rayparlour schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:57:
Aparte reactie hier van Ziggo,
als ze echt niet zouden willen dat bestaande klanten hier gebruik van kunnen maken, hadden ze wel direct actie ondernomen. Ik heb gisterochtend online besteld, 1 mail gehad en daarna stilte. Geen idee dus of het al verwerkt is, maar je kan het proces op dit moment nog steeds gewoon doorlopen. Er staat zelfs nog steeds:
Leuk dat je je pakket wilt vernieuwen! Als je al klant bent bij Ziggo, kun je dit pakket uiteraard gewoon bestellen.
Als je dit als bedrijf na twee dagen nog niet gewijzigd hebt, terwijl er wel veel ophef over is, dan is dat hele grote onkunde en zullen ze gewoon de afspraak moeten nakomen.
Er zijn een aantal factoren die voor mijn situatie spreken:
1) Ik was ingelogd toen ik bestelde. Als men wilde dat het niet mogelijk was dat ik als bestaande klant kon bestellen hadden ze de optie voor ingelogde gebruikers moeten verbergen of een foutmelding moeten geven. Integendeel: ik kreeg zelfs bericht van "bestaande klant klik hier" wat ik ook gedaan heb.
2) De Black Friday deal werkte vorig jaar
ook voor mij als bestaande klant. Ze hebben toen zelfs m'n modem
niet vervangen omdat die stabiel was (itt dat Technicolor geval wat we voorheen hadden).
1+2) Zijn argumenten voor hetgeen hier wordt gesteld:
https://www.consuwijzer.n...en-voor-afgesproken-prijs
3) KPN kan hier 170/45 bieden, en ik weet toevallig dat ze die upload niet (altijd) knijpen. Dat is zelfs beter dan 200/20 wat mij betreft. Het is in 2018 verdraaid handig om af en toe snel naar de cloud te kunnen uploaden. Ik ben (oprecht) aan het overwegen om over te stappen maar deze Black Friday deal van KPN niet tegen op.
4) Dit topic, inclusief een prachtige opsomming van diverse oplossingen:
Ulster Seedling in "Ziggo Black Friday aanbieding topic"
Bellen doe ik nog niet want volgens mij gaat het tot nu toe goed.
Hoe zit het trouwens volgens de wet mbt acties voor bestaande klanten?
Mag je die bestaande klanten wel ontzeggen? Ook wanneer die geen (jaar)contract meer hebben?