Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petturik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 19:24

petturik

aka Captain Stubing

Hopelijk kunnen jullie me hier weer even verder op weg helpen. Ik draai inmiddels al ruim een week tot volle tevredenheid OMNIROM met MicroG. Nog geen last gehad van instabiliteit of rare crashes.

Echter nu wil ik een OTA update doen van OMNIROM. De rom wordt netjes gedownload en de telefoon herstart ook goed naar recovery. Daar krijg ik echter eerst een foutmelding "Unable to mount storage" Hij lijkt dan na het invoeren van mijn pincode door te gaan maar blijf dan hangen op Backup (zie foto)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYKT2D54vd_bIlWop9BXxOmoewc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hm1YEaMI3KiYdq6mfINVnwdb.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan hier online niet zoveel over vinden op wat algemene oplossingen na. Ook vond ik in dit topic een post van Largamelion maar die heeft verder geen last van issues.
Largamelion schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:45:
Zo, mijn vrije dag is lekker verkloot. Dacht even werk te maken van de update naar LOS 17.1 maar alles wat kon fout lopen is zowat fout gelopen...

Wou eerst van de error 'unable to mount storage' af in TWRP (die heb ik al jaren, maar eigenlijk geen last van want alles werkte gewoon)...
Ik kwam ergens een suggestie tegen om even vinger unlock etc uit te schakelen en alleen pincode te gebruiken maar dat heeft ook niets uitgehaald. Hopelijk kunnen jullie me hier mee uit de brand helpen.

[ Voor 21% gewijzigd door petturik op 19-05-2020 09:04 ]

nihongo ga sukoshi hanasemas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

petturik schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:02:
Hopelijk kunnen jullie me hier weer even verder op weg helpen. Ik draai inmiddels al ruim een week tot volle tevredenheid OMNIROM met MicroG. Nog geen last gehad van instabiliteit of rare crashes.

Echter nu wil ik een OTA update doen van OMNIROM. De rom wordt netjes gedownload en de telefoon herstart ook goed naar recovery. Daar krijg ik echter eerst een foutmelding "Unable to mount storage" Hij lijkt dan na het invoeren van mijn pincode door te gaan maar blijf dan hangen op Backup (zie foto)

[Afbeelding]

Ik kan hier online niet zoveel over vinden op wat algemene oplossingen na. Ook vond ik in dit topic een post van Largamelion maar die heeft verder geen last van issues.

[...]

Ik kwam ergens een suggestie tegen om even vinger unlock etc uit te schakelen en alleen pincode te gebruiken maar dat heeft ook niets uitgehaald. Hopelijk kunnen jullie me hier mee uit de brand helpen.
Ik heb nul ervaring met die specifieke ROM van je, maar wel met LOS en sinds een paar maanden Pixel Experience. Wat ik al-tijd moet doen is mijn vingerafdrukken helemaal weghalen en ik doe ook geen pincode of wat dan ook. Gewoon zonder beveiliging whatsoever. En na de OTA update gelijk weer erop. Mijn issue als ik die beveiliging er wel op liet staan was ook niet helemaal vergelijkbaar met jouw probleem, maar meer dat ik in TWRP helemaal niet verder kwam.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petturik
  • Laatst online: 01-09 19:24

petturik

aka Captain Stubing

Bedankt voor je antwoord. Ik had je suggesties zelf al geprobeerd en nog even opnieuw gedaan voor de zekerheid maar nog steeds hetzelfde probleem.

nihongo ga sukoshi hanasemas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37
Even advies gevraagd. Mijn vriendin heeft een Pocophone F1 en ik word zo'n beetje gek van die MIUI interface (ben zelf OnePlus gewoon). Wou laatst na een SD kaartje te hebben toegevoegd deze als default gallery storage gebruiken, blijkt het niet te kunnen (of wel maar werkt het niet). Ook de camera filters zijn vreselijk.

Ben nu aan het twijfelen om een custom rom te flashen. Welke zouden jullie aanraden? Ze is absoluut geen poweruser, gewoon basic stuff. Wel veel foto's/filmpjes. Oh en de bank apps zouden moeten blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

croc schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:11:
Even advies gevraagd. Mijn vriendin heeft een Pocophone F1 en ik word zo'n beetje gek van die MIUI interface (ben zelf OnePlus gewoon). Wou laatst na een SD kaartje te hebben toegevoegd deze als default gallery storage gebruiken, blijkt het niet te kunnen (of wel maar werkt het niet). Ook de camera filters zijn vreselijk.

Ben nu aan het twijfelen om een custom rom te flashen. Welke zouden jullie aanraden? Ze is absoluut geen poweruser, gewoon basic stuff. Wel veel foto's/filmpjes. Oh en de bank apps zouden moeten blijven werken.
Idem hier, na een jaar MIUI ben ik er na de laatste update helemaal klaar mee, extra gratiiez weer zooi mee geïnstaleerd + de boel word steeds trager en brakker.

Ik twijfel nog tussen Pixel experience of gewoon old-skool LOS want die vond ik altijd wel fijn.

Ik ben vooral opzoek naar een beetje up to date guide aangezien ik al een aantal jaar geen custom roms meer gedaan heb (sinds mijn OPO) :/

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:17:
[...]

Idem hier, na een jaar MIUI ben ik er na de laatste update helemaal klaar mee, extra gratiiez weer zooi mee geïnstaleerd + de boel word steeds trager en brakker.

Ik twijfel nog tussen Pixel experience of gewoon old-skool LOS want die vond ik altijd wel fijn.

Ik ben vooral opzoek naar een beetje up to date guide aangezien ik al een aantal jaar geen custom roms meer gedaan heb (sinds mijn OPO) :/
Ik denk nog altijd dat de OP hier prima gevolgd kan worden. Het flashen van een custom Rom is op zich niet zo lastig. TWRP installeren, format en gaan. Wel moet je altijd per custom Rom even kijken wat de benodigdheden zijn. Heb je bijv. Firmware nodig van Xiaomi, of zit deze er al bij, heb je Gapps nodig, of zit die er al op (of wil je die niet), etc.
croc schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:11:

Lineage OS of Pixel Experience zijn redelijk toegankelijk en hebben goede ondersteuning (alhoewel ik de laatste tijd niet echt te spreken ben over PE, update fixed A, breekt B, update fixed B, breekt A etc.). Maar er zijn er nog veel meer te vinden, zo lees ik ook goede dingen over bijv. ColtOS en CrDroid, en gebruik ik zelf Nitrogen OS, waar ik erg over te spreken ben. Lees even kort per pagina van de Rom wat voor extra's ze hebben en een paar van de laatste comments door (dat is in ieder geval mijn aanpak).

[ Voor 39% gewijzigd door Raznov op 27-05-2020 10:09 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
PE lijkt me normaal gesproken iets toegankelijker maar wat minder flexibel dan LOS omdat je Google services ineens erbij krijgt. Bij de initiële installatie van een custom ROM moet je even je hoofd erbij houden. Verder zijn de "grote jongens" in dagelijks gebruik en updaten net zo gebruiksvriendelijk als MIUI. Zeker aan te raden voor niet-technische gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat de builds van LineageOS al sinds 30 april zijn gestopt, maar ik weet eigenlijk niet precies waarom. Kan iemand daar meer informatie over vinden?

Tevens kan ik ook niet vinden wanneer ze van plan zijn om weer te gaan builden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 20:34
rens-br schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:55:
Ik weet dat de builds van LineageOS al sinds 30 april zijn gestopt, maar ik weet eigenlijk niet precies waarom. Kan iemand daar meer informatie over vinden?

Daar heeft tweakers een artikel over van enige tijd geleden: nieuws: LineageOS houdt distributie van builds offline na inbraak op servers

Ik stoor me er ook aan dat er nagenoeg geen updates zijn over wanneer ze weer gaan builden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MertijnW
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:59
rens-br schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:55:

Zeker kan ik dit jou vertellen. De servers van LineageOS zijn gehackt, waardoor ze alles tijdelijk offline moesten halen. Ze hebben de hele automatische builder van LineageOS opnieuw moeten bouwen, wat natuurlijk behoorlijk wat tijd kost. Ze zijn al enige tijd aan het experimenteren met de builder, zonder succes, maar vandaag lijkt er eindelijk vooruitgang. De build voor beryllium (Pocophone F1) lijkt geslaagd.

Zie voor meer informatie:
- Twitter bericht: https://twitter.com/Linea...tatus/1256821056100163584
- Reacties van Lineage Directors op de Reddit community: https://www.reddit.com/r/...ents/gfudkv/build_status/
- Mededeling dat de builder aan het experimenteren is: https://www.reddit.com/r/...mated_builder_relaunched/
- Update van vandaag, builds lijken te gaan slagen (voorbeeld beryllium): https://buildkite.com/lineageos/android/builds/23723#_

[ Voor 0% gewijzigd door MertijnW op 27-05-2020 11:10 . Reden: Typfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
glaaj schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:02:
Daar heeft tweakers een artikel over van enige tijd geleden: nieuws: LineageOS houdt distributie van builds offline na inbraak op servers

Ik stoor me er ook aan dat er nagenoeg geen updates zijn over wanneer ze weer gaan builden.
In datzelfde artikel staat ook het volgende:
De website en de wiki werken nog wel, maar gebruikers kunnen geen nieuwe versies van het Android-besturingssysteem binnenhalen. Dat kon al niet, omdat de verspreiding van builds door een ongerelateerd probleem sinds 30 april was stopgezet.
Dus builds downloaden kon al niet en als ik het goed interpreteer heeft dat dus niks te maken met de inbraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MertijnW
glaaj schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:02:
[...]

Genoeg nieuws te vinden op de officiële Reddit community: https://www.reddit.com/r/LineageOS/

Verschillende LineageOS Directors zijn actief in die community en sturen met regelmaat een update over de huidige status. Ook kun je de builder in de gaten houden: https://buildkite.com/lineageos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MertijnW schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:03:
Zie voor meer informatie:
- Twitter bericht: https://twitter.com/Linea...tatus/1256821056100163584
- Reacties van Lineage Directors op de Reddit community: https://www.reddit.com/r/...ents/gfudkv/build_status/
- Mededeling dat de builder aan het expirimenteren is: https://www.reddit.com/r/...mated_builder_relaunched/
- Update van vandaag, builds lijken te gaan slagen: https://buildkite.com/lineageos/android/builds/23723#_
Dank voor de link. Ik had al op Reddit gekeken, maar kon daar zo snel niet de goede links / threads vinden. In ieder geval wel erg toevallig dat er dan juist vandaag wel weer een build is verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

@Raznov uiteraard heb ik de OP bekeken maar er veranderd nogal eens wat in Android land waardoor OP's met handige tutorials vaak achterlopen.

Maar deze is nog actueel dus? Enige waar ik niet zo bekend mee ben is dat firmware gedeelte. Dat is sinds Treble toch? Vlak daarvoor ben ik afgehaakt met custom ROMs namelijk :p

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MertijnW
Updates voor LineageOS zijn weer hervat!

Link: https://download.lineageos.org/beryllium

[ Voor 38% gewijzigd door MertijnW op 29-05-2020 15:43 . Reden: Link toegevoegd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:32
De nieuwe los 17.1 build werkt bij mij prima. Heb ook de laatste firmware (11.0.8) maar gelijk geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:24
Ik ondervind met enige regelmaat crashes en reboots op LineageOS. Ik heb mijn telefoon ongeveer 2 weken geleden voor het eerst geflashed. Meer mensen hier last van?

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MainframeX schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:38:
Ik ondervind met enige regelmaat crashes en reboots op LineageOS. Ik heb mijn telefoon ongeveer 2 weken geleden voor het eerst geflashed. Meer mensen hier last van?
Nope, draai al bijna anderhalf jaar LOS en nog nooit een random reboot of crash gehad. Momenteel zit ik ongeveer een week op de nightly van 29/05.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:52:
[...]
Nope, draai al bijna anderhalf jaar LOS en nog nooit een random reboot of crash gehad. Momenteel zit ik ongeveer een week op de nightly van 29/05.
Geldt voor mij precies hetzelfde. Draait als een tierelier!

Welke firmware en vendor heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Largamelion schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:52:
[...]
Duidelijk, dan gaat er iets op mijn toestel niet goed.

@rens-br

Ik denk dat ik de laatste firmware heb. Voordat ik de telefoon ging flashen had ik nog een firmware zip bij xiaomifirmwareupdater.com opgehaald. Ik zie nu wel dat er ook een aparte vendor flashable zip beschikbaar is, deze zlal ik zo even installeren.

De huidige versies:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwSNlQPnZw58JxHhK_C4KKICVwM=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/k2OpNryFaRTAApz5Y7Djr84h.png?f=fotoalbum_small

Edit: Telefoon zit nu in een bootloop.

Edit2: Na de LineageOS zip opnieuw geïnstalleerd te hebben start het toestel wel door maar herkent hij het patroon niet meer om de partitie te ontsleutelen.

Edit3: Nu maar even een compleet schone installatie. In plaats van de stock gapps package heb ik nu nano gebruikt (dit was aanbevolen). Ik vermoed dat de initiële instabiliteit daarmee te maken heeft gehad. De rest is pech hebben. Na de vendor flash ging het goed mis. Als ik de output van de LineageOS installatie lees zie ik dat vendor zelf ook al gepatched wordt. Dat zal wel niet zonder reden zijn. Ik vermoed dat je de vendor maar beter niet zelf kan flashen.

Nu zit ik met een volgend probleem: Na het gebruiken van de nano gapps package mis ik ineens de mogelijkheid om Exchange / Office 365 accounts toe te voegen. Heeft iemand dat probleem al eens getackeled? Wat ik tot zover gevonden heb is dat dit in het verleden middels Exchange Services gedaan werd. APK's hiervan welke ik los kan vinden zijn tamelijk oud (2016). Ik krijg het account wel ingesteld in Microsoft's eigen Outlook applicatie maar ik heb liever dat mijn mail en agenda op één plek samen komt. Iemand een idee?

Edit4: Na een reboot te hebben gedaan staat de optie er ineens bij. Het lijkt dus toch iets van een service te zijn die meestart met het toestel. Nou dan ben ik er denk ik wel <:-)

[ Voor 47% gewijzigd door MainframeX op 06-06-2020 18:19 ]

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
MainframeX schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:26:
Edit3: Nu maar even een compleet schone installatie. In plaats van de stock gapps package heb ik nu nano gebruikt (dit was aanbevolen). Ik vermoed dat de initiële instabiliteit daarmee te maken heeft gehad. De rest is pech hebben. Na de vendor flash ging het goed mis. Als ik de output van de LineageOS installatie lees zie ik dat vendor zelf ook al gepatched wordt. Dat zal wel niet zonder reden zijn. Ik vermoed dat je de vendor maar beter niet zelf kan flashen.
Dat is ook mijn ervaring: LOS heeft niet voor niets de vendor ingebakken. Die proberen te updaten is een garantie voor problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Ik had gisteravond alweer mijn eerste crash + reboot te pakken. Scherm wordt zwart waarna het toestel opnieuw opstart. Het toestel is schoon geflashed met alleen gapps nano erbij. Geen root of andere aanpassingen. Ik heb alleen 2 weken geleden de firmwares geflashed naar V11.0.8.0.QEJMIXM. Hebben jullie deze firmware ook geïnstalleerd of kan ik beter een oudere versie installeren?

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MainframeX schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:25:
Ik had gisteravond alweer mijn eerste crash + reboot te pakken. Scherm wordt zwart waarna het toestel opnieuw opstart. Het toestel is schoon geflashed met alleen gapps nano erbij. Geen root of andere aanpassingen. Ik heb alleen 2 weken geleden de firmwares geflashed naar V11.0.8.0.QEJMIXM. Hebben jullie deze firmware ook geïnstalleerd of kan ik beter een oudere versie installeren?
Ik heb die laatste firmware geflashed bij het flashen van de 29/05 nightly en tot nu toe nog geen crashes gehad, voordien ook nooit. Ik gebruik ook de nano Gapps maar heb wel root via Magisk.

En verder klopt het dat de vendor niet meer apart geflashed moet worden, die zit al sinds begin dit jaar ergens mee in de ROM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tboynl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 12:56
Hier ook geüpdatet naar 17.1 met de build van 4 juli. Update verliep vlekkeloos via TWRP. Heb nog geen bugs gevonden. Ik had mij nog niet verdiept in de nieuwigheden die ik kon verwachten. Maar wat mij opvalt is de donkere modus die je via het snelmenu kan activeren. Had het mooi gevonden als je dat out-of-the-box automatisch kon activeren als er weinig licht gedetecteerd wordt. Achtergronden zijn nu wel nadrukkelijk wit of zwart al kan dat vast via thema's worden aangepast.

Alles lijkt net ff vloeiender te gaan en mijn accu gaat langer mee. Dat laatste kan ook komen doordat ik al lang niet herstart had.

Ik ben nog in dubio of ik ANX camera naast de Google Camera installeer. Toen ik een tijdje terug vergelijkingen maakte had ik de indruk dat ANX camera iets neutraler beeld schiet en Google Camera het net ff meer pimpt, iets wat ik liever zelf in de hand hou. Een tijdje terug is het ANX camera forum gesloten op https://forum.xda-develop...o-f1/themes/port-t3879357 Iets vanwege geld vragen... Ergens staat het mij ook tegen om die applicatie via TWRP met rootrechten te installeren. Blijft toch voelen als een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
@tboynl Volgens mij heb je geen root (magisk) nodig voor ANX. Het is echter wel een flashbare module (hoe heet dat formeel?) en geen apk.

[ Voor 7% gewijzigd door Bacchus op 13-07-2020 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tboynl schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:12:

Ik ben nog in dubio of ik ANX camera naast de Google Camera installeer. Toen ik een tijdje terug vergelijkingen maakte had ik de indruk dat ANX camera iets neutraler beeld schiet en Google Camera het net ff meer pimpt, iets wat ik liever zelf in de hand hou. Een tijdje terug is het ANX camera forum gesloten op https://forum.xda-develop...o-f1/themes/port-t3879357 Iets vanwege geld vragen... Ergens staat het mij ook tegen om die applicatie via TWRP met rootrechten te installeren. Blijft toch voelen als een risico.
Ik heb net het omgekeerde gevoel. Google Camera schiet natuurlijke plaatjes zonder al te veel bewerking, bij ANX heb ik steeds het gevoel dat de beauty filter actief blijft, zelfs zet je hem volledig uit. ANX gebruik ik enkel voor panorama's, al de rest gaat via GC. Merk wel bij die laatste dat de nieuwere versie de kleuren soms iets te veel boost, vooral overdag. Maar dat is heel makkelijk te corrigeren via Google Foto's.
Bacchus schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:40:
@tboynl
Volgens mij heb je geen root (magisk) nodig voor ANX. Het is echter wel een flashbare module (hoe heet dat formeel?) en geen apk.
ANX werkt bij mij enkel via Magisk, dus root is wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboynl
Dan moet er een verschil zijn geweest in versie/instellingen. Wellicht doe ik binnenkort een nieuwe test aangezien het ook niet meer zo storm loopt qua nieuwe versies van beide apps. Ik merkte destijds vooral dat groene bomen/planten net ff te groen werd en lucht te blauw. Het was niet heel overdreven, maar voor mij net genoeg om te switchen. En ergens ook wel fijn om een fallback camera app te hebben. Aangezien ik zeker in het begin wel eens had dat één van beide het plotseling niet meer deed. Google camera F1v9.6_6.2.030 start nu altijd wel op. ANX camera is wat dat betreft minder stabiel al zat ik voordat ik LOS ging upgraden niet op de nieuwste versie (nu is ANXCameraUnity_185 de recentste).

Panorama's kan ik ook schieten via de Google Camera, maar heb geen vergelijking gemaakt of ANX camera dit kunstje beter doet.

@Bacchus Naar mijn weten kan je ANX alleen installeren via Magisk of de .zip installeren via TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag hier nog niet gesteld, maar gebruikt er iemand LOS 17.1 en Waze? Ik kan sinds enkele maanden geen berichten meer zien in de Waze inbox en idem met het scorebord. Het bericht is 1ms zichtbaar en de pagina wordt vervolgens blanco.

Iemand op XDA gaf als tip om Android System Webview te updaten maar heb al verschillende versies getest zonder geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:28:
Vraag hier nog niet gesteld, maar gebruikt er iemand LOS 17.1 en Waze? Ik kan sinds enkele maanden geen berichten meer zien in de Waze inbox en idem met het scorebord. Het bericht is 1ms zichtbaar en de pagina wordt vervolgens blanco.
Nee. Ik gebruik die combinatie helaas niet. Is het iets wat ik wel voor je kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:03
Wat is de meest recente android update voor de PocoF1 ? ik zie bijvoorbeeld PixelExperience nog op Android 9 draaien. Dit gaat niet meer naar Android 10?

Bij LineageOS weer dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theduke1989 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:27:
Wat is de meest recente android update voor de PocoF1 ? ik zie bijvoorbeeld PixelExperience nog op Android 9 draaien. Dit gaat niet meer naar Android 10?

Bedoel je dan officiële versies of custom ROM's?

Wat betreft LineageOS zit op Android 10 met de Augstus patch erin. Veel recentelijker dan dat ga je het niet krijgen denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 10-08-2020 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MertijnW
rens-br schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:29:
[...]

Bedoel je dan officiële versies of custom ROM's?

Wat betreft LineageOS zit op Android 10 met de Augstus patch erin. Veel recentelijker dan dat ga je het niet krijgen denk ik.
Hoe kom je aan officiële LineageOS met augustus security patch? Deze is pas ge'merged' ná de laatste weekly van 8 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MertijnW schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Hoe kom je aan officiële LineageOS met augustus security patch? Deze is pas ge'merged' ná de laatste weekly van 8 augustus.
Je hebt gelijk. Had de commit gezien, maar had niet gezien dat er vervolgens geen build is verschenen met die commit erin. We moeten nog even geduld hebben dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

theduke1989 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:27:

Hoezo zit PE niet op Android 10 volgens jou? Ik draai nu al maanden PE met een Android 10. Overigens is de laatste Android beveiligingspatch op dit moment van 5 juli die ik op mijn Poco F1 zie staan.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PE heeft ook meerdere versies lopen op dit moment. De 9 en 10 variant. De link onder de quickreply gaat alleen naar de 9 variant toe, de 10 is te vinden op https://forum.xda-develop...pixel-experience-t3967593

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Raznov schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:11:
De link onder de quickreply gaat alleen naar de 9 variant toe,
Nu niet meer. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:03
Raznov schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:11:
PE heeft ook meerdere versies lopen op dit moment. De 9 en 10 variant. De link onder de quickreply gaat alleen naar de 9 variant toe, de 10 is te vinden op https://forum.xda-develop...pixel-experience-t3967593
En @rens-br bedankt dat was ook de reden dat ik het zei. Maar goed ik ga dit overwegen als extra telefoon (wanneer mij Mi 10 kapot gaat of wat dan ook) wel direct dit installeren.

Iemand die me kan vertellen wat een goede file manager is? Want die van Xiaomi wil ik gebruiken en niet die van PE of LineageOS met gapps. Want die moeten ze veel met het internet verbonden zijn. En dat wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theduke1989 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:11:
En @rens-br bedankt dat was ook de reden dat ik het zei.
Tja je had natuurlijk met 5 tellen Googlen ook kunnen weten dat de link verouderd was. ;)
theduke1989 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:11:
Iemand die me kan vertellen wat een goede file manager is?
Solid Explorer is een prima file manager.
Want die van Xiaomi wil ik gebruiken en niet die van PE of LineageOS met gapps. Want die moeten ze veel met het internet verbonden zijn. En dat wil ik niet.
Geen idee wat je met de rest van (niet echt te begrijpen) verhaal bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:58

Matis

Rubber Rocket

Vandaag heb ik mijn telefoon van PixelExperience 9 naar PE10 getild.

Hiervoor heb ik de laatste TWRP geflashed, de firware geupdate naar Android 10 en ook de laatste PE10 geflashed.

Daarna een reboot en daarna Magisk geupdate/geinstalleerd. Alles werkt nu naar behoren, alleen zie ik soms een hele kort flash op mijn screen dat er "iets" gecrashed is en herstart. Het is alleen zo snel weer weg dat ik niet kan lezen wat het is. Ik heb ook alle apps vanuit de Google App Store geupdate.

Hoe kan ik er achter komen welke applicatie / service deze foutmelding geeft?

Ik heb ADB en root toegang tot de telefoon.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Heb je ook een format van de data partitie gedaan? Het is bij een major upgrade gebruikelijk dat je je telefoon opnieuw moet inrichten.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

MainframeX schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:19:
Heb je ook een format van de data partitie gedaan? Het is bij een major upgrade gebruikelijk dat je je telefoon opnieuw moet inrichten.
Nee, dat heb ik niet.

Wat ik wel heb gedaan, is een screen recording gemaakt en deze frame voor frame afgespeeld.

Daarin blijkt dat de volgende foutmelding herhaaldelijk terugkomt:
android.process.acore keeps stopping
Het lijkt, als ik het internet mag geloven, iets te maken te hebben met de Contacts app. Dat lijkt ook in mijn geval het probleem te zijn, want ik krijg geen contacts te zien wanneer ik deze probeer te openen.

Ik heb net met LogCat gekeken naar de logging. Het probleem blijkt een SQLiteException te zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
FATAL EXCEPTION: Worker-1
Process: android.process.acore, PID: 14485
android.database.sqlite.SQLiteException: no such column: call_screening_component_name (code 1 SQLITE_ERROR): , while compiling: INSERT INTO calls (_id, number, presentation, post_dial_digits, via_number, date, duration, data_usage, type, features, subscription_component_name, subscription_id, phone_account_address, phone_account_hidden, sub_id, new, name, numbertype, numberlabel, countryiso, voicemail_uri, is_read, geocoded_location, lookup_uri, matched_number, normalized_number, photo_id, photo_uri, formatted_number, add_for_all_users, last_modified, call_screening_component_name, call_screening_app_name, block_reason, _data, has_content, mime_type, source_data, source_package, transcription, transcription_state, state, dirty, deleted, backed_up, restored, archived, is_omtp_voicemail) SELECT _id, number, presentation, post_dial_digits, via_number, date, duration, data_usage, type, features, subscription_component_name, subscription_id, phone_account_address, phone_account_hidden, sub_id, new, name, numbertype, numberlabel, countryiso, voicemail_uri, is_read, geocoded_location, lookup_uri, matched_number, normalized_number, photo_id, photo_uri, formatted_number, add_for_all_users, last_modified, call_screening_component_name, call_screening_app_name, block_reason, _data, has_content, mime_type, source_data, source_package, transcription, transcription_state, state, dirty, deleted, backed_up, restored, archived, is_omtp_voicemail FROM calls_old
    at android.database.sqlite.SQLiteConnection.nativePrepareStatement(Native Method)
    at android.database.sqlite.SQLiteConnection.acquirePreparedStatement(SQLiteConnection.java:986)
    at android.database.sqlite.SQLiteConnection.prepare(SQLiteConnection.java:593)
    at android.database.sqlite.SQLiteSession.prepare(SQLiteSession.java:590)
    at android.database.sqlite.SQLiteProgram.<init>(SQLiteProgram.java:61)
    at android.database.sqlite.SQLiteStatement.<init>(SQLiteStatement.java:33)
    at android.database.sqlite.SQLiteDatabase.executeSql(SQLiteDatabase.java:1805)
    at android.database.sqlite.SQLiteDatabase.execSQL(SQLiteDatabase.java:1733)
    at com.android.providers.contacts.CallLogDatabaseHelper.upgradetoVersion8(CallLogDatabaseHelper.java:440)
    at com.android.providers.contacts.CallLogDatabaseHelper.access$700(CallLogDatabaseHelper.java:39)
    at com.android.providers.contacts.CallLogDatabaseHelper$OpenHelper.onUpgrade(CallLogDatabaseHelper.java:221)
    at android.database.sqlite.SQLiteOpenHelper.getDatabaseLocked(SQLiteOpenHelper.java:417)
    at android.database.sqlite.SQLiteOpenHelper.getReadableDatabase(SQLiteOpenHelper.java:341)
    at com.android.providers.contacts.CallLogDatabaseHelper.getReadableDatabase(CallLogDatabaseHelper.java:249)
    at com.android.providers.contacts.CallLogDatabaseHelper.selectDistinctColumn(CallLogDatabaseHelper.java:549)
    at com.android.providers.contacts.VoicemailContentTable.getSourcePackages(VoicemailContentTable.java:322)
    at com.android.providers.contacts.VoicemailContentProvider.removeStalePackages(VoicemailContentProvider.java:537)
    at com.android.providers.contacts.VoicemailContentProvider.performBackgroundTask(VoicemailContentProvider.java:521)
    at com.android.providers.contacts.VoicemailContentProvider$1.onPerformTask(VoicemailContentProvider.java:106)
    at com.android.providers.contacts.ContactsTaskScheduler$MyHandler.handleMessage(ContactsTaskScheduler.java:77)
    at android.os.Handler.dispatchMessage(Handler.java:107)
    at android.os.Looper.loop(Looper.java:214)
    at android.os.HandlerThread.run(HandlerThread.java:67)

Nu op zoek welke app / process deze database probeert aan te spreken en waar deze zich op het filesystem bevindt.

[ Voor 73% gewijzigd door Matis op 18-08-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik heb het probleem gevonden. Het zat in de "Contact Storage" app/service.

Deze heb ik toen de cache en data verwijderd en nu lijken de foutmeldingen verdwenen te zijn *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:45
Iemand ervaring met Resurrection remix, HavocOS of CorvusOS (allen Android Q)?

Heb een tijd Pixel Experience gebruikt maar daar kreeg ik met elke update meer bugs mee. Draai nu LineageOS en alhoewel ik daar eigenlijk heel tevreden over ben, heb ik stotteringen als ik muziek via bluetooth af speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Perzikvrucht schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 07:37:
Draai nu LineageOS en alhoewel ik daar eigenlijk heel tevreden over ben, heb ik stotteringen als ik muziek via bluetooth op mijn Bose QC35 af speel.
Je kan eens kijken of de juiste bluetooth audio-codec is ingeschakeld bij developer options.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 26-08-2020 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:45
rens-br schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 07:56:
[...]

Je kan eens kijken of de juiste bluetooth audio-codec is ingeschakeld bij developer options.
Wat zouden de juiste bluetooth audio-codeces moeten zijn? Ik zie dat hij nu de codec AAC gebruikt.
Wat opvallen is, is dat als ik 'HD-audio' in bluetooth uitvink, de haperingen verdwijnen. Als ik dan kijk naar de gebruikte codec, dan is dat SBC. Dit doet vermoeden dat er een probleem is met de stabiliteit van de verbinding. Hier heb ik met Pixel Experience nooit last van gehad (of gebruikt PE alleen de codec SBC?).

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Perzikvrucht schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:20:
Wat opvallen is, is dat als ik 'HD-audio' in bluetooth uitvink, de haperingen verdwijnen. Als ik dan kijk naar de gebruikte codec, dan is dat SBC. Dit doet vermoeden dat er een probleem is met de stabiliteit van de verbinding. Hier heb ik met Pixel Experience nooit last van gehad (of gebruikt PE alleen de codec SBC?).

Iemand hier ervaring mee?
Het kan zijn dat jou headset de codec niet ondersteund, maar dat je telefoon het wel probeert o.i.d. Overigens heb ik de codec op automatisch staan en tot nu toe geen enkel probleem ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Perzikvrucht schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 07:37:
Iemand ervaring met Resurrection remix, HavocOS of CorvusOS (allen Android Q)?

Heb een tijd Pixel Experience gebruikt maar daar kreeg ik met elke update meer bugs mee. Draai nu LineageOS en alhoewel ik daar eigenlijk heel tevreden over ben, heb ik stotteringen als ik muziek via bluetooth op mijn Bose QC35 af speel.
HavocOS en RR heb ik een tijdje gehad. Bij HavocOS had ik wat random reboots, achteraf gezien waren deze opgelost bij de volgende update (maar daar had ik geen zin in om op te wachten). RR werkte wel fijn, had ik al ervaring mee met wat Nexus en OPO apparaten, maar uiteindelijk had ook deze wat issues. Zo was de batterij bij de versie die ik draaide al vrij snel leeg, face unlock werkte niet lekker maar vooral Android Auto had issues. Dat laatste was voor mij (pre-thuiswerktijd) een issue, dus over gegaan naar NitrogenOS, daar goede ervaring met batterij, AA en eigenlijk alles wat ik gebruik. Dus daar ben ik nu een beetje blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:49

me1299

$ondertitel

Hoe krijg ik dit ding ge-unlocked?

Wat ik ook doe bij de Mi Unlock tool kreeg ik steevast de melding:

Couldn't unlock
Please add your accouint in miui settings

Logfile:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
DEBUG  <21:33:56.195,T:5660> : to sign token with key for device:beryllium
DEBUG  <21:33:58.899,T:5660> : sign result:{
   "code" : 20031,
   "descCN" : "账号与设备没有绑定关系",
   "descEN" : "Please add your account in MIUI's Settings > Developer options > Mi Unlock status.",
   "description" : "账号与设备没有绑定关系",
   "uid" : "1847449821"
}

Wat ik al heb geprobeerd:
Afmelden van UI account
Mi Unlock status activeren
Andere USB poorten
Andere PC
Andere Kabel

Wat ook opvalt is dat zodra ik Find my phone aan wil zetten ik mijn wachtwoord op moet geven en dat deze zogenaamd verkeerd is. Zelfs nadat ik een ww reset heb uitgevoerd. Ik kan prima inloggen met username of e-mail maar met de userid lukt niet.

Is er geen alternatieve unlock methode? Ik ben al een paar uur bezig met deze ellende.

--

Voor een andere patiënt met hetzelfde probleem. Vraag mij niet hoe maar ik had kennelijk 2 verschillende mui id's aan hetzelfde mailadres/telefoonnummer gekoppeld 8)7

Expliciet inloggen met de andere ID en het werkte direct!

[ Voor 23% gewijzigd door me1299 op 02-09-2020 22:09 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DZK
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 31-12-2023

DZK

Beste Tweakers, ik heb meerdere custom Roms (pixel experience en corvus) geflashed via twrp maar ik liep er tegenaan dat ik geen sms berichten meer kon versturen of ontvangen. Ik ben uiteindelijk overgegaan op een custom rom gebaseerd op mui (eliterom 7.3.20) maar hier ben ik niet erg tevreden over. Heeft iemand een oplossing voor het sms probleem?

Mvg

Duco

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DZK schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:32:
Beste Tweakers, ik heb meerdere custom Roms (pixel experience en corvus) geflashed via twrp maar ik liep er tegenaan dat ik geen sms berichten meer kon versturen of ontvangen. Ik ben uiteindelijk overgegaan op een custom rom gebaseerd op mui (eliterom 7.3.20) maar hier ben ik niet erg tevreden over. Heeft iemand een oplossing voor het sms probleem?
Zelf geen enkel probleem met sms'en met LineageOS, heb je die al geprobeerd?

En had je ook de firmware en vendor geüpdatet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

DZK schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:32:
Heb je wel de juiste instellingen van je provider ofzo? Ik heb al een jaar ofzo Pixel Experience (nu Android 10, hiervoor Android 9). Nooit SMS-problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DZK

DZK

Yes ook gecheckt en gespiegeld met de apn instellingen van t mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DZK

DZK

Zelf geen enkel probleem met sms'en met LineageOS, heb je die al geprobeerd?

En had je ook de firmware en vendor geüpdatet?

--> lineageos misschien niet geprobeerd wel maakte ik gebruik van de laatste mui firmware ten tijde van flashen. Wat bedoel je precies met vendor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DZK

DZK

[quote]spaceboy schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:49:
[...]

Heb je wel de juiste instellingen van je provider ofzo? Ik heb al een jaar ofzo Pixel Experience (nu Android 10, hiervoor Android 9). Nooit SMS-problemen gehad.
[/quote

Yes apn gespiegeld en aangepast met die van provider t Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DZK schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:26:
[quote]spaceboy schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:49:
[...]

[/quote

Yes apn gespiegeld en aangepast met die van provider t Mobile
https://mirror.akhilnarang.dev/MIUI/beryllium/
Soms zijn er losse firmware files, het beste is de combi firmware en vendor te updaten. Zelf heb ik bij nitrogen maar ook los en PE niet eerder problemen gehad met SMS. Alhoewel ik dat niet 100% zeker meer weet op PE, aangezien ik niet heel vaak meer SMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit op dit moment in een prachtige bootloop. En het gekke is, het is niet alleen met mij vorige ROM (Nitrogen OS), maar ook als ik flash naar Lineage of PE. Hij start op, komt Android in, mag pin invoeren en daarna, poef! reboot. Iemand ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raznov schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:35:
Ik zit op dit moment in een prachtige bootloop. En het gekke is, het is niet alleen met mij vorige ROM (Nitrogen OS), maar ook als ik flash naar Lineage of PE. Hij start op, komt Android in, mag pin invoeren en daarna, poef! reboot. Iemand ervaring hier mee?
Had ik deze morgen ook en nog al een paar keer gehad in LOS in het verleden, meestal nadat ik het toestel herstart omdat het zich raar gedraagt. PIN-code ingeven en dan blijft ie draaien op het LOS logo voor enkele minuten tot hij automatisch herstart naar recovery. Oplossing die ik toepas is Magisk-uninstaller flashen, dan weer gewoon opstarten naar system wat dan wel lukt en vervolgens terug rebooten naar recovery, Magisk flashen en de modules (ANX camera).

Lukte tot nu toe elke keer, maar wat de oorzaak is geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

Iemand de nieuwe arrow of awaken roms uitgeprobeerd ?
Ben nog altijd erg tevreden met crdroid maar ben vreselijk benieuwd naar een 11 based rom ;)

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Zo nu eindelijk mijn Poco F1 ervoor de zoveelste keer gefixt (als je hard blaast breekt dat scherm al bij wijze van :( ).
Hij moet nog een tijdje mee maar ik ben nu echt klaar met die brakke software dus is de tijd nu aangebroken dat ik er Lineage op will zetten.

Is de guide in de OP nog een beetje up-to-date?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:02:
Zo nu eindelijk mijn Poco F1 ervoor de zoveelste keer gefixt (als je hard blaast breekt dat scherm al bij wijze van :( ).
Misschien mag ik dan in mijn handjes klappen. Maar echt 0 problemen met de stevigheid van het toestel. Heeft zelfs de hele verbouwing van ons huis overleefd, terwijl die daar gebruikt werd als zaklamp en meerdere malen gevallen is van verschillende hoogtes.
Hij moet nog een tijdje mee maar ik ben nu echt klaar met die brakke software dus is de tijd nu aangebroken dat ik er Lineage op will zetten.

Is de guide in de OP nog een beetje up-to-date?
Ja. Die is nog steeds up to date.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 17-10-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

rens-br schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:20:
[...]

Misschien mag ik dan in mijn handjes klappen. Maar echt 0 problemen met de stevigheid van het toestel. Heeft zelfs de hele verbouwing van ons huis overleefd, terwijl die daar gebruikt werd als zaklamp en meerdere malen gevallen is van verschillende hoogtes.

[...]

Ja. Die is nog steeds up to date.
Mijn vorige smartphone was nummer 4 of 5 ofzo en was de eerste telefoon ooit waar ik überhaupt een krasje op het scherm had. Dat kwam omdat hij eens op de grond viel met scherm naar beneden en mijn zoontje van één er op ging staan en als surfplank gebruikte. Nog nooit een screenprotector gebruikt.
Deze Poco 1x tempered glass protector gesneuveld door een potje matten op werk. 2x scherm volledig aan gruzelementen bij een val van 30cm!! In een TPU case, alles binnen 1,5 jaar.

Twijfel toch weer of ik niet de Pixel 3a die we nog hebben liggen zal gebruiken of die en de Poco verkoop en een Pixel 4a zal halen. Op papier is de accu van de Poco veel beter (en in de praktijk ook) en veel sneller. In de praktijk lagt de Poco veel meer dan de Pixel 3a wat bij dagelijks gebruik echt vervelend is :(
Puur softwarematig want ik heb vergelijkingen gezien van een Poco met MIUI vs. Pixel Experience en die laatste was beduidend sneller!

Maarja ondanks de grotere accu, groter scherm en (met een custom ROM) veel snellere SoC twijfel ik door de bouwkwaliteit van de Poco erg er aan. Maarja als die het nog een jaartje uithoud ben ik ook weer blij :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook niet echt een probleem met de bouwkwaliteit. 1x laten vallen op een stenen vloer toen ik iets van boven op een schap wou nemen dus val van 2m hoog. Enkel de tempered glass was lichtjes beschadigd. Komt altijd wel wat geluk bij kijken uiteraard, bij mij viel hij redelijk plat op z'n scherm nochtans, ik vreesde het ergste en was opgelucht toen ik zag dat enkel m'n protector van een paar euro eraan was.

Ik merk wel dat het materiaal op de achterkant van lage kwaliteit is. M'n Poco zit in een hoesje maar de achterkant zit na 2 jaar al vol met putjes en krassen, gewoon van vuil dat er tussen kruipt. Op m'n Honor 7 na 5 jaar niets te zien aan de achterkant, gelijkaardig hoesje dus dat zegt wel wat.

Verder heb ik geen last van lag, toestel is super vlot en responsive. Zit ongeveer anderhalf jaar op LOS.

Ik zou 'm zo opnieuw kopen om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Largamelion schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:15:
Hier ook niet echt een probleem met de bouwkwaliteit. 1x laten vallen op een stenen vloer toen ik iets van boven op een schap wou nemen dus val van 2m hoog. Enkel de tempered glass was lichtjes beschadigd. Komt altijd wel wat geluk bij kijken uiteraard, bij mij viel hij redelijk plat op z'n scherm nochtans, ik vreesde het ergste en was opgelucht toen ik zag dat enkel m'n protector van een paar euro eraan was.

Ik merk wel dat het materiaal op de achterkant van lage kwaliteit is. M'n Poco zit in een hoesje maar de achterkant zit na 2 jaar al vol met putjes en krassen, gewoon van vuil dat er tussen kruipt. Op m'n Honor 7 na 5 jaar niets te zien aan de achterkant, gelijkaardig hoesje dus dat zegt wel wat.

Verder heb ik geen last van lag, toestel is super vlot en responsive. Zit ongeveer anderhalf jaar op LOS.

Ik zou 'm zo opnieuw kopen om eerlijk te zijn.
Ja op LOS geen lag, logisch, mooi OS. Ik heb het op MIUI, ik had mezelf een jaar gegeven om met MIUI te werken. Geen root en eens kijken hoever je tegenwoordig dan komt....nooit meer! :+

Overigens ben ik bezig met flashen maar het lijkt niet te lukken, TWRP heb ik er op, LOS geflashed en ....bootloop tijdens het LOS logo en na enkele minuten knalt hij terug naar TWRP :(

edit: 2x full wipe gedaan en geflashed vanaf OTG :)

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 17-10-2020 21:12 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:15:

Ik merk wel dat het materiaal op de achterkant van lage kwaliteit is. M'n Poco zit in een hoesje maar de achterkant zit na 2 jaar al vol met putjes en krassen, gewoon van vuil dat er tussen kruipt.
Dat herken ik ook wel ja. De achterkant zit ook hier vol met krassen en putjes.
sapphire schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:48:
Overigens ben ik bezig met flashen maar het lijkt niet te lukken, TWRP heb ik er op, LOS geflashed en ....bootloop tijdens het LOS logo en na enkele minuten knalt hij terug naar TWRP :(
Heb je ook de firmware en vendor geflasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

rens-br schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:12:
[...]

Dat herken ik ook wel ja. De achterkant zit ook hier vol met krassen en putjes.

[...]

Heb je ook de firmware en vendor geflasht?
Alleen de LOS rom ?

Overigens nu weer feest, alles lekker aan het instellen en paar keer rebooten en nu kom ik opeens alleen nog maar in fastboot terecht :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:20:
[...]

Alleen de LOS rom ?

Overigens nu weer feest, alles lekker aan het instellen en paar keer rebooten en nu kom ik opeens alleen nog maar in fastboot terecht :?
Ik zou ook even de laatste firmware flashen, zie de modbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vendor hoef je niet apart te flashen, zit mee in de ROM. Firmware moet je wel eerst apart flashen, dan de ROM, dan GAPPS. Met Magisk wacht je best tot alles goed werkt, dan kan je dat alvast uitsluiten bij problemen want de modules kunnen soms wel leiden tot een bootloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaar mijn vraag of de OP nog up to date is maar daar staat dus niets in over die firmware?

Is dat een nieuw iets? Als in tot Android 7-8 was ik aardig bij qua flashen maar toen heb ik dat nooit hoeven doen.
Firmware flash loste het probleem op, thanx @rens-br !

Daarna alles ingesteld en draaiend, ik apps verwijderen die ik niet gebruik was 'recente apps' weer kapot. Blijkt een bug te zijn als je de oorspronkelijke launcher verwijderd :+

Opzich alles werkend gekregen, alleen jammer dat Magisk al sinds maart niet meer door Safetynet heen komt :+ Nu die 2 apps die niet werken gesideload, weegt niet op tegen de voordelen :)

En batterij lijkt tot nu toe tegen te vallen en nog wat kleine dingen die niet helemaal soepel lijken te gaan. Desalniettemin wat een verademing weer gewoon lekker ouderwets op LOS O+

Overigens wat bij mij tov de OP ook niet werkte was dat na het flashen van de telefoon TWRP niet starten maar de Xiaomi recovery of OS. Uiteindelijk ipv. "Fastboot reboot" moeten rebooten naar het image van TWRP en daarna werkte het perfect. Nouja op dat gedoe met het password wat hij niet pakt na dan :z

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:08:
Is dat een nieuw iets? Als in tot Android 7-8 was ik aardig bij qua flashen maar toen heb ik dat nooit hoeven doen.
Sinds project Treble zijn Android en de 'drivers' van elkaar gescheiden. Even simpel gezegd. De LOS rom bevat alleen Android en de firmware (drivers) moet je dus los installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Iemand al ervaringen met android 11 roms ?
Ik zit een beetje te dubben om naar crdroid 7 te gaan maar zie nogal op tegen de krukkige twrp situatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Laatst online: 19:02
Ik draai nu al een tijdje Pixel Experience Plus op mijn Pocophone F1 zonder problemen, ik heb alleen van t weekend een fout gemaakt en hierdoor is magisk niet meer geïnstalleerd. Geen probleem zou je zeggen echter werkt mijn touchscreen ineens niet meer in TWRP, hierdoor kan ik dus niet makkelijk de .zip flashen.

Heeft er hier toevallig iemand een idee hoe dit kan? In Android zelf heeft het touchscreen helemaal geen problemen.

Heb wel een tijdje geleden m'n scherm laten vervangen, maar kan me niet voorstellen dat dit het probleem veroorzaakt toch? In de tussentijd heb ik namelijk met het nieuwe scherm wel altijd TWRP kunnen bedienen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dracoz op 16-11-2020 18:43 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Wel of geen magisk zou ook niet moeten uitmaken.
Ik zou even TWRP opnieuw installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
Is het een hele oude TWRP versie die wellicht nieuwe firmware niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb na een tijdje de recovery omgegooid naar Orange Fox, want twrp gaf te vaak problemen met flashen en updaten. Touch werkte een keer niet, update mislukte en kon niet rebooten, en zo nog het eea meegemaakt. Opnieuw twrp flashen werkte meestal niet, en als ik een goed werkende beta had gevonden, gaf die weer het probleem bij iets anders. Ik was er een beetje klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb eigenlijk 0 problemen met TWRP, gebruik al enorm lange tijd de officiële versie en die werkt prima samen met LineageOS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MertijnW
Misschien goed voor iedereen om te weten:

Sinds kort (eind oktober) is TWRP weer officieel ondersteund voor ons toestel: https://eu.dl.twrp.me/beryllium/

Zeker voor diegene die nog 3.3.0 draaien is dit een grote verbetering. O.a. de screen freeze is niet meer aanwezig en is nu verder weer helemaal up-to-date met de laatste commits van TeamWin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MertijnW schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:47:
Misschien goed voor iedereen om te weten:

Sinds kort (eind oktober) is TWRP weer officieel ondersteund voor ons toestel: https://eu.dl.twrp.me/beryllium/

Zeker voor diegene die nog 3.3.0 draaien is dit een grote verbetering. O.a. de screen freeze is niet meer aanwezig en is nu verder weer helemaal up-to-date met de laatste commits van TeamWin.
Dat is inderdaad goed om te weten. Had niet eens door dat het niet ondersteund meer was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Idem hier maar de oude versie viel me wel op.

Overigens een paar weken (geloof ik?) op LineageOS en na wat enorm vervelende bugs werkt het nu zo'n 2 weken heerlijk!

In het begin werkte de vingerafdruk scanner de eerste 5~10 min na een reboot en daarna niet meer :(
Had de hoop eigenlijk opgegeven en toen *opeens* werkte het wel weer. Nu een enkele keer dat hij weigert maar dat is acceptabel.

Chrome liep op MIUI elke 15 minuten vast, is denk wel een chrome issue maar nu heb ik het 1x per dag.

Accuduur was ook matig maar lijkt wel of het even ingeleerd moest worden en nu is het gewoon goed zoals het hoort :)

De automatische scherm helderheid is een drama, was het ook op MIUI en schijnt een Xiaomi ding te zijn.

Irritantste bug op dit moment is dat ik vanuit Gcam geen foto's kan openen om direct na het maken te previewen.

Desalniettemin is Lineage echt een verademing, voelt gewoon weer als een soort thuiskomen. Zonder dit had ik het toestel denk letterlijk jet raamnuit gegooid! MIUI is een draak en het toestel qua bouwkwaliteit ook! In 1 jaar met deze telefoon meer kwalen gehad als de afgelopen 10 jaar smartphones hiervoor!

Hopelijk houd hij het nog een krap jaar uit tot de Pixel 5a of zoiets er is :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:30:
Idem hier maar de oude versie viel me wel op.

Overigens een paar weken (geloof ik?) op LineageOS en na wat enorm vervelende bugs werkt het nu zo'n 2 weken heerlijk!

In het begin werkte de vingerafdruk scanner de eerste 5~10 min na een reboot en daarna niet meer :(
Had de hoop eigenlijk opgegeven en toen *opeens* werkte het wel weer. Nu een enkele keer dat hij weigert maar dat is acceptabel.

Chrome liep op MIUI elke 15 minuten vast, is denk wel een chrome issue maar nu heb ik het 1x per dag.

Accuduur was ook matig maar lijkt wel of het even ingeleerd moest worden en nu is het gewoon goed zoals het hoort :)

De automatische scherm helderheid is een drama, was het ook op MIUI en schijnt een Xiaomi ding te zijn.

Irritantste bug op dit moment is dat ik vanuit Gcam geen foto's kan openen om direct na het maken te previewen.

Desalniettemin is Lineage echt een verademing, voelt gewoon weer als een soort thuiskomen. Zonder dit had ik het toestel denk letterlijk jet raamnuit gegooid! MIUI is een draak en het toestel qua bouwkwaliteit ook! In 1 jaar met deze telefoon meer kwalen gehad als de afgelopen 10 jaar smartphones hiervoor!

Hopelijk houd hij het nog een krap jaar uit tot de Pixel 5a of zoiets er is :)
Ik herken eigenlijk zo goed als niets uit jouw post maar zit al anderhalf jaar op LineageOS

- Accuduur is iets meer dan een dag na 2 jaar, bij gemiddeld gebruik in het begin was dat makkelijk 1,5 dag.
- Vingerafdruk werkt perfect, heel af en toe moet ik eens mijn PIN ingeven maar dat is een bug in LOS.
- Geen issues met Chrome.
- Automatische schermhelderheid gaat ook goed al moet ik hem binnen soms wat klikken naar het licht omdat hij te snel donker wordt onder spots.
- Gcam foto's kan ik direct previewen, geen problemen mee.
- Bouwkwaliteit ook in orde, na 2 jaar nog geen enkel probleem met scherm, aansluitingen of knoppen. Enkel de achterkant heeft wat putjes van het vuil dat tussen m'n hoesje is gekropen, die is dus iets te 'zacht' imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Accu duur is nu ook goed, ligt uiteraard aan het gebruik maar binnen een dag leeg moet ik het vrij bont maken. Twee dagen red ik vrijwel altijd :)

Zoals ik zei werkt de vingerafdruk nu prima, enkele keer daargelaten maar dat is verwaarloosbaar. Waarom die het in het begin zo vreemd deed en waardoor het opeens weer werkte, werkelijk geen idee omdat ik die dagen niets veranderd had:? Maar hey het werkt dus ik ben tevreden :)

Scherm helderheid is vrijwel altijd te donker of als het echt donker is dan staat hij op standje verblind. Na wat google werk schijnt dat een bekend Xiaomi euvel te zijn bij veel toestellen.

Gcam problemen zullen ongetwijfeld aan de port liggen en niet de ROM.

Bouw kwaliteit, fijn dat je je niet herkend maar ik vind het om te huilen. Binnen no-time inderdaad die putjes van wat stof. Jaren met zand en vuil gewerkt en daarbij was het zelfs minder bij de toenmalige telefoons (ook van kunststof).
Grootste puntnis het scherm, we maken hier de grap al dat als je te hard zucht het al barst. In de 10 jaar hiervoor welgeteld 1x een kransje op een scherm gehad en dat was doordat mijn zoontje het toestel pakte en er op ging staan met het scherm naar beneden en het over de vloer schoof. Nooit een screen protector gebruikt.

Nu op scherm 3 in 16 maanden. Eerste scherm had binnen enkele maanden krasjes van het in mijn broekzak zitten? Zat een case omheen met opstaande randen dus nooit nop het scherm gelegen. Scherm aan gruzelementen na een val van ca 15 cm (enkel hoogte). Daarna een screen protector gebruikt maar door omstandigheden overleed die, dag nadat ik hem er af had viel het toestel van knie hoogte, scherm kapot. Je kan veel zeggen maar het is gewoon beroerde kwaliteit glas/scherm.
Alle andere voorgangers hebben hardere smakkers gemaakt van grotere hoogte met meer snelheid op hardere ondergrond zonder te barsten :?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Over het scherm ga ik me niet uitspreken want er hangt van dag 1 een tempered glass op. Heb die al 2x moeten vervangen wat uitzonderlijk is voor mij want bent heel zuinig op m'n toestellen, maar ongelukken gebeuren nu eenmaal. 1x van 2m hoog op de grond gevallen (tegels), toen ik in 'n idiote bui iets vanop een kast wou nemen boven m'n hoofd met de telefoon in m'n hand. Ik was verwonderd dat er toen enkel een barst in de protector zat, die dingen werken dus echt wel.

Voor een paar euro heb je er al op Ali Express, ik kan het dan ook ten sterkste aanbevelen. Alleen soms moeilijk om een te vinden die perfect past.

Vergeet niet dat dit een flagship SoC is voor 240€, er moest ergens bespaard worden en dat het scherm en behuizing van mindere kwaliteit zijn neem ik er graag bij, met hoesje en protector is dat voor een tientje verholpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Largamelion op 21-11-2020 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Vanavond de nieuwe Pixel Experience geflashed.
Hebben ze Gcam verwijderd en vervangen door Snap.
Iedereen op XDA is lyrisch over deze wijziging, maar ik vind het niets. Heb handmatig GCam uit de play store gedownload, maar deze crasht meteen bij het starten van de app :-(

Morgen maar eens kijken waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Daar ben ik weer. Stond er even niet bij stil dat op de vorige images van Pixel Experience een custom / modded GCam applicatie stond.
Hiervoor loopt een aparte thread op XDA: [PORT] Modded Google Camera with HDR+, Night Sight and etc.

Hij dot ut weer. Nu nog even Snap verwijderen en we zijn weer back-as-usual :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Laatst online: 19:02
Smultie schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:26:
Wel of geen magisk zou ook niet moeten uitmaken.
Ik zou even TWRP opnieuw installeren.
dutchgio schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:34:
Is het een hele oude TWRP versie die wellicht nieuwe firmware niet ondersteund?
_/-\o_ Was inderdaad oudere TWRP versie die niet meer werkte, TOP! _/-\o_

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• shicomm

shicomm

<***>

Nu ik m'n F2 dan toch in gebruik heb was ik erg nieuwsgierig hoe de install van android 11 op m'n F1 zou verlopen.

Twrp zat al op de nieuwste versie dus dat was makkelijk ;)
Crdroid 7 naar binnen gehaald met nikgapps core en magisk 21.
Via de adb sideload optie de installs uitgevoerd.

De install verliep soepel en vlot en draait werkelijk als een tierelier , wat een verademing in vergelijk met de "stress" van de install op m'n F2...

Alleen benieuwd of ik de upgrade van 21 naar 21.1 van magisk kan doen , heb her en der horrorverhalen opgepikt over bootloops.. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik was/ben normaal ook altijd wel van het snel meepakken van updates maar sinds alles hier eindelijk werkt ben ik erg huiverig :+

Overigens meerdere Gcam poorts geprobeerd maar bij gene enkele kan ik foto's direct openen (dus vanuit de camera app. Zal vast liggen aan de stock gallery app die niet werkt :+

Nog steeds dagelijks een verademing Lineage tov MIUI _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 10-12-2020 23:40 ]

Gabriël AM5

• tboynl
sapphire schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:40:

Overigens meerdere Gcam poorts geprobeerd maar bij gene enkele kan ik foto's direct openen (dus vanuit de camera app. Zal vast liggen aan de stock gallery app die niet werkt :+
Ik kan mijn foto's vanuit de Gcam direct openen. Deze gebruik ik (Stable version): https://forum.xda-develop...ht-sight-and-etc.3910336/

Als dat niet werkt dan gaat er elders iets op je toestel verkeerd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

tboynl schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:07:
[...]

Ik kan mijn foto's vanuit de Gcam direct openen. Deze gebruik ik (Stable version): https://forum.xda-develop...ht-sight-and-etc.3910336/

Als dat niet werkt dan gaat er elders iets op je toestel verkeerd denk ik.
S4n1ty's mod :) Ik had een versie draaien van 2 versies terug. De nieuwste geeft een zwart scherm na het openen van de app en crashed :+

Dit was na wissen van cache van andere Gcam apps, verwijderen, cache en dalvik wissen in recovery en daarna pas installeren.

Die Sanity versies doen ook niet fatsoenlijk focussen tijdens filmen waardoor hij continue zijn focus verliest. Daarom al een tijdje een MGC port draaien die wel gewoon focust en deze houd tijdens filmen :)
Alleen hebben ze allemaal dat ze geen foto's vanuit de camera app kunnen openen :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:48:
[...]

S4n1ty's mod :) Ik had een versie draaien van 2 versies terug. De nieuwste geeft een zwart scherm na het openen van de app en crashed :+

Dit was na wissen van cache van andere Gcam apps, verwijderen, cache en dalvik wissen in recovery en daarna pas installeren.

Die Sanity versies doen ook niet fatsoenlijk focussen tijdens filmen waardoor hij continue zijn focus verliest. Daarom al een tijdje een MGC port draaien die wel gewoon focust en deze houd tijdens filmen :)
Alleen hebben ze allemaal dat ze geen foto's vanuit de camera app kunnen openen :?
Ik heb versie 7.3.020.296349306 en kan zonder problemen de foto's openen vanuit de camera app in Google Foto's. Komt uit deze thread: https://forum.xda-develop...-7-4-104-june-18.3843130/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Largamelion schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:59:
[...]
Ik heb versie 7.3.020.296349306 en kan zonder problemen de foto's openen vanuit de camera app in Google Foto's. Komt uit deze thread: https://forum.xda-develop...-7-4-104-june-18.3843130/
Die versie draai ik ook :)
Zal ook vast niet aan de port liggen aangezien het een jaar lang op MIUI prima werkte. Heb alleen geen zin om van alles te veranderen/updaten omdat ik blij ben dat vrijwel alles eindelijk werkt :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger_010
  • Laatst online: 02-09 15:08
Ik heb eindelijk mijn twee jaar oude f1 unlocked en Lineage erop gezet. Alles werkt direct goed, batterij heb ik geen slechte ervaring mee.

Veel fijner dan MIUI, met name all die Xiaomi troep eraf. En asl je bv. Firefox installeert kan je direct de oude browser wegdoen. Lijkt ook wat sneller maar misschien ben ik niet meer zo objectief.

Ik ben van plan om dit in de toekomst met elke telefoon te gaan doen die een paar jaartjes oud is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rutger_010 schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:38:
Ik ben van plan om dit in de toekomst met elke telefoon te gaan doen die een paar jaartjes oud is :)
Geloof mij. Dit ga je al doen bij elke telefoon meteen uit de doos. Tenminste, sinds ik LineageOS / CyanogenMod gebruik doe ik dat al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutger_010
  • Laatst online: 02-09 15:08
rens-br schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:01:
[...]

Geloof mij. Dit ga je al doen bij elke telefoon meteen uit de doos. Tenminste, sinds ik LineageOS / CyanogenMod gebruik doe ik dat al.
Ja, daar kan je wel eens gelijk in hebben. Misschien dat het garantieverhaal mij tegen zou houden. Anderzijds, garantie via Chinese webshops is al niet zo zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruikt een van jullie ook de NLZiet app? Deze werkt sinds LineageOS 17.1 alleen nog maar een landscape op mijn toestel. Mijn vriendin met een A2 ook op Android 10 heeft nergens last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MertijnW
rens-br schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:34:
Gebruikt een van jullie ook de NLZiet app? Deze werkt sinds LineageOS 17.1 alleen nog maar een landscape op mijn toestel. Mijn vriendin met een A2 ook op Android 10 heeft nergens last van.
Dit soort problemen ervaar ik ook als ik het scherm teveel heb 'uitgezoomd' (weergavegrootte kleiner). Probeer te spelen met je weergavegrootte. Als je dit te klein hebt staan, dan herkennen sommige apps je telefoon als tablet. In het geval van NLZiet opent de app alleen nog maar in landscape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MertijnW schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:20:
[...]

Dit soort problemen ervaar ik ook als ik het scherm teveel heb 'uitgezoomd' (weergavegrootte kleiner). Probeer te spelen met je weergavegrootte. Als je dit te klein hebt staan, dan herkennen sommige apps je telefoon als tablet. In het geval van NLZiet opent de app alleen nog maar in landscape.
Thanks! Dat is inderdaad het probleem. Heb dat meteen doorgegeven aan NlZiet klantenservice.

Mijn 'Weergavegrootte' staat op 'Kleiner', wanneer ik deze zet op 'Klein' heb ik wel een portrait app.

Nu maar eens kijken of de klantenservice er iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:29
Ik wil mijn telefoon graag zo instellen dat als hij uitstaat hij 's ochtends automatisch opstart en mijn wekker afgaat. Iemand enig idee hoe ik dit doe?

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
StopEcocide schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:01:
Ik wil mijn telefoon graag zo instellen dat als hij uitstaat hij 's ochtends automatisch opstart en mijn wekker afgaat. Iemand enig idee hoe ik dit doe?
Ik geloof niet dat dat kan met Android. Waarom zet je je telefoon 's avonds uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Smultie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:25:
[...]

Ik geloof niet dat dat kan met Android. Waarom zet je je telefoon 's avonds uit?
Er zijn toestellen geweest die het wel ondersteunde. Zit volgens mij in de kernel ingebouwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
StopEcocide schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:01:
Als een stapje minder rigoureus eventueel goed genoeg is voor je: Je kan "Do not disturb" op een rooster instellen. De wekker komt er eventueel wel doorheen.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste