9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
[...]
[...]
Dank voor de reacties! Ik ben toch maar voor de XH95 gegaan. Ik doe lang met tv's en ben (waarschijnlijk onterecht) voor OLED degradatie en burn-in. Met deze tv heb ik peace of mind en nog steeds prima beeldkwaliteit volgens mij.
[/quote
Is een goede beslissing.. Ik heb een oled.. En wat je zegt. Als je er op voorhand gedachten over hebt.. Dan houdt je die zeker ook als je de oled hebt.. You cannot unsee that you see.
Peace out !
Toch even plagen..Tom. C schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:12:
[...]
[...]
Dank voor de reacties! Ik ben toch maar voor de XH95 gegaan. Ik doe lang met tv's en ben (waarschijnlijk onterecht) voor OLED degradatie en burn-in. Met deze tv heb ik peace of mind en nog steeds prima beeldkwaliteit volgens mij.
https://www.hiddenwires.c...veals-oled-wins-over-qled
Klopt en ik weet van mezelf dat ik me daar druk om ga maken. De XH95 bevalt tot nu toe overigens ook prima.belmonde schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:18:
Is een goede beslissing.. Ik heb een oled.. En wat je zegt. Als je er op voorhand gedachten over hebt.. Dan houdt je die zeker ook als je de oled hebt.. You cannot unsee that you see.
Peace out !
Haha ja ik weet wat ervoor opgeef!belmonde schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:58:
[...]
Toch even plagen..
https://www.hiddenwires.c...veals-oled-wins-over-qled
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
[ Voor 11% gewijzigd door banaliteit op 07-06-2021 07:43 ]
Dus toch maar de 85XH9096 gekocht met extra kortingen voor maar 1800€ (wisselkoers van de dag).
Is voldoende voor ons ook al met de problemen met de hdmi 2.1 die er nog steeds zijn. Heeft iemand daar een laatste update over verschillende sites melden wat anders? 4k 120hz nog steeds wazig bij stil staande beelden en volgens mij komt VRR er gewoon niet. Al is dat zeker niet het belangrijkste.
De keuze was moeilijk maar denk toch dat ik me ga ergeren aan het beperkt aantal dimmingzones van de 55XH95 maar twijfelde ook over de 55A89 en eventueel burnin en degradatie van het scherm.
De toekomst zal uitwijzen of het de juiste keuze was maar ik denk het wel.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Het laatste ... Zou nog wachten op de prijs van de Panasonic 48". Qua keuze speelt de vormfactor bijv. ook een rol, geluidskwaliteit misschien al ontloopt dat elkaar ook niet significant veel. Acoustic Surface is natuurlijk een leuke gimmick/feature maar uiteindelijk ook beperkt vergeleken met externe oplossingen en dan is het op A9S ook nog wat gedowngrade tov de grotere maten. Voor een slaapkamer aan de muur vind ik het wel een cleane oplossingNietdatikweet schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:32:
Weet niet waar ik dit precies moest plaatsen maar zit al een tijdje aan het twijfel tussen de lg oled 48c 16la en de sony kd48a9. Heb begrepen dst de chip van de sony beter is en dat de beeldkwaliteit net wat hoger ligt. Waarom kiezen mensen dan alsnog de lg? Los van de grote prijsverschillen tussen de 2 modellen of is het die meerprijs niet waard en zie je nauwelijks verschil?
[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 16-06-2021 00:17 ]
Ik ben ook aan het nadenken over een 48". Mijn reden om dan voor de sony te gaan (naast de net wat betere kwaliteit) en niet de LG is de dubbele tuner, waardoor ik kan snoeien in het aantal apparaten en de humax PVR eruit kan gooien, en direct op de TV kan kijken (en nog steeds kan opnemen). De inmiddels vrijwel versleten harmony kan dan ook afgedankt worden, want dan kan ik gewoon de TV-afstandsbediening gebruiken.Nietdatikweet schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:32:
Weet niet waar ik dit precies moest plaatsen maar zit al een tijdje aan het twijfel tussen de lg oled 48c 16la en de sony kd48a9. Heb begrepen dst de chip van de sony beter is en dat de beeldkwaliteit net wat hoger ligt. Waarom kiezen mensen dan alsnog de lg? Los van de grote prijsverschillen tussen de 2 modellen of is het die meerprijs niet waard en zie je nauwelijks verschil?
Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb
Alles kan stuk.
Goed dat je dit verteld, daar was ik anders pas achteraf achter gekomen. Voor zover ik kan vinden, zijn er alleen nog helemaal geen CI+ 1.4 modules voor ziggo .. (die willen uiteraard dat je zo'n onding mediabox van ze gaat huren..).remco_k schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:58:
@WouterB Hou er rekening mee dat niet alle CI+ modules het gebruik van 2 of meer kanalen gelijkertijd ondersteund. Ik dacht dat je daarvoor CI+ v1.4 moet hebben.
Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb
Ik heb voor iemand begin dit jaar een CI+ module besteld bij Ziggo en die kreeg een 1.4WouterB schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:17:
[...]
Goed dat je dit verteld, daar was ik anders pas achteraf achter gekomen. Voor zover ik kan vinden, zijn er alleen nog helemaal geen CI+ 1.4 modules voor ziggo .. (die willen uiteraard dat je zo'n onding mediabox van ze gaat huren..).
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Mocht iemand alleen het basispakket willen gebruiken, dan heb je niet eens een ci module nodig, ook niet voor opnemen (2 tuners)HereIsTom schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:40:
[...]
Ik heb voor iemand begin dit jaar een CI+ module besteld bij Ziggo en die kreeg een 1.4
XBL gamertag StayingPow3r
Heeft de Sony A89 nu ook 2 tuners? Volgens de website van Sony wel maar volgens de PW van Tweakers maar 1?Mr. Freeze schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:37:
[...]
Mocht iemand alleen het basispakket willen gebruiken, dan heb je niet eens een ci module nodig, ook niet voor opnemen (2 tuners)
Zo ja kan ik dan 1 tuner via de CI module (5555) doen en de andere zonder CI module (4444)?
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
[...]
Heeft de Sony A89 nu ook 2 tuners? Volgens de website van Sony wel maar volgens de PW van Tweakers maar 1?
Zo ja kan ik dan 1 tuner via de CI module (5555) doen en de andere zonder CI module (4444)?
[/quote
@HereIsTom kan je dat precies vertellen, die heeft er zo 1.
2 digitale tuners en 1 analoge tuner, maar hoe je die 2 digitale tuners apart kan instellen kan ik ook niet vinden.HereIsTom schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:18:
In de handleiding van de Sony A89 staat zelfs 3 tuners, ik gebruik zelf geen CI+ module of kabel TV, dus hoe kan ik dat dan controleren.
De handleiding is vrij beperkt en in de online helpgids kan ik er ook niks over vinden.
Vond dit nog met google:
Sony A8 in Europe comes equipped with a dual tuner but unfortunately you cannot watch two TV channels at once in PiP (Picture-in-Picture) or PbP (Picture-by-Picture). Dual-tuner functionality is limited to recording where it allows you to record a channel into a USB drive while watching another channel. Also note that there is room for only one decoder card (there's only one CI) so the dual-tuner will not let you use two coded channels at once.
en een 1.4 Ci module vinden met google is helemaal een drama, zijn ze er wel?
[ Voor 37% gewijzigd door audiojunk op 19-06-2021 11:17 ]
Laat maar. Heb deze zojuist voor 1219 gekocht. Volgens mij een prima deal. Keek al naar deze tv toen deze nog 2500+ was. Als iemand nog goede instellingen heeft voor het mooiste beeld hoor ik het graag? 😀Johan Bogle schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:52:
Is de 55 AG9 anno 2021 nog een goede koop voor 1400 euro of zijn er betere opties voor dat geld? Beeld en geluid was in ieder geval mooi.
Beter lezen de volgende keer, excuusJohan Bogle schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:20:
[...]
Laat maar. Heb deze zojuist voor 1219 gekocht. Volgens mij een prima deal. Keek al naar deze tv toen deze nog 2500+ was. Als iemand nog goede instellingen heeft voor het mooiste beeld hoor ik het graag? 😀
[ Voor 7% gewijzigd door PaT op 25-06-2021 22:48 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Johan Bogle schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:52:
Is de 55 AG9 anno 2021 nog een goede koop voor 1400 euro of zijn er betere opties voor dat geld? Beeld en geluid was in ieder geval mooi.
Prima deal, ik heb ‘m bijna 800 duurder gekocht, maar ben er zeer blij mee!Johan Bogle schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:20:
[...]
Laat maar. Heb deze zojuist voor 1219 gekocht. Volgens mij een prima deal. Keek al naar deze tv toen deze nog 2500+ was. Als iemand nog goede instellingen heeft voor het mooiste beeld hoor ik het graag? 😀
[ Voor 24% gewijzigd door HereIsTom op 25-06-2021 22:01 ]
Ik begrijp het geklaag enerzijds wel.. anderzijds waar heb je meer voor nodig? Netflix draait prima en voor gaming is het ook niet nodig.jhvanweerd schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:58:
Er wordt veel geklaagd dat de Ethernet-poort maar 100mbps is op de XH90 serie. Hoe zit het met WiFi? Ik haal 500mbps (802.11ac) op de locatie waar de tv (zit nog in de doos wacht op tv-meubel) zal komen te staan. Ik heb een splinter nieuw WiFi-6 modem al zal dat met deze tv niet uitmaken.
Als je perfecte WiFi hebt dan zal je de 100mbps waarschijnlijk wel halen.jhvanweerd schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:58:
Er wordt veel geklaagd dat de Ethernet-poort maar 100mbps is op de XH90 serie. Hoe zit het met WiFi? Ik haal 500mbps (802.11ac) op de locatie waar de tv (zit nog in de doos wacht op tv-meubel) zal komen te staan. Ik heb een splinter nieuw WiFi-6 modem al zal dat met deze tv niet uitmaken.
En zoals hierboven gezegd is dat genoeg, meer heb je niet nodig, alles werkt hier prima op de Sony TV met de max 100mbps. Dat klagen snap ik dus ook niet zo.
pricewatch: LG OLED55CX6LA Zwart
Nou, Sony’s eigen streaming dienst haalt af en toe al 80 Mbps. Ook bepaalde rips komen daar wel aan, dan wordt het krap op dat poortje.jgsr schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:50:
[...]
Ik begrijp het geklaag enerzijds wel.. anderzijds waar heb je meer voor nodig? Netflix draait prima en voor gaming is het ook niet nodig.
Die 80 Mpbs is dan natuurlijk niet de bitrate van het materiaal wat je kijkt maar waarschijnlijk een pre load van een X aantal seconden van de buffer.Cyleo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:45:
[...]
Nou, Sony’s eigen streaming dienst haalt af en toe al 80 Mbps. Ook bepaalde rips komen daar wel aan, dan wordt het krap op dat poortje.
Wat betreft bitrate, daar is 25 Mpbs al heel veel. (En als wel: bron?)
Wat betreft keuze LAN of Wifi: LAN is altijd* stabieler en heeft kortere respons tijden. Wifi kan prima sneller zijn dan 100 Mbps maar dat is dus niet perse beter voor je kijk ervaring als je dat vergelijkt met LAN. (En is je LAN verbinding 1 Gpbs dan geldt dat LAN altijd beter te verkiezen valt boven Wifi)
*altijd, als in: als er niets mis is met de LAN adapter, zoals dat bij een aantal modellen LG tv's het geval is. Dat is de reden waarom je in het LG topic doorgaans ziet dat Wifi wordt geadviseerd voor de meest stabiele én snelle verbinding, wat dus eigenlijk omgekeerde wereld is.
[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 01-07-2021 23:10 ]
Alles kan stuk.
Ja, voor Netflix. Voor echt hoge kwaliteit is het toch echt een beperking. Zie ook: reviews: Bravia Core-streamingdienst - Het beste beeld voor Sony-klantenremco_k schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:08:
[...]
Die 80 Mpbs is dan natuurlijk niet de bitrate van het materiaal wat je kijkt maar waarschijnlijk een pre load van een X aantal seconden van de buffer.
Wat betreft bitrate, daar is 25 Mpbs al heel veel. (En als wel: bron?)
Wat betreft keuze LAN of Wifi: LAN is altijd* stabieler en heeft kortere respons tijden. Wifi kan prima sneller zijn dan 100 Mbps maar dat is dus niet perse beter voor je kijk ervaring als je dat vergelijkt met LAN. (En is je LAN verbinding 1 Gpbs dan geldt dat LAN altijd beter te verkiezen valt boven Wifi)
*altijd, als in: als er niets mis is met de LAN adapter, zoals dat bij een aantal modellen LG tv's het geval is. Dat is de reden waarom je in het LG topic doorgaans ziet dat Wifi wordt geadviseerd voor de meest stabiele én snelle verbinding, wat dus eigenlijk omgekeerde wereld is.
Ik heb hier de AG8 altijd al op LAN aangesloten gehad, werkt perfect.
[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 02-07-2021 10:39 ]
Onzin hoor, met de 100mbps krijg je ook een perfecte kwaliteit met de streamingsdiensten.Cyleo schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:37:
[...]
Ja, voor Netflix. Voor echt hoge kwaliteit is het toch echt een beperking. Zie ook: reviews: Bravia Core-streamingdienst - Het beste beeld voor Sony-klanten
Dat dacht ik dus ook even. Tot ik dat artikel las.... 100 Mbps. Voldoet niet om 80 Mbps te halen.tiguan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:38:
Bravia Core werkt alleen op een select aantal tv's van Sony. Wellicht dat die wel met een gigabit poort worden uitgerust?
Niet bij Bravia Core dus:HereIsTom schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:23:
[...]
Onzin hoor, met de 100mbps krijg je ook een perfecte kwaliteit met de streamingsdiensten.
Even verderop staat beschreven om de hoogste bitrate van Bravia Core te kunnen halen je toch echt Wifi moet gebruiken met de daarbij horende nadelen.Omdat de ethernetpoort op de televisie geen gigabit ondersteunt, blijft de bandbreedte echter beperkt tot 100Mbit/s.
Rare actie van Sony. Maak dan een tv met een 1Gbit ethernet aansluiting en biedt daar Bravia Core op aan.
Alles kan stuk.
Iemand zei dat een usb naar ethernet adapter ook werkte geloof ik.remco_k schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:02:
[...]
Dat dacht ik dus ook even. Tot ik dat artikel las.... 100 Mbps. Voldoet niet om 80 Mbps te halen.
[...]
Niet bij Bravia Core dus:
[...]
Even verderop staat beschreven om de hoogste bitrate van Bravia Core te kunnen halen je toch echt Wifi moet gebruiken met de daarbij horende nadelen.
Rare actie van Sony. Maak dan een tv met een 1Gbit ethernet aansluiting en biedt daar Bravia Core op aan.
Omdat die 100Mbps geldt voor ethernet. Niet voor TCP/IP. Daar zit wat overhead in, dus krijg je een paar procent minder aan TCP/IP data door die 100Mbps heen.tiguan schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:49:
Hoe kan een 100MBit Ethernet verbinding niet voldoende zijn om een stream van 80MBit te vervoeren? Of gebeurt er nog veel meer naast die 80MBit?
Gebruik je ook SSL, dat gaat er weer een paar procent vanaf. En zo zijn er vast nog een paar factoren die er voor zorgen dat 100Mbps ethernet niet een 80Mbps videostream aankan, omdat deze dus meer dan 100Mbps aan data verbruikt op ethernet niveau. Zie o.a. ook: https://packetpushers.net/tcp-over-ip-bandwidth-overhead/
Alles kan stuk.
Wat een TV is die 55AG9 zeg. Beeld top, geluid top, snellere android dan mijn oude sony. Ik ben blij 😜Johan Bogle schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:20:
[...]
Laat maar. Heb deze zojuist voor 1219 gekocht.
Hadden de tv hiervoor altijd met kabel verbonden, maar aan gezien het LAN poortje maar tot 100MBit/s aan kan ( slechte keus voor een tv van 1000 euro plus ).
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
En waar gebruik je de TV voor, hier geen problemen via LAN.
De Sony KD-55AG8HereIsTom schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:25:
@G_Dragon Welke type TV precies?
En waar gebruik je de TV voor, hier geen problemen via LAN.
Nee wij ook niet maar als ik de 1GB snelheid bij KPN neem wanneer onze glasvezel er ligt wil ik niet beperkt zijn op 100MBit/s door een goedkoop lan poortje
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Heb je wel de laatste update v6.7165 erop?
Als eens een herstart gedaan? Aan/Uitknop op de afstandsbediening ingedrukt houden totdat er menu op TV verschijnt, dan kiezen voor Herstart TV.
[ Voor 21% gewijzigd door tiguan op 16-07-2021 11:48 ]
Ik zelf heb nog een 12 jaar oude Panny Plasma waar we blij mee zijn, maar wel een leuke vergelijking. Ik heb/had een aardige afkeer van LCD's aangezien de 8 jaar oude Philips van mijn schoonmoeder afzichtelijk is (detail en vooral bewegingen).
Helaas niet side by side, maar misschien zijn mijn ervaringen wel interessant voor de "gewone gebruiker".
- Mijn broer is een Ultra-digibeet (mijn zoon van 10 stelt zijn telefoon voor hem in als het weer eens misgaat, no joke), maar android TV en Ziggo komt hij uit, dus dikke duim omhoog!
- "Gewone" kabel TV van Ziggo was prima. Ongetwijfeld was er wat detail weggepoetst (out of the box zal hij wel vrij aggressief zijn), maar lichtjaren beter dan de LCD van mijn schoonmoeder.
- Fijne kleuren, ook weer lichtjaren beter dan de LCD van schoonmoeder. Significant anders dan mijn Plasma, meer een gelaagd gevoel ipv het wat meer egale beeld van een Plasma (lastig uit te leggen), maar prima aan te wennen.
- 4K HDR Filmpje van Disney opgestart (National treasure 2, niet lachen, was het eerste wat in de rij 4k hdr stond ^^ ), 5 minuutjes gekeken.
-- Leuke kleuren, maar ik had geen oeh/aah, ongetwijfeld ook omdat het geen spectaculaire scenes waren.
-- 4k zal best, ik zag een mooi beeld en dat is wat telt.
-- Zwart was zwart, niet grijs... maar detail is een lastige vraag (scene is op mijn plasma en laptop ook bijzonder donker).
-- Ik zag geen blooming bij de ondertitels. Als je er niet naar zoekt is het vermoedelijk geen issue voor een normale kijker.
-- Bewegingen waren uitstekend. Ongetwijfeld zal een kenner zeggen dat het soapy is, maar het irriteerde me geen seconde. Ik vind het fijner dan wat ik van een Sammy in de winkel zag, maar showroom view is natuurlijk geen vergelijking, dus geen idee of dit de Bravia engine is, of dat dit heel normaal is voor een goede LCD.
Echt een hele mooie TV, wat mij betreft een revelatie hoever we zijn gekomen met LCD's. Ongetwijfeld is een OLED mooier, maar voor de categorie "ik wil probleemloos kijken en let niet op logos" vind ik het echt een fijne koop.
Dus weer eens dank aan de community!
Super TV, heel erg ver boven mijn verwachtingen.
Echter zit ik met 1 ding nogal in een gevecht, een PS5.
De PS5 weigert in alle toonaarden om 4K met HDR naar de TV door te sturen.
1080P met HDR werkt wel, maar niet in 4K resolutie.
De obvious zaken heb ik al kunnen uitsluiten, zowel de TV als de PS5 draaien op de laatste (officiele) software, heb intussen alle HDMI ingangen geprobeerd, meerdere HDMI kabels, hoewel de oorspronkelijke kabel een officieel gecertificeerde 48Gbs HDMI2.1 kabel van 1.5M is.
Ergens diep op de Sony support site had ik nog wel een documentje gevonden, dat je GameMode moest aanzetten, enhanced input, en HDR op handmatig, maar de PS5 blijft het weigeren, tenzij ik de resolutie op 1080P zet.
Aan de console kan het niet liggen, die doet thuis op een LG CX prima 4K+HDR.
Iemand toevallig tegen dezelfde issue aangelopen ?
Beide komen goed uit tests.
Iemand die ervaring heeft met een vergelijkbare upgrade?
Ligt eraan wat de punten zijn waar jij je aan stoort op de huidige tv, als er niet iets is waar je jezelf aan stoort zal de upgrade niet de moeite waard zijn. Ik heb oled genomen omdat ik mezelf echt stoorde aan de blooming bij donkere scènes bij mijn vorige xe-9305 (met name rond de ondertiteling), dat is nu verholpen. Oja, en de kijkhoek was nogal een dingetje. Kijk voor jezelf even wat de nadelen zijn. Als ik die twee minpunten niet had gehad bij mijn vorige tv dan was de vervanging eigenlijk niet nodig want het beeld vond ik op de XE op zich heel erg mooi.daanNL schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:57:
Ik heb nu een 49XF9005 en vraag mij af of ik er veel op vooruit ga indien ik een KE-48A9 OLED aan zou schaffen.
Beeldformaat is gelijk gebleven bij mij, 55”. Als je de mogelijkheid hebt om een grotere tv te nemen dan rechtvaardig je wel iets meer een upgrade vervanging.
Op mijn vorige tv zat ik zelfs na een jaar nog naar de optimale instellingen te zoeken om maar die ergernissen op te lossen, nu bij de ag9 vrijwel nooit meer het beeld hoeven aan te passen, was er na een maandje wel content mee.
[ Voor 17% gewijzigd door Mr. Freeze op 10-08-2021 12:53 ]
Waarom wil je een nieuwe?daanNL schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:57:
Ik heb nu een 49XF9005 en vraag mij af of ik er veel op vooruit ga indien ik een KE-48A9 OLED aan zou schaffen.
En waarom inderdaad niet iets groter 55”, deze OLED 55A89 heeft prachtig beeld en geluid en is ook nog goedkoper.
Ja, het is goedkoper, maar niet iedereen wil zo'n groot lelijk zwart vlak in zijn woonkamer, nog los van de gevallen waar groter simpelweg niet past?
Onverwacht in de vroege dienst? ;-)PaT schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 07:34:
Waarom altijd dat gedram naar groter?
Ja, het is goedkoper, maar niet iedereen wil zo'n groot lelijk zwart vlak in zijn woonkamer, nog los van de gevallen waar groter simpelweg niet past?
Mee eens, valt mij ook op dat op tweakers bijna altijd wordt aangedrongen op groter.PaT schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 07:34:
Waarom altijd dat gedram naar groter?
Verschil tussen 49 en 55 is toch behoorlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Mick3112 op 11-08-2021 09:42 ]
Dit is uitslapen hoor
Kennissen van mij kochten enige tijd terug een 65 inch scherm. 'hij leek niet zo groot in de winkel', 'maar het went heel snel' werd er gelijk gezegd.
Beide geloof ik best, maar het enige wat mij opviel in hun huis was dat 65 inch monster. Echt zonde, want de rest van de inrichting is echt leuk.
Ik zou - persoonlijk- dan ook pas zo'n groot scherm kopen als het oprolbaar zou zijn. Maar ja, die zijn nog een beetje erg prijzig.
Eigenlijk dezelfde reden als Mr Freeze hierboven benoemd. Met name de blooming rond ondertitels, maar ook details in donkere scenes. Beide is met OLED stukken beter, maar zit voornamelijk met de afweging hoeveel slechter de mindere helderheid (met name bij HDR) in de praktijk is..HereIsTom schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:11:
[...]
Waarom wil je een nieuwe?
En waarom inderdaad niet iets groter 55”, deze OLED 55A89 heeft prachtig beeld en geluid en is ook nog goedkoper.
Ik weet het, eigenlijk moet je het zelf zien. Ik vind het alleen altijd heel lastig om dit in een winkel-situatie goed in te schatten.
Een groter scherm is niet wenselijk gezien de kijkafstand. 49 inch vind ik voor 3 meter afstand de perfecte afmeting.
[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Freeze op 11-08-2021 11:38 . Reden: Text aanpassingen ]
Ok wij zijn van 46” naar 55” gegaan ook op 3 meter, dacht eerst ook dat dat te groot zou zijn, maar toen hij er stond viel dat reuze mee en zijn we juist blij met groter en mooier OLED scherm.daanNL schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:23:
[...]
Eigenlijk dezelfde reden als Mr Freeze hierboven benoemd. Met name de blooming rond ondertitels, maar ook details in donkere scenes. Beide is met OLED stukken beter, maar zit voornamelijk met de afweging hoeveel slechter de mindere helderheid (met name bij HDR) in de praktijk is..
Ik weet het, eigenlijk moet je het zelf zien. Ik vind het alleen altijd heel lastig om dit in een winkel-situatie goed in te schatten.
Een groter scherm is niet wenselijk gezien de kijkafstand. 49 inch vind ik voor 3 meter afstand de perfecte afmeting.
Idem hiero, gewoon lekker relaxed beeld, toen was de 65” erg duur, zo rond de 4000, anders…HereIsTom schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:39:
[...]
Ok wij zijn van 46” naar 55” gegaan ook op 3 meter, dacht eerst ook dat dat te groot zou zijn, maar toen hij er stond viel dat reuze mee en zijn we juist blij met groter en mooier OLED scherm.
Maar oké, als 48” prima is voor je, gewoon doen of houden zo. Laat je vooral niets aanpraten, zijn alleen maar goed bedoelde adviezen. 48” is nou ook niet bepaald klein.
[ Voor 17% gewijzigd door Mr. Freeze op 11-08-2021 13:22 ]
Ik kijk nu op ESPN via T-Mobile en hebt perfect beeld op mijn A89.
Misschien even de TV een herstart geven, Aan/Uitknop op afstandsbediening ingedrukt houden totdat je menu op TV krijgt, dan kiezen voor Opnieuw starten.
Ik kijk via Ziggo op Mediabox Next HDMI 4K. Ook de interne Ziggo Go android app geeft dezelfde trillende lijnen vooral zichtbaar. Ook op iOS Ziggo Go zie ik nu dezelfde lijnen. Lijkt me dus gelukkig geen probleem met mijn scherm.HereIsTom schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:44:
@TheTweakDude Via welke provider en welk apparaat kijk je?
Ik kijk nu op ESPN via T-Mobile en hebt perfect beeld op mijn A89.
Misschien even de TV een herstart geven, Aan/Uitknop op afstandsbediening ingedrukt houden totdat je menu op TV krijgt, dan kiezen voor Opnieuw starten.
Sorry het betreft de sony kd-55ag8HereIsTom schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:24:
@G_Dragon Misschien handig om te vertellen om welke type TV het precies gaat?
Wat heb je allemaal aangesloten op de TV en gebruik je veel apps?
Als eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen?
[ Voor 17% gewijzigd door HereIsTom op 18-08-2021 18:51 ]
Ik heb de soundbar ( Bose 500 ) aangesloten via HDMI/ARC kanaal zodat we het gelijk kunnen bedienen met 1 afstandsbediening, fabrieksinstellingen hebben we al 2 keer geprobeerd.HereIsTom schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:49:
[...]
Wat heb je allemaal aangesloten op de TV en gebruik je veel apps?
Als eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen?
Apps:
- F1TV viewer
- Netflix
- Disney+
- Videoland
- Amazon Prime
- Youtube Next ( reclame vrije youtube )
- VLC
- MX player
1.4 Ci is nog toekomst muziek volgens mij. Hiermee zou je ook iptv zonder kastje moeten kunnen krijgen maar in plaats daarvan gaan ze allemaal de app kant op met matige bitratesaudiojunk schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:07:
[...]
2 digitale tuners en 1 analoge tuner, maar hoe je die 2 digitale tuners apart kan instellen kan ik ook niet vinden.
De handleiding is vrij beperkt en in de online helpgids kan ik er ook niks over vinden.
Vond dit nog met google:
Sony A8 in Europe comes equipped with a dual tuner but unfortunately you cannot watch two TV channels at once in PiP (Picture-in-Picture) or PbP (Picture-by-Picture). Dual-tuner functionality is limited to recording where it allows you to record a channel into a USB drive while watching another channel. Also note that there is room for only one decoder card (there's only one CI) so the dual-tuner will not let you use two coded channels at once.
en een 1.4 Ci module vinden met google is helemaal een drama, zijn ze er wel?
Maar waar ik hiervoor op zoek was is of je de Network ID wel kunt instellen/aanpassen? Ik krijg het niet voor elkaar, invullen lukt wel maar opslaan doet ie niet (de 4444 variant wil ik alleen)[@Elazz ? ].
De kwaliteit blijft ook op 480p.
Deze problemen doen zich voor, zowel direct van uit de app, als vanaf de telefoon naar de tv.
Uiteraard werken de reclamefilmpjes wel vloeiend...
Tv van de stroom af heeft niet geholpen.
Ik heb de app al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, zonder succes.
Mijn eerste gedachte was dat mijn router het probleem was, dus die had ik ook al gereset. Maar voor de rest doet alles het ook gewoon naar behoren.
EDIT: gek genoeg werkt het na 5 dg weer naar behoren. Ik ga het toch verder zoeken bij mijn router, want ik heb meerdere verbindingsproblemen gehad in de afgelopen dagen.
[ Voor 20% gewijzigd door Kasper op 10-09-2021 19:57 ]
Staat me bij dat je ook zoiets (screensaver?) in een Ziggo ontvanger kan inschakelen.
[ Voor 26% gewijzigd door remco_k op 20-09-2021 23:04 ]
Alles kan stuk.
PS4 heeft dat inderdaad ook als ik mij niet vergis.
Maar net zoals de 4k 120fps schort er ook weer iets aan deze feature. Met VRR ingeschakeld wordt de local dimming uitgeschakeld

En bevalt de 55" nog steeds?HereIsTom schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:52:
[...]
Hoe groot is je woonkamer?
Wij hadden hetzelfde dilemma, we hadden een 46” en dachten dat 55” te groot zou zijn. Maar aangezien we de TV binnen 14 dagen konden omruilen toch de voor de 55” gegaan.
We zitten op 2,5 meter afstand, maar hebben er geen spijt van dus hij is gebleven![]()
Ik weet niet wat je budget is, maar wij zijn zeer tevreden met de Sony 55A89, geweldige TV met prachtig geluid en beeld en hier voor een mooie prijs;
https://www.artencraft.nl/nl/sony-oled-kd55a89b-585232.html
https://www.smitsarnhem.nl/55a89-oled
Wij hebben hier 2,93m tussen beide muren. Bank staat tegen de muur. Tv staat op een tv-meubel. Wat zal er dan overblijven van de effectieve kijkafstand, ik gok ongeveer 2,25m.
Ter illustratie: paarse streep is de tv en dat blauwe moet de bank voorstellen.
We twijfelen nog heel erg tussen een 48 en 55".
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lPAps5bZ6pQtkhT0KzwMAb39.jpg?f=user_large)
[ Voor 14% gewijzigd door outlandos op 06-10-2021 10:07 ]
Het is een geweldige TV met mooi beeld en geluid.
Hij is nu hier in de aanbieding;
https://www.smitsarnhem.nl/kd55a89
Thanks, erg nette aanbieding!HereIsTom schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:00:
@outlandos Jazeker bevalt de 55” nog. Wij zitten er ongeveer 2,5m vanaf, dus dan kan bij jou ook een 55”.
Het is een geweldige TV met mooi beeld en geluid.
Hij is nu hier in de aanbieding;
https://www.smitsarnhem.nl/kd55a89
Kijk je weleens voetbal? Is dat op die afstand goed te doen? Als in, dat je niet te veel de bal moet volgen met je ogen van links naar rechts?
Vergelijkbare situatie hier, heb zelf 49 inch, past beter in meubel. Qua kijkafstand had allebei gekunt, had misschien zelfs liever 55 gehad, kan je nog iets meer "verdrinken" in het beeldoutlandos schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:54:
[...]
En bevalt de 55" nog steeds?
Wij hebben hier 2,93m tussen beide muren. Bank staat tegen de muur. Tv staat op een tv-meubel. Wat zal er dan overblijven van de effectieve kijkafstand, ik gok ongeveer 2,25m.
Ter illustratie: paarse streep is de tv en dat blauwe moet de bank voorstellen.
We twijfelen nog heel erg tussen een 48 en 55".
[Afbeelding]
Edit : ik herinner me dat ik het zelf heb "uitgetekend" op de muur mbv schilderstape. Op de muur plakken waar tv moet komen, op juiste grootte, eventueel tape even een kleurtje geven met stift voor beter contrast.
[ Voor 9% gewijzigd door floriz87 op 06-10-2021 19:45 ]
Wij hebben eerst ook een karton genomen om te kijken of hij er wel paste, maar toen dachten we nog dat ziet er wel erg groot uit, maar nu hij er staat hadden we ‘m toch ook niet kleiner gewild.
Daar is gelukkig nog wel een update over gekomen richting FlatpanelsHD, dus nog even geduld tot de volgende firmware:MathieuT schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:53:
Ik heb het hier nog niet zien voorbij komen, maar de VRR update voor de XH90 wordt/is uitgerold.
Maar net zoals de 4k 120fps schort er ook weer iets aan deze feature. Met VRR ingeschakeld wordt de local dimming uitgeschakeld
Update: In statements made to FlatpanelsHD Sony warns that the first VRR firmware is not final: "VRR has not been officially released for BRAVIA TVs. You can choose the VRR mode in the TV menu, but you may experience bugs. For the smoothest experience, we recommend waiting until VRR is officially released on BRAVIA TVs later this year," said Sony. The first update will be pushed out between October 6 and 13, and the second update for VRR will arrive later this year.
As for VRR on other models, Sony said: "The timing is still under consideration, but we can assure you that the update will arrive later this year."
En toch blijft het irritante oranje lampje willekeurig terugkomen.. Zodra ik het menu open en de tijdsnotering van 24 naar 12h wijzig (en weer terug) gaat het lampje direct uit. Na een paar dagen/weken staat het lampje opeens weer aan. Ben ik nu de enige die hier last van heeft?S_Chief schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:46:
[...]
Opgelost. Automatisch tijd instellen uit- en weer aangezet en nu is het lampje eindelijk uit... Rare bug.
Ik dacht eerst dat dit komt door gewenning aan 60 FPS-games, maar ik heb eens met een 30 FPS-framecap op mijn laptop een spel gespeeld en dat is écht heel anders dan op mijn televisie. Ik dacht dat dit misschien met iets als motionflow te maken had, maar dat wilde niet helpen. Heeft iemand anders ook deze televisie en zou hij/zij me wellicht tips kunnen geven over hoe de settings te tweaken zodat 30 FPS speelbaar is?
Nieuw in de winkel
Prijs €1999
Goed idee of overslaan?
Kijkend naar het Yt filmpje: LG CX OLED vs Sony X900H (XH90) It Shouldn't be THIS Close!!
lijkt me dit een no-brainer, normaal komt donderdag de 85X95J met aftrek cashback en Playstation tegoed komt deze op €2719 moet wel eerst €3319 neerleggen.
Is voornamelijk voor Netflix, Disney plus en Prime series en film (waarschijnlijk een Nvidia shield bij kopen), Hdr boeit me op zich niet zoveel en vraag me af of de meer kost van de X95J het waard is tov de Xh90
https://discord.gg/x8uWt9
Schijnt een aardig verschil te zijn in brightness, maar of dat belangrijk is hangt af van je kijkomgeving.Funky22 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:59:
Nieuwe deal op de tafel Sony 85XH9096
Nieuw in de winkel
Prijs €1999
Goed idee of overslaan?
Kijkend naar het Yt filmpje: LG CX OLED vs Sony X900H (XH90) It Shouldn't be THIS Close!!
lijkt me dit een no-brainer, normaal komt donderdag de 85X95J met aftrek cashback en Playstation tegoed komt deze op €2719 moet wel eerst €3319 neerleggen.
Is voornamelijk voor Netflix, Disney plus en Prime series en film (waarschijnlijk een Nvidia shield bij kopen), Hdr boeit me op zich niet zoveel en vraag me af of de meer kost van de X95J het waard is tov de Xh90
Echt weird soms is het weken geen probleem en dan weer 2 keer op 1 dag.
Kan er niet echt een regelmaat/oorzaak in ontdekken.
De laatste update staat erop!
Iemand anders dit ook en zo ja wat zou de oplossing zijn ?
Heb al een keer de stroom eraf gehaald en 5 min gewacht.
MuziekLiefhebbert
Heeft jouw TV ook een speciale game modus? (scene) Nu vindt ik 30fps überhaupt waardeloos gamen, zo ook op mijn Series S met Forza Horizon 3.Soccer98 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:58:
Ik heb een vraagje over de pricewatch: Sony KD-55XF9005 Zwart. Deze gebruik ik voornamelijk om mee te gamen op de Xbox Series X. Wat mij echter opvalt is dat games die 30 FPS draaien, bijvoorbeeld Red Dead Redemption 2, ongelofelijk slecht zijn qua framerate. Dat voelt niet aan als 30 FPS, maar als 20 FPS. Ook zie ik veel artifacts in beeld dan, waardoor het praktisch onspeelbaar is.
Ik dacht eerst dat dit komt door gewenning aan 60 FPS-games, maar ik heb eens met een 30 FPS-framecap op mijn laptop een spel gespeeld en dat is écht heel anders dan op mijn televisie. Ik dacht dat dit misschien met iets als motionflow te maken had, maar dat wilde niet helpen. Heeft iemand anders ook deze televisie en zou hij/zij me wellicht tips kunnen geven over hoe de settings te tweaken zodat 30 FPS speelbaar is?
[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Freeze op 22-10-2021 11:05 ]
@Funky22Funky22 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:53:
factory reset gedaan na elke update? dit zou kunnen helpen tegen oa rebooten.
Nee zal dat even doen als ik weer thuis ben
tnx
MuziekLiefhebbert
[ Voor 84% gewijzigd door Funky22 op 22-10-2021 19:16 ]
Ja, klopt. Dat speelt een rol, maar ook zonder gamemodus lijkt 30 FPS op 15 FPS. Op mijn gamelaptop loopt 30 FPS significant soepeler.Mr. Freeze schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:03:
[...]
Heeft jouw TV ook een speciale game modus? (scene) Nu vindt ik 30fps überhaupt waardeloos gamen, zo ook op mijn Series S met Forza Horizon 3.
Alleen de gebruikelijke updates en wellicht Google TV. HDMI 2.1 kan je vergeten. De gebruikte SoC ondersteunt dat simpelweg niet. VRR en ALLM zou theoretisch mogelijk moeten zijn, maar daar zijn geen plannen voor en eARC wordt al ondersteund.outlandos schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 22:23:
Denken jullie dat we binnenkort nog een update kunnen verwachten van de Sony KD-48A9 ? Als in een nieuwe versie met HDMI 2.1 etc.
Edit: te snel gelezen. Opvolger: ik denk het wel, maar het is idd nog akelig stil.
[ Voor 7% gewijzigd door benbaba op 24-10-2021 23:04 ]
Hij bedoelt een nieuwe versie van de 48 inch oled, niet een software update van de huidige 48A9.benbaba schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 22:48:
[...]
Alleen de gebruikelijke updates en wellicht Google TV. HDMI 2.1 kan je vergeten. De gebruikte SoC ondersteunt dat simpelweg niet. VRR en ALLM zou theoretisch mogelijk moeten zijn, maar daar zijn geen plannen voor en eARC wordt al ondersteund.
Ik vind het verdacht stil vanuit Sony over dit onderwerp. Alsof de 48 inch oled niet gebracht heeft wat ze gehoopt hadden.
Allemaal mooi beeld en alles.
Gelijk de laatste firmware erop gezet met usbstick. https://www.sony.nl/elect...id-/kd-55xh9505/downloads
Met nieuwste Android.
Nu kijk ik via een Ci+ Modulle en heb ziggo.
Nu valt me op dat na intoetsen van een gewenst kanaal. Kanaal 14 bijvoorbeeld.
Het lang duurt voordat automatisch naar ingetoetste kanaal gaat.
Krijg dan eerst een menu te zien met kanalen die ook 14 bevatten. Bijvoorbeeld kanaal 14 en kanaal 140. Kan dat menu niet uitgezet worden?
Als ik 14 en ok knop indruk gaat wel sneller.
Dus moet nu elke keer de ok knop gebruiken om sneller over te schakelen van kanalen?
Bij me vorige tv was het kanaal 14 en even later boem. Nu duurt het zolang of ik moet zelf na 14 ook nog de Ok knop indrukken. Is toch weer een extra handeling.
Het gewonnen zappen kanaal omhoog of naar beneden gaat wel snel
Ik weet dat het zappen cam modules in het algemeen traag zijn met zappen ipv een stb.
Hoop dat beetje duidelijk is. Vraag me af of meer mensen dit hebben en ook als hindelijk ervaren
[ Voor 16% gewijzigd door kevinmastah2005 op 04-11-2021 21:35 ]
Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10
Van de ene op de andere dag een heftig verschijnsel wat leek op inbranding.
Foto:
:strip_exif()/f/image/REkO8PrAvSuqaKiLvtAd7LYL.jpg?f=fotoalbum_large)
De bron van het beeld is een egaal grijze achtergrond en zoals je ziet gaf hij dat niet zo weer. Er liepen een paar brede banden schuin over het scherm. Ik herken het patroon niet. Iemand wel toevallig?
Het probleem was in alle weergegeven content duidelijk zichtbaar. (Tv, youtube, netflix, playstation). Het schaalde niet mee als ik de beeldverhouding aanpastte en daarmee lijkt het dus een inbrandings verschijnsel.
... wat er van de ene op de andere dag was ... dit was ineens een heel duidelijk aanwezig probleem
Want de dag (of dagen ervoor) was dit er 100% zeker niet, ook niet een beetje.
Alle bronnen van of aan mijn TV hebben screensavers die na een paar minuten inschakelen. Dus vooralsnog is er m.i. niets wat langdurig aan heeft gestaan zeg de 24 uur voorafgaand waarvan de tv een uur of 8 aan stond.
Het probleem was alleen zichtbaar bij zeg ~10 tot 90% grijze achtergronden. Niet zichtbaar bij 100% rood,groen,blauw of een mix daarvan achtergronden. Helaas niet getest met <100%.
Op basis daarvan vermoedde ik dat het wellicht gewoon een software probleem zou kunnen zijn. Dus ik ben een aantal stappen gaan uitproberen en elke keer tussendoor gechecked of het probleem er nog was.
Tv uit en aan: geen oplossing
Tv reboot: ook niet
Tv stekker eruit en erin: ook niet
Stekker er iets langer uit: ook niet
Software update geinstalleerd: ook niet
Beeldscherminstellingen gereset: geen oplossing
Terug naar fabrieksinstelling: ook niet
Pixel refresh: Opgelost!
Daar ben ik uiteraard blij mee, maar wat me dwars zit is dat ik de oorzaak niet weet.
De oplossing na de pixel refresh suggereert dat het inbranding is, of was. Maar toch blijft mijn "educated guess" dat het een software probleem was wat tijdens de pixel refresh is opgelost.
Iemand wat gedachten daarover?
Of iemand die bovenstaande patroon ergens van herkent, wat mij misschien helpt naar het zoeken van de oorzaak, wat heel misschien toch langdurig in beeld heeft gestaan, de voorgaande 8 branduren van de tv?
Alles kan stuk.