In het begin wil je eigenlijk niet werken met balen. Gewoon los ophalen en in een hooischuur storten.FastFred schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:36:
@MadMarky I know, maar het is niet mogelijk om er een halve baal hooi of stro in te gooien...
Dan moet ik alles gewoon in bergen ergens lossen ipv balen van maken en dat heb ik een boer nog nooit zien doen (maar ik heb een boer ook nog nooit kalk zien rijden of onkruid verdelgen op een mais veld...)
Ik zal eens een savegame maken met 99 mil op de bank om eens wat te gaan experimenteren...
Dat laatste; los gras kan je in de hooischuur smijten maar:Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:57:
[...]
In het begin wil je eigenlijk niet werken met balen. Gewoon los ophalen en in een hooischuur storten.
- kunnen balen ook of is dit echt een noob-vraag?
- los stro kan je er dan ook in droppen correct? Buiten voor koeien zie ik daar niet echt het nut van in maar alla
Anoniem: 93986
Tenzij je een mod gebruikt kunnen er in de standaard hooischuren geen balen. Los stro gaat er ook in.Derbiss schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:22:
[...]
Dat laatste; los gras kan je in de hooischuur smijten maar:
- kunnen balen ook of is dit echt een noob-vraag?
- los stro kan je er dan ook in droppen correct? Buiten voor koeien zie ik daar niet echt het nut van in maar alla
ok thx.. bizar dat er een mod voor nodig is maar allaAnoniem: 93986 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:24:
[...]
Tenzij je een mod gebruikt kunnen er in de standaard hooischuren geen balen. Los stro gaat er ook in.
Deze heeft mij geholpen -> https://www.farming-simul...od_id=118063&title=fs2019strider1007 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:36:
[...]
https://www.farming-simul...od_id=163373&title=fs2019
Tank Module
- Price: 3500
- Capacity: 2500
- Configurations: Milk/Water or Fuel, Main Color, Design Color
Platform PC/MAC, PS4, XB1
De vraag waar ik antwoord op gaf ging om het vervoeren van brandstof.. Deze is leuk als stationaire voorraad .Derbiss schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:49:
[...]
Deze heeft mij geholpen -> https://www.farming-simul...od_id=118063&title=fs2019
Mijn excuses, ik zag het ook maar dacht - waarom mobiel als je hem gewoon kan plaatsenstrider1007 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:05:
[...]
De vraag waar ik antwoord op gaf ging om het vervoeren van brandstof.. Deze is leuk als stationaire voorraad .
Gisteravond ff geprobeerd en dat werkt idd beter met die hooischuur.Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:57:
[...]
In het begin wil je eigenlijk niet werken met balen. Gewoon los ophalen en in een hooischuur storten.
Ik wil echter zo min mogelijk met dispensers werken, hou je hand op, druk op een knop en tadaa het is er. Ik steek veel liever een hooi/stro baal aan m'n vork.
Gisteravond ook best lang bezig geweest met grasmaaien, harken en vervolgens balen van persen en handmatig op een wagentje laden en verkopen bij de hooizolder. Om er daarna pas achter te komen dat gras en grasbalen dezelfde prijs hebben

[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 10-06-2020 15:25 ]
Dan neem je een baleshredder.FastFred schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:15:
[...]
Gisteravond ff geprobeerd en dat werkt idd beter met die hooischuur.
Ik wil echter zo min mogelijk met dispensers werken, hou je hand op, druk op een knop en tadaa het is er. Ik steek veel liever een hooi/stro baal aan m'n vork.
Gisteravond ook best lang bezig geweest met grasmaaien, harken en vervolgens balen van persen en handmatig op een wagentje laden en verkopen bij de hooizolder. Om er daarna pas achter te komen dat gras en grasbalen dezelfde prijs hebben
Interessanter: BigM op de achtergrondMikoe schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:03:
Ik kon dit echt niet laten om met jullie te delen. Maar had er iemand een ploegje besteld
[Afbeelding]
Maar zie niet zo wat er raar aan is, word wel vaker gedaan dat een, anders leeg transport, 'even' wat op pikt op de weg terug. Wat ik begreep kan dat soms behoorlijk schelen in transport kosten (als jij degene bent die het een en ander heeft aangeschaft in Verwegistan).
Ik kwam leeg boven hamburg en toen die ploegen terug laden in meppen. Wij hebben eik altijd wel eem terugvracht. Alleen in deze tijd is het iets moeilijker en moeten we soms iets verder rijden voor een terug vracht. Maar ik kon het ni laten om de foto hier te posten haha. Zo vaak heb ik zulke dingen er ni op liggen.
Ah, je rijdt zelf op die vrachtwagen, had ik er niet van begrepen.
Ook ik ben sinds een paar weken helemaal verslaafd aan Farming Simulator. Ik speel op de PS4 dus heb niet alle mods tot m'n beschikking zoals HorseHelper, FollowMe of CoursePlay.
Ben na een ruime week van Ravenport op 'beginner niveau' overgestapt naar Fellsbrun op 'medium niveau'.
Ik vind het erg leuk om een boerderij vanaf het begin op te bouwen. Wel heb ik de economy op Easy gezet. Dus het geld stroomt sneller binnen.
Vooral het doen van Harvesting missies vind ik leuk om te doen en kunnen heel veel extra opleveren. Deze helpen me enorm om extra land of grotere machines te kopen.
Er zijn nog heel veel extra maps die ik in de toekomst zou willen spelen die op de PS4 zijn. Bijvoorbeeld Marwel Manor Farm.
Ik heb nog geen dieren maar zit te denken om een varkensboerderij te beginnen. Dat is wel een flinke investering en ze lijken ook behoorlijk wat voeding nodig te hebben. Dus dat is precies een mooie uitdaging om aan te gaan.
Voorlopig vermaak ik me hier nog wel mee.
Ben na een ruime week van Ravenport op 'beginner niveau' overgestapt naar Fellsbrun op 'medium niveau'.
Ik vind het erg leuk om een boerderij vanaf het begin op te bouwen. Wel heb ik de economy op Easy gezet. Dus het geld stroomt sneller binnen.
Vooral het doen van Harvesting missies vind ik leuk om te doen en kunnen heel veel extra opleveren. Deze helpen me enorm om extra land of grotere machines te kopen.
Er zijn nog heel veel extra maps die ik in de toekomst zou willen spelen die op de PS4 zijn. Bijvoorbeeld Marwel Manor Farm.
Ik heb nog geen dieren maar zit te denken om een varkensboerderij te beginnen. Dat is wel een flinke investering en ze lijken ook behoorlijk wat voeding nodig te hebben. Dus dat is precies een mooie uitdaging om aan te gaan.
Voorlopig vermaak ik me hier nog wel mee.
PSN ID: MrMichel_75
@MisterMichel je weet wel dat varkens het moeilijkst zijn om te houden? Ze hebben veel verschillende soorten voer nodig. Je kunt ze ook voeren met kant en klaar voer uit de shop maar dat is vrij duur. De moeilijkheidsgraad voor dieren houden is als volgt, van makkelijk naar moeilijker: kippen, schapen, koeien en varkens. Waarbij koeien een wat hogere investering nodig hebben (mengvoerproductie, melkvervoer) en varkens vooral een gevarieerd dieet willen.
Qua houden zijn schapen misschien wel makkelijk...maar dat 'gehannes' met die wol kratjes....uuugh...
Doe nu de PS4 versie (achievements scoren
) en 'moet' dus ook al die dieren fokken. Maar schapen, en dan vooral die wol vind ik vreselijk om mee te werken.
Heb zo'n verrijker met een paletvork, en op de PC is zo'n ding prima te bedienen (joystick), maar op de PS4 is het...vreselijk, controls zijn onhandig voor de voorlader (eigenlijk vanalles onhandig ingesteld, is helaas niet aan te passen), en het voertuig zelf (Manitou) reageert ook heel raar en stuurt erg vreemd (vooral erg traag).
Had al gezocht naar een auto-loader voor wol, maar kon die niet vinden (voor console, PC zijn ze er volgens mij wel, maar daar doe ik toch niet aan schapen).
Zo gauw de achievement binnen is gaan die schapen meteen naar de shoarma shop!
Varkens zijn misschien wel veel variatie aan voer nodig, maar is eigenlijk alleen maar om de productie op te voeren, het is niet persé noodzakelijk om ze alles te voeren.
Koeien doe ik bijvoorbeeld ook alleen hooi/kuilvoer en stro, productie is dan minder dan met mengvoer, maar maakt mij niet uit, gaat mooi makkelijk zo, trailer kuilvoer bij de BGA vandaan halen en klaar.
Doe nu de PS4 versie (achievements scoren
Heb zo'n verrijker met een paletvork, en op de PC is zo'n ding prima te bedienen (joystick), maar op de PS4 is het...vreselijk, controls zijn onhandig voor de voorlader (eigenlijk vanalles onhandig ingesteld, is helaas niet aan te passen), en het voertuig zelf (Manitou) reageert ook heel raar en stuurt erg vreemd (vooral erg traag).
Had al gezocht naar een auto-loader voor wol, maar kon die niet vinden (voor console, PC zijn ze er volgens mij wel, maar daar doe ik toch niet aan schapen).
Zo gauw de achievement binnen is gaan die schapen meteen naar de shoarma shop!
Varkens zijn misschien wel veel variatie aan voer nodig, maar is eigenlijk alleen maar om de productie op te voeren, het is niet persé noodzakelijk om ze alles te voeren.
Koeien doe ik bijvoorbeeld ook alleen hooi/kuilvoer en stro, productie is dan minder dan met mengvoer, maar maakt mij niet uit, gaat mooi makkelijk zo, trailer kuilvoer bij de BGA vandaan halen en klaar.
Ja, dat vermoeden had ik al. Een uitdaging op z'n tijd vind ik niet ergMadMarky schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:08:
@MisterMichel je weet wel dat varkens het moeilijkst zijn om te houden? Ze hebben veel verschillende soorten voer nodig. Je kunt ze ook voeren met kant en klaar voer uit de shop maar dat is vrij duur. De moeilijkheidsgraad voor dieren houden is als volgt, van makkelijk naar moeilijker: kippen, schapen, koeien en varkens. Waarbij koeien een wat hogere investering nodig hebben (mengvoerproductie, melkvervoer) en varkens vooral een gevarieerd dieet willen.
Echter, misschien kan ik inderdaad beter beginnen met kippen. Koeien lijken me een goede uitdaging op die Marwel Manor Farm map - die lijkt daar uiterst geschikt voor te zijn.
Ik kijk ondertussen ook veel filmpjes van Daggerwin. Heerlijk ontspannen filmpjes en leuk om te zien hoe anderen het spel spelen. Van hem heb ik dus filmpjes gezien op die Marwel map, en die map ziet er erg mooi uit.
Er zijn zo ontzettend veel maps dat ik door de bomen het bos niet meer zie, dus tips voor goede maps - en waarom je het een goede map vindt - zijn meer dan welkom!
Ik heb nu alle dieren behalve paarden. Daar ga ik me ook niet aan wagen denk ik. Geen zin om ze te trainen
nu toch nog een andere vraag.
Ik zoek voor de PS4 nog een autoload trailer voor pallets
en een aanhanger voor de maaier van mijn oogstmachine. Ik heb overal gekeken maar kan het niet vinden.
nu toch nog een andere vraag.
Ik zoek voor de PS4 nog een autoload trailer voor pallets
en een aanhanger voor de maaier van mijn oogstmachine. Ik heb overal gekeken maar kan het niet vinden.
Kwa andere mappen die ik al ken:MisterMichel schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:29:
[...]
Er zijn zo ontzettend veel maps dat ik door de bomen het bos niet meer zie, dus tips voor goede maps - en waarom je het een goede map vindt - zijn meer dan welkom!
- dahl is een toffe (maar 3 velden om te beginnen) maar moet ik nog verder uitwerken
- wola zabierwowska is reusachtig maar ook leuk; te groot voor mij maar als je je wil uitleven..
- new woodshire is ook een toppertje; rustig boeren maar toch aantrekkelijk kwa omgeving enzo
- Loan Oak: zeer mooie map; heb ik ettelijke uren inzitten. Ook goede velden.
- Minibrunn is ook leuk naar het schijnt als je van kleine velden (en kleine machines) houdt
Maar mijn favoriet momenteel is Westbridge hills; ik ben van plan er heeeel lang te blijven. Niet al teveel velden; perfect om je eigen economie op te starten - zalig mapje.
Ik zou zeggen; ga hier kijken en probeer die ze aanraden. Ik heb ondervonden dat grote mappen mijn ding niet zijn (kwa overzicht enzo). Daarom dat Westbridge me zo bevalt; ik kan alle velden onderverdelen naar mijn behoefte.
https://www.farming-simul...=fs2019&filter=map&page=0
Have fun
Dank je wel voor een paar suggesties!
Aangezien ik op PS4 speel, moet ik zeggen dat ik ook heel erg blij ben dat heel veel mods gewoon beschikbaar zijn voor PS4 - dat is niet iets wat je veel ziet bij andere games.
Ondertussen een extra veldje gekocht op Felsbrunn, hopende op wat sneller inkomsten genereren. Maar dat zal wel goed gaan komen. Ondertussen verdien ik nog steeds lekker aan de contractjes.
Enige probleem wat ik heb met dit spel is de tijd. Voor je 't weet is het al weer 'oh ja, ik moest eigenlijk een uur geleden al in bed liggen want ik moet morgen weer werken.' Oeps.
Oefg, die ziet er inderdaad heel erg groot uit.Derbiss schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:31:
[...]
Kwa andere mappen die ik al ken:
- dahl is een toffe (maar 3 velden om te beginnen) maar moet ik nog verder uitwerken
- wola zabierwowska is reusachtig maar ook leuk; te groot voor mij maar als je je wil uitleven..
Deze lijkt me wel heel erg leuk om te doen. Grote velden. Weet nog niet of ik daar echt vanaf 0 wil beginnen zeg maar. Misschien een leuke map om op beginner niveau te starten met al wat leuk materiaal.- new woodshire is ook een toppertje; rustig boeren maar toch aantrekkelijk kwa omgeving enzo
- Loan Oak: zeer mooie map; heb ik ettelijke uren inzitten. Ook goede velden.
Dat klinkt inderdaad als een leuk mapje om zelf een boerderijtje te beginnen. Totaal andere aanpak dan bijvoorbeeld die Lone Oak map.- Minibrunn is ook leuk naar het schijnt als je van kleine velden (en kleine machines) houdt
Maar mijn favoriet momenteel is Westbridge hills; ik ben van plan er heeeel lang te blijven. Niet al teveel velden; perfect om je eigen economie op te starten - zalig mapje.
De mods maken het spel zeg. Als er niet zoveel mods waren, en dus niet meer dan de 2 starter maps, dan denk ik dat de interesse in dit spel niet zo groot zou blijven bij velen. Tja, en dan uiteraard alle ander materieel wat je kunt toevoegen. Voor mij was bijvoorbeeld die ronde balen autoloader echt wel een noodzakelijk dingetje.Ik zou zeggen; ga hier kijken en probeer die ze aanraden. Ik heb ondervonden dat grote mappen mijn ding niet zijn (kwa overzicht enzo). Daarom dat Westbridge me zo bevalt; ik kan alle velden onderverdelen naar mijn behoefte.
https://www.farming-simul...=fs2019&filter=map&page=0
Have fun
Aangezien ik op PS4 speel, moet ik zeggen dat ik ook heel erg blij ben dat heel veel mods gewoon beschikbaar zijn voor PS4 - dat is niet iets wat je veel ziet bij andere games.
Ondertussen een extra veldje gekocht op Felsbrunn, hopende op wat sneller inkomsten genereren. Maar dat zal wel goed gaan komen. Ondertussen verdien ik nog steeds lekker aan de contractjes.
Enige probleem wat ik heb met dit spel is de tijd. Voor je 't weet is het al weer 'oh ja, ik moest eigenlijk een uur geleden al in bed liggen want ik moet morgen weer werken.' Oeps.
Het uitbesteden aan helpers redt soms huwelijken..MisterMichel schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:00:
Dank je wel voor een paar suggesties!
idem hier, leuke map, met suikerbieten rooien op veld 9 ben je wel even bezigMaar mijn favoriet momenteel is Westbridge hills; ik ben van plan er heeeel lang te blijven. Niet al teveel velden; perfect om je eigen economie op te starten - zalig mapje.
Ik zou zeggen; ga hier kijken en probeer die ze aanraden. Ik heb ondervonden dat grote mappen mijn ding niet zijn (kwa overzicht enzo). Daarom dat Westbridge me zo bevalt; ik kan alle velden onderverdelen naar mijn behoefte.
ook bemesten als opdracht brengt op deze map goed op, soms meer dan 30.000 om er tien minuten een helper op te zetten....
[ Voor 18% gewijzigd door boer balder op 20-06-2020 10:02 ]
Gisteren de Platinum Trophy gehaald op de PS4 voor FS19 (dat je alle achievements gehaald hebt).
Niet al te serieus aangepakt, gewoon puur zo snel mogelijk alles zien te halen.
De minder serieuze manier van spelen, en dus totaal andere aanpak dan normaal gaf toch wat ideeën voor m'n serieuze savegame voor op de PC.
Indeling van bepaalde velden, of plaatsing van bepaalde gebouwen enz.
Gezien ik de afgelopen tijd eigenlijk alleen de PS4 versie heb gedaan, zal ik eerst moeten uitvogelen waar ik ook alweer mee bezig was of van plan was op m'n PC savegame (meestal parkeer ik wel een voertuig bij een veld waar ik wat mee van plan was
).
Een ding weet ik wel: nooit en te nimmer bezig met schapen!
Vreselijk om met die pallets wol te slepen (en dan blijven ze vast aan de vork zitten bijvoorbeeld, of blijven 'haken' op de trailer bij het sellpoint, enz).
Moet patch 1.6 nog installeren (op PC) en al m'n geluid eerst weer fixen... daar zie ik wel wat tegenop (door onbekende reden wil m'n verkenner nog wel eens vastlopen als ik met files in FS19 bezig ga...heel apart).
Niet al te serieus aangepakt, gewoon puur zo snel mogelijk alles zien te halen.
De minder serieuze manier van spelen, en dus totaal andere aanpak dan normaal gaf toch wat ideeën voor m'n serieuze savegame voor op de PC.
Indeling van bepaalde velden, of plaatsing van bepaalde gebouwen enz.
Gezien ik de afgelopen tijd eigenlijk alleen de PS4 versie heb gedaan, zal ik eerst moeten uitvogelen waar ik ook alweer mee bezig was of van plan was op m'n PC savegame (meestal parkeer ik wel een voertuig bij een veld waar ik wat mee van plan was
Een ding weet ik wel: nooit en te nimmer bezig met schapen!
Vreselijk om met die pallets wol te slepen (en dan blijven ze vast aan de vork zitten bijvoorbeeld, of blijven 'haken' op de trailer bij het sellpoint, enz).
Moet patch 1.6 nog installeren (op PC) en al m'n geluid eerst weer fixen... daar zie ik wel wat tegenop (door onbekende reden wil m'n verkenner nog wel eens vastlopen als ik met files in FS19 bezig ga...heel apart).
NiceNemesizz schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:00:
Gisteren de Platinum Trophy gehaald op de PS4 voor FS19 (dat je alle achievements gehaald hebt).
Die 100ha duurt nogal..kan je dat ergens terugvinden hoe ver je al zit?
[ Voor 8% gewijzigd door Derbiss op 22-06-2020 15:00 ]
In het menu is zo'n icoontje met zo'n cirkeldiagram (tussen de contracts en opties tab in). Kun je zien hoeveel hectare je bewerkt hebt (zaaien, cultiveren, oogsten). Ook voltooide contracts staan er tussen.Derbiss schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:57:
[...]
Nice
Die 100ha duurt nogal..kan je dat ergens terugvinden hoe ver je al zit?
Dingen als dieren moet je zelf bijhouden.
Als je een paar grote velden hebt schiet het wel op. Veel 'trophy hunters' of achievement hunters gebruiken de Horsch testmap, is een veld van 80 hectare groot meende ik (zelf niet gedaan, moet wel enigsinds leuk blijven).
Contracts moet je eigenlijk de kleine veldjes doen, bij voorkeur de bemest missies, kun je er veel vrij snel halen.
ben er nu ook een beetje mee bezig.Nemesizz schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:47:
[...]
In het menu is zo'n icoontje met zo'n cirkeldiagram (tussen de contracts en opties tab in). Kun je zien hoeveel hectare je bewerkt hebt (zaaien, cultiveren, oogsten). Ook voltooide contracts staan er tussen.
Dingen als dieren moet je zelf bijhouden.
Als je een paar grote velden hebt schiet het wel op. Veel 'trophy hunters' of achievement hunters gebruiken de Horsch testmap, is een veld van 80 hectare groot meende ik (zelf niet gedaan, moet wel enigsinds leuk blijven).
Contracts moet je eigenlijk de kleine veldjes doen, bij voorkeur de bemest missies, kun je er veel vrij snel halen.
Moet alleen nog koeien en schapen fokken. Maar dat gaat niet al te snel
ow ja ook nog 40 contracts
Tip voor de koeien en schapen: je kunt de broedtijd significant verkorten door meer dieren aan te schaffen. Maar dan nog duurt het, zelf met versnelde tijd, vrij lang. Om maar niet te beginnen over de troep die de beesten bij hun voederbak makenchimera2 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 07:06:
[...]
ben er nu ook een beetje mee bezig.
Als je een beetje geld over hebt zou ik het ook niet al te moeilijk maken.
Zo haal je bij de shop grote grasbalen om aan je schapen te voeren en grote strobalen om aan de koeien te voeren. Een perfecte mix van ingrediënten maken is voor koeien niet nodig om zich voort te planten.
Ik heb me voor die twee trophies puur gefocust op de schapen en koeien, al het andere lag even stil. Tijd op maximale versnelling gezet en niet van de kleine Skid Steer Loader afgekomen.
Als je geen haast hebt met deze trophies zou ik het lekker op het gemakje tussendoor doen.
Op zich een vrij simpele platinum trophy, alleen vrij tijd consumerend. Ik had ruim 300 uur op de teller staan
Wel een heerlijk ontspannende game!
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 23-06-2020 08:20 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ideaal in corona-tijden; echt waar. Na alle 'stress' met werken/kinderen en godweetwat nog en dan een uurtje tarwe oogsten.. zaligdvdkiwi schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:14:
[...]
Op zich een vrij simpele platinum trophy, alleen vrij tijd consumerend. Ik had ruim 300 uur op de teller staan![]()
Wel een heerlijk ontspannende game!
Net wat @dvdkiwi zegt, je moet meerdere dieren in 1 stal hebben zodat ze zich sneller voortplanten.chimera2 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 07:06:
[...]
ben er nu ook een beetje mee bezig.
ow ja ook nog 40 contracts
Ik had eerst 5 kleine schapen weides met ieder 30 schapen zo'n beetje, maar dat schoot niet op.
De theorie was; meerdere stallen, sneller meer dieren en sneller de achievement.
Echter, zo werkt voortplanting niet in FS, daar moet je veel dieren in 1 stal hebben. Dus kleine stallen weg, 2 grote stallen en dusdanig veel schapen dat er nog net ruimte over was voor het aantal dat ik nodig was voor de achievement. Op die manier was het, 3 uur per nieuw schaap geloof ik.
Zelfde bij de andere dieren gedaan, groot verblijf, en dan veel dieren in 1 stal.
Varkens ging het snelst, iets van een nieuw varken per 45 minuten
Koeien duurde het langst, 1 koe per 8 uur geloof ik op z'n beste.
Schapen vond ik zelf het vervelendste vanwege die wol pallets. Schoof ze eerst aan de kant (geen zin om alles op te laden), uiteindelijk had ik zo'n enorme zooi aan wol pallets dat ik gewoon enorme framedrops kreeg (framerate op PS4 is al laag, maar als ik bij die berg wol kwam dropte het duidelijk richting de 20 fps of lager
Schoonmaken kan ook met een cultivator. Gaat het voer wel verloren was ze hebben gesmeerd.
schoonmaken doe ik met een bezem ( een mod) dan is het maar gewoon wegNemesizz schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:59:
[...]
Net wat @dvdkiwi zegt, je moet meerdere dieren in 1 stal hebben zodat ze zich sneller voortplanten.
Ik had eerst 5 kleine schapen weides met ieder 30 schapen zo'n beetje, maar dat schoot niet op.
De theorie was; meerdere stallen, sneller meer dieren en sneller de achievement.
Echter, zo werkt voortplanting niet in FS, daar moet je veel dieren in 1 stal hebben. Dus kleine stallen weg, 2 grote stallen en dusdanig veel schapen dat er nog net ruimte over was voor het aantal dat ik nodig was voor de achievement. Op die manier was het, 3 uur per nieuw schaap geloof ik.
Zelfde bij de andere dieren gedaan, groot verblijf, en dan veel dieren in 1 stal.
Varkens ging het snelst, iets van een nieuw varken per 45 minuten![]()
Koeien duurde het langst, 1 koe per 8 uur geloof ik op z'n beste.
Schapen vond ik zelf het vervelendste vanwege die wol pallets. Schoof ze eerst aan de kant (geen zin om alles op te laden), uiteindelijk had ik zo'n enorme zooi aan wol pallets dat ik gewoon enorme framedrops kreeg (framerate op PS4 is al laag, maar als ik bij die berg wol kwam dropte het duidelijk richting de 20 fps of lager).
Schoonmaken kan ook met een cultivator. Gaat het voer wel verloren was ze hebben gesmeerd.
Cheater 
Ik veegde het op met een laadbak op de skid steer loader en kieperde het terug in de voederbak.
Een "weg-is-weg bezem" had misschien handiger geweest ja.
Ik veegde het op met een laadbak op de skid steer loader en kieperde het terug in de voederbak.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik kan mezelf nu wel aardig bezig houden. 10 koeien (jaja) verzorgen en voorzien van mengvoer, af en aan soyabonen oogsten en tegelijkertijd contracten doen, soms met eigen materiaal en soms met gehuurd spul. Heb ook nog wat plannen voor indeling van de boerderij, wil de kuilvoer opslag verplaatsen en ik wil de kleine koeienschuur ergens anders hebben. Er is alleen zo weinig ruimte om gebouwen neer te zetten waar je begint in Ravenport zonder het terrein compleet te gaan verbouwen en nieuwe grond is debiel duur.
En druk aan het sparen voor een nieuwe combine, ik heb nog steeds die oude New Holland waarmee je begint op Ravenport... Ik heb een Case Axialflow (eentje met 4 wielen ipv 2 tracks) als mod die ik wil hebben maar die is incl. header bijna 400k
En druk aan het sparen voor een nieuwe combine, ik heb nog steeds die oude New Holland waarmee je begint op Ravenport... Ik heb een Case Axialflow (eentje met 4 wielen ipv 2 tracks) als mod die ik wil hebben maar die is incl. header bijna 400k
[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 23-06-2020 12:52 ]
Ik heb gezien dat je daar ook met je ehm grasophaler kan overrijden (de naam ontsnapt me maar je rijdt ermee over vers gemaaid gras om te verzamelen) en zo direct terug erin kan laten vallen. Dan moet je niet altijd opscheppen.dvdkiwi schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:23:
Cheater
Wat vinden jullie eigenlijk van trekkers/tracktors met rupsbanden?
Ik vind dat een trekker/tracktor (Wat is het nou eigenlijk???)
gewoon banden moet hebben
Tractor of trekker is primachimera2 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:45:
Ik neig ook altijd naar de banden versies eigenlijk.
Opraapwagen, ladewagen en soms wordt het ook silagewagen genoemdDerbiss schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:10:
[...]
Ik heb gezien dat je daar ook met je ehm grasophaler kan overrijden (de naam ontsnapt me maar je rijdt ermee over vers gemaaid gras om te verzamelen) en zo direct terug erin kan laten vallen. Dan moet je niet altijd opscheppen.
Same, moet gewoon banden zijn, trekkers met rupsen zie je hier in de Achterhoek nooit eigenlijk. En ik vind het er ook nog eens niet uit zien.chimera2 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:45:
En uiteraard is het TREKKER!!!
[ Voor 44% gewijzigd door FastFred op 24-06-2020 11:22 ]
@MadMarky dat is het eerste dat ik gedaan heb inderdaad, alleen het woonhuis en de silo staat nog. Levert ook een leuk zakcentje op waar ik meteen weer werktuigen van gekocht heb. Van de standaard werktuigen heb ik alleen de Fiat trekker, de Case 7240 en de New Holland combine nog.
Ben gisteravond begonnen aan een contract om op veld 8 suikerbieten te oogsten, moet 82k opbrengen
Duurt wel best lang maar ik laat een arbeider het werk doen terwijl ik andere dingen doe en dan kom ik 'm af en toe wel leeg maken.
Ben gisteravond begonnen aan een contract om op veld 8 suikerbieten te oogsten, moet 82k opbrengen
[ Voor 63% gewijzigd door FastFred op 24-06-2020 11:59 ]
Vooral oogsten brengt veel op, vaak krijg je meer aan oogst inkomsten dan van het contract zelf
Heb nu 56% voltooid en ben gisteren zowat de hele avond bezig geweest
Ondertussen Netflix op m'n andere scherm
Heb nu 56% voltooid en ben gisteren zowat de hele avond bezig geweest
[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 24-06-2020 13:27 ]
Voorkeur ook banden, maar bepaalde trekkers heb je gewoon rupsbanden (die Challenger en Fendt oa).chimera2 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:45:
Hier in de buurt heeft een loonwerker een Claas met rupsbanden, is het zelfde als de Challenger en die gebruiken zo voor zware dingen waar veel tractie handig is (rupsen hebben meer contact oppervlak dan banden). Ook in de modder handig.
Zelfde loonwerker had bij hun vorige hakselaar tijdens natte mais seizoenen ook rupsen eronder, zodat ze niet zo gauw vast kwamen te zitten in de modder. Uiteraard heb je daar in het spel geen last van.
Ook paar jaar terug een combine op rupsen (Case Axialflow), en heb toen die bestuurder ook wel gevraagd waarom daar rupsen onder zaten, omdat je met een dorsmachine immers niet door de modder gaat. Maar daar gebruikten ze rupsen vanwege stabiliteit, met banden schommelt het veel meer in zo'n machine (ook weer iets waar je in FS geen last van hebt).
Goed, in het spel werken rupsbanden helaas minder goed dan in de werkelijkheid
Op de PS4 veel die Fendt trekker op rupsen gebruikt, en ipv meer tractie, had dat ding juist veel tractieproblemen (veel slippen, vooral heuvel op).
Veel machines geef ik wel de voorkeur voor banden (Jaguar op rupsen of banden, ga ik voor banden, net als de Claas Axion, ga ik voor de variant met banden).
Vandaag nog een stukje mee geweest met een echte Axion 830, phoa, als die trekkers in Farming Simulator toch eens zo klonken
Gisteravond nog heel eventjes kunnen spelen. Ik speel nog op Felsbrunn waar ik op dit moment velden 17, 18, 20 en 27 heb. De intentie is om veld 19 zo vlug mogelijk te kopen als er een beetje leuk gewas op gaat groeien.
En gisteravond werd er een gewas gezaaid wat ik wel kan maaien. Wheat volgens mij. Nu nog hopen dat de financien vlug genoeg op orde komen. Ik wil het liefst zo min mogelijk extra lenen maar de kosten voor een lening zijn nou ook weer niet zo hoog dat ik die optie zeker niet uitsluit.
Wel merk ik dat m'n harvester een beetje klein begint te worden voor de velden die ik ondertussen heb. Dat ding is veel bezig. Ik heb nog die New Holland met 3 meter breedte. Dus tja, dat gaat niet zo snel.
Nu ben ik naar zo'n harvester aan 't kijken waar ik geen los karretje voor nodig heb, maar opgeteld komt dat op ongeveer 450.000 uit, en da's best veul. Maar ik moet zeggen, de inkomsten met de contracts plus die eigen veldjes gaan al behoorlijk snel. Ik verwacht dat 't niet al te lang gaat duren voordat die nieuwe harvester gaat komen.
Daarna eens gaan kijken of ik ook sunflowers kan gaan harvesten waar dus weer ander materiaal voor nodig is. Lijkt me ook wel leuk om dat zo nu en dan te doen.
Nog genoeg groeimogelijkheden.
Edit: En ondertussen ook veld 19 gekocht met een lening van de bank. Echter ondertussen weer 150.000 op de bank, dus de lening kan weer afgelost worden. Nu nog even veldje 18,19 en 20 aan elkaar ploegen en dan heb ik een mooi groot veld. Gaat lekker zo...
En gisteravond werd er een gewas gezaaid wat ik wel kan maaien. Wheat volgens mij. Nu nog hopen dat de financien vlug genoeg op orde komen. Ik wil het liefst zo min mogelijk extra lenen maar de kosten voor een lening zijn nou ook weer niet zo hoog dat ik die optie zeker niet uitsluit.
Wel merk ik dat m'n harvester een beetje klein begint te worden voor de velden die ik ondertussen heb. Dat ding is veel bezig. Ik heb nog die New Holland met 3 meter breedte. Dus tja, dat gaat niet zo snel.
Nu ben ik naar zo'n harvester aan 't kijken waar ik geen los karretje voor nodig heb, maar opgeteld komt dat op ongeveer 450.000 uit, en da's best veul. Maar ik moet zeggen, de inkomsten met de contracts plus die eigen veldjes gaan al behoorlijk snel. Ik verwacht dat 't niet al te lang gaat duren voordat die nieuwe harvester gaat komen.
Daarna eens gaan kijken of ik ook sunflowers kan gaan harvesten waar dus weer ander materiaal voor nodig is. Lijkt me ook wel leuk om dat zo nu en dan te doen.
Nog genoeg groeimogelijkheden.
Edit: En ondertussen ook veld 19 gekocht met een lening van de bank. Echter ondertussen weer 150.000 op de bank, dus de lening kan weer afgelost worden. Nu nog even veldje 18,19 en 20 aan elkaar ploegen en dan heb ik een mooi groot veld. Gaat lekker zo...
[ Voor 9% gewijzigd door MisterMichel op 26-06-2020 13:34 ]
Ik had gisteravond genoeg geld bij mekaar om een Case Axialflow te kopen, een mod, eentje zonder rupsen. Maar waar de default Axialflow met rupsen zo'n uitklapbaar trailertje onder de maaikop heeft, heeft deze dat niet. Tot overmaat van ramp heeft deze combine ook geen trekhaak voor een trailer.
Heb ik weer mooi niks aan dus... Het is nagenoeg dezelfde combine als de default Axialflow
Heb ik weer mooi niks aan dus... Het is nagenoeg dezelfde combine als de default Axialflow
[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 26-06-2020 15:21 ]
Dan koop je een andere header. Past allemaal op elkaar.FastFred schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:19:
Ik had gisteravond genoeg geld bij mekaar om een Case Axialflow te kopen, een mod, eentje zonder rupsen. Maar waar de default Axialflow met rupsen zo'n uitklapbaar trailertje onder de maaikop heeft, heeft deze dat niet. Tot overmaat van ramp heeft deze combine ook geen trekhaak voor een trailer.
Heb ik weer mooi niks aan dus...
@Anoniem: 93986 dan heeft de combine nog steeds niet de mogelijkheid z'n eigen zaadbek mee te nemen op een trailertje
Combine zonder hitch kan ik mij wat moeilijk voorstellen. Dan gaat er iets fout.FastFred schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:22:
@Anoniem: 93986 dan heeft de combine nog steeds niet de mogelijkheid z'n eigen zaadbek mee te nemen op een trailertje
Hij zit er iig niet, of hij is onzichtbaar en de trigger zit er wel
Nope, gechecked, trailer hitch: no. Heb misschien al een andere gevonden, praktisch zelfde model, met trailer hitch en een zaadbek met wielen
Nope, gechecked, trailer hitch: no. Heb misschien al een andere gevonden, praktisch zelfde model, met trailer hitch en een zaadbek met wielen
[ Voor 55% gewijzigd door FastFred op 26-06-2020 15:27 ]
Ik speel dus momenteel op Westbridge, het geld stroomt binnen door een helper constant als opdracht andere velden te bemesten. Money map nog niet gebruikt, geen lening op de bank, geen materiaal gehuurd , nu ging ik wat onderhoud plegen (opties - voertuigoverzicht - derde icoontje (steeksleutel) maar nu zag ik dat bij het vijfde icoontje (winkelmand) verschillende voertuigen en gebruiksvoorwerpen in het rood staan en daar kan ik absoluut niet tegen, kan niet direct uitleg vinden dus wat is hier aan de hand ... ?
@boer balder zijn dat tractoren en werktuigen die je al een tijd hebt? Volgens mij na 30 arbeidsuren komen ze in het rood als zijnde oud en economisch afgeschreven. Kun je negeren want zolang je onderhoud blijft doen gaan ze gewoon door.
Zo’n fout heb ik ook eens gemaakt. Sowing contract voor aardappelen Op een groot veld. Kreeg je gruwelijk veel geld voor maar man man man wat gaat dat langzaam en per strook ging er rustig 1zak seeds doorheen.MadMarky schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:12:
Bieten en aardappels zijn veel werk zelfs al laat je een helper de oogst doen. Je bent continu heen en weer aan het rijden om die honderden tonnen aan knollen te te vervoeren. Heb daarom liever fertilizer contracts en voor oogsten sojabonen of koolzaad
Computer says no
Daarjuist het zandlopertje geselecteerd en van laag naar groot gezet, laatste voertuig in het wit 17.4, volgende voertuig stond op 24.3 en in het rood, wss heeft het daar idd iets mee te maken maar dan vanaf 20 uurMadMarky schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:12:
@boer balder zijn dat tractoren en werktuigen die je al een tijd hebt? Volgens mij na 30 arbeidsuren komen ze in het rood als zijnde oud en economisch afgeschreven. Kun je negeren want zolang je onderhoud blijft doen gaan ze gewoon door.
Gisteren was voor de PC versie dan ook (eindelijk) de nieuwe John Deere 6M te downloaden in de modhub.
Tijdje daarvoor was het een 'exclusive' als je je registreerde op de site van John Deere, maar nu dus ook gewoon in de modhub.
Erg leuk trekkertje, ideaal voor lichte werkzaamheden (hooischudden / harken). Dat terwijl ik normaal eigenlijk alleen bij de 300-500PK trekkers kijk
Terwijl ik weinig had met de 'oude' 6M (was het allemaal 'net niet'). Wel staat de nieuwe bij 'small tractors' terwijl de oude onder 'medium' tractors valt (mod staat dus ook onder 'small' in de modhub).
Op de PS4 had ik em al even geprobeerd (daar was die al eerder verkrijgbaar in de modhub).
Verder, groot deel van de tijd besteed aan het aanpassen van het landschap.
Felsbrunn, veld 17 en 18 zat altijd een stijle bult in het veld, vooral bij veld 18 erg hinderlijk, al lange tijd een doorn in het oog. Landscaping is niet helemaal mijn 'ding' , maar toch aan de slag gegaan en... liep niet als gehoopt.
M'n broer heeft afgelopen tijd enorm veel zitten knooien in landscaping, en die dacht dat die het wel goed kon krijgen. Dus, hij een uurtje ofzo aan het knutselen aan geweest en het is redelijk goed gelukt.
Alleen tussen veld 18 en 19 heb je nu een beetje een rare verhoging, maar is mee te leven.
Toen moest ik de boel weer ploegen... eerst maar met een kleine ploeg de veldranden beetje maken, en daarna maar de grootste ploeg gehuurd om de boel om te ploegen, en dat ging verrassend 'snel' (slechts 3 kwartier bezig om 2 velden weer in model te krijgen).
Qua kosten viel het nog mee (gezien m'n broer normaal zo een miljoen kwijt is met landscaping
) had ik nu de boel klaar met zo'n 600K (had 3,5M dus dat kon wel
).
Nu nog even limen en weer inzaaien.
Tijdje daarvoor was het een 'exclusive' als je je registreerde op de site van John Deere, maar nu dus ook gewoon in de modhub.
Erg leuk trekkertje, ideaal voor lichte werkzaamheden (hooischudden / harken). Dat terwijl ik normaal eigenlijk alleen bij de 300-500PK trekkers kijk
Terwijl ik weinig had met de 'oude' 6M (was het allemaal 'net niet'). Wel staat de nieuwe bij 'small tractors' terwijl de oude onder 'medium' tractors valt (mod staat dus ook onder 'small' in de modhub).
Op de PS4 had ik em al even geprobeerd (daar was die al eerder verkrijgbaar in de modhub).
Verder, groot deel van de tijd besteed aan het aanpassen van het landschap.
Felsbrunn, veld 17 en 18 zat altijd een stijle bult in het veld, vooral bij veld 18 erg hinderlijk, al lange tijd een doorn in het oog. Landscaping is niet helemaal mijn 'ding' , maar toch aan de slag gegaan en... liep niet als gehoopt.
M'n broer heeft afgelopen tijd enorm veel zitten knooien in landscaping, en die dacht dat die het wel goed kon krijgen. Dus, hij een uurtje ofzo aan het knutselen aan geweest en het is redelijk goed gelukt.
Alleen tussen veld 18 en 19 heb je nu een beetje een rare verhoging, maar is mee te leven.
Toen moest ik de boel weer ploegen... eerst maar met een kleine ploeg de veldranden beetje maken, en daarna maar de grootste ploeg gehuurd om de boel om te ploegen, en dat ging verrassend 'snel' (slechts 3 kwartier bezig om 2 velden weer in model te krijgen).
Qua kosten viel het nog mee (gezien m'n broer normaal zo een miljoen kwijt is met landscaping
Nu nog even limen en weer inzaaien.
Voor de PS4 is er een trophy te behalen voor het omzagen van 1 boom. Makkie.
Voor de lol heb ik hiervoor speciaal even een map geopend die zich daar uitstekend voor leent: Lone Oak Farm 19. Na het aangaan van een lening en het kopen van een veldje, was die Lone Oak geschiedenis
De map zelf wil ik later nog een keer goed gaan spelen dus heb het resultaat ook niet opgeslagen.
Nu is er ook nog een trophy te behalen voor het omzagen van 25 bomen. Daarvoor lijkt me de map Willamina Forest wel een mooie. Ik heb een deel van de playlist van SimFarmer zitten kijken en ben echt onder de indruk wat die persoon met de map doet. Knap om te zien om van een map vol met bomen tot een farm te komen met flinke velden, dieren en zelf gebouwde infrastructuur.
Na m'n korte uitstapje weer terug naar Felsbrunn alwaar ik ondertussen veldjes 10, 17, 18, 19 en 27. M'n gewassen sla ik op in een silo zodat ik ze verkoop als de prijs gunstig is. Gevolg is dat ik met een behoorlijk volle silo zit omdat ik de prijzen niet goed (genoeg) vind. Dit houdt de inkomsten wel flink op. Gelukkig zijn daar de contracts nog goed voor.
Voor de lol heb ik hiervoor speciaal even een map geopend die zich daar uitstekend voor leent: Lone Oak Farm 19. Na het aangaan van een lening en het kopen van een veldje, was die Lone Oak geschiedenis
De map zelf wil ik later nog een keer goed gaan spelen dus heb het resultaat ook niet opgeslagen.
Nu is er ook nog een trophy te behalen voor het omzagen van 25 bomen. Daarvoor lijkt me de map Willamina Forest wel een mooie. Ik heb een deel van de playlist van SimFarmer zitten kijken en ben echt onder de indruk wat die persoon met de map doet. Knap om te zien om van een map vol met bomen tot een farm te komen met flinke velden, dieren en zelf gebouwde infrastructuur.
Na m'n korte uitstapje weer terug naar Felsbrunn alwaar ik ondertussen veldjes 10, 17, 18, 19 en 27. M'n gewassen sla ik op in een silo zodat ik ze verkoop als de prijs gunstig is. Gevolg is dat ik met een behoorlijk volle silo zit omdat ik de prijzen niet goed (genoeg) vind. Dit houdt de inkomsten wel flink op. Gelukkig zijn daar de contracts nog goed voor.
Die boom trophies zijn ook goed te doen op de default maps, ik had Fellsbrun een nieuwe game gemaakt (dat je start met een groot kapitaal maar zonder voertuigen enz), veld 6 gekocht, kettingzaag, en dan gewoon alles omzagen wat voor ogen komt
Verder niets van plan met bosbouw, dus game niet gesaved en daarna gewoon een boerderij gestart, maar dat ik dus geen last had van allemaal omgezaagde bomen waar ik verder nooit wat mee ging doen.
Zo kan het ook
Verder niets van plan met bosbouw, dus game niet gesaved en daarna gewoon een boerderij gestart, maar dat ik dus geen last had van allemaal omgezaagde bomen waar ik verder nooit wat mee ging doen.
Zo kan het ook
Gisteravond met veld 10 op FelsBrunn aan de slag gegaan met inzaaien. Het is een 5,22ha groot veld. Nu was ik er al achter gekomen dat een klein ploegje niet handig is voor zo'n groot veld. Een worker is daar een flinke tijd mee bezig geweest terwijl ik zelf met andere dingen aan de slag was. Voor kalk had ik m'n spreader al verbeterd met een bredere optie. Echter, nu kom ik er achter dat een 9m brede zaaier toch wel smal is voor zo'n groot veld.
Het lijkt erop dat een van de volgende upgrades een grotere zaaier en ook cultivator gaan worden. Meteen maar een zaaier kopen die ook mais, zonnebloemen en ander spul kan zaaien/poten. Tja, en dan blijkt dat m'n traktoren daar niet sterk genoeg voor zijn en ik op zoek moet naar een zware jongen. Worden wel weer een paar dure aankopen, maar zal wel veel tijd schelen met inzaaien van de velden.
Het lijkt erop dat een van de volgende upgrades een grotere zaaier en ook cultivator gaan worden. Meteen maar een zaaier kopen die ook mais, zonnebloemen en ander spul kan zaaien/poten. Tja, en dan blijkt dat m'n traktoren daar niet sterk genoeg voor zijn en ik op zoek moet naar een zware jongen. Worden wel weer een paar dure aankopen, maar zal wel veel tijd schelen met inzaaien van de velden.
Gisteravond na veel voorbereiding en geld sparen (en sojabonen oogsten) begonnen met koeien houden op de Greenwich Valley map. Enige nadeel is dat de stroblazer niet werkt in de stal. Dus ik moet een strobaal versnipperen en het losse stro met de voorlader in de stal gooien.
Maar wel meteen kunnen starten met mengvoer, dus 100% productie. Volgende doel is een extra trekker. Heb nog steeds de New Holland met voorlader en de Case Magnum waarmee je start. Ik wil de New Holland bij de koeien houden en een extra trekker ter vervanging van de New Holland op de hoofdlocatie. Die Case Puma (medium) is mijn favoriet op andere mappen en ook zo'n beetje het grootste wat handig is op deze map.
Maar wel meteen kunnen starten met mengvoer, dus 100% productie. Volgende doel is een extra trekker. Heb nog steeds de New Holland met voorlader en de Case Magnum waarmee je start. Ik wil de New Holland bij de koeien houden en een extra trekker ter vervanging van de New Holland op de hoofdlocatie. Die Case Puma (medium) is mijn favoriet op andere mappen en ook zo'n beetje het grootste wat handig is op deze map.
Gisteren veld 11 plat gegooid, en daar 2 grote koestallen neergezet (beetje op het idee wat ik op de PS4 gedaan heb...maar dan iets minder rommelig uitgewerkt
).
Nadruk op 'iets' minder rommelig, want zoiets goed krijgen valt nog niet mee. Perfect is het niet geworden, maar ' it'll do ' .
Platgooien ging vrij goed, kosten daarvan viel mee, maar toen ik die steile bulten ging smoothen...ging het heel snel met het geld (oeps). Platgooien, smoothen, wegen/paden aanleggen, 2 haylofts en een watertank en ik was...denk iets van 1,9M euro lichter
Af en toe kleine fixes (je kan niet altijd goed zien of het terrein goed vlak is, een van de ingangen was bijvoorbeeld erg steil omhoog/omlaag, dus moet je dat ook weer wat bijwerken). Paden iets te smal, die dan weer wat breder maken, enz.
Als eenmaal het 'wild grass' weer opkomt lijkt het geheel een stuk beter meestal, nu kijk je overal nogal kaal en 'gemaakt' op.
Volgende keer FS word dus m'n geld terug verdienen en voer binnen halen voor de nieuwe koeien (dat is veel leuker dan 1 a 1.5 uur terrein verbouwen).
Nadruk op 'iets' minder rommelig, want zoiets goed krijgen valt nog niet mee. Perfect is het niet geworden, maar ' it'll do ' .
Platgooien ging vrij goed, kosten daarvan viel mee, maar toen ik die steile bulten ging smoothen...ging het heel snel met het geld (oeps). Platgooien, smoothen, wegen/paden aanleggen, 2 haylofts en een watertank en ik was...denk iets van 1,9M euro lichter
Af en toe kleine fixes (je kan niet altijd goed zien of het terrein goed vlak is, een van de ingangen was bijvoorbeeld erg steil omhoog/omlaag, dus moet je dat ook weer wat bijwerken). Paden iets te smal, die dan weer wat breder maken, enz.
Als eenmaal het 'wild grass' weer opkomt lijkt het geheel een stuk beter meestal, nu kijk je overal nogal kaal en 'gemaakt' op.
Volgende keer FS word dus m'n geld terug verdienen en voer binnen halen voor de nieuwe koeien (dat is veel leuker dan 1 a 1.5 uur terrein verbouwen).
Fastfred, misschien werkt het als je de pijp van de strohakselaar anders richt. Zodat deze het wel naar de trigger blaast
Gadver wat een rotspel is dit toch. Hij was onlangs gratis bij de PSPlus zoals de meesten wel weten. Eerste paar weken niet aangeraakt. Nu al ruim 130 uur in een kleine 6 weken gespeeld. Is eigenlijk niet gezond maar ja. Hiervan 35+ uren op Ravenport en 95+ uren op Felsbrunn.
Zit er nu aan te denken om de Season Pass ook aan te schaffen. Echter wacht ik toch even een aanbieding af. Standaard is de Season Pass 49,99. Het laagste is 32,99 geweest een paar maanden geleden. Dus met een beetje geduld komt hij binnenkort weer in de aanbieding. Er zitten toch wel erg leuke voertuigen en apparaten in de diverse DLC.
Zit er nu aan te denken om de Season Pass ook aan te schaffen. Echter wacht ik toch even een aanbieding af. Standaard is de Season Pass 49,99. Het laagste is 32,99 geweest een paar maanden geleden. Dus met een beetje geduld komt hij binnenkort weer in de aanbieding. Er zitten toch wel erg leuke voertuigen en apparaten in de diverse DLC.
Dit is zo herkenbaar, kreeg dit spel gratis bij Stadia Pro en nooit wat mee gedaan. Laatste weken echter zit ik er elke avond uren aanMisterMichel schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:51:
Gadver wat een rotspel is dit toch. Hij was onlangs gratis bij de PSPlus zoals de meesten wel weten. Eerste paar weken niet aangeraakt. Nu al ruim 130 uur in een kleine 6 weken gespeeld. Is eigenlijk niet gezond maar ja. Hiervan 35+ uren op Ravenport en 95+ uren op Felsbrunn.

Moet wel zeggen dat geld verdienen in het begin erg moeizaam gaat.
Zoek wat in het topic voor tips-LA- schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:17:
[...]
Met een simpele tractor en een strooier voor vaste kunstmest kun je vrij vlot geld verdienen met contractwerk.
Zit nu in het regenseizoen volgens mij, en heb geen eens seasons mod...
Al 2 (ingame) dagen in het water gelopen, grootse deel van de dag regen, dus skip je met 120 speed, word het donker kun je ook niks meer, skip je de nacht , "yeey droog" 7:00 's ochtend... "bah weer regen", ook weer skippen met 120 speed, en pas tegen 17:00 is het droog. Dan in die 2,5 uur dat het nog licht is alles proberen te doen wat je normaal in een hele dag doet (wat uiteraard niet wil). Tegen 20:00 alweer te donker om nog wat te zien, dus weer een nacht skippen, "yeey droog!" , even bezig, staat er alweer een regenwolk in de voorspelling.... zucht.
Maar goed dat ik geen withering (verdorren van gewassen) aan heb staan, anders waren er vele vele hectares verloren gegaan. Kan nu ook denk ik niet alles oogsten voordat er alweer regen aan komt dus maar 'even' wat gewassen binnenhalen waar ik niet zoveel meer van heb in de silo's (prijzen zijn momenteel niet goed genoeg om te verkopen).

Al 2 (ingame) dagen in het water gelopen, grootse deel van de dag regen, dus skip je met 120 speed, word het donker kun je ook niks meer, skip je de nacht , "yeey droog" 7:00 's ochtend... "bah weer regen", ook weer skippen met 120 speed, en pas tegen 17:00 is het droog. Dan in die 2,5 uur dat het nog licht is alles proberen te doen wat je normaal in een hele dag doet (wat uiteraard niet wil). Tegen 20:00 alweer te donker om nog wat te zien, dus weer een nacht skippen, "yeey droog!" , even bezig, staat er alweer een regenwolk in de voorspelling.... zucht.
Maar goed dat ik geen withering (verdorren van gewassen) aan heb staan, anders waren er vele vele hectares verloren gegaan. Kan nu ook denk ik niet alles oogsten voordat er alweer regen aan komt dus maar 'even' wat gewassen binnenhalen waar ik niet zoveel meer van heb in de silo's (prijzen zijn momenteel niet goed genoeg om te verkopen).
Met contracten moet je wel een en ander kunnen verdienen. Als je bv voor iemand anders de oogst binnenhaalt blijft er meestal nog wel een deel over dat je zelf kan wegbrengen zodat je naast de contractpremie nog extra €€€ krijgt.-LA- schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:17:
[...]
Of grasmaaien/baling opdrachten. Die silage bales leveren flink wat geld op en je houdt er altijd wel een paar over aan het eind van het contract, die je dus niet meteen moet wegbrengen maar even laten liggen totdat het gras is omgezet in silage. En dan is het kassa.
Na iets meer dan 100 uur op Felsbrunn ben ik begonnen op een andere map: Lone Oak Farm. Deze map sprak me heel erg aan vanwege de wat grotere velden. Nou, dat is dan ook echt het geval. Alles op die map is groot: machines die je nodig hebt, velden, afstanden naar de winkel en verkoop punten, contracts, ...
Vooral de contracts zijn erg leuk om te doen omdat je met gemak zo'n 50k-70k per harvest contract kunt hebben. (Ik heb de economy op Easy gezet.)
Puntje waar ik wel mee worstel is dat ik eerst m'n velden allemaal moest ploegen voordat ik er gewassen op kon poten. Het poten is uiteindelijk na zo'n 5 uur nog steeds niet gelukt. Ben ook nog bezig met het binnen halen van gras om er silage van te maken voor als ik later koeien wil. Vanwege de grote velden en het vele ploegen heb ik even een flinke lening genomen om een extra traktor te kopen die een goeie ploeg kon trekken.
Met de nieuwe map ben ik ook naar m'n instellingen gaan kijken en ben ik eens gaan proberen om de traktor/truck/auto/... handmatig te starten en te stoppen. Na ruim 130 uren (Ravenport + Felsbrunn) is dat wel even wennen en heb ik 't al weer terug gezet naar automatisch starten. Wat is het voordeel om handmatig te starten/stoppen?
Vooral de contracts zijn erg leuk om te doen omdat je met gemak zo'n 50k-70k per harvest contract kunt hebben. (Ik heb de economy op Easy gezet.)
Puntje waar ik wel mee worstel is dat ik eerst m'n velden allemaal moest ploegen voordat ik er gewassen op kon poten. Het poten is uiteindelijk na zo'n 5 uur nog steeds niet gelukt. Ben ook nog bezig met het binnen halen van gras om er silage van te maken voor als ik later koeien wil. Vanwege de grote velden en het vele ploegen heb ik even een flinke lening genomen om een extra traktor te kopen die een goeie ploeg kon trekken.
Met de nieuwe map ben ik ook naar m'n instellingen gaan kijken en ben ik eens gaan proberen om de traktor/truck/auto/... handmatig te starten en te stoppen. Na ruim 130 uren (Ravenport + Felsbrunn) is dat wel even wennen en heb ik 't al weer terug gezet naar automatisch starten. Wat is het voordeel om handmatig te starten/stoppen?
Dat je machine gewoon aan blijft als je uitstapt. Dus als ik even de trekker met trailer ophaal blijft m'n combine gewoon aanstaan. Nut heeft het misschien niet, maar lijkt gewoon leuker (in het echt zet je de combine ook niet elke keer uit als je even uitstapt).Wat is het voordeel om handmatig te starten/stoppen?
Ik zet automatisch aan/uit altijd uit, gewoon handmatig starten.
----
Gisteren een gedeelte van de Farmcon 20 video over geluid van de volgende Farming Simulator bekeken.
Ze zijn zich gelukkig wel bewust van het geluid 'drama' van FS19, en lijkt dat ze behoorlijk wat verbeteringen doorvoeren in de volgende FS. Komen paar kleine voorbeeldjes voorbij in de video en dat klinkt al beter dan wat in FS19 zit. Ook dingen als 'negatieve last' (dus gas loslaten terwijl je nog rijdt, hoort de motor niet stationair te gaan zoals in FS19, of als je met een ploeg in de grond heuvel af rijdt).
Het load geluid met last vond ik nog niet overtuigend klinken, maar dat schijnt ook erg lastig te zijn om te maken (je kan het niet opnemen, dus moet je met allerlei filters werken om het zo goed mogelijk te laten klinken).
Motor geluid hebben ze veel meer dynamische ranges opgenomen, ipv nu alleen idle en load, krijg je straks load op verschillende RPM's.
Ik hoop echt dat het beter uitpakt dan het geluid in FS19.
Ook nog de trailer van de nieuwe DLC bekeken, de Alpen Expansion (of hoe ze het ook noemen).
Zitten wel een paar leuke voertuigen in, ook weer zo'n Lindner wagentje waar je verschillende dingen op kan zetten (giertankje, opraapwagen...eh..bak). Had dat ding ook in... FS15 geloof ik? Vond het altijd een leuk voertuig om te hebben.
Alpen is wel veel heuvels, maar op de trailer zag ik volgens mij al meer platte velden dan in Felsbrun
(maar om dan weer opnieuw te beginnen...pfff...dat is ook altijd weer zo wat, heb nu de boel mooi aan het draaien).
Prijs is wel weer een dingetje, vind die DLC's toch prijzig, en zitten wel leuke voertuigen in maar... of het nou dat allemaal waard is? (want waarschijnlijk gebruik ik het merendeel toch niet, ondanks dat ze wel mooi zijn
Zouden ze ook paarse koeien hebben in de Alpen DLC? (kuch Milka kuch)
Eigenlijk zou er een soort van verhuis mod moeten bestaan welke al je land en gebouwen verkoopt, je tegoeden en machines (eventueel met een verhuis-fee) verhuist naar een andere map en waar je op die andere map weer land kunt kopen van het geld wat de verkoop van je land heeft opgeleverd + saldo wat je nog had.Nemesizz schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:00:
Ook nog de trailer van de nieuwe DLC bekeken, de Alpen Expansion (of hoe ze het ook noemen).
Zitten wel een paar leuke voertuigen in, ook weer zo'n Lindner wagentje waar je verschillende dingen op kan zetten (giertankje, opraapwagen...eh..bak). Had dat ding ook in... FS15 geloof ik? Vond het altijd een leuk voertuig om te hebben.
Alpen is wel veel heuvels, maar op de trailer zag ik volgens mij al meer platte velden dan in Felsbrun![]()
(maar om dan weer opnieuw te beginnen...pfff...dat is ook altijd weer zo wat, heb nu de boel mooi aan het draaien).
Dat je wat in zou leveren is niet erg, maar het telkens opnieuw starten op een andere map vind ik ook wel enigszins vervelend. Vooral omdat kapitaal opbouwen in het begin zo langzaam gaat en je dan allemaal die snelle en goede machines gewend bent.
Weet het niet 100% zeker, maar volgens mij kun je op de PC wel Vehicle.XML overzetten, dat je machines mee gaan naar een andere savegame (dus inclusief de vele uren op de urenteller per machine).GH45T schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:46:
[...]
Eigenlijk zou er een soort van verhuis mod moeten bestaan welke al je land en gebouwen verkoopt, je tegoeden en machines (eventueel met een verhuis-fee) verhuist naar een andere map en waar je op die andere map weer land kunt kopen van het geld wat de verkoop van je land heeft opgeleverd + saldo wat je nog had.
Dat je wat in zou leveren is niet erg, maar het telkens opnieuw starten op een andere map vind ik ook wel enigszins vervelend. Vooral omdat kapitaal opbouwen in het begin zo langzaam gaat en je dan allemaal die snelle en goede machines gewend bent.
Geld cheaten is ook een optie, maar bederft de pret wel. Machines (en velden) die je dan koopt hebben dan minder waarde vind ik altijd (raar misschien, 't is immers dezelfde machine/veld, maar hoe je er aan komt maakt voor mij toch wel uit
Heb ook bijvoorbeeld een test-map, met gecheat geld, maar die machines heb je minder waarde van dan in een game waar je het zelf bij elkaar gespaard hebt.
En nu ook in een game waar ik vrolijk over de 600 uur in heb zitten, dan weer opnieuw beginnen is dan inderdaad wat vervelend (alles weer opbouwen).
Ok, dus verder dan dat 't dichterbij realisme zit is er niks anders? Ik heb tijdens m'n korte probeerseltje de traktor vergeten uit te zetten als ik naar een andere machine schakelde maar die leek uiteindlijk toch weer uit te staan toen ik weer terug ging naar de traktor.Nemesizz schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:00:
[...]
Dat je machine gewoon aan blijft als je uitstapt. Dus als ik even de trekker met trailer ophaal blijft m'n combine gewoon aanstaan. Nut heeft het misschien niet, maar lijkt gewoon leuker (in het echt zet je de combine ook niet elke keer uit als je even uitstapt).
Ik zet automatisch aan/uit altijd uit, gewoon handmatig starten.
Even een andere vraag - die ik uiteraard ook zelf kan beantwoorden door te gaan testen, maar ik stel 'm toch even. Is 't nodig om te cultiveren nadat je geploegd hebt? Ik heb nu een seeder die ook cultiveert, maar ik zit eraan te denken een upgrade te doen naar een brede zaaier/poter maar die kan niet eerst cultiveren.
Als ik eerst moet cultiveren na het ploegen, dan moet ik even doorsparen voor een cultivator - en dus nog maar even m'n smallere zaaier gebruiken.
Kwam nog even aan het denken (met dat aan/uit gedeelte), bij bosbouw machines was het soms wel handig. Als je zo'n takken hakselaar achter een trekker had, en met een andere trekker (en/of voorlader) de machine van takken voorziet.MisterMichel schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:14:
[...]
Ok, dus verder dan dat 't dichterbij realisme zit is er niks anders? Ik heb tijdens m'n korte probeerseltje de traktor vergeten uit te zetten als ik naar een andere machine schakelde maar die leek uiteindlijk toch weer uit te staan toen ik weer terug ging naar de traktor.
Even een andere vraag - die ik uiteraard ook zelf kan beantwoorden door te gaan testen, maar ik stel 'm toch even. Is 't nodig om te cultiveren nadat je geploegd hebt? Ik heb nu een seeder die ook cultiveert, maar ik zit eraan te denken een upgrade te doen naar een brede zaaier/poter maar die kan niet eerst cultiveren.
Als ik eerst moet cultiveren na het ploegen, dan moet ik even doorsparen voor een cultivator - en dus nog maar even m'n smallere zaaier gebruiken.
Was toen in het begin bij FS15 een probleem als je dan takken in de hakselaar wilde doen, ging de trekker telkens uit en versnipperde die de takken niet (toen moest je nog een mod downloaden die handmatig starten mogelijk maakte).
Betreft ploegen/cultiveren. Een van de 2 is nodig, als je geploegd hebt hoef je niet daarna weer te cultiveren.
Als je verplicht ploegen uit hebt staan, is alleen cultiveren ook genoeg.
Ik had 't er laatst al over dat ik interesse had in de Season Pass voor FS19 op de PS4 maar dat ik wel op een aanbieding zou wachten. Nou, vanaf vandaag voor een beperkte periode is de season pass nu met 33% korting in de PS Store te verkrijgen! Heb ik meteen gedaan. Voor 33,49 heb je alle DLC inclusief de nog uit te komen DLC.
Kan ik straks mooi eens kijken of ik m'n ronde bale collector ga upgraden naar die versie die 24 bales kan oppikken ipv de 16 die ik nu heb. En later misschien eens een paar Claas machines aanschaffen.
Kan ik straks mooi eens kijken of ik m'n ronde bale collector ga upgraden naar die versie die 24 bales kan oppikken ipv de 16 die ik nu heb. En later misschien eens een paar Claas machines aanschaffen.
In FS17 stopten ze ook altijd (die lopende banden) als ik uit de buurt was. Dacht ik mooi een systeem te hebben om de BGA constant te vullen, bleek dat die banden niks deden omdat ik te ver uit de buurt was...MadMarky schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:05:
Over dat aan/uit van machines als je autostart uit hebt staan: als je in de buurt van een machine blijft zal de motor blijven lopen. Als je te lang wat verder weg bent gaat deze vanzelf uit. Helaas geldt dat ook voor lopende banden die al sinds de launch van FS19 enigszins buggy zijn.
In FS19 niet eens aan begonnen met die dingen, gebruik nu zo'n 'milling machine' die de silagekuil afgraaft en een trailer vult, dan even dumpen bij de BGA en klaar (gaat 50K liter in de BGA, heb er een 47K liter trailer, dus gooi ik er een trailer vol neer en ga wat anders doen, en af en toe even bijvullen).
Ook een ideaal ding om de (vaste) mestbult leeg te krijgen ipv een voorlader de hele tijd te scheppen (wat geen lelijke bezigheid was, echter als je 10 of meer wagens vol moet gooien krijg je na een tijdje wel lamme armen
Op de pc kan je die afstand vergroten. Erg handigMadMarky schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:05:
Over dat aan/uit van machines als je autostart uit hebt staan: als je in de buurt van een machine blijft zal de motor blijven lopen. Als je te lang wat verder weg bent gaat deze vanzelf uit. Helaas geldt dat ook voor lopende banden die al sinds de launch van FS19 enigszins buggy zijn.
YouTube: How To: Extend the Engine runtime with OUT additional mods
[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 23-07-2020 16:04 ]
Hallo,
Voor mijn zoontje die FS19 op de ps4 speelt ben ik op zoek naar een antwoord op zijn vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Hij heeft mods met onder andere graafmachines en bulldozer en nu is de vraag in welke map kun je ook zand graven en verschuiven? Ik ben aan het zoeken geweest maar ik kan het niet vinden.
Alvast bedankt.
Voor mijn zoontje die FS19 op de ps4 speelt ben ik op zoek naar een antwoord op zijn vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Hij heeft mods met onder andere graafmachines en bulldozer en nu is de vraag in welke map kun je ook zand graven en verschuiven? Ik ben aan het zoeken geweest maar ik kan het niet vinden.
Alvast bedankt.
als ik de YouTube filmpjes bekijk zouden er echt wel maps/contract work moeten zijn voor dit soort machines. Van het uitbaggeren van sloten tot het repareren/asfalteren van wegen. Maar het ook het brengen van bouwstoffen naar een bouwplaats etcMadMarky schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:05:
Heb al die graafmachines in FS nooit zo begrepen. Je kunt ze gebruiken voor bijvoorbeeld houtsnippers of mest maar het is Farming Simulator, niet Digging Simulator
Er zijn wel maps zoals NF Marsch die een plaatsbare zandafgraving hebben maar ik denk niet dat die beschikbaar zijn voor de PS4.
Ik heb alleen nog niet uitgezocht hoe deze te activeren/installeren en ik weet ook niet of het op de ps4 mogelijk is.
Maar volgens mij ben je dan afhankelijk van custom scripts en als ik me niet vergis is dat niet mogelijk op consoles (daarom dat sommige mods niet verkrijgbaar zijn voor de consoles).schmm schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:21:
[...]
als ik de YouTube filmpjes bekijk zouden er echt wel maps/contract work moeten zijn voor dit soort machines. Van het uitbaggeren van sloten tot het repareren/asfalteren van wegen. Maar het ook het brengen van bouwstoffen naar een bouwplaats etc
Ik heb alleen nog niet uitgezocht hoe deze te activeren/installeren en ik weet ook niet of het op de ps4 mogelijk is.
Volgens mij zijn graafmachines hooguit een randverschijnsel in FS2019..
Zou het voor je zoon niet zinvoller zijn eens naar Construction Simulator te kijken ? Volgens mij is die er ook voor de PS4..
Zou het voor je zoon niet zinvoller zijn eens naar Construction Simulator te kijken ? Volgens mij is die er ook voor de PS4..
Ik dacht dat je aan het zeveren was maar het bestaat nog echt ookstrider1007 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:25:
Volgens mij zijn graafmachines hooguit een randverschijnsel in FS2019..
Ik ben er even mee gestopt omwille van TLOU2 maar zal niet lang meer duren.
Gezien de nieuwe corona-golf is het weer de ideale manier om te ontspannen.
Wanneer zou die uitkomen?Nemesizz schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:00:
[...]
----
Gisteren een gedeelte van de Farmcon 20 video over geluid van de volgende Farming Simulator bekeken.
das minder..gelukkig vraagt het spel niet veel van je tijd en kan je rustig wachtenMadMarky schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:04:
[...]
In ieder geval niet meer dit jaar
[YouTube: Farming Simulator 21 is NOT HAPPENING - Confirmed.]
Het was al wel duidelijk dat ze niet het gebruikelijke '2 jaar nieuwe release' schema gingen aanhouden. En eigenlijk vind ik dat wel prima, bij een aantal games is het een beetje dat geforceerde jaarlijkse of 2 jaarlijkse nieuwe release, terwijl sommige games prima langer mee kunnen.
Moet zeggen, bij de vorige delen had je vaak na 2 jaar wel iets van "ben wel toe aan iets nieuws" , maar vind ik bij FS19 eigenlijk nog meevallen.
Voorgaande delen was het vaak vooral graphics waar je wat op uitgekeken raakte, kwam misschien ook door de beperkingen van de engine, en dan vooral op dingen als verlichting (DX9 belichting, was alles saai), nu met DX11 belichting blijft alles wat levendig (lastig uit te leggen, maar het lijkt niet zo saai).
Game is ook iets 'trager' , je moet meer doen om wat gedaan te krijgen. In vorige delen hoefde je geen koestal te kopen, geen BGA te kopen, of grond te kopen om bomen te kappen.
Je kon dus vrij snel veel geld maken (even uitgaande van niet-cheaten) meteen alle grote machines kopen en velden, en dan was je er ook sneller doorheen vond ik.
Heb denk ik inmiddels ook meer uur in m'n savegame van FS19 zitten dan in m'n FS17 savegame... al moet ik zeggen dat ik na 300 uur op de US map overgestapt ben naar Sosnovka in FS17 en daar vervolgens ook ruim 500 uur of iets dergelijks inzitten, weet niet precies meer hoeveel ik nu heb, maar gaat over 600 uur denk ik.
Dus persoonlijk eigenlijk geen problemen mee dat ze de volgende FS wat uitstellen.
Liever een goede game, dan een geforceerde jaarlijkse/2 jaarlijkse release for no reason.
(vind ik overigens ook een probleem bij andere games, dan word er al gewerkt aan de 'geforceerde release', en dan komt er ineens geen content meer voor de huidige game terwijl die eigenlijk best nog wel wat langer door kon).
Moet zeggen, bij de vorige delen had je vaak na 2 jaar wel iets van "ben wel toe aan iets nieuws" , maar vind ik bij FS19 eigenlijk nog meevallen.
Voorgaande delen was het vaak vooral graphics waar je wat op uitgekeken raakte, kwam misschien ook door de beperkingen van de engine, en dan vooral op dingen als verlichting (DX9 belichting, was alles saai), nu met DX11 belichting blijft alles wat levendig (lastig uit te leggen, maar het lijkt niet zo saai).
Game is ook iets 'trager' , je moet meer doen om wat gedaan te krijgen. In vorige delen hoefde je geen koestal te kopen, geen BGA te kopen, of grond te kopen om bomen te kappen.
Je kon dus vrij snel veel geld maken (even uitgaande van niet-cheaten) meteen alle grote machines kopen en velden, en dan was je er ook sneller doorheen vond ik.
Heb denk ik inmiddels ook meer uur in m'n savegame van FS19 zitten dan in m'n FS17 savegame... al moet ik zeggen dat ik na 300 uur op de US map overgestapt ben naar Sosnovka in FS17 en daar vervolgens ook ruim 500 uur of iets dergelijks inzitten, weet niet precies meer hoeveel ik nu heb, maar gaat over 600 uur denk ik.
Dus persoonlijk eigenlijk geen problemen mee dat ze de volgende FS wat uitstellen.
Liever een goede game, dan een geforceerde jaarlijkse/2 jaarlijkse release for no reason.
(vind ik overigens ook een probleem bij andere games, dan word er al gewerkt aan de 'geforceerde release', en dan komt er ineens geen content meer voor de huidige game terwijl die eigenlijk best nog wel wat langer door kon).
Ik heb FS19 leren kennen via psplus maar snap je uitleg volledig hoor. Blijft wel geweldig wat ze de mods laten uitwerkenNemesizz schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:56:
Het was al wel duidelijk dat ze niet het gebruikelijke '2 jaar nieuwe release' schema gingen aanhouden. En eigenlijk vind ik dat wel prima, bij een aantal games is het een beetje dat geforceerde jaarlijkse of 2 jaarlijkse nieuwe release, terwijl sommige games prima langer mee kunnen.
Veel wat in mods zit, had best wel standaard in het spel mogen zitten. Seasons, follow me, courseplay en zo kan ik er nog wel meer noemen. Helaas op PS4 niet alle mods beschikbaar die ik toch wel graag had gezien.
Ondertussen met mijn derde map bezig: Lone Oak Farm 19. Daar al behoorlijk wat uren in zitten. Gaat nu wel lekker met de inkomsten. Had laatst een veldje, nou ja noem maar flink veld, ingezaaid met suikerbieten. Vandaag of morgen zijn ze denk ik klaar om geoogst te worden. Dat wordt flink intensief op en neer rijden maar de inkomsten lijken prima te worden. Het geld om de machine te kopen om ze uit de grond te halen heb ik al. Vanwege de grootte van het veld wil ik wel meteen de grootste machine (5.4m breedte) en die kost ongeveer 600.000. Ach, die zal wel zo terug verdiend zijn.
Ondertussen met mijn derde map bezig: Lone Oak Farm 19. Daar al behoorlijk wat uren in zitten. Gaat nu wel lekker met de inkomsten. Had laatst een veldje, nou ja noem maar flink veld, ingezaaid met suikerbieten. Vandaag of morgen zijn ze denk ik klaar om geoogst te worden. Dat wordt flink intensief op en neer rijden maar de inkomsten lijken prima te worden. Het geld om de machine te kopen om ze uit de grond te halen heb ik al. Vanwege de grootte van het veld wil ik wel meteen de grootste machine (5.4m breedte) en die kost ongeveer 600.000. Ach, die zal wel zo terug verdiend zijn.
Wist je dat veel mods ook door de ontwikkelaars zelf (Giants) gemaakt zijn? Het is tevens de DLC voor Farming Simulator, al dan niet betaald. Daarbij is het voordeel van Seasons als mod dat het eenvoudig uit te schakelen is voor de vanilla gameplay. Waarom extra menu opties maken als je toch al een systeem met Mods hebt?MisterMichel schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:34:
Veel wat in mods zit, had best wel standaard in het spel mogen zitten. Seasons, follow me, courseplay en zo kan ik er nog wel meer noemen. Helaas op PS4 niet alle mods beschikbaar die ik toch wel graag had gezien.
[...]
Daarbij was het volgens mij ook gewoon nog lang niet af ten tijde van launch dus des te meer reden voor ze om het later pas als mod uit te brengen.
Ik wist niet dat veel mods door Giants ontwikkeld worden. Inderdaad een prima manier om zo verbeteringen en uitbreidingen toe te voegen.MadMarky schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:15:
[...]
Wist je dat veel mods ook door de ontwikkelaars zelf (Giants) gemaakt zijn? Het is tevens de DLC voor Farming Simulator, al dan niet betaald. Daarbij is het voordeel van Seasons als mod dat het eenvoudig uit te schakelen is voor de vanilla gameplay. Waarom extra menu opties maken als je toch al een systeem met Mods hebt?
Daarbij was het volgens mij ook gewoon nog lang niet af ten tijde van launch dus des te meer reden voor ze om het later pas als mod uit te brengen.
Ik ben nu trouwens bezig om platinum te (proberen) halen..
Er zijn niet zoveel trophies maar god wat duurt het lang
Iemand nog ervaring mee?
Iemand nog ervaring mee?
Zelf heb ik de platinum nog niet. Ben wel onderweg daar naar toe. Ik speel op de trage manier, gewoon doen waar ik zelf zin in heb. Het is niet moeilijk, kost je gewoon behoorlijk wat tijd als je alles op de nette manier wilt halen. Die 10 miljoen op je bank bijvoorbeeld gaat even duren tenzij je een truuk uithaalt. Maar daar zijn genoeg guides over te vinden op internet.Derbiss schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:22:
Ik ben nu trouwens bezig om platinum te (proberen) halen..
Iemand nog ervaring mee?
Zelf ben ik op m'n derde map aan de slag gegaan. Eerst Ravenport, daarna Felsbrunn en nu heb ik al weer zo'n 80 uur in Lone Oak Farm zitten. Daar loopt 't nu wel lekker met 110+ koeien, 450+ kippen en enkele flinke velden. Volgende stap is om schapen aan te schaffen. De voorbereidingen daarvoor zijn al in volle gang. Aangezien de schapen op een totaal andere plek op de map zullen komen, wil ik daar wel specifiek materiaal hebben staan zoals een (kleine) traktor of telehandler met de benodigde apparatuur. Ik wil niet met m'n grotere materieel van de ene naar de andere kant van de map moet tuffen om m'n schaapjes water en voer te moeten geven - of om de wol op te pikken.
Ik had laatst een flinke opbrengst suikerbieten. Ondanks dat het best wel wat werk is, vond ik 't leuk om te doen. Daarom laatst weer een groot veld ingezaaid met bietjes. De machines heb ik gekocht en ondanks de prijs zijn die enorm snel terugverdiend.
Ja..ik heb wel beetje valsgespeeld kwa budget omdat ik me echt op die trophies wil richten (andere map gepakt enzo). Ik moet nu nog 100 ha oogsten; die opdrachten doen en de beesten kweken. Het is wel iets makkelijker als je op 4 velden tegelijk iemand kan laten cultiveren..MisterMichel schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:16:
[...]
Zelf heb ik de platinum nog niet. Ben wel onderweg daar naar toe. Ik speel op de trage manier, gewoon doen waar ik zelf zin in heb. Het is niet moeilijk, kost je gewoon behoorlijk wat tijd als je alles op de nette manier wilt halen. Die 10 miljoen op je bank bijvoorbeeld gaat even duren tenzij je een truuk uithaalt. Maar daar zijn genoeg guides over te vinden op internet.
Kleine update: nog te doen: oogsten (zit aan 50ha); varkens/schapen zijn aan het produceren - nadien nog koeien en dan nog die opdrachten uitvoeren. Bummer dat het 1 per keer is dat je kan doen maar alla..Derbiss schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:26:
[...]
Ja..ik heb wel beetje valsgespeeld kwa budget omdat ik me echt op die trophies wil richten (andere map gepakt enzo). Ik moet nu nog 100 ha oogsten; die opdrachten doen en de beesten kweken. Het is wel iets makkelijker als je op 4 velden tegelijk iemand kan laten cultiveren..Hier zit ik nu om alles te doen: http://www.farmingsimulator19mods.com/hagenstedt-v1-0-fs19/. Paar grote velden om die 100 ha makkelijker te behalen en rechts opzij heb je die 4 velden waar ik telkens de opdrachten ga doen (tegelijk cultiveren, bemesten, zaaien en opnieuw)..
Tijdje terug had ik het idee om eens wat meer met gewassen te doen die ik eigenlijk anders nooit verbouw, dus populieren en katoen (suikerriet komt nog...een keer...denk ik...
).
Katoen was gewoon simpel; verbouwen op de grootste velden die je hebt.
Populieren, had ik liever in de buurt van de zagerij, omdat je anders met volle wagens helemaal (en iedere keer) de bergen in moet...met 25km/h maximaal. Dus velden in de bergen gekocht (veld 1 en 2), populieren planten door een helper (duurt echt lang, was volgens mij ruim anderhalf uur per veld bezig).
Ondertussen dus ook vast het andere materiaal gekocht (hakselaar, trekker + wagen), een schuur, brandstof tank, repair station en cleaner, al met al zo'n 'kleine' 2 miljoen euro
Na lang wachten eindelijk de populieren oogstklaar, dus hop hakselaar uit de schuur en gaan met die banaan!
Maar zo'n beetje alles met populieren gaat traag; planten gaat traag, oogstklaar duurt lang (langer dan vele andere gewassen), oogsten duurt lang, en dan... is het ook geen fluit waard
Misschien pech met een slechte prijs, maar op m'n testmap even gechecked wat daar de prijs voor houtsnippers is, en dat is ook niet best. Geen idee hoe 'hoog' de prijs kan worden, nooit zo opgelet, maar met 234 euro per 1000L schiet het niet op.
Achja, zo'n veld populieren ziet er leuk uit, en het hakselen is ook wel leuk om te doen maar... qua inkomsten zie ik het nut van de populieren totaal niet.
Gelukkig haal ik zat inkomsten uit de andere gewassen, maar je zal maar in het begin van de game een lening hebben afgesloten om zoiets te financieren ...oei!
Katoen was gewoon simpel; verbouwen op de grootste velden die je hebt.
Populieren, had ik liever in de buurt van de zagerij, omdat je anders met volle wagens helemaal (en iedere keer) de bergen in moet...met 25km/h maximaal. Dus velden in de bergen gekocht (veld 1 en 2), populieren planten door een helper (duurt echt lang, was volgens mij ruim anderhalf uur per veld bezig).
Ondertussen dus ook vast het andere materiaal gekocht (hakselaar, trekker + wagen), een schuur, brandstof tank, repair station en cleaner, al met al zo'n 'kleine' 2 miljoen euro
Na lang wachten eindelijk de populieren oogstklaar, dus hop hakselaar uit de schuur en gaan met die banaan!
Maar zo'n beetje alles met populieren gaat traag; planten gaat traag, oogstklaar duurt lang (langer dan vele andere gewassen), oogsten duurt lang, en dan... is het ook geen fluit waard
Misschien pech met een slechte prijs, maar op m'n testmap even gechecked wat daar de prijs voor houtsnippers is, en dat is ook niet best. Geen idee hoe 'hoog' de prijs kan worden, nooit zo opgelet, maar met 234 euro per 1000L schiet het niet op.
Achja, zo'n veld populieren ziet er leuk uit, en het hakselen is ook wel leuk om te doen maar... qua inkomsten zie ik het nut van de populieren totaal niet.
Gelukkig haal ik zat inkomsten uit de andere gewassen, maar je zal maar in het begin van de game een lening hebben afgesloten om zoiets te financieren ...oei!
Populieren zijn inderdaad niet echt rendabel. Nu is er in plaats van naast een hakselaar ook een biobaler. Die was toegevoegd in de Anderson DLC. Heb je die ook al eens geprobeert (als je de Anderson DLC hebt tenminste)? Wellicht dat het iets makkelijker wordt om die populieren te oogsten.Nemesizz schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:55:
<snip>
Edit: kleine correctie in zinsbouw en verwoording.
[ Voor 5% gewijzigd door MisterMichel op 02-09-2020 14:48 ]
Nee heb die DLC niet.MisterMichel schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:32:
[...]
Populieren zijn inderdaad niet echt rendabel. Nu is er in plaats van naast een hakselaar ook een biobaler. Die was toegevoegd in de Anderson DLC. Heb je die ook al eens geprobeert (als je de Anderson DLC hebt tenminste)? Wellicht dat het iets makkelijker wordt om die populieren te oogsten.
Edit: kleine correctie in zinsbouw en verwoording.
Maar goed, rendabel is het niet, maar, vind het hakselen wel leuk dus is het wel prima zo.
Verdien zat met andere gewassen, dus kan af en toe ook een onrendabel uitstapje veroorloven.
Wel blij dat ik dit niet eerder in de game heb geprobeerd toen ik nog niet in de 'slappe was' zat.
Waar vind je de tijd ervoor?Nemesizz schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:01:
[...]
Nee heb die DLC niet.
Maar goed, rendabel is het niet, maar, vind het hakselen wel leuk dus is het wel prima zo.
Verdien zat met andere gewassen, dus kan af en toe ook een onrendabel uitstapje veroorloven.
Wel blij dat ik dit niet eerder in de game heb geprobeerd toen ik nog niet in de 'slappe was' zat.
Heb net ontdekt dat je met de 'mowers' (de exacte naam ontsnapt me even) ook gewoon tarwe kan maaien zoals gras; je hebt dan wel geen tarwe maar je kan je stro zo makkelijker verzamelen. Nooit te oud om bij te leren..
Ik speel de laatste tijd deze mappen:
NF Marsch 4fach, dat is echt een productie map.
Hof Bergmann (my all time favourite) maar die is heel bewerkelijk met veel handmatig werk.
Wat wel tof is dat je dingen kan zoals broodbakken, wijn maken en verkopen in je eigen winkeltje.
Nu nog Slovakia erbij gezet, die ziet er gewoon heel tof uit. Ontzettend goed uitgewerkt.
Ik speel lekker chill in een grote zitzak met een PS4 controller op de PC
NF Marsch 4fach, dat is echt een productie map.
Hof Bergmann (my all time favourite) maar die is heel bewerkelijk met veel handmatig werk.
Wat wel tof is dat je dingen kan zoals broodbakken, wijn maken en verkopen in je eigen winkeltje.
Nu nog Slovakia erbij gezet, die ziet er gewoon heel tof uit. Ontzettend goed uitgewerkt.
Ik speel lekker chill in een grote zitzak met een PS4 controller op de PC