[Multi] Farming Simulator 2019 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 22:21

Vos

AFCA

Racer89 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:44:
Ik had de mod geactiveerd voor het plaatsen van een zaad tank op eigen terrein. Als ik het goed heb begrepen is dat voor het navullen van de machine. Als ik met de machine naast de tank ga staan krijg ik geen menu voor het vullen van de tank. Normaal is dat L3. Doe ik iets fout ?
Heb je de zaaiertank geopend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vos schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:04:
[...]

Heb je de zaaiertank geopend?
Het werkt, moest idd afdekzeil nog openen. Lol... :F dankje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:32
Kan verschillen per zaaimachine, sommige gaan automatisch open, andere hoeft het helemaal niet, en weer een andere moet je handmatig openen.

Heb zelf zo'n 12m brede Lemken zaaimachine, eerst moest je die handmatig openen voordat je zaden kon bijvullen. Maar dat betekende ook dat je eerst de zaaimachine moest uitklappen omdat anders het klepje bovenop niet los kon, knap lastig als je palet met zaden ergens vlak naast staat en je een 12m breed apparaat uitklapt :P

Paar patches later, nu kan ik dat ding bijvullen zonder dat het klepje bovenop los moet, en hoef ik het gevaarte ook niet uit te klappen.

Heb wel het idee dat bij die Horsch zaaimachines de zaden en kunstmest verkeerd om is.
Je kunt verschillende groottes van machine kopen, 9m, 12m, 14 of 16m volgens mij ook, tank is ook per model groter, echter, er gaat meer kunstmest in ipv zaden. Kunstmest is nou net hetgene wat dat ding weinig gebruikt, terwijl de zaden altijd zo op zijn. Volgens mij had de grote tank voor zaden moeten zijn, en de 2000 liter tank voor de kunstmest. Weet niet of ik de specificaties van het echte ding kan achterhalen, misschien is onderzoek naar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@Nemesizz daar zit denk ik ook het probleem. In een andere safe game had ik een andere zaai machine en ik kan me niet herinneren dat ik daar iets moest openen. In green river heb ik nu ook zon 12 meter apparaat van Amazone volgens mij. Hierbij moet je ook de deksel openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Had dat ook een keer met lime (landbouw kalk is de NL vertaling volgens mij), dat ik was vergeten het zeil bovenop los te doen, en maar heen en weer rijden bij dat vul station.... "waarom wil dat ding nou niet?!" , was gewend bij m'n kunstmeststrooier dat het zeil vanzelf los ging, dat deed die getrokken strooier dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-09-2023
Als ik onder de silo ga staan om te laden zie ik kaf en kuilvoer staan in het menu. Wat is eigenlijk het verschil en wanneer gebruikt men kaf, dieren hebben gewoon kuilvoer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kaf kun je enkel gebruiken om in een bunkersilo om te zetten naar kuilvoer (silage). Dat is vervolgens weer een bestanddeel voor TMR, wat je koeien eten.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
MadMarky schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:31:
Kaf kun je enkel gebruiken om in een bunkersilo om te zetten naar kuilvoer (silage). Dat is vervolgens weer een bestanddeel voor TMR, wat je koeien eten.
Maar waar is kaf van afkomstig ? Gewoon gras in de bunkersilo wordt toch omgezet naar kuilvoer, zie het nut van kaf dus niet zo goed in of ik snap het allemaal nog niet zo goed... :)

Waar staat de afkorting TMR voor, ik gebruik CGR (compleet gemengd rantsoen.)

Dit weekend op Dreisternhof een bunkersilo gekocht, een kleintje om te beginnen, weiland afgedaan, gras in de silo en afgedekt, ging ik gisteren even snel dat kuilvoer in mijn grote silo storten met mijn Fendtje met frontlader, toch maar snel een shovel gekocht ;)

[ Voor 5% gewijzigd door boer balder op 20-02-2020 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
boer balder schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:54:
[...]

Maar waar is kaf van afkomstig ? Gewoon gras in de bunkersilo wordt toch omgezet naar kuilvoer, zie het nut van kaf dus niet zo goed in of ik snap het allemaal nog niet zo goed... :)

Waar staat de afkorting TMR voor, ik gebruik CGR (compleet gemend rantsoen).

Dit weekend op Dreisternhof een bunkersilo gekocht, een kleintje om te beginnen, weiland afgedaan, gras in de silo en afgedekt, ging ik gisteren even snel dat kuilvoer in mijn grote silo storten met mijn Fendtje met frontlader, toch maar snel een shovel gekocht ;)
Deze aan de voorkant + aanhanger erachter is goedkoper :+

Zo doe ik het altijd op die map.
Ben stiekem ook wel benieuwd waar je de kuil hebt geplaatst. Ik gok rechts op dat stuk langs het weggetje naar de boerderij :)

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Player1S schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:23:
[...]

Zo doe ik het altijd op die map.
Ben stiekem ook wel benieuwd waar je de kuil hebt geplaatst. Ik gok rechts op dat stuk langs het weggetje naar de boerderij :)
haha dit is goedkoper en vooral veel sneller , ongeveer 200.000 kuilvoer en een bakje van 3000 aan mijn shovel, merci voor de tip, deze avond is zoeken naar dit voorwerp :)

idd rechts op die open vlakte, vooraan een open hangaar geplaatst om al de aanhangwagens netjes naast mekaar onder te zetten en daarachter tegen dat achterliggend weggetje de silo, daar met landscape aan de slag gegaan en twee opritten bijgemaakt, langs ene kant geladen de silo in en langs de andere leeg er terug uit. daarom speel ik graag in Dreisternhof, hier past precies alles netjes bij mekaar of er is ruimte voorzien en toch niet te groot.

Dan ben ik benieuwd hoe jij je gras plat rijdt in de silo, ik op de ouderwetse manier, oude Fiat tractor met dubbele wielen achteraan, dat was mijn werkje in de vakanties toen ik een jaar of 14-15 was :)

[ Voor 8% gewijzigd door boer balder op 19-02-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
boer balder schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:54:
[...]

Waar staat de afkorting TMR voor, ik gebruik CGR (compleet gemend rantsoen).

CGR, TMR, allemaal één pot nat maar ik speel in het Engels dus heb geen idee van de Nederlandse vertalingen :P

Kaf (chaff) is wat je krijgt als je mais hakselt. Gras wordt ook kaf zodra het in de bunkersilo zit en nog niet is gefermenteerd.

🖥️ | 🚗

• boer balder
Player1S schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:23:
[...]

Kan het zijn dat deze mod afkomstig is van pc, op het eerste zicht niet te zien bij de mods op PS4. Wel een ouderwetse Liebherr met 8000 l bak gezien en een oude tractor Fiatagri dus deze gedownload maar nog niet getest.

• Player1S
  • Nu online
boer balder schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:40:
[...]

Kan het zijn dat deze mod afkomstig is van pc, op het eerste zicht niet te zien bij de mods op PS4. Wel een ouderwetse Liebherr met 8000 l bak gezien en een oude tractor Fiatagri dus deze gedownload maar nog niet getest.
Ik heb hem op de xbox. Volgens mij onder diversen of hoe die groep ook heet.

• boer balder
Player1S schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:46:
[...]

Ik heb hem op de xbox. Volgens mij onder diversen of hoe die groep ook heet.
Ik had W5 ook bij gekocht om dit gras samen met W6 te maaien en in de silo op te slaan maar achteraf gezien was dat niet nodig want heb nog niet veel koeien, W6 groeit van zelf snel dus ik kan het zo makkelijk bijhouden en een shovel met grotere bak is wel leuk werken, W6 alleen zal iets van een 120.000 kuilvoer zijn dus een keertje of 15 met een bak van 8000 en hij is ook leeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Ik ben verliefd, op de Fiatagri…..

Gisteren gekocht, gaan halen bij de winkel en bij het starten dacht ik, dat is hem, moeizame moeilijke start, zwarte pluim rook uit de uitlaat en dan dat geluid, aan de boerderij direct mijn Fendt afgekoppeld en mijn Fiatagri voor de zwaar geladen aanhanger met kuilvoer gezet, wat een feest , euro 0 en jaren 80 gevoel, mijn kindertijd kwam naar boven.... :) ;)

Vanaf nu de radio terug zachter en geluid van het spel wat luider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Die Fiat 180/90 is geniaal ja, heerlijk lomp ding. Geluid van die 8L diesel is lekker rauw en ze hebben er ook een soort van schakelgeluid in verwerkt voor de extra beleving :)
Sinds kort is er ook een update met fronthef, maakt hem wat breder inzetbaar.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
MadMarky schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:04:
Die Fiat 180/90 is geniaal ja, heerlijk lomp ding. Geluid van die 8L diesel is lekker rauw en ze hebben er ook een soort van schakelgeluid in verwerkt voor de extra beleving :)
Sinds kort is er ook een update met fronthef, maakt hem wat breder inzetbaar.
natuurlijk voorzien van de fronthef, Fendtje mag aan de kant vrees ik , kameraad van mij is Fendt verdeler dus daarom toch beetje Fendt liefhebber maar dit is toch leuker spelen, even gas lossen en terug volle gas en je hoort hem 'brullen', al is dat ook weer relatief :*)

[ Voor 18% gewijzigd door boer balder op 21-02-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Ik gebruik eigenlijk alleen de modded versie van de Fendt 515c omdat die een getunede motor heeft met 195pk en je kunt een versleten paintjob kiezen waardoor je voor kleine 45k een top tractor hebt. :+

Daarna stap ik toch redelijk vaak over op Claas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Weer een bijna slapeloze nacht gehad, hoe dat spel soms overheerst en je aan niks anders meer kan denken, je er mee in je hoofd zit of er zelfs wakker van ligt... :)

Wat had ik aan de hand, map Dreisternhof, melktank zat dus zo goed als vol, de aanhangwagen met dissel om melk te vervoeren vind ik niet praktisch, de grote tank voor achter een truck zou kunnen maar er zit geen mooie trekker naar mijn goesting tussen, daarom een aanhangwagen gekocht met haakarm en een melktank met haak op containersysteem, mooi zicht dus ik content, melk gaan vullen en klaar om te vertrekken, overzicht plattegrond open gedaan, op zoek naar de melkerij, mmm, niet te zien en toen kwam de thuisverpleging binnen en moest ik afsluiten, klotespel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
boer balder schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:10:
Weer een bijna slapeloze nacht gehad, hoe dat spel soms overheerst en je aan niks anders meer kan denken, je er mee in je hoofd zit of er zelfs wakker van ligt... :)

Wat had ik aan de hand, map Dreisternhof, melktank zat dus zo goed als vol, de aanhangwagen met dissel om melk te vervoeren vind ik niet praktisch, de grote tank voor achter een truck zou kunnen maar er zit geen mooie trekker naar mijn goesting tussen, daarom een aanhangwagen gekocht met haakarm en een melktank met haak op containersysteem, mooi zicht dus ik content, melk gaan vullen en klaar om te vertrekken, overzicht plattegrond open gedaan, op zoek naar de melkerij, mmm, niet te zien en toen kwam de thuisverpleging binnen en moest ik afsluiten, klotespel ;)
rechtsaf bij uitrijden boerderij. In de bocht naar rechts, linksaf zandpad op en eind linksaf richting verkooppunt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Player1S schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:21:
[...]

rechtsaf bij uitrijden boerderij. In de bocht naar rechts, linksaf zandpad op en eind linksaf richting verkooppunt :+
Daar wou ik deze avond als eerste naar gaan kijken, had juist op YouTube gezien dat iemand bij de voorstelling van deze map een rondleiding gaf en zag daar precies een blinkend groot vat staan met enkele kleine melkkruiken naast de weegbrug, daar moet ik zijn dacht ik _/-\o_

• MadMarky
  • Niet online
@boer balder kijk in de prijslijst wie allemaal X product wil hebben, kijk vervolgens op de kaart voor de locatie ervan. Simpel toch?
Op Dreisternhof is het enkel de Grain Mill (geen idee van NL naam) die melk aanneemt, midden onder op de kaart.

🖥️ | 🚗

• Nemesizz
Patch 1.2 is er voor de Claas DLC, ik kan alleen zo snel de patchnotes niet vinden. Patchnotes staan op het forum van Giants.
M'n broer gaf aan dat die uit was, en had wel wat van de fixes gezien (oa dat je de Scorpion eindelijk kan bijtanken :+ ).

Denk dat ik eerst m'n broer even laat 'uitproberen' voordat ik em zelf installeer >:)
(m'n broer zag ook iets van 'sound fixes' daar ben ik nogal huiverig voor :P ).

*edit*

Wat voertuigen getest in m'n broer z'n game, hij heeft echter een custom soundtemplate en dan klinkt alles toch al anders, dus moet het alsnog maar op m'n eigen game proberen (originele template nog...van...patch 1.2 volgens mij).

Meeste fixes zijn volgens mij ook grafische bugs, die mij toch al nooit waren opgevallen.
Wat wel opviel was dat het dashboard van de Axion 920 paar icoontjes extra had.

[ Voor 32% gewijzigd door Nemesizz op 27-02-2020 18:20 . Reden: toevoeging ]

• MadMarky
  • Niet online
Patch notes staan ook gewoon bij het nieuws op Steam? (#pcmasterrace :+ )
Fixed a graphical issue with XERION
Fixed a wheel slip issue with CONVIO 1230 Trailer
Improved Torion 1914’s engine sound
Fixed ARION 600’s tire size and added MITAS broad wheels
Improved SCORPION 1033’s arm speed
Fixed an issue with angular damping of wrapped silage bales from ROLLANT 455 UNIWRAP
Removed tool adapter from TORION 1914
Fixed an issue with flying parts on ROLLANT 455 UNIWRAP
Improved TORION 1914’s attacher limits
Fixed a graphical issue with ARION 400
Fixed an issue with grain tank effect on LEXION 8900
Fixed an issue with different track rim colors on LEXION 8900 and JAGUAR 960 TT
Fixed an issue with pickup wheels rotation on ROLLANT 455 UNIWRAP
Added cardan animation to ARION 600
Fixed an issue with AXION 900’s hub size
Fixed an issue with XERION crab steering
Fixed an issue with W1800 weights
Added a beacon light to CONVIO 1230 Trailer
Added new dashboard icons to ARION 400, 600, and AXION 800/900
Changed AXION 900’s broad wheels from TM900 to TM100
Adjusted light rotation on AXION 800, AXION 900, SCORPION 1033, TORION 639, TORION 956 SINUS, JAGUAR 980, and XERION 5000
Added beacon lights to CORIO 1275C and VARIO 770 header trailers
Adjusted CARGOS 9500’s fill level
Adjusted ARION vehicles’ hubs
Added new wheels to LEXION 8000
Added a lamp to TUCANO 580 grain tank
Added missing lights to AXION 900 and improved its texture
Added a day driving light to AXION 900
Fixed an issue with DISCO 3600FC that would move by itself
Fixed an issue with DISCO 1100C that would move by itself
Improved TORION 1914 hose connections
Fixed an issue with LEXION 8000 dashboard
Improved skinning of sideflaps on DISCO 3600 FC
Fixed an issue with cabin windows on JAGUAR 960 TT and JAGUAR 980
Improved wheel position and gap between wheels and axis on CORIO 1275C header trailer
Added new and bigger wheels to AXION 900
Improved slipping of TORION 1914
Fixed an issue with light rotation on JAGUAR 960TT, JAGUAR 980, and TUCANO 580
Improved sliding of DIRECT DIST 500 and CONVIO 1230 header trailers
Fixed an issue with windows on XERION 5000
Added Trelleborg and Michelin narrow tires to AXION 800
Fixed an issue with warning sign rotation on LEXION 8000
Fixed ARION 600’s floating parts
Did some visual clean-ups on LEXION 8000, ROLLANT 455 UNIWWRAP, and CLAAS WEIGHTS
Fixed an issue with TUCANO 580’s decal
Fixed an issue with LEXION 8000’s decal positions
Fixed an issue where backlights on ARION 600 were too bright while turned off
Fixed several graphical issues with CONVIO 1230 and CORIO 1275 header trailers
Fixed an issue with ARION 400’s flickering decal
Added cable connections to CONVIO 1230, CORIO 1275C header trailers, and LEXION 8000
Fixed an issue with dashboard needle on XERION 5000 when its engine was turned off
Fixed an issue with flickering decal on QUADRANT 5300
Fixed several graphical issues with ARION 400, ARION 600, AXION 800, and AXION 900
Fixed an issue with hose positions on CORIO 1275C and CORIO 1275C header trailer
Fixed several graphical issues with JAGUAR 980, JAGUAR 960TT, LEXION 800, XERION 500, TUCANO 580, SCORPION 1033, TORION 639, TORION 1914, and TORION 956 SINUS
Slightly repositioned TORION 639 and TORION 956 SINUS’ camera to the front
Slightly improved dirt on JAGUAR 980
Fixed an issue with flickering screws on QUADRANT 5300
Fixed a dashboard issue on TUCANO 580
Adjusted ARION 600’s narrow wheel configuration
Dus ja er zit een fix in voor geluid, maar wel alleen voor de Claas Torion 1914 wiellader ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Patchnotes stonden niet op de download pagina van Giants zelf (ook PC overigens).

Heb wat dingen geprobeerd gisteren, maar merk eigenlijk weinig verschil. Veel van de glitches waren mij (wonder boven wonder :+ ) niet eens opgevallen.

De extra icons op het dashboard van de Axion wel, lijkt wel wat leuker, zoals kleine details dat je kan zien dat je je richtingaanwijzer nog aan hebt :P

Volgens mij is het geluid van de Lexion ook iets getemperd, dus misschien eindelijk toch het aanschaffen waard (maakte voorheen echt een gigantische herrie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Jammer dat je niet meerdere contracten in 1x kunt uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Daar is een mod voor @Racer89

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ook voor de PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Geen idee. Die heb ik niet.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
nee. Wij console plebs zijn gewoon de sjaak met de meeste mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:56:
[...]

nee. Wij console plebs zijn gewoon de sjaak met de meeste mods.
Ik heb het in de gaten, zijn ook maar een paar mappen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Period-correct balen laden op Dreisternhof. Of bijna dan, want de balen zelf zijn veel te groot en modern ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kRhNWYfjeb4MF68zRn35ZIym/full.jpg

Je hebt ook wel een mod met een oude balenpers met kleine balen (Callignani), maar het is echt niet leuk meer om die allemaal met de hand op te moeten laden.

edit:
En vervolgens met 2km/u de bult op naar de Barn met 96.000L hooi :X

[ Voor 9% gewijzigd door MadMarky op 02-03-2020 23:19 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Racer89 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:46:
[...]

Ik heb het in de gaten, zijn ook maar een paar mappen beschikbaar.
Paar? Wat is het ondertussen? Stuk of 20?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
M'n broer was laatst zo'n Unimog aan het uitproberen, dat is een mod door iemand gemaakt (wat ik begreep) die ook erg kritisch was aan het geluid van FS19. Zelfde persoon die in een 'middagje knutselen' schakel geluid voor trekkers had gemaakt om te laten zien dat het kon (had niet de juiste samples, maar ging om het idee).

Nu dus met die Unimog ook de optie in de shop om voor een schakelbak te kiezen. Dus we hadden zoiets van "Jaja, zal wel", maar stonden met verbazing te kijken (luisteren) naar hoe goed dat was gedaan. Op bepaalde snelheid opschakelen, ook kleine tussenpauze (koppelen zeg maar, dus geen dubble-clutch instant schakelen, of powershift), maar ook terug schakelen als de snelheid weer omlaag gaat.
En dingen als de laatste versnelling dat het ook een soort 'cruise' versnelling is, echt super goed gedaan.

We hadden de XML al even bekeken hoe die dat gedaan heeft en... phoe, dat is niet niks, petje af. Zou mooi zijn als dat zelfde idee toe te passen is op andere voertuigen (vrachtwagens bijvoorbeeld, oude schakel trekkers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Nemesizz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:40:
M'n broer was laatst zo'n Unimog aan het uitproberen, dat is een mod door iemand gemaakt (wat ik begreep) die ook erg kritisch was aan het geluid van FS19. Zelfde persoon die in een 'middagje knutselen' schakel geluid voor trekkers had gemaakt om te laten zien dat het kon (had niet de juiste samples, maar ging om het idee).

Nu dus met die Unimog ook de optie in de shop om voor een schakelbak te kiezen. Dus we hadden zoiets van "Jaja, zal wel", maar stonden met verbazing te kijken (luisteren) naar hoe goed dat was gedaan. Op bepaalde snelheid opschakelen, ook kleine tussenpauze (koppelen zeg maar, dus geen dubble-clutch instant schakelen, of powershift), maar ook terug schakelen als de snelheid weer omlaag gaat.
En dingen als de laatste versnelling dat het ook een soort 'cruise' versnelling is, echt super goed gedaan.

We hadden de XML al even bekeken hoe die dat gedaan heeft en... phoe, dat is niet niks, petje af. Zou mooi zijn als dat zelfde idee toe te passen is op andere voertuigen (vrachtwagens bijvoorbeeld, oude schakel trekkers).
Heb je toevallig een link naar deze mod? Als Unimog fan ben ik super benieuwd :*)

Heb vorig jaar enkele Unimog mods geprobeerd maar was er toen niet van onder de indruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
GH45T schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:50:
[...]

Heb je toevallig een link naar deze mod? Als Unimog fan ben ik super benieuwd :*)

Heb vorig jaar enkele Unimog mods geprobeerd maar was er toen niet van onder de indruk.
Dacht dat die op de modhub stond, maar kan hem niet vinden op de site...

Moet m'n broer dan even navragen waar die em vandaan heeft (heb de mod zelf niet). Ik kom er op terug ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Via de link in topic start fs19 mods kwam ik gister een unimog mod tegen.

https://www.yesmods.com/f...og-u1200-u1400-u1600-fbm/

Word deze bedoelt? Ik wil deze gaan uitproberen. Tesamen met de Scania mod.

*empty*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
Is inderdaad van FBM.

@GH45T
Link naar hun site: https://forbidden-mods.de...unimog-u1200-u1400-u1600/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Nu online
@MR_VIPER @Nemesizz Dank jullie beiden! Ik ga hem vanavond proberen, ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Nu online
Gisteren weinig tijd gehad om FS19 te spelen, maar toch even de Unimog getest. Wat een geniaal ding :D hij is mooi ontworpen, veel functies/uitbreidingen en het geluid is inderdaad mooi. Vind alleen het zoemend geluid bij gas los wat overdreven, maar ook weer niet storend. Het zou nog mooier zijn als de acceleratie even zou stoppen bij het "schakelen", maar dat zal nog wel moeilijker te maken zijn. Wishfull thinking.

Dit zou zomaar eens mijn vervangende trekker kunnen worden voor de kunstmeststrooier. Lekker snel en nog wat extra kunstmest meenemen op het plateau of de bak (als ik uit de bak kan laden in de kunstmeststrooier). Nu gebruik ik de "standaard" Fendt 515c met smalle banden voor kunstmest strooien. Even kijken of de smalle banden op de Unimog geen schade aanrichten aan het gewas.

[ Voor 28% gewijzigd door GH45T op 05-03-2020 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
GH45T schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:31:
Dit zou zomaar eens mijn vervangende trekker kunnen worden voor de kunstmeststrooier. Lekker snel en nog wat extra kunstmest meenemen op het plateau of de bak (als ik uit de bak kan laden in de kunstmeststrooier).
Dat kan, installeer dan ook meteen de fertilizer pallet mod zodat je eenvoudig 2x 2000L kunstmest mee kunt nemen achterop.

edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JmShx8dx0CtKhy0Xi3_c2VmLLUo=/f/image/7nR2b2pVhx6dTzLKmiI6bDO0.jpg

Je rijdt alleen wel de hele tijd met de klep open omdat de strooier denkt dat er bijgevuld gaat worden :P

[ Voor 17% gewijzigd door MadMarky op 05-03-2020 11:24 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Nu online
MadMarky schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:37:
[...]

Dat kan, installeer dan ook meteen de fertilizer pallet mod zodat je eenvoudig 2x 2000L kunstmest mee kunt nemen achterop.

edit:
[Afbeelding]

Je rijdt alleen wel de hele tijd met de klep open omdat de strooier denkt dat er bijgevuld gaat worden :P
Die fertilizer pallet is misschien nog wel een idee ja. Maar nu heb ik nog een Väderstad FH 2200 vol met kunstmest in de fronthef hangen. Samen met 2 bigbags op de Unimog kan ik dan 7400 liter aan fertilizer bij me. Met die pallets zou daar nog eens 2000 bij komen.

Als je ook veel contracten doet gaat de fertilizer er aardig hard doorheen, dus wat extra meenemen en minder vaak naar de farmshop is dan wel handig :)

Edit: overigens kun je op de PC in ieder geval de fertilizer handmatig dichtmaken met -ik meen- N (close cover).

[ Voor 5% gewijzigd door GH45T op 06-03-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
En toen was de dag aangebroken, dat eindelijk bieten een fatsoenlijke waarde hadden! Ik spring in m'n vrachtwagen en begin vrolijk heen en weer te toeren om een groot deel van m'n bieten te verkopen. Mooi eindelijk een goede prijs!

Ingame kwartiertje of half uur later: "Great demand for sugar beet" ... En dan 34 euro per ton meer dan ik ze net voor verkocht had (lijkt weinig, maar kijk maar eens bij bieten prijzen, dan maakt 34 euro per ton best wat uit). Kon nog net anderhalf trailer verkopen voor de betere prijs.

Meestal sla ik alles op in silo's hopen op een goede prijs of great demand. En dan verkoop je het spul, en dan zul je altijd zien dat nét wanneer je het spul verkocht hebt er een great demand komt met een veel betere prijs :+

Nouja, opslag is weer leeg, kan ik een keer weer bieten verbouwen en opslaan voor de volgende keer dat ze weer een fatsoenlijke prijs hebben. Had m'n huidige voorraad al een paar (ingame) dagen in de silo's zitten omdat de boel geen fluit waard was.

Eigenlijk hoef ik het niet eens zozeer meer om het geld te doen, zit al een tijdje boven de 2 miljoen, en als ik een 'fire sale' hou (dus alles wat ik opslag heb verkoop) zit ik daar zo weer aan mocht ik plots die 2m opmaken :P

Wil nog wat velden kopen, maar wacht eerst tot er een interessant gewas op groeit. Veld 9 had ik op het oog, maar is al 2 (ingame) dagen niks op verbouwt gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-06 20:27
--

[ Voor 100% gewijzigd door Mikoe op 08-03-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Na een paar weken Dreisdendorf en de omgeving een beetje aangepast te hebben naar mijn zin bleef ik toch een beetje op mijn honger zitten, de vele leegstaande schuren die niet gebruikt werden, beetje rommel en werkmateriaal dat her en der tegen de gebouwen lag deed me uitkijken naar andere mappen zoals Slovenië om maar een voorbeeld te geven, niet veel naar mijn zin...

Ik dacht, ga nog eens wat verder werken op Felsbrunn, daar had ik al schapen en varkens maar wou ook koeien, vind ik wel leuk maar vond niet echt een geschikte plaats, daarom map terug helemaal verwijdert en nogmaals vanaf nul begonnen, dit weekend de velden afgebakend met ongeveer een strook van een meter met bruinkleurige grondlaag en geëxperimenteerd met bomen, conclusie, een eigen ontworpen boerderij geeft toch meer voldoening dan een vooraf gemaakte map met boerderij, voor mij persoonlijk dan toch....

Heb nu alleen koeien maar werk veel met aanhangwagen voorzien van haakarm en afneembare containers voor water, melk, mest enzo krijg ik mijn tijd wel om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1351728

Hoi peeps,

Nieuw hier en nieuw met de Farming op de ps4. Al ff test kunnen spelen via plus, daarna hem maar gekocht. Leuk genoeg dus.

Maar met de plus kwam ik bv er achter dat als je iemand inhuurt met zaaien of kunstmest strooien dat je bak niet leeg gaat. Wel wordt er gewoon gezaaid. Is dit in de echte versie ook zo (krijg het spel vanmiddag als het goed is ;-) )

En de vraag, is er ergens een korte beknopte handleiding te vinden in het NL hoe het een beetje werkt en wat te doen allemaal.?

Tips en tricks hoor ik ook graag natuurlijk ;-)

Thanks alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:37
Anoniem: 1351728 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:50:
Hoi peeps,

Nieuw hier en nieuw met de Farming op de ps4. Al ff test kunnen spelen via plus, daarna hem maar gekocht. Leuk genoeg dus.

Maar met de plus kwam ik bv er achter dat als je iemand inhuurt met zaaien of kunstmest strooien dat je bak niet leeg gaat. Wel wordt er gewoon gezaaid. Is dit in de echte versie ook zo (krijg het spel vanmiddag als het goed is ;-) )

En de vraag, is er ergens een korte beknopte handleiding te vinden in het NL hoe het een beetje werkt en wat te doen allemaal.?

Tips en tricks hoor ik ook graag natuurlijk ;-)

Thanks alvast
Je kunt ( in ieder geval bij de PC versie) in het menu, waar je ook het verkeer en de groeisnelheid van de gewassen kunt instellen, aangeven of de helper de aanwezige voorraad gebruikt of de gebruikte zaden of mest 'koopt' waarbij de voorraad gelijk blijft.

En volgens mij lees je nu al in de beste handleiding ooit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:10
Op de console is de optie tot 'auto buy/refill' er ook. Nadeel is dat je wel iéts meer betaalt voor je zaden dan waaneer je deze optie uit hebt staan.

@Anoniem: 1351728 in de game vind je een handleiding voor alles wat de game te bieden heeft, netjes gesorteerd op onderwerp :)
Ik vond 'm in elk geval vrij duidelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Superkiwi op 11-03-2020 14:08 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

strider1007 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:39:
[...]

Je kunt ( in ieder geval bij de PC versie) in het menu, waar je ook het verkeer en de groeisnelheid van de gewassen kunt instellen, aangeven of de helper de aanwezige voorraad gebruikt of de gebruikte zaden of mest 'koopt' waarbij de voorraad gelijk blijft.

En volgens mij lees je nu al in de beste handleiding ooit...
Aaahhh dan zal dat het zijn geweest waarom ze vol bleven haha.

Oke. Maar miste bv wat het nut van de trein is of je huis ( behalve slapen dan. Maar echte bikkels werken door in het donker toch haha )

Oke trein info staat er nu wel bij.

Maar bij de shop heb je een icoon met allemaal vierkantje. 8 stuks in 3 rijen. En daar achter staat een -getal.

Wat houd dat eigenlijk in?

En 2e vraag. Hoe regel ik de mods via ps4?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1351728 op 11-03-2020 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
in hoofdmenu zit optie "mods" daar download je de gewenste mods en als je safegame laad, kun je ze activeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GH45T
  • Nu online
MadMarky schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:37:
[...]

edit:
[Afbeelding]

Met 2 van de Fertilizer Pallet mod achterop de Unimog en in de fronthef een Väderstad FH 2200 heb ik nu in totaal 5400 aan fertilizer mee. Lekker snel om veel te bemesten en weinig terug te rijden naar de shop :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wwbZPX1NmLfP6uvknSH0tIWevU=/f/image/5lhsTYOXPuQmcmMsZDxMCPUJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Player1S schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:54:
in hoofdmenu zit optie "mods" daar download je de gewenste mods en als je safegame laad, kun je ze activeren
Had ze ondertussen gevonden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijft er nog ff 1 vraag over.

Wat houden die vierkantjes nou in waar een -getal achter staat bij machines enz

Kan daar ook nergens iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugWorks
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:19
Anoniem: 1351728 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:55:

Dat vierkantje met het getal heeft zover ik weet alleen betrekking tot consoles, speel het zelf op de pc dus weet er niet veel van.

Deze youtube clip zal je er misschien meer duidelijkheid over geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Anoniem: 1351728 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:55:

Op Console heb je slotcounts. Iets van 1200nogwat. Elk voorwerp (voertuig, ploeg, zaaier, aanhanger, huisje etc) heeft een slotcount. Zodra je aan het max zit kun je geen nieuwe voertuigen meer toevoegen.

Dit is deels te omzeilen door 2x dezelfde tractor te pakken want de 2e, 3e, 4e etc is maar 1 slot extra.

Zelf heb ik nog nooit het max bereikt qua slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Player1S schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:44:
[...]

Op Console heb je slotcounts. Iets van 1200nogwat. Elk voorwerp (voertuig, ploeg, zaaier, aanhanger, huisje etc) heeft een slotcount. Zodra je aan het max zit kun je geen nieuwe voertuigen meer toevoegen.

Dit is deels te omzeilen door 2x dezelfde tractor te pakken want de 2e, 3e, 4e etc is maar 1 slot extra.

Zelf heb ik nog nooit het max bereikt qua slots.
Ah oke. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand een idee hoe ik boomstronken kan verwijderen?

Zag wel een mod van paliden ofzo staan maar aan welke machine moet die dan gekoppeld worden.? Of zijn er nog andere manieren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
Anoniem: 1351728 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:26:
Iemand een idee hoe ik boomstronken kan verwijderen?

Zag wel een mod van paliden ofzo staan maar aan welke machine moet die dan gekoppeld worden.? Of zijn er nog andere manieren?
Onder forestry equipment staat een ST65T. Een soort cirkelzaag die achter je tractor hangt en die je bovenop de boomstronk laat zakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speelt er hier iemand het spel ook op de ps4 en met gewone controller.?

Wil hout stammen oppakken met de kraan op aanhanger maar die werkt niet. Mis de functie naar beneden en naar boven. Is er nog een andere grijpen ofzo die wel op de ps4 controller werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Anoniem: 1351728 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 23:52:
Speelt er hier iemand het spel ook op de ps4 en met gewone controller.?

Wil hout stammen oppakken met de kraan op aanhanger maar die werkt niet. Mis de functie naar beneden en naar boven. Is er nog een andere grijpen ofzo die wel op de ps4 controller werkt?
Het ligt niet aan jouw, ik ben hier volgens mij een half uur mee bezig geweest 8)7 ik speel het ook op de PS4 en dat met die boomstammen is gewoon echt een shit besturing. Je moet even kijken dat je met de driehoek de juiste arm bediend / selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Racer89 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 07:20:
[...]

Het ligt niet aan jouw, ik ben hier volgens mij een half uur mee bezig geweest 8)7 ik speel het ook op de PS4 en dat met die boomstammen is gewoon echt een shit besturing. Je moet even kijken dat je met de driehoek de juiste arm bediend / selecteert.
Ik kon maar 2 opties, de arm uitstrekken en opzij en met beide knoppen in dan de grijper draaien en in uit.

Ben er wel achter dat als ik de besturing aanpas in opties met makkelijk uit dat je dan de 1e optie kwijt was maar wel naar beneden en omhoog kan.

Dit moet toch ook anders kunnen lijkt me.

Heb een mod voorlader grijper geprobeerd maar die krijg je weer niet open en dicht grrr.

Hoor graag andere opties of ideeen heb namelijk een flinke stapel hout liggen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Anoniem: 1351728 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:58:
[...]

Ik kon maar 2 opties, de arm uitstrekken en opzij en met beide knoppen in dan de grijper draaien en in uit.

Ben er wel achter dat als ik de besturing aanpas in opties met makkelijk uit dat je dan de 1e optie kwijt was maar wel naar beneden en omhoog kan.

Dit moet toch ook anders kunnen lijkt me.

Heb een mod voorlader grijper geprobeerd maar die krijg je weer niet open en dicht grrr.

Hoor graag andere opties of ideeen heb namelijk een flinke stapel hout liggen haha
Ik heb daar ook problemen mee gehad, uit frustratie korter gezaagd en handmatig op de wagen met lage sponnen gegooid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Zelf de moeite niet meer genomen om het in te stellen (cranes vallen die dingen onder volgens mij), te veel gedoe om al die axis goed in te stellen en dan nog werkt het lastig.

Maar vaak werk je met triggers (welke knoppen dat zijn op een controller weet ik niet), op PC is het vaak linker of rechter muis, en dan doet die functies x en y, ander muisknop weer andere functies enz, en dan vaak weer verschil in muis links-rechts bewegen of boven-beneden dat die armen bepaalde dingen doen.

Heb in FS15 en FS17 wel eens wat bosbouw gedaan, maar vond het vaak frustrerend werken en met FS19 niet eens meer de moeite genomen om de controls in te stellen (ja eerste keer wel, maar na een update alle input weer reset had ik geen zin meer om het goed in te stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na flink prutsen toch wat gevonden haha.

Heb een mod voorlader grijpen die het doet. Rechterknop normaal voor de trekker is open en dicht.

Tis wat meer prutsen met een kraan denk ik. Maar als je hem recht naar beneden over de boomstam heen laat zakken en dicht doen dan pakt hij hem op. Grote jongens ook gewoon.

Maar gelijk wat anders erbij getest. Met een gewone kipper kun je ze ook laden en weg brengen. Geen gepruts om ze goed neer te leggen in zo boomstam ding maar gewoon in de bak donderen en klaar.

Ideaal haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
mmmm raak een beetje uitgekeken op Dreisternhof. Heb nu elke paar dagen dik 65k inkomsten aan melk.
Heb aardig wat velden wat gigantisch geld oplevert met oogsten.

de lol is er wel af zo. Maar eens nieuwe map zoeken en de economie omhoog gooien. Ook even kijken of ik echt op 0 kan beginnen qua land en geld. Denk hele boel dingen leasen en weer inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Player1S schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:11:
mmmm raak een beetje uitgekeken op Dreisternhof. Heb nu elke paar dagen dik 65k inkomsten aan melk.
Heb aardig wat velden wat gigantisch geld oplevert met oogsten.

de lol is er wel af zo. Maar eens nieuwe map zoeken en de economie omhoog gooien. Ook even kijken of ik echt op 0 kan beginnen qua land en geld. Denk hele boel dingen leasen en weer inleveren.
Als ik je een tip mag geven: Hinterkaifeck.

Een iets grotere map dan Dreisternhof, vergelijkbare sfeer, dezelfde, zo niet betere kwaliteit. Speel hem nu een paar dagen, ben er erg enthousiast over..

https://fs19.net/farming-...s/hinterkaifeck-map-v1-0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
strider1007 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:02:
[...]

Als ik je een tip mag geven: Hinterkaifeck.

Een iets grotere map dan Dreisternhof, vergelijkbare sfeer, dezelfde, zo niet betere kwaliteit. Speel hem nu een paar dagen, ben er erg enthousiast over..

https://fs19.net/farming-...s/hinterkaifeck-map-v1-0/
ik ben een console pleb :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strider1007
Oh.. ehh.. Gecondoleerd, wist ik niet. Wel goed dat je erover praat, dat helpt vast.. O-)

Helaas geen idee welke maps er voor de console zijn, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:47
Ik speel regelmatig fs19 samen met nog een maat van me op de PS4.

We zitten nu op lone oak. Maar zouden het leuk vinden als we met nog meer mensen aan de slag konden gaan. (Veel te doen op die map)

Voeg me anders maar toe. PSN: dirtyrockers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Even benieuwd, hoe persen jullie je kaf of gras in de silo tot 100 % ? Ik met een gewone tractor , vooraan en achteraan dubbel brede banden , ging altijd goed met een kleine silo, paar keer heen en terug en klaar, nu met de grotere silo duurt het langer, moest heen, terug en heen rijden voor 1 % , dat is 150 keer als ik goed kan tellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
boer balder schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:29:
Even benieuwd, hoe persen jullie je kaf of gras in de silo tot 100 % ? Ik met een gewone tractor , vooraan en achteraan dubbel brede banden , ging altijd goed met een kleine silo, paar keer heen en terug en klaar, nu met de grotere silo duurt het langer, moest heen, terug en heen rijden voor 1 % , dat is 150 keer als ik goed kan tellen :)
je hebt van die rollers. Die doe ik vaak voor en achter en rij er zo paar keer overheen. Laatst achter roller en voor een schuiver om het nog wat beter af te vlakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Ik gebruik een shovel om de bult aan te rijden. Volgens mij gaat het met meer gewicht sneller (die silagerollers dienen ook als gewicht).

Als je met een volle wagen achteruit de bult op rijdt compact die ook al vrij veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Nemesizz schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 12:21:
Ik gebruik een shovel om de bult aan te rijden. Volgens mij gaat het met meer gewicht sneller (die silagerollers dienen ook als gewicht).

Als je met een volle wagen achteruit de bult op rijdt compact die ook al vrij veel.
Bij Dreisternhof had ik ook een shovel maar wil nu eens een boerderij runnen met zo weinig mogelijk trekkend of zelfwerkend materiaal; wil niet constant paar keer keer switchen voor ik in de tractor zit die ik nodig heb.

Op de PS4 eindelijk een nieuwe truck als mod, M.A.N 6x4, de Tatra was ook als 6x4 maar gatlelijk en de M.A.N was een 4x4, de Amerikaanse trucks zeiden me niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EaUArYdGjhvKU9SMlD8xixbaJbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2GIlS2D48woXt0lHxQ3D31fK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
boer balder schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:01:
[...]

Bij Dreisternhof had ik ook een shovel maar wil nu eens een boerderij runnen met zo weinig mogelijk trekkend of zelfwerkend materiaal; wil niet constant paar keer keer switchen voor ik in de tractor zit die ik nodig heb.
Mag ik vragen welke map je nu speelt?
Ben zelf nog steeds zoekende.

Dreisternhof en Hinterkaifeck liggen me wel, maar soms vind ik het ook fijn om gewoon een helper met een grote bak een grote rechthoekige, simpele akker te laten scheren.
Heb daarvoor vanmorgen Przemasowo neergeladen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
@strider1007 als je rechttoe, rechtaan wilt kun je ook Greenriver wel proberen. Nederlandse polder met vrije grote rechthoekige akkers.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
MadMarky schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:07:
@strider1007 als je rechttoe, rechtaan wilt kun je ook Greenriver wel proberen. Nederlandse polder met vrije grote rechthoekige akkers.
Ben ook nog altijd op greenriver bezig. Alleen zoals hier eerder al aangegeven is het shit gemaakt met die kleine bruggetjes. En vooral omdat ik veel doe huren moet ik telkens vanuit de winkel die bruggetjes over. En vrij veel bomen kort langs de weg. Voor de rest wel leuke map alles goed bereikbaar en flinke velden.

Verkeer heb ik uitgezet omdat ik ze telkens tegen kwam met de vrachtwagen in bochten. En gezien het asociaal rijgedrag van het verkeer :9 houden nergens rekening mee en rijden je gewoon klem en vervolgens ook nog toeteren als een gek :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boer balder
strider1007 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:48:
[...]

Mag ik vragen welke map je nu speelt?
Ben zelf nog steeds zoekende.
Ik durf het bijna niet te zeggen, toen ik op Dreisternhof bezig was met de oude Fiatagri dacht ik, hier ga ik niet meer weg maar het begon terug te kriebelen om een eigen boerderij te bouwen dus daarom terug naar Felsbrunn gegaan om zelf aan te slag te gaan, boerderij was helemaal klaar , koeien hadden eten, boompjes geplant maar qua uitbreiding zat ik weer aan de limiet zonder met landscape hele velden te veranderen, dat komt gewoon niet goed op de PS4.

Mijn stiefzoontje was op een gegeven moment op Greenriver bezig, hij had van land 26 denk ik (L vorm rond de boerderij een stuk omgevormd tot paardenwei, hij moest terug naar zijn mama en ik dacht zal hem even helpen om de wei wat aan te passen en drie uur later was ik nog bezig ….. 8)

Kortom, ik heb Greenriver terug geïnstalleerd, even de moneymap gebruikt, de wei tegenover de winkel gekocht met de velden erom heen en daar terug helemaal opnieuw begonnen. Ik blijf dus aan de kant van de winkel en moet bijna niet meer over de bruggetjes, wel eens om koeien op te halen bij de veehandelaar maar niet meer met de grote oogstmachine's. Naast de bestaande grote extra silo op Greenriver staat ook nog een boerderij, achteraf gezien had ik die moeten kopen maar soit, ik vrees dat ik de komende weken nog tijd genoeg ga hebben.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@boer balder Dat is het enige min punt wat ik heb. De tijd vliegt om als je bezig bent niet normaal. Ik heb de grote silo verkocht en een nieuwe geplaatst die makkelijk bereikbaar is.

Ik kan helaas niet zo veel veld kopen omdat ik zonder money mod speel. Gewoon op eigen houtje. Zelf heb ik de velden naast de boederij gekocht en veld 17 volgens mij. Zodat ik niet zoveel hoeft te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
@boer balder Ik ben na een korte kennismaking met die map inderdaad gestopt vanwege dat gedoe met die bruggetjes..

De idee om aan de rechterkant te blijven was niet bij me opgekomen.. Hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
strider1007 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:03:
@boer balder Ik ben na een korte kennismaking met die map inderdaad gestopt vanwege dat gedoe met die bruggetjes..

De idee om aan de rechterkant te blijven was niet bij me opgekomen.. Hmm..
Winkel buiten rijden en naar links, bocht volgen naar rechts en na enkele honderden meter heb je op de rechtse kant ook een boerderijtje, als je start als manager kan je deze gerust kopen en daar verder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
Racer89 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:55:
@boer balder Dat is het enige min punt wat ik heb. De tijd vliegt om als je bezig bent niet normaal. Ik heb de grote silo verkocht en een nieuwe geplaatst die makkelijk bereikbaar is.

Ik kan helaas niet zo veel veld kopen omdat ik zonder money mod speel. Gewoon op eigen houtje. Zelf heb ik de velden naast de boederij gekocht en veld 17 volgens mij. Zodat ik niet zoveel hoeft te rijden.
Ik probeer zo weinig mogelijk die money mod te gebruiken, juist om het noodzakelijkste te kopen om te kunnen werken, stel dat ik 25.000 heb maar moet bijvoorbeeld een kuilvoedermengmachine hebben omdat mijn koeien CGR nodig hebben dan installeer ik een uurtje die mod zodat ik 100.000 extra heb maar verwijder hem dan onmiddellijk en probeer dan geld te verdienen door melk te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-06 10:46
Gaat gras ook rotten met Seasons als het te lang onbedekt in de silage bunker ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
cracking cloud schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:42:
Gaat gras ook rotten met Seasons als het te lang onbedekt in de silage bunker ligt?
Nee silage rot niet.
Hooi en stro gaan rotten verminderd in volume zodra er regen overheen komt, ongedroogd gras rot na een tijdje langzaam weg.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap