Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
chrissis schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 23:54:
[...]

Nee niets en de afstandsbediening doet het na het hard uit en aanzetten weer prima. Dus lege batterijen zijn het ook niet.
Probeer de TV eens te herstarten, hou de Aan/Uitknop op de afstandsbediening ingedrukt totdat menu op TV scherm verschijnt, kies dan Opnieuw opstarten.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Kreeg gisteren een software update aangeboden op mijn 65-A8.
Nou. Daar heb ik effe spijt van gehad dat ik die even tussendoor dacht te installeren.

Na de update was de IR bediening van Sony remote naar mijn VU+ (Ziggo ontvanger) spontaan helemaal verdwenen. Kon mijn VU+ dus totaal niet meer besturen. :(

Wat ik ook probeerde, reboot, instellingen en opnieuw configureren, niets hielp. Na een ruim uur zoeken en testen heb ik mijn verlies maar genomen. TV terug naar fabrieks instellingen en helemaal opnieuw ingesteld. Daarna werkte het gelukkig weer.

Een software update die zo iets fundamenteels sloopt is best jammer.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
@remco_k Ja dat is vervelend, maar ook apart, de laatste update hier op de A89 is zonder problemen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-08 13:54
Ik weet niet of dit de juiste topic voor dit probleem is maar ik heb nu sinds een paar dagen constant het probleem dat op het HDMI kanaal waar mijn PC op is aangesloten de External Input Info Banner of hoe je dat ding maar wil noemen steevast naar voren komt. Soms voor een seconde, andere keren duurt het langer voordat deze verdwijnt.

Betreft de Sony KD-49XG9005 en vergeleken met mijn oude Panasonic Viera plasma is dit echt een vreselijke aankoop geweest. Traag, middelmatig beeld, constant gezeik met het willen switchen van mijn monitor naar de TV via HDMI, spelmodus is meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@VN1X Bij veel modellen kun je de info banner uitzetten via home>instellingen>tv kijken>schakel info banner uit.
Sony komt medio april met een update waarin de info banner op alle modelen kan worden uitgezet.

Heb je de TV al eens een herstart gegeven door de Aan/Uitknop op de afstandsbediening ingedrukt te houden totdat er een menu op het TV scherm komt en dan kiezen voor Herstart TV. Zie mijn bericht hierboven!
Anders eens een paar minuten de stekker uit het stopcontact halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
HereIsTom schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:19:
@VN1X Bij veel modellen kun je de info banner uitzetten via home>instellingen>tv kijken>schakel info banner uit.
Sony komt medio april met een update waarin de info banner op alle modelen kan worden uitgezet.

Heb je de TV al eens een herstart gegeven door de Aan/Uitknop op de afstandsbediening ingedrukt te houden totdat er een menu op het TV scherm komt en dan kiezen voor Herstart TV. Zie mijn bericht hierboven!
Anders eens een paar minuten de stekker uit het stopcontact halen.
Helaas is die instelling bij mijn model niet beschikbaar. Wat bizar dat zo'n functie niet al van dag 1 ingebakken zit.

De stroom eraf en opnieuw opstarten heeft helaas ook niet geholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:09
VN1X schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:34:
[...]
Helaas is die instelling bij mijn model niet beschikbaar. Wat bizar dat zo'n functie niet al van dag 1 ingebakken zit.

De stroom eraf en opnieuw opstarten heeft helaas ook niet geholpen.
Bij mij heet dat Home > Instellingen > Tv kijken > Info-scherm
Werkt overigens wel hier (op de KD-55AG8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31
Ik heb sinds een paar dagen OpenDNS ingesteld. Het bijzonder is dat op de momenten dat m'n TV (AG8) uitstaat er echt ontzettend veel DNS requests op *.netflix.com worden gedaan. Zodra die aanstaat zijn de requests weg, of worden ze een heel stuk minder. Hebben meer mensen dit gezien?

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 17-03-2021 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-09 23:41
tiguan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:54:
Ik heb sinds een paar dagen OpenDNS ingesteld. Het bijzonder is dat op de momenten dat m'n TV (AG8) uitstaat er echt ontzettend veel DNS requests op *.netflix.com worden gedaan. Zodra die aanstaat zijn de requests weg, of worden ze een heel stuk minder. Hebben meer mensen dit gezien?
Ik draai pihole en had ook veel last Netflix requests op mij kd48a9.

Toen ik weer was ingelogd bij Netflix waren de meeste requests verdwenen.

Als je geen lid bent van Netflix, dan heb ik geen oplossing voor jouw probleem.
Ik weet niet of de Netflix app te verwijderen is als je hem niet gebruikt.

14x390=5460 Wp z/zo 45° Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb zeker wel een Netflix account, hij is ook gewoon ingelogd op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-09 23:41
tiguan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:46:
Ik heb zeker wel een Netflix account, hij is ook gewoon ingelogd op de tv.
En whitelisten van Netflix requests is ook geen optie? Dat kan je meen ik wel instellen bij opendns.

14x390=5460 Wp z/zo 45° Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb niks geblocked, dus whitelisten hoeft niet. Het valt me gewoon op dat er zo ontzettend veel requests worden gedaan als de TV 'uit' staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
tiguan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:54:
Volgens mij komt dat doordat Netflix eist voor hun Netflix certificaat dat zodra je op de Netflix-knop druk de app wordt geladen en alles daarvoor ingeladen is. Daarvoor moet de tv dus continue de app up-to-date houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06

Oekol

waka waka hey hey

Gisteren de Sony xh95 55 inch gekocht voor 925 euro via een persoonlijke aanbieding. Smits ging tot 975, apollo wilde niks geven en plattetv gaf eerst 50 euro korting en na onderhandeling toch 75 euro korting gehad. Ben benieuwd naar de TV!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Oekol Gefeliciteerd, mooi prijsje hoor goedkoper dan de standaard prijs van een 49”.
Ben ook benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Weet iemand hoe ik de teletekst 888 ondertitel weg krijg?
Om de één of andere reden is deze aangezet op SBS6.
Als ik deze via de ondertitel button uit zet en van zender verander en weer terug op SBS6 komt staat hij weer aan.
Bij de Instellingen staat Ondertitels ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

HereIsTom schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:33:
@Oekol Gefeliciteerd, mooi prijsje hoor goedkoper dan de standaard prijs van een 49”.
Ben ook benieuwd naar je ervaringen.
Thanks ven ook benieuwd! Zou gisteren bezorgd worden maar helaas niet gekomen. Is overigens voor de schoonfamilie, de tv, dus echt veel zal ik de tv niet meemaken. Ik doe 't nog steeds met de 65xe9305

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen, heb vandaag een LG OLED65CX6LA gekocht en kom er helaas achter dat deze niet langer DTS Passtrough ondersteund. Dit schijnt met alle nieuwe LG en Samsung modellen het geval te zijn. Ik zie online ook veel discussies over dit onderwerp terug bij Sony Oleds sinds een recente Android update maar een definitief antwoord heb ik nog niet gevonden. Hier wellicht iemand die weet of een 65" Oled van Sony wel DTS Passtrough ondersteund? De rest van de opties, 2.1 HDMI HDR etc maakt mij niet zo veel uit, dat mag best achterwege blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesha
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-09 08:49
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:46:
Allen, heb vandaag een LG OLED65CX6LA gekocht en kom er helaas achter dat deze niet langer DTS Passtrough ondersteund. Dit schijnt met alle nieuwe LG en Samsung modellen het geval te zijn. Ik zie online ook veel discussies over dit onderwerp terug bij Sony Oleds sinds een recente Android update maar een definitief antwoord heb ik nog niet gevonden. Hier wellicht iemand die weet of een 65" Oled van Sony wel DTS Passtrough ondersteund? De rest van de opties, 2.1 HDMI HDR etc maakt mij niet zo veel uit, dat mag best achterwege blijven.
Ik zou gewoon een tweedehands C9 op de kop tikken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Hier wellicht iemand die weet of een 65" Oled van Sony wel DTS Passtrough ondersteund?
Yep. Op een 65-A8 is DTS werkend.
jesha schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:19:
[...]
Ik zou gewoon een tweedehands C9 op de kop tikken
Ik ben juist blij dat ik van mijn C9 af ben. Één groot lipsync drama is dat ding.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 25-03-2021 19:45 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

remco_k schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:43:
[...]

Yep. Op een 65-A8 is DTS werkend.
Dat was toch wel het antwoord waar ik op hoopte. Dan word het dus de LG omruilen voor: https://www.plattetv.nl/i...ml?popup=actie1&sqr=65A8&

Wel weer een dikke 200 ballen duurder en hier en daar mindere specs zoals ontbreken van HDMI 2.1, maar dat heb ik voor DTS wel over. Scheelt mn hele audio setup vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Hier wellicht iemand die weet of een 65" Oled van Sony wel DTS Passtrough ondersteund?
Hier op de Sony A89 OLED werkt DTS passthrough prima, ook met de laatste update.
En hier ook nog iets goedkoper;
https://www.smitsarnhem.nl/kd65a89-1
Of hier: https://www.mediamarkt.nl...d-65a85-2020-1659064.html

[ Voor 22% gewijzigd door HereIsTom op 25-03-2021 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macgiver909
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:29
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:00:
[...]

Wel weer een dikke 200 ballen duurder en hier en daar mindere specs zoals ontbreken van HDMI 2.1, maar dat heb ik voor DTS wel over. Scheelt mn hele audio setup vervangen.
mindere specs? betere motion hard- en software bedoel je! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

macgiver909 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:01:
[...]
mindere specs? betere motion hard- en software bedoel je! ;)
Dat kan ik bevestigen. :) (tegenover de C9).

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Tv hangt aan de muur.

Harman kardon via hdmi arc verbonden (geluid alleen te regelen via AB van harman kardon).
Ziggo next verbonden via hdmi en werkt perfect. Zojuist formule 1 in 4k gekeken. Echter met de sony afstandsbediening kunnen we niet zappen. Alleen met de ziggo.

Kan de ziggo AB wel koppelen aan de next via het menu maar ik wil juist andersom. Ik wil het liefst alleen met de afstandsbediening van Sony alles doen, maar in ieder geval zappen. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:08
Oekol schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:53:
Tv hangt aan de muur.

Harman kardon via hdmi arc verbonden (geluid alleen te regelen via AB van harman kardon).
Ziggo next verbonden via hdmi en werkt perfect. Zojuist formule 1 in 4k gekeken. Echter met de sony afstandsbediening kunnen we niet zappen. Alleen met de ziggo.

Kan de ziggo AB wel koppelen aan de next via het menu maar ik wil juist andersom. Ik wil het liefst alleen met de afstandsbediening van Sony alles doen, maar in ieder geval zappen. Iemand ideeën?
Dan dien je de Mediabox Next om te ruilen voor een smartcard, echter kun je dan niets in 4K kijken of programma’s opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Freshouttheoven schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:12:
[...]

Dan dien je de Mediabox Next om te ruilen voor een smartcard, echter kun je dan niets in 4K kijken of programma’s opnemen.
Was ik al bang voor. De harman kardon is een bds280, kan die ook niet zo aangesloten worden dat die bediend kan worden door de Sony afstandsbediening of ziggo afstandsbediening? Dan is er in ieder geval 1 afstandbediening weg?

Heb nu de harman kardon verbonden via de hdmi arc aansluitingen, geluid doet het maar dus alleen te bedienen met AB van harman kardon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:08
Oekol schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:56:
[...]

Was ik al bang voor. De harman kardon is een bds280, kan die ook niet zo aangesloten worden dat die bediend kan worden door de Sony afstandsbediening of ziggo afstandsbediening? Dan is er in ieder geval 1 afstandbediening weg?

Heb nu de harman kardon verbonden via de hdmi arc aansluitingen, geluid doet het maar dus alleen te bedienen met AB van harman kardon.
Het is mogelijk om een receiver te koppelen aan de afstandsbediening van de Next Mediabox, geen idee of dat ook met de Harman Kardon kan. Je kunt hiervoor deze tutorial volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Oekol Volgens mij kun je de Harman Kardon wel aan je TV remote koppelen via de instellingen van de TV, de Next weet ik niet, wij gebruiken ook een CI+ module omdat dan alles ook op de TV werkt.
Welke HK en Next is het precies?

Via Instellingen, Tv kijken, Externe ingangen, Instelling kabel/satelliet receiver, Instellen per modelnummer, kijken of je hier de Next type kan vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door HereIsTom op 27-03-2021 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

HereIsTom schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:53:
@Oekol Volgens mij kun je de Harman Kardon wel aan je TV remote koppelen via de instellingen van de TV, de Next weet ik niet, wij gebruiken ook een CI+ module omdat dan alles ook op de TV werkt.
Welke HK en Next is het precies?

Via Instellingen, Tv kijken, Externe ingangen, Instelling kabel/satelliet receiver, Instellen per modelnummer, kijken of je hier de Next type kan vinden.
HK is de bds280, next wist ik niet dat er meerdere types zijn. TV hangt bij mijn schoonouders dus typenummer etc moet ik later checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar maanden heb ik de XH95 van Sony nadat ik eerder een model uit 2017 had die problemen gaf. Die is door Sony omgeruild voor een nieuw model. Nu heb ik dus weer problemen met deze tv. Ik heb een HT-ST5000 soundbar en de bravia sync houdt er na 2 weken mee op. Het probleem is op te lossen door een fabrieksreset uit te voeren op de tv. Alleen na 2 weken komt het probleem gewoon terug.

Hebben meer mensen last van Bravia Sync? Ik heb het inmiddels alweer bij Sony neergelegd en die gaan het onderzoeken. Ben heel benieuwd wat ze er mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@snefkens Heb je misschien de TuneIn app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HereIsTom schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:27:
@snefkens Heb je misschien de TuneIn app?
Nee die heb ik er niet op staan. Heb sowieso alle apps verwijderd. Gebruik het smart gedeelte van de tv niet. Daar gebruik ik de shield voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@snefkens Ok, jammer had ergens gelezen dat die ook sync issues kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28

Mr. Freeze

¡GO!

Verwijderd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:10:
Sinds een paar maanden heb ik de XH95 van Sony nadat ik eerder een model uit 2017 had die problemen gaf. Die is door Sony omgeruild voor een nieuw model. Nu heb ik dus weer problemen met deze tv. Ik heb een HT-ST5000 soundbar en de bravia sync houdt er na 2 weken mee op. Het probleem is op te lossen door een fabrieksreset uit te voeren op de tv. Alleen na 2 weken komt het probleem gewoon terug.

Hebben meer mensen last van Bravia Sync? Ik heb het inmiddels alweer bij Sony neergelegd en die gaan het onderzoeken. Ben heel benieuwd wat ze er mee gaan doen.
Zelf heb ik bravia sync maar uitgeschakeld. Had er ook wat issues mee. Nu een spdif kabel naar receiver, dat werkt ook prima, misschien soms wat meer handwerk maar een stuk minder ergenis.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Freeze schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:17:
[...]

Zelf heb ik bravia sync maar uitgeschakeld. Had er ook wat issues mee. Nu een spdif kabel naar receiver, dat werkt ook prima, misschien soms wat meer handwerk maar een stuk minder ergenis.
Het grote probleem met SPDIF is dat deze geen Dolby-HD, DTS-HD en Dolby atmos ondersteunen. Dus dat is geen optie voor mij. Daarnaast is HDMI-CEC natuurlijk gewoon een functionaliteit die Sony aanbiedt. Dan moet het ook werken. Op de vorige tv had ik er geen problemen mee. Lijkt weer gewoon een software issue te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Verwijderd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:21:
[...]

Het grote probleem met SPDIF is dat deze geen Dolby-HD, DTS-HD en Dolby atmos ondersteunen. Dus dat is geen optie voor mij. Daarnaast is HDMI-CEC natuurlijk gewoon een functionaliteit die Sony aanbiedt. Dan moet het ook werken. Op de vorige tv had ik er geen problemen mee. Lijkt weer gewoon een software issue te zijn.
Ok, die apparaten die dat aanbieden gaan rechtsreeks naar receiver bij mij. Die spdif is enkel voor tv als bron. Maar uit nieuwsgierigheid, kan je het verschil horen met normaal dts en HD master op een soundbar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
@snefkens Maar als je het smart gedeelte niet gebruikt, kun je dan niet de Shield direct op de soundbar aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Freeze schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:25:
[...]

Ok, die apparaten die dat aanbieden gaan rechtsreeks naar receiver bij mij. Die spdif is enkel voor tv als bron. Maar uit nieuwsgierigheid, kan je het verschil horen met normaal dts en HD master op een soundbar?
Ja, ik hoor zelfs het verschil met Atmos. Maar dan moet je wel een goede soundbar hebben om het verschil te horen. Dit is de meeste luxe van Sony. Tuurlijk komt het nooit in de buurt van een echte Atmos setup. Maar ik heb vooralsnog weinig zin om speakers aan het plafond te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HereIsTom schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:25:
@snefkens Maar als je het smart gedeelte niet gebruikt, kun je dan niet de Shield direct op de soundbar aansluiten?
Daar zit hij ook op aangesloten. Echter passen niet al mijn apparaten op de soundbar door te weinig aansluitingen. Shield, PS5, Series X, 4k bluray etc. Waardoor ik genoodzaakt ben om een aantal op de tv aan te sluiten. Daarnaast wil ik ook gewoon dat de soundbar automatisch aan gaat en schakelt naar het juiste kanaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Lang geduurt maar afgelopen (eind) november hadden ze in Duitsland een workshop van Sony over het hoe, wat & waarom van het kalibreren van je tv en daarvan zijn nu de beelden online gekomen (via http://www.hifi-forum.de/...t&forum_id=314&thread=328). Wel in het Duits uiteraard overigens ....; afgaand op wat er toen in de comments was gepost had ik veel meer instructies in de video verwacht maar dat valt dan aardig tegen.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UTsBUkX8vQY]

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 06-04-2021 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Sinds een paar maanden de XH95, nu doet de remote het ineens niet meer: alleen volume en aan/uit knop werken. Weet iemand hoe dit zit?
Best mysterieuze kwestie.

Ook als de tv zich na x aantal uren wil uitschakelen en je op iets moet drukken om dat te voorkomen werkt niks (volume ook niet), je kan of wachten of zelf de tv uitzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Jazco2nd Je kunt het volgende proberen;
Verwijder de batterijen, wacht één minuut, plaats de batterijen in de goede richting (-/+) terug.
Misschien nieuwe batterijen erin.
Voer een reset uit door de aan-uitknop op de afstandsbediening ingedrukt te houden totdat menu op TV scherm verschijnt, kies dan Herstart TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update omtrent mijn probleem met Bravia sync. Samen met Sony support gekeken naar het probleem en het lijkt erop dat de Series X de problemen geeft. Als ik die afkoppel dan zijn de problemen verdwenen. Ik heb nu alle HDMI-CEC functies van de series X uitgezet (die überhaupt niet goed werken) en het lijkt nu goed te werken. Toch blijft het een vreemd iets dat HDMI-CEC nog steeds niet een standaard is die goed werkt tussen verschillende merken. Krijg een beetje de scart gevoelens terug, toen was dit ook al een probleem. Philips die niet goed werkte met Sony etc.

Maar ik ben blij dat het probleem nu opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:46

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ben ik weer :)

Ik kreeg net bericht dat mijn vriendin de Sony KD-55AG8 niet aankreeg en dat ze alles had geprobeerd.
Toen las ze op internet dat ze de stekker eruit moest halen, dit heeft ze gedaan en hij werkt weer.
Ik weet dat er veel klachten zijn sinds de laatste update (v6.7140) van 18-11-2020, de tv is toen geupdated naar Android 9 en dit zorgde veel een aantal opstart problemen. Maar een probleem bij het aan doen heb ik nog niet voorbij zien komen, zijn er meer die dit herkennen sinds deze update?

Waarbij de tv uitgaat wanneer je hem aanzet en vervolgens reboot of gewoon opnieuw aangaat.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb ook de AG8 en ik heb dit probleem 1 keer gehad sinds de update. Wat ik wel weer vaker zie is dat ie zomaar spontaan reboot als je 'm gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
G_Dragon schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:19:
Ben ik weer :)

Ik kreeg net bericht dat mijn vriendin de Sony KD-55AG8 niet aankreeg en dat ze alles had geprobeerd.
Toen las ze op internet dat ze de stekker eruit moest halen, dit heeft ze gedaan en hij werkt weer.
Ik weet dat er veel klachten zijn sinds de laatste update (v6.7140) van 18-11-2020, de tv is toen geupdated naar Android 9 en dit zorgde veel een aantal opstart problemen. Maar een probleem bij het aan doen heb ik nog niet voorbij zien komen, zijn er meer die dit herkennen sinds deze update?

Waarbij de tv uitgaat wanneer je hem aanzet en vervolgens reboot of gewoon opnieuw aangaat.
Of er veel klachten zijn valt wel mee denk ik, maar ligt er ook vaak aan wat er op geïnstalleerd is en wat er allemaal zit aangesloten
Na een update is het altijd een goed idee om de stekker er een paar minuten uit te halen.
En af en toe opnieuw opstarten kan ook geen kwaad; hou de Aan/uitknop op de afstandsbediening ingedrukt totdat er menu op TV scherm komt, kies dan voor Herstart TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

HereIsTom schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:35:
[...]

Of er veel klachten zijn valt wel mee denk ik, maar ligt er ook vaak aan wat er op geïnstalleerd is en wat er allemaal zit aangesloten
Na een update is het altijd een goed idee om de stekker er een paar minuten uit te halen.
En af en toe opnieuw opstarten kan ook geen kwaad; hou de Aan/uitknop op de afstandsbediening ingedrukt totdat er menu op TV scherm komt, kies dan voor Herstart TV.
Die herstart heb ik momenteel al 20 keer gedaan sinds de update, het zal je serieus verbazen over de hoeveelheid problemen na de update. Op reddit zijn er veel met hetzelfde probleem, ik hoop dat de stekker uit het stopcontact de oplossing is. Mochten de problemen weer terugkomen dan bericht ik u

En dit probleem ervaren wij ook ontzettend, al 3 keer nieuwe batterijen in de afstandsbediening gedaan sinds de update :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MswHrBmQTwvvF2Kk29c88-3xoRw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J7jY8ibW0DNkmaxXLZst30r2.png?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Vandaag is mijn 75X940E omgeruild voor een 77AG9. De 940E had helaas vertical banding en kon niet meer geleverd worden met bij betalen heb ik de 77AG9 kunnen krijgen. (het was deze of een XH95 zonder bijbetaling maar die XH95 was een downgrade tov de 940E daar zit ik niet op te wachten).
Ik kon helaas niet wachten op de A90J + daar is geen 77" van en de 83" is momenteel idioot duur die moet eerst in prijs gaan zakken wil dat een optie worden.

Eerste indruk is zoals verwacht helderheid is flink lager en mis de HDR mogelijkheden van de 940E nu al :'( (die kon namelijk 1200 nits halen met highligts).
Maar zwart is wel super mooi zwart en het contast is natuurlijk nog hoger (de 940E had voor een LCD wel een super hoog contrast van 1:5500 native en 1:11000 met dimming). Vanavond maar eens een film kijken die ik ken en de komende weken maar eens kijken hoe het bevalt. (heb nu alleen wat fragmenten bekeken had nog niet veel tijd om alles te testen).

Maar ik verwacht dat ik hem zo snel mogelijk wil gaan vervangen voor een A90J. Dat lijkt mij echt the best of both worlds toch de brightness die ik gewend ben. En daarnaast OLED blacks. + 83" scherm formaat dus nog net even wat groter. Gezien we toch al twee jaar niet op vakantie kunnen spaar ik dat mooi op en kan ik daar eind dit jaar / begin volgend jaar daar met het verkopen van de 77AG9 hopelijk een 83A90J voor gaan kopen en kan ik daar na hopelijk 5+ jaar vooruit.

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 09-04-2021 16:40 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb de AF9, met volgens mij dezelfde update, en ervaar echt geen enkele problemen sinds de update (gelukkig). Weet niet of die update alle modellen met die update raakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
G_Dragon schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:47:
[...]

Die herstart heb ik momenteel al 20 keer gedaan sinds de update, het zal je serieus verbazen over de hoeveelheid problemen na de update. Op reddit zijn er veel met hetzelfde probleem, ik hoop dat de stekker uit het stopcontact de oplossing is. Mochten de problemen weer terugkomen dan bericht ik u

En dit probleem ervaren wij ook ontzettend, al 3 keer nieuwe batterijen in de afstandsbediening gedaan sinds de update :)
Ja das heel vervelend, maar ik ken twee mensen met een AG8 die nergens last van hebben, met de laatste update werkt de TV perfect.
Heb je ‘m al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen?
En wat heb je allemaal aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:09
G_Dragon schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:19:
Ik heb dit eén keer gehad.

Wel heb ik meerdere keren sinds de laatste update gehad dat de YouTube app niet wil opstarten. Komt dan met 'verbindingsprobleem' terwijl ik met netwerkkabel ben aangesloten.. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

HereIsTom schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:44:
[...]

Ja das heel vervelend, maar ik ken twee mensen met een AG8 die nergens last van hebben, met de laatste update werkt de TV perfect.
Heb je ‘m al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen?
En wat heb je allemaal aangesloten?
Ja heb zelfs fabrieksinstellingen al geprobeerd :), ben gelukkig een van de vele die hierover klaagt en Sony heeft al aangegeven dat ze met een oplossing bezig zijn en die in April willen releasen. Ik heb een Bose 500 ( HDMI/ARC), Xbox ( HDMI ), Nintendo Switch ( HDMI ), KPN Tv kastje ( HDMI ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@G_Dragon En als je bijv. de Xbox en Nintendo eens uit de TV haalt, heb je er dan nog last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 13:22
Ik ondervind nogal wat problemen met mijn tv. De xe9003 heb ik naar de slaapkamer verhuist. Hier is hij alleen verbonden met wifi. Wanneer de internetverbinding wordt verbroken, gaat de tijd verkeerd staan en kan op netflix na geen enkele app verbinding maken met het internet. Enige oplossing is een complete reset omdat ik de tijd niet kan veranderen.

Zojuist op bezoek bij een kennis geweest die dit probleem ook ondervindt.

Is er een andere workaround hiervoor, zonder een conplete reset ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
@Darow Weet je zeker dat het de Sony xe9003 is?

https://www.sony.nl/elect...9xe9005/articles/00245675

[ Voor 53% gewijzigd door HereIsTom op 15-04-2021 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:03
Darow schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:54:
Ik ondervind nogal wat problemen met mijn tv. De xe9003 heb ik naar de slaapkamer verhuist. Hier is hij alleen verbonden met wifi. Wanneer de internetverbinding wordt verbroken, gaat de tijd verkeerd staan en kan op netflix na geen enkele app verbinding maken met het internet. Enige oplossing is een complete reset omdat ik de tijd niet kan veranderen.

Zojuist op bezoek bij een kennis geweest die dit probleem ook ondervindt.

Is er een andere workaround hiervoor, zonder een conplete reset ?
Ja, dat klopt. Doet mijn af9 ook als de CI+ kaart er niet in zit.
De tv moet ergens de tijd+datum vandaan halen om de apps te controleren/valideren. Bij alleen internet/wifi zullen maar enkele apps functioneren, een aantal ook niet.
Alleen internet is maar tijdelijk voldoende, totdat de verbinding verbroken wordt.
Enige work-around die ik ken, is een kabelsignaal erop aan te sluiten (oud kabelkastje of kaart) waar hij de juiste tijd vandaan krijgt. Dan is het meteen opgelost.

Wellicht dat iemand anders nog een oplossing/idee heeft.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 13:22
Sorry het is de 9005. Die zou ook met die update moeten werken. Ik accepteer nooit de gebruikersvoorwaarden dus daarom heb ik die update ook nooit gezien. Anyway hij is nu aan het installeren. Hopelijk is het nu wel opgelost. Hartelijk dank voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 23:15

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Astennu schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:38:
Vandaag is mijn 75X940E omgeruild voor een 77AG9. De 940E had helaas vertical banding en kon niet meer geleverd worden met bij betalen heb ik de 77AG9 kunnen krijgen. (het was deze of een XH95 zonder bijbetaling maar die XH95 was een downgrade tov de 940E daar zit ik niet op te wachten).
Ik kon helaas niet wachten op de A90J + daar is geen 77" van en de 83" is momenteel idioot duur die moet eerst in prijs gaan zakken wil dat een optie worden.

Eerste indruk is zoals verwacht helderheid is flink lager en mis de HDR mogelijkheden van de 940E nu al :'( (die kon namelijk 1200 nits halen met highligts).
Maar zwart is wel super mooi zwart en het contast is natuurlijk nog hoger (de 940E had voor een LCD wel een super hoog contrast van 1:5500 native en 1:11000 met dimming). Vanavond maar eens een film kijken die ik ken en de komende weken maar eens kijken hoe het bevalt. (heb nu alleen wat fragmenten bekeken had nog niet veel tijd om alles te testen).

Maar ik verwacht dat ik hem zo snel mogelijk wil gaan vervangen voor een A90J. Dat lijkt mij echt the best of both worlds toch de brightness die ik gewend ben. En daarnaast OLED blacks. + 83" scherm formaat dus nog net even wat groter. Gezien we toch al twee jaar niet op vakantie kunnen spaar ik dat mooi op en kan ik daar eind dit jaar / begin volgend jaar daar met het verkopen van de 77AG9 hopelijk een 83A90J voor gaan kopen en kan ik daar na hopelijk 5+ jaar vooruit.
Zit precies met hetzelfde. Wil graag 77 inch of groter (OLED) aanschaffen, maar ook niet de hoofdprjjs betalen. De Sony 83A90J is prachtig, das mss betaalbaarder rond Black Friday. Of nu voor de 77AG9 gaan. Lastig. In Duitsland vaker te krijgen voor onder de 3000 euro. Maar vraag me af welke LG's daartegen kunnen concurreren (in de 3000-4000 euro range). De C1? of anders de GX? Ik speel geen games op de tv, maar kijk wel veel voetbal en films. Als ik tv kijk dan is het sowieso wat donkerder in de kamer.

Denk je dat de A90J écht zoveel beter is dan de AG9 om deze binnen een jaar te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
EXCalibur_EeK schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:33:
[...]

Zit precies met hetzelfde. Wil graag 77 inch of groter (OLED) aanschaffen, maar ook niet de hoofdprjjs betalen. De Sony 83A90J is prachtig, das mss betaalbaarder rond Black Friday. Of nu voor de 77AG9 gaan. Lastig. In Duitsland vaker te krijgen voor onder de 3000 euro. Maar vraag me af welke LG's daartegen kunnen concurreren (in de 3000-4000 euro range). De C1? of anders de GX? Ik speel geen games op de tv, maar kijk wel veel voetbal en films. Als ik tv kijk dan is het sowieso wat donkerder in de kamer.

Denk je dat de A90J écht zoveel beter is dan de AG9 om deze binnen een jaar te vervangen?
Nja het is meer dat ik nu gewoon ontevreden ben over het beeld ik stoor me elke keer als er een high APL scene is omdat ik een TV gewend ben die dat zonder problemen weer kan geven en ik duidelijk zie dat het niet klopt en dat trekt me helemaal uit de film.

De G1 is denk ik een goede compromis aangezien die wel wat feller is als een AG9 en die is er ook in 77" Sony heeft die optie helaas niet al vind ik het zelf alleen maar mooi om een nog groter scherm te hebben echter moet ik daar dan wel even voor sparen. Maar die 11K die ze er nu voor vragen ga ik zeker niet betalen. De 8K elders is al veel hij moet toch echt richting de 5500 zakken de vraag is alleen of dat na een jaar al gebeurd gezien dit een flagship is die zakken bij sony vaak net wat later pas (soms pas het 2e jaar).

Ik zou sowieso even op de reviews van alle toestellen wachten. Die zijn nu aan het uitkomen maar het lijkt er op dat de Sony A90J de beste oplossing is als je zo'n fel mogelijk beeld wilt maar toch oled en groter dan 65". Panasonic heeft ook fellere OLED's echter gaan die tot max 65" wat veel te klein is als je al jaren 75"gehad hebt en de tv in dezelfde ruimte op dezelfde afstand komt.

Als je geen haast hebt zou ik gewoon even wachten. Ik moest nu iets en kon alleen de AG9 + iets bij betalen kiezen of een veel slechtere LCD dus ja dan toch liever de AG9 vraag me wel af of de Z8H geen betere keuze geweest was echter was die toen nog veel duurder dan de AG9 nu niet meer nu is hij 100 euro goedkoper toen 1200 meer of zo.

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 15-04-2021 14:42 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Denk inderdaad dat je gelijk hebt en ik beter even kan wachten. Niet echt spoed bij, meer een 'nice to have' ding t.o.v. mijn 65 inch Samsung (8 serie, curved).Raakt snel gewend aan het formaat.
Op YT wat reviews gekeken en daar zijn ze erg positief over de nieuwe interface van de Sony's (Android TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
EXCalibur_EeK schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:36:
Denk inderdaad dat je gelijk hebt en ik beter even kan wachten. Niet echt spoed bij, meer een 'nice to have' ding t.o.v. mijn 65 inch Samsung (8 serie, curved).Raakt snel gewend aan het formaat.
Op YT wat reviews gekeken en daar zijn ze erg positief over de nieuwe interface van de Sony's (Android TV).
Ja ik heb hier voor altijd de 940E gehad en daar heb ik ook 2 grote android upgrades op gehad maar de interface van de AG9 is nog net wat prettiger dan die op de 940E al lijkt het meeste er wel op.
Ik vind vooral de Motion handeling bij Sony erg fijn en mooi. want native 24Hz vind ik echt niets maar soap opera effect kan ik ook niet tegen.
Ook dat is een rede om voor de A90J te gaan die heeft meer opties om dat nog wat prettiger in te stellen. Maar dat zal ook voor de A80J gelden. Die laatste komt wel in 77"en zal ook wel wat goedkoper zijn. Dan heb je toch de voordelen van de XR processor want volgens calibrators is de beeld verwerking echt super met die nieuwe XR Processor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Astennu schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:39:
[...]

Nja het is meer dat ik nu gewoon ontevreden ben over het beeld ik stoor me elke keer als er een high APL scene is omdat ik een TV gewend ben die dat zonder problemen weer kan geven en ik duidelijk zie dat het niet klopt en dat trekt me helemaal uit de film.
APL? Kun je daar eens een voorbeeld van geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
HereIsTom schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:48:
[...]

APL? Kun je daar eens een voorbeeld van geven?
APL = Average Picture Level
Mad max is zo'n film die relatief hoge nits vraagt voor het hele scherm.
-The matrix als ze de construct in gaat (die hele witte ruimte waar alleen zij dan staan).
-Pasific rim in het begin als de F22 tegen de Kaiju aan vliegt en de explotie bijna scherm groot is. En iets later zodra Gipsy tegen de ijs muur aan staat en zijn plasma cannon in overload schiet wordt het hele scherm fel verlicht.

Dat zijn allemaal voorbeelden waar de TV zwaar te kort schiet tov mijn oude Toestel. Alle films heb ik gekeken op 4K UHD disk. Via netflix in SDR gaat dit niet zo opvallen daar ziet alles er al veel fletser uit.
En er zijn nog wel meer films zoals Pan, miss paraguay home for peculiar children (supermarkt scene).

En ik ga er denk ik nog wel meer komen nu ik veel films aan het rewatchen ben.
Maar Sci-fi films in de ruimte zien er awesome uit op een oled TV dat moet ik wel zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Astennu Ok, misschien kijk ik de verkeerde films, maar het ziet er hier goed uit in 4K UHD.
Anders moet je eens bij o.a. Rtings naar de calibration settings kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
HereIsTom schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:24:
@Astennu Ok, misschien kijk ik de verkeerde films, maar het ziet er hier goed uit in 4K UHD.
Anders moet je eens bij o.a. Rtings naar de calibration settings kijken.
Nja dat hoeft niet. Heb je wel eens een TV gezien/gehad die meer dan 1000nits kan? want anders kan het ook gewoon zijn dat je niet weet hoe het er uit hoort te zien dus ziet het er prima uit.

Kalibratie settings overnemen heb je niets aan. Ten eerste veranderd dat niets aan de helderheid van het scherm. Sterker nog vaak worden ze dan minder fel om dat over het algemeen de white balance wat meer richting 7000k gaat en wit blauw is feller. Als je hem dan Kalibreert voor D65 (6500K) raak je wat helderheid kwijt heb je wel betere kleuren.
Ten tweede elk scherm is anders. Ik heb meerdere PC monitoren van hetzelfde type getest en allemaal hadden ze andere kalibratie instellingen nodig voor de RGB controls en dat wijkt dan behoorlijk af. Dus je moet je scherm of kalibreren of goed weten hoe het er uit hoort te zien en het dan zelf wat bij sturen maar dat is heel lastig je maakt het eerder erger. (dat je verder van 6500K gaat afwijken).

Als je de Custom Preset pakt staat alles eigenlijk al wel goed enige wat het dan beter kan maken is een Kalibratie doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 15-04-2021 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Astennu Ja dat kan, maar had hiervoor een 4K LCD, maar de OLED heeft overall een veel mooier beeld.
Iedereen die hier een film komt kijken zegt ook dat het prachtig is.
De HDMI ingangen heb je wel op Verbeterde indeling staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
HereIsTom schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:34:
@Astennu Ja dat kan, maar had hiervoor een 4K LCD, maar de OLED heeft overall een veel mooier beeld.
Wat voor een merk en type was dat? want er zijn genoeg LCD TV's die lang niet in de buurt komen van 1000nits.
And to be honnest ik heb bij niemand die ik ken LCD tv's gezien die in de buurt kwamen van mijn 75X940E. Mensen geven over het algemeen niet zo veel geld uit aan een TV. Een echt goede FALD TV kan ontzettend mooi zijn. Heb deze gekocht in de tijd dat een 65" oled ook nog 6000-6500 was. En voor ietsjes minder had je deze 940E in 75". Geen seconde spijt van gehad en nu ik de Ag9 heb weet ik het 100% zeker dat het toen de tijd de beste keuze was en groter en toch goed beeld geen oled blacks maar wel geweldige hdr prestaties.

Natuurlijk vinden de meeste mensen OLED prachtig. Maar ken genoeg mensen die OLED kende en toch onder de indruk waren van het beeld van de 940E. Zoals ik al zei de meeste mensen hebben nooit een goede LCD gezien alleen maar van die goedkope modellen met Edge lid of zonder goede local dimming en die kunnen dan ook helemaal niet zo fel.

En dan is de OLED TV al feller dan wat ze hadden en heb je ook nog eens per pixel dimming met een extreem hoog contast.

Uiteraard staat de HDMI op Enhanced. Maar dat is voor films niet perse nodig. 30Hz 10bit 4:4:4 kan ook zonder. Maar voor PC gebruik als je 60Hz wilt heb je het wel nodig. Ook dit doet weer niets voor de helderheid alleen voor de 10bit kleur en dus de color gradation. (dat je het kleur verloop mooi egaal is ipv dat je lijnen ziet).

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 15-04-2021 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:40
HereIsTom schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:34:
Wat doet die enhanced,.. verbeterde indeling ? Die ben ik voor gewoon kabel tv niet nodig denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
belmonde schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:47:
[...]

Wat doet die enhanced,.. verbeterde indeling ? Die ben ik voor gewoon kabel tv niet nodig denk ik..
Nee hoeft niet, maar wel als je 4K TV hebt en je een box hebt aangesloten via HDMI, je kan kijken of je beter beeld krijgt.
Ik heb ze allemaal op Verbeterde indeling staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

HereIsTom schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:22:
[...]

Nee hoeft niet, maar wel als je 4K TV hebt en je een box hebt aangesloten via HDMI, je kan kijken of je beter beeld krijgt.
Ik heb ze allemaal op Verbeterde indeling staan.
Toch staat in vrijwel alle gebruiksaanwijzingen dat je de modus op standaard moet laten wanneer het betreffende apparaat geen verbeterde indeling behoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Mr. Freeze schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:27:
[...]

Toch staat in vrijwel alle gebruiksaanwijzingen dat je de modus op standaard moet laten wanneer het betreffende apparaat geen verbeterde indeling behoeft.
Ik schrijf ook dat je moet kijken of je er beter beeld mee krijgt, als dat niet zo is heeft het geen zin, ligt ook aan de gebruikte HDMI kabel, die moet dan ook 4K/HDR geschikt zijn.
Bij een (e)ARC aansluiting geeft het met de juiste kabel en Verbeterde indeling meestal wel beter beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

HereIsTom schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:39:
[...]

Ik schrijf ook dat je moet kijken of je er beter beeld mee krijgt, als dat niet zo is heeft het geen zin, ligt ook aan de gebruikte HDMI kabel, die moet dan ook 4K/HDR geschikt zijn.
Bij een (e)ARC aansluiting geeft het met de juiste kabel en Verbeterde indeling meestal wel beter beeld en geluid.
Het gaat niet over “beter” beeld, maar om de benodigde kleurruimte, bt2020.

Edit: eigenlijk kan je beter spreken over het juiste beeld. Doe maar eens een zoektocht naar bt2020.

[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Freeze op 16-04-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
Heeft Sony nou al eens een update uitgebracht zodat je die info/HDMI info banners kan verbergen op een Sony KD-49XG9005? Probleem is er nu opeens weer nadat dit weken weer niet zo was.

Schiet mij maar lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb de KD-55AG8 nu anderhalf jaar ongeveer. Gisteren zag ik voor 't eerst een rare doorzichtige streep op 't beeld. Dacht nog even dat 't aan de uitzending lag, maar bij andere inputs bleef 't zichtbaar.

Het zit op een plek waar voor zover ik weet nooit iets lang op 't beeld blijft staan. Hopelijk doet de nachtelijke schoonmaakbeurt er wat mee. Anders ga ik een panel refresh proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

tiguan schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:00:
Ik heb de KD-55AG8 nu anderhalf jaar ongeveer. Gisteren zag ik voor 't eerst een rare doorzichtige streep op 't beeld. Dacht nog even dat 't aan de uitzending lag, maar bij andere inputs bleef 't zichtbaar.

Het zit op een plek waar voor zover ik weet nooit iets lang op 't beeld blijft staan. Hopelijk doet de nachtelijke schoonmaakbeurt er wat mee. Anders ga ik een panel refresh proberen.
Enne, heeft het geholpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Ja de nachtelijke schoonmaakbeurt heeft 't weggehaald. Nou moet ik erbij zeggen dat ik een aanpassing had gemaakt net voordat deze streep verscheen, waardoor 't beeld feller werd. Ik vind 'm de laatste tijd nogal donker, vooral met daglicht. Ik heb de setting weer terug gedraaid door dit voorval. Maar ik ga de setting toch weer aanzetten omdat 't echt veel te donker beeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
Volgens mij kan dat ook niet zoveel kwaad als het weer weggaat. Toen ik een keer een hele middag F1 had gespeeld zag ik ook even de halo in de TV staan, maar die was de dag erna ook weer weg. Inmiddels toch heel wat uren in dat spel zitten zonder zichtbare problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khalbour
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik had de A90J 65 inch besteld voor 2899.- maar daarna kwam ik de AG9 77 inch tegen voor €2850.- heb die bestelling geannuleerd en de AG9 besteld, maar weet niet zeker of dit een handige actie is geweest.. Is hier iemand met een AG9 77" en wat zijn jouw ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
PaT schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 10:55:
Leuk om je ervaringen te lezen. Je bevestigt een beetje mijn onderbuikgevoel, dat de Sony zijn meerprijs niet waard is. Dat vind ik wel erg jammer, want ik ben altijd wel gecharmeerd van de Sony tv's.

En als ze nu na 6 maanden in de uitverkoophoek stonden...maar dat is ook niet echt het geval.
Ligt er maar net aan aan wie je het vraagt. Het is een kwestie van smaak. Sony gaat voor creators intent Als jij daar niet van houd of dat minder mooi vind kan het toestel tegen vallen.

Zelf betaal ik graag wat meer voor de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
belmonde schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:47:
[...]

Nee klopt die heb je nodig voor full hdmi bandwidth dus 4k HDR 4:4:4 10bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
khalbour schreef op zondag 9 mei 2021 @ 04:33:
Ik had de A90J 65 inch besteld voor 2899.- maar daarna kwam ik de AG9 77 inch tegen voor €2850.- heb die bestelling geannuleerd en de AG9 besteld, maar weet niet zeker of dit een handige actie is geweest.. Is hier iemand met een AG9 77" en wat zijn jouw ervaringen?
Dat zijn scherpe prijzen. Is dat wel via een erkende dealer?
Ik ben daar met mijn 940E dus in de mist gegaan. Die kwam van TV Reus en die kocht de tv's in het buitenland en dan wil sony je best wel helpen maar Bv geld terug als het toestel wat je had niet meer te leveren is is dan geen optie meer.
Officieel moet de winkel je ook helpen echter deden die dat niet. En dan is het natuurlijk wel prettig als sony je kan helpen. (wel petje af voor de service van Sony hoe ze met de garantie zijn om gegaan en hoe ze mij toch hebben laten bijbetalen voor de AG9 dit hoeven ze eigenlijk niet te doen en doen ze normaal ook niet omdat ze zelf geen winkel zijn. Dit moet normaal altijd met de winkel zelf geregeld worden maar die wilde dat niet doen of vroeg idiote bedragen.)

Ik koop dus zelf nooit meer een tv als het niet van een erkende Nederlandse dealer is.
Dan maar wat meer betalen op bedragen van 3000 of hoger wil je gewoon geen gedonder met garantie.
Wikela als platte tv die ook erkende dealer zijn kunnen wel iets met de prijs doen denk dat je hem daar met onderhandelen wel voor 3k kan krijgen.

Over de AG9: zoals ik ook al in de DM zei hij is feller geworden. De 940E is zeker nog feller maar het verschil is iets kleiner geworden en de hdr impact wat beter. Heb laatst dezelfde scenes opnieuw gekeken en het zag er beter uit. Dus wat ze zeggen klopt wel je moet een oled eigenlijk 200 uur gebruiken voor je echt kan gaan kijken of hij strepen heeft / qua helderheid bevalt.

Ik wil nog steeds meer dus wil als het kan nog steeds gaan upgraden naar een A90J als die betaalbaarder zijn (in nl zijn ze nog steeds 2000 euro te duur tov andere landen hij zou rond de 8k moeten zijn en 8k vind ik nu ook nog te duur tov de 77AG9 van 3k)
Nu is het helaas zo dat de Sony top modellen die niet ieder jaar een update krijgen nog wel een duur blijven tot dat de opvolger komt. Dat zou betekenen dat de A90J pad echt hoekperceel wordt eind 2022 begin 2023.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 09-05-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
khalbour schreef op zondag 9 mei 2021 @ 04:33:
Geen 77” maar wel een 55” AG9 en de ervaring is geweldig, prachtig beeld en geluid (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Bij Saturn in Duitsland is de 77AG9 te krijgen voor € 2477,- (https://www.saturn.de/de/product/_sony-kd-77ag9-2526543.html )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Dan hebben ze hem snel weer 300 euro duurder gemaakt na jouw spot :-)

Nu 2777 euro, ook niet mis trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Mr. Freeze schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:00:
[...]

Dan hebben ze hem snel weer 300 euro duurder gemaakt na jouw spot :-)

Nu 2777 euro, ook niet mis trouwens.
300 euro gaat er pas af in het winkelmandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022

Virax

Lief :)

Heb inmiddels een klein half jaar mijn Sony KD-75XH9096. In combinatie met Ziggo en een CI+ module. Ik ben op zich erg tevreden over de tv, maar er is een terugkerende frustratie waarvan ik benieuwd ben of dit mensen bekend voorkomt:

Tv kijken gaat prima, maar soms (eens in de 2 a 3 weken) krijg ik geen signaal. Dit gebeurt altijd nadat ik iets anders heb gedaan dan gewoon tv kijken. Bijvoorbeeld van de Playstation gebruik heb gemaakt, of van een app. Wanneer ik vervolgens weer tv wil kijken, zegt ie ineens dat de module niet geldig is om de kanalen te bekijken. Of wanneer ik naar NPO 1,2 of 3 wil, zegt ie dat er geen signaal is. Dit gebeurt dus maar sporadisch, maar wel vaak genoeg dat het irritant is.

Het helpt niet als ik de tv uit zet en vervolgens weer aanzet. Het helpt half als ik de kabel uit de tv haal en er weer in stop. Ik heb dan weer signaal, maar als ik naar een ander kanaal switch dan is het euvel terug. Het helpt volledig als ik de stroom helemaal van de tv af haal en hem daarna weer aanzet. Daardoor heb ik het gevoel dat dit met de tv te maken heeft en niet met Ziggo.

Mijn vraag: komt dit iemand bekend voor? Ik had hiervoor een oudere Samsung tv waar ik het Smart stukje nooit van gebruikte. Ik weet niet of dit 'normaal' is? Het is inmiddels een stuk geavanceerder geworden dan een oude tv, dus misschien horen dit soort dingen er gewoon bij? Net als dat een computer soms vast loopt? Het gebeurde gisteren echter weer, vandaar dat ik hier toch eens een balletje op gooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
Virax schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:53:
Heb inmiddels een klein half jaar mijn Sony KD-75XH9096. In combinatie met Ziggo en een CI+ module. Ik ben op zich erg tevreden over de tv, maar er is een terugkerende frustratie waarvan ik benieuwd ben of dit mensen bekend voorkomt:

Tv kijken gaat prima, maar soms (eens in de 2 a 3 weken) krijg ik geen signaal. Dit gebeurt altijd nadat ik iets anders heb gedaan dan gewoon tv kijken. Bijvoorbeeld van de Playstation gebruik heb gemaakt, of van een app. Wanneer ik vervolgens weer tv wil kijken, zegt ie ineens dat de module niet geldig is om de kanalen te bekijken. Of wanneer ik naar NPO 1,2 of 3 wil, zegt ie dat er geen signaal is. Dit gebeurt dus maar sporadisch, maar wel vaak genoeg dat het irritant is.

Het helpt niet als ik de tv uit zet en vervolgens weer aanzet. Het helpt half als ik de kabel uit de tv haal en er weer in stop. Ik heb dan weer signaal, maar als ik naar een ander kanaal switch dan is het euvel terug. Het helpt volledig als ik de stroom helemaal van de tv af haal en hem daarna weer aanzet. Daardoor heb ik het gevoel dat dit met de tv te maken heeft en niet met Ziggo.

Mijn vraag: komt dit iemand bekend voor? Ik had hiervoor een oudere Samsung tv waar ik het Smart stukje nooit van gebruikte. Ik weet niet of dit 'normaal' is? Het is inmiddels een stuk geavanceerder geworden dan een oude tv, dus misschien horen dit soort dingen er gewoon bij? Net als dat een computer soms vast loopt? Het gebeurde gisteren echter weer, vandaar dat ik hier toch eens een balletje op gooi.
Mijn moeder heeft een 49 xh8599 van 2020 en daar gebeurt dit ook wel. Alle stroom eraf en dan weer aan.. Heeft wel te maken met smart gebruiken.. Want mijn moeder heeft er nagenoeg geen last van.. Omdat alleen gewoon tv kijkt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
@Virax @belmonde Lukt het ook niet met een herstart van de TV? De Aan/uitknop op de afstandsbediening ingedrukt houden totdat er menu op TV scherm komt, dan kiezen voor Herstart TV.

Hier overigens met een AG9 en een A89 geen last van met een CI+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
[quote]HereIsTom schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 00:04:
@Virax @belmonde Lukt het ook niet met een herstart van de TV? De Aan/uitknop op de afstandsbediening ingedrukt houden totdat er menu op TV scherm komt, dan kiezen voor Herstart TV.

Okay, aan/uit ingdrukt houden.. Zal het onthouden.. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax

Virax

Dank hierboven. Ik ga dat ook eens proberen, maar ben al blij te horen dat ik niet helemaal de enige ben. Hoop dat er meer ervaringen zijn. Mijn moeder wil ook een nieuwe tv, en is niet zo technisch als dat wij zijn, dus ik wil haar geen tv voorschotelen waar ze om de paar weken de stroom vanaf moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

^^ mocht dat dus gebeuren, bij de nieuwe TV's dan is de reboot met de powerknop op de AB dus zo eenvoudig als boven beschreven.

Ik heb heel soms geen geluid meer uit mn HDMI Arc op de A8. Reboot fixt dat.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Weet iemand hier een manier om in het service menu te komen van de Sony XH8599 en hoe je dan kunt zien hoeveel uur de tv heeft aangestaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
@Jesp_J Deze combinatie snel achter elkaar op je afstandsbediening; [i+] [5] [Vol+] [Power]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 10:54
Is de XH95 (55-inch) voor rond de 1000 euro nog steeds een goede aanbieding?
Het voelt ergens niet slim om nu nog een toestel zonder HDMI 2.1 te kopen maar de XH90 schijnt mindere PQ te hebben en gamen doe ik alleen op mijn PC. Ik kijk alleen tv en af en toe wat Netflix. Aan de andere kant verwacht ik wel minimaal 4-5 jaar met de tv te gaan doen dus toch wel ergens de angst om de boot te missen wat betreft HDMI 2.1.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
Tom. C schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:32:
Het voelt ergens niet slim om nu nog een toestel zonder HDMI 2.1 te kopen maar de XH90 schijnt mindere PQ te hebben en gamen doe ik alleen op mijn PC. Ik kijk alleen tv en af en toe wat Netflix. Aan de andere kant verwacht ik wel minimaal 4-5 jaar met de tv te gaan doen dus toch wel ergens de angst om de boot te missen wat betreft HDMI 2.1.
Voor 1.000 euro heb je een oled van Philips of andere merken ook.. of iets meer kan ook..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Tom. C schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:32:
Als je de TV gebruikt voor films en series is de XH95 een prima TV en zul je HDMI 2.1 niet missen.
Als je iets meer te besteden hebt zou ik gaan voor de OLED A8, dan heb je een mooier beeld;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax

Virax

HereIsTom schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 00:04:

Hier overigens met een AG9 en een A89 geen last van met een CI+ module.
Ik kan bevestigen dat dit werkt, dank voor de tip!

Ok, dat maakt het in ieder geval weer ietsjes makkelijker om dit soort euvels te verhelpen. Hoewel ik het nog wel steeds gek vind dat dit elke paar weken met een televisie gebeurt, maar wellicht is het een ouderwetse gedachte omdat het inmiddels eerder een halve computer is geworden.
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste