Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
2020 modellen (model) beginnen al mondjesmaat verscheept te worden in Amerika. Eerste batch XH95 naar Value Electronic (en volgens de eigenaar is de 49" versie nog steeds een 120Hz VA paneel, itt de [speculatieve] info op displayspecifications die het eerder over een 60Hz IPS paneel hadden. Maar ik zie dat dat daar in de tussentijd al naar VA veranderd was). Lijkt in eerste instantie om de 49 en 85" te gaan die ze binnen krijgen; misschien niet onverwachts ook aangezien die twee nog het uiterlijk van een 2019 model hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kSAtg9pgsRNjFZqs1OK42bjB/full.jpg
https://forum.blu-ray.com...p?p=17338816#post17338816

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 13-02-2020 00:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lau_P
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-07 17:03
Mr. Freeze schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 07:55:
[...]

Hier op een AG9 werkt het best aardig, vanaf Windows iTunes kan ik geen muziek afspelen op de TV, maar wel vanaf de telefoon. Moest wel even het volume omhoog doen (toetsen telefoon) want begon op 0. Wel grappig, als ik nu via Airplay muziek luister komt na een tijdje de Chromecast screensaver er over heen :-)

Wat wel vaak wil helpen met Cast of Airplay issues is dat het nogal kan schelen of je upnp aan hebt staan in je router.
Heb ook de AG9. Dank voor de tip. Zal eens de router checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 11:39
Ik ben nog steeds aan het uitkijken naar een andere tv en wel een Sony xf9005 of xg9505, maar ene moment nijg ik naar een 55 inch en vaak denk ik ook ik ga gelijk voor 65.

Heb nu een 47 inch LG full HD.

Ik zit op 3,5 meter van de tv, wat is wijsheid op deze afstand?

65 of toch 'maar' 55 inch?

Vergeten te melden : we kijken vooral Netflix, videoland, f1, films en series via kodi en de rest gewone tv, vanalles wat dus.

Ik vraag me af of 65 voor 'gewone' tv programma's niet een beetje teveel vh goede is.

[ Voor 26% gewijzigd door Capirex65 op 18-02-2020 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_linT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 19:51
Capirex65 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:32:
Ik ben nog steeds aan het uitkijken naar een andere tv en wel een Sony xf9005 of xg9505, maar ene moment nijg ik naar een 55 inch en vaak denk ik ook ik ga gelijk voor 65.

Heb nu een 47 inch LG full HD.

Ik zit op 3,5 meter van de tv, wat is wijsheid op deze afstand?

65 of toch 'maar' 55 inch?

Vergeten te melden : we kijken vooral Netflix, videoland, f1, films en series via kodi en de rest gewone tv, vanalles wat dus.

Ik vraag me af of 65 voor 'gewone' tv programma's niet een beetje teveel vh goede is.
Ik zou voor 55 inch gaan. Van 47 naar 65 inch is een te grote overgang. Ik ben van 46 naar 55 inch gegaan op ongeveer 3 meter kijkafstand. XF9005, nog steeds heel tevreden met deze TV. Had ook fantasieën over 65 inch maar toen de 55 inch in mijn huiskamer stond was ik blij dat ik niet heb gedaan. Thuis lijkt het een stuk groter dan in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben toch wel heel benieuwd hoe de A8 en A9 beoordeeld gaan worden. Waarom er geen hdmi 2.1 op zit is mij nog steeds een raadsel. Of het ook een dealbreaker voor mij zal zijn weet ik nog steeds niet.
Als die tv ook weer dik 10 jaar mee zal gaan zal het vast een keer lastig worden dat het er niet op zit. Onbruikbaar zal het vast niet worden, maar hoe erg zullen de beperkingen zijn in de dagelijkse praktijk?
Jammer dat Sony die keuze bij de consument legt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
King_linT schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:35:
[...]

Ik zou voor 55 inch gaan. Van 47 naar 65 inch is een te grote overgang. Ik ben van 46 naar 55 inch gegaan op ongeveer 3 meter kijkafstand. XF9005, nog steeds heel tevreden met deze TV. Had ook fantasieën over 65 inch maar toen de 55 inch in mijn huiskamer stond was ik blij dat ik niet heb gedaan. Thuis lijkt het een stuk groter dan in de winkel.
Ik heb om een idee vd grootte te krijgen al een 55 en 65 inch gemaakt van karton, ikzelf twijfel, mijn vrouw riep gelijk 65 die 55 is te 'klein'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_linT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 19:51
Capirex65 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 07:19:
[...]

Ik heb om een idee vd grootte te krijgen al een 55 en 65 inch gemaakt van karton, ikzelf twijfel, mijn vrouw riep gelijk 65 die 55 is te 'klein'
Als de vrouw zegt 65 inch gewoon doen. Al lijkt een tv een stuk kleiner als hij niet aan staat. Je went vast wel aan het formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:09

Mr. Freeze

¡GO!

PaT schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:34:
Ik ben toch wel heel benieuwd hoe de A8 en A9 beoordeeld gaan worden. Waarom er geen hdmi 2.1 op zit is mij nog steeds een raadsel. Of het ook een dealbreaker voor mij zal zijn weet ik nog steeds niet.
Als die tv ook weer dik 10 jaar mee zal gaan zal het vast een keer lastig worden dat het er niet op zit. Onbruikbaar zal het vast niet worden, maar hoe erg zullen de beperkingen zijn in de dagelijkse praktijk?
Ik denk net zoals je nu een modern apparaat aansluit op een 2006 HD ready Sony met HDMI. TV doet gewoon z'n werk en apparaat past zich aan. Ik ben er eerlijk gezegd helemaal niet bang voor dat je iets bijzonders gaat "missen". Mocht je straks een next gen console aansluiten op een HDMI 2.0 TV ziet dat er gewoon gaaf uit, ook die console zal zich aanpassen aan de tv. Nu is het HDMI 2.1 waar je op moet wachten, dan is het weer Dolby Vision versie 2. Zo is er altijd iets waar we op kunnen wachten, bij Sony zijn ze ook niet gek. Die weten donders goed wat de PS5 straks gaat doen op HDMI 2.0.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Freeze op 19-02-2020 11:57 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Capirex65 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 07:19:
[...]

Je raakt snel gewend aan de grootte. Hier staat een 55'' tv bij een kijkafstand van ~ 4 meter en al vrij snel werd er geroepen: 'Een maatje groter had ook gekund'. Met name wanneer je regelmatig films en series kijkt voegt een maatje groter veel toe aan de beleving.
PaT schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:34:
De A9G uit 2019 loopt voorlopig door, er gaan geruchten dat Sony in het najaar -rond de release van de PS5-met een nieuwe MASTER Series line up gaat komen (met hoogstwaarschijnlijk wel volledige HDMI 2.1 support).

De A8H die dit jaar uitkomt krijgt een aantal features van de A9G mee. De reden voor het ontbreken van HDMI 2.1 op de OLED line up heeft volgens Sony ermee te maken dat zij zich focussen op films en series en het hierdoor momenteel nog niet nodig achten.

De enige beperking in de toekomst bij het ontbreken van HDMI 2.1 is dat je geen of beperkt gebruik kan maken van bepaalde functionaliteiten die een hogere bandbreedte dan 18Gbit/s nodig hebben.

Persoonlijk ben ik van mening dat er door aardig wat Tweakers onnodig heisa wordt gemaakt wegens het ontbreken van HDMI 2.1 op de 2020 line up van verschillende fabrikanten, aangezien de PS5 en Xbox Series X sowieso niet in staat gaan zijn om 4K op 120Hz te draaien (wellicht pas over een viertal jaar wanneer bijv. Sony met de PS5 Pro versie op de proppen komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Freshouttheoven schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:29:
[...]

Je raakt snel gewend aan de grootte. Hier staat een 55'' tv bij een kijkafstand van ~ 4 meter en al vrij snel werd er geroepen: 'Een maatje groter had ook gekund'. Met name wanneer je regelmatig films en series kijkt voegt een maatje groter veel toe aan de beleving.
Films en series is wat we het meeste kijken, daarna f1 en motorsport en het restje is wat tv programma's die we leuk vinden en mijn dochter wat spellen op haar ps4.

Ik had eerst nog het idee : ik neem 55 en kan als we die 'te klein' gaan vinden dan de stap naar 65 maken, maar dan blijf je bezig en maak ik liever direct de 47 naar 65 stap en zal het in begin wennen zijn, maar dat zien we dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online
Capirex65 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:48:
[...]

Films en series is wat we het meeste kijken, daarna f1 en motorsport en het restje is wat tv programma's die we leuk vinden en mijn dochter wat spellen op haar ps4.

Ik had eerst nog het idee : ik neem 55 en kan als we die 'te klein' gaan vinden dan de stap naar 65 maken, maar dan blijf je bezig en maak ik liever direct de 47 naar 65 stap en zal het in begin wennen zijn, maar dat zien we dan wel.
Na een week ben je er al aan gewend ;).

Tussen de XF9005 en de XG9505 kun je het beste voor de laatst genoemde kiezen, qua beeldkwaliteit zijn er geen grote verschillen echter is AndroidTV wel een stuk smoother doordat de XG9505 over een snellere processor beschikt en hierdoor in de toekomst ook nog updates gaat krijgen. Met wat onderhandelen kun je de 65XG9505 voor een paar honderd euro goedkoper op de kop tikken als dat deze momenteel in de pricewatch vermeld staat.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb nu een Panasonic TX-L37E30 uit 2011 (al lijkt het model uit 2010 te zijn?), en wil graag naar een nieuwere grotere TV. Vrouwlief vindt 37" al groot, dus heb tot nu toe gekeken naar 43". Ik neig zelf echter naar 49", ook omdat die ongeveer gelijk geprijsd zijn. We zitten zo'n 3-3,5m van de TV, met een stoel redelijk recht voor de TV en een bank 90 graden gedraaid aan de zijkant van de TV (kijkhoek ongeveer 30-45°?) in een redelijk donkere woonkamer.

Bij de locale BCC leek de 43XG8399 mooier beeld te geven dan de Samsung 43Q60R, en volgens de verkoper was de Sony ook beter omdat het een 100Hz scherm is en de beeldverwerking bij Sony volgens hem beter is.
Vanwege de kijkhoek denk ik dat een IPS meer geschikt is dan VA, of valt dat in de praktijk mee?

De TV zal gebruikt worden voor Netflix, Kodi (nu nog op 720p x265 met een Raspberry Pi 2, ik hoop naar 1080p x265 te gaan als de TV dat zelf trekt) en een Nintendo Switch. Af en toe live TV, voornamelijk Formule 1, wat kinderfilmpjes en het nieuws. Het geheel is aangesloten op een receiver waar alle randapparatuur aan hangt, dus in principe heb ik aan één HDMI met ARC genoeg.

Ik wil eigenlijk niet meer dan €800 uitgeven, en 55" is me echt te groot. OLED is dus helaas nog geen optie (ik wilde eerst wachten op de 48" LG OLED aan het eind van het jaar, maar die gaat waarschijnlijk wel 1200+ kosten).

Heeft iemand nog tips adhv bovenstaand verhaal? En is het nog de moeite om te kijken naar een 49XF9005, of is het juist handig om te wachten op de 2020 line-up (49XH83 denk ik dan?)

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-08 14:41
Capirex65 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:48:
[...]

Op 3,5m sowieso 65 inch nemen, krijg je nooit spijt van, integendeel.

Hier gegaan van een 40 inch naar 55. Dit was de grootste stap en in het begin was het van wow, dat ding is groot, na vijf minuten dacht mijn vrouw en ikzelf, zalige grootte! We zaten in dat appartement op ongeveer 4 meter van het scherm. Nu op 3,5 meter en de 55" geüpgradet naar een 65" OLED, deze stap als kleiner ervaren en ook nog geen moment spijt van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online
gwystyl schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:09:
Ik heb nu een Panasonic TX-L37E30 uit 2011 (al lijkt het model uit 2010 te zijn?), en wil graag naar een nieuwere grotere TV. Vrouwlief vindt 37" al groot, dus heb tot nu toe gekeken naar 43". Ik neig zelf echter naar 49", ook omdat die ongeveer gelijk geprijsd zijn. We zitten zo'n 3-3,5m van de TV, met een stoel redelijk recht voor de TV en een bank 90 graden gedraaid aan de zijkant van de TV (kijkhoek ongeveer 30-45°?) in een redelijk donkere woonkamer.

Bij de locale BCC leek de 43XG8399 mooier beeld te geven dan de Samsung 43Q60R, en volgens de verkoper was de Sony ook beter omdat het een 100Hz scherm is en de beeldverwerking bij Sony volgens hem beter is.
Vanwege de kijkhoek denk ik dat een IPS meer geschikt is dan VA, of valt dat in de praktijk mee?

De TV zal gebruikt worden voor Netflix, Kodi (nu nog op 720p x265 met een Raspberry Pi 2, ik hoop naar 1080p x265 te gaan als de TV dat zelf trekt) en een Nintendo Switch. Af en toe live TV, voornamelijk Formule 1, wat kinderfilmpjes en het nieuws. Het geheel is aangesloten op een receiver waar alle randapparatuur aan hangt, dus in principe heb ik aan één HDMI met ARC genoeg.

Ik wil eigenlijk niet meer dan €800 uitgeven, en 55" is me echt te groot. OLED is dus helaas nog geen optie (ik wilde eerst wachten op de 48" LG OLED aan het eind van het jaar, maar die gaat waarschijnlijk wel 1200+ kosten).

Heeft iemand nog tips adhv bovenstaand verhaal? En is het nog de moeite om te kijken naar een 49XF9005, of is het juist handig om te wachten op de 2020 line-up (49XH83 denk ik dan?)
Wanneer je altijd kijkt onder een kijkhoek van ongeveer 30-45° ben je inderdaad beter af met een IPS paneel, jouw huidige Panasonic TX-L37E30 heeft ook een IPS paneel. Je levert dan wel ongeveer een factor 4 in op het gebied van contrast vergeleken met een VA paneel waarbij de beeldkwaliteit afneemt vanaf een kijkhoek van rond de 30°.

De beeldverwerking c.q. motion interpolatie van Sony is momenteel class leading. Wachten op de 2020 line-up heeft niet zoveel zin aangezien deze ten eerste de eerste maanden van release aardig aan de prijs zullen zijn, en ten tweede er geen grote noemenswaardige verschillen zijn die de meerprijs/ het wachten waard maken.

De 49XF9005/ 49XG9005 zijn onderhuids identiek en is op moment van schrijven de beste 49'' tv die verkrijgbaar is, deze tv heeft met name een meerwaarde wanneer je ook regelmatig HDR materiaal kijkt of in de toekomst denkt te gaan kijken. De 49XF9005/ 49XG9005 heeft een VA paneel dus in jullie situatie wellicht niet ideaal.

Houdt er rekening mee dat de 43'' varianten van de XG83 een IPS paneel hebben in tegenstelling tot de 49'' varianten die over een VA paneel beschikken.

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:40:
[...]

De 49XF9005/ 49XG9005 zijn onderhuids identiek...
Het is een tijdje geleden dat ik mij in deze modellen verdiept heb, maar volgens mij zijn ze niet helemaal identiek. De 49XF9005 viel toentertijd voor mij af omdat deze een inputlag heeft van bijna 41ms op 1080p @ 60Hz. (Mijn Nintendo Switch is 1080p.) De 49XG9005 heeft, als ik het mij goed herinner, een inputlag van ~20ms bij 1080p @ 60Hz.

Ik heb vaker gelezen dat de modellen vrijwel identiek zijn en dat de 49XG9005 het niet waard is t.o.v. de 49XF9005, maar dit soort kleine details kunnen net van belang zijn voor sommige mensen.

[ Voor 2% gewijzigd door Cannoli op 20-02-2020 16:02 . Reden: informatie klopt niet; daarom doorgehaald ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online
Cannoli schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:16:
[...]

Het is een tijdje geleden dat ik mij in deze modellen verdiept heb, maar volgens mij zijn ze niet helemaal identiek. De 49XF9005 viel toentertijd voor mij af omdat deze een inputlag heeft van bijna 41ms op 1080p @ 60Hz. (Mijn Nintendo Switch is 1080p.) De 49XG9005 heeft, als ik het mij goed herinner, een inputlag van ~20ms bij 1080p @ 60Hz.

Ik heb vaker gelezen de de modellen vrijwel identiek zijn en dat de 49XG9005 het niet waard is t.o.v. de 49XF9005, maar dit soort kleine details kunnen net van belang zijn voor sommige mensen.
Ik begrijp de verwarring, was er zelf in het begin ook ingetuind :).

De XG9505 modellen bieden zeker een meerwaarde aangezien deze over o.a. een snellere processor beschikken, een hogere piekhelderheid, een verbeterde afstandbediening en zoals jij al aangeeft een veel lagere input lag hebben op 1080p @ 60Hz. Helaas heeft Sony ervoor gekozen om deze verbeteringen weg te laten op de 49XG9005 en gebruik te maken van dezelfde paneel c.q. techniek als de 49XF9005.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ga eens kijken bij de oud-papier bak op het werk of er toevallig een hele grote doos in ligt, en dan de formaten van 43" en 49" uitknippen om thuis voor de TV neer te zetten om een indruk te krijgen.

Verder kan ik dus de 49XF9005 prijzen in de gaten houden naast die van de 43/49XG8305 en proberen vrouwlief te laten wennen aan het idee van een grotere TV O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:42:
[...]

Ik begrijp de verwarring, was er zelf in het begin ook ingetuind :).

De XG9505 modellen bieden zeker een meerwaarde aangezien deze over o.a. een snellere processor beschikken, een hogere piekhelderheid, een verbeterde afstandbediening en zoals jij al aangeeft een veel lagere input lag hebben op 1080p @ 60Hz. Helaas heeft Sony ervoor gekozen om deze verbeteringen weg te laten op de 49XG9005 en gebruik te maken van dezelfde paneel c.q. techniek als de 49XF9005.
Ah interessant. Mijn verwarring is ontstaan omdat Rtings het volgende heeft staan:

"The European variant of the TV is also known as the XG9505, and we expect it to offer the same performance. There is also a 49" XG90 (XG9005 or KD-49XG9005) variant in Europe which we expect to have similar performance."

Ze hebben het 49" model (de 49XG9005) niet getest omdat deze niet beschikbaar is in de USA. Maar de aanname die ze doen, dat het 49" model (vrijwel) gelijk presteert aan de XG95-serie, klopt dus niet.

Bedankt voor de correctie.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:50
Er komt zojuist een automatische update binnen op mijn kd43xg8399.

Wat betreft formaat, ja het went heel snel (ik kwam van 27" af) maar denk dat de vrouw nog steeds liever 32 zou zien..

49" heb ik redelijk kunnen nabootsen met een schilderij, en daarbij blijf ik zelf ook dat dat toch echt te groot was

[ Voor 24% gewijzigd door GAIAjohan op 20-02-2020 18:49 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49
Ik heb net de update naar V6.6545 gedaan op mijn AG8. Na de update stond de tv uit en kreeg ik 'm met geen mogelijkheid meer aan. Uiteindelijk de stekker even er uit gehaald en toen ging die weer aan. Is dit normaal, of doe ik iets verkeerd?

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:12
Voor mij heel normaal, minstens 1x per week nodig (49XG8399)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:50
Of dat hij niet naar een andere zender wil zappen..
Gebeurt ook nogal eens.
Stekker eruit is niet nodig, hou de aan/uit knop op de afstandsbediening 10sec ingedrukt en hij herstart

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

tiguan schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:13:
Ik heb net de update naar V6.6545 gedaan op mijn AG8. Na de update stond de tv uit en kreeg ik 'm met geen mogelijkheid meer aan. Uiteindelijk de stekker even er uit gehaald en toen ging die weer aan. Is dit normaal, of doe ik iets verkeerd?
Had ik ook met m’n ag9, totdat ik de usb drive voor opnemen verwijderde. Daarna was opstarten verholpen, de stekker heb ik niet hoeven los te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
De 65xf9005 is nu 1149 bij mediamarkt, maar heeft ook al rond de 999 gezeten.

Open doos model te krijgen voor 976.

Zou met wat geduld de komende weken de 65xg9505 ook nog gaan zakken naar dit prijsniveau, zeker met de 2020 xh serie op komst?

Ik twijfel vanwege mijn geduld om zo'n open doos XF te kopen, maar aan de andere kant denk ik ik moet even een paar weken afwachten wat de XG gaat doen en voor dat model gaan.

Wat is wijsheid en hoelang heb ik nog geduld O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Capirex65 op 21-02-2020 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49
@Verwijderd Ik heb er geen USB apparatuur op aangesloten. Maar goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

tiguan schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:58:
@Verwijderd Ik heb er geen USB apparatuur op aangesloten. Maar goed om te weten.
Ik kan je garanderen dat ik het heel even heel benauwd had ;-)

Maar gelukkig heb je het ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:12
GAIAjohan schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:34:
Of dat hij niet naar een andere zender wil zappen..
Gebeurt ook nogal eens.
Stekker eruit is niet nodig, hou de aan/uit knop op de afstandsbediening 10sec ingedrukt en hij herstart
Helaas, dat werkt bij mij niet.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Was blij dat Dolby Vision (en 4K) eindelijk werkte in Netflix met koptelefoon na de Android 9 update, maar nu toch al een aantal keer een aardig irritante bug ondervonden:

Na het reconnecten van de bluetooth koptelefoon is er totaal geen geluid meer. Enige oplossing die ik heb kunnen vinden is Android helemaal herstarten. ;( Iemand anders hier ook last van?

Gelukkig is met de laatste update ook een Restart menu toegevoegd.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
Capirex65 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:37:
De 65xf9005 is nu 1149 bij mediamarkt, maar heeft ook al rond de 999 gezeten.

Open doos model te krijgen voor 976.

Zou met wat geduld de komende weken de 65xg9505 ook nog gaan zakken naar dit prijsniveau, zeker met de 2020 xh serie op komst?

Ik twijfel vanwege mijn geduld om zo'n open doos XF te kopen, maar aan de andere kant denk ik ik moet even een paar weken afwachten wat de XG gaat doen en voor dat model gaan.

Wat is wijsheid en hoelang heb ik nog geduld O-)
De 65inch XG95 bij Smits in Arnhem.
1100euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Die vroegen vorige week nog 1399 toen ik ze belden, is prijs weer gezakt inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtje84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-01-2022
De 65inch XG95 bij Smits in Arnhem.
1100euro
Dat is een goede deal. Ik had m voor 1200 na aftrek van cashback.

Top tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Net gebeld 1388 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
Waar? 1100 bij smits toch. Is het trouwens verstandiger om te wachten op de XH en klopt het dat Sony over het algemeen het beste is in upscaling? Bijv 576 content

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Supreme_One schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:31:
[...]

Waar? 1100 bij smits toch. Is het trouwens verstandiger om te wachten op de XH en klopt het dat Sony over het algemeen het beste is in upscaling? Bijv 576 content
Hier zijn twee artikelen over de 2020 modellen:Wat ik tot nu toe op zich wel een interessante toevoeging vind bij de 2020 modellen van vrijwel alle merken is dat ze nu ook bij HDR de beeldhelderheid automatisch kunnen afstemmen op de helderheid van de ruimte. Maar qua XH95 vs XG95 lijkt het naast deze feature vooral een verschilletje qua geluid en het X-Wide Angle filter bij kleinere maten.

Qua upscaling zijn de verschillen niet meer zo duidelijk en niet per se een reden om voor het een of het andere merk te kiezen. Meen me ook nog te herinneren dat de Samsung QLED's (de hogere modellen iig) bij het upscalen van SD misschien nog wel beter uit de bus kwamen.

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 25-02-2020 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
[...]

1388 bij smits, gisteren via de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtje84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-01-2022
apis29 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 00:45:
[...]
en het X-Wide Angle filter bij kleinere maten.
Ik ben blij dat mijn 65" xg95 geen x-wide filter heeft. Ik wil echt geen zwartwaarden inleveren om de kijkhoek te vergroten.

Bovendien vind ik het in de praktijk alles meevallen met de kijkhoek, en ziet het beeld er ook nog prima uit als je er niet recht voor zit. Ik had veel slechter verwacht na het zien van die testbeelden op rtings.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:51
Wat is eigenlijk de reden dat ze de updates van de AG8/9 niet gewoon ota/internet doen en hem nu moet downloaden op een usb stick? ik zie daar niet echt de logiaca van in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
basjuhh schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:33:
Wat is eigenlijk de reden dat ze de updates van de AG8/9 niet gewoon ota/internet doen en hem nu moet downloaden op een usb stick? ik zie daar niet echt de logiaca van in?
De updates voor de AG8/9 worden gewoon ota aangeboden. Ik heb onlangs mijn AG9 ota geupdate naar android 9. De update wordt alleen niet overal tegelijk aangeboden. Vandaar dat sommige mensen hem handmatig downloaden en via USB updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
Rtje84 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:10:
[...]

Ik ben blij dat mijn 65" xg95 geen x-wide filter heeft. Ik wil echt geen zwartwaarden inleveren om de kijkhoek te vergroten.

Bovendien vind ik het in de praktijk alles meevallen met de kijkhoek, en ziet het beeld er ook nog prima uit als je er niet recht voor zit. Ik had veel slechter verwacht na het zien van die testbeelden op rtings.com
Mijn 65” blijft ook prima bij 30graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
[...]

Ohh dan schommelen de prijzen bij Smits.
Ze zijn meestal wel de goedkoopste.
Vooral als je ze ff belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Rtje84 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:10:
[...]

Dat is dus inderdaad een van de grotere keuze's die je moet maken als iemand die twee in overweging heeft. Het filter is ook niet per se alleen bedoeld voor het beeld vanuit een hoek maar ook vanuit het midden naar de zijkanten toe (zal de achterliggende reden zijn geweest dat het in eerste instantie alleen vanaf 75" was; bij ZF9 wel ook bij de 65"). Op Youtube was er een Duitse review van een bepaalde Panasonic met Innolux VA paneel (niet tot nauwelijks gebruikt door Sony) waarbij duidelijk te zien was dat van recht van voren gezien je het beeld naar de zijkanten toe al wat zag vervagen qua kleuren en contrast (denk deze YouTube: Panasonic TX 65 EXW784 (EX780) im Test, Bildvergleich mit Sony XE90 richting minuut 11)
Kijkhoek van een VA paneel valt inderdaad best mee in de praktijk maar bij donkere scenes zie je toch echt wel het duidelijkste verschil wanneer je vanuit een hoek kijkt (ook van 30 graden) tov van recht ervoor (maar ook dat hoeft niet per se storend te zijn, verschilt gewoon per individu en uiteindelijk ook een stukje gewenning)

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 25-02-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Meer mensen die sinds de laatste update problemen hebben met de AG8 wat apps betreft?
Heb eerder geen problemen gehad maar sinds de laatste update naar de nieuwe android versie moet ik elke keer 10-15 seconden wachten voor de wifi het doet wanneer de tv aangezet wordt en ook wordt ik regelmatig ongevraagd uitgelogd bij YouTube. Het lijkt wellicht zeuren om slechts 10 seconden te wachten maar als ik te vroeg YouTube open krijg ik het soms helemaal niet meer voor elkaar om een app te gebruiken. Voor de update had ik nooit problemen en werkte elke app die ik gebruikte probleemloos.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Die problemen herken ik niet. Wel heb ik heel af en toe dat het beeld van bijvoorbeeld Netflix voor 0,2 seconden bevriest. Dat had ik voor de update niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:42:
Meer mensen die sinds de laatste update problemen hebben met de AG8 wat apps betreft?
Heb eerder geen problemen gehad maar sinds de laatste update naar de nieuwe android versie moet ik elke keer 10-15 seconden wachten voor de wifi het doet wanneer de tv aangezet wordt en ook wordt ik regelmatig ongevraagd uitgelogd bij YouTube. Het lijkt wellicht zeuren om slechts 10 seconden te wachten maar als ik te vroeg YouTube open krijg ik het soms helemaal niet meer voor elkaar om een app te gebruiken. Voor de update had ik nooit problemen en werkte elke app die ik gebruikte probleemloos.
Wij hebben een AG9 en ik herken dit probleem niet. Wij hadden juist in de weken voor de update opeens dat Netflix af en toe niet meer op wou starten. Scherm bleef zwart. Moest de app dan geforceerd sluiten of de TV opnieuw opstarten. Sinds de update is dat verholpen.

Heb je de Netflix app al eens opnieuw geinstalleerd? (Instellingen -> Apps -> Netflix selecteren -> Gedwongen stoppen -> Cachegeheugen wissen -> Gegevens wissen -> Updates verwijderen. Dan TV rebooten dmv powerknop op AB lang indrukken en vervolgens de update(s) voor Netflix weer installeren.) En anders de TV eens terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Ik heb een vraagje over de Sony KD-49XG9005 omdat ik die misschien wil gaan kopen. Op mijn huidige tv heb ik een Sonos Playbar aangesloten (dat gaat via een optische Toslink kabel). Als ik tv kijk, kan ik de afstandsbediening van de tv gebruiken om het geluid van de Sonos speakers harder en zachter te zetten. Ik heb al begrepen dat dat met de Sony geen probleem moet zijn.

Op mijn huidige Samsung kan ik niet alleen instellen dat het geluid via een externe bron loopt, ik kan ook instellen dat de tv niet meer in beeld toont hoe hard het geluid is als je het volume verhoogt of verlaagt. Kan dat bij Sony ook? Dat getal zegt namelijk niets meer dus dat zou prettig zijn.

Kan er verder iemand bevestigen dat deze Sony tv Dolby 5.1 passthrough ondersteunt? Ik heb een Apple TV en PS4 aangesloten op de tv via HDMI. Ook al is de bron die binnenkomt Dolby 5.1, mijn huidige (Samsung) tv geeft in dat geval helaas alsnog alleen maar een stereosignaal door naar de Playbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Cannoli schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:21:
[...]

Wij hebben een AG9 en ik herken dit probleem niet. Wij hadden juist in de weken voor de update opeens dat Netflix af en toe niet meer op wou starten. Scherm bleef zwart. Moest de app dan geforceerd sluiten of de TV opnieuw opstarten. Sinds de update is dat verholpen.

Heb je de Netflix app al eens opnieuw geinstalleerd? (Instellingen -> Apps -> Netflix selecteren -> Gedwongen stoppen -> Cachegeheugen wissen -> Gegevens wissen -> Updates verwijderen. Dan TV rebooten dmv powerknop op AB lang indrukken en vervolgens de update(s) voor Netflix weer installeren.) En anders de TV eens terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Met Netflix geen problemen gehad tot nu toe maar ik krijg ook elke keer de melding dat er geen wifi verbinding aanwezig is terwijl mijn telefoon en tablet gewoon via de wifi werken. Bij de instellingen zie ik dat de tv verbonden is en de signaalsterkte goed is maar toch valt de verbinding regelmatig weg.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
tinustilburg schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:19:
Ik heb een vraagje over de Sony KD-49XG9005 omdat ik die misschien wil gaan kopen. Op mijn huidige tv heb ik een Sonos Playbar aangesloten (dat gaat via een optische Toslink kabel). Als ik tv kijk, kan ik de afstandsbediening van de tv gebruiken om het geluid van de Sonos speakers harder en zachter te zetten. Ik heb al begrepen dat dat met de Sony geen probleem moet zijn.

Op mijn huidige Samsung kan ik niet alleen instellen dat het geluid via een externe bron loopt, ik kan ook instellen dat de tv niet meer in beeld toont hoe hard het geluid is als je het volume verhoogt of verlaagt. Kan dat bij Sony ook? Dat getal zegt namelijk niets meer dus dat zou prettig zijn.

Kan er verder iemand bevestigen dat deze Sony tv Dolby 5.1 passthrough ondersteunt? Ik heb een Apple TV en PS4 aangesloten op de tv via HDMI. Ook al is de bron die binnenkomt Dolby 5.1, mijn huidige (Samsung) tv geeft in dat geval helaas alsnog alleen maar een stereosignaal door naar de Playbar.
De 49XG9005 hangt inmiddels een week aan de muur. En ik kan mijn eigen vragen dus inmiddels beantwoorden: Dolby passthrough werkt prima en de volumemeldingen kunnen niet uit. Geen ramp.

Wat ik wel erger vind, en wat niet alleen bij Sony voor schijnt te komen, is wat er gebeurt met het beeld als je Netflix in 4K kijkt icm ondertiteling.

De ondertiteling is erg fel, maar daarnaast wordt telkens het hele beeld lichter wanneer er ondertiteling in beeld komt. Vooral in donkere scenes valt dit erg op. Ik heb al een beetje zitten spelen met local dimming en de instelling die daar onder staat (volgens mij heet die enhanced contrast nog wat) maar krijg het nog niet naar mijn zin. Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen? En zo ja, heeft iemand een oplossing?

Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn om zwarte omkadering van de ondertiteling aan te zetten bij Netflix maar dat heeft niet perse mijn voorkeur eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioX
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 19:50
tinustilburg schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:00:
[...]

De 49XG9005 hangt inmiddels een week aan de muur. En ik kan mijn eigen vragen dus inmiddels beantwoorden: Dolby passthrough werkt prima en de volumemeldingen kunnen niet uit. Geen ramp.

Wat ik wel erger vind, en wat niet alleen bij Sony voor schijnt te komen, is wat er gebeurt met het beeld als je Netflix in 4K kijkt icm ondertiteling.

De ondertiteling is erg fel, maar daarnaast wordt telkens het hele beeld lichter wanneer er ondertiteling in beeld komt. Vooral in donkere scenes valt dit erg op. Ik heb al een beetje zitten spelen met local dimming en de instelling die daar onder staat (volgens mij heet die enhanced contrast nog wat) maar krijg het nog niet naar mijn zin. Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen? En zo ja, heeft iemand een oplossing?

Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn om zwarte omkadering van de ondertiteling aan te zetten bij Netflix maar dat heeft niet perse mijn voorkeur eigenlijk.
Toevallig dat ik even in dit topic aan het meelezen was (heb zelf een LG OLED). Ik weet niets van het probleem dat het beeld steeds lichter wordt bij ondertiteling, maar zelf heb ik in Netflix de ondertiteling op transparant gezet, anders is deze inderdaad veels te fel bij HDR materiaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3uhG5N59ACkKmHzeQnv_kXKPyy0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2bZ10Vh571Q7pKDPx9gW26du.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Ja dat had ik ook gevonden en ga dat vanavond even proberen. Waarschijnlijk is mijn probleem een gevolg van de felle ondertiteling.
We zijn momenteel het laatste seizoen van Ozark aan het kijken en deze serie heeft veel donkere scenes. Op de een of andere manier 'denkt' de tv het hele beeld lichter te moeten maken op het moment dat er een ondertitel verschijnt en dat kijkt erg onprettig.
Het viel zelfs mijn vriendin op gisterenavond. En zij ziet normaal het verschil niet eens tussen analoge kabel tv en HDR beeld bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Ik heb ook deze tv gekocht (65XG9505) . Ik heb gelezen dat je hem ook aan en uit kan zetten met behulp van de ingebouwde Google Home.

Die heb ik inmiddels geactiveerd, maar weet niet met welke melding ik hem aan of uit moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

In het engels is het Turn On en Turn Off, ik schat iets vergelijkbaars als je hem in het Nederlands hebt. Ok Google, zet aan en zet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De XH95 review van HDTV Test:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Sinds vandaag heb ik een KD-49XG83 aan de muur hangen, nadat mijn broertje vorige week een 55XG85 begon mijn oude Samsung 32"-ding toch tegen te vallen :)

Nu hebben we met zowel zijn toestel als het mijne een daadwerkelijk first-world-problem: inschakelen van de televisie via een Google Nest Hub gaat prima ("Hey Google, TV aan") maar het is via diezelfde Nest Hub niet mogelijk de TV uit te schakelen ("Hey Google, TV uit"). De Hub geeft een gesproken antwoord terug, iets van "Ik kon je TV niet uitschakelen. Raadpleeg de handleiding om te zien of je TV dit ondersteund".

Ik heb in de Web-handleiding gezocht (https://helpguide.sony.net/tv/daep1/v1/nl/print.html) maar daar kan ik er ook niets over vinden.

Omdat inschakelen wel werkt zou je verwachten dat uitschakelen ook geen probleem zou mogen zijn, maar werken wil het dus niet. Heeft iemand hier dit wel werkend, of mogelijk een idee wat ik aan zou moeten passen om dit mogelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Is er eigenlijk al wat meer bekend wanneer die 48 inch A9 oled tv leverbaar gaat worden? Zowel de tv van LG als van Sony staan op 'coming soon', maar wanneer dat is...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
  • Laatst online: 14:20
PaT schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:15:
Is er eigenlijk al wat meer bekend wanneer die 48 inch A9 oled tv leverbaar gaat worden? Zowel de tv van LG als van Sony staan op 'coming soon', maar wanneer dat is...?
De lg is er al. Ik heb gelezen hie rin het forrum op ttweakers dat iemand claimde dat nederland er 1.000 kreeg in eerste instantie, NU dus. Elektroworld heeft er 400 verdeeld over 150 vestigingen.. Dus reteketet,....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
belmonde schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:01:
De lg is er al. Ik heb gelezen hie rin het forrum op ttweakers dat iemand claimde dat nederland er 1.000 kreeg in eerste instantie, NU dus. Elektroworld heeft er 400 verdeeld over 150 vestigingen.. Dus reteketet,....
De introductie prijs vind ik, wat zullen we zeggen, belachelijk onverwacht :) Had hem graag als pc monitor gewild maar niet voor een prijs die hoger ligt dan een 55" model.

Ik snap, nieuw model, leuk formaat voor mensen die wat kleiners willen, etc. Maar alles boven de €1000 vind ik persoonlijk geheel no-go. Ymmv.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

belmonde schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:01:
[...]

Ahh tnx. Jammer dat dan alleen Electroworld ze heeft. De 55 inch versie is daar 200 euro duurder dan de goedkoopste aanbieder en gevoelsmatig vind ik die 48 inch ook zo'n 200 euro te duur daar.

Dat belooft weinig goeds voor de Sony, die zijn meestal nog wat duurder dan LG. Het zou mij niet verbazen als die de 2000 euro aan zal tikken. En dat is toch echt te gek.

Edit: ahh het kan dus wel goedkoper: https://el-vidas.nl/lg-oled48cx6la Ik heb alleen nog nooit van die zaak gehoord.

[ Voor 7% gewijzigd door PaT op 17-05-2020 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
PaT schreef op zondag 17 mei 2020 @ 07:56:
[...]

Ahh tnx. Jammer dat dan alleen Electroworld ze heeft. De 55 inch versie is daar 200 euro duurder dan de goedkoopste aanbieder en gevoelsmatig vind ik die 48 inch ook zo'n 200 euro te duur daar.

Dat belooft weinig goeds voor de Sony, die zijn meestal nog wat duurder dan LG. Het zou mij niet verbazen als die de 2000 euro aan zal tikken. En dat is toch echt te gek.

Edit: ahh het kan dus wel goedkoper: https://el-vidas.nl/lg-oled48cx6la Ik heb alleen nog nooit van die zaak gehoord.
Bij apollo almere kost de 48cx 1399 als je een kortingscode vraagt.
Een 43 inch game monitor met 16 zones local dimming is nog duurder, en die oled heeft veel mooier beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Nieuwe update;

Edit: Laat maar, mijn ag9 pikte hem niet.

[ Voor 74% gewijzigd door Mr. Freeze op 17-05-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:00
Voor mijn schoonouders aan het kijken naar een nieuwe tv en daarbij uitgekomen op de Sony XG70 serie. Ik zie nu 2 modellen in de pricewatch met een vergelijkbare prijs:

pricewatch: Sony KD-43XG7004 Zwart
pricewatch: Sony KD-43XG7096 Zwart

Waarbij de laatste 2 cijfers enkel het design zouden bepalen. Kan iemand mij zeggen wat dan daadwerkelijk het verschil in design is? Op de productfoto's van webshops zie ik het niet.. Daarnaast bied de website van Sony ook geen uitkomst om mij te vertellen wat het verschil is.

[ Voor 7% gewijzigd door la_fusion op 18-05-2020 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online
la_fusion schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:15:
Voor mijn schoonouders aan het kijken naar een nieuwe tv en daarbij uitgekomen op de Sony XG70 serie. Ik zie nu 2 modellen in de pricewatch met een vergelijkbare prijs:

pricewatch: Sony KD-43XG7004 Zwart
pricewatch: Sony KD-43XG7096 Zwart

Waarbij de laatste 2 cijfers enkel het design zouden bepalen. Kan iemand mij zeggen wat dan daadwerkelijk het verschil in design is? Op de productfoto's van webshops zie ik het niet.. Daarnaast bied de website van Sony ook geen uitkomst om mij te vertellen wat het verschil is.
De laatste twee cijfers kunnen verschillende betekenissen hebben;
  • Andere kleur
  • Meer, minder of andere type tuner
  • Hogere Motionflow
  • Speciaal model voor bepaalde retail zodat deze niet op prijs hoeven te concurreren
Bij de 43XG7096 houden de laatste twee cijfers in dat deze tv een hogere Motionflow heeft vergeleken met de 43XG7004 (dit kun je terug vinden op de website van Sony), daarnaast wordt dit type verkocht door een select aantal winkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:00
Freshouttheoven schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:50:
[...]

De laatste twee cijfers kunnen verschillende betekenissen hebben;
  • Andere kleur
  • Meer, minder of andere type tuner
  • Hogere Motionflow
  • Speciaal model voor bepaalde retail zodat deze niet op prijs hoeven te concurreren
Bij de 43XG7096 houden de laatste twee cijfers in dat deze tv een hogere Motionflow heeft vergeleken met de 43XG7004 (dit kun je terug vinden op de website van Sony), daarnaast wordt dit type verkocht door een select aantal winkels.
Ah kijk aan! Bedankt voor je reactie! Ik had op de pagina van Sony gekeken en niet gezien dat het motionflow gedeelte net even anders was. Inmiddels de 96 besteld :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Chinese review van de XH90: https://post.smzdm.com/p/ag875ded/ (https://translate.google....zdm.com%2Fp%2Fag875ded%2F)

In ieder geval wel een nieuwe SoC:

"But the X9000H uses the new MT5895 processor, which belongs to the A73 architecture as the MT5893 on the X9500H, but the main frequency is increased to 1.8GHz, and the operating memory is increased to 3G.
Here I want to correct a mistake I made before. The 3G running memory used by the Sony MT5893 platform that we said in the evaluation of the X9500H should actually be 2.5G.

Antutu scored more than 80,000 points, and it is currently the most powerful CPU in TV. The X9500H's Antutu runs are divided into 60,000.
However, in the actual use of TV, we have not felt the difference in smoothness between X9000H and X9500H.

The X9000H is pre-installed with many built-in APP software, so the 16G flash memory space is actually only left to us 4.4G. After installing "Youai Tengbi" and using several tools and software for a period of time, only 1.2G remains.

Sony, haven't you used up 16G flash memory chips for 5 years? Dare to give more?"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULEu366hiTytzYKveoyYgd9hBOE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M1YRKaQBFo02s2D9wrVfhbii.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ec088eGO_rTqleH9EO6cp4xlHME=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ilyrrrOqvA1cJWzQ5QmNePKo.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcvNDf2qQL8V4qEoA1fnD7tlJZM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6o7sSpWT82OnjqhaVVivMZvK.jpg?f=user_large

[ Voor 52% gewijzigd door apis29 op 21-05-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Voor ons nieuwe huisje zijn wij op zoek naar een nieuwe tv. Nou wil ik in principe wel aan de OLED en had de Sony AG9-55 op het oog. Schommelt nu rond de €1950 qua prijs.

Ik vermoed dat er binnenkort met een nieuwe lijn een pricedrop aankomt. Iemand enig idee of dit komende maand kan gebeuren? Ik heb de tijd om een maand of twee te wachten namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Casual_T De 2020 line-up zou zo'n beetje rond deze tijd los moeten komen. Vorig jaar leverde dat nu niet gelijk een enorme pricedrop van de modellen van het jaar daarvoor op. Sony tv's blijven nu eenmaal relatief duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Casual_T schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:27:
Voor ons nieuwe huisje zijn wij op zoek naar een nieuwe tv. Nou wil ik in principe wel aan de OLED en had de Sony AG9-55 op het oog. Schommelt nu rond de €1950 qua prijs.

Ik vermoed dat er binnenkort met een nieuwe lijn een pricedrop aankomt. Iemand enig idee of dit komende maand kan gebeuren? Ik heb de tijd om een maand of twee te wachten namelijk!
Sony TV's dalen in het algemeen niet zo hard/snel als bijvoorbeeld de TV's van LG. Ik heb mijn 55AG9 in juli 2019 gekocht voor €1900 (na cashback). De laagste prijs die ik sindsdien voorbij heb zien komen in het [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 was rond Black Friday (~€1700).

Als ik naar het verloop van de prijs van de 55AF9 kijk (de voorganger van de AG9) dan verwacht ik geen grote daling. De 55AF9 was in deze maanden rond de €1850 en de AG9 volgt grotendeels de lijn van de AF9.

Ik gok dat je pas na de zomervakantie, als de nieuwe modellen een tijdje op de markt zijn, prijzen onder de €1800 gaat zien. Als ik jou was zou ik Smits en Apollo eens bellen en KameraExpress eens mailen om te informeren wat hun huidige beste prijs is voor dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Cannoli schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:08:
[...]

Ik gok dat je pas na de zomervakantie, als de nieuwe modellen een tijdje op de markt zijn, prijzen onder de €1800 gaat zien. Als ik jou was zou ik Smits en Apollo eens bellen en KameraExpress eens mailen om te informeren wat hun huidige beste prijs is voor dit model.
Hmm, zoiets dacht ik al. Goede tip, ik ga eens rondvragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Sinds kort een XG9505 model in huis. Een externe hdd (2.5 inch zonder voeding) die ik heb aangesloten blijft echter na de tv op standby te zetten constant aanstaan. Weet iemand of ik ergens een instelling over het hoofd zie dit er voor kan zorgen dat ze samen uit gaan?

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:35
Heeft er iemand een XG9505 die ff een foto kan maken van de aansluiting van de stroom en vooral de plek daarvan ? Kan het in de handleiding nergens vinden, ze laten alleen maar plaatjes zien van waar de coax, hdmi en usb zitten. Ik heb een XG9505 gekocht en die wordt dinsdag geleverd en ik heb van mijn huidige tv een zogenaamde euro stekker helemaal door mijn tv kast heen geleid en kan dus niet makkelijk de lengte en plaatsing beinvloeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
r_buren schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:28:
Heeft er iemand een XG9505 die ff een foto kan maken van de aansluiting van de stroom en vooral de plek daarvan ? Kan het in de handleiding nergens vinden, ze laten alleen maar plaatjes zien van waar de coax, hdmi en usb zitten. Ik heb een XG9505 gekocht en die wordt dinsdag geleverd en ik heb van mijn huidige tv een zogenaamde euro stekker helemaal door mijn tv kast heen geleid en kan dus niet makkelijk de lengte en plaatsing beinvloeden.
Zie Youtube Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
Thanx. Deze had ik nog niet gezien maar in deze video is het heel duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
Ik heb vanmiddag de Sony 55XG9505 gekocht en opgehangen maar heb een vraagje. Wat is het rode stipje met Aan er naast in de rechteronderhoek bij tv zenders ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

r_buren schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:12:
Ik heb vanmiddag de Sony 55XG9505 gekocht en opgehangen maar heb een vraagje. Wat is het rode stipje met Aan er naast in de rechteronderhoek bij tv zenders ?
Als je dan op rode knop drukt op afstandsbediening krijg je extra’s te zien door de zender aangeboden. Op npo is dat bijvoorbeeld npo start, maar altijd iets interactiefs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
Mr. Freeze schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:37:
[...]

Als je dan op rode knop drukt op afstandsbediening krijg je extra’s te zien door de zender aangeboden. Op npo is dat bijvoorbeeld npo start, maar altijd iets interactiefs.
Verdraaid, dat had mijn oude televisie niet, dus daardoor kende ik het niet :) Thanx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

r_buren schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:04:
[...]

Verdraaid, dat had mijn oude televisie niet, dus daardoor kende ik het niet :) Thanx
Weer iets geleerd :-) Hoe dan ook, proficiat met je mooie nieuwe tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
Heeft er iemand met een 55XG9505 al geprobeerd of de stroomkabel los wil? De leverancier zei dat deze kabel vast zit en hij voelt ook behoorlijk vast dus ik durf niet echt daar aan te scheuren. Maar wil eigenlijk een witte eurostekker en kabel van mijn oude tv erin hebben. Witte kabel valt minder op op een witte muur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 14:44
r_buren schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 00:48:
Heeft er iemand met een 55XG9505 al geprobeerd of de stroomkabel los wil? De leverancier zei dat deze kabel vast zit en hij voelt ook behoorlijk vast dus ik durf niet echt daar aan te scheuren. Maar wil eigenlijk een witte eurostekker en kabel van mijn oude tv erin hebben. Witte kabel valt minder op op een witte muur :)
Ik zal dit hopelijk vandaag even checken, maar volgens mij kan dit niet...

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Cannoli schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:08:
[...]

Sony TV's dalen in het algemeen niet zo hard/snel als bijvoorbeeld de TV's van LG. Ik heb mijn 55AG9 in juli 2019 gekocht voor €1900 (na cashback). De laagste prijs die ik sindsdien voorbij heb zien komen in het [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 was rond Black Friday (~€1700).

Als ik naar het verloop van de prijs van de 55AF9 kijk (de voorganger van de AG9) dan verwacht ik geen grote daling. De 55AF9 was in deze maanden rond de €1850 en de AG9 volgt grotendeels de lijn van de AF9.

Je kan ook kijken naar de serie van 2018, als die nog ergens beschikbaar is. De verschillen zijn erg klein, en het prijsverschil kan soms als je geluk hebt oplopen. Vooral bellen kan behoorlijk schelen (spreek uit ervaring).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

EJonk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:05:
[...]

Ik zal dit hopelijk vandaag even checken, maar volgens mij kan dit niet...
Ik vind dit echt zo'n onbegrijpelijke actie van veel fabrikanten. Waarom moeten die stekkers niu ineens allemaal vast zitten? Wegwerken in de muur wordt zo veel lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

PaT schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 07:10:
[...]

Ik vind dit echt zo'n onbegrijpelijke actie van veel fabrikanten. Waarom moeten die stekkers niu ineens allemaal vast zitten? Wegwerken in de muur wordt zo veel lastiger.
Je kan snoer toch helemaal bij elkaar bundelen en gewenste kleur snoer met een los stopcontact naar de tv brengen? Een tv tegen de muur heeft vast wel ruimte genoeg om het geheel daar te verbergen, en anders? Tsja, schaar, kroonsteentje, opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
Mr. Freeze schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 07:29:
[...]

Je kan snoer toch helemaal bij elkaar bundelen en gewenste kleur snoer met een los stopcontact naar de tv brengen? Een tv tegen de muur heeft vast wel ruimte genoeg om het geheel daar te verbergen, en anders? Tsja, schaar, kroonsteentje, opgelost.
Vind ik toch wat griezelig om met een kroonsteentje te gaan werken bij een tv van haast 1000 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:49
r_buren schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:04:
[...]

Vind ik toch wat griezelig om met een kroonsteentje te gaan werken bij een tv van haast 1000 euro :)
Dan diek je op je witte kabeltje zo'n stekkertje erop waar de stekker van je tv in kan.
Zo! Opgelost! Rekening volgt.

[ Voor 3% gewijzigd door realphoenikx op 28-05-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Mr. Freeze schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 07:29:
[...]

Dat men dit durft te adviseren hier.. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

r_buren schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:04:
[...]

Ja, dan ga je voor optie 1, zal vast lukken. Vooral als je TV een platte stekker heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Echt hoor, dat dit soort 'oplossingen' serieus voorgesteld worden.
Mijn inmiddels hoogbejaarde Z5500 heeft gewoon zo'n 8-vormige stekker die ik er zo uit kan trekken en prima door een ingefreesde sleuf kan leiden.

Dat dat anno 2020 blijkbaar 3 cent teveel kost vind ik werkelijk onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

PaT schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:59:
Echt hoor, dat dit soort 'oplossingen' serieus voorgesteld worden.
Mijn inmiddels hoogbejaarde Z5500 heeft gewoon zo'n 8-vormige stekker die ik er zo uit kan trekken en prima door een ingefreesde sleuf kan leiden.

Dat dat anno 2020 blijkbaar 3 cent teveel kost vind ik werkelijk onbegrijpelijk.
Mijn AG9 heeft gelukkig ook een losse snoer, dus je ziet het nog wel hoor.

edit; mooie TV's die Z serie, bij mijn vriendin heb ik een Z4500 staan, echt geweldig om te zien, ook wat beeld betreft nog steeds.

@r_buren wat weerhoudt je van een eenvoudig kabelgootje met plakstrip? Zijn de kosten ook niet en in diverse kleuren te krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door Mr. Freeze op 28-05-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
Mr. Freeze schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:42:
[...]

Mijn AG9 heeft gelukkig ook een losse snoer, dus je ziet het nog wel hoor.

edit; mooie TV's die Z serie, bij mijn vriendin heb ik een Z4500 staan, echt geweldig om te zien, ook wat beeld betreft nog steeds.

@r_buren wat weerhoudt je van een eenvoudig kabelgootje met plakstrip? Zijn de kosten ook niet en in diverse kleuren te krijgen.
Ja een kabelgootje is zeker een idee maar de reden dat ik een witte kabel wil is ook dat ik nu een witte kabel helemaal door mijn hangende meubel heb lopen. En dat moet ik nu helemaal uit elkaar slopen om de zwarte kabel van de tv door heen te doen :) En de tv hangt zo plat aan de muur dat er geen ruimte is om de zwarte daar op te rollen en met een soort van verlengkabel (van zwart naar wit) te gaan werken. Die ik trouwens ook nog niet gevonden heb omdat ik niet weet hoe dat stekkertje heet wat achterin de tv gaat. De stekker in het stopcontact is een eurostekker dat weet ik maar die in de tv gaat geen idee. En googlen naar stekker die in tv gaat doet niks :( En ja, ik weet dat dit een luxeprobleem is hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:12
Het probleem was toch juist dat er géén stekkertje achterin de TV ging, maar een vaste stroomkabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Arjan P schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:52:
Het probleem was toch juist dat er géén stekkertje achterin de TV ging, maar een vaste stroomkabel?
Ik snap hem nu even ook niet meer :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 14:44
PaT schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 07:10:
[...]

TV is na vertraging eindelijk binnen.. netsnoer kan niet los!

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Zijn er mensen die de Sony KD-55AG8 bezitten?
Mag ik vragen wat voor jullie de beste beeld instellingen zijn?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

G_Dragon schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:17:
Eigenlijk heb ik settings van rtings.com gebruikt, en van daaruit naar eigen omstandigheden en wensen aangepast. Er zijn echt veel sites te vinden om als uitgangspunt te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Mr. Freeze schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:41:
[...]

Eigenlijk heb ik settings van rtings.com gebruikt, en van daaruit naar eigen omstandigheden en wensen aangepast. Er zijn echt veel sites te vinden om als uitgangspunt te gebruiken.
Dan ga ik daar kijken, heeft u er ook last van dat wanneer je de tv uitdoet dat hij niet volledig uitgaat?

Ik heb geen standby lampje knipperen, heb de eco settings al uitstaan. Maar toch als ik een uur later de tv aan doe gaat hij instant aan zonder sony en android boot logo, is dit normaal bij Sony?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

G_Dragon schreef op zondag 31 mei 2020 @ 00:46:
[...]

Dan ga ik daar kijken, heeft u er ook last van dat wanneer je de tv uitdoet dat hij niet volledig uitgaat?

Ik heb geen standby lampje knipperen, heb de eco settings al uitstaan. Maar toch als ik een uur later de tv aan doe gaat hij instant aan zonder sony en android boot logo, is dit normaal bij Sony?
Ja hoor, dat is heel normaal bij een Android tv, en gelukkig maar want anders zou het opstarten wel lang duren hè 😉

Wil je hem echt opnieuw starten, dan (geloof ik) powerknop de ab 5 sec. indrukken. Succes en veel plezier met deze mooie tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Mr. Freeze schreef op zondag 31 mei 2020 @ 01:01:
[...]

Ja hoor, dat is heel normaal bij een Android tv, en gelukkig maar want anders zou het opstarten wel lang duren hè 😉

Wil je hem echt opnieuw starten, dan (geloof ik) powerknop de ab 5 sec. indrukken. Succes en veel plezier met deze mooie tv.
Oh dat scheelt, was al bang dat er iets niet goed was.
Hoelang heeft u al plezier van deze tv?
Morgen het beeldkwaliteit maar eens gaan bewonderen met gamen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan P
G_Dragon schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:17:
Ik heb ook deze TV - ik heb volgens mij niets ingesteld, is gewoon prima beeld..

Wat betreft standby: deze TV gebruikt zo'n 25W in standby - als je er niets aan doet tenminste. Ik heb alles zoveel mogelijk uitgezet maar dan nog zijn er elk uur periodes van 2 à 16 minuten waarin hij gewoon die 25W gebruikt. Wel iets om rekening mee te houden. Bij mij gaat de stekker eruit als ik langere tijd (meer dan 2 dagen bijv.) weg ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Arjan P schreef op zondag 31 mei 2020 @ 03:07:
[...]

Ik heb ook deze TV - ik heb volgens mij niets ingesteld, is gewoon prima beeld..

Wat betreft standby: deze TV gebruikt zo'n 25W in standby - als je er niets aan doet tenminste. Ik heb alles zoveel mogelijk uitgezet maar dan nog zijn er elk uur periodes van 2 à 16 minuten waarin hij gewoon die 25W gebruikt. Wel iets om rekening mee te houden. Bij mij gaat de stekker eruit als ik langere tijd (meer dan 2 dagen bijv.) weg ben..
Bedankt voor uw reactie! Dat is zeker een ding om rekening mee te houden, gelukkig kregen we bij ons huis zonnepanelen.

Mag ik vragen wat u allemaal heeft uitgezet?
Dan ga ik het allemaal nog na,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Arjan P schreef op zondag 31 mei 2020 @ 03:07:
[...]

Bij een OLED niet de stekker eruit trekken ivm panelrefresh, schakel standby over netwerk (o.i.d) maar uit, dat reduceert stroomverbruik.

@G_Dragon ik heb niet de 8, maar de 9. Bijna hetzelfde, sinds december heb ik deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:38:
[...]

Bij een OLED niet de stekker eruit trekken ivm panelrefresh, schakel standby over netwerk (o.i.d) maar uit, dat reduceert stroomverbruik.

@G_Dragon ik heb niet de 8, maar de 9. Bijna hetzelfde, sinds december heb ik deze.
Op zich kan het geen kwaad om de stekker uit een OLED te trekken tenzij je dit doet tijdens een panel refresh. Een panel refresh vindt echter maar eens per ~2000 uur plaats en je wordt tijdens het uitschakelen van de TV gewaarschuwd dat er een panel refresh uitgevoerd gaat worden.

Veel mensen verwarren panel refresh (herkalibratie van de helderheid van het paneel naar het maximaal mogelijke) met pixel refresh (het kortstondig pulsen van de OLEDs om image retention te verwijderen). Een pixel refresh wordt na elke ~4 uur gebruik uitgevoerd. Althans, op een LG OLED. Sony spreekt nergens over pixel refresh (maar het lijkt er op dat de TV wel degelijk iets dergelijks doet na een x aantal uren kijken.)

Mocht je de pixel refresh een keer onderbreken dan is er niets aan de hand. Ga je dus langere tijd weg dan kun je gerust de OLED van het stroom halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
G_Dragon schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:59:
[...]Mag ik vragen wat u allemaal heeft uitgezet?
Dan ga ik het allemaal nog na,
Ik zou het niet kunnen opsommen helaas. In alle hoeken en gaten van de instellingen heb ik dingen gechecked en zaken als bijvoorbeeld Wake on LAN (of hoe het ook allemaal heet) uitgezet.

Omdat ik een FritzDect 'intelligent stopcontact' heb kan ik zien wat het huidige gebruik is, en na mijn acties ging de TV - in standby - van continu 25W verbruik naar enkele keren per uur 25W en verder 0,5W (zoals boven beschreven).

EDIT: niet 0,5 maar 0,05W

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan P op 31-05-2020 15:22 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste