Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMRMOJO
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-11-2023
@Mr. Freeze via de help knop van de afstandsbediening en dan kan je in het scherm onderaan links normaal type + versie aflezen, moest zelf ook even zoeken.
help kan je ook bereiken door de lege knop in te drukken in de favorieten balk van het Android menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:21

Mr. Freeze

¡GO!

JMRMOJO schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:29:
@Mr. Freeze via de help knop van de afstandsbediening en dan kan je in het scherm onderaan links normaal type + versie aflezen, moest zelf ook even zoeken.
help kan je ook bereiken door de lege knop in te drukken in de favorieten balk van het Android menu.
Gevonden, ik heb versie 6.3632.0523eua

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMRMOJO
@Mr. Freeze dat is inderdaad de juiste versie volgens Sony. Bent u uit België of Nederland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@Mr. Freeze Ik heb hier op de Sony AG9 met Netflix erop gewoon Dolby Atmos.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMRMOJO
@Herels Tom: met een home cinema en AV receiver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
JMRMOJO schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:34:
@Herels Tom: met een home cinema en AV receiver ?
Nee gewoon met Netflix app op de TV en het geluid van de TV.

YouTube: My SONY OLED AG9 with The New Update 9.0 now with built-in Dolby Atmos.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

JMRMOJO schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:20:
@Mr. Freeze dat is inderdaad de juiste versie volgens Sony. Bent u uit België of Nederland ?
Nederland, maar zal dat iets uitmaken?

• JMRMOJO
@Mr. Freeze waarschijnlijk niet. Maar ik blijf het eigenaardig vinden dat ik een SONY AG9 ontvang uit de fabriek met een software versie erop die volgens de website van SONY voor andere modellen dient. En Sony's customer support is ook geen hulp, de ene zegt 'juiste software', de andere 'neen, beter de juiste software' en mijn laatste advies dat ik kreeg om mijn HDMI eArc issue op te lossen, was 'zet de audio uitgang op PCM' (!).
Waarom koop je dan een splinternieuwe Denon AV Receiver als je naar stereo geluid moet luisteren.
Bravia Sync uitschakelen stellen ze ook voor per mail, maar toen ik hen aan de lijn had, vertelden ze me dat dit wellicht het probleem niet ging oplossen. Conclusie: Sony support gaat mijn probleem op deze tv niet oplossen.
Jammer, want het beeld vind ik gewoon fenomenaal, bv. One Planet op Netflix...

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

JMRMOJO schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:12:
@Mr. Freeze waarschijnlijk niet. Maar ik blijf het eigenaardig vinden dat ik een SONY AG9 ontvang uit de fabriek met een software versie erop die volgens de website van SONY voor andere modellen dient. En Sony's customer support is ook geen hulp, de ene zegt 'juiste software', de andere 'neen, beter de juiste software' en mijn laatste advies dat ik kreeg om mijn HDMI eArc issue op te lossen, was 'zet de audio uitgang op PCM' (!).
Waarom koop je dan een splinternieuwe Denon AV Receiver als je naar stereo geluid moet luisteren.
Bravia Sync uitschakelen stellen ze ook voor per mail, maar toen ik hen aan de lijn had, vertelden ze me dat dit wellicht het probleem niet ging oplossen. Conclusie: Sony support gaat mijn probleem op deze tv niet oplossen.
Jammer, want het beeld vind ik gewoon fenomenaal, bv. One Planet op Netflix...
Eventuele randapparaten kan je beste eerst op je mooie receiver aansluiten, en van daaruit naar de TV. Dat gaat het beste wat betreft alle audioformaten die er bestaan. En als je eARC uitschakelt kan je de tv dolby digital plus uitschakelen, heb je altijd dd 5.1 maar is eigenlijk ook weinig mis mee.

Je bent niet de eerste die tegen wat HDMI issues aanloopt wat betreft CEC en (e)ARC, ik persoonlijk maak er het liefst zo weinig mogelijk gebruik van, maar helemaal uitschakelen is me ook een stap te ver.

Mijn vriendin snapt er helemaal niks meer van als ze even de afstandsbediening van de Apple TV weglegt en vervolgens schakelt de receiver in, de tv verspringt van hdmi input en ze is geluid van TV ook kwijt. Dat zijn allemaal van die dingen waar ik hier thuis ook rekening mee moet houden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:32
De 65XH9005 is sinds gisteravond 200 in prijs gezakt, zou dit al met black Friday te maken hebben of een structurele prijsverlaging zijn?

Ik zat eigenlijk te kijken naar een AG8 ter vervanging van m'n AF8 die bij een verhuizing achterblijft voor de koper, maar moet zeggen dat de XH90 nu wel een erg interessant alternatief wordt. Zeker gezien de wat snellere SOC, HDMI 2.1 en de luxere remote. Beeldkwaliteit is voor mij ook goed genoeg, enige minpunt (voor mij dan) is dat ie wat wat dikker is maar of dat nou 900 euro waard is..

[ Voor 66% gewijzigd door jap85 op 20-11-2020 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
De Sony OLED 55AG9 TV is nu ook in prijs gezakt € 1699,-

https://www.smitsarnhem.nl/55ag9-oled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

HereIsTom schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:37:
De Sony OLED 55AG9 TV is nu ook in prijs gezakt € 1699,-

https://www.smitsarnhem.nl/55ag9-oled
Leuk prijsje voor deze mooie tv, maar Smits claimt dat hij ook hdmi 2.1 heeft, is toch echt niet zo.

Quote;

Ingangen ARC, E-ARC, HDMI 2.0, HDMI 2.1, USB A
Uitgangen ARC, E-ARC, HDMI 2.0, HDMI 2.1, Hoofdtelefoon, Netwerk aansluiting, Optisch, USB

[ Voor 20% gewijzigd door Mr. Freeze op 20-11-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Mr. Freeze schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:47:
[...]

Leuk prijsje voor deze mooie tv, maar Smits claimt dat hij ook hdmi 2.1 heeft, is toch echt niet zo.

Quote;

Ingangen ARC, E-ARC, HDMI 2.0, HDMI 2.1, USB A
Uitgangen ARC, E-ARC, HDMI 2.0, HDMI 2.1, Hoofdtelefoon, Netwerk aansluiting, Optisch, USB
Sony had mij ook verteld dat er HDMI 2.1 op poort 3 zit, geen idee hoe ik dat kan testen, heb niks aangesloten erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

HereIsTom schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:06:
[...]

Sony had mij ook verteld dat er HDMI 2.1 op poort 3 zit, geen idee hoe ik dat kan testen, heb niks aangesloten erop.
HDMI 3 is eARC poort, daar gaat het geluid van TV naar receiver terug.

De betrokken medewerker heeft ernstig vergist. HDMI 2.1 heeft een paar leuke features voor next gen gamers, zolang je geen nieuwe xbox of playstation koopt zal je er weinig aan missen. (en anders wordt het gamen met een fixed 60fps)

@jap85 Of het zo slim is om van oled naar lcd terug te gaan? brr, moet er niet aan denken, dan maar maatje kleiner als prijs een issue is.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Freeze op 20-11-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:05
jap85 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:04:
De 65XH9005 is sinds gisteravond 200 in prijs gezakt, zou dit al met black Friday te maken hebben of een structurele prijsverlaging zijn?

Ik zat eigenlijk te kijken naar een AG8 ter vervanging van m'n AF8 die bij een verhuizing achterblijft voor de koper, maar moet zeggen dat de XH90 nu wel een erg interessant alternatief wordt. Zeker gezien de wat snellere SOC, HDMI 2.1 en de luxere remote. Beeldkwaliteit is voor mij ook goed genoeg, enige minpunt (voor mij dan) is dat ie wat wat dikker is maar of dat nou 900 euro waard is..
Heeft eerder met BF te maken.

Wanneer HDMI 2.1 geen must is zou ik eerdere naar de 65XG9505 kijken, deze tv heeft naast ook een snellere soc o.a. een hogere (piek)helderheid en betere anti-reflectiefilter vergeleken met de 65XH9005.
HereIsTom schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:06:
[...]

De medewerker heeft het niet helemaal goed uitgelegd of is niet volledig op de hoogte.

Eén of meerdere HDMI poorten beschikken bij verschillende Sony modellen inderdaad over een aantal HDMI 2.1 functionaliteiten waaronder eARC. Echter beschikken deze poorten niet over de volledige bandwidth van HDMI 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:55
is er iemand hier die een 55 of 65 A8 op voet heeft staan en voor mij kan opmeten hoeveel voet er aan de achterkant van het paneel uitsteekt ? ik heb de insteek de tv te kopen maar als die door de voet bijv 25cm van de muur afkomt is me dat veel te veel op mijn type meubel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:32
Mr. Freeze schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:15:
[...]
@jap85 Of het zo slim is om van oled naar lcd terug te gaan? brr, moet er niet aan denken, dan maar maatje kleiner als prijs een issue is.
Ja je hebt gelijk..Wellicht krijg ik daar spijt van en prijs is geen issue. Ik zie dat de A8 ook best wat extra features heeft tov AF8/AG8 dus denk ik dat gewoon daarvoor ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
RenaldoN schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:28:
is er iemand hier die een 55 of 65 A8 op voet heeft staan en voor mij kan opmeten hoeveel voet er aan de achterkant van het paneel uitsteekt ? ik heb de insteek de tv te kopen maar als die door de voet bijv 25cm van de muur afkomt is me dat veel te veel op mijn type meubel.
Zou iets van 12-13 cm moeten zijn volgens deze schema's: http://www.sonypremiumhome.com/premium-television/A8H.php (download de 'cutsheet')

Of uit de japanse handleiding (55 en 65" resp.):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ow_E8p5wKJzUIcTbnnd9TcADb5s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/p3XkmpFn4j4coAnnWfGKfxPr.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CxD25M7CifGx7ufNPkz7TIQE-U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/77Q6ZoViH4hDt8LwuLFJY4iu.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 20-11-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
apis29 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:09:
[...]

Zou iets van 12-13 cm moeten zijn volgens deze schema's: http://www.sonypremiumhome.com/premium-television/A8H.php (download de 'cutsheet')

Of uit de japanse handleiding (55 en 65" resp.):

[Afbeelding] [Afbeelding]
Thnx, dat plaatje was op de nederlandse site niet te vinden. Zojuist ook de lokale tvshop gebeld en ze hebben er daar ook 1 op Display staan dus die kunnen we ook even bezichtigen. als alles bevalt hebben we een mooie opvolger voor mijn 55W809C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vroeg zojuist Platte TV om een mooi aanbod voor 55XG9505, maar hij raadde toch aan de 55XH9299 te kiezen. Werd me voor een net iets betere prijs aangeboden dan waar ze nu voor staan.

Wat ik in elk geval wel jammer vind aan deze nieuwe tv’s zijn de voeten. Die zijn echt enorm, waardoor de tv behoorlijk naar voren komt op het kastje waar hij op komt te staan. Erg jammer, mijn vorige tv had een heerlijke smalle stabiele voet.

[ Voor 88% gewijzigd door THE_BASE op 21-11-2020 09:31 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMRMOJO
@Mr. Freeze : dank voor je respons. Blij dat ik niet de enige ben 😊. We zien wel wat het geeft. Wordt misschien met een volgende firmware update opgelost. Ik blijf Sony lastig vallen tot ze de noodzaak van een oplossing zien. Ook online gelezen dat LG er ook last van durft te hebben dus wisselen met ander merk ga ik ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:41:maar hij raadde toch aan de 55XH9299 te kiezen
Omdat? XH92 is gewoon de XH90, met luxere upgrades (afstandsbediening en volgens mij kan je hier de pootjes ook meer centraler plaatsen). XG95 blijft een beter toestel tenzij next gen gaming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

THE_BASE schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:41:
Ik vroeg zojuist Platte TV om een mooi aanbod voor 55XG9505, maar hij raadde toch aan de 55XH9299 te kiezen. Werd me voor een net iets betere prijs aangeboden dan waar ze nu voor staan.

Wat ik in elk geval wel jammer vind aan deze nieuwe tv’s zijn de voeten. Die zijn echt enorm, waardoor de tv behoorlijk naar voren komt op het kastje waar hij op komt te staan. Erg jammer, mijn vorige tv had een heerlijke smalle stabiele voet.
Hou er bij aanbevelingen van winkels altijd rekening mee dat ze dingen aanraden waar ze het liefste van af willen, of de meeste marge op zit. Die verkopers krijgen echt instructies om bepaalde types en merken zoveel mogelijk weg te zetten, al dan niet gepaard met een bonus bij behaalde aantallen.

Lees liever de aanbevelingen die je hier leest aangevuld met reviews op de betere sites en uiteraard die van Vincent Teoh.

edit: en wat houdt je tegen om eens te gaan kijken in een echte winkel ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Freeze op 21-11-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zojuist bij de winkel geweest en de medewerker begon direct over een duurder model. De XH9299 is wel een beter model dan de XH9005, maar scheelt niet veel.

Ik vind hem lastig: onze W805C doet het nog, is helaas wat traag met inschakelen en moet soms even de stekker er uit halen, maar blijft een mooie platte tv. De nieuwe hebben tevens een gigantische voet als je hem wilt neerzetten.

Wat de beste man ook vertelde is dat ik echt een nieuwe decoder moet (CI+ en 4K werken niet samen) en een HDMI 2.1 kabel. Dat kon hij aanbieden voor 40 euro in plaats van 90 euro.

Ik prik er gelukkig doorheen, zoveel marge geef je nooit zomaar weg. Maar wel in dubio of ik echt een nieuwe tv nodig heb...

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

THE_BASE schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:48:

Wat de beste man ook vertelde is dat ik echt een nieuwe decoder moet (CI+ en 4K werken niet samen) en een HDMI 2.1 kabel. Dat kon hij aanbieden voor 40 euro in plaats van 90 euro.
Vreselijk, dit soort onzin, en ze blijven het maar elke keer proberen.

Die 805 is zeker een nette tv, heb deze gehad in de 50" versie. Die kan je ook nog in je eentje optillen :-)

Wat ik ervaarde met de opvolger hier in huis (de XE9305) was dat local dimming echt blooming veroorzaakte en behalve judder ben ik daar ook gruwelijk allergisch voor. Nu heeft jouw 805 geen local dimming dus het effect ken je nog niet. Wellicht dat de door jouw genoemde types daar minder last van hebben, maar wees er wel op bedacht. Ga voor een oled, voor mijn part een LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:12:
[...]

Vreselijk, dit soort onzin, en ze blijven het maar elke keer proberen.

Die 805 is zeker een nette tv, heb deze gehad in de 50" versie. Die kan je ook nog in je eentje optillen :-)

Wat ik ervaarde met de opvolger hier in huis (de XE9305) was dat local dimming echt blooming veroorzaakte en behalve judder ben ik daar ook gruwelijk allergisch voor. Nu heeft jouw 805 geen local dimming dus het effect ken je nog niet. Wellicht dat de door jouw genoemde types daar minder last van hebben, maar wees er wel op bedacht. Ga voor een oled, voor mijn part een LG.
Dank voor het meedenken, daar heb ik wat aan.

Inderdaad nog tevreden met KDL-50W805C, dat was vier jaar geleden een één jaar oude high-end van Sony. Nog gekocht voor 829 euro’s. Ergens zonde om na vier jaar alweer aan een nieuwe tv te ‘moeten’, omdat Android TV niet meer geüpdatet wordt en daardoor het systeem traag is of de tv geen bron kan selecteren.

Ook bedankt voor je tips, wellicht nog een jaartje wachten tot OLED echt betaalbaar is. De voordeligste instap LG is nu 1077,- en de goede is 1299,-, net als een Sony. Maar dat vind ik teveel geld, dat krijg ik er hier niet doorheen na 4 jaartjes. :)

En van die instap LG hoor je weer wisselende ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

THE_BASE schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:22:
[...]

Dank voor het meedenken, daar heb ik wat aan.

Inderdaad nog tevreden met KDL-50W805C, dat was vier jaar geleden een één jaar oude high-end van Sony. Nog gekocht voor 829 euro’s. Ergens zonde om na vier jaar alweer aan een nieuwe tv te ‘moeten’, omdat Android TV niet meer geüpdatet wordt en daardoor het systeem traag is of de tv geen bron kan selecteren.

Ook bedankt voor je tips, wellicht nog een jaartje wachten tot OLED echt betaalbaar is. De voordeligste instap LG is nu 1077,- en de goede is 1299,-, net als een Sony. Maar dat vind ik teveel geld, dat krijg ik er hier niet doorheen na 4 jaartjes. :)

En van die instap LG hoor je weer wisselende ervaringen.
Dan was mijn 805 een jaartje ouder, die had nog geen Android TV. Maar een goede 50" vervangen door een 55" lcd is echt een te klein verschil, daar ben je te snel aan gewend. Gewoon door sparen joh, koop of een 65" lcd (minimaal) of een (vanaf) 55" oled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:27:
[...]

Dan was mijn 805 een jaartje ouder, die had nog geen Android TV. Maar een goede 50" vervangen door een 55" lcd is echt een te klein verschil, daar ben je te snel aan gewend. Gewoon door sparen joh, koop of een 65" lcd (minimaal) of een (vanaf) 55" oled.
Daar heb ik wat aan, op dit moment is 55" in huis wel een beetje de max. We hebben een hele grote woonkeuken beneden en een normale woonkamer boven. De kijkafstand is nog geen 3 meter. Maar zing het nog wel uit. Bedankt dat je het geld in mijn zak hebt gehouden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

THE_BASE schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:37:
[...]

Daar heb ik wat aan, op dit moment is 55" in huis wel een beetje de max. We hebben een hele grote woonkeuken beneden en een normale woonkamer boven. De kijkafstand is nog geen 3 meter. Maar zing het nog wel uit. Bedankt dat je het geld in mijn zak hebt gehouden. :)
Ze zijn er wel hoor, mensen die op 2,50m naar een 65" kijken. Lijkt me best relaxed film kijken. Zelf doe ik het ook met 55" op een meter of 3. Niks mis mee overigens. "Vroeger" deed ik het met een 37cm :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
Zit zelf op iets minder dan 2.50m van mn 65 inch, zou t denk ik zelfs nog kunnen met 77 inch op deze afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Wat een onzin verkopen ze weer, waarom zou 4K niet werken met een CI+ Module of een 2.0 kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
HereIsTom schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:56:
[...]

Wat een onzin verkopen ze weer, waarom zou 4K niet werken met een CI+ Module of een 2.0 kabel?
Ik begreep dat je voor 4K-beelden vanuit een decoder, een andere decoder nodig hebt. Daarnaast een HDMI 2.1 kabel omdat het toekomstbestendiger is. Buiten dat zou CI+ geen 4K doorgeven, ik heb geen idee of dat laatste zo is.

Alles bij elkaar hield het me tegen om een nieuwe tv te kopen. We zingen het nog wel eventjes uit met een mooie Sony met Full HD, 100hz en VA-paneel (wat dus nog prima is voor ons).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
@THE_BASE Zover ik weet is een CI+ module ervoor om TV zenders op je TV krijgen, en ik ken nog geen 1 zender die uitzendt in 4K.
En HDMI 2.1 is alleen voor 120Hz of hoger, wat heel soms voorkomt bij de nieuwste games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
HereIsTom schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:58:
@THE_BASE Zover ik weet is een CI+ module ervoor om TV zenders op je TV krijgen, en ik ken nog geen 1 zender die uitzendt in 4K.
En HDMI 2.1 is alleen voor 120Hz of hoger, wat heel soms voorkomt bij de nieuwste games.
Thanks. Wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar ben er vrijwel zeker van dat hij zei dat een CI+ module vervangen moet worden door Mediabox Next. Niet heel spannend dus, maar goed. Inmiddels besloten om onze huidige tv toch nog maar even echt op te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
@THE_BASE Wij hebben Ziggo Complete met alleen een CI+ module op een Sony AG9 4K TV ;)

[ Voor 14% gewijzigd door HereIsTom op 21-11-2020 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zojuist bij de winkel geweest en de medewerker begon direct over een duurder model. De XH9299 is wel een beter model dan de XH9005, maar scheelt niet veel.
De XH9299 is precies hetzelfde toestel, ze delen dan ook niet voor niets dezelfde pagina https://www.sony.nl/electronics/televisies/xh90-series Je krijgt er zoals gezegd enkel wel de luxere afstandsbediening bij en je kan de voetjes op twee posities instellen (maar dat kan zo te lezen al vanaf de XH9077):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbOmYnsZZJLGMgsqx4OkG_-9kVE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IF2qLMs8rE7S8D2oKiXc7cET.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Veertien14 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:10:
Zit zelf op iets minder dan 2.50m van mn 65 inch, zou t denk ik zelfs nog kunnen met 77 inch op deze afstand.
Dan kijk je zeker scheel?
Ik heb een 43inch boven op de slaapkamer. Mijn bed is 210cm plus nog een stuk ruimte dus ook +/- 250cm kijkafstand.
65 inch zou ik niet naar willen kijken op die afstand veel te dichtbij.
Bak licht in je ogen ongekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:13:
[...]

Dan kijk je zeker scheel?
Ik heb een 43inch boven op de slaapkamer. Mijn bed is 210cm plus nog een stuk ruimte dus ook +/- 250cm kijkafstand.
65 inch zou ik niet naar willen kijken op die afstand veel te dichtbij.
Bak licht in je ogen ongekend.
Vandaar ook dat instelling bioscoop een minimale helderheid heeft, kijkt dan toch wel lekker in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Laatst online: 21:13
Mogelijk kunnen jullie me helpen. Ik heb sinds eenn week een 55A8 en daarop aangesloten (had ik al langer) zit een nVidia Shield. Nu is die A8 zo fijn dat ik best zonder die Shield kan (mijn XE9005 was niet fijn qua snelheid).

Echter, als ik het homescreen van de TV bekijk t.o.v. het homescreen van de Shield dan lijkt de Shield een stuk kleurrijker te zijn, of de TV juist een stuk grauwer. De TV lijkt geen andere instelling toe te passen op de HDMI 2 poort van de Shield t.o.v. het beeld van de interne apps. In de Shield zelf valt volgens mij niet veel in te stellen. Op deze manier wil ik de Shield niet wegdoen, de TV lijkt gewoon te donker te zijn, maar tegelijk wil ik niet teveel spelen met de TV settings, omdat ik had verwacht dat het er beide gewoon hetzelfde uit zou zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
rscheper schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:05:
Mogelijk kunnen jullie me helpen. Ik heb sinds eenn week een 55A8 en daarop aangesloten (had ik al langer) zit een nVidia Shield. Nu is die A8 zo fijn dat ik best zonder die Shield kan (mijn XE9005 was niet fijn qua snelheid).

Echter, als ik het homescreen van de TV bekijk t.o.v. het homescreen van de Shield dan lijkt de Shield een stuk kleurrijker te zijn, of de TV juist een stuk grauwer. De TV lijkt geen andere instelling toe te passen op de HDMI 2 poort van de Shield t.o.v. het beeld van de interne apps. In de Shield zelf valt volgens mij niet veel in te stellen. Op deze manier wil ik de Shield niet wegdoen, de TV lijkt gewoon te donker te zijn, maar tegelijk wil ik niet teveel spelen met de TV settings, omdat ik had verwacht dat het er beide gewoon hetzelfde uit zou zien..
Je beeldinstellingen zijn poort-specifiek. Je zult dus toch even in de instellingen moeten duiken om het gelijk te trekken.

Je zou ook nog even kunnen kijken of je Shield altijd een HDR-signaal uitzend. Hoe dan ook moet je de instellingen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Wij hebben een CI+ module ontvangen met smartcard van Ziggo.
Maar krijg nog steeds dat zenders zijn gecodeerd, NPO1,2 en 3 doen het wel en ook 14 Ziggo Sport, maar bijv. de RTL zenders niet.
Vanmiddag nog 1,5 aan de telefoon gehangen met Ziggo, de smartcard is geactiveerd en de CI+ installatie handleiding diverse keren doorlopen, maar nog steeds geen resultaat.
Het gaat om de Sony AG9 TV, meer mensen dit probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:08
Alle zenders die je opnoemt zijn niet gecodeerd, en gebruiken de CI+ module dus niet. Zit de kaart er op de juiste manier in? Zit de module goed in de tv?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@guido66 Ja de kaart en de CI+ module er diverse keren in en uit gehad, maar heeft helaas niet geholpen.
Hij zegt ook als de module erin gaat dat ie ‘m ziet en wil dan de zenders gaan initialiseren, maar dan is het beeld weg en werkt het nog niet.

[ Voor 40% gewijzigd door HereIsTom op 23-11-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
HereIsTom schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:14:
@guido66 Ja de kaart en de CI+ module er diverse keren in en uit gehad, maar heeft helaas niet geholpen.
Hij zegt ook als de module erin gaat dat ie ‘m ziet en wil dan de zenders gaan initialiseren, maar dan is het beeld weg en werkt het nog niet.
en heb je de zenders ook opnieuw laten zoeken ?
staat me iets bij dat ze voor de gecodeerde en normale zenders 2 verschillende frequenties gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@RenaldoN Ja net opnieuw met Ziggo gebeld en TV terug gezet naar fabrieksinstellingen en installatie opnieuw gedaan, zenders opnieuw gezocht en kaart er weer in, “Bezig met authenticatie’, dit zou volgens Ziggo na 15 minuten moeten werken, maar helaas hij staat nog steeds op “Bezig met authenticatie”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Moet je niet gewoon zoeken met die kaart er in?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
PaT schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:19:
Moet je niet gewoon zoeken met die kaart er in?
Nee volgens Ziggo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

HereIsTom schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:14:
Dus met bedrukte kant naar de muur toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Laatst online: 21:34
Nou sinds donderdag in het bezit van een 75 inch 9096 rakker.....

In eerste instantie is het echt even wennen aan het formaat , ik zit op 3.5 meter van de TV vandaan , maar het went echt snel.

De TV bevalt , na wat tweaken aan de instellingen, erg goed. Wel meteen via een USB stick de laatste firmware erop gezet in afwachting van de PS5 die vrijdag kwam.

En ik had een lang weekend vrij, dus de tijd om alles eens op het gemak te bekijken , in te stellen en uit te proberen.

De TV staat nu via ARC aangesloten op een Marantz receiver en de randapparatuur, PS5 en Apple TV, hangen nu aan de TV.

Mochten er vragen over dit toestel dan hoor ik het graag dan doe ik mijn best er een zinnig antwoord op te geven ..

edit: Je moet alles we zien in het licht dat dit een FALD Led TV (geen oled) is dus heel soms zie ik wat lichte blooming. Als je de local dimming op low/medium zet en de gamma op -1 dan kom het bijna niet voor tijdens normaal film / tv kijken. Je ziet het wel als je bv van die waarschuwingen van "16+ of geweld" in je zwarte balk geprojecteerd krijgt. Ik heb zelfs al zitten kijken met de local dimming op off . En ook dat is al erg goed, het contrast op deze TV is zonder local dimming al vaak beter dan andere tv's met local dimming aan.

[ Voor 40% gewijzigd door oldsmelly op 25-11-2020 09:07 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week ben ik de gelukkige eigenaar van de 55XH95, ik kom van de 55XE9005 af. Deze is net buiten garantie (3 jaar) helaas defect gegaan. Viel uit en rode led bleef knipperen, alleen een stekker uit het stopcontact hielp dan nog. Vervolgens hebben ze het moederbord vervangen en de problemen werden erger. Uiteindelijk onder garantie de tv omgeruild naar de 55XH95.

Maar wat een verschil met de vorige televisie! Door de hogere nits en de x1 ultimate processor maakt dit toch wel de ultieme tv (alleen jammer dat er geen hdmi 2.1. features op zitten, behalve E-ARC dan). Ik heb er een Nvidia Shield, ps3, ps4 en xbox one op zitten. Maar zelfs ps3 spellen zien er zoveel beter uit op deze tv. Ik had nooit gedacht dat er zoveel verschil kon zitten in 3 generaties tv's. Ik kan deze tv echt iedereen aanraden! Overigens na lang bellen toch een nette oplossing van Sony om de tv buiten garantie om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rscheper schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:05:

Elke ingang (dus ook interne apps) hebben eigen beeld instellingen. Dus je moet alles apart instellen, je kan dan het beste even wat foto's maken van de instellingen die je hebt op HDMI 2 en deze op dezelfde manier instellen bij je interne app's. Dit moet het probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:40:
[...]

Ik begreep dat je voor 4K-beelden vanuit een decoder, een andere decoder nodig hebt. Daarnaast een HDMI 2.1 kabel omdat het toekomstbestendiger is. Buiten dat zou CI+ geen 4K doorgeven, ik heb geen idee of dat laatste zo is.

Alles bij elkaar hield het me tegen om een nieuwe tv te kopen. We zingen het nog wel eventjes uit met een mooie Sony met Full HD, 100hz en VA-paneel (wat dus nog prima is voor ons).
4K met de ingebouwde DVC-C tuner kan wel, echter het is nog de vraag of Ziggo dit gaat ondersteunen. Ze hebben eerder wel 4k via DVB-C aangeboden, maar ook via IPTV. https://www.totaaltv.nl/n...maar-online-in-huiskamer/

Als ze IPTv in de toekomst gaan gebruiken voor 4K dan zal je inderdaad niks hebben aan de DVB-C tuner. Echter is het technisch wel gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HereIsTom schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:10:
@THE_BASE Wij hebben Ziggo Complete met alleen een CI+ module op een Sony AG9 4K TV ;)
Maar je hebt met de CI+ module nu geen 4k. Ziggo biedt dit alleen via de mediabox next aan via IPTV op dit moment. En niet via DVB-C. Dus het klopt wel als je 4K tv wilt bij Ziggo heb je dus een andere decoder nodig en kan je niet gebruik maken van DVB-C op dit moment. (Al is het wel technisch mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Laatst online: 21:13
Bedankt! Ik ga even spelen met de instellingen.

Andere vraag: ik zie, ongeacht of ik de Xbox, Shield of interne apps gebruik, aan de onderkant een strook zwart over waar geen beeld komt, aan de bovenkant komt het beeld netjes tot de rand van de tv. De 'screen' settings zijn overal greyed out helaas.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_pL92KpPDnepvjut8jnioApduc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2lhbiEt52544781TlaYYNVJB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FK_I9G0g652opglm7Smsxu7UL1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1FIjFEr5BNZfprzHdvhZutm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Mr. Freeze schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:06:
[...]

Dus met bedrukte kant naar de muur toe?
Ja inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rscheper schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:19:

Andere vraag: ik zie, ongeacht of ik de Xbox, Shield of interne apps gebruik, aan de onderkant een strook zwart over waar geen beeld komt, aan de bovenkant komt het beeld netjes tot de rand van de tv. De 'screen' settings zijn overal greyed out helaas.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mis je ook echt beeld? Dus als je de film op een andere tv afspeelt mis je een stuk van onderin? Of is het beeld gewoon verder omhoog geschoven? Als je echt beeld mist lijkt het erop dat het onderste deel van de pixels niet werken. Kan ook kalibratie van het scherm zijn, al vraag ik het mij af of je hier zelf bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:12:
[...]

4K met de ingebouwde DVC-C tuner kan wel, echter het is nog de vraag of Ziggo dit gaat ondersteunen. Ze hebben eerder wel 4k via DVB-C aangeboden, maar ook via IPTV. https://www.totaaltv.nl/n...maar-online-in-huiskamer/

Als ze IPTv in de toekomst gaan gebruiken voor 4K dan zal je inderdaad niks hebben aan de DVB-C tuner. Echter is het technisch wel gewoon mogelijk.
Gaat mij er om dat het beeld wel beter is, maar als de content mager is, heb ik er niet veel aan. We kijken veel lineaire tv, ook wel via Videoland of NPO Plus. Maar als tv-series niet 4K hebben dan heeft het niet veel haast. Netflix kijken we zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:32:
[...]

Gaat mij er om dat het beeld wel beter is, maar als de content mager is, heb ik er niet veel aan. We kijken veel lineaire tv, ook wel via Videoland of NPO Plus. Maar als tv-series niet 4K hebben dan heeft het niet veel haast. Netflix kijken we zelden.
Videoland en NPO bieden sowieso geen 4k aan. Netflix wel, alleen dat kijk je amper. Het aanbod van lineaire tv is ook zeer beperkt op dit moment. Volgens mij maar 1 kanaal op Ziggo. Ik denk dat NPO ook niet zomaar gaat omschakelen naar 4K. De investeringen die ze moeten doen in apparatuur is te hoog om dat rendabel te maken. Beste manier om 4K te kijken op dit moment is via een 4K bluray. 4K op streaming diensten is ook van matige kwaliteit vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

rscheper schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:19:

Andere vraag: ik zie, ongeacht of ik de Xbox, Shield of interne apps gebruik, aan de onderkant een strook zwart over waar geen beeld komt, aan de bovenkant komt het beeld netjes tot de rand van de tv. De 'screen' settings zijn overal greyed out helaas.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is waarschijnlijk het gebied waar een paar sensors zitten, net zoals een notch op een telefoon. Mijn TV heeft het ook, een strook van een cm ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Freeze schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:36:
[...]

Dat is waarschijnlijk het gebied waar een paar sensors zitten, net zoals een notch op een telefoon. Mijn TV heeft het ook, een strook van een cm ofzo.
Ik zie het nu ook op de officiële website van Sony

https://www.sony.nl/electronics/televisies/af8-series

Daar zie je ook een zwarte strook aan de onderkant van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:35:
[...]

Videoland en NPO bieden sowieso geen 4k aan. Netflix wel, alleen dat kijk je amper. Het aanbod van lineaire tv is ook zeer beperkt op dit moment. Volgens mij maar 1 kanaal op Ziggo. Ik denk dat NPO ook niet zomaar gaat omschakelen naar 4K. De investeringen die ze moeten doen in apparatuur is te hoog om dat rendabel te maken. Beste manier om 4K te kijken op dit moment is via een 4K bluray. 4K op streaming diensten is ook van matige kwaliteit vind ik zelf.
Ben gewoon enorm tevreden over het VA-paneel in mijn W805C. Hij kan dan wel 4 jaar oud zijn en Android TV is wat verouderd, maar het paneel is superfijn in mijn optiek.

Als ik dan over ga dan kan ik beter voor een grotere stap gaan, het is alleen jammer dat alleen Philips zo slim is 58" te bieden, dat zou een ideaal formaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:15:
[...]

Maar je hebt met de CI+ module nu geen 4k. Ziggo biedt dit alleen via de mediabox next aan via IPTV op dit moment. En niet via DVB-C. Dus het klopt wel als je 4K tv wilt bij Ziggo heb je dus een andere decoder nodig en kan je niet gebruik maken van DVB-C op dit moment. (Al is het wel technisch mogelijk)
Welke zenders zijn er dan in 4K, ik ken ze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HereIsTom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:52:
[...]

Welke zenders zijn er dan in 4K, ik ken ze niet?
https://www.totaaltv.nl/n...t-4k-ultra-hd-aanbod-uit/

Love nature, alleen via iptv en niet via dvb-c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:41:
[...]

Ben gewoon enorm tevreden over het VA-paneel in mijn W805C. Hij kan dan wel 4 jaar oud zijn en Android TV is wat verouderd, maar het paneel is superfijn in mijn optiek.

Als ik dan over ga dan kan ik beter voor een grotere stap gaan, het is alleen jammer dat alleen Philips zo slim is 58" te bieden, dat zou een ideaal formaat zijn.
Ik ken het scherm. Die heb ik ook gehad. De nieuwe serie xh90 xh95 heeft ook een va paneel. Ik heb nu de 55xh95 en dat is echt een wereld van verschil. Ook als je alleen maar hd content kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcc90
  • Laatst online: 12-05 22:59
Hopen dat de Sony 49xh95 nog gaat dalen in prijs met black friday? Zien jullie dat gebeuren? Of is er een te grote run op tv’s en zal het tegenvallen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcc90 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:14:
Hopen dat de Sony 49xh95 nog gaat dalen in prijs met black friday? Zien jullie dat gebeuren? Of is er een te grote run op tv’s en zal het tegenvallen dit jaar.
Die is toch al in prijs omlaag gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcc90
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:19:
[...]

Die is toch al in prijs omlaag gegaan?
True, maar zal dat niet nog een stapje lager kunnen of moet ik het hier mee doen? Sorry ben echt een leek. Haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tcc90 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:36:
[...]

True, maar zal dat niet nog een stapje lager kunnen of moet ik het hier mee doen? Sorry ben echt een leek. Haha!
In april was die 1399 euro. 949 euro vind ik dan een nette prijs. Lager gaat het met black friday niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ok maar liefst 1 zender in 4K, ik denk dat het net is als bij 3D TV, dat zou toen ook snel komen, maar is ook weer snel overgewaaid. Dus voordat er meerdere TV zenders in 4K komen zijn we weer 10 jaar verder 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:03:
[...]

Ik ken het scherm. Die heb ik ook gehad. De nieuwe serie xh90 xh95 heeft ook een va paneel. Ik heb nu de 55xh95 en dat is echt een wereld van verschil. Ook als je alleen maar hd content kijkt.
Dank, gewoon stom van me, ik dacht dat er veel meer 4K content was na al die jaren.

Voor nu gaan we nog een tijdje verder met de huidige tv, er komen in maart vast ook weer leuke actie als het eventueel toch moet. Zo heilig is Black Friday ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HereIsTom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:04:
[...]

Ok maar liefst 1 zender in 4K, ik denk dat het net is als bij 3D TV, dat zou toen ook snel komen, maar is ook weer snel overgewaaid. Dus voordat er meerdere TV zenders in 4K komen zijn we weer 10 jaar verder 😉
Het ging vooral of 4k via dvb-c mogelijk was. Het lijkt erop dat ziggo voor iptv kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toch maar even eigenwijs geweest, kon het niet laten: bij Coolblue een Tweedekans (alleen beschadigde doos) gevonden van de Sony KD-55XH9005 voor 799 euro. Zo voordelig denk ik niet snel een goede vervanger voor mijn tv te vinden.

Dat leek me een mooi moment om het toch maar te doen. Volgens Coolblue komen ze het ook weer ophalen, mocht ik toch niet tevreden zijn. Ben benieuwd, ik zal mijn ervaring met jullie delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:32:
Toch maar even eigenwijs geweest, kon het niet laten: bij Coolblue een Tweedekans (alleen beschadigde doos) gevonden van de Sony KD-55XH9005 voor 799 euro. Zo voordelig denk ik niet snel een goede vervanger voor mijn tv te vinden.

Dat leek me een mooi moment om het toch maar te doen. Volgens Coolblue komen ze het ook weer ophalen, mocht ik toch niet tevreden zijn. Ben benieuwd, ik zal mijn ervaring met jullie delen.
Kijk dat is een goede prijs! Ben erg benieuwd wat je er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:35:
[...]

Ik ook, volgens mij is het sowieso gewoon een goede tv, maar Sony zelf noemt het een ‘middenklasser’. Zo voelt het voor mij in elk geval niet.

Wat ik een groot voordeel vind is dat ik deze keer een model van dit jaar heb gekocht voor een goede prijs. Vorige keer voor meer geld een model van een jaar eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 05:56
THE_BASE schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:32:

Bij Art and Craft of Krëfel in BE is dit standaard €799 tijdens BF.

Ik heb vandaag de KD-55XH9299 ontvangen maar ik heb een probleem met casten. Casten naar YouTube of Netflix werkt perfect. Screencasten ook. Maar casten met de gallerij app van Oneplus of de Stremio app lukt helemaal niet. Ik krijg telkens de error: "error action stop failed. 500 internal server error".

Op de Sony site staat er dat je dan de app Chromecast built-in even de cache moet verwijderen, disablen en terug enablen. Die app vind ik nergens terug tussen de systeemapps. Enig idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gines schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:54:
[...]

Zag ik langs komen, maar koop liever bij Coolblue met een beschadigde doos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gines schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:54:
[...]

Ik heb vandaag de KD-55XH9299 ontvangen maar ik heb een probleem met casten. Casten naar YouTube of Netflix werkt perfect. Screencasten ook. Maar casten met de gallerij app van Oneplus of de Stremio app lukt helemaal niet. Ik krijg telkens de error: "error action stop failed. 500 internal server error".

Op de Sony site staat er dat je dan de app Chromecast built-in even de cache moet verwijderen, disablen en terug enablen. Die app vind ik nergens terug tussen de systeemapps. Enig idee wat ik verkeerd doe?
Vreemd, bij mij heet de app "chromecast build in"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:40:
[...]

Vreemd, bij mij heet de app "chromecast build in"
Zeer raar ja, ik heb wel de app Chromecast shell of zo iets, maar niet de built-in. Moet je die ergens nog downloaden vooraleer je kan casten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gines schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:19:
[...]

Zeer raar ja, ik heb wel de app Chromecast shell of zo iets, maar niet de built-in. Moet je die ergens nog downloaden vooraleer je kan casten?
Nee die is standaard geïnstalleerd. Dus als het goed is moet je die wel terug kunnen vinden bij systeem apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:24:
[...]

Nee die is standaard geïnstalleerd. Dus als het goed is moet je die wel terug kunnen vinden bij systeem apps
Dit is wat er bij mij staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUuJaYIBUa8NbItijydTbRSBlMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zy36YUoz4Apuqx7VfD1Ht16N.jpg?f=fotoalbum_large

Dus bij u staat er effectief chromecast built-in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gines schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:50:
[...]

Dit is wat er bij mij staat:
[Afbeelding]

Dus bij u staat er effectief chromecast built-in?
Zeg maar je hoor ;-) klopt helemaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gN4RJhSz6zKeEXpt4JIbDUr1_SA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AoJoH8PcH5DJnbo4Pjk4unkm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gines
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:56:
[...]

Zeg maar je hoor ;-) klopt helemaal:

[Afbeelding]
Bedankt voor de update. In België zeggen we sneller u in het plaatselijk dialect wat eigenlijk je betekent, maar ik snap de verwarring! :P

Ik heb de app eens opgezocht in de play store en daar moest ik een update uitvoeren. De app is dus effectief geïnstalleerd maar vind het nergens terug. Na de update staat die er nog steeds niet tussen. Ik krijg nu wel de melding om de tv software up te daten, dus zal dat eerst eens proberen.

Edit: het werkt nu! Door de update is deze hernoemd naar Chromecast built in en is deze 126MB. Ook casten met stremio werkt nu goed. Enkel casten met de gallerij app van Oneplus werkt het niet, maar dan gebruik ik wel Google Photos. Thanks voor de hulp.

[ Voor 13% gewijzigd door Gines op 25-11-2020 23:27 . Reden: Update van tv afgerond. ]

• charnpo
  • Laatst online: 20-10-2024
Hi, heeft iemand ervaring met het aanschaffen van een Sony Bravia in bijvoorbeeld Duitsland? Op Mediamarkt.de staat een 55" XH9505 te koop voor een prijs van €1071. Dat is al gauw minimaal €100+ goedkoper t.o.v. concurrenten...
Begreep dat bij Samsung TVs er allerlei wijzigingen gedaan moeten worden in regio settings om het compatibel te maken met bijv. Ziggo of Telenet. Is dat bij Sony ook het geval, of zijn deze per continent geconfigureerd en volstaat een Europees model?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAwtx5Mt_0252ijpuuQH2gusWa4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FEfRMceBPMIhWtzkpOvVxf7d.png?f=fotoalbum_large

• THE_BASE
  • Niet online
charnpo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 00:57:
Hi, heeft iemand ervaring met het aanschaffen van een Sony Bravia in bijvoorbeeld Duitsland? Op Mediamarkt.de staat een 55" XH9505 te koop voor een prijs van €1071. Dat is al gauw minimaal €100+ goedkoper t.o.v. concurrenten...
Begreep dat bij Samsung TVs er allerlei wijzigingen gedaan moeten worden in regio settings om het compatibel te maken met bijv. Ziggo of Telenet. Is dat bij Sony ook het geval, of zijn deze per continent geconfigureerd en volstaat een Europees model?
De vraag heb ik eens gesteld en begreep dat een CI+ niet zou werken. Geen idee of dat nog zo is.

Het belangrijkste vind ik de garantie als er iets is. Als je dicht bij de grens woont is het niet zo’n punt. Bovendien moet je nog altijd in quarantaine als je naar Duitsland reist. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb er niet zoveel mee, maar volgens mij is precies vandaag de 4K120-update voor PS5 uitgebracht:

https://www.sony.nl/elect...xh9005/downloads/00017073

Voordelen en verbeteringen
  • Introductie van de Apple TV-app.
  • Ondersteunt 4k120 Hz-signalen voor PS5™.
  • Ondersteunt eARC.
  • Introductie van een nieuwe functie voor ouderlijk toezicht die de schermtijd kan beperken.
  • Lost een probleem op waarbij zenders na het wijzigen van de zendervolgorde vanzelf verwisselen.
  • Oplossing voor een probleem waarbij de tv onverwacht opnieuw wordt opgestart.
  • Oplossing voor een probleem waarbij een klikkend geluid klonk terwijl de tv in de stand-bymodus stond.
  • Oplossing voor en probleem dat kort een zwart scherm veroorzaakte wanneer aangesloten op een gameconsole.
  • Oplossing voor en probleem dat een wazig tv-beeld veroorzaakte bij gebruik van de 4K120Hz-resolutie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

THE_BASE schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:07:
Ik heb er niet zoveel mee, maar volgens mij is precies vandaag de 4K120-update voor PS5 uitgebracht:

https://www.sony.nl/elect...xh9005/downloads/00017073

[
Dankzij jouw post zie ik dat er voor meerdere tv's updates zijn, waaronder ook de mijne, een AG9.

Gaan we maar eens proberen dan :-)

Verbetert de gebruikersinterface van de volgende items (voor betreffende modellen uit 2018, 2019 en 2020):
Help-scherm
Tv- en meldingenmenu's
Lijst met opgenomen titels
Zenderinstelling
Visuele uitleg van de beeldinstellingen
Uitgebreide ondersteuning voor spraakopdrachten
Ondersteunt 4K-120 Hz-signaal voor PS5™ (ZG9-model)
Introduceert de Apple TV-app
Introduceert een nieuwe kinderslotfunctie die de schermtijd kan beperken
Introduceert het automatisch toevoegen van veelgebruikte apps/instellingen aan het menu Ingangen en Snelle instellingen
Hiermee voegt u snelkoppelingen toe aan Snelle instellingen
Introduceert de YouView-toepassing voor de modellen uit 2018 en 2019 in (uitsluitend) het Verenigd Koninkrijk (reeds beschikbaar op de van toepassing zijnde modellen uit 2020)
Verbetert de bruikbaarheid van via HDMI aangesloten apparaten
Maakt bediening van settopbox mogelijk met de meegeleverde afstandsbediening van de tv (modellen uit 2018 en 2019 - al beschikbaar op de betreffende modellen van 2020; beschikbaarheid afhankelijk van regio en model)
Lost een probleem op waarbij zenders na het wijzigen van de zendervolgorde vanzelf verwisselen
Oplossing voor een probleem waarbij er geen geluid uit de OPTICAL OUT-uitgang komt nadat het apparaat opnieuw is aangesloten op de netspanning
Oplossing voor een probleem bij OLED-modellen, waar de screensaver soms wordt geactiveerd tijdens het kijken naar HbbTV-content
Lost een netwerkfout op die wordt veroorzaakt door een onjuiste tijdsinstelling in het systeem
Oplossing voor een probleem waarbij het Dolby Atmos-geluid soms vervormd is
Lost een probleem op waarbij de standaard-DNS altijd op een specifieke waarde is ingesteld
Oplossing voor een probleem in Nederland waarbij teletekst niet kon worden gebruikt of verdween
Verbetert de compatibiliteit met CA-modules die worden gebruikt in services voor betaaltelevisie (modellen uit 2018 en 2019)
Oplossing voor een probleem waarbij het geluid regelmatig wegvalt tijdens het bekijken van content via streaming-apps, bij gebruik van Soundbars die zijn aangesloten via HDMI ARC
Oplossing voor een probleem waarbij de video even vastloopt tijdens het kijken van content via streaming-apps

edit: check, tevens een update voor de afstandsbediening komt er achteraan. Apple TV app is mooi in 4K HDR DV. Dat vroeg ik me eigenlijk wel af.

Update vanaf usb gaat best snel, het bestand wat wordt gedownload is dubbel gezipt, dus 1 x uitpakken en zip bestand op stick zetten, rest wijst zich vanzelf.

edit 2: Het nieuwe instellingen menu voor beeld is wel even wennen. Het is nogal een geschuif geworden van iconen, plaatjes en sliders. Je moet er van houden denk ik.

[ Voor 82% gewijzigd door Mr. Freeze op 26-11-2020 11:10 ]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zijn er hier eigenlijk al eigenaren van de 48A9? Ik heb mijn zinnen gezet op een 48 inch oled voor 'ooit' en ben benieuwd wat de ervaringen zijn.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
Shit,

Zag vanochtend bij expert.de een KD-49XH8599 staan voor 720, maar nu is die weer 999 :(.

Ik ben zelf in de markt voor hier thuis. Die 100Hz tv's kijken toch wel erg fijn weg... vrouw is er helemaal weg van :X.

Het wordt die XH8599 of een 8596. Even afwachten of er morgen nog ergens een gruwelijke aanbieding te krijgen is.

• tcc90
De_Bastaard schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:11:
Shit,

Zag vanochtend bij expert.de een KD-49XH8599 staan voor 720, maar nu is die weer 999 :(.

Ik ben zelf in de markt voor hier thuis. Die 100Hz tv's kijken toch wel erg fijn weg... vrouw is er helemaal weg van :X.

Het wordt die XH8599 of een 8596. Even afwachten of er morgen nog ergens een gruwelijke aanbieding te krijgen is.
Expert heeft idd goede deals! Ik hoop dat ze de 49xh95 nog wat naar beneden gooien. Succes morgen

• charnpo
  • Laatst online: 20-10-2024
THE_BASE schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:33:
[...]

De vraag heb ik eens gesteld en begreep dat een CI+ niet zou werken. Geen idee of dat nog zo is.

Het belangrijkste vind ik de garantie als er iets is. Als je dicht bij de grens woont is het niet zo’n punt. Bovendien moet je nog altijd in quarantaine als je naar Duitsland reist. ;)
Dat CI+ niet werkt is niet een ramp, dat gebruik ik vandaag ook niet en volgens mij worden veel functionaliteiten niet ondersteund t.o.v. een mediabox? Garantie is inderdaad wel een punt, grens is niet helemaal om de hoek (ong. uurtje). Als het maar een paar tientjes is is dat inderdaad niet de moeite. Maar een paar weken geleden stond 'ie voor €999 op de Mediamarkt website, dat scheelt ruim 200/300eur tov gangbare prijzen in NL of BE.

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:35:
[...]
Een korte review: de tv is qua snelheid en beeld een verbetering ten opzichte van onze 4 jaar oude W805C. Maar het wow-gevoel kreeg ik er niet van. Wellicht heb ik er teveel van verwacht.

Ik heb op de TV Netflix opgestart en een serie bekeken in 4K. Helemaal super natuurlijk. Normaal tv kijken of Videoland is geen grote verbetering.

Het formaat van 55” bevalt me wél, maar niet in combinatie met de flinke poten onder de tv. Daarbij is de bekabeling niet netjes weg te werken, al helemaal niet doordat de tv vrij hoog op zijn poten staat. Duidelijk een tv om aan de muur te hangen. Ook jammer dat de bekabeling aan de linker zijde zit. Als wij de kamer inlopen is dat het eerste wat we zien.

Ons gevoel zei dat we het niet moeten doen. Er is te weinig verschil met de oude tv, behalve het formaat. Maar met 50” kunnen we nog steeds leven.

Verwijderd

THE_BASE schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:06:
[...]

Een korte review: de tv is qua snelheid en beeld een verbetering ten opzichte van onze 4 jaar oude W805C. Maar het wow-gevoel kreeg ik er niet van. Wellicht heb ik er teveel van verwacht.

Ik heb op de TV Netflix opgestart en een serie bekeken in 4K. Helemaal super natuurlijk. Normaal tv kijken of Videoland is geen grote verbetering.

Het formaat van 55” bevalt me wél, maar niet in combinatie met de flinke poten onder de tv. Daarbij is de bekabeling niet netjes weg te werken, al helemaal niet doordat de tv vrij hoog op zijn poten staat. Duidelijk een tv om aan de muur te hangen. Ook jammer dat de bekabeling aan de linker zijde zit. Als wij de kamer inlopen is dat het eerste wat we zien.

Ons gevoel zei dat we het niet moeten doen. Er is te weinig verschil met de oude tv, behalve het formaat. Maar met 50” kunnen we nog steeds leven.
4K is ook niet wat het grote verschil maakt. HDR is iets wat veel meer verschil maakt. Heb je dit ook getest? Hier zit namelijk een enorm verschil t.o.v. een Full HD televisie.

Met normaal televisie kijken zal je geen groot verschil zien qua resolutie. Omdat het 1080I blijft en geen 4K. Overigens kan je wel veel spelen met de instellingen van de televisie. Je kan bijvoorbeeld ook HDR toevoegen aan bestaande uitzendingen zonder dat ze het ondersteunen (dynamic range).

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:10:
[...]

4K is ook niet wat het grote verschil maakt. HDR is iets wat veel meer verschil maakt. Heb je dit ook getest? Hier zit namelijk een enorm verschil t.o.v. een Full HD televisie.

Met normaal televisie kijken zal je geen groot verschil zien qua resolutie. Omdat het 1080I blijft en geen 4K. Overigens kan je wel veel spelen met de instellingen van de televisie. Je kan bijvoorbeeld ook HDR toevoegen aan bestaande uitzendingen zonder dat ze het ondersteunen (dynamic range).
Ik heb inderdaad wel 4K HDR gezien via YouTube en is indrukwekkend. Heb geen HDR toegevoegd aan 'ik noem maar wat' een aflevering van mijn favoriete serie.

Misschien ben ik een pietlut, maar hetgeen mij en mijn partner het meest stoorde was dat de tv erg ver van de muur komt te staan door de lange poten. Zonde, onze huidige tv is ontzettend dun in mijn ogen, zelfs de voet is erg smal.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
tcc90 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:05:
[...]

Expert heeft idd goede deals! Ik hoop dat ze de 49xh95 nog wat naar beneden gooien. Succes morgen
Thanks. Ik zie wel dat die Sony nu net bij BCC nog eens wat in prijs verlaagd is, naar 799. Goedkoper gaat die morgen niet worden hoor, anders vreet ik een bezem.

• HereIsTom
Mr. Freeze schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:23:
[...]

Dankzij jouw post zie ik dat er voor meerdere tv's updates zijn, waaronder ook de mijne, een AG9.

Gaan we maar eens proberen dan :-)

edit: check, tevens een update voor de afstandsbediening komt er achteraan. Apple TV app is mooi in 4K HDR DV. Dat vroeg ik me eigenlijk wel af.

Update vanaf usb gaat best snel, het bestand wat wordt gedownload is dubbel gezipt, dus 1 x uitpakken en zip bestand op stick zetten, rest wijst zich vanzelf.

edit 2: Het nieuwe instellingen menu voor beeld is wel even wennen. Het is nogal een geschuif geworden van iconen, plaatjes en sliders. Je moet er van houden denk ik.
Update hij dan niet automatisch via netwerk?

• HereIsTom
PaT schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:38:
Zijn er hier eigenlijk al eigenaren van de 48A9? Ik heb mijn zinnen gezet op een 48 inch oled voor 'ooit' en ben benieuwd wat de ervaringen zijn.
Waarom de 48”?
De Sony 55AG9 is in de aanbieding en nu dus goedkoper dan de 48A9.
Wij zijn zeer tevreden met de AG9 _/-\o_

https://www.smitsarnhem.n...elevisies/oled/55ag9-oled

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

HereIsTom schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:01:
[...]

Waarom de 48”?
De Sony 55AG9 is in de aanbieding en nu dus goedkoper dan de 48A9.
Wij zijn zeer tevreden met de AG9 _/-\o_

https://www.smitsarnhem.n...elevisies/oled/55ag9-oled
Omdat een 48 inch net wat beter past op ons meubeltje en wij daarnaast niet perse mee gaan in de "meer is beter" trend van tegenwoordig. Prijs interesseert mij in zoverre niet zoveel aangezien het een "grote" aanschaf is waar ik waarschijnlijk 10 jaar mee doe. Ik weet dat de 48 inch duurder is (en waarom dat is) en daar heb ik mij bij neergelegd.

Overigens is de verwachting dat met een paar jaar de 48 inch schermen wel goedkoper worden als ze niet meer qua productie afhankelijk zijn van de 77 inch schermen

[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 26-11-2020 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

HereIsTom schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:53:
[...]

Update hij dan niet automatisch via netwerk?
Vast wel,maar de netwerk update komt misschien wel pas over twee maanden beschikbaar.

Verwijderd

Mr. Freeze schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:11:
[...]

Vast wel,maar de netwerk update komt misschien wel pas over twee maanden beschikbaar.
Bij mij is de update er al via het netwerk.

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:11:
[...]

Bij mij is de update er al via het netwerk.
O, dat is mooi. Mijn ervaringen uit het verleden zijn dat er een behoorlijke tijd overheen kan gaan. Misschien is er iets veranderd bij Sony in dat beleid.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste