Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

G_Dragon schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:59:
Ben net gebeld door de technische dienst van Sony met de mededeling dat de oorzaak van het probleem is gevonden en dat hier snel een update voor komt. Ze hebben het probleem 23 juli gevonden in de software van de voeding, dat veroorzaakt het 6 keer knipperende rode lampje.
Nette reactie. Nu maar hopen dat die update snel komt voor je.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

PaT schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:30:
[...]

Nette reactie. Nu maar hopen dat die update snel komt voor je.
Ja precies, het is al een geruststelling dat het geen hardware fout is.
En er is een oplossing gevonden voor de tijd zodat deze via het netwerk update en niet via broadcoast.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23
Wat is die oplossing? Komt die in de vorm van een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt2k3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-06 22:48
mr.DJ95 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:43:
Inmiddels hangt mijn KD75XH9096 nu een kleine 2 weken. Bevalt enorm goed en is een mega upgrade geweest ten opzichte van mijn Phillips 65PUS7354. Heeft mij buiten de aanschaf ook een bosje bloemen gekost voor de bnaas in huis, ze vond 75inch wel erg groot.

[URL="https://tweakers.net/i/bm4VaYtvq2U1QxDRiZn7yF6ZS0g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j8pD7u5UoAwsly49Mrum5jI7.jpg?f=user_large",,"1"[Afbeelding][/URL]

Prijs? Kwil de zelfde kopen laagste prijs dat ik kon vinden was 1900 euro zonder transport

Mocht er iemand vragen hebben over dit toestel let me know. Wellicht dat ik kan helpen.

P.s. Let niet op de rest van de ruimte, we zijn net verhuisd en hebben nog genoeg te doen.
Prijs? Kwil de zelfde kopen laagste prijs dat ik kon vinden was 1900 euro zonder transport

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

tiguan schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:35:
Wat is die oplossing? Komt die in de vorm van een update?
Oh sorry zie uw bericht net pas, misschien handig om mij de volgende keer te quoten of te taggen?
Dan krijg ik namelijk een melding.

De fix voor datum en tijd is heel simpel :)

- Ontkoppel de HDMI van je Ziggo/KPN tv box .
- Factory Reset de tv.
- Kies als land Belgie.
- Als je klaar bent ga bij instellingen naar Time And Date.
- Verzet deze naar network.

Volgens de technische dienst van Sony is dit een 100% fix totdat Google het zelf update.
Als je het kastje van Ziggo / KPN niet loskoppelt kan je de tijd niet op netwerk zetten.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
lt2k3 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:18:
[...]

1900 ga je niet redden in Nederland. heb bijna overal offertes opgevraagd. Mocht je dat wel kunnen regelen voor dat geld, doen. transport is vaak 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt2k3
mr.DJ95 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:57:
[...]

1900 ga je niet redden in Nederland. heb bijna overal offertes opgevraagd. Mocht je dat wel kunnen regelen voor dat geld, doen. transport is vaak 50 euro.
Bij desmet heb ik 1900 gekregen. Maar transportkosten waren 150 euro. Ik woon in antwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
G_Dragon schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:26:
[...]

Oh sorry zie uw bericht net pas, misschien handig om mij de volgende keer te quoten of te taggen?

- Factory Reset de tv.
- Kies als land Belgie.

Volgens de technische dienst van Sony is dit een 100% fix totdat Google het zelf update.
Als je het kastje van Ziggo / KPN niet loskoppelt kan je de tijd niet op netwerk zetten.
Dan vind ik de oplossing om het met een adb commando te doen toch fijner. Een factory reset duurt zo lang. Maar de oplossing met het adb commando vereist wel wat computerkennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
tiguan schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:43:
[...]

Dan vind ik de oplossing om het met een adb commando te doen toch fijner. Een factory reset duurt zo lang. Maar de oplossing met het adb commando vereist wel wat computerkennis.
Toevallig vanavond ook zitten klooien met ditzelfde euvel bij mijn ouders (AF8 dus een jaartje ouder maar precies hetzelfde probleem).

Opgelost door even een coax kabel in te steken. Dan pikt hij de tijd op van het TV netwerk en werkt het weer.

Wel belachelijk dat dit überhaupt een ding is, absurd slecht. Laat gebruikers de tijd gewoon zelf instellen als ze dat willen? Of op zijn minst tussen netwerk en internet schakelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Werelds op 14-08-2020 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@Werelds Dat is inderdaad ook een optie, maar dan moet er wel signaal op de coax zitten en dat is er bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Laatst online: 09-09 21:58
Helemaal niets? Dacht dat de NPO er nog steeds op zat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 11:35
r_buren schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:25:
[...]

Ik heb de kaart nog geen maand geleden van Ziggo gekregen na problemen met een oude kaart. Het is denk ik dus wel een 1.3. Kaart deed het voor firmware update prima. Heb de kaart er ff uit gehad en na kaart er weer opnieuw ingestoken te hebben staat de kaart nu op de melding "bezig met authenticatie, even geduld astublieft" En daar staat ie al 12 minuten op. In boekje wat bij nieuwe kaart en module zat staat dat het tot 20 minuten kan duren. Dus ik blijf "geduldig" afwachten.
FF een update van mezelf, eergisteren heb ik een nieuwe CI+ module en smartcard van Ziggo mogen ontvangen. Gisteren geinstalleerd. Toen eerst wat issues dat ik geen abonnement zou hebben, maar dat heeft Ziggo Twitter Support opgelost door nieuwe abonnementsregels naar mijn tv te sturen. Hiervoor moest ik maximaal 8 uur mijn tv op NPO1 laten staan en toen ik vanochtend wakker werd was mijn tv uit en heb ik daarna gelijk getest en alle zenders inclusief gecodeeerde doen het weer.
Dus tip van de dag, als je de XG naar XH firmware update wilt doen, doe het dan zonder CI+ module en smartcard in de tv. Want blijkbaar kan dat fout gaan, hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn maar better safe then sorry.
Puntje bij paaltje is bij mij de upgrade van XG naar XH dus goed gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:35
G_Dragon schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:26:
[...]

- Factory Reset de tv.
- Kies als land Belgie.

Draai ik al lange tijd met tevredenheid dezelfde firmware op mijn tv totdat de TV sinds enkele dagen elke x bij opstarten dringend verzoekt tot updaten. Dat gedaan liep mijn decoder gisteren tijdens het voetbal vast waardoor ik de hele boel via een harde reset weer aan de praat heb gekregen.

En gisteren avond geeft mijn tv de verkeerde tijd weer en doet youtube het niet meer.....
Netflix weer wel.

Ik ga je methode proberen en anders heb ik nog een Coax kabel liggen waar ik wat mee kan proberen. Wat een gezeik zeg, hiermee wil je niet dealen met deze temperatuur ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mick3112 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

Draai ik al lange tijd met tevredenheid dezelfde firmware op mijn tv totdat de TV sinds enkele dagen elke x bij opstarten dringend verzoekt tot updaten. Dat gedaan liep mijn decoder gisteren tijdens het voetbal vast waardoor ik de hele boel via een harde reset weer aan de praat heb gekregen.

En gisteren avond geeft mijn tv de verkeerde tijd weer en doet youtube het niet meer.....
Netflix weer wel.

Ik ga je methode proberen en anders heb ik nog een Coax kabel liggen waar ik wat mee kan proberen. Wat een gezeik zeg, hiermee wil je niet dealen met deze temperatuur ;)
Ah wat vervelend, laat maar even weten of het werkt.
Dit is de mail die ik van Sony kreeg:

Oplossing om Time And Date te verzetten naar "Use Network Time"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQnVoDEYNJiCUWoslWwa157Vd74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xWpXhhWTE67y3TnSVcXskRR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
G_Dragon schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:10:
[...]

[Afbeelding]
Ja, werkt weer zoals het hoort hoor. Gelukkig heb ik niet allerlei extra apps draaien dus relatief snel hersteld.

Van te voren ff foto's gemaakt van al mijn beeldinstellingen zodat ik die eenvoudig heb kunnen invoeren weer zonder daar weer aan te moeten gaan tweaken.

Je zou denken dat de tv nu in het vervolg altijd de tijd ophaalt aan de hand van het modem/router wat er aan hangt he?

Ook raar dat een landinstelling als Belgie of Nederland van invloed zou zijn op zo iets.... Logica is ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mick3112 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:30:
[...]

Ja, werkt weer zoals het hoort hoor. Gelukkig heb ik niet allerlei extra apps draaien dus relatief snel hersteld.

Van te voren ff foto's gemaakt van al mijn beeldinstellingen zodat ik die eenvoudig heb kunnen invoeren weer zonder daar weer aan te moeten gaan tweaken.

Je zou denken dat de tv nu in het vervolg altijd de tijd ophaalt aan de hand van het modem/router wat er aan hangt he?

Ook raar dat een landinstelling als Belgie of Nederland van invloed zou zijn op zo iets.... Logica is ver te zoeken.
Dat is goed nieuws!
Je kan nu de tijd via het netwerk laten updaten?
Zou ik foto mogen zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
G_Dragon schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:34:
[...]

Dat is goed nieuws!
Je kan nu de tijd via het netwerk laten updaten?
Zou ik foto mogen zien? :)
Ik heb die stappen gedaan die jij aangaf. Mijne staat nu op netwerk als bron.

Ik heb ff geen locatie waar ik een foto op kan hosten, maar valt niet zo veel te zien behoudens dat hij op netwerk staat.

Had je die stappen zelf nog niet doorgelopen dan?

Denk dat het zeer belangrijk is dat je die optie verandert voordat je je Ziggo of KPN kastje er aan hangt anders locked hij die optie waarschijnlijk weer.

[ Voor 14% gewijzigd door Mick3112 op 15-08-2020 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mick3112 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Ik heb die stappen gedaan die jij aangaf. Mijne staat nu op netwerk als bron.

Ik heb ff geen locatie waar ik een foto op kan hosten, maar valt niet zo veel te zien behoudens dat hij op netwerk staat.

Had je die stappen zelf nog niet doorgelopen dan?

Denk dat het zeer belangrijk is dat je die optie verandert voordat je je Ziggo of KPN kastje er aan hangt anders locked hij die optie waarschijnlijk weer.
Nee aangezien ik al 5 keer een reset had gedaan voordat deze oplossing mijn gemailed werd, ik wou weten of het een 6e reset waard zou zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
Bij mij heeft het gewerkt iig, dus zeker het proberen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mick3112 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:45:
Bij mij heeft het gewerkt iig, dus zeker het proberen waard.
Ga het gelijk doen :)
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
Jij bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woq
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:19

Woq

[...]

[Afbeelding]
Dank voor het delen.
Ik heb zelf een AG9 en diverse apps deden het niet. De namen in je gedeelde mail kwamen niet 1 op 1 overeen, maar de reset en Belgie instelling heeft het probleem opgelost.

Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt2k3
Iemand al een goede prijs gevonden voor een 85 inch sony X90? Het laagste da ik heb gevonden is 2650 euro. Levering kost 150 euro dus int totaal 2800 euro. Ik durf niet te wachten op black friday want door covid is er mss minder in stock..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik kan me niet voorstellen dat je per se die box moet loskoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
Mijn bijna nieuwe 65inch X95 ga ik vervangen voor een 55inch oled.
Was toch iets te groot voor mijn kleine kamertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:32
Ruud888 schreef op maandag 7 september 2020 @ 04:41:
Mijn bijna nieuwe 65inch X95 ga ik vervangen voor een 55inch oled.
Was toch iets te groot voor mijn kleine kamertje.
De 55 inch sony XG95 is nu verlaagd in prijs tot 888 euro bij mediamrkt en platte tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
[...]

Oplossing om Time And Date te verzetten naar "Use Network Time"
[Afbeelding]
Dit is overigens niet alleen bij Ziggo/KPN decoder klanten. Ik heb zelf geen decoder (of überhaupt een tv abonnement) en ook hier sinds afgelopen week het probleem. Ik kon het gelukkig oplossen door de taal op Engels te zetten en bij developer options “ Use broadcast-provided time as TV clock” uit te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyleo op 08-09-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Cyleo schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:00:
[...]

Dit is overigens niet alleen bij Ziggo/KPN decoder klanten. Ik heb zelf geen decoder (of überhaupt een tv abonnement) en ook hier sinds afgelopen week het probleem. Ik kon het gelukkig oplossen door de taal op Engels te zetten en bij developer options “ Use broadcast-provided time as TV clock” uit te zetten.
Ja die optie staat er bij mij dus niet tussen :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
G_Dragon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:06:
[...]

Ja die optie staat er bij mij dus niet tussen :N
Heb je developer options aangezet? (5x op kernel versie drukken?). Ik heb een AF9, Android 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Cyleo schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:10:
[...]

Heb je developer options aangezet? (5x op kernel versie drukken?). Ik heb een AF9, Android 9.
Ja die staat aan, anders wist ik namelijk ook niet dat het er niet tussenstond :P :P !
Ik draai helaas nog op Android 8 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
belmonde schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:20:
[...]

De 55 inch sony XG95 is nu verlaagd in prijs tot 888 euro bij mediamrkt en platte tv
Dankje.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:32
Ik zag vanmorgen wel dat platte tv de prijs inmiddels weer verhoogd heeft. Maar mediamarkt heeft deze tv als weekdeal..

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 12:02
Backlight van de TV van mijn moeder is stuk gegaan. Dus zoek een vervanger. De XG85 en XG95 zijn ondertussen min of meer even duur (90 euro verschil). Is de X95 voor die 90 euro extra de moeite waard? Zo ver ik kan vinden zijn de verschillen behoorlijk (IPS vs VA, ander geluid, full array local dimming), heb nog niet kunnen vinden of de SoC sneller is.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 12-09-2020 13:37 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
sdk1985 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:36:
Backlight van de TV van mijn moeder is stuk gegaan. Dus zoek een vervanger. De XG85 en XG95 zijn ondertussen min of meer even duur (90 euro verschil). Is de X95 voor die 90 euro extra de moeite waard? Zo ver ik kan vinden zijn de verschillen behoorlijk (IPS vs VA, ander geluid, full array local dimming), heb nog niet kunnen vinden of de SoC sneller is.
Dubbel en dwars. De XG95 is een veel betere tv met name wat contrast, zwartwaarde en hdr-prestaties betreft. De SoC is met de MT5893 gelijk. De beeldprocessor van de XG95 is met de (X1) Ultimate wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvda
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-11-2020
Na vaak vooral veel goede adviezen hier te hebben gevonden zou ik nu toch even gebruik willen maken van jullie expertise. Ik ben op zoek naar vervanging van mijn huidige televisie en was na bezoek op deze site en de coolblue winkel uitgekomen op de Sony KD-55XG8505. Ik zie hem alleen nog leverbaar bij PlatteTV en daar besteld (899 EUR). Die hebben net contact opgenomen dat ze me een 'mooi aanbod' van een 2020 tv willen doen en bieden de Sony KD-55XH9299 aan voor 974 EUR. Kan niet veel over dit model vinden dus bij deze de vraag aan jullie als experts, is dit voor de 75 euro meerprijs een goede deal of zouden jullie bij de XG8505 blijven?

Ter info, ben op zoek naar een televisie voor onder de 1000 EUR, de televisie gaat voornamelijk gebruikt worden voor het kijken van films en series, sporadisch gamen op de PS4 en het kijken van voetbalwedstrijden en F1. Qua grootte voorkeur voor 55 inch.

Thanks alvast voor de input en als er nog iets aan info mist hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:05
kvda schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:18:
Na vaak vooral veel goede adviezen hier te hebben gevonden zou ik nu toch even gebruik willen maken van jullie expertise. Ik ben op zoek naar vervanging van mijn huidige televisie en was na bezoek op deze site en de coolblue winkel uitgekomen op de Sony KD-55XG8505. Ik zie hem alleen nog leverbaar bij PlatteTV en daar besteld (899 EUR). Die hebben net contact opgenomen dat ze me een 'mooi aanbod' van een 2020 tv willen doen en bieden de Sony KD-55XH9299 aan voor 974 EUR. Kan niet veel over dit model vinden dus bij deze de vraag aan jullie als experts, is dit voor de 75 euro meerprijs een goede deal of zouden jullie bij de XG8505 blijven?

Ter info, ben op zoek naar een televisie voor onder de 1000 EUR, de televisie gaat voornamelijk gebruikt worden voor het kijken van films en series, sporadisch gamen op de PS4 en het kijken van voetbalwedstrijden en F1. Qua grootte voorkeur voor 55 inch.

Thanks alvast voor de input en als er nog iets aan info mist hoor ik het ook graag.
Qua beeldkwaliteit ga je sowieso er op vooruit aangezien de 55XG85 serie over een IPS paneel beschikt in tegenstelling tot de 55XH92 dat over een contrastrijke VA paneel, Full Array Local Dimming, en Wide Color Gamut beschikt.

De XH92 serie kent ook een aantal beperking zoals een matige HDR weergave door een lagere (piek)helderheid) en vergeleken met Sony’s XG95/XH95 serie een minder goede anti-reflectiefilter heeft.

Wanneer je/ jullie over het algemeen redelijk recht voor de tv zitten kun je beter naar de 55XG9505 kijken, o.a. hier voor rond de 900 euro te koop wanneer je met ze contact opneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kvda
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-11-2020
Freshouttheoven schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:09:
[...]

Qua beeldkwaliteit ga je sowieso er op vooruit aangezien de 55XG85 serie over een IPS paneel beschikt in tegenstelling tot de 55XH92 dat over een contrastrijke VA paneel, Full Array Local Dimming, en Wide Color Gamut beschikt.

De XH92 serie kent ook een aantal beperking zoals een matige HDR weergave door een lagere (piek)helderheid) en vergeleken met Sony’s XG95/XH95 serie een minder goede anti-reflectiefilter heeft.

Wanneer je/ jullie over het algemeen redelijk recht voor de tv zitten kun je beter naar de 55XG9505 kijken, o.a. hier voor rond de 900 euro te koop wanneer je met ze contact opneemt.
Dank, helder verhaal! Ik ga ze morgen even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opojal
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-01 16:01
sony xh900 75 inch is 1699 in Smits Arnhem, https://www.marktplaats.n...h9096-nieuw-garantie.html
supposedly zelfde prijs op black friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ik ben benieuwd hoelang het nog moet duren voordat Sony die beloofde update uit gaat brengen voor de Sony KD-55AG8, heb elke dag nog dat rode lampje met opstarten en wil er graag vanaf. Zijn nu alweer 2 maand verder na een belofte over de update..

Misschien moet ik binnenkort toch maar even weer bellen

Edit: De update staat sinds Woensdag 7-10-2020 online op hun website, de tv zelf geeft nog niet aan dat de update er is. Heb hem gisteren handmatig geïnstalleerd :)

[ Voor 22% gewijzigd door G_Dragon op 09-10-2020 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 14:33
opojal schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:12:
sony xh900 75 inch is 1699 in Smits Arnhem, https://www.marktplaats.n...h9096-nieuw-garantie.html
supposedly zelfde prijs op black friday.
Supposedly? Mag 'waarschijnlijk' ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opojal
rowicom schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

Supposedly? Mag 'waarschijnlijk' ook?
jaa, ik krigjt wel een prijs garantie. als de prijs is lager op BF, krijg ik wel de verschil terug! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Laatst online: 20:34
Zijn er al specificaties bekend van 2021 modellen? Ik overweeg de AG9 maar twijfel.. wachten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Gerucht hier was dat er rond de PS5 lancering nog een aantal nieuwe toestellen zouden komen.

Ik krijg steeds meer het idee dat dat bij een gerucht blijft, dus dan zijn we rond maart pas weer aan de beurt voor een nieuwe line-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
Dan wacht ik wel.. de ag9 is van mei 2019.. sony zal toch wel met een nieuw model master series komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Er werd aan het begin van het jaar op een nieuw Master Series model gespeculeerd idd (voor de IFA van afgelopen September) bij het gebrek aan een opvolger voor de AG9 in de toen aangekondigde lineup. Ook omdat er tussen de ZD9 die destijds op het nieuwste Android TV platform werd gezet en de AF9 waarvoor hetzelfde gold ook twee jaar zat. Maar zoals de IFA dit jaar gehouden is was misschien niet wat ze voor ogen hadden om het te presenteren. Zal dan idd wel naar volgend jaar zijn uitgesteld of misschien zwerft er ergens wat info rond op chinese fora ...

Ondertusen een review van de 48A9S door Homecinema Magazine: https://www.homecinemamag...a9-serie-48-inch-oled-tv/

Filmpje die een aardige indruk van het formaat in de praktijk geeft:

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 11-10-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:48
G_Dragon schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:28:
Ik ben benieuwd hoelang het nog moet duren voordat Sony die beloofde update uit gaat brengen voor de Sony KD-55AG8, heb elke dag nog dat rode lampje met opstarten en wil er graag vanaf. Zijn nu alweer 2 maand verder na een belofte over de update..

Misschien moet ik binnenkort toch maar even weer bellen

Edit: De update staat sinds Woensdag 7-10-2020 online op hun website, de tv zelf geeft nog niet aan dat de update er is. Heb hem gisteren handmatig geïnstalleerd :)
Ik heb zelf ook al langer dan een maand last van de foutmelding. Vertik het om een reset te doen en gebruik de Shield weer wat meer.

Update is voor een hele batterij aan modellen maar niet de AG9 helaas. Kan dus nog wat langer wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

m4yall schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 07:27:
[...]

Ik heb zelf ook al langer dan een maand last van de foutmelding. Vertik het om een reset te doen en gebruik de Shield weer wat meer.

Update is voor een hele batterij aan modellen maar niet de AG9 helaas. Kan dus nog wat langer wachten...
De update waarover ik praat is voor de fix met het opstarten van het ledlampje bij de AG8 modellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GADwKwhDL4Y4toq3XcGkl3p0vDA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uYWUL2y9TVTanRhrwrx5RSLs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door G_Dragon op 13-10-2020 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Mijn oude trouwe 55X900E geupgrade voor een 75X950H

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/zzxjxic6nns51.png?width=1509&format=png&auto=webp&s=0f02d6cd89ef506126b55065eb1023b63bcbda24

[ Voor 65% gewijzigd door NosferatuX op 13-10-2020 11:03 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• opojal
NosferatuX schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:00:

[Afbeelding]
mmooii!!! ik heb mijn 75XH90 net ontvangen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:48
G_Dragon schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:07:
[...]

De update waarover ik praat is voor de fix met het opstarten van het ledlampje bij de AG8 modellen.

[Afbeelding]
Check! ik heb last van het andere punt (want geen TV aansluiting meer), dus hoopte dat deze update ook op een AG9 het andere punt zou verhelpen. Nog even geduld dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

NosferatuX schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:00:

[Afbeelding]
Zaten die ledjes erachter of heb je er zelf iets achter gemaakt?
Ziet er echt super uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
opojal schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:09:
[...]

mmooii!!! ik heb mijn 75XH90 net ontvangen :)
Thanks, de 900 is ook een beest van een TV. Veel plezier er mee!
G_Dragon schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:35:
[...]

Zaten die ledjes erachter of heb je er zelf iets achter gemaakt?
Ziet er echt super uit!
Thx, de ledjes heb ik er zelf achter geplakt. Is een strip met RGB leds en 6000/6500k leds voor bias lighting.

[ Voor 13% gewijzigd door NosferatuX op 13-10-2020 14:08 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

NosferatuX schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Thanks, de 900 is ook een beest van een TV. Veel plezier er mee!

[...]

Thx, de ledjes heb ik er zelf achter geplakt. Is een strip met RGB leds en 6000/6500k leds voor bias lighting.
Netjes! Wij hebben leds erachter van de Action, ook RGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sinds een paar dagen in het bezit van een 75XH95 (geniale tv), maar ik loop wel tegen iets vreemds aan.. Nadat ik één keer de Google assistent heb uitgeprobeerd met de microfoon blijft het oranje lampje onder de tv aan staan... Volgens hoort die alleen aan te staan als de microfoon in werking is (ik heb geen Oké Google herkenning aanstaan).

Volledige reboot van de tv werkt wel, totdat je weer de assistent gebruikt.. Is dit nu een vreemde bug, of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
S_Chief schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:00:
Sinds een paar dagen in het bezit van een 75XH95 (geniale tv), maar ik loop wel tegen iets vreemds aan.. Nadat ik één keer de Google assistent heb uitgeprobeerd met de microfoon blijft het oranje lampje onder de tv aan staan... Volgens hoort die alleen aan te staan als de microfoon in werking is (ik heb geen Oké Google herkenning aanstaan).

Volledige reboot van de tv werkt wel, totdat je weer de assistent gebruikt.. Is dit nu een vreemde bug, of?
Je zou ff kunnen kijken of het bij de instellingen van de verlichtingsled zit. Instellingen - Apparaatvoorkeuren - LED-indicator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@r_buren Die instelling doet niets meer nadat je de assistent één keer hebt gebruikt. Lijkt toch een bug te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
S_Chief schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:15:
@r_buren Die instelling doet niets meer nadat je de assistent één keer hebt gebruikt. Lijkt toch een bug te zijn.
Ok goed om te weten, dan blijf ik daar vanaf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Voor iedereen die dezelfde problemen ervaart als ik met een herstartende en vastlopende XH90 na de laatste update heeft Sony een workaround beschikbaar tot de nieuwe update beschikbaar is die dit moet verhelpen.
Kwestie:

- De tv start willekeurig opnieuw op terwijl u tv kijkt
- Er wordt geen geluid meer weergegeven en de tv start opnieuw op.

Tussenoplossing:
* verander de ‘IP Control’ instelling naar AAN
- Druk op de ‘Home’ -knop op de afstandsbediening
- Navigeer naar ‘Instellingen’ bovenaan de pagina
- Navigeer naar ‘Netwerk en internet’
- Navigeer naar ‘Thuisnetwerk’
- Navigeer naar ‘IP-beheer’
- Zorg ervoor dat de instelling Simple IP control is ingesteld op ON

!! Houd er rekening mee dat als u dit wijzigt, het stroomverbruik kan toenemen, zoals ook wordt vermeld in het tv-menu

* verander de ‘RS232C-instelling’ naar ‘UIT’
- Druk op de ‘Home’ -knop op de afstandsbediening
- Navigeer naar ‘Instellingen’ bovenaan de pagina
- Navigeer naar ‘Tv kijken’
- Navigeer naar ‘Externe ingangen’
- Navigeer naar ‘Geavanceerde instellingen’
- Navigeer naar ‘RS232C-besturing’
- Zorg ervoor dat de instelling is ingesteld op ‘UIT’

Sony onderzoekt het probleem en is van plan het z.s.m. op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
jgsr schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:34:
Zijn er al specificaties bekend van 2021 modellen? Ik overweeg de AG9 maar twijfel.. wachten of niet.
Wij hebben sinds kort de AG9 en zijn super tevreden.
Prachtig beeld en geluid en Android TV werkt perfect!
Welke specificatie wacht je op?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Wat heet , ik heb de AG8 en ben daar ook zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
HereIsTom schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:34:
[...]

Wij hebben sinds kort de AG9 en zijn super tevreden.
Prachtig beeld en geluid en Android TV werkt perfect!
Welke specificatie wacht je op?
Nou jaa ... volledig hdmi 2.1? Is opzich nu niet een must maar ik overweeg komend jaar wel een ps5 of Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
jgsr schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:54:
[...]

Nou jaa ... volledig hdmi 2.1? Is opzich nu niet een must maar ik overweeg komend jaar wel een ps5 of Xbox.
XH90 en XH92 hebben beide HDMI 2.1 en support voor 120Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
jgsr schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:54:
[...]

Ik verwacht niet dat 1 van beide 4k120Hz gaat doen. Het zal 1080p120 of 4k30 worden denk ik (4k60 bij een enkele). Misschien voor wat indie titels, maar 4k120 is echt een bak voor dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 11:47
Eens even een vraagje, zijn er meer mensen hier waar af en toe het geluid niet werkt (met een receiver) en na een herstart van de televisie (androidtv 9,, 55xg85 en bij mij ag9) het wel weer werkt? Heel vaak werkt het wel meteen na aanzetten, soms niet. Zie dit zowel bij mijn ouders, zusje als bij mijzelf soms (Op 1 plek Sony receiver, andere plek Pioneer en een Sonos) via HDMI aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 06-11-2020 16:51 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:34:
[...]

XH90 en XH92 hebben beide HDMI 2.1 en support voor 120Hz.
Helaas werkt dat niet zo best; https://tweakers.net/nieu...-soc-het-niet-aankan.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Eigenlijk heeft nog geen enkele fabrikant HDMI 2.1 goed geïmplementeerd op dit moment. Wat dat betreft is het aan te bevelen om nog 1 of 2 jaar te wachten met een nieuwe OLED tv denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:21

Mr. Freeze

¡GO!

tcviper schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:50:
Eens even een vraagje, zijn er meer mensen hier waar af en toe het geluid niet werkt (met een receiver) en na een herstart van de televisie (androidtv 9,, 55xg85 en bij mij ag9) het wel weer werkt? Heel vaak werkt het wel meteen na aanzetten, soms niet. Zie dit zowel bij mijn ouders, zusje als bij mijzelf soms (Op 1 plek Sony receiver, andere plek Pioneer en een Sonos) via HDMI aangesloten.
Ja, hier ook een AG9 en een Sony STR-DN1080. Ik heb de geluid uitgang structuur op altijd dd5.1 gezet en dus geen e-arc e.d. meer actief. Nu nooit meer gedonder met het geluid e.d. plus nog een paar andere onvolkomenheden opgelost.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:47
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe tv.
Heb nu een shortlist van 3 modellen:

KD-65XH9299
KD-65XH9505
KD-65XG9505

Allemaal va paneel in tegenstelling tot de ips paneel uit lagere series. Full Array Local Dimming, en Wide Color Gamut beschikt.

Ga je dit echt merken met tv kijken? Ik vind een goede hdr weergave wel belangrijk ivm series kijken (Netflix, Disney) en gamen (ps5).
Is de hdr van de 95 merkbaar beter dan de 92 serie?

Ik zit redelijk recht voor de tv dus dat ultra wide is ook niet nodig. Voor films en series schakel ik m'n receiver in, dus geluidskwaliteit is neit doorslaggevend.

Wel het beste beeld en snel opstarten van de tv, door menu's en apps bladeren, en opstarten van apps etc

[ Voor 3% gewijzigd door Qosmic op 08-11-2020 18:04 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Heb een Philips 803 OLED momenteel, echter door een garantie issue op zoek naar een nieuw scherm. De Sony A8 staat momenteel het hoogst op de short list, echter had ik een paar vragen die ik nergens echt goed beantwoord zie.
  • Ik heb al mijn devices via een HDMI switch op de TV aangesloten, omdat ik ook nog gebruik wil maken van een externe ambient lighting solution, maar kan de Sony dan herkennen dat de ene keer de Apple TV en de andere keer de PS4 Pro er aan gekoppeld is, dus op dezelfde poort? De ene moet namelijk op 'cinema' mode en de andere op game mode
  • In Vincent Teoh's review op HDTVTEST wordt er door hem gemeld dat SDR en HDR tv modes de instellingen delen. Dus als ik op cinema BFI aanzet, dat dit dan zo voor HDR als voor SDR geldt. Dit is verre van ideaal, aangezien dit op HDR erg onwenselijk is... Is dit wellicht al opgelost in een software update?
  • Is de remote control IR of RF?
  • Werkt de eARC naar behoren in combinatie met een Sonos Arc? Ik heb momenteel met de Philips 803 en ARC een hoop lipsync issues, waardoor ik een HDFury ARCANA moest kopen die eArc extractie doet. Als dit gewoon weer via de TV zou kunnen gaan, zou dit mooi zijn.
  • Iemand ervaring met de Sony vs Philips motion handling? Ik vond die op de Philips altijd redelijk in orde, maar lees dat Sony daar heer en meester zou moeten zijn. Iemand praktijk ervaring?

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn op 09-11-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Weet iemand of en hoe ik informatie op het scherm kan krijgen als ik iets afspeel op de AG9?
Ik bedoel dus bijv. de resolutie, hdr, geluid soort enz.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

HereIsTom schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:39:
Weet iemand of en hoe ik informatie op het scherm kan krijgen als ik iets afspeel op de AG9?
Ik bedoel dus bijv. de resolutie, hdr, geluid soort enz.
Als je op het knopje “i” drukt op de ab krijg je wat info te zien, en via quick settings (tandwieletje) zie je ook info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Mr. Freeze Bedankt maar das alleen bij TV zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Mr. Freeze schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:25:
[...]

Ja, hier ook een AG9 en een Sony STR-DN1080. Ik heb de geluid uitgang structuur op altijd dd5.1 gezet en dus geen e-arc e.d. meer actief. Nu nooit meer gedonder met het geluid e.d. plus nog een paar andere onvolkomenheden opgelost.
En welke opties exact aub? 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

HereIsTom schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:20:
@Mr. Freeze Bedankt maar das alleen bij TV zenders?
Nee, ik gebruik enkel HDMI ingangen.

@tcviper opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Mr. Freeze schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:46:
[...]

Nee, ik gebruik enkel HDMI ingangen.

@tcviper opties?
Ja, welke instellingen heb je exact aangepast om dat geluid altijd werkend te houden? :) Onder sound staan namelijk een heleboel settings.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

tcviper schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:04:
[...]

Ja, welke instellingen heb je exact aangepast om dat geluid altijd werkend te houden? :) Onder sound staan namelijk een heleboel settings.
@tcviper Als je nog meer afbeeldingen nodig hebt laat maar weten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OutH-lU3LY08bpyNThXXuvXevbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OztM82VsGIcJ3XaAR5iVUHcD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwtscVRZeBei0NIBAqXmoHA3zJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TC2lwBoluKMLwjd5CvqSP7vM.jpg?f=fotoalbum_large

@HereIsTom Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3iwoQVhIXKxHxkSNju9D63eZQ-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDI49MyFxrpTfSIolcHlmSeB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had wel het lensje van m'n telefoon moeten schoonmaken zie ik :F

[ Voor 69% gewijzigd door Mr. Freeze op 11-11-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Thanks, gaan we die proberen mocht het weer voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Mr. Freeze schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:59:
[...]
Ik had wel het lensje van m'n telefoon moeten schoonmaken zie ik :F
Haha.. ja das geen 4K ;)
Als ik via Apps kijk krijg ik dat menu helaas niet.

Ik ben er ook wel achter dat op de Sony AG9 het beeld er gewoon het beste uitziet met Beeldmodus op Standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

HereIsTom schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:41:
[...]

Haha.. ja das geen 4K ;)
Als ik via Apps kijk krijg ik dat menu helaas niet.

Ik ben er ook wel achter dat op de Sony AG9 het beeld er gewoon het beste uitziet met Beeldmodus op Standaard.
Ligt ook weer aan de app hé, bij Netflix bijvoorbeeld zie je de bitrate e.d. Maar jammer genoeg is dat een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:55
Hoe zit het ondertussen met de Inputlag van de AG8 ? is hier in recente updates nog wat aan gedaan of is die nog steeds zo absurd hoog 45/50MS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Martijn schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:34:
Heb een Philips 803 OLED momenteel, echter door een garantie issue op zoek naar een nieuw scherm. De Sony A8 staat momenteel het hoogst op de short list, echter had ik een paar vragen die ik nergens echt goed beantwoord zie.
  • Ik heb al mijn devices via een HDMI switch op de TV aangesloten, omdat ik ook nog gebruik wil maken van een externe ambient lighting solution, maar kan de Sony dan herkennen dat de ene keer de Apple TV en de andere keer de PS4 Pro er aan gekoppeld is, dus op dezelfde poort? De ene moet namelijk op 'cinema' mode en de andere op game mode
  • In Vincent Teoh's review op HDTVTEST wordt er door hem gemeld dat SDR en HDR tv modes de instellingen delen. Dus als ik op cinema BFI aanzet, dat dit dan zo voor HDR als voor SDR geldt. Dit is verre van ideaal, aangezien dit op HDR erg onwenselijk is... Is dit wellicht al opgelost in een software update?
  • Is de remote control IR of RF?
  • Werkt de eARC naar behoren in combinatie met een Sonos Arc? Ik heb momenteel met de Philips 803 en ARC een hoop lipsync issues, waardoor ik een HDFury ARCANA moest kopen die eArc extractie doet. Als dit gewoon weer via de TV zou kunnen gaan, zou dit mooi zijn.
  • Iemand ervaring met de Sony vs Philips motion handling? Ik vond die op de Philips altijd redelijk in orde, maar lees dat Sony daar heer en meester zou moeten zijn. Iemand praktijk ervaring?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Martijn Wij hebben de Sony AG9 en die bevalt perfect.
Een switch heb ik geen ervaring mee, maar op de AG9 zitten 4 HDMI ingangen, bij iedere ingang kun je dan de mode kiezen. En een Apple TV heb ik met de AG niet meer nodig, hij speelt alles af.
Op de AG9 wordt automatisch herkent of het SDR of HDR is.
De remote control werkt via IR.
Ik heb geen Sonos, maar met mijn Pioneer receiver geen probleem.
En motion handling werkt inderdaad prima op de AG9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:02
Ik kan alleen je vraag van de afstandsbediening en BFI beantwoorden.

Ik heb zelf de A8 en alleen de Power knop is IR, zodra de TV aanstaat is alles RF (of zelfs Bluetooth?). Ik hoef in ieder geval niet op de TV mikken. :-)

Tot nu toe is het inderdaad nog altijd zo dat BFI instellingen in SDR settings automatisch worden overgeheveld naar HDR. Persoonlijk heb ik BFI op 1 staan (de eerste stand die na minimum komt) en ondervind hier persoonlijk weinig hinder van bij HDR, maar dit zal voor iedereen anders zijn. FlatpanelsHD heeft het iig over 100 nits minder in hun review: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1591852869

Succes met je keuze, ik ben er zelf extreem tevreden mee maar ik snap de twijfels in jouw persoonlijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mijn Sony Android 4K TV uit 2015 is onderhand aan een upgrade toe. Voor mijn moeder recent een 55XG9505 aangekocht voor 888 en dat is een prima ding. (Veeeeel sneller).

Voor mijzelf zoek iets iets om te koppelen aan mijn nieuwe Xbox Series X. Zo ver ik kan vinden is het aanbod van Sony dan beperkt tot de XH90. Iemand ervaringen met die reeks? Ben vooral benieuwd naar eventuele problemen met het weergeven van ondertiteling in combinatie met HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
sdk1985 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 03:15:
Mijn Sony Android 4K TV uit 2015 is onderhand aan een upgrade toe. Voor mijn moeder recent een 55XG9505 aangekocht voor 888 en dat is een prima ding. (Veeeeel sneller).

Voor mijzelf zoek iets iets om te koppelen aan mijn nieuwe Xbox Series X. Zo ver ik kan vinden is het aanbod van Sony dan beperkt tot de XH90. Iemand ervaringen met die reeks? Ben vooral benieuwd naar eventuele problemen met het weergeven van ondertiteling in combinatie met HDR.
Ik ben in het bezit van een 75inch XH90. Is er een bepaalde setting die ik voor je kan testen zodat je een beeld krijgt van HDR + ondertitels?

Vind zelf ondertiteling goed leesbaar, scherp en snel. Dit eigenlijk wel bij alle streaming diensten.

Viel wel op dat ze bij Apple TV een donder kader om de ondertiteling doen i.c.m Dolby Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

mr.DJ95 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 07:56:
[...]

Ik ben in het bezit van een 75inch XH90. Is er een bepaalde setting die ik voor je kan testen zodat je een beeld krijgt van HDR + ondertitels?

Vind zelf ondertiteling goed leesbaar, scherp en snel. Dit eigenlijk wel bij alle streaming diensten.

Viel wel op dat ze bij Apple TV een donder kader om de ondertiteling doen i.c.m Dolby Vision.
Dat donkere (transparant) kader kan je bij Netflix ook zo instellen indien gewenst. Toen ik nog de XE9305 had (LED) vond ik dat erg fijn bij gebruik Netflix en HDR. Nu bij Oled is dat niet meer nodig, maar bij led zeker even proberen.

edit: En dan vooral als je geen Apple TV hebt dus ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Freeze op 14-11-2020 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
@sdk1985 De Xbox X werkt ook op de Sony AG9.
En hier op de AG9 is de weergave van ondertitels met HDR goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
mr.DJ95 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 07:56:
[...]

Ah top dat is ook beetje formaat/budget dat ik in gedachte had (dat of een kleinere oled, maar vind androidtv wel erg prettig).

Bij plattetv zag ik bij een LG Nano die 4 zones had verticale vlakken oplichten. Ben beetje bang voor vergelijkbare resultaten bij het aanzetten van ondertiteling in verband met het relatief beperkte aantal local dimming zones: Sony KD-55XD9306 blooming problemen

Ik kijk eigenlijk altijd 'normale' witte engelse closed captions zonder achtergrond in bijvoorbeeld Netflix, Prime en Kodi. De vraag is even of er dan allerlei rare dingen gebeuren zodra die ondertiteling in beeld komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Wat leuk leesvoer over HDMI2.1/de SoC's in de huidige modellen: https://www.reddit.com/r/...support_in_current_model/ Oorspronkelijke doel is te verduidelijken welke 2.1 features er daadwerkelijk mogelijk zijn icm de MT5893 SoC. Zo blijkt eARC door een aparte chip mogelijk gemaakt te worden wat meteen verklaart waarom sommige modellen met de 5893 géén eARC mogelijkheid hebben (XH80 bijv.). Op andere features door middel van een eventuele firmware update hoeft ook niet echt gerekend te worden. Staan ook een paar diagrammen in uit de service manual(s) waarin het daadwerkelijk bestaan van de X1 Ultimate chip aangetoond wordt (iets waarvan het tegendeel ook wel eens beweerd wordt/is) en het ontbreken van een aparte chip op de XH90 (X1 taken worden door de SoC voor rekening genomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Weet iemand hoe de Google Assistant precies werkt op een Sony Android TV?
Als ik Hé Google roep en dan naar TV wil gaat hij zoeken in YouTube en naar een andere zender gaan werkt ook niet.
Wat kun je dan eigenlijk wel met de Google Assistant?
Kan er bij Sony maar weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMRMOJO
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-11-2023
Dag forumgebruikers,
Ik heb een probleem bij het afspelen van het geluid van SONY KD-55 AG9 via DENON X2600H home cinema.
Het geluid van specifiek Netflix betreffende Atmos valt weg tijdens uitzendingen. Maar ik ervaar steeds meer problemen ook bij bv. Youtube. Het enige wat enigzins stabiel speelt is Plex waar men meestal gebruik maakt van TrueHD Atmos.
Bij nazicht door leverancier denkt men aan incompatibiliteit van de software SONY vs. Denon X2600H (DAB versie) waardoor er iets misloopt van HDMI-eArc/Dolby Atmos passthrough ?
Bij gebruik van de tv zonder home cinema via Denon ziet het er naar uit dat dit geen problemen geeft. Er wordt gebruik gemaakt van een top notch Monster HDMI cable (wellicht veel te duur voor hetgeen nodig is).
Bij contactname met Sony krijg ik wel degelijk tips en instructies zonder resultaat. De support van Denon reageert helemaal niet...
Iemand hier ervaring mee of tips om verdere tests uit te voeren ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:09
@JMRMOJO Is het geen wifi probleem ivm snelheid/storing? Zo ja, dan zou je eens moeten testen met vaste LAN kabel, ook al geeft je wifi een goed signaal: wifi kan wel degelijk dan ook toch nog last hebben van interferentie.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:08
HereIsTom schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:15:
Weet iemand hoe de Google Assistant precies werkt op een Sony Android TV?
Als ik Hé Google roep en dan naar TV wil gaat hij zoeken in YouTube en naar een andere zender gaan werkt ook niet.
Wat kun je dan eigenlijk wel met de Google Assistant?
Kan er bij Sony maar weinig over vinden.
Op veel modellen (zoals op mijn kd-49xg8399) is het gewoon niet beschikbaar in het Nederlands, dus het werkt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door guido66 op 16-11-2020 12:43 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@guido66 Oh das jammer, maar op mijn KD-55AG9 kan ik Google Assistant wel instellen en kan ik ook zoeken in bijv. YouTube en vanuit TV kijken kan ik ook een app openen, maar naar TV kijken gaan of een andere zender gaan doet hij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMRMOJO
@Shocked Hartelijk dank voor je reactie, zo had ik het nog niet bekeken maar kan misschien wel.
Een vaste LAN kan ik niet leggen, ben wel van plan om bij renovatie woonkamer dit te bekijken en evt. te realiseren zodat ik rechtstreeks connectie heb met de router. Wat ik voorlopig wel kan doen, is een kabel leggen tussen mijn mesh wifi torentje en de tv. Ik heb met oude laptops reeds ondervonden dat dat sowieso een sterkere verbinding is, maar dit is wel nog geen 100% rechtstreeks verbinding met de router. Het is alvast belangrijk om deze mogelijke interferentie uit te sluiten.
Alvast bedankt voor de tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@JMRMOJO Ik gebruik powerline adapters, werkt perfect en hoef je geen kabels te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

HereIsTom schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:57:
@JMRMOJO Ik gebruik powerline adapters, werkt perfect en hoef je geen kabels te leggen.
Dit verschilt sterk per huishouden. Bij mij werkte ze rampzalig slecht, terwijl dezelfde adapters bij mijn broer al jaren probleemloos hun werk doen. Dat zal je dus echt uit moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMRMOJO
@Mr. Freeze mbt je opmerking audio uitgang dolby digital 5.1 en zonder eArc: dan kan je wel de Dolby Atmos True HD en de Atmos van Netflix niet meer afspelen ? Dan valt toch heel wat functionaliteit weg ?
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.
Mag ik vragen welke software op uw tv staat ? Bij mij is de situatie als volgt:
- - v6.4774 dat is de software die er nu op staat, maar mijn TV staat niet in de lijst waarop de software van toepassing is
- v6.3632 dat is de software die volgens Sony de juiste is.
Moet zeggen dat ik dit een moeilijk probleem vind om op te lossen iK heb een home cinema dus ik wil wel gebruik maken van al die Dolby ATmos en True HD en dergelijke.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:09
JMRMOJO schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:47:
@Shocked Hartelijk dank voor je reactie, zo had ik het nog niet bekeken maar kan misschien wel.
Een vaste LAN kan ik niet leggen, ben wel van plan om bij renovatie woonkamer dit te bekijken en evt. te realiseren zodat ik rechtstreeks connectie heb met de router. Wat ik voorlopig wel kan doen, is een kabel leggen tussen mijn mesh wifi torentje en de tv. Ik heb met oude laptops reeds ondervonden dat dat sowieso een sterkere verbinding is, maar dit is wel nog geen 100% rechtstreeks verbinding met de router. Het is alvast belangrijk om deze mogelijke interferentie uit te sluiten.
Alvast bedankt voor de tip !
Ja, vaste LAN kabel (al is het via je mesh wifi) absoluut even uitproberen! Mijn ervaring is dat de wifi-ontvanger in de Sony erg gevoelig is en snel last heeft van stabiliteits- en interferentieproblemen. Dat zie je soms doordat in de vroege ochtend de verbinding nog wel ok lijkt, maar in de avond als iedereen thuis is, inclusief de buren..., het wifi netwerk te zwaar belast wordt.
Het pingen en zeggen dat de snelheid hoog genoeg is, zegt niets over de kwaliteit van de wifi. Tel daarbij de brakke wifi ontvanger van de Sony bij op en het feest is compleet.
Ik heb inmiddels heel mijn huis gewoon bekabeld. Bij succes kan je wellicht overwegen om via de kruipruimte een standaard LAN-kabel van een meter of 15 - 20 trekken naar je router. Dan hoef je alleen maar 2 gaten te boren en klaar ben je. (En/of meteen achter je tv een linksys 5 poorts netwerkswitchje te leggen en alles meteen van LAN voorzien).

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Ja, Als je de Netflix app op de TV gebruikt dan vervalt de Atmos mogelijkheid, maar ik gebruik een Apple TV aangesloten op de receiver en dan pas naar TV. Maar als ik heel eerlijk ben is, bij mij althans, de Atmos beleving vrijwel afwezig (of zeer beperkt), dus ik mis er sowieso weinig aan. Bij andere mensen met een andere setup werkt het mogelijk beter.

Waar kan ik die versienummers die je noemt eigenlijk vinden? Mijn laatste beveiligingsupdate is van April 2020 maar die versienummers die je noemt zie ik zo snel even niet.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste