Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-11-2020
Eerder heb ik geklaagd dat (volgens mij sinds de Android 9 based ROM's) de volume toetsen niet meer het ringtone volume bedienen, maar het mediavolume. Ook wanneer er geen media actief is (Spotify, YouTube, Facebook stream, etc). Dus wanneer het scherm gewoon unlocked is en de telefoon verder 'niets' doet zogezegd. Ringtone volume kun je wel bedienen, maar dan moet je daarvoor (wanneer je een volume up of down knop bedient) het audio sub-menu openen door op de 3 stipjes te klikken. Omslachtig.

Wat schetst mijn verbazing in 8.12.7? Bij "Instellingen | Geluid & Trillen" staat nu onder het kopje "Systeem" de optie "Default volume control stream" (inderdaad, in het Engels :) ). En daar kun je kiezen uit Ringtone of Media.

Ringtone it is dus vanaf nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goed nieuws. TWRP ondersteund nu officieel de Pocophone: https://www.xda-developers.com/xiaomi-poco-f1-official-twrp/.

Er staat echter nog wel de volgende opmerking bij:
This build of TWRP will (probably) only work with devices using Full Disk Encryption (FDE) and may not work with devices that have been converted to File Based Encryption (FBE). FBE support may be added at a later date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rens-br ben jij al over naar LOS en zo ja, enige ervaring met Android Auto in de nieuwste versie? Zelf twijfel ik over Paranoid Android, in het verleden hele goede ervaring mee gehad, maar mijn ervaring met Android Auto en custom Roms op de pocophone zijn tot op heden niet goed.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raznov schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:53:
@rens-br ben jij al over naar LOS en zo ja, enige ervaring met Android Auto in de nieuwste versie? Zelf twijfel ik over Paranoid Android, in het verleden hele goede ervaring mee gehad, maar mijn ervaring met Android Auto en custom Roms op de pocophone zijn tot op heden niet goed.
LineageOS 16 heb ik hier met veel plezier draaien. Is een stuk stabieler dan op de OPO. Android auto kan ik helaas niet testen, aangezien ik geen auto heb met Android Auto.

Het enige waar ik nog tegen aan loop zijn de touchproblemen die er ook zijn met de stock firmware.

Voor de rest heel erg tevreden over de ROM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De touch problemen zouden in de patch van deze maand nog aangepakt worden, binnen dit en 2 weken normaal. Gaat wel over de originele rom. Bericht komt van Xiaomi zelf. Moet wel zeggen dat ik er zelf niet echt last van heb.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:44:
De touch problemen zouden in de patch van deze maand nog aangepakt worden, binnen dit en 2 weken normaal. Gaat wel over de originele rom. Bericht komt van Xiaomi zelf. Moet wel zeggen dat ik er zelf niet echt last van heb.
Laten we hopen dat ze die fixes ook patchen in de custom ROM's, want het irriteert mij behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:22
rens-br schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:04:
[...]

LineageOS 16 heb ik hier met veel plezier draaien. Is een stuk stabieler dan op de OPO. Android auto kan ik helaas niet testen, aangezien ik geen auto heb met Android Auto.

Het enige waar ik nog tegen aan loop zijn de touchproblemen die er ook zijn met de stock firmware.

Welke 'handleiding' heb jij gevolgd? Die van Linus op YouTube?

Waar ik een beetje tegen aan hik is dat LOS16 officieel de pocophone niet ondersteunt. Ik lees wel op diverse sites dat, dat wel zou moeten gaan gebeuren.

@Raznov - welke ROM vindt jij nu het beste werken op het gebied van (normale) notificaties, Android Auto en camera?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg blijkbaar geen 72u wachttijd, de tool ging direct unlocken maar dan kreeg ik melding dat er geen telefoonnummer gelinkt is aan mijn Mi account. Dat heb ik ondertussen in orde gebracht, maar na het lezen van de OP vroeg ik mij af of unlocken nodig is om de MIUI EU ROM te installeren? Ik zou namelijk met die willen beginnen om na te gaan of die mijn notificatie problemen oplost met de Yi en Mi Home apps. Daarna zie ik wel verder.

En als ik het goed heb is dit de laatste stable EU ROM voor de Pocophone? https://sourceforge.net/p...EJMIFI_v10-9.zip/download

[ Voor 21% gewijzigd door Largamelion op 12-01-2019 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hammetje schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:29:
[...]

Waar ik een beetje tegen aan hik is dat LOS16 officieel de pocophone niet ondersteunt. Ik lees wel op diverse sites dat, dat wel zou moeten gaan gebeuren.

@Raznov - welke ROM vindt jij nu het beste werken op het gebied van (normale) notificaties, Android Auto en camera?
Wat notificaties betreft, Lineage of Pixel Experience. Android Auto vind ik Miui en camera maakt weinig verschil sinds de Gcam apk op allen te installeren is. Hierdoor gebruik ik eigenlijk alleen maar Miui EU de afgelopen weken, want Android Auto is voor mij wel fijn en de notificaties werken er in (alleen mis ik ze soms omdat de melding er maar een paar sec staat). Zoek nog altijd naar het beste van beide werelden, en de laatst release van Lineage ziet er wat ik heb gelezen (per App thermal profile) ook goed uit. Alleen Android Auto blijft een klein pijnpuntje. Misschien morgen weer eens wat flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

rens-br schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:04:
[...]

Hier ook erg tevreden met LOS16 op F1.
Een ding is w heel raar. Op de originele ROM werkt 'double tap to wake' wel, maar in LOS16 (nieuwste build en vendor firmware) niet, terwijl op de andere F1 van dochter dat wel werkt.
Iemand een oplossing? Uiteraard double tap ingeschakeld in settings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, na m'n telefoonnummer te linken en m'n Pocophone te linken aan mijn account (konden ze niet in 1 keer zeggen zeker 🙄) dan toch de unlock kunnen starten en ja hoor, toch 72u wachten...
Raznov schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:18:
[...]

Wat notificaties betreft, Lineage of Pixel Experience. Android Auto vind ik Miui en camera maakt weinig verschil sinds de Gcam apk op allen te installeren is. Hierdoor gebruik ik eigenlijk alleen maar Miui EU de afgelopen weken, want Android Auto is voor mij wel fijn en de notificaties werken er in (alleen mis ik ze soms omdat de melding er maar een paar sec staat). Zoek nog altijd naar het beste van beide werelden, en de laatst release van Lineage ziet er wat ik heb gelezen (per App thermal profile) ook goed uit. Alleen Android Auto blijft een klein pijnpuntje. Misschien morgen weer eens wat flashen.
Gcam werkt bij mij toch niet geweldig op MIUI, moet dikwijls 2x drukken eer hij een foto neemt en de nachtmodus lagt verschrikkelijk (ook na de fix). Voor portret vind ik hem wel beter dan de standaard camera app, vooral omdat er geen beauty mode inzit die zelfs als ze uit staat toch nog actief lijkt bij de standaard app.

Ik gebruik dagelijks AA met Waze dus zal nog even wachten met Lineage. Hopelijk krijgen ze dat opgelost en wordt de Pocophone snel officieel ondersteund, dan krijgt ie ook gewoon OTA's dacht ik (correct me if I'm wrong).

Ga beginnen met de stable EU ROM, die krijgt wel gewoon updates via OTA vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hammetje schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:29:
Nee, gewoon de handleiding die staat in de openingspost op XDA: https://forum.xda-develop...m-lineageos-16-0-t3849934.
Ja, dat vind ik ook jammer. Maar het enige waardoor je merkt dat het geen officiele LOS Rom is, is het feit dat OTA niet werkt. Je zal dus handmatig moeten updaten. Voor de rest werkt de ROM precies hetzelfde als een normale LOS ROM en heb er helemaal geen klachten over.
vmb schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:11:
Een ding is w heel raar. Op de originele ROM werkt 'double tap to wake' wel, maar in LOS16 (nieuwste build en vendor firmware) niet, terwijl op de andere F1 van dochter dat wel werkt.
Iemand een oplossing? Uiteraard double tap ingeschakeld in settings...
Dat werkt hier prima. Dacht op XDA gelezen te hebben dat er meer mensen zijn met dat probleem, maar die berichten blijken van jouw te zijn. Haha.
Largamelion schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:10:
Hmm, na m'n telefoonnummer te linken en m'n Pocophone te linken aan mijn account (konden ze niet in 1 keer zeggen zeker 🙄) dan toch de unlock kunnen starten en ja hoor, toch 72u wachten...
Dat gevoel had ik ook bij de Unlocktool. Eerst hoop erop dat ik niet hoefde te wachten, totdat je alle stappen hebt voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe stable ROM rolt blijkbaar uit in batches, versie 10.2.2.0.

Gisteren net phone unlocked en de laatste EU ROM geflasht ... ben nóg bezig met alles opnieuw te configureren. Volgende keer toch maar eerst m'n app instellingen backup'en.

M'n notificatie probleem met Yi/Mi Home is natuurlijk niet opgelost (zoals verwacht, ligt aan MIUI). Enige voordeel tot nu toe is minder bloat en de thema app die wel lijkt te werken met regio op België.

Krijgt iemand de notification mod trouwens gedownload van deze pagina? https://mi-globe.com/down...uUEVKTUlGSV9lbmFibGUuemlw
Bij mij blokkeert Chrome en Edge telkens de download pagina omdat ze niet veilig zou zijn ;( en ik vind geen mirrors.
Nm, gelukt met IE11 op het werk :).

PS: Welke app raden jullie aan om backups te nemen van app instellingen als je geen root hebt? Vroeger gebruikte ik Titanium Backup maar heb geen zin om te rooten i.v.m. bank apps die dan moeilijk doen meestal.

[ Voor 42% gewijzigd door Largamelion op 18-01-2019 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Largamelion schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:18:

PS: Welke app raden jullie aan om backups te nemen van app instellingen als je geen root hebt? Vroeger gebruikte ik Titanium Backup maar heb geen zin om te rooten i.v.m. bank apps die dan moeilijk doen meestal.
Ik ben geroot en draai de laatste EU rom, geen probleem met ING en RABO app

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:18:
Dan zijn er eigenlijk geen apps die fatsoenlijk werken. Al moet wel zeggen dat je Helium nog kan proberen, maakt die maakt backups via ADB en kan dus alleen met een kabel en PC.

Overigens heb ik hier de Rabobank, ING, Tikkie en PayPal app draaien op een geroot apparaat en dat boeit ze niks. Mocht dat wel zo zijn kan je nog aan de slag met Magisk Hide en werkt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, misschien toch maar rooten dan. Heb nu in de settings een backup optie van zowel Mi als Google gevonden voor apps en instellingen. Heb die van Google ingeschakeld (cloud sync naar Drive).

Volgende probleem nu: nieuwste versie Android Auto gedownload en bij het starten van de app krijg ik een melding 'Google Play-services werkt op dit moment niet'. In een ander topic op Tweakers lees ik dat ik de Carservice service moet inschakelen, kunnen weer gaan zoeken ... 8)7

Edit: en opgelost, ff alle data van Google Play Services moeten wissen, het moet niet altijd moeilijk zijn :).

Ook mooi dat ik nu eindelijk al mijn meldingen op het vergrendelscherm te zien krijg, dat lukte bij de Global ROM maar voor 1 of 2 apps.

[ Voor 20% gewijzigd door Largamelion op 18-01-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mag ik even iemand met Lineage OS vragen om mij een plezier te doen?

Ik zit op de MIUI stable EU ROM met het probleem dat ik voor 2 apps geen notificaties kan configureren in MIUI, het gaat over Yi Home en Mi Home:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PKU2tdSFvBUTS9ghdCNbwG9R/thumb.png

In de Yi Home app zelf is er maar 1 instelling waarmee je het geluid kan wijzigen, maar die werkt niet op de Pocophone F1 (geen probleem op m'n Honor 7). Gevolg is dat ik geen enkele merkbare notificatie krijg van m'n camera thuis als er beweging is, ik moet echt manueel gaan kijken in het notificatiepanel en dat is een redelijk groot probleem. Ik overweeg daarom om Lineage OS te installeren in de hoop dat het daar wel lukt.

Hier mijn vraag dus: kan iemand even de Yi Home app installeren op Lineage OS en kijken welke opties beschikbaar zijn voor de notificaties? In Lineage OS zelf dus, niet in de app, die hoef je zelfs niet te starten.

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Largamelion schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:46:
Hier mijn vraag dus: kan iemand even de Yi Home app installeren op Lineage OS en kijken welke opties beschikbaar zijn voor de notificaties? In Lineage OS zelf dus, niet in de app, die hoef je zelfs niet te starten.
Voor zover ik kan zien precies dezelfde opties als op jouw screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SZ11OwNOrAWTQYph3iZoZTrr/medium.png

Ik denk alleen dat het scherm niet volledig is en de lijst pas gevuld wordt, wanneer de app een notificatie stuurt.

Overigens had ik Mi Home er ook op staan, dus daar heb ik ook een screenshot van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BJyIjJvEwDe5RwlwfGYJzdKQ/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damn, dus het ligt echt aan de apps en niet aan de ROM, blijft toch raar dat het op m'n Honor 7 met EMUI wel ging, die zat natuurlijk nog op Android 6.0 dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. De melding 'deze app heeft geen meldingen geplaatst' blijft overigens gewoon staan nadat de app meldingen heeft gegeven. Zelfs als je vanuit de melding in de status bar doorklikt naar de instellingen ... 8)7

Heb al een mail gestuurd naar MIUI support and YI support, maar verwacht er niets van.

Bedankt in ieder geval om me de tijd uit te sparen om Lineage OS te installeren en er zelf achter te komen.

Had gehoopt dat m'n smartwatch de meldingen zou ophalen en mij een merkbare notificatie zou geven, maar die maakt het alleen nog erger. Die haalt zelfs de meldingen weg uit m'n status bar zonder iets weer te geven :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:54:
Damn, dus het ligt echt aan de apps en niet aan de ROM, blijft toch raar dat het op m'n Honor 7 met EMUI wel ging, die zat natuurlijk nog op Android 6.0 dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. De melding 'deze app heeft geen meldingen geplaatst' blijft overigens gewoon staan nadat de app meldingen heeft gegeven. Zelfs als je vanuit de melding in de status bar doorklikt naar de instellingen ... 8)7
Daar lijkt het dan wel op. Het is jammer dat ik het niet verder voor je kan testen, wellicht komt er op LOS wel een melding te staan.

Gezien het overigens op Android 6 wel werkt, lijkt de YI app moeite te hebben met de notification channels, gepresenteerd in Android 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Largamelion wat voor instelling zoek je precies voor binnen deze apps? Van MiHome krijg ik altijd netjes mijn notificatie binnen (gelijk aan bijvoorbeeld whatsapp of mail) als mijn camera een beweging heeft gezien, of mijn deur open is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:15:
[...]

Gezien het overigens op Android 6 wel werkt, lijkt de YI app moeite te hebben met de notification channels, gepresenteerd in Android 8.
Daar lijkt het inderdaad op.
Raznov schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:43:
@Largamelion wat voor instelling zoek je precies voor binnen deze apps? Van MiHome krijg ik altijd netjes mijn notificatie binnen (gelijk aan bijvoorbeeld whatsapp of mail) als mijn camera een beweging heeft gezien, of mijn deur open is geweest.
Bij Mi Home krijg ik wel een melding (geluid, trilling en led) ondanks dat ik dit nergens kan configureren. Noch in de app, noch in de OS notificatie instellingen (daar heb ik dezelfde opties als bij Yi Home). In de app zelf kan je enkel notificaties aan- of afzetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nasQzo4AVTkKzsta9nIRISpq/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0WlOqjEehryTyuBJgO7ybIWN/thumb.png

Ik heb jammer genoeg een Yi Home Camera 720p welke ik niet kan toevoegen in de Mi Home app, anders kon ik het zo oplossen :/. De Mi Home app gebruik ik enkel voor mijn robotstofzuiger van Xiaomi.

[ Voor 11% gewijzigd door Largamelion op 24-01-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:56:
Bij Mi Home krijg ik wel een melding (geluid, trilling en led) ondanks dat ik dit nergens kan configureren. Noch in de app, noch in de OS notificatie instellingen (daar heb ik dezelfde opties als bij Yi Home). In de app zelf kan je enkel notificaties aan- of afzetten:

[Afbeelding][Afbeelding]
De Mi Home zal ook geen aanpassingen hebben gedaan aan de hand van de notification channels. Vroeger was er namelijk geen onderscheid tussen de verschillende notificaties.
Ik heb jammer genoeg een Yi Home Camera 720p welke ik niet kan toevoegen in de Mi Home app, anders kon ik het zo oplossen :/.
Best onhandig inderdaad.
offtopic:
Kan je die Yi Home Camera niet benaderen met alleen een weblink of koppelen aan Domoticz o.i.d.?
De Mi Home app gebruik ik enkel voor mijn robotstofzuiger van Xiaomi.
Ik ook. :) Notificaties daarvan werken overigens hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1140043

Kent iemand een custom rom waarbij het probleem met echo tijdens telefoongesprekken niet voorkomt?

Heel tevreden met LOS behalve dat probleem dus, zou absoluut niet terug willen naar MIUI, maar ben dit ook echt zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er zo nog zaken die niet werken of problemen geven in LOS? Ik ben van plan om een dezer dagen de overstap te maken. Op zich best tevreden van MIUI maar wil toch eens testen of m'n notificaties van de Yi Home app werken op LOS. Heb contact gehad met de support van Yi zelf en dat is werkelijk om te wenen. Je legt alles uitgebreid uit met screenshots en het enige wat je terugkrijgt is een standaard antwoord met instructies om je camera te resetten... 🙄.

En is er al zicht op of er officiële ondersteuning komt voor de Poco F1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 23:58:
Zijn er zo nog zaken die niet werken of problemen geven in LOS?
Ik draai LOS inmiddels al een tijdje en kan eigenlijk zo niks verzinnen wat niet werkt. Het enige wat ik jammer vind is dat OTA niet werkt, omdat het geen officiële versie is.
En is er al zicht op of er officiële ondersteuning komt voor de Poco F1?
Ik kan mij niet voorstellen dat die er niet gaat komen, maar is altijd maar afwachten. Mocht het officieel komen, moeten we sowieso wachten totdat LOS16 officieel uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rens-br schreef op zondag 27 januari 2019 @ 08:52:

Ik draai LOS inmiddels al een tijdje en kan eigenlijk zo niks verzinnen wat niet werkt. Het enige wat ik jammer vind is dat OTA niet werkt, omdat het geen officiële versie is.
Jij hebt er geen last van dat tijdens een telefoongesprek de tegenpartij hun eigen stem in echo hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1140043 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:29:
Jij hebt er geen last van dat tijdens een telefoongesprek de tegenpartij hun eigen stem in echo hoort?
Nee. Ik heb daar nog geen klachten over ontvangen, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zit het met Android Auto, ik las hier en daar dat dat nog niet helemaal goed werkte op LOS. Is dat intussen van de baan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:40:
Hoe zit het met Android Auto, ik las hier en daar dat dat nog niet helemaal goed werkte op LOS. Is dat intussen van de baan?
Zelf geen ervaringen mee, ik heb geen Android Auto. Wellicht dat het op XDA nog staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
LOS en AA werken nog altijd niet vlekkeloos. Problemen bij het loskoppelen waarbij ik een flikkerend scherm krijg. Niet altijd, maar regelmatig. Het is aan te passen door een instelling bij ontwikkelaars opties aan te passen (zie ervaring topic voor Pocophone), maar dit verdwijnt weer na een update-flash. Dit is tot nu toe de voornaamste reden dat ik nog EU-rom draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga toch de stap zetten vandaag en Lineage OS eens een kans geven. Echter nog een paar vraagjes:

- Op XDA staat bij de instructies 'Flash Pie vendor and firmware'. Kan iemand me zeggen wat dit precies doet en waarom dit nodig is? De telefoon draait nu al Pie door de laatste MIUI EU rom.
- Kan ik makkelijk weer terug naar de MIUI EU rom? Ik zie bv. geen vendor zip voor 10.2.2.0, enkel 10.1.3.0
- Wat is de laatste security patch van de huidige LOS rom? In de screenshot zie ik september, maar die is vermoedelijk niet meer up to date.
- En wis ik best alles (behalve de SD) voor ik LOS flash?

Voor AA heb ik deze thread gevonden die beschrijft wat jij ervaart: https://forum.xda-develop...o-f1-custom-roms-t3893305

Edit: ondertussen staat LOS er al op, ik laat nog weten wat ik er van vind.

Edit 2: Hmm, ik mis de face unlock in de smart lock settings, wordt dat niet ondersteund dan? Hmm,, blijkbaar zou het voldoende moeten zijn om de nano gapps te flashen en dat heb ik nochtans gedaan.

Edit 3: intussen ook het flikkerend scherm met AA ervaren, maar idd op te lossen door HW-overlays uit te schakelen.

Helaas nog steeds geen notificaties voor de Yi Home app dus mss toch maar eens de camera kant bekijken. Voorlopig dus weinig meerwaarde van LOS t.o.v. MIUI EU.

[ Voor 28% gewijzigd door Largamelion op 28-01-2019 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 21:47
Hier geen problemen met Face Unlock op de laatste LOS. Ik heb 'beryllium-9.1.24-9.0-vendor-firmware.zip' geflasht en de 'Stock' open gapps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
demichiel schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:03:
Hier geen problemen met Face Unlock op de laatste LOS. Ik heb 'beryllium-9.1.24-9.0-vendor-firmware.zip' geflasht en de 'Stock' open gapps.
Ik heb dezelfde vendor geflasht en nano gapps. Lees overal dat nano gapps of hoger voldoende is voor face unlock. Zou ik de nano gapps gewoon even opnieuw kunnen dirty flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
Heb ik nog niet gedaan op m'n Poco maar vroeger vaak genoeg op andere telefoons. Zou geen probleem mogen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist de nano Gapps opnieuw geflasht en ja hoor, face unlock staat erbij nu. Tijdens het flashen zag ik ook letterlijk 'installing face detect' en 'installing face unlock'.

Wat me opvalt is dat bij het toevoegen van mijn gezicht de IR camera effectief actief is, wat bij MIUI niet zo lijkt. Je moet je gezicht ook draaien en het duurt wat langer om te unlocken nadien (halve second ofzo). Bij MIUI lijkt er gewoon een foto van de voorkant van je gezicht genomen te worden en gaat het unlocken ook razendsnel, maar ik betwijfel serieus hoe secure dit is.

Nu enkel de notificaties van m'n camera nog fixen, maar gisteren gezien dat ze nu ook op mijn vorige GSM niet meer binnenkomen dus er is wel degelijk meer aan de hand. Morgen maar even m'n camera demonteren en volledig resetten.

Lineage OS begint wel te groeien bij mij, ik miste wat zaken van MIUI eerst maar het begint te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:46:
Wat me opvalt is dat bij het toevoegen van mijn gezicht de IR camera effectief actief is, wat bij MIUI niet zo lijkt. Je moet je gezicht ook draaien en het duurt wat langer om te unlocken nadien (halve second ofzo). Bij MIUI lijkt er gewoon een foto van de voorkant van je gezicht genomen te worden en gaat het unlocken ook razendsnel, maar ik betwijfel serieus hoe secure dit is.
Ik heb het zelf geprobeerd met diverse foto's te unlocken en dat werkte niet.
Lineage OS begint wel te groeien bij mij, ik miste wat zaken van MIUI eerst maar het begint te wennen.
Wat mis / miste je nog dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:23:
[...]

Wat mis / miste je nog dan?
Kleine dingen hoor en voor de meesten is er wel een alternatief denk ik:

- Naar beneden swipen met 3 vingers voor een screenshot (LOS alternatief: powerknop 1 sec indrukken)
- Er passen minder icoontjes naast de notch, zelfs met lettertype op het kleinst. Op MIUI had ik die MOD die de icoontjes onder de klok plaatste, vond ik persoonlijk beter. Batterijpercentage was ook beter leesbaar wanneer weergegeven in het icoon.
- Recente app scherm vind ik bij MIUI ook handiger/overzichtelijker

Ik kijk wel even voor een MOD voor LOS om de icoontjes naast de notch beter weer te geven, zal ook wel bestaan.

Merk verder ook dat AA wel mijn WIFI uitschakelt bij het connecteren met de wagen (heb ik zo ingesteld), maar nadien niet terug inschakelt, wat op MIUI wel het geval was. Daardoor al onnodig data verspild :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:57:
- Er passen minder icoontjes naast de notch, zelfs met lettertype op het kleinst. Op MIUI had ik die MOD die de icoontjes onder de klok plaatste, vond ik persoonlijk beter. Batterijpercentage was ook beter leesbaar wanneer weergegeven in het icoon.
Dat kan ik mij wel voorstellen ja. Ik heb overigens de klok standaard op verborgen staan, dan passen er voor mij voldoende icoontjes naast ekaar.
- Recente app scherm vind ik bij MIUI ook handiger/overzichtelijker
Jup. Het stock Android 9 multitaskoverzicht vind ik inderdaad behoorlijk onoverzichtelijk en onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:44
Ik heb een vraagje aan eventuele MIUI EU rom gebruikers; na een week de global rom gebruikt te hebben vind ik een goed werkende DND functie zoals ik gewend ben van Android One toch echt een gemis. Dan nu de vraag: Is dit in de EU rom beter geregeld of is de DND feature op deze rom exact het zelfde als de global rom?

Om even een beeld te schetsen waar ik tegen aanloop: Ik mis wat configuratie mogelijkheden in de huidige DND implementatie. Telefoon gesprekken en dergelijke blijven netjes stil maar notificaties van Whatsapp en Telegram komen er wel gewoon doorheen. Nu zet ik dan gewoon mijn toestel op stil, maar alsnog licht het scherm van mijn toestel op zodra er een bericht binnen komt.

EDIT: Ik ben eruit; Als je bij DND "Allow incoming calls" op "none" worden er geen geluiden meer afgespeeld. Voorheen had ik dit "contacts only" staan en kwamen er inderdaad notificaties van contacten binnen. Ik heb tussen beide settings uitgebreid getest en het werkt echt op deze manier.

[ Voor 25% gewijzigd door MainframeX op 29-01-2019 23:24 . Reden: tikfoutjes ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonniebwoi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-06 17:59
na een aantal uur bezig geweest te zijn (custom rom en gsm's en toestanden is helemaal nieuw voor mij) is het mij gelukt om de telefoon te unlocken en twrp te installen.

ik wil pixel rom flashen maar ik krijg error 7 (dat ik firmware van miui 9 enzoveel moet installen..)

iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjonniebwoi schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:23:
na een aantal uur bezig geweest te zijn (custom rom en gsm's en toestanden is helemaal nieuw voor mij) is het mij gelukt om de telefoon te unlocken en twrp te installen.

ik wil pixel rom flashen maar ik krijg error 7 (dat ik firmware van miui 9 enzoveel moet installen..)

iemand een oplossing?
Yes, je hebt de Pie 9.0 vendor firmware nodig. Ik verwacht in ieder geval dat je naar Android 9 wil.
Voor de firmware zie: https://forum.xda-develop...ootloader-custom-t3839405

Of gebruik https://xiaomifirmwareupdater.com/#weekly
De laatste weekly firmware zal moeten voldoen. Deze eerst flashen, daarna PE Rom en dan door.

[ Voor 10% gewijzigd door Raznov op 30-01-2019 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonniebwoi
idd je hebt gelijk, ik had het ondertussen al zelf gevonden

alles werkt naar behoren nu met de pixel rom..echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjonniebwoi schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:14:
idd je hebt gelijk, ik had het ondertussen al zelf gevonden

alles werkt naar behoren nu met de pixel rom..echt een aanrader!
Ook ervaring met Android Auto, of het idee het te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonniebwoi
ja ben van plan om de gsm te koppelen aan de auto voor muziek/waze etc

voorlopig wel niet kunnen doen of mee bezig geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonniebwoi
ik leer snel bij denk ik...nu aan het lezen over kernels

de franco kernel zou de batterijduur en reactiesnelheid van de poco verbeteren..iemand ervaring mee?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 31-01-2019 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjonniebwoi schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:58:
ik leer snel bij denk ik...nu aan het lezen over kernels

de franco kernel zou de batterijduur en reactiesnelheid van de poco verbeteren..iemand ervaring mee?
Op de Lineage rom, ja, daar is het merkbaar een verbetering. Op de Miui EU Rom vond ik het weinig verschil op performance, en leek de batterij voor mijn gevoel zelfs iets sneller leeg te gaan. Overigens wel prima ervaringen met de Franco Kernel op de Oneplus One. Verder zijn er ook heel veel verschillende kernels te vinden voor de Pocophone, zelf heb ik alleen Sphinx en FC geprobeerd (Zie ook resultaten in de 2e post in dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjonniebwoi schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:58:
Ik merk niet heel veel verschil met of zonder Franco, maar aangezien het op de OPO zo goed werkte ben ik er maar bij gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand de update voor LOS al geïnstalleerd?
quote: XDA
Time for update

Changelog
February security patch
9.1.24 touchscreen firmware
Fixed dt2w for focaltech panels
Toggle to disable new USB devices
battery improvements
Lineage upstream
Hoe ga ik best te werk om deze te dirty flashen? Ik zou sowieso weer alles van beveiliging eerst uitschakelen (PIN, face unlock) om te vermijden dat hij een patroon vraagt nadien. Moet ik bij dirty flashen ook weer eerst de vendor zip flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gisteren mijn LOS een update gegeven naar de nieuwste versie, maar dat is flink fout gegaan. Dat wil zeggen dat ik uiteindelijk toch weer bezig was met een system+data wipe en alles opnieuw instellen. Ik had LOS geflasht en daarna decrypt+magisk, uiteindelijk las ik dat dirty flashen van deze update bij meerdere mensen problemen opleverde. Ik had overigens geen problemen met pin of unlock issues (welke dacht ik opgelost konden worden door de stappen in de OP te volgen). Wel had ik een mooie bootloop.

Nu alles weer werkende, maar koste toch even 1,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raznov schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:38:
Ik heb gisteren mijn LOS een update gegeven naar de nieuwste versie, maar dat is flink fout gegaan. Dat wil zeggen dat ik uiteindelijk toch weer bezig was met een system+data wipe en alles opnieuw instellen. Ik had LOS geflasht en daarna decrypt+magisk, uiteindelijk las ik dat dirty flashen van deze update bij meerdere mensen problemen opleverde. Ik had overigens geen problemen met pin of unlock issues (welke dacht ik opgelost konden worden door de stappen in de OP te volgen). Wel had ik een mooie bootloop.

Nu alles weer werkende, maar koste toch even 1,5 uur.
Ik las de verhalen ook op XDA, daarom wou ik hier toch ook even polsen. Ik wacht dan nog wel even af, komende dagen geen tijd om alles weer opnieuw te moeten configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:09
Largamelion schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:52:
[...]
Ik las de verhalen ook op XDA, daarom wou ik hier toch ook even polsen. Ik wacht dan nog wel even af, komende dagen geen tijd om alles weer opnieuw te moeten configureren.
Ik heb ook de nieuwe LOS "dirty" geflashed "over" de 21 januari build. (de 9.1.24 vendor had ik al geïnstalleerd tijdens de fresh install van 21 januari build en m'n data partitie was al encrypted.) Ik heb dus ook de TWRP die kan decrypten geïnstalleerd. Voor en na het flashen van het LOS zip bestand even de cache/dalvik gewiped. Hierna starte deze gewoon op. Oh en ik heb ook magisk 18.1 geïnstalleerd om safetynet check goed te krijgen en spellen zoals mario run aan de praat te krijgen.
Kortom, ik had geen problemen met het dirty flashen van de LOS 6 februari update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wilbert11 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:16:
[...]
Ik heb ook de nieuwe LOS "dirty" geflashed "over" de 21 januari build. (de 9.1.24 vendor had ik al geïnstalleerd tijdens de fresh install van 21 januari en m'n data partitie was al encrypted.) Ik heb dus ook de TWRP die kan decrypten geïnstalleerd. Voor en na het flashen van de LOS zip bestand even de cache/dalvik gewiped. Hierna startte deze gewoon op. Oh en ik heb ook magisk 18.1 geïnstalleerd om safetynet check goed te krijgen en spellen zoals mario run aan de praat te krijgen.
Kortom, ik had geen problemen met het dirty flashen van de LOS 6 februari update.
De 9.1.24 vendor firmware heb ik ook geïnstalleerd bij het installeren van de 21 januari build. Kan ik dan gewoon de nieuwe LOS zip erover flashen (met cache/Dalvik wipe voor en na)? Met het en/decrypt verhaal ben ik nog niet volledig mee. Heb voor het installeren van de LOS van 21 januari eerst die 'DisableForceEncryption_Treble_v17.3.zip' geïnstalleerd. Moet dat opnieuw of niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
Largamelion schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:27:
[...]
De 9.1.24 vendor firmware heb ik ook geïnstalleerd bij het installeren van de 21 januari build. Kan ik dan gewoon de nieuwe LOS zip erover flashen (met cache/Dalvik wipe voor en na)? Met het en/decrypt verhaal ben ik nog niet volledig mee. Heb voor het installeren van de LOS van 21 januari eerst die 'DisableForceEncryption_Treble_v17.3.zip' geïnstalleerd. Moet dat opnieuw of niet nodig?
Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik denk dat je deze opnieuw moet flashen aangezien android bij installatie standaard de data partitie encrypt. Dus als de data partitie niet encrypted is zou ik het dfe bestand ook flashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demichiel
Largamelion schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:57:
Iemand de update voor LOS al geïnstalleerd?

[...]

Hoe ga ik best te werk om deze te dirty flashen? Ik zou sowieso weer alles van beveiliging eerst uitschakelen (PIN, face unlock) om te vermijden dat hij een patroon vraagt nadien. Moet ik bij dirty flashen ook weer eerst de vendor zip flashen?
Net gedaan, geen problemen gehad. Stappen:
  • TWRP Backup
  • Dirty flash van de lineage zip
  • Cache Wipe
  • Reboot
Pattern lock en fingerprints heb ik gewoon laten aanstaan. Vendor zip niet opnieuw geflasht. Verder heb ik Magisk 18.1 op m'n Poco staan, hiervoor ook niets moeten aanpassen/installeren, blijft gewoon werken!
Edit: Ik heb Franco Kernel ook geïnstalleerd staan, deze zorgt niet voor problemen! (Ik las op XDA iets anders)

[ Voor 7% gewijzigd door demichiel op 07-02-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
demichiel schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:08:
[...]

Net gedaan, geen problemen gehad. Stappen:
  • TWRP Backup
  • Dirty flash van de lineage zip
  • Cache Wipe
  • Reboot
Pattern lock en fingerprints heb ik gewoon laten aanstaan. Vendor zip niet opnieuw geflasht. Verder heb ik Magisk 18.1 op m'n Poco staan, hiervoor ook niets moeten aanpassen/installeren, blijft gewoon werken!
Edit: Ik heb Franco Kernel ook geïnstalleerd staan, deze zorgt niet voor problemen! (Ik las op XDA iets anders)
Ik zie wel dat TWRP een paswoord vraagt om te decrypten als ik deze start. Ik kan wel gewoon annuleren en verder gaan. Wil dat dan zeggen dat m'n data geëncrypteerd is of wat moet ik hiervan maken? Welke partities backup ik best via TWRP? Standaard staat Boot, System en Data aan, is dat voldoende of pak ik best de rest ook mee?

Magisk gebruik ik nog niet, voorlopig nog niet geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonniebwoi
Hier ook update voor de Pixel Experience Rom, gewoon op de gsm zelf gedownload en 'OTA' geinstalleerd, geen enkel probleem.

EDIT: iemand die snel kan zeggen of de pixel rom experience compatibel is met de franco kernel.

nu staat er derp kernel op en vind hier niet directs iets over terug.

[ Voor 41% gewijzigd door Sjonniebwoi op 08-02-2019 13:08 . Reden: vraag ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demichiel
Largamelion schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:52:
[...]
Ik zie wel dat TWRP een paswoord vraagt om te decrypten als ik deze start. Ik kan wel gewoon annuleren en verder gaan. Wil dat dan zeggen dat m'n data geëncrypteerd is of wat moet ik hiervan maken? Welke partities backup ik best via TWRP? Standaard staat Boot, System en Data aan, is dat voldoende of pak ik best de rest ook mee?

Magisk gebruik ik nog niet, voorlopig nog niet geroot.
Ik neem altijd de standaard backup opties ja, enkel zet ik de compressie wel op voor backups.

Over dat paswoord eerlijk gezegd geen idee, bij mij vraagt TWRP altijd mijn patroon en daarna kan het alles mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist de update van LOS16 geïnstalleerd en gelukkig geen problemen. Heb hem gewoon gedirty flashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb 'm nu ook draaien na dirty flash, geen problemen gehad. Gewoon nieuwe LOS zip geflasht gevolgd door wipe cache/Dalvik. Security patch staat netjes op 5-02-19.

Wel weer vergeten om de hardware overlays uit te zetten na reboot dus daarnet weer flikkerend beeld na loskoppelen Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-06 21:52
rens-br schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:39:
Zojuist de update van LOS16 geïnstalleerd en gelukkig geen problemen. Heb hem gewoon gedirty flashed.
Herstart het toestel maar een aantal keer, dan blijft het toestel hangen op: telefoon word gestart.

Compleet onbruikbaar die nieuwe update, het rare is dat ook mijn Google backups allemaal weg zijn.

Huidige Pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Goed nieuws! Volgens deze link komt binnenkort de officiële release van LineageOS 16 uit en de Pocophone zit bij de 'launch' devices. Nog even wachten totdat die verschijnt en dan gaan we switchen naar de officiële versie.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 13-02-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-06 12:07
Kan ik de bootlaoder ook unlocken via Linux ,of via windows in een virtualbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hlubach schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:09:
Kan ik de bootlaoder ook unlocken via Linux ,of via windows in een virtualbox
https://forum.xda-develop...nlock-bootloader-t3782444 zou bruikbaar moeten zijn onder Linux. Zelf niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-06 12:07
Kom ik niet verder mee, dat stuk over Java is onduidelijk en de sh file doet niets.
Virtbox probleem met usb fastboot, nu kijken voor wine

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwe update voor LOS 16.0:
Time for update
Added toggle for automatic screen dismiss for face lock (settings > security and location > lockscreen preferences)
Fixed HDR display issue while playing HDR videos
Fixed rom stuck at "device is starting"
Fixed Messaging notification channel
Fixed animation glitch when notch is hidden while locking device
Lineage upstream

ps: Minimum requirement to flash rom would be 9.2.15 vendor and firmware

As usual links are updated in op enjoy

Update is wel handig, want heb de "device is starting" bug een aantal keer gehad tijdens het booten. Echter kom ik op een bootloop terecht. Process uitgevoerd: ik zit al op LOS, dus nieuwste firmware / kernel gepakt en geflashed, daarna de nieuwste LOS en wipe cache / dalvik. Daarna bootloop tijdens starten LOS, kom terug in TWRP terecht. Overigens kreeg ik voor de bootloop een encryptie process (shit! :F, dus voor degene die ook een update uitvoeren, vergeet niet de decryptie te flashen). Ik zal het process straks nog eens proberen te doorlopen in de hoop er voorbij te komen zonder issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raznov schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:03:
[...]

Update is wel handig, want heb de "device is starting" bug een aantal keer gehad tijdens het booten. Echter kom ik op een bootloop terecht. Process uitgevoerd: ik zit al op LOS, dus nieuwste firmware / kernel gepakt en geflashed, daarna de nieuwste LOS en wipe cache / dalvik. Daarna bootloop tijdens starten LOS, kom terug in TWRP terecht. Overigens kreeg ik voor de bootloop een encryptie process (shit! :F, dus voor degene die ook een update uitvoeren, vergeet niet de decryptie te flashen). Ik zal het process straks nog eens proberen te doorlopen in de hoop er voorbij te komen zonder issues.
Voor zover ik lees worden de bootloops veroorzaakt door Magisk, zie ook deze post:
Started on previous vendor and January build of this rom, with Magisk 18.1
Flashed vendor, cleaned dalvik&cache, rebooted to system, no problem
Flashed rom, cleaned dalvik&cache, on reboot to system ye olde bootloop
Flashed Magisk Uninstaller. Reboot to system succeeds
Flashed Magisk 18.1 installer again. Magisk Manager did not appear, had to install it manually (without the app, there is no root...)
Had to re-install all my Magisk Modules but otherwise system seems fine now.
Ik heb zelf geen root via Magisk dus verwacht niet tegen dit probleem te lopen. Dat verhaal van die encryptie snap ik nog steeds niet goed. Mijn toestel is blijkbaar geëncrypteerd, maar dit is automatisch gebeurd, heb nochtans de 1e maal bij het installeren van LOS die DFE geflasht, maar dat heeft blijkbaar niet geholpen. Ik vind het op zich niet erg of zelfs beter dat het toestel geëncrypteerd is, maar ik heb nooit een wachtwoord ingesteld dus hoop dat als ik ooit moet decrypten dat het lukt met het paswoord van mijn MI account.

Ik zal later vandaag flashen en laat nog iets weten.

Largamelion schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:42:
[...]
Voor zover ik lees worden de bootloops veroorzaakt door Magisk, zie ook deze post:

[...]
Ik heb zelf geen root via Magisk dus verwacht niet tegen dit probleem te lopen. Dat verhaal van die encryptie snap ik nog steeds niet goed. Mijn toestel is blijkbaar geëncrypteerd, maar dit is automatisch gebeurd, heb nochtans de 1e maal bij het installeren van LOS die DFE geflasht, maar dat heeft blijkbaar niet geholpen. Ik vind het op zich niet erg of zelfs beter dat het toestel geëncrypteerd is, maar ik heb nooit een wachtwoord ingesteld dus hoop dat als ik ooit moet decrypten dat het lukt met het paswoord van mijn MI account.

Ik zal later vandaag flashen en laat nog iets weten.
Klopt ja :) Zo ver was ik nu ook. Heb Magisk verwijderd incl modules en dan start hij netjes op. Zo direct maar weer Magisk er op zetten en kijken hoe dat loopt. Gebruik zelf o.a. AdAway dus vind het wel prettig om root-access te hebben.
En wat betreft modules, de volume booster (want anders is het volume via bluetooth erg laag) en Universal GSM Doze (ivm Play Services welke nog wel eens batterij vreet) zijn redelijk onmisbaar.

edit: helemaal up to date weer. Magisk wel moeten verwijderen en natuurlijk vergeten even backup te maken van mijn 3 modules, maar alles staat er weer op en werkt weer.
Nu alleen nog op zoek naar een mooie oplossing voor de hw-overlay issue welke problemen geeft met Android Auto. Dit moet ik nu na iedere restart handmatig aanpassen, maar dat zou toch automatisch moeten kunnen.

[ Voor 21% gewijzigd door Raznov op 21-02-2019 09:05 ]

Raznov schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:52:
[...]

Klopt ja :) Zo ver was ik nu ook. Heb Magisk verwijderd incl modules en dan start hij netjes op. Zo direct maar weer Magisk er op zetten en kijken hoe dat loopt. Gebruik zelf o.a. AdAway dus vind het wel prettig om root-access te hebben.
En wat betreft modules, de volume booster (want anders is het volume via bluetooth erg laag) en Universal GSM Doze (ivm Play Services welke nog wel eens batterij vreet) zijn redelijk onmisbaar.

edit: helemaal up to date weer. Magisk wel moeten verwijderen en natuurlijk vergeten even backup te maken van mijn 3 modules, maar alles staat er weer op en werkt weer.
Nu alleen nog op zoek naar een mooie oplossing voor de hw-overlay issue welke problemen geeft met Android Auto. Dit moet ik nu na iedere restart handmatig aanpassen, maar dat zou toch automatisch moeten kunnen.
Mooi dat alles weer werkt :). Van die modules had ik nog niet gehoord, maar BT audio gaat luid genoeg voor mij, dat was me nog niet opgevallen. Batterij doet het ook prima, gezien hij dagelijks 1u aan de lader zit bij het gebruik van AA moet ik hem eigenlijk maar 1x in de maand bijladen ofzo, geen last van battery drain.

Dat met de HW-overlay vind ik ook best lastig, vooral als ik het vergeet uit te schakelen na een reboot (wat ik amper doe tenzij ik een nieuwe rom flash). Het is best lastig om de GSM te herstarten als het scherm zo begint te flikkeren. Naar het schijnt kan je dat oplossen met Tasker, maar dan moet je die wel aanschaffen want is geen gratis app.

Largamelion schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:39:
[...]
Mooi dat alles weer werkt :). Van die modules had ik nog niet gehoord, maar BT audio gaat luid genoeg voor mij, dat was me nog niet opgevallen. Batterij doet het ook prima, gezien hij dagelijks 1u aan de lader zit bij het gebruik van AA moet ik hem eigenlijk maar 1x in de maand bijladen ofzo, geen last van battery drain.

Dat met de HW-overlay vind ik ook best lastig, vooral als ik het vergeet uit te schakelen na een reboot (wat ik amper doe tenzij ik een nieuwe rom flash). Het is best lastig om de GSM te herstarten als het scherm zo begint te flikkeren. Naar het schijnt kan je dat oplossen met Tasker, maar dan moet je die wel aanschaffen want is geen gratis app.
Yup, mijn broertje heeft Tasker met een module er op om de hw-overlay na een reboot aan te zetten. Dit werkt wel, maar ben je zo'n 4 a 5 euro kwijt in totaal. Niet dat, dat veel is, maar op zich is het vinkje aan zetten ook weer niet zo veel moeite.

Hier zonet geïnstalleerd (dirty), alles probleemloos verlopen.

Werkwijze:
- Reboot naar TWRP
- Flash laatste vendor firmware zip
- Wipe Dalvik/cache
- Flash laatste LOS zip
- Wipe Dalvik/cache
- Reboot to system

En als laatste stap eens opgestart de HW-overlays weer uitgeschakeld voor Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Update van mijn kant.

Draai nu de EU rom 9.1.24 en wilde zojuist updaten naar EU 9.2.21 met de eerder altijd succesvolle methode:

c:\fastboot devices

met als reactie: 4e531cc fastboot

Dan:
c:\fastboot boot recovery-20181012.img

met als reactie:
downloading 'boot.img'...
FAILED (command write failed (No error))
finished. total time: 0.005s

En dat was het dan.

Wat is hier gaande? Afgelopen maanden zeer frequent succesvol kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:44
gijskluppels schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:57:
Update van mijn kant.

Draai nu de EU rom 9.1.24 en wilde zojuist updaten naar EU 9.2.21 met de eerder altijd succesvolle methode:

c:\fastboot devices

met als reactie: 4e531cc fastboot

Dan:
c:\fastboot boot recovery-20181012.img

met als reactie:
downloading 'boot.img'...
FAILED (command write failed (No error))
finished. total time: 0.005s

En dat was het dan.

Wat is hier gaande? Afgelopen maanden zeer frequent succesvol kunnen updaten.
[Bericht deels verwijderd] Volgens mij zit er gewoon een updater in de rom zelf en anders kan je nog proberen het bestand erover heen te flashen:

Installation via TWRP:
- Download zip to internal storage
- Updater - Menu (...) - Reboot to Recovery
- Install - Select zip
- Reboot
- Done

Bron: https://xiaomi.eu/community/threads/9-2-21.49315/

P.s. ik draai momenteel de officiële global rom dus ik kan niet zelf iets uitproberen maar heb in het verleden wel vaak custom roms gedraaid.

[ Voor 7% gewijzigd door MainframeX op 26-02-2019 21:19 ]

Idempotent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
@MainframeX
Nee, hij probeert TWRP alleen te booten (fastboot boot recovery ipv fastboot flash recovery).

@gijskluppels
Heb je al een andere USB poort geprobeerd, of computer opnieuw opgestart? En gebruik je de originele kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Xiaomi.eu updates zijn ook OTA te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
David13 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:14:
@MainframeX
Nee, hij probeert TWRP alleen te booten (fastboot boot recovery ipv fastboot flash recovery).
Klopt.
@gijskluppels
Heb je al een andere USB poort geprobeerd, of computer opnieuw opgestart? En gebruik je de originele kabel?
USB: ja, maar er is er nog een over :)
Reboot: nee, zal ik doen.
Originele kabel: ja.

Eigenlijk exact dezelfde setup als in de afgelopen maanden waarin dit gewoon iedere keer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
dutchgio schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:10:
Xiaomi.eu updates zijn ook OTA te installeren.
Bij mij niet, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@gijskluppels wat je kan proberen is de "official TWRP App" (https://play.google.com/s...?id=me.twrp.twrpapp&hl=nl) installeren en via die app nog eens TWRP te flashen (beryllium zoeken en dan de meeste recente pakken, uit mijn hoofd is dat 3.2.3-2, sinds de Pocophone nu officiele support heeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raznov schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:03:
Echter kom ik op een bootloop terecht. Process uitgevoerd:
Ik had precies hetzelfde met Magisk+ Substratum + Franco Kernel. Eerst heb ik een dirty flash uitgevoerd:
- Firmware/vendor
- Wipe cache
- LOS rom
- Wipe cache

Vervolgens bleef ik hangen op het Pocophone scherm (met die gele letters).

Daarna terug maar de recovery gegaan en Magisk uninstaller geflashed en weer gewiped, dat was ook niet voldoende.

Vervolgens het volgende gedaan:
  1. Magisk Uninstaller
  2. Substratum resque zip
  3. Wipe cache
  4. Firmware/vendor
  5. Wipe cache
  6. LOS ROM
Vervolgens werkte het toestel weer en ben ik geupdated. Nu alleen Magisk + Mods + Substratum + Franco weer terugzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:39:
[...]

Ik had precies hetzelfde met Magisk+ Substratum + Franco Kernel. Eerst heb ik een dirty flash uitgevoerd:
- Firmware/vendor
- Wipe cache
- LOS rom
- Wipe cache

Vervolgens bleef ik hangen op het Pocophone scherm (met die gele letters).

Daarna terug maar de recovery gegaan en Magisk uninstaller geflashed en weer gewiped, dat was ook niet voldoende.

Vervolgens het volgende gedaan:
  1. Magisk Uninstaller
  2. Substratum resque zip
  3. Wipe cache
  4. Firmware/vendor
  5. Wipe cache
  6. LOS ROM
Vervolgens werkte het toestel weer en ben ik geupdated. Nu alleen Magisk + Mods + Substratum + Franco weer terugzetten.
Ja uiteindelijk heb ik ook magisk uninstaller gedraaid, maar voor die tijd toch nog even de vorige versie van LOS moeten zippen zodat hij op kon starten. Ach, kan een keer gebeuren, maar goed om te weten wanneer het nogmaals gebeurd dat er ook losse oplossingen zijn binnen TWRP (wel even de zips e.d. op de SD zetten hiervoor :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raznov schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:08:
maar goed om te weten wanneer het nogmaals gebeurd dat er ook losse oplossingen zijn binnen TWRP (wel even de zips e.d. op de SD zetten hiervoor :)).
Dat is sowieso verstandig om te doen. Overigens kan je ook prima via USB de bestanden erop knallen in TWRP, dus daarvoor is het ook sowieso niet nodig om terug te gaan naar de vorige versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilbert11
Ze hebben in de nieuwe miui beta (9.2.25) ook widevine level 1 toegevoegd. Dan kan je netflix, Amazon prime etc. in full HD (1080p) streamend kijken ipv 540p. Nu moet alleen netflix de pocophone nog even whitelisten ;-)

Om widevine l1 te krijgen op een custom ROM moet je eerst de miui beta installeren, zodat het certificaat voor l1 geaccepteerd wordt. Hierna kan je weer switchen naar een custom ROM en blijft het l1 certificaat geldig. Heb het net zelf even gedaan en het werkt. (Ik gebruik de unofficial lineage os rom.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wilbert11 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:14:
Om widevine l1 te krijgen op een custom ROM moet je eerst de miui beta installeren, zodat het certificaat voor l1 geaccepteerd wordt. Hierna kan je weer switchen naar een custom ROM en blijft het l1 certificaat geldig. Heb het net zelf even gedaan en het werkt. (Ik gebruik de unofficial lineage os rom.)
Zoiets had ik ook al gelezen op XDA, maar als ik het goed begrijp moet je dan twee keer een clean install uitvoeren?

En je hebt dan wel L1, maar vanwege het whitelisten werkt het vervolgens nog steeds niet, klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Amazon prime werkt al, Netflix moet de Poco nog whitelisten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilbert11
rens-br schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:22:
[...]

Zoiets had ik ook al gelezen op XDA, maar als ik het goed begrijp moet je dan twee keer een clean install uitvoeren?

En je hebt dan wel L1, maar vanwege het whitelisten werkt het vervolgens nog steeds niet, klopt dat?
Niet helemaal waar. Je kan met twrp een backup maken van je huidige rom (inclusief data etc). De miui beta .zip file is ook met twrp compatible. Je kan deze dus installeren (inclusief magisk) dan blijft twrp erop staan ipv dat de stock recovery erop gezet wordt. Hierna kan je het certificaat "activeren". Daarna kan je dan met twrp de backup van je custom rom terugzetten.

Zonder dat apps de pocophone whitelisten heb je er inderdaad niet veel aan. Maar het pocophone team heeft in ieder geval gedaan wat ze hebben belooft en dat is al heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wilbert11 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 18:39:
Niet helemaal waar. Je kan met twrp een backup maken van je huidige rom (inclusief data etc).

De miui beta .zip file is ook met twrp compatible. Je kan deze dus installeren (inclusief magisk) dan blijft twrp erop staan ipv dat de stock recovery erop gezet wordt.
Dat klinkt goed. Ik kan op het miui forum echter wel alleen versie 9.2.21 vinden ipv. 9.2.25
Hierna kan je het certificaat "activeren". Daarna kan je dan met twrp de backup van je custom rom terugzetten.
Dat 'activeren' is niet meer dan de rom installeren?
Zonder dat apps de pocophone whitelisten heb je er inderdaad niet veel aan. Maar het pocophone team heeft in ieder geval gedaan wat ze hebben belooft en dat is al heel wat.
Kwestie van tijd lijkt me. Als de bèta namelijk final wordt kan ik me voorstellen dat Netflix het snel zal toestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilbert11
rens-br schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:06:
[...]

Dat klinkt goed. Ik kan op het miui forum echter wel alleen versie 9.2.21 vinden ipv. 9.2.25

[...]

Dat 'activeren' is niet meer dan de rom installeren?

[...]

Kwestie van tijd lijkt me. Als de bèta namelijk final wordt kan ik me voorstellen dat Netflix het snel zal toestaan.
9.2.25 is closed beta. Er is wel een link op xda beschikbaar. link van de post

Activeren is de ROM installeren en dan even wachten. Je kan met de app drm info kijken wanneer je level 1 certificaat geactiveerd is. Je kan ook bij instellingen bij de vingerafdruk en betalingen kiezen voor activeren widevine level 1. (Beetje rare plek, maarja het is een beta versie.) link filmpje

Ja, de tijd zal het leren ;-) in principe hebben ze een beleid (ergens op xda gelezen) dat ze toestellen zonder widevine l1 bij release blacklisten. En if ze die whitelisten is maar de vraag.

Verder verwacht ik dat het lastig wordt voor custom rom developers om het activeren van het widevine l1 certificaat in hun custom rom te implementeren. Dus je moet hoogstwaarschijnlijk toch een keer een stock rom hiervoor installeren voordat je weer naar een custom rom gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door wilbert11 op 27-02-2019 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wilbert11 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:30:
9.2.25 is closed beta. Er is wel een link op xda beschikbaar. link van de post
Dank voor de link. Het is gelukt, ik heb nu ook Widevine L1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/04CuleVfGKP4jm2mzEvNM4HM/medium.png

Echter is het niet gelukt om dat te doen zonder clean install. Na het installeren van de rom werd er namelijk om een wachtwoord gevraagd voor de encryptie en die had ik niet / die werkte niet. Tevens was twrp weg en vervangen door de Mi Recovery.

Dus vervolgens moest ik alles wipen en daarna werkte het wel. Mijn ROM backup stond lokaal op het toestel en daar kon ik niet meer bij, dus een clean instal was nodig.

Tip dus voor de mensen die dit ook willen proberen, maar een backup en zet die tijdelijk op een sd kaart / laptop.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 28-02-2019 13:54 ]

• dutchgio
  • Nu online
Je moet dan TWRP opnieuw flashen lijkt me. Dan kun je weer bij je backups.
Interne SD wordt by default niet verwijderd.

[ Voor 23% gewijzigd door dutchgio op 28-02-2019 14:43 ]

dutchgio schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:42:
Je moet dan TWRP opnieuw flashen lijkt me. Dan kun je weer bij je backups.
Interne SD wordt by default niet verwijderd.
Dat had ik inderdaad ook eerst geprobeerd, voordat ik een wipe had gedaan. Echter vroeg TWRP ook om een wachtwoord en dat werkte wederom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is goed nieuws: nieuws: LineageOS 16 op basis van Android 9.0 Pie komt uit. Ik ben wel benieuwd of het mogelijk is om deze te dirty flashen over de onofficiële versie heen, maar ik ben er bang voor.

Volgens de guide van LOS zelf is dat in ieder geval niet mogelijk:
If you are installing from an unofficial build, you MUST wipe data from recovery before installing.
Wel jammer dat ik gisteren een clean install heb gedaan en dat dus volgende week weer moet doen, als ik naar de officiële versie wil.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 01-03-2019 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
https://wiki.lineageos.org/signing_builds.html
Zie "Test keys to official or vice versa".

https://github.com/Lineag...tree/master/key-migration

[ Voor 26% gewijzigd door dutchgio op 01-03-2019 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bem
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-03 19:26

Bem

Goed nieuws! De eerste officiele versie van LineageOS is vanaf nu te downloaden op de site van LineageOS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
Hier deze voormiddag een clean install gedaan van de official build (en user apps terug gezet met titanium backup). Ging probleemloos! Ik vind alleen de setting voor het ronde batterij icoontje niet meer, maar dat is ook geen drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@demichiel weet je toevallig of het echo probleem is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
Dat lijkt me eerder iets dat op firmware vlak moet opgelost worden, maar ik kan het straks wel eens testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou ik ook denken, maar rom heeft blijkbaar toch invloed. Onder xiaomi.eu werkt de echofix op xda namelijk wel en onder (unofficial) Lineage niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1140043 op 02-03-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:22
Ik wil morgen mijn Pocophone met standaard firmware gaan flashen naar LOS16 nu deze officieel support voor Pocophone heeft. Is de handleiding echt zo 'simpel' als hier staat?
https://wiki.lineageos.org/devices/beryllium/install

Dus:
1. Unlocken met Mi Unlock tool
2. USB debugging weer aan
3. Opstarten in fast boot mode
4. TWRP recovery flashen
5. Booten in recovery modus
6. backup maken
7. wipen & data formatteren
8. Advanced wipen (cache en systeem partitie)
9. Vanaf je PC de installatie package van LOS sideloaden
10. Reboot

Thats it? Iemand aanvullingen op dit stappenplan/handleiding?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste