Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• gijskluppels
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 02-01 10:13
Eerder heb ik geklaagd dat (volgens mij sinds de Android 9 based ROM's) de volume toetsen niet meer het ringtone volume bedienen, maar het mediavolume. Ook wanneer er geen media actief is (Spotify, YouTube, Facebook stream, etc). Dus wanneer het scherm gewoon unlocked is en de telefoon verder 'niets' doet zogezegd. Ringtone volume kun je wel bedienen, maar dan moet je daarvoor (wanneer je een volume up of down knop bedient) het audio sub-menu openen door op de 3 stipjes te klikken. Omslachtig.

Wat schetst mijn verbazing in 8.12.7? Bij "Instellingen | Geluid & Trillen" staat nu onder het kopje "Systeem" de optie "Default volume control stream" (inderdaad, in het Engels :) ). En daar kun je kiezen uit Ringtone of Media.

Ringtone it is dus vanaf nu.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Goed nieuws. TWRP ondersteund nu officieel de Pocophone: https://www.xda-developers.com/xiaomi-poco-f1-official-twrp/.

Er staat echter nog wel de volgende opmerking bij:
This build of TWRP will (probably) only work with devices using Full Disk Encryption (FDE) and may not work with devices that have been converted to File Based Encryption (FBE). FBE support may be added at a later date.
@rens-br ben jij al over naar LOS en zo ja, enige ervaring met Android Auto in de nieuwste versie? Zelf twijfel ik over Paranoid Android, in het verleden hele goede ervaring mee gehad, maar mijn ervaring met Android Auto en custom Roms op de pocophone zijn tot op heden niet goed.

• rens-br
  • Nu online
Raznov schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:53:
@rens-br ben jij al over naar LOS en zo ja, enige ervaring met Android Auto in de nieuwste versie? Zelf twijfel ik over Paranoid Android, in het verleden hele goede ervaring mee gehad, maar mijn ervaring met Android Auto en custom Roms op de pocophone zijn tot op heden niet goed.
LineageOS 16 heb ik hier met veel plezier draaien. Is een stuk stabieler dan op de OPO. Android auto kan ik helaas niet testen, aangezien ik geen auto heb met Android Auto.

Het enige waar ik nog tegen aan loop zijn de touchproblemen die er ook zijn met de stock firmware.

Voor de rest heel erg tevreden over de ROM.

• Largamelion
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:05
De touch problemen zouden in de patch van deze maand nog aangepakt worden, binnen dit en 2 weken normaal. Gaat wel over de originele rom. Bericht komt van Xiaomi zelf. Moet wel zeggen dat ik er zelf niet echt last van heb.

• rens-br
  • Nu online
Largamelion schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:44:
De touch problemen zouden in de patch van deze maand nog aangepakt worden, binnen dit en 2 weken normaal. Gaat wel over de originele rom. Bericht komt van Xiaomi zelf. Moet wel zeggen dat ik er zelf niet echt last van heb.
Laten we hopen dat ze die fixes ook patchen in de custom ROM's, want het irriteert mij behoorlijk.

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online
rens-br schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:04:
[...]

LineageOS 16 heb ik hier met veel plezier draaien. Is een stuk stabieler dan op de OPO. Android auto kan ik helaas niet testen, aangezien ik geen auto heb met Android Auto.

Het enige waar ik nog tegen aan loop zijn de touchproblemen die er ook zijn met de stock firmware.

Welke 'handleiding' heb jij gevolgd? Die van Linus op YouTube?

Waar ik een beetje tegen aan hik is dat LOS16 officieel de pocophone niet ondersteunt. Ik lees wel op diverse sites dat, dat wel zou moeten gaan gebeuren.

@Raznov - welke ROM vindt jij nu het beste werken op het gebied van (normale) notificaties, Android Auto en camera?

Picobello B.V.

• Largamelion
Ik krijg blijkbaar geen 72u wachttijd, de tool ging direct unlocken maar dan kreeg ik melding dat er geen telefoonnummer gelinkt is aan mijn Mi account. Dat heb ik ondertussen in orde gebracht, maar na het lezen van de OP vroeg ik mij af of unlocken nodig is om de MIUI EU ROM te installeren? Ik zou namelijk met die willen beginnen om na te gaan of die mijn notificatie problemen oplost met de Yi en Mi Home apps. Daarna zie ik wel verder.

En als ik het goed heb is dit de laatste stable EU ROM voor de Pocophone? https://sourceforge.net/p...EJMIFI_v10-9.zip/download

Largamelion wijzigde deze reactie 12-01-2019 18:52 (21%)

Hammetje schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:29:
[...]

Waar ik een beetje tegen aan hik is dat LOS16 officieel de pocophone niet ondersteunt. Ik lees wel op diverse sites dat, dat wel zou moeten gaan gebeuren.

@Raznov - welke ROM vindt jij nu het beste werken op het gebied van (normale) notificaties, Android Auto en camera?
Wat notificaties betreft, Lineage of Pixel Experience. Android Auto vind ik Miui en camera maakt weinig verschil sinds de Gcam apk op allen te installeren is. Hierdoor gebruik ik eigenlijk alleen maar Miui EU de afgelopen weken, want Android Auto is voor mij wel fijn en de notificaties werken er in (alleen mis ik ze soms omdat de melding er maar een paar sec staat). Zoek nog altijd naar het beste van beide werelden, en de laatst release van Lineage ziet er wat ik heb gelezen (per App thermal profile) ook goed uit. Alleen Android Auto blijft een klein pijnpuntje. Misschien morgen weer eens wat flashen.

• vmb
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 14-01 21:37
rens-br schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:04:
[...]

Hier ook erg tevreden met LOS16 op F1.
Een ding is w heel raar. Op de originele ROM werkt 'double tap to wake' wel, maar in LOS16 (nieuwste build en vendor firmware) niet, terwijl op de andere F1 van dochter dat wel werkt.
Iemand een oplossing? Uiteraard double tap ingeschakeld in settings...

• Largamelion
Hmm, na m'n telefoonnummer te linken en m'n Pocophone te linken aan mijn account (konden ze niet in 1 keer zeggen zeker 🙄) dan toch de unlock kunnen starten en ja hoor, toch 72u wachten...
Raznov schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:18:
[...]

Wat notificaties betreft, Lineage of Pixel Experience. Android Auto vind ik Miui en camera maakt weinig verschil sinds de Gcam apk op allen te installeren is. Hierdoor gebruik ik eigenlijk alleen maar Miui EU de afgelopen weken, want Android Auto is voor mij wel fijn en de notificaties werken er in (alleen mis ik ze soms omdat de melding er maar een paar sec staat). Zoek nog altijd naar het beste van beide werelden, en de laatst release van Lineage ziet er wat ik heb gelezen (per App thermal profile) ook goed uit. Alleen Android Auto blijft een klein pijnpuntje. Misschien morgen weer eens wat flashen.
Gcam werkt bij mij toch niet geweldig op MIUI, moet dikwijls 2x drukken eer hij een foto neemt en de nachtmodus lagt verschrikkelijk (ook na de fix). Voor portret vind ik hem wel beter dan de standaard camera app, vooral omdat er geen beauty mode inzit die zelfs als ze uit staat toch nog actief lijkt bij de standaard app.

Ik gebruik dagelijks AA met Waze dus zal nog even wachten met Lineage. Hopelijk krijgen ze dat opgelost en wordt de Pocophone snel officieel ondersteund, dan krijgt ie ook gewoon OTA's dacht ik (correct me if I'm wrong).

Ga beginnen met de stable EU ROM, die krijgt wel gewoon updates via OTA vermoed ik?

• rens-br
  • Nu online
Hammetje schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:29:
Nee, gewoon de handleiding die staat in de openingspost op XDA: https://forum.xda-develop...m-lineageos-16-0-t3849934.
Ja, dat vind ik ook jammer. Maar het enige waardoor je merkt dat het geen officiele LOS Rom is, is het feit dat OTA niet werkt. Je zal dus handmatig moeten updaten. Voor de rest werkt de ROM precies hetzelfde als een normale LOS ROM en heb er helemaal geen klachten over.
vmb schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:11:
Een ding is w heel raar. Op de originele ROM werkt 'double tap to wake' wel, maar in LOS16 (nieuwste build en vendor firmware) niet, terwijl op de andere F1 van dochter dat wel werkt.
Iemand een oplossing? Uiteraard double tap ingeschakeld in settings...
Dat werkt hier prima. Dacht op XDA gelezen te hebben dat er meer mensen zijn met dat probleem, maar die berichten blijken van jouw te zijn. Haha.
Largamelion schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:10:
Hmm, na m'n telefoonnummer te linken en m'n Pocophone te linken aan mijn account (konden ze niet in 1 keer zeggen zeker 🙄) dan toch de unlock kunnen starten en ja hoor, toch 72u wachten...
Dat gevoel had ik ook bij de Unlocktool. Eerst hoop erop dat ik niet hoefde te wachten, totdat je alle stappen hebt voltooid.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True