Ons spamfilter is zo geconfigureerd dat ie alle PDF's in e-mails uitpluist en evt. zooi eruit haalt, hij krijgt dan altijd de tag mee 'disarm attachment'. In het geval van Office documenten sloopt het spamfilter bij inkomend en uitgaand zelfs alle macro's uit het document. Waarom? Omdat hier te vaak zooi bij in zit en onze gebruikers achterlijk zijn.
Ik krijg melding van een gebruiker dat er nu mail van een klant tegen gehouden wordt met 4 pdf's in de bijlage.
De reden die het spamfilter hiervoor geeft is "Unscannable due to limits exceeded" en "Maximum scan depth exceeded". De default actie is dan: "send notification, delete message"
Ik heb die klant hun mail al opnieuw laten sturen maar dan met iedere pdf in een aparte mail maar dan wordt ie ook afgevangen om dezelfde reden.
Ga ik Googlen op deze foutmelding kom ik 2 topics bij Symantec tegen, daar heeft men het over container depth.
Kan iemand mij uitleggen wat 'container depth' inhoud bij een PDF (of zit 't 'm in de mail?)? Wordt er dan gedoeld op meerdere pagina's of meerdere tabbladen ofzo?
Ik ken deze foutmelding eigenlijk alleen van Office bestanden omdat die altijd gecomprimeerd opgeslagen worden en door het spamfilter uitgepakt worden en dan vaak over de ingestelde size limit van het spamfilter gaan.
EDIT: ik weet de optie in SMG wel te vinden die deze limiet ophoogt ("Maximum container scan depth" staat nu op 20), maar ik wil weten wat voor gevolgen dit mogelijk heeft.
EDIT#2:
Dit gevonden
Setting limits on nested files
Ik snap nu wat die setting doet en waarom die bestaat, maar weet nog steeds niet wat 'nested files' en 'container depth' nu concreet is
[
Voor 17% gewijzigd door
FastFred op 21-06-2019 16:06
]