Na een tijdje geen FS te hebben gedaan (gebrek aan tijd/energie) eindelijk weer eens wat bezig geweest.
Probleem, tussen haakjes, ik had geen flauw idee meer waar ik mee bezig was of wat ik van plan was (stonden geen machines bij een veld geparkeerd, meestal weet ik dan wel weer wat ik van plan was

).
Nouja, dan maar even wat contracts doen, tijdje niet meer gedaan, en tegenwoordig verdient het ook best goed met de bonus (gewassen die overblijven nadat contract complete is).
Eerst wat graan velden. Had nu zo'n augerwagon bak gekocht voor m'n Holmer (alleen mest strooien is ook zo saai), was even wat klooien om dat ding op de juiste afstand van de combine te laten rijden met FollowMe (eerste paar keren crasht die telkens tegen de header aan

). Maar had em nu goed staan, en kan ik wat langer doorrijden voordat de graantank vol is, want er gaat ong 25K liter in die overlaadbak, plus...eh...14K? liter in de combine zelf.
In tegenstelling tot hakselen, maakt het bij een combine niet uit dat het ding traag volgt bij bochtjes/draaien op de kop akker, combine heeft immers zelf een storagetank en de Holmer catched wel weer up na een paar meter.
Dat ging dus prima. Toen maar een Cotton contract. Was er nooit zo dol op (duurt lang, levert weinig op), maar gezien andere contracts best verdienen met de bonus, dacht ik "kan wel weer eens proberen".
Vrij snel weet je weer waarom cotton oogsten niet zo leuk is, motor gaat werkelijk hele tijd stationair als het veld ook maar iets afloopt naar beneden (jaja, sound issues). Goed, dat is een bekend probleem bij veel machines, maar voor de rest is het oogsten wel leuk, al duurt het wel wat lang. Uiteindelijk 1 volle baal en eentje van 34%. Dus, eerst die 34% baal ingeleverd, want dan zal die andere wel een mooie bonus geven.
Tweede baal ingeleverd (die 100% volle baal) en... niks?! wat?! geen bonus?!
Dik een uur (anderhalf volgens mij zelfs) bezig geweest voor... 6700 euro (7000 min de leasekosten, heb immers zelf geen cotton machines).
Goede leer voor de volgende keer, ik doe geen cotton contracts meer

(rijmt mooi, zal er waarschijnlijk toch af en toe nog wel wat mee doen).
Zit nu nog een beetje met die Claas DLC. Wil eigenlijk wel graag die Dominator combine erbij hebben (pre-order bonus), maar, wat ik begrijp zit die niet bij de disc versie van de expansion.
Ik geef de voorkeur voor fysieke versies (al zegt dat tegenwoordig ook weinig meer met die vervloekte online activaties.... * kijkt met een schuin oog naar een legaal gekochte Bioshock schijf die niks meer doet vanwege offline activatieservers * ).
Vind het altijd een beetje flauw, bepaalde voertuigen wegstoppen achter pre-order bonus...
Had bij FS17 ook problemen met die betaalde DLC dat de betaling nooit wilde werken (was zo'n pack met wat oudere voertuigen, eind jaren 80/ begin 90). Terwijl ik voorheen wel bepaalde betaalde DLC gekocht heb (New Holland FR850 in FS15 bijvoorbeeld, was ook digital only).