Ik speel graag met seasons omdat het daarmee wat realistischer wordt. Ook brengt het wat rust in het spel. Op de standaard instelling groeien gewassen zo snel dat ik altijd aan het rennen en vliegen ben om velden op tijd weer klaar te krijgen. Bij seasons heb je zeker in het begin juist dat je hele dagen skipt omdat je even niets te doen hebt. Het wordt er imho niet veel moeilijker van, je moet enkel wat meer plannen zeker als je dieren hebt.artemivanov schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:56:
Heb het kort geleden aangeschaft, en ben rustig begonnen op Felsbrunn.
Real time, geen workers, alles zo veel mogelijk zelf doen.
Merk wel dat ik weer erg moet inkomen, met de juiste machines en configuratie.
Iemand die fanatiek speelt met Seasons, wil dit mogelijk proberen, maar wil het nog niet te overweldigend(?) maken in het begin.
Inderdaad, ik merk dat het met seasons een stuk relaxter is omdat je niet meer continu in die cycle zit van planten, sproeien en oogsten. Er zit nu wat meer tijd tussen zodat je ook nog wat andere dingen kan doen. Ik heb bijvoorbeeld koeien gekocht wat ook wel weer leuke afleiding geeft.
Heb hier Farming Sim weer half opgepakt. Mijn vorige save begon echt saai te worden. Ondanks seasons dusdanig veel inkomsten dat er eigenlijk geen uitdaging meer was.
Heb een nieuwe map gevonden, Campaign of France. Heb 2 kleine tractoren, de kleinste Claas harvester en de nodige implementen. Een veld en de boerderij. Vervolgens lease en return gedaan om restant geld naar minimum te brengen.
Met seasons wel nog even erg weinig te doen want met 1 veld is het vooral wachten.
Voor de verandering moeilijkheid op het hoogst gezet, weeds aan, crop destruction aan, ploegen aan, lime aan. Etc etc etc. En mag geen workers gebruiken van mijzelf.
benieuwd wanneer deze save saai begint te worden
Heb een nieuwe map gevonden, Campaign of France. Heb 2 kleine tractoren, de kleinste Claas harvester en de nodige implementen. Een veld en de boerderij. Vervolgens lease en return gedaan om restant geld naar minimum te brengen.
Met seasons wel nog even erg weinig te doen want met 1 veld is het vooral wachten.
Voor de verandering moeilijkheid op het hoogst gezet, weeds aan, crop destruction aan, ploegen aan, lime aan. Etc etc etc. En mag geen workers gebruiken van mijzelf.
[ Voor 3% gewijzigd door Player1S op 24-04-2020 12:39 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Zit nu ook wel een beetje op een 'saai' punt, maar...speel toch als het enigszins kan iedere avond gewoon
Inmiddels iets van 4 miljoen euro, en nog zat spul in de silo's. Ben nu bezig met velden mais hakselen, gewoon lekker relaxed (althans, met trailers direct achter de hakselaar, FollowMe followers begonnen behoorlijk te irriteren).
Anders zat je nu een beetje op het punt dat het volgende deel van Farming Simulator aankomt en het allemaal niet zoveel nut meer heeft, maar nu ze al aangegeven hebben dat dat voorlopig niet gebeurt, ga ik vrolijk door. En eigenlijk...wil het ook nog prima.
Bij voorgaande delen had je iets meer het gevoel van "ben wel toe aan wat nieuws" , maar hier eigenlijk nog niet.
Tuurlijk, het is niet allemaal rozegeur en maneschijn , zat dingen waar je even weer een beetje ergenis aan hebt (geluid, maar ook helpers die je trekkers rammen of niet vlot willen volgen met FollowMe).
Gezien ik de voorkeur voor relaxed heb, heb ik geen behoefte aan 'hard mode' (al helemaal geen onkruid of crop destruction / withering)
.
Inmiddels iets van 4 miljoen euro, en nog zat spul in de silo's. Ben nu bezig met velden mais hakselen, gewoon lekker relaxed (althans, met trailers direct achter de hakselaar, FollowMe followers begonnen behoorlijk te irriteren).
Anders zat je nu een beetje op het punt dat het volgende deel van Farming Simulator aankomt en het allemaal niet zoveel nut meer heeft, maar nu ze al aangegeven hebben dat dat voorlopig niet gebeurt, ga ik vrolijk door. En eigenlijk...wil het ook nog prima.
Bij voorgaande delen had je iets meer het gevoel van "ben wel toe aan wat nieuws" , maar hier eigenlijk nog niet.
Tuurlijk, het is niet allemaal rozegeur en maneschijn , zat dingen waar je even weer een beetje ergenis aan hebt (geluid, maar ook helpers die je trekkers rammen of niet vlot willen volgen met FollowMe).
Gezien ik de voorkeur voor relaxed heb, heb ik geen behoefte aan 'hard mode' (al helemaal geen onkruid of crop destruction / withering)
Normaal ben ik ook van het "liever lui dan moe" en deed ik heel veel met werkers. Maar de velden op deze map zijn erg klein dus kan het wel zonder. En de rest, kijk wel hoe het gaat.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik denk dat ik deze ook geprobeerd heb, een oude charmante boerderij dacht ik maar had al een probleem om met de oogstmachine om door het poortje te rijden (of was dat die andere kleine map, iets met Old in de titel...) en het veld ging iets te steil en geen mooie vorm dus terug weggedaan. Felsbrunn, Greenriver, Dreisternhof, ik heb ze allemaal zelf naar de kloten geholpen met de money map en daarom was (ben) ik op zoek naar een nieuw klein gezellig mapje om dan die money map NIET te gebruiken....Player1S schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:36:
Heb hier Farming Sim weer half opgepakt. Mijn vorige save begon echt saai te worden. Ondanks seasons dusdanig veel inkomsten dat er eigenlijk geen uitdaging meer was.
Trouwens ga ik nu s'avonds liever met de hond wandelen dus ben er al twee weken niet meer op geweest.
Ik speel afwisselend in iets van vijf saves, met allemaal andere omgevingen. Dat gaat van mijn eerste save waar in op Ravenport een grote farm heb gebouwd rondom the biovergister midden op de map, totaan een kleinschalig boerderijtje op Dreisternhof (door mij Zweisternhof gedoopt
) waar ik zoveel mogelijk werk met oude machines en tractoren, vrijwel uitsluitend mods. Eicher, Guldner, een oude Fendt, balenpers met 500L baaltjes, you name it.
Op Ravenport heb ik leuke inkomsten en werk ik met de grootste machines, op Dreisternhof staat de economie op moeilijk en heb ik maar iets van vier kleine stukken land en 25 koeien. Just dat contrast maakt het leuk.
Op Ravenport heb ik leuke inkomsten en werk ik met de grootste machines, op Dreisternhof staat de economie op moeilijk en heb ik maar iets van vier kleine stukken land en 25 koeien. Just dat contrast maakt het leuk.
Ik speel ook afwisselend op verschillende saves maar telkens begint het opnieuw, je wil een iets grotere kar of oogstmachine, rap even money map gebruiken maar na een paar uurtjes spelen staat de boerderij op zijn punt, koeien en varkens hebben eten, voorraad genoeg en waarom zou je dan ergens veel werk insteken wat misschien paar duizend opbrengt terwijl je een paar honderd k hebt....
Ik ga No Mans Land eens proberen denk ik , start je met bijna niks :-)
Ik ga No Mans Land eens proberen denk ik , start je met bijna niks :-)
Anoniem: 93986
Voor op de PC kan ik Eiersholt aanraden.
Schitterende map met ook "dynamische" grond. Trekkers zakken weg en vuil en water spat op. Bijzonder compleet en uitgebreid.
https://www.yesmods.com/f...an-maps/eiersholt-map-dl/
Schitterende map met ook "dynamische" grond. Trekkers zakken weg en vuil en water spat op. Bijzonder compleet en uitgebreid.
https://www.yesmods.com/f...an-maps/eiersholt-map-dl/
...
[ Voor 119% gewijzigd door boer balder op 28-04-2020 08:28 ]
"kuch"
YouTube: New 1050 arrived! Now hooking it up 👆
Telt u even mee?
YouTube: Let's start seeding! 2020 (See Description)
YouTube: New 1050 arrived! Now hooking it up 👆
Telt u even mee?
YouTube: Let's start seeding! 2020 (See Description)
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 27-04-2020 13:32 ]
Waar kan je zien of het gaat regenen want ik was aan het balen persen maar toen ging het regenen
Waar kan je zien wat woord weer get wordt want in ging balen maar toen begon het ineens te regenen
Deze game komt in de mei update van psn (gratis). Is deze game ook split screen te spelen op 1 ps4. Ik gok anders dat ik mijn complete ps4 niet meer kan aanraken.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Volgens mij niet.Oxigeon schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:28:
Deze game komt in de mei update van psn (gratis). Is deze game ook split screen te spelen op 1 ps4. Ik gok anders dat ik mijn complete ps4 niet meer kan aanraken.
Rechtsboven in het scherm staat de weersverwachting, weergegeven als symbooltje (zonnetje, wolkje, regen)Jeroen8282 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:39:
Waar kan je zien of het gaat regenen want ik was aan het balen persen maar toen ging het regenen
[ Voor 31% gewijzigd door Superkiwi op 30-04-2020 19:31 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Hey die heeft ook de Bourgault DLC
Ben bang van niet. Tijd voor een extra PS4, of een fatsoenlijke PC als je toch bezig bentOxigeon schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:28:
Mogguh Mike Mitchell fans
done done on to the next one... psn: Bear-H6O
Nu de Krone Strawharvest DLC in gebruik, en dan eigenlijk de beta versie van de makers zelf ipv de versie van de Modhub.
M'n broer had het eigenlijk gedownload, en 'moest' ik ook maar installeren
Vooral de pelletmaker is interessant. Kun je van hooi of stro pellets maken. Hooi is op te voeren, en stro kun je (in de beta althans) verkopen en levert stro aanzienlijk meer op dan normaal.
Vaak nam ik al niet meer de moeite om stro te laten liggen, maar nu met die pellets is het wel weer nuttig.
Wel is een forse trekker nodig, ding geeft aan 350PK, maar m'n (net nieuw gekochte) Xerion 5000 had het er zwaar mee heuvel op (klein beetje vermoeden dat het een tractieprobleem is).
Had net de dag ervoor een groot veld Oats geoogst en stro toen meteen gehakseld (alsin: niet laten liggen), had nu dus met die pelletmaker alleen maar een klein veldje om pellets van te maken maar zelfs dat leverde toch al iets van 70000 euro op wat een heel stuk meer is dan de gebruikelijke... 9 tot 12 duizend?
M'n broer had het eigenlijk gedownload, en 'moest' ik ook maar installeren
Vooral de pelletmaker is interessant. Kun je van hooi of stro pellets maken. Hooi is op te voeren, en stro kun je (in de beta althans) verkopen en levert stro aanzienlijk meer op dan normaal.
Vaak nam ik al niet meer de moeite om stro te laten liggen, maar nu met die pellets is het wel weer nuttig.
Wel is een forse trekker nodig, ding geeft aan 350PK, maar m'n (net nieuw gekochte) Xerion 5000 had het er zwaar mee heuvel op (klein beetje vermoeden dat het een tractieprobleem is).
Had net de dag ervoor een groot veld Oats geoogst en stro toen meteen gehakseld (alsin: niet laten liggen), had nu dus met die pelletmaker alleen maar een klein veldje om pellets van te maken maar zelfs dat leverde toch al iets van 70000 euro op wat een heel stuk meer is dan de gebruikelijke... 9 tot 12 duizend?
Zodat ie een echte pc peasant wordtMadMarky schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:07:
[...]
(...) of een fatsoenlijke PC als je toch bezig bent
PCMASTERRACE 😎
En als voordeel dat je bij FS19 veeeuuul meer mods hebt om uit te kiezen.
Bedankt. Weet je wel of het mogelijk is om vrienden uit te nodigen in mijn eigen boerderij? Of moet je altijd een server opstarten/huren om ze uit te kunnen nodigen?dvdkiwi schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:30:
[...]
Volgens mij niet.
[...]
Rechtsboven in het scherm staat de weersverwachting, weergegeven als symbooltje (zonnetje, wolkje, regen)
Je kunt vrienden uitnodigen op jouw boerderij.
Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet, ik heb nooit de multiplayer gespeeld.
Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet, ik heb nooit de multiplayer gespeeld.
Ja, ze kunnen op jou boerderij komen. Maar dan moeten zij wel eerst dezelfde mods hebben als jou. En daarna start jij gewoon een multiplayer spel op vanaf jou pc en laadt je daar jou savegame in.Oxigeon schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 08:53:
[...]
Bedankt. Weet je wel of het mogelijk is om vrienden uit te nodigen in mijn eigen boerderij? Of moet je altijd een server opstarten/huren om ze uit te kunnen nodigen?
Ik ben sinds vorige week in een vortex van boerderij gerelateerde youtube filmpjes terecht gekomen waar je niet meer uit komt omdat youtube ze nu blijft aanbevelen.
Dus heb in een opwelling afgelopen weekend FS19 gekocht, vorige versies die ik gespeeld heb waren FS17, 15 en 11 geloof ik...
Maar ik ben inmiddels weer genezen.
Dus heb in een opwelling afgelopen weekend FS19 gekocht, vorige versies die ik gespeeld heb waren FS17, 15 en 11 geloof ik...
Maar ik ben inmiddels weer genezen.
- Het is allemaal nog steeds hetzelfde als in FS15 met wat extra dingen als paarden, landbouwkalk, onkruid (nog meer redenen om maar eindeloos heen en weer te rijden over je land)
- AI verkeer is nog steeds te dom om te poepen en rijd max 30km/h waardoor je hen moet inhalen in plaats van andersom
- Ik was gisteren bezig met het inzaaien van het ene veld terwijl het veld er naast een helper bezig was met cultiveren die ineens van het ene veld naar het andere veld ging waardoor ik weer overnieuw kon beginnen met zaaien. Soms draait een helper halverwege het veld ook ineens om alsof het einde van het veld bereikt is, rijd dan nog een paar meter en is dan klaar met werk.
- cultivator(en/s) staan in de winkel nu in 3 groepen (cultivator, schijveneggen en rotoreggen, terwijl ze hetzelfde doen). Zaai machines en planters idem...
- die platte wagen voor hooibalen kan ik nergens terug vinden in de winkel dus eindeloos heen en weer jakkeren met pallets nu...
- na 2x hetzelfde veld gecultiveerd, gezaaid, bemest, onkruid verwijderen en geoogst te hebben is de lol er wel weer af
- Nog steeds hebben alle voertuigen, ook die uit het jaar kruik, een vario versnellingsbak in plaats van powershift, automaat of handgeschakeld
- Aansluitend op punt 7, nog steeds geen gescheiden remmen, difflock etc.
[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 06-05-2020 14:14 ]
Eergisteren dan begonnen met een eigen boerderij (easy modus) dus heb al wat voertuigen en 2 stuks land. Ik heb de 2 velden inmiddels al geoogst en opnieuw ingezaaid. De ene met tarwe en de andere met haver omdat dit meer opbrengt dan tarwe. Inmiddels ook alweer een nieuwe zaaier gekocht die meteen cultiveert. Hierdoor hoef ik niet eerst te ploegen.
Wat is nu verstandig om te doen? Een of andere machine kopen wat hooibalen maakt? Enzoja hoe krijg ik deze van het veld af? Wat heb ik dan allemaal nodig?
Edit: mijn vraag is eigenlijk. Welke stap kan ik het beste als volgende nemen
Edit2: denk dat ik maar een grote sproeimachine koop voor achter de tractor. Dan kan ik wat contracten doen voor kunstmest strooien. Hoef ik die maar te kopen en wat kunstmest. Deze komen dan op pallets bij de winkel. Maar wil deze graag verplaatsen naar mijn boerderij. Kan dit op een dieplader? Of welke kar moet ik daar voor kopen?
Tevens wil ik dan nog 2 grote karren kopen welke ik beide achter een tractor kan hangen zodat ik veel oogst in 1x kan verplaatsen
Wat is nu verstandig om te doen? Een of andere machine kopen wat hooibalen maakt? Enzoja hoe krijg ik deze van het veld af? Wat heb ik dan allemaal nodig?
Edit: mijn vraag is eigenlijk. Welke stap kan ik het beste als volgende nemen
Edit2: denk dat ik maar een grote sproeimachine koop voor achter de tractor. Dan kan ik wat contracten doen voor kunstmest strooien. Hoef ik die maar te kopen en wat kunstmest. Deze komen dan op pallets bij de winkel. Maar wil deze graag verplaatsen naar mijn boerderij. Kan dit op een dieplader? Of welke kar moet ik daar voor kopen?
Tevens wil ik dan nog 2 grote karren kopen welke ik beide achter een tractor kan hangen zodat ik veel oogst in 1x kan verplaatsen
[ Voor 35% gewijzigd door Oxigeon op 07-05-2020 20:10 ]
Voor het eerst Farming simulator 2 gespeeld en dan ook in multiplayer
https://www.twitch.tv/videos/614007792
Gaan wel voor een kleinere map, want dat lijkt mij leuker
https://www.twitch.tv/videos/614007792
Gaan wel voor een kleinere map, want dat lijkt mij leuker
Angelo NL / Global Cargo VTC
Staar je niet blind op alleen de prijzen, het is namelijk per gewas afhankelijk hoeveel liter je per vierkante meter kunt oogsten. Staat je veld vol met bv Barley dan heb je na oogsten misschien 2 volle harvesters van één veld, terwijl je van datzelfde veld slechts iets meer dan één harvester met Canola vol krijgt.Oxigeon schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:31:
De ene met tarwe en de andere met haver omdat dit meer opbrengt dan tarwe.
Kijk je bij de verkoopprijzen dan leveren de graangewassen van links naar rechts in toenemende mate geld op, maar wel met die verstande dat je steeds minder liter per vierkante meter kunt oogsten.
Het is ook handig om je geoogste gewas eerst op te slaan in een silo en even een aantal ingame dagen te kijken wat de prijzen doen, zodat je ongeveer weet wat de hoogste prijs is die je voor dat gewas kunt krijgen.
Doe je dat voor al je geoogste gewas dan haal je vrijwel altijd de maximale winst eruit.
Ik had altijd een lijstje liggen waarop ik de hoogste prijs ooit genoteerd had, zat het binnen 100 euro van die prijs dan vond ik het acceptabel genoeg om te verkopen.
Ik zou ook eens een kijkje nemen bij de FS19 guide van gamepressure, daar is heel veel te vinden:
https://guides.gamepressure.com/farming-simulator-19/
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 08-05-2020 09:43 ]
Ja klopt. Ik heb daarna gezocht naar wat prijzen per acre. Denk dat dat het meeste accuraat is. Het lijkt dat graan en daarna de strozwaden omzetten naar stro het beste is. Samen met corn silage. Maar wat daarvoor allemaal benodigd is moet ik eerst een keer opzoeken.dvdkiwi schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:41:
[...]
Staar je niet blind op alleen de prijzen, het is namelijk per gewas afhankelijk hoeveel liter je per vierkante meter kunt oogsten. Staat je veld vol met bv Barley dan heb je na oogsten misschien 2 volle harvesters van één veld, terwijl je van datzelfde veld slechts iets meer dan één harvester met Canola vol krijgt.
Kijk je bij de verkoopprijzen dan leveren de graangewassen van links naar rechts in toenemende mate geld op, maar wel met die verstande dat je steeds minder liter per vierkante meter kunt oogsten.
Het is ook handig om je geoogste gewas eerst op te slaan in een silo en even een aantal ingame dagen te kijken wat de prijzen doen, zodat je ongeveer weet wat de hoogste prijs is die je voor dat gewas kunt krijgen.
Doe je dat voor al je geoogste gewas dan haal je vrijwel altijd de maximale winst eruit.
Ik had altijd een lijstje liggen waarop ik de hoogste prijs ooit genoteerd had, zat het binnen 100 euro van die prijs dan vond ik het acceptabel genoeg om te verkopen.
Ik zou ook eens een kijkje nemen bij de FS19 guide van gamepressure, daar is heel veel te vinden:
https://guides.gamepressure.com/farming-simulator-19/
Zelfs gras maaien en daarna pakken maken en daarna verkopen schijnt ook al lekker te zijn voor de inkomsten. Maar daar heb ik dan weer veer materiaal voor nodig.
Een strokar. Eventueel een heftruck ofzo.
Verder lijkt het erop dat je zo aan de benodigde materialen zit wat je maximaal kan kopen als je op de ps4 speelt (koop limiet). Al scheelt het wel als je al 1 artikel van iets hebt je het andere voor 1 plaats kan kopen.
Als je wilt weten welke machines je voor bepaalde klussen nodig hebt, kijk eens tussen de contracts. Daar kun je gelijk alle benodigde machines huren als je ze zelf niet hebt. Zo heb ik wel een en ander bijgeleerd over welke machine waarvoor dient.
gisteren heeft mijn vriendin het getest op de ps4, maar snappen er niet veel van nog.
Hebben gekozen voor carrière modus en dan beginnen met boerderij en wat geld.
Nu heeft ze al lang geploegd en gezaaid, maar moet je daar nu echt kwartier a 20 minuten op zitten wachten. Of kan je ondertussen wel wat anders doen?
Nu heeft ze al lang geploegd en gezaaid, maar moet je daar nu echt kwartier a 20 minuten op zitten wachten. Of kan je ondertussen wel wat anders doen?
Je kan in die tijd eens een How-to gaan lezen of de in-game Faq? Of eens wat doorlezen hier in het forum over hoe of wat?G.Scholtens schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:08:
gisteren heeft mijn vriendin het getest op de ps4, maar snappen er niet veel van nog.
Ik neem aan dat je begonnen bent met de tutorials en de beginnerscarriere modes in de eerste map?G.Scholtens schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:08:
daar krijg je namelijk alle beginselen uitgelegd. ook wat je kan doen en hoe je dat het beste kan doen. van daruit kun je meestal wle redelijk eruit halen wat de vervolg stappe zijn
Nee deze ook niet gezien dacht ikSwaxie schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:56:
[...]
Ik neem aan dat je begonnen bent met de tutorials en de beginnerscarriere modes in de eerste map?
daar krijg je namelijk alle beginselen uitgelegd. ook wat je kan doen en hoe je dat het beste kan doen. van daruit kun je meestal wle redelijk eruit halen wat de vervolg stappe zijn
de tutorials staan in het main menu.
doe die eerst.
daarna start je carriere op op de map Ravenport.
Daar krijg je veel geleerd en kun je een hoop info uit halen.
Dit is echt een heerlijke game hoor.
Met PS+ eens geprobeerd maar speelt lekker ontspannen. Eerst even tutorials gedaan, toen in Ravenport met de standaard farm begonnen maar al hoop zooi verkocht van die huisjes.. Mooi wagenparkje aangelegd en dan gewoon rustig tussen de kraaien seeden en fertilizen. Leven is mooi
Met PS+ eens geprobeerd maar speelt lekker ontspannen. Eerst even tutorials gedaan, toen in Ravenport met de standaard farm begonnen maar al hoop zooi verkocht van die huisjes.. Mooi wagenparkje aangelegd en dan gewoon rustig tussen de kraaien seeden en fertilizen. Leven is mooi
Goede avond ik heb een vraag over dit spel ik heb spel pas net dus ben pas net begonnen maar het volgende ik heb in tijd van 3 dagen een stuk bij iemand geoost gister klaar krijg ik vervolgens een melding op de kaar dat ik naar de verwarming installatie moet gaan ik dacht ben benieuwd wat ik moet doen ik daar heen krijg ik een geel uitroepteken te zien maar er staat niet bij wat je nou moet doen ik heb maar 4 machines beschikbaar 3 tractoren en de maaidosser maar ik heb totaal geen idee wat ik nou moet doen bij die verwarming installatie hooi schuur ik kan ook niks op pakken als ik uit de machiene kom kan ik alleen lopen om heen kijken en springen.verder niks verder heb ik melding gehad over het onderhoud van de maaidosser geen idee waar ik kan het doen ik weet bijvoorbeeld ook niet hoe ik mijn boedrij op kan knappengeen hoe ik aan meer machienis kan komen dus dit schiet voor mij niks op ik heb hier hulp nodig een vriend van mij die heeft dit spel ook alleen 2015 maar dat al maak het niks uit ik heb het spel op de ps4 maar wat ik dus ook niet. Begrijp is dat geen instructies zijn bv welkom dit moet er gebeuren uitleg over de machine bijvoorbeeld liet er is helemaal geen handleiding niks ik ben op YouTube wezen rond neuzen dat is helemaal een ramp daar wordt je ook niet wijzer van op het internet zelf niks kunnen vinden dus je wordt gewoon aan je lot overgelaten m'n familie die niks betekenen ik vind dat er bij dit soort spellen gewoon nou keurige informatie moet worden geven en dat mensen met een beperking ook dit spoed spellen begrijpen ik heb een beperking ben jammer genoeg niet heel slim mijn geheugen is ook niet best dus ik heb bij dit spel farming simulator 19 hulp nodig ik hoop dat ik hier tekst en uit leg heb geven en ik heb ook een diesel trein daar weet ik ook niks van wat ik moet doen
Mijn idee volledigSemperFidelis schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:22:
Dit is echt een heerlijke game hoor.
Ideaal tijdens Corona-tijdens eigenlijk
Beginners Guide 1 & Beginners Guide 2Fendt939 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 00:26:
Goede avond ik heb een vraag over dit spel ik heb spel pas net dus ben pas net begonnen maar het volgende ik heb in tijd van 3 dagen een stuk bij iemand geoost gister klaar krijg ik vervolgens een melding op de kaar dat ik naar de verwarming installatie moet gaan ik dacht ben benieuwd wat ik moet doen ik daar heen krijg ik een geel uitroepteken te zien maar er staat niet bij wat je nou moet doen ik heb maar 4 machines beschikbaar 3 tractoren en de maaidosser maar ik heb totaal geen idee wat ik nou moet doen bij die verwarming installatie hooi schuur ik kan ook niks op pakken als ik uit de machiene kom kan ik alleen lopen om heen kijken en springen.verder niks verder heb ik melding gehad over het onderhoud van de maaidosser geen idee waar ik kan het doen ik weet bijvoorbeeld ook niet hoe ik mijn boedrij op kan knappengeen hoe ik aan meer machienis kan komen dus dit schiet voor mij niks op ik heb hier hulp nodig een vriend van mij die heeft dit spel ook alleen 2015 maar dat al maak het niks uit ik heb het spel op de ps4 maar wat ik dus ook niet. Begrijp is dat geen instructies zijn bv welkom dit moet er gebeuren uitleg over de machine bijvoorbeeld liet er is helemaal geen handleiding niks ik ben op YouTube wezen rond neuzen dat is helemaal een ramp daar wordt je ook niet wijzer van op het internet zelf niks kunnen vinden dus je wordt gewoon aan je lot overgelaten m'n familie die niks betekenen ik vind dat er bij dit soort spellen gewoon nou keurige informatie moet worden geven en dat mensen met een beperking ook dit spoed spellen begrijpen ik heb een beperking ben jammer genoeg niet heel slim mijn geheugen is ook niet best dus ik heb bij dit spel farming simulator 19 hulp nodig ik hoop dat ik hier tekst en uit leg heb geven en ik heb ook een diesel trein daar weet ik ook niks van wat ik moet doen
Beide zijn van Farmer Klein en op zijn pagina heeft hij nog meer guides/tutorials staan die je heel goed op weg helpen. Ook maakt hij hele goede reviews/first impressions van diverse mods en maps.
MrSealyP is een PS4 speler (weet niet of jij op de PC of PS4 speelt). Hij maakt ook goede mod reviews en map first impressions.
En zo heb je ook nog:
- Virtual Farmer: Voornamelijk Let's Plays
- Daggerwin: Voornamelijk Let's Plays
- SilverNews: Veel nieuws over nieuwe mods en live Let's Plays
- Sim Farmer: Voornamelijk Let's Plays
- SimulationForTheNation: Voornamelijk Let's Plays, nieuws over FS19
- Simul8: Voornamelijk Let's Plays
- DjGoHam Gaming: Voornamelijk Let's Plays, nieuws over FS19, reviews van mods
Voor de rest raad ik je aan wat de meeste hier ook zullen zeggen, om de in-game tutorial te volgen en de map Ravenport te starten als nieuwe boer. Hier krijg je de eerste dingen uitgelegd en zou je het spel moeten kunnen spelen. En als je wat verder bent, dan zou ik pas beginnen aan Seasons. Maar ook ik leer nog elke keer wat bij dus gewoon veel op youtube kijken, want daar staat genoeg op.
Vond die Youtube playthroughs van BradM73 wel leuk om te kijken.
Ga nu eens aan de slag met weer een nieuwe farm en dat wat leuke mods (PS4). Dit keer maar niet teveel dieren want daar gaat het bij mij altijd mis
En dat weeden vind ik heel irritant. Steeds als de fields bij mij op de minimap paars worden, dan ga ik er direct met mn weeder heen maar ben ik al te laat.. Heel irritant, hoe kan ik dit beter in de gaten houden?
Ga nu eens aan de slag met weer een nieuwe farm en dat wat leuke mods (PS4). Dit keer maar niet teveel dieren want daar gaat het bij mij altijd mis
En dat weeden vind ik heel irritant. Steeds als de fields bij mij op de minimap paars worden, dan ga ik er direct met mn weeder heen maar ben ik al te laat.. Heel irritant, hoe kan ik dit beter in de gaten houden?
[ Voor 33% gewijzigd door SemperFidelis op 13-05-2020 20:54 ]
Volgens mij moet je het wieden van tevoren doen, maar ik vind het super onrealistisch in dit spel dus onkruid heb ik uit staan.SemperFidelis schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:46:
Vond die Youtube playthroughs van BradM73 wel leuk om te kijken.
ook nieuw hier.
Gratis op de PS4 gedownload en ben verslaafd.
Wel ff wennen hoe alles werk.
iemand nog tips?
Gratis op de PS4 gedownload en ben verslaafd.
Wel ff wennen hoe alles werk.
iemand nog tips?
Even de laatste 2 pagina's deze pagina doorlezen, daar kom je enkele handige links tegenchimera2 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:43:
iemand nog tips?
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 14-05-2020 11:00 ]
Kun je trouwens de silage enkel verkopen als je de bio plant gekocht hebt? Of kun je die ook nog op andere plaatsen verkopen?
Hier vind ik online niks over.
Zelf nooit silage gehad maar ik dacht me te herinneren dat je daar inderdaad de bio plant voor nodig hebt.
Je kan het dacht ik ook verkopen bij het punt waar je stro dumpt.Oxigeon schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:58:
Kun je trouwens de silage enkel verkopen als je de bio plant gekocht hebt? Of kun je die ook nog op andere plaatsen verkopen?
Maar bio plant is het beste.
Of bewaren voor je koeien door er TMR van te maken.
MrSealyP heeft hier nog een uitleg over.
YouTube: A Guide to... The BGA (Biogas plant). Farming Simulator 19, PS4. Ass...
PSN ID: Ancta
De barn (of hooizolder in NL) kun je ook silage verkopen. Prijzen wisselen daar nogal, bij de Biogas krijg je altijd een vaste prijs, maar pas aan het eind van de dag uitbetaald.
Dus voor 'even snel cashen' moet je bij de barn zijn. Vaak meer opbrengst bij de BGA, al moet je die wel eerst kopen.
Voordeel van BGA is, je krijgt geld, en er word digestate (mest) gemaakt. Dat laatste is erg handig, want zelfs met 200 koeien ben je zo door je mest heen en moet je hele tijd prijzige kunstmest kopen.
Dus voor 'even snel cashen' moet je bij de barn zijn. Vaak meer opbrengst bij de BGA, al moet je die wel eerst kopen.
Voordeel van BGA is, je krijgt geld, en er word digestate (mest) gemaakt. Dat laatste is erg handig, want zelfs met 200 koeien ben je zo door je mest heen en moet je hele tijd prijzige kunstmest kopen.
Dat is ingepakte silage denk?Nemesizz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:38:
De barn (of hooizolder in NL) kun je ook silage verkopen. Prijzen wisselen daar nogal, bij de Biogas krijg je altijd een vaste prijs, maar pas aan het eind van de dag uitbetaald.
Hoe starten jullie je farm op eigenlijk? Ik begin op farm manager. Ik weet dat er veel tutorials zijn maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wat ik nodig heb, is een simpele houvast hoe je een farm draaiende krijgt.
Gras in balen wikkelen heb je silagebalen. Die kun je bij de barn meteen verkopen.
Bij de BGA ging het eerst niet*, weet niet of het nu wel wil (balen in de 'bak' gooien, sellpoint zeg maar).
* = eerder werkte het niet om silagebalen te verkopen, zijn inmiddels paar patches verder, maar heb het zelf nooit weer geprobeerd of het nu wel kan.
Andere manier is dus, mais of gras inkuilen, kuil aanrijden, kleed erover, fermenteren (duurt een tijdje), dan weer uit de kuil in een wagen scheppen en naar de sellpoint.
Alleen als je die gekocht hebt. Bijvoorbeeld de biogas plant op Ravenport is even sparen, maar als je die eenmaal gekocht hebt heb je wel een ideale uitvalsbasis voor een grote farm midden tussen de velden: MadMarky in "[Multi] Farming Simulator 2019"Oxigeon schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:58:
Ik heb geen PlaystationPlus. Als ik dit nu aanschaf voor een maand kan ik het spel dan volgende maand ook nog spelen?
Nee, alleen als je playstation plus geldig is kan je het spelen.
Als je nu een maand playstationPlus aanschaft werkt het voor een maand. Het blijft wel in je bibliotheek als Plus game. Dus als je dan weer een maand geen Plus hebt dan kan je het niet spelen en als je daarna weer een maand plus neemt kan je het weer wel spelen.
Zelf koop ik altijd voor een jaar Plus als er echt goede aanbiedingen zijn. Op black friday bijvoorbeeld kost het volgens mij iets van 45 euro. Maar ja, daar heb je nu niks aan.
Als je nu een maand playstationPlus aanschaft werkt het voor een maand. Het blijft wel in je bibliotheek als Plus game. Dus als je dan weer een maand geen Plus hebt dan kan je het niet spelen en als je daarna weer een maand plus neemt kan je het weer wel spelen.
Zelf koop ik altijd voor een jaar Plus als er echt goede aanbiedingen zijn. Op black friday bijvoorbeeld kost het volgens mij iets van 45 euro. Maar ja, daar heb je nu niks aan.
Thanks! ik dacht een strategie verzonnen te hebben (maand aankoop). Speel verder niks online dus Plus helaas niet nodigJPvdB schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:53:
Nee, alleen als je playstation plus geldig is kan je het spelen.
Dan helaas geen FS op de playstation voor mij.
of je koopt gewoon het spel in de winkelGuppiee schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:00:
[...]
Thanks! ik dacht een strategie verzonnen te hebben (maand aankoop). Speel verder niks online dus Plus helaas niet nodig![]()
Dan helaas geen FS op de playstation voor mij.
Één device is genoeg

Mja lastig. Lijkt mij wel. Want je kan daar geen hoop opkiepen die je vanuit je silo opgeschept hebt. Dan zou je dus inderdaad pakken moeten inpakken en deze daar verkopen
Zorg dat je een paar velden hebt (of 1). Daarna is het heel simpel eigenlijk. Vanaf een leeg veld het volgende: cultiveer, zaai, bemest (2x), wied onkruid, oogst, verkoop, repeat. That's it.flugelisoke schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:58:
Hoe starten jullie je farm op eigenlijk? Ik begin op farm manager. Ik weet dat er veel tutorials zijn maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Na sommige gewassen moet je ploegen. En na ik geloof 3 oogsten moet je kalk spreiden.
Verder qua opzetten van je farmyard, ben je redelijk vrij. Het eerste wat ik wel zou doen is zorgen dat de plek waar je het gaat opzetten goed horizontaal is.
Tnx! Nu is er ook de optie om ploegen en cultiveren uit te zetten in het menu. Is het dan alsnog opbrengst verhogend als je het wel doet?DaKluit schreef op zondag 17 mei 2020 @ 08:32:
[...]
Zorg dat je een paar velden hebt (of 1). Daarna is het heel simpel eigenlijk. Vanaf een leeg veld het volgende: cultiveer, zaai, bemest (2x), wied onkruid, oogst, verkoop, repeat. That's it.
Na sommige gewassen moet je ploegen. En na ik geloof 3 oogsten moet je kalk spreiden.
Verder qua opzetten van je farmyard, ben je redelijk vrij. Het eerste wat ik wel zou doen is zorgen dat de plek waar je het gaat opzetten goed horizontaal is.
Gisteravond beetje zitten mais hakselen op de PS4 versie van FS19 (is gratis deze maand op PSPlus, en m'n broer wil graag wat multiplayer doen, wat niet meer wil op onze PC versies omdat die inmiddels zwaar gemodificeerd zijn).
Op alle punten is het slechter dan de PC versie.... maar toch gewoon leuk om te doen
Moet wel wat meer met de camera buiten de machines werken, en niet teveel draaien (de lage framerate word ik misselijk bij het draaien van de camera, heb ik wat last van met sommige games, en helaas met FS19 op de PS4 ook).
Samen hakselen is leuker en werkt beter, kun je overleggen wat je doet, hoe vol de wagen al is, enz.
Heb wel Followme op de PC, maar de followers willen ...nogal eens dwars liggen (gaan niet snel mee, kunnen niet achteruit rijden, rammen tegen je machine aan enz).
Zag er dus eerst niet veel heil in om ook de PS4 versie te doen, maar vermaak me er ook prima mee.
Al spelen we niet zo serieus als op de PC versie, dus gebruiken wel die Goverment Subsidized bordjes om wat sneller aan geld te komen zodat je sneller met de leuke machines bezig kan.
Op alle punten is het slechter dan de PC versie.... maar toch gewoon leuk om te doen
Moet wel wat meer met de camera buiten de machines werken, en niet teveel draaien (de lage framerate word ik misselijk bij het draaien van de camera, heb ik wat last van met sommige games, en helaas met FS19 op de PS4 ook).
Samen hakselen is leuker en werkt beter, kun je overleggen wat je doet, hoe vol de wagen al is, enz.
Heb wel Followme op de PC, maar de followers willen ...nogal eens dwars liggen (gaan niet snel mee, kunnen niet achteruit rijden, rammen tegen je machine aan enz).
Zag er dus eerst niet veel heil in om ook de PS4 versie te doen, maar vermaak me er ook prima mee.
Al spelen we niet zo serieus als op de PC versie, dus gebruiken wel die Goverment Subsidized bordjes om wat sneller aan geld te komen zodat je sneller met de leuke machines bezig kan.
Geen idee.flugelisoke schreef op zondag 17 mei 2020 @ 09:24:
[...]
Tnx! Nu is er ook de optie om ploegen en cultiveren uit te zetten in het menu. Is het dan alsnog opbrengst verhogend als je het wel doet?
Ik dacht wat makkelijk "veel"geld te verdienen met kippen.
Maar dat levert ook niet veel op.
Hoe kan ik deze verkopen/verwijderen?
Maar dat levert ook niet veel op.
[ Voor 17% gewijzigd door chimera2 op 19-05-2020 11:38 ]
Twee mogelijkheden:chimera2 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 07:49:
Laad ze in een kippentrailer en verkoop ze bij de barn,
of:
Bij de kippenren in het aan-/verkoopvak gaan staan en ze daar verkopen.
iemand nog tips voor die frontloader/shovel?
ik word gek van het elke keer omdenken.
omhoog is omlaag en andersom.
[ Voor 19% gewijzigd door chimera2 op 26-05-2020 10:11 ]
Nou even een wilde gok: de controls anders toewijzen in het instellingen menu?chimera2 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:10:
Joystick gebruiken?chimera2 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:10:
dank je 
Nu ben ik nog op zoek naar een vlakke map. Zonder al te veel heuvels.
en met niet zoveel bomen langs de weg. Ik speel op de ps4
al wat mappen bekeken maar die zijn of vrij smal of hebben weer veel heuvel.
WAt zijn jullie favoriete mappen?
Ik speel nu nog met de 2 default maps van FS19, vooral de Amerikaanse map eigenlijk. Maar ik vind het ook jammer dat er zo weinig vlaktes zijn waar je netjes een boerderij op kunt bouwen zonder dat het terrein meteen verkloot wordt door rare hoogteverschillen als je een schuur of iets plaatst.
En baal er nog nog altijd van dat die platte wagen uit vorige versies niet in FS19 zit. Je moet nu dus voor iedere pallet die je koopt gaan heen en weer rijden met de voorlader.
De meeste bale trailer mods hebben meteen weer autoload en dat wil ik juist niet, zeker in het begin wil ik gewoon lekker ouderwets met de voorlader de balen op de trailer pakken.
En baal er nog nog altijd van dat die platte wagen uit vorige versies niet in FS19 zit. Je moet nu dus voor iedere pallet die je koopt gaan heen en weer rijden met de voorlader.
De meeste bale trailer mods hebben meteen weer autoload en dat wil ik juist niet, zeker in het begin wil ik gewoon lekker ouderwets met de voorlader de balen op de trailer pakken.
[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 27-05-2020 12:12 ]
In de mods sectie van de playstation heb je toch ook de Greenriver map? Veel vlakker wordt het niet 
@FastFred er zijn meerdere wagens die je als bale trailer kunt configureren, waaronder de Strautmann SEK 802 helemaal aan het begin in de shop. Ideaal voor de beginnende boer.
@FastFred er zijn meerdere wagens die je als bale trailer kunt configureren, waaronder de Strautmann SEK 802 helemaal aan het begin in de shop. Ideaal voor de beginnende boer.
[ Voor 47% gewijzigd door MadMarky op 27-05-2020 13:25 ]
Ik zit zelf het liefste op de Lone Oak map. (Ook beschikbaar op PS4)chimera2 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:58:
dank je
Is niet perfect plat, maar ook weer niet heuvelachtig.
De velden zijn wel heel erg groot... daar moet je van houden.
PSN ID: Ancta
Hey
Weet er iemand waar ik de hogedrukspuit kan vinden?
Ik heb ff een vraagje aan iedereen hier. Het gaat over seasons en misschien dat iemand hetzeflde als mij ervaart. Ik heb vandaag FS19 opnieuw geinstalleerd, omdat ik gister een blackscreen kreeg toen ik chrome wilde opstarten. PC herstart en alles werkte weer. Maar FS19 was ineens weg uit steam. Alle andere spellen stonden dr nog wel gewoon in als ook de installatiebestanden in de FS19 map. De bestanden checken werkte ook niet dus alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Toen FS19 weer ingame opnieuw ingesteld en felsbrunn gestart om te kijken of alles werkte. En nu komt het: ik had geen geblokte wolken meer in de lucht. Ik helemaal blij. Ik nog meer mappen gecontroleerd (elke keer alleen de map geladen en voor de rest geen mods). De wolken waren gewoon normaal. Tot ik seasons activeerde (dit heb ook ook bij een aantal andere mappen gedaan). Ik kreeg toen de normale wolken en daarboven (of daarachter, ligt er maar net aan hoe je het bekijkt) de geblokte wolken. Ik weet niet hoe het komt of waardoor het komt. Het logbestand geeft geen errors aan. Maar het lijkt wel of er 2 x een bestand word geladen met wolken en dit dan niet wordt overschreven.
Deze is zonder seasons (alleen de map geladen)
/f/image/JxEabeXKhT39a89eOMz2LhPK.png?f=fotoalbum_large)
Deze is met seasons en de map geladen
/f/image/mMbljJj8SsX8dvug9yvCrv5e.png?f=fotoalbum_large)
Dus als iemand mij hier meer over kan vertellen of hetzelfde heeft hoor ik het graag
Deze is zonder seasons (alleen de map geladen)
/f/image/JxEabeXKhT39a89eOMz2LhPK.png?f=fotoalbum_large)
Deze is met seasons en de map geladen
/f/image/mMbljJj8SsX8dvug9yvCrv5e.png?f=fotoalbum_large)
Dus als iemand mij hier meer over kan vertellen of hetzelfde heeft hoor ik het graag
In de shop, er zijn ook diverse mods met andere type hogedrukreinigers,SenSie123 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:22:
Hey
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
In de shop in de MISC categorie. Weet niet hoe dat in het Nederlands heet, iig helemaal rechts in het menuSenSie123 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:22:
Hey
@Mikoe had laatst ook dat mijn installatie van FS19 spontaan niet meer herkend werd door Steam, zonder crashes of andere aanleiding. Spel 'opnieuw' geïnstalleerd (eigenlijk alleen een file check) en kon direct weer verder spelen zonder rare effecten.
Heb je al eens geprobeerd om de Seasons mod te verwijderen en opnieuw te installeren?
@MadMarky Ja ben er denk al achter waar het aan ligt. De steam-app had een update en denk dat het daardoor kwam. Want ETS2 en ATS waren ook helemaal een soort van gereset. Dat van seasons is een bekend probleem alleen denk dat ze er niks mee doen om dat het te ingewikkeld is ofzo. Op de github van seasons waar je problemen kan melden, is 5 maanden geleden ook al melding gemaakt van dit probleem. Het stelt niet veel voor, maar het ziet er best wel raar uit als je een keer naar boven kijkt

welke mod kan je allemaal benzine in vervoeren?
Ik heb alleen een kliene gevonden waar 500 liter in kan en 1 waar 60.000 in gaat. Ik wil iets waar een liter of 2000 in kan.
Ik heb alleen een kliene gevonden waar 500 liter in kan en 1 waar 60.000 in gaat. Ik wil iets waar een liter of 2000 in kan.
Welk platform speel je? Er is iig voor PC een mod met een auto aanhanger die een mobiele werkplaats is en iets van 2500L brandstof kan vervoeren.chimera2 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:31:
welke mod kan je allemaal benzine in vervoeren?
Ik speel op de PS4MadMarky schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:51:
[...]
Welk platform speel je? Er is iig voor PC een mod met een auto aanhanger die een mobiele werkplaats is en iets van 2500L brandstof kan vervoeren.
https://www.farming-simul...od_id=163373&title=fs2019Ik speel op de PS4
Tank Module
- Price: 3500
- Capacity: 2500
- Configurations: Milk/Water or Fuel, Main Color, Design Color
Platform PC/MAC, PS4, XB1
[ Voor 31% gewijzigd door strider1007 op 02-06-2020 08:37 ]
Heeft er iemand ervaring ( op de PS4) met de200A Bales Trailer en de RAt200 trailer?
Laden gaat perfect maar het lossen lukt niet.
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar misschien is deze thread iets voor je..chimera2 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:22:
Heeft er iemand ervaring ( op de PS4) met de200A Bales Trailer en de RAt200 trailer?
https://forum.giants-software.com/viewtopic.php?t=143550
Tnx,
Welke kar kan je achter die hakselaar knopen?
Ik heb de F2650 Ik heb al verschillende karren geprobeerd. Maar het lukt me niet
Ik heb de F2650 Ik heb al verschillende karren geprobeerd. Maar het lukt me niet
https://steamcommunity.co...ns/0/1741101364279657524/chimera2 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:00:
Tnx,
https://forum.giants-software.com/viewtopic.php?t=132441
Het lijkt dat er wat opties in de suikerriet sectie staan.. (Ik speel zelf op de PC, dus proberen lukt niet..)
Helaas niet veel opties, maar een zo'n kleine schamelwagen en de suikerriet kar kunnen achter de standaard hakselaars.chimera2 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:00:
Tnx,
De Rostelmash uit FS17 is als mod te downloaden (modelnummer weet ik zo uit m'n hoofd niet, RS1406 geloof ik), daar kun wel gewoon silagetrailers achter doen zonder problemen*.
Ding heeft ook een gras pickup en maisbek.
* 3 assers kunnen soms kleine problemen geven als die vol raken (te zwaar, krijg je soms tractieproblemen), maar de 2 assige silagetrailers kunnen wel altijd zonder problemen gebruikt worden.
Ik zit de laatste weken ook op deze map, heb sommige velden zelfs nog groter gemaakt. Op deze map hou ik geen dieren, enkel ploegen, planten, oogsten en verkopen. Groeisnelheid op snel en x5 en je kan het ene veld na het andere oogsten , moneymap nog niet gebruikt, geeft toch ook een bepaalde vorm van voldoening.Ghostley schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:27:
[...]
Ik zit zelf het liefste op de Lone Oak map. (Ook beschikbaar op PS4)
Is niet perfect plat, maar ook weer niet heuvelachtig.
De velden zijn wel heel erg groot... daar moet je van houden.
Ik heb nu ook deze map. Ik vind het wel lekker spelenboer balder schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:55:
[...]
Ik zit de laatste weken ook op deze map, heb sommige velden zelfs nog groter gemaakt. Op deze map hou ik geen dieren, enkel ploegen, planten, oogsten en verkopen. Groeisnelheid op snel en x5 en je kan het ene veld na het andere oogsten , moneymap nog niet gebruikt, geeft toch ook een bepaalde vorm van voldoening.
Maar wat is nou het verschil tussen kaf ( en als je het gedroogd hebt) of silage?
Hier antwoord op de vraag wat kaf is, staat op pag. 50, ik had deze vraag dus ook al gesteld :-)MadMarky schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 23:04:
[...]
CGR, TMR, allemaal één pot nat maar ik speel in het Engels dus heb geen idee van de Nederlandse vertalingen
Kaf (chaff) is wat je krijgt als je mais hakselt. Gras wordt ook kaf zodra het in de bunkersilo zit en nog niet is gefermenteerd.
Nadeel van Lone map is dat sommige velden een rare vorm hebben waardoor een helper die een land bemest als opdracht zichzelf vast rijdt, deze morgen samen met mijn stiefzoon Westbridge Hills ontdekt, hier ga ik me eens mee bezig houden, redelijk grote mooie vierkante velden...
Hallo iedereen,
sinds hij gratis via psplus beschikbaar was ben ik helemaal verkocht aan het spel
.
Iemand ervaring met Wola Zabierzowska? Lone Map en New Woodshire zijn momenteel mijn go to's.. maar ik blijf het moeilijk hebben om de focus te leggen op 1 à 2 gewassen. Zoveel keuze..
sinds hij gratis via psplus beschikbaar was ben ik helemaal verkocht aan het spel
Iemand ervaring met Wola Zabierzowska? Lone Map en New Woodshire zijn momenteel mijn go to's.. maar ik blijf het moeilijk hebben om de focus te leggen op 1 à 2 gewassen. Zoveel keuze..
Ik speel nu ook Lone Oak mapDerbiss schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:42:
Hallo iedereen,
sinds hij gratis via psplus beschikbaar was ben ik helemaal verkocht aan het spel.
enige nadeel is dat die winkel zover weg is
Ik doe eigenlijk alleen maar sojabonen. In mijn opzicht levert dit het meeste op.
tezien waar je je vestigt e.. ik heb rebels gedaan en ergens bij die schapenboerderij (?) gaan zitten.chimera2 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 07:50:
[...]
Ik speel nu ook Lone Oak map
enige nadeel is dat die winkel zover weg is
Ik doe eigenlijk alleen maar sojabonen. In mijn opzicht levert dit het meeste op.
Ik mix trouwens tussen tarwe, gras,.. maar zoek nog steeds.
Zijn SOja's zo goed?
[ Voor 9% gewijzigd door Derbiss op 09-06-2020 10:09 ]
Zeker niet.MadMarky schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:38:
Soja geeft de hoogste bedragen per ton, maar productie per hectare is ook veel lager en je hebt geen stro. Volgens mij zit het spel zo in elkaar dat veel gewassen netto ongeveer hetzelfde opleveren.
https://www.reddit.com/r/...19_yield_profit_analysis/
en het bijbehorende excel document.
https://www.dropbox.com/s...%20Yields%201.2.xlsx?dl=0
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:41:
[...]
Zeker niet.
https://www.reddit.com/r/...19_yield_profit_analysis/
en het bijbehorende excel document.
https://www.dropbox.com/s...%20Yields%201.2.xlsx?dl=0

Waarbij ik op wil merken dat gewassen die uitzonderlijk hoog scoren allemaal wat nadelen hebben. Katoen en suikerbieten zijn enorm veel werk om te oogsten, waarbij je zeker bij bieten veel dure machines nodig hebt. Ingekuilde snijmaïs kun je pas voor een leuke prijs verkopen zodra je de BGA hebt gekocht wat ook een flinke investering is.
Dus ja, de 'normale' gewassen zitten redelijk dicht bij elkaar
Ik ben in Ravenport nu bezig met de 4 standaardvelden die je krijgt, heb deze velden aan elkaar gekoppeld en/of uitgebreid door flink wat bomen te kappen.
Als ik deze velden vol gooi met sojabonen dan brengt dat 11k meer op dan wanneer ik alles vol gooi met tarwe.
Ben ook begonnen aan koeien, ik heb de landscaping tool ontdekt en ik heb alle gebouwen verkocht behalve de silo en het woonhuis, om ruimte te maken voor een kleine koeienstal waar nu 6 koeien rondlopen. Ik heb inmiddels silage, hooi en stro op voorraad liggen. Ik krijg alleen de mix nog niet goed in de mixer. In de ingame info staat: 2 hooibalen, 1 stro baal en aanvullen met kuilvoer. Maar als ik 2 hooibalen en 1 strobaal in de mixer gooi zit de mixer al vol...
Met alleen gras is de productie al op 75% ofzo te krijgen maar ik wilde meer dus heb een lening afgesloten zodat ik het minimale kon kopen dat ik nodig had om koeien te ondersteunen: grasmaaier, schudder, hark, balenpers, een planter voor mais, een hakselaar voor op een trekker, een mixer, een kleine trekker met voorlader, een melkwagen etc.
Als ik deze velden vol gooi met sojabonen dan brengt dat 11k meer op dan wanneer ik alles vol gooi met tarwe.
Ben ook begonnen aan koeien, ik heb de landscaping tool ontdekt en ik heb alle gebouwen verkocht behalve de silo en het woonhuis, om ruimte te maken voor een kleine koeienstal waar nu 6 koeien rondlopen. Ik heb inmiddels silage, hooi en stro op voorraad liggen. Ik krijg alleen de mix nog niet goed in de mixer. In de ingame info staat: 2 hooibalen, 1 stro baal en aanvullen met kuilvoer. Maar als ik 2 hooibalen en 1 strobaal in de mixer gooi zit de mixer al vol...
Met alleen gras is de productie al op 75% ofzo te krijgen maar ik wilde meer dus heb een lening afgesloten zodat ik het minimale kon kopen dat ik nodig had om koeien te ondersteunen: grasmaaier, schudder, hark, balenpers, een planter voor mais, een hakselaar voor op een trekker, een mixer, een kleine trekker met voorlader, een melkwagen etc.
[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 09-06-2020 12:35 ]
@MadMarky I know, maar het is niet mogelijk om er een halve baal hooi of stro in te gooien...
Dan moet ik alles gewoon in bergen ergens lossen ipv balen van maken en dat heb ik een boer nog nooit zien doen (maar ik heb een boer ook nog nooit kalk zien rijden of onkruid verdelgen op een mais veld...)
Ik zal eens een savegame maken met 99 mil op de bank om eens wat te gaan experimenteren...
Dan moet ik alles gewoon in bergen ergens lossen ipv balen van maken en dat heb ik een boer nog nooit zien doen (maar ik heb een boer ook nog nooit kalk zien rijden of onkruid verdelgen op een mais veld...)
Ik zal eens een savegame maken met 99 mil op de bank om eens wat te gaan experimenteren...
[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 09-06-2020 12:40 ]