Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Arjan P schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:20:
[...]

Ik zou het niet kunnen opsommen helaas. In alle hoeken en gaten van de instellingen heb ik dingen gechecked en zaken als bijvoorbeeld Wake on LAN (of hoe het ook allemaal heet) uitgezet.
Op de AG9 is dat 'Instellingen -> Netwerk en internet -> (naar beneden scrollen) -> Starten op afstand'. En dan de slider naar uit zetten.

Dit zorgt voor een lager energieverbruik in stand-by maar heeft bijvoorbeeld tot gevolg dat de ingebouwde Chromecast niet gezien wordt als de TV uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:12
Cannoli schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:36:
Dit zorgt voor een lager energieverbruik in stand-by maar heeft bijvoorbeeld tot gevolg dat de ingebouwde Chromecast niet gezien wordt als de TV uitstaat.
Klopt, behalve gedurende de perioden dat de TV dus wel die 25W gebruikt - net even gechecked. Ik vind dat wel acceptabel: 0,05W met af en toe 25W verbruik tegenover continu 25W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Arjan P schreef op zondag 31 mei 2020 @ 03:07:
[...]

Ik heb ook deze TV - ik heb volgens mij niets ingesteld, is gewoon prima beeld..

Wat betreft standby: deze TV gebruikt zo'n 25W in standby - als je er niets aan doet tenminste. Ik heb alles zoveel mogelijk uitgezet maar dan nog zijn er elk uur periodes van 2 à 16 minuten waarin hij gewoon die 25W gebruikt. Wel iets om rekening mee te houden. Bij mij gaat de stekker eruit als ik langere tijd (meer dan 2 dagen bijv.) weg ben..
klopt, is ook bijna niet onderuit te komen: https://community.sony.at...havior&search_type=thread En je wil je OLED ook niet van de standby halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Is er dan wel een manier/optie dat de power van de usb afgaat wanneer je de tv uitzet?

Tv Sony KD-55AG8

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Verkeerd gelezen, never mind.

[ Voor 94% gewijzigd door Segafreak83 op 03-06-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Wij hebben het probleem met de aanblijvende leds opgelost bij de Sony KD-55AG8.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tfyVfk79FgLtuewKtjEISXIxG0g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HXLCPK5EwJuXk3v6dpR7WY83.jpg?f=user_large
Ik maak al jaren gebruik van deze stopcontacten die ik op afstand kan bedienen, daar hebben we nu de leds ook op aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jblCf-GCrUNOfe_Q1LxIP1QXUQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zCrq88Wtd7FjbGMDa1WWzzog.png?f=user_large
Samen met deze USB Hub van de action werkt het perfect.

_/-\o_ _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De nieuwere SoC nu ook in de lagere modellen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJy4lW9Qb5XYecfe1aJ-NBwZqDo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tqC05Si8gX6VBo4to5jHDb1j.jpg?f=user_large
(https://www.reddit.com/r/..._49_tv_and_want_to_share/)

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 04-06-2020 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
G_Dragon schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:38:
Wij hebben het probleem met de aanblijvende leds opgelost bij de Sony KD-55AG8.
Welk probleem is dat? Welke LEDs? Ik heb dezelfde TV maar geen idee waar dit over gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Arjan P schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:56:
[...]

Welk probleem is dat? Welke LEDs? Ik heb dezelfde TV maar geen idee waar dit over gaat?
Sorry als er onduidelijkheid over is, wij hebben bij de action led strips gekocht die op usb werken.
Omdat de tv niet volledig uitschakelt blijven de leds branden, want de usb blijft stroom leveren.
Maar dat hebben we inmiddels op een andere manier opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
OK, dank voor de verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiggyLippens
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-07 15:53
Ik heb de Sony KD-65XG9505 voor 1199€ kunnen kopen.
Is dit een zeer goede deal?
Of komt deze wel vaker aan deze prijs te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:21

Mr. Freeze

¡GO!

ZiggyLippens schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 00:18:
Mooie prijs, die had ie op 3 januari ook, maar verder niet goedkoper gezien als ik de pricewatch bekijk.

pricewatch: Sony Bravia KD-65XG9505 Zwart

Normale prijs lijkt nu rond de 1400 te liggen. Gewoon doen zou ik zeggen :-)

[ Voor 26% gewijzigd door Mr. Freeze op 09-06-2020 21:14 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiggyLippens
Mr. Freeze schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:10:
[...]

Mooie prijs, die had ie op 3 januari ook, maar verder niet goedkoper gezien als ik de pricewatch bekijk.

pricewatch: Sony Bravia KD-65XG9505 Zwart

Normale prijs lijkt nu rond de 1400 te liggen. Gewoon doen zou ik zeggen :-)
Wat vind je van deze tv?
Op welke Android loopt deze?
En welke instelling gebruikt u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

ZiggyLippens schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:57:
[...]

Wat vind je van deze tv?
Zelf heb ik deze niet, wel de xe 9305 gehad, beviel me prima. Nu heb ik een andere. Maar op diverse sites kan je allerlei instellingen vinden die je naar eigen smaak kunt aanpassen. Google maar op “best settings typenr tv”.

https://www.sony.nl/elect...0016723#relevant_products

Zo te zien Android 9

[ Voor 14% gewijzigd door Mr. Freeze op 10-06-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiggyLippens
Mr. Freeze schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:12:
[...]

Zelf heb ik deze niet, wel de xe 9305 gehad, beviel me prima. Nu heb ik een andere. Maar op diverse sites kan je allerlei instellingen vinden die je naar eigen smaak kunt aanpassen. Google maar op “best settings typenr tv”.

https://www.sony.nl/elect...0016723#relevant_products

Zo te zien Android 9
Als deze toe komt hoe kan ik zien als dit een nieuwe batch is of al een oude die langer op stock is.

Want was eerst outlet voor 1149€ had deze gekocht en daarna berichtje gekregen Dat deze al verkocht was maar als oplossing hadden ze dat ik hem nieuw kon kopen voor 50€ extra.

Maar ik wil graag controleren als het werkelijk wel een nieuwe is en niet gewoon de outlet tv maar gewoon 50€ extra hebben geprobeerd ervoor te krijgen en alsof verkopen als een volledige nieuwe tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassiro
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 10:08
Goede prijs, bij welke winkel heb je dit aanbod gekregen?

[ Voor 9% gewijzigd door yassiro op 10-06-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

ZiggyLippens schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:31:
[...]

Als deze toe komt hoe kan ik zien als dit een nieuwe batch is of al een oude die langer op stock is.

Want was eerst outlet voor 1149€ had deze gekocht en daarna berichtje gekregen Dat deze al verkocht was maar als oplossing hadden ze dat ik hem nieuw kon kopen voor 50€ extra.

Maar ik wil graag controleren als het werkelijk wel een nieuwe is en niet gewoon de outlet tv maar gewoon 50€ extra hebben geprobeerd ervoor te krijgen en alsof verkopen als een volledige nieuwe tv.
ja, dat weet ik natuurlijk ook niet, vandaar de shopreviews hier t.net. Maar over een oude of nieuwe batch hoef je je geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
1199 voor de 65XG9505 is zeker prima, echter is ie een week terug wel inmiddels €999 geweest in Duitsland (Expert). Die prijs zal in NL waarschijnlijk pas rond black friday oid komen gezien de huidige prijzen.

https://www.mydealz.de/de...-tv-fald-65xg9505-1597321
ZiggyLippens schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:57:
[...]

Wat vind je van deze tv?
Televisie is uitstekend, out of the box is er nauwelijks iets wat aan de instellingen hoeft te worden aangepast. Enkel motion doe ik overal uit, android 9 is de versie die er op staat

[ Voor 40% gewijzigd door KngfCnns op 13-06-2020 13:50 ]

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 11:35
Ik heb een dingetje met mijn 55XG8595. Ik heb mijn Bose QC35-II via bluetooth geconnect en dat heeft 1 keer gewerkt. Dat wil zeggen geluid via koptelefoon en speakers van tv uit. Daarna heb ik een keer de headset aangezet terwijl ik de speakers van de tv op mute had staan en sindsdien zijn ze beiden in de war.
Ik heb het volgende al geprobeerd; Bose ontkoppeld, telefoon geherstart en daarna telefoon weer gekoppeld. Dit hielp niks Telefoon helemaal geherstart door midden van in menu telefoon herstarten kiezen heeft ook niks geholpen. Bluetooth van tv uitgezet en daarna weer aan heeft ook niet geholpen.

Iemand enig idee? Of dit zelf ook al gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In Duitsland kan ik bij Saturn voor 1133,- de Bravia 55AG8 ophalen. Volgens mij een prima prijs. We hebben nu een KDL-50W805C. Drie vragen:

1) Kan deze 'Duitse tv' omgaan met een CI+ van Ziggo?
2) Is feitelijk gezien het enige verschil met de nieuwe tv het aantal inches en 4K/OLED?
3) Ik zie de 55XG-serie voor ongeveer dezelfde prijs, maar de AG8-serie is toch beter?

Hoor het graag van de kenners. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 11:45
Komende maanden ga ik ook nieuwe TV aanschaffen. Voorkeur gaat uit naar Sony.
Alleen twijfel ik nu tussen volgende 2 modellen (OLED vs LCD)
Oled: Sony KD-55AG9
LCD: Sony KD-55XH9005

Ik denk dat de OLED betere keuze zal zijn.
Qua geluid heb ik Sonos Beam met Sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Mijn panasonic Viera 50" plasma van 10 jaar oud staat op het punt het te begeven. Tijd om een nieuwe te kopen.

Ik zit qua budget in de range van max +/- 1000 euro.

Nu heb ik geprobeerd een weg te vinden tussen alle modellen. En mijn eerste keuze is, voor nu, gevallen op de Sony KD-55XG9505 ( = 995 euro. Of als buitenkansje (geopende verpakking) voor 822 euro.

Maar ik zie voor dezelfde prijs ook de Sony KD-55XH8096.

Als ik het goed heb is deze laatste een nieuwe model (2020) dan de eerste (2019). Echter, is die van 2019 uit een hogere range. (dus beter?)

Qua formaat mik ik op 55". (65" zou ook kunnen, maar dan krijg ik voor het beschikbare budget een ouder of meer basic model.

Is er iemand die mij ietwat meer wegwijs kan maken in de jungle van Bravia TV's?

Echt harde vereisten heb ik niet. Wel moet er een hoofdtelefoon uitgang opzitten (of in ieder geval iets waarmee ik mijn studio monitor set kan aansluiten (syrincs m3-220). Ik gebruik dus geen home theater setje.

Ook zoek ik een goede beeldkwaliteit. Ik gebruik hem enkel voor TV en Netflix. Geen gaming dus.
Geluidsskwaliteit maakt niet veel uit. Er hangt toch een externe speakerset aan.

OLED lijkt me prachtig. Maar zit boven budget.

Alle tips zijn welkom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
@Dacide XH80 is ook een instapmodel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQ0i_iKPAR43fWEwgKpbkACzuzI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5Em6Ycp1EcLuxWdLmIg2s8du.jpg?f=user_large
TheCeet schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:37:
Komende maanden ga ik ook nieuwe TV aanschaffen. Voorkeur gaat uit naar Sony.
Alleen twijfel ik nu tussen volgende 2 modellen (OLED vs LCD)
Oled: Sony KD-55AG9
LCD: Sony KD-55XH9005

Ik denk dat de OLED betere keuze zal zijn.
Qua geluid heb ik Sonos Beam met Sub.
Twee uiteenlopende modellen natuurlijk waarbij de XH90 min of meer als gaming tv wordt neergezet en met HDMI 2.1 'klaar' voor de PS5 is. Voor films en series en HDR uiteraard de OLED de betere keus.
THE_BASE schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:30:
In Duitsland kan ik bij Saturn voor 1133,- de Bravia 55AG8 ophalen. Volgens mij een prima prijs. We hebben nu een KDL-50W805C. Drie vragen:

1) Kan deze 'Duitse tv' omgaan met een CI+ van Ziggo?
2) Is feitelijk gezien het enige verschil met de nieuwe tv het aantal inches en 4K/OLED?
3) Ik zie de 55XG-serie voor ongeveer dezelfde prijs, maar de AG8-serie is toch beter?

Hoor het graag van de kenners. :)
  1. goede vraag, zoveel import Sony's heb ik hier niet voorbij zien komen. NL modellen met CI+ issues lag toen aan het type/merk module. Certificatie van Ziggo ontbreekt/ontbrak vaak ook maar eerder omdat ze niet getest waren dan dat het niet werkte
  2. Vergelijkbaar met een W805C is tegenwoordig iets van de XG83 reeks (dit jaar XH85), grootste winst tov oudere modellen zit in HDR prestatie/functionaliteit.
  3. De 2020 A8 staat op het nieuwere Android TV platform evenals de XG (95 neem ik aan), dit werkt een stuk vlotter en stabieler dan het vorige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ga waarschijnlijk een 55XH9299 kopen (ik wacht nog een paar reviews af). Kan iemand me vertellen hoe lang het netsnoer is? Dat vind ik nergens terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:04
sOid schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:42:
Ik ga waarschijnlijk een 55XH9299 kopen (ik wacht nog een paar reviews af). Kan iemand me vertellen hoe lang het netsnoer is? Dat vind ik nergens terug.
Ik heb net de 75inch variant gekocht, het netsnoer is kort/standaard, maar zit los van de tv. Je kunt dus een langere kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@red1 Oh dat is goed om te weten, thanks! Bij eerdere versies was dat geloof ik niet het geval. Bevalt 'ie goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Had nog niet eens gezien dat er een XH92 versie was, zo te zien krijg je hier dus de nieuwe luxe remote met toetsverlichting bij http://bilder.hifi-forum....-9a85dcdc262a_1026276.jpg
Of het is gewoon de RMF-TX600E ipv RMF-TX500E (beiden zonder toetsverlichting); dat lijkt eerder het geval te zijn (RMF-TX611E is de nieuwe met toetsverlichting).

Bij de buren al iemand met een 85" XH90 http://bilder.hifi-forum....07-20-11-01-2_1026757.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 09-07-2020 01:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Inmiddels is de review van de XH90 van Rtings beschikbaar. Overall weer een prima Sony tv, maar toch wel een teleurstellende piekhelderheid en reflectie handeling.

Edit: de review van HDTVTest van de 75 inch is er ook sinds vandaag.

[ Voor 22% gewijzigd door benbaba op 09-07-2020 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:04
sOid schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:09:
@red1 Oh dat is goed om te weten, thanks! Bij eerdere versies was dat geloof ik niet het geval. Bevalt 'ie goed?
Hij bevalt een stuk beter dan de xg85 serie, sowieso al veel betere zwartwaarden. Alleen overtuigd de tv mij (nog) niet 100% qua scherpte. Vooral bij gewoon tv kijken mis ik wat. Ik vraag me ook af of ik toch niet voor 85inch wil gaan, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik moet zeggen dat de' standaard' beeldinstelling het al heel goed doet. Mooie kleuren, zonder te overdrijven. Heb de zwartwaarden en helderheid op deze setting alleen heel iets bijgesteld, voor de rest prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

De afgelopen weken heb ik nu al 4 keer gehad dat de led aan de voorkant 6 keer rood knippert en dat de tv dan volledig reboot, iemand enige tips of ervaring in dit probleem?

Mijn setup:
Sony KD-55AG8

HDMI:
Xbox One X
Nintendo Switch
Kpn Tv box
Bose 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
benbaba schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:56:
Inmiddels is de review van de XH90 van Rtings beschikbaar. Overall weer een prima Sony tv, maar toch wel een teleurstellende piekhelderheid en reflectie handeling.

Edit: de review van HDTVTest van de 75 inch is er ook sinds vandaag.
Piekhelderheid blijkt best goed te zijn, meerdere mensen worden er door verblind als ik echte gebruikers reviews op avs forums mag geloven.

Het lijkt erop dat de reviewers een setting aan hebben staan die de brightness verlaagd, en ze dat niet door hebben gehad.

Buiten dat meten sommige de input lag met een Leo bodnar tester en andere met een andere variant (want ze meten verschillende inputlag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

G_Dragon schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:24:
De afgelopen weken heb ik nu al 4 keer gehad dat de led aan de voorkant 6 keer rood knippert en dat de tv dan volledig reboot, iemand enige tips of ervaring in dit probleem?

Mijn setup:
Sony KD-55AG8

HDMI:
Xbox One X
Nintendo Switch
Kpn Tv box
Bose 500
Toch maar even deze pagina doornemen.

https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00032065

Op de 1 of andere manier wil de TV je toch iets duidelijk maken. Heb je al een volledige reset geprobeerd? (geen fijne oplossing, maar om alles uit te sluiten)

En even een tijdje kijken met zo weinig mogelijk aangesloten randapparaten, misschien dat daar iets een storing veroorzaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Freeze op 14-07-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
bij welke winkel was dit?
ik kom niet lager dan 1345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mr. Freeze schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:08:
[...]

Op de 1 of andere manier wil de TV je toch iets duidelijk maken. Heb je al een volledige reset geprobeerd? (geen fijne oplossing, maar om alles uit te sluiten)

En even een tijdje kijken met zo weinig mogelijk aangesloten randapparaten, misschien dat daar iets een storing veroorzaakt.
Dank u :)
Ik heb nu de sideloader / f1tv app / en andere apps verwijderd.
Het probleem heeft zich nog niet meer voorgedaan, mocht dit wel weer gebeuren ga ik andere dingen testen.

Andere vraag: Welke beeldinstellingen gebruiken jullie bij het gamen op een console? ( Sony KD-55AG8 )
Mijn eigen is "Game" om de minste inputlag te halen :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Ik heb momenteel de 65XG9505 op het oog.
Voor 1249 euro lijkt mij dit geen verkeerde deal. (vorig jaar was de release prijs nog 2599)
Ik heb een ps4, switch en ik kijk netflix, en gewoon tv. (history enz)

Heeft iemand van jullie deze tv? en hoe zijn de speakers?

Eventueel wil ik nog een extra soundplate met of zonder subwoofer halen.
https://tweakers.net/pric...;1329108;1560074;1371826/

welke zouden jullie aanraden van onderstaande 3 ?

https://tweakers.net/pric.../1177253;1329108;1560074/

Op de g700 en X8500 zit nog eens 50 euro cashback.
en is de Sony HT-X8500 ook al goed genoeg? muziek luister ik nooit op tv

[ Voor 5% gewijzigd door Aggressor op 17-07-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04
1249 voor een 65XG9505 moet beter kunnen lijkt mij, bij Smits is die 1299 maar kun je nog vragen naar de Smits prijs.

https://www.smitsarnhem.nl/sony-65xg95-6536

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
audiojunk schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:48:
1249 voor een 65XG9505 moet beter kunnen lijkt mij, bij Smits is die 1299 maar kun je nog vragen naar de Smits prijs.

https://www.smitsarnhem.nl/sony-65xg95-6536
Voor 1249 heb je er wel 5 jaar garantie bij
En bij platte tv gingen ze niet lager dan 1349....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
red1 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:25:
[...]

Ik heb net de 75inch variant gekocht, het netsnoer is kort/standaard, maar zit los van de tv. Je kunt dus een langere kopen.
BIj de 55XG9505 zit het netsnoer hardstikke vast, dan weet je dat ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassiro
  • Laatst online: 13-09 10:08
Aggressor schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:31:
Voor 1249 euro lijkt mij dit geen verkeerde deal. (vorig jaar was de release prijs nog 2599)
Waar heb je de tv voor 1249 aangeboden gekregen? Smits Arnhem geeft 1269 aan. Platte tv 1349.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
yassiro schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:51:
[...]

Waar heb je de tv voor 1249 aangeboden gekregen? Smits Arnhem geeft 1269 aan. Platte tv 1349.
KE, en ook smits voor 1249... check je pm maar
Kan jij mij misschien ook helpen dan? :)

https://tweakers.net/pric...;1164919;1177253;1329108/

Welke soundbar zal goed bij de tv passen? op de zf9 kunnen rear speakers, maar daar heb ik geen ruimte voor.
De G700 komen ongeveer op 375 uit.
De zf9 op 475 of of de rear speakers verkopen voor 175 .. dan kom ik ong op 390 uit

[ Voor 10% gewijzigd door Aggressor op 24-07-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mr. Freeze schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:08:
[...]

Ik ben inmiddels een paar stappen verder,
  • Heb de tv 15 minuten van het stroom gehaald (Zie onderstaand verhaal)
  • Heb de instellingen naar fabrieksinstellingen gezet ( binnen 2 dagen weer rode lampjes)
  • Na de reset wederom een opstart error
  • Nieuwe HDMI kabel tussen de Xbox en tv ( binnen 2 dagen weer rode lampjes)
  • Externe SSD ontkoppeld ( nu 4 dagen zonder opstart problemen)
Het stuk over 15 minuten de tv van het stroom af heeft mij uiteindelijk 5 uur gekost om de tv weer werkend te krijgen, want er is blijkbaar een geweldige bug bij Android smarttv's. Ik kan zoals vele anderen gebruikers op het forum van Sony de tijd en datum niet handmatig aanpassen want die staat op broadcast singal en dat valt niet te veranderen.

Ik moest mijn tv terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan op Belgie zetten zodat hij de juiste tijd weer pakt, dit momenteel de enigste fix voor dit probleem. Als in de toekomst de tijd weer verkeerd staat moet ik dus wederom alles resetten :| hoop echt dat Sony er snel wat aan doet, want dat dit al sinds 2015 niet gefixed is met een update baart me zorgen.

Edit:

Helaas bij het aandoen van de tv wederom de rode lampjes, dus we gaan weer verder met testen.

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 28-07-2020 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Maar is dat een fout van Sony of van Google?

Tv's en datum/tijd is blijkbaar een lastig ding. Mijn niet zo smarte slaapkamer Samsung TV heeft hier namelijk ook een handje van.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

Ik zit te kijken naar deze tv, Sony KD-65XG8599.
4K UHD TV
HDR ondersteuning | HDR10 | Dolby Vision | HLG
Picture Processor X1™ Ultimate
X-Wide Angle
Triluminos Display
Android TV
Bluetooth en WiFi

maar klopt het wel dat hij een Picture Processor X1 Ultimate heeft?, heb namelijk wel een mooie deal gesloten maar wil eigenlijk weten of dit wel klopt, en of dat veel verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:05
agaam schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:38:
Ik zit te kijken naar deze tv, Sony KD-65XG8599.
4K UHD TV
HDR ondersteuning | HDR10 | Dolby Vision | HLG
Picture Processor X1™ Ultimate
X-Wide Angle
Triluminos Display
Android TV
Bluetooth en WiFi

maar klopt het wel dat hij een Picture Processor X1 Ultimate heeft?, heb namelijk wel een mooie deal gesloten maar wil eigenlijk weten of dit wel klopt, en of dat veel verschil maakt.
Nee, de XG85 serie heeft de X1 processor. Er zit wel wat verschil tussen de X1 en de X1 Ultimate, echter zijn deze verschillen niet noemenswaardig groot.

Geen idee hoe mooi de deal is die je gesloten hebt, hou er rekening mee dat de 65XG85 serie een IPS paneel heeft en hierdoor de label X-Wide Angle meekrijgt. Wanneer goede kijkhoeken niet belangrijk zijn kun je beter naar de 65XG9505 kijken, waarbij o.a. het contrastrijke VA paneel met FALD meerwaarde biedt.

De 65XG9505 is op het moment van schrijven voor rond de 1200 euro te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Freshouttheoven schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 06:40:
[...]

Nee, de XG85 serie heeft de X1 processor. Er zit wel wat verschil tussen de X1 en de X1 Ultimate, echter zijn deze verschillen niet noemenswaardig groot.

Geen idee hoe mooi de deal is die je gesloten hebt, hou er rekening mee dat de 65XG85 serie een IPS paneel heeft en hierdoor de label X-Wide Angle meekrijgt. Wanneer goede kijkhoeken niet belangrijk zijn kun je beter naar de 65XG9505 kijken, waarbij o.a. het contrastrijke VA paneel met FALD meerwaarde biedt.

Bedankt voor je duidelijke reactie, ik kan dit model kopen voor 1125, maar de 65XF9005 model 2018 kan ik kopen voor 1099 nou twijfel ik welke ik zou moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
agaam schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:07:
[...]

Bedankt voor je duidelijke reactie, ik kan dit model kopen voor 1125, maar de 65XF9005 model 2018 kan ik kopen voor 1099 nou twijfel ik welke ik zou moeten doen.
Wel opletten met beide modellen, krijgen zo goed als geen updates meer. En de XF begint nu toch wel wat traag te worden met de interne apps.

Als je een extern apparaat gebruikt om te streamen, dan maakt het niet veel uit.

Als je het geld kan missen, ga voor een zo nieuw mogelijk model. Als budget noodzaak is, dan de iets oudere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
agaam schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:07:
[...]

Graag gedaan.

De XF9005 serie ontvangt inderdaad geen updates meer.

Met het geringe prijsverschil tussen de 65XF9005 en 65XG9505 zou ik persoonlijk altijd voor laatstgenoemde kiezen aangezien deze een snellere processor heeft en hierdoor AndroidTV veel fijner werkt. Door de snellere processor zal de XG9505 serie hoogstwaarschijnlijk nog updates ontvangen in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Super bedankt voor jullie advies, ik heb contact gehad mef Smith Arnhem, en heb een deal voor 1279 voor de 65XG95005. dacht dat dit wel een mooie deal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Wij krijgen een monteur thuis van Sony die gaat kijken naar het probleem met de rode lampjes, heb dinsdag met Sony gebeld en alle stappen die ze mij aanraden om te doen had ik al gedaan. (model Sony KD-55AG8)

@Mr. Freeze

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 30-07-2020 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 11:47
Freshouttheoven schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 06:40:
[...]

Toevallig de XG8599 55"voor mijn zus en ouders gehaald bij plattetv, heel tevreden mee :) Mooi beeld en lekker snelle UI, plus Airplay en Homekit support.

Heb zelf overigens de A9 65" hangen :P

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

G_Dragon schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:52:
Wij krijgen een monteur thuis van Sony die gaat kijken naar het probleem met de rode lampjes, heb dinsdag met Sony gebeld en alle stappen die ze mij aanraden om te doen had ik al gedaan. (model Sony KD-55AG8)

@Mr. Freeze
Ben benieuwd met welke conclusie hij komt. Laat je het even weten? Altijd nuttig. Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mr. Freeze schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:45:
[...]

Ben benieuwd met welke conclusie hij komt. Laat je het even weten? Altijd nuttig. Succes!!
Ik hou je op de hoogte ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Laatst online: 12-09 11:45
Hoe meer ik opzoek hoe meer ik begin te twijfelen over de verschillende modellen :D
We hebben thuis geen decoder enkel PS4 (sporadisch games spelen) & de PS5 komt ook waarschijnlijk binnen later dit jaar.
De vriendin kijkt wel veel Netflix.
Door reflectie zou, denk ik, een LED beter passen bij ons, TV staat 2m van groot raam dat zuid-west gericht is.
Ikzelf heb wat schrik bij OLED ivm inbranding + dof beeld na x-aantal jaar.

Wat is jullie mening hierover? Welke zouden jullie kiezen?

OLED's:
KD-55AG9
KD-55A85

Full-array LED:
KD-55XH9005
KD-55XH9505

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
TheCeet schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:26:
Hoe meer ik opzoek hoe meer ik begin te twijfelen over de verschillende modellen :D
We hebben thuis geen decoder enkel PS4 (sporadisch games spelen) & de PS5 komt ook waarschijnlijk binnen later dit jaar.
Door reflectie zou, denk ik, een LED beter passen bij ons, TV staat 2m van groot raam dat zuid-west gericht is.

OLED's:
KD-55AG9
KD-55A85

Full-array LED:
KD-55XH9005
KD-55XH9505
Wanneer je redelijk recht voor de tv zit valt het echt wel mee qua reflectie op een OLED tv. Ook voor dof beeld hoef je je geen zorgen te maken, tenzij je de tv vaak op (bijna) max. brightness gebruikt. Er is natuurlijk altijd een kans op inbranden echter wanneer je zorgvuldig bent bij normaal gebruik is deze kans erg klein. Zie hier en hier.

De 55A85 scoort op een aantal punten beter dan de 55AG9, o.a. hogere (piek)helderheid en lagere input lag.

Qua LCD is HDMI 2.1 de enige reden om voor de 55XH9005 te kiezen, echter voor jou als casual gamer imo niet zo interessant. Naast deze twee opties zou je hier ook nog de 55XG9505 aan toe kunnen voegen, deze 2019 model heeft in tegenstelling tot de XH9505 een hogere contrast door het ontbreken van X-Wide Angle filter (wanneer je redelijk recht voor de tv zit heb je dit niet nodig). De 55XH9505 heeft tegenover de 55XG9505 een iets betere anti-reflectie filter en een betere geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

@Freshouttheoven Even een vraag nog over de Sony 65XG9505, ik heb een beugel van Vogel 3305, welke maat schroeven (Bouten) gebruik ik daar voor? M6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
agaam schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:45:
@Freshouttheoven Even een vraag nog over de Sony 65XG9505, ik heb een beugel van Vogel 3305, welke maat schroeven (Bouten) gebruik ik daar voor? M6?
Voor in de tv? Dat is inderdaad M6, voor in de muur ben je niet gebonden aan één maat ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Freshouttheoven schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:50:
[...]

Voor in de tv? Dat is inderdaad M6, voor in de muur ben je niet gebonden aan één maat ;).
Super dank je _/-\o_ ga ik hem morgen even ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Laatst online: 13-12-2021
Aggressor schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:31:

Heeft iemand van jullie deze tv? en hoe zijn de speakers?

Eventueel wil ik nog een extra soundplate met of zonder subwoofer halen.
https://tweakers.net/pric...;1329108;1560074;1371826/

welke zouden jullie aanraden van onderstaande 3 ?

https://tweakers.net/pric.../1177253;1329108;1560074/

Op de g700 en X8500 zit nog eens 50 euro cashback.
en is de Sony HT-X8500 ook al goed genoeg? muziek luister ik nooit op tv
Over de audio sets kan ik niks zeggen, maar voor gewoon TV kijken, of Netflix, is het geluid uit de tv speakers gewoon prima.
Zeker niet zo goed als een apart Systeem, maar meer dan prima vind ik voor normaal kijken als het bijv te laat is om via het audiosysteem te luisteren

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@Koos2009 ik heb nu de zf9 aangesloten.
Geluid is 100x beter geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Laatst online: 13-12-2021
Aggressor schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:02:
@Koos2009 ik heb nu de zf9 aangesloten.
Geluid is 100x beter geworden...
Tuurlijk is dat beter 👍.
Ik heb er een onkyo 656 aanhangen met PA speakers.
Ik ga wel binnenkort een stereo versterker erop aansluiten met nieuwe speakers. Dat moet helemaal goed worden.
Zelf kom ik van een Philips 37pfl6606 en daar is het geluid gewoon ruk.

Voor mij is netflix met tv speaker nog best goed te doen

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
TheCeet schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:26:

OLED's:
KD-55AG9
KD-55A85

Full-array LED:
KD-55XH9005
KD-55XH9505
Ik heb zelf de AF9 en heb ook de LED's bij iemand binnen zien staan. Bij duister/donker beeld is de OLED veel mooier. Echter, overdag / bij inval licht is er weinig verschil. Voordeel van de LED is dat die iets helderder kan, maar om tegen de zon in te moeten, moet die belachelijk helder. Ik heb niet het idee dat OLED helderheid tekort komt, maar wel dat het niet in alle gevallen het extra geld waard is. Zolang je je woonkamer goed verlicht houd bij het film kijken denk ik dat het verschil tussen OLED en LED niet bijzonder groot is. Als het dan wel donker wordt is een OLED wel echt mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:52
Sinds vanavond heb ik met mijn XG95 het volgende probleem:

TV is met een optische kabel aangesloten op mijn Denon versterker.
Geluid gaat grotendeels gewoon via de TV maar zo nu en dan wil ik het over de versterker hebben en zet deze dan aan. Het geluid via de TV draai ik dan weg middels de afstandbediening van de TV en bedien het volume via de afstandsbediening van de Denon. Wekte allemaal prima.

Nu is het zo dat ik geen geluid meer kreeg via de versterker. Ik moet nu in de instellingen Weergave en geluid/audio uitgang/speakers en dan de keuze tv speakers of audiosysteem.

Het is nu dus OF via de versterker/audio systeem OF via de tv luidsprekers.
Ik hoefde hier tot gisteren geen keuze in te maken in het menu.

Hardwarematig is er niets veranderd, alleen is de stroom in huis er even vanaf geweest ivm werkzaamheden.

Iemand een idee wat dit kan zijn of mensen met een vergelijkbare setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mr. Freeze schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:45:
[...]

Vanmiddag komt de monteur, ik laat je vanavond of morgen even weten wat de uitkomst is.
Ik weet wel dat ik langzaam helemaal flauw begin te worden van het Android besturingssysteem op de tv, gisteren opeens klopte de tijd niet meer en konden we alleen nog maar Netflix kijken. En aangezien al sinds 2015 er geen update is geweest voor de bug in Time and Date die alleen maar op Use Broadcast Time staat en niet veranderd kan worden.

Hopelijk weet de monteur mij een oplossing te vertellen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:25
Ik heb nou toch iets raars met mijn KD-65XG9505. Deze is via een switch verbonden met een router. Op de switch staan meerdere apparaten zoals mijn receiver en mijn Nvidia Shield. Door kortsluiting is de Connect box van Ziggo enige tijd offline geweest. Na het opheffen van de kortsluiting meldt de tv plots een probleem met de netwerkaansluiting en geeft in de verbindingscontrole aan dat de verbinding met internet is mislukt. De Shield heeft echter geen probleem. En wat het vreemde is, de tv kan ook gewoon op Netflix dat een snelheid van 95 Mbps meldt. Amazon Prime werkt ook gewoon, Disney+ niet, die meldt dat de snelheid mogelijk te laag is of dat er geen internet is verbonden. (foutcode 42) Youtube kan geen verbinding maken.

Ik heb geprobeerd om:
- de tv te herstarten
- Ziggo Connect box herstarten
- router herstarten
- internet instellingen van tv nalopen, maar die heeft een normaal ip
- router instellingen nalopen, maar ik zie niets vreemds

Het verbaast me dat de tv verbindingsproblemen meldt, maar wel gewoon op Netflix kan, dat ook een goede snelheid aangeeft. Bovendien heeft de Shield op dezelfde switch nergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
realphoenikx schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:02:
Ik heb nou toch iets raars met mijn KD-65XG9505. Deze is via een switch verbonden met een router. Op de switch staan meerdere apparaten zoals mijn receiver en mijn Nvidia Shield. Door kortsluiting is de Connect box van Ziggo enige tijd offline geweest. Na het opheffen van de kortsluiting meldt de tv plots een probleem
---
Opgelost. Heeft met de datum/tijd te maken die plots helemaal verkeerd lijkt te staan. Reset en als land België kiezen in plaats van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
conodihno1 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:46:
Sinds vanavond heb ik met mijn XG95 het volgende probleem:

Lap tekst
Inmiddels opgelost. Zoals met alle bizarre niet uit te leggen issues kan een harde reset helpen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
conodihno1 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:20:
[...]

Inmiddels opgelost. Zoals met alle bizarre niet uit te leggen issues kan een harde reset helpen...
Inderdaad. Maar meteen grof geschut erop loslaten siert de echte tweaker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
Na het debacle met de 65xe en het spontaan stoppen van de audio toevoer over optisch ben ik klaar met trouble shooten :) resetten die handel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

@Mr. Freeze Wij hebben een compleet nieuwe tv gekregen van Sony. Hopelijk is hiermee het probleem weg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

G_Dragon schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:27:
@Mr. Freeze Wij hebben een compleet nieuwe tv gekregen van Sony. Hopelijk is hiermee het probleem weg :)
Mooi opgelost. Had de monteur deze gewoon bij zich?

en is het dezelfde?

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Freeze op 06-08-2020 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mr. Freeze schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:48:
[...]

Mooi opgelost. Had de monteur deze gewoon bij zich?

en is het dezelfde?
Ja de monteur had een nieuwe tv bij zich zonder pootjes en andere accessoires.
Hiermee hopen ze dat de 6 rode lampjes niet meer terugkomen, mocht dit wel het geval zijn moest ik weer bellen. Helaas is hiermee niet de bug in Time And Date opgelost, dit word pas opgelost als we een android versie omhoog gaan. Hopelijk krijgen wij die update :)

Ik denk als ik nu weer de error krijg dat ik me geld terugvraag en we een LG OLED gaan halen.

@Mr. Freeze en de 6 rode led error is weer terug :( dat word vandaag Sony bellen

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 07-08-2020 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

G_Dragon schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:01:
[...]

Hiermee hopen ze dat de 6 rode lampjes niet meer terugkomen, mocht dit wel het geval zijn moest ik weer bellen. Helaas is hiermee niet de bug in Time And Date opgelost, dit word pas opgelost als we een android versie omhoog gaan. Hopelijk krijgen wij die update :)

Ik denk als ik nu weer de error krijg dat ik me geld terugvraag en we een LG OLED gaan halen.

@Mr. Freeze en de 6 rode led error is weer terug :( dat word vandaag Sony bellen
Damn, balen man. Hoop op een passende oplossing voor je, echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
G_Dragon schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:01:
[...]

Raar dat bij een "nieuwe" tv precies hetzelfde probleem terug komt. Raar dat die monteur een "nieuwe" tv bij zich had zonder pootjes of accessoires. Moest je wel zelf de stickers ervan af trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

realphoenikx schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:21:
[...]

Raar dat bij een "nieuwe" tv precies hetzelfde probleem terug komt. Raar dat die monteur een "nieuwe" tv bij zich had zonder pootjes of accessoires. Moest je wel zelf de stickers ervan af trekken?
Ja er zat weer nieuwe beschermfolie op en die moest ik er zelf afhalen :) hij heeft alles netjes aangesloten en is pas weggegaan nadat alles werkte. Wij snappen er ook niks van , maar ik ga hem maandag weer opgeven als reparatie, als dit hierna weerkomt wil ik mijn aankoopbedrag terug en neem ik nooit meer een Sony.

Enige wat ik niet kan vinden via google is of andere mensen met hetzelfde model ook deze problemen hebben of juist nergens last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

G_Dragon schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:49:
[...]

Ja er zat weer nieuwe beschermfolie op en die moest ik er zelf afhalen :) hij heeft alles netjes aangesloten en is pas weggegaan nadat alles werkte. Wij snappen er ook niks van , maar ik ga hem maandag weer opgeven als reparatie, als dit hierna weerkomt wil ik mijn aankoopbedrag terug en neem ik nooit meer een Sony.

Enige wat ik niet kan vinden via google is of andere mensen met hetzelfde model ook deze problemen hebben of juist nergens last van hebben.
Maak je misschien gebruik van dvb-c al of niet met een module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mr. Freeze schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:58:
[...]

Nee beide niet :)

Aangesloten apparaten:

Xbox via hdmi
Kpn tv kastje via hdmi
Nintendo switch via hdmi
Soundbar bose 500 via hmdi ( gaat aan met de tv)
Via usb 3.0 een externe SSD ..

Alles al een keer ontkoppeld en probleem bleef terugkomen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan P
G_Dragon schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:49:
[...]Enige wat ik niet kan vinden via google is of andere mensen met hetzelfde model ook deze problemen hebben of juist nergens last van hebben.
MIsschien kan je dat niet vinden omdat mensen dit probleem niet hebben - en mensen die nergens last van hebben ga je al helemaal niet vinden lijkt me.

Maar het ging toch om de KD-55AG8? Die heb ik ook sinds april. Ik herken geen knipperende LEDs - en heb alleen een KPN (d.w.z. XS4All) TV-box aangesloten..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Apart topic op AV Forums (afgeleid van een topic op AVS Forums schijnbaar): firmware update voor de H modellen die ook op de G modellen toepasbaar is (specifiek hebben ze het over de XG/XH95 serie) https://www.sony.co.uk/el...upport/downloads/00016758
Gaat met name over de nieuwe look van de menu's zoals ook wel eens in een van de HDTv Test reviews is behandeld maar wordt ook over bijv. het dimming algoritme gesproken. En zo te lezen kwamen de laatste batches van de XG95 al met een firmware v6.4758 waar de nieuwe look al in zit https://community.sony.co...installed-why/m-p/3690777.
Kort opgesomd hier https://www.reddit.com/r/...an_be_installed_on_x950g/ (EU https://www.sony.co.uk/el...upport/downloads/00016823). Blijkbaar speelt het al bijna twee maanden dus niet bepaald vers van de pers :+

Demo van een XG95 voor en na de update (lijkt een kwestie van aggressievere dimming/minder hoge helderheid)

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 08-08-2020 02:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Inmiddels hangt mijn KD75XH9096 nu een kleine 2 weken. Bevalt enorm goed en is een mega upgrade geweest ten opzichte van mijn Phillips 65PUS7354. Heeft mij buiten de aanschaf ook een bosje bloemen gekost voor de bnaas in huis, ze vond 75inch wel erg groot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EYXYtrLvDfmvonP1sRd-JCyQ0_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8pD7u5UoAwsly49Mrum5jI7.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht er iemand vragen hebben over dit toestel let me know. Wellicht dat ik kan helpen.

P.s. Let niet op de rest van de ruimte, we zijn net verhuisd en hebben nog genoeg te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door mr.DJ95 op 08-08-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

apis29 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 02:52:
Apart topic op AV Forums (afgeleid van een topic op AVS Forums schijnbaar): firmware update voor de H modellen die ook op de G modellen toepasbaar is (specifiek hebben ze het over de XG/XH95 serie) https://www.sony.co.uk/el...upport/downloads/00016758
Gaat met name over de nieuwe look van de menu's zoals ook wel eens in een van de HDTv Test reviews is behandeld maar wordt ook over bijv. het dimming algoritme gesproken. En zo te lezen kwamen de laatste batches van de XG95 al met een firmware v6.4758 waar de nieuwe look al in zit https://community.sony.co...installed-why/m-p/3690777.
Kort opgesomd hier https://www.reddit.com/r/...an_be_installed_on_x950g/ (EU https://www.sony.co.uk/el...upport/downloads/00016823). Blijkbaar speelt het al bijna twee maanden dus niet bepaald vers van de pers :+

Demo van een XG95 voor en na de update (lijkt een kwestie van aggressievere dimming/minder hoge helderheid)
[YouTube: Sony XG95 55" - EU Version - Stock EU firmware 6362 vs XH95 EU firmware 6477]
Klopt ik heb dus sinds 2 weken de XG65, productie 05-2020, en heeft inderdaad de firmware 6.4758,
nou zeggen ze ook dat hij geupdate kan worden naar de firmware 6.4770 omdat het de zelfde hardware is als van de XH65, maar daar ben ik wel een beetje huiverig voor eigenlijk. wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
agaam schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 00:42:
[...]

Klopt ik heb dus sinds 2 weken de XG65, productie 05-2020, en heeft inderdaad de firmware 6.4758,
nou zeggen ze ook dat hij geupdate kan worden naar de firmware 6.4770 omdat het de zelfde hardware is als van de XH65, maar daar ben ik wel een beetje huiverig voor eigenlijk. wat zouden jullie doen?
Op dit moment zou ik zeggen, niet de firmware update naar 6.4770 doen als je een Ziggo card achter in je tv hebt. Ik heb de kaart nog niet aan de praat voor gecodeerde zenders. Verder werkt alles in de tv perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

r_buren schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:00:
[...]

Op dit moment zou ik zeggen, niet doen als je een Ziggo card achter in je tv hebt. Ik heb de kaart nog niet aan de praat voor gecodeerde zenders. Verder werkt alles in de tv perfect.
Is de CI+ module wel de 1.3 versie?
Kan ook zijn dat de CI+ module niet goed in het toestel zit, of de kaart niet geactiveerd is.

Gebruik al jaren zonder enige problemen in verschillende Bravia's een CI+ module.

[ Voor 8% gewijzigd door pa3eia op 09-08-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
pa3eia schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:12:
[...]

Is de CI+ module wel de 1.3 versie?
Kan ook zijn dat de CI+ module niet goed in het toestel zit, of de kaart niet geactiveerd is.

Gebruik al jaren zonder enige problemen in verschillende Bravia's een CI+ module.
Ik heb de kaart nog geen maand geleden van Ziggo gekregen na problemen met een oude kaart. Het is denk ik dus wel een 1.3. Kaart deed het voor firmware update prima. Heb de kaart er ff uit gehad en na kaart er weer opnieuw ingestoken te hebben staat de kaart nu op de melding "bezig met authenticatie, even geduld astublieft" En daar staat ie al 12 minuten op. In boekje wat bij nieuwe kaart en module zat staat dat het tot 20 minuten kan duren. Dus ik blijf "geduldig" afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

r_buren schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:00:
[...]

Op dit moment zou ik zeggen, niet de firmware update naar 6.4770 doen als je een Ziggo card achter in je tv hebt. Ik heb de kaart nog niet aan de praat voor gecodeerde zenders. Verder werkt alles in de tv perfect.
Nee heb ik niet, heb ziggo Next box, dus zou het dan kunnen doen?, is er nog veel nieuws met de nieuwe Firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:32
mr.DJ95 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:43:
Inmiddels hangt mijn KD75XH9096 nu een kleine 2 weken. Bevalt enorm goed en is een mega upgrade geweest ten opzichte van mijn Phillips 65PUS7354. Heeft mij buiten de aanschaf ook een bosje bloemen gekost voor de bnaas in huis, ze vond 75inch wel erg groot.

[Afbeelding]

Mocht er iemand vragen hebben over dit toestel let me know. Wellicht dat ik kan helpen.

P.s. Let niet op de rest van de ruimte, we zijn net verhuisd en hebben nog genoeg te doen.
Copy : Bevalt enorm goed en is een mega upgrade geweest ten opzichte van mijn Phillips 65PUS7354.

Oke, van 65 naar 75 inch.. = 10 inch upgrade !! En,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
agaam schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 16:16:
[...]

Nee heb ik niet, heb ziggo Next box, dus zou het dan kunnen doen?, is er nog veel nieuws met de nieuwe Firmware?
Ja denk dat het dan prima zou werken. Al lees ik in andere forums ook dat het CI+ ook moet werken. Ik heb een firmware upgrade gedaan en daarna een factory reset met de CI+ kaart erin en volgens Ziggo zou die eruit moeten met sowieso een factory reset en misschien ook wel met een firmware upgrade. Ik zie niet heel veel veranderen. Het schermpje wat onderin het scherm verschijnt en vertelt naar welke zender je switched is anders, de help is totaal anders. En bij display instellingen en zo zien de menu's er ook anders uit. Verder nog niet veel getest want van alles aan het proberen om mijn CI+ kaart aan het werk te krijgen met zenders die gecodeerd zijn. Ben bang dat het sony bellen wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

r_buren schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:35:
[...]

Ja denk dat het dan prima zou werken. Al lees ik in andere forums ook dat het CI+ ook moet werken. Ik heb een firmware upgrade gedaan en daarna een factory reset met de CI+ kaart erin en volgens Ziggo zou die eruit moeten met sowieso een factory reset en misschien ook wel met een firmware upgrade. Ik zie niet heel veel veranderen. Het schermpje wat onderin het scherm verschijnt en vertelt naar welke zender je switched is anders, de help is totaal anders. En bij display instellingen en zo zien de menu's er ook anders uit. Verder nog niet veel getest want van alles aan het proberen om mijn CI+ kaart aan het werk te krijgen met zenders die gecodeerd zijn. Ben bang dat het sony bellen wordt :(
Dat is heel erg balen voor jou, snap ik, ik zal even voor je mee kijken waar het probleem zou kunnen zitten bij jou met Ci+. maar bedankt voor je bericht. Wat ik wel constant lees is als je gaat updaten dat je dan de ziggo Ci+ eruit moet halen omdat hij de software versie kan beïnvloeden van de kaart. heb je niet meer ergens een Horizon box? dat je kunt proberen of het daar aan ligt?, of de firmware udate nogmaals uitvoeren zonder Ci+ er in.

[ Voor 12% gewijzigd door agaam op 09-08-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
agaam schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:51:
[...]

Dat is heel erg balen voor jou, snap ik, ik zal even voor je mee kijken waar het probleem zou kunnen zitten bij jou met Ci+. maar bedankt voor je bericht. Wat ik wel constant lees is als je gaat updaten dat je dan de ziggo Ci+ eruit moet halen omdat hij de software versie kan beïnvloeden van de kaart. heb je niet meer ergens een Horizon box? dat je kunt proberen of het daar aan ligt?, of de firmware udate nogmaals uitvoeren zonder Ci+ er in.
Nee heb geen Horizon box, ook nooit gehad maar het idee van nogmaals uitvoeren had ik nog niet aan gedacht. Dat ga ik vanavond eens proberen. Thanx

EDIT: agaam, firmware update opnieuw uitvoeren werkt niet. Software is up to date krijg ik als melding. Daarna weer een complete reset gedaan ook met verwijderen alle data, en daarna alles weer opnieuw installeren. eerst zonder google account en installeren zenders. Nadat installatie tv klaar was de CI+ kaart erin en zenders laten zoeken. Deze keer 474.000 gekozen ipv 164.000 (geen idee wat het doet) en nu vond ie 349 zenders. Maar ik kan alleen 1,2,3 en 14 kijken, de free to air zenders. Bij alle gecodeerde zenders zegt ie dat het geselecteerde kanaal gecodeerd is en niet kan worden gedecodeerd Als ik de kaart eruit haal en weer ff later er weer in douw, dan blijft ie daarna heel lang staan op een scherm met de melding bezig met authenticeren, even geduld aub. Deze melding is zelfs na een half uur niet weg. Ziggo zegt dat alles goed staat. Ik wacht af wat Ziggo gaat zeggen op mijn vraag of ze een andere module en kaart kunnen al denk ik niet dat het helpt.

[ Voor 40% gewijzigd door r_buren op 10-08-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mr. Freeze schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:58:
[...]

Zover ik weet niet, gebruik wel de standaard tv ontvanger van KPN en zie wel soortgelijke kastjes voorbijkomen op Google.

@Mr. Freeze Ik wil dit nog even gaan proberen: CHECK DIAGNOSTIC HISTORY
Want vreemd genoeg heeft de monteur hier geen eens naar gekeken voordat hij de nieuwe tv aansloot, mocht ik hier vanavond niks in kunnen vinden. Ga ik nog even proberen zonder dat de Bose 500 aangaat met de tv ( HDMI/ARC) en als dit ook niet het probleem oplost ga ik bellen naar de Mediamarkt voor refund en halen we een LG OLED op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
belmonde schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:25:
[...]

Copy : Bevalt enorm goed en is een mega upgrade geweest ten opzichte van mijn Phillips 65PUS7354.

Oke, van 65 naar 75 inch.. = 10 inch upgrade !! En,...
Buiten de grote ((*duh) bevalt het paneel stukken beter. Geen bleeding, ghosting etc. Veel snellere interface en natuurlijk Airplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:32
mr.DJ95 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:21:
[...]

Buiten de grote ((*duh) bevalt het paneel stukken beter. Geen bleeding, ghosting etc. Veel snellere interface en natuurlijk Airplay.
Okay, Het is ook eigenlijk geen vergelijk als je de beste tv wilt.
Nu, 2020 is de nieuwe philips 8505(opvolger) als opvolger van de 7304-serie van 2019 wel weer een 'kleine' upgrade zoals ik al in meerdere ervaringen heb gelezen..
Maar prijsverschil is ook aanwezig tussen de sony en de philips. Wel heeft de nieuwe philips een upgrade in kleurdekking van 70 % naar 90 % (beloofd/geschreven door philips),.. Maar blijft gewoon 400 nits. Heeft dan wel direct-lit maar geen dimmingzones.. dus moeten de nits sowieso beperkt blijven. En heeft HDR dan ook beperking in max-brightness.
Al heeft de sony 900 t.o.v. de sony 950h ook beperkingen in max nits in kleinere highlights..
De philips 8535 kost in 70 inch nu 1.399 in de pricewatch en de sony 75xx9096 2.499 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDyZl6pCOuIVcj4XdQj1Pd0W9E8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fpQ0GZsKB2hBwfSc7cg7dHe9.jpg?f=fotoalbum_large

Hmmmm... Dit word Sony weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau_P
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-07 17:03
Iemand hier ook problemen met netwerkverbinding op de AG9 na de laatste update?

Probleem is: regelmatig de melding geen ethernet en bij scan geeft hij aan geen verbinding te kunnen maken met internet.

Als ik alleen wifi probeer geeft hij hetzelfde probleem.

Heel irritant dit.
Netflix, Amazon, NPO+ doen het prima ondanks deze melding maar Disney+ app start niet omdat er een netwerkprobleem is.
Ik denk dat dit de update is, maar kan mogelijk ook stroomstoring zijn geweest die kort daarna plaatsvond hier, alle apparatuur ging toen ineens uit, maar op geen enkele andere device heb ik een probleem met de verbinding met internet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23
Ik had dat gisteren. Op internet gezocht, blijkbaar heeft het te maken met een verkeerde tijd instelling. In een topic vond ik een oplossing dat je in developer tools dan uit kan zetten dat hij de tijd van je kabelprovider binnen haalt, ik heb geen Ziggo namelijk. Maar die optie kan ik nergens vinden.

Ik heb op dit forum een oplossing gevonden: https://community.sony.co...id-tv/td-p/2152871/page/3

Je moet met adb een commando naar de tv sturen om de tijd goed te zetten.

[ Voor 35% gewijzigd door tiguan op 10-08-2020 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
(Uitgebreide) review van HDTV Polska van de XH90: https://hdtvpolska.com/so...-5-sprawdzamy/?showfull=1

[direct in google translate gooien werkt niet meer]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
-Verplaatst-

[ Voor 106% gewijzigd door Tiroz op 12-08-2020 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:20

Major_ton

Shoot!

Tiroz schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:46:
Ik ben op zoek naar een nieuwe 43" uHD TV, voor series en films - geen gaming. Budget liefst tussen € 400,- en 500,-. Ik kom nu van de KDL-32W655A uit 2013, dus dan is nieuw al snel beter!

Zijn er aanraders binnen de huidige 2019 of 2020 modellen voor dit budget? Zo enorm veel typenummers, en voor sommige nauwelijks reviews te vinden - ik vind het lastig wijs worden! Dank alvast :)
Ik zie dat je dezelfde vraag ook in het 2020 Samsung topic hebt gepost. De werkwijze op dit forum is wat anders. Maak hier even een eigen topic aan en zoek via de pricewatch zelf ook even naar potentiële kandidaten.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Major_ton schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:26:
[...]

Ik zie dat je dezelfde vraag ook in het 2020 Samsung topic hebt gepost. De werkwijze op dit forum is wat anders. Maak hier even een eigen topic aan en zoek via de pricewatch zelf ook even naar potentiële kandidaten.
Ah top, dank! Was mij niet bewust van deze sectie. Ik ga daar even een topic aanmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau_P
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-07 17:03
tiguan schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:32:
Ik had dat gisteren. Op internet gezocht, blijkbaar heeft het te maken met een verkeerde tijd instelling. In een topic vond ik een oplossing dat je in developer tools dan uit kan zetten dat hij de tijd van je kabelprovider binnen haalt, ik heb geen Ziggo namelijk. Maar die optie kan ik nergens vinden.

Ik heb op dit forum een oplossing gevonden: https://community.sony.co...id-tv/td-p/2152871/page/3

Je moet met adb een commando naar de tv sturen om de tijd goed te zetten.
Dank voor de tip van het forum. Bij mij werkte het met de taalinstelling. Tijd inderdaad correct nu alleen kan zegt hij nog steeds mijn wifi niet te kunnen vinden (raar andere devices wel). Dus er is nog wel iets mis. Maar voorlopig werkt alles verder weer. Echt bizar dat Sony zulke gigantische bugs niet serieus oplost... ben een Sony liefhebber maar nu ernstig teleurgesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ben net gebeld door de technische dienst van Sony met de mededeling dat de oorzaak van het probleem is gevonden en dat hier snel een update voor komt. Ze hebben het probleem 23 juli gevonden in de software van de voeding, dat veroorzaakt het 6 keer knipperende rode lampje.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste