Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:19
Sinds paar dagen in bezit van Sony KD-55XH9505.
Nu vind ik het beeld van Ziggo via cam module beetje tegenvallen. Signaal is 1080i 25hz.
Ik heb een paar foto’s gemaakt en vind korrelig.
Rond om ondertitels en logo’s.
Heb al instellingen zitten aanpassen. Scherpte instelling naar beneden doen, helpt iets. Maar dan mis ik dus scherpte. HD lijkt dan op SD.
Motionflow helpt niks.
Mijn vorige Sony uit 2017 had dit duidelijk minder.

Vraag: Is dit normaal voor dit type scherm?
Of heb ik een slecht paneel?
Heeft dit een naam?

Screen tearing, DSE, artifacts, blooming….???

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gCgdptnaYVCSy7gkESnhK91niY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7tcXUqQSfkuMAzypj7CtqzK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzwZ_6TAUz_Yu5-Cz-8CsPV5l-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iq1JqHqbtUDYrSnqhpoek1KW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0mxioIyAWVOVGbwkaWXFRpzo_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPVOaOwKurv58aN2HJXVtuEF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIAx48K3QQKDbi28Me5LlJUN3EA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zVS2POyz4V9p977maZ2KPyz3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 101% gewijzigd door kevinmastah2005 op 06-11-2021 02:03 ]

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@kevinmastah2005 Dat ziet eruit als mpeg artifacts. Dit is hoe je TV het beeld geleverd krijgt en dat laat ie braaf aan je zien. Hoe groter je TV is, hoe sneller je de artifacts gaat zien. Lagere bitrate of bewegend beeld verergeren het ook. Dit is hoe mpeg cq digitale TV werkt. Met als extra nadeel: hoe beter je TV is, hoe beter je dit gaat zien.

(Sony)TV's hebben wel vaak wat beeldprocessing (bij mij heet deze "digitale ruis verminderen") die deze artifacts proberen te lokaliseren en weg te rekenen. Het levert alleen vaak andere nadelige effecten op, want hij kan in ieder geval niet het originele beeld terug rekenen.

Dat je het niet of minder zag op je oude TV kan zijn dat hij kleiner was en/of minder detail toonde dan je nieuwe. Maar de artifacts waren er toen zeker ook al. Je zag ze alleen niet. :)

Wees maar blij dat je Ziggo hebt, want ondanks deze artifacts biedt Ziggo via DVB-C een van de beste beeld kwaliteiten met hoge bitrates.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:20
kevinmastah2005 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 01:42:
Sinds paar dagen in bezit van Sony KD-55XH9505.
Nu vind ik het beeld van Ziggo via cam module beetje tegenvallen. Signaal is 1080i 25hz.
Ik heb een paar foto’s gemaakt en vind korrelig.
Rond om ondertitels en logo’s.
Heb al instellingen zitten aanpassen. Scherpte instelling naar beneden doen, helpt iets. Maar dan mis ik dus scherpte. HD lijkt dan op SD.
Motionflow helpt niks.
Mijn vorige Sony uit 2017 had dit duidelijk minder.

Vraag: Is dit normaal voor dit type scherm?
Of heb ik een slecht paneel?
Heeft dit een naam?

Screen tearing, DSE, artifacts, blooming….???

Kun je ook zien hoe sterk het signaal is dat je tv binnenkrijgt.. en vooral de kwaliteit van het signaal.. Ikkijk zelf via humax en dan kun je dat wel zien.. in het menu..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23
Ik weet niet zeker of het aan Ziggo ligt, maar ik vind de beeldkwaliteit een stuk minder dan ik gewend was van ze. Echter zat ik niet bij Ziggo toen ik van een FullHD tv overstapte naar een 4K tv. Bij KPN werd het beeld niet per se slechter door de overstap naar een 4K tv, ik had toen een FullHD decoder van KPN. Nu ik terug ben bij Ziggo, met de Next box, vind ik het beeld van Ziggo minder mooi. Het is korreliger , het lijkt alsof de digitale ruisvermindering zijn werk niet kan doen met een 4K decoder. Maar als ik de decoder op 1080p zet, wordt het er niet beter op. Dus ik denk dat het niet aan je tv ligt, ik denk dat de beeldkwaliteit van Ziggo gewoon minder goed is geworden. Ik dacht nog dat het misschien de moeite waard is om een CI+ module te proberen, maar dat hoeft zo te zien niet.

Signaalwaardes hier zijn uitstekend overigens.

Iedereen riep altijd dat Ziggo beeldkwaliteit superieur was t.o.v. KPN, maar die mening deel ik niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 07-11-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
@kevinmastah2005 : Reality Creation op 'Auto' al geprobeerd? Vind dat dit sdr content op heel natuurlijke wijze verbetert!

[ Voor 81% gewijzigd door Tiroz op 07-11-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:19
@remco_k
@tiguan
Tiroz schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:00:
@kevinmastah2005 : Reality Creation op 'Auto' al geprobeerd? Vind dat dit sdr content op heel natuurlijke wijze verbetert!
Scherpte op 80 en motionflow op auto is het zo goed al opgelost.
Reality creation heb ik op 100 staan.
Na 4 dagen stoeien met de instellingen ben ik redelijk tevreden. Het is ook gewoon wennen een nieuw toestel.
Ik kom van 2017 Sony 55xe9305 en dat was een beest van een toestel. Maar die is na de slaapkamer.
Al met al blij met me nieuwe tv :-D

Neemt niet weg dat Ziggo wel eens de bitrate mag verhogen van hun signaal. 1080i met hogere bitrate.
Of het nieuwe standaard alles wat in 4k kan, in 4k.
Maar dat is een andere topic en discussie voor.

[ Voor 98% gewijzigd door kevinmastah2005 op 14-11-2021 00:02 ]

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:11
Sinds kort heb ik op 65XH9505 via m'n Disney+ app geen geen 4K en HDR meer. Nog meer mensen die hier last van hebben op een XH9505? Op m'n XE9005 werkt 4K en HDR namelijk wel

Als ik vast naar de de XH9505 dan werkt HDR en 4K weer wel, maar dan pakt.die de IMAX Enhanced versies weer niet. Ik weet het luxe problemen, maar wel irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Heeft iemand een idee waarom Sony van bepaalde 2020 TVs nog een extra '/p' versie heeft uitgebracht?
Zie pricewatch: Sony KE-55A8/P Zwart & pricewatch: Sony KE-55XH9005/P Zwart
Specificaties naast elkaar levert geen verschil op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@paragon Volgens de laatste berichten zou Disney+ nu weer goed moeten werken.
Misschien de TV even een Herstart geven.

@SR8 Van wat ik ervan gehoord hebt is de p erachter een 2021 uitgave.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

paragon schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:40:
Sinds kort heb ik op 65XH9505 via m'n Disney+ app geen geen 4K en HDR meer. Nog meer mensen die hier last van hebben op een XH9505? Op m'n XE9005 werkt 4K en HDR namelijk wel

Als ik vast naar de de XH9505 dan werkt HDR en 4K weer wel, maar dan pakt.die de IMAX Enhanced versies weer niet. Ik weet het luxe problemen, maar wel irritant.
Lees even een stukje terug of gebruik de zoekfunctie in het Sony 2020/2021 topic. Hier is al het nodige over gezegd.

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 24-11-2021 13:10 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:11
@HereIsTom Ja klopt merkte het vanmiddag idd dat het opeens weer werkte.
@PaT wist niet dat er nog een 2020 topic was :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

paragon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:59:
@HereIsTom Ja klopt merkte het vanmiddag idd dat het opeens weer werkte.
@PaT wist niet dat er nog een 2020 topic was :S
Tuurlijk wel, waar moeten anders de fantastische A80J en A90J besproken worden? :)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:42

flanger

That Guy

Met het oog op BF: ik lees dat de XH90 inmiddels redelijk wat FW updates gehad heeft. Zijn de problemen betreffende de HDMI2.1 implementatie nog altijd relevant (zoals beschreven in reviews: Sony XH90 TV - Met zonder HDMI 2.1) en is het mogelijks een goede optie als de prijs goed zit?

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
@flanger De nieuwe 2021 versie van de XH9005p schijnt de HDMI 2.1 problemen niet meer te hebben.
Hier zijn ze nu in de Black Friday aanbieding;
https://www.artencraft.nl/nl/zoeken/?text=Xh9005p

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:40
HereIsTom schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:25:
@flanger De nieuwe 2021 versie van de XH9005p schijnt de HDMI 2.1 problemen niet meer te hebben.
Hier zijn ze nu in de Black Friday aanbieding;
https://www.artencraft.nl/nl/zoeken/?text=Xh9005p
Heb je daar een bron van?
Voor zover ik weet hebben ze er niets aan veranderd, meer nog, er zijn X9xJ modellen (85" en 100") die geen XR processor hebben en dus dezelfde problemen hebben.

• HereIsTom
@MathieuT Op meerdere sites gelezen en bij Sony zelf met een update;
https://www.sony.com/electronics/support/articles/00254078

https://www.techweekmag.c...ware-update-for-xh90-tvs/

[ Voor 28% gewijzigd door HereIsTom op 25-11-2021 10:38 ]

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:40
Nog eens wat opgezocht en firmware update version v6.0414 lost de blurry 4k 120fps deels op maar niet volledig.
De X90J met XR processor blijft op dat vlak beter, natuurlijk is het nog maar de vraag of dat de meerprijs waard is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-08 14:41
Iemand een idee waarom ze voor de XH9005 in 2021 geproduceerd een nieuwe typenummer hebben gegeven (toevoeging van /p )? Ook een aparte sectie voor op de website. Het kan toch bijna niet anders dat daar hardwarematig iets aan gewijzigd is?

Ze maken ook al superlang de XF serie die super populair was/is, maar daar gaan ze ook geen nieuw typenummer voor geven na een jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 16:00
Ik heb sinds kort de Sony KD-55XH9505 aangeschaft, ik heb er verder geen audioapparatuur op aangesloten. Nu ben ik niet helemaal tevreden met het geluid van de tv als ik bijv. Netflix kijk. Alle muziek en geluidseffecten zijn zoveel harder dan gewone stemmen en conversaties, waardoor ik regelmatig het volume van de tv moet aanpassen op basis van de scene. De geluidinstelling heb ik al proberen te wijzigen van standaard/ cinema modus naar dialogue, en dat maakt het iets beter. Maar ik ben benieuwd of er wellicht nog suggesties zijn om dit wat te verhelpen zonder audioapparatuur aan te schaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:16
Timoo23 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:33:
Ik heb sinds kort de Sony KD-55XH9505 aangeschaft, ik heb er verder geen audioapparatuur op aangesloten. Nu ben ik niet helemaal tevreden met het geluid van de tv als ik bijv. Netflix kijk. Alle muziek en geluidseffecten zijn zoveel harder dan gewone stemmen en conversaties, waardoor ik regelmatig het volume van de tv moet aanpassen op basis van de scene. De geluidinstelling heb ik al proberen te wijzigen van standaard/ cinema modus naar dialogue, en dat maakt het iets beter. Maar ik ben benieuwd of er wellicht nog suggesties zijn om dit wat te verhelpen zonder audioapparatuur aan te schaffen?
Ik heb min of -meer hetzelfde met de opvolger, de x95j.
Het geluid vond ik erg schel en dun klinken.
Wat ik ook probeerde.

Ik heb uiteindelijk toch besloten er een soundbar bij aan te sluiten.
Nu is het perfect.

Wellicht kan je nog spelen met de equalizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 16:00
brtkpr schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:36:
[...]

Ik heb min of -meer hetzelfde met de opvolger, de x95j.
Het geluid vond ik erg schel en dun klinken.
Wat ik ook probeerde.

Ik heb uiteindelijk toch besloten er een soundbar bij aan te sluiten.
Nu is het perfect.

Wellicht kan je nog spelen met de equalizer?
Ik twijfel dus of het de equalizer is, aangezien het vooral bepaalde (actie)scenes die waarbij het volume te hoog is vergeleken met de rustige scenes. Het is dus niet dat er teveel nadruk ligt op een bepaalde toonsoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:38
Enkele dagen geleden mijn surround setje geinstalleerd.

Ik heb een yamaha rx-v663 versterker, wharfedale dx2 surround set en de tv is een X900H (of een xh90). De tv is met de versterker verbonden dmv een optische kabel.

Als ik de netflix app of de google movies app gebruik zie ik op de versterker dat ik probleemloos 5.1 content kan afspelen.

Als ik echter mkv's wil afspelen via VLC of Kodi, dan zie ik slechts 2 kanalen op de versterker. Instellingen onder "audio uitgang":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1_gr1jvscGbmOHkRxQXRp0zOGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okToDlqkKEE3dDl7uzGzP9Yj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb met deze instellingen zitten spelen, maar meestal had een andere setting het gevolg dat ik gewoonweg geen geluid meer heb ...

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 16:44
Zou iemand met een Sony KD55A8 (of A85/87/89) eens op willen meten hoe breed de achterkant is? Er zit bij ons een uitsparing in de wand waar de achterkant misschien net in past.
Dit gedeelte dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LKkRv1pXkOptkDIoOFU-0tmPzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eHIoJk3sGff6LxyaHRYjQR23.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Vraag: heb een XH95 icm Denon soundbar aangesloten via HDMI Arc. Als ik tv kijk via kpn decoder en geluid op Stereo heb staan zijn geluid en video synchroon. Als ik geluid op Dolby zet in kpn decoder dan loopt geluid niet synchroon met video (geluid loopt achter). Als ik de kpn decoder via optische kabel rechtstreeks aansluit op de Denon soundbar is het geluid met Dolby wel synchroon. Met apps op de tv zelf (Netflix, Kodi, YouTube etc) geen van deze problemen met Dolby geluid.

Het lijkt dus alsof de combi dolby + HDMI arc op een bepaalde manier wordt verwerkt door de tv zodat het geluid en beeld niet synchroon zijn. De mate van vertraging wisselt soms ook per moment. Na opnieuw opstarten van de tv is het vaak in het begin bijvoorbeeld wel even synchroon.

Ben nog niet in de instellingen gedoken, maar heeft iemand wellicht een idee waar dit aan gekoppeld kan zijn?

Edit: ook wat gegoogled vandaag, blijkbaar kan dit om uiteenlopende redenen voorkomen en is niet altijd (makkelijk) op te lossen. Had ik niet verwacht juist met (e)Arc. Voor nu werkt het goed via optical dus laat het wel even zo. Krijg deze week een chromecast ultra met Google stadia binnen, kijken hoe dat werkt qua geluid.

[ Voor 21% gewijzigd door Tiroz op 06-12-2021 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Satanic_Surfer schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:20:
Zou iemand met een Sony KD55A8 (of A85/87/89) eens op willen meten hoe breed de achterkant is? Er zit bij ons een uitsparing in de wand waar de achterkant misschien net in past.
Dit gedeelte dus:
[Afbeelding]
99,8 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:15
Zetten jullie de tv helemaal uit? Ik zet nu de tv uit en ook vervolgens de stekkerdoos met daarin de nvidia shield en versterker.

Hoe doen jullie dat. Voordelen en nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Jij hebt een lcd tv volgens een eerder bericht in dit topic, dus je kan je tv prima van de spanning afhalen. Mocht je een OLED hebben dan is dat geen goed idee. Altijd op spanning laten staan.

Ik gebruik zo'n master-slave stekkerdoos. Mijn receiver is master. Als die aangaat krijgt de rest ook spanning. En omdat ik een oled tv heb, zit die op continu spanning.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
Helaas sinds vandaag hebben wij hier nu ook die reclame balk op de Sony TV.
Het ergste was nog dat de TV/afstandbediening nergens op reageerde, alleen stekker eruit hielp een beetje en dan een Herstart.
Inderdaad jammer al die reclame op het startscherm, het schijnt door een Google update te komen.
Iemand een idee om dit uit te schakelen?
Ga Sony toch maar een mailtje sturen dat het raar is dat Google dat zomaar op een TV kan zetten zonder toestemming! 😡

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdModeyGRmt1_CMa0HKwZ5CuRAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXQjaDqqawsGkWqNUigFOzm4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:33
Als ik mijn Xbox x serie aan heb staan op HDMI 4 en ik gaat naar instelling van de tv om iets aan te passen gaat de tv ineens naar de tv decoder op HDMI 2
En ook zag ik dat je niet kan gamen in 120hz 4k
Dacht dat mijne nieuwe Sony xr65a90j dit wel zou kunnen.
Dus dan gaat hij terug.
Jammer van deze tv dat het nog niet compleet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:08
@HereIsTom

Het is mij gelukt door de update van de home app te verwijderen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@guido66 Hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
@HereIsTom ik vond de tip hier: jeroenst in "Nokia streambox 8000"

Instellingen van de apps, dan de google home screen app selecteren en dan update verwijderen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Is er hier ook iemand die een andere TV launcher gebruikt op zijn Sony TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Af en toe crasht mijn tv, zojuist ook, daarna is de reclame weer terug :(

Tijd voor een andere launcher..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

HereIsTom schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:30:
Het ergste was nog dat de TV/afstandbediening nergens op reageerde, alleen stekker eruit hielp een beetje en dan een Herstart.
Inderdaad jammer al die reclame op het startscherm, het schijnt door een Google update te komen.
Ga Sony toch maar een mailtje sturen dat het raar is dat Google dat zomaar op een TV kan zetten zonder toestemming! 😡

[Afbeelding]
Ook last van en ik ben er écht boos over. Of Google betaald mijn TV en ik zie ads in het home screen, of Google betaald hem niet en dan wil ik geen ads zien.
Ik heb de update voor Android TV Home ook verwijderd, dat is de oplossing voorlopig (als ie stabiel blijft) en ik heb in de play store een flink negatieve review achter gelaten. Hier: https://play.google.com/s...google.android.tvlauncher

Als jullie dat ook even doen, dan zien ze er misschien ooit eens vanaf.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
@remco_k Ik denk ook dat we bij Sony moeten klagen! Ik heb een mail gestuurd naar Sony met de vraag waarom er reclame op het startscherm komt en of ze kunnen zorgen dat het verdwijnt.
Als iedereen dat doet begrijpen ze misschien dat dit niet kan.

https://services.sony.nl/...t=televisions-projectors1

• Tiroz
Zou je ook alleen automatische updates uit kunnen schakelen voor de Android Home TV app, of kan je het alleen voor alle apps uitschakelen?

[ Voor 5% gewijzigd door Tiroz op 23-12-2021 16:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Dat kan alleen als je net als wij een klacht in hebt gediend bij Sony.
Geintje natuurlijk. Nee, je kan alleen auto update voor alle apps uitschakelen, maar, je kan (als het goed is) wel handmatig app voor app updaten en dan Android Home TV overslaan, denk ik.

Mocht je het nog niet gedaan hebben: dien en support verzoek bij Sony in. Bij mij hebben ze inmiddels gereageerd met de vraag of ik een filmpje wilde sturen van het probleem, die hebben ze gekregen.

Alles kan stuk.

• Tiroz
Tiroz schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:42:
Zou je ook alleen automatische updates uit kunnen schakelen voor de Android Home TV app, of kan je het alleen voor alle apps uitschakelen?
Update geuninstalled :9

[ Voor 94% gewijzigd door Tiroz op 24-12-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Zowel op de Sony A8 als bij een vriend van mij op zijn AG9 komt regelmatig de volgende melding onderin beeld;

“Error occurred Please send this file to support /storage/emulated/0/Android/data/com.teamsmart.videomanager.tv/cache/ModernClientData”

Het staat zo kort in beeld dat het even even tijd heeft gekost voordat ik alles heb op kunnen schrijven.
Het komt een paar keer per avond in beeld en maakt niet uit wat we kijken, zowel via gewoon kabel TV, als tijdens gebruik van een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
Iemand toevallig ervaring met rode lampjes bij het opstarten van de tv? Ik heb een Sony 75XH95 die 1x per maand bij het opstarten 3x een rood ledje laat knipperen. De tv start dan opnieuw op en doet het verder wel. Ik zie wel ervaringen van mensen waarvan de rode leds 6x knipperen, maar dat is dus een ander probleem.

Moet ik me nu zorgen maken? Ik word er wel zenuwachtig van, maar de tv doet het verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@banaliteit Heb je al eens de stekker 15 minuten uit het stopcontact gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
HereIsTom schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:04:
@banaliteit Heb je al eens de stekker 15 minuten uit het stopcontact gehad?
Ja. Elke nacht haal ik de stroom van de tv met een smartplug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
banaliteit schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:18:
[...]

Ok dan helpt dat helaas niet, wel vreemd dat het maar eens per maand is, als het dagelijks is, dan is er iets mis met je TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:21

Mr. Freeze

¡GO!

HereIsTom schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:06:
Zowel op de Sony A8 als bij een vriend van mij op zijn AG9 komt regelmatig de volgende melding onderin beeld;

“Error occurred Please send this file to support /storage/emulated/0/Android/data/com.teamsmart.videomanager.tv/cache/ModernClientData”

Het staat zo kort in beeld dat het even even tijd heeft gekost voordat ik alles heb op kunnen schrijven.
Het komt een paar keer per avond in beeld en maakt niet uit wat we kijken, zowel via gewoon kabel TV, als tijdens gebruik van een app.
Heb je al eens geprobeerd om met een filebrowser naar de betreffende directory te gaan en wellicht die cache wissen?

Edit; zoektocht met DuckDuckGo levert dit op; https://francisuniverse.w...file-to-the-support-team/

Dus heb je toevallig de app geïnstalleerd SmartTubeNext?

[ Voor 14% gewijzigd door Mr. Freeze op 06-02-2022 19:42 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Mr. Freeze schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:26:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om met een filebrowser naar de betreffende directory te gaan en wellicht die cache wissen?

Edit; zoektocht met DuckDuckGo levert dit op; https://francisuniverse.w...file-to-the-support-team/

Dus heb je toevallig de app geïnstalleerd SmartTubeNext?
Ja klopt, die app ge-update en de melding is weg ;)
Had eerder gezocht maar dat bericht was gisteren pas gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door HereIsTom op 06-02-2022 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderVV
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-05-2022
FlameDB schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:54:
Iemand een idee waarom ze voor de XH9005 in 2021 geproduceerd een nieuwe typenummer hebben gegeven (toevoeging van /p )? Ook een aparte sectie voor op de website. Het kan toch bijna niet anders dat daar hardwarematig iets aan gewijzigd is?

Ze maken ook al superlang de XF serie die super populair was/is, maar daar gaan ze ook geen nieuw typenummer voor geven na een jaar...
Ik zit hier nu ook naar te kijken maar kan nergens een verschil vinden. Weet jij het inmiddels misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
banaliteit schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:18:
[...]

Het is niet echt goed voor Android om de tv elke nacht keihard van de stroom te halen, dan krijg je filesystem issues zoals dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
SanderVV schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:15:
[...]

Ik zit hier nu ook naar te kijken maar kan nergens een verschil vinden. Weet jij het inmiddels misschien
Ongetwijfeld staat het antwoord niet ver van de vraag maar dat komt door de nieuwe energielabels sinds 1 maart 2021 ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderVV
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-05-2022
apis29 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:59:
[...]

Ongetwijfeld staat het antwoord niet ver van de vraag maar dat komt door de nieuwe energielabels sinds 1 maart 2021 ...
Ik dacht dat de KE ipv KD te maken had met de nieuwe energielabels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
SanderVV schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:42:
[...]

Ik dacht dat de KE ipv KD te maken had met de nieuwe energielabels...
O-) Precies waarom er altijd een link bij geplaatst moet worden (in het geval van de oorspronkelijke post), die was me idd nog niet opgevallen 'XH9005/P'. Even kijken of ik wat kan vinden ... eerste wat opvalt is iig dat de 85" ontbreekt. Zou best kunnen dat de panelen verschillen aangezien de Samsung lcd fabrieken de deuren hadden gesloten (maar er zat altijd al een mix in tussen de verschillende maten van Samung en AUO dus zó veel verschil zal het niet uitmaken mochten het nu enkel AUO panelen zijn)
Iets verder kijkend valt ook op dat de nieuwe X90K en X90S het ook gebruiken dus lijkt het voor de hand liggend dat het om iets anders gaat dan de panelen .... P voor pauper editie met basic afstandbediening :+ ? [straks even verder graven]

[ Voor 43% gewijzigd door apis29 op 28-02-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

HereIsTom schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:30:

[Afbeelding]
Laat even weten wanneer je een oplossing hebt gevonden, want hier zou ik ook heel boos om kunnen worden. Ik wil geen reclame in beeld

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

@G_Dragon Zie: remco_k in "[LCD/OLED] Sony 2019/2020 line-up"
remco_k schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:44:
[...]

Ook last van en ik ben er écht boos over. Of Google betaald mijn TV en ik zie ads in het home screen, of Google betaald hem niet en dan wil ik geen ads zien.
Ik heb de update voor Android TV Home ook verwijderd, dat is de oplossing voorlopig (als ie stabiel blijft) en ik heb in de play store een flink negatieve review achter gelaten. Hier: https://play.google.com/s...google.android.tvlauncher

Als jullie dat ook even doen, dan zien ze er misschien ooit eens vanaf.

[ Voor 77% gewijzigd door remco_k op 28-02-2022 18:35 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Het is alweer een tijdje geleden dat de KD-55AG8 een Firmware-update heeft ontvangen want heb momenteel die van 26-05-2021 ( v6.7165 ), hopelijk komen ze nog met een flinke update :)..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Ik kreeg gisteren een notificatie op mijn telefoon van de Sony app dat er een firmware update is naar v6.7205 voor een heleboel modellen.

Oplossing voor een probleem waarbij de tv op willekeurige momenten opnieuw opstart

Heeft mijn tv regelmatig last van, een paar keer per week is geen uitzondering.

Zie link voor meer info: https://www.sony.nl/elect...d-55ag8/software/00262498

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Bizar, daar heb ik echt nog nooit last van gehad. Herinner het mij wel van een oude update dat dit zo was met televisies die met een CI-module verbonden waren. Ik hoop nog steeds dat er ooit een updat komt die het standby verbruik oplost: https://community.sony.at...havior&search_type=thread

Mijn TV (AF9) haalt 35W idle als ik de WiFi aanhoud, dus die staat nu altijd uit maar het is zo'n gedoe om data aan/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
tiguan schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 19:38:
Ik kreeg gisteren een notificatie op mijn telefoon van de Sony app dat er een firmware update is naar v6.7205 voor een heleboel modellen.

Oplossing voor een probleem waarbij de tv op willekeurige momenten opnieuw opstart

Heeft mijn tv regelmatig last van, een paar keer per week is geen uitzondering.

Zie link voor meer info: https://www.sony.nl/elect...d-55ag8/software/00262498
Mijn TV deed het zeker 1x per week als ik de xbox aanzette. Na deze update lijkt het inderdaad verholpen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Cyleo schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:35:
Bizar, daar heb ik echt nog nooit last van gehad. Herinner het mij wel van een oude update dat dit zo was met televisies die met een CI-module verbonden waren. Ik hoop nog steeds dat er ooit een updat komt die het standby verbruik oplost: https://community.sony.at...havior&search_type=thread

Mijn TV (AF9) haalt 35W idle als ik de WiFi aanhoud, dus die staat nu altijd uit maar het is zo'n gedoe om data aan/uit te zetten.
De WiFi staat hier ook uit, maar nog steeds 25W.
Ik heb de laatste tijd eens gemeten bij verschillende merken, maar bij de meeste was het 10 tot 50W als deze uit stonden.
Ik heb er nu een schakelaar tussen, dan is het gewoon 0W :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

HereIsTom schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:44:
[...]

De WiFi staat hier ook uit, maar nog steeds 25W.
Ik heb de laatste tijd eens gemeten bij verschillende merken, maar bij de meeste was het 10 tot 50W als deze uit stonden.
Ik heb er nu een schakelaar tussen, dan is het gewoon 0W :Y
Wanneer je een oled tv hebt weet ik niet of dat het beste plan is, lees de gebruiksaanwijzing er maar eens op na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Mr. Freeze schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:04:
[...]

Wanneer je een oled tv hebt weet ik niet of dat het beste plan is, lees de gebruiksaanwijzing er maar eens op na.
Ik laat hem af en toe wel eens 24 uur aan staan, hoeft toch niet iedere nacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

HereIsTom schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:52:
[...]

Ik laat hem af en toe wel eens 24 uur aan staan, hoeft toch niet iedere nacht?
Starten op afstand moet je uitzetten, die netwerk stand-by functie is op vrijwel ieder apparaat een energieslurper. Kijk eens in je menu bij “netwerk en internet” hoe jij het hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Mr. Freeze Stond inderdaad aan, uitgezet, scheelt dat veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

HereIsTom schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:22:
@Mr. Freeze Stond inderdaad aan, uitgezet, scheelt dat veel?
Ja, nu zit je op 2 watt (schatting) met af en toe een spike als er op de achtergrond naar updates wordt gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Mr. Freeze schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:33:
[...]

Ja, nu zit je op 2 watt (schatting) met af en toe een spike als er op de achtergrond naar updates wordt gezocht.
Ik zal er binnenkort weer eens een Energy Socket tussen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

HereIsTom schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 23:43:
[...]

Ik zal er binnenkort weer eens een Energy Socket tussen stoppen.
Goed idee, maar bekijk het verbruik pas nadat hij al een tijdje uitstaat, verbruik zakt soms niet direct helemaal weg na uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Mr. Freeze schreef op zondag 5 juni 2022 @ 00:16:
[...]

Goed idee, maar bekijk het verbruik pas nadat hij al een tijdje uitstaat, verbruik zakt soms niet direct helemaal weg na uitschakelen.
^^ Dit. Bekijk het verbruik (in kWh) het liefst na een hele nacht. En dan kan je nog de pech hebben dat ie wat onderhoud heeft staan doen, dus beter nog van 2 nachten. Alleen dan heb je een goed beeld van het verbruik.

Ik ga dat ook ff doen bij mijn tv naar aanleiding van deze berichten.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
Op mijn Sony xh95 is een instelling waarmee je kan aangeven na hoeveel uur de tv automatisch uit moet gaat.

Ik heb wifi (ik gebruik ethernet), remote control, Bluetooth uit staan, maar de tv verbruikt dag en nacht nog steeds 30 watt. Ik had ergens gelezen dat uitloggen van alle Google accounts ook helpt.

Aangezien ik een nvidia shield gebruik als daily driver overweeg ik om de tv te factory resetten. Vervolgens nergens inloggen. Alleen dan kan ik waarschijnlijk geen apps installeren. Ik gebruik een app om notificaties van home assistant weer te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:12
Op mijn AG8 heb ik alles zoveel mogelijk uit staan en zie ik een doorlopend gebruik van 0,3 W, met elk uur eigenlijk wel een paar pieken van 23 à 25 W die elk een paar minuten duren. Dat vind ik prima acceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
[...]

Na paar dagen meten geeft hij nu het ene uur een verbruik van 2,6wh en het andere uur 6,6wh uur aan.
Dus inderdaad een stuk minder, dank voor de tip!
24 uur meten lukt niet omdat de TV dan aan staat en dan zo’n 180wh doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Arjan P schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:19:
Op mijn AG8 heb ik alles zoveel mogelijk uit staan en zie ik een doorlopend gebruik van 0,3 W, met elk uur eigenlijk wel een paar pieken van 23 à 25 W die elk een paar minuten duren. Dat vind ik prima acceptabel.
Ik vind het wel vervelend aan dit model dat die niet compleet uitgaat zoals een LG, Samsung of ander merk doet. In het begin dacht ik zelfs dat de tv een defect had aangezien ik alle ECO instellingen had uitgezet, maar het blijkt een normale functie te zijn van de tv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
G_Dragon schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:23:
[...]

Ik vind het wel vervelend aan dit model dat die niet compleet uitgaat zoals een LG, Samsung of ander merk doet. In het begin dacht ik zelfs dat de tv een defect had aangezien ik alle ECO instellingen had uitgezet, maar het blijkt een normale functie te zijn van de tv.
Zover ik weet gaan andere merken ook niet compleet uit, maar in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

HereIsTom schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:41:
[...]

Zover ik weet gaan andere merken ook niet compleet uit, maar in standby.
Oh echt? De LG 49SJ810V die ik voor deze Sony AG8 had ging namelijk wel volledig uit, kon dat altijd zien aan de led strip die op de achterkant geplakt dat. Die gaan bij deze Sony niet uit als ik de tv uit doe namelijk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
G_Dragon schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:48:
[...]

Oh echt? De LG 49SJ810V die ik voor deze Sony AG8 had ging namelijk wel volledig uit, kon dat altijd zien aan de led strip die op de achterkant geplakt dat. Die gaan bij deze Sony niet uit als ik de tv uit doe namelijk..
Maar heb je ook gemeten of hij echt helemaal uit was, de buren hier met een LG en Samsung dachten ook dat hij ‘uit’ stond, maar toch een verbruik van 5 á 10wh bleken te hebben.
Hier zie je op de Sony ook niet dat ‘uit’ of standby staat er branden dan geen ledjes o.i.d.

[ Voor 7% gewijzigd door HereIsTom op 10-06-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

HereIsTom schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:52:
[...]

Maar heb je ook gemeten of hij echt helemaal uit was, de buren hier met een LG en Samsung dachten ook dat hij ‘uit’ stond, maar toch een verbruik van 5 á 10wh bleken te hebben.
Nee dat heb ik nooit gedaan, als wij in de toekomst weer een nieuwe oled tv halen zal ik dit eens gaan meten want ik denk dat wij weer naar LG gaan en dan een Nvidia Shield halen om zo Android wel te behouden. Maar dat is pas de planning over een aantal jaar, aangezien we deze AG8 nog niet zolang hebben en die nog wel een even mee gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
@G_Dragon De meeste apparatuur staat pas echt helemaal uit als de stroom er van af is.
Mijn audio systeem staat ook ‘uit’, maar zit dan ook nog op zo’n 7wh, daarom zitten hier overal schakelaars tussen zodat de stroom er echt vanaf is.

Hier een AG9 en een A89 die het perfect doen zonder Shield :)

[ Voor 11% gewijzigd door HereIsTom op 10-06-2022 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
[...]

Het verbruik is nu per dag 200Wh minder, is per jaar zo’n 73kWh minder alleen al voor de TV.
Daar kan de Airco ruim 18 dagen op draaien met dit weer oOo

[ Voor 7% gewijzigd door HereIsTom op 18-06-2022 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Mijn OLED TV geeft regelmatig de volgende boodschap, de laatste tijd dat ik 'm aan zet:

Om het risico van het inbranden te verminderen, kunt u het beste de tv uitschakelen met de aan/uit-knop van de afstandsbediening.

Ik zet de tv meestal uit via de AB van Ziggo, die zet alles in een keer uit. Zou dat ervoor zorgen dat de tv zijn routine niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

tiguan schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:07:
Mijn OLED TV geeft regelmatig de volgende boodschap, de laatste tijd dat ik 'm aan zet:

Om het risico van het inbranden te verminderen, kunt u het beste de tv uitschakelen met de aan/uit-knop van de afstandsbediening.

Ik zet de tv meestal uit via de AB van Ziggo, die zet alles in een keer uit. Zou dat ervoor zorgen dat de tv zijn routine niet doet?
Dit betekend denk ik dat je (al dan niet bewust) de spanning van de tv afhaalt. Wellicht met een stekkerblok of een standby killer of wat dan ook. Is dat het geval? Dat is inderdaad iets wat je bij een OLED tv niet moet doen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
Nee hoor, ik heb precies hetzelfde, maar dan met de KPN afstandbediening. TV gaat net zo uit als met de Sony AB (dus zeker niet de spanning eraf), maar krijg dan bij aanzetten weleens deze mededeling idd (misschien 1 van de 20 keren)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
remco_k schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:25:
[...]

Dit betekend denk ik dat je (al dan niet bewust) de spanning van de tv afhaalt. Wellicht met een stekkerblok of een standby killer of wat dan ook. Is dat het geval? Dat is inderdaad iets wat je bij een OLED tv niet moet doen.
Nee de spanning gaat er niet af. Maar misschien dat de manier van uitzetten anders is. Want het commando wordt gegeven vanuit de Ziggo Next ipv de afstandsbediening. Ik vroeg me af of dit misschien een probleem zou kunnen zijn voor de tv zijn refresh-programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

tiguan schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:27:
[...]

Nee de spanning gaat er niet af.
Ben je daar 100% zeker van?
Maar gezien de reactie van @Arjan P lijkt een TV dit dus vaker te roepen, ondanks dat hij blijkbaar gewoon in standby stand staat, waarin hij gewoon een pixelrefresh zou moeten kunnen doen. Vreemd.
Maar misschien dat de manier van uitzetten anders is. Want het commando wordt gegeven vanuit de Ziggo Next ipv de afstandsbediening. Ik vroeg me af of dit misschien een probleem zou kunnen zijn voor de tv zijn refresh-programma.
Kennelijk is het dat wel ja.

Alles kan stuk.

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Mijn AG9 (oled) is inmiddels zo’n 2,5 jaar oud, maar ik heb nog nooit een melding gekregen dat een panel refresh nodig is.

Heeft iemand hier wel eens een panel refresh gedaan? Eigenlijk heb ik helemaal geen last van retentie dus het zal ook wel niet nodig zijn, maar ik vraag me gewoon af..

Een LG schijnt een melding te geven na 2000 speeluren, daar ben ik nu wel dik overheen met gem. 6 uur per dag tv aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:22
Ik heb een probleem met mijn Sony A85, ik heb namelijk vage strepen in mijn beeld. Iemand een idee wat dit kan zijn? Zie foto. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ollXJwlc1HjYSepX_RYSE8H2wIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZePvlkKOwCpKYIaPxZyLnPYr.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: schermvernieuwing laten uitvoeren en het beeld is weer normaal! :)

[ Voor 6% gewijzigd door chrissis op 09-11-2022 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Wij hebben dit jaar in Juni alweer 3 jaar lang onze Sony KD-55AG8 (releasedatum 2019) maar weten nog niet zeker of we ooit weer voor een Sony gaan ondanks we Android TV wel weer willen ondanks de functionaliteiten, maar de tv blijft gewoon in een soort standby modus als je hem uitzet. Nu hebben we alle instellingen al meerdere malen doorgekeken en ook met Sony contact hierover gehad en die gaven aan dat dit normaal is en een Android tv nooit helemaal 100% uitgaat.

Maar hierdoor moeten wij om de week de tv handmatig herstarten omdat anders het cache geheugen volloopt en dit zie je terug bij film / serie kijken, aangezien de tv beelden dan meer laat stotteren of kleuren meer grijs of niet helemaal in orde zijn in Dolby Vision of andere modi. Na een herstart zijn vaak alle problemen weer opgelost en kunnen we er weer een week tegenaan, dit is voor ons wel een groot minpunt als je kijkt naar LG of Philips oled tv's die wel helemaal uitgaan en zo hun cache geheugen wel leegmaken.

Maar ik kan mij niet herinneren dat er een LG tv is die als besturingssysteem Android TV heeft vanwege hun WebOS en Philips heb ik zelf geen ervaring mee, de meeste hebben dan ook nog ambilight wat wij niet willen. Ik zat zelf te denken om over een paar jaar wanneer deze Sony KD-55AG8 ermee ophoudt weer voor een LG te gaan en daar maar een Chromecast aan te hangen om zo toch gebruik te kunnen maken van Android TV.

Ik heb een tijdje de LG C2 op het oog gehad voor als de tv er plotseling mee zou stoppen, maar gelukkig is dat nog niet het geval. En een maat van mij raad mij deze Philips 55OLED807/12 aan (dan misschien maar openstaan voor Ambilight) als de ervaringen goed zijn met dit merk want je hebt wel direct Android TV als OS.

Ik heb dit uitgetyped om te kijken wat de verschillende meningen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
G_Dragon schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:15:een maat van mij raad mij deze Philips 55OLED807/12 aan (dan misschien maar openstaan voor Ambilight)
Je kan Ambilight toch ook gewoon uitzetten, als dat het enige bezwaar is?
Ik heb overigens dezelfde Sony, en herken deze problemen niet. Dus Sony heeft misschien wel gelijk dat een Android TV nooit uitgaat, naar dat kan dan niet de oorzaak van je probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Heb ook exact die TV. Bij mij is het wel zo dat de Netflix app regelmatig niet wil opstarten, maar dan moet ik m even stoppen en dan doet ie 't weer. De tv zelf hoef ik nooit te rebooten. Hij werkt nog steeds prima naar mijn mening. Maatje van mij heeft een nieuwer model, die voelt wel veel vlotter aan qua interface, maar dat is ook logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOn0itZMTR7NnQvi8y7Rx74TkTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXQRZxrA4Sc232pCe2MZA37g.jpg?f=fotoalbum_large

Wij krijgen sinds twee dagen deze melding, inmiddels voor de tweede keer. Maar we hebben de inbrandbeveiliging aanstaan en de screensaver ook, het vreemde is dat we de melding krijgen wanneer we de tv aanzetten.

Want we doen altijd de tv uit wanneer we weggaan of op bed gaan, dan zou de tv haast moeten aanspringen wanneer we er niet zijn maar dan zou die inbrandbeveiliging toch moeten inspringen.

Iemand tips? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
banaliteit schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:56:
Iemand toevallig ervaring met rode lampjes bij het opstarten van de tv? Ik heb een Sony 75XH95 die 1x per maand bij het opstarten 3x een rood ledje laat knipperen. De tv start dan opnieuw op en doet het verder wel. Ik zie wel ervaringen van mensen waarvan de rode leds 6x knipperen, maar dat is dus een ander probleem.

Moet ik me nu zorgen maken? Ik word er wel zenuwachtig van, maar de tv doet het verder prima.
Om hierop terug te komen. De tv is van 3x rood naar 5x rood gegaan.

Na een melding bij de verkoper heeft Sony besloten om de tv om te ruilen voor een vervangend exemplaar. Dit omdat ze geen reparaties uitvoeren met 5x rood. Het is even afwachten of het vervangende exemplaar "goed" is, maar ik ben blij dat ze het oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:25
G_Dragon schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 07:24:
[Afbeelding]

Wij krijgen sinds twee dagen deze melding, inmiddels voor de tweede keer. Maar we hebben de inbrandbeveiliging aanstaan en de screensaver ook, het vreemde is dat we de melding krijgen wanneer we de tv aanzetten.
...
Haal je de tv misschien ook helemaal van de stroom af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

realphoenikx schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:58:
[...]

Haal je de tv misschien ook helemaal van het stroom af?
Nee nooit want weet dat dit slecht is voor Oled :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

@G_Dragon Misschien toch even checken, want met die melding lijkt de TV te zeggen dat hij stroomloos wordt gemaakt.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
G_Dragon schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 07:24:
[Afbeelding]

Want we doen altijd de tv uit wanneer we weggaan of op bed gaan, dan zou de tv haast moeten aanspringen wanneer we er niet zijn maar dan zou die inbrandbeveiliging toch moeten inspringen.

Ik krijg deze melding ook regelmatig. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik de TV uitzet met de AB van Ziggo en niet met de eigen AB. Verder haal ik 'm nooit van de stroom af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

tiguan schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:20:
[...]

Ik krijg deze melding ook regelmatig. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik de TV uitzet met de AB van Ziggo en niet met de eigen AB. Verder haal ik 'm nooit van de stroom af.
Wij hebben er geen tv kastje van KPN aan zitten en hij gaat nooit van het stroom af, anders zou het klokje onder de tv ook de tijd kwijt moeten zijn. Dus ik snap er even helemaal niks van :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

G_Dragon schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:40:
[...]

Wij hebben er geen tv kastje van KPN aan zitten en hij gaat nooit van het stroom af, anders zou het klokje onder de tv ook de tijd kwijt moeten zijn. Dus ik snap er even helemaal niks van :p
Nu ik de melding nog eens lees die jij op je TV krijgt, kan hij ook suggereren dat je je TV gewoon nooit uitzet. Dus: Misschien gewoon je TV eens uitzetten en wat anders gaan doen? :+

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

remco_k schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:38:
[...]

Nu ik de melding nog eens lees die jij op je TV krijgt, kan hij ook suggereren dat je je TV gewoon nooit uitzet. Dus: Misschien gewoon je TV eens uitzetten en wat anders gaan doen? :+
Haha de melding komt na een dag werken en dat de tv 8 uur lang heeft uitgestaan dus uhm.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Weet iemand of er een snellere manier is om een bluetooth headset te verbinden met de tv? Nu ga ik elke keer naar Settings > Accessoires en dan kies ik mijn headset. Maar liever blijf ik weg uit dat stroperige menu.

[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 04-02-2023 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Vanmorgen weer die melding over inbranden, terwijl ik de tv gisteravond heb uitgezet en vanmorgen ook daadwerkelijk pas weer aanzet. Tussentijd is de stroom niet weggeweest, dit zien we aan onze klok op stroom en de tijdklok die op ons aquarium zit. Ik heb alle instellingen nagekeken en alles op Google al bekeken, lees nergens een oplossing voor dit probleem. Zou het misschien gewoon ouderdom zijn? Wat ik me ook niet kan voorstellen voor een tv uit 2019 :o

Deze melding heb ik het over:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOn0itZMTR7NnQvi8y7Rx74TkTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXQRZxrA4Sc232pCe2MZA37g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Is het misschien de bedoeling om de panel refresh te draaien als deze melding in beeld komt? Ik dacht dat de tv automatisch zou melden wanneer je die moet draaien maar kan me niet heugen dat ik zo'n melding heb gezien, zeker omdat je die panel refresh maar 1 keer per jaar mag draaien. Tenminste, dat wordt aangeraden door Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

tiguan schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:18:
Is het misschien de bedoeling om de panel refresh te draaien als deze melding in beeld komt? Ik dacht dat de tv automatisch zou melden wanneer je die moet draaien maar kan me niet heugen dat ik zo'n melding heb gezien, zeker omdat je die panel refresh maar 1 keer per jaar mag draaien. Tenminste, dat wordt aangeraden door Sony.
Ik heb nu twee keer die Panel Refresh gedaan, maar zelfs na 8 uur als ik de tv weer aan doe zegt hij dat het mislukt is |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb hier een sony a8, welke het prima doet functioneel. Alleen wil ik dmv. een home assistant integratie een aantal zaken automatiseren. Dit werkt prima, kost alleen veel energie in standby modus maar dat is een ander verhaal.

Aangezien ik ook kinderen heb rondlopen die hem kunnen bedienen, wil ik daar een restrictive account voor configureren.
Zo kan ik apps dichttimmeren of een leeftijdsrestrictie toepassen op plex bijvoorbeeld. Ook prima te doen.

Alleen nu komt het probleem, het restrictive account zet ook de interne api van de tv dicht. Is dit een design of heb ik ergens een configuratie fout gemaakt in het restrictive account?

Hoor graag van anderen wat hun ervaringen zijn.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste