Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Ik vind het idee wel cool. Moet die tafel wel een Microsoft Surface-achtig scherm zijn...Pink confetti schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:04:
Ik snap dit pand niet zo goed...![]()
Is het nu de bedoeling dat je het uit kantelt als je in "chill-stand" wil?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
https://www.funda.nl/koop/enkhuizen/huis-49402580-kloet-9/

https://www.funda.nl/koop.../huis-40863974-melkpad-9/

En ja, die tweede is inderdaad de voordeur naast de deur van nummer 11, dacht ook eerst dat het de ingang van het huis links was...
[ Voor 5% gewijzigd door Jochemd13 op 29-11-2018 19:11 ]
Ik snap volledig waarom dat ding in Enkhuizen zo lang te koop staatJochemd13 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:10:
Gezellige tussenwoningen qua woonoppervlak hetzelfde als de tiny-houses!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En ja, die tweede is inderdaad de voordeur naast de deur van nummer 11, dacht ook eerst dat het de ingang van het huis links was...

Dat huis moet 100.000 kosten. Ze vragen 25k teveel.
Die van Baarn vind ik nog wel redelijk passen maar daarom staat die ook 4 weken te koop en is al verkocht.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dat mag met recht een tussenwoning heten.Jochemd13 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:10:
HOE dan?Kleine achtertuin op het westen en grote bestrate voortuin, die ook te benutten is voor parkeren op eigen terrein!

ZO danASW1 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:05:
[...]
Dat mag met recht een tussenwoning heten.
[...]
HOE dan?
[Afbeelding]

Maar je hebt wel een huis met een vide... toch wel een poch dingetjeJochemd13 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:10:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Opzich het idee is niet gek, voor iemand alleen ook prima... maar een fatsoenlijke voordeur, wat leuks voor de ramen, een leuke steen en geen (gevangenis) buitenplaats is wel zo wenselijk ja
Revive the guild!
Welke architect vind het een goed idee om een vide te maken in zo'n klein huisje?Jochemd13 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:10:
[Afbeelding]
Aan de andere kant, als je bij dat huis de hele voorkant ook gewoon volbouwd krijg je een aardig oppervlak..
Parkeerruimte is er toch wel voor de deur, dan kan je net zo goed de voortuin goed benutten. Of het uit kan betwijfel ik, maar het kán wel!
Geen foto's van binnen, 30 jaar geleden voor het laatst onderhoud + het is een monument waar je voor alles toestemming nodig hebt. Heb altijd wel respect als je de ballen hebt om er aan te beginnen.
Ik gok dat deze woning ooit deel uitmaakte van één of beide woningen aan weerszijden?Jochemd13 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:10:
[Afbeelding]
Beginnen ze daar nu ook al met het kapot splitsen van woningen om maar zo veel mogelijk hokken te verkopen...
Want dit is gewoon een hok. Een 'achtertuin' waar je net een peuk kan roken, en de voortuin... Tsja, sfeerloos krijgt een nieuwe dimensie.
Wat een kansloos huis, en dat voor zo veel geld. Echt álles kun je verkopen tegenwoordig.
Is geen kwestie van respect en ballen maar meer van een gigantisch dikke portemonee, en dan hoor je er gelijk bij want dat hebben je buren ook.PWM schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:42:
https://www.funda.nl/koop...-40992049-eemnesserweg-2/
Geen foto's van binnen, 30 jaar geleden voor het laatst onderhoud + het is een monument waar je voor alles toestemming nodig hebt. Heb altijd wel respect als je de ballen hebt om er aan te beginnen.
Uiterst gewilde plek in het Gooi, ook een van de duurste met toch een echt dorps/landelijke uitstraling.
Hoewel voor gewone stervelingen inmiddels totaal onbetaalbaar is Blaricum wel een van de leukste dorpjes in de omgeving.
Waar je een zeldzame supercar voor de Albert Heijn ziet staan naast de trekker van een echte dorpsboer.
Meer sfeer en minder kouwe kak dan Laren, minder boers dan Eemnes en een stuk welgestelder dan Bussum en Naarden.
Blijft het feit dat dit wel serieus bizarre bedragen zijn voor zo'n bouwval oud boerderijtje.
Offtopic:PalingDrone schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:32:
[...]
Waar je een zeldzame supercar voor de Albert Heijn ziet staan naast de trekker van een echte dorpsboer.
Die dan, grappig genoeg, beide van Lamborghini kunnen zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 30-11-2018 13:18 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Offtopic:Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:17:
[...]
Offtopic:
Die dan, grappig genoeg, beide van Lamborghini kunnen zijn
Klopt
Porsche kan ook
[ Voor 13% gewijzigd door PalingDrone op 30-11-2018 13:44 ]
Deelnemer bouwt zijn woning met eigen verworven middelen. Er kan gewoond worden tot juni 2023.
Huurprijs: € 300,- per maand.
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Wat een ongelooflijk lelijk huis, de Kloet 9 in EnkhuizenJelte,89 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:10:
[...]
Maar je hebt wel een huis met een vide... toch wel een poch dingetje![]()
Opzich het idee is niet gek, voor iemand alleen ook prima... maar een fatsoenlijke voordeur, wat leuks voor de ramen, een leuke steen en geen (gevangenis) buitenplaats is wel zo wenselijk ja

En als je ziet wat je in die prijsklasse nog meer kunt krijgen in Enkhuizen lijkt het me ook veel te duur voor zo'n piepklein huisje. Een vide is wel mooi, hebben wij ook (was hét aspect waardoor onze woning ons bij de zoektocht opviel), maar ons huis is dan wel 4,5 keer zo groot als de Kloet 9. Dan komt zo'n vide toch aanzienlijk beter tot zijn recht.
In dit kleine huisje is het gewoon puur verspilling van toch al zeer schaarse ruimte, je kunt beter die vloer doortrekken en de slaapkamer wat groter maken lijkt mij.
Catch a smile out there!
Het initiatief (tiny houses) vind ik altijd wel leuk... maar iets van een welstandscommisie had hier niet misstaan... een gemiddelde bouwput ziet er mooier uit,Harrie_ schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:47:
Ik zie dat het hier tegenwoordig wel vaker over Tiny Houses gaat. Wellicht interessant; in den Bosch staat sinds kort het project Minitopia.
[...]
Dit ziet er ronduit rommelig uit
Revive the guild!
Klopt, de hele setting zou niet misstaan in een post-apocalyptische filmJelte,89 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:16:
[...]
Het initiatief (tiny houses) vind ik altijd wel leuk... maar iets van een welstandscommisie had hier niet misstaan... een gemiddelde bouwput ziet er mooier uit,
Dit ziet er ronduit rommelig uit
Eemnes is dan ook geen GooiPalingDrone schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:32:
[...]
Is geen kwestie van respect en ballen maar meer van een gigantisch dikke portemonee, en dan hoor je er gelijk bij want dat hebben je buren ook.
Uiterst gewilde plek in het Gooi, ook een van de duurste met toch een echt dorps/landelijke uitstraling.
Hoewel voor gewone stervelingen inmiddels totaal onbetaalbaar is Blaricum wel een van de leukste dorpjes in de omgeving.
Meer sfeer en minder kouwe kak dan Laren, minder boers dan Eemnes en een stuk welgestelder dan Bussum en Naarden.
Blijft het feit dat dit wel serieus bizarre bedragen zijn voor zo'n bouwval oud boerderijtje.
En ja, Laren is inderdaad heel erg veranderd door de jaren heen.
Je mist nog commentaar op Hilversum en Huizen trouwens
Echt hé. Een vide is - mits juist uitgevoerd - awesome maar het moet passen in de woning en het moet uiteindelijk alsnog voldoende vloeroppervlak behouden. eigenlijk wordt hier op beide punten de plank misgeslagen. Zowel de algehele ruimte is beperkt en de uitvoering is een beetje meh.Glenfiddich schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:03:
[...]
In dit kleine huisje is het gewoon puur verspilling van toch al zeer schaarse ruimte, je kunt beter die vloer doortrekken en de slaapkamer wat groter maken lijkt mij.
Klatergouden mediadorp en zwartekousen vissersdorpVincentio schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:58:
[...]
Eemnes is dan ook geen Gooi
En ja, Laren is inderdaad heel erg veranderd door de jaren heen.
Je mist nog commentaar op Hilversum en Huizen trouwens
Hoewel het vast erg fijn wonen is in zo'n boerderijtje in Blaricum is dit wel een flink project, het ziet er uit alsof het vanbinnen nog gewoon een oude boerderij is en daar moet echt een enorme bak geld tegenaan om dat naar de huidige maatstaven bewoonbaar te maken.
Dat red je niet met een potje latex
Dit zie je ook niet vaak, het staat 6 weken te koop en de vraagprijs is met €25.000,- omhoog gegaan.

Dan nog dit...Handig voor als je vriendin langskomt en je de buren niet wilt storen.

Meer via: https://www.funda.nl/koop...0911320-geelgorslaan-120/
En je moet er nog voor betalen om ze te behouden ookfotografie999 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 19:47:
Ik vraag mij ook af of het echt een industriële look moet geven of gewoon geen geld om het netjes weg te werken zie ook bij de deur.
Hellemaal top, daar moet haast wel een tweaker wonen!
Trek bij deze de 1ste verdieping door en bouw dat terrasje vol, plus een uitbouw aan de voorzijde en het wordt redelijk....Jochemd13 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:10:
[Afbeelding]
Bij ons in Amersfoort noemen we zoiets gewoon een woonwagenkamp, of kortweg 'het Kamp' en de bewoners noemen we 'Kampers'. Niks mis mee verder, maar laat die zweverige rambam gewoon weg...Harrie_ schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:47:
Ik zie dat het hier tegenwoordig wel vaker over Tiny Houses gaat. Wellicht interessant; in den Bosch staat sinds kort het project Minitopia.
[...]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
fotografie999 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 19:47:
Ik vraag mij ook af of het echt een industriële look moet geven of gewoon geen geld om het netjes weg te werken zie ook bij de deur.
Aldus de makelaarIn 2017 is een balansventilatiesysteem aangebracht welke naar wens kan worden overgenomen. Hiermee is een comfortverbetering en een aanzienlijke energiebesparing gerealiseerd. Het systeem zorgt voor verse lucht, filtering in combinatie met warmteterugwinning en zomernachtventilatie. Alle delen zijn volledig in het zicht aangebracht en geven daarmee een industriele look aan het appartement.
plafondhoogte van 2,04 m en alle deuren inkorten
Dus als je het niet wil slopen ze de industriële look er nog voor je uitNaar wens kan worden overgenomen
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Dat is in dit geval alleen maar een voordeel.breinonline schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 02:32:
[...]
[...]
Dus als je het niet wil slopen ze de industriële look er nog voor je uit
Sowieso een WTW in een jaren '70 flat met blokverwarming

Hobbies moeten hobbies blijven en die laat je niet achter in de woning wanneer je verkoopt.
Nog iets anders; wat staat daar eigenlijk voor apparaat achter het bed op de plek waar je normaal de radiator zou verwachten?

Ik heb het idee dat het een soort omkasting van de radiator is met ventilatoren oid.
En het valt me nu pas op dat dat patroon op de muur geen kek behangetje is maar van dat geluidsdempende noppenschuim. (opklik voor groot) Zal ook best wat herrie maken zo'n ventilatiesysteem dat niet is weggebouwd.
[ Voor 110% gewijzigd door ASW1 op 01-12-2018 12:37 ]
Gok dat dat dit isASW1 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:38:
Gaan ze de gaten ook dichtplamuren?
Sowieso een WTW in een jaren '70 flat met blokverwarming![]()
Hobbies moeten hobbies blijven en die laat je niet achter in de woning wanneer je verkoopt.
Nog iets anders; wat staat daar eigenlijk voor apparaat achter het bed op de plek waar je normaal de radiator zou verwachten?[Afbeelding]
Ik heb het idee dat het een soort omkasting van de radiator is met ventilatoren oid.
En het valt me nu pas op dat dat patroon op de muur geen kek behangetje is maar van dat geluidsdempende noppenschuim. (opklik voor groot) Zal ook best wat herrie maken zo'n ventilatiesysteem dat niet is weggebouwd.
- Slaapkamer is in 2018 voorzien van airconditioning;
De ventilatie maakt als het goed is niet meer herrie dan normaal. De geluidsabsorptiepanelen op de wand doen alleen wat voor de akoestiek maar isoleren niet. Dus je hobby is nog steeds evengoed hoorbaar voor de buren, je hebt alleen zelf minder last van je eigen geluid.ASW1 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:38:
Gaan ze de gaten ook dichtplamuren?
Sowieso een WTW in een jaren '70 flat met blokverwarming![]()
Nog iets anders; wat staat daar eigenlijk voor apparaat achter het bed op de plek waar je normaal de radiator zou verwachten?[Afbeelding]
Verwijderd
Is dat niet ook een beetje analoog aan het principe waar de huizenmarkt op gebaseerd is? Intrinsieke waarde van een product creëren en/of opdrijven. Huizen zijn al heel lang hun reële waarde overstegen, want je gaat mij niet wijsmaken dat je voor zeg een klein appartementje twee tot drie ton aan investering kwijt bent...Slaut schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:47:
[...]
Uit artikel:
[...]
Maar als iedereen zo denkt, dan wordt het een piramidespel, waarbij de laatste koper enorm pech heeft?
Waarde wordt uiteraard ook bepaald aan de hand van vraag en aanbod. Dat is de rede dat je in A'dam de hoofdprijs betaald, genoeg vraag en weinig aanbod.Verwijderd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 17:18:
[...]
Is dat niet ook een beetje analoog aan het principe waar de huizenmarkt op gebaseerd is? Intrinsieke waarde van een product creëren en/of opdrijven. Huizen zijn al heel lang hun reële waarde overstegen, want je gaat mij niet wijsmaken dat je voor zeg een klein appartementje twee tot drie ton aan investering kwijt bent...
Ik heb nooit last van mijn eigen geluidFrankHe schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:35:
[...]
De ventilatie maakt als het goed is niet meer herrie dan normaal. De geluidsabsorptiepanelen op de wand doen alleen wat voor de akoestiek maar isoleren niet. Dus je hobby is nog steeds evengoed hoorbaar voor de buren, je hebt alleen zelf minder last van je eigen geluid.

https://www.funda.nl/koop/meppel/huis-40913517-patrijs-72/
[ Voor 20% gewijzigd door Den_S85 op 03-12-2018 07:50 ]
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Volgens mij is de prijs niet heel gek als je vergelijkt met vergelijkbare huizen in Meppel. Al had er voor dat geld wellicht wel een nieuwe keuken in mogen zitten...fonsoy schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:37:
Best veel geld voor een relatief gedateerd rijtjeshuis in een buitenwijk van Meppel voor mijn gevoel. Of is dit weldegelijk een scherpe prijs?
Er zit eigenlijk helemaal geen keuken in. Tientjeswerk, 70er jaren spul. Wellicht is de keuken mee naar het nieuwe huis gegaan, en hebben ze voor een paar euries snel wat troep van marktplaats gescharreld om het niet leeg te verkopen. Dat idee heb ik bij enkele andere meubels ook.Fiber schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:40:
[...]
Al had er voor dat geld wellicht wel een nieuwe keuken in mogen zitten...
Bad + WC wel nieuw. Eén behoorlijke slaapkamer + 2 kleine hokkies. Op zolder moet nog afgewerkt worden voor een 2e behoorlijke kamer.
En dat alles in een uithoek van het land. Ik blijf 2ton voor zoiets verdomd veel geld vinden.
[ Voor 17% gewijzigd door Vanoverdegrens op 02-12-2018 23:00 ]
Suggereer je nu dat ze een keuken uit een twintig jaar ouder huis hebben gesloopt en in dit pand hebben geïnstalleerd?Vanoverdegrens schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:47:
[...]
Er zit eigenlijk helemaal geen keuken in. Tientjeswerk, 70er jaren spul.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Gesloopt/geinstalleerd???burne schreef op zondag 2 december 2018 @ 23:41:
[...]
Suggereer je nu dat ze een keuken uit een twintig jaar ouder huis hebben gesloopt en in dit pand hebben geïnstalleerd?
Die paar lullige kastjes heb je in een uurtje staan en hangen. Het keukenblad waait weg als je niest.
De kookplaat is het toppunt. Even wat opwarmen in de oven is er niet bij....

Dit huis is behoorlijk aan de prijs ja, zelfs hier in Meppel.fonsoy schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:37:
Best veel geld voor een relatief gedateerd rijtjeshuis in een buitenwijk van Meppel voor mijn gevoel. Of is dit weldegelijk een scherpe prijs?
Maar ook hier geldt... wat de gek er voor geeft

Ik denk dat als ze een relatief nieuwe keuken hadden gehad dat ze ook wel iets ander tegelwerk hadden gehad. Tegenwoordig zie je dat niet meer op deze manier.Vanoverdegrens schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:47:
[...]
Er zit eigenlijk helemaal geen keuken in. Tientjeswerk, 70er jaren spul. Wellicht is de keuken mee naar het nieuwe huis gegaan, en hebben ze voor een paar euries snel wat troep van marktplaats gescharreld om het niet leeg te verkopen. Dat idee heb ik bij enkele andere meubels ook.
Bad + WC wel nieuw. Eén behoorlijke slaapkamer + 2 kleine hokkies. Op zolder moet nog afgewerkt worden voor een 2e behoorlijke kamer.
En dat alles in een uithoek van het land. Ik blijf 2ton voor zoiets verdomd veel geld vinden.
Vind het verder ook een vreemde inrichting hoor. Alles lijkt redelijk up to date behalve de tv uit 1999.
Op zich prima. Als er een mooiere keuken in gezeten had, was de vraagprijs 10 of 15k hoger geweest. Nu kun je als koper iets erin (laten) bouwen dat precies aan je wensen voldoet.
Punctuality is the politeness of kings
ook wel bijzonder om zo te photoshoppen, je gaat me namelijk niet vertellen dat de hele straat de verlichting op zolder aan heeft. Wel leuk effect voor de foto, maar de toegevoegde waarde?masterslave schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:17:
Right... het huis van Sinterklaas staat te koop.
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop/meppel/huis-40913517-patrijs-72/
en de school op de hoek heeft een niet op de openbare weg te gebruiken voertuig voor de deur staan.

[ Voor 16% gewijzigd door mmniet op 03-12-2018 11:30 ]
It's me Mario
Het huis is gebouwd in 1995 volgens funda, dus de keuken zal ook uit 1995 komen en niet nog eens twintig jaar ouder zijn, dat was meer mijn punt.Vanoverdegrens schreef op maandag 3 december 2018 @ 06:09:
[...]
Gesloopt/geinstalleerd???
Die paar lullige kastjes heb je in een uurtje staan en hangen. Het keukenblad waait weg als je niest.
De kookplaat is het toppunt. Even wat opwarmen in de oven is er niet bij....
Een kennis wilde z'n huis verkopen maar het was 2012 dus dat schoot nog niet erg op. Hij heeft een interieurontwerper het huis opnieuw laten inrichten en de keuken vervangen door iets wat in 2012 superhip was volgens alle woonmagazines. Na een bezichtiging van wat uiteindelijke de koper werd hoorde hij de kijker tegen de makelaar klagen over de keuken: "wat een vreselijke keuken, dat is het eerste wat de container ingaat als ik dit huis koop". Zoals gezegd heeft 'ie uiteindelijk het huis gekocht en een nieuwe, ongebruikte keuken van 25.000 euro in een vliko gedonderd. Er was nog geen eitje mee gekookt, enkel de inbouw koffiemachine is gebruikt.
Gelukkig is een keuken goedkoper dan een badkamer, zeker als ie zo klein is, dus dat valt te overzien. En er zijn zat mensen voor wie zoiets puur functie is, dus als het werkt, waarom vernieuwen? Ik was ook geen fan van de keuken in ons oude huis maar hij deed het nog goed genoeg, dus hebben prioriteit gegeven aan de badkamer.Vanoverdegrens schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:47:
[...]
Er zit eigenlijk helemaal geen keuken in. Tientjeswerk, 70er jaren spul. Wellicht is de keuken mee naar het nieuwe huis gegaan, en hebben ze voor een paar euries snel wat troep van marktplaats gescharreld om het niet leeg te verkopen. Dat idee heb ik bij enkele andere meubels ook.
Ben alleen geen fan van die tegels in toilet/badkamer, die horen zijwaarts niet in de lengte
"Form follows function" ben ik erg voorstander van, en is van toepassing op m'n eigen keuken. Die bouwde ik in m'n laatste huurhuis en 20 maanden later ging ie omgebouwd gewoon in m'n nieuwbouwhuis. Wat spullen bijgekocht en knutselen maar.Zebby schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:29:
[...]
Gelukkig is een keuken goedkoper dan een badkamer, zeker als ie zo klein is, dus dat valt te overzien. En er zijn zat mensen voor wie zoiets puur functie is, dus als het werkt, waarom vernieuwen?
Ben alleen geen fan van die tegels in toilet/badkamer, die horen zijwaarts niet in de lengte
Deze keuken is echter wel heel primitief en mager uitgerust. Zonder oven, my god. Ok, wellicht woonde er een single in die nooit kookte.
Dat rare verticale tegelidee vind ik overigens wel grappig. Als ik één van de badkamers thuis moet gaan opknappen zeker iets dat ik meeneem in de afwegingen.
Mr. Grey en z'n vrouw zijn verhuisd naar een huis met kelder.ASW1 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:38:
*knip*
there's no tweak without the tweaker
Zonde. Zelfs van de 8 jaar oude keuken die er bij ons uitging toen we het huis kochten hebben we nog het nodige gewoon verkocht of hergebruiktburne schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:27:
[...]
Het huis is gebouwd in 1995 volgens funda, dus de keuken zal ook uit 1995 komen en niet nog eens twintig jaar ouder zijn, dat was meer mijn punt.
Een kennis wilde z'n huis verkopen maar het was 2012 dus dat schoot nog niet erg op. Hij heeft een interieurontwerper het huis opnieuw laten inrichten en de keuken vervangen door iets wat in 2012 superhip was volgens alle woonmagazines. Na een bezichtiging van wat uiteindelijke de koper werd hoorde hij de kijker tegen de makelaar klagen over de keuken: "wat een vreselijke keuken, dat is het eerste wat de container ingaat als ik dit huis koop". Zoals gezegd heeft 'ie uiteindelijk het huis gekocht en een nieuwe, ongebruikte keuken van 25.000 euro in een vliko gedonderd. Er was nog geen eitje mee gekookt, enkel de inbouw koffiemachine is gebruikt.
5 ton... "Heeft enige modernisering nodig."
WHY!?
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Wat vindt u van de Zuidwal te Den Haag centrum
Er had hier een heel intelligente tekst kunnen staan
Vrolijk al die kleurtjes!lakemens schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:48:
Ik lees hier al een tijdje met veel gegniffel mee, zalig topic dit.
Ik ken Den Haag niet dus ik weet niet hoe de wijk is maar ik zou er geen problemen mee hebben.
Houten kast op de slaapkamer mag nog wel een kleurtje hebben overigens.
"What do you get if you multiply six by nine..."
unezra schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:40:
https://www.funda.nl/koop/zeist/huis-40404321-walkartweg-12/
WHY!?
Heet dat in die contrijen een diepe tuin? Het is niet veel dieper dan mijn terras (en dan komt er nog 40-50 meter tuin achteraan). En dan heb ik het nog niet eens over de prijs/kwaliteit verhouding maar goed. Ik weet soms niet goed of ik de mensen die zoveel geld neerleggen voor een dergelijke woning, of ik daar medelijden mee moet hebben... of dat ik ze voor gek moet verklaren. Schijnbaar is dat de prijs als je zo nodig in of vlakbij de Randstad wilt wonen....goed onderhouden karakteristieke 30er jaren woning met diepe zonnige tuin
De kleuren en inrichting vind ik verschrikkelijk, maar de inhoud gaat met de vorige bewoners mee en met een paar emmers verf kom je al een heel eind. Alleen al die trappetjes overal... wat een hel. In onze nieuwe woning hebben we in de hal 1 opstapje, omdat over de rest van de begane vloer later vloerverwarming is aangelegd. Maar tussen bijna elke kamer meerdere tredes op of af, daar wil je volgens mij niet met een zatte kop komen, of midden in de nachtlakemens schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:48:
Ik lees hier al een tijdje met veel gegniffel mee, zalig topic dit.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Dat ís hier een diepe tuin. Onze tuin is 15m diep en dat word al gezien als behoorlijk.Moi_in_actie schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:13:
[...]
Heet dat in die contrijen een diepe tuin? Het is niet veel dieper dan mijn terras (en dan komt er nog 40-50 meter tuin achteraan). En dan heb ik het nog niet eens over de prijs/kwaliteit verhouding maar goed. Ik weet soms niet goed of ik de mensen die zoveel geld neerleggen voor een dergelijke woning, of ik daar medelijden mee moet hebben... of dat ik ze voor gek moet verklaren. Schijnbaar is dat de prijs als je zo nodig in of vlakbij de Randstad wilt wonen.
In Utrecht en direct omliggende gemeentes (Zeist ligt iets verderop), mag je blij zijn met 10m diep.
Location location location én het is een jaren 30 huis maar ik denk dat je zomaar een ton verder bent voordat het écht wat is. Ik schrok er van. (Het ligt overigens wel praktisch in het centrum, maar ik kan niet zeggen dat het centrum van Zeist heel bruisend is.)
(Wij wonen ook in Zeist, maar dan helemaal aan de noordwestelijke rand. Geen jaren 30 woning, beetje een blokkendoosje maar zou je ons huis nu moeten kopen kost het ook geen 5 ton, maar ruim boven de 3.)
Tsja, ieder zijn eigen ding natuurlijk. Als je ergens opgegroeid bent, familie en vrienden daar hebt, dan blijf je daar natuurlijk ook sneller in die desbetreffende regio wonen. Nu kom ik slechts sporadisch in de Randstad (voor werk of prive), maar elke keer als ik daar het dagelijkse woon-/werkverkeer zie en beleef, dan vergaat me per direct de zin om ook maar ooit daar te wonen/werken.unezra schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:17:
[...]
Dat ís hier een diepe tuin. Onze tuin is 15m diep en dat word al gezien als behoorlijk.
In Utrecht en direct omliggende gemeentes (Zeist ligt iets verderop), mag je blij zijn met 10m diep.
Location location location én het is een jaren 30 huis maar ik denk dat je zomaar een ton verder bent voordat het écht wat is. Ik schrok er van. (Het ligt overigens wel praktisch in het centrum, maar ik kan niet zeggen dat het centrum van Zeist heel bruisend is.)
(Wij wonen ook in Zeist, maar dan helemaal aan de noordwestelijke rand. Geen jaren 30 woning, beetje een blokkendoosje maar zou je ons huis nu moeten kopen kost het ook geen 5 ton, maar ruim boven de 3.)
Maar goed, dat is natuurlijk ieder zijn eigen ding. Ik heb kennissen/familieleden die heel graag in een grote stad willen wonen en zeker niet anders, mijn vriendin en ik vinden het leuk om er een dagtripje naartoe te gaan of tijdens een vakantie, maar daarna zijn we allang blij in iets rustigere contrijen te zitten. In het licht van dit topic hebben we dan het voordeel dat we ons aanzienlijk ruimer huis met een forse tuin kunnen veroorloven. En het is ook niet dat we in de middle of nowhere wonen, ik woon op 6 minuten lopen van het winkelcentrum in een stad in Zuid-Limburg. Voor grotere shopping avonturen zit ik binnen 15-30 minuten in elke richting in grote(re) steden in Limburg, Belgie of Duitsland.
En het is hier op de woningmarkt ook niet alleen maar rozengeur en manenschijn. Toen wij eerder dit jaar nog op zoek waren kwamen we ook pareltjes tegen, in mijn ogen veel te duur voor veel te weinig, alleen omdat het "karakterestiek" (lees oud) was, of op een bepaalde locatie lag (in sommige gevallen vond ik de locatie een pluspunt, andere keren totaal niet). En ook hier zijn de prijzen, t.o.v. bijvoorbeeld 2016, vaak met 20-30% gestegen, maar ik heb het idee dat het in de Randstad eerder 100 tot 150% is in sommige buurten. Uitzonderingen zie je ook hier, waar van de zomer een geschakelde rijtjeswoning werd aangeboden voor 460k, terwijl de WOZ-waardes van de hele straat (inclusief dat huis) al jaren rond de 190-220k lagen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Wonen in een studio in een jaren ’30-woning in Tuindorp?

Klopt dat je er geen zak aan hebt want de woning zit op de 1ste verdieping.Pathogen schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:05:
Leuk, zo'n voortuin, maar je hebt er geen zak aan. En dat terwijl grond duur is.
100K voor een kamer waarbij je je huisgenoten kunt begluren wanneer die de badkamer gebruiken

https://www.funda.nl/koop...21-walkartweg-12/#foto-26unezra schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:40:
WHY!?
Hier liggen de oud bewoners opgebaard volgens mij...
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Och, de randstad is de randstad niet.Moi_in_actie schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:48:
[...]
Tsja, ieder zijn eigen ding natuurlijk. Als je ergens opgegroeid bent, familie en vrienden daar hebt, dan blijf je daar natuurlijk ook sneller in die desbetreffende regio wonen. Nu kom ik slechts sporadisch in de Randstad (voor werk of prive), maar elke keer als ik daar het dagelijkse woon-/werkverkeer zie en beleef, dan vergaat me per direct de zin om ook maar ooit daar te wonen/werken.
Utrecht is een vrij compacte stad, écht gezellig nog. De route van hier naar het centrum is goeddeels door de landerijen en een paar rustige woonwijken heen.
Zo vervelend is de randstad niet.
Beetje wat wij hebben dus.Maar goed, dat is natuurlijk ieder zijn eigen ding. Ik heb kennissen/familieleden die heel graag in een grote stad willen wonen en zeker niet anders, mijn vriendin en ik vinden het leuk om er een dagtripje naartoe te gaan of tijdens een vakantie, maar daarna zijn we allang blij in iets rustigere contrijen te zitten. In het licht van dit topic hebben we dan het voordeel dat we ons aanzienlijk ruimer huis met een forse tuin kunnen veroorloven. En het is ook niet dat we in de middle of nowhere wonen, ik woon op 6 minuten lopen van het winkelcentrum in een stad in Zuid-Limburg. Voor grotere shopping avonturen zit ik binnen 15-30 minuten in elke richting in grote(re) steden in Limburg, Belgie of Duitsland.
Mja, ik ben wel geschrokken wat ons huis waard is ten opzichte van 3 jaar geleden. We hadden het nog steeds kunnen kopen, maar het had ons aanzienlijk meer geld gekost en we hadden er meer voor moeten laten. (Lees: minder kunnen sparen.)En het is hier op de woningmarkt ook niet alleen maar rozengeur en manenschijn. Toen wij eerder dit jaar nog op zoek waren kwamen we ook pareltjes tegen, in mijn ogen veel te duur voor veel te weinig, alleen omdat het "karakterestiek" (lees oud) was, of op een bepaalde locatie lag (in sommige gevallen vond ik de locatie een pluspunt, andere keren totaal niet). En ook hier zijn de prijzen, t.o.v. bijvoorbeeld 2016, vaak met 20-30% gestegen, maar ik heb het idee dat het in de Randstad eerder 100 tot 150% is in sommige buurten. Uitzonderingen zie je ook hier, waar van de zomer een geschakelde rijtjeswoning werd aangeboden voor 460k, terwijl de WOZ-waardes van de hele straat (inclusief dat huis) al jaren rond de 190-220k lagen.
ping 127.212.23.124
I hide at work because good employees are hard to find.
Waarschijnlijk een 'wat ouder' echtpaar die daar al 40 jaar of meer gewoond hebben en nu wat kleiner en/of makkelijker gaan wonen in een appartement of zo... (Om maar van de positieve versie uit te gaan.)unezra schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:40:
WHY!?
En Google eens op: Meubelfabriek Oisterwijk...

De invalidenparkeerplaats voor de deur is wel een inkoppertje. (Ford S-MAX.) Huis zonder trap, aanleunwoning, verzorgingstehuis? Oh, en die veertig jaar halen ze zeker met dozen dia's op zolder, en zelfs een verdwaalde 1/4" audiotape.Fiber schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:35:
[...]
Waarschijnlijk een 'wat ouder' echtpaar die daar al 40 jaar of meer gewoond hebben en nu wat kleiner en/of makkelijker gaan wonen in een appartement of zo... (Om maar van de positieve versie uit te gaan.)
("Meubelfabriek Oisterwijk opnieuw failliet")
[ Voor 15% gewijzigd door burne op 03-12-2018 23:00 ]
Wel een gave keuken meubelenunezra schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:40:
WHY!?

Hier haal ik een video aan die je misschien eens moet kijken als je je afvraagt waarom alle keukens op Funda op elkaar lijken. (Met uitzondering van de huizen die je wel opvallen.)
Beetje klinisch ingericht, met name de vloer en schoolbordverf op de muren.
In eerste instantie las ik Goulash, maar toen bleek het geen recept te zijn:

Hoewel vermakelijk is dit totaal niet te vergelijken met de Nederlandse situatie.burne schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 01:34:
[...]
Hier haal ik een video aan die je misschien eens moet kijken als je je afvraagt waarom alle keukens op Funda op elkaar lijken. (Met uitzondering van de huizen die je wel opvallen.)
In de jaren 50 was Nederland enorm bezig met de wederopbouw na de 2e wereldoorlog en werden er massaal woningen uit de grond gestampt.
In tegenstelling tot die kleine Britse rijtjeshuizen ging men hier vernieuwender te werk.
Hoewel er nog best wat uit de jaren 30 is blijven staan zijn dit soort Bruynzeel keukens meer iets van de tijd waarin het land economisch opbloeide en er geld was om het interieur aan te passen aan de moderne tijd.
Deze keuken is ook wat recenter, ik gok eind 60 begin 70.
Dat die dingen knap degelijk waren bewijst het feit dat je ze nog zo vaak ziet.
In de jaren 50 waren portiekflats met ingebouwd lavet meer een dingetje wat je sporadisch nog weleens tegenkomt.
Het is offtopic, maar dat ben ik niet met je eens. In tegenstelling tot Nederland is Engeland jarenlang gericht gebombardeerd door de Duitsers. Hier is enkel Rotterdam gericht doel geweest (van de geallieerden). In Hull was op het einde van de oorlog 95 procent van alle huizen beschadigd. In Londen is een miljoen huizen geraakt door bommen. 80 procent van de binnenstad van Berlijn was onbewoonbaar, in het centrum van Amsterdam zie je eigenlijk geen schade van de oorlog.PalingDrone schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:08:
[...]
Hoewel vermakelijk is dit totaal niet te vergelijken met de Nederlandse situatie.
In de jaren 50 was Nederland enorm bezig met de wederopbouw na de 2e wereldoorlog en werden er massaal woningen uit de grond gestampt.
Er is massaal gebouwd in Nederland omdat er een maatschappelijke verandering plaatsvond, niet omdat er zoveel huizen vernield waren in de oorlog. Onze grote verzameling historische binnensteden laten dat wel zien.
Niet het nieuwe centrum van Rotterdam
Verder zijn de gebruiken en de manier van leven best overeenkomstig met die van Nederland.
Een wringer als wasdroger en wassen in de tobbe, keukens zonder koelkast maar met een buitenkast die je nog wel op balkons in jaren 50 flats ziet, de levensstijl verschilde niet zoveel met het UK van toen.
I stand corrected.
[ Voor 64% gewijzigd door PalingDrone op 04-12-2018 10:52 ]
En dan heb je de veiling gewonnen en dan moet je maar hopen dat het je gegund wordt...Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 23:04:
Ook nog een plaatje op de veilingmarkt.. oude troep in een uitgestorven dorp:
https://www.funda.nl/koop/klimmen/huis-40918747-dolberg-14/
en een klein detail.. er zitten huurders in die ook nog eens nop betalen.![]()
[...]
GUNNING
De verkoper behoudt zich het recht voor het geveilde object niet te
gunnen en zal zich hierover na vijf werkdagen na veiling uiterlijk om
17:00 uur uitspreken.
PSN: Leech1984
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Het gaat om een bouwval (Of zoals de makelaar zegt: "Op zoek naar een project?")
https://www.funda.nl/koop...40914769-lijnbaanstraat-4

Na het bekijken van de foto's kan ik inderdaad zeggen dat er niet veel van over is
Maar, voor €250.000,- woon(eerste tijd nog niet) wel in hartje Franeker
Je komt het niet vaak tegen dat de zolder van een woning het beste eruit ziet van alle ruimtesHortz schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:09:
Even een schaamteloze post die ik vond op de website van de Leeuwarder Courant.
Het gaat om een bouwval (Of zoals de makelaar zegt: "Op zoek naar een project?")
[Afbeelding]
Na het bekijken van de foto's kan ik inderdaad zeggen dat er niet veel van over is
Tja, als je het goedkoop kan opkopen.. Zo aan de inrichting te zien blijven die huurders er waarschijnlijk niet erg lang meer in zitten. Plus een elektrische kookplaat er in en je kunt de huur weer om hoog gooien.Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 23:04:
Ook nog een plaatje op de veilingmarkt.. oude troep in een uitgestorven dorp:
https://www.funda.nl/koop/klimmen/huis-40918747-dolberg-14/
en een klein detail.. er zitten huurders in die ook nog eens nop betalen.![]()
[...]
Maar aan de locatie verander je niets. Hoewel het wel mooi tussen Maastricht en Heerlen in zit en de huizenprijzen niet eens zo heel slecht zijn daar. Kan een leuk investeringsproject zijn.
Maar het had ook zo gekunt
Totdat blijkt dat ze zo'n oude huisaansluiting hebben dat die elektrische kookplaat niet gaat, en je een nieuwe aansluiting nodig hebt, en een tracé naar keuken moet maken en dan nog de kookplaatkipppertje schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:43:
[...]
Tja, als je het goedkoop kan opkopen.. Zo aan de inrichting te zien blijven die huurders er waarschijnlijk niet erg lang meer in zitten. Plus een elektrische kookplaat er in en je kunt de huur weer om hoog gooien.
Maar aan de locatie verander je niets. Hoewel het wel mooi tussen Maastricht en Heerlen in zit en de huizenprijzen niet eens zo heel slecht zijn daar. Kan een leuk investeringsproject zijn.
Dan kun je de huur ook niet met 200,- / mnd omhoog gooien.
Oef, mijn klushanden gaan hier wel weer van kriebelen hoor. Wat een zee van ruimte. Leuk binnenplaatsje ook.Hortz schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:09:
[Afbeelding]
Ik ben drie jaar terug ofzo bij een bezichtiging eens deze keuken binnengestapt:PalingDrone schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:04:
Met wederopbouw bedoelde ik ook de economische.
Niet het nieuwe centrum van Rotterdam
Verder zijn de gebruiken en de manier van leven best overeenkomstig met die van Nederland.
Een wringer als wasdroger en wassen in de tobbe, keukens zonder koelkast maar met een buitenkast die je nog wel op balkons in jaren 50 flats ziet, de levensstijl verschilde niet zoveel met het UK van toen.
I stand corrected.
onder het motto 'ze bestaan echt'.

(ja dat blad zit op 60cm hoogte of iets dergelijks)
Met deze 'badkamer':

En toch baalde ik er van dat het al verkocht was. En nog steeds want met de hudige overwaarde van dat appartment in A'dam Oud-West, had ik nu met pensioen kunnen gaan of zo
[ Voor 7% gewijzigd door Wuursj op 04-12-2018 13:14 ]
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Hortz schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:09:
[Afbeelding]
Ik zie doorgaans in de meeste panden wel potentie, maar zelfs ik heb bij dit pand mijn vraagtekens, en dat zal grotendeels komen vanwege die opengebroken muren overal die her en der dichtgemetseld zijnTranze schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:10:
[...]
Oef, mijn klushanden gaan hier wel weer van kriebelen hoor. Wat een zee van ruimte. Leuk binnenplaatsje ook.De tand der tijd is alleen niet zo lief geweest.
Ik vrees dat het huis al te ver heen is om nog fatsoenlijk op te knappen
Is nogal centrum met tuin, vandaar de ietwat hoge prijs, vermoed ik.Punkrocker schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:57:
Ik ken Den Haag niet dus ik weet niet hoe de wijk is maar ik zou er geen problemen mee hebben.
Houten kast op de slaapkamer mag nog wel een kleurtje hebben overigens.
Ik neem tevens aan dat de eigenaar door de gekleurde verf heen was bij die ene kast.
Er had hier een heel intelligente tekst kunnen staan
Verwijderd
Ligt het nou aan mij of is die aanbouw een beetje misplaatst. Zou haast zeggen: "Slopen die handel".Hortz schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:09:
[Afbeelding]
Niet heel praktisch en van deze tijd en zo, maar wel gezellig...!burne schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:04:
[...]
Ik ben drie jaar terug ofzo bij een bezichtiging eens deze keuken binnengestapt:
[Afbeelding]
onder het motto 'ze bestaan echt'.
Ik kan 'm niet meer vinden. Weet iemand toevallig welk huis het is?
Alvast bedankt!
Die is niet zo moeilijk te vinden in deel 1 van deze topicreeks. Trefwoord "Bioscoop".Pink confetti schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:25:
Ik ben op zoek naar het linkje van de (voormalig) bioscoop, nu als woonhuis die te koop staat. Volgens mij mij ergens in het noorden vh land?
Ik kan 'm niet meer vinden. Weet iemand toevallig welk huis het is?
https://www.funda.nl/koop...40991832-brandestraat-20/
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Te koop in Nijmegen. Gebouwd in 1832, inrichting nog in originele staat

[ Voor 15% gewijzigd door writser op 04-12-2018 22:49 ]
Onvoorstelbaar!
Punctuality is the politeness of kings
Zeer onlogisch ingedeeld en vanaf de straat lijkt het een modern design kantoorpand op een industrieterrein.buutje schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:48:
Als je van indistrueel houdt..
https://www.funda.nl/koop...s-40913616-torontolaan-8/
[Afbeelding]
Wil het voor mn verdriet nog niet hebben, ookal zou er een lifetime t.net hero bij gestopt worden
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Erg leuk. Kan zo in het Open Lucht Museum...writser schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:48:
https://www.funda.nl/koop...40603667-broekstraat-115/
Te koop in Nijmegen. Gebouwd in 1832, inrichting nog in originele staat.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.