[Multi] Farming Simulator 2019 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:43
Gisteren een paar uur op m'n testmap gespendeerd de nieuwe Claas DLC uitproberen.

Meteen het goede nieuws; de modellen zien er goed uit, ook geen gekkigheden gehad ( dus niet zoiets als camera op de stoel ipv stuur zodat je 'zee ziek' word van het gestuiter zoals bij bepaalde Valtra trekkers).

Het mindere (drumroll) geluid is... niet geweldig. Niet vreselijk slecht hoor, maar toch, niet helemaal goed.
Komt mede ook omdat ze allemaal de 'sound fix' hebben, dus run en load-run hetzelfde, waardoor je zo'n raar echo effect krijgt, en dat is jammer. Ook bepaalde geluiden vervormen wat (te luid opgenomen waarschijnlijk).
De Xerion klinkt nog het beste van de tractoren.

Wel jammer, de Jaguar heeft gewoon het load-run geluid van de Rostelmash gekregen. Gelukkig geen 'klepelmaaier' geluid (wat bijna alle harvesters hebben in FS19), maar helaas dus ook niet het echte geluid van een Jaguar. Motor stationair dan weer wel.

Helaas heeft de Jaguar de zelfde 'kwaal' als de andere hakselaars; kunnen praktisch geen trailers achter. Zelfs de suikerriet overlaadwagen (die kleine van Massey Ferguson) wil niet aansluiten. Die grote wil wel, en een paar van die veel te kleine karretjes ook. Dus met hakselen ben je aangewezen op een follower (dus mods nodig als je zelf op de hakselaar wil rijden).

Zowel de Orbis 750 (10 rij) en Orbis 900 (12 rij) kun je vanuit de cabine wel de uiteindes zien, dat is een mooie meevaller (bij de andere 12 rij maisbekken kon je vaak vanwege het camera standpunt de uiteindes niet goed zien, waardoor het lastig was de juiste breedte te maaien vanuit cabine perspectief).
Helaas geen Orbis 600 of 450 (had mooier geweest voor Jaguar 930 tot 950, daar hang je meestal geen 10 of 12 rij voor).

Andere maisbekken sluiten helaas niet goed aan, dus de Kemper 360 is niet bruikbaar (vreet misschien mais wel op, maar heb je een dik gat tussen de maisbek en de invoerrollers van de hakselaar, en ding gaat niet mooi naar de grond).
Kemper 390 past wel, beetje clipping als je wide-tires gebruikt, maar sluit verder redelijk goed aan en wat ik kon zien lowered die ook goed.

Als DLC pre-order bonus ook de Dominator 108SL erbij. Die wou ik er graag bij hebben alleen voor de looks al (qua formaat is die te klein voor m'n werkzaamheden). Stationair geluid is erg leuk, vrij herkenbaar voor machines uit die periode (deed mij beetje denken aan de Jaguar 690, waar ik meerdere uren op het doorgebracht in de mais seizoenen van afgelopen jaren). Interieur precies zo, de heel herkbare toerenteller, de bekleding in de cabine, enz (zelf nooit meegeweest in een Dominator, maar vaak gebruikten ze dezelfde cabine op meerdere machines).
De overige geluiden zijn wat ... minder, maar niet vreselijk slecht. Hier wel weer de default 'klepelmaaier' sound, en iets te overheersend (komt ver boven het motorgeluid uit, vooral vanuit cabine perspectief is dat erg jammer, hoor je de motor amper meer).

Ondanks m'n issues met geluid, heb ik me toch best vermaakt met het mais hakselen op de test map met de nieuwe Jaguar, ongemerkt waren 2 uur zo voorbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Gisteren ook even tijd gehad om de DLC te bekijken, gelijk even met de Lexion 8900 en de Xerion 5000 aan het testen geweest.
Tip 1: kies geen "kleine" euro-map zoals Geiselsberg, dat lukt echt niet met die giganten :+

Ziet er allemaal top uit, vooral de verschillende stuur-functies van de Xerion zijn een leuke extra.

Straks maar eens een andere map starten met wat kleiner spul en ook eens de Disco en Cargos proberen. En de Jaguar natuurlijk!

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb ook de Claas DLC eens uitgeprobeerd. De machines die erin zitten hebben mooie modellen en het geluid klinkt inderdaad best aardig. Ben nog niet direct al mijn machines aan het vervangen door groene exemplaren maar het is altijd mooi om meer keus te hebben :)

Speaking of which: is het allang voorjaar en krijg je ineens nog een pak (natte?) sneeuw voor je kiezen. Dat terwijl ik dringend een lading schapen naar de slachtbank veehandelaar moest brengen omdat de stal overvol zat. Was één groot glijfestijn natuurlijk met zo'n zware trailer, tot ik me bedacht dat de truck die ik gebruik ook sneeuwkettingen als optie had:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/K6sLp4ZJtaTnvEcUfT2q08Hh/full.jpg
Werkt best goed, dit geeft bijna net zoveel grip als op ondergrond zonder sneeuw :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:22
Ik ben afgelopen ook maar weer eens begonnen. Gewoon op Ravenport om het weer een beetje onder de knie te krijgen. Ben ook me eige gaan verdiepen in het streamen. Afgelopen week wat testjes gedaan en de layout enzo beetje aangepast/gemaakt. Ik doe het puur voor de fun. Heb voor de rest ook nog helemaal geen spul in huis zoals een webcam, microfoon en weet ik wat amal nog meer. Ik heb zoiets van als de mensen mijn stream waarderen, wil ik er wel meer mee gaan doen. Maar voorlopig gewoon lekker voor de fun haha. Voor mij is het ook amal nieuw dus ze zullen zien. In mij signature staat de link naar mijn twitch-kanaal. Morgen (zondag) slinger ik ETS2 ook weer is ff op en zal dit dan streamen. Wanneer ik online kom weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
@MadMarky Ik heb ook nog niks vervangen (vervangen doe ik ook niet gauw, koop meestal bij) met Claas machines. Had ook vlak voor release van de DLC zo'n dure Fendt 1050 gekocht :P

Wil eerst geld opsparen zodat ik 2 van die kleine veldjes kan kopen, alles platgooien (aka steengroeve van maken), en daar schuren plaatsen waar ik wat machines kan opslaan, want op het moment staat het erg vol op beide boerderijen (mainfarm, en cowfarm).
Op de een of andere manier mag ik ook geen schuur meer plaatsen waar ik nu zo'n easyshed heb. Ook als je die dus weg haalt blijft alles rood als je iets anders wil plaatsen.

-----
Momenteel echter niet echt veel geld aan het maken. Hooi was op, dus moest eerst even weer maaien, schudden en harken. Veld ligt wat op afstand, dus per vracht ben je wel even zoet mee. Maar is verder wel leuk om te doen dat scheelt.

Vooral fijn, de BigM kan ook aan een kant op zwad gooien, en andere kant widespread, zo kan ik de kanten mooi vrij maken zodat je met schudden de boel niet naast het veld gooit. Ook met het harken van de buitenste rand gaat dan makkelijker omdat de schudder dan niet zoveel buiten het veld heeft gegooid.

Als het hooi binnen is, is de bedoeling weer soybeans te gaan verbouwen. Had wat verkocht, dus moet de voorraad weer aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 14:13
zijn er mensen hier die met de claas 610-660 arion werken en het idee hebben dat die trekker niet goed loopt.

ik heb echt het gevoel dat deze trekker veel meer slip heeft dan andere trekkers waardoor hij veel lager snelheden haalt dan andere trekkers met dezelfde werkzaamheden

er is ook een bug report over https://forum.giants-soft...wtopic.php?f=998&t=153982
echter volgens Giants zou je het bakje naar beneden moeten doen maar dit heeft totaal geen effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:45
Afgelopen dagen niet veel kunnen spelen ivm de kinderen die bij mij waren voor de herfstvakantie maar gister even begonnen op Welker Farm.

Totaal wat anders dan de gemiddelde map waar ik op speel. Nu begin je direct met een Big Bud en de grootste Case harvester en een groot veld (vrijwel alle velden zijn gigantisch).

Inmiddels al eerste volle hopper eraf gehaald en misschien 5% pas gedaan van het veld.
Denk dat er gewoon een harvester bij moet :P

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
hjvg schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:51:
zijn er mensen hier die met de claas 610-660 arion werken en het idee hebben dat die trekker niet goed loopt.

ik heb echt het gevoel dat deze trekker veel meer slip heeft dan andere trekkers waardoor hij veel lager snelheden haalt dan andere trekkers met dezelfde werkzaamheden

er is ook een bug report over https://forum.giants-soft...wtopic.php?f=998&t=153982
echter volgens Giants zou je het bakje naar beneden moeten doen maar dit heeft totaal geen effect
Heb wat tests gedaan op de testmap met de Arion 610-660 (had het 650 model, met ~200PK), met Trellerborg en eentje met Michelin banden (gezien die laatste wat anders zijn qua formaat).
Als 'controle' trekker had ik er een Massey Ferguson 7719 bij (zit rond de zelfde PK's, ~210PK).

Eerst cultiveren, heuveltjes op (beetje flauwe heuvel, geen erg stijle), en geen van de 3 trekkers problemen, gingen gewoon constant 15 km/h (geen wheel spin, had camera even van buitenaanzicht).

Daarna inzaaien met de Väderstad maiszaaier (ding op de hef, met een bakje voorop de trekker). Met dat ding zou je met 15 km/h kunnen inzaaien, echter, vrijwel meteen wheelspin, en zit je qua snelheid vaak tussen de 9 km/h en 12km/h ipv die 15km/h. Heuvel af gaat die wel gewoon 15km/h zonder wheel spin.

Toen de controle trekker (de MF), same story, ook wheelspin, echter minder erg dan bij de Claas.
De MF ging er met 12 tot 15km/h heuvel op, en ook gewoon volle 15 km/h naar beneden.

Dus er is wel wat mis, vooral icm die zaaimachines op de hef, maar het is niet alleen de Claas Arion die er last van heeft (al is het wel wat erger dan de MF bijvoorbeeld).
Front bak (met extra seeds/fertilizer) laten zakken heeft geen enkele invloed, dus wheel spin blijft gewoon.

Eigenlijk had ik nog op een vlak stuk grond moeten proberen maar... dat is er bijna niet :+ (ook zo snel niet aan gedacht tijdens m'n test run).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
@Nemesizz ja dat is ook wat ik zie het is vooral een probleem met hef gedragen machines meerdere trekkers last van wiel slip maar de claas lijkt er meer last van te hebben dan de rest.

(nu speel ik normaal niet op de standaard map en in de map die ik nu speel lijkt het effect nog erger te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:49:
... gister even begonnen op Welker Farm.
[...]
Nu begin je direct met een Big Bud en de grootste Case harvester en een groot veld (vrijwel alle velden zijn gigantisch).
Ik zal eens kijken of we die map op de console ook hebben, ik ben gek op grote velden!
Op Fellsbrun zijn de grootste velden zo'n 5 tot 5,7 ha en zelfs daar ben ik met mijn machines zo klaar.
Het liefst wil ik velden van zo'n 20 ha :9

Gisteren kwam eindelijk de oilseed radish boven de grond dus kon ik mijn laatste velden beplanten met katoen.
Er groeit nu katoen op de velden 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 21 en 22. De harvester heb ikal aangeschaft dus het is wachten tot de boel oogstrijp is. Heel benieuwd hoeveel balen ik per veld eruit ga halen en wat de opbrengst gaat zijn!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
dvdkiwi schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:04:
[...]

Ik zal eens kijken of we die map op de console ook hebben, ik ben gek op grote velden!
Op Fellsbrun zijn de grootste velden zo'n 5 tot 5,7 ha en zelfs daar ben ik met mijn machines zo klaar.
Het liefst wil ik velden van zo'n 20 ha :9

Gisteren kwam eindelijk de oilseed radish boven de grond dus kon ik mijn laatste velden beplanten met katoen.
Er groeit nu katoen op de velden 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 21 en 22. De harvester heb ikal aangeschaft dus het is wachten tot de boel oogstrijp is. Heel benieuwd hoeveel balen ik per veld eruit ga halen en wat de opbrengst gaat zijn!
Ik speel op xbox dus hij is er voor console.
Wel even zorgen dat je de Big Bud mods hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 06:39
Rijden jullie gewoon met gaspedaal voorruit en rem achteruit? Of gebruiken jullie de mod Real Manual transmission?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:50
Bij mijn varkens staat geen tijd bij "voorplantingssnelheid" en "volgende dier over". Weet iemand hoe dat komt?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Artbij schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:20:
Bij mijn varkens staat geen tijd bij "voorplantingssnelheid" en "volgende dier over". Weet iemand hoe dat komt?
Gebruik je seasons en zo ja, heb je mannetjes varkens?
Van wat ik gelezen heb over seasons (zelf xbox dus nog niet beschikbaar) is dat nodig iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
nee, geen seasons
gewoon 19 op de ps4

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net een nieuwe stal neergezet toevallig? Bij mij duurde het ook even voordat de productietijd werd weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-05 10:51
Of de stal zit vol, dan moet je een paar varkens verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
hjvg schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:51:

Heb het ook gezien met een Arion 650 (190pk) voor een Vaderstad maisplanter (150pk nodig). 10-12km/u ipv 15km/u. Met bredere wielen en wielgewichten haalde ie wel stabiel 14-15km/u maar het zou niet nodig moeten zijn met zo'n tractor.
bartus1989 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:45:
Rijden jullie gewoon met gaspedaal voorruit en rem achteruit? Of gebruiken jullie de mod Real Manual transmission?
WASD op keyboard :P
Heb ook wel een G25 stuur en een joystick in huis, maar ben de keyboard assignments zo gewend dat ik geen zin heb om al die extra apparatuur aan te sluiten voor een sessie FS19.
Artbij schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:20:
Het duurt altijd een tijdje voordat dat weergegeven wordt, heb geduld.
@whitedrag152 bij een volle stal komt die tijd er alsnog te staan maar komen er geen nieuwe dieren bij, de biggen die dan geboren zouden worden ben je kwijt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
whitedrag152 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:59:
Of de stal zit vol, dan moet je een paar varkens verkopen.
Dat ik daar niet aan gedacht heb! Bedankt.

Biggen verkocht en nu staat er weer een tijd :).

[ Voor 10% gewijzigd door Artbij op 06-11-2019 13:32 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Was al langer van plan om veld 28 en 29 (volgens mij zijn het die, 2 van die kleine veldjes vlak onder een berg) plat te gooien en en schuren neer te zetten.

Heb in m'n 'main-game' die velden gekocht, gewassen geoogst, ook de graskanten maar silage bales van gemaakt (zoveel mogelijk geld er weer uit halen :P ) en daarna was de bedoeling om het plat te gooien.

Tuurlijk is het veiliger om eerst wat proef runs te doen op de test map, en kijken hoeveel me dat allemaal gaat kosten (zit net op de 1,1 miljoen in m'n maingame).
Probleem is een beetje, behalve dat ik van plan was het plat te gooien en schuren neer te zetten, had ik niet echt uitgedacht hoé ik precies de indeling wil hebben. Dus, lukraak maar de boel plat gegooid, beetje randen smoothen, maar hoe dan ook kan ik het niet helemaal krijgen waarvan je denkt : "Ja, dit is het, zo moet het worden".

Na ongeveer 5 pogingen had ik er wel even genoeg van, kon het niet zo krijgen dat ik er tevreden mee was. Wel waren de kosten iedere keer rond de 800K euro, dus het is te doen binnen m'n budget wat ik beschikbaar heb (al is het nog een pleur geld he, phoe).

Dus toen nog maar even gewoon wat oogsten op m'n maingame, ondertussen hopen dat ik een idee zou krijgen hoe ik dat ga aanpakken met die velden.
Moet een beetje opschieten met oogsten, er staat op de ingame voorspelling regen op komst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Wat zijn jullie ervaringen met weeds?
Had het altijd uit staan omdat het in het begin nogal bugged was, nu maar eens aangezet en een onkruidwieder gekocht. Nu staat er op een veld dat ik een dag eerder gecultiveerd en ingezaaid heb direct een pluk volwassen onkruid wat niet meer gewied kan worden :?

Gaat dit de hele tijd zo of is dit een uitzondering? Als onkruid nog steeds direct van 0 naar volwassen gaat zet ik het snel weer uit, onkruid wieden hoort erbij imho maar als ik de hele tijd herbicide nodig heb is de lol er wel vanaf.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

nou leuk. Je kunt op een beurs dus een speciale header krijgen. Geen probleem hoor. Hoort er beetje bij.
Maar waar de neuk kunnen wij die John Deere Forage Harvester krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Player1S schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:47:
[Twitter]

nou leuk. Je kunt op een beurs dus een speciale header krijgen. Geen probleem hoor. Hoort er beetje bij.
Maar waar de neuk kunnen wij die John Deere Forage Harvester krijgen??
vermoedelijk ook op de beurs volgens mij als ik twitter zo bekijk zijn er nu al 5 of 6 gratis beurs dlc`s aangekondigd.

vind het maar weer een rare gang van zaken bij giants

[ Voor 5% gewijzigd door hjvg op 07-11-2019 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Dus toch die John Deere hakselaar? (zag er ooit een op een beurs op een Kemper stand...foto's zelf niet geweest) Wel lame als ze zoiets 'beursgangers only' maken.

Maarja, dingen als die Claas Dominator als pre-order bonus te doen was ook lame (wel gekocht, mede ook vanwege die Dominator, maar dat soort 'geintjes' vind ik altijd een beetje gemeen).

*EDIT*
M'n broer had net even dat filmpje afgespeeld met die headers.

Die passen wél voor alle hakselaars! (althans, wat je in die korte fragmenten ziet) En ook keuze in 8, 10 en 12 rij, dat is veel mooier en beter dan wat er nu ingame zit.

Veel reacties onder dat bericht is ook een beetje: "How do I get the John Deere forager?!" :P

Sinds dat ze aangaven dat John Deere als merk in FS19 zou komen, zat ik al met smart op zo'n hakselaar te wachten, mag toch echt hopen dat dat ding ook verkrijgbaar komt (net als die Kemper headers) voor niet beursgangers.... oh pretty pleas with sugar on top!

[ Voor 46% gewijzigd door Nemesizz op 07-11-2019 19:58 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonet mijn eerste veldje (#17) katoen geoogst. Het is wel duidelijk dat hier het grote geld zit :D Haalde anderhalve baal katoen van het veld wat bij een prijs van €2500 een €50.000 per baal oplevert. En dan te bedenken dat werkelijk ál mijn velden vol staan met katoen.

Ondertussen liep mijn varkensstal vol (100 stuks) dus een animal transport trailer gehuurd en alle beesten verkocht, evenals de stal.
Het fokken van 100 kippen is ook bijna klaar dus de kippenren kan ook bijna weg.
Als de schapen nou een beetje op willen schieten kunnen die ook weg en kan ik aan koeien beginnen.

Om de boel een beetje te stimuleren zet ik de tijd op x120, veeg af en toe de boel een beetje schoon en geef ze wat te eten. Ondertussen is mijn werker bezig de katoenvelden te oogsten, wat vrij traag gaat als je een 12+ meter brede harvester gewend bent :P

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 08-11-2019 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
Nemesizz schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:05:
Dus toch die John Deere hakselaar? (zag er ooit een op een beurs op een Kemper stand...foto's zelf niet geweest) Wel lame als ze zoiets 'beursgangers only' maken.

Maarja, dingen als die Claas Dominator als pre-order bonus te doen was ook lame (wel gekocht, mede ook vanwege die Dominator, maar dat soort 'geintjes' vind ik altijd een beetje gemeen).

*EDIT*
M'n broer had net even dat filmpje afgespeeld met die headers.

Die passen wél voor alle hakselaars! (althans, wat je in die korte fragmenten ziet) En ook keuze in 8, 10 en 12 rij, dat is veel mooier en beter dan wat er nu ingame zit.

Veel reacties onder dat bericht is ook een beetje: "How do I get the John Deere forager?!" :P

Sinds dat ze aangaven dat John Deere als merk in FS19 zou komen, zat ik al met smart op zo'n hakselaar te wachten, mag toch echt hopen dat dat ding ook verkrijgbaar komt (net als die Kemper headers) voor niet beursgangers.... oh pretty pleas with sugar on top!
op het forum is duidelijk geworden dat de Jhon deere hakselaar met de zelfde code als de kemper bekken geunlockt word.

(over eventuele latere release voor mensen die daar niet zijn word nog niets los gelaten zo ver ik zie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
hjvg schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:39:
[...]

op het forum is duidelijk geworden dat de Jhon deere hakselaar met de zelfde code als de kemper bekken geunlockt word.

(over eventuele latere release voor mensen die daar niet zijn word nog niets los gelaten zo ver ik zie)
Ik had het gezien. Maar ze hebben ook niet echt expliciet gezegd dat het niet zou komen voor niet-beursgangers. Hoop dus echt dat ze het toch gaan releasen (anders sluit je wel heel veel mensen uit, mensen uit andere landen kun je niet verwachten dat die 'even' naar die beurs gaan. Zelfs hier vanuit NL is het niet naast de deur).

Sommigen zeg ook wel, als het gewoon een mod is die je download met een code, en niet zoals een expansion, dat het vanzelf wel een keer online 'lekt'. Of als de codes allemaal hetzelfde zijn :+

Ik weet ook niet of er nog bekenden van mij nog naar die beurs gaan. Ja waarschijnlijk 1, maar die snapt het concept van downloadcodes denk ik niet, en heeft waarschijnlijk geen flauw idee waar ik het over heb als ik hem zou vragen om even wat codes mee te nemen :P (loonwerker hier uit de buurt).

Ik ben zelf een groot liefhebber van zelfrijdende hakselaars, merk maakt niet zoveel uit, hoe meer hoe beter. In de vorige FS had ik ze ook allemaal, en dan gewoon af en toe wisselen, ene keer gebruik je de Krone, andere keer de New Holland, weer een andere keer de Rostelmash (al gebruikte ik die laatste vaak voor mais, omdat een 8 rij maisbek met grote trommels leuker was dan die 12 rijers of de Easycollect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met het oog op de '10 miljoen' trophy kon ik het toch niet laten en heb de economic difficulty naar easy gezet, wat de verkoopprijzen van gewassen met zo'n 50% omhoog brengt. Nu heb ik nog steeds 9 miljoen te gaan dus het is nog steeds flink werken.

Het aantal gefokte kippen tikte ondertussen ook de 100 aan; de kippenren is daarom ook verkocht.
De 30 schapen duurt nog even; heb er nu nog slechts 9 gefokt (verdeeld over twee weiden) en de broedtijd staat op zo' n 50 ingame uur.
Tegen de tijd dat de resterende 21 geboren zijn zal de 10 miljoen trophy wel binnen zijn, waarna ik al dat geld ga gebruiken om zo snel mogelijk 20 koeien te fokken.
Daarna denk ik dat ik wel een beetje klaar met met Felsbrunn, heb nu zo' n 300 uur op die map doorgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
dvdkiwi schreef op zondag 10 november 2019 @ 00:46:

De 30 schapen duurt nog even; heb er nu nog slechts 9 gefokt (verdeeld over twee weiden) en de broedtijd staat op zo' n 50 ingame uur.
weer wat geleerd vandaag blijkbaar broeden schapen >:) :P :P :P :P :P

nadeel is als je de schapen verdeeld (of ander soort rassen hebt) ze alleen vermeerderen met hun eigen ras waar door het langer duurt per nieuw dier er bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, het beste zou zijn om ze gewoon allemaal in één weide te hebben staan.
Of ik koop er gewoon een fiks aantal bij om zo het aantal schapen per weide te verhogen.

Nog nooit schapen uit hun ei zien komen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Voor de liefhebbers die niet naar Agritechnica konden (zoals ik :P ), de mods zijn al 'gelekt' op een mod site.

M'n broer heeft ze al gedownload, zijn de meeste mods die op de beurs te vinden waren (volgens hem mistte alleen 1 sprayer, maar de rest zit er wel in).

Zou op farmingsimulator19mods.com staat (/pack-agritechnica-2019-v-1-0).
Zipfile met de mods erin.

Geen officiële Giants site, dus betreden op eigen risico (heb de map al gescanned, niks aparts gevonden, maar je weet ook niet met dingen in advertenties op de site en dergelijke, vandaar even de waarschuwing).

Ga zo even de boel proberen, zag al dat de hele range van Kemper erin zit, dus van 6rij (yeey!) tot 12 rij maisbekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
@Nemesizz de helft van mijn mods komt van die site en hij was ook al opgenomen in de TS, no worries ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Heb net 'even' (zo weer 1.5 uur) spul getest.

De headers zijn helemaal geweldig, dit had eigenlijk standaard in de game moeten zitten.
Gewoon 6 tot 12 rij Kemper headers, dat je zelf kan kiezen welk formaat (ik vind 8 rij of 10 het leukste werken).
Ze hebben gewoon voor ieder model een header, dus 6 tot 12 voor Claas, 6 tot 12 voor Krone, 6 tot 12 voor John Deere enz, zodat het model ook écht past en goed aansluit op de hakselaar (geen rare gaten/clipping, of aftakassen die niet passen).

De John Deere hakselaar is ook erg mooi, super ding (had eigenlijk ook standaard in de game moeten zitten...maar goed, hij is er). Enige smetje, geen gras pick-up (of ik kijk er glad overheen) en haksel geluid is van de BigX (als je weet hoe John Deere in het echt klinkt, weet je dat het niet klopt). Maar, beter dan klepelmaaier geluid, dus nog steeds een prima machine.
Misschien dat ik (ooit) een poging waag om het geluid te fixen, heb vorig jaar een John Deere 9900 gefilmd, misschien dat daar geluid onder de video weg te slopen is (is vaak erg moeilijk, but hey).

Ben over die 'Kemperpack' (dus headers + John Deere hakselaar) bijna enthousiaster over dan de Claas DLC haha. Eindelijk een 8 rij header (die past!) voor de New Holland hakselaar, of een kleine header voor een lichter model Claas. Super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké, ik had veel eerder aan katoen moeten beginnen...
Net al mijn velden geoogst en daar in totaal 18,25 balen katoen aan overgehouden. Verkocht á ca €4900/1000L, wat me zo'n €1.800.000 opleverde :D

Ondertussen was de "fok 30 schapen" trophy ook binnen dus ook die zijn verkocht.
Daarnaast ook al met wat opruimwerkzaamheden bezig geweest; alles wat ik niét nodig heb voor katoenbouw of koeien is de deur uit. Ziet er beetje leeg uit op de boerderij maar we gaan hier toch binnenkort vertrekken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
Wil nu eigenlijk kijken of ik wat met bieten kan (ja kan wel, maar of ik zelf zo'n rooier kan betalen :P ).
Al wat langer van plan, maar telkens doe je nét weer wat anders (grotere trekker, veld erbij...of 2, en die plat gooien wat 800K kost).

Dingen die ik doe zijn lang niet altijd even winstgevend, maar vind het gewoon leuk om te doen.
Wil nu ook meerdere hakselaars hebben (ze zijn allemaal zo mooi, de Claas en nu ook eindelijk die John Deere). Allemaal weer prijskaartjes van ruim 400K per stuk.

Katoen zal bijvoorbeeld wel winstgevender zijn, maar vond de activiteiten nooit zo spectaculair, oogst machine gaat ook telkens stationair als je klein beetje heuvel afwaarts gaat (tja, helper erop zetten, maar over het algemeen wil ik toch het meeste zelf doen).

Moet eigenlijk wat vaker gewassen verkopen, maar blijf alles maar oppotten voor als er een keer een goede prijs is voor het spul :P (en dan net bezig zijn met wat anders, en de prijzen niet in de gaten houden).

Heb met m'n ingame dagen wel pech; regen, hele nacht regen, halve dag regen, even droog, staat er alwéér regen in de planning... ;(

Kan toeval zijn, maar heb sinds patch 1.5.1 ineens veel vaker regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Nemesizz schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:31:
[...]

Heb met m'n ingame dagen wel pech; regen, hele nacht regen, halve dag regen, even droog, staat er alwéér regen in de planning... ;(

Kan toeval zijn, maar heb sinds patch 1.5.1 ineens veel vaker regen.
Man praat me er niet van.
Jij speelt op Felsbrunn?

Speel met seasons en op Ravenport is het al 1,5 jaar erg droog met amper regen een grondvochtigheid van maar 10-15%. Overal dooie plekken in de gewassen, is het niet direct bij het ontkiemen dan is het wel later in het jaar.

Op Nordfriesische Marsch lijkt het teveel op het weer hier. Het heeft bijna de hele herfst door geregend en áls het een keer een dag droog is drogen de gewassen voor geen meter (bijv 5 graden en bewolkt). Zit nu op de laatste dag en heb een perceel snijmais en een groot veld met sojabonen die ik er nu niet meer af ga krijgen voordat het begint te vriezen. Dat soort late gewassen doen we dus ook niet weer op deze map :X

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Kennen jullie dat gevoel? Dat je zit te spelen en opeens denkt "wat is dit een fucking saai repetief spel zeg!!" om vervolgens toch gewoon door te spelen? :P

• MadMarky
  • Niet online
Zeker, al wissel ik dan vaak wel naar een andere savegame. Andere map, andere omstandigheden en andere klusjes die gedaan moeten worden.

🖥️ | 🚗

• Nemesizz
Enige moment dat ik denk dat het saai is, is wanneer ik al m'n velden weer moet omwoelen :P
Laat dat af en toe ook door een helper doen nu, kan ik alvast weer bezig met bemesten en inzaaien.

Gisteren toch maar vast de stap genomen en een veld met bieten ingezaaid. Eigenlijk om mijzelf (eindelijk eens) te dwingen om een bietenrooier te kopen :P
Had geluk dat Oats en Barley plots best veel waar waren, dus daar wat van verkocht en kan nu toch een rooimachine aanschaffen.

Echter, voordat ik 600K uitgeef, eerst even een testrun op de testmap gedaan met de 3 zelfrijders.
De Panter is wat klein (capaciteit en header), maar klinkt vrij ok, rijdt ok, en op wat kleine clipping fouten na prima ding.
De Holmer (had ik eigenlijk op het oog), is wat groter, is rood (50 PK meer...oh nee, minste PK van de zelfrijders), wel grotere inhoud, maar vooral, de breedste header. Echter, geluid is... nouja, niet geweldig laten we maar zeggen, en het is een model dat duidelijk is overgezet van FS17 naar FS19 (zie je terug in wat textures, maar ook het geluid dat niet echt geweldig is).
Dan de Ropa Tiger, grootste van ze allemaal, maar header is kleiner dan die van de Holmer. Geluid is... ok-ish, maar nadeel vind ik, de camera vanuit de cabine zit veel te dicht op het stuur, je hebt dan niet heel goed zicht (probleem wat sommige hakselaars ook hebben, camera te dicht op het stuur).

Dus rooimachine kiezen is nog niet zo simpel. Toen nog even getest of ik de klepmaaiers kon uitwisselen. Ze passen wel onderling op de machines, maar niet geheel zonder problemen. De Holmer header krijgt bijvoorbeeld clipping in de voorbanden bij de Ropa's, met gevolg dat de machine iets van de grond komt en je snelheid verliest.
De grote Ropa header voor de Tiger trekt scheef (staat schuin voor de machine), en de Ropa headers voor de Holmer...tja, waarom zou je?

Denk dat het dus toch waarschijnlijk wel de Holmer gaat worden, ondanks het geluid (why? because it's red! >:) )

Had overigens geluk met de regen, was grotendeels 's nachts, dus tegen een uur of 9 a 10 in de ochtend was het weer droog.

• Player1S
Als je de Holmer zelf gaat rijden is het geen probleem maar als je er een werker op zet word het drama.

Weet zo niet meer welke stand het was maar je kunt de sturing op verschillende standen zetten. De AI zet hem altijd op een bepaalde stand waardoor de wagen in het midden kan scharnieren. Zodra hij dus aan het eind van het veld is doet ie er letterlijk een half uur over om weer goed in positie te komen.

De Ropa had dit volgens mij minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Gister klein experimentje gedaan.

Heb de Kemper 390 Plus geleast. De 9m forage harvester header en die aan mijn Rostselmash 1403 gekoppeld.

Die Forage harvester is een mod en de enige waar je vrijwel elke trailer aan kunt koppelen. Komt met een 6m header.

En surprise surprise, het werkt perfect. Nou 99,9% perfect. Eind van het veld slaat ie soms paar stengels over :)

Gaat het hakselen weer een stukje sneller zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Allemaal heel leuk die John Deere 9000i hakselaar uit het Kemper-pack, maar mij valt ie toch wat tegen. Waarom zit er bijvoorbeeld geen gras pickup bij :?

Heb zelf de 8000i hakselaar als mod gedownload en die heeft keuze uit een 4m en 5m brede gras pickup, dus breder dan de 3m van de concurrenten. Erg handig als je een breed zwad hebt waar je anders steeds net een randje mist.
De pickup van de 8000i past trouwens niet op de 9000i, mismatch in hoogte :/

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Hakselaars zijn toch een beetje een ondergeschoven kindje in deze FS volgens mij.

Weinig moeite gedaan voor het juiste geluid (grotendeels zelf kunnen fixen, maar klepelmaaier of gewoon domweg niet de juiste sounds gebruiken), headers die onderling niet passen (nu met de Kemperpack deels opgelost, op de gras pickups na...die zijn er niet), en bepaalde hakselaars hebben inderdaad geen eens een gras pickup, en zijn onderling ook niet (goed) compatible. Oh ja...fatsoenlijke trailers aansluiten kan ook bijna niet (op de Rostelmash 1403 na).

Heb al geprobeerd om een deel van de code van de Rostelmash te gebruiken bij andere harvesters, voor het aansluiten van trailers, maar werkte helaas niet.
Overigens wel raar, want... hoe alles werkt in de game hangt puur af van wat er in de XML van de machines staat, dus in theory als je bepaalde copy/paste zou het moeten werken... maar niet dus.

De standaard harvesters (en helaas ook de Claas en John Deere), hebben alleen trailer attacher : trailer.
De Rostelmash (de mod, waar je alle wagen op kan aansluiten) heeft naast trailer, ook attacher: trailer_low.
Dus had die regel code ge-copy/paste naar een andere hakselaar om te testen, maar werkte helaas niet.

In voorgaande FS (volgens mij... 13 en 15) had je een mod, kon je een hitch aan je hakselaar aankoppelen zodat die ook alle trailers kon trekken. Toen had je alleen de BigX hakselaar nog (was hakselen nog een nieuwe feature :+ ). Helaas is die hitch (nog) niet uitgekomen voor FS19.

M'n broer hoopt dat ik zo'n ding kan maken, maar ik kan nog geen thee kopje maken in Blender, laat staan zoiets scripten :P

Als die John Deere 8000 dezelfde is als FS17 mankeert er nogal wat aan qua scaling. En die 4 en 5m headers zie je in NL eigenlijk niet (ik heb ze nooit gezien, weet wel dat ze populair zijn in Frankrijk en Italië), headers hier zijn (wat ik hier althans zie) altijd 3m.

Maar goed, mismatch in hoogte... zelfde als je de gras pickup van de BigX 1100 wil gebruiken op de 580 (mod). In werkelijkheid gebruiken ze dezelfde header, maar in de game past die totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Gisteren zijn m'n broer en ik wat aan het klooien geweest in een poging een fatsoenlijke silagetrailer achter een hakselaar te krijgen.

Ipv moeilijk doen (zelf ding maken...wat ik niet kan, en scripten...wat ook niet echt mijn ding is), maar voor de simpele manier gegaan en een bestaande mod aanpassen.

De hakselaar zelf aanpassen werkte niet, bovendien, als het zou werken heb je er niks aan bij de Claas Jaguars (daar kun je geen XML aanpassen, vanwege dat het betaalde DLC is en die voertuigen niet in een zipfile in de modmap staan).

Dus eerst zo'n gewicht die achterop de Krone gaat aangepast. En ja hoor, het werkt! Alleen het blok is zelf wat lelijk en niet alle trailers passen helemaal goed (banden soms van de grond, lastig met sturen enz).

Toen had ik zoiets van "Waarom niet een trailer aanpassen?, bijvoorbeeld een Augerwagon, had ik in FS17 ook".
Dus een mod augerwagon gedownload, XML aangepast, en jawel, past ook. Was alleen een model met 2 assen (4 banden) en had dus ook wat problemen met banden die van de grond kwamen en dat kwam de bestuurbaarheid niet ten goede.

"Waarom passen we niet een trekker gewicht aan?" Nou, frontgewicht van een trekker aangepast, zodat die achterop een hakselaar kan, en de zogeheten 'trailerlow' trigger had, en voila, werkt.
Mooie ervan is, je kan het blok vaak zelf een kleur geven, is niet lomp groot of iets dergelijks, in werkelijkheid worden gewichten achterop een hakselaar ook gebruikt (al is het dan vaak verspreid over de hele achterkant ipv 1 blok...but hey).

We hadden nu alleen een lelijk blok, eens kijken of we een wat mooier gewicht kunnen vinden.
Testruns gedaan met de John Deere hakselaar, moet dus nog uittesten of het bij de anderen ook zo goed werkt, maar op deze manier is er tenminste een optie om fatsoenlijke silagetrailers achter een hakselaar te doen (zonder zelf een haak of iets dergelijks te moeten maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Waarom hang je niet twee Metaltech DB20 Premium trailers (mod) achter de grote Krone met verlengde pijp? Met 2x 44.000L kom je wel een eindje rond.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Ja ik kan ook wel de suikerriet wagen erachter doen (iets van 60K liter), maar vind die dingen niet zo mooi, en achteruit rijden met die wagens ligt mij ook niet :P

Gewone trailers geen probleem, maar die die dingen die dubbel knikken (sorry weet even niet de juiste benoeming ervoor, maar dan draait ie bij de aansluiting en bij de voorste wielen) kan ik niet goed achteruit rijden.

En met dingen als kanten losmaaien (wat ik op de manier doe zoals in het echt, dus met steken) is dat gewoon erg lastig. Of krappe veldjes waar je ook weer achteruit moet heb ik liever gewone trailers.

Bovendien, in het echt hangen ze ook zo een silagewagen achter een hakselaar, dus waarom het in de game ineens niet kan...tja (Giants logic denk ik, net zoals je stro niet mag hakselen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Zoiets noem je een schamelwagen ;)
Ik rij er ook amper mee achteruit, maar vooruit rijdt het prima omdat ze altijd in je spoor blijven volgen. Helpers hebben er ook geen problemen mee. Daarbij is het lossen ook eenvoudig omdat ze drie kanten op kunnen kiepen.

Wat die trekhaak betreft: Giants heeft in hun engine een aantal vaste trekhaaktypes. Met een trekhaak van een bepaald type kun je de bijbehorende aanhangers koppelen. Bij hakselaars is dat helaas geen ondertrekhaak die je nodig hebt voor zware trailers maar enkel een hogere. Om dat te omzeilen zou je inderdaad een conversie kunnen maken zoals jullie nu doen, maar dan heb je alsnog dat de gewichtsoverdracht naar het trekkend voertuig nog wel eens raar kan lopen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:26
De grap met schamelwagens is dat ik er in het echt wel redelijk goed mee achteruit kan rijden, maar in Farming Simulator vind ik het bijna niet te doen. Maar ik speel dan ook gewoon op toetsenbord en muis, welicht gaat het met een stuurtje beter.

Niet dat ik er in het echt zo vaak mee rij overigens, maar de paar keer per jaar dat ik bij mijn ouders op de trekker klim gaat het altijd prima. Heb zelfs ooit eens een schamelwagen achter mijn auto gehad en ook dat ging nog redelijk goed :P

Heb alweer een hele tijd geen FS19 meer gespeeld. Binnenkort weer eens gaan doen, op de 2 maps welke zijn voorgeinstalleerd heb ik beide een goedlopende boerderij opgebouwd, de volgende keer eens een gedownloade map proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
Schamelwagens dus, tja, enige die zo'n ding hier had (m'n oom) was zo'n platte wagen voor balen (noemen we hier dan plat'n waang :P ) trailers voor graan en dergelijke zie je die hier niet dus vandaar dat ik zo ook niet de juiste benaming voor zo'n ding had.

In Duitsland (vlak over de grens) zie je ze overigens wel veel, voor bij aardappels en graan. Vind het wel knap hoe ze met die dingen achteruit kunnen rijden, ik doe ze het niet na.

Heb ook wel eens op de trekker van m'n oom gereden, maar alleen met een gewone wagen (oude mest strooier, strooier gedeelte eraf gesloopt zodat het een gewone wagen was). Met de platte wagen (schamelwagen dus) nooit aan gewaagt.
M'n oom zelf kon ook achteruit rijden met beide wagens erachter.

Zie het ook wel eens bij vrachtwagens, petje af voor hun rijkunsten.

Overigens, is zo'n ding (wagens in het algemeen) makkelijker te besturen met een controller of stuurwiel, toetsenbord kreeg ik het nooit netjes voor elkaar (praat je alweer over... FS2011 en 2009, vanaf 2013 met stuurwiel gespeeld en zou niet meer zonder kunnen).

*EDIT*
Gisteren testruns gedaan met het gemodificeerde gewicht op verschillende hakselaars en ; het is acceptabel. Niet 100% perfect, maar goed genoeg dat ik ermee kan leven :P (ben altijd erg kritisch).
Stukje gras gehakseld (heuvel op, scherpe draaien enz) en dat ging vrij goed, echt hele haakse bochten niet altijd. Stukje mais (kanten losmaaien) ging ook goed, ook heuvel op.

Enige machine die problemen had was de New Holland FR. Ding staat wat 'hoog op de pootjes' en de manier hoe de achteras van de hakselaar werkt, zorgt dat die wil kantelen als je scherp draait.

De Claas, Krone, en John Deere werken in elk geval accepttabel genoeg.

Daarna gewoon voor de fun wat verder mais hakselen (met FollowMe), kon ik mooi wat dingen uitproberen hoe ik die follower goed de bocht om krijg en dat soort dingen. Followers werken heel simpel, en kunnen niet achteruit rijden, dus 'fop' je ze door eerst zelf de bocht om te gaan, gaan hun mee, dan ga je gauw achteruit en ze de hakselaar weer recht voor een rij en kun je weer door.
Als je meteen draait en de mais weer in steekt dan blijven ze eerst een tijd buiten bereik (beetje lastig uit te leggen, maar followers hebben moeite om mee te draaien in bochten en in bereik van de hakselaar blijven :P ).

Ook verschillende wagens geprobeerd (met de follower), maar beste ben je toch af met de gewone formaat silagewagens (44 tot 50 K liter). Had ook de suikerriet trailer, werkt eerst wel mooi, maar naarmate die vol raakt hadden de followers te veel moeite om bij te blijven, vooral heuvel op (en dat met een 500+ PK Xerion). Dan blijven ze heel lang buiten bereik van de hakselaar. Met de Siwa en Cargos wagens ging het prima.

Heb ook wel door dat je velden beter onbemest, of misschien 1 stage bemest kan doen. Je hebt dan wel (veel) minder opbrengst, maar kun je een beetje fatsoenlijk door hakselen en is je wagen niet steeds na een half rondje vol :P (ik vind de bezigheid hakselen leuker dan het belang van de opbrengst :+ ).

[ Voor 48% gewijzigd door Nemesizz op 21-11-2019 11:12 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 06:39
Met 115pk en dubbel lucht trekt de Deutz deze zaaier met net 7 kmh door de grond heen :)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hyPvjnb/d.jpg

Wat een heerlijk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
https://www.farming-simul...od_id=144936&title=fs2019

volgens mij is die map gebaseerd op Nederland :)
die gaan we dus zeker spelen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Player1S schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:18:
https://www.farming-simul...od_id=144936&title=fs2019

volgens mij is die map gebaseerd op Nederland :)
die gaan we dus zeker spelen hier
Dat viel me ook al op en heb hem ook meteen gedownload. Kan er alleen 0.0 extra info over vinden. Als je maanden(?) aan zo'n map gewerkt hebt knal je hem toch niet zonder iets te melden het internet op?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

MadMarky schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 23:29:
[...]

Dat viel me ook al op en heb hem ook meteen gedownload. Kan er alleen 0.0 extra info over vinden. Als je maanden(?) aan zo'n map gewerkt hebt knal je hem toch niet zonder iets te melden het internet op?
Daggerwin heeft in ieder geval een review gemaakt: YouTube: IT'S BACK! Green River 2019 - First Look

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-05 16:03
MadMarky schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 23:29:
[...]

Is een remake van de FS2017 map, is inderdaad gebaseerd op Nederland, behoorlijk valk, hier en daar een viaduct. Ik vind dit zelf een enorm leuke map om op te spelen, maar met de grote machines zijn de bruggen zo af en toe echt heel vervelend (vluchtheuveltjes neem ik dan ook geregeld mee). Een aardappel of bietenrooier, en in het huidige een katoenplukker, die passen eigenlijk niet lekker op deze map qua wegennet. Een grote hakselaar wordt zo af en toe (als je verkeer aan laat staan) ook een noodstop maken.

Kleine tip: het verkeer remt NIET en nergens en rijdt op hoge snelheid door. Dus ook niet als er haaientanden op de weg staan o.i.d. Gisteren lag bij mij een kleine JD op zijn zijkant.... haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Heyman schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:43:
[...]

Kleine tip: het verkeer remt NIET en nergens en rijdt op hoge snelheid door. Dus ook niet als er haaientanden op de weg staan o.i.d. Gisteren lag bij mij een kleine JD op zijn zijkant.... haha
Dus je zit niet met je tractor vast achter auto's die niet harder gaan dan 30km/u zoals op de standaardmaps? Dat is ook wat waard :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-05 16:03
MadMarky schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:19:
[...]

Dus je zit niet met je tractor vast achter auto's die niet harder gaan dan 30km/u zoals op de standaardmaps? Dat is ook wat waard :P
Dat helaas meestal nog wel, maar meer bij kruispunten en zijstraten stoppen ze niet... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FS19 is nu 20 euro op Steam. Dat scheelt maar iets met de grijze import, dus op zich wel de moeite waard. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Had nog even wat dingen getest op m'n testmap (vooral terrein aanpassen),en had toen nog even zoiets van "hmmm, de John Deere hakselaar heeft geen grasheader en geen GPS (gehele plant silage, soort cyclomaaier voor aan de hakslaar, de Xdisc) header, welke zouden passen?"

Gezien de vorm en aansluiting, leek mij de Krone variant het beste, dus die getest en werkt prima.
Qua kleur kan het ook nog redelijk. Geen gekke dingen zoals banden die van de grond gedrukt worden of iets dergelijks, kon er gewoon gras mee hakselen.

Dus, mocht je in de toekomst de John Deere hakselaar willen, en ook gras hakselen, het kan dus prima met de Krone headers.

De Agratechnica mods komen nu langzaam maar zeker ook op de officiële modhub, dus als je niet naar de beurs bent geweest (of van iemand codes hebt ontvangen), en geen zin had om op onofficiële sites te kijken, dan heb je geluk.

Weet eigenlijk niet of het ook voor de console versie komt, bij de Kemperpack (code) stond bij dat het PC only is, maar had misschien ook te maken met de manier van downloaden (buiten de modhub om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 11:05
Heb eens een klein vraagje ... Na lang denken het spel maar eens aangeschaft voor de ps4. op zich leuk spel maar het constant dezelfde acties moeten doen gaat snel vervelen. Weet iemand of er een sooirt automation mods bestaan op de PS4 ?

Ik las over courseplay maar dat is voor zoverre ik weet enkel PC en niet zo stabiel ?

Voor mij mag het iets "manager" zijn ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Sja, helpers inhuren wordt het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Voor bepaalde simpele taken (die toch vaak een beetje saai zijn) huur ik ook een helper in. Simpele dingen bedoel ik dan cultiveren/ploegen en weer inzaaien.

Zet ik de werker aan het cultiveren, kan ik bezig met de leukere dingen (oogsten! :P ).

----

Gisteren dan toch eindelijk een Claas Jaguar gekocht, de 940 met een 8 rij Kemper (beetje het meest voorkomende model hier in de buurt, dus die wil ik dan ook hebben).
Ook een Claas Axion 920 erbij, want zat nu al eens dat ik m'n trekkers overal vandaan moest halen om met de silagewagens te karren (terwijl ik de Fendt 1050 dan juist nodig heb om grote graan trailers / bieten te vervoeren). Dus mooi opgelost nu met een trekker erbij.
Rond de 300 PK kunnen ze ook nog redelijk van hun plek komen met een Schuitemaker Siwa 720 die vol is (te weinig PK's is een issue als je naast de hakselaar rijdt, de wagen bijna vol is, dan willen trekkers niet zo makkelijk meer een heuvel op, komen buiten bereik van de hakselaar en gaat er mais/gras verloren).

Bovendien vind ik die Axion's wel mooie trekkers dus, kwam wel goed uit.
Zat eerst te denken aan de Axion 800 serie (modellen die wat gangbaarder zijn hier in de buurt), maar dan zat je onder de 300PK.
Heb nu dus 3 trekkers voor silagewagens die rond de 300PK zitten (John Deere 6R, New Holland T7 en nu de Axion 920 erbij).

En nu mooi hakselen met m'n nieuwe aanwinst, en dan sparen voor de John Deere hakselaar erbij! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
@FightingFalcon naast helpers inhuren komt de lol ook uit diversificatie van taken en machines. Iedere keer hetzelfde gewas inzaaien en oogsten is saai, dus doe eens iets anders (bijv bieten of mais) en denk eens aan veehouderij. Bij het voeren van koeien en varkens komt ook best wat planning kijken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingFalcon
MadMarky schreef op zondag 8 december 2019 @ 18:27:
@FightingFalcon naast helpers inhuren komt de lol ook uit diversificatie van taken en machines. Iedere keer hetzelfde gewas inzaaien en oogsten is saai, dus doe eens iets anders (bijv bieten of mais) en denk eens aan veehouderij. Bij het voeren van koeien en varkens komt ook best wat planning kijken.
Thx voor de tip ! Gisteren een ganse dag aan het spelen geweest en vooral CoursePlay aan wat testen onderworpen :-) Buiten dat de helpers zich zeer regelmatig vastrijden in de bomen of op ramkoers geraken met de harvesters doet dit echt wat ik wel wil. Moet nog wat experimenteren met Headlands....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

FightingFalcon schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:11:
[...]

Thx voor de tip ! Gisteren een ganse dag aan het spelen geweest en vooral CoursePlay aan wat testen onderworpen :-) Buiten dat de helpers zich zeer regelmatig vastrijden in de bomen of op ramkoers geraken met de harvesters doet dit echt wat ik wel wil. Moet nog wat experimenteren met Headlands....
Courseplay op PS4? Dat lijkt mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
Anoniem: 93986 schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:19:
[...]

Courseplay op PS4? Dat lijkt mij niet.
Wat ik ff vergeten te vermelden was ... is op PC :-)

Dit weekend het spel gekocht voor PC net omdat ik daar de courseplay optie had ... 34€ voor de platinum versie was nu het grote geld niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FightingFalcon schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:28:
[...]

Dit weekend het spel gekocht voor PC net omdat ik daar de courseplay optie had ... 34€ voor de platinum versie was nu het grote geld niet ...
Ah vandaar.

Dan is het met Courseplay aan te raden om eerst een keer of 2 de headlands te doen. Op die manier voorkom je dat ze vastraken aan obstakels aan de randen van een veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
FightingFalcon schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:28:
[...]

Als je op PC speelt is het ook zeker een aanrader om Seasons aan te zetten

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Volgende week seasons voor consoles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na 300+ uur op Felsbrunn ben ik er wel een beetje klaar mee ;)

Om de boel (lees: de resterende 2 trophies) wat sneller af te ronden besloten om een drietal "government subsided" borden op de farm te plaatsen, elk goed voor €150.000 per ingame uur. Game speed even naar x120 gezet om die €10.000.000 op de bankrekening te krijgen en de eerste van die twee trophy af te kunnen vinken.

Daarna resteerde enkel nog het fokken van 20 koeien, dat ging op deze manier vrij snel:
-Grote koeienstal gekocht en 175 koeien gekocht.
-Watertank ernaast geplaatst en een 32.000L watertrailer gekocht om de waterbak snel te vullen.
-Met de bale trailer een paar keer op en neer naar de shop gereden en ongeveer 10x 16 hay bales in het voedergebied geleegd.
-Elke dag een paar keer het voedergebied schoongemaakt.

De productiviteit schommelde op deze manier zo tussen de 65 a 70%, met elke 9:30u een nieuwe koe.
Met de tijd op x120 waren alle 20 koeien binnen 2uur (échte tijd) geproduceerd.

[ Voor 45% gewijzigd door Superkiwi op 14-12-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Ik ben nu wat meer / vaker bezig met terrein aanpassen. Niet m'n favoriete bezigheid (blijft erg lastig om terrein goed te krijgen), maar wil beetje van al die zinloze steile heuvels af.

Het grootste probleem met de tool is, dan lijkt dat je boel mooi vlak hebt, en dan zitter er nog steeds allemaal van die hoogte verschillen in. Wat wel raar is, gezien ik terrein meestal level en randen smooth.

Gisteren veld 33 gekocht, leuk hoekje voor mais, maar ook weer zo'n groot hoogte verschil. Eerst test-run gedaan in de test map, boel plat gegooid (kijken of dat wil, en hoe dat gaat en hoeveel het kost). Dat ging wel, dus toen in m'n main-game veld gekocht, maar besloten om het iets minder drastisch aan te pakken.

Ongeveer het midden van het veld gepakt en vanaf daar de hogere delen level gemaakt. Ipv laagste gedeelte en alles plat. Boel omgeploegd, dan kom je nog weer vervelende hobbels tegen, dus nog meer levelen en smoothen tot het acceptabel was.

Dus al met al wel meer dan een uur bezig geweest om de boel een beetje fatsoenlijk te krijgen. Geweldig is het niet, maar "It will do" :P Daarna dus alles ploegen, en nu nog lime erop en inzaaien die boel.

Wel jammer aan velden zoals 33 is, dat je ook een heel stuk grond erbij koopt waar je helemaal niks mee kan. Staat een boom met een zitbankje, boom kun je weghalen maar bankje niet, dan staan er nog allemaal palen van de trein, lataarnpalen, zinloos schuurtje, en een groen strook (dat alles behalve vlak is) waar je ook niks mee kan omdat je de grond niet plat kan gooien (vanwege schuurtje, bankje, paaltjes).

Al met al heeft me dat kleine stukje landscaping toch weer zo'n 250K of meer gekost.
Zit nu wel regelmatig boven een miljoen, maar terrein aanpassen zit je daar ook zo weer onder.

Wil nog wat meer grote velden hebben om m'n silo's te kunnen vullen. Alles opslaan tot de prijs een keer goed is, nu had ik dus dat sojabonen én mais veel waard was, dus veel van verkocht. Soja moet je behoorlijk grote velden hebben om een beetje opbrengst van te krijgen, en tot nu toe heb ik alleen veld 10 dat echt groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Weet iemand of je gras dat groeit ook uit kunt zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@038Robijno Nope, tenzij je op de pc speelt. Dan kan je in de xml de tijd die nodig is om gewassen te laten groeien aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Anoniem: 93986 schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:47:
@038Robijno Nope, tenzij je op de pc speelt. Dan kan je in de xml de tijd die nodig is om gewassen te laten groeien aanpassen.
Speel op de Google Stadia.. je kan veel aanpassen wat met gewassen te maken heeft.

Raar dat er niks over grassen instaat dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Gister even mijn teen gedipt in Seasons. Brengt toch al gelijk hele andere dimensie met zich mee. De pace is echt totaal anders.

Begonnen op Dreisternhof op Farm-manager. Dus smak geld maar verder niks.
Boerderij gekocht, 1 veld gekocht. 2x Fendt 515 tuned met 195 pk. Dankzij de optie om weathered paint te kiezen kosten ze "maar" 46.000. Harvester, subsoiler, zaaimachine, trailer en wat randzaken als vulstations en opslag en een koeienstal.

Meteen 2 dagen kwijt omdat de grond te koud was om te zaaien. Maar goed, het zit er nu in dus nu wachten tot het eraf kan. Wat dus 2 seizoenen verder is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Player1S schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:27:
Gister even mijn teen gedipt in Seasons. Brengt toch al gelijk hele andere dimensie met zich mee. De pace is echt totaal anders.

Begonnen op Dreisternhof op Farm-manager. Dus smak geld maar verder niks.
Boerderij gekocht, 1 veld gekocht. 2x Fendt 515 tuned met 195 pk. Dankzij de optie om weathered paint te kiezen kosten ze "maar" 46.000. Harvester, subsoiler, zaaimachine, trailer en wat randzaken als vulstations en opslag en een koeienstal.

Meteen 2 dagen kwijt omdat de grond te koud was om te zaaien. Maar goed, het zit er nu in dus nu wachten tot het eraf kan. Wat dus 2 seizoenen verder is :+
Ja de 120x snelheid optie kan best handig zijn :+
Ikzelf heb er altijd nog vee bij, houdt je bezig terwijl je op de gewassen aan het wachten bent. En alle opties aan wat betreft ploegen en bemesten.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
MadMarky schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:03:
[...]

Ja de 120x snelheid optie kan best handig zijn :+
Ikzelf heb er altijd nog vee bij, houdt je bezig terwijl je op de gewassen aan het wachten bent. En alle opties aan wat betreft ploegen en bemesten.
Ik ben echt net begonnen dus heb nog niks aan gewassen en dus ook niks om eventuele koeien te voeren :)
Dat komt later pas.
Heb nu mijn veld ingezaaid met "vermehrungsgrass" dus straks zaad om te verkopen en gras om tot hooi te maken of in te kuilen voor silage voor de koeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

038Robijno schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:45:
[...]

Speel op de Google Stadia.. je kan veel aanpassen wat met gewassen te maken heeft.

Raar dat er niks over grassen instaat dan.
Gras is ook een gewas net als de rest. Ik zie het probleem dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-09-2023
Hey, ik ben nieuw hier dus laat ik me even voorstellen. Ik ben wss de oudste speler hier met mijn 47, de Sint heeft dit jaar FS19 voor op de PS4 gebracht voor de kinderen * kuch * 8)

Vroeger speelde ik ETS2 op de pc maar mijn standaard pc'tje kon het precies niet meer aan, besturing werd lastig, cruise-control kreeg ik niet meer ingeschakeld en op een gegeven de handdoek in de ring gegooid, plezier was eraf maar op zich vond ik dat spel wel leuk omdat ik zelf vrachtwagenchauffeur ben geweest maar door een fysieke beperking dit niet meer kan doen, enfin tijd voor iets anders, PS4 op een grote nieuwe tv is veel leuker dan een oud 15 inch schermke :)

Tijd voor FS19 dus, ik ben helemaal geen echte speler, alles is bij mij basic en dat zal ook zo blijven, gewoon omdat ik de meeste dingen niet begrijp, mods, cheats, patch, snap het niet en opzoeking gaat ook moeilijk omdat mijn Engels miserabel is, ik heb heel dit topic gelezen omdat geen onnodige vragen te stellen en ik lees dingen zoals BGA en toestanden, ik zou niet weten waar het over gaat....

Paar weken geleden het spel geïnstalleerd, tja waar moet ik beginnen, eerst begonnen als nieuwe speler zonder budget maar wist niks wat of hoe, daarom Ravenport aangeklikt en Farm Manager, allemaal op goed geluk en stilaan kon ik een boerderijtje kopen, tractor Fiat, ploegje en we waren vertrokken....

Zoals gezegd, het gaat allemaal heel rustig aan, help menu links boven staat constant aan, de meeste dingen wijzen zich wel uit of je moet even goed nadenken, als ik de foto's van MadMarky zie kan ik alleen maar jaloers zijn, zo ver geraak ik nooit en dat is misschien mijn bedoeling ook wel niet.

Ik heb me hier aangemeld om enkele vragen te stellen, ik hoop dat jullie op een gemakkelijke manier in Nederlandstalige tekst me verder kunnen en of willen helpen.

Sommige vragen heb ik terug gevonden in dit topic:
- hoe krijg ik die rommel (hek en oude auto) weg -> gaat blijkbaar niet
- hoe krijg ik dat onkruid weg op mijn erf -> via landscape blijkbaar maar wat een geknoei en resultaat is soms nog erger dan van te voren, ik heb dat nu gewoon zogezegd als land gecreëerd, omgeploegd, vlak gemaakt en niks op gezaaid, onkruid bijna weg dus :)
- heb in het begin een schuurtje en boerderij geplaatst, achteraf gezien had ik de boerderij liever tegen de twee bomen aan de waterval gezet ipv vlak naast veld 19, mijn vraag was of ik deze gebouwen kon verplaatsen maar blijkbaar niet ....

de onbeantwoorde vragen zijn:
- kan ik ergens ondanks ik al meerdere voertuigen heb en een budget van 500.000 alles resetten en opnieuw beginnen, liefst in een map zonder die rommel in het midden van mijn erf, ik stoor me daar enorm aan
- heb toen mijn zoontje erbij zat een varkensstal gekocht, is toch veel werk aan, ik kan deze niet verkopen omdat deze in gebruik is en als ik ze wel wil houden, reinheid staat op nul, wat moet ik doen ?

bij volgende vragen zal de tekst veel minder zijn en zal ik meteen de vraag stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Ik merk gisteren ineens dat mijn tabblad met dieren weg is in het menu, meer mensen met ditzelfde probleem? Had alleen Seasons een update gegeven naar de laatste versie. Client update is er niet geweest dacht ik, zit op 1.5.1.0

@boer balder Welkom!
Wat betreft je gebouwen: Je kunt alles verkopen (inclusief de varkensstal) via het Garage menu in de shop. Je kunt ook zonder gebouwen beginnen als je een hogere moeilijkheidsgraad kiest, maar hierbij heb je ook minder startkapitaal. Je kunt er ook voor kiezen om op Fellsbrun te gaan spelen ipv Ravenport, deze map is veel opgeruimder ;)
Varkens hebben veel verschillende soorten voer nodig. Dit is te omzeilen door bigbags met kant-en-klaar varkensvoer te kopen in de winkel, al is dit wel prijzig.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boer balder
[b]@boer balder Welkom!
Wat betreft je gebouwen: Je kunt alles verkopen (inclusief de varkensstal) via het Garage menu in de shop. Je kunt ook zonder gebouwen beginnen als je een hogere moeilijkheidsgraad kiest, maar hierbij heb je ook minder startkapitaal. Je kunt er ook voor kiezen om op Fellsbrun te gaan spelen ipv Ravenport, deze map is veel opgeruimder ;)
Varkens hebben veel verschillende soorten voer nodig. Dit is te omzeilen door bigbags met kant-en-klaar varkensvoer te kopen in de winkel, al is dit wel prijzig.
Dank u,,

Daarjuist even geprobeerd nieuwe game te starten, nu als nieuwe boer onder de map Fellsbrun, wat een verademing, boerderij naar mijn zin, drie tractors ( 2 x Fendt 511 en Fiat), oogstmachine, diverse machine's, vlakker, mooier, minder onkruid, beton rond mijn boerderij dus nu volop aan het werk, snap nu alleen de meerwaarde van Ravensport niet meer en nog een puntje, beton rond mijn boerderij ziet na een half uur spelen al vuil en vol zand, tipje om dit dit elke dag proper te vegen ?

[ Voor 46% gewijzigd door boer balder op 28-12-2019 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Dat zand op het beton verdwijnt vanzelf na een tijdje (net als rijsporen). Op de PC kun je instellen hoe lang die blijven staan, op console weet ik het niet.

Maar is niet is dat je zelf schoon kan spuiten met een hogedruk reiniger of iets dergelijks.

Zand op de machines wel, is ook in te stellen (weet niet hoe of waar bij de console versie);
snel vuil, langzaam vuil, of helemaal uit. Ik had het zelf op langzaam vuil gezet, omdat met snel vuil soms 1 rondje in een gras veld je hele machine al onder de modder zat... :P

Voertuigen en apparaten zoals cultivators en zaaimachines kun je dan schoon spuiten met een hogedruk reiniger (moet je eerst kopen, kost iets van 4500 euro en plaats je dan ergens op de boerderij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boer balder schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 16:46:
[...]

Dank u,,

Daarjuist even geprobeerd nieuwe game te starten, nu als nieuwe boer onder de map Fellsbrun, wat een verademing, boerderij naar mijn zin, drie tractors ( 2 x Fendt 511 en Fiat), oogstmachine, diverse machine's, vlakker, mooier, minder onkruid, beton rond mijn boerderij dus nu volop aan het werk, snap nu alleen de meerwaarde van Ravensport niet meer en nog een puntje, beton rond mijn boerderij ziet na een half uur spelen al vuil en vol zand, tipje om dit dit elke dag proper te vegen ?
Je kan gewoon op Ravenport elders een boerderij bouwen. Je hoeft niet op de vooraf aangewezen plek te blijven natuurlijk. Boven bij de BGA bijvoorbeeld kan je prima een stuk land kopen en je gang gaan. Of bij de velden helemaal in de kop van de map.

Kijk eens op youtube voor wat inspiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1314804

Ik heb net een balenpers met balenwikkelaar gekocht om kuilvoer te maken van hooi .hij raapt het hooi op maakt er een baal van maar wikkelt het niet in. Ik kan deze ook niet appart inschakelen. Of kan je van hooi geen kuilvoer maken misschien.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000

Vos

AFCA

Anoniem: 1314804 schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:17:
Ik heb net een balenpers met balenwikkelaar gekocht om kuilvoer te maken van hooi .hij raapt het hooi op maakt er een baal van maar wikkelt het niet in. Ik kan deze ook niet appart inschakelen. Of kan je van hooi geen kuilvoer maken misschien.?
Het laatste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Anoniem: 1314804 schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:17:
Je kan alleen gras balen wikkelen voor silage. Hooi en stro mogen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Nemesizz schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:55:
Dat zand op het beton verdwijnt vanzelf na een tijdje (net als rijsporen). Op de PC kun je instellen hoe lang die blijven staan, op console weet ik het niet.

Maar is niet is dat je zelf schoon kan spuiten met een hogedruk reiniger of iets dergelijks.

Zand op de machines wel, is ook in te stellen (weet niet hoe of waar bij de console versie);
snel vuil, langzaam vuil, of helemaal uit. Ik had het zelf op langzaam vuil gezet, omdat met snel vuil soms 1 rondje in een gras veld je hele machine al onder de modder zat... :P

Voertuigen en apparaten zoals cultivators en zaaimachines kun je dan schoon spuiten met een hogedruk reiniger (moet je eerst kopen, kost iets van 4500 euro en plaats je dan ergens op de boerderij).
Heb alles uit gezet, onkruid, vuil, gewasbestrijding, voorlopig hoef ik niet meer terug naar Ravensport, je bent zo in de winkel bij Felsbrunn, heb de indruk meer weiden of toch dichter rondom de boerderij , die wil ik op termijn aankopen, schapenstal, las ergens om de wol weg te brengen maar heb geen platte aanhanger gevonden voor achter een tractor, ik weet niet hoeveel wol ervan af komt maar past misschien op de vlakke aanhanger achter de witte pick-up , moet ik eerst even die aanhanger terug vinden, ik heb hem ergens zien staan ...., ik ben hier te oud voor |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

@boer balder Onder Katoen aanhangers... ;)

@MadMarky En dat is ook waar!

[ Voor 28% gewijzigd door NaN op 30-12-2019 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
boer balder schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:18:
[...]

Heb alles uit gezet, onkruid, vuil, gewasbestrijding, voorlopig hoef ik niet meer terug naar Ravensport, je bent zo in de winkel bij Felsbrunn, heb de indruk meer weiden of toch dichter rondom de boerderij , die wil ik op termijn aankopen, schapenstal, las ergens om de wol weg te brengen maar heb geen platte aanhanger gevonden voor achter een tractor, ik weet niet hoeveel wol ervan af komt maar past misschien op de vlakke aanhanger achter de witte pick-up , moet ik eerst even die aanhanger terug vinden, ik heb hem ergens zien staan ...., ik ben hier te oud voor |:( 8)7
De aller eerste aanhanger uit de lijst, de SEK 802, kun je zonder zijschotten bestellen. Daarna kun je er met een heftruck, verreiker of bobcat zo zes pallets wol op laden. Spanbandje erom en gaan!
In de laadbak van de pickup passen er ook wel één of twee. Wees ceatief :P

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 30-12-2019 16:25 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
MadMarky schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:24:
[...]

De aller eerste aanhanger uit de lijst, de SEK 802, kun je zonder zijschotten bestellen. Daarna kun je er met een heftruck, verreiker of bobcat zo zes pallets wol op laden. Spanbandje erom en gaan!
In de laadbak van de pickup passen er ook wel één of twee. Wees ceatief :P
Ik probeer creatief te zijn, om mijn beton proper te vegen was ik dus op zoek naar een bobcat met veegborstel, doen ze zo in het dagelijks leven toch ook , bij FS19 blijkbaar niet, dan kan je soms lang zoeken :)

Heb hier twee kinderen rond lopen, de ene wil op GTA, de andere Fortnite, de momentjes die ik dan even mag of kan wil ik rijden en werken, niet teveel zoeken want dat is kostbare tijd ;)

Volgende vragen dus:

- bij nieuwe boer krijg je een boerderij met silo, heb al wat tarwe afgedaan maar kan ik nergens zien hoeveel stockage ik van een bepaald product heb, bij garage menu zie je al je bezittingen waaronder je silo maar staan geen details bij....

- ipv bobcat of verreiker kan ik ook wel voorlader aan mijn tractor hangen denk om pallets te laden, dan kan ik aan de winkel ook mijn pallets laden, moet ik even zien of deze aan mijn tractor past

[ Voor 38% gewijzigd door boer balder op 31-12-2019 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

boer balder schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:21:
[...]

Volgende vragen dus:

- bij nieuwe boer krijg je een boerderij met silo, heb al wat tarwe afgedaan maar kan ik ergens zien hoeveel stockage ik van een bepaald product heb, bij garage menu zie je al je bezittingen waaronder je silo maar staan geen details bij....
Dat staat op de prijzen pagina, je ziet het ook als je met een laad wagen onder je silo gaat staan. Ik denk dat er meer in je silo zit dan je denkt, als je als nieuwe boer start, krijg je graties vulling in je silo!

[ Voor 17% gewijzigd door NaN op 30-12-2019 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
boer balder schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:21:
[...]

Ik probeer creatief te zijn, om mijn beton proper te vegen was ik dus op zoek naar een bobcat met veegborstel, doen ze zo in het dagelijks leven toch ook , bij FS19 blijkbaar niet, dan kan je soms lang zoeken :)

Heb hier twee kinderen rond lopen, de ene wil op GTA, de andere Fortnite, de momentjes die ik dan even mag of kan wil ik rijden en werken, niet teveel zoeken want dat is kostbare tijd ;)
Vergeet het vegen. Er zijn geen machines voor beschikbaar en het spel kan maar een beperkte hoeveelheid sporen en modder onthouden. De vlekken op je erf verdwijnen al snel weer.
En als je gametijd zo beperkt is dan staat youtube ook vol met howto's en gameplay video's. Erg leerzaam en altijd tussendoor te bekijken ;)
Volgende vragen dus:

- bij nieuwe boer krijg je een boerderij met silo, heb al wat tarwe afgedaan maar kan ik ergens zien hoeveel stockage ik van een bepaald product heb, bij garage menu zie je al je bezittingen waaronder je silo maar staan geen details bij....
Zoals hierboven vermeld, je silo voorraad staat bij het prijzen overzicht vermeld. Afhankelijk van de moeilijkheidsgraad waarop je bent gestart begin je al met wat voorraad in je silo.
- ipv bobcat of verreiker kan ik ook wel voorlader aan mijn tractor hangen denk om pallets te laden, dan kan ik aan de winkel ook mijn pallets laden, moet ik even zien of deze aan mijn tractor past
Dat kan ook. Voorladers kunnen aan alle tractoren waarbij je een voorlader voorbereiding kunt kiezen in de opties in de winkel. Als je al een tractor hebt gekocht zonder voorbereiding (maar met de mogelijkheid hiervoor) kun je deze later nog bij de winkel laten aanpassen. Er zijn twee maten frames voor kleine en middelgrote tractoren.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
MadMarky schreef op maandag 30 december 2019 @ 23:51:
[...]

En als je gametijd zo beperkt is dan staat youtube ook vol met howto's en gameplay video's. Erg leerzaam en altijd tussendoor te bekijken ;)

[...]

Zoals hierboven vermeld, je silo voorraad staat bij het prijzen overzicht vermeld. Afhankelijk van de moeilijkheidsgraad waarop je bent gestart begin je al met wat voorraad in je silo.

[...]Als je al een tractor hebt gekocht zonder voorbereiding (maar met de mogelijkheid hiervoor) kun je deze later nog bij de winkel laten aanpassen.
Ondertussen al wat youtube filmkes bekeken smiddags op mijn werk, schapen en kippen gekocht, silo al gevuld en terug leeg gemaakt en producten verkocht. Tractor voorzien van voorlader.

Had ik eindelijk na Ravensport een mooi stukje land, koop ik een schapen en kippenwei leggen ze de kippenwei op een verhoog van een meter .... :|

Even gegoogeld op beschikbare mods, mooie Scania S730 gezien maar als ik die dan zoek op de PS4 krijg ik hem niet gevonden dus ik vermoed dat sommige mods alleen voor de pc zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Op de PC kun je losse mods downloaden en installeren, op de console heb je alleen mods uit het ingame menu beschikbaar.

Ravenport en Fellsbrun zijn inderdaad nogal glooiende maps. Wel mooi om te zien maar irritant als je bebouwing wilt neerzetten. Als het goed is heb je op de console GreenRiver beschikbaar, die is geïnspireerd op de Nederlandse polders en dus zo plat als een dubbeltje. Komt wel weer met wat standaard bebouwing dus weer minder geschikt als je helemaal vanaf scratch wilt beginnen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
MadMarky schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:07:
Op de PC kun je losse mods downloaden en installeren, op de console heb je alleen mods uit het ingame menu beschikbaar.

Ravenport en Fellsbrun zijn inderdaad nogal glooiende maps. Wel mooi om te zien maar irritant als je bebouwing wilt neerzetten. Als het goed is heb je op de console GreenRiver beschikbaar, die is geïnspireerd op de Nederlandse polders en dus zo plat als een dubbeltje. Komt wel weer met wat standaard bebouwing dus weer minder geschikt als je helemaal vanaf scratch wilt beginnen.
Op de PS4 heb ik inderdaad meerdere landschappen gezien als mods, standaard alleen Ravensport en Felsbrunn dacht ik... derde keer goede keer dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Op de boerderij van Greenriver staat een silo, deze is voorzien van hooi, stro, houtsnippers zoals ik op het eerste oog kon zien. Ik heb nog geen land bij Greenriver en dus ook zelf nog niks geoogst, kan ik diezelfde silo gebruiken voor tarwe, gerst, mais, zonnebloemen ect of is het aantal producten beperkt en in dat laatste geval, als ik een bepaald bestaand product in de silo helemaal leeg rij, kan ik deze dan vervangen door een ander product ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boer balder schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:59:
Op de boerderij van Greenriver staat een silo, deze is voorzien van hooi, stro, houtsnippers zoals ik op het eerste oog kon zien. Ik heb nog geen land bij Greenriver en dus ook zelf nog niks geoogst, kan ik diezelfde silo gebruiken voor tarwe, gerst, mais, zonnebloemen ect of is het aantal producten beperkt en in dat laatste geval, als ik een bepaald bestaand product in de silo helemaal leeg rij, kan ik deze dan vervangen door een ander product ?
Mijn eerste reactie zou zijn, waarom probeer je het niet. Je gaat nog 1000 van dit soort zaken tegenkomen en iedere keer alles vragen duurt dan voor jezelf bijzonder lang.

En als antwoord. In je inventaris kan je als het goed is zien wat een silo allemaal kan opslaan. Je mag er van uitgaan dat de standaard dingen die je noemt er allemaal ingaan. Je vervangt verder niks. Zo werrkt het systeem niet. Silo's hebben een x capaciteit. Of je die nu vult met 10.000 x 1kg van verschillende producten of 1 x 10.000 kg van hetzelfde product maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:37:
[...]

Mijn eerste reactie zou zijn, waarom probeer je het niet. Je gaat nog 1000 van dit soort zaken tegenkomen en iedere keer alles vragen duurt dan voor jezelf bijzonder lang.

En als antwoord. In je inventaris kan je als het goed is zien wat een silo allemaal kan opslaan. Je mag er van uitgaan dat de standaard dingen die je noemt er allemaal ingaan. Je vervangt verder niks. Zo werrkt het systeem niet. Silo's hebben een x capaciteit. Of je die nu vult met 10.000 x 1kg van verschillende producten of 1 x 10.000 kg van hetzelfde product maakt niet uit.
Bij Greenriver krijgt een beginnende boer geen land, de boerderij is al gevormd en je kan hier weinig of niks aan veranderen, dus geen land is niet oogsten dus ook niet proberen om deze in een silo te stockeren of je moet weer eerst een serieus bedrag bij een sparen om land te kopen.

Greenriver is vooral opgebouwd om koeien te houden heb ik gemerkt, de silo is dus voorzien voor koeien, stro en hooi en aanverwante producten. 1000 zaken ga ik niet meer vragen, ben er bijna, heb gemerkt dat beesten houden tijdrovend is, soms ben je met iets bezig waar je graag aan verder doet of wat moet gebeuren en dan moet je door omstandigheden stoppen, mijn zoontje vroeg zondag drie keer wanneer hij mocht....

Dat van die inventaris ken ik, daar ben ik mee weg, bij Greenriver zitten er andere producten in de silo dan in Felsbrunn, ik ga me de komende tijd bezig houden met loonwerk en opslag, daarom de vraag van de silo's, de map Greenriver is mooier dan Felsbrunn maar als ik toch voorlopig niet van plan ben om koeien of dieren te houden had ik graag geweten of ik de silo's kon gebruiken.

Dit was waarschijnlijk de laatste vraag hoor, moet nu even beslissen in welke map ik verder ga en dan lukt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
boer balder schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:17:
[...]

Bij Greenriver krijgt een beginnende boer geen land, de boerderij is al gevormd en je kan hier weinig of niks aan veranderen, dus geen land is niet oogsten dus ook niet proberen om deze in een silo te stockeren of je moet weer eerst een serieus bedrag bij een sparen om land te kopen.

Greenriver is vooral opgebouwd om koeien te houden heb ik gemerkt, de silo is dus voorzien voor koeien, stro en hooi en aanverwante producten. 1000 zaken ga ik niet meer vragen, ben er bijna, heb gemerkt dat beesten houden tijdrovend is, soms ben je met iets bezig waar je graag aan verder doet of wat moet gebeuren en dan moet je door omstandigheden stoppen, mijn zoontje vroeg zondag drie keer wanneer hij mocht....

Dat van die inventaris ken ik, daar ben ik mee weg, bij Greenriver zitten er andere producten in de silo dan in Felsbrunn, ik ga me de komende tijd bezig houden met loonwerk en opslag, daarom de vraag van de silo's, de map Greenriver is mooier dan Felsbrunn maar als ik toch voorlopig niet van plan ben om koeien of dieren te houden had ik graag geweten of ik de silo's kon gebruiken.

Dit was waarschijnlijk de laatste vraag hoor, moet nu even beslissen in welke map ik verder ga en dan lukt het wel :)
Alle silo's werken hetzelfde, je kunt een bepaalde maximumhoeveelheid (meestal 100-500K Liter) per gewas opslaan. Hoeveel verschillende gewassen je er vervolgens in opslaat maakt niet uit.

Greenriver is verder volledig voorzien om koeien te houden (je hebt immers al een schuur) maar dat betekent niet dat je daar dan ook direct mee aan de slag moet. Ook voor dieren heb je immers land nodig om voer te produceren. Als je daarvoor een hoger startkapitaal wil kun je overwegen om de Government Subsidy mod te installeren.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
MadMarky schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:24:
[...]

Alle silo's werken hetzelfde, je kunt een bepaalde maximumhoeveelheid (meestal 100-500K Liter) per gewas opslaan. Hoeveel verschillende gewassen je er vervolgens in opslaat maakt niet uit.

Greenriver is verder volledig voorzien om koeien te houden (je hebt immers al een schuur) maar dat betekent niet dat je daar dan ook direct mee aan de slag moet. Ook voor dieren heb je immers land nodig om voer te produceren. Als je daarvoor een hoger startkapitaal wil kun je overwegen om de Government Subsidy mod te installeren.
Ok van die silo's, land heb ik nog niet perse nodig maar zonder land ook geen oogst en een stukje land kost rond de 500.000 bij Greenriver….

Mijn map Felsbrunn heb ik ook weer volledig gewist door dat kiekenkot dat een meter hoger stond, dan weer een paar meter normaal en mijn schapenwei ging ook weer iets omhoog …

Ik kan dus inderdaad bij Greenriver de boerderij gebruiken en dan vooral om de tractors en materiaal op te slaan en om te beginnen contracten aangaan en zo opbouwen, bij Felsbrunn krijg ik twee stukken land en kan ik sneller oogsten, daar heb ik ook meer plaats om later zelf nog een grote open schuur neer te zetten voor mijn vrachtwagens , twee mappen en afwisselen kan ook maar heb maar amper tijd voor één map...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Grrr soms baal ik wel dat ik op console speel. Helaas is de situatie momenteel nu eenmaal zo dat ik geen andere keuze heb.

Inmiddels bezig met seasons. Heb nu kleine 23 melk-koeien. Begin er nu tegenaan te lopen dat een tankwagen van 8.000L eigenlijk te klein begint te worden voor water. Maar de volgende stap is een dure trailer met 32.000L. Er zit alleen niks tussenin als mod. Zou graag een 10.000 of 15.000 trailer willen.

Zit nu op het punt dat ik smorgens water bij vul en tegen 4-5 uur nog een keer. Aan de ene kant niet erg want dan heb je wat meer te doen maar aan de andere kant soms vervelend.

En de map gebruikt een speciale koeienstal waardoor je niet de pomp op de juiste plek kunt plaatsen want console heeft ook geen "place anywhere" mod ;(

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste