Acties:
  • +11 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://josvanhemert.nl/wp-content/uploads/5c091f77f5d55c8af85cfab0dca1852c.jpg

De template van dit topic is gebaseerd op het Oneplus One topic. Aanpassingen en toevoegingen zijn altijd welkom.

Het unlocken van de Bootloader, installeren van Custom Roms, Custom Recovery, Custom Kernels etc. is allemaal op eigen risico. Ik ben niet verantwoordelijk voor een mogelijke brick van jou Pocophone. Unlocken is digitaal veiligheid technisch gezien natuurlijk ook niet goed. Je geeft hiermee de mogelijkheid om developers van roms en dergelijke toegang te geven tot alle gegevens op je telefoon wanneer zij gebruik maken van een backdoor. Weet je dus niet precies wat je doet? Vraag het dan even na. Weet je niet zeker of je dit wel wil? Doe het dan vooral niet. Unlocken, rooten en flashen van kernels is en blijft een risico. (alhoewel je natuurlijk over het algemeen de devs prima kan vertrouwen)

Rooten en custom ROM's:
Rootacces op een Androidtelefoon zoals de Pocophone F1 wordt vaak gebruikt om zo meer aan de telefoon aan te kunnen passen. Zo kun je tientallen extra applicaties installeren, waarmee je extra functionaliteit op je telefoon verkrijgt (bijvoorbeeld door middel van root Ad-blockers of veranderingen in standaard Android navigatie knoppen). Ook kun je bestanden en mappen inzien (de 'root' van je telefoon) waar je zonder roottoegang niet bij kunt en deze kun je ook weer aanpassen om je telefoon functies te geven die jij wilt of het uiterlijk aan te kunnen passen. Zo kun je met roottoegang bijvoorbeeld advertenties
in games en applicaties verbergen, kun je icoontjes aanpassen in bijvoorbeeld je notificatiebalk aanpassen en nog veel en meer!

Een ROM is simpelgezegd de software die op de telefoon draait en op de Pocophone F1 draait al een zogenaamde custom ROM, namelijk Miui 8. Miui is een aangepaste firmware welke ten opzichte van de stock Android, op diverse punten is aangepast. Bij de lancering van de Pocophone werd al duidelijk dat het team open stond voor developers, want diverse 'grote' namen hebben een Pocophone F1 opgestuurd gekregen om op te ontwikkelen. Ondertssen zijn er diverse custom ROM's en Kernels te vinden met elk hun eigen voor- en nadelen:

Een custom ROM kan bijvoorbeeld aangepast zijn waardoor deze jou beter bevalt dan een andere ROM. Hierbij moet je weer denken aan uiterlijke elementen, opties, instellingenmenu's, opties enzovoort enzovoort. De ene ROM heeft honderden opties en daarin kun je alles zelf instellen, waar het bij andere ROM's weer allemaal wat simplistischer is, maar welke ROM jou bevalt.

Unlocken

Om root op je toestel te verkrijgen dien je eerst de bootloader van je Pocophone F1 te unlocken.
Het unlocken van je bootloader zorgt ervoor dat je de mogelijkheid krijgt tot al je systeembestanden, de recovery en boot gedeelte van je telefoon, hierdoor kan je simpel nieuwe ROM's op je toestel flashen.

Het unlocken van je bootloader kost 72 uur, maar is niet heel complex.
Let op dat je bij het unlocken alle data zal moeten verwijderen van je telefoon, dus maak een backup!

1. Maak een Backup van je bestanden (https://www.techrepublic....roid-device-without-root/ is hierbij een optie).
2. Ga naar Instellingen > Mijn apparaat > Alle specificaties.
3. Klik meerdere malen op het MIUI versie nummer, net zo lang tot je ontwikkelaars opties hebt.
4. Ga naar Instellingen > Extra instellingen > Opties voor ontwikkelaars.
5. Selecteer USB foutopsporing én OEM deblokkering.
6. Maak een backup!
7. Volg de instellingen op http://en.miui.com/unlock/
8. Het kan mogelijk 72 uur duren voordat je de mogelijkheid hebt om de bootloader te unlocken.

Het lijkt er tot nu toe op dat AMD Ryzen systemen nog problemen hebben met het unlocken. Proberen kan geen kwaad, maar zorg er wel voor dat je in ieder geval een ander systeem in de buurt hebt staan mocht het mislukken.
Een mogelijke workaround (staat hier verder in dit topic) is een usb-hub gebruiken voor Ryzen-processoren.

TWRP / Custom Recovery

Voor deze opzet heb ik TWRP gepakt als Custom Recovery, maar op XDA zijn meerdere andere projecten te vinden.
Maak ook hier altijd een backup van te voren! Omdat de standaard MIUI Rom een encryptie doet, is de kans groot dat je de data op je interne opslag zal moeten verwijderen!
Zorg er voor, voordat je de TWRP op je Pocophone zet, dat er geen Pin, Wachtwoord of Vingerafdruk actief is. Dit kan anders voor problemen zorgen binnen TWRP waardoor je sowieso alles zal moeten leeghalen!

Via Fastboot

1. Download Minimal ADB en pak deze uit op een locatie op je pc.
2. Download de meest recente TWRP voor de Pocophone F1 (https://eu.dl.twrp.me/beryllium/ ). Zet deze in je ADB folder.
3. Koppel de Pocophone aan je PC.
4. Ga naar de ADB folder, shift+rechter muis knop > Open Powershell Windows here / Open Command Window here.
5. type
code:
1
adb devices
en zorg er voor dat er een devices herkent wordt. Zo niet, ga dan terug naar een van de vorige stappen waarbij de USB Debugging / foutopsporting aan staat.
6. type
code:
1
adb reboot bootloader

7. type
code:
1
2
fastboot flash recovery 
twrp-3.3.0-0-beryllium.img

*Vul hier de naam van de recovery welke je gebruikt in. In mijn geval was
twrp-3.3.0-0-beryllium.img de naam van de TWRP welke ik heb gedownload.
8. type
code:
1
fastboot reboot

Om in TWRP te komen, zal je op moeten starten door de Power en de Volume+ knop ingedrukt te houden. Het kan zijn dat je na de laatste stap dit ook al moet doen, anders kan de telefoon terug gaan naar Fastboot / het geïnstalleerde OS.

Om in TWRP te komen, zal je op moeten starten door de Power en de Volume+ knop ingedrukt te houden. Het kan zijn dat je na de laatste stap dit ook al moet doen, anders kan de telefoon terug gaan naar Fastboot / het geïnstalleerde OS.

Root
1. Download Magisk (laatste versie, zip bestand) en zet deze op je telefoon's opslag.
2. Ga naar TWRP (opstarten met Volme + & Power knop).
3. Klik op Install en selecteer je Magisk zip bestand.
4. Swipe to confirm en installeer.
5. Wipe Dalvik & Cache en reboot.

ROMS
Er zijn diverse Roms te vinden voor de Pocophone. Enkele Miui updates zijn zonder Root en bootloader Unlock te installeren, maar de andere Roms hebben dit wel nodig.
Een groot gedeelte van de Roms is te vinden op:
https://forum.xda-developers.com/poco-f1/development

Waaronder LineageOS en Pixel Experience welke op het moment van schrijven de meest gebruikte ROM's zijn.

Ook zijn er Xiaomi.EU en Mi Globe Roms, welke wél de MIUI interface gebruiken, maar sommige van de standaard software / bloatware die zich op de Global ROM bevinden niet bevatten.
https://xiaomi.eu/community/forums/miui-rom-releases.103/
https://mi-globe.com/

Installatie van de ROMS gaat veelal via TWRP (de eerste keer, updates kunnen van binnen het Android systeem OTA worden gedaan). Voor sommmige ROMs zal je Google Apps / Gapps nodig hebben. Lees dus altijd bij een ROM wat er wél en niet bij zit. Kijk ook altijd even bij de Changelog en Bugs.

Kernel
Ook zijn er diverse kernels te vinden voor de Pocophone. Veelal via
https://forum.xda-developers.com/poco-f1/development
De uitleg van wat een kernel is, is mooi weergegeven in YouTube: What is a kernel - Gary explains.
Een kernel flashen kan dus flinke gevolgen hebben voor je telefoon, dus wees hier altijd voorzichtig mee!

Q/A
Ik krijg een melding na het flashen van een Rom dat ik mijn pin / wachtwoord moet invoeren, maar mijn vorige wachtwoord werkt niet?
Boot naar TWRP, klik op Advanced, File Manager, data, System.
Verwijder deze bestanden:
1.gatekeeper password key
2.gatekeeper pattern key
3.locksettings.db
4.locksettings.db-shm
5.locksettings.db-wal

Wanneer je nu boot zal de locksetting verwijderd moeten zijn.

Android Auto werkt niet goed!
Dit is een bekend probleem onder de MIUI10 (Android 8 ) en alle andere Android 8 ROMs. Het lijkt opgelost te zijn in diverse Android 9 custom ROMs, maar ook hier werkt het niet altijd even vlekkeloos.

Ik heb een Custom ROM geinstalleerd, maar de IR lens werkt niet meer
Veel custom ROMs hebben dit, lees ook even de bugs voordat je een ROM installeert.

Ik krijg geen notificatie icoontjes!
Welkom bij MIUI. Nee, bekend probleem, onder de Pocophone zijn notificaties niet standaard out of the box aanwezig geweest. Na veel klachten is het team er dan ook mee bezig gegaan, maar pas vanaf beta MIUI 10 8.10.18 zit deze functie ingebakken (en niet zoals je gewend bent van Cyanogenmod, Lineage, Android of AOSP, maar de icoontjes worden maar een seconde weergegeven). Dit verschilt natuurlijk ook weer per ROM.

Hoe kom ik in TWRP?
Allereest TWRP installeren natuurlijk, er zijn hiervoor een aantal mogelijkheden, zie eerder in dit topic. Als TWRP op je telefoon staat, kom je er in door tijdens het opstarten van je telefoon, Power + Volume+ knop in te blijven drukken.

Wat kan ik met TWRP?
TWRP is een recovery. Je kunt er mee:
Installeren van Roms, Apps, Kernels, Gapps en mods. Backup maken van je systeem en apps en het terugzetten er van. Mounten van je telefoon opslag (en root) naar je pc. Wipen en formatteren van je telefoon, verder zit er ook nog een file manager aan boord. Zorg er wel voor dat je, je van te voren een beetje inleest, want TWRP kan ook veel schade aanrichten.

Ik had een backup gemaakt met TWRP, maar deze krijg ik niet teruggezet?
Dit kan kloppen. De meest recente versie van TWRP ondersteund niet het terugzetten van MIUI OS. De versie er voor wel, maar die had weer geen ingebouwde decrypt. Hiervoor kon je wel een bestand flashen, maar als je dit niet had gedaan, en je telefoon starte opnieuw op, ging het systeem zich weer volledig encrypten.

VideosFlashen van LOS 16
PromWarMachine in "[Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's"

Let altijd op bij het flashen van een Rom, wat de vereisten zijn binnen het desbetreffende topic. Het flashen van firmware of gapps is niet altijd nodig.

Feedback is altijd welkom. Heb ik iets gemist in de standaard opzet? Laat aub even weten via PB. Het is al een tijdje terug dat mijn Pocophone unlocked is, dus kan vast iets missen.

[ Voor 35% gewijzigd door Raznov op 19-06-2020 10:10 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AnTuTu benchmark resultaten
Stock MIUI 9 (out of the box): 286170
Miui 10.2 8.11.1 EU & Sphinx kernel v1.7: 291763
Syberia OS (08-12-18): 255750
Lineage OS 16 (181105): 264482
Lineage OS 16 & FrancoKernel r4: 249290
Verdere toevoegingen volgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Raznov op 09-12-2018 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:00
Toen ik de 128 GB versie voor minder dan 275 euro tegenkwam toch maar overstag gegaan, heb hem ook maar besteld :)

Nu zit ik een beetje in dubio wat ik qua software ga doen. Eigenlijk wilde ik een keer geen custom ROM installeren omdat dit bij mijn huidige LeEco Le Pro 3 echt een pijnpunt bleek qua accuduur. Met de originele ROM was de SOT ongeveer 2x zo lang als met LineageOS (15.1), ik hoor dus vaker dat mensen met een custom ROM last hebben van veel meer battery drain. Ik weet dat je er met een custom kernel iets verbetering in kunt brengen, maar ook daarmee ga je nooit dat verschil goedmaken. Anderzijds ben ik geen fan van bloatware die ik vermoedelijk in de stock ROM aan ga treffen, daarnaast begreep ik dat dat nog Android 8 is i.p.v. 9?

Nog iets; waarom kost het unlocken van de bootloader 72 uur bij de Pocophone? Bij m'n Le Pro 3 was dat binnen een uurtje in kannen en kruiken. Is dit een limitatie vanuit Xiaomi?

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:27
MiBe schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:47:
Nog iets; waarom kost het unlocken van de bootloader 72 uur bij de Pocophone? Bij m'n Le Pro 3 was dat binnen een uurtje in kannen en kruiken. Is dit een limitatie vanuit Xiaomi?
Yup. Ze willen eigenlijk gewoon dat je bij MIUI blijft en dit is gewoon een extra horde die je moet nemen. Voor sommige toestellen was/is het zelfs 360 uur.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiBe schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:47:
Toen ik de 128 GB versie voor minder dan 275 euro tegenkwam toch maar overstag gegaan, heb hem ook maar besteld :)

Nu zit ik een beetje in dubio wat ik qua software ga doen. Eigenlijk wilde ik een keer geen custom ROM installeren omdat dit bij mijn huidige LeEco Le Pro 3 echt een pijnpunt bleek qua accuduur. Met de originele ROM was de SOT ongeveer 2x zo lang als met LineageOS (15.1), ik hoor dus vaker dat mensen met een custom ROM last hebben van veel meer battery drain. Ik weet dat je er met een custom kernel iets verbetering in kunt brengen, maar ook daarmee ga je nooit dat verschil goedmaken. Anderzijds ben ik geen fan van bloatware die ik vermoedelijk in de stock ROM aan ga treffen, daarnaast begreep ik dat dat nog Android 8 is i.p.v. 9?

De oplossing daarvoor is dan de EU Rom of de Mi Globe Rom. Deze Roms zijn beide op basis van de Global Rom, alleen is er wat bloatware uit gehaald en zijn er in sommige gevallen wat extra's aan toegevoegd (in het geval van de Pocophone is er geen echte China Rom, maar is dit de Global Rom geworden, normaal bij Xiaomi staat er een China Rom op met bijvoorbeeld minder talen). De EU of Mi Globe Rom is dan dus ook heel dicht bij de Global Rom en zou geen of heel weinig impact moeten hebben op bijvoorbeeld batterij gebruik (en als er al impact is, is dit vaak omdat de EU Rom verbeteringen heeft ten opzichte van).

Natuurlijk kan je ook naar LineageOS, Nitrogen OS, Pixel Experience, Superior OS etc. gaan. Zelf wilde ik graag een Android 9 Rom, omdat daar Android Auto op draait. Dan houdt je nog een paar Roms over, LineageOS gaf problemen na het ontkoppelen en Pixel Experience had op dat moment ook nog wat bugs open staan. Toen ben ik dus weer van LineageOS naar Miui 10.2 EU gegaan (waarbij overigens de IR lens gewoon werkt, wat ik ook wel een pluspunt vind). Uiteindelijk hebben de meeste Roms zo wel hun eigen pro's en con's, dat is ook waarom er zo veel zijn. Voor wat betreft batterij gebruik ben ik op het moment van schrijven nog niet zo bang, want de accu is flink op de Pocophone en ik doe er toch al snel 2 a 3 dagen mee onder normaal gebruik met iedere Rom.

Verder vind ik die 72 uur een beetje dubbel. Als je wil unlocken, ga je toch wel. Toch zal je van te voeren wel even goed moeten nadenken over de impact, want je telefoon gaat weer leeg (dus backups zijn noodzakelijk in de meeste gevallen). Daarnaast geef je een developer eigenlijk wel de mogelijkheid om inzake te krijgen op alles wat er op je telefoon gebeurd, dat is niet niets en mag best even van te voren over nagedacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Raznov schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:06:
[...]

De oplossing daarvoor is dan de EU Rom of de Mi Globe Rom. Deze Roms zijn beide op basis van de Global Rom, alleen is er wat bloatware uit gehaald en zijn er in sommige gevallen wat extra's aan toegevoegd (in het geval van de Pocophone is er geen echte China Rom, maar is dit de Global Rom geworden, normaal bij Xiaomi staat er een China Rom op met bijvoorbeeld minder talen). De EU of Mi Globe Rom is dan dus ook heel dicht bij de Global Rom en zou geen of heel weinig impact moeten hebben op bijvoorbeeld batterij gebruik (en als er al impact is, is dit vaak omdat de EU Rom verbeteringen heeft ten opzichte van).

Natuurlijk kan je ook naar LineageOS, Nitrogen OS, Pixel Experience, Superior OS etc. gaan. Zelf wilde ik graag een Android 9 Rom, omdat daar Android Auto op draait. Dan houdt je nog een paar Roms over, LineageOS gaf problemen na het ontkoppelen en Pixel Experience had op dat moment ook nog wat bugs open staan. Toen ben ik dus weer van LineageOS naar Miui 10.2 EU gegaan (waarbij overigens de IR lens gewoon werkt, wat ik ook wel een pluspunt vind). Uiteindelijk hebben de meeste Roms zo wel hun eigen pro's en con's, dat is ook waarom er zo veel zijn. Voor wat betreft batterij gebruik ben ik op het moment van schrijven nog niet zo bang, want de accu is flink op de Pocophone en ik doe er toch al snel 2 a 3 dagen mee onder normaal gebruik met iedere Rom.

Verder vind ik die 72 uur een beetje dubbel. Als je wil unlocken, ga je toch wel. Toch zal je van te voeren wel even goed moeten nadenken over de impact, want je telefoon gaat weer leeg (dus backups zijn noodzakelijk in de meeste gevallen). Daarnaast geef je een developer eigenlijk wel de mogelijkheid om inzake te krijgen op alles wat er op je telefoon gebeurd, dat is niet niets en mag best even van te voren over nagedacht worden.
Goed om te weten, misschien de EU ROM dan toch maar proberen. Heb verder 0 ervaring met MIUI, dus ik zie wel hoe dat uitpakt :P

LineageOS vind ik in gebruik enorm fijn, maar omdat het de accuduur van m'n Le Pro 3 dusdanig om zeep helpt wil ik die nu eigenlijk niet installeren. Ik maakte me op voorhand ook niet zo'n zorgen, mijn huidige toestel heeft zelfs nog een iets grotere accu dan de Pocophone (4070 mAh), maar als zware gebruiker ging ik ineens van bijna 2 dagen accuduur naar soms het einde van de dag niet halen. Dat was ook één van de redenen waarom ik over wil stappen naar de Pocophone, mijn Le Pro 3 is in principe nog een prima toestel maar de stock ROM is niet te harden en hierbij valt de accuduur dus tegen.

Hoe uit die 72 uur zich overigens? Je unlockt de bootloader op de reguliere manier en dan moet je ineens 72 uur wachten? Heb je dan iets van een timertje voor je weer met je toestel aan de slag kunt? Dat ik m'n data moet wipen vind ik geen probleem, dat kan ik immers gelijk doen als ik het toestel ontvang dus dan heb ik geen last van backups bijvoorbeeld.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiBe schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:20:
[...]

Goed om te weten, misschien de EU ROM dan toch maar proberen. Heb verder 0 ervaring met MIUI, dus ik zie wel hoe dat uitpakt :P

LineageOS vind ik in gebruik enorm fijn, maar omdat het de accuduur van m'n Le Pro 3 dusdanig om zeep helpt wil ik die nu eigenlijk niet installeren. Ik maakte me op voorhand ook niet zo'n zorgen, mijn huidige toestel heeft zelfs nog een iets grotere accu dan de Pocophone (4070 mAh), maar als zware gebruiker ging ik ineens van bijna 2 dagen accuduur naar soms het einde van de dag niet halen. Dat was ook één van de redenen waarom ik over wil stappen naar de Pocophone, mijn Le Pro 3 is in principe nog een prima toestel maar de stock ROM is niet te harden en hierbij valt de accuduur dus tegen.

Hoe uit die 72 uur zich overigens? Je unlockt de bootloader op de reguliere manier en dan moet je ineens 72 uur wachten? Heb je dan iets van een timertje voor je weer met je toestel aan de slag kunt? Dat ik m'n data moet wipen vind ik geen probleem, dat kan ik immers gelijk doen als ik het toestel ontvang dus dan heb ik geen last van backups bijvoorbeeld.
Onder LineageOS merkte ik bij de Poco een klein verschil in batterij verbruik, maar geen extreem verschil. De tweede keer dat ik LineageOS had geinstalleerd heeft mij er maar 1 dag op gestaan, dus een volledige SOT vergelijking kan ik dan niet maken. Ik heb hem na 1 dag weer er af gehaald omdat de Android Auto bug nog steeds bestond (Terwijl deze eigenlijk op de changelog stond als 'fixed').

Die 72 uur zit overigens in de applicatie die je gebruikt om te unlocken. Zodra je die voor het eerst oproept zal je te zien krijgen dat je 72 uur moet wachten. Je kan je telefoon nog gewoon gebruiken en de applicatie sluiten, na die 72 uur wachten kan je verder met het unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
Martino-s schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:44:
[...]

Hier ook gewoon Mi met Nova Launcher in gebruik. Ik mis die notificaties ook erg.
Zonder Nova heb je volgens mij wel zo een rondje / druppel in de linkerbovenhoek op het moment dat er 1 of meerdere notificaties zijn.

Op XDA-Developers zijn er diverse forums waarin een oplossing geboden wordt, zoals:Hiervoor moet je wel met TWRP als Custom Recovery aan de slag.
De mede-Tweaker Raznov heeft hier vandaag een nieuwe topic over gestart met een duidelijk uitleg _/-\o_ , dus dat moet vast goed komen: Raznov in "[Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's"
Mensen hier ervaring mee (citaat uit het 'Ervaringen' topic)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barzi schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:47:
[...]

Mensen hier ervaring mee (citaat uit het 'Ervaringen' topic)?
https://forum.xda-develop...ion-icon-poco-f1-t3849963
Heb ik zelf ook even gebruikt en werkte goed. Wel even een taakje om op te zetten. Zelf vind ik overigens de notificaties welke ik nu krijg in de laatste versie van de EU Rom prima. Deze tonen ongeveer een seconde en verdwijnen dan uit beeld (dan komt de tijd weer terug). Zodra je de notificatie niet gelezen hebt en je lockt en unlockt de telefoon weer, zal hij de notificaties weer even een seconde weergeven.

Binnen LineageOS zitten de normale notificaties ingebakken, dus mocht je op zoek zijn naar een ROM welke dat heeft is dat een optie (en waarschijnlijk wel meerdere ROMSs, maar heb zelf nu alleen nog ervaring met Global MIUI, EU MIUI, LineageOS en crDroid, waarbij ik de laatste maar een uurtje heb gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Help?

Ik kreeg gister een update, een officiele voor zover ik weet (phone is niet unlocked)
NU start ik mijn telefoon opnieuw op en geeft deze aan dat er een activatie vereist is, met een telefoonnummer dat ik niet ken?!

Bij het herstarten van de telefoon vraagt deze ook om een wachtwoord ipv de pioncode die ik ingesteld had...

Iemand enig idee?!

Edit: Fixed!! Kleine paniek aanval, ik ging er van uit dat het een telefoonnummer was, maar het is de mi username wat in het scherm stond...

Inloggen met mn XI account wachtwoord werkte dus

[ Voor 21% gewijzigd door Murzeltje op 17-11-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:57
Heb vandaag mijn Pocophone binnen gekregen en deze gelijk geunlocked. Kan ik nog controleren of deze "unlock'' volledig goed gegaan is en ik niet 72 uur voor niets aan het wachten ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bandy schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:17:
Heb vandaag mijn Pocophone binnen gekregen en deze gelijk geunlocked. Kan ik nog controleren of deze "unlock'' volledig goed gegaan is en ik niet 72 uur voor niets aan het wachten ben?
Binnen de flash tool zou een countdown moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Raznov schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:33:
[...]

Binnen de flash tool zou een countdown moeten staan?
Klopt ik krijg de melding "Could't unlock after 71 hours of trying to unlock the device" ..

[ Voor 17% gewijzigd door bandy op 17-11-2018 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gehaald uit het ervaringen topic:
gijskluppels schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:34:
[...]
Graag. :)
[edit] Overigens, als ik nu met ADB alsnog de telefoon weer gestart krijg doe ik dat net zo lief.
[...]
Bootloader is unlocked ja. Ik probeerde de bij MIUI te downloaden developer ROM Version: 8.11.15 (MIUI10) te installeren (https://en.miui.com/download-355.html), precies zoals ze dat zelf beschrijven. Deze ROM is (volgens MIUI) alleen via de Fastboot methode te flashen, wat ik dus probeerde.
[...]
Goed punt.
Ik heb zelf net even de flash tool geinstalleerd van jouw link. Ik moet zeggen dat ik de tool niet ken, en het versie nummer (2017...) vond ik was vreemd overkomen. Nu hoef je niet direct een nieuwe tool te hebben ieder jaar of voor de nieuwe telefoons welke je uitgeeft, maar de tool zelf vond ik een beetje vreemd overkomen. Ook voor een programma van ergens 50Mb.

Kan je proberen de korte handleiding voor installatie van twrp te volgen zoals beschreven in de OP? Graag tot aan het flashen van twrp, in plaats daarvan type je
code:
1
fastboot boot recovery-20181012.img

Kom je daarna in twrp?
Als je in twrp komt, wat voor meldingen krijg je?

Zodra TWRP er op staat via de flash methode kan je daarna een dev, custom of stable ROM flashen via TWRP, maar daar zitten wel nog wat haken en ogen aan (maak in ieder geval altijd een backup!). Mocht je meer hulp nodig hebben kan je ook even een PB sturen naar mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Raznov op 17-11-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-11-2020
Raznov schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:20:
Gehaald uit het ervaringen topic:

[...]
(...)
Kan je proberen de korte handleiding voor installatie van twrp te volgen zoals beschreven in de OP? Graag tot aan het flashen van twrp, in plaats daarvan type je
code:
1
Zeker, dus installeren van ADB, de TWRP file downloaden en zoals beschreven naar de telefoon kopieren en dan stap 7 vervangen door wat je hierboven schrijft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gijskluppels schreef op zondag 18 november 2018 @ 08:17:
[...]

Zeker, dus installeren van ADB, de TWRP file downloaden en zoals beschreven naar de telefoon kopieren en dan stap 7 vervangen door wat je hierboven schrijft?
Correct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Ik krijg het volgende:

Microsoft Windows [Version 10.0.17134.407]
(c) 2018 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>adb devices
List of devices attached
* daemon not running; starting now at tcp:5037
* daemon started successfully

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>adb reboot bootloader
error: no devices/emulators found

Dus telefoon wordt niet gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gijskluppels schreef op zondag 18 november 2018 @ 09:45:
[...]

Ik krijg het volgende:

Microsoft Windows [Version 10.0.17134.407]
(c) 2018 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>adb devices
List of devices attached
* daemon not running; starting now at tcp:5037
* daemon started successfully

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>adb reboot bootloader
error: no devices/emulators found

Dus telefoon wordt niet gevonden?
Yes, voor adb niet gevonden. Als je hem aankoppelt en dan in plaats van de code adb devices:
code:
1
fastboot devices

invoert? Vind hij hem dan wel?
Zo ja, daarna de code
code:
1
fastboot reboot

Zou je telefoon uit fastboot moeten halen.
Als hij hem wel vind, maar niet uit fastboot wil komen, kan je dan alsnog de voorgaande code invoeren voor het booten in twrp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:30:
[...]

Yes, voor adb niet gevonden. Als je hem aankoppelt en dan in plaats van de code adb devices:
code:
1
fastboot devices

invoert? Vind hij hem dan wel?
Zo ja, daarna de code
code:
1
fastboot reboot

Zou je telefoon uit fastboot moeten halen.
(...)
Nu vind hij wel iets:

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>fastboot devices
4e531cc fastboot

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>fastboot reboot
rebooting...

finished. total time: 0.000s

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>

De telefoon reageert: hij gaat uit en start opnieuw op, maar komt weer terug in de Fastboot Mode...
Raznov schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:30:
[...]
Als hij hem wel vind, maar niet uit fastboot wil komen, kan je dan alsnog de voorgaande code invoeren voor het booten in twrp?
Wat bedoel je daar precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gijskluppels schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:54:
[...]

Nu vind hij wel iets:

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>fastboot devices
4e531cc fastboot

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>fastboot reboot
rebooting...

finished. total time: 0.000s

De telefoon reageert: hij gaat uit en start opnieuw op, maar komt weer terug in de Fastboot Mode...

[...]

Wat bedoel je daar precies?
Je telefoon aankoppelen, en dan eerst even fastboot devices nalopen, als hij je telefoon vind en je hebt twrp img in de juiste adb en fastboot map staan, deze code uitvoeren:

code:
1

Of als je sowieso twrp er al op wil hebben, kan je ook de flash methode gelijk gebruiken, kom je dan in twrp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:26:
[...]

Je telefoon aankoppelen, en dan eerst even fastboot devices nalopen, als hij je telefoon vind en je hebt twrp img in de juiste adb en fastboot map staan, deze code uitvoeren:

code:
1

(...)
Dat werkt.

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>fastboot boot recovery-20181012.img
downloading 'boot.img'...
OKAY [ 0.774s]
booting...
OKAY [ 0.047s]
finished. total time: 0.824s

En nu zit ik in TWRP, denk ik? Welke optie is nu de juiste om de telefoon weer up and running te krijgen? Ik heb keuze uit:
Install,
Wipe,
Backup,
Restore,
Mount,
Settings,
Advancec,
Reboot.

Ik kwam dus van de laatste Stable MIUI en wil graag naar 11.8.11 ivm Android Auto ondersteuning. Die had ik aanvankelijk in de Download map op de telefoon gezet, maar is die na bovenstaand fiasco nog aanwezig denk je?

[edit] Oh, ik kan via de win verkenner gewoon bij de telefoon en de mappen zien. Download is leeg, maar ik kan daar evt een ROM naartoe kopieren. Wat raad je aan?

[ Voor 24% gewijzigd door gijskluppels op 19-11-2018 06:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbeliebebbelie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:38
gijskluppels schreef op maandag 19 november 2018 @ 06:47:
[...]
Ik kwam dus van de laatste Stable MIUI en wil graag naar 11.8.11 ivm Android Auto ondersteuning. Die had ik aanvankelijk in de Download map op de telefoon gezet, maar is die na bovenstaand fiasco nog aanwezig denk je?

[edit] Oh, ik kan via de win verkenner gewoon bij de telefoon en de mappen zien. Download is leeg, maar ik kan daar evt een ROM naartoe kopieren. Wat raad je aan?
Gisteren eindelijk de tijd genomen om te unlocken en de Xiaomi EU Beta rom te installeren. Voornaamste reden was dat ik dan eindelijk weer Android Auto kan gebruiken.
Vanmorgen uitgeprobeerd, en het werkt weer perfect. Ik kan je dus sterk aanraden om de Xiaomi EU rom te downloaden van https://xiaomi.eu/community/threads/8-11-15.47621/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gijskluppels schreef op maandag 19 november 2018 @ 06:47:
[...]

Dat werkt.

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>fastboot boot recovery-20181012.img
downloading 'boot.img'...
OKAY [ 0.774s]
booting...
OKAY [ 0.047s]
finished. total time: 0.824s

En nu zit ik in TWRP, denk ik? Welke optie is nu de juiste om de telefoon weer up and running te krijgen? Ik heb keuze uit:
Install,
Wipe,
Backup,
Restore,
Mount,
Settings,
Advancec,
Reboot.

MAAK BACKUPS.
Ik zou aanraden om het standaard process daarin te volgen. Eerst een wipe van cache, dalvik, data en system (zie ook https://thedroidarena.com...om-rom-on-xiaomi-poco-f1/).

Daarna de juiste ROM downloaden welke je wil hebben en deze op de telefoon zetten. Dan via Install de ROM installeren (en extra's zoals GApps wanneer nodig).
Lastige is, dat ik niet met zekerheid durf te zeggen of je uit Fastboot gaat komen, als dat namelijk nog steeds niet lukt, gaat het wat lastiger worden. Ik heb overigens je link gevolgd naar de zip file van de dev ROM die je wilde flashen, maar dat lijkt mij geen Fastboot ROM (die zijn volgens mij nooit in zip formaat, maar hier kan ik fout zitten natuurlijk).

Ik zou zelf in ieder geval eerst proberen een ROM te flashen via TWRP en dan kijken of hij wel wil opstarten. Ik weet namelijk niet wat de Flash Tool heeft gedaan, heb namelijk het idee dat hij een wipe heeft gedaan, daarna zip geprobeerd te installeren, maar is geen Fastboot ROM en dus geen crc check heeft kunnen doen. Waardoor hij daarna reboot naar fastboot.want er is geen ROM meer. Aangezien adb niet werkt, kan je ook geen sideload voor de ROM doen dus lijkt TWRP mij de beste oplossing. Maar ook ik ben hier geen specialist in, mogelijk dat ze bij het Xiaomi forum hier meer ervaring mee hebben.

Hele gekke vraag nog misschien, maar heb je al geprobeerd de power button voor ergens 20 sec in te drukken en komt hij daarna ook nog in fastboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:14:
[...]

MAAK BACKUPS.
Ik zou aanraden om het standaard process daarin te volgen. Eerst een wipe van cache, dalvik, data en system (zie ook https://thedroidarena.com...om-rom-on-xiaomi-poco-f1/).

Daarna de juiste ROM downloaden welke je wil hebben en deze op de telefoon zetten. Dan via Install de ROM installeren (en extra's zoals GApps wanneer nodig).
Lastige is, dat ik niet met zekerheid durf te zeggen of je uit Fastboot gaat komen, als dat namelijk nog steeds niet lukt, gaat het wat lastiger worden. Ik heb overigens je link gevolgd naar de zip file van de dev ROM die je wilde flashen, maar dat lijkt mij geen Fastboot ROM (die zijn volgens mij nooit in zip formaat, maar hier kan ik fout zitten natuurlijk).

Ik zou zelf in ieder geval eerst proberen een ROM te flashen via TWRP en dan kijken of hij wel wil opstarten. Ik weet namelijk niet wat de Flash Tool heeft gedaan, heb namelijk het idee dat hij een wipe heeft gedaan, daarna zip geprobeerd te installeren, maar is geen Fastboot ROM en dus geen crc check heeft kunnen doen. Waardoor hij daarna reboot naar fastboot.want er is geen ROM meer. Aangezien adb niet werkt, kan je ook geen sideload voor de ROM doen dus lijkt TWRP mij de beste oplossing. Maar ook ik ben hier geen specialist in, mogelijk dat ze bij het Xiaomi forum hier meer ervaring mee hebben.
De flashtool van Xiaomi gaf inderdaad een crc error waarna het proces stopte.

Ik sta open voor de TWRP-oplossing hoor, dus zoals jij zegt "proberen een ROM te flashen via TWR", graag.

Moet ik daartoe de ROM van XDA downloaden en plaatsen op de telefoon?
Raznov schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:14:
[...]
Hele gekke vraag nog misschien, maar heb je al geprobeerd de power button voor ergens 20 sec in te drukken en komt hij daarna ook nog in fastboot?
Ja, dan is dat TWRP keuze menu weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gijskluppels schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:16:
[...]

De flashtool van Xiaomi gaf inderdaad een crc error waarna het proces stopte.

Ik sta open voor de TWRP-oplossing hoor, dus zoals jij zegt "proberen een ROM te flashen via TWR", graag.

Moet ik daartoe de ROM van XDA downloaden en plaatsen op de telefoon?

[...]

Ja, dan is dat TWRP keuze menu weg.
Als je bootloader unlocked is, kan je eigenlijk iedere rom kiezen. Die kan je flashen via twrp. Zelf ben ik voorstander van de eu rom, want minder rommel er op. Dan kan je daar ook de stable miui 10 android p pakken, zie xiaomi.eu. Maar je kan natuurlijk ook voor mi globe of lineage os oid gaan, er is veel keuze.

Om te flashen download je de zip van de rom en dan gapps wanneer nodig. Xiaomi.eu heeft gapps al ingebouwd, maar lineage bijv weer niet. Dan boot je in twrp (via de voorgaande methode of als je hem flasht via power en volume up), dan een wipe op data, system, cache, dalvik, en dan install, selecteer je de zip van je rom (en gapps) en swipe. Zodra hij klaar is kan je nogmaals een wipe op cache doen of gelijk booten. Het enige nadeel wat kan gebeuren is dat je bij je eerste boot ineens een wachtwoord en zo moet invoeren, dat heb ik in de openingspost uitgeschreven.

Dus als je de telefoons power knop lang indrukt en dan weer opnieuw start, start hij altijd in fastboot?
Je kan natuurlijk ook twrp flashen in plaats van booten via fastboot wat je nu doet, dat staat ook beschreven in de openings post.

[ Voor 37% gewijzigd door Raznov op 19-11-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:19:
[...]

Als je bootloader unlocked is, kan je eigenlijk iedere rom kiezen. Die kan je flashen via twrp. Zelf ben ik voorstander van de eu rom, want minder rommel er op. Dan kan je daar ook de stable miui 10 android p pakken, zie xiaomi.eu.
Ja, klinkt prima.
[...]
Dus als je de telefoons power knop lang indrukt en dan weer opnieuw start, start hij altijd in fastboot?
Klopt.
[...]
Je kan natuurlijk ook twrp flashen in plaats van booten via fastboot wat je nu doet, dat staat beschreven in de openings post.
Je bedoelt dat dat fastbooten wat ik nu doe via de laptop dan niet meer hoeft, omdat TWRP dan op het toestel zelf staat?
Op zicht is dit bedoeld als een one time exercise :) Dus via de laptop is voor mij prima, als ie het maar weer gaat doen.

Uit jouw eerdere post:
"..Ik zou aanraden om het standaard process daarin te volgen. Eerst een wipe van cache, dalvik, data en system (zie ook https://thedroidarena.com...om-rom-on-xiaomi-poco-f1/).."
Ok, dat topic dat ik straks lezen en volgen.

"..Daarna de juiste ROM downloaden welke je wil hebben en deze op de telefoon zetten. Dan via Install de ROM installeren (en extra's zoals GApps wanneer nodig).."
Maakt het nog uit in welke map op de telefoon deze ROM dan staat? En: welk format moet die ROM zijn, een ZIP file, of uitgepakt, of een ander format?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
[...]
Xiaomi.eu heeft gapps al ingebouwd, maar lineage bijv weer niet.
Weet je toevallig ook tot in hoeverre? Met mijn Le Pro 3 had ik namelijk eerst het probleem dat er al een Google Camera geïnstalleerd stond waardoor ik de HDR+ port niet kon installeren. Is dat bij deze ROM ook het geval? Die HDR+ port zorgde in mijn geval namelijk voor drastische verbeteringen in de cameraprestaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In principe (als alles goed gaat) heb je nadat TWRP er op staat, adb of fastboot niet echt meer nodig (mits je geen problemen krijgt). TWRP is niet een vervanging van Fastboot, maar vervangt de recovery mode op android, zie ook Wikipedia: Team Win Recovery Project.
Let wel op dat TWRP heel wat functies aan boord heeft, welke dus ook je telefoon in theorie kunnen slopen, dus zolang je niet precies begrijpt wat het doet, zou ik mij even inlezen over TWRP en de functies. Als je de standaard guides voor installatie van ROMs en dergelijke volgt, zal er overigens weinig mis kunnen gaan.

Zolang TWRP bij de map kan waarop je de ROM hebt gezet is het geen probleem. TWRP heeft een ingebouwde file browser. Wat ik doe is meestal een "ROM" map maken op de root van de interne data welke je ook ziet als je, je telefoon aan koppelt., en daar alle bestanden in zetten. Alle ROMs en data is in zip formaat, niet uitpakken dus.
MiBe schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:17:
[...]

Weet je toevallig ook tot in hoeverre? Met mijn Le Pro 3 had ik namelijk eerst het probleem dat er al een Google Camera geïnstalleerd stond waardoor ik de HDR+ port niet kon installeren. Is dat bij deze ROM ook het geval? Die HDR+ port zorgde in mijn geval namelijk voor drastische verbeteringen in de cameraprestaties.
EU Roms zijn eigenlijk de "normale" Global ROMs, maar dan hebben ze het een en ander aan apps (bloatware) weg gehaald, als mede over het algemeen wat optimalisatie fixes toegepast. Zie ook https://xiaomi.eu/community/threads/8-11-15.47621/ onder Our ROMs features (Whats not in Global):.

De Google Camera staat niet standaard op de Pocophone. Wel is er een apk te vinden voor de Google Camera (https://forum.xda-develop...t-developed-mi-8-t3843130). Deze werkt goed, maar zoals je kan zien zijn er nog een aantal bugs. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de kwaliteit iets beter is tov standaard camera, maar toch blijf ik zelf wel bij de standaard camera. Ik ben namelijk helemaal weg van de fingerprint shutter functie op de standaard camera app O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:30:
[...]
(...)

Zolang TWRP bij de map kan waarop je de ROM hebt gezet is het geen probleem. TWRP heeft een ingebouwde file browser. Wat ik doe is meestal een "ROM" map maken op de root van de interne data welke je ook ziet als je, je telefoon aan koppelt., en daar alle bestanden in zetten. Alle ROMs en data is in zip formaat, niet uitpakken dus.
Ok, ik zal deze stappen volgen: https://thedroidarena.com...om-rom-on-xiaomi-poco-f1/ en de 8.11.15 ROM in de download map (of ROM map, kan ook) zetten zodat TWRP erbij kan. Dan hoop ik dat na die installatie de telefoon weer als vanouds opstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Krijgt het flashen van TWRP niet voor elkaar:
fastboot flash recovery recovery-20181012.img

geeft aan dat het werkt, maar kom er niet in.
Via flashboot boot recovery kom ik er wel in... raar..

Enig idee wat ik nog kan doen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Murzeltje schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:11:
Krijgt het flashen van TWRP niet voor elkaar:
fastboot flash recovery recovery-20181012.img

geeft aan dat het werkt, maar kom er niet in.
Via flashboot boot recovery kom ik er wel in... raar..

Enig idee wat ik nog kan doen...?
Wat geeft adb / fastboot exact aan na het flashen van twrp?
Hoe probeer je in TWRP te komen (niet via fastboot command dus)?

Het kan zijn dat je nadat je "fastboot reboot" in hebt gevuld, je de volume + en Power knop in moet drukken op in TWRP te komen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het eerste proces bij mijn Pocophone niet helemaal meer kan herinneren. Dus het proces zoals in de OP, maar dan bij de laatste stap voordat je op enter drukt, de volume+ en Power knop indrukken tijdens boot. Ik heb dit probleem eens eerder gehad bij een andere telefoon, maar kon niet meer terughalen dat ik dit ook had bij mijn Pocophone. (Wat die telefoon toen deed was dat hij wel opnieuw ging starten, maar in plaats van de twrp recovery, de standaard recovery terug zette.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Fantastisch! De mijne draait weer! _/-\o_

Heb de stappen van https://thedroidarena.com...om-rom-on-xiaomi-poco-f1/ gevolgd en daarna de EU ROM 8.11.15 geinstalleerd. Top!

Het valt me wel op dat Google mijn backup niet terug pusht: alleen dat standaard apps van de ROM staan erop, de rest evenals mijn instellingen etc komen niet als backup terug. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gijskluppels schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 06:25:
Fantastisch! De mijne draait weer! _/-\o_

Heb de stappen van https://thedroidarena.com...om-rom-on-xiaomi-poco-f1/ gevolgd en daarna de EU ROM 8.11.15 geinstalleerd. Top!

Het valt me wel op dat Google mijn backup niet terug pusht: alleen dat standaard apps van de ROM staan erop, de rest evenals mijn instellingen etc komen niet als backup terug. Klopt dat?
Onder MIUI doet mijn telefoon dit via de MiCloud. Ik kreeg dit zelf ook niet via Google voor elkaar. Zodra ik van MIUI naar bijv LineageOS ging kreeg ik wel de vraag of ik via Google backup alles wilde terugzetten, leek er bij mij op dat MiCloud dus Google aan de kant schoof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:25:
[...]

Onder MIUI doet mijn telefoon dit via de MiCloud. Ik kreeg dit zelf ook niet via Google voor elkaar. Zodra ik van MIUI naar bijv LineageOS ging kreeg ik wel de vraag of ik via Google backup alles wilde terugzetten, leek er bij mij op dat MiCloud dus Google aan de kant schoof.
Ik heb de backups via MiCloud uitgezet omdat ik dat al via Google doe, maar nu werd dat dus niet terug gepusht. Heeft dat misschien te maken met het feit dat deze ROM vrijwel geen Google apps bevat? Alleen de Playstore was er, maar vrijwel al het andere (Maps, Foto's, Chrome, Agenda, etc) heb ik zelf gedownload uit de Playstore.

Dan nog: in de rechter bovenhoek wordt mijn verbinging nu aangeduidt met LTE ipv 4G zoals voorheen. Een langzamere verbinding heette dan H+, H of 3G. Kan ik die weergave (neem aan dat het enkel een vorm van weergave is) aanpassen naar 3G/4G?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gijskluppels schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:49:
[...]

Ik heb de backups via MiCloud uitgezet omdat ik dat al via Google doe, maar nu werd dat dus niet terug gepusht. Heeft dat misschien te maken met het feit dat deze ROM vrijwel geen Google apps bevat? Alleen de Playstore was er, maar vrijwel al het andere (Maps, Foto's, Chrome, Agenda, etc) heb ik zelf gedownload uit de Playstore.

Dan nog: in de rechter bovenhoek wordt mijn verbinging nu aangeduidt met LTE ipv 4G zoals voorheen. Een langzamere verbinding heette dan H+, H of 3G. Kan ik die weergave (neem aan dat het enkel een vorm van weergave is) aanpassen naar 3G/4G?
Het verschil in Google Apps is er vaak nog wel ja, ik weet niet exact welke Apps er standaard zijn en welke niet, maar gelukkig heeft Google tegenwoordig een grote hoeveelheid staan op de Play Store. De Play Store en de services staan er wel op, wat op zich genoeg zou moeten zijn.

Voor de 4G en 3G icoontjes: Ik weet dat er diverse apps te vinden zijn (meeste hebben Root nodig) om dit op te lossen. Kan overigens ook via adb. Zelf heb ik hem gewoon op LTE gelaten, maar zou ook graag willen weten of er een blijvende oplossing hiervoor is (dus niet eentje die ik na iedere flash weer moet aanpassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Ebbeliebebbelie schreef op maandag 19 november 2018 @ 08:19:
[...]

Gisteren eindelijk de tijd genomen om te unlocken en de Xiaomi EU Beta rom te installeren. Voornaamste reden was dat ik dan eindelijk weer Android Auto kan gebruiken.
Vanmorgen uitgeprobeerd, en het werkt weer perfect. Ik kan je dus sterk aanraden om de Xiaomi EU rom te downloaden van https://xiaomi.eu/community/threads/8-11-15.47621/
Ik heb deze dus sinds gisteravond ook draaien, Android Auto nog niet gebrobeerd. Vanavond wel :)

Nu jij ook dezelfde ROM draait: staat er bij jou 4G rechtsboven, of LTE als netwerkaanduiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:41:
[...]

Voor de 4G en 3G icoontjes: Ik weet dat er diverse apps te vinden zijn (meeste hebben Root nodig) om dit op te lossen. Kan overigens ook via adb. Zelf heb ik hem gewoon op LTE gelaten, maar zou ook graag willen weten of er een blijvende oplossing hiervoor is (dus niet eentje die ik na iedere flash weer moet aanpassen).
Kun je voorbeelden noemen van die apps?

En, vwb ADB: hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbeliebebbelie
gijskluppels schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:42:
[...]

Ik heb deze dus sinds gisteravond ook draaien, Android Auto nog niet gebrobeerd. Vanavond wel :)

Nu jij ook dezelfde ROM draait: staat er bij joue 4G rechtsboven, of LTE als netwerkaanduiding?
Bij mij staat LTE als aanduiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gijskluppels schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:45:
[...]

Kun je voorbeelden noemen van die apps?

En, vwb ADB: hoe werkt dat?
Voor wat betreft MIUI 10 en de Pocophone heb ik hier geen directe ervaring mee, ik heb LTE maar voor lief genomen. Via Xposed waren er op andere telefoons opties voor (maar xposed werkt nog niet op de Pocophone wat ik weet). Ik vond wel dit topic https://en.miui.com/thread-531023-1-1.html ,maar kan niet zeggen of dit ook voor MIUI10 zo werkt. Met adb kon ik dit eerder wel bij een Huawei, maar weet de code niet want geen idee hoe dit op te roepen is bij de Pocophone. Misschien de vraag neerleggen op het miui Pocophone forum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Raznov schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:36:
[...]

Wat geeft adb / fastboot exact aan na het flashen van twrp?
Hoe probeer je in TWRP te komen (niet via fastboot command dus)?

Het kan zijn dat je nadat je "fastboot reboot" in hebt gevuld, je de volume + en Power knop in moet drukken op in TWRP te komen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het eerste proces bij mijn Pocophone niet helemaal meer kan herinneren. Dus het proces zoals in de OP, maar dan bij de laatste stap voordat je op enter drukt, de volume+ en Power knop indrukken tijdens boot. Ik heb dit probleem eens eerder gehad bij een andere telefoon, maar kon niet meer terughalen dat ik dit ook had bij mijn Pocophone. (Wat die telefoon toen deed was dat hij wel opnieuw ging starten, maar in plaats van de twrp recovery, de standaard recovery terug zette.)
Hij geeft aan dat het gelukt is:
C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>fastboot flash recovery recovery-20181012.img
target reported max download size of 536870912 bytes
sending 'recovery' (35764 KB)...
OKAY [ 0.883s]
writing 'recovery'...
OKAY [ 0.163s]
finished. total time: 1.050s

Maar .. na je tip om tijdens fastboot reboot vol+ power in te drukken kom ik wél in twrp recovery.
Lijkt opgelost dus!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gijskluppels
Ik kan bij deze bevestigen dat met de EU ROM 8.11.15 Android Auto vlekkeloos werkt.

Eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Heb zojuist voor de eerste keer TWRP op mijn nieuwe Pocophone geflashed. Nu kan ik alleen geen "vinkje"bij usb-otg zetten om vervolgens een ROM op mijn intern geheugen te zetten? Ik heb via mijn PC wel verbinding met de telefoon er zijn alleen geen mappen(inhoud) te zien.

Iemand een idee?

[ Voor 19% gewijzigd door bandy op 21-11-2018 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bandy schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:14:
Heb zojuist voor de eerste keer TWRP op mijn nieuwe Pocophone geflashed. Nu kan ik alleen geen "vinkje"bij usb-otg zetten om vervolgens een ROM op mijn intern geheugen te zetten? Ik heb via mijn PC wel verbinding met de telefoon er zijn alleen geen mappen(inhoud) te zien.

Iemand een idee?
Bij Mount in twrp staat"enable mtp" dit is voor transfer van pc naar telefoon.

Otg is namelijk om van de usb uitgang naar een usb poort te gaan om bijvoorbeeld een usb stick op je telefoon te koppelen. Hiervoor is een losse adapter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Deze stond op "disable mtp" ging er vanuit dat dit goed was ivm met de door jou genoemde reden. Inmiddels heb ik wonderbaarlijk toegang tot mijn telefoon ( in Windows verkenner staat de map met inhoud) het enige wat ik heb gedaan is twrp opnieuw geflashed?

in ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bandy schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:19:
Deze stond op "disable mtp" ging er vanuit dat dit goed was ivm met de door jou genoemde reden. Inmiddels heb ik wonderbaarlijk toegang tot mijn telefoon ( in Windows verkenner staat de map met inhoud) het enige wat ik heb gedaan is twrp opnieuw geflashed?

in ieder geval bedankt!
Ja dit heb ik ook wel eens gehad, soms komt dit voor met Windows, maar kan ook aan twrp zelf liggen. Uiteindelijk heeft de TWRP versie die voor de pocophone uitgebracht is nog wel wat bugs.

• Ebbeliebebbelie
Even een tip tussendoor:
Xiaomi biedt een tool aan om apps te verwijderen (XiaomiADBFastbootTools heet hij volgens mij, deze tool gebruikt ADB om "niet verwijderbare apps" alsnog te verwijderen). Allemaal leuk en aardig, dus ik verwijderde alle Xiaomi apps.
Toen ik echter mijn "USB Debugging" en "apps installeren over USB" wilde aanzetten, kreeg ik een melding dat ik eerst moest inloggen in mijn mi account, alvorens ik dit in kon schakelen. Omdat de mi account app was verwijderd, was dit niet meer mogelijk.
Om dit op te lossen heb ik mijn telefoon opnieuw moeten flashen.

Moraal van het verhaal: Mocht je android apps willen ontwikkelen en testen op je Pocophone, verwijder dan niet de Xiaomi apps |:(
Ebbeliebebbelie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:23:
Even een tip tussendoor:
Xiaomi biedt een tool aan om apps te verwijderen (XiaomiADBFastbootTools heet hij volgens mij, deze tool gebruikt ADB om "niet verwijderbare apps" alsnog te verwijderen). Allemaal leuk en aardig, dus ik verwijderde alle Xiaomi apps.
Toen ik echter mijn "USB Debugging" en "apps installeren over USB" wilde aanzetten, kreeg ik een melding dat ik eerst moest inloggen in mijn mi account, alvorens ik dit in kon schakelen. Omdat de mi account app was verwijderd, was dit niet meer mogelijk.
Om dit op te lossen heb ik mijn telefoon opnieuw moeten flashen.

Moraal van het verhaal: Mocht je android apps willen ontwikkelen en testen op je Pocophone, verwijder dan niet de Xiaomi apps |:(
Voor zover mij bekend is dit niet een tool die aangeboden wordt door Xiaomi zelf, maar gemaakt door Saki_EU. De tool is in staat om heel wat apps van je Xiaomi apparaat te verwijderen, maar zoals de warning ook aan geeft (Warning: Use the tool at your own risk. Removing factory apps which aren't in the tool may break your phone.) zal je wel op moeten passen welke applicaties je weg haalt. Heb je binnen de tool gekozen voor de-bloat of echt alles wat Xiaomi / Mi app is verwijderd?

• Ebbeliebebbelie
Raznov schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:03:
[...]

Heb je binnen de tool gekozen voor de-bloat of echt alles wat Xiaomi / Mi app is verwijderd?
Laten we het er op houden dat mijn bedoeling was om alleen de bloat er af te gooien, wat blijkbaar enigszins mis is gegaan. Ik hoop hiermee enkel anderen te behoeden om dezelfde fout te begaan O-)

(Overigens heb ik deze tool via het Miui forum verkregen. Deze is daar gepost door iemand die een rank van "super moderator" schijnt te hebben)
Ebbeliebebbelie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:39:
[...]

Laten we het er op houden dat mijn bedoeling was om alleen de bloat er af te gooien, wat blijkbaar enigszins mis is gegaan. Ik hoop hiermee enkel anderen te behoeden om dezelfde fout te begaan O-)

(Overigens heb ik deze tool via het Miui forum verkregen. Deze is daar gepost door iemand die een rank van "super moderator" schijnt te hebben)
Dat klopt ja, maar de super moderators op het forum zijn niet allemaal developers :).
Bloatware verwijderen is sowieso wat lastig, omdat MIUI niet alleen een launcher is. Zelf heb ik (toen ik nog op Global Rom zat) deze gebruikt: https://forum.xda-develop...-poco-f1-safe-to-t3836119.

• Ebbeliebebbelie
Raznov schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:42:
[...]

Dat klopt ja, maar de super moderators op het forum zijn niet allemaal developers :).
Bloatware verwijderen is sowieso wat lastig, omdat MIUI niet alleen een launcher is. Zelf heb ik (toen ik nog op Global Rom zat) deze gebruikt: https://forum.xda-develop...-poco-f1-safe-to-t3836119.
Jep, daar zijn ben ik achter gekomen :+
Wat de aangegeven tutorial doet is exact hetzelfde als de XiaomiAdbTools, met als verschil dat deze een "mooie" GUI presenteert, die onder water gewoon diezelfde adb-commando's uitvoert.
Voor nu laat ik de miui meuk er maar gewoon op staan, I've learnt my lesson 8)7 :P
Ebbeliebebbelie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:24:
[...]

Jep, daar zijn ben ik achter gekomen :+
Wat de aangegeven tutorial doet is exact hetzelfde als de XiaomiAdbTools, met als verschil dat deze een "mooie" GUI presenteert, die onder water gewoon diezelfde adb-commando's uitvoert.
Voor nu laat ik de miui meuk er maar gewoon op staan, I've learnt my lesson 8)7 :P
Je kan natuurlijk ook over naar een custom Rom als de EU Rom of Mi-Globe, daar is het overgrote deel aan bloat-ware al weg ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
Ik vond dit nieuwsberichtje van XDA wel even noemenswaardig. Xiaomi stelt iedereen gerust dat het niet waar is, maar zoals het artikel noemt is Xiaomi niet altijd een betrouwbare partner gebleken in dit soort zaken. Heb mijn Poco nog niet unlocked, maar als de dreiging van een eventuele bootloader lockdown in de lucht hangt moet ik er toch maar aan gaan beginnen. Wil niet 'opeens' te laat zijn....

[ Voor 18% gewijzigd door LightPhoenix op 22-11-2018 15:24 ]

geeft geen reacties meer

• bandy
Kom er zojuist achter dat ondanks ik "flashboot recovery... " heb gebruikt, twrp niet als recovery is geïnstalleerd. Als ik de "volume up en power" gebruik kom ik in de miui recovery terecht. Na de flashboot van twrp heb ik volume up en power ingedrukt gehouden, ondanks dit staat er nog geen twrp op mijn Pocophone?

Heb overigens na de eerste keer flashboot wel één Rom kunnen installeren..

[ Voor 10% gewijzigd door bandy op 22-11-2018 22:02 ]

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
@bandy

Je kunt ook twrp booten en vervolgens de recovery image flashen in twrp. Zo heb ik het gedaan op mijn Mi Max 3.

Boot twrp > Install > Install image > Recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:14:
[...]

Voor wat betreft MIUI 10 en de Pocophone heb ik hier geen directe ervaring mee, ik heb LTE maar voor lief genomen. Via Xposed waren er op andere telefoons opties voor (maar xposed werkt nog niet op de Pocophone wat ik weet). Ik vond wel dit topic https://en.miui.com/thread-531023-1-1.html ,maar kan niet zeggen of dit ook voor MIUI10 zo werkt. Met adb kon ik dit eerder wel bij een Huawei, maar weet de code niet want geen idee hoe dit op te roepen is bij de Pocophone. Misschien de vraag neerleggen op het miui Pocophone forum?
Per 8.11.22 gecorrigeerd:

https://xiaomi.eu/community/threads/8-11-22.47757/

"..
CHANGELOG 8.11.22

Statusbar and Quick Settings
New - NFC toggle added
Optimization - LTE icon changed to 4G
.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gijskluppels schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:14:
[...]

Per 8.11.22 gecorrigeerd:

https://xiaomi.eu/community/threads/8-11-22.47757/

"..
CHANGELOG 8.11.22

New - NFC toggle added
.."
Yes, ik zag het. Het NFC gedeelte zal weinig toevoegen, want dat heeft de Pocophone niet. Het icoontje is wel goed, hoop dat de rom morgen online staat (want de Poco staat weer tussen de lijst vertraagde toestellen dus zal wel een extra dagje overheen gaan :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Ik heb zojuist Lineage Os+vendor+ open Gapps op mijn Pocophone geinstalleerd. Nu krijg ik direct na de eerste reboot een scherm waar ik mijn wachtwoord moet in geven?

Voor het installeren heb ik al mijn scherm beveiligingen uitgeschakeld, weet iemand hoe ik dit omzeil?

Edit: inmiddels ben ik erachter dat bij het installeren van een nieuwe Rom alle "data" gewist moet worden. Ben uiteindelijke weer terug naar Pixel Experience en zal hier waarschijnlijk ook bij blijven....

[ Voor 27% gewijzigd door bandy op 24-11-2018 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 23:33:
[...]

Yes, ik zag het. Het NFC gedeelte zal weinig toevoegen, want dat heeft de Pocophone niet. Het icoontje is wel goed, hoop dat de rom morgen online staat (want de Poco staat weer tussen de lijst vertraagde toestellen dus zal wel een extra dagje overheen gaan :P).
Welke andere (serieuze) wijzigingen zitten er verder nog in deze release t.o.v. de vorige? Ik probeer release notes / change log's te vinden maar dat lukt niet erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gijskluppels schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:27:
[...]

Welke andere (serieuze) wijzigingen zitten er verder nog in deze release t.o.v. de vorige? Ik probeer release notes / change log's te vinden maar dat lukt niet erg.
CHANGELOG 8.11.23

MiCloud
Fix - Fixed MiCloud backup

Network Location
Optimization - Optimize network location services

Heb hem net er op staan, 4G logo zit er op, staat net wat netter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
Hoe bevalt jullie de 'weekly' (= beta) releases? Zijn ze wel goed stabiel voor dagelijks gebruik, of toch een aantal bugs/functionaliteiten die niet werken?

Heb op andere Xiaomi apparaten altijd de stable gedraaid, maar wil graag een versie waarbij de notificaties goed in beeld komen. Deze optie bevat de huidige stable (nog) niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Perzikvrucht op 26-11-2018 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
barzi schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:21:
Hoe bevalt jullie de 'weekly' (= beta) releases? Zijn ze wel goed stabiel voor dagelijks gebruik, of toch een aantal bugs/functionaliteiten die niet werken?

Heb op andere Xiaomi apparaten altijd de stable gedraaid, maar wil graag een versie waarbij de notificaties goed in beeld komen. Deze optie bevat de huidige stable (nog) niet.
Stabiel genoeg, heb ik een bug of iets dergelijks wat ik heel vervelend vind, dan had de voorgaande versie het waarschijnlijk niet en kan ik altijd terug. Zelf ben ik in ieder geval nog geen problemen tegen gekomen in de beta's. Maar ik ben dan ook niet een super veeleisende gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LineageOS heeft ook een update gekregen, op zich geen nieuws, maar wel:

Changelog Lineage OS 16 Pie For Pocophone F1 Updated 11-27-2018

- Touch firmware is updated form latest miui 8.11.23 (better touch)
- IR face unlock is added, right now it uses google face unlock so make sure to flash compatible gapps and it has same behaviour as miui (for opengapps anything above nano variant should do)
- Lineage upstream

IR face unlock dus, het geheel werkt met behulp van de Google Face unlock. Zelf nog niet getest, maar dit kan wel invloed hebben op de diverse Roms welke gebaseerd op LineageOS zijn. Ik twijfel zelf nog over een flash, maar mocht er iemand al op LineageOS zijn hoor ik graag hoe snel de IR unlock werkt?

edit: en yup, Citrus-CAF en Nitrogen OS nu ook IR face unlock.

[ Voor 4% gewijzigd door Raznov op 27-11-2018 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:36:
[...]

CHANGELOG 8.11.23

MiCloud
Fix - Fixed MiCloud backup

Network Location
Optimization - Optimize network location services

Heb hem net er op staan, 4G logo zit er op, staat net wat netter.
Moet deze update via TWRP geinstalleerd worden? Of kun je deze 8.11.23 vanuit 8.11.15 installeren via "Updatepakket installeren" via Mijn Apparaat | MIUI Versie?

[edit] Als dat de gehele updatelijst is, dan vind ik hem nogal beperkt overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door gijskluppels op 27-11-2018 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gijskluppels schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:55:
[...]

Moet deze update via TWRP geinstalleerd worden? Of kun je deze 8.11.23 vanuit 8.11.15 installeren via "Updatepakket installeren" via Mijn Apparaat | MIUI Versie?
Als je op de EU Rom zit, kan je naar de "Updater" app, en daar downloaden en installeren. Hij zal dan automatisch via TWRP installeren en rebooten. Dit kan ook via updatepakket installeren wanneer je de zip al hebt.

Mocht je bijvoorbeeld Magisk voor Root gebruiken of andere mods die je normaal gesproken zal flashen via twrp, zal hij dat dus niet mee flashen. Dan is het dus aan te raden om het via TWRP te doen. Zelf doe ik het altijd via TWRP vanwege Root access en een cache wipe.

edit: Ja dat is de gehele update lijst :). En ja is beperkt, maar is een wekelijkse update, wat dus de Miui EU Rom is welke op diverse toestellen werkt. Je kan natuurlijk ook eens per maand een update doen, dan heb je meer functies in 1 keer :+.

[ Voor 13% gewijzigd door Raznov op 27-11-2018 12:00 ]

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-05 20:16
Misschien een stomme vraag, maar kan het niet terugvinden.

Om te unlocken moet je je simkaart insteken en de procedures volgen, kan je tijdens die 72u wachttijd de simkaart eruit halen en terug in het vorige toestel steken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:57
C-dude schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:22:
Misschien een stomme vraag, maar kan het niet terugvinden.

Om te unlocken moet je je simkaart insteken en de procedures volgen, kan je tijdens die 72u wachttijd de simkaart eruit halen en terug in het vorige toestel steken?
Je kan je simkaart zonder problemen verwijderen tijdens de wachtperiode. Enkel wanneer je de unlock app opnieuw uitvoert dien je je simkaart opnieuw in te steken en in te loggen.

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-05 20:16
Top! bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Hey, ik kan 8.11.23 nu zelfs via OTA installeren?

Via Mijn apparaat | MIUI versie | Controleren verschijnt dan Changelog 8.11.23 en de download optie (1,6Gb) onderin beeld.

Vanavond via de wifi maar even doen dan :)

Is dit gebruikelijk dat EU ROM's via OTA opgehaald en geinstalleerd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
@gijskluppels

Volgens mij wel, alleen komen ze wel iets later tov de release op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AfterSun
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-03 21:33
Hallo iedereen.

Ik ben echt nog een leek betreft het flashen van ROMs, maar ik ga toch Lineage OS erop zetten. Dit forum en YouTube hebben mij al flink geïnformeerd. Ook fijn dat ik altijd terug kan gaan naar MIUI mocht ik dat willen. Maar ik heb nog één vraag: Krijg ik automatisch Lineage OS updates als ik deze ROM erop zet? Of moet ik dat elke keer handmatig doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de eu rom zal je ota updates moeten krijgen. Je krijgt dan een push bericht dat er een update is.

Ik begreep dat de laatste eu update (dus niet 23) wat issues heeft, dus ik wacht even een paar dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Raznov op 02-12-2018 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
David13 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:50:
@gijskluppels

Volgens mij wel, alleen komen ze wel iets later tov de release op de website.
"Er is een fout opgetreden, opnieuw proberen?"

OTA werkt dus niet, helaas.

[edit]
En als installatiepakket ook niet. Vreemd. Ik krijg keurig de melding, na het selecteren van de ZIP file:
"Apparaat zal opstarten in recoverymodus en het volgende bestand installeren (#ZIPfilenaam). Gegevens zullen niet worden gewist."

Kies JA, telefoon gaat uit, start opnieuw op, en that's it. Geen installatie.

[edit 2]
Huh. Nu kan ik wel OTA via Mijn apparaat | MIUI versie | Controleren de nieuwste release downloaden. Maar dit is dan 29, waarvan @Raznov zei dat er mogelijk nog wat bugs in zaten. Dus ik wacht dan ook maar even.

Trouwens @Raznov , enig idee wat deze bugs zouden zijn?

[ Voor 55% gewijzigd door gijskluppels op 01-12-2018 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gijskluppels schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:48:
[...]

"Er is een fout opgetreden, opnieuw proberen?"

OTA werkt dus niet, helaas.

[edit]
En als installatiepakket ook niet. Vreemd. Ik krijg keurig de melding, na het selecteren van de ZIP file:
"Apparaat zal opstarten in recoverymodus en het volgende bestand installeren (#ZIPfilenaam). Gegevens zullen niet worden gewist."

Kies JA, telefoon gaat uit, start opnieuw op, en that's it. Geen installatie.

[edit 2]
Huh. Nu kan ik wel OTA via Mijn apparaat | MIUI versie | Controleren de nieuwste release downloaden. Maar dit is dan 29, waarvan @Raznov zei dat er mogelijk nog wat bugs in zaten. Dus ik wacht dan ook maar even.

Trouwens @Raznov , enig idee wat deze bugs zouden zijn?
Ik kreeg als feedback van mn broertje dat het flikkerende brightness zou zijn, maar heb het zelf dus niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:31:
[...]

Ik kreeg als feedback van mn broertje dat het flikkerende brightness zou zijn, maar heb het zelf dus niet getest.
Bij Xiaomi EU lees ik:

CHANGELOG 8.11.29

Statusbar
Optimize - Toggle for LTE icon to 4G

Display
Optimize - Optimize automatic brightness behavior for Pie devi
ce

Die optimalisatie is dus sub-optimaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Raznov schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:16:
Voor zowel eu rom als lineage zal je ota updates moeten krijgen. Je krijgt dan een push bericht dat er een update is.

Ik begreep dat de laatste eu update (dus niet 23) wat issues heeft, dus ik wacht even een paar dagen.
Geldt dat ook voor de niet officiële versie? Bij mijn weten wordt de Pocophone nog niet officieel ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiBe schreef op zondag 2 december 2018 @ 00:18:
[...]

Geldt dat ook voor de niet officiële versie? Bij mijn weten wordt de Pocophone nog niet officieel ondersteund.
Oei goede vraag, ik heb zelf toen maar een korte tijd gebruik gemaakt van Lineage, dus misschien moet ik mijn zin nog even aanpassen :).

Verder nu wel de meest recente EU rom draaiende, heb weinig last van flikkerend scherm, alleen bij face unlock als ik mijn gezicht niet gericht op telefoon heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
Alleen officiële versies van LineageOS krijgen OTA-updates, dus vooralsnog moet je updates zelf flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

mbt tot lineage kun je beter wachten tot ie officieel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
Niet helemaal mee eens. Sommige devices worden officieel niet door LineageOS ondersteund, maar hebben wel een goede dev-community achter zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linus Tech Tips heeft nu ook een tutorial gepost hoe je de Pocophone kan flashen naar LineageOS:

YouTube: The Ultimate Pixel 3 KILLER

Ik had dit toestel eigenlijk al afgeschreven omwille van de grote notch, de grootte van het toestel zelf en de ronde hoeken van het scherm onderaan, maar na het zien van bovenstaand filmpje en ook omdat ik geen ander toestel vind wat aan al mijn wensen voldoet neig ik toch naar dit toestel toe. Op het ontbreken van een RGB notificatie LED heeft hij wel zowat alles wat ik zoek.

Ik heb alvast dit topic aan m'n bookmarks toegevoegd om een beetje mee te volgen.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 18:51

psyy138

blackbulls.nl

Zijn er mensen die pixel expierence hebben draaien en die ook een vergelijking hebben met lineageOS?
Of eventueel andere non-miui roms.
Heb in het verleden ook ResurrectionRemix gebruikt en die is ook best fijn.

Zit nameljik erg te twijfelen tussen welke "stock android" custom rom ik ga installeren.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 12:28
AfterSun schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 19:38:
Hallo iedereen.

Ik ben echt nog een leek betreft het flashen van ROMs, maar ik ga toch Lineage OS erop zetten. Dit forum en YouTube hebben mij al flink geïnformeerd. Ook fijn dat ik altijd terug kan gaan naar MIUI mocht ik dat willen. Maar ik heb nog één vraag: Krijg ik automatisch Lineage OS updates als ik deze ROM erop zet? Of moet ik dat elke keer handmatig doen?
Wat zijn de voordelen van deze ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaStar schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:47:
[...]

Wat zijn de voordelen van deze ROM?
Lineage gaat meer richting stock Android, waar Miui juist een hele skin over Android heen is. Verder heeft Lineage standaard een heel aantal tweaks aan boord en zit er een privacy guard ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchBug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:26
psyy138 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:49:
Zijn er mensen die pixel expierence hebben draaien en die ook een vergelijking hebben met lineageOS?
Of eventueel andere non-miui roms.
Heb in het verleden ook ResurrectionRemix gebruikt en die is ook best fijn.

Zit nameljik erg te twijfelen tussen welke "stock android" custom rom ik ga installeren.
Ja, ik. Voorheen had ik een redmi note 4, hierop RR ROM gehad, erg fijn. Heb nu LOS gedraaid op mn poco f1 en pixel exp. Ben nu terug naar pixel omdat dit voor mij sneller aanvoelt. Helaas is de camera bij whatsapp/snapchat op alle non-stock roms nog niet goed, rare verhoudingen/ingezoomed. Battery life ben ik nu aan het testen, lijkt iets minder mee te gaan vreemd genoeg...

Tot nu toe is mn conclusie dat stock het beste is qua speed en battery. Maar ik vind de GUI helemaal ruk bij miui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 18:51

psyy138

blackbulls.nl

GlitchBug schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:45:
[...]

Ja, ik. Voorheen had ik een redmi note 4, hierop RR ROM gehad, erg fijn. Heb nu LOS gedraaid op mn poco f1 en pixel exp. Ben nu terug naar pixel omdat dit voor mij sneller aanvoelt. Helaas is de camera bij whatsapp/snapchat op alle non-stock roms nog niet goed, rare verhoudingen/ingezoomed. Battery life ben ik nu aan het testen, lijkt iets minder mee te gaan vreemd genoeg...

Tot nu toe is mn conclusie dat stock het beste is qua speed en battery. Maar ik vind de GUI helemaal ruk bij miui.
Bedankt voor het antwoord trouwens, op zich geen problemen met miui maar aosp roms is denk ik nog steeds fijner al is het met miui 10 al stukken beter.

Raar met die camera verhouding dan, maar bestaat er niet zoiets als Google cam hiervoor?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Na het volgen van de YouTube link van @Largamelion wil ik wel graag de verbeterde camera software, zoals hier te vinden: https://forum.xda-develop...t-developed-mi-8-t3843130

Maar de installatie-instructie is me nogal wat beknopt. Ik draai (unlocked) na hulp van @Raznov succesvol 8.11.15 van de EU ROM's (https://xiaomi.eu/community/forums/miui-rom-releases.103/).

Hoe installeer ik (in Jip en Janneke :) ) die Google Camera app? Anyone? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gijskluppels schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:11:
Na het volgen van de YouTube link van @Largamelion wil ik wel graag de verbeterde camera software, zoals hier te vinden: https://forum.xda-develop...t-developed-mi-8-t3843130

Maar de installatie-instructie is me nogal wat beknopt. Ik draai (unlocked) na hulp van @Raznov succesvol 8.11.15 van de EU ROM's (https://xiaomi.eu/community/forums/miui-rom-releases.103/).

Hoe installeer ik (in Jip en Janneke :) ) die Google Camera app? Anyone? :)
In Jip en Janneke taal zal het een kwestie zijn van de apk file downloaden en dan installeren (kan gewoon binnen Android).
You don't need to flash the fix if you're already on MIUI Pie Beta 8.11.7/above or using that firmware.
En jij zit met 8.11.15 daar boven, dus de fix is niet nodig :).

Vandaag over gegaan naar Syberia OS, misschien een slechte timing, want het lijkt er op dat dit niet de beste versie ooit is. Op zich werkt alles, maar merk wat vertraging, wat ook blijkt uit de Antutu resultaten. Ook wat force close issues tegen gekomen en kan hierdoor niet alles naar wens aanpassen. Nadeel is ook nog eens dat ik het idee krijg dat het opladen traag gaat en de batterij sneller leeg. Voor mij nog geen aanrader, mogelijk morgen weer eens naar LineageOS over.

[ Voor 20% gewijzigd door Raznov op 08-12-2018 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 23:15:
[...]

In Jip en Janneke taal zal het een kwestie zijn van de apk file downloaden en dan installeren (kan gewoon binnen Android).
You don't need to flash the fix if you're already on MIUI Pie Beta 8.11.7/above or using that firmware.
Ligt het aan mij dat ik de download voor die apk-file nergens zie in dat XDA topic?

[edit] Never mind, hij heet MGC_6.1.021_Vc.

[ Voor 5% gewijzigd door gijskluppels op 09-12-2018 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlitchBug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:26
Raznov schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 23:15:
[...]

Vandaag over gegaan naar Syberia OS, misschien een slechte timing, want het lijkt er op dat dit niet de beste versie ooit is. Op zich werkt alles, maar merk wat vertraging, wat ook blijkt uit de Antutu resultaten. Ook wat force close issues tegen gekomen en kan hierdoor niet alles naar wens aanpassen. Nadeel is ook nog eens dat ik het idee krijg dat het opladen traag gaat en de batterij sneller leeg. Voor mij nog geen aanrader, mogelijk morgen weer eens naar LineageOS over.
Langzamer laden en sneller leeg is mijn ervaring ook bij zowel LOS als Pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-02 20:51
Pocophone op komst en liefhebber van stock Android, dus goesting om lineageos er op te zetten. Werkt Android Auto daar nu al op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GlitchBug schreef op maandag 10 december 2018 @ 07:35:
[...]

Langzamer laden en sneller leeg is mijn ervaring ook bij zowel LOS als Pixel.
Yup, ook bij LOS dit idee gekregen, dus daar nu andere kernel op geflashed (franco r4). Die gaat nu beter. Vreemd was wel dat de app E-mail (welke niet eens in mijn lijst stond) vrij veel batterij verbruikte, dus maar uitgeschakeld.
stefanmechelen schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:55:
Pocophone op komst en liefhebber van stock Android, dus goesting om lineageos er op te zetten. Werkt Android Auto daar nu al op?
Yes, Android Auto draaiende nu (laatste versie) zonder problemen. Ziet er goed uit tot nu toe, zelfs geen problemen met Waze (welke ik wel had onder Miui 10 EU).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
Raznov schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:20:
[...]

Yup, ook bij LOS dit idee gekregen, dus daar nu andere kernel op geflashed (franco r4). Die gaat nu beter. Vreemd was wel dat de app E-mail (welke niet eens in mijn lijst stond) vrij veel batterij verbruikte, dus maar uitgeschakeld.
LOS is nog niet officieel toch? Toevallig een idee waar de huidige LOS versie op gebaseerd is? Ik weet iig dat ik op mijn Bacon (OPO) hetzelfde probleem had en dat het bleek dat het LOS team een lagere laadsnelheid geforceerd heeft omdat het niet zeker is of alle veiligheidschecks goed geplaatst zijn. Zie hier voor de hele uitleg. En dat was zelfs bij een officiële LOS versie.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoonxxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:52
Er is een nieuwe versie van lineageos, lost bij mij een deel van de touch screen issues op die ik had bij de home en back button. Deze reageerden soms niet goed, nu een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Via OTA is de EU MIUI ROM 8.12.7 beschikbaar (zie ook https://xiaomi.eu/community/threads/8-12-6-v2.48014/). Een paar interessante fixes, dus die kan er mooi op.

Maar wat ik al eerder had: downloaden via OTA werkt, maar als ik dan voor installeren kies krijg ik nog wel de melding dat hij via recovery modus gaat starten en installeren, zonder verlies van data (mooi), maar als hij dan reboot start ie gewoon weer op (in 8.11.15). Dus niks installatie.

Hoe zit dit?

In aanvulling: als ik via TWRP (https://thedroidarena.com...om-rom-on-xiaomi-poco-f1/) de zip file met 8.12.7 wil installeren, kan dat dan ook met behoud van data? Of kan dat alleen zoals in de link beschreven, met een full wipe? Instellingen, apps etc behouden is me wel wat waard namelijk.

[edit] Kan ik misschien volstaan met: "Thereafter, navigate back to the TWRP main menu and select the option of ‘Install.’ Browse and select the custom ROM ZIP File and swipe to confirm flash." in de AndroidArena link? Dus vanuit mijn laptop twrp met de commando's fastboot flash recovery twrp.img en fastboot boot twrp.img starten op de telefoon en dan alleen de Install optie in twrp gebruiken?

[ Voor 25% gewijzigd door gijskluppels op 10-12-2018 21:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
LightPhoenix schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:17:
[...]

LOS is nog niet officieel toch? Toevallig een idee waar de huidige LOS versie op gebaseerd is? Ik weet iig dat ik op mijn Bacon (OPO) hetzelfde probleem had en dat het bleek dat het LOS team een lagere laadsnelheid geforceerd heeft omdat het niet zeker is of alle veiligheidschecks goed geplaatst zijn. Zie hier voor de hele uitleg. En dat was zelfs bij een officiële LOS versie.
Klopt, unofficial. Het lijkt er op dat het een eigen kernel en niet ergens op gebaseerd is (buiten aosp om natuurlijk).
gijskluppels schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:35:
Via OTA is de EU MIUI ROM 8.12.7 beschikbaar (zie ook https://xiaomi.eu/community/threads/8-12-6-v2.48014/). Een paar interessante fixes, dus die kan er mooi op.

Maar wat ik al eerder had: downloaden via OTA werkt, maar als ik dan voor installeren kies krijg ik nog wel de melding dat hij via recovery modus gaat starten en installeren, zonder verlies van data (mooi), maar als hij dan reboot start ie gewoon weer op (in 8.11.15). Dus niks installatie.

Hoe zit dit?

In aanvulling: als ik via TWRP (https://thedroidarena.com...om-rom-on-xiaomi-poco-f1/) de zip file met 8.12.7 wil installeren, kan dat dan ook met behoud van data? Of kan dat alleen zoals in de link beschreven, met een full wipe? Instellingen, apps etc behouden is me wel wat waard namelijk.

[edit] Kan ik misschien volstaan met: "Thereafter, navigate back to the TWRP main menu and select the option of ‘Install.’ Browse and select the custom ROM ZIP File and swipe to confirm flash." in de AndroidArena link? Dus vanuit mijn laptop twrp met de commando's fastboot flash recovery twrp.img en fastboot boot twrp.img starten op de telefoon en dan alleen de Install optie in twrp gebruiken?
Je zou normaal gesproken via de OTA kunnen flashen, zelf heb ik dit niet gedaan ivm a) Magisk (welke niet mee gaat in een OTA flash) en b) cache wipe (wat ook niet gedaan wordt tijdens een flash).

Als je via TWRP de zip file flasht, zal hij over je huidige versie heen flashen, dus behoud je, je data gewoon. Als je een update moet flashen waarbij je, iets moet wipen, staat het bij de ROM vaak vermeld. Zelf ben ik voorstander van: Updates kunnen dirty, Android Update doe ik vaak clean en een andere ROM (van Miui naar Lineage oid) altijd clean.

Je zou om in TWRP te komen je telefoon moeten herstarten en dan tijdens het booten volume + knop ingedrukt houden. Dan kom je in TWRP. Daar kan je dan flashen door middel van Install > selecteer je update package, waarschijnlijk in downloads > selecteer nog extra packages (zoals bijv Magisk als je dat wil) en dan swipen, daarna cache wipe (vind ik zelf altijd wel zo netjes) en reboot. Dan zou hij geflasht moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:40:

[...]

Je zou normaal gesproken via de OTA kunnen flashen, zelf heb ik dit niet gedaan ivm a) Magisk (welke niet mee gaat in een OTA flash) en b) cache wipe (wat ook niet gedaan wordt tijdens een flash).

Als je via TWRP de zip file flasht, zal hij over je huidige versie heen flashen, dus behoud je, je data gewoon. Als je een update moet flashen waarbij je, iets moet wipen, staat het bij de ROM vaak vermeld. Zelf ben ik voorstander van: Updates kunnen dirty, Android Update doe ik vaak clean en een andere ROM (van Miui naar Lineage oid) altijd clean.

Je zou om in TWRP te komen je telefoon moeten herstarten en dan tijdens het booten volume + knop ingedrukt houden. Dan kom je in TWRP. Daar kan je dan flashen door middel van Install > selecteer je update package, waarschijnlijk in downloads > selecteer nog extra packages (zoals bijv Magisk als je dat wil) en dan swipen, daarna cache wipe (vind ik zelf altijd wel zo netjes) en reboot. Dan zou hij geflasht moeten zijn.
Via fastboot vanuit de laptop TWRP geladen (zoals eerder ook succesvol), via de Install optie de ROM 8.12.7 geselecteerd (gedownload van het EU MIUI forum), en daarmee geflashed, dan nog een Cache and Dalvik wipe (geen idee wat Dalvik is, maar het is beide of niets in TWRP) en toen gereboot. En nu draait 8.12.7 met behoud van data/settings etc.

Andermaal top! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En update van mijn kant op Lineage ervaringen:
Lineage nu een aantal dagen in gebruik, laatste versie op moment van schrijven. Lineage ziet er goed uit en prima voor een meer stock Android. Gesture nav zit er op en dat vind ik persoonlijk wel een fijnere ervaring. Alleen heb ik na een 10 minuten gebruik van Android Auto, dat óf het scherm van de telefoon gaat flikkeren, óf het scherm van de telefoon gaat op zwart. Ook gaat de navigatie balk in AA op zwart, maar de knoppen werken nog wel. In beide gevallen moet je hard restarten, wat niet fijn is. Omdat ik Android Auto wel regelmatig gebruik, ga ik waarschijnlijk wéér terug naar de EU Rom (welke geen gesture nav heeft, maar wel een redelijk werkende AA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05 21:07
Ik heb mijn Pocophone sinds eergisteren en heb de bootloader dus ook nog niet kunnen unlocken (morgen om 17:30 uur jippie). Ik draai nog stock dus. Vandaag de update naar Android 9.0 (MIUI 10.1.3.0) gekregen en Android Auto werkt weer naar behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeyarrowxxl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-02 15:06
Wat voor tweaks hebben jullie aan de Pocophone gegeven behalve een nieuwe OS?

Dit is de eerste keer dat ik zelf aan de software van mijn smartphone sleutel maar veel meer dan Lineage OS er op zetten, een andere camera app instaleren en de trill intensiteit verlagen heb ik nog niet gedaan. Zijn er andere aanpassingen die jullie gedaan hebben en aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joeyarrowxxl schreef op zondag 16 december 2018 @ 09:32:
Wat voor tweaks hebben jullie aan de Pocophone gegeven behalve een nieuwe OS?

Dit is de eerste keer dat ik zelf aan de software van mijn smartphone sleutel maar veel meer dan Lineage OS er op zetten, een andere camera app instaleren en de trill intensiteit verlagen heb ik nog niet gedaan. Zijn er andere aanpassingen die jullie gedaan hebben en aanraden?
Over het algemeen pas ik niet zo heel veel aan. Wel heb ik Magisk (root), Adaway (root voor nodig), daarna installeer ik Nova Launcher en is het zo'n beetje klaar. Bij Lineage OS (of andere P Roms waar dit niet uit gehaald is) gebruik ik de Google gesture navigatie.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste