[Multi] Farming Simulator 2019 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

23 koeien verbruiken geen 8000ltr water per dag. Het waterniveau hoeft niet op 100% te staan? Ook als het niveau op 10% staat dan is de productie van melk nog altijd 100%.

Voorraad water is voldoende voor meerdere dagen. Net als het voer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:57
Afgelopen weekend zijn m'n broer en ik bezig geweest het geluid van de John Deere 9000 wat te verbeteren.
Het ding maakte gebruik van de Krone BigX geluiden (voor load en load-run... of in elk geval tijdens het hakselen), en als je een beetje weet hoe een John Deere hoort te klinken, dan is dat niet zo :P

Al wel langer van plan geweest om het te fixen, maar is erg moeilijk om goede geluid samples te krijgen.
De 9000 serie is immers vrij zeldzaam, en... video's (om geluid onder weg te slopen) zijn bijna allemaal onbruikbaar (slechte microfoons, stamp muziek, of te veel bijgeluiden).

Toen maar op zoek naar andere John Deere hakselaars, en gelukkig heb ik die zelf regelmatig gefilmd en had ook beelden van een John Deere 8400i die op demo was bij een loonwerker in de buurt. Zo had ik mooi het start geluid van het inschakelen van de hakselkooi, dat het ding op toeren komt, paar seconden op volle toeren draait, en weer naar 'rust' gaat. Nu is het geluid van een 8400 iets scheller dan van een 9000, maar komt toch redelijk in de buurt (komt meer overeen dan een BigX zeg maar).

Dus, fragmenten beetje grof geknipt (eerst testen of het überhaubt wil voordat je veel tijd in gaat stoppen), soundtemplate aangepast (zodat de BigX z'n eigen geluiden kan houden, hebben we er JD84 tussen gedrukt zodat die z'n eigen sounds kan gebruiken), en zowaar klonk ook nog redelijk.
Zelfs de grove versie klonk haast al beter dan wat het soundteam van Giants gemiddeld genomen uitbrengt.

Beetje fine-tunen (geluiden niet irritant loopen), pitch en volume wat aanpassen, en het is nu best acceptabel (zal niet zeggen 'perfect' dat is het ook zeker niet). Nu zit er dus écht John Deere geluid onder de John Deere hakselaar 8)

Als een machine leuk klinkt, of in elk geval meer in de richting klinkt zoals het hoort, is zo'n machine veel leuker om mee te werken vind ik. Nu alleen nog een keer dat ding aanschaffen in m'n main-game (nu eigenlijk alleen gebruikt op m'n testmap...om, tja, te testen :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:39
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:46:
23 koeien verbruiken geen 8000ltr water per dag. Het waterniveau hoeft niet op 100% te staan? Ook als het niveau op 10% staat dan is de productie van melk nog altijd 100%.

Voorraad water is voldoende voor meerdere dagen. Net als het voer.
Nee maar de planning is wel om gestaag te blijven groeien in aantallen. En ik doe een beetje aan role-playing dus vind het gewoon beetje gek om een 8.000L aanhanger in te ruilen voor een 32.000L trailer. Realistisch gezien hang je daar dan ook een deftige vrachtwagen aan ipv een dolly.

Plus dat die 32.000L in eerste instantie weer overkill is terwijl die 8.000L weer net te klein is.

Idem voor het afvoeren van de melk. Heb nu die Daf-lookalike met een tank van 5.700L. Deze vul ik ongeveer om de dag om af te voeren. Een 8.000L trailer zo dan ~3 dagen duren. De volgende stap is echter 25.000L (vrachtwagen met vaste tank) of weer die 32.000L trailer.

Ik mis gewoon de tussenstappen om echt beetje leuk te role-playen.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Player1S schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:41:
[...]

Nee maar de planning is wel om gestaag te blijven groeien in aantallen. En ik doe een beetje aan role-playing dus vind het gewoon beetje gek om een 8.000L aanhanger in te ruilen voor een 32.000L trailer. Realistisch gezien hang je daar dan ook een deftige vrachtwagen aan ipv een dolly.

Plus dat die 32.000L in eerste instantie weer overkill is terwijl die 8.000L weer net te klein is.

Idem voor het afvoeren van de melk. Heb nu die Daf-lookalike met een tank van 5.700L. Deze vul ik ongeveer om de dag om af te voeren. Een 8.000L trailer zo dan ~3 dagen duren. De volgende stap is echter 25.000L (vrachtwagen met vaste tank) of weer die 32.000L trailer.

Ik mis gewoon de tussenstappen om echt beetje leuk te role-playen.
Daar heb je gelijk in, het standaard assortiment is best karig. En dan heb je voor water tenminste nog drie opties... Voor herbicide of vloeibare kunstmest heb je enkel die 8000L trailer beschikbaar, een grote veldspuit vul je daar niet eens mee.
En de map gebruikt een speciale koeienstal waardoor je niet de pomp op de juiste plek kunt plaatsen want console heeft ook geen "place anywhere" mod ;(
Dat moet dan Green River zijn. Mooie koeienstal maar inderdaad geen mogelijkheid voor de standaard waterleiding van de normale plaatsbare stallen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
MadMarky schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:11:

[...]

Dat moet dan Green River zijn. Mooie koeienstal maar inderdaad geen mogelijkheid voor de standaard waterleiding van de normale plaatsbare stallen.
Nee, Dreisternhoff. Geweldige map IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06 23:18
Ik speel regelmatig FS19 op PC, maar dan met de forestry mods van FDR Logging, zijn er meer mensen die daar ervaring mee hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Sinds een paar dagen ook in bezit van FS19 ( PS4 ), ik ben begonnen met het eerste weiland waar alles al gereed staat. Ook een beetje om dingen te leren. Maar na het eerste veld te hebben gemaaid krijg ik geen tips meer. Weet iemand hoe dit zit?

Uiteindelijk ben ik er wel uit gekomen, maar soms wat ondersteuning zou wel makkelijk zijn.

De silo wat je vanaf begin krijgt, deze heb ik nu gevuld met tarwe en gerst , kan ik hier meerdere dingen tegelijk in opslaan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boer balder
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-09-2023
Racer89 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 07:35:
Sinds een paar dagen ook in bezit van FS19 ( PS4 ), ik ben begonnen met het eerste weiland waar alles al gereed staat. Ook een beetje om dingen te leren. Maar na het eerste veld te hebben gemaaid krijg ik geen tips meer. Weet iemand hoe dit zit?

Uiteindelijk ben ik er wel uit gekomen, maar soms wat ondersteuning zou wel makkelijk zijn.

De silo wat je vanaf begin krijgt, deze heb ik nu gevuld met tarwe en gerst , kan ik hier meerdere dingen tegelijk in opslaan ?
Wat bedoel je met tips ? Als het veld gemaaid is dan gewoon terug inzaaien, vraag over die silo's heb ik nog niet zolang ook gesteld; antwoord staat enkele opmerkingen hoger, ik heb eerst heel dit forum gelezen, staan al wat antwoorden , ik ben ook beginnend speler en had/heb soms ook "stomme" vragen, als je het allemaal wat beter kent dan denk je, tja dat spreekt voor zich.

Door filmkes te bekijken op YouTube zag ik per toeval iemand bezig met verven, ik dacht dat dat een tuinhek, garage of huis verven was maar blijkt gewoon dat je daardoor de omgeving kan wijzigen, beton aanleggen, parking groter maken, onkruid vervangen door gras enzo…. dus op de tip ik hier gekregen heb om filmkes te bekijken kan ik weinig toevoegen :)

De tip die ik kan geven, in het begin ervaring opdoen, het spel leren en er niet van uitgaan dat je eerste boerderij ook je definitieve is, ik had op een gegeven moment veel opdrachten gedaan, veel machines gekocht, 500.000 bij mekaar gewerkt om dan de tip te krijgen dat er ook anderen en betere maps zijn, ben al voor de derde keer opnieuw begonnen …. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:39
Ik zelf heb een money mod gedownload en een savegame aangemaakt om daar alles uit te proberen.
Hoe werkt alles, wat is leuk om te doen en wat niet. Wat voegt iets toe aan het spel en wat ruïneert het spel.

Met die kennis een nieuw savegame begonnen zonder money mod en dat is mijn main savegame nu.
Als ik nu iets nieuws wil uitproberen doe ik dat eerst daar, bevalt het dan ook in mijn main savegame.

Ik speel wel op PC dus ik weet niet of je op consoles ook deze mods hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Die 'money mod' heet Government Subsidy, plaatsbare paaltjes die je ieder uur een vast bedrag geven. Heb hiermee een testmap gemaakt met veel kapitaal om nieuwe machines in uit te proberen, maar heb het ook wel eens gebruikt voor meer startkapitaal om sneller op gang te komen op een nieuwe map.
naam schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:53:
Ik speel regelmatig FS19 op PC, maar dan met de forestry mods van FDR Logging, zijn er meer mensen die daar ervaring mee hebben?
Doe eigenlijk nauwelijks meer bosbouw in FS19, enkel nog wanneer bomen me in de weg staan maar niet meer voor de inkomsten. In FS17 waren er enkel naaldbomen met rechte stam, maar die kronkeldingen die er nu staan zijn me teveel werk :P
Racer89 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 07:35:

[...]
De ingame help is er alleen maar voor de eerste stappen, voor de rest is er gezond boerenverstand ( :P ) en Youtube, zoals eerder gemeld.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Die 'money mod' of Government Subsidy ben ik op de PS4 nog niet tegen gekomen, je kan wel een testmap aanmaken onder bijvoorbeeld boerderijmanager en dan krijg je een startkapitaal van 1.250.000 en dan wat kopen en testen en dit toepassen op je savegame die je wil opbouwen. Toch gisteren bijna zelf weer een fout gemaakt , ging op mijn definitieve map Fellsbrunn bovenaan land 19 wat struikjes wegdoen en proberen beetje vlakker te maken, beetje land verhogen of verlagen kan heel je map naar de vaantjes helpen, snel spel verlaten zonder opslaan ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Government Subsidy zou voor bij de PS4 beschikbaar moeten zijn. Kijk gewoon in het lijstje van meest gedownloade mods :P

Verder is het inderdaad belangrijk dat je altijd je game opslaat vóórdat je grote gebouwen plaatst of terrein aanpassingen gaat doen. Evt ook autosave tijdelijk uitschakelen. De terrein editor kan nogal wat onverwachte dingen uitspoken...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Government Subsidy is sowieso beschikbaar op Xbox dus 99,9 zeker ook op playstation.
Heb hem gebruikt op de safe van mijn dochter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Dit is geen vraag of opmerking eerder een vaststelling, ik ben een basic player, nog steeds bezig met mijn eerste tractors en materiaal dat ik kreeg als beginnend boer, gisteren drie of vier opdrachtjes gedaan, gemaaid, land 19 en 20 gekoppeld, geploegd, ingezaaid en upgrade 115 naar 150 pk gedaan, frontlader gekocht en weg was de winst van de dag, als ik dan sommige spelers hun boerderij of map zie, duurste machines, meerdere silo's, sleufsilo's, koeien, paarden, schapen en dan rechtsboven zie ik bedragen staan van enkele miljoenen, dan moet je toch uren en dagen bezig zijn..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Heb nu bijna vierhonderd uur in het spel zitten, op vier verschillende savegames. U zei? :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
MadMarky schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:21:
Heb nu bijna vierhonderd uur in het spel zitten, op vier verschillende savegames. U zei? :P
Ik heb al twee maps verwijdert dus ken het totaal niet meer weet wel dat ik constant met dit spel bezig ben, nu zit ik dit te typen op mijn werk, deze middag tijdens de middagpauze kijk ik filmkes, deze avond spelen tot de thuisverpleging er is (anders zou ik nog uren en uren verder spelen....) om dan snachts na te denken, wat ga ik nu kopen en wat waar zetten …., mijn vrienden, mijn collega's, ze beginnen er zelfs mee te spotten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:02
boer balder schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:18:
Dit is geen vraag of opmerking eerder een vaststelling, ik ben een basic player, nog steeds bezig met mijn eerste tractors en materiaal dat ik kreeg als beginnend boer, gisteren drie of vier opdrachtjes gedaan, gemaaid, land 19 en 20 gekoppeld, geploegd, ingezaaid en upgrade 115 naar 150 pk gedaan, frontlader gekocht en weg was de winst van de dag, als ik dan sommige spelers hun boerderij of map zie, duurste machines, meerdere silo's, sleufsilo's, koeien, paarden, schapen en dan rechtsboven zie ik bedragen staan van enkele miljoenen, dan moet je toch uren en dagen bezig zijn..... :)
De geldstroom wordt steeds groter. Waar je in het begin uren kunt spelen en sparen voor een bepaalde machine heb je die later in het spel na een enkele oogst al verdiend.

Dat gezegd hebbende, ik zit nu in mijn 3e savegame en ben nu voor het eerst eens met het leasen van machines aan de slag gegaan. Dat zorgt er wel voor dat je een vliegende start kunt maken en geld kunt uitgeven aan land. Voor mijn gevoel krijg je zo veel sneller een grote geldstroom op gang.

Overigens start ik elke game met een Fendt 515c en een kleine kunstmeststrooier. De contracten voor het bemesten zijn super interessant en leveren relatief veel geld op voor een beginnende savegame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
MadMarky schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:21:
tik de 450 uur aan inmiddels. Afgelopen weekend was ik bezig en dacht op gegeven moment "wat is dit toch eigenlijk een fucking saai en repetitief rukspel....." Om vervolgens geweoon nog even 2-3 uur door te spelen :+
GH45T schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:37:
[...]

Overigens start ik elke game met een Fend 515c en een kleine kunstmeststrooier. De contracten voor het bemesten zijn super interessant en leveren relatief veel geld op voor een beginnende savegame.
Toch wel de modded versie? Die is geniaal. Kun je een tuned blok in doen met 195pk en als paintjob neem je weathered wat -44.000 kost waardoor je voor zo'n 46.000 een tractor hebt _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Player1S op 16-01-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Player1S schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:50:
[...]

tik de 450 uur aan inmiddels. Afgelopen weekend was ik bezig en dacht op gegeven moment "wat is dit toch eigenlijk een fucking saai en repetitief rukspel....." Om vervolgens geweoon nog even 2-3 uur door te spelen :+

[...]

Toch wel de modded versie? Die is geniaal. Kun je een tuned blok in doen met 195pk en als paintjob neem je weathered wat -44.000 kost waardoor je voor zo'n 46.000 een tractor hebt _/-\o_
Nee, de standaardversie. Ik vind hem voor zijn kunnen al goedkoop. Vooral de relatief hoge topsnelheid is ideaal en 150pk is voor de kunstmeststrooier meer dan genoeg. Ik zet er vaak wel een frontlader op zodat ik nog wat pallets kan zeulen om meer kunstmest mee te nemen of transport jobs uit kan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Overigens start ik elke game met een Fend 515c en een kleine kunstmeststrooier. De contracten voor het bemesten zijn super interessant en leveren relatief veel geld op voor een beginnende savegame.
Dat zijn ook de contracten die ik het eerst doe, zet daar een helper op en ben dan zelf op mijn eigen boerderij bezig zoals gisteren met een ploeg die landen aan mekaar koppelen, schuren verkopen en andere kopen maar éénmaal dat op punt staat naar je zin kan je sneller opbouwen en land kopen, of zou ik toch eerst nog een grote schapenweide proberen en zo blijft het molentje maar draaien en malen in mijn hoofd O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
GH45T schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:37:
[...]

Overigens start ik elke game met een Fendt 515c en een kleine kunstmeststrooier. De contracten voor het bemesten zijn super interessant en leveren relatief veel geld op voor een beginnende savegame.
Daar heb je het vermogen van de 515c niet voor nodig, een 511c voldoet en is flink wat goedkoper.
Begin zelf altijd met de Hurlimann H488 en diezelfde kunstmeststrooier, topsnelheid van 40km/u en nog weer goedkoper in aanschaf dan de 511c.
Player1S schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:50:
[...]

[...]
Op het moment dat ik dat denk wissel ik vaak naar een andere savegame. Andere omstandigheden, ander werk en dat maakt het weer leuk :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
GH45T schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:55:
[...]

Nee, de standaardversie. Ik vind hem voor zijn kunnen al goedkoop. Vooral de relatief hoge topsnelheid is ideaal en 150pk is voor de kunstmeststrooier meer dan genoeg. Ik zet er vaak wel een frontlader op zodat ik nog wat pallets kan zeulen om meer kunstmest mee te nemen of transport jobs uit kan voeren.
Is bij mij vaak de tractor die ik gebruik voor saves waar ik met niks begin. Je hebt dan een spotgoedkope tractor met veel PK die geschikt is voor de meeste klussen en tevens ruimte bied voor groei.
MadMarky schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:03:

[...]

Op het moment dat ik dat denk wissel ik vaak naar een andere savegame. Andere omstandigheden, ander werk en dat maakt het weer leuk :)
Zit inderdaad te denken om een andere savegame erbij te openen maar niet omdat ik het echt zat ben. Er zit nog steeds genoeg groei in mijn Dreisternhof seasons save.

Zou graag een GEO voor Nederland willen om zo Greenriver te doen. Twijfel of de Belgie GEO een goed alternatief is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Daar heb je het vermogen van de 515c niet voor nodig, een 511c voldoet en is flink wat goedkoper.
Begin zelf altijd met de Hurlimann H488 en diezelfde kunstmeststrooier, topsnelheid van 40km/u en nog weer goedkoper in aanschaf dan de 511c.
Om te bemesten heb je deze idd niet nodig maar in mijn vorige safegame had ik vooraan een maaier hangen en achteraan een opraapwagen, dan gaat het niet snel vooruit hoor. Het is ook maar omdat ik gisteren de voorlader kocht dat ik de upgrade 511 -> 515 heb gedaan, was wel 17 k ofzo, ach deze avond is dat weer verdient >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Ik zit inmiddels volgens mij alweer boven de 500 uur in m'n savegame, maar speel ook voornamelijk op die ene game (af en toe op de testmap, maar nooit erg lang aan een stuk en save het daar ook meestal niet, gezien ik daar nog wel eens grond 'vermink' :P ).

Heb wel regelmatig nu dat het wat saai word (map is niet denderend), maar laatst ook een paar andere maps geprobeerd maar kon ik helemaal m'n draai niet vinden (maps zijn 'te druk' aangekleed en vaak dingen als de boerderij al vooraf helemaal ingedeeld).

Goed, als ik dan toch eenmaal weer aan het oogsten ben, dan is het ook wel weer leuk.
Vind alleen veel drop-off points niet echt...tja geweldig, je gooit alles maar gewoon in een rooster in de grond, in FS17 (Sosnovka) bracht je graan naar de bakery, eieren naar de supermarkt enz, hier is gewoon ieder drop-off ding een rooster op de grond (zelfs melk gaat erin :P ).

En de havens zijn veel te groot (en lelijk) en er zijn er 2 van. Enorm veel ruimte gewoon verspild, moet je zien wat voor velden je daar had kunnen aanleggen als ze die havens niet zo groot hadden gemaakt.

Zal de komende tijd wel niet zoveel FS doen vrees ik, voel me zo ziek als een hond en dan is rijden in voertuigen (bewegingen) niet zo prettig om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Heb wel regelmatig nu dat het wat saai word
Een paar berichten hierboven had ik nog gezegd om geen dieren meer te houden en me toe te leggen op loonwerk en machinerie, denk er nu ook aan terug iets van dieren te kopen want anders is het altijd hetzelfde maar als de wei niet mooi vlak aansluit op mijn bestaande grond dan hoeft het niet, mijn licht autistisch trekje kan dat niet aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
boer balder schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:21:
[...]

Een paar berichten hierboven had ik nog gezegd om geen dieren meer te houden en me toe te leggen op loonwerk en machinerie, denk er nu ook aan terug iets van dieren te kopen want anders is het altijd hetzelfde maar als de wei niet mooi vlak aansluit op mijn bestaande grond dan hoeft het niet, mijn licht autistisch trekje kan dat niet aan :/
Ja dat heb ik ook hoor, daarom doe ik ook vaak eerst wat test pogingen in een test map voordat ik een gebouw of iets dergelijks plaats in m'n gewone savegame.

Vooral in het begin van de game is het lastig om grond goed te krijgen, omdat je simpelweg niet genoeg geld hebt om grond vlak te krijgen (paar ton ben je vaak zo kwijt), en als er dan plots rare verhogingen of iets dergelijks komen hou ik ook totaal niet van.

Je kan vaak al wel een beetje aan de prijs zien of het goed gaat of niet. Als de prijs gelijk is aan de prijs van het gebouw (of weide) in de shop dan zit je goed, zit daar een groot verschil in, weet je dat die de grond waarschijnlijk behoorlijk aanpast (vaak een hoge bult).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Je kan vaak al wel een beetje aan de prijs zien of het goed gaat of niet. Als de prijs gelijk is aan de prijs van het gebouw (of weide) in de shop dan zit je goed, zit daar een groot verschil in, weet je dat die de grond waarschijnlijk behoorlijk aanpast (vaak een hoge bult).
Dus ik neem mijn eigen vorige savegame als voorbeeld, map Felsbrunn, op het weilandje achter de silo had ik een open hangaar gezet voor mijn materiaal, op veld 20 vooraan een klein kippenhok, daarachter de kleine schapenweide, het kippenhok stond inderdaad op een verhoog van zeker een meter, de schapenweide op een verhoog van ongeveer een halve meter. Zou dit te verklaren zijn omdat er meer verschil zit tussen de twee in prijs en de waarde van de grond ? Een grotere duurdere wei (bijvoorbeeld schapenweide kleinste +/- 60.000 en de grote +/- 180.000) zou dus beter passen in de omgeving zonder bulten of verhogingen ? Natuurlijk besef ik ook dat de wei op zich relatief vlak moet zijn, daarom was mijn gedachte om land 21 bij te kopen en vooraan waar het vlakker is een grote schapenwei te voorzien. Moet ik straks een testen , merci voor de tip, groter is dus beter in dit geval ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Voor dieren neem ik het liefst een map waarin de dierenstallen al vooraf geplaatst zijn. Vind het zo zonde om een (deel van het) veld op te geven voor een stal/weiland.

Nu heb ik op mijn Dreisternhof wel een extra koeienweide geplaatst voor vleeskoeien (seasons).
Hebben ze onlangs mooie mod voor uit gebracht speciaal voor seasons vleeskoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Player1S schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:39:
Voor dieren neem ik het liefst een map waarin de dierenstallen al vooraf geplaatst zijn. Vind het zo zonde om een (deel van het) veld op te geven voor een stal/weiland.

Nu heb ik op mijn Dreisternhof wel een extra koeienweide geplaatst voor vleeskoeien (seasons).
Hebben ze onlangs mooie mod voor uit gebracht speciaal voor seasons vleeskoeien.
Greenriver heeft een mooie koeienstal maar ik vrees dat ik voor koeien te weinig tijd heb, kan soms maar een klein uurtje spelen, schapen is gras en water en klaar , map Greenriver staat bij mij nog wel open als savegame moest ik Felsbrunn even beu zijn maar dan zonder koeien voorlopig.

Heb in Ravensport varkens gehad, op een gegeven moment stond het balkje suikerbieten/aardappels in het rood, deze waren op dat moment nergens te krijgen dus zelf een opdracht aangenomen om aardappels te oogsten, uren ben ik daar mee bezig geweest , ik weet niet wat het gevolg is als je deze producten niet aanvult maar varkens en koeien eisen wel wat werk en aandacht vermoed ik, laat het mij maar wat makkelijk houden ;)

[ Voor 22% gewijzigd door boer balder op 16-01-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
@boer balder Grootte van de weide maakt niet uit. Ging er meer om, als een wei (even puur als voorbeeld) in de shop staat dat die 50.000 kost, en je wilt hem ergens plaatsen, en de prijs (staat als het goed is bovenin) is plots 85.000 , dan weet je dat die behoorlijk veel grond aanpast om de weide te plaatsen.

De grond moet altijd goed vlak zijn, kleinste kuiltje of bultje, en meestal gooit die dan meteen de hele boel op zo'n hoge bult.

Op Fellsbrun is veld 15 goed plat, het voetbalveld ook (onder het trein station, grond is relatief goedkoop, en kun je wel een kleine weide plaatsen als het goed is). Bovenin de map ook wel, maar moet je behoorlijk de bergen in rijden om er te komen.

Bij haven zuid-oost daarvoor is ook een stukje grond wat redelijk plat is. Als je wat meer geld hebt kun je de heuvels ook wat verder plat gooien is er ook ruimte om dingen te plaatsen. Weet alleen niet hoe duur dat stukje is.

Zelf heb ik m'n (grote) koe stal naast veld 10 geplaatst (rechts boven bij veld 10 was een stuk redelijk vlak).
Onderin is het wat hobbeliger en krijg je weer last van drastische vervormingen. Kleine weide zou helemaal wel goed moeten passen (al is veld 10 natuurlijk wel wat duur qua aanschaf :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
boer balder schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:50:
[...]

Greenriver heeft een mooie koeienstal maar ik vrees dat ik voor koeien te weinig tijd heb, kan soms maar een klein uurtje spelen, schapen is gras en water en klaar , map Greenriver staat bij mij nog wel open als savegame moest ik Felsbrunn even beu zijn maar dan zonder koeien voorlopig.
Koeien hebben in principe genoeg aan water + TMR. Als je mest wilt moet je ook stro doen anders krijg je slurry (met seasons dan).

Wat ik doe op Dreisternhof is gebruik maken van de silo die alles kan opslaan. Ik mik dus mijn stro, hooi en silage daar in en pak vervolgens mijn mixer en maak TMR aan. Die lading dump ik dan weer in de silo en maak weer een batch aan. Zo ga ik door tot mn silage, hooi of stro op is. ik heb dus voorraad en hoef alleen maar uit de silo aan te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Die universele silo, is dat een mod of een object dat al op die map aanwezig is?
Ik gebruik tot nu toe de mengwagen uit deze mod voor de grotere stallen (>100 koeien) maar het is best een prijzig en lomp ding. Als ik van tevoren al batches TMR klaar kan maken en met een gewone trailer kan voeren scheelt dat weer :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Is een mod. Multi-fruit silo. Zijn er meerdere van geloof ik.

OEF!! Mijn boederij begint nu beetje uit haar voegen te groeien vrees ik.
De map heeft veelal kleinere velden dus geen giga ladingen. Had laatst veld ingezaaid met mais voor silage en dat leverde net geen 200k liter aan silage op. Zo klein dus.
Stro en hooi levert nog minder op.

Inmiddels wel 30 melkkoeien was begonnen met 5 vleeskoeien wat ik later met nog eens 5 heb aangevuld. Nadat de eerste 5 op streefgewicht zaten die verkocht en gelijk 6 nieuwe gehaald (max van de trailer).

Hierdoor vliegt de TMR er doorheen. Zo erg dat ik afgelopen voorjaar 24 hooibalen heb moeten kopen om meer TMR te kunnen maken. Deze zijn allemaal gebruikt en heb nu nog kleine 200k TMR in voorraad.
Geen hooi meer en ~100l Silage in voorraad (waarvan 50% nog moet fermenteren).

Plan is om veld dat eigenlijk leeg zou blijven dit seizoen toch maar mais erop krijgt voor silage en dat ik minimaal 1 grasveld erbij ga kopen voor hooi productie.

De 8000L tankwagen is inmiddels ingeruild voor de 32.0000L versie. Ook heb ik mijn 5700L tank voor de Daf ingeruild. Nu maar gewoon wachten tot ik minimaal 32k melk heb :+

Moet maar even kijken hoe en wat qua koeien. Misschien zit ik voor deze map wel ongeveer aan de max qua koeien tot ik flink meer velden heb.

[ Voor 91% gewijzigd door Player1S op 17-01-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
MadMarky schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:36:
Die 'money mod' heet Government Subsidy, plaatsbare paaltjes die je ieder uur een vast bedrag geven. Heb hiermee een testmap gemaakt met veel kapitaal om nieuwe machines in uit te proberen, maar heb het ook wel eens gebruikt voor meer startkapitaal om sneller op gang te komen op een nieuwe map.
Ik was zelf niet van plan om de mod Government Subsidy te downloaden maar mijn stiefzoontje heeft een testmap waar hij zijn pick-up roos verft en van die toestanden, meer spelen en raar doen dan echt boer te spelen maar ik laat hem maar doen, ben al blij dat hij even van GTA af is.... Ondertussen filmke bekeken op YouTube want ik snapte niet goed wat je bedoelde met die plaatsbare paaltjes, is dus gewoon een wit bord met zwarte letters dat je op je grond zet en dan krijg je bijvoorbeeld 100.000 per uur. Dit krijg je gewoon, is niet een vorm van lening ofzo ? Als je deze mod niet verwijdert, blijft het geld dan oneindig oplopen ? Geen addertjes onder het gras ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
boer balder schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:06:
[...]

Ik was zelf niet van plan om de mod Government Subsidy te downloaden maar mijn stiefzoontje heeft een testmap waar hij zijn pick-up roos verft en van die toestanden, meer spelen en raar doen dan echt boer te spelen maar ik laat hem maar doen, ben al blij dat hij even van GTA af is.... Ondertussen filmke bekeken op YouTube want ik snapte niet goed wat je bedoelde met die plaatsbare paaltjes, is dus gewoon een wit bord met zwarte letters dat je op je grond zet en dan krijg je bijvoorbeeld 100.000 per uur. Dit krijg je gewoon, is niet een vorm van lening ofzo ? Als je deze mod niet verwijdert, blijft het geld dan oneindig oplopen ? Geen addertjes onder het gras ? :)
Enige addertje onder het gras is dat je heel makkelijk een achievement kunt verzamelen ermee omdat je heel makkelijk bedrag xx binnen harkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Enige addertje onder het gras is dat je heel makkelijk een achievement kunt verzamelen ermee omdat je heel makkelijk bedrag xx binnen harkt :+
Wat als je een achievement hebt bereikt, ik veronderstel dat dit een soort doelstelling in het spel is dat je normaal gezien op een normale manier bij mekaar moet verdienen door te werken, deze mod is eigenlijk beetje vals spelen dus. Als de achievement bereikt is (bijvoorbeeld een bepaald bedrag) dan kan je gewoon verder spelen in die map ? Het is maar dat ik het straks kan uitleggen tegen mijn stiefzoontje, als ik zeg dat er een mod is die geld aanmaakt wil ik ook wel beetje weten hoe ze werkt, als de map niet meer speelbaar is na het bereiken van het achievement dan kan ik hem zeggen om op tijd die mod te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Achievements is alleen voor je e-penis.

nog een bijna oops van deze week :+
(wel even klikken want video word niet mee genomen.)

[Twitter: https://twitter.com/Player1_S/status/1216780975918723074?s=20]

[ Voor 69% gewijzigd door Player1S op 17-01-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
En op ééns is die Amerikaanse truck wel heel bereikbaar, toch eens een dagje proberen denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1326086

hallo allemaal

hoe kun je als je een bigbag met lime gekocht heb in de winkel die in een strooier krijgen?
en is een toevallig iemand die weet of je het spel kan vertalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Anoniem: 1326086 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:55:
hallo allemaal

hoe kun je als je een bigbag met lime gekocht heb in de winkel die in een strooier krijgen?
en is een toevallig iemand die weet of je het spel kan vertalen
helpvenster inschakelen, dat zegt alles wat je moet doen, je gaat met je strooier naast het aangekocht pallet of bigbag staan en dan vullen via L3 dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Strooier moet wel lime ondersteunen trouwens. Niet alle strooiers doen dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Voorlopig geen nieuwe farming simulator: https://www.reddit.com/r/...g_simulator_title_will_be

Hopelijk volgen ze SCS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Tuurlijk het hele budget van een nieuwe game nodig om een fatsoenlijk sound-design team te betalen :+ >:)

Misschien zijn ze wat voorzichtiger geworden, bij FS19 veel hype creëren en vervolgens op veel punten was de game (vooral in het begin) slechter dan FS17.

Zal vast wel een vervolg komen, want wat je vaak ziet bij anouncements kunnen ze op het ene moment A zeggen, en kort daarop plots een bericht toch B (bijvoorbeeld "Nee, staat voor dit jaar geen vervolg in de planning" , en een maand later "Aankondiging volgende deel!11one" , net als van die online streamdiensten "nee, content blijft gewoon beschikbaar, maak je geen zorgen" , week later , content weg).

We zien wel, voorlopig net een 2e koe stal geplaatst, dus moet die eerst nog even vullen, heb nog wel even tijd voordat de volgende FS er is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Mja, we gaan het zien. Volgens mij leent FS zeg wel aardig voor een ETS2 model. Telkens uitbreiden met DLC en engine updates.

Zie alleen wel voor de console spelers tzt problemen omdat bepaalde engine updates niet meer gaan werken op de PS4/XOne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:32
boer balder schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:06:
[...]
Als je deze mod niet verwijdert, blijft het geld dan oneindig oplopen ? Geen addertjes onder het gras ? :)
Het is inderdaad gewoon gratis geld.
Toevoeging: de bordjes werken cumulatief; stel je hebt 6 borden naast elkaar staan dan krijg je elk ingame uur 6x€100.000.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 22-01-2020 18:51 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
Wij zijn met een groepje begonnen met FS19.

Alleen als de 'host' online weggaat kunnen we niet verder, kunnen er niet meer beheerders aangemaakt worden?

En ik speel het ook alleen, en ik heb geen kennis over het boerenleven en het spel is eindeloos qua mogelijkheden.
Heeft iemand starttips of wellicht goede link op youtube oid om een goede start te maken?

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Ricloo86 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:44:
Wij zijn met een groepje begonnen met FS19.

Alleen als de 'host' online weggaat kunnen we niet verder, kunnen er niet meer beheerders aangemaakt worden?

En ik speel het ook alleen, en ik heb geen kennis over het boerenleven en het spel is eindeloos qua mogelijkheden.
Heeft iemand starttips of wellicht goede link op youtube oid om een goede start te maken?
De host is ook daadwerkelijk de host. Als hij stopt dan is de host weg. Wil je dat voorkomen zou je een dedicated server moeten regelen. Dat kost geld. Ofwel je huurt deze of je koopt extra licentie om die ergens te draaien. Maar weet niet de details van online in FS19

Qua YT zou ik zoeken op Daggerwin en MrSealyP vind ik ook wel prettig om naar te kijken. Beide spelen ook aardig realistisch.
Een DJGoHam vind ik te popie-jopie en speelt voornamelijk onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
dvdkiwi schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:50:
[...]

Het is inderdaad gewoon gratis geld.
Toevoeging: de bordjes werken cumulatief; stel je hebt 6 borden naast elkaar staan dan krijg je elk ingame uur 6x€100.000.
Ondertussen dit bordje enkele virtuele uurtjes op mijn land gezet, daardoor twee grote tractors en land gekocht en daar dan toch een schapenstal en varkensstal terug opgezet, nog wel wat geld over maar bordje verwijdert, moet leuk blijven :)

Zonder geld was ik vooral opdrachten aan het doen voor enkele duizenden eurootjes en dat schoot niet op. Speelt nu iets ontspannender, binnenkort me misschien ook maar eens terug bezig houden met Greenriver, daar het bordje enkele uurtjes plaatsen om beetje land te kunnen kopen en proberen koeien te houden maar in dat kuilvoer en voeder mengen en gras in die sleufsilo's opslaan moet ik me eerst eens in verdiepen...

Ik had een universele silo gekocht bij de mods waar ik gras en andere producten kon storten in de rooster maar toen ik wou kijken hoeveel erin zat of hoe ik dat eruit kreeg lukte me dat al niet, zat geen vulpijp aan dus heb nog wat werk ;)

[ Voor 11% gewijzigd door boer balder op 23-01-2020 14:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Voor mensen die meelezen en interesse hebben. Ik zie zojuist dat FS19 vanaf 30 januari een week word weggeven op Epic Games. Ik ga hem zeker meepakken en dan ook eens kijken of het net zo verslavend kan zijn als de Sims van SCS die ik speel.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
boer balder schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:05:
[...]

Ik had een universele silo gekocht bij de mods waar ik gras en andere producten kon storten in de rooster maar toen ik wou kijken hoeveel erin zat of hoe ik dat eruit kreeg lukte me dat al niet, zat geen vulpijp aan dus heb nog wat werk ;)
Hoeveel je in silo's opgeslagen hebt kun je zien in het ingame menu, hetzelfde scherm waar ook de productprijzen staan.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
MadMarky schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:38:
[...]

Hoeveel je in silo's opgeslagen hebt kun je zien in het ingame menu, hetzelfde scherm waar ook de productprijzen staan.
Ja weet ik maar ik reed toevallig met een kipkar , had gelost in de silo en dacht rij er eens terug onder om zogezegd te vullen, werkt dus precies iets anders dan de silo die je erbij krijgt als beginnend boer, toen zag ik ook dat ik geen melding kreeg om te vullen , uitgestapt en naar boven gekeken en zag geen vulpijp, had weinig tijd en sinds er ook niet meer opgeweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Heb eens het Ferguson Pack uitgeprobeerd. Zitten allerlei varianten van de good-old Ferguson TE20 in met bijbehorende werktuigen, waaronder ook varianten waarvan ik niet wist dat ze bestonden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5vyNR5mdV0K8jneHzvYHHnHn/full.jpg

Dit tandemstel heeft maarliefst 48 hele pk's maar wel een goeie tractie. Met de bijbehorende 5-schaar ploeg kun je een best acceptabele breedte bewerken en het kost allemaal geen drol, ideaal dus voor kleinschalig werk :)
Het model is heel gedetailleerd, zo zie je alle hendels bewegen zoals het in het echt ook zou werken. Er zit alleen één foutje in dit specifieke model: ze hebben de 30L tankinhoud van de enkele TE20 overgenomen. Voordat ik met dit veld klaar was stond ik al stil met een lege tank :X

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
MR_VIPER schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:45:
Voor mensen die meelezen en interesse hebben. Ik zie zojuist dat FS19 vanaf 30 januari een week word weggeven op Epic Games. Ik ga hem zeker meepakken en dan ook eens kijken of het net zo verslavend kan zijn als de Sims van SCS die ik speel.
Begin er niet aan!! Verslavend rotspel. :+

Gister weer lekker verder gegaan op Dreisternhof. Mijn kleinste veld ingezaaid met poplars :X
Geen idee of het uberhaubt geld gaat opleveren maar het schijnt dat ie weer aangroeit en in de wintermaanden zag ik flinke spike in prijs (in seasons). Ging over de 500 voor 1000l. Leuke bezigheid om straks in de winter te doen.
Is het niks, gaat er weer gewone crop op.

Ook bezig geweest voorraad TMR aan te maken. Opeens wou de laatste 1200l niet meer uit de mixer. Oh ja, silo kan maar 300k liter aan :o
Maar goed, heb dus 300k liter aan TMR klaar liggen en voorraadje silage, hooi en ruim voldoende stro.

Inmiddels 42 melkkoeien (vele nog <2 dus niet vruchtbaar) en 14 vleeskoeien. De laatste zorg ik dat ze op ~650kg zitten en verkoop ze dan om gelijk 14 nieuwe te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Ik ben net begonnen met 6 koeien in Greenriver, als dit me bevalt zet ik een stal bij Felsbrunn zodat alles wat samen staat.

Ze hebben al eten, gemengd voeder is ook gelukt, eerste keer instructies gevolgd (2 x hooi - 1 x stro en 1 kuilvoer dacht ik). Ondertussen zelf strobalen aangemaakt en ook los stro in de silo gelost, dit ga ik ook met het hooi doen en daarna zien wat het makkelijkst werkt, balen of los uit de silo.

Ooit stonden er meer eigenschappen bij de verschillende dieren bij de veehandelaar in het menu, deze koe geeft meer melk, dit schaap geeft meer wol enzo maar toen ik de koeien ging kopen vond ik deze gegevens niet direct terug dus maar gewoon wit zwarte gekocht, zal wel zien wat eruit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
boer balder schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:39:
Ik ben net begonnen met 6 koeien in Greenriver, als dit me bevalt zet ik een stal bij Felsbrunn zodat alles wat samen staat.

Ze hebben al eten, gemengd voeder is ook gelukt, eerste keer instructies gevolgd (2 x hooi - 1 x stro en 1 kuilvoer dacht ik). Ondertussen zelf strobalen aangemaakt en ook los stro in de silo gelost, dit ga ik ook met het hooi doen en daarna zien wat het makkelijkst werkt, balen of los uit de silo.

Ooit stonden er meer eigenschappen bij de verschillende dieren bij de veehandelaar in het menu, deze koe geeft meer melk, dit schaap geeft meer wol enzo maar toen ik de koeien ging kopen vond ik deze gegevens niet direct terug dus maar gewoon wit zwarte gekocht, zal wel zien wat eruit komt :)
De mengverhouding van hooi/stro/kuilvoer krijg je ook te zien met gekleurde balkjes als je met een mengvoerwagen bezig bent. De basis is 1 deel stro, 2 delen hooi en 2 delen kuilvoer. Met het aandeel hooi en kuilvoer kun je flink schuiven aangezien het ze beiden ergens tussen de 25 en 75% moeten zitten als aandeel van het totaalproduct. Vaak doe ik veel meer kuilvoer omdat ik daar nu eenmaal het meest van heb.

Van de koeien heb je een aantal soorten vleeskoeien en twee soorten melkkoeien. De wit zwarte (Holstein) geven vooral veel melk, dus zorg dat je daar tzt een transportwagen voor hebt om het te kunnen verkopen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
MadMarky schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:38:
[...]
Van de koeien heb je een aantal soorten vleeskoeien en twee soorten melkkoeien. De wit zwarte (Holstein) geven vooral veel melk, dus zorg dat je daar tzt een transportwagen voor hebt om het te kunnen verkopen.
Nooit echt opgelet maar... zit er echt verschil in de koeien in de gewone versie (dus niet seasons)?
Heb namelijk zelf gewoon van de 4 gewone kleuren overal wat van gekocht (gewone koeien, niet die os-achtige beesten), nooit gekeken of er daadwerkelijk verschil zat in wat ze produceren.

Anders moet ik wat gaan switchen, want heb ze hoofdzakelijk voor melk (en drijfmest) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Oh verrek ja, dat is een feature van Seasons. Verklaart ook meteen waarom @boer balder nu geen aanvullende info heeft, hij gebruikt de seasons mod niet in deze savegame. Ik doe niet anders en ben soms al bijna vergeten hoe vanilla ook weer werkt :X

Maar mijn punt blijft hetzelfde, ze produceren melk dus vergeet niet om een tankwagen aan te schaffen ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:11

Oxigeon

En zo is dat!

De game is nu gratis in de EPIC store

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Nu het een beetje loopt ben ik bezig met het uitvoeren van die contracten ik heb er soms contracten bij staan. Vervoer spullen van bv cementfabriek naar Ranch. De Ranch staat gewoon op de map maar waar kan ik de cementfabriek vinden? Zelfde als de watertoren en water dam.

Op internet kan ik ook nergens een map vinden waar deze zich bevinden met benamingen. Het gaat hierbij om de map Ravenport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Racer89 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:10:
Nu het een beetje loopt ben ik bezig met het uitvoeren van die contracten ik heb er soms contracten bij staan. Vervoer spullen van bv cementfabriek naar Ranch. De Ranch staat gewoon op de map maar waar kan ik de cementfabriek vinden? Zelfde als de watertoren en water dam.

Op internet kan ik ook nergens een map vinden waar deze zich bevinden met benamingen. Het gaat hierbij om de map Ravenport.
Deze zit linksonder op de kaart, maar zal netjes een marker krijgen zodra je de missie accepteert.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
MadMarky schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:13:
[...]

Deze zit linksonder op de kaart, maar zal netjes een marker krijgen zodra je de missie accepteert.
Dat heb ik geprobeerd, als je de missie accepteert krijg je alleen een marker waar alles naartoe moet. Niet waar je het moet ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Rood bolletje op de minimap

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Je hebt gelijk, een rood en geel bolletje staan er. dit was me eerst nog helemaal niet opgevallen, dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
uhm. Ik weet niet of dit een "Goh kom je er nu pas achter" moment is of een HALLELUJAH moment.

Probleem voor solo spelers was dat je geen aanhanger achter je forage harvester kon knopen.
De Rostselmash 1403 mod kon dit wel. Gister las ik dat de Krone BigX 580 dit ook zou kunnen.

Gister dus even op mijn testsafe getest en het werkte. Het zou ook werken met het gewicht voor de andere BigX. Maar die kon ook de trailer direct koppelen. Meteen ook even beide Claas getest en die konden ook gewoon aankoppelen.

En toen begon het mij te dagen en snel andere aanhanger gepakt. Daar werkte het niet mee met de Claas.

Wat blijkt. Als je de Strautmann Zelon CFS 3301 DO mod gebruikt dan kun je hem aan elke forage harvester hangen. Ik zat met deze te testen omdat ik deze al in mijn huidige save gebruikte.

Bijkomend voordeel. Ding kost nog geen 60.000 en kan 52.000l dragen. (site zegt 31.000l maar bij mij op de xbox is het 52.000l).

Heb ik mij al die tijd voor niets gelimiteerd tot de Rostselmash :+
Nu de John Deere in de garage staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Player1S op 31-01-2020 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Tuurlijk kun je wel aanhangers achter een hakselaar hangen, dat heeft ook altijd gekund? Punt is alleen dat je qua keuze altijd beperkt bent tot aanhangers met een hoge trekhaak, waardoor je de grootste trailers uit het spel niet kunt gebruiken aangezien die allemaal voor de ondertrekhaak zijn (al dan niet met vrachtwagen dolly).

Zelf heb ik altijd een Adurante trailer of de grootste trailer uit het Metaltech DB pack. Met een hakselaar met verlengde pijp kun je twee trailers vullen en met het grootste modellen kun je dan 2x 44.000L kwijt

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Maar dat zijn ook aanhangers met wielen voor dus een bitch om achteruit mee te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Daarom hebben we (m'n broer en ik) een mod gewicht...eh gemod (dus een mod gemod :+ ) zodat je die achter een hakselaar kan hangen en alle trailers kan aansluiten.

XML aangepast zodat het gewicht kan aansluiten op de achterkant van een hakselaar (dus iets veranderd dat de aansluiting 'trailer' heet), en andere uiteinde van het gewicht veranderd van trailer naar trailer_low (die laatste word vooral gebruikt bij de grotere wagens, zoals silagewagens).

Werkt prima op de New Holland FR na, die heeft wat problemen vanwege de wiel ophanging (wil in scherpe bochten met gewicht + trailer op z'n zij gaan).

Met die andere trailers kan ik ook niet overweg (vooruit wel, achteruit niet).
Voor consolespelers is dus zo'n wagen wel een optie dan (gezien je daar geen XML kan aanpassen), of anders die grote suikerriet wagen (kan ook silage in gelukkig), zit je alleen wel weer met achteruit rijden.

Zelf gisteren begonnen met m'n grote oogst sessie van soybeans. Had alles op, en dus alle velden (nouja, op 2 na) die ik had ingezaaid met soybeans. Niet alles was rijp, dus toen maar wat bezig gegaan met landscaping.

Had veld 33 in Fellsbrun al een keer aangepast dat die wat minder heuvelachtig was, maar zaten nog een paar lelijke bulten in, dusdanig vervelend dat de combine soms stukken overslaat omdat de header te ver omhoog komt. Zelfde probleem met zaaien en bemesten dat stukken overgeslagen werden vanwege de bulten.

Genoeg is genoeg! Dus plat met die handel! >:) Eerste poging ging meteen mis, had vanaf de verkeerde hoogte 'geleveld' dus werd het ene lelijke bulten boel, dus niet saven, reload, en nog een keer proberen.
Toen iets voorzichtiger en zorgvuldiger te werk gegaan en redelijk goed resultaat. Was wel een beetje uitgeschoten met de muis op sommige stukken (op de hogere heuvels aan de rand van het veld), dus dat werd een beetje duur qua fixen (smoothen), maar uiteindelijk wel gelukt. Al met al weer rond de 200K lichter.

Nu de boel weer omploegen (na het levelen is alles weer gras geworden, dus moest veld weer uitstippelen en omploegen), kalk erop en weer inzaaien. Maar nu wel alles mooi plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-06 21:42
Oxigeon schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:55:
De game is nu gratis in de EPIC store
En daarom speel ik nu ook :).
Is er ook een NL discord voor dit spel?
En weten jullie van een wiki ofzo waar ik precies kan zien wat ik op wat kan aansluiten?

Wilde bijvoorbeeld een vork op m'n tractor aansluiten maar dat gaat dus mooi niet (heb ook nog met frontloader geprobeerd).

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
PuckStar schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 23:13:
[...]

En daarom speel ik nu ook :).
Is er ook een NL discord voor dit spel?
En weten jullie van een wiki ofzo waar ik precies kan zien wat ik op wat kan aansluiten?

Wilde bijvoorbeeld een vork op m'n tractor aansluiten maar dat gaat dus mooi niet (heb ook nog met frontloader geprobeerd).
Dit wou ik gisteren ook doen. Ik dacht huur de vorken voor een paar euro aan de tractor ermee dan hoef ik de dure heftruck niet te huren. Maar dat gaat dus schijnbaar niet zo makkelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Racer89 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 00:42:
[...]

Dit wou ik gisteren ook doen. Ik dacht huur de vorken voor een paar euro aan de tractor ermee dan hoef ik de dure heftruck niet te huren. Maar dat gaat dus schijnbaar niet zo makkelijk :/
De tractor moet natuurlijk wel voorzien zijn met de frontladeroptie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
boer balder schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:50:
[...]

De tractor moet natuurlijk wel voorzien zijn met de frontladeroptie
Die heb ik, maar werkt nog steeds niet. Of ik moet een andere vork hebben.
Dat zijn dingen die ik onduidelijk vind en kan nog nergens handige overzichtelijke info vinden daarover.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
@PuckStar gamepressure heeft een heel uitgebreide guide online staan, wellicht dat je daar wat aan hebt:
https://guides.gamepressure.com/farming-simulator-19/
Hier een heel stuk over loaders.

[ Voor 26% gewijzigd door Superkiwi op 02-02-2020 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
dvdkiwi schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:19:
@PuckStar gamepressure heeft een heel uitgebreide guide online staan, wellicht dat je daar wat aan hebt:
https://guides.gamepressure.com/farming-simulator-19/
Hier een heel stuk over loaders.
Bedankt!
Ik ben nu ook deze serie aan het kijken en daar heb ik ook al veel aan: YouTube: Building your farm | FS19 Beginner's guide pt 1

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Wat ik zelf in het begin heel veel deed was contracten aannemen en dan kiezen voor de optie om machines te huren voor de opdracht, op die manier leer je vrij snel welke machines waarvoor bedoeld zijn, welk soort werk veel tijd kost of juist vrij snel klaar is etc.
Al doende leert men steeds meer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
@PuckStar @Racer89 let goed op waar je kijkt in de shop. Je hebt werktuigen (zoals vorken) voor frontlader, verreiker, bobcat en wiellader. Zijn allemaal verschillend en je moet dan wel de juiste categorie pakken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Ondertussen nog wat verder gedaan met mijn koeien in Greenriver, voeder werd voorlopig aangekocht in de winkel en dat ging goed dus daarom zelf vierkante balen aangemaakt , lagen er wel heel veel op de wei , wou daarna op een andere wei ronde balen maken om deze in te wikkelen maar kreeg de melding , je hebt teveel balen dus eerst verkopen, volgende keer één wei gebruiken voor meerdere balen want tweede punt, waar laat je al die balen he, heel de boerderij ligt vol... :)

Tank gekocht voor water, tank gekocht voor melk, tank gekocht voor drijfmest en deze ook leeg gemaakt, volgende stap is de vaste mest uitproberen, met een voorlader in de stal zelf opscheppen ging niet dus ik vermoed een mestkar kopen en dan maar eens uitzoeken, moest gisteren afronden, als de mest op nul staat heb ik alles onder de knie ivm koeien, wel wat werk aan...

Greenriver is dus een testmap voor mij, daarna wou ik de boerderij van Felsbrunn voorzien van een koeienstal maar toen ik ging proberen waar ik deze in de toekomst kon plaatsen zag ik dat er buiten van die melkkannen staan, wil dit zeggen dat de melk moet afgevoerd worden in deze kannen of staan deze er maar voor de show en gewoon afvoeren zoals in Greenriver, zag niet direct een melkinstallatie staan....

Ook stond de koeienstal weer op een verhoog, waar ik ze ook probeerde neer te zetten, misschien Dreisternhof of Bettingen eens installeren en uitproberen en weer opnieuw beginnen of iemand nog een tip voor een mooie ruime verzorgde map ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Mest gaat vaak automatisch naar een mestbunker. Vaak naast de stal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Player1S schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:29:
Mest gaat vaak automatisch naar een mestbunker. Vaak naast de stal.
De drijfmest heb ik zo inderdaad kunnen leeg maken maar maakt ook vast mest aan, wss van het stro in de stal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
boer balder schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:45:
[...]

De drijfmest heb ik zo inderdaad kunnen leeg maken maar maakt ook vast mest aan, wss van het stro in de stal.
Klopt maar je hoeft het niet zelf eruit te scheppen. Naast de stal zit zo'n bunker waar het zich langzaam ophoopt.

Heb zelf de map nog niet echt gespeeld maar je hebt ergens een plek waar ie zit. Kijk anders ff naar 1 van de videos van Daggerwin. Hij doet een co-op met iemand op die map en heeft laatst lading mest zitten scheppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Player1S schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:51:
[...]

Klopt maar je hoeft het niet zelf eruit te scheppen. Naast de stal zit zo'n bunker waar het zich langzaam ophoopt.

Heb zelf de map nog niet echt gespeeld maar je hebt ergens een plek waar ie zit. Kijk anders ff naar 1 van de videos van Daggerwin. Hij doet een co-op met iemand op die map en heeft laatst lading mest zitten scheppen.
Dat mest is nu ook weer het grootste probleem niet, komt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
boer balder schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:57:
Tank gekocht voor water, tank gekocht voor melk, tank gekocht voor drijfmest en deze ook leeg gemaakt, volgende stap is de vaste mest uitproberen, met een voorlader in de stal zelf opscheppen ging niet dus ik vermoed een mestkar kopen en dan maar eens uitzoeken, moest gisteren afronden, als de mest op nul staat heb ik alles onder de knie ivm koeien, wel wat werk aan...
Je kunt mest opladen vannuit de mestvaalt aan de zijkant van de koeienstal. Neem een wiellader met een zo groot mogelijke grijper, maar je kunt ook transportbanden gebruiken. Je hebt de kleine nodig om materiaal op te pikken en aansluitend een Grimme Quantum om het in een wagen te krijgen. Ben je voor iets van €45.000 al klaar :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
MadMarky schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:09:
[...]

Je kunt mest opladen vannuit de mestvaalt aan de zijkant van de koeienstal. Neem een wiellader met een zo groot mogelijke grijper, maar je kunt ook transportbanden gebruiken. Je hebt de kleine nodig om materiaal op te pikken en aansluitend een Grimme Quantum om het in een wagen te krijgen. Ben je voor iets van €45.000 al klaar :)
efkes koeien houden zeggen ze dan, heb er zes en weet niet meer waar te beginnen 8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
MadMarky schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:09:
[...]

Het spel is redelijk realistisch, je moet soms nadenken zoals op een echte boerderij, zit mijn mest zonder iets te doen in die bak waar ik hem dus moet opscheppen, kaboutertjes kuisen de stal uit denk snachts en ik maar in de stal zoeken, ondertussen dus gevonden , een klein bruin hoopje.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Je hebt er zes, dat geeft niet meteen een mestvaalt vol :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
MadMarky schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 00:51:
Je hebt er zes, dat geeft niet meteen een mestvaalt vol :+
daarom heb ik er nog maar zes , ik laat ze zelf uitbreiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1338666

Ik speel het spel farming Simulator 19 ps4
Mijn vraag is, want kan het nergens vinden, kan ik ook de muis gebruiken bij dit spel??
En/of heb je dan ook toetsenbord nodig, of kan het helemaal niet.
Gr swen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Anoniem: 1338666 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:56:
Ik speel het spel farming Simulator 19 ps4
Mijn vraag is, want kan het nergens vinden, kan ik ook de muis gebruiken bij dit spel??
En/of heb je dan ook toetsenbord nodig, of kan het helemaal niet.
Gr swen
Ik denk dat je dan uit komt bij een;

Hori Tactical Assault Commander ( klein toetsenbord + muis )

Of een soortgelijk apparaat als de XIM 4, volgens mij kun je dan je eigen toetsenbord en muis gebruiken,

Heb wel begrepen dat deze best een karwei zijn om in te stellen, en natuurlijk niet echt goedkoop.

• Racer89
  • Niet online
Gisteren gestart in een nieuwe map Greenriver2019, Nu heb ik direct ook wat grotere machines gehuurd zodat de grote velden ook wat sneller gaan.

Ik was aan het kijken voor een vrachtwagen zodat ik de oogst kan vervoeren. Kan ik hier mee gewoon over het veld rijden of blijft deze dan steken bij regen bv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Tijdens regen kan je niet oogsten.

Maar dat kan gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemesizz
In de gewone game (weet niet hoe het met seasons zit) is regen eigenlijk puur cosmetisch en je kunt dan niet oogsten (graan en dergelijke mag niet geoogst worden tijdens de regen).

Je krijgt geen modder of iets dergelijks waar je machines vast door komen te zitten, dus je vrachtwagen met gewone weg bandjes komt net zo goed het veld op als een tractor met...eh...tractorbanden :P

Het maakt dus ook niet uit of je met een agrartruck (met 'landbouw profielbanden) zoals de Tatra of MAN aankomt, of met zo'n Amerikaanse vrachtwagen (als zijn die Amerikaanse trucks soms wel lastiger door krappe bochtjes te krijgen zonder de verkeersborden omver te tikken).

--------
In ander nieuws, op de vacatures op de Giants site, hebben ze schijnbaar nu een Senior Sound Designer gevonden, nu staat er nog een vacature voor een Junior Sound Designer.
Nu verwacht ik eigenlijk niet dat ze het geluid van FS19 nog kunnen fixen (zou echt een hele overhaul zijn), maar voor een volgend deel ziet het er dan wat hoopgevender uit. De vereisten zijn ook dat je iets met landbouw te maken hebt gehad (zodat je weet hoe machines moeten klinken :+ ).

• GH45T
Nemesizz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:26:
In de gewone game (weet niet hoe het met seasons zit) is regen eigenlijk puur cosmetisch en je kunt dan niet oogsten (graan en dergelijke mag niet geoogst worden tijdens de regen).

Je krijgt geen modder of iets dergelijks waar je machines vast door komen te zitten, dus je vrachtwagen met gewone weg bandjes komt net zo goed het veld op als een tractor met...eh...tractorbanden :P

Het maakt dus ook niet uit of je met een agrartruck (met 'landbouw profielbanden) zoals de Tatra of MAN aankomt, of met zo'n Amerikaanse vrachtwagen (als zijn die Amerikaanse trucks soms wel lastiger door krappe bochtjes te krijgen zonder de verkeersborden omver te tikken).

--------
In ander nieuws, op de vacatures op de Giants site, hebben ze schijnbaar nu een Senior Sound Designer gevonden, nu staat er nog een vacature voor een Junior Sound Designer.
Nu verwacht ik eigenlijk niet dat ze het geluid van FS19 nog kunnen fixen (zou echt een hele overhaul zijn), maar voor een volgend deel ziet het er dan wat hoopgevender uit. De vereisten zijn ook dat je iets met landbouw te maken hebt gehad (zodat je weet hoe machines moeten klinken :+ ).
Eigenlijk vind ik het geluid op zich niet zo storend, maar dat trekkers welke een traditionele versnellingsbak hebben klinken als een vario vind ik dan weer wel storend.

Maar goed, dat los ik dan maar op door voornamelijk met de Fendt 1050 Vario rond te sjeezen. Als eigenlijk Case fan is dit toch wel mijn favoriete trekker in het spel. Het ding kan werkelijk alles aan. Alleen voor taken waar een frontlader of smalle banden nodig zijn kan ik hem niet gebruiken ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
Ik stoor me er nog iedere keer aan, slecht loopend (Engles loopend) geluid bij veel machines, motor gaat stationair als je heuvel af gaat (terwijl je bezig bent met grond bewerken), of motor als stationair terwijl je nog 30 km/h uur rijdt, dat is gewoon slecht.

Zelfs als ik in het echt in m'n auto rij, en de koppeling intrap gaat de motor niet stationair, en in FS gaat een trekker met een dikke ploeg/cultivator erachter stationair als je een heuvel af gaat.

Een trekker in GTA klinkt nog beter (heeft zelfs schakel geluid :+ ).

Ik ben erg kritisch met dat soort dingen (moge duidelijk zijn over al m'n geluid rants in dit topic :P ), en het geluid in FS19 is zo'n enorme sprong achteruit ten opzichte van FS17.

Veel machines klinken nu dusdanig slecht dat ik ze niet eens wil gebruiken in de game. En dat is jammer, zo ook bijvoorbeeld de Claas Lexion combine, machtig mooi ding, maar komt zo'n enorme (vervormde) herrie vanaf dat je er na een paar minuten oogsten wel genoeg van hebt.
Ook m'n Holmer machines, waren in vorige delen wat van m'n favoriete machines, in FS19 was het geluid al niet geweldig, en na bepaalde patches/updates is het zelfs slechter geworden (het geluid vervormt helemaal).

Nouja, kan er (wel weer) een boek over schrijven, laat ik dat maar niet doen.
Maar het sound team wat ze nu hadden, heeft duidelijk geen kaas gegeten hoe machines moeten klinken (schijnbaar het soundteam van The Witcher... heel ander type game dan iets met voertuigen, en dat is pijnlijk duidelijk geworden).

• Racer89
  • Niet online
Als het goed is zou je motor dan wel juist stationair moeten gaan draaien, het is alleen zo als je de berg afrijd en je trapt de koppeling niet in dan blijft de motor op toeren. Dan gaat de auto eigenlijk remmen op de motor.

Gelukkig ben ik niet de enige, ik vind de meeste machines een vreemd geluid hebben in FS19. Het klinkt allemaal niet echt realistisch jammer genoeg. En soms echt storend irritant geluid, heb de volume in het menu ook best laag staan. Zodat je deze geluiden bijna niet hoort.

• Player1S
ik luister vaak gewoon muziek tijdens het spelen dus motor geluid heb ik sowieso al laag staan dus stoor me er niet echt aan.

• Nemesizz
Je word wat creatief hoe je met machines omgaat om bepaalde vervelende dingen te voorkomen, zo laat ik de combine 'in bedrijf' als ik over het veld rij (dus maaibord aanlaten) dan gaat de motor niet stationair als ik een heuveltje afrij, ook met het legen van de combine laat ik het maaibord aan, omdat die anders van vol toerental plots naar stationair gaat als die leeg is (of als ie bugged, blijft die eindeloos op een hoog toerental).
Als het goed is zou je motor dan wel juist stationair moeten gaan draaien
In theorie wel, maar motormanagement zorgt dat de motor toch iets op toeren blijft.
Mijn auto (echt ding, dus niet de ingame auto), draait stationair op 800 rpm, maar als ik rij, koppeling intrap tijdens het rijden, zorgt die toch dat die op iets van 1200 toeren blijft.

Het probleem wat dus met FS is, als je een heuvel afrijdt, zou de machine nog in de versnelling staan, motor dus nog gelinkt aan de wielen dmv de versnellingsbak, dan zou dat ding never nooit stationair moeten gaan.
Dat zou zelfs een soundteam zonder ervaring met machines nog moeten weten ("Don't you people have cars?" :+ ).

M'n broer heeft ook altijd snoeihard de muziek aanstaan, ik eigenlijk nooit, wil graag de machines horen...al is dat hier dus wel een probleempje.

Heb zelf helaas niet veel verstand van programmeren, dus echt complexe veranderingen in XML bestanden maken zit er niet in. Want anders zou je zelf kunnen proberen het hele sound systeem op de schop te nemen en te fixen. Zijn wel een paar creatievelingen geweest die wat probeersels gemaakt hebben met schakelbakken voor een trekker, wat opzich best leuk klonk, maar mis gaat als je achteruit rijdt.

Ik kan hooguit kleine aanpassingen doen in XML's, en bepaalde geluiden vervangen door iets beters (bepaalde trekkers/machines). Maar DLC machines kan ik niet aanpassen (zoals de Claas DLC) omdat die voertuigen niet los in een map staan (zoals de originele machines en/of mods dat wel doen).

• GH45T
Nemesizz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:38:
Je word wat creatief hoe je met machines omgaat om bepaalde vervelende dingen te voorkomen, zo laat ik de combine 'in bedrijf' als ik over het veld rij (dus maaibord aanlaten) dan gaat de motor niet stationair als ik een heuveltje afrij, ook met het legen van de combine laat ik het maaibord aan, omdat die anders van vol toerental plots naar stationair gaat als die leeg is (of als ie bugged, blijft die eindeloos op een hoog toerental).

[...]

In theorie wel, maar motormanagement zorgt dat de motor toch iets op toeren blijft.
Mijn auto (echt ding, dus niet de ingame auto), draait stationair op 800 rpm, maar als ik rij, koppeling intrap tijdens het rijden, zorgt die toch dat die op iets van 1200 toeren blijft.

Het probleem wat dus met FS is, als je een heuvel afrijdt, zou de machine nog in de versnelling staan, motor dus nog gelinkt aan de wielen dmv de versnellingsbak, dan zou dat ding never nooit stationair moeten gaan.
Dat zou zelfs een soundteam zonder ervaring met machines nog moeten weten ("Don't you people have cars?" :+ ).
Uhm bij een Vario hoeft dat dus juist helemaal niet. Die kan prima stationair draaien als het gas los is maar de "versnelling" niet is ontkoppeld. Dat, samen met dat de trekkers beginnen te loeien als ze wél moeten werken, bedoel ik met het geluid alsof alle trekkers voorzien zijn van een vario aandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Player1S schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:50:
ik luister vaak gewoon muziek tijdens het spelen dus motor geluid heb ik sowieso al laag staan dus stoor me er niet echt aan.
Hier hetzelfde, Studio Brussel op en geluid van het spel laag.

Ondertussen Greenriver ook weer achter mij gelaten, ik rij graag zo vanuit de hoogte dus niet vanuit je cabine en dan beginnen die bomen toch te storen en weilanden zijn groot waardoor je veel te veel balen hebt. Ondertussen overgeschakeld naar Dreisternhof en hier heb ik mijn draai wel gevonden, kleine weilandjes, twee tractors van het oude type Fendt 515 , oudere oogstmachine New Holland, twee-assige aanhangwagens... Bij Greenriver had ik even het money modje geïnstalleerd en me wat laten gaan met aankopen, het grootste en beste materiaal , nu bewust terug ouderwets :)

[ Voor 18% gewijzigd door boer balder op 14-02-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
boer balder schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:38:
[...]

Hier hetzelfde, Studio Brussel op en geluid van het spel laag.

Ondertussen Greenriver ook weer achter mij gelaten, ik rij graag zo vanuit de hoogte dus niet vanuit je cabine en dan beginnen die bomen toch te storen en weilanden zijn groot waardoor je veel te veel balen hebt. Ondertussen overgeschakeld naar Dreisternhof en hier heb ik mijn draai wel gevonden, kleine weilandjes, twee tractors van het oude type Fendt 515 , oudere oogstmachine New Holland, twee-assige aanhangwagens... Bij Greenriver had ik even het money modje geïnstalleerd en me wat laten gaan met aankopen, het grootste en beste materiaal , nu bewust terug ouderwets :)
De wegen zijn idd soms aan de smalle kant. Gisteren een grote aanhanger gehuurd met vrachtwagen. Zodat ik veel van de oogst in 1x kan vervoeren. Het past maar allemaal net met die enge straatjes. Ze hadden iets ruimer gemogen. En de bruggen ook iets groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Racer89 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:21:
[...]

De wegen zijn idd soms aan de smalle kant. Gisteren een grote aanhanger gehuurd met vrachtwagen. Zodat ik veel van de oogst in 1x kan vervoeren. Het past maar allemaal net met die enge straatjes. Ze hadden iets ruimer gemogen. En de bruggen ook iets groter.
idd en na of voor de bruggetjes een verkeerseiland met borden, op een gegeven moment parkeerde ik mijn grootste machines aan de winkel en zaaide de velden in naargelang waar mijn machines stonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ik had de mod geactiveerd voor het plaatsen van een zaad tank op eigen terrein. Als ik het goed heb begrepen is dat voor het navullen van de machine. Als ik met de machine naast de tank ga staan krijg ik geen menu voor het vullen van de tank. Normaal is dat L3. Doe ik iets fout ?
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste