Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 10:59
rens-br schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:51:
[...]

Wat leuk, de maker op Tweakers! :)

[...]

Android 9 is zga EOL voor de Poco en de telefoon werkt veel beter met Q vendor ipv P vendor.[/]

Begrijp ik het goed dat de EOL kernel voor Android 9 niet meer werkt? Of waarom is die niet aan te raden? Of is het niet aan te raden om de nieuwe kernel te gebruiken met Android 9?

Ik wilde die namelijk je laatste Android 9 kernel flashen in combinatie met LineageOS 16.
Het kan wel, maar het mist aardig wat features en fixes. Ik geef er geen support meer voor en er zullen dingen niet meer gaan werken.
Ik raad je aan om Crdroid 6 te installeren en eventueel Optimus er nog bovenop (zit al ingebakken maar als je hem apart flashed dan heb je nog kernel profielen). Die werkt stabiel en heeft aardig wat extra's erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GtrCraft schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:03:
Het kan wel, maar het mist aardig wat features en fixes. Ik geef er geen support meer voor en er zullen dingen niet meer gaan werken.
Het enige wat ik wil hebben is dat ik geen Touchscreen issues meer heb. Verder doe ik weinig met alle andere features die in de rom zitten, hoe tof ze ook zijn. Maar ik ga dan morgen even de nieuwste Android 9 kernel flashen om te zien of dat mijn problemen oplost. Mocht dat niet het geval zijn, kan ik nog altijd overstappen op een nieuwe ROM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GtrCraft
rens-br schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:06:
[...]

Het enige wat ik wil hebben is dat ik geen Touchscreen issues meer heb. Verder doe ik weinig met alle andere features die in de rom zitten, hoe tof ze ook zijn. Maar ik ga dan morgen even de nieuwste Android 9 kernel flashen om te zien of dat mijn problemen oplost. Mocht dat niet het geval zijn, kan ik nog altijd overstappen op een nieuwe ROM.
Ik kan je nu al vertellen dat mijn android 9 kernel niet de touchscreen fixes heeft. Alleen de android 10 kernel heeft dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
GtrCraft schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:03:
[...]

Ik raad je aan om Crdroid 6 te installeren en eventueel Optimus er nog bovenop (zit al ingebakken maar als je hem apart flashed dan heb je nog kernel profielen). Die werkt stabiel en heeft aardig wat extra's erin zitten.
Ik ben er net achter dat er audio problemen zijn met de laastste crdroid 6.3, al ben ik niet zeker of dat in de OD kernel zit of in een van de andere componenten. Ik heb firmware 11.0.4.
Zie https://forum.xda-develop...post81748311#post81748311

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
Ploink schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:09:
[...]

Ik ben er net achter dat er audio problemen zijn met de laastste crdroid 6.3, al ben ik niet zeker of dat in de OD kernel zit of in een van de andere componenten. Ik heb firmware 11.0.4.
Zie https://forum.xda-develop...post81748311#post81748311
Vreemd, ik heb daar geen last van. Weet je zeker dat je Q firmware hebt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Iemand die Pixel Experience heeft geüpdate van Android 9 naar 10? Kan dat 'zomaar' of moet ik daarvoor al m'n data verwijderen (factory reset)?

Ben altijd tevreden geweest met Pixel Experience met Android 9 maar wil nu graag over naar Android 10. Of hebben jullie andere suggesties, zoals crDroid? Wil vooral een stabiele rom waarbij alle functies werken (camera, touchscreen etc). De extra modificaties hoef ik niet per se, maar doen ook geen kwaad.

[ Voor 51% gewijzigd door Perzikvrucht op 12-02-2020 23:57 ]

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Perzikvrucht schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 23:44:
Iemand die Pixel Experience heeft geüpdate van Android 9 naar 10? Kan dat 'zomaar' of moet ik daarvoor al m'n data verwijderen (factory reset)?

Ben altijd tevreden geweest met Pixel Experience met Android 9 maar wil nu graag over naar Android 10. Of hebben jullie andere suggesties, zoals crDroid? Wil vooral een stabiele rom waarbij alle functies werken (camera, touchscreen etc). De extra modificaties hoef ik niet per se, maar doen ook geen kwaad.
Ik ben ondertussen een paar weken over. Ben helemaal tevreden, maar moest van PE 9 naar PE 10 volgens mij wel alles wipen. Maar zo'n probleem is dat tegenwoordig toch niet meer? Gelijk mooie aanleiding om te backuppen... :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

spaceboy schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 07:16:
[...]

Ik ben ondertussen een paar weken over. Ben helemaal tevreden, maar moest van PE 9 naar PE 10 volgens mij wel alles wipen. Maar zo'n probleem is dat tegenwoordig toch niet meer? Gelijk mooie aanleiding om te backuppen... :)
Hangt er vanaf hoeveel je customized natuurlijk. Ik heb bijvoorbeeld voor veel apps een eigen geluid ingesteld voor de meldingen en dat is heel wat werk om opnieuw in te stellen. En zo zijn er nog wel wat zaken waarom ik niet sta te springen om over te gaan. Ik denk eraan om unofficial LOS 17.1 te installeren (zit nu nog op official LOS 16 dus Android 9) maar ik wacht liever op de official zodat ik niet 2x hoef te wipen :).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Perzikvrucht
spaceboy schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 07:16:
[...]

Dank voor je reactie! Gebruik jij titanium backup? Of een andere app?

Ik heb vooral geen zin om alle apps opnieuw te installeren en in te stellen. Verder heb ik niet heel veel aanpassingen gedaan.
Perzikvrucht schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:47:
Dank voor je reactie! Gebruik jij titanium backup? Of een andere app?
Ik heb Titanium wel een tijdje gebruikt, maar Swift Backup gebruik ik nu al een geruime tijd. Die is een stuk simpeler en eenvoudiger te begrijpen en gebruiken.

• Ploink
GtrCraft schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:16:
[...]

Vreemd, ik heb daar geen last van. Weet je zeker dat je Q firmware hebt gebruikt?
Ja de 11.0.4 uit de startpost heb ik bij de update van vorige week al geflasht. Het gebeurt ook maar 1 op de 20 keer of zo en misschien alleen bij mp3 dus je komt het niet direct tegen, tenzij je vogelgeluiden aan het leren bent zoals ik ;)

• GtrCraft
Ploink schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:06:
[...]

Ja de 11.0.4 uit de startpost heb ik bij de update van vorige week al geflasht. Het gebeurt ook maar 1 op de 20 keer of zo en misschien alleen bij mp3 dus je komt het niet direct tegen, tenzij je vogelgeluiden aan het leren bent zoals ik ;)
Ik speel mijn muziek lokaal af, ik heb geen spotify of iets dergelijks. En dat zijn allemaal mp3's.
Dus dat lijkt me stug dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
edit.

ik had de nieuwe firmware geinstalleerd maar kreeg de pixel experience niet meer aan de gang. bleef maar in bootloop hangen ook na een format etc. volgens mij heeft het met encryptie te maken. heb daarom ook DFE geflashed maar zonder gewenst resultaat.

toen maar LOS17.1 geinstalleerd en die draait als een zonnetje! op de nieuwe firmware dus en stock kernel vooralsnog (LOS support geen custom kernel officieel en na een nacht bootloopen had ik even geen zin meer in een experiment)

het is een unofficial LOS maar als ik de thread goed lees op XDA gaat die gewoon netjes gesupport worden

nog geen fouten kunnen vinden en heb de usual suspects nagelopen (bluetooth, gps, camera...). ook geen rare fratsen met ghost touches oid

[ Voor 255% gewijzigd door Buntmans op 16-02-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
GtrCraft schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:08:
[...]

Ik speel mijn muziek lokaal af, ik heb geen spotify of iets dergelijks. En dat zijn allemaal mp3's.
Dus dat lijkt me stug dat het daaraan ligt.
Ik denk dat je gelijk hebt:

02-12 18:25:32.273 W/APM::EffectDescriptor(26608): registerEffect() memory limit exceeded for Fx Equalizer, Memory 25 KB
02-12 18:25:32.273 E/AudioEffect(3074): set(): AudioFlinger could not create effect 0bed4300-ddd6-11db-8f34-0002a5d5c51b / ec7178ec-e5e1-4432-a3f4-4657e6795210, status: -38
02-12 18:25:32.273 E/AudioEffects-JNI(3074): AudioEffect initCheck failed -5
02-12 18:25:32.273 E/AudioEffect-JAVA(3074): Error code -5 when initializing AudioEffect.
02-12 18:25:32.273 E/AudioFx-EffectSet(3074): error creatingEffectSet (AndroidEffects) [ mSessionId: 121 mDeviceInfo: android.media.AudioDeviceInfo@22 mGlobalEnabled: false ], releasing and throwing!
02-12 18:25:32.273 E/AudioFxService(3074): couldn't create effects for session id: 121
02-12 18:25:32.273 E/AudioFxService(3074): java.lang.UnsupportedOperationException: Effect library not loaded
02-12 18:25:32.273 E/AudioFxService(3074): at android.media.audiofx.AudioEffect.<init>(AudioEffect.java:465)
02-12 18:25:32.273 E/AudioFxService(3074): at android.media.audiofx.Equalizer
02-12 18:25:32.273 E/AudioFxService(3074): at org.lineageos.audiofx.backends.EffectSetWithAndroid
Etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

waar haal je die log vandaan?

[ Voor 5% gewijzigd door Sponz op 17-02-2020 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ondertussen toch niet zo tevreden meer over PE. Met enige regelmaat random reboots, issues met de ene keer de camera, dan weer browser reboots of WiFi welke er uit klapt. Er zijn heel wat Roms te vinden, maar zoek toch iets wat redelijk close naar een clean-Android ervaring gaat. PixelRom, Arrow, even uitzoeken of ik weer een switch ga maken. Lineage OS had nogal wat problemen met Android Auto de laatste keer dat ik het gebruikt had, iemand ervaring met hoe dit nu gaat?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raznov schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:56:
Ik ben ondertussen toch niet zo tevreden meer over PE. Met enige regelmaat random reboots, issues met de ene keer de camera, dan weer browser reboots of WiFi welke er uit klapt. Er zijn heel wat Roms te vinden, maar zoek toch iets wat redelijk close naar een clean-Android ervaring gaat. PixelRom, Arrow, even uitzoeken of ik weer een switch ga maken. Lineage OS had nogal wat problemen met Android Auto de laatste keer dat ik het gebruikt had, iemand ervaring met hoe dit nu gaat?
AA werkt bij mij al meer dan een jaar probleemloos. Zolang je HW-overlays uitschakelt na elke herstart van het toestel, maar er bestaat een Magisk module die dit automatisch doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:57:
[...]
AA werkt bij mij al meer dan een jaar probleemloos. Zolang je HW-overlays uitschakelt na elke herstart van het toestel, maar er bestaat een Magisk module die dit automatisch doet.
Dat is bekend ja, kan ook met tasker opzetten, maar wil dit eigenlijk gewoon niet hoeven te doen. Lineage had dit een tijdje op orde, maar toen ging het ergens fout. PE heeft dit nog altijd prima op orde, die heeft bij mij alleen op dit moment te veel fouten, random reboots etc. Dus vandaar dat ik op zoek ben naar een "nieuwe" Rom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:09
@GtrCraft Ik volg je al een tijdje op XDA met je Optimus Drunk Kernel en ben er ook een tevreden gebruiker van. Ik heb het idee dat jij één van de weinige bent die weet wat hij aan het doen is met het maken van een kernel. Je ziet ook veel troep langskomen op XDA en in de Telegram kanalen.

Nu heb ik een vraag: wat is jouw eerlijke mening over seshStation? Ik zie hem (de developer) regelmatig switchen van 'base' (FrancoKernel, Disrupt, etc.) en ik krijg niet echt het idee dat hij weet wat hij aan het doen is. Ook zijn taalgebruik op XDA staat mij niet echt aan, want hij is alleen zijn eigen kernel aan het ophemelen en andere developers aan het afkraken. Wat vind jij hiervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GtrCraft
MertijnW schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:29:
@GtrCraft Ik volg je al een tijdje op XDA met je Optimus Drunk Kernel en ben er ook een tevreden gebruiker van. Ik heb het idee dat jij één van de weinige bent die weet wat hij aan het doen is met het maken van een kernel. Je ziet ook veel troep langskomen op XDA en in de Telegram kanalen.

Nu heb ik een vraag: wat is jouw eerlijke mening over seshStation? Ik zie hem (de developer) regelmatig switchen van 'base' (FrancoKernel, Disrupt, etc.) en ik krijg niet echt het idee dat hij weet wat hij aan het doen is. Ook zijn taalgebruik op XDA staat mij niet echt aan, want hij is alleen zijn eigen kernel aan het ophemelen en andere developers aan het afkraken. Wat vind jij hiervan?
Ik moest de developer en kernel opzoeken om te weten wie het was.
Laat ik het zo zeggen, zijn source is een zooitje en heb ik snel weer weggeklikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GtrCraft
Raznov schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:44:
[...]

Dat is bekend ja, kan ook met tasker opzetten, maar wil dit eigenlijk gewoon niet hoeven te doen. Lineage had dit een tijdje op orde, maar toen ging het ergens fout. PE heeft dit nog altijd prima op orde, die heeft bij mij alleen op dit moment te veel fouten, random reboots etc. Dus vandaar dat ik op zoek ben naar een "nieuwe" Rom :).
Crdroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
GtrCraft schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:49:
[...]

Ik moest de developer en kernel opzoeken om te weten wie het was.
Laat ik het zo zeggen, zijn source is een zooitje en heb ik snel weer weggeklikt.
Duidelijk! Dankjewel voor het antwoord. Ik blijf er ver vandaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 14:58
Nieuwe F1 binnen, kon gelijk bootloader unlocken, twrp en magisk erop gekregen. Toch maar snel bedacht dat ik lineage 17.1 erop wilde. Maar na flashen van 9.6.20 firmware, lineage en gapps blijft die een paar minuten hangen in het bootscherm en valt dan terug naar recovery?!?

Ben nu Crdroid aan het booten maar dat duurt ook veel te lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-07 09:16
Ik heb ook een poco phone besteld. Is Crdroid beter dan Lineage?

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Nah, ik snap er niets van.

Heb al tig keer een clean flash gepobeerd maar blijft telkens hangen in het boot screen.
Alleen bij LOS 16 zie ik een keer tussendoor 'encrypting device' voor een paar seconden en dan blijft die weer een paar minuten hangen en gaat vervolgens weer naar TWRP.

Ik ga maar proberen terug naar stock te gaan.
Hoe gaat dat? Een originele rom voor fastboot downloaden en flashen met Miflash?

EDIT: Nou, met TWRP een originele ROM geflashed en hij draait weer. Het hele zaakje maar weer eens opnieuw proberen vanavond.
Bij het opstarten van de originele ROM zie die dat die locked was en moest ik weer inloggen met m'n Mi account. Blijft er dan toch iets van beveiliging achter die voorkomt dat er een custom rom op kan??

[ Voor 28% gewijzigd door N!co op 03-03-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
N!co schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:05:
Nieuwe F1 binnen, kon gelijk bootloader unlocken, twrp en magisk erop gekregen. Toch maar snel bedacht dat ik lineage 17.1 erop wilde. Maar na flashen van 9.6.20 firmware, lineage en gapps blijft die een paar minuten hangen in het bootscherm en valt dan terug naar recovery?!?

Ben nu Crdroid aan het booten maar dat duurt ook veel te lang...
Dat komt omdat je de laatste firmware moet gebruiken (11.0.4). Zie https://xiaomifirmwareupdater.com/firmware/beryllium/ voor het downloaden van deze firmware. P firmware werkt niet (goed) meer op custom ROMs met Q blobs. Zeker de 9.6.20 versie is al behoorlijk verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
MertijnW schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:55:
[...]

Dat komt omdat je de laatste firmware moet gebruiken (11.0.4). Zie https://xiaomifirmwareupdater.com/firmware/beryllium/ voor het downloaden van deze firmware. P firmware werkt niet (goed) meer op custom ROMs met Q blobs. Zeker de 9.6.20 versie is al behoorlijk verouderd.
Bij de eerste poging LOS 17.1 te installeren kreeg ik een error 7: dat ik firmware versie 9.6.20 of nieuwer moest hebben. Ik had toen al de laatste Q versie er op staan! Toen toch maar weer de oudere 9.6.20 er op gezet en toen flashte 17.1 wel. Maar goed, bootte toen niet.
Daarna weer de laatste Q versie er op gezet en verschillende ROMs geprobeerd, werkte helaas niet.

Maar goed, originele ROM werkte wel en heb inmiddels weer TWRP en root. Laat het ff zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
N!co schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:21:
[...]

Bij de eerste poging LOS 17.1 te installeren kreeg ik een error 7: dat ik firmware versie 9.6.20 of nieuwer moest hebben. Ik had toen al de laatste Q versie er op staan! Toen toch maar weer de oudere 9.6.20 er op gezet en toen flashte 17.1 wel. Maar goed, bootte toen niet.
Daarna weer de laatste Q versie er op gezet en verschillende ROMs geprobeerd, werkte helaas niet.

Maar goed, originele ROM werkte wel en heb inmiddels weer TWRP en root. Laat het ff zo...
Maar flash je alleen firmware of vendor + firmware? Ik las op XDA van iemand dat hij vendor + firmware flaste en dat daar het probleem in zat. Met alleen firmware waren bij hem de problemen verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
MertijnW schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:14:
[...]

Maar flash je alleen firmware of vendor + firmware? Ik las op XDA van iemand dat hij vendor + firmware flaste en dat daar het probleem in zat. Met alleen firmware waren bij hem de problemen verholpen.
Heb beide opties meerdere keren geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik las vandaag dat de officiële support voor LOS 15.1 wordt stopgezet omdat er maar 2 versies van Android tegelijk op de servers worden ondersteund. LOS 17,1 official komt dus echt wel dichtbij! Had gedacht dat LOS wel veel sneller was met hun releases, Android 10 is ondertussen al meer dan een half jaar uit. Maar goed, ik klaag niet, LOS 16 official draait hier al lange tijd als een zonnetje en het is niet dat Android 10 zoveel extra te bieden heeft.

De LOS 16 nightly van vandaag zal trouwens de nieuwe security patch van maart bevatten. Morgen nog maar eens updaten dan, hopelijk de laatste keer op LOS 16 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Heb LOS 17.1 er eindelijk op staan. Volgens mij ging het steeds fout omdat ik voor rebooten een vinkje aan had staan bij "install TWRP app" o.i.d. in TWRP.
Was ook wel klaar met MIUI na een week...

[ Voor 6% gewijzigd door N!co op 09-03-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:33:
Ik las vandaag dat de officiële support voor LOS 15.1 wordt stopgezet omdat er maar 2 versies van Android tegelijk op de servers worden ondersteund. LOS 17,1 official komt dus echt wel dichtbij!
Waar lees je dat?
Had gedacht dat LOS wel veel sneller was met hun releases, Android 10 is ondertussen al meer dan een half jaar uit. Maar goed, ik klaag niet
Ik had het ook verwacht, zeker nu met Project Trebble enzo. Maar LOS17.1 heeft tot nu toe de 'traagste' release:
LOS 15 -> Eind februari 2018 -> nieuws: LineageOS 15.1 op basis van Android 8.1 verschijnt
LOS 16 -> Begin maart 2019 -> nieuws: LineageOS 16 op basis van Android 9.0 Pie komt uit
LOS 16 official draait hier al lange tijd als een zonnetje en het is niet dat Android 10 zoveel extra te bieden heeft.
LOS 16 draait inderdaad perfect, echter heb ik nog steeds veel last van touchscreen issues en dat is pas opgelost in een aantal kernels die alleen worden ondersteund door Android 10, dus ik zit er eigenlijk wel op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViewFromSpace
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik heb LOS 16 op mijn Pocophone draaien, echter heb ik wat problemen. Video is erg choppy (in whatsapp, browser, youtube app) zonder geluid. Ook als ik een podcast afspeel met bijv. Pocket Casts heb ik geen geluid.

Ik heb de telefoon gewiped, opnieuw LOs erop, maar nog steeds dezelfde issues.

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
ViewFromSpace schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:21:
Ik heb LOS 16 op mijn Pocophone draaien, echter heb ik wat problemen. Video is erg choppy (in whatsapp, browser, youtube app) zonder geluid. Ook als ik een podcast afspeel met bijv. Pocket Casts heb ik geen geluid.

Ik heb de telefoon gewiped, opnieuw LOs erop, maar nog steeds dezelfde issues.

Zie ik iets over het hoofd?
Welke firmware gebruik je? Wel een Pie versie (bv. 11.0.5)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViewFromSpace
Waar kan je de firmware versie zien in het menu? Het gekke is, ik heb net geflashed naar 17.1 met gapps pico en alle issues zijn weg als sneeuw voor de zon....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MertijnW
ViewFromSpace schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:50:
Waar kan je de firmware versie zien in het menu? Het gekke is, ik heb net geflashed naar 17.1 met gapps pico en alle issues zijn weg als sneeuw voor de zon....
Logisch. Je hebt dan een Q versie van de firmware op je telefoon staan. Als je een ROM op je Pocophone F1 zet, dan moet je eerst firmware flashen en daarna de ROM (in jouw geval LineageOS). Als je bijvoorbeeld eerst MIUI Q op je telefoon hebt staan, dan staat er al een Q versie van de firmware op. Als je dan de P versie van LineageOS erop zet, dan draait je telefoon op Q firmware en P ROM. Dat zorgt voor problemen.

Hier kun je de laatste firmware vinden: https://xiaomifirmwareupdater.com/firmware/beryllium/

Firmware is dus een apart stukje wat je moet flashen voordat je een ROM op je telefoon zet, tenzij je van MIUI komt. In jouw geval stond er waarschijnlijk een Q versie op wat voor problemen zorgde bij LineageOS 16.0. (Je kunt overigens niet in de menu's van LineageOS zien welke firmware je hebt.)

[ Voor 8% gewijzigd door MertijnW op 25-03-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViewFromSpace
MertijnW schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:55:
[...]

Logisch. Je hebt dan een Q versie van de firmware op je telefoon staan. Als je een ROM op je Pocophone F1 zet, dan moet je eerst firmware flashen en daarna de ROM (in jouw geval LineageOS). Als je bijvoorbeeld eerst MIUI Q op je telefoon hebt staan, dan staat er al een Q versie van de firmware op. Als je dan de P versie van LineageOS erop zet, dan draait je telefoon op Q firmware en P ROM. Dat zorgt voor problemen.

Hier kun je de laatste firmware vinden: https://xiaomifirmwareupdater.com/firmware/beryllium/

Firmware is dus een apart stukje wat je moet flashen voordat je een ROM op je telefoon zet, tenzij je van MIUI komt.
Bedankt voor de heldere uitleg :) Weer wat wijzer geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
ViewFromSpace schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:59:
[...]

Bedankt voor de heldere uitleg :) Weer wat wijzer geworden
Nog een tip: kijk op XDA. Dit soort uitleg staat daar ook weergegeven. Je moet wel even de "ETA please" en "PUBG lag" berichten negeren, maar als je dat doet heb je een schatkist aan informatie en kun je lekker gaan hobbyen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViewFromSpace
MertijnW schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:02:
[...]

Nog een tip: kijk op XDA. Dit soort uitleg staat daar ook weergegeven. Je moet wel even de "ETA please" en "PUBG lag" berichten negeren, maar als je dat doet heb je een schatkist aan informatie en kun je lekker gaan hobbyen :)!
Thanks _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zoals @flippiej opmerkt is vandaag de commit gemerged die LineageOS 17.1 beschikbaar maakt voor een hele boel devices, waaronder de Pocophone.

Hierdoor is er vanaf vandaag een official build van LineageOS 17.1 beschikbaar! Zo maar eens kijken hoe we die kunnen installeren zonder data verlies.

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 01-04-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd, leuk projectje om dezer dagen uit te voeren nu velen van ons toch thuis zitten. Als iemand 17.1 succesvol geïnstalleerd heeft en Android Auto in de wagen heeft, kan je dan hier laten weten of het werkt? Op XDA de vraag al eens gesteld, maar nog geen antwoord. Heb vernomen dat het niet werkt, maar volgens de OP op XDA werkt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:32:
Idd, leuk projectje om dezer dagen uit te voeren nu velen van ons toch thuis zitten. Als iemand 17.1 succesvol geïnstalleerd heeft en Android Auto in de wagen heeft, kan je dan hier laten weten of het werkt? Op XDA de vraag al eens gesteld, maar nog geen antwoord. Heb vernomen dat het niet werkt, maar volgens de OP op XDA werkt alles.
Dit ben ik ook heel benieuwd naar. De Plus versie van PE geeft problemen op dit moment, terwijl de normale versie geen issues had. Maar om nou wéér het hele proces te doorlopen (in de tijd dat ik de auto vrijwel niet gebruik) is ook zo wat :). Dan liever zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MertijnW
Officiële LineageOS 17.1 succesvol geïnstalleerd. Werkt prima, nog geen issues tegen gekomen. Wel een tip: niet de recovery van LineageOS zelf installeren. Deze is nog vrij beperkt en kon bij mij /data niet lezen. Ongetwijfeld dat deze nog wel regelmatig updates gaat krijgen de komende tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door MertijnW op 01-04-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:32:
Installatie is succesvol, maar ik heb helaas geen Android auto, dus kan het helaas niet voor je testen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De stappen die ik heb doorlopen zijn in ieder geval:
  1. Zorg dat je de laatste TWRP versie heb;
  2. Download laatste LineageOS 17.1;
  3. Download laatste Firmware voor Android 10;
  4. Download Gapps (indien gewenst) (ARM64, Micro / Nano)
  5. Flash Firmware;
  6. Flash Rom;
  7. Flash Gapps;
  8. Flash Magisk;
  9. Clear Cache;
  10. Reboot.
Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1Z9PrfXfgbt37s70Qf5KA5SBzw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aW7oSdikdPXni1UwikROyYVt.png?f=fotoalbum_large

Ik moet overigens wel zeggen dat Face Unlock is verdwenen, dit ook door het updaten van Gapps.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 01-04-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Iemand ervaring met LineageOS en crDroid? Ik weet dat de laatste gebaseerd is op LOS, maar vraag me af wat de verschillen zijn. Daarnaast is dus vandaag LOS 17.1 uitkomen en vraag me af of het de moeite waard is om over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook gelezen dat Google face unlock niet meer ondersteunt vanaf Android 10. Als je dat dus echt niet zou kunnen missen kan je alleen maar terugvallen op Android 9 of Android 10 met MIUI. Reden zou zijn dat het niet secure genoeg is. Mss maakt iemand wel een module voor Magisk, geen idee wat hier mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:53:
Ik heb ook gelezen dat Google face unlock niet meer ondersteunt vanaf Android 10. Als je dat dus echt niet zou kunnen missen kan je alleen maar terugvallen op Android 9 of Android 10 met MIUI. Reden zou zijn dat het niet secure genoeg is. Mss maakt iemand wel een module voor Magisk, geen idee wat hier mogelijk is.
Ik zie het hier inderdaad onder staan.
Google removed the Trusted Face (FaceUnlock) feature for security reasons (see this post). We've removed the corresponding code for the FaceDetect and FaceUnlock for all platforms.

Overigens heb ik net Magisk geïnstalleerd en Swift Theme gestart en nu heb ik een bootloop, eens kijken hoe ik daar nu weer uit ga komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
De optie die al jaren in Android zat en enkel je camera gebruikte is eruit gehaald, dat is inderdaad niet veilig en makkelijk te omzeilen met een foto.
De IR in de Poco is zover ik weet wel veiliger. In MIUI zit het wel op Android 10, mogelijk is komt er nog een mogelijkheid om dat te gebruiken.

@rens-br
Zie https://forum.xda-develop...er-recovery-mode-t3693165
Je kunt modules in recovery mode uitzetten of verwijderen.

[ Voor 22% gewijzigd door dutchgio op 01-04-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:17:
De optie die al jaren in Android zat en enkel je camera gebruikte is eruit gehaald, dat is inderdaad niet veilig en makkelijk te omzeilen met een foto.
De IR in de Poco is zover ik weet wel veiliger. In MIUI zit het wel op Android 10, mogelijk is komt er nog een mogelijkheid om dat te gebruiken.
Die optie is inderdaad stukken veiliger, want werkt niet met foto's e.d. Echter gebruikte LOS Face Unlock wel voor de IR sensor. Eens uitzoeken of we dat weer ergens aan kunnen zetten.
@rens-br
Zie https://forum.xda-develop...er-recovery-mode-t3693165
Je kunt modules in recovery mode uitzetten of verwijderen.
Die werkt alleen met Magisk 17-19, maar we gaan eens kijken of het ook werkt met Magisk 20.
Yes, die werkte. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
rens-br schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:31:
  5. Flash Firmware;
  6. Flash Rom;
  7. Flash Gapps;
  8. Flash Magisk;
  9. Clear Cache;
  10. Reboot.
Resultaat:
[Afbeelding]

Ik moet overigens wel zeggen dat Face Unlock is verdwenen, dit ook door het updaten van Gapps.
Mag ik je vragen hoe je aan die 'notch' komt? Ziet er gaaf uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MertijnW schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:35:
Mag ik je vragen hoe je aan die 'notch' komt? Ziet er gaaf uit!
Maar natuurlijk. Dat is de app Nacho Notch. Kan je van alles instellen, zoals bijvoorbeeld de hoek e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
rens-br schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:36:
[...]

Maar natuurlijk. Dat is de app Natcho Notch. Kan je van alles instellen, zoals bijvoorbeeld de hoek e.d.
Dankjewel! Ga ik direct installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
rens-br schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:36:
[...]

Maar natuurlijk. Dat is de app Natcho Notch. Kan je van alles instellen, zoals bijvoorbeeld de hoek e.d.
Nog een kleine vraag: hoe krijg jij die app werkend in je instellingenscherm? Op de plek van die screenshot is mijn notch niet aangepast.

Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MertijnW schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:50:
[...]

Nog een kleine vraag: hoe krijg jij die app werkend in je instellingenscherm? Op de plek van die screenshot is mijn notch niet aangepast.

Bedankt alvast!
Daar heb ik niks speciaals voor gedaan eigenlijk...Weet je zeker dat de app aanstaan? Heb je die aangezet via de Quick Tile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
rens-br schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:21:
[...]

Daar heb ik niks speciaals voor gedaan eigenlijk...Weet je zeker dat de app aanstaan? Heb je die aangezet via de Quick Tile?
Ja, allemaal gedaan en nog steeds is mijn notch onaangepast in de instellingen. In alle andere apps werkt de app prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MertijnW schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:28:

Ja, allemaal gedaan en nog steeds is mijn notch onaangepast in de instellingen. In alle andere apps werkt de app prima!
Ow wat vreemd. Bij mij toont hij de Notch nu ook bij instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
rens-br schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:35:
[...]

Ow wat vreemd. Bij mij toont hij de Notch nu ook bij instellingen.
Vreemd, ligt het misschien toch aan Android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:31:
  5. Flash Firmware;
  6. Flash Rom;
  7. Flash Gapps;
  8. Flash Magisk;
  9. Clear Cache;
  10. Reboot.
Resultaat:
[Afbeelding]

Zit de juiste firmware niet al in de ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smultie schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:48:
Zit de juiste firmware niet al in de ROM?
Nee, alleen de vendor zit sinds een tijdje in de ROM. De Firmware moet nog steeds los geïnstalleerd worden, voor zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Hhm, mogelijk dat dat m'n audio-problemen veroorzaakt dan... eens checken. Bedankt!

En ja hoor .... nieuwste firmware installeren dus :)

[ Voor 25% gewijzigd door Smultie op 01-04-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
rens-br schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:22:
[...]

Installatie is succesvol, maar ik heb helaas geen Android auto, dus kan het helaas niet voor je testen.
Ik gok van wel, maar ben je je data ook kwijt naar het updaten op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinze schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:29:
[...]

Ik gok van wel, maar ben je je data ook kwijt naar het updaten op deze manier?
Nee. Het was een dirty flash met behoud van data vanuit LOS 16 official.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 01-04-2020 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

MertijnW schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:55:
[...]

Firmware is dus een apart stukje wat je moet flashen voordat je een ROM op je telefoon zet, tenzij je van MIUI komt. In jouw geval stond er waarschijnlijk een Q versie op wat voor problemen zorgde bij LineageOS 16.0. (Je kunt overigens niet in de menu's van LineageOS zien welke firmware je hebt.)
Dankjewel, was vergeten de firmware nog up te daten dat is wel belangrijk, iets te gehaast zitten installeren :+ Gelukkig zonder issues kunnen updaten naar V11.0.6.0.QEJMIXM.

Zat nog op een P firmware, dan gaat het niet zo lekker lopen inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zijn de bevindingen intussen van LOS 17.1 voor degene die hem al draaien? Ik lees op XDA toch nog wat probleempjes, de meeste wel te wijten aan de gebruikers zelf die de instructies niet lezen en hun firmware niet updaten, maar toch ook zaken als WhatsApp dat hapert/hangt, etc...

En verder:

- Heeft LOS 17.1 'one hand mode' of ontbreekt dit net zoals in LOS 16? Snap nog steeds niet dat dit geen standaard Android feature is, ik geraak nooit met mijn duim tot de bovenste balk als ik maar 1 hand gebruik.
- Iemand Android Auto al getest? Voorlopig nog maar 1 user op XDA die zegt dat het werkt, maar dat het scherm flikkert bij loskoppelen USB-kabel (net als bij LOS 16 dus, maar daar was het op te lossen door HW-overlays uit te schakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:49:
Wat zijn de bevindingen intussen van LOS 17.1 voor degene die hem al draaien? Ik lees op XDA toch nog wat probleempjes, de meeste wel te wijten aan de gebruikers zelf die de instructies niet lezen en hun firmware niet updaten, maar toch ook zaken als WhatsApp dat hapert/hangt, etc...
Tot nu toe erg stabiel en werkt prima. Enige wat ik echt mis is face recognition. Verder liep het toestel afgelopen zaterdag compleet vast en herstarte het uit zichzelf. Maar gezien dat maar één incident is lig ik daar niet wakker van.
- Heeft LOS 17.1 'one hand mode' of ontbreekt dit net zoals in LOS 16? Snap nog steeds niet dat dit geen standaard Android feature is, ik geraak nooit met mijn duim tot de bovenste balk als ik maar 1 hand gebruik.
Ik kan die in ieder geval niet vinden.
- Iemand Android Auto al getest? Voorlopig nog maar 1 user op XDA die zegt dat het werkt, maar dat het scherm flikkert bij loskoppelen USB-kabel (net als bij LOS 16 dus, maar daar was het op te lossen door HW-overlays uit te schakelen).
Niet getest. Kan ik dat testen zonder radio met Android Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:56:
[...]
Niet getest. Kan ik dat testen zonder radio met Android Auto?
Nope, zonder gaat geen exact resultaat geven.

PE 10 Plus heeft ook AA issues, het lijkt er op dat deze "opgelost" zijn op een aantal andere devices, dus daarvoor maar even wachten op een nieuwe release. Ik begreep dat er op dit moment maar enkele roms zijn welke probleemloos met AA zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:56:
[...]

Tot nu toe erg stabiel en werkt prima. Enige wat ik echt mis is face recognition. Verder liep het toestel afgelopen zaterdag compleet vast en herstarte het uit zichzelf. Maar gezien dat maar één incident is lig ik daar niet wakker van.
Ik heb gelezen dat Face Unlock naar PE Android 10 komt (vandaag) dus ergens hoop ik dat ze dit bij LOS ook gaan implementeren, maar zal van de dev afhangen.

Ik kijk voorlopig nog even de kat uit de boom en volg het topic op XDA, op zich is er allemaal geen haast bij maar als Tweaker kijk je altijd wel uit naar een upgrade :).

One Hand Mode kan normaal gezien geactiveerd worden door van de homeknop naar links of rechts te swipen, maar ik vermoed dat het idd niet in LOS 17.1 zit, gezien het in LOS 16 ook ontbrak. Misschien moet ik toch maar eens de PE overwegen, die heeft toch wat van dergelijke features extra die ik mis in LOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:04:
[...]
Ik heb gelezen dat Face Unlock naar PE Android 10 komt (vandaag) dus ergens hoop ik dat ze dit bij LOS ook gaan implementeren, maar zal van de dev afhangen.
Laten we dat hopen, zou mooi zijn!
Ik kijk voorlopig nog even de kat uit de boom en volg het topic op XDA, op zich is er allemaal geen haast bij maar als Tweaker kijk je altijd wel uit naar een upgrade :).
Gewoon upgraden, niet zo moelijk doen. ;) :P
One Hand Mode kan normaal gezien geactiveerd worden door van de homeknop naar links of rechts te swipen, maar ik vermoed dat het idd niet in LOS 17.1 zit, gezien het in LOS 16 ook ontbrak.
Nee, er gebeurd niks bij een swype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Largamelion schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:49:
Voor het gevoel een tikkeltje slomer en wat gulziger op de accu. Schedule van night light doet het niet. (bekende bug, handmatig gaat wel)
San1ty's GCam 6.x heeft wat issues. (Net als waarschijnlijk andere GCams 6.x) BSG 7.3 is een aardig alternatief.
Verder nu verrassend weinig opvallends voor een dirty flash vanaf LOS16.

[ Voor 3% gewijzigd door Bacchus op 06-04-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:32

CIM

Voor de twijfelaars: dit weekend van MIUI11 overgestapt naar LineageOS 17.1

TL;DR: Had ik eerder moeten doen, maar het is wel een complex klusje.

Heb wel ervaring met custom roms en TWRP, maar op de Pocophone was het allemaal net wat lastiger. Je moet ook een firmware flashen, nadat je eindelijk de bootloader hebt weten te unlocken en een custom recovery (TWRP) erop hebt weten te krijgen. Dat laatste gaat niet vanzelf; dat vergt ook nog eens het flashen van encryption disabler.

Mocht je door de bomen het bos niet meer zien: de Linus Tech Tips video was uiteindelijk het meest bruikbaar: YouTube: The Ultimate Pixel 3 KILLER - Poco F1 with Mods!

Heb nu alleen ook Magisk geflashed. Dat had wat mij betreft niet gehoeven, want nu kan ik Netflix niet installeren. Geen idee hoe ik dat er weer af krijg....eerste searches waren niet recht-toe-recht-aan. Heb geen root nodig verder.

Over de camera en de kwaliteit ervan: als ie maar beetje herkenbare plaatjes schiet. Mij interesseert dat bar weinig verder. Face unlock ontbreekt en dat is even wennen. Niet echt een groot gemis verder.

Verder: alles is zo veel soepeler. Alsof er een turbo op zit. Alle apps werken vloeiend bij mij. Nul issues. En zo veel beter dan MIUI. Daar ben ik wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
CIM schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:56:
Heb wel ervaring met custom roms en TWRP, maar op de Pocophone was het allemaal net wat lastiger. Je moet ook een firmware flashen, nadat je eindelijk de bootloader hebt weten te unlocken en een custom recovery (TWRP) erop hebt weten te krijgen. Dat laatste gaat niet vanzelf; dat vergt ook nog eens het flashen van encryption disabler.
Je hoeft TWRP niet te flashen, je kan hem ook telkens vanaf USB laden, dan heb je wel voor elke firmware-update, major LOS update of ROM-wissel een PC nodig. DFE wil je juist niet, is niet nodig en maakt je toestel minder veilig. Je doet het complexer klinken dan ik het ervaar. Als je de handleiding volgt is het prima te doen.
Heb nu alleen ook Magisk geflashed. Dat had wat mij betreft niet gehoeven, want nu kan ik Netflix niet installeren. Geen idee hoe ik dat er weer af krijg....eerste searches waren niet recht-toe-recht-aan. Heb geen root nodig verder.
Het Netflix-probleem is niet gerelateerd aan Magisk: Ik heb geen Magisk gehad en Play store biedt mij ook geen Netflix aan. De oplossing is gewoon Netflix met een apk-bundel te installeren.
Over de camera en de kwaliteit ervan: als ie maar beetje herkenbare plaatjes schiet. Mij interesseert dat bar weinig verder. Face unlock ontbreekt en dat is even wennen. Niet echt een groot gemis verder
De Face-Unlock-implementatie van AOSP was onveilig. Volgens mij ondersteunt de Poco hardware wel IR-Face-Unlock, dus zodra daar een open library voor is, zal die ondersteuning wel weer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CIM schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:56:
TL;DR: Had ik eerder moeten doen, maar het is wel een complex klusje.
Op het installeren van de firmware na, is de procedure op de Poco net zo makkelijk / moeilijk als op elk ander toestel dat ik in mijn hand gehad heb de afgelopen 5 jaar.

Heb nu alleen ook Magisk geflashed. Dat had wat mij betreft niet gehoeven, want nu kan ik Netflix niet installeren. Geen idee hoe ik dat er weer af krijg....eerste searches waren niet recht-toe-recht-aan. Heb geen root nodig verder.[/]

Vreemd. Ik heb wel Magisk / root en ik kan Netflix gewoon uit de store halen. Wellicht moet je via Magisk hide even Google Play Services aanvinken. Dat heb ik ook een keer gedaan.

Mocht dat niet werken, kan je nog altijd de Netflix APK downloaden van de website of APKMirror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Iemand de nieuwe Pixel Experience al geprobeerd? AA en face unlock zou moeten werken!

https://forum.xda-develop...post82225605#post82225605

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij staat er op, maar thuiswerken == geen auto gebruiken. Ik zal mijn lunch pauze even goed gebruiken :).
Face-unlock werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Raznov op 09-04-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Raznov schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:37:
Hij staat er op, maar thuiswerken == geen auto gebruiken. Ik zal mijn lunch pauze even goed gebruiken :).
Face-unlock werkt.
Ben benieuwd! Met name geintresseerd in de werking van face unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Perzikvrucht schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:40:
[...]

Ben benieuwd! Met name geintresseerd in de werking van face unlock.
Die werkt, kon ik instellen en werkt net zo vlot als wat ik eerder had toen ik nog op Miui zat. Geen klachten tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Raznov schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:41:
[...]

Die werkt, kon ik instellen en werkt net zo vlot als wat ik eerder had toen ik nog op Miui zat. Geen klachten tot nu toe.
Dank! Kom je ook door de safetynet check van Google Play? Heb je daar iets extra's voor gedaan, bijvoorbeeld MagiskHide? Kan je bv. de Netflix app downloaden in de Play Store?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Perzikvrucht schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:01:
[...]

Dank! Kom je ook door de safetynet check van Google Play? Heb je daar iets extra's voor gedaan, bijvoorbeeld MagiskHide? Kan je bv. de Netflix app downloaden in de Play Store?
Ik gebruik geen Magisk of root op mijn Rom op dit moment, aangezien dat niet nodig is voor mijn taken :).

Update on AA:

Het werkt, maar nog niet vlekkeloos (what's new). Ik kan nu zonder problemen naar bijv. Waze of Maps, Spotify, navigeren, muziek luisteren, in principe werkt alles. Enige probleem wat ik ondervond is dat het menu onderin beeld, na een aantal switches tussen de verschillende apps weg was. Het werkt nog wel, maar is nu een zwarte balk. Ik kan dus waar normaal gesproken de app knop zit, wel op klikken, en het werkt, ik zie alleen niet waar ik op klik.

Op zich dus alweer een stuk beter, en alles "werkt", maar nog niet helemaal zoals ik het zou willen hebben. Al vele malen beter dan wat het was en kan er zo zonder problemen mee werken.

Update
Na de ontkoppeling leek alles prima, maar nu 5 minuten later is mijn scherm aan het flikkeren. Restart lost het op, dus voor grotere AA-ritten geen probleem, maar toch nog niet helemaal lekker.

[ Voor 52% gewijzigd door Raznov op 09-04-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, mijn vrije dag is lekker verkloot. Dacht even werk te maken van de update naar LOS 17.1 maar alles wat kon fout lopen is zowat fout gelopen...

Wou eerst van de error 'unable to mount storage' af in TWRP (die heb ik al jaren, maar eigenlijk geen last van want alles werkte gewoon). Dat eindigde in een ongewilde format van de data partitie. Uiteindelijk cleane install gedaan van LOS 17.1 en wat bleek, de fout was gewoon terug ondanks dat het toestel gedecrypt en opnieuw geëncrypt is. Uiteindelijk al m'n apps dan maar weer laten installeren door Google, alles terug geconfigureerd (hele dag mee bezig geweest) en dan kwam ik tot de conclusie dat m'n camera apps er nog op moesten. Zowel GCAM 7.3.20 als ANX versie 133 of 168 crashten bij het openen. Dan toch maar gekozen om Magisk te flashen omdat ik dacht root nodig te hebben en nu zit ik in een bootloop, zonder enige actieve modules in Magisk :(.

Vind geen manier om Magisk weer te verwijderen want dat doe je normaal vanuit Android, maar gezien dat niet boot zit ik vast. Er zou ook een Magisk uninstaller zip moeten zijn, maar die vind ik nergens (EDIT: net gevonden).

Voor de tijd dat ik LOS 17.1 gedraaid heb, heb ik ook geen enkele verbetering gemerkt t.o.v. LOS 16, integendeel.

Edit: Ok, na flashen van de Magisk uninstalleren kan ik gelukkig weer booten en werkt GCAM 7.3.20 normaal. Nu enkel nog Magisk erop krijgen en ANX aan de praat krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Largamelion op 09-04-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:45:
Zo, mijn vrije dag is lekker verkloot. Dacht even werk te maken van de update naar LOS 17.1 maar alles wat kon fout lopen is zowat fout gelopen...

Wou eerst van de error 'unable to mount storage' af in TWRP (die heb ik al jaren, maar eigenlijk geen last van want alles werkte gewoon). Dat eindigde in een ongewilde format van de data partitie. Uiteindelijk cleane install gedaan van LOS 17.1 en wat bleek, de fout was gewoon terug ondanks dat het toestel gedecrypt en opnieuw geëncrypt is. Uiteindelijk al m'n apps dan maar weer laten installeren door Google, alles terug geconfigureerd (hele dag mee bezig geweest) en dan kwam ik tot de conclusie dat m'n camera apps er nog op moesten. Zowel GCAM 7.3.20 als ANX versie 133 of 168 crashten bij het openen. Dan toch maar gekozen om Magisk te flashen omdat ik dacht root nodig te hebben en nu zit ik in een bootloop, zonder enige actieve modules in Magisk :(.

Vind geen manier om Magisk weer te verwijderen want dat doe je normaal vanuit Android, maar gezien dat niet boot zit ik vast. Er zou ook een Magisk uninstaller zip moeten zijn, maar die vind ik nergens (EDIT: net gevonden).

Voor de tijd dat ik LOS 17.1 gedraaid heb, heb ik ook geen enkele verbetering gemerkt t.o.v. LOS 16, integendeel.

Edit: Ok, na flashen van de Magisk uninstalleren kan ik gelukkig weer booten en werkt GCAM 7.3.20 normaal. Nu enkel nog Magisk erop krijgen en ANX aan de praat krijgen.
Welke TWRP versie draai je? Ik had het zelfde issue omtrent encrypted data in TWRP, maar kwam er ook niet bij. De TWRP versie terug gezet naar de standaard TWRP (via twrp.me) en toen kom ik weer decrypten en mounten in TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raznov schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:50:
[...]

Welke TWRP versie draai je? Ik had het zelfde issue omtrent encrypted data in TWRP, maar kwam er ook niet bij. De TWRP versie terug gezet naar de standaard TWRP (via twrp.me) en toen kom ik weer decrypten en mounten in TWRP.
Ik had al lange tijd niet geüpdatet en zat nog op versie 3.2.3-2, maar voor ik aan alles begon heb ik geüpdatet naar de laatste versie 3.3.0-0, dat advies las ik ook op XDA. Helaas ging die fout daar niet mee weg. Rare is dat wel alles gewoon werkte in TWRP, normaal gaat die error gepaard met 0MB internal storage, maar ik kon gewoon perfect m'n internal storage uitlezen, heel bizar.

In ieder geval is alles nu zowat opgelost, maar toch weer een heel gedoe en zo makkelijk om iets te verkloten. Heb ANX camera intussen ook aan de praat gekregen, die had blijkbaar Magisk nodig. Versie 168 met 133 customvendorfix werkt gewoon. Gebruik die app eigenlijk enkel om panorama's te schieten als achtergrond voor m'n 3 schermen, da's het enige wat GCAM niet kan.

Morgen test ik Android Auto even en laat ik weten of het werkt.

Ik mis ook de optie om rechtstreeks te rebooten naar recovery vanaf het power menu, dat zit er blijkbaar nog niet in dus is het telkens de volume-up knop ingedrukt houden. Voorlopig zie ik dus enkel nog maar nadelen t.o.v. LOS 16 op de security updates na. Paar kleine dingen die ontbreken zoals o.a. FaceUnlock (wist ik op voorhand), maar nog niets tegengekomen dat echt een meerwaarde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Largamelion schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:05:
[...].

Ik mis ook de optie om rechtstreeks te rebooten naar recovery vanaf het power menu, dat zit er blijkbaar nog niet in dus is het telkens de volume-up knop ingedrukt houden.
Die optie heb ik wel. Heb je die optie wel aangezet in de developers options?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVXNTPB1GFdLiWTSLSjoy3luL9g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kj5L010dagSNrKcvbwhrmhFc.png?f=fotoalbum_large

Overigens zie ik ook weinig verschil met LineageOS 16. Ik baal een beetje van face unlock, maar daar komt vast een update voor.

Waar ik wel enorm blij mee ben is het feit dat ik geen last meer heb van ghost touches of andere touch-screen problemen. Tevens is de black mode wel fijn. Dus ik ben er super blij mee.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 09-04-2020 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:33:
[...]

Die optie heb ik wel. Heb je die optie wel aangezet in de developers options?

[Afbeelding]
Haha en ik maar zoeken onder Systeem - Knoppen - Opties in afsluitmenu... Ontwikkelaarsopties had ik nog niet terug enabled. Bij deze gebeurd, optie gevonden en succesvol getest.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Gisteren van CrDroid v6.4 (Q) ook overgegaan op Pixel Experience Plus (Q). Wat een fijne ROM zeg, inclusief goed werkende face unlock. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update van mijn kant: Android Auto en PE Plus werkt wel correct wanneer HW-overlays uit staan. Niet slecht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raznov schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:30:
Update van mijn kant: Android Auto en PE Plus werkt wel correct wanneer HW-overlays uit staan. Niet slecht dus.
Idem op LOS 17.1, zonet getest. Helaas werkt de Magisk module niet meer onder Android 10 dus moet ik de HW-overlays telkens manueel uitschakelen na een herstart, hopelijk komt er een update van de module. Lukte me deze keer wel terwijl het scherm aan het flikkeren was in de wagen en het had ook direct effect, dat was vroeger niet zo.

Alleen lijkt de optie om WiFi automatisch uit te zetten verdwenen uit de instellingen van AA... vond ik net zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Largamelion schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:45:
Wou eerst van de error 'unable to mount storage' af in TWRP (die heb ik al jaren, maar eigenlijk geen last van want alles werkte gewoon).
Ik interpreteerde die melding altijd als "probeer data-partitie te mounten.. Verhip, hij is encrypted, dat kan ik niet lezen als je je unlockcode nog niet hebt ingevoerd.. fout!" Waarna hij het unlockcodescherm toont.
Zowel GCAM 7.3.20 als ANX versie 133 of 168 crashten bij het openen.
Je hebt er wel aan gedacht app data/cache even leeg te gooien, hè? Ik had wel succes met BSG Parrot GCam, alleen even opletten dat je HDR niet uitzet, want dat kan niet op een Poco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:38
Ik moest laatst 112 bellen, maar vanwege overstemmend omgevingsgeluid kon ik de hulpdienst slecht verstaan. Ik heb de volumeknop al maximaal staan, dus het ligt ergens aan de instellingen. Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StopEcocide schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:19:
Ik moest laatst 112 bellen, maar vanwege overstemmend omgevingsgeluid kon ik de hulpdienst slecht verstaan. Ik heb de volumeknop al maximaal staan, dus het ligt ergens aan de instellingen. Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?
Tja soms heb je gewoon zoveel geluid dat iemand niet verstaanbaar is, heeft toch weinig met het toestel te maken?

En met welke ROM ervaar je dit 'probleem'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petturik
  • Laatst online: 01-09 19:24

petturik

aka Captain Stubing

Ik heb de laatste officiele MIUI rom met Android 10 op mijn Poco staan. Ik wil nu LineageOS met microg gaan installeren (die nog op android 9 zit) maar heb dus een te nieuwe firmware op mijn telefoon zitten. Ik heb de laaste android 9 firmware inmiddels kunnen downloaden van xiaomifirmwareupdate.com maar ik vroeg me af of ik zonder problemen van een Android 10 terug naar een android 9 firmware kan. Ik kan hierover op het web niet zoveel informatie vinden. Kan iemand dat mij hier uitleggen?

P.S. Ik weet dat ik nog meer moet doen als bootloader unlocken etc maar het gaat mij even specifiek om de firmware. :)

[ Voor 20% gewijzigd door petturik op 07-05-2020 15:16 . Reden: verduidelijking ]

nihongo ga sukoshi hanasemas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
petturik schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:13:
[...] Ik heb de laaste android 9 firmware inmiddels kunnen downloaden van xiaomifirmwareupdate.com maar ik vroeg me af of ik zonder problemen van een Android 10 terug naar een android 9 firmware kan.
Dat mag geen probleem zijn, al zeg ik het niet uit ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MertijnW
petturik schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:13:
Ik heb de laatste officiele MIUI rom met Android 10 op mijn Poco staan. Ik wil nu LineageOS met microg gaan installeren (die nog op android 9 zit) maar heb dus een te nieuwe firmware op mijn telefoon zitten. Ik heb de laaste android 9 firmware inmiddels kunnen downloaden van xiaomifirmwareupdate.com maar ik vroeg me af of ik zonder problemen van een Android 10 terug naar een android 9 firmware kan. Ik kan hierover op het web niet zoveel informatie vinden. Kan iemand dat mij hier uitleggen?

P.S. Ik weet dat ik nog meer moet doen als bootloader unlocken etc maar het gaat mij even specifiek om de firmware. :)
Waarom wil je LineageOS met MicroG? Deze builds zijn verouderd, want LineageOS heeft geen officiële 16.0 ondersteuning meer voor Pocophone F1 (wel 17.1 uiteraard). Daardoor krijg je ook geen security patches meer.

Kijk eens naar OmniROM (official): https://dl.omnirom.org/beryllium/. Deze heeft een Android 10 ROM mét MicroG ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMuffin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-08 07:40
MertijnW schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:04:
[...]

Waarom wil je LineageOS met MicroG? Deze builds zijn verouderd, want LineageOS heeft geen officiële 16.0 ondersteuning meer voor Pocophone F1 (wel 17.1 uiteraard). Daardoor krijg je ook geen security patches meer.

Kijk eens naar OmniROM (official): https://dl.omnirom.org/beryllium/. Deze heeft een Android 10 ROM mét MicroG ingebakken.
Ik heb deze rom een paar keer geprobeerd. Maar ik wordt regelrecht naar Fastboot gegooid na de reboot. Ik gebruik de laatste firmware, en TWRP 3.3.1 (OrangeFox 10.1 werkt ook niet).

ArrowOS + NanoDroid MicroG 22.6. Werkt daarentegen wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MertijnW
DutchMuffin schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:33:
[...]

Ik heb deze rom een paar keer geprobeerd. Maar ik wordt regelrecht naar Fastboot gegooid na de reboot. Ik gebruik de laatste firmware, en TWRP 3.3.1 (OrangeFox 10.1 werkt ook niet).

Dan ben je waarschijnlijk vergeten de vendor te flashen. OmniROM maakt nog gebruik van de MIUI vendor, terwijl andere ROMs een custom vendor gebruiken die ingebakken zit in de .zip file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petturik

petturik

aka Captain Stubing

MertijnW schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:04:
[...]

Eeeh nou ja dat heeft een beetje met bekendheid te maken denk ik. ;) Ik ben nog maar net begonnen met custom roms en LineageOS heeft wat meer naamsbekendheid, dus vandaar denk ik. Maar bedankt voor de tip, ik zal deze ook eens proberen. :)
DutchMuffin schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:33:
[...]

Die ook meteen maar op mijn lijstje. ;) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMuffin
MertijnW schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:24:
[...]

Dan ben je waarschijnlijk vergeten de vendor te flashen. OmniROM maakt nog gebruik van de MIUI vendor, terwijl andere ROMs een custom vendor gebruiken die ingebakken zit in de .zip file.
Ah dat was het dus! In de XDA post stond: "Make sure your on the MIUI Android 10 Rom OR flash MIUI Android 10 firmware/vendor separately"

Ik dacht dat ze firmware of vendor bedoelden. Na beide te hebben geflashed ging de rom inderdaad netjes door. Van de week eens even testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petturik

petturik

aka Captain Stubing

MertijnW schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:24:
[...]

Ik heb nu de Omnirom geinstalleerd op mijn test telefoon (een Redmi Note 4) Werkt goed en ik heb het idee zelfs wat soepeler dan LineageOS. Maar ik heb een aantal apps (Fox Sports en NPO) die niet werken en een foutmelding geven dat ze niet werken zonder Google Play Services. Deze issues had ik niet met de LineageOS. De self check van MicroG lijkt geen fouten te geven. Ik zie welk dat er geen vinkje staat bij Play Store (phonesky) has correct signature) Zie ik nog iets over het hoofd?

Edit: Nvm ik moest blijkbaar signature spoofing granten met een shell commando.

[ Voor 5% gewijzigd door petturik op 07-05-2020 19:43 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMuffin
petturik schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:04:
[...]

Nvm ik moest blijkbaar signature spoofing granten met een shell commando.
En voor degene die hier leest en wil weten wat die commando is:
code:
1
adb shell pm grant com.android.vending android.permission.FAKE_PACKAGE_SIGNATURE

Trouwens andere Pocophone F1 roms die signature spoofing ondersteunen zijn (ArrowOS had ik al genoemd) CarbonROM, crDroid, en HavocOS. Moet je ook NanoDroid MicroG naast flashen. Ik gebruik CarbonROM op mijn MiPad 4 en ik ben er wel tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petturik

petturik

aka Captain Stubing

DutchMuffin schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:44:
[...]

En voor degene die hier leest en wil weten wat die commando is:
code:
1
adb shell pm grant com.android.vending android.permission.FAKE_PACKAGE_SIGNATURE
Had ik ook even kunnen doen natuurlijk. ;)
Trouwens andere Pocophone F1 roms die signature spoofing ondersteunen zijn (ArrowOS had ik al genoemd) CarbonROM, crDroid, en HavocOS. Moet je ook NanoDroid MicroG naast flashen. Ik gebruik CarbonROM op mijn MiPad 4 en ik ben er wel tevreden mee :)
Cool thanks! Ga ik even lekker mee spelen.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste