Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:44
@Arfman
Had ik gedaan dacht ik, marja, weer wat geleerd.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
The Eagle schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 20:00:
[...]

Sysinternals Autoruns? https://docs.microsoft.co...ernals/downloads/autoruns
Zit alleen geen timing bij volgens mij. Daar was ook ooit een tooltje voor dat de boot optimizer oid heette, of dat van MSFT was weet ik niet, die deed wel wat met timings iirc.
Daar zie je alleen mee wat er opstart als je al ingelogd bent.

Xperf en autoruns is denk ik de beste combinatie

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 30-01-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

T1psY schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:24:
Is er een manier hoe je snel kan checken wat windows 10 doet tijdens login? Is een domain-joined machine en heeft het met alle accounts. Inloggen duurt dik 40 seconden. Op een andere pc inloggen met hetzelfde account gaat vlot.
Vroeger kon je via GPO of registertweak aangeven dat je extra info wilde zien van het inlogproces, dus de teksten waar o.a. staat 'bezig met beleid toepassen' etc. Maar ook iets met tijden in de event viewer krijgen over de stappen tijdens het inloggen. Maar dat an sich heeft zelf ook al een impact op de duur van het inloggen.
Renegade666 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:50:
Even een leuk Vcenter 6.7, laatste update/build vraag.
Na de update, ziet hij de host (6.7, niet volledig update) wel, maar ipv een server icoontje, staat er een blauw uitroepteken.
En alle servers staan volgens Vcenter op pauze qua icoon, maar die draaien gewoon en werken prima.
De performance monitoring etc doen het ook prima. NIeuwe VM aanmaken en starten doet het ook.
Maar het klopt niet..
Iemand een idee?

[Afbeelding]
Op mijn toetsenbord is dat een i, geen ! (uitroepteken). :P

Maar cache is echt een ramp met vCenter. Het zorgt er ook voor dat de update manager niet functioneert of überhaupt geladen wordt. Heb al een paar keer moeten terugvallen op een browser die met de interface niet helemaal lekker om gaat, maar waar de UM wel werkt. Soms is een private browser sessie ook genoeg.
pjlgt schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:20:
Bijv. dat hele ldap naar ldaps verhaal, waar halen jullie dat soort nieuws vandaan? Lees dit dan toevallig hier, maar wellicht zijn er wat blogs, nieuwsbrieven etc waar ik me op kan abonneren?
Ik kwam er ook per toeval achter door een topic in NOS. Anders had ik na de updates in maart een enorme wtf gehad waarom sommige zaken het opeens niet meer zouden doen. En ook waarom onze Mac gebruikers niet meer zouden kunnen inloggen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:57
bestaan er programma's die applicaties automatisch afsluiten na x aantal minuten?

We hebben diverse applicaties met beperkte licenties. Men sluit niks af en vertrekken naar hun afspraken of besprekingen waardoor andere collega's geen gebruik kunnen maken van de applicaties.

Ze moeten opgevoed worden (zijn we mee bezig) maar het kost mij teveel tijd om elke keer de applicaties te killen.

Hebben jullie een mogelijke oplossing? Onze it-beheerder geeft aan dat dit niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 13:12

T1psY

Dumo-Technics

Hero of Time schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 20:50:
[...]

Vroeger kon je via GPO of registertweak aangeven dat je extra info wilde zien van het inlogproces, dus de teksten waar o.a. staat 'bezig met beleid toepassen' etc. Maar ook iets met tijden in de event viewer krijgen over de stappen tijdens het inloggen. Maar dat an sich heeft zelf ook al een impact op de duur van het inloggen.
Enig idee welke GPO? Kan zo meteen niet iets vinden wat hierop lijkt.
Heb wel via die autoruns tool iets kunnen vinden mbt een lokale file die niet meer bestaat. Deze gedeleted uit de lijst onder ‘logon’ en inloggen gaat nu wel een stuk sneller, maar nog niet zo snel als op de andere pc’s. Morgen eens proberen om enkele dingen uit te vinken en dan 1 voor 1 weer aan...

http://www.dumo-technics.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
T1psY schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 00:26:
[...]
Enig idee welke GPO? Kan zo meteen niet iets vinden wat hierop lijkt.
Heb wel via die autoruns tool iets kunnen vinden mbt een lokale file die niet meer bestaat. Deze gedeleted uit de lijst onder ‘logon’ en inloggen gaat nu wel een stuk sneller, maar nog niet zo snel als op de andere pc’s. Morgen eens proberen om enkele dingen uit te vinken en dan 1 voor 1 weer aan...
Verbose vs normal status messages

Setting Path:
Computer Configuration/Administrative Templates/System

Explanation
Directs the system to display highly detailed status messages.

If you enable this setting, the system displays status messages that reflect each step in the process of starting, shutting down, logging on, or logging off the system.

This setting is designed for sophisticated users that require this information.

Note: This setting is ignored if the "Remove Boot / Shutdown / Logon / Logoff status messages" setting is enabled.
ronnym schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:59:
bestaan er programma's die applicaties automatisch afsluiten na x aantal minuten?

We hebben diverse applicaties met beperkte licenties. Men sluit niks af en vertrekken naar hun afspraken of besprekingen waardoor andere collega's geen gebruik kunnen maken van de applicaties.

Ze moeten opgevoed worden (zijn we mee bezig) maar het kost mij teveel tijd om elke keer de applicaties te killen.

Hebben jullie een mogelijke oplossing? Onze it-beheerder geeft aan dat dit niet mogelijk.
Even googlen... ? Of ze correct werken onder jullie omstandigheden kan alleen de admin/applicatiebeheerder testen.

[ Voor 27% gewijzigd door Enforcer op 31-01-2020 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
Tijdens het overdragen van PST's naar een O365 online archive is de operatie onderbroken.
Nu plaatst hij die test2.pst ergens maar ik ben dus vergeten waar. Hij staat niet meer in C:\users\documents\outlook files.
Waar staat hij dan wel, was een PST van 20 GB dus wel de moeite om te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22
Even zoeken met Everything dan :)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noskill
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 10:42

noskill

1*1=2.

@MrNGm niet bepaald open-source, maar wij gaan binnekort een Dell Unity array in gebruik nemen voor vergelijkbare redenen. Is een alomvattende storage oplossing met tiering (evt naar cloud), dedup etc. Misschien interessant om informatie over op te vragen bij Dell mits het bedrijf wat knaken uit wil geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

bregweb schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:39:
[...]

Klikken op een link in outlook veroorzaakt deze melding? Bij mij is dit een registry key die af en toe wijzigt na updates:
code:
1
2
3
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\htmlfile\shell\open\command]
@="\"C:\\Program Files\\Internet Explorer\\iexplore.exe\" %1"
"DelegateExecute"="{17FE9752-0B5A-4665-84CD-569794602F5C}"
Vandaag even gekeken bij hem (via remote registry, waarvoor ik eerst remote de service heb moeten inschakelen en starten :P) en kwam erachter dat er in die htmlfile sleutel helemaal geen shell/open bestond. Vergeleken met twee andere systemen (onze AD server en m'n W10 VM) en gezien dat de htmlfile key bij m'n VM helemaal niet bestaat en bij de AD machine het wel volledig is. Voor de zekerheid even op de RDS gekeken, daar staat namelijk wel Outlook op en de key geëxporteerd. Bij hem laten importeren en klik, het werkt!
d:)b Hij is weer blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij is dit een business probleem en niet van IT. Als business te cheap is om licenties te kopen, moet ze bij de mensen te raden die de applicatie te genruiken om het gebruik in de hand te houden. Daar hoeft IT niet tussen te zitten, als er een gebruiker klaagt verwijs je hem gewoon naar zijn manager.
Of is IT degene soms bij jullie die bepaalt wat de business wel of niet krijgt, en heeft ze daar dan ook mandaat en budget voor? Zo ja, dan is er met het vaststellen van het budget dus iets mis gegaan. Zo nee: NYFP :)

Inhoudelijk: in de 13 jaren dat ik in de ERP zat nog nooit zoiets tegengekomen. Was ook niet nodig, want iedere zichzelf respecterende applicatie biedt de mogelijkheid om na X tijd van niet gebruiken een user sessie uit te loggen. o noet, staat de sessie ongetwijfeld ergens opgeslagen in de DB en kun je die tijd dus ophalen en daarmee aan de slag icm powershell ofzo, oftewel: zelfbouw.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Satangel schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:06:
Tijdens het overdragen van PST's naar een O365 online archive is de operatie onderbroken.
Nu plaatst hij die test2.pst ergens maar ik ben dus vergeten waar. Hij staat niet meer in C:\users\documents\outlook files.
Waar staat hij dan wel, was een PST van 20 GB dus wel de moeite om te onderzoeken.
Als ik iets snel wil opzoeken zonder gezeik met indexing vooraf en dergelijke dan doe ik dat gewoon lekker met de Search van Total Commander : https://www.ghisler.com/download.htm d:)b

IMHO een verplichte tool op elke Windows installatie, want File Explorer en alle andere ingebouwde meuk zijn gewoon een ramp!

En ja, de optie om deze als een Portable Application te draaien is er ook nog gewoon :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22

Ik heb een oplossing : iedereen een licentie. Dit geeft alleen maar ellende. Mensen kunnen niet werken, anderen zijn te laks om uit te loggen of je krijgt een fenomeen waarbij mensen meteen inloggen om hun licentie de hele dag te bezetten zodat ze het probleem niet krijgen. Nu ben je de hele dag sessies aan het killen.

Als het een terminal server applicatie is kan je wel wat doen overigens. Maar dat maakt je ook niet populair en zolang jij de sessies wegdrukt en er bovenin de boom niet geklaagd wordt blijf je zo bezig.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ff lastig issue en misschien heeft iemand een goede tip.
ivm een bedrijfs overname heb ik nu een remote netwerk met vpn aan elkaar gekoppeld en active directory two way domain thrust. dat is verder goed,

Ik weet wel vrij zeker dat de domain thrust dns forwarder etc 100% goed is.

maar nu kan ik vanuit domain a geen dfs shares openen in domain b.

nu vermoed ik dat er wat firewall ruling tussen zitten, dat is lastig want ik ken nog niet alle routers en heb ook nog te maken met een derde beheer partij die ik (nog) niet te veel voor de voeten wil lopen :)

ik ben op zoek naar een tool die ik op 2 computers kan installeren om dan te kunnen checken welke portjes open staan, ik wil sowieso testen of ldap 389 udp er doorheen komt.

maar weet ff nog niet goed hoe dit aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noskill
  • Registratie: April 2010

noskill

1*1=2.

Gewoon telnetten op de poorten? Of Nmap/Zenmap als je wil scannen : )

[ Voor 15% gewijzigd door noskill op 05-02-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Thijs B schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:47:
ivm een bedrijfs overname heb ik nu een remote netwerk met vpn aan elkaar gekoppeld en active directory two way domain thrust. dat is verder goed,

nu vermoed ik dat er wat firewall ruling tussen zitten, dat is lastig want ik ken nog niet alle routers en heb ook nog te maken met een derde beheer partij die ik (nog) niet te veel voor de voeten wil lopen :)

ik ben op zoek naar een tool die ik op 2 computers kan installeren om dan te kunnen checken welke portjes open staan, ik wil sowieso testen of ldap 389 udp er doorheen komt.

Kijk dan direct ff naar 636 ;)
Qua firewalling moet je wel ingeregeld hebben dat Server X van domein A wel bij de DC's van domein B moet kunnen voor authenticatie. En dat loopt over oa poort 88.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik kwam nog een MS topic tegen over het hele signed binding. Daar werd ook gesproken over MacOS. Het commando dat eerder werd genoemd hier, dsconfigad, kan je gebruiken om signing en encryptie te forceren, het zorgt er niet voor dat je geen meldingen meer krijgt over die clients in je logs. Het blijft stug unsigned verbinden. Maar, eentje in dat topic had in een testomgeving unsigned verzoeken geweigerd via GPO en de client kon nog gewoon authenticeren. Als het er echt op aan komt, zal MacOS dus nog gewoon blijven meespelen, maar echt duidelijk is het dus niet. En dat is IMO wel heel slecht. Want je wilt eigenlijk alle clients langs gaan en geen events meer krijgen mbt dit issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:23

Powershell > Test-Netconnection
https://docs.microsoft.co...tconnection?view=win10-ps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Hero of Time schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 19:56:
Ik kwam nog een MS topic tegen over het hele signed binding. Daar werd ook gesproken over MacOS. Het commando dat eerder werd genoemd hier, dsconfigad, kan je gebruiken om signing en encryptie te forceren, het zorgt er niet voor dat je geen meldingen meer krijgt over die clients in je logs. Het blijft stug unsigned verbinden. Maar, eentje in dat topic had in een testomgeving unsigned verzoeken geweigerd via GPO en de client kon nog gewoon authenticeren. Als het er echt op aan komt, zal MacOS dus nog gewoon blijven meespelen, maar echt duidelijk is het dus niet. En dat is IMO wel heel slecht. Want je wilt eigenlijk alle clients langs gaan en geen events meer krijgen mbt dit issue.
Ik heb toch getest en zodra ik signing forceer zie ik geen meldingen meer in AD terechtkomen van de macs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oogje schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:30:
[...]

Ik heb toch getest en zodra ik signing forceer zie ik geen meldingen meer in AD terechtkomen van de macs :)
Je bedoelt dat je nog wel unsinged op de server toestaat, maar op de Mac vereis, je geen logs krijgt? Want dat is bij mij niet het geval, ik blijf de logs zien. Zelfs na reboot.

Heb jij trouwens ook het probleem dat als een Mac herstart, je geen domein login kan doen totdat je eens lokaal hebt ingelogd? Het is een probleem dat ik jaren geleden al tegen kwam, maar nooit kreeg opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:44

zeroday

There is no alternative!

gebruiken jullie geen dir *.pst /s meer ?
of is dat achterhaald?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

zeroday schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:44:
[...]

gebruiken jullie geen dir *.pst /s meer ?
of is dat achterhaald?
werkt niet meer onder powershell ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Brahiewahiewa schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:36:
[...]

werkt niet meer onder powershell ;o)
Here it comes Basic Powershell course 100 :P

PowerShell:
1
Get-ChildItem -Include *.pst -Recurse

dir is een alias voor Get-ChildItem

Valt te achterhalen door gewoon Get-Alias dir te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 10-02-2020 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Wie wil er een hele dikke server zien met een dikke processor
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hOtKrvr.png

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 11-02-2020 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@asing
Hierbij de rol met fouten.
voma -m vmfs -f check -d /vmfs/devices/disks/naa.600508b1001c1180890801779ce94163
Running VMFS Checker version 2.1 in check mode
Initializing LVM metadata, Basic Checks will be done
Initializing LVM metadata..-
LVM magic not found at expected Offset,
It might take long time to search in rest of the disk.

VMware ESX Question:
Do you want to continue (Y/N)?

0) _Yes
1) _No

Select a number from 0-1: 0

Checking for filesystem activity
Performing filesystem liveness check..\Scanning for VMFS-6 host activity (4096 bytes/HB, 1024 HBs).
Phase 1: Checking VMFS header and resource files
Detected VMFS-6 file system (labeled:'datastore1 (G10)') with UUID:5be54e0b-7a7fcfa6-822d-20677ce5285c, Version 6:82
Found stale lock [type 10c00003 offset 294838272 v 38, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122325
num 0 gblnum 0 gblgen 0 gblbrk 0]
Found stale lock [type 10c00003 offset 59907784704 v 18, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122306
Found stale lock [type 10c00008 offset 10625024 v 4414, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122214
Found stale lock [type 10c00008 offset 10657792 v 1610, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122251
Found stale lock [type 10c00008 offset 10674176 v 1338, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122208
Found stale lock [type 10c00008 offset 18423808 v 1624, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122210
Found stale lock [type 10c00008 offset 18440192 v 174, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122212
Found stale lock [type 10c00008 offset 19537920 v 414, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122413
Found stale lock [type 10c00008 offset 20668416 v 12, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122307
Found stale lock [type 10c00008 offset 20676608 v 298, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122305
Found stale lock [type 10c00008 offset 21798912 v 742, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122204
Found stale lock [type 10c00008 offset 24027136 v 2018, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122206
Found stale lock [type 10c00002 offset 10813440 v 2026, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122249
Found stale lock [type 10c00002 offset 10829824 v 2474, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122196
Found stale lock [type 10c00002 offset 10838016 v 2162, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122216
Found stale lock [type 10c00002 offset 10846208 v 3086, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122236
Found stale lock [type 10c00002 offset 10854400 v 1976, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122242
Found stale lock [type 10c00002 offset 10862592 v 3382, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122244
Found stale lock [type 10c00002 offset 10870784 v 4222, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122247
Found stale lock [type 10c00002 offset 11345920 v 936, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122219
Found stale lock [type 10c00002 offset 11599872 v 824, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122393
Found stale lock [type 10c00002 offset 13623296 v 24, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122240
Found stale lock [type 10c00002 offset 14901248 v 340, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122234
Found stale lock [type 10c00002 offset 18915328 v 246, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122391
Found stale lock [type 10c00002 offset 18980864 v 366, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122345
Found stale lock [type 10c00002 offset 19791872 v 180, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122395
Found stale lock [type 10c00002 offset 19939328 v 700, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122254
Found stale lock [type 10c00002 offset 20332544 v 26, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122232
Found stale lock [type 10c00002 offset 22577152 v 736, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122231
Found stale lock [type 10c00002 offset 23314432 v 110, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1122389
Phase 2: Checking VMFS heartbeat region
Marking Journal addr (14, 0) in use
Phase 3: Checking all file descriptors.
Found stale lock [type 10c00001 offset 56041472 v 63161, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 791655
Found stale lock [type 10c00001 offset 56057856 v 11198, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1118193
ON-DISK ERROR: <FD c15 r35> : Invalid block count 80027 should be 80018.
ON-DISK ERROR: <FD c15 r35> : Invalid Epoch Block Count 80027 should be 80018
Found stale lock [type 10c00001 offset 56074240 v 11217, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1118261
ON-DISK ERROR: <FD c15 r37> : Invalid block count 182207 should be 182206.
ON-DISK ERROR: <FD c15 r37> : Invalid Epoch Block Count 182207 should be 182206
Found stale lock [type 10c00001 offset 56090624 v 63929, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1118258
Found stale lock [type 10c00001 offset 56156160 v 63164, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 791702
Found stale lock [type 10c00001 offset 56180736 v 62875, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 791668
Found stale lock [type 10c00001 offset 56197120 v 63162, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 791666
Found stale lock [type 10c00001 offset 56213504 v 63163, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 791678
Found stale lock [type 10c00001 offset 56221696 v 63165, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 791728
Found stale lock [type 10c00001 offset 81076224 v 1407, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1119154
ON-DISK ERROR: <FD c27 r1> : Invalid block count 62821 should be 62808.
ON-DISK ERROR: <FD c27 r1> : Invalid Epoch Block Count 62821 should be 62808
Found stale lock [type 10c00001 offset 81092608 v 6786, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1119303
Found stale lock [type 10c00001 offset 81100800 v 1420, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1119301
Found stale lock [type 10c00001 offset 81125376 v 2355, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1119298
Found stale lock [type 10c00001 offset 81182720 v 46, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 32267
Found stale lock [type 10c00001 offset 81199104 v 41, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 32254
Found stale lock [type 10c00001 offset 81207296 v 42, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 32265
Found stale lock [type 10c00001 offset 81215488 v 43, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 32277
Found stale lock [type 10c00001 offset 81223680 v 44, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 32289
Found stale lock [type 10c00001 offset 81231872 v 45, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 32300
Found stale lock [type 10c00001 offset 81248256 v 6779, hb offset 3833856
gen 77, mode 1, owner 5d88a0ac-7640f032-8458-20677ce5285c mtime 1119156
Phase 4: Checking pathname and connectivity.
ON-DISK ERROR: Invalid direntry <7, 6> (7/2)
ON-DISK ERROR: Invalid directory entry (2, 7)
ON-DISK ERROR: Invalid hash idx 4369 type 1, bn 2 sn 7
Phase 5: Checking resource reference counts.
ON-DISK ERROR: <FD c7 r28> is not connected(type 0x3)
ON-DISK ERROR: FB inconsistency found: (225,427) allocated in bitmap, but never used
ON-DISK ERROR: FB inconsistency found: (225,428) allocated in bitmap, but never used
ON-DISK ERROR: FB inconsistency found: (225,429) allocated in bitmap, but never used
ON-DISK ERROR: FB inconsistency found: (225,430) allocated in bitmap, but never used
ON-DISK ERROR: FB inconsistency found: (225,431) allocated in bitmap, but never used
ON-DISK ERROR: FB inconsistency found: (225,432) allocated in bitmap, but never used
ON-DISK ERROR: FB inconsistency found: (225,434) allocated in bitmap, but never used
ON-DISK ERROR: FB inconsistency found: (225,435) allocated in bitmap, but never used
ON-DISK ERROR: FB inconsistency found: (225,437) allocated in bitmap, but never used
ON-DISK ERROR: FB inconsistency found: (863, 205) set for unmap in bitmap,but used
ON-DISK ERROR: FB inconsistency found: (863, 205) free'ed in bitmap, but used
ON-DISK ERROR: FB inconsistency found: (1455,511) allocated in bitmap, but never used

Total Errors Found: 22
Heb ondertussen de fix commando. Die maar uitvoeren denk ik:)

Helaas, wil niet fixen :( :(

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
De Stale Lock meldingen zijn de locks die zijn blijven staan toen de Datastore het opgaf. Je kan hier beginnen met kijken of je er iets aan kan doen : https://kb.vmware.com/s/article/10051/

Verder lijkt het behoorlijk ernstig.... :/

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@asing

Ik zal het je beter vertellen. Er zit een spook ofzo in....
Voor het fixen, moest de datatstore geunmounted (juiste werkwoord?:P) worden .
Nu weer gemounted, servers opnieuw geregistreed, en ze doen het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Renegade666 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:59:
@asing

Ik zal het je beter vertellen. Er zit een spook ofzo in....
Voor het fixen, moest de datatstore geunmounted (juiste werkwoord?:P) worden .
Nu weer gemounted, servers opnieuw geregistreed, en ze doen het weer!
Das mooi :*) voor nu, want wtf is er gebeurd? :o

Je bent niet voor niets je hele datastore kwijt geraakt. Dus je hebt nog even iets te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@asing
Dat was ik van plan.
Ik zal kijken dat ik vanavond het spul kan verhuizen naar de andere host. Vervolgens de andere host opnieuw opbouwen. En dan weer terug zetten. begin wel even overnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Renegade666 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:05:
@asing
Dat was ik van plan.
Ik zal kijken dat ik vanavond het spul kan verhuizen naar de andere host. Vervolgens de andere host opnieuw opbouwen. En dan weer terug zetten. begin wel even overnieuw.
Ik denk niet dat dat gaat helpen. ESXi installeren is niet zo heel moeilijk en het systeem is normaal rock stable. Dus je moet op zoek naar een probleem met jouw specifieke configuratie. Uiteraard zorgen dat alle firmware bij is etc.

oja, trek even een losse syslog server op en zet daar de logs heen. Als hij weer onderuit kukelt heb je wat. En als je vSphere hebt, heb je ook recht op support dus ik zou daar gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@asing
Idd heb ik er ook weinig tot geen problemen mee (op wat vcenter dingetjes na), is ESXi altijd wel gewoon draaiend.
Firmware is redelijk bij, maar omdat het nu net weer draait zal ik dit later nog even moeten doen.

Support van Vmware zou ik idd moeten hebben, maar toen ik gisteren keek, kon ik vreemd genoeg geen ticket aanmelden. Terwijl het contract etc wol gewoon actief is. Dus hier moet ik nog achter aan.
Syslos zal ik idd ook even na kijken.

Nadeel is, deze klant heeft verder geen beheercontracten. Dus dan heb je ze niet in de planning voor dit soort dingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Renegade666 op 11-02-2020 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
shadowman12 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:59:
[...]

Here it comes Basic Powershell course 100 :P

PowerShell:
1
Get-ChildItem -Include *.pst -Recurse

dir is een alias voor Get-ChildItem

Valt te achterhalen door gewoon Get-Alias dir te doen.
Je sarcasme detector is stuk denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

shadowman12 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:20:
[Afbeelding]
Niet indrukwekkend : Kom maar een keer terug als er minimaal 2 CPU's in zitten met elk 10C/20T :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
nero355 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:50:
[...]

Niet indrukwekkend : Kom maar een keer terug als er minimaal 2 CPU's in zitten met elk 10C/20T :P
Je komt vaker een 10+ core tegen dan een 3,5ghz Xeon. Vaak zitten deze alleen in dikke vdi clusters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 13:26
[Afbeelding]
Hm? :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hw9pC1U.png

En dan zit er nog een Tesla T4 in, ook leuk speelgoed. :+

Dit beestje wordt overigens gebruikt om berekeningen te doen a.d.h.v. simulaties.

| PoE | iPhone 13 Pro |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

[Afbeelding]
Moet je eens Windows 2012R2 op installeren en zonder te updaten daar de DNS rol op zetten. :+

spoiler:
Er is een probleem met 2012R2 zonder updates waarbij de DNS rol niet overweg kan met 32 cores. Collega van m'n vorige werk liep daar eens tegenaan, had te maken met een hyperthreaded CPU, maar kwam ook op 32 uit en moest HT uitzetten om de DNS rol erop werkend te krijgen. Pas na alle updates te hebben toegepast kon HT weer aan.

@Oogje, heb je al wat meer informatie over je MacOS omgeving? Ik lees hier en daar dat men zweert bij NoMAD. Een ander had het erover dat de unsigned events pas uit je logs zijn, als je met dsconfigad packetsign ssl aanzet. Maar als je signing al vereist op je DC, je de Mac niet kan binden om eerder genoemde events die niet weggaan, ondanks dat MacOS wel signing zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hero of Time schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:42:
[...]

Moet je eens Windows 2012R2 op installeren en zonder te updaten daar de DNS rol op zetten. :+

spoiler:
Er is een probleem met 2012R2 zonder updates waarbij de DNS rol niet overweg kan met 32 cores. Collega van m'n vorige werk liep daar eens tegenaan, had te maken met een hyperthreaded CPU, maar kwam ook op 32 uit en moest HT uitzetten om de DNS rol erop werkend te krijgen. Pas na alle updates te hebben toegepast kon HT weer aan.

@Oogje, heb je al wat meer informatie over je MacOS omgeving? Ik lees hier en daar dat men zweert bij NoMAD. Een ander had het erover dat de unsigned events pas uit je logs zijn, als je met dsconfigad packetsign ssl aanzet. Maar als je signing al vereist op je DC, je de Mac niet kan binden om eerder genoemde events die niet weggaan, ondanks dat MacOS wel signing zou kunnen.
Wij gebruiken geen Windows DNS :P, en dat is ook uit den boze om bij ons te installeren.

En owh ja,welke slimmerik gaat zonder te updaten rollen installeren, dat doet toch bijna niemand, veel gebruiken images met alle updates er al in.

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 11-02-2020 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

shadowman12 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:46:
[...]

Wij gebruiken geen Windows DNS :P
Ook niet bij je AD? Of wordt alles met Linux gedaan, van centraal user beheer tot DNS en fileserver? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hero of Time schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:47:
[...]

Ook niet bij je AD? Of wordt alles met Linux gedaan, van centraal user beheer tot DNS en fileserver? :P
Ik doe geen KA/user beheer. Alleen maar webomgevingen en af en toe wat mail omgevingen (postfix/dovecot).
Thank god, KA is echt een drama om te doen. Ben ook blij dat ik dat niet hoef te doen/beheren.

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 11-02-2020 19:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ieder z'n ding. Ik vind het wel z'n charme hebben. Zolang er maar een degelijke helpdesk is om tussen de domme gebruikers en jezelf te hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hero of Time schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:51:
Ieder z'n ding. Ik vind het wel z'n charme hebben. Zolang er maar een degelijke helpdesk is om tussen de domme gebruikers en jezelf te hebben. :P
Ik heb ook weinig met gebruikers te maken, soms een domme marketeer die niks snapt van web technolgieen, maar dan zeg ik gewoon ik fix het wel voor je, en dat is het als snel goed.

We hebben wel een lastige klant die al meteen begint te bellen als je een ticket niet binnen een uur oplost, heeft altijd haast.

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 11-02-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Guys, letten we er op dat dit het technische topic is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
shadowman12 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:53:
We hebben wel een lastige klant die al meteen begint te bellen als je een ticket niet binnen een uur oplost, heeft altijd haast.
Wij hebben een gebruiker die ook zo is, die gast is altijd druk, heeft nergens tijd voor.

Gisteren melding in de helpdesk dat ze last hadden van een of ander ding en dat dit met spoed opgepakt moest worden en een hoop uitroeptekens. Collega had 'm dus ff gebeld of hij even mee mocht kijken "ja sorry nu erg druk, kan het vanmiddag ofzo?" Prima, afspraak gemaakt om 14:00. Bel je om 14:00: "Ja sorry man, echt druk, kan het morgen?" Ja hoor: ticket gesloten, opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Hero of Time schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:42:
[...]

spoiler:

Hmm ik heb met 1 systeem getest en dat ging prima. Ik zal nog ff eea gaan controleren.

[ Voor 4% gewijzigd door Oogje op 12-02-2020 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oogje schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:17:
[...]

Hmm ik heb met 1 systeem getest en dat ging prima. Ik zal nog ff eea gaan controleren.
Oh, ehm, Apples. Hoor graag wat je bevindingen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Hero of Time op 12-02-2020 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ezechiel schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:29:
[...]

Hm? :P

[Afbeelding]

En dan zit er nog een Tesla T4 in, ook leuk speelgoed. :+

Dit beestje wordt overigens gebruikt om berekeningen te doen a.d.h.v. simulaties.
Vorige klant had ik 6 van deze beestjes ter beschikking, klein clustertje:
2 x 24-Core (2.4GHz) Intel ® Xeon ® P8260)
8 x 32GB DDR4-2666 MHz Memory, expandable to 1.5TB
12 x 14 TB 7,200 RPM High Capacity SAS Drives
2 x 240GB M.2 SATA SSD Drives
2 x QDR 40Gb/sec InfiniBand Ports
1 x Dual-port InfiniBand QDR CX3 (40 Gb/sec) PCIe HCA
1 x Built-in RJ45 1 Gigabit Ethernet port

Ik heb dr een keer een top van gedaan, maar de load per cpu / core weergeven pastte niet in het terminalvenster :+
Oh ja, dit was een starter rack. Full rack had niet 6 maar 18 van die doosjes. Leuk spul :9

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

The Eagle schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:55:
...
12 x 14 TB 7,200 RPM High Capacity SAS Drives
...
Dat zijn geen SAS schijven. Die dingen worden nearline-SAS genoemd, want het is niets meer dan SATA disks met een SAS interface zodat ze makkelijk in servers gepropt kunnen worden.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 12:42

Standaard wordt een dfs root en ook andere folder target meestal niet aangemaakt als fqdn. Mogelijke oplossingen: DFS root verwijderen en opnieuw aanmaken met als target een fqdn; andere targets fqdn invullen.
Of in het andere domein de korte naam opvoeren in de dns-zone van het andere domein.
je kunt dit vooraf testen door de betreffende naam in je hosts te plaatsen en te kijken of het dan wel werkt.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:52
Weet iemand online een plek waar je windows server 2019 retail iso's kan downloaden? Ik kan alleen de trial iso's vinden maar daar kan je geen upgrade van een server mee doen..

Of moet ik daar echt voor in een vlc,msdn portal etc zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door HKLM_ op 16-02-2020 19:05 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 12:34

Duinkonijn

Huh?

HKLM_ schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:04:
Weet iemand online een plek waar je windows server 2019 retail iso's kan downloaden? Ik kan alleen de trial iso's vinden maar daar kan je geen upgrade van een server mee doen..

Of moet ik daar echt voor in een vlc,msdn portal etc zijn?
upgrade wordt niet meer gesupport meen ik met 2019

Meende dat ik een waarschuwing kreeg. Heb alleen de vlsc versie.

Je draait de trail wel vanaf de draaiende installatie?

[ Voor 12% gewijzigd door Duinkonijn op 16-02-2020 19:16 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Duinkonijn schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:13:
[...]

upgrade wordt niet meer gesupport meen ik met 2019
Serieus? Hoe moet je dan je 2016 machines upgraden naar 2019 vanaf 0 (herinstalleren) beginnen zou echt achterlijk zijn :P

Dan zou dit dus niet meer relevant zijn zeg je? https://docs.microsoft.co...rade/upgrade-2016-to-2019

[ Voor 19% gewijzigd door HKLM_ op 16-02-2020 19:15 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

HKLM_ schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:14:
[...]

Serieus? Hoe moet je dan je 2016 machines upgraden naar 2019 vanaf 0 (herinstalleren) beginnen zou echt achterlijk zijn :P

Dan zou dit dus niet meer relevant zijn zeg je? https://docs.microsoft.co...rade/upgrade-2016-to-2019
Je OS upgraden is zo 2016, tegenwoordig heb je je deployments gewoon geautomatiseerd als goede ITer.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

djmuggs schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:17:
[...]

Je OS upgraden is zo 2016, tegenwoordig heb je je deployments gewoon geautomatiseerd als goede ITer.
Retro is niet verkeerd :P

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
[...]

Ja leuk maar zo werkt het immers niet altijd :P ik zou best de resources willen hebben om dit soort dingen automatisch te doen maar dat is nu eenmaal niet het geval. En zo vaak hebben we het ook niet dus kosten / baten is even de iso laden en upgraden goedkoper dan een heel proces inrichten voor 1x per zoveel jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door HKLM_ op 16-02-2020 19:20 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
[...]

Het OS is meestal t probleem niet, de meuk die er op moet draaien daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
HKLM_ schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:14:
[...]

Ik denk dat @Duinkonijn er naast zit, het zou me vreemd lijken als je niet gewoon een ISO kan mounten en het systeem kan upgraden. Het is leuk om je in life cycle management te duwen maar wat erop draait doet dat meestal niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

de 2019eva upgrade idd niet. 2019full doet dat wel.. net getest met niet geactiveerde 2016 vs 2019eva&2019full

Wat grappig was is om te zien dar 2019eva de setupengine van win10 draaide.. ( via taskman te zien )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Ja het zou ook heel sterk lijken als je alleen nog maar een clean install kan doen, Microsoft biedt al zolang ze bestaan altijd upgrade-paths aan, dat gooien ze niet zomaar om, en zeker niet zonder aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Iemand een idee over het volgende:

Klant heeft 365, al 5 jaar ofzo, weinig tot geen problemen.

Alleen de laatste tijd hebben ze bij 2 algemene mailboxen (wel gebruiker, maar niet ingelogt als gebruiker, maar met rechten) dat mail niet binnen komt. Zitten verder geen regels op de mailboxen.
-Mail niet binnen, maar tracer van 365 geeft aan, keurig afgeleverd
-mail niet binnen, maar tracer staat ook niks.
-mail komt wel binnen, staat ook in de tracer

Dus het is een beetje vreemd.
Moet nog een ticket aanmaken, maar als iemand hier een idee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Weet je zeker dat er niet iemand clientside rules heeft gemaakt?
En ik zou auditing aanzetten, dan kun je zien wie er wat doet in die mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@Oogje
Dat weet ik zeker, de mailbox word in outlook bijgezet door de rechten, niet als los account. Dus dan kan er ook geen regel toegepast worden.
En als er wel een regel was, dan zou dit terug te zien zijn in logging.

Ik zal idd even naar auditing kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Kan iemand mij hier helpen met Bacula probleem met de Windows Agent op Windows Server 2016.
Het probleem is dat het 4 uur duurt om VSS snapshot en daarna wordt de job gecancelled. Zie ook onderstaande stukje uit de log
2020-02-16 12:05:40 Max Volume jobs=1 exceeded. Marking Volume
2020-02-16 12:05:42 Generate VSS snapshots. Driver="Win64 VSS", Drive(s)="G"
2020-02-16 18:03:13 Error: bsock.c:577 Read error from client:: ERR=No data available

Ik heb de VSS dll's al opnieuw geregistreerd, maar denk dat ik nog moet rebooten omdat VSS weer aan de gang te krijgen, en dat bij deze server lastig omdat hier constant allemaal BI dingen op draaien. Iemand nog andere ideeen?
net stop vss
net stop swprv
regsvr32 /s ole32.dll
regsvr32 /s oleaut32.dll
regsvr32 /s vss_ps.dll
vssvc /register
regsvr32 /s /i swprv.dll
regsvr32 /s /i eventcls.dll
regsvr32 /s es.dll
regsvr32 /s stdprov.dll
regsvr32 /s vssui.dll
regsvr32 /s msxml.dll
regsvr32 /s msxml3.dll
regsvr32 /s msxml4.dll
vssvc /register
net start swprv
net start vss

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 09-06-2020 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
shadowman12 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:46:
Kan iemand mij hier helpen met Bacula probleem met de Windows Agent op Windows Server 2016.
Het probleem is dat het 4 uur duurt om VSS snapshot en daarna wordt de job gecancelled. Zie ook onderstaande stukje uit de log
2020-02-16 12:05:40 Max Volume jobs=1 exceeded. Marking Volume "TrueCatalog_FileDaemon-10335_Storage03-10335-customer_Pool-6213-full_6213_2020-2-16_12-0-44" as Used.
2020-02-16 12:05:42 Generate VSS snapshots. Driver="Win64 VSS", Drive(s)="G"
2020-02-16 18:03:13 Error: bsock.c:577 Read error from client:: ERR=No data available

Ik heb de VSS dll's al opnieuw geregistreerd, maar denk dat ik nog moet rebooten omdat VSS weer aan de gang te krijgen, en dat bij deze server lastig omdat hier constant allemaal BI dingen op draaien. Iemand nog andere ideeen?
net stop vss
net stop swprv
regsvr32 /s ole32.dll
regsvr32 /s oleaut32.dll
regsvr32 /s vss_ps.dll
vssvc /register
regsvr32 /s /i swprv.dll
regsvr32 /s /i eventcls.dll
regsvr32 /s es.dll
regsvr32 /s stdprov.dll
regsvr32 /s vssui.dll
regsvr32 /s msxml.dll
regsvr32 /s msxml3.dll
regsvr32 /s msxml4.dll
vssvc /register
net start swprv
net start vss
Wat betreft de reboot, die keus aan de business/klant geven, wil je een backup, dan moeten we rebooten. Doen we dat niet, dan geen backup, keuze is aan jullie. Als het een externe klant is, iets politieker verwoorden maar de strekking moet duidelijk zijn. Maak ze deelgenoot van t probleem.
Servers die nooit kunnen rebooten bestaan niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Oogje schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:58:
[...]

Wat betreft de reboot, die keus aan de business/klant geven, wil je een backup, dan moeten we rebooten. Doen we dat niet, dan geen backup, keuze is aan jullie. Als het een externe klant is, iets politieker verwoorden maar de strekking moet duidelijk zijn. Maak ze deelgenoot van t probleem.
Servers die nooit kunnen rebooten bestaan niet :P
Nja dat ligt in dit geval iets anders, want de klant gaat weg en reargeert vrijwel nergens meer op. We zijn wel verplicht vanuit contract om een backup te maken iedere dag, dus zo makkelijk gaat dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
shadowman12 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:00:
[...]

Nja dat ligt in dit geval iets anders, want de klant gaat weg en reargeert vrijwel nergens meer op. We zijn wel verplicht vanuit contract om een backup te maken iedere dag, dus zo makkelijk gaat dat niet.
Dan maak je het t probleem van de accountmanager. Niet alles is alleen met techniek op te lossen ;)
Jij denkt als techneut dat je een reboot nodig hebt om een backup weer aan het werk te krijgen. Klant reageert niet, dan mag de accountmanager een beslissing nemen. Kan ook best zijn dat de backup niet meer boeit, ook prima, maar die call ga je als techneut niet maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@shadowman12
Dan is het helemaal hun verantwoordelijkheid. Als zij niet mee willen werken voor een simpele reboot, dan is het pech.. Dus ben het wel eens met @Oogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@shadowman12 al enig idee van een mogelijke oorzaak? Als ik klant was zou ik best willen rebooten, mits dat het probleem dan oplostte.
Qua oorzaak: de keren dat ik gezien heb dat een backup of ander langdurig proces er uit knalde, was dat vrijwel altijd te wijten aan een proxy of firewall die er ongemerkt tussen zat en de sessie om zeep hielp. Daar al naar gekeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
The Eagle schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:59:
@shadowman12 al enig idee van een mogelijke oorzaak? Als ik klant was zou ik best willen rebooten, mits dat het probleem dan oplostte.
Qua oorzaak: de keren dat ik gezien heb dat een backup of ander langdurig proces er uit knalde, was dat vrijwel altijd te wijten aan een proxy of firewall die er ongemerkt tussen zat en de sessie om zeep hielp. Daar al naar gekeken? :)
Ik denk te hoog disk-io, dan gaat VSS rare dingen doen. Het is een BI server en de server is erg druk op zijn disken, als de klant zelf geen jobs doet.
Mag de server waarschijnlijk na vanavond 21:00 uur rebooten, en heb de backup op een andere tijd gezet, als er wat lager disk-io is.
Firewall is het zeer zeker niet, alle poorten staan gewoon netjes open.

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 17-02-2020 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-06 15:02
Heb een Powershell scriptje die in staat is om virtual machines uit te zetten. Ik log aan via PowerCLI:

connect-viserver [ip-adres]

Leuke hiervan is dat de credentials niet in het scriptje hoeven te staan, deze heb ik eerder eenmalig op de computer kunnen 'importeren' door het volgende te doen:

New-VICredentialStoreItem -Host [ip-adres] -User "user" -Password "password"

Dit slaat ie gewoon op en ook na een reboot kan ik connecten zonder credentials op te geven. Helemaal. top.

Nou wil ik in datzelfde scriptje ook een Stop-Computer commando die dan fysieke machines gaat uitzetten. Alleen vroeg ik me dus af: heeft Powershell ook een mechanisme waarbij ik dat PowerCLI truukje ook voor Windows kan doen? Dus eenmalig opslaan/importeren en dat ik dus met alleen

Stop-Computer -ComputerName

er ook ben, zonder credential optie. Scriptje zal straks zelfstandig moeten runnen, dus zonder user input. Wil idealiter ook geen credentials in het scriptje zelf knikkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54
Je kunt het script / de scheduled task draaien als een bepaalde user. Als dat serviceaccount rechten heeft om die PC uit te zetten dan ben je er. Je credentials staan dan in de scheduled task.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zit met een 'hoe dan!?' gevalletje.

1 server (Windows Server 2019) wil geen schijfletter aan vhdx images geven bij het mounten (komt met een melding hierover), dat moet handmatig gedaan worden (eenmaal gedaan voor 1 bestand blijft dat ene bestand werken, totdat de verwijzing in het register wordt verwijdert). Alle andere systemen (2012R2, andere 2019, W10) waar ik mee heb getest doen dat wel. En die probleem server is nou net de toekomstige beheerserver, waar ik een script wil draaien om wat rechten in die dingen te zetten. Via powershell dmv mount-diskimage komt hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee waar dit mogelijk door kan komen? Kan iig geen logs vinden in de event viewer waarom dit gebeurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Hero of Time schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:25:
Ik zit met een 'hoe dan!?' gevalletje.

1 server (Windows Server 2019) wil geen schijfletter aan vhdx images geven bij het mounten (komt met een melding hierover), dat moet handmatig gedaan worden (eenmaal gedaan voor 1 bestand blijft dat ene bestand werken, totdat de verwijzing in het register wordt verwijdert). Alle andere systemen (2012R2, andere 2019, W10) waar ik mee heb getest doen dat wel. En die probleem server is nou net de toekomstige beheerserver, waar ik een script wil draaien om wat rechten in die dingen te zetten. Via powershell dmv mount-diskimage komt hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee waar dit mogelijk door kan komen? Kan iig geen logs vinden in de event viewer waarom dit gebeurt.
Misschien biedt
code:
1
 DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

een oplossing ?

Heb ook dit geval gevonden
https://social.technet.mi...forum=winserverpowershell
David,

Check the automount setting in diskpart, this needs to be enable to automatically assign a drive letter, from an elevated command prompt (obviously skipping explanation in brackets)...

diskpart

automount (will show current policy)

automount enable (will enable it)

After this any newly mounted VHDs will automatically get assigned a drive letter.

Hope this helps!

[ Voor 25% gewijzigd door Duinkonijn op 26-02-2020 22:46 ]

• Paul
Ik weet niet of dat ook voor VHD's geldt die je vanuit Windows zelf mount, maar ook de 'SAN' policy kan roet in het eten gooien; dan blijven de schijven 'offline' staan in Disk Management (diskpart san policy).

Klinkt niet helemaal van toepassing hier, maar misschien heeft iemand anders er iets aan :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat was 'm! _/-\o_ Daar had ik nooit op gekomen, ook niet met Google.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Hero of Time schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:38:
[...]

Dat was 'm! _/-\o_ Daar had ik nooit op gekomen, ook niet met Google.
fear my 13373 google skills

Heb alleen mount vhd & no driveletter opgegeven. OS versie boeit niet echt, daar 2016 en 2019 vrijwel hetzelfde zijn

vraag twee, waarom die regel in eens actief is.

[ Voor 26% gewijzigd door Duinkonijn op 27-02-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
Als je inlogt op een Windows server, dan verschijnt standaard altijd de Server Manager. Nu heb ik die vaker niet dan wel nodig dus ik schakel uit dat die automatisch verschijnt na inloggen.

Maar in 2012(R2) komt nu een verkenner venster 'Tools' tevoorschijn als ik Server Manager uitschakel. Maar ik kan dus nergens vinden waar je uit kunt zetten dat 'Tools' automatisch opent.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@FastFred
Dat is bijzonder, die komt mij ook niet 1.2.3 bekent voor.
Wat je kan doen, is even kijken met Autorun als hij ergens staat voor opstarten.
En daar dan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

FastFred schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:21:
Als je inlogt op een Windows server, dan verschijnt standaard altijd de Server Manager. Nu heb ik die vaker niet dan wel nodig dus ik schakel uit dat die automatisch verschijnt na inloggen.

Maar in 2012(R2) komt nu een verkenner venster 'Tools' tevoorschijn als ik Server Manager uitschakel. Maar ik kan dus nergens vinden waar je uit kunt zetten dat 'Tools' automatisch opent.

Iemand een idee?
ik meende dat het op onze server een koppeling in het startmenu was, wat ik verwijderd had.. en daarmee het probleem gefixed had, maar dat is al een tijdje geleden
Gevonden

Andere optie.. restricted apps

[ Voor 9% gewijzigd door Duinkonijn op 03-03-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Komt mij ook niet bekend voor. En wij hebben nog een paar 2012R2 servers. Ook op m'n vorige werk, waar er toch een stuk meer 2012R2 machines waren nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Onze helpdesk wil via outlook een bericht sturen als er een nieuwe mail binnen komt. (exchange online) dit lijkt alleen mogelijk via Set-MailboxAutoReplyConfiguration en dit werkt ook wel en is voldoende.

Echter stuurt deze Set-MailboxAutoReplyConfiguration alleen een mail als er naar het hoofd account gemaild is en niet naar het alias account wat er ook aan hangt..

Als ik een get-MailboxAutoReplyConfiguration -Identity test@test.nl doe op zowel het hoofd adres als het alias adres dan krijg ik dezelfde output. Kan ik zorgen dat deze ook werkt als er naar het alias adres gestuurd wordt?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

is een adresregel instellen via Outlook.com een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Duinkonijn schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:10:
is een adresregel instellen via Outlook.com een optie?
Ik kan in outlook.com geen regel vinden (maken) die een bericht kan sturen als er een nieuwe mail binnen komt.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Transport rule in Exchange Online? Die werkt als 't goed is wel met aliases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Je kan toch gewoon een regel aanmaken en die toepassen op alle ontvangen berichten met als actie de verzendende partij een mail terugsturen met bepaalde inhoud ? Althans zo werkt het bij ons gewoon (Exchange 2013 omgeving, doen we oa bij de algemene vacature mailbox).

-edit-
Je probeert trouwens met dat powershell commando gewoon een afwezigheidsassistent (Out-Of-Office) aan te zetten, die replied standaard maar éénmalig naar de verzendende partij om misbruik (lees: veelvuldig autoreply op autoreply mail loops) te voorkomen zodat Exchange niet over zijn nek gaat.

[ Voor 71% gewijzigd door Enforcer op 04-03-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

HKLM_ schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:20:
[...]

Ik kan in outlook.com geen regel vinden (maken) die een bericht kan sturen als er een nieuwe mail binnen komt.
Ik had je bericht half gelezen, zie het ook niet.. andere optie is public folders aanzetten en daar een box aanmaken die replied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Enforcer schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:43:
Je kan toch gewoon een regel aanmaken en die toepassen op alle ontvangen berichten met als actie de verzendende partij een mail terugsturen met bepaalde inhoud ? Althans zo werkt het bij ons gewoon (Exchange 2013 omgeving, doen we oa bij de algemene vacature mailbox).

-edit-
Je probeert trouwens met dat powershell commando gewoon een afwezigheidsassistent (Out-Of-Office) aan te zetten, die replied standaard maar éénmalig naar de verzendende partij om misbruik (lees: veelvuldig autoreply op autoreply mail loops) te voorkomen zodat Exchange niet over zijn nek gaat.
Leuk maar die regel is dus niet beschikbaar oin de exchange online portal :D Dat we nu één malig de mail sturen vinden we prima.
Hero of Time schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:29:
Transport rule in Exchange Online? Die werkt als 't goed is wel met aliases.
Daar had ik al naar gekeken maar kwam ik dus niet helemaal uit. :X (nog maar eens proberen dan als het hier mee wel moet kunnen)

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Duinkonijn schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:28:
[...]

Ik had je bericht half gelezen, zie het ook niet.. andere optie is public folders aanzetten en daar een box aanmaken die replied
Bah...public folders, ga je mond spoelen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Oogje schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Bah...public folders, ga je mond spoelen! :P
:P

Oud is niet specifiek verkeerd he :P

[ Voor 10% gewijzigd door Duinkonijn op 05-03-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik probeer op een nginx vhost bij een klant voor een specifieke vhost TLS 1.3 aan te krijgen, maar als ik hem test zegt ie via ssllabs TLS1.3 NO

Dit heb in de vhost staan:
code:
1
ssl_protocols TLSv1.3;

Ik heb de OpenSSL en Nginx versies gecheckt en die zouden het moeten supporten.
OpenSSL 1.1.1 en Nginx 1.14.0

De Ubuntu versie is:
Ubuntu 18.04.4 LTS

[ Voor 43% gewijzigd door Turdie op 05-03-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
shadowman12 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:49:
Ik probeer op een nginx vhost bij een klant voor een specifieke vhost TLS 1.3 aan te krijgen, maar als ik hem test zegt ie via ssllabs TLS1.3 NO

Dit heb in de vhost staan:
code:
1
ssl_protocols TLSv1.3;

Ik heb de OpenSSL en Nginx versies gecheckt en die zouden het moeten supporten.
OpenSSL 1.1.1 en 1.14.0

De Ubuntu versie is:
Ubuntu 18.04.4 LTS
Nginx service herstart na aanpassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Oogje schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:18:
[...]

Nginx service herstart na aanpassing?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Welke protocollen worden er volgens de tools gebruikt? Want als je config klopt en gebruikt wordt dan zou er op deze manier afaik alleen maar TLS 1.3 gebruikt worden.

Waar staat het bestand wat je bewerkt? In sites-available? Is er symlink aanwezig naar dat bestand in sites-enabled? Wordt er later in de config (in hetzelfde bestand, of de hoofd-config waar alles in sites-enabled wordt included) nog een keer iets over het protocol gezegd?

Ik kan nu niet bij mijn nginx-server maar bijvoorbeeld LetsEncrypt CertBot zette wat config op een (voor mij, in eerste instantie) redelijk onlogische plek, en het duurde ook even voordat ik had gevonden hoe die config included werd :)

[ Voor 20% gewijzigd door Paul op 05-03-2020 12:54 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

Hier toch een raar iets.. bij sommige computers binnen het domein worden niet alle drive mappings netjes reconnected. De mapping is er wel, maar heeft een mooi rood kruisje waardoor users eerst naar de verkenner moeten om de mapping te openen en daarna applicaties kunnen starten van een bepaalde drive.

Wat ik nog het meest terug krijg (de letterlijke oplossing) is minder snelle pc's, want dan kan de connectie netjes terug gemaakt worden.
De GPO staat al voor alle drives netjes erin met een "update" op de action zelf.

Nu zijn er ook oplossingen om eerst de drive weg te halen en weer opnieuw toe te voegen, maar volgens mij moet dit toch ook prima kunnen, het blijven gebruiken van de bestaande mapping. Iemand die nog een GPO setting weet waarmee ik het wel kan forceren om de mapping weer netjes in gebruik te nemen?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
CasGas schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:19:
Hier toch een raar iets.. bij sommige computers binnen het domein worden niet alle drive mappings netjes reconnected. De mapping is er wel, maar heeft een mooi rood kruisje waardoor users eerst naar de verkenner moeten om de mapping te openen en daarna applicaties kunnen starten van een bepaalde drive.

Wat ik nog het meest terug krijg (de letterlijke oplossing) is minder snelle pc's, want dan kan de connectie netjes terug gemaakt worden.
De GPO staat al voor alle drives netjes erin met een "update" op de action zelf.

Nu zijn er ook oplossingen om eerst de drive weg te halen en weer opnieuw toe te voegen, maar volgens mij moet dit toch ook prima kunnen, het blijven gebruiken van de bestaande mapping. Iemand die nog een GPO setting weet waarmee ik het wel kan forceren om de mapping weer netjes in gebruik te nemen?
Is dat alleen direct na het inloggen? Ergens heb je een GPO setting ala "wait for network at logon", die heb je dan nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

@Oogje
Ja inderdaad dat is em volgens mij.. ik ga meteen even testen :)
Thanx!

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Ondersteund of staat het wel aan je de firewall/UTM ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Mijn TLS 1.3 probleem heb ik denk ik opgelost. Alleen in de vhost TLSv1.3 was onvoldoende, moest het ook in in de nginx.conf zetten, wou dat eigenlijk niet moeten doen omdat er wel 200vhosts op deze server actief. Maar uiteindelijk toch maar gedaan en toen zag ik het werken via ssllabs.
Renegade666 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:32:
[...]

Ondersteund of staat het wel aan je de firewall/UTM ?
Ja dat is het geval.

[ Voor 26% gewijzigd door Turdie op 05-03-2020 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
HKLM_ schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:11:
[...]
Leuk maar die regel is dus niet beschikbaar oin de exchange online portal :D Dat we nu één malig de mail sturen vinden we prima.
Dat klopt, die is ook niet beschikbaar in de Online Portal, je moet het via je Outlook client doen... webmail of admin portal rules hebben minder opties qua rules dan wanneer je het via de client doet (info hier).

[ Voor 12% gewijzigd door Enforcer op 05-03-2020 19:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
Duinkonijn schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:46:
[...]

:P

Oud is niet specifiek verkeerd he :P
Ik ben het met @Oogje eens, ga je mond spoelen.

Public folders is een reliek uit begin jaren 90. Het moet dood. Echter, het is net Japanse Duizendknoop. Geen enkel middel helpt ertegen en het wortelt erg diep. Als je denkt dat je het verwijderd hebt springt het elders weer in leven. O-)

Net als PST bestanden en 1GB grote CSV bestandjes van de afdeling Finance. Je komt er niet vanaf. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

asing schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:19:
[...]

Ik ben het met @Oogje eens, ga je mond spoelen.

Public folders is een reliek uit begin jaren 90. Het moet dood. Echter, het is net Japanse Duizendknoop. Geen enkel middel helpt ertegen en het wortelt erg diep. Als je denkt dat je het verwijderd hebt springt het elders weer in leven. O-)

Net als PST bestanden en 1GB grote CSV bestandjes van de afdeling Finance. Je komt er niet vanaf. :X
Ik heb er geen problemen mee gehad en pst’s zijn niet toegestaan 😛

1 GB csv ..daar hebben ze te weinigkennis van, om te genereren

Pagina: 1 ... 19 ... 52 Laatste

Let op:
Letop, dit topic is bedoeld voor technische vragen, niet voor het klagen over je werk, je klanten of manager. Daarvoor kan je terecht in Topicreeks: Systeembeheerders en hun problemen