Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:29
Nou nee, mijn punt dat ik maakte (en waar die twee op reageerden) was juist dat het nogal dom beleid is. Tenzij je beleid is om je meest ervaren developers naar de concurrent te laten gaan, omdat je eigenlijk de meerwaarde van een senior over een junior niet snapt.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-06 11:01

byn124

Thunderace

thejoker80 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:30:
[...]

[...]

MIsschien wel prima beleid..... ;) misschien overschatten we oszelf wel eens...

Maar ik ben het denk ik met jullie eens
Misschien komt overschatten wel eens voor. Er is in mijn situatie ook wel het een en ander aan vooraf gegaan voordat ik een opmerking maakte over mijn salaris.

Desalniettemin is het opvallend dat er zulke grote sprongen in salaris kunnen worden gemaakt bij een nieuwe werkgever terwijl met een beetje geven vanuit de huidige werkgever het vaak al genoeg is om een werknemer tevreden te houden.

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:53
Hydra schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:26:
Blijf het bijzonder vinden dat je in de lijstjes hier keer op keer terugziet dat de grote stappen gemaakt worden bij een overstap naar een andere werkgever.

Werkgevers hebben kennelijk nog steeds weinig geleerd van de schaarste van ICTers en geven met plezier een flink bedrag aan een 'nieuwe' werknemer (die nog in het beste geval up to speed moet komen, maar in het slechtste geval de verwachtingen niet waar kan maken) maar dat je als 'trouwe' werknemer maar moet bedelen om uberhaupt hetzelfde salaris te krijgen, want ze weten toch wel dat echt weggaan een erg grote stap is.
Het kan gelukkig ook anders.
Ik ben 11 maand terug overgestapt naar een andere werkgever. Toen ben ik 20% omhoog gegaan in salaris.
3 maand terug kwamen ze er mee aan dat ze vonden dat ik niet markt conform salaris kreeg. Hoppa 14% erbij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Hydra schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:35:
[...]

Nou nee, mijn punt dat ik maakte (en waar die twee op reageerden) was juist dat het nogal dom beleid is. Tenzij je beleid is om je meest ervaren developers naar de concurrent te laten gaan, omdat je eigenlijk de meerwaarde van een senior over een junior niet snapt.
Dat punt snap ik wel... Mijn punt is dat er soms mensen (niet per sé jullie/jij) die denken dat ze heel belangrijk en onmisbaar zijn maar dat eigenlijk helemaal niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
thejoker80 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:50:
Mijn punt is dat er soms mensen (niet per sé jullie/jij) die denken dat ze heel belangrijk en onmisbaar zijn maar dat eigenlijk helemaal niet zijn.
Wat heeft het voor zin dat hier toe te voegen? Dat zijn hoogstens anekdotes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Hydra schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:53:
[...]

Wat heeft het voor zin dat hier toe te voegen? Dat zijn hoogstens anekdotes.
Dit is 'gewoon' de andere kant van de medaille. Er werd benoemd dat het mismanagement is als je een goede werknemer laat gaan voor een paar honderd euro per maand besparing terwijl een nieuwe aantrekken veel kostbaarder is. Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is zeker niet anekdotisch dat mensen denken dat ze veel beter zijn dan ze daadwerkelijk zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 10:33
En het is ook niet anekdotisch dat werkgevers denken dat ze veel beter betalen dan ze daadwerkelijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
thejoker80 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:09:
Dit is 'gewoon' de andere kant van de medaille.
Nou, meer een compleet andere medaille. Maargoed. Ik denk niet dat we er verder uit gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:44
Ik loop een beetje tegen hetzelfde aan alleen dan met een kleine twist.

Laat ik voorop zeggen, ik verdien meer dan prima. Het punt alleen is, voor mijn gevoel word ik onderbetaald. Op mijn afdeling hebben we ruwweg mensen zitten van drie salarisschalen. Een paar mensen zitten in de laagste schaal, het gros in de middelste en een enkeling in de hoogste schaal. Ik zit zelf in de laagste schaal van mijn afdeling. Maar qua werkzaamheden doe ik dezelfde werkzaamheden als het gros in de middelste schaal. Alleen mijn leidinggevende heeft een kritiekpunt dat mijn uren teveel fluctueren waardoor het lastig is mijn werk(uren in) te plannen.

Alleen hoe ben ik in deze situatie terecht gekomen? Ik werk ondertussen 11 jaar onder dezelfde arbeidsovereenkomst (wel verspreid over twee bedrijven maar komt i.v.m. overname). Ik ben ooit op een junior MBO schaal binnen gekomen en heb drie schalen erbij gekregen in de loop van de 11 jaar. Nu val ik dus onder de laagste schaal van mijn afdeling (wat allemaal HBO werk is). Alleen er zijn een hele hoop mensen in de afgelopen 5 jaar aangenomen en die zijn allemaal meteen op de middelste of zelfs de hoogste schaal begonnen.

De enige manier om dit op te lossen is volgens mij met een ander aanbod te gaan zwaaien bij mijn leidinggevende of ergens anders te gaan solliciteren en daar aangenomen te worden. Maar voelt wel wrang aan. Terwijl ik het nogmaals prima naar mijn zin heb in het bedrijf en ook meer dan genoeg salaris voor krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:04
Hydra schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:35:
[...]

En wat te denken van (afhankelijk van de functie) marktgerichte inhoudelijke kennis die je in de loop der jaren hebt opgedaan. Waar ik werk is het normaal dat je enkele jaren bezig bent om de meeste ins- en outs wel te kennen en te begrijpen. Ik werk er zelf veel langer, en heb ook (al zeg ik het zelf) veel inhoudelijke kennis. Het is voor een dergelijk bedrijf (ook relatief klein) een aderlating als die kennis de deur zomaar uit zou lopen.

Maar salaris is verder prima, ii kan er goed van leven, heb ook een leaseauto en kan regelmatig thuiswerken (extra scherm van het werk meegekregen om dat prettiger te kunnen doen), wat me scheelt in reistijd, maar me ook de mogelijkheid geeft mijn oudste naar school te brengen en zo nu en dan ophalen en naar de gastouder brengen, zonder dat mij dat extra tijd kost, of ik daarvoor de tijd moet inhalen. Kwestie van geven en nemen, ik ben zelf vaak flexibel (en ook flexibel geweest) in wanneer ik werk en het bijspringen wanneer dat nodig is, en andersom krijg ik dit er voor terug. Vind dat maar op een vergelijkbare manier bij een andere werkgever.
Scheelt mij ook 4x per maand een ochtend opvang voor m'n jongste, deze flexibiliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Controller.

Les hieruit, begin niet voor het salaris bij een accountantskantoor. Komt gelukkig weer een nieuwe wijziging aan dit jaar waardoor er nog een groei aankomt. Blij mee :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-07 14:08

Falastine

Think about my signature...

Members only:

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Allround systeembeheerder met MBO N4 achtergrond.
Sinds 2008 wel IT banen gehad, maar sinds 2009 pas fulltime na afstuderen.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWeirdOne
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-03-2021
jbdeiman schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:41:
[...]

En wat te denken van (afhankelijk van de functie) marktgerichte inhoudelijke kennis die je in de loop der jaren hebt opgedaan.
Lijkt eerder of bedrijven vaak een soort van "dare" spel aan het spelen zijn in zulke gevallen. Grote bedrijven waar het kennen van het product een studie opzich is, maar als werknemer heb je dan wel een probleem als het domeinkennis niet of slecht aansluit op andere bedrijven (e.g. een programmeur die de codebase van het product inside-out weet, maar daarbuiten veel vaardigheden mist omdat hij nooit of weinig in die situaties is beland). De werkgever daagt vervolgens de werknemer uit: blijf je hier werken zonder te zeuren (beste scenario), ga je onderhandelen (goede scenario) of ga je weg zonder iets te zeggen (slechte scenario)? Natuurlijk verliest de werkgever ook, maar het lijkt een beetje inspelen op de sunken cost fallacy van de werknemer a la "ik werk hier nu al zo lang, het zou zonde zijn al die kennis teniet te doen."

Uiteraard blijft het allemaal idioot. HR die bonussen uitgeeft van duizend of meer, opleidingskosten, bootcamps, introducties, etc. Allemaal duur. En voor grote producten al helemaal ben je de eerste paar weken amper aan het werk. Zo hebben wij nu een groot senioren tekort en worden de junioren amper opgeleid, maar de lonen blijven nog steeds achter (drie keer raden wie flink gaat onderhandelen of overstappen). Junioren lopen risico achter te lopen in zowel kennis als salaris door te blijven steken, en de geschiedenis zegt dat het gros eventueel toch wegloopt als senior. En dit in een groot bedrijf waar domeinkennis toch echt zeer waardevol is, maar schijnbaar is jezelf in de voeten schieten waardevoller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-06 11:01

byn124

Thunderace

Robkazoe schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:30:
Ik loop een beetje tegen hetzelfde aan alleen dan met een kleine twist.

Laat ik voorop zeggen, ik verdien meer dan prima. Het punt alleen is, voor mijn gevoel word ik onderbetaald. Op mijn afdeling hebben we ruwweg mensen zitten van drie salarisschalen. Een paar mensen zitten in de laagste schaal, het gros in de middelste en een enkeling in de hoogste schaal. Ik zit zelf in de laagste schaal van mijn afdeling. Maar qua werkzaamheden doe ik dezelfde werkzaamheden als het gros in de middelste schaal. Alleen mijn leidinggevende heeft een kritiekpunt dat mijn uren teveel fluctueren waardoor het lastig is mijn werk(uren in) te plannen.

Alleen hoe ben ik in deze situatie terecht gekomen? Ik werk ondertussen 11 jaar onder dezelfde arbeidsovereenkomst (wel verspreid over twee bedrijven maar komt i.v.m. overname). Ik ben ooit op een junior MBO schaal binnen gekomen en heb drie schalen erbij gekregen in de loop van de 11 jaar. Nu val ik dus onder de laagste schaal van mijn afdeling (wat allemaal HBO werk is). Alleen er zijn een hele hoop mensen in de afgelopen 5 jaar aangenomen en die zijn allemaal meteen op de middelste of zelfs de hoogste schaal begonnen.

De enige manier om dit op te lossen is volgens mij met een ander aanbod te gaan zwaaien bij mijn leidinggevende of ergens anders te gaan solliciteren en daar aangenomen te worden. Maar voelt wel wrang aan. Terwijl ik het nogmaals prima naar mijn zin heb in het bedrijf en ook meer dan genoeg salaris voor krijg.
Een gevoel voor onderwaardering is natuurlijk helemaal niet fijn en daar mag je best een gesprek over voeren. Hoe 'taboe' een salarisgesprek ook mag voelen.

Ik snap het punt van kritiek die je leidinggevende heeft niet zo goed, is het zo dat je 1 dag 2 uur werkt en een andere dag 14? Hoe zit dit?

De nette manier is natuurlijk om het gesprek aan te gaan en dingen meetbaar te maken voor beide partijen.
Je kan zo proberen om af te spreken dat je binnen 6 maanden x bedrag bij je salaris krijgt als je aan voorwaardes a, b en c voldoet.

Als je gaat wapperen met een andere aanbieding kunnen er twee dingen gebeuren:
1. Je leidingevende komt over de brug en geeft je meer salaris (of een andere vorm van remuneratie).
De vraag die je jezelf na een tijdje gaat stellen is...waarom moet ik dreigen en word ik wel echt gewaardeerd?
2. Je leidinggevende geeft aan niet verder met je te willen en je hebt opeens een andere baan. Hopelijk met betere voorwaarden. :)

Ik zou eerst concreet het gesprek aangaan en daarna met een ander aanbod komen vanwege de mogelijke consequenties die aan de laatste optie zijn verbonden. Je geeft immers zelf aan best tevreden te zijn ;)

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-07 16:47

Audione0

Strijdt der titanen

Salarisgesprek zou nooit Taboe mogen zijn.

Alles draait om geld vind ik, dat vind je werkgever ook, zeker als je voor een commercieel bedrijf werkt ;)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

thejoker80 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:09:
[...]

Dit is 'gewoon' de andere kant van de medaille. Er werd benoemd dat het mismanagement is als je een goede werknemer laat gaan voor een paar honderd euro per maand besparing terwijl een nieuwe aantrekken veel kostbaarder is. Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is zeker niet anekdotisch dat mensen denken dat ze veel beter zijn dan ze daadwerkelijk zijn.
Tja als ik zie dat werkelijk _iedereen_ om me heen die; A. Niet volslagen incompetent is en B. Een beroep doet waar redelijke vraag naar is, keer op keer er flink op vooruit gaat bij een overstap... Dan is het dus blijkbaar niet overschatten maar de marktprijs.

Zeker bij mijn engineering kennissenkring heb ik maar één advies als men vind dat men te kort betaald wordt & er te kort bij krijgt: wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

2014: Afgestudeerd HBO
2014: 1200 - Idioot die ik was, 0 besef van salarissen en een baas die verdomd goed wist hoe hij het moest uitleggen (lees: manipuleren)
2015: 1600 (33%)
2016: 1800 (12.5%)
2017: Opnieuw gaan studeren, WO opleiding gedaan
2017: 2450 (36.1%)
2018: 2800 (14.1%)
2019: 3000 (7%)

Ik ben zelf 27, heb auto erbij en een urenbonus. Geen dertiende maand, wel winstdeling (geen idee nog wat die is). Vakantiegeld zit er ook bij. Toen ik tekende zeiden ze een collectieve zorgverzekering te hebben, ik vatte dit op als dat ik zelf geen zorgverzekering moest afnemen en zij dit dus voor mij zouden regelen. Hierdoor ook gezegd dat ik niet zou onderhandelen over dit aanbod omdat ik dat wel prima vond als ik niet 100 eurie netto per maand moest aftikken. Collectieve zorgverzekering is blijkbaar dus gewoon korting op een al veel te dure zorgverzekering (basispremie met hoogste ER was 120€ :') ).

En heb nou een voorstel liggen bij opdrachtgever voor 4600 (niet zelf om gevraagd). Alleen denk ik dat ik hier een stuk minder ga leren. De vraag is dus of dit wenselijk is. Ik zou best 1000 euro minder willen verdienen dan dat aanbod en bij mijn huidige werkgever blijven (denk ik). Het enige wat mij een beetje doet twijfelen is dat we een huis hebben gekocht en we dus redelijk wat aan lening hebben open staan. Ik zou graag een gedeelte zsm af willen lossen zodat we netto onder de 900 euro aan maandaflossing hebben (annuiteitenhypotheek, zoals echte G's dat doen). 300-400 euro netto erbij per maand zou voor mij een wereld van verschil maken.

Comment op de onderwaarderings post hierboven

Je leidinggevende zal het altijd leuker vinden dat je eerst het gesprek aangaat. Ik zou het zo ook aanpakken. Vind je dan nog steeds dat je niet financieel gewaardeerd wordt, dan kun je alsnog gaan shoppen. Als je dan daarna weer bij je leidinggevende zit, dan heb je hem een kans gegeven.

[ Voor 34% gewijzigd door matthewk op 04-09-2019 08:06 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:58
GoldenSample schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:23:
[...]

Tja als ik zie dat werkelijk _iedereen_ om me heen die; A. Niet volslagen incompetent is en B. Een beroep doet waar redelijke vraag naar is, keer op keer er flink op vooruit gaat bij een overstap... Dan is het dus blijkbaar niet overschatten maar de marktprijs.

Zeker bij mijn engineering kennissenkring heb ik maar één advies als men vind dat men te kort betaald wordt & er te kort bij krijgt: wisselen.
Klopt. Daarnaast kan je ook altijd terugkomen bij een slechte keuze, omdat iedereen staat te springen om Engineers.

[ Voor 57% gewijzigd door Luuk013 op 04-09-2019 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 18:04
TheWeirdOne schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:15:
[...]

Lijkt eerder of bedrijven vaak een soort van "dare" spel aan het spelen zijn in zulke gevallen. Grote bedrijven waar het kennen van het product een studie opzich is, maar als werknemer heb je dan wel een probleem als het domeinkennis niet of slecht aansluit op andere bedrijven (e.g. een programmeur die de codebase van het product inside-out weet, maar daarbuiten veel vaardigheden mist omdat hij nooit of weinig in die situaties is beland). De werkgever daagt vervolgens de werknemer uit: blijf je hier werken zonder te zeuren (beste scenario), ga je onderhandelen (goede scenario) of ga je weg zonder iets te zeggen (slechte scenario)? Natuurlijk verliest de werkgever ook, maar het lijkt een beetje inspelen op de sunken cost fallacy van de werknemer a la "ik werk hier nu al zo lang, het zou zonde zijn al die kennis teniet te doen."

Uiteraard blijft het allemaal idioot. HR die bonussen uitgeeft van duizend of meer, opleidingskosten, bootcamps, introducties, etc. Allemaal duur. En voor grote producten al helemaal ben je de eerste paar weken amper aan het werk. Zo hebben wij nu een groot senioren tekort en worden de junioren amper opgeleid, maar de lonen blijven nog steeds achter (drie keer raden wie flink gaat onderhandelen of overstappen). Junioren lopen risico achter te lopen in zowel kennis als salaris door te blijven steken, en de geschiedenis zegt dat het gros eventueel toch wegloopt als senior. En dit in een groot bedrijf waar domeinkennis toch echt zeer waardevol is, maar schijnbaar is jezelf in de voeten schieten waardevoller.
Ligt ook heel erg aan het bedrijf. Ik ontwikkel zelf al een tijd niet / nauwelijks meer, maar heb nog wel een cursus C#/ ASP.NET MVC gevolgd vanuit het bedrijf. Daar heb ik nooit wat mee gedaan verder. Het bedrijf waar ik werk is zelfs zo dat als je echt weg wilt, dat ze je ook proberen te ondersteunen bij een zoektocht naar een andere plek.

Ik snap wel dat je dit zegt, maar het is ook aan jezelf om de werkgever uit te dagen daarin. Jij hebt bepaalde kennis, die als het goed is niet alleen bij jou ligt. Echter is het wel een investering voor een werkgever om iemand anders zo ver op te leiden dat dezelfde kennis weer dubbel) belegd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWeirdOne
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-03-2021
jbdeiman schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:27:
[...]

Ik snap wel dat je dit zegt, maar het is ook aan jezelf om de werkgever uit te dagen daarin.
Lijkt me dat iedereen hier met een beetje levenservaring al lang weet dat je voor jezelf moet opkomen en dat niemand anders het voor je zal doen. Punt van de anecdotes hier is juist dat bedrijven in het algemeen geen hoger salaris accepteren en de werknemer uitdagen of om het bod te accepteren, of weglopen met de kennis. Een kwestie van "play stupid games, win stupid prizes".

Ik hoor het wel vaker van langzittende ex-collega's, leiders en initiatiefnemers dat zij die weggingen "gewoon harder moesten roepen, dan hadden ze het wel gekregen", maar realiteit blijkt dat dat lang niet het geval is, anders zouden bedrijven niet massaal klagen over personeelsverloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
byn124 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:46:
[...]

Misschien komt overschatten wel eens voor. Er is in mijn situatie ook wel het een en ander aan vooraf gegaan voordat ik een opmerking maakte over mijn salaris.

Desalniettemin is het opvallend dat er zulke grote sprongen in salaris kunnen worden gemaakt bij een nieuwe werkgever terwijl met een beetje geven vanuit de huidige werkgever het vaak al genoeg is om een werknemer tevreden te houden.
Advocaat van de duivel, en ik denk echt niet dat dit meestal het geval is, maar soms kan het wel:

Medewerkers die er al lang werken krijgen elk jaar 7% erbij. Oftewel beginnende bij jaar 1, verdienen die 100%, 107%, 114%, 121%, 128%. (Ja ik weet dat ik eigenlijk exponentieel moet rekenen maar ik ben lui). Een nieuwe medewerker krijgt een leuk aanbod, en die krijgt gewoon een stap van 15%! Maar dan omdat hij boven gemiddeld zit krijgt hij minder erbij, oftewel het wordt:
100%, 115%, 120%, 125%, 128%.

Gemiddeld genomen verdien diegene natuurlijk nog iets meer, maar op die manier krijg je ook het idee dat je alleen fatsoenlijke verhoging krijgt als je overstapt, terwijl degene die niet overstappen toch uiteindelijk nagenoeg hetzelfde krijgen.

En nogmaals, ik denk dat in het merendeel van de gevallen dit niet de situatie is, en werkgevers liever nieuwe mensen aantrekken dan huidige behouden. Maar mijn punt is dat alleen gebaseerd erop dat alleen uit zo'n lijstje dat hier gepost wordt je eigenlijk de conclusies niet kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Sissors schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:41:
[...]

Advocaat van de duivel, en ik denk echt niet dat dit meestal het geval is, maar soms kan het wel:

Medewerkers die er al lang werken krijgen elk jaar 7% erbij. Oftewel beginnende bij jaar 1, verdienen die 100%, 107%, 114%, 121%, 128%. (Ja ik weet dat ik eigenlijk exponentieel moet rekenen maar ik ben lui). Een nieuwe medewerker krijgt een leuk aanbod, en die krijgt gewoon een stap van 15%! Maar dan omdat hij boven gemiddeld zit krijgt hij minder erbij, oftewel het wordt:
100%, 115%, 120%, 125%, 128%.

Gemiddeld genomen verdien diegene natuurlijk nog iets meer, maar op die manier krijg je ook het idee dat je alleen fatsoenlijke verhoging krijgt als je overstapt, terwijl degene die niet overstappen toch uiteindelijk nagenoeg hetzelfde krijgen.

En nogmaals, ik denk dat in het merendeel van de gevallen dit niet de situatie is, en werkgevers liever nieuwe mensen aantrekken dan huidige behouden. Maar mijn punt is dat alleen gebaseerd erop dat alleen uit zo'n lijstje dat hier gepost wordt je eigenlijk de conclusies niet kan trekken.
Het één sluit het andere niet uit hè, je kan ook en-en doen. Daarnaast speelt dit vaak op een totaal andere schaal. Zeker in CAO's zie je dat wel eens, dat je IPV 3-6% groei (buiten inflatie correctie om) nog maar 2-4% kan groeien. Punt alleen is; als je 20% lager start ben je _jaren_ bezig om langzaam het scenario van de switcher te benaderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:54

Sport_Life

Solvitur ambulando

Collega :w

Members only:

[ Voor 27% gewijzigd door Sport_Life op 07-09-2019 00:23 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
matthewk schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:59:
2014: Afgestudeerd HBO
2014: 1200 - Idioot die ik was, 0 besef van salarissen en een baas die verdomd goed wist hoe hij het moest uitleggen (lees: manipuleren)
2015: 1600 (33%)
2016: 1800 (12.5%)
2017: Opnieuw gaan studeren, WO opleiding gedaan
2017: 2450 (36.1%)
2018: 2800 (14.1%)
2019: 3000 (7%)

Ik ben zelf 27, heb auto erbij en een urenbonus. Geen dertiende maand, wel winstdeling (geen idee nog wat die is). Vakantiegeld zit er ook bij. Toen ik tekende zeiden ze een collectieve zorgverzekering te hebben, ik vatte dit op als dat ik zelf geen zorgverzekering moest afnemen en zij dit dus voor mij zouden regelen. Hierdoor ook gezegd dat ik niet zou onderhandelen over dit aanbod omdat ik dat wel prima vond als ik niet 100 eurie netto per maand moest aftikken. Collectieve zorgverzekering is blijkbaar dus gewoon korting op een al veel te dure zorgverzekering (basispremie met hoogste ER was 120€ :') ).

En heb nou een voorstel liggen bij opdrachtgever voor 4600 (niet zelf om gevraagd). Alleen denk ik dat ik hier een stuk minder ga leren. De vraag is dus of dit wenselijk is. Ik zou best 1000 euro minder willen verdienen dan dat aanbod en bij mijn huidige werkgever blijven (denk ik). Het enige wat mij een beetje doet twijfelen is dat we een huis hebben gekocht en we dus redelijk wat aan lening hebben open staan. Ik zou graag een gedeelte zsm af willen lossen zodat we netto onder de 900 euro aan maandaflossing hebben (annuiteitenhypotheek, zoals echte G's dat doen). 300-400 euro netto erbij per maand zou voor mij een wereld van verschil maken.

Comment op de onderwaarderings post hierboven

Je leidinggevende zal het altijd leuker vinden dat je eerst het gesprek aangaat. Ik zou het zo ook aanpakken. Vind je dan nog steeds dat je niet financieel gewaardeerd wordt, dan kun je alsnog gaan shoppen. Als je dan daarna weer bij je leidinggevende zit, dan heb je hem een kans gegeven.
Van 1200 naar 3000 naar 4600.

Dat zijn hele grote sprongen. Wat houdt je tegen?

Leren kan je overal wel; en 1600 bruto extra maakt nogal veel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 00:21

RMYuma

The disguise is complete!

Dit is allemaal appels met peren vergelijken zolang je de inflatie niet meerekent. Een Euro in 2004 is niet gelijk aan een Euro in 2019.

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 10:33
RMYuma schreef op zondag 8 september 2019 @ 03:07:
Dit is allemaal appels met peren vergelijken zolang je de inflatie niet meerekent. Een Euro in 2004 is niet gelijk aan een Euro in 2019.
Je hebt natuurlijk hartstikke gelijk, maar zo redeneert niemand. Iemand die tien jaar terug met 2300 bruto gestart is, vindt dat iemand die nu met 2550-2600 start een zeer royaal salaris heeft. Terwijl zijn koopkracht door de inflatie gewoon lager ligt. En een generatie of wat ouder komt zelfs met de opmerking dat je meer dan 5000 gulden verdient en dat dit een top salaris is. Probeer overigens niet aan hun huis te komen dat inmiddels een miljoen gulden waard is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffa Juice
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
Jaar Salaris Groei % Uur Reden
2007 1350 40
2008 1918 42 38 Intern overgenomen
2009 2289 19 " van aanloop schaall naar vast schaal
2010 2410 5 "
2011 2529 5 "
2012 2608 3 "
2013 2554 -2 36 andere werkgever
2014 2616 2 "
2015 2655 1,5 "
2016 2823 6 " andere werkgever
2017 3013 7 "
2018 3156 5 "
2019 3228 2 "
q4 3526 9 " nieuwe functie

*excuus voor de opmaak

[ Voor 3% gewijzigd door Skaffa Juice op 04-11-2019 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 21:56

Koppensneller

winterrrrrr

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xehexehex
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-07 18:58
Even wat input van jullie nodig:

Members only:

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:41
Als je intern kan solliciteren, dan kan je toch ook prima navragen wat het salaris ongeveer zal zijn? Tenminste of je er op vooruit of achteruit gaat?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• xehexehex
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-07 18:58
Ja, ik wil dat dus aankomende week gaan doen. Even beetje aftasten hoe- en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoufyanH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-04 03:33
Taine0 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:20:
Even wat input van jullie nodig:

***members only***
Welke opleidingen en certificaten heb je behaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Laatst online: 03-07 11:24
Hier in Luxemburg qua salarissen zit het een stuk beter in elkaar.

Plus de belastingen zitten rond de 1-10% persoonlijk zit ik op 1.8% belasting betalen in group Bv(2)

[ Voor 140% gewijzigd door theduke1989 op 09-01-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:58
Update 2020, alles hetzelfde alleen meer salaris wegens standaard jaarlijkse verhoging :)

Members only:

In april zijn de beoordelingsgesprekken en dan hoop ik er nog 3 treden bij te kunnen scoren. Dan zit mijn bruto maandsalaris niet ver meer van de 5K af :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ataturk
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-01 20:04
Mbo niv 4 sector chemie

2017: 2150 bruto
2018: 2750 bruto - Job hop, want iedereen van mn ex klasgenoten verdiende pakken meer
2019: 3200 bruto
2020: 3300 bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-07 16:30
sjorremans schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:31:
Update 2020, alles hetzelfde alleen meer salaris wegens standaard jaarlijkse verhoging :)

***members only***

In april zijn de beoordelingsgesprekken en dan hoop ik er nog 3 treden bij te kunnen scoren. Dan zit mijn bruto maandsalaris niet ver meer van de 5K af :)
Members only:

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:58
Beide sprongen zijn te verklaren door het overstappen naar een andere werkgever. :)

En ja daar ben ik me zeker bewust van, ik heb ook helemaal geen rede tot klagen ;) Al ben ik van mening dat een papiertje helemaal niet zo veel hoeft te zeggen. Ik ben al 11 jaar aan het werk, ik denk dat al die werkervaring ook zeker wel zwaar mee mag tellen. :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:44
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 11-01-2020 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-07 01:50
Hier word ik lichtelijk opgewonden van!
Mag ik vragen welke richting je zit? (technisch consultant, ict oid)
Ik ambieer eenzelfde salarispad als ik eerlijk ben. Het mag zelfs iets meer incrementeel.

Goed gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Phyrozi op 11-01-2020 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-05 08:49
Maakt je opleiding na 11 jaar werkervaring in een vakgebied echt nog uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-06 21:22

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Ik verdien 4700€ per maand met mijn mbo.. werk nu ook 11 jaar. Met bonus/vakantiegeld 13e maand etc heb ik bijna de 80k bruto aangetikt 2019. Als ik om mij heen kijk verdien ik net zo veel of soms meer dan iemand met een HBO opleiding.

Salaris aan opleiding koppelen is niet meer van deze tijd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
Phyrozi schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 16:06:
[...]
Ik ambieer eenzelfde salarispad als ik eerlijk ben. Het mag zelfs iets meer incrementeel.
Wat ik later wil worden? Rijk! :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CurlyMo schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:46:
[...]

Lol inderdaad 🤣

Het is wel duidelijk dat überhaupt met name mensen met een vrij hoog salaris hier reageren. Als je vergelijkt naar het gemiddelde inkomen (CBS) of de gemiddelde salarissen in de IT (loonwijzer).

[ Voor 1% gewijzigd door kamerplant op 12-01-2020 11:22 . Reden: Looneisen => loonwijzer (auto correct 😛) ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:54

Zenix

BOE!

Tweakers verdienen ook een hoger salaris. Omdat we veel meer weten door GoT :>
In dit topic is goed te zien dat overstappen van werkgever bijna altijd loont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
CurlyMo schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:46:
[...]

Haha! Ik stop niet voor niks veel tijd in m'n studie:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Phyrozi schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:41:
[...]
Haha! Ik stop niet voor niks veel tijd in m'n studie:P
Toch is de kans groot dat je 't juist niet van je studie moet hebben. Het raakvlak met m'n opleiding is bijna 0.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:35
kamerplant schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:06:
[...]

Lol inderdaad 🤣

Het is wel duidelijk dat überhaupt met name mensen met een vrij hoog salaris hier reageren. Als je vergelijkt naar het gemiddelde inkomen (CBS) of de gemiddelde salarissen in de IT (looneisen).
Tsja, er zijn tenslotte toch een aantal selectiecriteria geweest welk doorlopen zijn door de mensen die hier reageren. Ze hebben een account aangemaakt op een semi-werk gerelateerd platform om daarmee dus ook in hun vrije tijd (of onder de baas zijn/haar tijd) door te kunnen gaan. En ze zijn ook nog eens in zekere zin een stapje meer geïnteresseerd in / gedreven door geld gezien dat zij het persoonlijke financiën subforum hebben aangeklikt.

Al snel zul je dan inderdaad een selectiebias krijgen naar de mensen die bovengemiddeld verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Phyrozi schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 16:06:
[...]

Hier word ik lichtelijk opgewonden van!
Mag ik vragen welke richting je zit? (technisch consultant, ict oid)

Goed gedaan.
Als geld je enige drijfveer is dan weet ik zeker dat je het niet redt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phyrozi
Sport_Life schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:11:
[...]

Als geld je enige drijfveer is dan weet ik zeker dat je het niet redt.
Dankje! Erg goede bijdrage. Zal het meenemen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
Phyrozi schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:02:
[...]

Dankje! Erg goede bijdrage. Zal het meenemen :D
En als dit je manier van communiceren is ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
Ik vraag mij af of ik hier serieus op in moet gaan.

Er wordt gewoon aangehaald dat hij een mooi pad heeft doorlopen en dat ik zoiets ambieer. Daarna wordt er meteen een beetje bijzonder gereageerd. Vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
Maar om even inhoudelijk te reageren: natuurlijk is dat niet mijn drijfveer. Dat snap je zelf ook wel hoop ik, maar dit topic gaat nou eenmaal over "Salaris GoT'er" en iedereen vindt het leuk om hier hoge lonen te posten. Dan word er specifiek op mijn bericht over salaris ingegaan. Bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 09:52

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

psychodude schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:43:
[...]

Tsja, er zijn tenslotte toch een aantal selectiecriteria geweest welk doorlopen zijn door de mensen die hier reageren. Ze hebben een account aangemaakt op een semi-werk gerelateerd platform om daarmee dus ook in hun vrije tijd (of onder de baas zijn/haar tijd) door te kunnen gaan. En ze zijn ook nog eens in zekere zin een stapje meer geïnteresseerd in / gedreven door geld gezien dat zij het persoonlijke financiën subforum hebben aangeklikt.

Al snel zul je dan inderdaad een selectiebias krijgen naar de mensen die bovengemiddeld verdienen.
Ik heb juist het idee dat een topic als dit, een bias in zowel het hogere als lagere salarissegment kent.
Ofwel, je post hier vooral als je vind dat je veel verdient en dat wil laten zien, of als je vind dat je te weinig verdient en wil weten of dat terecht is.

De middenmoot zul je niet snel horen, terwijl dat waarschijnlijk de grootste groep mensen is. :)

Met die bias in het achterhoofd is het een nuttig topic maar het is wel belangrijk altijd bewust te zijn van die bias. De uitschieters zie je, de middenmoot niet.
laforte schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 18:38:
[...]

Ik verdien 4700€ per maand met mijn mbo.. werk nu ook 11 jaar. Met bonus/vakantiegeld 13e maand etc heb ik bijna de 80k bruto aangetikt 2019. Als ik om mij heen kijk verdien ik net zo veel of soms meer dan iemand met een HBO opleiding.

Salaris aan opleiding koppelen is niet meer van deze tijd...
In veel gevallen en in veel beroepen wel. Ik vind het volkomen logisch dat ze voor veel beroepen bijvoorbeeld HBO/WO werk- en denkniveau eisen en daar de salarissen ook naar zijn.

Wel vind ik dat er soms te veel naar een papiertje word gekeken ipv naar iemands werkelijke functioneringsniveau. Afgewezen worden omdat je een papiertje niet hebt, terwijl je met de nodige werkervaring meer bagage mee neemt dan de gemiddelde HBO/WO schoolverlater.

Aan de andere kant, het kan ook zijn dat het voor die specifieke functie in dat specifieke bedrijf, om redenen (politiek, functieinhoudeljk) noodzakelijk is dat iemand zo'n papiertje heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door unezra op 12-01-2020 13:31 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Phyrozi schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:23:
Maar om even inhoudelijk te reageren: natuurlijk is dat niet mijn drijfveer. Dat snap je zelf ook wel hoop ik, maar dit topic gaat nou eenmaal over "Salaris GoT'er" en iedereen vindt het leuk om hier hoge lonen te posten. Dan word er specifiek op mijn bericht over salaris ingegaan. Bijzonder.
Ik bedoel het serieus. Ik werk nu 10 jaar en iedereen die ik in de afgelopen tijd voor het (grote) geld heb zien werken, heeft vroeg of laat gefaald. Ofwel de druk werd te hoog (burn-out rond je 35e), ofwel men kan het niet waarmaken en de werkgever kukelt je naar buiten.
Degene die veel verdienen en dat ook volhouden hebben een passie gevonden en zijn daaruit gespecialiseerd.
Dus draai het om: kijk wat je leuk vindt en (dus) waar je goed in bent, zet je talent in, dan komt de salarisgroei vanzelf. Ik weet zeker dat iedereen met een hoog inkomen dit kan beamen.

Nog los van het feit dat boven 2x modaal (gezinsinkomen 4x) extra inkomen weinig toegevoegde waarde heeft, imo.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 12-01-2020 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
@Sport_Life Kijk, dat is tenminste een leuk, onderbouwd bericht waar ik op kan inhaken.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat is niet de intentie van mijn pad. Ik ga eerst iets zoeken wat ik leuk vind (eigenlijk weet ik dat al) en wil daar gewoon goed in worden (praktisch kan ik al best wat). Mijn ambitie is dan om hard te werken aan iets wat ik leuk vindt, maar dat levert bedrijven vaak veel op, dus verwacht ik ook een dergelijke compensatie. Ik ben niet hongerig naar duizenden euro's. Integendeel.

Ik geloof best als men een baan heeft die niet een goede match is met de persoon, dit kan resulteren in een burn-out.

Als je dan ook wil weten wat mij leuk lijkt: ik heb HBO TBK en doe nu de (pre-)master Technology and Operations Management. Ik zou graag richting consultancy willen in richting de technische sector om harde procesverbetering te doen. Al een paar stages gedaan, vind het tof en het levert veel op voor beide partijen. Dit wil ik uitbouwen naar steeds een treetje hoger, dus van processen in productie naar managementprocessen.

Hier wil ik een fatsoenlijk portfolio in opbouwen om langzaam over te schakelen naar een eigen bedrijf of doorgroeien naar functies waar strategiën worden bedacht voor grote bedrijven.

Ik wil daar niet per se snel komen, integendeel, maar die stip aan de horizon is er. Als ik ergens mid-50/begin 60 daar aan de top sta, ben ik dik tevreden, want ik weet dat het een zeer lang traject wordt waar veel moeite in moet worden gestoken!

Financieel gezien weet ik niet hoe hard dit allemaal nodig is. Mijn vriendin is apotheker en tandarts (helaas mogen ze niet simultaan worden beoefend)

[ Voor 7% gewijzigd door Phyrozi op 12-01-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sport_Life schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:26:
[...]

Nog los van het feit dat boven 2x modaal (gezinsinkomen 4x) extra inkomen weinig toegevoegde waarde heeft, imo.
Hoezo? Ik zou toch liever 120.000 dan 80.000 verdienen. Veel meer keuze in woningen die ik dan zou kunnen kopen bijvoorbeeld.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:35
Hangt natuurlijk heel erg af van wat je als 'toegevoegde waarde' definieert. Ik gok dat @Sport_Life bedoelt dat je niet per se gelukkiger wordt van meer geld, zodra je boven een bepaald punt zit, waar meerdere onderzoeken naar zijn geweest die dat laten zien.

Waar ik zelf laatste tijd vooral over aan het nadenken ben is niet zozeer het meer willen/gaan verdienen, maar minder hoeven werken, zonder (veel) salaris in te hoeven leveren. Ik ben bijvoorbeeld aan het overwegen om na een volgende salarisverhoging 36 uur in plaats van 40 uur per week te gaan werken. Vergeleken met m'n huidige salaris zal dat dan vrij weinig uitmaken effectief gezien, maar ik heb dan wel 24 dagen per jaar extra vrij.

[ Voor 45% gewijzigd door Hahn op 12-01-2020 14:45 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Phyrozi schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:35:
Als je dan ook wil weten wat mij leuk lijkt: ik heb HBO TBK en doe nu de (pre-)master Technology and Operations Management. Ik zou graag richting consultancy willen in richting de technische sector om harde procesverbetering te doen. Al een paar stages gedaan, vind het tof en het levert veel op voor beide partijen. Dit wil ik uitbouwen naar steeds een treetje hoger, dus van processen in productie naar managementprocessen.
Realiseer je je dan wel dat het verbeteren van processen een van de meest gevoelige onderwerpen is die je kan aansnijden in een team, omdat het vaak raakt aan de kennis en ego's van de senioren / managers die het proces (wellicht met oude inzichten) zo hebben ingericht, de medioren die nu eenmaal niet beter weten, want geschoold in het bestaande proces dat er al was, en de junioren die het lef en geduld niet hebben om dit aan te kaarten of er niet serieus in genomen worden. Het verbeteren van processen raakt dan ook aan het bestaansrecht van de teamleden die nu eenmaal niet beter weten dan de lijn van het team.

Dat is in ieder geval de ervaring die ik o.a. als innovatie aanjager van een aantal teams heb gehad.
Hier wil ik een fatsoenlijk portfolio in opbouwen om langzaam over te schakelen naar een eigen bedrijf of doorgroeien naar functies waar strategiën worden bedacht voor grote bedrijven.
Ook hier is communicatie de sleutel. Een slecht idee op een goed moment krijgt meer oor dan een goed idee op een slecht moment. Dat is vaak ook de reden dat zoveel processen matig zijn ingericht. Omdat ze zijn ingericht door personen die het op het juiste moment wisten te verkopen. Als je een goede verkoper bent met de juiste kennis, dan kom je er meestal wel.
Ik wil daar niet per se snel komen, integendeel, maar die stip aan de horizon is er. Als ik ergens mid-50/begin 60 daar aan de top sta, ben ik dik tevreden, want ik weet dat het een zeer lang traject wordt waar veel moeite in moet worden gestoken!
Als ik die leeftijd heb bereikt, dan hoop ik toch lekker part-time te werken of zelfs al met vervroegd pensioen te kunnen gaan. Ik hoop mijn piek toch wel rond mijn begin 40ste te hebben bereikt. Dan kan ik er nog wat mee om vervolgens langzaam juist meer en meer af te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

CurlyMo schreef op zondag 12 januari 2020 @ 15:51:
[...]

Realiseer je je dan wel dat het verbeteren van processen een van de meest gevoelige onderwerpen is die je kan aansnijden in een team, omdat het vaak raakt aan de kennis en ego's van de senioren / managers die het proces (wellicht met oude inzichten) zo hebben ingericht, de medioren die nu eenmaal niet beter weten, want geschoold in het bestaande proces dat er al was, en de junioren die het lef en geduld niet hebben om dit aan te kaarten of er niet serieus in genomen worden. Het verbeteren van processen raakt dan ook aan het bestaansrecht van de teamleden die nu eenmaal niet beter weten dan de lijn van het team.

Dat is in ieder geval de ervaring die ik o.a. als innovatie aanjager van een aantal teams heb gehad.
Dat is een vrij cynische blik op innovatie. Klinkt alsof je een innovatiedictator was dan :P.

True, verandering gaat altijd gepaard met weerstand, zeker als jij het voor ze gaat verzinnen en ze vertelt dat alles kut is. Mijn ervaring is dat veranderen prima werkt, zolang mensen maar de noodzaak zien. Dat laatste is een mooie taak van een innovatie aanjager vind ik :). Inzichtelijk maken waar verbetering ligt en mensen zelf ideeen laten krijgen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
JvS schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:05:
[...]
Dat is een vrij cynische blik op innovatie. Klinkt alsof je een innovatiedictator was dan :P.
Zonder een beetje cynisme geen advocaat van de duivel ;) In de teams waar ik heb gezeten is het altijd wel goed gegaan, maar soms is de weerstand toch groter dan ik van te voren had verwacht.
True, verandering gaat altijd gepaard met weerstand, zeker als jij het voor ze gaat verzinnen en ze vertelt dat alles kut is. Mijn ervaring is dat veranderen prima werkt, zolang mensen maar de noodzaak zien. Dat laatste is een mooie taak van een innovatie aanjager vind ik :). Inzichtelijk maken waar verbetering ligt en mensen zelf ideeen laten krijgen :).
Precies. Voor de kerst nou nét zo'n presentatie gegeven die de ogen deden openen :)

En ik reageer natuurlijk op @Phyrozi die in mijn ogen nog een beetje te romantisch beeld heeft van de werkelijkheid als het om innovatie gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
Waarom zou ik een te romantisch beeld hebben?
Ik vertel je namelijk alleen wat ik van plan ben te gaan doen. Niet hoe, waar en wanneer. Nu vul je dus opnieuw iets voor mij in.

Ik weet maar al te goed dat er veel weerstand komt kijken bij verandering. De verandering an sich op papier is vaak niet eens het moeilijkste.

Tijdens mijn afstuderen heb ik zelf 6 maanden lang als een halve psycholoog met twee mannen van 55+ moeten praten omdat hier zeer veel oud zeer zat. Uiteindelijk wel gelukt om een deelproces drastisch efficiënter en beter werkbaar voor hen te maken.

Ik heb ook niet voor niks 6 jaar lang dit te horen gekregen van docenten. Ben er wel degelijk op voorbereid dus ;)

Al met al heb ik dus helemaal geen romantisch plaatje voor me.

Ik vind het jammer dat er aannames worden gedaan als; te romantisch in zien, geld als drijfveer hebben etc. Ik heb namelijk niet echt behoefte om dat steeds tegen te gaan spreken.

[ Voor 26% gewijzigd door Phyrozi op 12-01-2020 17:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:06

Grvy

Bot

Hahn schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:41:
Hangt natuurlijk heel erg af van wat je als 'toegevoegde waarde' definieert. Ik gok dat @Sport_Life bedoelt dat je niet per se gelukkiger wordt van meer geld, zodra je boven een bepaald punt zit, waar meerdere onderzoeken naar zijn geweest die dat laten zien.

Waar ik zelf laatste tijd vooral over aan het nadenken ben is niet zozeer het meer willen/gaan verdienen, maar minder hoeven werken, zonder (veel) salaris in te hoeven leveren. Ik ben bijvoorbeeld aan het overwegen om na een volgende salarisverhoging 36 uur in plaats van 40 uur per week te gaan werken. Vergeleken met m'n huidige salaris zal dat dan vrij weinig uitmaken effectief gezien, maar ik heb dan wel 24 dagen per jaar extra vrij.
Dit dus. Ik ben pas 29 :P Maar zat op een salaris waarvan ik het wel okay vond om even wat te minderen. Bij mijn nieuwe werkgever werk ik dus ook 36 uur per week. (4x9) en ik ga _nooit_ meer terug. Wat je mij ook betaald. Die paar 100 extra is niks tegenover elke week 3 dagen weekend. :)

Dit is een account.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CurlyMo
Phyrozi schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:34:
Waarom zou ik een te romantisch beeld hebben?
Omdat je bij mij die indruk wekt met je reacties. Het komt wel erg zelfverzekerd en romantisch over. Waarbij ik natuurlijk accepteer dat dat aan mij ligt :)

Even gechargeerd samengevat.

Ik ga eerst X doen, dan daar heel goed in worden. Bedrijven gaan dat rijkelijk willen belonen. Ik ben goed opgeleid, heb een paar stages gedaan. Die ga ik uitbouwen tot uiteindelijk een management rol. Als manager ga ik een goed portfolie bouwen, dan een eigen bedrijf beginnen, en dit goed betaald als ZZP'er doen om vervolgens te pieken op mijn 60ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

CurlyMo schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:54:
[...]

Omdat je bij mij die indruk wekt met je reacties. Het komt wel erg zelfverzekerd en romantisch over. Waarbij ik natuurlijk accepteer dat dat aan mij ligt :)

Even gechargeerd samengevat.

Ik ga eerst X doen, dan daar heel goed in worden. Bedrijven gaan dat rijkelijk willen belonen. Ik ben goed opgeleid, heb een paar stages gedaan. Die ga ik uitbouwen tot uiteindelijk een management rol. Als manager ga ik een goed portfolie bouwen, dan een eigen bedrijf beginnen, en dit goed betaald als ZZP'er doen om vervolgens te pieken op mijn 60ste.
Maar he, geld is geen drijfveer ;)

Op zich is een beetje zelfverzekerd zijn best prima, en mischien weet hij ook wel zijn talent (overtuigingskracht en gunfactor) goed in te zetten. Al zul je wel over flink wat doorzettingsvermogen moeten beschikken :) en dan nog vraag ik me af of het leuk is, maar ieder z'n ding ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 12-01-2020 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Sport_Life schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:04:
[...]

Maar he, geld is geen drijfveer ;)

Op zich is een beetje zelfverzekerd zijn best prima, en mischien weet hij ook wel zijn talent (overtuigingskracht en gunfactor) goed in te zetten. Al zul je wel over flink wat doorzettingsvermogen moeten beschikken :) en dan nog vraag ik me af of het leuk is, maar ieder z'n ding ;)
Het krediet opbouwen om je overtuigingskracht voldoende inhoud te geven kan je zo 4 à 5 jaar kosten. Dan ben je als vroege student al zo 30 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-07 15:01
Hahn schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:41:
Waar ik zelf laatste tijd vooral over aan het nadenken ben is niet zozeer het meer willen/gaan verdienen, maar minder hoeven werken, zonder (veel) salaris in te hoeven leveren.
Zo sta ik er ook in tegenwoordig. Ik weet niet of het dan salarisgroei is, maar ik zie het zeker als groei om voor hetzelfde salaris minder te hoeven werken. Onlangs van 5x8 naar 4x9 gegaan en die ene dag extra weekend scheelt voor mij enorm. Het geeft een heel stuk meer rust. Gelukkig ook geen salaris op in hoeven leveren. Op een gegeven moment verdien je genoeg om gewoon goed te kunnen leven en dan groei ik persoonlijk liever voornamelijk in vrije tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shutdown
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-06-2020
Ik heb alles behalve een stressvolle baan, maar 2 dagen weekend is inderdaad te kort. Je hebt gewoon iets meer rust nodig en 2 dagen vliegen dan voorbij. Mijn doel is ook om wat meer vrije tijd te krijgen in plaats van meer geld. Zolang je maar goed rond kunt komen en elke maand wat opzij kunt leggen is het goed in mijn ogen. Rijk zijn is geen doel, dat went toch weer. Vrije tijd went veel minder snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07 15:09
Ik neem aan dat salarispad niet het meest belangrijke zal zijn voor je carrière later.
Zelf heb ik gemerkt dat geld steeds minder er toe doet na een bepaalde drempel.

In het begin van mijn carrière nam ik bijvoorbeeld flink voor lief dat ik meer geld kon krijgen door vrije tijd op te offeren, nu zou ik dat echt niet meer doen. Nou ja. Het kost het mij nog steeds tijd, maar dat is meer omdat mijn passie erin zit en ik iets opgelost wil hebben of compleet wil begrijpen. (en nog steeds vind ik dat ik meer R&D moet kunnen doen naar nieuwe tech)

Snap het romantische beeld wel wat hier soms geschetst wordt, maar het is en blijft het internet. Mijn paden waren in ieder geval niet zo eenvoudig of duidelijk en kwam ik er soms te laat achter wat mijn pad zou moeten zijn. We worden allemaal wijzer uiteindelijk. :)

[ Voor 29% gewijzigd door -Splash- op 13-01-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Members only:

En wie weet in april direct de jaarlijkse verhoging meepakken :9 Het zijn dan wel geen ICT taferelen qua salaris wat in de buurt komt, maar ik ben blij om van de detachering af te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:48

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Joosie200 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:24:
***members only***

En wie weet in april direct de jaarlijkse verhoging meepakken :9 Het zijn dan wel geen ICT taferelen qua salaris wat in de buurt komt, maar ik ben blij om van de detachering af te zijn.
Mag ik vragen in welke regio je werkzaam bent, want om heel eerlijk te zijn vind ik het nogal tegenvallen voor een WO'er van 32 jaar met 5 jaar ervaring in de financiële wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Equator schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:33:
[...]

Mag ik vragen in welke regio je werkzaam bent, want om heel eerlijk te zijn vind ik het nogal tegenvallen voor een WO'er van 32 jaar met 5 jaar ervaring in de financiële wereld.
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
-

[ Voor 101% gewijzigd door SmurfLink op 11-04-2021 18:21 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharkJockey123
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-03 01:42
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:49
TaZTeD schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 18:01:
[...]

Maakt je opleiding na 12 jaar werkervaring in een vakgebied echt nog uit?
Bij mij niet meer.
Ik heb MBO Werktuigbouwkunde en inmiddels 12 jaar ervaring (34j).
Ik wordt bij nieuwe werkgevers vaak ingeschaald als ervaren HBO'er.
Maar zodra het over salaris gaat proberen ze nog wel te schermen met "je hebt maar een mbo diploma"
Ook W&S of Detacheerder blijven met het MBO diploma en avenant salaris schermen.
Gelukkig heb ik altijd werkgevers gevonden die wel verder keken dan dat.

MBO MTS Niv4
12j ervaring / 34j.
Sales Engineer - Machinebouw
€4700

[ Voor 96% gewijzigd door barry86 op 10-03-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 12:31
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:09
Maar reken je dan in de voorgaande jaren je leaseauto niet mee als salaris? Want dat is het eigenlijk wel.
Is jouw tabel dan een Netto salaris tabel, want bij anderen is deze vaak Bruto.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[knip]

[ Voor 100% gewijzigd door monnick op 02-05-2020 12:31 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Laatst online: 07-07 13:54
Wordt dit nog gelezen? Overstappen loont het meeste is ook mijn ervaring zie onderstaande lijst.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Mooie stappen @TheUninvited

Blijft toch bizar hoe elke 2 jaar ofzo een stap maken veruit de beste manier is (afgezien van freelancen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
Hydra schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:48:
Mooie stappen @TheUninvited

Blijft toch bizar hoe elke 2 jaar ofzo een stap maken veruit de beste manier is (afgezien van freelancen).
Ben twee keer gewisseld allebei de keren via een doorverwijzing van een kennis/collega en daardoor vaak weinig moeite hoeven doen. Met een goede aanbeveling dus ook een goed aanbod gekregen, heb ook wel eens vanuit mezelf ergens gesolliciteerd maar dat was meestal minder.

[ Voor 9% gewijzigd door TheUninvited op 22-10-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
TheUninvited schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:20:
Wordt dit nog gelezen? Overstappen loont het meeste is ook mijn ervaring zie onderstaande lijst.

***members only***
Dat dat eindbedrag inclusief alle secundaire arbeidsvoorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
CurlyMo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:23:
[...]

Dat dat eindbedrag inclusief alle secundaire arbeidsvoorwaarden?
Alleen salaris en evt. mobiliteitsbudget wat ik maandelijks krijg (dat beschouw ik als maandelijks inkomen omdat ik geen zakelijke leaseauto rij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:54

Zenix

BOE!

Zenix in "Salarisgroei van de ICT'er / GoT'er?"

Een update:
Opleiding HBO-ICT, 32 jaar, Netwerk Engineer. Salaris omgerekend naar 40 uur inclusief 13e maand, exclusief vakantiegeld etc.

Jaar Salaris Groei Reden
2017 € 3.154,90 Eerste werkgever
2018 € 3.361,94 6.5%
2019 € 4.238,25 25%Nieuwe werkgever
2020 € 4.445,33 5%

Goede stappen gemaakt. Volgend jaar komt er weer een nieuwe CAO, dus verwachting is dat per 1 januari het nog ietsje omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-07 07:16
@TheUninvited De "Kruiwagen" maakt het onderhandelen sowieso al een stuk makkelijker.
Een goed netwerk en zelf kwaliteit blijven leveren betalen zich altijd uit (dat bewijs je hier)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoso
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-05 00:43
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Valoso op 22-10-2020 23:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 18:35
Valoso schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:42:
2018 2675 - Contract van half jaar
2018 2800 (+ 800 mobiliteit) - Vast contract
2019 3000 (+ 800 mobiliteit)
2020 3400 (+ 800 mobiliteit)
2020 4000 - Nieuwe werkgever, vast contract
2020 4100 - CAO verhoging
2020 75 pu - Nieuwe werkgever, freelance

Lang ontevreden geweest over mijn loon, nu wel blij mee maar het grote geld is het nog niet. Daarvoor zie ik twee opties, eigen bedrijf of naar de VS
Lang ontevreden geweest? Als ik je lijstje mag geloven ben je pas 2 jaar aan het werk...

En wat voor werk doe je? Zonder enige vorm van context zegt het allemaal weinig.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 22-10-2020 22:52 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoso
Hahn schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:49:
[...]

Lang ontevreden geweest? Als ik je lijstje mag geloven ben je pas 2 jaar aan het werk...

En wat voor werk doe je? Zonder enige vorm van context zegt het allemaal weinig.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Tsja, lastig iets van te zeggen. In dat vakgebied zie ik maar al te veel mensen met een grote onbewuste onbekwaamheid. Dat kan dus een aantal dingen betekenen:
- Jij bent er ook een en je organisatie schat dat op de juiste waarde in
- Jij bent er juist niet een en je organisatie weet niet wat je waarde is
- Je studiegenoten zijn overschat maar die organisaties kennen de daadwerkelijke waarde niet
- Je studiegenoten zijn gewoon beter en jij overschat jezelf

Ik merk dat in dit vakgebied de mensen met veel bravoure het ver kunnen schoppen ongeacht hun daadwerkelijke kwaliteiten, maar er uiteindelijk voor hen ook een plafond bestaat. Voorbij dat plafond kom je alleen maar daadwerkelijke gedegen kennis.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoso
CurlyMo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:25:
[...]

Tsja, lastig iets van te zeggen. In dat vakgebied zie ik maar al te veel mensen met een grote onbewuste onbekwaamheid. Dat kan dus een aantal dingen betekenen:
- Jij bent er ook een en je organisatie schat dat op de juiste waarde in
- Jij bent er juist niet een en je organisatie weet niet wat je waarde is
- Je studiegenoten zijn overschat maar die organisaties kennen de daadwerkelijke waarde niet
- Je studiegenoten zijn gewoon beter en jij overschat jezelf

Ik merk dat in dit vakgebied de mensen met veel bravoure het ver kunnen schoppen ongeacht hun daadwerkelijke kwaliteiten, maar er uiteindelijk voor hen ook een plafond bestaat. Voorbij dat plafond kom je alleen maar daadwerkelijke gedegen kennis.

:)
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batiatus
  • Laatst online: 02-06 15:25
Interessant topic. Ik doe ook even een duit in het zakje: :)

Members only: title

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[ Voor 110% gewijzigd door Sport_Life op 11-11-2020 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 05-07 15:40
Members only:

[ Voor 37% gewijzigd door Loev op 12-11-2020 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 11-11-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anauv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-07 14:08
Diploma: werktuigbouwkunde MBO-4.

Pas sinds 12 maanden full-time aan het werk. Sinds maart 2020 in de IT. Ik ben 26 jaar oud

alles bruto

2019: 2150 euro (Sales bij BMW dealer, vanuit bijbaan)
2020: 2450 euro (Carriereswitch zonder relevante diploma naar cöordinator/servicedesk 1ste en 2de lijn)
2020: 2750 euro (Wanhopige switch naar andere baan: de enige ICT beheerder autobedrijf met 170 man)

Erlangs nog een eigen bedrijf, inkomen per uur 70 euro. ca 4u per week. Sterk groeiende

[ Voor 5% gewijzigd door Anauv op 11-11-2020 12:43 ]

NDH Automotive: https://ndh.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
Hierbij mijn lijstje met start over verschillende werkgevers.
Eigenlijk bij iedere werkgever er wel op vooruit gegaan :)

Members only: title

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-07 20:40
Members only:

[ Voor 14% gewijzigd door FitTiv op 11-11-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:03

g0tanks

Moderator CSA
Leuk, maar wat doen jullie? Zonder functie of op zijn minst sector zeggen die cijfers niet heel veel.

[ Voor 3% gewijzigd door g0tanks op 11-11-2020 22:46 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
g0tanks schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:39:
[...]

[...]

Leuk, maar wat doen jullie? Zonder functie of op zijn minst sector zeggen die cijfers niet heel veel.
Members only:
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste