Toon posts:

Salarisgroei van de ICT'er / GoT'er?

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:27
matk89 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:20:
***members only***

Om wat tegengeluid te geven aan het 'je moet wisselen om serieuze stappen te maken'. Ik werk bij een groot nationaal bedrijf met vaste schalen en verhogingen. Echter tussen de regels door probeert men er het beste van te maken. Het argument "als ik wissel van werkgever kan ik X meer verdienen" probeert men wel voor te zijn door af en toe een verhoging van X aan te bieden als men tevreden is.
Welke leeftijd had je in 2015, want het is een behoorlijk startsalaris, dat krijgt amper een starter nu, zeker voor 6-7 jaar geleden.
Ik neem even de moeite niet om alle stijgingen individueel te berekenen, maar je loon is x2,1 gegaan.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het kan inderdaad met de promoties. Maar je startsalaris is gewoon hoog geweest, en dan tellen incrementele stijgingen harder door.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:12
dotslasher schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:34:
ik woon precies in het verkeerde land als ik al die lonen hier zie.
Hier in Belgie krijg je amper loonsverhoging tenzij je jobhopt.

Ik mag zeker niet klagen maar als je lonen van 10k ziet voor 31 jarigen....
Members only:

[Voor 4% gewijzigd door Paprika op 08-02-2022 21:34]

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:54
alaintje schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:18:
[...]

Welke leeftijd had je in 2015, want het is een behoorlijk startsalaris, dat krijgt amper een starter nu, zeker voor 6-7 jaar geleden.
Ik neem even de moeite niet om alle stijgingen individueel te berekenen, maar je loon is x2,1 gegaan.

***members only***

Het kan inderdaad met de promoties. Maar je startsalaris is gewoon hoog geweest, en dan tellen incrementele stijgingen harder door.
Ik was in 2015 26, een startende WO'er. Het was een prima startsalaris inderdaad maar ook niet enorm in mijn vakgebied.

Ook met een lager startsalaris was mijn huidige salaris overigens hetzelfde: de promoties waren naar een hogere schaal waardoor ik automatisch naar de ondergrens werd gezet van die schaal: dan was de eerste bump dus simpelweg hoger geweest.

In procenten: de grootste bump was ook die eerste: 15%. Mijn laatste van 13% tikt ook lekker aan, de overige stappen waren ~3-4%, met een enkele uitschieter van 7%.

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:04
Structureel 4%, is ook niet over te onderhandelen. Eens in de zoveel tijd wordt de winstdeling gehalveerd en dan krijgen we er ineens 20% bij.

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21
Members only:

[Voor 3% gewijzigd door Riven op 09-02-2022 09:21]

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-02 14:52
Members only:

GoT, You have to love it!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:12
https://techpays.eu/countries/netherlands hier staan voldoende vergelijkbare bedrijven.

Members only:

[Voor 36% gewijzigd door Paprika op 09-02-2022 13:36]

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-02 09:03
Members only: title

[Voor 8% gewijzigd door targaryanwolf op 14-02-2022 16:55]

• stukongeluk
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-02 17:51
Hierbij een bijdrage, want er komt voor mij denk ik geen "salarisgroei" meer.

Ik denk dat hier ook wat meer uit te halen viel, maar in mijn begin jaren was ik nog niet zo mondig :P.
Vind de huidige staat wel helemaal prima.

Members only:

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-02 15:15
Als je het zo neerzet, is dit natuurlijk een giga-groei :9 .

Heb je wel gelijk een functie/mocht je bij hetzelfde bedrijf blijven?

• stukongeluk
Docslik schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:08:
[...]

Als je het zo neerzet, is dit natuurlijk een giga-groei :9 .

Heb je wel gelijk een functie/mocht je bij hetzelfde bedrijf blijven?
Heb daarom bij het gemiddelde percentage de overstap niet meegenomen :P Is iets realistischer op dat gebied.

Ik mocht jammer genoeg niet bij dezelfde klant blijven werken van mijn oude werkgever. Iets met relatiebeding en ze vonden het iets teveel risico (waar ik het wel mee eens ben).

Mijn functie, bij de nieuwe opdrachtgever, is wel hetzelfde gebleven (alleen prefixed met "senior" maar zegt ook niet veel). Dus eigenlijk het enige verschil is dat ik geen secundaire arbeidsvoorwaarden meer heb en soms wat meer tijd kwijt ben aan andere zaken regelen buiten het "normale" werk :)

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:12
stukongeluk schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:11:

Ik denk dat hier ook wat meer uit te halen viel, maar in mijn begin jaren was ik nog niet zo mondig :P.

***members only***
Wat ik mij dan weer afvraag, jij bent gaan ZZP'en vermeld dat je nu 36uur werkt tegen flinke inkomsten stijging. Netjes hoor! Maar is dit inclusief bedrijs adminstratie en in standhouding van je bedrijf en door ontwikkeling?
Naar mijn idee valt dit altijd buiten de werkuren. En zijn de daadwerkelijke werkuren vaak +20. En wordt het geld tegenover het aantal uren rooskleuriger weggezet

[Voor 22% gewijzigd door barry86 op 22-02-2022 18:46]

• stukongeluk
barry86 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:42:
[...]

Wat ik mij dan weer afvraag, jij bent gaan ZZP'en vermeld dat je nu 36uur werkt tegen flinke inkomsten stijging. Netjes hoor! Maar is dit inclusief bedrijs adminstratie en in standhouding van je bedrijf en door ontwikkeling?
Naar mijn idee valt dit altijd buiten de werkuren. En zijn de daadwerkelijke werkuren vaak +20. En wordt het geld tegenover het aantal uren rooskleuriger weggezet
Ik heb hier niet de bedrijfsadministratie bij bijgenomen nee, maar als ZZP'er in de IT moet je het wel jezelf heel bont maken om +20 uur per week aan administratie en andere omringende zaken te besteden :P Als je tussendoor een cursus volgt naast je werkuren kan het lukken, maar dan doe ik dat liever in die 36 uur en schrjf ik minder uren op bij de klant. Bij mijn werkgevers tot nu toe moest grotendeels ook alles in de vrije tijd dus eigenlijk geen verschil daarin.

Denk dat hier Het freelance ICT-ers discussie topic wel handig is om door te lezen.

[Voor 0% gewijzigd door stukongeluk op 23-02-2022 08:48. Reden: typo]

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-02 21:05
Wat voor loonsverhoging gaan jullie tegenwoordig eisen?

Ik zit in een CAO waar als ik met 'Goed' wordt beoordeelt een loonsverhoging van 2,85% krijg. Dit is bij lange na niet meer toereikend aangezien ik nu honderden euro's per maand meer kwijt ben met simpelweg leven. Alles wordt duurder zoals de gasprijzen , producten in de supermarkt, benzine prijzen...waardoor er überhaupt sparen er steeds minder in zit.
Ik ben aan het twijfelen om aan te kaarten dat ik niet tevreden ben met de beloning die aan het woordje 'Goed' wordt gekoppeld en dat ik meer dan 2,85% verwacht.

Ik zit trouwens in de energiesector waar wij overlopen in het werk waarbij wij dit niet terug zien in beloning. Veel collega's worden ziek (corona, werkdruk..)

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
pvink schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:38:
Gezien de inflatie en huidige markt vind ik 10% dit jaar wel het minimum bij goed tot boven verwachting presteren. Uurtarieven worden ook gewoon geïndexeerd, dus dan mogen de lonen ook mee.

• leogeran
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
pvink schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:38:

Ik zit in een CAO waar als ik met 'Goed' wordt beoordeelt een loonsverhoging van 2,85% krijg.

Ik ben aan het twijfelen om aan te kaarten dat ik niet tevreden ben met de beloning die aan het woordje 'Goed' wordt gekoppeld en dat ik meer dan 2,85% verwacht.
Dat je twijfelt is goed, dan zou ik het vragen, omdat er zo'n grote inflatie is wordt vaker niet als gegronde reden gezien bij een CAO. Dan moeten de vakbonden daar voor vechten. Voeg je bij een, zodat de vakbond meer leden heeft.

Kan jij aan jouw werkgever bewijzen dat je meer waard ben dan die 2.85% in jouw schaal, want als je beoordeling 'goed' is?
BigSmurf schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:35:
[...]
Gezien de inflatie en huidige markt vind ik 10% dit jaar wel het minimum bij goed tot boven verwachting presteren. Uurtarieven worden ook gewoon geïndexeerd, dus dan mogen de lonen ook mee.
Zoals gezegd, om de inflatie te counteren is een CAO. Zo maar 10% erbij vragen bij 'goed' functioneren, zou jij dat aan jouw werknemer geven?

Ik reageer niet omdat ik een oordeel heb, maar om een discussie aan te wakkeren. Ik heb zelf ook een CAO en krijg er vanuit COA 3.5% + functioneren 2.5% bij, maar die 3.5% was met dreigen tot staken etc.

• BigSmurf
  • Niet online
leogeran schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:29:

[...]

Zoals gezegd, om de inflatie te counteren is een CAO. Zo maar 10% erbij vragen bij 'goed' functioneren, zou jij dat aan jouw werknemer geven?

Ik reageer niet omdat ik een oordeel heb, maar om een discussie aan te wakkeren. Ik heb zelf ook een CAO en krijg er vanuit COA 3.5% + functioneren 2.5% bij, maar die 3.5% was met dreigen tot staken etc.
Ik heb gelukkig helemaal niks te maken met een CAO, ik kan prima zelf m'n onderhandelingen voeren. Vakbonden en CAO's zijn in mijn optiek echt een reliek uit de tijd van de echte fabrieksarbeider.

En ja, ik zou dat zeker geven aan mijn werknemers als ze goed presteren in de huidige markt in mijn branche (IT-dienstverlening). De planningen zitten maanden vooruit vol, verhogingen van uurtarief met zeg 5% zijn prima te verantwoorden gezien de krappe arbeidsmarkt en inflatie, en 5% "extra" verhoging bij goed tot bovenmatig presteren vind ik in het algemeen helemaal geen onredelijk uitgangspunt, eerder goed werkgeverschap. Dat valt ook prima uit te leggen.

• Lisadr
stukongeluk schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:11:

***members only***
Members only:

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:42
BigSmurf schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:02:
[...]
.....

En ja, ik zou dat zeker geven aan mijn werknemers als ze goed presteren in de huidige markt in mijn branche (IT-dienstverlening). De planningen zitten maanden vooruit vol, verhogingen van uurtarief met zeg 5% zijn prima te verantwoorden gezien de krappe arbeidsmarkt en inflatie, en 5% "extra" verhoging bij goed tot bovenmatig presteren vind ik in het algemeen helemaal geen onredelijk uitgangspunt, eerder goed werkgeverschap. Dat valt ook prima uit te leggen.
Dit vind ik altijd wel een interessante discussie: pas hoorde ik ook een loodgieter tot september in het werk zitten, maar nog wel met oude prijzen. Hij kan dus onmogelijk personeel gaan inhuren voor de 'nieuwe prijzen' want dan snijdt hij zichzelf in de vingers. Ditzelfde kan natuurlijk gelden voor elk ander bedrijf, zomaar 5% bij het loon op omdat de order portefeuille goed is gevuld is niet zomaar mogelijk, of het moet ten kosten gaan van rendement op bestaande omzet. (wat je wel vaak ziet is dat op het moment dat dan de nieuwe prijzen doorberekend kunnen worden aan klanten, personeel dit ook niet in zijn portemonnee ziet :+ )

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Het probleem met inflatie als argument voor een loonsverhoging is dat die inflatie voor iedereen geld. Als Jantje en Pietje geen probleem hebben met hun huidige salaris, waarom moet Henk dan wel voor de inflatie gecompenseerd worden?

• RagingPenguin
  • Niet online
[...]
Ik heb gelukkig helemaal niks te maken met een CAO, ik kan prima zelf m'n onderhandelingen voeren. Vakbonden en CAO's zijn in mijn optiek echt een reliek uit de tijd van de echte fabrieksarbeider.

Ligt er ook maar net aan waar de machtverhouding in een sector ligt. In de IT is dat heel erg aan de kant van de werkgevers en zou een CAO meer de werkgevers beschermen dan de werknemers. Maar er zijn natuurlijk ook meer dan genoeg sectoren waar de machtsverhouding helemaal bij de werkgevers ligt en er zonder CAO uberhaupt geen verhogingen zouden zijn. Dingen als stakingen ga je in de IT ook niet zien, als je niet blij bent met je werkgever dan is het het makkelijkste om gewoon een andere te zoeken.

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:00
Ik denk dat ik al freelance developer namens stukongeluk kan spreken dat het beeld wat jij schetst niet overeenkomt met de realiteit. Plus, ik ben per week maximaal een uur kwijt aan administratie en dergelijken.

Foutje van de tag, moet kunnen toch?

Members only:

[Voor 7% gewijzigd door funkeey op 24-02-2022 22:32]

• Lisadr
funkeey schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:23:
[...]

Ik denk dat ik al freelance developer namens stukongeluk kan spreken dat het beeld wat jij schetst niet overeenkomt met de realiteit. Plus, ik ben per week maximaal een uur kwijt aan administratie en dergelijken.

11k is 132k omzet per jaar. Ik heb zelf ongeveer 4000 euro aan kosten (laptop, verzekeringen), dus reken met 128k. Na wat aftrekken kom ik op 99k belastbaar inkomen. Na ongeveer 36% belasting kom je uit op netto ~80k per jaar.

Hier reken ik zelf 11% pensioen opbouw, 8% vakantiegeld (veel zzp'ers werken niet met vakantiegeld, maar even voor de vergelijking), een AOV van (300 euro per maand) en je komt onder de streep op 5500 netto uit.

Dat is toch een stuk meer dan 20-30%? 3850 bruto, wat is dat, 2500 euro netto?
Members only:

• leogeran
  • Nu online
[...]

Ik ben het met je eens, helemaal over goed werkgeverschap. Komt toch de vraag waarom zoveel werkgevers dat dan niet doen en waarom het personeel wat ik inhuur maar een inflatie van 1.75% rekende, niet die 10% die overal voorbij komt? Maar dat is erg off-topic ;)

Ik ben ITer in de industrie en groei door cao en de jaarlijkse beoordeling. Vanuit detachering overgenomen, de stap daarbij was +50% salaris (even on-topic)
Als ik nu een stap wil maken zal ik heel goed moeten presteren, of een stap maken naar een andere functie/werkgever.

Dank je voor het antwoord!

• ISJ
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:01
Members only:

• Lisadr
ISJ schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 23:49:
Ik waardeer het altijd enorm als ik andere lijstjes kan zien, dus hoog tijd voor mijn eigen bijdrage.
Momenteel werkzaam als een business controller en daarvoor als supply chain analyst en commercial controller. Onder het mom van kennis is macht....

2016: 2200, eerste baan(25 jaar).
2017: 2400, vaste verhoging na verlenging contract
2018: 2640, uitstekende beoordeling +10%
2018: 3625, nieuwe baan
2019: 3667, kleine verhoging vanwege slechts 5 maanden in dienst.
2020: 3740, gemiddelde beoordeling
2021: 4750, nieuwe baan
2021: 4859, CAO verhoging
2022: 5090, CAO+uitstekende beoordeling.

Sterk het gevoel dat overstappen loont. Tot nu toe altijd bij bedrijven gezeten die vrij summiere loonsverhogingen geven bij beoordelingen. Zeker bij de laatste werkgever waar ik 1,7% erbij kreeg bij de maximale score.
Flinke stijging tussen 2019 en 2020 en vervolgens van 2020 naar 2022! Knap vooruitgang. _/-\o_

Overstappen loont! Het loont niet om meerdere jaren achterelkaar bij een bedrijf te zitten die een salarisverhoging heeft van minder dan de inflatie, ondanks je prestatie.

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Members only:

• hajee999
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-02 14:21
Lisadr schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 01:48:
[...]

Overstappen loont! Het loont niet om meerdere jaren achterelkaar bij een bedrijf te zitten die een salarisverhoging heeft van minder dan de inflatie, ondanks je prestatie.
Dat weet ik niet, ik ben een van die mastodonten die al 25 jaar bij dezelfde werkgever in dienst is

1996 fl 2750, (€1245)
fast forward
2022 € 6843,- (+€950 bruto lease budget ex brandstof, +10% variabel)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Exacte bedragen weet ik niet meer maar ik was toevallig gisteren bezig om te zien wat mijn eigen groei was over de jaren, gemiddeld gezien. Ik ben van € 1800 naar € 12.500 per maand gegaan in 20 jaar tijd. Mijn functie is senior front-end developer, front-end lead, tech-lead, front-end architect, en allemaal dat soort labeltjes, afhankelijk van wat nodig is.

Opleiding: geen. Certificaten: geen. Werkervaring: 20+ jaar. Een kleine selectie van werkgevers: Booking.com, Bloomberg, ABN Amro, First American, Apple, Amazon. Een aantal start-ups, een aantal scale-ups, vele kleine bedrijfjes en vele grote bedrijven. Zeker als consultant (tussen 2016 en 2021) heb ik heel erg veel verschillende bedrijven mogen ervaren :)

Getallen zijn startsalarissen maar dan afgerond, naar het beste van mijn geheugen.

2001: € 1600 – eerste baan web-developer (te lang blijven plakken, het Syndroom van Loyaliteit)
2006: € 2100 – eerstvolgende baan web-developer (+31%)
2007: € 2500 – eerste baan bij een echt midden-groot bedrijf (+19%)
2011: € 3500 – eerste baan bij een grote multinational in de Randstad (+40%)
2012: € 4500 – overgestapt naar een kleiner bedrijf, senior rol (+28%)
2016: € 5500 – naar de consultancy, voorbereiding op freelance (+22%)
2019: € 8000 – begin digital nomad avontuur (Mexico, USA, Canada) (+45%)
2020: € 9000 – terug naar Nederland wegens Covid, baan in de VS aangehouden, uurtarief omhoog (+12%)
2021: € 9800 – switch naar nederlandse werkgever (+8%)
2021: € 12.500 – salaris inkomen, bruto per maand (+27%)

Bij die laatste komt +5000 euro per maand bij in aandelenopties. Die zou ik kunnen verzilveren op hun dagwaarde en direct kunnen verkopen tegen die dagwaarde zodra ik ze kan kopen. Dan zou het in theorie neerkomen op:

2021: € 17.500 – salaris + aandelenopties inkomen, bruto per maand (+78%)

Feitelijk, zonder die aandelenopties, gemiddeld een groei van grofweg +10% per jaar :)

Bij dezelfde werkgevers kreeg ik met regelmaat de "hey goed werk, dit jaar krijg je +3%, gefeliciteerd!" salarisgroei. Dus mijn eindsalaris bij werkgevers lag vaak wel ietsje hoger dan het beginsalaris.

Kleine kanttekening 1:
In 2021 begon ik ook met freelance werken gedurende 10 maanden, dat leverde mij gemiddeld bruto € 20.000 per maand op, excl. BTW. Een netto inkomen van boven de € 10.000 per maand.

Maar dat telt niet als salaris inkomen vind ik. D'r zitten veel haken en ogen aan freelance werk. Veel verborgen kosten en zaken die je eigenlijk moet aftrekken van die 10k netto. Verzekeringen, accountant, acquisitie, vakantie, ziekte, etc.

Kleine kanttekening 2:
Als digital nomad had ik wel als voordeel dat mijn bruto inkomen ook mijn netto inkomen was. Zo werkt het nou eenmaal als je dat doet. Klinkt magisch, is niet makkelijk, werkt wel. "Dat kan niet," zegt men vaak. De Belastingdienst disagrees :7

Helaas, bij terugkomst in Nederland was ik als staatsburger wel weer verplicht inkomstenbelasting te betalen. Dus dat heb ik een jaartje volgehouden waarna ik in Nederland ging werken voor een bank, en daarna freelance ging werken.

[Voor 4% gewijzigd door Blue-eagle op 25-02-2022 09:56]

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:48
dotslasher schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:34:
ik woon precies in het verkeerde land als ik al die lonen hier zie.
Hier in Belgie krijg je amper loonsverhoging tenzij je jobhopt.

Ik mag zeker niet klagen maar als je lonen van 10k ziet voor 31 jarigen....
Speciaal voor jou ;)

• Lisadr
hajee999 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:51:
[...]

Dat weet ik niet, ik ben een van die mastodonten die al 25 jaar bij dezelfde werkgever in dienst is

1996 fl 2750, (€1245)
fast forward
2022 € 6843,- (+€950 bruto lease budget ex brandstof, +10% variabel)
Er zijn altijd meerdere wegen naar Rome :)

Hoe is de groei van de afgelopen 25 jaar gegaan? In welke sector werk je?

'Overstappen loont!' lijkt een trend te zijn van de afgelopen jaren. Vroeger werd loyaliteit meer beloond en was de Human Resources afdeling Personeel & Organisatie (P&O). Toen mensen personeel waren en niet een hulpmiddellen.

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12:22
Members only:

[Voor 0% gewijzigd door Chirezza op 23-03-2022 12:09. Reden: jaartal gecorrigeerd]

• Emiroe
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-02 15:52
2014: 1350 - Mbo gehaald, eerste baan
2015: 1500 - Salarisverhoging gekregen in verband met minimumloon (21 geworden)

*HBO gedaan*

2019: 1800 - zomerwerk gedaan voor afstudeerstage
2019: 2250 - afstudeerstage
2020: 3000 - aangenomen bij afstudeerstage/eerste werkgever na HBO
2021: 4000 - nieuwe rol bij zelfde bedrijf
2022: 4400+950 leasebudget: gewisseld van werkgever

• Eindbaas69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:36
Leuk om ook eens een lijst te posten:

2016 -3500 en auto consultant eerste baan
2020 - 4280 zonder auto senior consultant (overstap)
2021 - 4650+ 1150 mobiliteit Azure architect (overstap)
2022 - 5650 + 750 mobiliteit + maandelijkse bonus gebaseerd op omzet. (overstap)

Een paar snelle overstappen gemaakt omdat ik ook zie dat de markt een gekkenhuis is.
Ik combineer data enginering en Azure architect dus zit precies in de sweetspot.

• 2ossy
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-02 17:00
Eindbaas69 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:35:
Leuk om ook eens een lijst te posten:

2016 -3500 en auto consultant eerste baan
2020 - 4280 zonder auto senior consultant (overstap)
2021 - 4650+ 1150 mobiliteit Azure architect (overstap)
2022 - 5650 + 750 mobiliteit + maandelijkse bonus gebaseerd op omzet. (overstap)

Een paar snelle overstappen gemaakt omdat ik ook zie dat de markt een gekkenhuis is.
Ik combineer data enginering en Azure architect dus zit precies in de sweetspot.
Hoe combineer je azure architect met data engineer als ik vragen mag?

[Voor 80% gewijzigd door 2ossy op 26-03-2022 07:47]

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:11
2018. 2700
2019. 2800 + 3,5%
2020. 2900 + 3,5%
2020. 3100 + 7%
2021. 3500 + 13%
2022. 3750 + 7%

Al met al tevreden over de groei. (Bovenstaande is bij dezelfde werkgever).

[Voor 34% gewijzigd door champion16 op 26-03-2022 08:53]

• Eindbaas69
  • Registratie: Augustus 2020
2ossy schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 07:46:
[...]

Hoe combineer je azure architect met data engineer als ik vragen mag?
Ik werk zelf bij een kleine Azure club. Waarbij als het nodig is of ik geen zin heb om te wachten zelf data pipelines in elkaar zet/ondersteun of begeleid.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:17

Sport_Life

Solvitur ambulando

Members only:

[Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 27-03-2022 19:30]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

Acties:
  • +1Henk 'm!

• agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-01 15:52
Vanaf 2020 heb je niet zoveel extra gekregen. Ik zou zeker rondkijken. Loyaliteit tonen voor een bedrijf die je 300 euro in 2 jaar extra geeft is wel erg weinig.

Weet niet precies wat je functie is, maar ik denk dat je best wel naar 6.5k kan onderhandelen. of zelfs meer (pakken wat je pakken kan :P )

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:14

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Members only:

Wabbawabbawabbawabba

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Update na 4 jaar. Alles is genormaliseerd op 40 uur.

Members only:

• Lisadr
Blue-eagle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:52:
Kleine kanttekening 2:
Als digital nomad had ik wel als voordeel dat mijn bruto inkomen ook mijn netto inkomen was. Zo werkt het nou eenmaal als je dat doet. Klinkt magisch, is niet makkelijk, werkt wel. "Dat kan niet," zegt men vaak. De Belastingdienst disagrees :7

Helaas, bij terugkomst in Nederland was ik als staatsburger wel weer verplicht inkomstenbelasting te betalen. Dus dat heb ik een jaartje volgehouden waarna ik in Nederland ging werken voor een bank, en daarna freelance ging werken.
Hoezo heb jij geen inkomensbelasting betaald als digital nomad? Canada, VS en Mexico hebben ook inkomstenbelasting.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Lisadr schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:43:
[...]

Hoezo heb jij geen inkomensbelasting betaald als digital nomad? Canada, VS en Mexico hebben ook inkomstenbelasting.
Je moet een x aantal dagen aanwezig zijn in een land voordat je inkomstenbelasting moet betalen. Als je een maandje in Frankrijk zit en gaat werken, hoef je ook niet gelijk daar belasting te betalen. Volgens mij is het minimaal de helft van een jaar voordat je belasting moet betalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Lisadr schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:43:
[...]

Ik woonde in Nederland. Gedurende 180 dagen (stiekem 183) mag je, bijvoorbeeld in Mexico, als toerist, gewoon je tijd gebruiken om werk te verrichten voor een bedrijf in een ander land. Dus Mexico vindt het op dat moment niet interessant om mijn belastinggeld te innen; zij weten niet wat ik verdien, zij weten niet dat ik werk.

Mijn werkgever zat in de USA, maar daar was ik niet en woonde ik niet, dus ook zij willen mijn geld niet.

Nederland zelf is van mening dat ik inkomstenbelasting moet betalen maar alleen als ik niet kan aantonen dat ik mijn leven in Mexico had. Dat had ik. Ik woonde bij mijn Mexicaanse vriendin en betaalde haar ook huur, ik huurde een kantoorruimte, en ik leerde de taal.

Toen ik naar de USA ging had ik een werkgever in Canada. Toen ik naar Canada ging had ik een werkgever uit de USA.

Al met al is dit uitgezocht door mijn accountant en goed bevonden door de belastingdienst.

Kort samengevat: als je inkomen hebt uit loondienst terwijl je niet in Nederland bent en op het moment van werken zelfs ergens anders woonachtig bent, dan ben je geen inkomstenbelasting verschuldigd.

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:34
@Blue-eagle krijg je dan niet te maken met verplicht uitschrijven uit Nederland bij 8 maand per jaar in het buitenland? Of bedoel je niet 180 werkdagen?

[Voor 12% gewijzigd door Bulldock op 29-04-2022 08:41]

• Lisadr
Blue-eagle schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:18:
[...]

Ik woonde in Nederland. Gedurende 180 dagen (stiekem 183) mag je, bijvoorbeeld in Mexico, als toerist, gewoon je tijd gebruiken om werk te verrichten voor een bedrijf in een ander land. Dus Mexico vindt het op dat moment niet interessant om mijn belastinggeld te innen; zij weten niet wat ik verdien, zij weten niet dat ik werk.

Mijn werkgever zat in de USA, maar daar was ik niet en woonde ik niet, dus ook zij willen mijn geld niet.

Nederland zelf is van mening dat ik inkomstenbelasting moet betalen maar alleen als ik niet kan aantonen dat ik mijn leven in Mexico had. Dat had ik. Ik woonde bij mijn Mexicaanse vriendin en betaalde haar ook huur, ik huurde een kantoorruimte, en ik leerde de taal.

Toen ik naar de USA ging had ik een werkgever in Canada. Toen ik naar Canada ging had ik een werkgever uit de USA.

Al met al is dit uitgezocht door mijn accountant en goed bevonden door de belastingdienst.

Kort samengevat: als je inkomen hebt uit loondienst terwijl je niet in Nederland bent en op het moment van werken zelfs ergens anders woonachtig bent, dan ben je geen inkomstenbelasting verschuldigd.
Gebaseerd op jouw informatie zou iemand inkomstenbelastingvrij kunnen leven door elke half jaar te verhuizen. Maar als ik het Google kom ik bij alle genoemde landen tegen dat je belastingplichtig bent. Voorbeel van Canada. Denk zelf dat je geluk hebt gehad omdat de controle erop beperkt is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Lisadr schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:06:
[...]

Gebaseerd op jouw informatie zou iemand inkomstenbelastingvrij kunnen leven door elke half jaar te verhuizen. Maar als ik het Google kom ik bij alle genoemde landen tegen dat je belastingplichtig bent. Voorbeel van Canada. Denk zelf dat je geluk hebt gehad omdat de controle erop beperkt is.
Uit die pagina:
Non-resident: You do not have significant residential ties to Canada and were in Canada less than 183 days in a calendar year. You are subject to Canadian tax on your income from Canadian sources, unless exempted by a treaty provision. You are also subject to provincial tax if you’ve earned income from a business with a permanent establishment in Canada.
Als je dus minder dan 183 dagen per jaar in Canada verblijft en werkt voor een US bedrijf dan betaal je geen belasting. En dat geld o.a. ook voor Mexio en nog wat andere landen. Dus ja, je kan inkomensbelastingvrij leven als je maar genoeg verhuist en je huiswerk doet.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Orangelights23
  • Nu online
Members only:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Bulldock schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:25:
@Blue-eagle krijg je dan niet te maken met verplicht uitschrijven uit Nederland bij 8 maand per jaar in het buitenland? Of bedoel je niet 180 werkdagen?
180 Dagen in totaal. En die resetten als ik een dagje de grens overga en weer terugkom :) En nee, ik ben niet verplicht mij uit te schrijven in Nederland. Ik had hier gewoon een huis en ik ben veel op reis. Daar zijn voor zover ik en de belastingdienst weten geen wetten tegen, ik heb gewoon mijn overige Nederlandse belastingen betaald.
Lisadr schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:06:
[...]

Gebaseerd op jouw informatie zou iemand inkomstenbelastingvrij kunnen leven door elke half jaar te verhuizen.
Ik zou het jarenlang kunnen volhouden door iedere 180e dag even de grens over te gaan naar een ander land en weer terug te gaan naar Mexico. Dan beginnen die 180 dagen weer vanaf nul.
Maar als ik het Google kom ik bij alle genoemde landen tegen dat je belastingplichtig bent. Voorbeel van Canada. Denk zelf dat je geluk hebt gehad omdat de controle erop beperkt is.
Ik ben daar niet belastingplichtig omdat ik niet werk voor een bedrijf in Canada, en ik woonachtig ben in Nederland. En zelfs als ze belasting willen heffen op werk wat ik doe als Nederlander voor een Amerikaans bedrijf terwijl ik daar op vakantie ben, het is onmogelijk aan te tonen.

Je komt hooguit in een grijs gebied terecht maar de belastingdienst, inspecteur, accountant, en ook een advocaat hebben dit allemaal haarfijn uitgezocht omdat bijna niemand een sluitend antwoord kon geven.

Mexico, de VS, en Canada weten gewoon niet beter dan dat ik een toerist was.

En Nederland ziet wel geld op mijn bankrekening verschijnen, maar zien ook dat ik kan aantonen dat ik een leven had opgebouwd in een ander land en mijn werkzaamheden niet vanuit Nederland uitvoerde. Dus die geven ook aan: "Wij willen je geld niet."

Sterker nog, ik heb mijn inkomstenbelasting wel gewoon betaald aan Nederland (better safe than sorry), maar heb het vervolgens allemaal teruggekregen :)

• Orangelights23
  • Nu online
@Blue-eagle Zorgverzekering bij Cigma? Ik zat een tijdje in dezelfde situatie (zie mijn post hierboven over Zweden) en omdat ik nergens belastingplichtig was, werd aangeraden om een zorgverzekering af te sluiten bij Cigma. Kostte iets van 500 euro per maand voor mijn vrouw, mijn twee kinderen en mijzelf.

[Voor 76% gewijzigd door Orangelights23 op 29-04-2022 09:59]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ziet er top uit. Ben benieuwd in wat voor sector je werkt? In de ICT gewoon? En wat voor soort ICT rol vervul je nu dan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:54

CurlyMo

www.pilight.org

DennusB schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:59:
[...]
En wat voor soort ICT rol vervul je nu dan?
Staat er toch? Chief Information and Secrurity Officer (CISO).

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• DennusB
  • Niet online
CurlyMo schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:05:
[...]

Staat er toch? Chief Information and Secrurity Officer (CISO).
Het is nog vroeg. Sorry!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orangelights23
  • Nu online
DennusB schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:59:
[...]

Ziet er top uit. Ben benieuwd in wat voor sector je werkt? In de ICT gewoon? En wat voor soort ICT rol vervul je nu dan?
CISO (zoals je zelf al gezien had las ik :)). Dus zeker geen ICT, maar echt de governance, risk en compliance. Het is een fintech in Denemarken in de scale-up fase. Ik heb nu 6 mensen binnen mijn team, maar het plan is om dit te verhogen naar 10 en dan stijgt mijn salaris hier ook mee.

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-02 22:51
2020 Startsalaris 2.431 35 uur per week. Had toen mijn MBO diploma
2021 3.055 34 uur per week. Hogere functie + HBO diploma behaald
2022 € 3.235 36 uur per week. Veranderd van werkgever vanwege werksfeer. Helaas onbekend als het gaat om onderhandelen en vandaar dat mijn loon hetzelfde is gebleven
2022 3175 bij 38 uur per week. Krijg wel een 13de maand erbij en uiteindelijk zou ik op dezelfde uurloon moeten uitkomen bij nieuwe werkgever. Ben wel geswitched qua functie en heb hier 0 werkervaring. Vandaar dat ze ook niet wouden onderhandelen. Nieuwe functie is information engineer en vorige functie farmaceutisch manager.

Als ik kijk doen mijn mede tweakers het heel goed. Hebben jullie nog tips voor mij bij het onderhandelen in de toekomst? Mijn beoordelingsgesprekken zijn altijd zeer positief maar de beloning zeer matig. Vandaar dat ik telkens wil switchen van werkgever.

[Voor 4% gewijzigd door UltraInstinct op 29-04-2022 12:47]

• DennusB
  • Niet online
UltraInstinct schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:46:
2022 € 3.235 36 uur per week. Veranderd van werkgever vanwege werksfeer. Helaas onbekend als het gaat om onderhandelen en vandaar dat mijn loon hetzelfde is gebleven
2022 3175 bij 38 uur per week. Krijg wel een 13de maand erbij en uiteindelijk zou ik op dezelfde uurloon moeten uitkomen bij nieuwe werkgever. Ben wel geswitched qua functie en heb hier 0 werkervaring. Vandaar dat ze ook niet wouden onderhandelen. Nieuwe functie is information engineer en vorige functie farmaceutisch manager.

Als ik kijk doen mijn mede tweakers het heel goed. Hebben jullie nog tips voor mij bij het onderhandelen in de toekomst? Mijn beoordelingsgesprekken zijn altijd zeer positief maar de beloning zeer matig. Vandaar dat ik telkens wil switchen van werkgever.
Het is een hele goede markt op het moment, goede ICT'ers zijn niet aan te slepen. Gebruik dat gewoon in je voordeel bij dat soort gesprekken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UltraInstinct
DennusB schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:48:
[...]

Het is een hele goede markt op het moment, goede ICT'ers zijn niet aan te slepen. Gebruik dat gewoon in je voordeel bij dat soort gesprekken!
Mijn plan is om zo veel mogelijk kennis op te bouwen en met mijn werkgever dan in gesprek te gaan over arbeidsvoorwaarden en in de tussentijd verder te kijken. Zit nu cursussen te volgen m.b.t data en programmeren in python.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:48
UltraInstinct schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:50:
[...]

Mijn plan is om zo veel mogelijk kennis op te bouwen en met mijn werkgever dan in gesprek te gaan over arbeidsvoorwaarden en in de tussentijd verder te kijken. Zit nu cursussen te volgen m.b.t data en programmeren in python.
Salarisgroei heeft als basis soft/hard skills he, dus als je in 2022 2x switched (zo leest ik je lijstje) en denkt aan salarisonderhandelingen of een 3e keer switchen, dan is een manager ook snel klaar met je. Je gaat vragen maar hebt niks om te onderhandelen?

Zonder geld kun je niet effectief investeren, zonder kennis kun je ook niet effectief groeien. Wat ik daarmee bedoel een goede omgeving waar je veel kunt leren komt op 1 en dan komt salaris pas in de beginfase van je carriere. Dit gaat je in die onderhandelingen ook ten goede komen.

Zoals bij een bouw van een huis prijs/kwaliteit/tijd en 2 zijn er haalbaar ten koste van 1 (e.g. lage kosten en hoge kwaliteit kost tijd). Zo zie ik de start van je carriere ook als voorwaarden/sfeer/ontwikkeling en de focus moet zijn op sfeer/ontwikkeling omdat dat het beste is voor je ontwikkeling. Laat het even te koste gaan van de voorwaarden als je voorwaarden gewoon normaal zijn...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Veenbrandt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-02 22:30
UltraInstinct schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:46:

Rond de 3250 voor iemand met amper werkervaring (2 jaar), dan doe je het niet verkeerd. Ik heb ook jonge mensen aangenomen en de salarisverwachtingen.....het is niet normaal meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bbwolk
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-01 17:07
edit: niet meer relevant

[Voor 103% gewijzigd door bbwolk op 07-09-2022 12:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Members only:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orangelights23
  • Nu online
Vervang 40 uur door fulltime en je bent compleet :) Er zijn steeds meer organisaties die bijvoorbeeld 36 uur hebben als maximaal aantal werkbaren uren per week.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-02 19:40
Veenbrandt schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:39:
[...]

Rond de 3250 voor iemand met amper werkervaring (2 jaar), dan doe je het niet verkeerd. Ik heb ook jonge mensen aangenomen en de salarisverwachtingen.....het is niet normaal meer.
Ik zat een jaar of 3 terug, toen ik 2 jaar werkte, ook op 3k. Bij 1 werkgever/opdrachtgever (vanuit een detavast gekomen). En achteraf gezien had dat nog wel hoger gekund als ik bij indiensttreding iets harder op mijn strepen had gestaan. Na die 2 jaar kwam er overigens niet veel meer dan een CAO verhoging bij, wat uiteindelijk een reden was om door te kijken. Startsalarissen liggen al meer dan 10 jaar rond de 2300-2400 euro voor een HBOer. Hij heeft het goed gedaan door dat met een MBO te krijgen, maar die startsalarissen komen maar niet in beweging. Dat betekent dat er daarna forsere stappen moeten worden gemaakt.

En vergeet ook niet dat we op 11% inflatie zitten op dit moment. Wil jij volgend jaar hetzelfde kunnen besteden als nu, dan moet je eigenlijk al naar 3600. Puur en alleen inflatiecorrectie. Dat is gewoon enorm.

[Voor 10% gewijzigd door Pizza_Boom op 30-04-2022 02:04]

• Pizza_Boom
Orangelights23 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:00:
[...]

Vervang 40 uur door fulltime en je bent compleet :) Er zijn steeds meer organisaties die bijvoorbeeld 36 uur hebben als maximaal aantal werkbaren uren per week.
Maar dan moet je ook gaan meerekenen wat een bedrijf aan vakantieuren e.d. doet... En dan wordt dit topic een soort Wat verdient de GoTer #2. Want de ene CAO geeft aan dat alles boven de 36/38 uur een ADV dag wordt, de ander geeft daar iets over aan en weer een ander heeft geen CAO.

• Orangelights23
  • Nu online
Pizza_Boom schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 02:03:
[...]
Maar dan moet je ook gaan meerekenen wat een bedrijf aan vakantieuren e.d. doet... En dan wordt dit topic een soort Wat verdient de GoTer #2. Want de ene CAO geeft aan dat alles boven de 36/38 uur een ADV dag wordt, de ander geeft daar iets over aan en weer een ander heeft geen CAO.
Alles boven de 36/38 uur aan ADV is een secundaire voorwaarde.

• Lisadr
Members only:

• Orangelights23
  • Nu online
Members only:

[Voor 13% gewijzigd door Orangelights23 op 30-04-2022 14:39]

• Blue-eagle
  • Niet online
Orangelights23 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:58:
@Blue-eagle Zorgverzekering bij Cigma? Ik zat een tijdje in dezelfde situatie (zie mijn post hierboven over Zweden) en omdat ik nergens belastingplichtig was, werd aangeraden om een zorgverzekering af te sluiten bij Cigma. Kostte iets van 500 euro per maand voor mijn vrouw, mijn twee kinderen en mijzelf.
Nee, in de VS en Canada werd ik gedekt door mijn werkgevers, en in Mexico heb ik de zorg die ik nodig had gewoon uit eigen zak betaald :) Ik heb het wel overwogen hoor, maar de (private) zorg in Mexico Stad is zo goed en zo betaalbaar dat ik het niet nodig vond.

Maargoed, we gaan off-topic met deze conversatie denk ik :+

On-topic: ik ben sinds vorige week mijn baan kwijt (aan mij was niks op te merken, maar de functie werd opgeheven van hogerop) waar ik werkte als senior front-end developer. Dit was in vaste dienst via een tussenpartij in Nederland die mij nu een ontslagvergoeding moeten voorstellen.

Aangezien d'r geen negatieve redenen waren om mij te ontslaan moet het een voorstel worden waar ik mee akkoord ga.

Het voorstel lijkt nu te zijn: 3 maanden volledig doorbetaald (12k bruto per maand), ik hoef er niet voor te werken, en een nog onbekende financiële vergoeding.

Op zich vond ik het werk leuk en het bedrijf ook wel, maar ik heb geen zin om op mijn Nederlandse strepen te gaan staan. Ze komen toch wel van mij af, dat kan net zo goed op goede voet :)

Maar daar komt de volgende uitdaging. Ik heb contact gehad met enkele alternatieve werkgevers die al interesse hadden getoond.

Aanbieding #1: Terug naar Apple, dit keer direct in dienst aldaar. Het salaris zal rond de 240.000 euro per jaar liggen, en dan komen er nog aandelen bovenop, onbekend hoeveel.

Aanbieding #2: Een minder hands-on maar meer leidinggevende/architecten-functie op mij nemen bij een beursgenoteerde scale-up (uit de USA). Salaris rond de 200.000 euro per jaar, en ook aandelen komen daar nog bovenop, grofweg 12.000 per jaar die momenteel 30 USD per stuk waard zijn.

Mogelijk volgende week een aanbieding, dus #3: Terug naar freelance, voor 100 euro per uur excl. BTW. Tegen 17 werkzame dagen per maand (gemiddeld genomen) keer 8 uur (136 uur) komt dat neer op 13.600 euro per maand, of 163.200 euro per jaar (of 16.456 per maand en 197.472 per jaar incl. BTW). En ik krijg 100% van de aandelen van mijn eigen ZZP onderneming :+

Dus, hoe dan ook weer opties op groei. Of de vrijheid van ZZP'er zijn. Ik ga nog eventjes twijfelen. Mogelijk 3 maanden lang twijfelen met 12k per maand om mijn tranen mee af te vegen :+

• Veenbrandt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-02 22:30
Pizza_Boom schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 02:00:
[...]
Ik zat een jaar of 3 terug, toen ik 2 jaar werkte, ook op 3k. Bij 1 werkgever/opdrachtgever (vanuit een detavast gekomen). En achteraf gezien had dat nog wel hoger gekund als ik bij indiensttreding iets harder op mijn strepen had gestaan. Na die 2 jaar kwam er overigens niet veel meer dan een CAO verhoging bij, wat uiteindelijk een reden was om door te kijken. Startsalarissen liggen al meer dan 10 jaar rond de 2300-2400 euro voor een HBOer. Hij heeft het goed gedaan door dat met een MBO te krijgen, maar die startsalarissen komen maar niet in beweging. Dat betekent dat er daarna forsere stappen moeten worden gemaakt.

En vergeet ook niet dat we op 11% inflatie zitten op dit moment. Wil jij volgend jaar hetzelfde kunnen besteden als nu, dan moet je eigenlijk al naar 3600. Puur en alleen inflatiecorrectie. Dat is gewoon enorm.
Het ging mij om het statement "mijn beoordelingsgesprekken zijn altijd zeer positief maar de beloning zeer matig. Vandaar dat ik telkens wil switchen van werkgever.". Als je de zaken terugrekent naar 40 uur en naar 12 maanden, dan is het salaris zeker niet slecht.

Ik zou zo'n iemand niet eens aannemen gezien in mijn vakgebied / tooling. Want bij het opleiden ben ik zeker wel een 1/2 tot een 1 jaar nodig, en om echt zelfstandig te werken wel 2 jaar.

Wat betreft de inflatie. Volgens het CPB komt de raming van de inflatie op 5,2% voor 2022. (https://www.cpb.nl/sites/...nomisch-Plan-CEP-2022.pdf. Dat de inflatie enorm is zal ik niet ontkennen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Members only:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 2ossy
2ossy schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:03:
September 2019 afgestudeerd. Ik had nog geen programmeer ervaring en ben bij een IT traineeship op detavast basis begonnen.

code:
1
2
3
4
5
Jaar  Maand salaris Bonus (mnd)    Jaar          Groei   Reden
2019  € 2.050,00    € 0            € 26.568,00     -     Start traineeship bij detavast club zonder IT achtergrond
2020  € 2.350,00    € 105 + auto   € 31.716,00   17,3%   Start inzet webdev + afgesproken groei
2021  € 2.500,00    € 315 + auto   € 36.180,00   16,1%   Afgesproken groei
2022  € 3.960,00    -              € 51.321,00   41,8%   Overname opdrachtgever + nieuwe functie

Pensioen is ook een stuk beter bij nieuwe werkgever. Lever wel mijn auto in.
Nieuwe baan, primair ga ik er niet veel op vooruit, maar ik kan hierdoor dichterbij familie wonen wat wij echt graag wilden. Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook een stuk beter. Pensioen, opleidingsbudget, en meer begeleiding en iets minder uren.

code:
1
2
3
4
5
6
Jaar  Maand salaris Bonus (mnd)                Jaar          Groei   Reden
2019  € 2.050,00    € 0                        € 26.568,00     -     Start traineeship bij detavast club zonder IT achtergrond
2020  € 2.350,00    € 105 + auto               € 31.716,00   17,3%   Start inzet webdev + afgesproken groei
2021  € 2.500,00    € 315 + auto               € 36.180,00   16,1%   Afgesproken groei
2022  € 3.960,00    -                          € 51.321,00   41,8%   Overname opdrachtgever + nieuwe functie
2022  € 3.972,00    € 250 + opleidingsbudget   € 54.391,00   6%      Nieuwe werkgever, dichter bij familie wonen

• Ataturk
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-01 19:44
2017: 2150 bruto
2018: 2750 bruto - 1ste job hop
2019: 3200 bruto - 2de job hop
2020: 3300 bruto -
2021: 3400 bruto -
2022: 3800 bruto/ 54k/jaar + Leasewagen met tankpas - 3de job hop
2023: 5300 bruto / 75k/jaar + Leasewagen met tankpas + 10% bonus

• UltraInstinct
Ik zie iedereen hele mooi stappen maken en vroeg me het volgende af.

Werk momenteel ongeveer 5 maanden bij mijn nieuwe werkgever en mijn leidinggevende gaf aan dat ik pas een verhoging krijg over 1.5 - 2 jaar. Heb in de cao nagekeken en staat dat ik maximaal dan 4 procent omhoog kan gaan.
Daarnaast heeft de directeur aangegeven tijdens een presentatie dat de werkgevers amper of geen inflatie correctie krijgen. Zijn redenen hiervoor waren 'Ons elektriciteit en gasrekening was eerst 1 miljoen/jaar en nu is het omhoog gegaan naar 9 miljoen en daarnaast betalen we meer voor huur'.

Is dit 'normaal'? Gaat het bij andere werkgevers ook zo? Heb de jaarcijfers bekeken en in 2021/2022 heeft mijn bedrijf 37 miljoen euro winst gemaakt....

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
UltraInstinct schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:37:
Werk momenteel ongeveer 5 maanden bij mijn nieuwe werkgever en mijn leidinggevende gaf aan dat ik pas een verhoging krijg over 1.5 - 2 jaar. Heb in de cao nagekeken en staat dat ik maximaal dan 4 procent omhoog kan gaan.
Daarnaast heeft de directeur aangegeven tijdens een presentatie dat de werkgevers amper of geen inflatie correctie krijgen. Zijn redenen hiervoor waren 'Ons elektriciteit en gasrekening was eerst 1 miljoen/jaar en nu is het omhoog gegaan naar 9 miljoen en daarnaast betalen we meer voor huur'.

Is dit 'normaal'? Gaat het bij andere werkgevers ook zo? Heb de jaarcijfers bekeken en in 2021/2022 heeft mijn bedrijf 37 miljoen euro winst gemaakt....
Wij krijgen standaard wel een paar procent per jaar erbij als inflatiecorrectie. Daarnaast berekent het bedrijf elk jaar simpelweg ook hogere kosten door aan de klanten.

De energiekosten zijn wel enorm gestegen, maar het enige dat wij daarvan merken is dat er bezuinigd wordt op energie. We hebben wat fysieke servers gevirtualiseerd om stroom te sparen bijvoorbeeld, niet alle lampen gaan standaard meer aan, airco wat vaker uit etc. En soms krijgen we juist nieuwere hardware die zichzelf met de huidige energiekosten vrij snel terugverdient.

Overigens werk ik al 20 jaar, dus mijn groei is enigszins uitgevlakt (op correcties na). Maar als jij bijvoorbeeld nog in het begin van jouw loopbaan zit, is het tijd voor een andere werkgever.

De eerste jaren ging ik er (als developer) met honderden euro's per maand op vooruit. Elk jaar opnieuw.

[Voor 14% gewijzigd door Lethalis op 02-10-2022 21:58]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• UltraInstinct
Lethalis schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:53:
[...]

Wij krijgen standaard wel een paar procent per jaar erbij als inflatiecorrectie. Daarnaast berekent het bedrijf elk jaar simpelweg ook hogere kosten door aan de klanten.

De energiekosten zijn wel enorm gestegen, maar het enige dat wij daarvan merken is dat er bezuinigd wordt op energie. We hebben wat fysieke servers gevirtualiseerd om stroom te sparen bijvoorbeeld, niet alle lampen gaan standaard meer aan, airco wat vaker uit etc.

Overigens werk ik al 20 jaar, dus mijn groei is enigszins uitgevlakt (op correcties na). Maar als jij bijvoorbeeld nog in het begin van jouw loopbaan zit, is het tijd voor een andere werkgever.

De eerste jaren ging ik er (als developer) met honderden euro's per maand op vooruit. Elk jaar opnieuw.
Oke, ik ga alvast verder kijken. Heb even berekend en ga volgende jaar meer dan 400 euro netto achteruit...

• Pizza_Boom

Ik wacht nog steeds op mijn formele aanbod, maar mijn werkgever schijnt dezelfde truc uit te halen, zo ik hoorde van een collega die onlangs verlengd heeft. Dat zet mij inderdaad in tweestrijd. Sowieso zit ik waarschijnlijk niet in dezelfde branche, maar ik kan nog verder groeien. Aan de andere kant ben ik nog vrij nieuw in mijn huidige functie en kan ik hierin nog groeien, wat mij voor de toekomst nog waardevoller maakt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:15

Hier doet de werkgever het ongeveer precies andersom. We krijgen standaard 3-4% elk jaar, maar nu komt er deze maand een eenmalige compensatie voor de inflatie a €1250,- en ze zijn nog op zoek naar een structurele oplossing om medewerkers te compenseren/steunen.

Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:39
2010-2015:
- BBL mbo 2, Lasser
- BBL mbo 3, Lasser

2015-2022:
- BSc Technische Bedrijfskunde
- MSc Technology & Operations Management
- MSc Supply Chain Management

2010-2012: €1300
2012-2015: €1450
2016-2021: €500-900 (bijbaantjes)
2022-03: €2700 + 630 auto + onbeperkt tanken
2022-10: €3500 + 725 auto + onbeperkt tanken

[Voor 93% gewijzigd door Phyrozi op 03-10-2022 12:18]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kleine update. Alles is genormaliseerd op 40 uur.

Members only:

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:17

Sport_Life

Solvitur ambulando

Members only:

[Voor 21% gewijzigd door Sport_Life op 02-01-2023 05:45]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:04
Members only:

[Voor 35% gewijzigd door MagniArtistique op 01-01-2023 23:51]

• Laythian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:15

[Voor 4% gewijzigd door Laythian op 02-01-2023 11:57]

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:47

[Voor 3% gewijzigd door Mirabis op 02-01-2023 13:03]

• Duke_Jay
  • Laatst online: 06-02 13:05

• 2ossy
2ossy schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 18:09:
[...]

Nieuwe baan, primair ga ik er niet veel op vooruit, maar ik kan hierdoor dichterbij familie wonen wat wij echt graag wilden. Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook een stuk beter. Pensioen, opleidingsbudget, en meer begeleiding en iets minder uren.

code:
1
2
3
4
5
6
2019  € 2.050,00    € 0                        € 26.568,00   -     Start traineeship bij detavast club zonder IT achtergrond
2020  € 2.350,00    € 105 + auto               € 31.716,00   17,3%   Start inzet webdev + afgesproken groei
2021  € 2.500,00    € 315 + auto               € 36.180,00   16,1%   Afgesproken groei
2022  € 3.960,00    -                          € 51.321,00   41,8%   Overname opdrachtgever + nieuwe functie
2022  € 3.972,00    € 250 + opleidingsbudget   € 54.391,00   6%      Nieuwe werkgever, dichter bij familie wonen
Inflatie correctie :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Alles obv 40 u:

2019  € 2.050,00    € 0                        € 26.568,00   -     Start traineeship bij detavast club zonder IT achtergrond
2023  € 4,341,00    € 300 + opleidingsbudget   € 59.449,00   9.3%      Inflatiecorrectie

• indoow
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:46
Wat een mooie stappen maakt iedereen. Hoe zit dat met onderhandelen binnen je bestaande baan? Gaan jullie zelf de verhoging onderhandelen of zijn het standaard stappen?

Ik ga hoogst waarschijnlijk van medior naar senior en heb over een week mijn beoordelingsgesprek. Wil er dan minimaal €1000 bruto bij (20%). Ook al aangegeven over het salaris te willen hebben. Er zijn geen vaste staffels oid dus zelf naar waarde inschatten. Het wordt dus nog hoger inzetten. Nog nooit eerder zo’n grote stap intern gemaakt dus ben benieuwd hoe hierop gereageerd gaat worden. Maar ondanks een mogelijke crisis kan er niet zo veel mis gaan denk ik dan. Hoe pakken jullie zo iets aan?

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
@indoow zoals uit dit topic blijkt kan een aanbod van een andere werkgever helpen

• sDad
  • Laatst online: 10:09
indoow schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:43:
Wat een mooie stappen maakt iedereen. Hoe zit dat met onderhandelen binnen je bestaande baan? Gaan jullie zelf de verhoging onderhandelen of zijn het standaard stappen?

Ik ga hoogst waarschijnlijk van medior naar senior en heb over een week mijn beoordelingsgesprek. Wil er dan minimaal €1000 bruto bij (20%). Ook al aangegeven over het salaris te willen hebben. Er zijn geen vaste staffels oid dus zelf naar waarde inschatten. Het wordt dus nog hoger inzetten. Nog nooit eerder zo’n grote stap intern gemaakt dus ben benieuwd hoe hierop gereageerd gaat worden. Maar ondanks een mogelijke crisis kan er niet zo veel mis gaan denk ik dan. Hoe pakken jullie zo iets aan?
Kan alleen uit persoonlijke ervaring spreken, wij hebben twee keer in het jaar een evaluatiegesprek. Tijdens beide gesprekken heel duidelijk aangegeven dat ik door wilde groeien - werkgever was het er mee eens en die hebben vervolgens een benchmark gedaan in de markt. Dus gekeken naar de arbeidsvoorwaarden en salaris van professionals in een vergelijkbare functie en hebben me een passende verhoging gegeven.

Je zou een soortgelijke benchmark kunnen doen door je functietitel eventjes door Glassdoor te halen. De kans bestaat dat professionals in een soortgelijke functie meer verdienen, als je die informatie al op voorhand hebt dan kan dat een mooie start zijn van je gesprek.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:43

Er bestaan geen standaard stappen voor zoiets als salaris. Elk bedrijf en elke situatie is weer totaal anders.

Op zich kan je met een gestrekt been je gesprek ingaan en om veel meer vragen, maar 20% is best wel een flinke stap om intern te maken, dus houd er ook rekening mee dat ze nee kunnen zeggen (95% zeker dat je er geen 20% bij zult krijgen, maar ik hoop van harte dat ik het fout heb ;)). En dan is het aan jou om dat of toch te accepteren, of verder te gaan zoeken.

The devil is in the details.

• Thomas18GT
  • Laatst online: 11:50

Dat zou 5k zijn als medior? Dat is niet gek. 6k als start bij senior ook zeker niet. Bij ons zitten seniors 4500-6500 volgens mij.

Nou is het natuurlijk ook afhankelijk van je vorige verhoging, als dat al (meer dan) een jaar geleden is, vind ik 20% helemaal niet zo gek voor de inflatie + promotie (beide 10%). Heb je in september nog 10% gehad zullen ze er nu vast niet weer 20% bij doen.

Persoonlijk heb ik er 10% bij gevraagd deze maand, en dat doe ik 2 keer per jaar. Soms krijg ik die 10, soms minder (heb een keer 3 gehad), vaak ertussenin. De eerste 5 a 8 jaar van je loopbaan moet je toch de grootste stappen maken volgens mij. Ik mik op +12,5% per jaar. Dan ga je in 8 jaar van 2500/3000 naar 6400/7700. Daarna (en in die tussentijd) kan je er prima van leven en kan je kiezen of je minder wil gaan werken of juist meer wil doen met je ambitie (richting manager, teamlead, techlead, architectuur of juist als ZZP'er verder), of een combinatie natuurlijk.

Dit lijkt mij voor in de IT een redelijk streven/stappenplan, ik ga nu jaar 5 in en lig aardig op schema :)

• LordSynn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:11

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[mo]Update na ruim twee jaar:
2007: 2000 bruto, eerste baan als consultant
2007-2011: Jaarlijks een stapje erbij (100 euro give or take)
2011: 3500 euro, teamleider geworden
2012-2015: Elk jaar een stap van 120-130 euro
2015: 4500 euro, director geworden
2016: 4800 euro, nieuwe werkgever
2017: Niets erbij
2018: 5200 (excl. bonussen), nieuwe werkgever, middle management rol
2019: Verwacht twee schaaltredes (300 euro) bij beoordeling volgens verwachting
2019: 8397,25 (excl. bonus, incl. vakantiegeld), nieuwe werkgever, director
2021: 8309,84 (excl. bonus en wat netto vergoedingen, incl. vakantiegeld), papadag (van 5x8 naar 4x9) dus tijdelijk 36 uur i.p.v. 40. Wel dus een dag vrij in de week met inmiddels bijna hetzelfde salaris. Zodra de kleine naar school gaat waarschijnlijk terug naar 40.
2023: 9450,62 (zelfde voorwaarden als in 2021, maar teruggegaan naar 40 uur. Ook een CAO-stapje gemaakt.)

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 16:23
Opleiding MBO, nu 30 jaar. Functie lead backend developer
Mijn historie is een grote teringzooi aan freelance werk/zzp dingen, dus daar heb ik geen cijfers van(het was niet veel), heb in 2020 via LinkedIn een normale baan aangeboden gekregen.

Jaar Salaris Groei Reden
2020 € 2.250,00
2021 € 2.250,00 0%Bedrijf in zwaar weer + te naïef zijn.
2022 € 4.000,00 77,77% Van werkgever veranderd

Kort lijstje :P

Ik dacht bij de eerste "ok beetje aan de lage kant, maar meer dan ik solo verdiende", we zouden het binnen een halfjaar opnieuw bespreken. Dat kwam er dus nooit van en ik dacht, bedrijf gaat nu even kut, maar over een jaartje kan het bedrijf wel hard gaan groeien leek me... niet dus :+ en ik werd alleen maar gefrustreerder dat er geen tijd of budget zou zijn om alle technical debt weg te werken, toen maar gaan job hoppen.

[Voor 21% gewijzigd door dakka op 18-01-2023 17:16]

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:11
Thomas18GT schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:55:
[...]

Dat zou 5k zijn als medior? Dat is niet gek. 6k als start bij senior ook zeker niet. Bij ons zitten seniors 4500-6500 volgens mij.

Nou is het natuurlijk ook afhankelijk van je vorige verhoging, als dat al (meer dan) een jaar geleden is, vind ik 20% helemaal niet zo gek voor de inflatie + promotie (beide 10%). Heb je in september nog 10% gehad zullen ze er nu vast niet weer 20% bij doen.

Persoonlijk heb ik er 10% bij gevraagd deze maand, en dat doe ik 2 keer per jaar. Soms krijg ik die 10, soms minder (heb een keer 3 gehad), vaak ertussenin. De eerste 5 a 8 jaar van je loopbaan moet je toch de grootste stappen maken volgens mij. Ik mik op +12,5% per jaar. Dan ga je in 8 jaar van 2500/3000 naar 6400/7700. Daarna (en in die tussentijd) kan je er prima van leven en kan je kiezen of je minder wil gaan werken of juist meer wil doen met je ambitie (richting manager, teamlead, techlead, architectuur of juist als ZZP'er verder), of een combinatie natuurlijk.

Dit lijkt mij voor in de IT een redelijk streven/stappenplan, ik ga nu jaar 5 in en lig aardig op schema :)
Ik werk in een fabriek met loonschalen. 2x per jaar 10% erbij vragen is geen optie. Tevens ben ik het niet echt eens met je stelling dat je het meest pakt aan het begin. In mijn geval *nu 35*, pak ik het meeste in de afgelopen 6 / 7 jaar. Niet in de eerste 6/8 jaar van mijn carriere.

Verder denk ik dat 12.5 procent per jaar best fors is, maar afhankelijk van loonschalen en inlatiecorrectie dat nog redelijk haalbaar is.

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 21:52
Members only:

[Voor 12% gewijzigd door marapuru op 18-01-2023 21:42]

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 10:38

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Members only:

[Voor 11% gewijzigd door AndereKoekoek op 18-01-2023 22:10]

• Thomas18GT
  • Laatst online: 11:50
nldls schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:43:
[...]

Ik werk in een fabriek met loonschalen. 2x per jaar 10% erbij vragen is geen optie. Tevens ben ik het niet echt eens met je stelling dat je het meest pakt aan het begin. In mijn geval *nu 35*, pak ik het meeste in de afgelopen 6 / 7 jaar. Niet in de eerste 6/8 jaar van mijn carriere.

Verder denk ik dat 12.5 procent per jaar best fors is, maar afhankelijk van loonschalen en inlatiecorrectie dat nog redelijk haalbaar is.
Ik weet natuurlijk niet precies wat je doe in de fabriek, maar mijn reactie ging meer over de "normale" IT bedrijven of detachering in de IT.

Als je dan in je eerste 8 jaar van startsalaris 2500/3000 naar 6400/7700 gaat, is de rek er wel ver uit, tenzij je een stap gaat maken richting een andere functie (manager, teamlead, techlead, architectuur of ZZP'er).
Als je "gewoon" lekker wil blijven devven, blijft je salaris natuurlijk niet 40/50 jaar lang met 12,5% per jaar groeien, maar kom je ergens tegen een plafond aan waarna het een paar procent per jaar zal zijn, vergelijkbaar met of iets hoger dan de inflatie.

Of door in dit topic te kijken; na een jaar of 5/6 is het startsalaris bij velen wel verdubbeld (6 keer 12,5% is +- een verdubbeling), er zijn er maar weinig die dat de 5/6 jaar erop weer verdubbelen, zeker zonder het maken van een stap naar een andere functie.

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-02 22:09
Hoe moet ik dat "lease tot xxk" zien? Het daadwerkelijke maandelijkse leasebedrag is niet direct gelinkt aan de catalogusprijs. Sommige duurdere auto's zijn in de lease goedkoper dan minder courante goedkopere auto's. Ik heb ooit een C-klasse gehad die per maand goedkoper was dan een Focus.

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 10:38

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Frame164 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:11:
[...]

Hoe moet ik dat "lease tot xxk" zien? Het daadwerkelijke maandelijkse leasebedrag is niet direct gelinkt aan de catalogusprijs. Sommige duurdere auto's zijn in de lease goedkoper dan minder courante goedkopere auto's. Ik heb ooit een C-klasse gehad die per maand goedkoper was dan een Focus.
Heb eigenlijk altijd een maximum cataloguswaarde gekregen en keken ze daarna of het binnen de lease past. En ze vielen allemaal binnen budget.

Seat Leon
Peugeot 308 sw
VW Golf variant highline
VW ID4 pro

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Alle cijfers bij benadering. Fulltime vanaf 20 jaar oud en omgerekend naar 40 uur. Studies naast werk voltooid. Begonnen als fulltime winkelmedewerker, nu programmamanagement in IT/Finance. Twee jaar ZZP gedaan, dat was financieel aantrekkelijk maar weinig interessant. Heb een ontzettend goed pakket secundaire arbeidsvoorwaarden van uitgebreide verlofregelingen, ruime studiekostenvergoedingen tot pensioen. Kinderen oud genoeg dus de focus gaat nu weer op de carrière.

Members only:
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee