.sony.nl/elect...xh9077/downloads/00017126
Overigens lost het voor mij (hopelijk) een probleem op:
Oplossing voor een probleem waarbij de tv onverwacht opnieuw wordt opgestart
Oplossing voor en probleem dat kort een zwart scherm veroorzaakte wanneer aangesloten op een gameconsole
Beide heb ik namelijk last van gehad... Het zwarte scherm heb ik echter niet meer gehad sinds ik mijn PS4 Pro direct heb aangesloten op de TV, zonder mijn PSVR ertussen.
Ik zal het weer eens aansluiten, ik ben benieuwd of het nu wel probleemloos werkt.
Dat is een fijne update!fredkroket schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:21:toon volledige bericht
Gisteravond meldde de TV dat er een update was.
Betreft een 65XH9077 naar versie 6.0429.
Hier zijn meer details te vinden:
https://www.sony.nl/elect...xh9077/downloads/00017126
Overigens lost het voor mij (hopelijk) een probleem op:
Oplossing voor een probleem waarbij de tv onverwacht opnieuw wordt opgestart
Oplossing voor en probleem dat kort een zwart scherm veroorzaakte wanneer aangesloten op een gameconsole
Beide heb ik namelijk last van gehad... Het zwarte scherm heb ik echter niet meer gehad sinds ik mijn PS4 Pro direct heb aangesloten op de TV, zonder mijn PSVR ertussen.
Ik zal het weer eens aansluiten, ik ben benieuwd of het nu wel probleemloos werkt.
Heb hem de 22ste direct via een usb al geupdate, aangezien de automatische software vaak 1 week later de update ziet.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Verder heb ik nog een vraag over de Bedrijfstijd, deze is iedere dag anders hier, gisteren had ik bijv. 180 uur en vandaag toen ik’m aanzette nog maar 7 uur, terwijl hij altijd in standby staat?
Netflix e.d. vallen onder internet video als ik me niet vergis. En hdr en sdr hebben elk hun eigen settings. Zo ook elke HDMI poort.HereIsTom schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:51:
Kun/moet je de beeldinstelling van de Sony OLED A8(9) voor iedere app apart instellen, dus bijv. voor TV, YouTube, Netflix aparte instellingen? En SDR/HDR kun je alleen instellen als je die content ook afspeelt?
Verder heb ik nog een vraag over de Bedrijfstijd, deze is iedere dag anders hier, gisteren had ik bijv. 180 uur en vandaag toen ik’m aanzette nog maar 7 uur, terwijl hij altijd in standby staat?
Als ik ooit een keer m’n tv moet resetten is dat waar ik het meest tegen op kijk, al die settings weer opnieuw instellen.
Bedrijfstijd? Waar zie je dat?
Edit: Netflix heeft op mijn tv (ag9 2019)wel een eigen setting, Netflix calibrated. Zal op de jouwe ook wel zitten, en heb je waarschijnlijk wel gezien, toch?
[ Voor 12% gewijzigd door Mr. Freeze op 06-02-2021 18:54 ]
Bedrijfstijd kun je vinden via Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Status.
@tiguan Nee ik heb de TV niet herstart, want dan staat hij weer op nul neem ik aan.
De Bedrijfstijd is dus niet de tijd dat hij echt aan staat, maar ook de standby tijd erbij?
Kun je ook nog ergens zien hoeveel tijd hij echt heeft aangestaan?
De werkelijke tijd dat de tv heeft aangestaan kan je in het service menu vinden. Hoe je daar komt, weet ik zo ff niet uit mijn hoofd, maar kan je op internet vinden.
Dus het is niet de online tijd ofzo.
Verbetert de ondersteuning voor het afspelen van gecodeerde content in bepaalde streaming-apps en -services
Deze update geldt voor de volgende modellen:
KDL-65W955BKDL-55W955BKDL-60W855BKDL-50W805BKDL-42W705BKDL-32W705BKDL-48W605BKDL-40W605BKDL-60W605BKDL-55W805BKDL-42W805BKDL-48W585BKDL-32W706BKDL-42W706BKDL-42W815BKDL-42W817BKDL-50W815BKDL-55W815BKDL-42W828BKDL-42W829BKDL-50W828BKDL-55W828BKDL-55W829BKDL-50W829BKDL-50W817BKDL-55W817BKDL-50W705BKDL-50W706BKDL-40W705CKDL-32W705CKDL-48W705CKD-85X9505BKD-65X9505BKD-79X9005BKD-65X9005BKD-55X9005BKD-70X8505BKD-65X8505BKD-55X8505BKD-49X8505BKD-75S9005BKD-65S9005B
https://www.sony.nl/elect...x9505b/downloads/00017151
Ik heb de A89, maar hier komt de Standaard mode er heel goed uit.Tom478 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:02:
Een vraag voor de sony A8 oled eigenaren, welke picturemode gebruiken jullie?
Maar voor iedereen is het denk ik verschillend. Is het beeld bij jou niet mooi dan en welke mode gebruik je?
Misschien je TV en de KPN box eens even van de stroom afhalen.
En heb je de laatste update erop?
En welk abo heb je van Netflix, daar kun je ook nog eens kijken bij de Instellingen van Netflix zelf.
Ik heb het ultra hd abonnement en ook op de hoogste kwaliteit ingesteld. Het gaat alleen om HD uitzendingen.
TV, modem e.d. al van de stroom gehad?
Heb je bij je Netflix account ook staan Streaming kwaliteit High, zoja, zou je ook eens Auto kunnen proberen
Maar als het alleen bij Netflix zit, ligt het denk ik aan Netflix, zou daar eens met de instellingen spelen op je TV, zoals Modus ‘Gekalibreerd voor Netflix’ Aan.
@apis29 ik heb geen HD+ (nog geen glasvezel bij mij). Over enkele weken word ik hier op aangesloten dan kan ik het vergelijken, ik denk ook dat het bronmateriaal matig is.
Heeft iemand hier ook de T-Mobile TV Anywhere op hun TV geïnstalleerd, mij lukt het niet!
Bij het installeren krijg ik de melding “Er is een probleem opgetreden bij het parseren van het pakket’.?
over 2 weken heb ik als het goed is eindelijk glasvezel en dan kan ik de internetsnelheid hopelijk opschroeven naar 50 of 100 mbit.
quote]HereIsTom schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:04:
@Tom478 Welke Internetsnelheid heb je en wat haal je op de TV, voor HD moet je wel 50Mbps halen.
Heeft iemand hier ook de T-Mobile TV Anywhere op hun TV geïnstalleerd, mij lukt het niet!
Bij het installeren krijg ik de melding “Er is een probleem opgetreden bij het parseren van het pakket’.?
[/quote]
Ja Netflix e.d. via een slechte wifi verbinding kan ook die artifacts veroorzaken.Tom478 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:30:
@HereIsTom Ik heb bagger internet, ik krijg 20 mbit binnen want er kan niet meer op mijn adres aangeleverd worden via kpn. Voor apps gebruik ik de wifi van de onderburen omdat ik daar (volgens de netflix app) 40 mbit binnen krijg.
over 2 weken heb ik als het goed is eindelijk glasvezel en dan kan ik de internetsnelheid hopelijk opschroeven naar 50 of 100 mbit.
Ik heb hier 100/100 via glasvezel.
Maar we hebben al een lange tijd problemen met films/series dat het beeld kleine schok momentjes heeft, ben er sinds zaterdag achter gekomen dat het te maken heeft met ondertiteling. Want de series / films waar dit voorkwam was het opgelost nadat ik de ondertiteling uitzette..
Iemand bekend met dit probleem en weet hoe dit op te lossen?
Want het is heel irritant kijken als het telkens zo hapert.
TV: Sony KD-55AG8
Internet: 110Mbit/s download, 30Mbit/s upload. Geen glasvezel
Hou op de afstandbediening de Aan/Uitknop ingedrukt totdat op het TV scherm menu verschijnt, kies daar Opnieuw starten.
Dit lost vaak veel problemen op.
Ja dit heb ik al meerdere malen geprobeerdHereIsTom schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:22:
@G_Dragon Heb je de TV als eens een power-reset gegeven?
Hou op de afstandbediening de Aan/Uitknop ingedrukt totdat op het TV scherm menu verschijnt, kies daar Opnieuw starten.
Dit lost vaak veel problemen op.
Vlc, Netflix, Disney+, Videoland, Amazon PrimaHereIsTom schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:21:
@G_Dragon Bij welke app precies, of bij allemaal?
En bij Film modus.
Ik heb dat ook regelmatig op mijn KD-75XH9096, als ik dan mijn apple TV aan slinger en dezelfde aflevering pak dan is er niks aan de hand...het komt niet altijd voor maar wel regelmatig.G_Dragon schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:27:
We hebben hier weer een nieuw probleem, geen idee of het door de nieuwste systeem update komt.
Maar we hebben al een lange tijd problemen met films/series dat het beeld kleine schok momentjes heeft, ben er sinds zaterdag achter gekomen dat het te maken heeft met ondertiteling. Want de series / films waar dit voorkwam was het opgelost nadat ik de ondertiteling uitzette..
Iemand bekend met dit probleem en weet hoe dit op te lossen?
Want het is heel irritant kijken als het telkens zo hapert.
TV: Sony KD-55AG8
Internet: 110Mbit/s download, 30Mbit/s upload. Geen glasvezel
Ik heb altijd een externe kastje gehad voor het "smart deel" van de TV (ook bij mijn vorige tv's) denk dat ik dat maar blijf doen
MuziekLiefhebbert
Oke wel appart dat dit gebeurd, hoop dat hier een fix voor komt in de volgende updateoldsmelly schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:22:
[...]
Ik heb dat ook regelmatig op mijn KD-75XH9096, als ik dan mijn apple TV aan slinger en dezelfde aflevering pak dan is er niks aan de hand...het komt niet altijd voor maar wel regelmatig.
Ik heb altijd een externe kastje gehad voor het "smart deel" van de TV (ook bij mijn vorige tv's) denk dat ik dat maar blijf doen
Voordelen en verbeteringen;
Oplossing voor een probleem waarbij u geen geluid hoort van de tv-zender nadat de tv is ingeschakeld of de zender is veranderd
Oplossing voor een probleem waarbij u geen geluid hoort van tv-apps nadat de tv is ingeschakeld
Oplossing voor een probleem waarbij YouTube stopt met het afspelen van content
Oplossing voor een probleem waarbij de tv plotseling wordt ingeschakeld wanneer u een Bluetooth-koppeling met de tv probeert te maken terwijl bediening op afstand is uitgeschakeld
Van toepassing op de volgende modellen;
KD-85XH9505 KD-49XH9505 KD-49XH8505 KD-49XH8588 KD-49XH8599 KD-49XH8596 KD-49XH8577 KD-43XH8505 KD-43XH8588 KD-43XH8599 KD-43XH8596 KD-49XH9196 KD-43XH9196 KD-85XH8096 KD-75XH8096 KD-65XH8096 KD-55XH8096 KD-49XH8096 KD-43XH8096 KD-65XH8077 KD-55XH8077 KD-49XH8077 KD-43XH8077 KD-65XH8196 KD-55XH8196 KD-49XH8196 KD-43XH8196 KD-65A8 KD-65A87 KD-55A8 KD-55A87 KD-65A89 KD-55A89 KD-65A85 KD-55A85 KD-48A9 KD-75XH9505 KD-65XH9505 KD-55XH9505 KD-55XH8005 KD-49XH8005 KD-43XH8005 KD-85ZH8 KD-75ZH8 KD-65AF9 KD-55AF9 KD-75ZF9 KD-65ZF9 KD-75XG9505 KD-65XG9505 KD-55XG9505 KD-75XG8505 KD-65XG8505 KD-65XG8577 KD-55XG8577 KD-55XG8505 KD-98ZG9 KD-85XG9505 KD-85ZG9 KD-55AG9 KD-65AG9 KD-77AG9 KD-85XG8596 KD-55XG8588 KD-55XG8599 KD-55XG8596 KD-65XG8588 KD-65XG8599 KD-65XG8596 KD-75XG8588 KD-75XG8599 KD-75XG8596 KD-75XG8796 KD-65XG8796 KD-55XG8796
https://www.sony.nl/elect...-55a89/downloads/00017153
[ Voor 40% gewijzigd door HereIsTom op 24-02-2021 11:20 ]
Voordelen en verbeteringen:
Oplossing voor een probleem waarbij u geen geluid hoort van de tv-zender nadat de tv is ingeschakeld of de zender is veranderd
Oplossing voor een probleem waarbij de tv plotseling wordt ingeschakeld wanneer u een Bluetooth-koppeling met de tv probeert te maken terwijl bediening op afstand is uitgeschakeld
Oplossing voor een probleem waarbij er geen geluid komt uit een via HDMI eARC aangesloten Soundbar nadat het apparaat opnieuw is aangesloten op de netspanning
Oplossing voor een probleem in Nederland waarbij zenders na het starten van Teletext niet konden worden gewijzigd met de toetsen CH +/- of het numerieke toetsenblok van de afstandsbediening
Voorkomt onverwachte schermflitsen die met tussenpozen kunnen optreden wanneer u bepaalde content bekijkt
Deze update is voor de volgende tv-modellen:
KD-85XH9096 KD-75XH9005 KD-75XH9288 KD-75XH9299 KD-75XH9096 KD-65XH9005 KD-65XH9288 KD-65XH9299 KD-65XH9077 KD-55XH9005 KD-55XH9288 KD-55XH9299 KD-65XH9096 KD-75XH9296 KD-55XH9296 KD-65XH9296 KD-55XH9096 KD-55XH9077
https://www.sony.nl/elect...xh9096/downloads/00017154
Anoniem: 926313
Sinds 2 weken staat ie hier in huis, tot nu toe zeer tevreden mee! Android TV was ik al bekend mee via de Mibox, dat werkt direct lekker soepel. Ben vooral echt blij met het natuurlijke, rustige beeld.
Ik heb nu een Arris 2952 box van KPN, in de setup wizard geprobeerd om deze aan de Sony afstandsbediening te koppelen maar dat was niet gelukt. Is dit een van jullie wellicht wel gelukt? Ik vul in KPN en de code 2952, maar vervolgens lukt het niet om met de Sony afstandsbediening van zender te wisselen in het 'testscherm'. Zou weer een afstandsbediening schelen!
[ Voor 14% gewijzigd door Tiroz op 26-02-2021 20:36 ]
Je kunt de Sony afstandsbediening niet koppelen aan de Arris box, wel kun je de KPN afstandbediening koppelen aan jouw tv. Hiermee kun je vervolgens jouw tv aan/ uit zetten, volume verhogen/ verlagen en de input/ source veranderenTiroz schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:34:
Ik heb nu een Arris 2952 box van KPN, in de setup wizard geprobeerd om deze aan de Sony afstandsbediening te koppelen maar dat was niet gelukt. Is dit een van jullie wellicht wel gelukt? Ik vul in KPN en de code 2952, maar vervolgens lukt het niet om met de Sony afstandsbediening van zender te wisselen in het 'testscherm'. Zou weer een afstandsbediening schelen!
Iemand van jullie die er wel blij van wordt?
[ Voor 35% gewijzigd door tiguan op 28-02-2021 13:35 ]
De eerste update na Android 9 voegt de informatie toe die Mr. Freeze aangeeft. Beetje overbodig inderdaad.tiguan schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:35:
Hmm niks van gemerkt op mijn AG8. Dat zou sinds Android 9 moeten zijn?
Meer omdat het een bekende speler is. Bieden ook prima service.Anoniem: 926313 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:19:
Is er een specifieke reden dat je door Vogels bent gegaan?
Ik heb iets van 45 euro betaald voor een Wall 3305. Viel best mee.
[ Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 02-03-2021 18:08 ]
Helemaal mee eens waardeloze crap...Mr. Freeze schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:33:
Echt, wat een waardeloze keuze dat nieuwe menuscherm wat sinds een paar maanden in Sony Android TV's zit, althans, in mijn AG9 maar andere modellen zullen het evengoed hebben. Elke keer dat gezeur over toename energie verbruik als je even helderheid o.i.d. wilt aanpassen via quicksettings. Het normale instellingen menu is er ook niet overzichtelijker op geworden met die nietszeggende zg. previews en een hoop geschuif.
Iemand van jullie die er wel blij van wordt?

MuziekLiefhebbert
Niet dat ik die melding geen onzin vind, maar even bevestigen en hij is weer weg.
Misschien helpt het als iedereen bij de helpdesk van Sony een klacht hierover indient.
Alles kan stuk.
Zit er iets in de USB ingangen?chrissis schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:17:
Het is mij nu enkele keren voortgekomen dat mijn tv, Oled A8, niet reageert op de afstandsbediening (tv staat dan uit). Ik haal de stekker dan uit het stopcontact en doe deze er vervolgens weer in. De tv reageert dan weer wel. Is iemand hier bekend mee?
Nee niets en de afstandsbediening doet het na het hard uit en aanzetten weer prima. Dus lege batterijen zijn het ook niet.