Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:44
De_Bastaard schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:06:
[...]

Even fictief:

Dus mijn buurman is voor de VVD, ik ben voor de SP. Vervolgens wordt ik samen met een groep lotgenoten van ~200 man 'genaaid' door de VVD omdat ik niet geleerd heb en werkloos ben. Daarom besluit ik dan maar om de Mercedes AMG van mijn buurman in de fik te steken met de redenatie "had hij maar geen VVD moeten stemmen, eigen schuld".
Fictief kan je er iedere draai aan geven die je wil, maar het gaat hier vooral over mensen die wel hebben geleerd en wel werk hebben.
Helaas trekken demonstraties ook tuig aan, maar net zoals bij voetbal hooligans kan je niet de hele groep (voelbal fans/ demonstranten) daarop afrekenen.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Meer nieuws over de gele hesjes en hun methoden:
Het is nog onzeker of een delegatie van de Franse 'gele hesjes', een diverse groep demonstranten tegen het beleid van de regering Macron, morgen gaat praten met premier Philippe. Twee vertegenwoordigers van de betogers hebben gezegd om veiligheidsredenen niet te komen.

Er deden al verhalen de ronde over doodsbedreigingen uit de eigen groep aan het adres van degenen die met de premier zouden gaan praten.
Bron en meer info: https://nos.nl/artikel/22...anse-premier-onzeker.html

Heerlijk, als je eigen leden je met de dood bedreigen. Goede organisatie ook :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:13
Smultie schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:18:
[...]

[offtopic]
Ik hoop dat je mijn opmerking niet (te) negatief opvat, maar je maakt dusdanig veel gebruik van 'moeilijke' woorden en zinsconstructies dat je stukken (bij mij althans) redelijk onleesbaar worden en daardoor mogelijk hun doel verliezen.
Dat is hem allang bekend. Ellenlange betogen (in verschillende topics) met zweverig taalgebruik om zo intelligent mogelijk over proberen te komen.
De_Bastaard schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:05:
[...]

Nee hoor, er staat toch 'fictief' boven? Laten we het voor het gemak omdraaien. De SP is hier aan de macht en de ondernemers worden boos en gaan auto's van hun werknemers in de fik steken omdat die SP gestemd hebben. Tja, hadden ze maar niet op de SP moeten stemmen. Er zijn tal van situaties te bedenken waarin grote groepen mensen elkaars tegenpool zijn.
Ik moet lachen :p maar snap je punt wel. Het slopen van andermans spullen omdat je het ergens niet mee eens bent is ontzettend triest en drammerig gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:05
Ik snap niet dat er protesten over brandstofprijzen zijn, ik kan me herinneren dat ik in 2006 voor de aanschaf van een auto rekening hield met een dieselprijs van 1,45..... daar zitten we nog ver onder. We zijn in transitie naar een andere samenleving, net als tijdens de industriele revolutie levert dat spanningen op. De "gewone" man snapt zijn omgeving niet meer, vreest voor zijn baan/verworven rechten. In Frankrijk is dat helaas een stuk heftiger dan hier. Ik hoop maar dat de "gewone" man in Nederland verstandiger is, en beter nadenkt voordat hij roept. Maar ook hier nemen de spanningen toe, links/rechts boven onder.. We moeten de polder nieuw leven inblazen, en het vak maatschappijleer eens heel goed onder de loep nemen. Als ik mijn 17 jarige hoor roeptoeteren merk ik hoe weinig hij snapt van de maatschappij en het nut van algemene voorzieningen. Deels is dat te verklaren uit pubergedrag, maar als ik er een beetje op doorvraag valt mij zijn gebrekkige kennis enorm op, en dat voor een VWO 6 leerling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:03
@HvdBent Tja, maatschappijleer... dat is zo'n vak dat op die leeftijd het ene oor in gaat en het andere oor uit. Werd bij ons vroeger gegeven door dezelfde docent die ook godsdienst gaf... nog zo'n vak waarbij dat het geval is.

Verder zal er altijd wel onvrede zijn: iemand die veel inkomen en geld heeft betaalt veel belasting, maar er blijft nog veel over. Iemand met laag of geen inkomen betaalt geen belasting en ontvangt netto van de overheid. Toch altijd roepen over "van mijn belastinggeld" en "die rijke stinkerd betaalt niet genoeg". Het is gewoon het gevoel van onrecht of jaloezie omdat iemand anders het beter heeft dan jezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
Ik weet van me zelf dat Maatschappijleer geen makkelijk vak was, want de interesse is er niet op die leeftijd, maar veel van de onrust nu wordt veroorzaakt door onwetendheid over hoe de maatschappij functioneert. Waar gaat het belastinggeld naar toe, hoe veel wordt er ge-ind, en waarom betalen grote bedrijven niets/te weinig? Er komt steeds meer openheid, maar als je als burger weinig kennis hebt is het verkeerd interpreteren van het veel te kort door de bocht gebrachte nieuws een logisch gevolg. Ik mis de achtergronden bij het nieuws steeds meer. Mijn vader las het NRC, ik lees nu.nl, maar steeds minder, en neig steeds meer naar een gewoon ouderwets krantenabbonnement, juist omdat ik het waarom van het nieuws, en de balans mis. Ik heb afgelopen weekend weer ouderwets een krant op de kop getikt, juist voor de interessante achtergrondstukken, en mijn zoon heeft hem ook doorgebladerd, maar meteen met de reactie fake news, dit is gebiased etc. etc. Ik heb hem uitgelegd dat in de ouderwetse journalistiek hoor en wederhoor plaatsvindt, en dat de achtergronden bij het nieuws belangrijk zijn, en dat hij geen wc papier van de telegraaf doorbladerde maar een echte krant..... Tekenend vindt ik dan het gebrek aan vertrouwen, mensen als Trump weten niet half wat ze aanrichten bij de jeugd, en als zo'n jongen als die van mij gevraagd zou worden voor een demonstratie zou hij er zo in tuinen vrees ik. Hopelijk heb ik er in de opvoeding genoeg verstand in gepompt, en blijft het bij pubergedrag, maar als dit een algemeen verschijnsel onder "onze" jongeren van nu wordt vrees ik dat we hier ook een keer een Wilders/Trump figuur aan de leiding van een kabinet krijgen, en dan gaat het hard bergafwaarts...….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:17
De_Bastaard schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:05:

Ik probeer te begrijpen in welk scenario het slopen van andermans spullen goed te praten is. Je brengt die mensen ontzettend in de shit door o.a. auto's te slopen, of ga je er vanuit 'dat dit toch wel vergoed wordt' ? Je wordt bedankt als je mijn auto in de fik steekt omdat ik niet op dezelfde partij heb gestemd of andere ideeen heb maar wel gewoon graag naar mijn werk wil rijden.
Dat is helemaal niet meer relevant als mensen het zat zijn. Beetje hetzelfde als zeggen waarom plegen mensen zelfmoord door voor de trein te springen en daardoor een machinist een trauma bezorgen. Als mensen niets meer te verliezen hebben (of denken dat ze niets meer te verliezen hebben) dan wordt er niet meer logisch nagedacht. En dat is altijd een optelsom. Ik kan me niet voorstellen dat die brandstofprijzen nou echt zo boeiend zijn, maar het is blijkbaar de druppel voor veel mensen.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
YoshiBignose schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:15:
[...]

Dat is helemaal niet meer relevant als mensen het zat zijn. Beetje hetzelfde als zeggen waarom plegen mensen zelfmoord door voor de trein te springen en daardoor een machinist een trauma bezorgen. Als mensen niets meer te verliezen hebben (of denken dat ze niets meer te verliezen hebben) dan wordt er niet meer logisch nagedacht. En dat is altijd een optelsom. Ik kan me niet voorstellen dat die brandstofprijzen nou echt zo boeiend zijn, maar het is blijkbaar de druppel voor veel mensen.
Ik beschrijf in mijn post hierboven dat veel jongeren van nu te weinig kennis hebben van hoe een maatschappij in elkaar steekt, ik denk dat dat meer de reden van de protesten is dan het klem zitten, hoewel er in Frankrijk wel echte armoede is, en het erg moeilijk is voor sommige "bevolkingsgroepen" om hoger op te komen denk ik dat veel van de protesten meer uit een soort onvermogen om te gaan met de huidige industriële revolutie ontstaan dan uit pure armoede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:38
_JGC_ schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:55:
[~HvdBent
Verder zal er altijd wel onvrede zijn: iemand die veel inkomen en geld heeft betaalt veel belasting, maar er blijft nog veel over. Iemand met laag of geen inkomen betaalt geen belasting en ontvangt netto van de overheid. Toch altijd roepen over "van mijn belastinggeld" en "die rijke stinkerd betaalt niet genoeg". Het is gewoon het gevoel van onrecht of jaloezie omdat iemand anders het beter heeft dan jezelf.
Ik klaag dat sommige rijken te weinig betalen niet uit jalozie maar omdat mijn arbeid in mij redelijk goed betaalde IT baantje meer belast word dan de inkosmten uit iemands dividend waar die persoon niks voor hoeft te doen.

Dat lijkt mij gewoon geen eerlijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Franse regering gaat ‘belastingverhoging brandstoffen opschorten’

Onbegrijpelijk dat de Franse regering zich hier zomaar bij neerlegt. Ik zou het de gele hesjes niet gunnen; ze hebben basically hun mening met geweld erdoorheen gedrukt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
XWB schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:36:
Franse regering gaat ‘belastingverhoging brandstoffen opschorten’

Onbegrijpelijk dat de Franse regering zich hier zomaar bij neerlegt. Ik zou het de gele hesjes niet gunnen; ze hebben basically hun mening met geweld erdoorheen gedrukt.
Het is niet zo simpel als dat. Als bedrijven de politiek overnemen dan komt het volk in opstand. Dat is een natuurlijke dynamiek en heel sterk aanwezig in Frankrijk.

Dat de protesten (te) ver gaan momenteel is wel duidelijk en dat de eisen vaak vaag on onlogisch zijn ook. Maar ook de regering moet eens naar zichzelf kijken waarom er in veel gevallen zo naar de lobby geluisterd word en niet naar het volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De gele hesjes hebben ook al aangekondigd daarmee niet tevreden te zijn:
Een woordvoerder van de 'gele hesjes' zei op de zender BFMTV dat een tijdelijk bevriezen van de brandstofbelasting voor de betogers geen reden zal zijn om naar huis te gaan.
Zie https://nos.nl/artikel/22...brandstoftoeslag-uit.html

En ja, het is idd een hele slechte zaak, en het schept een verkeerd precedent. Namelijk dat je met geweld, plunderingen en doodsbedreigingen je zin kunt afdwingen. Als je hieraan toegeeft, komt er morgen een andere beweging die dezelfde methodes gaat gebruiken om iets voor elkaar te krijgen, en volgende week volgt er weer een.

Want ze zien dat je met geweld, doodsbedreigingen en plunderingen iets bereikt, dus waarom zouden ze zelf dan niet ook naar die middelen grijpen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:09
wildhagen schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:38:
Wel prettig dat ze dan eindelijk een vertegenwoordiger lijken te hebben :).

Niet dus...

Probleem met de 'gele hesjes' is dat al lang niet meer over enkel de brandstofaccijns gaat. Er zijn al zoveel onderwerpen langs gekomen waar (tenminste een deel van de 'hesjes') voor strijdt dat het voor de Franse overheid ondoenlijk is om dit fenomeen met ratio tegemoet te treden.

Je zag in het begin ook nog dat diverse mensen probeerden de hesjes een extreem-links of extreem-rechts label op te plakken, maar de diversiteit van 'actiepunten' is zodanig dat dit niet mogelijk is.

Wel heel onverstandig van de Franse overheid om nu in te binden, hoewel het gezien het vele en nog steeds versterkende geweld wellicht onvermijdelijk was. Want nu heeft een deel van de hesjes (tijdelijk) z'n zin gekregen, maar is dit voor anderen bij lange niet voldoende.

Er lopen ook genoeg mensen tussen die voor heel andere zaken strijden, en die worden alleen maar gesterkt in hun overtuiging dat geweld blijkbaar loont. En nu gaan ze door totdat ook zij hun zin krijgen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 11:15

killercow

eth0

Philip Ross schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:29:
[...]

Ik klaag dat sommige rijken te weinig betalen niet uit jalozie maar omdat mijn arbeid in mij redelijk goed betaalde IT baantje meer belast word dan de inkosmten uit iemands dividend waar die persoon niks voor hoeft te doen.

Dat lijkt mij gewoon geen eerlijke situatie.
En je kunt er niet bij dat je onzin spuit met *niks voor hoeft te doen"?

Als je er niks voor hebt hoeven doen om dividend te ontvangen, waarom heb jij dan geen dividend? Ik zou dat zo snel mogelijk regelen als ik jou was, zeker als je er niks voor hoeft te doen.

Presto, omdat je er *wel* iets voor hebt moeten doen, namelijk: Een bedrijf beginnen, risicos nemen, investeren in iets dat mogelijk morgen geen zak meer waard is, en vaak ook ontzettend hard werken omdat dat punt te bereiken waarop een bedrijf daadwerkelijk dividend kan beginnen uit te keren.

Met beleggingen is het natuurlijk niet anders, al hoef je daar vooral risico te nemen met geld waar je hard voor hebt gewerkt. Ik zie niet in waarom jij dat niet zo kunnen gaan doen.

In Nederland betaal je als ontvanger overigens 25% inkomstenbelasting over je ontvangen dividend. 15% al ingehouden door het bedrijf als dividendbelasting, maar die die kun je verrekenen, waardoor je 25% netto belastingdruk over houdt. Buitenlandse investeerders kunnen dat verrekenen niet toepassen en betalen dus 15% + whatever de inkomstenbelasting over dividend in hun land is.
Daarnaast betaald de BV natuurlijk nog 20% tot 25% venootschapsbelasting omdat (anders dan bij lonen) de uitgekeerde dividend gewoon meetelt als winst.

kortom, belastingdruk: 25% + 20 tot 25% voor de bv als er dividend wordt uitgekeerd aan de aandeelhouders.
Belastingdruk voor geld uitgekeerd aan mensen in loondienst: 35% tot 51%
Voor buitenlandse investeerders met wat pech dus 25% tot 35% als basis + nog de lokale inkomstenbelasting.

Een aandeelhouder / eigenaar betaald dus niet *veel* minder, maar dat heeft er blijkbaar niet zo veel mee te maken?

Ik ga maar eens wat haute-couture gele vestjes ontwerpen voor die rijke stinkerds, kennelijk betalen die ook best een boel en zijn ze er wellicht ook wel voor te porren om te demonstreren \o/

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 06:59:
Meer nieuws over de gele hesjes en hun methoden:

[...]

Bron en meer info: https://nos.nl/artikel/22...anse-premier-onzeker.html

Heerlijk, als je eigen leden je met de dood bedreigen. Goede organisatie ook :)
Dat is ook wel het grootste probleem natuurlijk. Er is geen organisatie en ik vraag me af of je van "leden" kunt spreken. Het gaat om een groep mensen (even de hooligans buiten beschouwing latend) die zich niet vertegenwoordigd voelt in en gehoord door de politiek en zich nu dus afzet tegen het systeem als geheel. Die verhoging van de brandstofaccijnzen was niet meer dan de druppel die de emmer deed overlopen. Zie het maar als de overheid die het randje opzocht en er net overheen ging, met als gevolg dat er spontaan ongeorganiseerd protest ontstond. Anderen maakten daar dankbaar gebruik van en begonnen olie (of diesel, wat je wil) op het vuur te gooien waardoor het protest heftiger werd en uiteindelijk aardig uit de hand liep.

Ik ben benieuwd. Schijnt in 1968 eerder te zijn gebeurd, maar toen vooral door studenten. Als dit vergelijkbaar is, zijn we er nog even niet vanaf en heb je zelfs kans dat het zich verder gaat verspreiden. Dit is toevallig precies 50 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
killercow schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:56:
[...]

En je kunt er niet bij dat je onzin spuit met *niks voor hoeft te doen"?

Als je er niks voor hebt hoeven doen om dividend te ontvangen, waarom heb jij dan geen dividend? Ik zou dat zo snel mogelijk regelen als ik jou was, zeker als je er niks voor hoeft te doen.

Presto, omdat je er *wel* iets voor hebt moeten doen, namelijk: Een bedrijf beginnen, risicos nemen, investeren in iets dat mogelijk morgen geen zak meer waard is, en vaak ook ontzettend hard werken omdat dat punt te bereiken waarop een bedrijf daadwerkelijk dividend kan beginnen uit te keren.

Met beleggingen is het natuurlijk niet anders, al hoef je daar vooral risico te nemen met geld waar je hard voor hebt gewerkt. Ik zie niet in waarom jij dat niet zo kunnen gaan doen.

In Nederland betaal je als ontvanger overigens 25% inkomstenbelasting over je ontvangen dividend. 15% al ingehouden door het bedrijf als dividendbelasting, maar die die kun je verrekenen, waardoor je 25% netto belastingdruk over houdt. Buitenlandse investeerders kunnen dat verrekenen niet toepassen en betalen dus 15% + whatever de inkomstenbelasting over dividend in hun land is.
Daarnaast betaald de BV natuurlijk nog 20% tot 25% venootschapsbelasting omdat (anders dan bij lonen) de uitgekeerde dividend gewoon meetelt als winst.

kortom, belastingdruk: 25% + 20 tot 25% voor de bv als er dividend wordt uitgekeerd aan de aandeelhouders.
Belastingdruk voor geld uitgekeerd aan mensen in loondienst: 35% tot 51%
Voor buitenlandse investeerders met wat pech dus 25% tot 35% als basis + nog de lokale inkomstenbelasting.

Een aandeelhouder / eigenaar betaald dus niet *veel* minder, maar dat heeft er blijkbaar niet zo veel mee te maken?

Ik ga maar eens wat haute-couture gele vestjes ontwerpen voor die rijke stinkerds, kennelijk betalen die ook best een boel en zijn ze er wellicht ook wel voor te porren om te demonstreren \o/
Met niks doen bedoel ik dat je er geen werk voor doet. Je hebt kapitaal om aandelen mee te kopen of je hebt het niet. Dat is iets anders dan werk.

En 25% belasting is een stuk lager dan wat ik over mijn loon betaal zoals al uit jouw cijfers blijkt. Je telt hierbij even de belasting van de eigenaar op bij die van de aandeelhouder maar je laat het deel belasting dat werkgevers voor de werknemer even weg voor je gemak. En nog steeds kom je op een lager bedrag uit.

Je kan hard gewerkt hebben om aan de kapitaal te komen maar in de overgrote meerderheid is dat nie thet geval en is het gewoon een erfenis.

Jij schaart het werkt dat degene die dividend uitkeert onder werk dat degene die het dividend ontvangt doet terwijl dat vaak verschillende mensen zijn.
wildhagen schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:38:

[...]

Zie https://nos.nl/artikel/22...brandstoftoeslag-uit.html

En ja, het is idd een hele slechte zaak, en het schept een verkeerd precedent. Namelijk dat je met geweld, plunderingen en doodsbedreigingen je zin kunt afdwingen. Als je hieraan toegeeft, komt er morgen een andere beweging die dezelfde methodes gaat gebruiken om iets voor elkaar te krijgen, en volgende week volgt er weer een.

Want ze zien dat je met geweld, doodsbedreigingen en plunderingen iets bereikt, dus waarom zouden ze zelf dan niet ook naar die middelen grijpen?
Omdat je corruptie niet kan bestrijden met democratische middelen word er naar geweld gegrepen, niet zo gek toch? Wat moet je anders als je met stemmen niks kan berijken door corruptie en lobbygroepen?

[ Voor 13% gewijzigd door Philip Ross op 04-12-2018 11:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:49
Dit is natuurlijk het gevolg van een langere tendens dat 'jan met de pet' voor veel zaken opdraait en langzamerhand steeds meer zekerheden afgebroken ziet worden. Vaste contracten worden steeds losser, jongeren krijgen zelfs die contracten niet meer, WW is van 5 jaar nu nog maar een schijntje. Wordt je met 62 ontslagen, dan loop je de kans alles kwijt te raken vlak voor je pensioen, etc, etc.

We hebben het er in het middeninkomentopic en prinsjesdagtopics al over gehad, maar je krijgt een hosanna verhaal over de koopkracht, maar je ziet alle andere kosten met 3+% stijgen. Doe dit sinds het begin der loonmatiging en de gevolgen spreken voor zich. De Fransen krijgen dat probleem nu ook, alleen staken en demonstreren zij wat sneller.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

killercow schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:56:

Advies aan mensen zonder geld: ga geld verdienen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 30-09 20:45

superwashandje

grofheid alom

Delerium schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:16:
[...]

Advies aan mensen zonder geld: ga geld verdienen :?
have you tried not being poor?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 11:15

killercow

eth0

Philip Ross schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:08:
[...]

Met niks doen bedoel ik dat je er geen werk voor doet. Je hebt kapitaal om aandelen mee te kopen of je hebt het niet. Dat is iets anders dan werk.

En 25% belasting is een stuk lager dan wat ik over mijn loon betaal zoals al uit jouw cijfers blijkt. Je telt hierbij even de belasting van de eigenaar op bij die van de aandeelhouder maar je laat het deel belasting dat werkgevers voor de werknemer even weg voor je gemak. En nog steeds kom je op een lager bedrag uit.

Je kan hard gewerkt hebben om aan de kapitaal te komen maar in de overgrote meerderheid is dat nie thet geval en is het gewoon een erfenis.

Jij schaart het werkt dat degene die dividend uitkeert onder werk dat degene die het dividend ontvangt doet terwijl dat vaak verschillende mensen zijn.
Er zijn vast genoeg mensen die een beetje op een stoel zitten en op een computer klikken geen werk vinden, dus zullen we die discussie er buiten laten? Dat is voor niemand hier op GoT een nuttig argument gok ik ;)

De 25% is niet veel lager, want die 20% tot 25% venootschapsbelasting moet je gewoon meerekenen. De venootschapsbelasting betaal het bedrijf niet over aan jou uitgekeerd loon, maar over aan aandeelhouders uitgekeerde dividend. Wie er precies betaald maakt geen snars uit, het kost beide zo'n 40% tot 50% aan belasting van het betaalde bedrag alvorens het in de portemonee van de ontvanger is.

Als je de erfenis erbij wilt gaan betrekken: De erfbelasting is: tussen de 10% en 40%, maar gezien je beweert dat iemand er nooit voor gewerkt heeft zal het wel gaan over grotere bedragen dan 120k. waarmee het dus minimaal 20% is.
Of dat eerlijk is, is weer een *heel* andere discussie. want die 20% komt uiteindelijk dus nog eens over het geld dat pa of ma lief na de eerdere belastingen over heeft gehouden er overheen. dus, euh 52%, en dan nog eens minimaal 20% overheen om het bij de kinderen te krijgen. of zelfs 36% als het om kleinkinderen gaat. Dan is de belastingdruk dus zo'n 65% of meer tegen die tijd (en dat is dan het specifieke geval waar jij over aan het klagen bent dat het oneerlijk is). Van de oorspronkelijke 500k loon is er 250k aan inkomstenbelating afgetikt, en dan nog eens bijna een ton aan erfbelasting.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

En in de grote wereld is geld verdienen vaak zoiets als: manipuleren van rentetarieven, handelen met voorkennis, verkopen van woekerpolissen, failliesementsfraude, witwassen van crimineel geld, omkoping van politici, mestfraude en melkfraude en dergelijke.

Je zal je spaargeld maar kwijt raken aan een nigeriaanse prins en van de overheid horen dat je maar harder moet werken. Waarbij dezelfde overheid dezelfde prins royaal ontvangt en belastingverlichting beloofd.
* Delerium begrijpt geweld eigenlijk best goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Delerium op 04-12-2018 11:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Delerium schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:21:
En in de grote wereld is geld verdienen vaak zoiets als: manipuleren van rentetarieven, handelen met voorkennis, verkopen van woekerpolissen, failliesementsfraude, witwassen van crimineel geld, omkoping van politici, mestfraude en melkfraude en dergelijke.

Je zal je spaargeld maar kwijt raken aan een nigeriaanse prins en van de overheid horen dat je maar harder moet werken. Waarbij dezelfde overheid dezelfde prins royaal ontvangt en belastingverlichting beloofd.
* Delerium begrijpt geweld eigenlijk best goed.
Eigenlijk wordt niks reëels produceren overgewaardeerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Señor Sjon schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:12:
We hebben het er in het middeninkomentopic en prinsjesdagtopics al over gehad, maar je krijgt een hosanna verhaal over de koopkracht, maar je ziet alle andere kosten met 3+% stijgen. Doe dit sinds het begin der loonmatiging en de gevolgen spreken voor zich. De Fransen krijgen dat probleem nu ook, alleen staken en demonstreren zij wat sneller.
Dit is wel een gevoel wat ik deel. Ik lees telkens weer dat de economie als een tierelier gaat en we allemaal stijging zullen voelen, maar ik merk het niet eigenlijk. Mag niet klagen hoor, net als de meesten hier, maar ik merk weinig van de groeiende economie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De middenklasse staat al decennia stil, dat zijn zelfs de banken met me eens:
https://economie.rabobank...rland-staat-vrijwel-stil/

Als ik zie wat mijn vader vroeger in z'n eentje voor z'n gezin kon doen. Dit is totaal niet meer mogelijk.

Nu ik het artikel zelf ook wat beter lees, zie ik dat dit denk ik prima aansluit bij het onderwerp, o.a.
Aan de hogere winstgevendheid van bedrijven ligt daarnaast een belangrijke structurele ontwikkeling ten grondslag: de baten van de economische groei komen steeds meer terecht bij kapitaal, waardoor het arbeidsinkomensaandeel daalt. Dit draagt er aan bij dat modale huishoudens steeds minder profiteren van de economische groei en hun inkomen achterblijft.

[ Voor 43% gewijzigd door Smultie op 04-12-2018 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:02
Señor Sjon schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:26:
[...]

Eigenlijk wordt niks reëels produceren overgewaardeerd. ;)
Laten wij het eens tot in de puntjes van onze tenen eens zijn :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Smultie schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:29:
De middenklasse staat al decennia stil, dat zijn zelfs de banken met me eens:
https://economie.rabobank...rland-staat-vrijwel-stil/

Als ik zie wat mijn vader vroeger in z'n eentje voor z'n gezin kon doen. Dit is totaal niet meer mogelijk.
Alleen de Fransen springen wat sneller op de bres. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:26:
[...]

Dit is wel een gevoel wat ik deel. Ik lees telkens weer dat de economie als een tierelier gaat en we allemaal stijging zullen voelen, maar ik merk het niet eigenlijk. Mag niet klagen hoor, net als de meesten hier, maar ik merk weinig van de groeiende economie.
Dat komt omdat er tegenover elk jubelverhaal grote kostenstijgingen staan. Het jubelverhaal vertellen ze maar al te graag in Den Haag. Over de kostenstijgingen hoor je ze eigenlijk niet. Alleen een treinkaartje wordt volgend jaar al bijna 5% duurder. Hebben we het nog niet eens over zorg en andere grote posten gehad.

Dus als Rutte zegt dat iedereen er geld bij krijgt, dan kun je er vergif op innemen dat dat geld gewoon direct verdampt in hogere kosten. Daar merk je dus ook niks van. Dat in schril contrast met wat er gebeurt als Rutte roept dat iedereen in moet leveren. Dat ga je wel merken, als je niet bij de lucky few hoort die ontzien worden. Als je dat lang genoeg doet op deze manier, zou ik investeren in een voorraad gele hesjes. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:26:
[...]

Nou. Rutte heeft wel beloofd dat we er als werkenden straks allemaal 1000 euro bij krijgen, dus straks merk je dat wel degelijk.

Weet alleen niet wanneer we die 1000 euro nu eindelijk eens gaan krijgen, zijn belofte is immers alweer van een tijdje geleden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wildhagen schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:39:
[...]

Nou. Rutte heeft wel beloofd dat we er als werkenden straks allemaal 1000 euro bij krijgen, dus straks merk je dat wel degelijk.

Weet alleen niet wanneer we die 1000 euro nu eindelijk eens gaan krijgen, zijn belofte is immers alweer van een tijdje geleden.
Ja en het geld uit Griekenland komt terug, echt hoor!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:02
Verwijderd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:37:
[...]

Dat komt omdat er tegenover elk jubelverhaal grote kostenstijgingen staan. Het jubelverhaal vertellen ze maar al te graag in Den Haag. Over de kostenstijgingen hoor je ze eigenlijk niet. Alleen een treinkaartje wordt volgend jaar al bijna 5% duurder. Hebben we het nog niet eens over zorg en andere grote posten gehad.

Dus als Rutte zegt dat iedereen er geld bij krijgt, dan kun je er vergif op innemen dat dat geld gewoon direct verdampt in hogere kosten. Daar merk je dus ook niks van. Dat in schril contrast met wat er gebeurt als Rutte roept dat iedereen in moet leveren. Dat ga je wel merken, als je niet bij de lucky few hoort die ontzien worden. Als je dat lang genoeg doet op deze manier, zou ik investeren in een voorraad gele hesjes. :)
Ligt het aan mij, of hadden we broekzak-vestzak vroeger wat sneller door dan nu?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Brent schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:40:
[...]

Ligt het aan mij, of hadden we broekzak-vestzak vroeger wat sneller door dan nu?
Vroeger werd het nog wel geloofd, maar na jaren is deze truc ook wel wat uitgewerkt. Iedereen leest de hosannaberichten over de economie, maar ziet dat niet in de CAO-berichten terug. Dan gaat een CPB nog uit van een relatief forse loonstijging om de cijfers van de koopkracht te verantwoorden, iets wat vorig jaar al niet gerealiseerd is. De koopkrachtcijfers nemen namelijk ook de ontwikkeling van salarissen mee (x% krijgt promotie bijvoorbeeld), alleen als er niets veranderd in je werk (en laat dat nou meestal het geval zijn), dan komen alle lastenstijgingen wel langs, maar nauwelijks de baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brent schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:40:
[...]

Ik denk dat veel mensen het wel doorhebben, maar gewoon een iets harder duwtje nodig hebben dan de Fransozen.

Je moet je eigen plan trekken en niet uitgaan van de jubelverhalen uit Den Haag. De arbeidsmarkt is nu goed en ik denk dat je daar meer kunt winnen dan met het beleid van Den Haag. Je hoeft niet perse te jobhoppen natuurlijk. Je kunt het ook gebruiken om individueel je salaris te heronderhandelen of secundair er wat bij te onderhandelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:50:
[...]

Ik denk dat veel mensen het wel doorhebben, maar gewoon een iets harder duwtje nodig hebben dan de Fransozen.

Je moet je eigen plan trekken en niet uitgaan van de jubelverhalen uit Den Haag. De arbeidsmarkt is nu goed en ik denk dat je daar meer kunt winnen dan met het beleid van Den Haag. Je hoeft niet perse te jobhoppen natuurlijk. Je kunt het ook gebruiken om individueel je salaris te heronderhandelen of secundair er wat bij te onderhandelen.
En hoe denk je dat voor te stellen, als stratenmaker, beveiliger, horeca medewerker cassiere bij de supermarkten ...
Genoeg banen waar de drempel niet al te hoog is om in te stappen.
Ga je dan 'vragen' om een verhoging, wordt je gewoon uitgelachen door je leidinggevende ( die vaak zelf ook al op een minimum zit )

* FreshMaker zit in een hogere salarisschaal dan zijn leidinggevende, alleen heeft die wat voordeeltjes qua vervoer en onkosten.

Persoonlijk heb ik doorgeleerd, en meer ervaringen opgedaan, maar zie om me heen dat het nog steeds 'crisis' is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:59:
[...]

En hoe denk je dat voor te stellen, als stratenmaker, beveiliger, horeca medewerker cassiere bij de supermarkten ...
Genoeg banen waar de drempel niet al te hoog is om in te stappen.
Ga je dan 'vragen' om een verhoging, wordt je gewoon uitgelachen door je leidinggevende ( die vaak zelf ook al op een minimum zit )

* FreshMaker zit in een hogere salarisschaal dan zijn leidinggevende, alleen heeft die wat voordeeltjes qua vervoer en onkosten.

Persoonlijk heb ik doorgeleerd, en meer ervaringen opgedaan, maar zie om me heen dat het nog steeds 'crisis' is
Dan zou dat plan dus een carrière switch kunnen zijn. Of je gaat als minstverdienende minder werken en je partner meer.... Mijn plan hoeft niet hetzelfde te zijn als het plan van Piet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Verwijderd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:12:
[...]

Dan zou dat plan dus een carrière switch kunnen zijn. Of je gaat als minstverdienende minder werken en je partner meer.... Mijn plan hoeft niet hetzelfde te zijn als het plan van Piet.
Laat dat voor best wat mensen geen optie zijn :? Vooral de mensen die in de "onderste" beroepen zitten als kassabediende of horecamedewerker houden vrijwel geen geld over voor omscholing. Of hebben überhaupt de capaciteiten er niet voor. Anders waren ze wel eerder in het leven voorzien van een goed diploma hè?

Een partner heeft ook lang niet iedereen, laat staan een hoogopgeleide partner. Vooral als laagopgeleide is dat laatste ook niet zo vanzelfsprekend.

De groep in de "onderste" beroepen zijn vrijwel altijd degene die niks merken van het "beter gaan met de economie". Het salaris stijgt vrijwel niet, de lasten echter wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Josefien op 04-12-2018 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Philip Ross schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:08:
[...]

Omdat je corruptie niet kan bestrijden met democratische middelen word er naar geweld gegrepen, niet zo gek toch? Wat moet je anders als je met stemmen niks kan berijken door corruptie en lobbygroepen?
dat willen veel mensen niet zien blijkbaar dat dit een protest is tegen ''het systeem'' waarin we leven, waarin de rijken alleen maar rijker worden en arm/modaal steeds verder worden uitgeknepen...
wildhagen schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:39:
[...]

eerst het kwartje van kok...dan zien we wel weer verder :)

[ Voor 30% gewijzigd door Mr. Detonator op 04-12-2018 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:12:
[...]

Omscholing, ja natuurlijk

Zal mezelf er in houden ( al is het niet noodzakelijk )
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Omscholen tot wat ?
ICT'er ?
Fietsenmaker ?
Want bankdirecteur of salesmanager zal ik nooit worden ( je moet gewoon eerlijk zijn tegen jezelf hierin ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mr. Detonator schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:40:
[...]

eerst het kwartje van kok...dan zien we wel weer verder :)
Verschil is dat dat kwartje (wat geen kwartje was overigens, maar 18 cent) in 1996-1998 al is teruggegeven (schrappen geplande accijnsverhogingen).

Die 1000 euro van Rutte wacht ik nog steeds op....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Die 1000 euro kan me gestolen worden (figuurlijk). Ik had liever gezien dat de belasting op grote bedrijven verhoogd werd (of uberhaupt gehandhaafd) en de inkomstenbelasting omlaag ging naar 30% :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:40:
[...]

Members only:

Omscholen tot wat ?
ICT'er ?
Fietsenmaker ?
Want bankdirecteur of salesmanager zal ik nooit worden ( je moet gewoon eerlijk zijn tegen jezelf hierin ;) )
Ik snap je punt niet. Als dat het verloop van jouw carriere is, dan heb je blijkbaar al aardig wat stapjes gemaakt en zie ik jou niet zo snel in een geel hesje rondlopen.

Natuurlijk zul je "iets" moeten investeren om iets anders te kunnen gaan doen. Maar zeker als je onderaan begint, dan moet het toch lukken om via een kruiwagen een "upgrade" te vinden naar iets met wat meer perspectief.

Met bij de pakken neerzitten ga je er in ieder geval niet komen. Ik heb ook moeten knokken om mijn gezin fatsoenlijk te kunnen onderhouden. Daar hoef je overigens geen bankdirecteur of CEO voor te zijn. Ik ben slechtziend (30%), heb dus geen rijbewijs en heb na mijn VWO twee verkeerde studiekeuzes gemaakt. Uiteindelijk ben ik via een reintegratietraject in de ICT terechtgekomen, onderaan ja. En tot nu toe gaat me dat goed af. Maar vanzelf gaat het inderdaad niet. Sterker nog, ik ga soms weleens naar een sollicitatiegesprek. Ik heb een prima baan, maar als je verder wil komen zul je toch zo nu en dan wat van je tijd moeten investeren en moeten gaan kijken welke mogelijkheden er liggen. Mijn vrouw is 100% afgekeurd en is chronisch ziek. Die heeft het al vrij druk met de zorg voor de kleine. Oja, omdat ze geen inkomen uit arbeid heeft, heb je bijvoorbeeld geen recht op kinderopvangtoeslag en de inkomensafhankelijke combinatiekorting. Waar je wel recht op hebt, is een jaarlijkse tegemoetkoming van 240 euro om je 2.400 euro extra zorgkosten te compenseren.

Maar blijkbaar heb ik makkelijk praten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2018 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:35:
[...]

Ik snap je punt niet. Als dat het verloop van jouw carriere is, dan heb je blijkbaar al aardig wat stapjes gemaakt en zie ik jou niet zo snel in een geel hesje rondlopen.

Maar blijkbaar heb ik makkelijk praten.
Nogmaals nothing personal, en ja je moet zelf inzet tonen.
Maar veel mensen hebben die tijd / mogelijkheid niet

Terug on-topic ;)

sort-off :+

Tijdsgeest van nu

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/tfdnzcjge8221.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG. Die staat gewoon even vrolijk in de Burger King een halve burgeroorlog te filmen. Selfie!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Sign of the times, lachend de ellende van anderen doorsturen.

Vooral de livemap van facebook is hectisch op sommige momenten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:46:
OMG. Die staat gewoon even vrolijk in de Burger King een halve burgeroorlog te filmen. Selfie!!!!
Burger-oorlog... wel toepasselijke locatie dan. :+
(wel verticaal geflmd helaas :P)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:46:
En mensen vragen zich af hoe het toch kan dat ze intriganten en narcisten als leiders krijgen 8)7

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:07:
[...]

Burger-oorlog... wel toepasselijke locatie dan. :+
(wel verticaal geflmd helaas :P)
Ach om te bekijken op je telefoonschermpje prima, voor normale media ( tv/film ) wil ik best het bredere beeld, maar snelle captures of korte impressies is verticaal prima.

Is nu ook niet zo, dat wat zij aan het opnemen is, gaat verwerken in een avondvullende voorstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, het is nu dus met een halfjaar uitgesteld, daarna wordt de accijnsverhoging alsnog ingevoerd. Tot die tijd komt er een nationaal debat.

Ook worden de minimumlonen met 3 procent verhoogd.

Over een andere behoorlijk harde eis van de demonstranten, namelijk het afschaffen van de Senaat om de overheidsuitgaven terug te dringen, heb ik Macron en Philippe (nog?) niet gehoord.

Ik weet niet of ze dat ook gaan doorvoeren, maar anders zullen de gele hesjes wel doorgaan met protersteren denk ik, net zolang tot men ook dat heeft gedaan? Hopelijk schoeven de gele hesjes de plunderingen en hoeveelheden geweld dan wel wat terug.

Zie https://nos.nl/artikel/22...lag-uit-met-halfjaar.html

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 04-12-2018 16:15 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:21

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

wildhagen schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:11:

...zullen de gele hesjes wel doorgaan met protersteren denk ik, net zolang tot men ook dat heeft gedaan?
"de gele hesjes" bestaan niet... er zijn een aantal mensen die zich zo uitdossen en zo noemen, zonder sterke leiding en organisatie-structuur..

deze toezeggingen zijn vermoedelijk bedoeld als een "Zuckerbrot und Peitsche"(suikerbrood en zweep)-politiek, zoals Bismarck werd toegezegd in de 19e eeuw, met betrekking tot sociale hervormingen:

enerzijds kleine toezeggingen doen om de brede ondersteuning te breken, en de resterende radikalen die zich blijven verzetten keihard neerslaan (Bismarck voerde, geconfronteerd met onrust in de arbeiderslaag de eerste Sociale Wetgeving in, die minimale standaard regelde, een ziekte- en ongevallen-verzekering voor arbeiders verplicht stelde, en later een pensioensvoorziening; Tegelijkertijd voerde hij wetgeving in die politieke activiteiten van de Socialisten verbood en keihard vervolgde).

Macron wil nu een verdere ontkiemen van deze beweging nu voorkomen....
Vermoedelijk zal hem dat ook lukken,
Maar op de middellange termijn zal het voor hem echter essentieel zijn om bv bij de komende regionale en gemeentelijke verkiezingen de invloed en macht van zijn 'En Marche'-beweging te versterken, en dat zal voor hem doorslaggevender zijn.

Hij zal evengoed willen voorkomen dat er bv een samenwerking kan ontstaan tussen bestaande politieke bewegingen, of dat hij juist een 'vleugel' openlaat...

Bv het idee van energiebelasting was natuurlijk bedoeld om de ook in opkomst zijnde eco-socialisten ( "La France Insoumise" van Melenchon ) een stuk speelruimte weg te nemen...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:44
Nu blijkt dus dat itt wat sommigen hier beweerden, het wel nut heeft.

Zoals gebruikelijk trekt het geweld de meeste (media) aandacht, maar ik heb ook videos gezien waaruit blijkt dat lang niet alle gele hesjes geweldadig zijn, politie gewoon hun werk laten doen en evt elkaar tot de orde roepen.

YouTube: Sept à Huit Life - émission du 2 décembre 2018

YouTube: Le Zap des Gilets Jaunes : (débordements, accidents, danses,etc..)

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Verwijderd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:35:
[...]
Mijn vrouw is 100% afgekeurd en is chronisch ziek.
En wat nou als die vrouw een alleenstaande was geweest? Dan was het dus weer iemand in de "onderste" groep. Ook de arbeidsongeschikten voelen zelden iets van de "beter wordende economie" :/ Net als de meeste met de "onderste" beroepen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Josefien schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:39:
[...]

En wat nou als die vrouw een alleenstaande was geweest? Dan was het dus weer iemand in de "onderste" groep. Ook de arbeidsongeschikten voelen zelden iets van de "beter wordende economie" :/ Net als de meeste met de "onderste" beroepen :/
Sorry, ik denk in mogelijkheden en probeer een beetje creatief te zijn. Als je jezelf al niet in staat acht om ook maar iets aan je situatie te verbeteren, dan denk ik dat je moet beginnen om daar iets aan te doen. Ik zeg niet dat iedereen binnen 5 jaar er 1000 euro per maand bij kan krijgen, maar niets is wel erg weinig natuurlijk. Als ik het nodig zou vinden, zou ik desnoods een ochtendkrant of folders/huis-aan-huis-bladen gaan bezorgen om een extraatje bij te verdienen. Iets is beter dan niets. Verzamel het hele jaar door spulletjes en ga met Koningsdag op een rommelmarkt staan. Rijk zul je er niet van worden, maar het is iets. Ga wat tweedehands spulletjes verhandelen op Marktplaats...... elke euro telt.

Maar misschien nog wel het belangrijkste: bouw een netwerk op. En dat hoeft echt geen heel sjiek zakelijk netwerk te zijn, maar de beste manier om iets te bereiken is nog altijd via een kruiwagen. Als Henk een manusje-van-alles zoekt voor op de zaak en dat tegen Jan zegt, dan zegt Jan "O, maar ik weet nog wel iemand die misschien wel wat voor je zou kunnen doen. Piet is een aardige kerel en hij zoekt nog een bijverdienste. Die kan op zaterdagen misschien af en toe wel even bijspringen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Verwijderd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:09:
[...]

Sorry, ik denk in mogelijkheden en probeer een beetje creatief te zijn. Als je jezelf al niet in staat acht om ook maar iets aan je situatie te verbeteren, dan denk ik dat je moet beginnen om daar iets aan te doen. Ik zeg niet dat iedereen binnen 5 jaar er 1000 euro per maand bij kan krijgen, maar niets is wel erg weinig natuurlijk. Als ik het nodig zou vinden, zou ik desnoods een ochtendkrant of folders/huis-aan-huis-bladen gaan bezorgen om een extraatje bij te verdienen. Iets is beter dan niets. Verzamel het hele jaar door spulletjes en ga met Koningsdag op een rommelmarkt staan. Rijk zul je er niet van worden, maar het is iets. Ga wat tweedehands spulletjes verhandelen op Marktplaats...... elke euro telt.

Maar misschien nog wel het belangrijkste: bouw een netwerk op. En dat hoeft echt geen heel sjiek zakelijk netwerk te zijn, maar de beste manier om iets te bereiken is nog altijd via een kruiwagen. Als Henk een manusje-van-alles zoekt voor op de zaak en dat tegen Jan zegt, dan zegt Jan "O, maar ik weet nog wel iemand die misschien wel wat voor je zou kunnen doen. Piet is een aardige kerel en hij zoekt nog een bijverdienste. Die kan op zaterdagen misschien af en toe wel even bijspringen."
Die arbeidsongeschikte kan dat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Josefien schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:13:
[...]

Die arbeidsongeschikte kan dat? 8)7
Jazeker, alleen op een andere manier. Maar ik begin zo het idee te krijgen, dat jij vooral kijkt naar hetgeen niet kan. En dan kom je inderdaad nergens. Iemand met een uitkering (100% afgekeurd) mag overigens maar heel erg weinig bijverdienen (en da's ook wel weer terecht natuurlijk). Dan zul je dus, als je niet wil beginnen aan zwart betaalde klusjes, op zoek moeten naar creatieve oplossingen. Zoeken naar manieren waarop je toch iets voor iemand kunt betekenen, zodat die iemand ook graag iets voor jou wil betekenen.

Het is natuurlijk niet zo, dat je dan als alleenstaande arbeidsongeschikte ineens in een vrijstaand huis met dubbele garage kunt gaan wonen. Maar je kunt kiezen: je maakt het jezelf (en anderen) wat aangenamer, of je blijft op de bank zitten mokken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Josefien
Het komt dus uiteindelijk toch erop neer dat de "onderste" groep vrijwel niks merkt van een "beter wordende economie", heeft het steeds zwaarder omdat levensonderhoud steeds duurder wordt maar het inkomen nauwelijks stijgt :/ Of het nu de arbeidsongeschikten of de werkenden met een beroep uit de "onderste" groep zijn. Waarbij die eerste groep mogelijk ook chronisch te maken heeft met stijgende zorgkosten. En de tweede groep moet dan maar een extra krantenwijkje erbij nemen bovenop de fulltime baan om überhaupt niet achteruit te gaan?

Dat was toch de hele aanleiding van het bestaan van de "gele hesjes protesten" en dit topic? Dat de mensen die het al heel goed hebben er beter op worden. Maar de rest merkt er niks van of gaat zelfs achteruit.

Edit: En dat is niet alleen qua inkomen. Maar ook qua werkgelegenheid. Er wordt wel gezegd dat "de banen momenteel voor het oprapen liggen". Maar ook dat geldt grotendeels weer voor degenen die hoogopgeleid zijn en het toch al redelijk goed hadden. De laagopgeleiden vinden niet noemenswaardig makkelijker werk, vooral als hun leeftijd niet meezit.

[ Voor 19% gewijzigd door Josefien op 04-12-2018 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nauwelijks stijgt is dan relatief. Gulden Alert:

Het minimumloon is nu 3500 gulden in Nederland. Dat was net voor intreding van de euro 2300 gulden. Da's toch een flinke stijging/compensatie.

Niet dat het een vetpot is. Maar "jaren van stilstand" is ook niet echt aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Josefien schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:31:
Het komt dus uiteindelijk toch erop neer dat de "onderste" groep vrijwel niks merkt van een "beter wordende economie", heeft het steeds zwaarder omdat levensonderhoud steeds duurder wordt maar het inkomen nauwelijks stijgt :/ Of het nu de arbeidsongeschikten of de werkenden met een beroep uit de "onderste" groep zijn. Waarbij die eerste groep mogelijk ook chronisch te maken heeft met stijgende zorgkosten. En de tweede groep moet dan maar een extra krantenwijkje erbij nemen bovenop de fulltime baan om überhaupt niet achteruit te gaan?

Dat was toch de hele aanleiding van het bestaan van de "gele hesjes protesten" en dit topic? Dat de mensen die het al heel goed hebben er beter op worden. Maar de rest merkt er niks van of gaat zelfs achteruit.

Edit: En dat is niet alleen qua inkomen. Maar ook qua werkgelegenheid. Er wordt wel gezegd dat "de banen momenteel voor het oprapen liggen". Maar ook dat geldt grotendeels weer voor degenen die hoogopgeleid zijn en het toch al redelijk goed hadden. De laagopgeleiden vinden niet noemenswaardig makkelijker werk, vooral als hun leeftijd niet meezit.
Waar jij op wijst is als gegeven/groep een betreurenswaardige maar historische constante. Samenlevingen zijn altijd in verandering, ontwikkelingen en aanpassingen zijn er altijd. Dat gaat nooit zonder deze of gene prijs voor wat er eerst was. Gebrekkige omgang met dat fenomeen is er ook altijd, al is het de laatste eeuwen wel beter geworden.

Er zit echter extra druk op die ketel omdat er enerzijds een hoger tempo van optreden effecten is, anderzijds omdat er sprake is van een zich aandienen van een nieuwe sociaal-economische cyclus. Daar zitten diepe verschuivingen bij, soms ten gevolge van gebruik van geloofsgedrag zoals flexibilisering, soms door technologische vooruitgang versus kosten van arbeid / vermogen.

Wat langzaam aan herinnert aan een oudere vergelijkbare periode van status quo en diepe verandering in conflict is het opschuiven (of op dreigen te schuiven) van de traditionele lijnen van verdeling (in combinatie met toename van concentratie van zowel arbeid als vermogen annex kapitaal). Wat dertig jaar geleden een middenstander was in de statistiek, zit nu onder die grens, en wat ooit modaal 2X was heeft nu de beperkte ruimte van de middenstander toen. Op te veel punten van de schaal ziet dan wel voelt men de lijnen opschuiven (in hoeverre dat ook zo is, dat is minder relevant, gevoel / perceptie is voor mensen meer bepalend dan cognitieve realiteit - maar als dat dicht bij elkaar komt dan ontstaan voedingsbodems voor wat we de afgelopen tien jaar hebben zien groeien).

In Nederland is dit veel minder een publiek onderwerp dan elders zoals Frankrijk. Daar is het wel een kwestie van publiek debat, en dat schept een voedingsbodem. Hier spelen sociaal-culturele verschillen een rol, net als historische ontwikkeling. De lijnen schuiven overal op, maar in Frankrijk is het een publiek onderwerp, in Nederland niet of nauwelijks.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:19:

Het minimumloon is nu 3500 gulden in Nederland. Dat was net voor intreding van de euro 2300 gulden. Da's toch een flinke stijging/compensatie.

Niet dat het een vetpot is. Maar "jaren van stilstand" is ook niet echt aan de orde.
Doe er dan ook ff iets vergelijkbaars bij zoals een pak melk. Dat kost in guldens en euro's ~90 cent. Toch een verdubbeling van 2.20371 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Je bedoelt het tekort aan de hoog opgeleide bouwvakkers, stukadoors, vrachtwagen chauffeurs, leraren, grondwerkers, verpleegkundigen en elektriciens etc? :)

https://www.werk.nl/werk_...e-beroepen/krapteberoepen

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Het komt dus uiteindelijk toch erop neer dat de "onderste" groep vrijwel niks merkt van een "beter wordende economie", heeft het steeds zwaarder omdat levensonderhoud steeds duurder wordt maar het inkomen nauwelijks stijgt :/
Of men weet niet hoeveel de Staat al bijdraagt...

bv in het geval van Frankrijk gaan nu de protesten ook over een stijging van de energieprijzen, die aangekondigd was voor 1 januari (en na de protesten uitgesteld is).

Die verhoging van de energieprijs hangt samen met een aangekondigde privatisering van het fiks verlieslijdende staatsbedrijf EDF (dat alle franse stroom verzorgt) en de staat miljarden per jaar kost.
Hierbij zal ook de door de staat opgelegde maximum-prijs voor stroom verruimd worden, wat idd kostenstijging oplevert voor energie-afnemers, maar vooral zal betekenen dat de franse energiebedrijven minder verliezen zullen lijden, nu leggen ze enorm toe (dat nu de staat weer moet aanvullen).

Al die 'gele hesjes' die daarover zo ontzettend boos zijn, willen vooral niet inzien dat hun stroomprijs allang enorm gesubsidieerd _is_
Dat wat ze nu betalen eigenlijk een onrendabel lage prijs is en het eigenlijk onafwendbaar is dat dit niet eindeloos houdbaar is, dat de Staat per jaar vele, vele miljarden toelegd op hun deelname in het EDF.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Terwijl het BBP per hoofd van de bevolking in Frankrijk 17% onder dat van Nederland ligt, hebben de Franse huishoudens 12% meer inkomen te besteden dan de Nederlanders. Zelfs in Italië, waar het BBP per hoofd bijna 24% lager is dan in Nederland, hebben huishoudens meer te besteden.
Bron: rabobank

Eigenlijk zouden we in NL "zwaar" moeten protesteren, ondanks de "bruto" rijkdom die we hier hebben volgens onze regering zijn we "netto" maar arme sloebers.

Ik bedoel een Duitser heeft met een iets lager BNI 30% meer te besteden, dit is het bedrag wat "onze" regering van ons steelt... dit is wel 500 euro netto per maand!

Met de energietransitie zal dit alleen nog maar verder gaan verschuiven in ons nadeel. (maar dat is een andere discussie)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-09 19:19
fast-server schreef op woensdag 5 december 2018 @ 01:12:
Eigenlijk zouden we in NL "zwaar" moeten protesteren, ondanks de "bruto" rijkdom die we hier hebben volgens onze regering zijn we "netto" maar arme sloebers.
Sorry, daar heb ik geen tijd voor. Ik moet werken, anders kan ik mijn huur niet betalen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 05-12-2018 01:15 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Terwijl het BBP per hoofd van de bevolking in Frankrijk 17% onder dat van Nederland ligt, hebben de Franse huishoudens 12% meer inkomen te besteden dan de Nederlanders. Zelfs in Italië, waar het BBP per hoofd bijna 24% lager is dan in Nederland, hebben huishoudens meer te besteden.

Ik bedoel een Duitser heeft met een iets lager BNI 30% meer te besteden, dit is het bedrag wat "onze" regering van ons steelt... dit is wel 500 euro netto per maand!

Met de energietransitie zal dit alleen nog maar verder gaan verschuiven in ons nadeel. (maar dat is een andere discussie)
Daar zit genoeg in als voer voor discussie, maar zo simpel als €500 stelen is het niet. Er zitten ook nogal wat eigen collectieve keuzes bij voor ordening en inrichting. Vergelijk eens wat een Duitser kwijt is bij ziekte en zorgbehoeften vanuit de systemen daar versus elders. Vergelijk eens wat een werkende burger in bedrijfsleven in het ene versus het andere land als invulling heeft vanuit aanwezige infrastructuur en functionaliteit daarvan.

Consumptieve ruimte is een hete aardappel, maar dan voornamelijk in de zin van loonbeleid en (kunstmatige) inertie daarvan versus beheersing over de kostenkant van het plaatje bij consumptieve ruimte. Reële én perceptieproblematiek ten gevolg, met als resultaat een geleidelijke maar aanwezige destabilisatie van de mechanismen van herverdeling en toegang tot kansen.

Daar wringt - mijns inziens - meer de schoen. Wat we daarbij als symptomen opmerken functioneert daarbij als katalysator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online

Leuk, maar compleet nutteloos zonder te compenseren voor inflatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
En als je het BNI telt wat verdubbeld is sinds de invoering van de euro dan komen de werkenden een derde tekort, dit betekend dat een slordige 275 miljard niet meer met de normale burger gedeeld wordt.
Dan is deze zogenaamde "flinke" stijging ineens een flinke daling.

Daarnaast moet je ook meereken wat een burger nu allemaal extra moet betalen t.o.v. van toen, dit is best wel veel...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Smultie schreef op woensdag 5 december 2018 @ 07:36:
[...]

Leuk, maar compleet nutteloos zonder te compenseren voor inflatie
1043 euro (2300) gulden in 2000 is 1458 euro gecorrigeerd voor inflatie.

Het minimumloon is nu 1593

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 05-12-2018 07:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Kun je die bron en dat onderzoek ook linken...?
Het is een interessant klinkende bewering, maar juist dan ben ik wel erg benieuwd hoe dat berekend is?

Edit:
Dit is het onderzoek
https://economie.rabobank...-maar-weinig-te-besteden/

Let wel op, hier passen de onderzoekers emkele trucs toe...
1) vergelijken tussen bbp dat per hoofd van de bevolking gerekend wordt en huishoudens....
Dit is sterk in het nadeel van nederland, dat een relatief groot aantal huishoudens heeft met een kleiner aantal personen

2) verrekening naar gelijke prijsniveau's..
An sich een goed punt pm bv de koopkracht te vergelijken, drukt dit juist landen met een laag netto-inkomen en laag prijsniveau naar boven..
Op die manier heeft bv griekenland dat dik in de economische crisis zit tijdens deze cijfers (gebaseerd op cijfers uit 2013) bijna een gelijk besteedbaar inkomen)

En last but not least:
3) dit onderzoek trekt alle afdrachten aan verplicht pensioensparen af van het besteedbaar inkomen...
Dat vertekend enorm, als je landen met hoge verplicht pensioenspaarplannen vergelijkt met landen waar de burgers dit privaat moeten doen.

[ Voor 47% gewijzigd door RM-rf op 05-12-2018 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
YakuzA schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:27:
[...]

Je bedoelt het tekort aan de hoog opgeleide bouwvakkers, stukadoors, vrachtwagen chauffeurs, leraren, grondwerkers, verpleegkundigen en elektriciens etc? :)

https://www.werk.nl/werk_...e-beroepen/krapteberoepen
De beroepen die jij noemt zijn geen ongeschoolde beroepen. Niet iedereen heeft de capaciteiten om die beroepen te leren/uit te voeren.

En zelfs dan... een werkloze 55+ die solliciteert naar vrachtwagenchauffeur zonder reeds in het bezit te zijn van een C(E) rijbewijs wordt vaak niet opgeleid/aangenomen. En zie maar zo'n rijbewijs te betalen als je werkloos bent...

Er is verder ook een rede waarom een deel van deze beroepen nu "krapte beroepen" zijn geworden. Ze zijn of kapot gemaakt door bezuinigingen (=wel harder werken maar nog steeds in die "onderste" groep zitten die niks merkt van de aantrekkende economie) of ze hebben jaren geleden juist massaal mensen ontslagen, die zijn toen wat anders gaan doen (bouw).
Virtuozzo schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:29:
[...]

Er zit echter extra druk op die ketel omdat er enerzijds een hoger tempo van optreden effecten is, anderzijds omdat er sprake is van een zich aandienen van een nieuwe sociaal-economische cyclus. Daar zitten diepe verschuivingen bij, soms ten gevolge van gebruik van geloofsgedrag zoals flexibilisering, soms door technologische vooruitgang versus kosten van arbeid / vermogen.

Wat langzaam aan herinnert aan een oudere vergelijkbare periode van status quo en diepe verandering in conflict is het opschuiven (of op dreigen te schuiven) van de traditionele lijnen van verdeling (in combinatie met toename van concentratie van zowel arbeid als vermogen annex kapitaal). Wat dertig jaar geleden een middenstander was in de statistiek, zit nu onder die grens, en wat ooit modaal 2X was heeft nu de beperkte ruimte van de middenstander toen. Op te veel punten van de schaal ziet dan wel voelt men de lijnen opschuiven (in hoeverre dat ook zo is, dat is minder relevant, gevoel / perceptie is voor mensen meer bepalend dan cognitieve realiteit - maar als dat dicht bij elkaar komt dan ontstaan voedingsbodems voor wat we de afgelopen tien jaar hebben zien groeien).
Maar als die verschuiving blijvend geaccepteerd wordt krijg je over X jaar toch de situatie dat vrijwel iedereen in de "onderste" groep gaat zitten en alleen een klein deel wat nu de top is het nog goed heeft? :?

Hetzelfde werk verzetten levert nu in veel beroepen steeds minder op. Je moet steeds meer/harder/zwaarder werken voor hetzelfde. Of moeilijker werk gaan doen. Er wordt steeds meer van een mens gevraagd in ruil voor hetzelfde. Maar de capaciteit van een mens is niet groter geworden. Op een gegeven moment is een deel overvraagd/ziek/arbeidsongeschikt. Kijk maar naar bijv. de leraren. En dan wordt het een "krapte beroep"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:09
RM-rf schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:59:
[...]
Kun je die bron en dat onderzoek ook linken...?
Het is een interessant klinkende bewering, maar juist dan ben ik wel erg benieuwd hoe dat berekend is?
Let wel; de tekst waar je naar quote kwam niet van mij. Maar het even opgezocht met Google.

Lijkt me hierop gebaseerd: Nederland: hoog inkomen, maar weinig te besteden

Ook een interessante: Besteedbaar inkomen van huishoudens staat al bijna veertig jaar vrijwel stil

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Señor Sjon

De energierekening stijgt in 2018 met 190 euro en in 2019 met 360 per jaar voor een gezin. Reken dat eens terug naar bruto en zie welke loonstijging je alleen daar al voor nodig hebt. Die paar euro belastingverlaging is door alle verhoging al weer verdampt. Toevallig ook weer net een melding van het waterschap: +3,69%. Qua bedrag niet zoveel, maar in procenten een hogere stijging dan de lonen.

Tov 2000 zijn er wel heel wat lasten op de burger bij gekomen. Ziekenfonds (25-30 gulden/maand) tegenover de zorgverzekering (~110 euro/maand + deel via inkomen). Kinderopvang was 1/3e overheid, 1/3e werkgever en 1/3e werknemer. De werkgever heeft zich er tussenuit gemanoeuvreerd en nu is de verdeling afhankelijk van inkomen 90/10 tot 50/50 vanaf ca 120k bruto verzamelinkomen. De HRA was toen onbeperkt en nu al ernstig gelimiteerd. BTW was 6/17,5 en inmiddels 9/21. Zo gaat het lijstje wel even door. Met het minimumloon van toen kon je meer dan het minimumloon van nu. Laat nu ook het leenstelsel geïnstalleerd zijn en aan de geldknop wordt alweer gedraaid: https://www.ad.nl/politie...ie-toch-duurder~a41046af/

@Virtuozzo in Nederland is wel e.e.a. afgebroken qua sociale zekerheid (WW van 60 naar ~10 maanden), ontslagvergoedingen omlaag, etc, etc. Stiekem staan we dichter op die landen dan menigeen denkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 05-12-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Señor Sjon schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:09:
[...]

De energierekening stijgt in 2018 met 190 euro en in 2019 met 360 per jaar voor een gezin. Reken dat eens terug naar bruto en zie welke loonstijging je alleen daar al voor nodig hebt. Die paar euro belastingverlaging is door alle verhoging al weer verdampt. Toevallig ook weer net een melding van het waterschap: +3,69%. Qua bedrag niet zoveel, maar in procenten een hogere stijging dan de lonen.
Als het goed is, zijn dat dus dingen die wel bij de inflatie meegerekend worden.
Tov 2000 zijn er wel heel wat lasten op de burger bij gekomen. Ziekenfonds (25-30 gulden/maand) tegenover de zorgverzekering (~110 euro/maand + deel via inkomen).
Minimuminkomens krijgen in 2018 €99,- per persoon of €198,- per stel zorgtoeslag per maand. Zorg is voor die mensen relatief goedkoper geworden sinds 2000.

En sommige dingen zijn duurder. Andere dingen weg en er zijn dingen bijgekomen (mobiel, internet thuis).

Maar om nou te zeggen dat die mensen gepakt worden cq in de steek gelaten worden of dat er niet voor hen opgekomen word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De inflatie rekent niet met 10% energie erbij/jaar. Of stijging van de overheidlasten. Op papier wordt men rijker (woningwaarde), maar je kan moeilijk een steen uit je huis slaan en daarmee een brood afrekenen. Volgend jaar worden de zorgcollectieven ook afgeschaft, wat effectief ook weer 10% basispremiestijging geeft voor velen.

[ Voor 22% gewijzigd door Señor Sjon op 05-12-2018 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
https://nos.nl/artikel/22...meest-met-32-procent.html

Zit die ook al in de inflatiegetallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ja. En die 2.2% voor enkel de huiseigenaren voor uiteindelijk niet bepaald de grootste belasting is niet heel significant op een inflatiecijfer uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Josefien je denkt vooral in problemen, maar volgens mij heeft de 'onderste' laag in Nederland het beter dan waar dan ook.
Of verwacht je een vrijstaande villa en een ton op de bank voor iedere burger?

Je zou maar in Azië of Afrika geboren worden als arbeidsongeschikte.
Wat gaat al die onvrede doen als we weer in een recessie raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 16:03
@Verwijderd in Azië of Afrika is het heel normaal om door je familie verzorgd te worden als je zelf niks kunt. Hier regelt de overheid dat voor je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 23:38
alexbl69 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:04:
[...]

Let wel; de tekst waar je naar quote kwam niet van mij. Maar het even opgezocht met Google.

Lijkt me hierop gebaseerd: Nederland: hoog inkomen, maar weinig te besteden

Ook een interessante: Besteedbaar inkomen van huishoudens staat al bijna veertig jaar vrijwel stil
Goede en interessante bronnen! Dit sluit mooi aan op Capital in the 21 century van Piketty. Naast het rendement op kapitaal zie je dat winsten in bedrijven blijven hangen of uitgekeerd worden op de plaats waar de laagste belastingdruk is. Tel daarbij op dat door technologische vernieuwing de positie van met name de middengroepen steeds verder onder druk komt. Flexibilisering leidt bovendien tot versnippering van arbeid die eenzijdig ten goede komt aan bedrijven. Misschien is dit alles wel meer een inconvenient truth dan het klimaatprobleem.

Terugkomend op de gele hesjes, het was juist de Franse minister van financiën Le Maire die voorstelde om de FAMGA te gaan belasten vanuit Europees perspectief. Het is triest dat dit voorstel door druk vanuit o.m. Nederland getorpedeerd is. Hoewel ook ik niet zit te wachten op Europese belastingen waarvan je je kunt afvragen hoeveel er in Nederland landt, is dit de enige vrijheidsgraad die er nog is om tot de noodzakelijke herverdeling tussen bedrijven en werknemers te komen. Het probleem zit niet bij de overheid, maar bij de bedrijven, stupids!

En dan zitten we nog met de energietransitie. Juist een maatregel (hogere brandstof accijnzen) die bedoeld is om dit te stimuleren leidt nu tot de protesten. Natuurlijk zullen bedrijven hieraan ook moeten bijdragen. Dan moet de herverdeling maar via de route van de energietransitie gaan. Maar voordat het zover is voorspel ik nog veel onrust. Want als het ongemak nu al bij hoogconjunctuur speelt zou het bij laagconjunctuur wel eens heel nijpend kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dit is een linkdrop en dat is niet toegestaan volgens het beleid: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops. D.w.z. als je een link wil posten, geef dan altijd een korte samenvatting waar het over gaat.

[ Voor 86% gewijzigd door defiant op 08-12-2018 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:40

Shabbaman

Got love?

Poecillia schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 04:04:
[...]

En dan zitten we nog met de energietransitie. Juist een maatregel (hogere brandstof accijnzen) die bedoeld is om dit te stimuleren leidt nu tot de protesten. Natuurlijk zullen bedrijven hieraan ook moeten bijdragen. Dan moet de herverdeling maar via de route van de energietransitie gaan. Maar voordat het zover is voorspel ik nog veel onrust. Want als het ongemak nu al bij hoogconjunctuur speelt zou het bij laagconjunctuur wel eens heel nijpend kunnen worden.
Het besef dat als we niet wereldwijd massaal op energietransitie inzetten we alsnog (of beter, hoe dan ook) moeten betalen voor klimaatadaptatie is nog niet helemaal geland, geloof ik. Simpel gezegd: betaal je liever een gasloze CV of een verveelvuldiging van je waterschapsbelasting? :|

De NOS heeft trouwens een livestream van de protesten in Parijs.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 13:31

Het BNP van Nederland is dan ook kunstmatig hoog door onze status als belastingparadijs. Brievenbusfirma's tellen wel bij je BNP, maar ze dragen nauwelijks bij aan de echte economie. Als je ze dan ook nog eens geen belasting laat betalen heb je er helemaal niets aan. Het kost je alleen maar geld omdat bijvoorbeeld EU-afdrachten op basis van BNP worden berekend.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Josefien schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:59:
[...]

De beroepen die jij noemt zijn geen ongeschoolde beroepen. Niet iedereen heeft de capaciteiten om die beroepen te leren/uit te voeren.

En zelfs dan... een werkloze 55+ die solliciteert naar vrachtwagenchauffeur zonder reeds in het bezit te zijn van een C(E) rijbewijs wordt vaak niet opgeleid/aangenomen. En zie maar zo'n rijbewijs te betalen als je werkloos bent...
Makkelijk in Vlaanderen hier, via syntra/ibo traject gratis en veel kans op werk. Een ibo is voor een bedrijf een half jaar “gratis” werkkracht. Hoeven enkel wat sociale bijdrage te betalen.

De ibo-er krijgt een gratis opleiding voor C(E), een compensatie boven op werkloosheidsvergoeding die gelijk loopt met de uiteindelijke wedde van de werknemer. (Geen werkloosheidsvergoeding, krijg je volledige toekomstige nettowedde als compensatie)

Je hoeft zelfs geen ibo contract aan te gaan, als knelpuntberoep is de opleid voor werkloze volledig gratis.

Zelfs voor werkende persoon, ik kan voor vrachtwagenchauffeur cursus gaan volgen, (krijgt tot 125u verlof zonder wedde maar met uitkering), de cursus moet ik wel zelf stuk betalen maar regering komt tegemoet met allerlei premies. :)B

[ Voor 15% gewijzigd door SadisticPanda op 08-12-2018 11:52 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Samenvatting van de Nederlandse Gele Hesjes:
In eigen land verzamelen de eerste gele hesjes zich in Den Haag. Ze zijn overal tegen, behalve zwarte Piet en staan vlak bij het torentje omdat 'Rutte op moet rotten'

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fast-server
Ja en Nee,

Eigenlijk doet Luxemburg niet veel anders als Nederland met het verschil dat een hoop van dit extra vermogen daar wel naar de burgers vloeit., hoge salarissen, gratis heel goede zorg, goede kinderbijslag etc.
Geen BPM, CO2 tax en lagere brandstof kosten voor auto's...

De VVD bangmakerij dat het ons banen kost als we het niet doen speelt helemaal niet in Luxemburg, gaat daar supergoed!

Hier blijft het vooral hangen bij de bedrijven en geef ze eens ongelijk... het is immers op maat aangeleverd voor ze, dit is alleen maar erger geworden sinds de VVD de scepter zwaait aangezien haar echte doelgroep die doelgroep is.

Met burgers kun je 2 dingen mee doen, 1 in kokend water gooien maar dan krijg je meteen massale weerstand of 2 langzaam de temperatuur langzaam opvoeren en dit is wat er al jaren gebeurd.

Vroeg of laat gaat deze burger of in opstand komen of stemmen op een partij welke hier iets aan wil doen.

Ben het niet zo vaak met een politicus eens maar ik vond het boek Animal Farm van George Orwell welke Baudet aanhaalde wel een hele goede vergelijking met de manier waarop het "land" al jaren gerund wordt.

Als de babyboom generatie (de grootste groep mensen) er niet meer is dan kan er wel eens een hele grote verandering gaan plaatsvinden, deze groep welke vroeger nooit wat wilde betalen of sparen en vooral links stemde stemt nu massaal op de VVD omdat ze daarmee hun vergaarde vermogen willen behouden.

Er zijn namelijk steeds meer mensen 35< welke geen fatsoenlijke toekomst kunnen opbouwen, wonen is extreem duur, banen zijn vaak tijdelijk en slecht betaald t.o.v. de uitgaven.
Dit heeft ook tot gevolg dat er geen vermogen opgebouwd kan worden.

Als je na 1960 geboren bent ben je eigenlijk de dupe van het gecreëerde leeftijd klassensysteem.

Afbeeldingslocatie: https://marketupdate.nl/wp-content/uploads/2016/06/mediaan-vermogen-leeftijd-cbs.png

Op tweakers krijgen we er vaak niet zo heel veel van mee omdat het inkomen van de gemiddelde tweaker toch wel iets hoger ligt, maar als ik op me heen kijk dan zie ik heel veel mensen zwaar worstelen.

Ze hebben banen met een waar hun ouders in een 1tje vroeger een twee onder 1 kapper voor konden kopen, ze hebben echter te weinig of geen vaste baan om te kunnen kopen en verdienen net te veel voor een normale huurwoning.
Gevolg ze moeten in woningen uit de private sector gaan huren voor + € 1.300 excl. in de maand, welke opgekocht en onttrokken zijn uit de "betaalbare" huizenmarkt door investeerders.

Als ze iets medisch hebben dan wachten ze tot het nieuwe jaar omdat ze anders 2 keer het eigen risico moeten betalen (wat ze niet kunnen) met alle gevolgen van dien.

Kan het zelf heel goed begrijpen dat mensen hiertegen in opstand komen, als de gele hesjes hier massaal snelwegen af gaan zetten en blokkeren (zoals de Fransen) dan gaat er wat pas veranderen als de regering dit niet massaal de kop in drukt zoals ze ook al deden met die man uit Limburg.
T-MOB schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:30:
[...]

Het BNP van Nederland is dan ook kunstmatig hoog door onze status als belastingparadijs. Brievenbusfirma's tellen wel bij je BNP, maar ze dragen nauwelijks bij aan de echte economie. Als je ze dan ook nog eens geen belasting laat betalen heb je er helemaal niets aan. Het kost je alleen maar geld omdat bijvoorbeeld EU-afdrachten op basis van BNP worden berekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:20
Toch hebben de protesten weldegelijk wat bereikt: in Frankrijk zijn veel milieukosten van tafel en het zou imo goed zijn als onze regering met de klimaattafels zich beseft dat de rekening van de energietransitie niet primair bij de bevolking neergelegd moet worden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:48:
Toch hebben de protesten weldegelijk wat bereikt: in Frankrijk zijn veel milieukosten van tafel en het zou imo goed zijn als onze regering met de klimaattafels zich beseft dat de rekening van de energietransitie niet primair bij de bevolking neergelegd moet worden.
_/-\o_

Denk je dit serieus? Er is niets van tafel, er is slechts sprake van overleg in uitstel met onderzoek alternatieven 8)

Wat Macron wel bereikt heeft (met politiek-bestuurlijk struikelen) is iets wat een beetje buiten beeld valt, maar saillant relevant is. Er is nu sprake van organisatie met poppetjes. Dat was er niet. Wat een meute à la oude spoken begon te worden is nu een vrij regulier (Frans) protest.

Dat is ook een arena, daar valt ook veel te verhapstukken, maar juist met best frappant gerichte interactie heeft hij veel gestabiliseerd - ook al lijkt het daar nu niet op en is de uiteindelijke rekening ermee opgedreven.

Dat gezegd zijnde, de fundamentele aspecten van dit alles blijven liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:03:
Denk je dit serieus? Er is niets van tafel, er is slechts sprake van overleg in uitstel met onderzoek alternatieven 8)
De verhoging van de brandstofprijzen is uitgesteld (afgesteld?) en ik heb toch niet het idee dat Macron nu te benijden is...

Er is daar in ieder geval meer bereikt dan die paar hesjes bij ons ooit voor elkaar zullen krijgen. Blijft staan dat de kosten van de toekomstige energietransitie een behoorlijke splijtzwam kan zijn als de regering het verkeerd aanpakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
fast-server schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:59:
Als de babyboom generatie (de grootste groep mensen) er niet meer is dan kan er wel eens een hele grote verandering gaan plaatsvinden, deze groep welke vroeger nooit wat wilde betalen of sparen en vooral links stemde stemt nu massaal op de VVD omdat ze daarmee hun vergaarde vermogen willen behouden.
Ik denk dat het iets genuanceerder ligt, de babyboom generaties is decennia verteld dat we het beste pensioenstelsel te wereld hebben en je als je gewoon werkte en pensioen opbouwde je helemaal nergens zorgen over hoefde te maken.

Dat vergrijzing wel degelijk een probleem zou worden is echter nooit structureel op de politieke agenda gekomen, toen de illusie werd doorgeprikt hadden veel mensen het idee nog in het achterhoofd dat alles goed geregeld zou zijn. Doordat dezelfde partijen nog steeds aan de macht waren die eerder het pensioen en ouderdomsstelsel hebben vormgegeven, hebben ze massaal gekozen om de weg te verkiezen van voldongen feiten en dus uitstel. D.w.z. we wachten zo lang tot het probleem acuut is en dan zal er toch of een of andere manier moeten worden bezuinigd. Ondertussen konden politieke partijen profiteren van de relatieve rust onder de babyboomers.

Een voorbeeld van dit soort misleiding is het AOW spaarfonds:
De nepmiljarden van het Spaarfonds AOW
Politiek Den Haag weet al decennia dat de vergrijzing een probleem gaat opleveren voor de AOW. In de jaren ’90 werd het Spaarfonds AOW opgericht om dat probleem het hoofd te bieden. Maar in 2011 werd dat Spaarfonds, op dat moment leeg, opgedoekt.
Een cruciale weeffout in het verleden is het eerste pijler pensioen geweest in de vorm van een omslagstelsel, bij een demografische babyboom leid dat altijd tot problemen. Of, de werkende generatie gaat steeds hogere lasten betalen voor de gepensioneerden, of de gepensioneerden gaan zelf ook bijdragen.

Men had de AOW zo moeten vormgeven dat het een aanvulling is op een bestaand pensioen, d.w.z. mensen hadden in het verleden veel meer moeten opbouwen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:13:
[...]

De verhoging van de brandstofprijzen is uitgesteld (afgesteld?) en ik heb toch niet het idee dat Macron nu te benijden is...

Er is daar in ieder geval meer bereikt dan die paar hesjes bij ons ooit voor elkaar zullen krijgen. Blijft staan dat de kosten van de toekomstige energietransitie een behoorlijke splijtzwam kan zijn als de regering het verkeerd aanpakt.
Hij heeft er voor gezorgd dat het geen meute geworden is. Die positie is al stukken beter. Wat maatregelen aangaat, sinds wanneer is uitstel afstel? Dat hebben de hesjes ook door. Maar let op, de protesten zijn niet puur een kwestie van frustraties consumptieve economie & energietransitie. Het is ook expressie van angst voor wat gezien wordt als de onvermijdelijke introductie van Frankrijk tot austerity. Het is ook uiting van culturele druk, in zin van geo- en demografisch-economische breuklijnen (als je dacht dat de Nederlandse problematiek van onbestaan middeninkomen in relatie tot leeftijd/generatie scherp is, in Frankrijk zit dat vele malen dieper). In sommige opzichten is het ook stuiptrekking van de laatste bastions van Frans traditioneel socialisme. In andere opzichten een verkramping van de massa's van traditionele conservatieve segmenten.

In lijn met reguliere Franse traditie én conform vereisten van het Franse bestel. Ja, de kosten zijn hoog. En het is maar de vraag of dit niet doorslaat naar contraproductieve consequenties voor de hesjes op termijn. Hen ontbreekt nogal wat om hier als effectief drukmechanisme te kunnen functioneren. Als je le Monde of een Figaro er bij pakt, er is nauwelijks meer focus dan die op de excessen.

De hesjes in Nederland, ja dat is ook gewoon pijnlijk, beschamend en al contraproductief in den beginne. Maar, puntje van eerlijkheid, in Nederland kan ook gewoon niet wat in Frankrijk kan. De ruimte is er niet voor, de prikkels zijn niet aanwezig, het bewustzijn ontbreekt en er is geen fundament van sociaal-historische samenhang. Nederlanders zijn groepsmatig nu eenmaal gelovige kikkers. Het suddert, but that's the point of the excercise.

Zeker, het is een signaal over de kosten van energietransitie. Maar niet enkel dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-09 13:41
Ik volg het nieuws over die zogenaamde 'gele hesjes figuren' en de vreedzame protesten keur ik goed want er moest ooit een tegengeluid komen tegen hun regering en de verhoging van brandstof was dus de druppel.

Wat ik niet goed keur is dat er extreem veel mensen zijn die de protesteren gebruiken (misbruiken) om zo te gaan rellen en tegen de politie te keren, die figuren zijn de reden dat die protesten zo hard word tegen gehouden door de politie. Maar eerlijk gezegd zal ik er niet wakker van liggen als een paar van die relschoppers neer word geschoten.

Gelukkig is die ellende niet in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Laatst online: 18-03 20:55
Gewoon hard aanpakken. gele hesjes zijn allemaal extreem rechts figuren (Le Pen of PVV). -tv tafel heren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

icegodd schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 15:20:
Gewoon hard aanpakken. gele hesjes zijn allemaal extreem rechts figuren (Le Pen of PVV). -tv tafel heren
Dat is al een flink aantal keer weerlegd in dit topic.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 20:43
ze snijden alleen maar in hun eigen vingers met dit, je ziet nu al dat vervoerders Frankrijk gaan mijden, dit hoeft niet lang te duren voordat de bedrijven besluiten hun vestigingen ergens anders te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:23
Zeer zeker niet, hoewel in NL de PVV, FvD of Pegida het wel probeert te kapen.
Maar hier komt het nivo ook niet veel verder dan; ik draag een hesje, want
- ik ben tegen rode stoplichten bij een groene golf
- ik wil geen moskee

In Frankrijk ligt eea toch wel net wat anders, maar daar s al genoeg over gezegd.

Dat kapen in NL zorgt er trouwens ook voor dat je mij daar niet gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Josefien schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:59:
[...]

[...]
vaak wordt dat betaald door de werkgever, of vervoersorganisatie. of combi van met CWI of dergelijke erbij.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50

Blokker_1999

Full steam ahead

Wanneer je de deelnemers vandaag hoort en hoort met welke andere eisen ze nog allemaal afkomen dan moet ik toch echt zeggen dat dat punten zijn die niet zouden misstaan op de partijprogramma's van linkse partijen en nooit ingang zouden vinden bij rechtse partijen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:23
Hackus schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 15:49:
[...]
vaak wordt dat betaald door de werkgever, of vervoersorganisatie. of combi van met CWI of dergelijke erbij.
Ja. En die gaan dat oha niet doen voor een 55+ iemand. Te oud, te weinig flexibel, kans op ziekte (hoewel het grote deel daarvan tussen 35 en 45 zit) en maar paar jaar plezier, want dan pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 18:59
FreshMaker schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:40:
[...]

Members only:

Omscholen tot wat ?
ICT'er ?
Fietsenmaker ?
Das toch zat geld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Deze zit wel tegen 'De Speld' aan:
Kritiek Erdogan op geweld tegen Gele Hesjes

De Turkse president Recep Tayyip Erdogan vindt dat de politie zich in onder meer Parijs en Brussel schuldig heeft gemaakt aan „buitensporig geweld” tegen de betogers in gele hesjes. Hij zei dat de chaos regeert in Europa, en dan vooral in Parijs.

De Turkse president zei dat met de aanpak van de betogingen van de ’gele hesjes’ is aangetoond dat er op het gebied van „democratie, mensenrechten en vrijheid”, veel mis is in Europa.
Morgen Saudi prins Mohammad bin Salman die vindt dat in het westen journalisten niet genoeg ruimte krijgen voor een afwijkende mening? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 18:26

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik zou het wel mooi vinden als de rellen worden beantwoord met een "door al die schade moeten de belastingen nog verder omhoog" en als daarnaast de nederlandse regering de vreedzame protesten hier beantwoord met een tegemoetkoming >:)

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

DirtyBird schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:28:
Ik zou het wel mooi vinden als de rellen worden beantwoord met een "door al die schade moeten de belastingen nog verder omhoog"
Wat vervolgens resulteert in een Franse sneeuwbaleffect.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
DirtyBird schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:28:
Ik zou het wel mooi vinden als de rellen worden beantwoord met een "door al die schade moeten de belastingen nog verder omhoog" en als daarnaast de nederlandse regering de vreedzame protesten hier beantwoord met een tegemoetkoming >:)
Ja met belasting verhoging van 4% omdat we toch alles accepteren en bang gemaakt wordt door de regering. 8)7
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste