Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronkosters
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-01-2022
Hallo, en bedankt voor het lezen!

Ik heb gisteren een Sony KD-55XD9305 gekocht. De kwaliteit is prachtig maar ik loop tegen een groot probleem aan.

Wanneer je 4K HDR content bekijkt, specifiek Marco Polo op Netflix, wanneer een subtitle in beeld komt krijgt bijna het halve scherm een lichte overlay. Gaat de subtitle weg dan zie je de kleuren weer donkerder worden. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd maar niets lijkt dit probleem op te lossen waardoor 4K HDR content niet te kijken is. Je kunt local dimming niet uitzetten in HDR Video mode, wat volgens mij het probleem zou oplossen. Voorbeelden van dit probleem:Heeft iemand ander dit probleem? Ik ben serieus aan het overwegen om de TV terug te brengen en ik kijk naar de volgende alternatieven:
  • LG OLED55B6V
  • SAMSUNG UE55KS8000L
Ik neig naar de LG OLED omdat daar geen problemen met blooming zijn, toch? Input lag is belangrijk voor mij (PS4 Pro) maar zover ik kan zien hebben bovenstaande alternatieven geen al te hoge waarden hierin. Ik kijk geen TV in een hele lichte ruimte dus de mindere helderheid van een OLED scherm zou geen probleem moeten zijn.

Kan iemand me helpen met het huidige probleem? Advies over de alternatieven wordt ook gewaardeerd!

Groeten,

Ron.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Kan je die dimming niet op low zetten in HDR modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronkosters
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-01-2022
apis29 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:56:
Kan je die dimming niet op low zetten in HDR modus?
Helaas niet. Die staat 'greyed out' op Medium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05 11:13
ronkosters schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:22:
Hallo, en bedankt voor het lezen!

Ik heb gisteren een Sony KD-55XD9305 gekocht. De kwaliteit is prachtig maar ik loop tegen een groot probleem aan.

Wanneer je 4K HDR content bekijkt, specifiek Marco Polo op Netflix, wanneer een subtitle in beeld komt krijgt bijna het halve scherm een lichte overlay. Gaat de subtitle weg dan zie je de kleuren weer donkerder worden. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd maar niets lijkt dit probleem op te lossen waardoor 4K HDR content niet te kijken is. Je kunt local dimming niet uitzetten in HDR Video mode, wat volgens mij het probleem zou oplossen. Voorbeelden van dit probleem:Heeft iemand ander dit probleem? Ik ben serieus aan het overwegen om de TV terug te brengen en ik kijk naar de volgende alternatieven:
  • LG OLED55B6V
  • SAMSUNG UE55KS8000L
Ik neig naar de LG OLED omdat daar geen problemen met blooming zijn, toch? Input lag is belangrijk voor mij (PS4 Pro) maar zover ik kan zien hebben bovenstaande alternatieven geen al te hoge waarden hierin. Ik kijk geen TV in een hele lichte ruimte dus de mindere helderheid van een OLED scherm zou geen probleem moeten zijn.

Kan iemand me helpen met het huidige probleem? Advies over de alternatieven wordt ook gewaardeerd!

Groeten,

Ron.
Het beste wat je kunt doen is de ondertitels uitschakelen.
Anders, kan je die ook van kleur veranderen (bijv donkergeel) via de website van Netflix.
Dimming kun je niet aanpassen in Netflix, want de beeldsinstellingen zijn daar vast. Als je Netflix via een externe bron bekijkt, kan het weer wel. Zoals NVIDIA Shield (aanrader overigens).

Qua inputlag heb je nu een prima toestel. Ik zou hem niet vervangen.
Ook omdat OLED meer last heeft van refresh ratio en motion blur daarmee krijgt.