Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hammetje schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:03:
Ik wil morgen mijn Pocophone met standaard firmware gaan flashen naar LOS16 nu deze officieel support voor Pocophone heeft. Is de handleiding echt zo 'simpel' als hier staat?
https://wiki.lineageos.org/devices/beryllium/install

Dus:
1. Unlocken met Mi Unlock tool
2. USB debugging weer aan
3. Opstarten in fast boot mode
4. TWRP recovery flashen
5. Booten in recovery modus
6. backup maken
7. wipen & data formatteren
8. Advanced wipen (cache en systeem partitie)
9. Vanaf je PC de installatie package van LOS sideloaden
10. Reboot

Thats it? Iemand aanvullingen op dit stappenplan/handleiding?
Jup. Dat lijkt er wel op. Let wel op dat het unlocken een aantal dagen duurt, want daar zit een wachtperiode op. Tevens wiped dat je gehele device, dus maak goede backups.

Als laatste vergeet gapps niet (en eventueel Magisk als je root wilt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 20:44
Met de komst van LOS 16 official ben ik aan het kijken om ook te flashen. (MIUI is te ver van stock voor me)
Heb nog nooit ROMs geflasht op een smartphone, dus had volgende vraag: In hoeverre kan je uit gaan van een probleemloze ervaring in gebruik?

Ik gebruik het toestel ook voor m'n werk (dual-sim. eigen telefoon) dus kan echt geen crashes of instabiele/buggy software/OS gebruiken doorheen de dag.

Kan ik daarbij m'n banking apps blijven gebruiken? (KBC, Keytrade, ING, Payconiq.)
Ik las dat Magisk dit toelaat, maar dat de banking apps dan toch weer blokkeren bij updates e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 21:47
Ik heb nog nooit echt problemen ondervonden, best wel backups maken zodat je snel terug kan naar een werkende staat moest er ooit iets mislopen. Voor je banking apps, geen enkel probleem. Enkel KBC gebruik ik zelf niet. De rest werkt alleszins probleemloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-06 22:51
Iemand al de officiële LOS 16 draaiend?

Ik daar nu een recente Miui EU rom, als ik LOS 16 via adb sideloader installeert dan krijg ik daarna een melding dat ik een OS heb geïnstalleerd en vervolgens boot hij naar TRWP op. Dus helaas nog niet werkend.
Verder ook nog geen LOS unofficial geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wooah, net de laatste 15 pagina's in het LOS topic op XDA gelezen (sinds vrijdag, gaat snel daar), om gek van te worden. Een goede moderator kunnen ze daar wel gebruiken. 100 keer dezelfde vraag en constant geflame, moeilijk om daartussen waardevolle info te vinden...

Wat ik gevonden heb is dat er nog een aantal zaken missen in de official build tegenover de unofficial. Ik kijk dus nog even de kat uit de boom denk ik voor ik aan een clean install begin. Widevine L1 heb ik in principe nog niet nodig want heb geen Netflix dus zou ik het liefst dirty flashen naar de official, maar tot nu toe nog geen makkelijke howto gevonden. Heb de links voor het 'signen' zien passeren maar nog geen tijd gehad om mij erin te verdiepen. Als het toch clean moet, zal ik eerst rooten zodat ik m'n apps kan back-uppen met Titanium want zie het echt niet zitten om alles weer opnieuw in te stellen, daar ben ik een dag mee bezig. Dan ga ik sowieso ook eerst naar MIUI voor de Widevine L1 in orde te krijgen.

Als iemand er in slaagt van unofficial naar official te gaan zonder z'n data te verliezen, altijd welkom om hier het vereenvoudigd stappenplan te delen, zou ten zeerste geapprecieerd worden. Ik probeer me er later deze week anders wel zelf in te verdiepen.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user_tweakers
user_tweakers schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 23:41:
Iemand al de officiële LOS 16 draaiend?

Ik daar nu een recente Miui EU rom, als ik LOS 16 via adb sideloader installeert dan krijg ik daarna een melding dat ik een OS heb geïnstalleerd en vervolgens boot hij naar TRWP op. Dus helaas nog niet werkend.
Verder ook nog geen LOS unofficial geprobeerd.
Inmiddels draait LOS16 goed op mijn pocophone. Ik had wat kleine foutjes gemaakt.
Uiteindelijke deze volgorde gedaan:Bij mij draait de versie van 2019-03-02, ik zie dat 03-03 ook al uit is.
Even afwachten hoe het met OTA gaat. Dit is voor mij de eerste keer met een lineagoOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
user_tweakers schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:09:
[...]
Inmiddels draait LOS16 goed op mijn pocophone. Ik had wat kleine foutjes gemaakt.
Uiteindelijke deze volgorde gedaan:
Ziet er goed uit, echter is het wel nodig om vendor te flashen? Dat staat namelijk niet in de guide vermeld.
Even afwachten hoe het met OTA gaat. Dit is voor mij de eerste keer met een lineagoOS.
Bij mijn OPO was het niet meer dan via de updater de ROM downloaden en laten installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user_tweakers
rens-br schreef op zondag 3 maart 2019 @ 13:25:
[...]

Ziet er goed uit, echter is het wel nodig om vendor te flashen? Dat staat namelijk niet in de guide vermeld.

[...]

Bij mijn OPO was het niet meer dan via de updater de ROM downloaden en laten installeren.
Misschien niet als je vanaf Global rom komt, maar ik zat op EU rom en anders lukte het mij niet.

Edit:
Ik ben niet de enige zie: https://forum.xda-develop...e-os-16-released-t3906247

Kleine opmerkingen tot nu toe wat nog niet in de official build zit:
- Geen Face id (lock)
- Geen gestures (maar is wel mogelijk middels fluid ng app i.c.m. root (magisk)

Misschien zie ik wat dingen over het hoofd, maar zal nog wel een beetje rondzoeken op xda of ik daar meer info kan vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door user_tweakers op 03-03-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed om te weten! Bij de unofficial versie is het namelijk ook nodig om die te flashen, maar ik zag het niet bij de guide van LOS staan, dus ging er vanuit dat die voort bijgeleverd worden.
Kleine opmerkingen tot nu toe wat nog niet in de official build zit:
- Geen Face id (lock)
Ook niet bij 'Smart Unlock', daar is die optie te vinden bij de onofficial versie.
- Geen gestures (maar is wel mogelijk middels fluid ng app i.c.m. root (magisk)
Inderdaad vreemd, maar dat is ook bij de unofficial versie. Heb dat inderdaad ook opgelost met de bovengenoemde app (en die werkt perfect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
rens-br schreef op zondag 3 maart 2019 @ 13:38:
[...]

Goed om te weten! Bij de unofficial versie is het namelijk ook nodig om die te flashen, maar ik zag het niet bij de guide van LOS staan, dus ging er vanuit dat die voort bijgeleverd worden.

[...]

Ook niet bij 'Smart Unlock', daar is die optie te vinden bij de onofficial versie.

[...]

Inderdaad vreemd, maar dat is ook bij de unofficial versie. Heb dat inderdaad ook opgelost met de bovengenoemde app (en die werkt perfect)
Via Magisk downloads is wel Google Face Unlock te donwloaden als je root hebt. Dat zou ook moeten werken maar is nog gebasseerd op android 8.1. Ik vraag me ook af hoe betrouwbaar die is en of die ook iets met de IR camera doet, of alleen front camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
user_tweakers schreef op zondag 3 maart 2019 @ 13:50:
Via Magisk downloads is wel Google Face Unlock te donwloaden als je root hebt. Dat zou ook moeten werken maar is nog gebasseerd op android 8.1. Ik vraag me ook af hoe betrouwbaar die is en of die ook iets met de IR camera doet, of alleen front camera.
Maar welke GAPPS heb je geflashed? Wanneer je namelijk de Nano versie (of hoger) flasht, zit daar Face Unlock bij en werkt dat ook met de IR sensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user_tweakers
rens-br schreef op zondag 3 maart 2019 @ 13:51:
[...]

Maar welke GAPPS heb je geflashed? Wanneer je namelijk de Nano versie (of hoger) flasht, zit daar Face Unlock bij en werkt dat (ook met de IR sensor).
Ah stop, dat wist niet ik. Ik heb Pico gebruikt. Dan toch even de Nano pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
user_tweakers schreef op zondag 3 maart 2019 @ 13:51:
Ah stop, dat wist niet ik. Ik heb Pico gebruikt. Dan toch even de Nano pakken
Ik was net mijn reactie aan het aanpassen, ik zag inderdaad dat je Pico had gebruikt, bij Nano staat ook het volgende vermeldt:
In this package you will find the core Google system base, Google Android Shared Services, off-line speech files, Google Play Store, Google Calendar Sync, Face Detection for Media, Face Unlock,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
user_tweakers schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:09:
[...]

Uiteindelijke deze volgorde gedaan:Bij mij draait de versie van 2019-03-02, ik zie dat 03-03 ook al uit is.
Bedankt voor dit duidelijke overzicht. Misschien vanavond ook maar een poging wagen. :) Ben MIUI onderhand wel aardig zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-07 17:34
Net de stap maar gewoon gemaakt. Mijn 1e keer ooit een custom ROM installeren, ging eigenlijk zonder grote problemen.

Edit: Android auto werkt goed, maar na ontkoppelen gaat het scherm nog steeds flikkeren. Enige oplossing blijft een reboot. Erg jammer.

Verder is mijn indruk wel zeer positief. Komt erg in de buurt van stock Android en voelt daarmee een stuk logischer. Blijf denk ik wel op LOS16 official, al vind ik dat van Android Auto jammer. In de miui global versie zijn de AA problemen alweer een aantal maanden geleden opgelost. Iemand een idee wanneer dit gefixt wordt?

[ Voor 66% gewijzigd door Hammetje op 04-03-2019 19:25 ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:05
@Hammetje Er zijn mensen in het topic die het e.e.a. getruukt hebben met het inschakelen van hw overlay en dit geautomatiseerd met Tasker. Kost een paar euro maar dan ben je wel van het geklier met rebooten af.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hammetje schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:37:
Net de stap maar gewoon gemaakt. Mijn 1e keer ooit een custom ROM installeren, ging eigenlijk zonder grote problemen.

Edit: Android auto werkt goed, maar na ontkoppelen gaat het scherm nog steeds flikkeren. Enige oplossing blijft een reboot. Erg jammer.

Verder is mijn indruk wel zeer positief. Komt erg in de buurt van stock Android en voelt daarmee een stuk logischer. Blijf denk ik wel op LOS16 official, al vind ik dat van Android Auto jammer. In de miui global versie zijn de AA problemen alweer een aantal maanden geleden opgelost. Iemand een idee wanneer dit gefixt wordt?
Je kan handmatig binnen de ontwikkelaar opties (na iedere restart is dit nodig) de hw-overlays uitschakelen. Dan heb je dit probleem niet meer bij AA.

Ik zit overigens nog op de unofficial, ben beetje terughoudend met een flash naar official LOS. Ook ben ik wel steeds meer van mening dat bijvoorbeeld een Pixel Experience toch iets meer "fancyness" weet te bieden tegenover een LOS.

[ Voor 12% gewijzigd door Raznov op 04-03-2019 21:53 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Raznov schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:48:
[...]

Je kan handmatig binnen de ontwikkelaar opties (na iedere restart is dit nodig) de hw-overlays uitschakelen. Dan heb je dit probleem niet meer bij AA.

Ik zit overigens nog op de unofficial, ben beetje terughoudend met een flash naar official LOS. Ook ben ik wel steeds meer van mening dat bijvoorbeeld een Pixel Experience toch iets meer "fancyness" weet te bieden tegenover een LOS.
De enige optie die ik heb onder ontwikkaarsopties die met uitschakelen te maken heeft, is ANR-controle uitschakelen. Is dat degene die je bedoelt?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hammetje schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:04:
[...]

De enige optie die ik heb onder ontwikkaarsopties die met uitschakelen te maken heeft, is ANR-controle uitschakelen. Is dat degene die je bedoelt?
Nee. Hij zou onder de "Rendering met hardwareversnelling" sectie moeten staan, maar zelf zoek ik altijd binnen settings / instellingen naar "hw" en dan is het degene die naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Raznov schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:06:
[...]

Nee. Hij zou onder de "Rendering met hardwareversnelling" sectie moeten staan, maar zelf zoek ik altijd binnen settings / instellingen naar "hw" en dan is het degene die naar voren komt.
Niet goed gelezen, sorry. Ik dacht dat je 'ontwikkelaarsinstellingen' binnen Android Auto bedoelde. Je bedoelde de normale ontwikkelaarsinstellingen, daar heb ik hem gevonden. Staat nu uit. Morgenochtend test ik het weer, kijken of dit inderdaad de problemen verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:29

seninha

god's right foot

Na 4,5 jaar OPO welke ik tot het laatst steeds een verse ROM gaf, ben ik nu over naar deze Top telefoon.

Hij is nu unlocked, geroot en heb TWRP geïnstalleerd.Draait op MIUI Global 10.2.2.0
Nu wil ik heel graag MIUI 10.3.1 Beta installeren.
Heb via XDA de ZIP gedownload. Twijfel alleen hoe ik verder moet.

Heb van alles gelezen en toen zag ik dat telefoon volgende functie heeft : Download het nieuwste pakket"

Dit heb ik toen gedaan, en telefoon ging zich toen updaten. Alleen, ipv nieuwe versie werd zelfde versie geïnstalleerd die ik al had.
Op zich geen probleem, maar wat ik wel raar vond (was ik met OPO niet gewend) was het feit dat ROOT en TWRP weg waren

Daarom gister avond via Fastboot TWRP opnieuw geinstalleerd en daarna geroot.

Nou heb ik twee vragen:

ten eerste: Zal ik altijd na een ROM update (of dit nou MIUI is of een ander ROM) TWRP via Fastboot moeten installeren?
Op mijn OPO kon ik elke ROM proberen en TWRP bleef gewoon staan op mijn telefoon.

2de vraag: installeren van MIUI 10.3.1. is dit juiste procedure?

-MIUI downloaden
-TWRP opstarten
-Alles, behalve DATA, wissen (in data staat net gedownload MIUI 10.3.1)
-MIUI 10.3.1 installeren
-Cache wissen
-Reboot

Klopt dit? En ben ik TWRP en root dan weer kwijt?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:15
Volgens mij bevat de officiele beta zip ook een recovery, die wordt dus bij het installeren overschreven. Ik ben uitgeweken naar de Xiaomi.eu releases. Die hebben daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Ik kan bevestigen dat HW overlay op disabled zorgt dat de telefoon na gebruik van Android Auto correct blijft werken. Tot nu toe erg happy met LOS16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

dutchgio schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:06:
Volgens mij bevat de officiele beta zip ook een recovery, die wordt dus bij het installeren overschreven. Ik ben uitgeweken naar de Xiaomi.eu releases. Die hebben daar geen last van.
bedankt. heb nu 10.3.1 er op.
gewoon via TWRP er op gezet. Was wel Root kwijt maar dat kon ik weer via TWRP er weer op zetten.

Enig wat ik tegen ben gekomen is dat Adaway niet werkt. Kan geen Hosts downloaden. Krijg constant fout meldingen

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 23:52
seninha schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:11:
[...]

Enig wat ik tegen ben gekomen is dat Adaway niet werkt. Kan geen Hosts downloaden. Krijg constant fout meldingen
Gebruik je Magisk? zie dat je optie "Systemless hosts" aanzet, nadien herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

C-dude schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:24:
[...]

Gebruik je Magisk? zie dat je optie "Systemless hosts" aanzet, nadien herstarten.
Ok, dank je..Kanme niet herinneren ooit dit gedaan te hebben. had ik na het unlocken en rooten ook niet gedaan.
Toen werkte Adaway wel.

Zal ff testen

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• femmer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06 18:05
Heb een tijdje pixel experience gedraaid maar sinds afgelopen week werkt de rabobank app niet meer (na inloggen gebeurt er niets meer). Vandaag dan maar een schone (incl. wipe en format) lineage erop gezet echter de rabobank app doet het nog steeds niet.
Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
femmer schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:41:
Zal de app vanavond weer eens installeren en instellen en dan laat ik het je weten.

Maar wat 'doet er precies niet'?

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 05-03-2019 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
femmer schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:41:
Vandaag dan maar een schone (incl. wipe en format) lineage erop gezet echter de rabobank app doet het nog steeds niet.
Heb er zelf geen rekening, maar kan hem wel installeren en openen onder Los16 met Magisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• femmer
rens-br schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:11:
[...]

Zal de app vanavond weer eens installeren en instellen en dan laat ik het je weten.

Maar wat 'doet er precies niet'?
Na het inloggen kreeg ik een wit scherm, telkens weer.
Toen de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Nu kom ik in een "registratie"-loop. Ik kan mijn toestel registreren en als dat gedaan is kom ik weer opnieuw in het scherm om de telefoon te registreren voor gebruik. Dat registreren lukt soms maar ik zie dus nooit meer de pagina die je normaal ziet na het inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• femmer
Raznov schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:46:
[...]

Heb er zelf geen rekening, maar kan hem wel installeren en openen onder Los16 met Magisk.
Bedankt voor het testen. De problemen treden echter pas op na het inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
femmer schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:24:
[...]

Bedankt voor het testen. De problemen treden echter pas op na het inloggen.
Bij mij werkt de Rabobank prima met de officiële rom.

Ik krijg alleen soms wat klachten van de andere kant aan de lijn dat ze zichzelf nog een keer horen tijdens het bellen, zelf echter geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
femmer schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:23:
Na het inloggen kreeg ik een wit scherm, telkens weer.
Toen de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Nu kom ik in een "registratie"-loop. Ik kan mijn toestel registreren en als dat gedaan is kom ik weer opnieuw in het scherm om de telefoon te registreren voor gebruik. Dat registreren lukt soms maar ik zie dus nooit meer de pagina die je normaal ziet na het inloggen.
Heb net even gekeken en de App werkt hier prima. Registeren en inloggen gaat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• femmer
Heb de rabobank app nog eens geinstalleerd en geregistreed en nu is het wel goed gegaan. Had vorige week een nieuwe bankpas aangevraagd, misschien dat het daar aan lag. Bedankt voor het testen allen.

Telefoon werkt hier prima tijdens bellen, geen echo's of klachten/opmerkingen van mensen met wie ik bel.

[ Voor 21% gewijzigd door femmer op 07-03-2019 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Net via de updater de versie van vannacht geinstalleerd. Hoop bugfixes in de eerste dagen....

Tot nu toe geen problemen. Alles werkt net iets vlotter dan stock firmware heb ik het idee. Android Auto werkt meer dan prima met HW overlay uit. Wel een kleine vraag; hoe kan je binnen LOS een screenshot maken? Googlen leest mij dat het mogelijk zou moeten zijn om knoppen hieraan toe te wijzen, maar in de lijst met mogelijkheden staat screenshot maken er niet tussen. 3 vingers van boven naar beneden (stock MIUI) werkt ook niet. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho500
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-12-2021
Ik zit erover na te denken om mijn telefoon te rooten zodat ik linksboven notificaties kan zien. Ik wil hierover eerst weten of dat kan en of ik de tijd en notificaties om en om kan zien. Ik heb verder nog vragen betreffende rooten:

* Wat is rooten?

* Is het moeilijk?

* Gaat mn batterij sneller leeg als ik root?

* Vervalt mijn garantie op mn toestel? (Ik heb het toestel 2 dagen)

* Gaat de telefoon er minder goed door functioneren na laten we zeggen een jaar?

* Zijn er nog andere dingen die erover moet weten?

Ik ben echt een noobie hiermee dus ik wil eerst het een en ander weten voor ik dit overweeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tycho500 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:25:
Ik zit erover na te denken om mijn telefoon te rooten zodat ik linksboven notificaties kan zien. Ik wil hierover eerst weten of dat kan en of ik de tijd en notificaties om en om kan zien. Ik heb verder nog vragen betreffende rooten:

* Wat is rooten?

* Is het moeilijk?

* Gaat mn batterij sneller leeg als ik root?

* Vervalt mijn garantie op mn toestel? (Ik heb het toestel 2 dagen)

* Gaat de telefoon er minder goed door functioneren na laten we zeggen een jaar?

* Zijn er nog andere dingen die erover moet weten?

Ik ben echt een noobie hiermee dus ik wil eerst het een en ander weten voor ik dit overweeg
Lees de openingspost even na.
Rooten heeft geen invloed op batterij, garantie blijft, maar vooral:
Weet je niet zeker of je dit wel wil? Doe het dan vooral niet.
Speel eerst gewoon even de het toestel as is, denk daarna na over root en custom Rom. Als je geen Custom Rom wil, vraag je af waarom je root nodig hebt etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hammetje schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:10:
Net via de updater de versie van vannacht geinstalleerd. Hoop bugfixes in de eerste dagen....

Tot nu toe geen problemen. Alles werkt net iets vlotter dan stock firmware heb ik het idee. Android Auto werkt meer dan prima met HW overlay uit. Wel een kleine vraag; hoe kan je binnen LOS een screenshot maken? Googlen leest mij dat het mogelijk zou moeten zijn om knoppen hieraan toe te wijzen, maar in de lijst met mogelijkheden staat screenshot maken er niet tussen. 3 vingers van boven naar beneden (stock MIUI) werkt ook niet. Iemand?
Bij mij zit de optie in het afsluitmenu (als je de power knop ingedrukt houdt). In instellingen zoeken naar 'screenshot' en dan vind je wel het menu waar je dit kan aanzetten. Ik vond het naar beneden swipen met 3 vingers van MIUI persoonlijk wel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Largamelion schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:40:
[...]
Bij mij zit de optie in het afsluitmenu (als je de power knop ingedrukt houdt). In instellingen zoeken naar 'screenshot' en dan vind je wel het menu waar je dit kan aanzetten. Ik vond het naar beneden swipen met 3 vingers van MIUI persoonlijk wel handiger.
Lol.... Dank, zit inderdaad onder de afsluitknop verstopt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:15
Power + volume down inhouden is volgens mij ook de default in Android voor een screenshot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
dutchgio schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 22:53:
Power + volume down inhouden is volgens mij ook de default in Android voor een screenshot. ;)
Dat dacht ik ook, maar werkt niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hammetje schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 23:01:
[...]

Dat dacht ik ook, maar werkt niet :).
Dat is vreemd, dit werkt namelijk binnen de versie van LOS die ik draai wel? Ik heb overigens nog de unofficial versie maar kan mij niet voorstellen dat daar aanpassingen zijn gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Raznov schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:16:
[...]

Dat is vreemd, dit werkt namelijk binnen de versie van LOS die ik draai wel? Ik heb overigens nog de unofficial versie maar kan mij niet voorstellen dat daar aanpassingen zijn gedaan.
Toch nog even geprobeerd. Iets langer ingedrukt houden werkt. Onder MIUI was volume down + power tegelijk aanraken genoeg voor een screenshot - onder LOS is het dus langer vasthouden. Anyhoe, 2 manieren nu dus gevonden. Dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
As we speak een poging om de official te installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hershel schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:23:
As we speak een poging om de official te installeren. :)
Laat even weten als er nog iets aparts benodigd is! Ik ga morgen hetzelfde doen (als ik niet eerst 3 dagen moet wachten om m'n bootloader te unlocken...)

Overigens, kun je gewoon gcam installeren op Lineage, ook als je de root-module niet installeert?

Ow, en laatste vraag; Mijn huidige Mi A2 maakt allerlei backups van programma-instellingen, telefoon-settings etc die vanuit Android One standaard worden gebackuped op m'n Google Drive.
Kan Lineage die data uitlezen en gebruiken bij de install van Lineage?

[ Voor 23% gewijzigd door Smultie op 08-03-2019 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Smultie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:56:
[...]

Laat even weten als er nog iets aparts benodigd is! Ik ga morgen hetzelfde doen (als ik niet eerst 3 dagen moet wachten om m'n bootloader te unlocken...)

Overigens, kun je gewoon gcam installeren op Lineage, ook als je de root-module niet installeert?
Je zal eerst moeten wachten :). Gcam kan je gewoon installeren, kan ook op Miui zonder root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Raznov schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:03:
[...]

Je zal eerst moeten wachten :). Gcam kan je gewoon installeren, kan ook op Miui zonder root.
Dat is wel erg nice. Heb GCam aardig gemist op m'n A2 (maar niet genoeg om ervoor te rooten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smultie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:04:
[...]

Dat is wel erg nice. Heb GCam aardig gemist op m'n A2 (maar niet genoeg om ervoor te rooten!)
Er zijn overigens meerdere ports voor Gcam beschikbaar. https://forum.xda-develop...t-developed-mi-8-t3843130 is voor zover mij bekend nog altijd de meest gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Het is inmiddels gelukt. Alleen de Google installatie agent (die al je zooi uit de cloud haalt na installatie) crasht constant. Die heb ik maar uitgeschakeld nu. Eerste indruk is verder goed en Lineage voelt absoluut vlotter aan dan MIUI.

Meteen maar FrancoKernel erop gezet.

[ Voor 11% gewijzigd door hershel op 08-03-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
hershel schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:08:
Alleen de Google installatie agent (die al je zooi uit de cloud haalt na installatie)
Ouch, is dat dat ding dat ervoor zorgt dat al je programma-gerelateerde settings redelijk 1-op-1 staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
J
Smultie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:09:
[...]

Ouch, is dat dat ding dat ervoor zorgt dat al je programma-gerelateerde settings redelijk 1-op-1 staan?
Juist, ja. Dus mag alles handmatig gaan installeren.

Waarschijnlijk was dit wel goed gekomen met opnieuw flashen bijv., maar daar had ik geen zin meer in. Zo'n ramp is het ook weer niet.

[ Voor 4% gewijzigd door hershel op 08-03-2019 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Raznov schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:06:
[...]

Er zijn overigens meerdere ports voor Gcam beschikbaar. https://forum.xda-develop...t-developed-mi-8-t3843130 is voor zover mij bekend nog altijd de meest gebruikte.
Ah, ik wou eigenlijk de Arnovo-variant gebruiken (in het verleden meer gebruikt en goede ervaringen mee), maar mogelijk werkt die niet op de Poco?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Die standaard icons van LOS zijn aardig lelijk, trouwens. :P

Welke launcher en/of icon pack gebruiken jullie?

edit: Beetje offtopic, excuus.

[ Voor 18% gewijzigd door hershel op 08-03-2019 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Nova for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hershel schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:08:
Het is inmiddels gelukt. Alleen de Google installatie agent (die al je zooi uit de cloud haalt na installatie) crasht constant. Die heb ik maar uitgeschakeld nu. Eerste indruk is verder goed en Lineage voelt absoluut vlotter aan dan MIUI.

Meteen maar FrancoKernel erop gezet.
Welke Gapps versie heb je gebruikt? Google setup wizard zou normaal gesproken geen problemen moeten geven.
Smultie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:12:
[...]

Ah, ik wou eigenlijk de Arnovo-variant gebruiken (in het verleden meer gebruikt en goede ervaringen mee), maar mogelijk werkt die niet op de Poco?!
Nee, Pocophone heeft B-S-G en wat andere mods.
hershel schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:13:
Die standaard icons van LOS zijn aardig lelijk, trouwens. :P

Welke launcher en/of icon pack gebruiken jullie?
Nova of Lawnchair met Ango / Antimo / Cornie Icons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Raznov schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:20:
[...]

Welke Gapps versie heb je gebruikt? Google setup wizard zou normaal gesproken geen problemen moeten geven.
De nieuwste Open Gapps Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Raznov schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:20:
[...]

Nee, Pocophone heeft B-S-G en wat andere mods.
Volle omschrijving van de Arnova-variant is ook MGC_6.1.021_BSG_Arnova_TlnNeun_V1.3.030119.0645.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
hershel schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:22:
[...]

De nieuwste Open Gapps Mini
Ik heb zelf de Nano gebruikt omdat daar ook IR face unlock in zit. Dat installeerde bij mij zonder problemen (adb sideload).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Blijven bij jullie de notificaties ook wit bij het Dark thema? (LOS official) Beetje jammer.
Hammetje schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:26:
[...]

Ik heb zelf de Nano gebruikt omdat daar ook IR face unlock in zit. Dat installeerde bij mij zonder problemen (adb sideload).
Mini is hetzelfde + een aantal aanvullende apps, gek genoeg.

Het is hier trouwens Customizable Pixel Launcher + Pixel Icon Pack (niet de allermooiste, wel gratis) + Fluid Gestures geworden. Werkt als een trein en ziet er gelikt uit. Ik ben tevreden. :)

[ Voor 80% gewijzigd door hershel op 08-03-2019 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1140043

Officiele Lineage zonder Google-apps een aantal dagen nu in gebruik, hier wat korte aandachtspunten voor eenieder die aan deze stap denkt. Want je levert zeker wat in!

+ Geen Google Services en allerlei andere apps met 1000+ permissies die op de achtergrond draaien!
- Fdroid en Amazon app store hebben niet alle apps. Vooral NL apps ontbreken
- Meerdere plekken om jouw apps te updaten. Heb het gevoel dat Amazon ook minder aandacht krijgt van de ontwikkelaar en dus minder snel up to date is
+ Aurora app store heeft wel bijna alle apps
- Of alle apk's van Aurora veilig zijn? Ik weet het niet!
- GCAM werkt niet
- bijv Youtube, NPO en Ziggo apps werken niet vanwege het ontbreken van Google Services

Niks met google te maken maar wel met Lineage:
- Echo probleem tijdens telefoongesprekken, nu opgelost door de mic aan de bovenkant dicht te plakken.

Voor iemand die 'gewoon' alle android apps wilt kunnen draaien, neem zeker gapps.
Voor iemand die een nokia 3310 overweegt vanwege privacy, geef dit een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Iemand geprobeerd of het is gelukt de unofficial rom van LOS te dirty flashen met de officiele LOS build? Of is het beter om hem te wipen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
iPodKiller schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 01:16:
Iemand geprobeerd of het is gelukt de unofficial rom van LOS te dirty flashen met de officiele LOS build? Of is het beter om hem te wipen? :P
Niet geprobeerd, maar verwacht wel dat het probleemloos moet gaan, aangezien ik ook eerst de vendor en firmware moest flashen uit het xda unofficial los topic om daarna de official los16 te kunnen flashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

user_tweakers schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:18:
[...]

Niet geprobeerd, maar verwacht wel dat het probleemloos moet gaan, aangezien ik ook eerst de vendor en firmware moest flashen uit het xda unofficial los topic om daarna de official los16 te kunnen flashen.
Eens proberen vanavond, wel eerst een backup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Update:

Heb hem succesvol kunnen dirty flashen, moest wel even de vendor firmware (beryllium-9.2.25-9.0-vendor-firmware.zip) updaten, maar voor de rest lijkt er niks aan de hand te zijn!

Eens goed testen dit weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iPodKiller schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:18:
Heb hem succesvol kunnen dirty flashen, moest wel even de vendor firmware (beryllium-9.2.25-9.0-vendor-firmware.zip) updaten, maar voor de rest lijkt er niks aan de hand te zijn!
Goed om te weten dat het gewoon werkt, maar wel vreemd. LineageOS heeft namelijk release keys, daardoor zou het niet mogelijk zijn om te dirty flashen tussen een official en onofficial versie.

Je kan dat oplossen door het runnen van een script, volgens een user op XDA.

Ik ben nu in ieder geval zelf aan de slag gegaan met het script, maar de rom wilde niet meer starten. Ik heb wel een backup gemaakt, maar na het terugzetten reboot het device in fastboot en verder doet die niet veel.

Iemand nog tips voor het fatsoenlijk terugzetten van een TWRP backup?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:40:
[...]

Goed om te weten dat het gewoon werkt, maar wel vreemd. LineageOS heeft namelijk release keys, daardoor zou het niet mogelijk zijn om te dirty flashen tussen een official en onofficial versie.

Je kan dat oplossen door het runnen van een script, volgens een user op XDA.

Ik ben nu in ieder geval zelf aan de slag gegaan met het script, maar de rom wilde niet meer starten. Ik heb wel een backup gemaakt, maar na het terugzetten reboot het device in fastboot en verder doet die niet veel.

Iemand nog tips voor het fatsoenlijk terugzetten van een TWRP backup?
Ik weet niet wat voor magie ik heb uitgespookt, maar dit lijkt me toch gewoon goed? Ik heb serieus niks anders gedaan dan de vendor firmware een update gegeven, en daarna de nightly erop geflashed.

Voor zover ik weet is dit gewoon de correcte nightly versie.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/f9f973cd2fc29b2397067690c84e6139.png

Over je back up vraag, ik kan je daar helaas niet mee helpen. Nog nooit hoeven gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door iPodKiller op 09-03-2019 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iPodKiller schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:44:
Ik weet niet wat voor magie ik heb uitgespookt, maar dit lijkt me toch gewoon goed? Ik heb serieus niks anders gedaan dan de vendor firmware een update gegeven, en daarna de nightly erop geflashed.
Aan de hand van je screenshot lijkt er inderdaad weinig aan de hand / mis.

Ik ga eens kijken of mijn backup het weer wilt doen en daarna jouw methode eens testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:48:
[...]

Ik ga eens kijken of mijn backup het weer wilt doen en daarna jouw methode eens testen.
Ik het de restore backup methode nog niet werkende gekregen bij de pocophone met twrp. Meerdere malen geprobeerd met verschillende backups en roms. Misschien dat de nieuwste versie van twrp er mee werkt, maar die voorgaanden is mij niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:48:
[...]

Is het gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Nu een twee dagen de official nightly van 8 maart in gebruik. Al met al zeer tevreden en voor mij geen noemenswaardige gebreken. Sommige opties zijn wel wat verborgen of bevinden zich op een vreemde plek, maar dat zoek je dan een keer op en dat weet je het. Tot nu toe geen enkele crash of stutter.

Lastig om al iets over battery life te zeggen, maar het lijkt erop dat het in ieder geval niet onderdoet voor MIUI.

[ Voor 18% gewijzigd door hershel op 10-03-2019 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raznov schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 23:26:
Ik het de restore backup methode nog niet werkende gekregen bij de pocophone met twrp. Meerdere malen geprobeerd met verschillende backups en roms. Misschien dat de nieuwste versie van twrp er mee werkt, maar die voorgaanden is mij niet gelukt.
AH dat verklaard het en ligt het gelukkig niet aan mij. Ik heb ook veel verschillende versies geprobeerd, maar geen van alle kon de backup terug zetten.
Ik draai inmiddels de official, maar kreeg het niet voor elkaar om nog te dirty flashen. Dus had maar een clean install uitgevoerd.

Zo op het eerste oog geen verschil met de onofficial versie en hij werkt net zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:12:
[...]

Ik draai inmiddels de official, maar kreeg het niet voor elkaar om nog te dirty flashen. Dus had maar een clean install uitgevoerd.

Zo op het eerste oog geen verschil met de onofficial versie en hij werkt net zo goed.
Ah oke, en inderdaad. Ik zie totaal geen enkel verschil, wat juist goed is! Erg tevreden mee, accuduur lijkt ook zelfde te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iPodKiller schreef op zondag 10 maart 2019 @ 20:36:
Ah oke, en inderdaad. Ik zie totaal geen enkel verschil, wat juist goed is! Erg tevreden mee, accuduur lijkt ook zelfde te zijn. :)
Enige wat is op gevallen tot nu toe is het feit dat de tijd in de statusbalk niet meer automatisch verdwijnt en de optie om dit aan te zetten is er geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 20:12

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik hoop LinageOS te kunnen flashen, maar ben niet helemaal zeker of dit gaat lukken.

Vorige week heb ik m'n Pocophone F1 ontvangen van Belsimpel, met de Global ROM er op.
Vandaag lukte het unlocken van de bootloader via Mi Unlock, omdat de wachttijd voorbij was.

Na de reboot van die unlock, kreeg ik een vreemde melding. Er staat dat m'n device locked is (dat gebeurt vaker, las ik al), maar.. het telefoonnummer dat ze erbij plaatsen, is niet mijn nummer. Waarschijnlijk had ik het account moeten ontkoppelen in de settings, voor ik de unlock op de PC uitvoerde?

Als ik inlog op m'n account op id.mi.com, is de Pocophone nergens te vinden.

Ondertussen heb ik wel TWRP via fastboot kunnen flashen, maar omdat ik niet in het OS kan loggen, staat USB Debugging niet aan en zal de sideload vermoedelijk mislukken.

Iemand een idee wat ik het beste kan doen nu?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-11-2020
Raznov schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:35:
@gijskluppels wat je kan proberen is de "official TWRP App" (https://play.google.com/s...?id=me.twrp.twrpapp&hl=nl) installeren en via die app nog eens TWRP te flashen (beryllium zoeken en dan de meeste recente pakken, uit mijn hoofd is dat 3.2.3-2, sinds de Pocophone nu officiele support heeft).
Er bleek een aantal Windows updates klaar te staan. Na update en reboot werkte alles weer als vanouds.

Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PromWarMachine schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:38:
Ik hoop LinageOS te kunnen flashen, maar ben niet helemaal zeker of dit gaat lukken.

Vorige week heb ik m'n Pocophone F1 ontvangen van Belsimpel, met de Global ROM er op.
Vandaag lukte het unlocken van de bootloader via Mi Unlock, omdat de wachttijd voorbij was.

Na de reboot van die unlock, kreeg ik een vreemde melding. Er staat dat m'n device locked is (dat gebeurt vaker, las ik al), maar.. het telefoonnummer dat ze erbij plaatsen, is niet mijn nummer. Waarschijnlijk had ik het account moeten ontkoppelen in de settings, voor ik de unlock op de PC uitvoerde?

Ondertussen heb ik wel TWRP via fastboot kunnen flashen, maar omdat ik niet in het OS kan loggen, staat USB Debugging niet aan en zal de sideload vermoedelijk mislukken.

Na het unlocken zal je een volledige wipe moeten doen. Werkt een USB connectie binnen TWRP? Zo ja, kan je een volledige wipe doen binnen TWRP, daarna de Rom via TWRP USB connectie op de Pocophone zetten (incl extras zoals firmware, gapps etc. wanneer nodig) en dan flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Raznov schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:21:
[...]

Na het unlocken zal je een volledige wipe moeten doen. Werkt een USB connectie binnen TWRP? Zo ja, kan je een volledige wipe doen binnen TWRP, daarna de Rom via TWRP USB connectie op de Pocophone zetten (incl extras zoals firmware, gapps etc. wanneer nodig) en dan flashen?
Dank voor de suggestie!

Tot het daadwerkelijk installeren, gaat het goed.
Bij het installeren, krijg ik dit:
ERROR: This packages requires firmware from MIUI 9.2.15 developer build or newer.
Please upgrade firmware and retry.
Volgens deze post van @user_tweakers moet je die "beryllium-9.2.25-9.0-vendor-firmware.zip" ook via adb sideload doen, maar die kan ik toch ook gewoon flashen in TWRP?
Daarna reboot naar recovery en ROM installeren lijkt me.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PromWarMachine schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:44:
[...]

Dank voor de suggestie!

Tot het daadwerkelijk installeren, gaat het goed.
Bij het installeren, krijg ik dit:

[...]

Volgens deze post van @user_tweakers moet je die "beryllium-9.2.25-9.0-vendor-firmware.zip" ook via adb sideload doen, maar die kan ik toch ook gewoon flashen in TWRP?
Daarna reboot naar recovery en ROM installeren lijkt me.
Ik flash eigenlijk altijd alles binnen TWRP. Die vendor-firmware kan je gewoon flashen en daarna door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 22:09
Edit: Probleem opgelost. Sorry voor de twee edits! :)

[ Voor 82% gewijzigd door StopEcocide op 11-03-2019 21:59 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bem
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-03 19:26

Bem

Ik heb LOS16 sinds de eerste officiele build draaien op mijn Pocophone.
Tot nu toe draait alles prima. De accuduur is naar gevoel ongeveer gelijk met MIUI en het systeem is erg vloeiend (er is nog niks vastgelopen oid)
Soms kan ik alleen bij de instellingen sommige dingen niet vinden, wat ik dan vervolgens met de ingebouwde search binnen de instellingen wel weer kan vinden. Ik weet niet of dat aan mij ligt of dat er sommige dingen gewoon nog niet volledig geintegreerd zijn.
Voor de camera heb ik een Google Camera port draaien, wat het ook heel prima doet (aanrader :) ).

De enige issue die ik momenteel ervaar is dat mijn Google Assistant het niet helemaal wil doen. Hiermee bedoel ik vooral de routines (zeg "Good morning", en hij geeft je je afspraken door en leest het nieuws voor) Ook de "updates" tab binnen de Google App doen het niet. Wanneer ik op "Updates" klik, wordt ik direct teruggezet naar "Discover".
Ervaart iemand anders dit ook? De routine vond ik namelijk altijd erg handig, anders krijg ik mijn dagelijkse portie nieuws nooit binnen en blijft iedereen vragen of ik onder een steen leef 8)7

[edit]
Misschien handige informatie:
Geupdate naar de laatste LineageOS build (2019-03-11)
Firmware ook geupdated naar V9.3.11-9.0
Opengapps heb ik de laatste Nano build van geïnstalleerd (2019-03-10)

[ Voor 7% gewijzigd door Bem op 11-03-2019 16:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Raznov schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:06:
[...]

Ik flash eigenlijk altijd alles binnen TWRP. Die vendor-firmware kan je gewoon flashen en daarna door.
Super! Klopt inderdaad als een bus.
De eerste boot van LOS 16.0 is bezig. :9

Hier mijn bijdrage aan deze awesome community!

De stappen die ik heb doorlopen om mijn in Nederland gekochte Pocophone F1 op LOS 16.0 te krijgen:

Optionele stappen
• Als je op je vorige telefoon ook een Mi account hebt, maar daar geen unlock permissions aan hebt hangen, dan kun je die niet opnieuw aanvragen. Ook kun je je telefoonnummer niet uit dat account halen. De enige optie is dan om het account te verwijderen.
• Mi account verwijderen kan hier.

Verplichte stappen
Mi account maken
• Volg stappen 3 & 4 van deze officiele LOS guide. Let op: toestemming krijg je automatisch bij een nieuw account. Je moet nog wel een een dag of 4 wachten tot je kunt unlocken.
• Koppel je telefoonnummer aan je Mi account
• Unlock na een paar dagen met de Mi Unlock tool
• Na de verplichte reboot na het succesvol unlocken is je telefoon gereset. Normaliter zou je dan weer in de Global ROM terug moeten keren, maar ik kreeg de melding dat m'n telefoon locked was. Het telefoonnummer dat erbij stond, was niet mijn nummer. Geen paniek!
• Installeer TWRP via fastboot
• Download alle benodigde en optionele ZIP-bestanden
• Benodigd: Vendor firmware & LineageOS
• Optioneel: OpenGapps (arm64) & AddonSU voor root
• Formatteer je data partitie in TWRP
• Leeg cache & data volgens de officiele guide
• Kopieer nu alle ZIPs die je wilt installeren via USB in TWRP naar je telefoon
• Flash achtereenvolgens Vendor firmware, LineageOS, GApps & AddonSU, die laatste 2 zijn niet vereist, maar vooral GApps is wel aan te raden. Let op: de volgorde is hier uiteraard van cruciaal belang!
• Reboot system

Enjoy! 8)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
PromWarMachine schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:37:
[...]

De stappen die ik heb doorlopen om mijn in Nederland gekochte Pocophone F1 op LOS 16.0 te krijgen:

Optionele stappen
• Als je op je vorige telefoon ook een Mi account hebt, maar daar geen unlock permissions aan hebt hangen, dan kun je die niet opnieuw aanvragen. Ook kun je je telefoonnummer niet uit dat account halen. De enige optie is dan om het account te verwijderen.

Verplichte stappen
Mi account maken
• Volg stappen 3 & 4 van deze officiele LOS guide. Let op: toestemming krijg je automatisch bij een nieuw account. Je moet nog wel een een dag of 4 wachten tot je kunt unlocken.
• Na de verplichte reboot na het succesvol unlocken is je telefoon gereset. Normaliter zou je dan weer in de Global ROM terug moeten keren, maar ik kreeg de melding dat m'n telefoon locked was. Het telefoonnummer dat erbij stond, was niet mijn nummer. Geen paniek!
• Flash achtereenvolgens Vendor firmware, LineageOS, GApps & AddonSU, die laatste 2 zijn niet vereist, maar vooral GApps is wel aan te raden. Let op: de volgorde is hier uiteraard van cruciaal belang!
• Reboot system

Enjoy! 8)
Klasse, je loopt precies 1-2 dagen op me voor, dus ik ga (over)morgen zonder al te veel gezeik (*fingers crossed*) precies doen wat jij gedaan hebt :)

Overigens nog wel één vraag: hoe kan ik verifiëren of ik een eerdere telefoon aan m'n Mi-account heb gekoppeld? (Ik denk het niet, maar heb wel een Mi A1 en Mi A2 gehad... )
Dat is wél goed gegaan al, ik zit nu in de 72-uur-wachten fase

[ Voor 8% gewijzigd door Smultie op 11-03-2019 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Smultie schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:40:
[...]

Klasse, je loopt precies 1-2 dagen op me voor, dus ik ga (over)morgen zonder al te veel gezeik (*fingers crossed*) precies doen wat jij gedaan hebt :)

Overigens nog wel één vraag: hoe kan ik verifiëren of ik een eerdere telefoon aan m'n Mi-account heb gekoppeld? (Ik denk het niet, maar heb wel een Mi A1 en Mi A2 gehad... )
Als je probeert aan je nieuwe account je telefoonnummer te koppelen, dan krijg je de melding dat dat nummer al ergens aan gekoppeld is. Dan laat hij je niet nog een keer koppelen, tenzij je dat oude account verwijdert. (of een ander nummer gebruikt natuurlijk :P)
Dat is wél goed gegaan al, ik zit nu in de 72-uur-wachten fase
Mooi zo!
Succes :>

Ik heb deze guide wel achteraf gemaakt, maar voor zover ik kan zien, ben ik geen stappen vergeten :)
Als jouw telefoon niet locked nadat je Mi Unlock succesvol hebt doorlopen, kun je gewoon de officiele guide volgen, want dan werkt adb sideload wel :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
PromWarMachine schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:37:
[...]

Optionele stappen

Verplichte stappen
Mi account maken
• Reboot system

Enjoy! 8)
Goed dat het gelukt is.
Bij mij werkte addonsu van de lineage os website niet goed, uiteindelijk gebruik ik nu magisk en dat werkt eigenlijk super.

Batterij duur is goed, maar dat is het al snel met en 4000mah accu.

Met miui deed ik 3 dagen met en batterij. Nu lukt dat waarschijnlijk nog steeds maar het neigt wel meer naar 2 dagen. Vrij logisch want er draait nu geen agressieve taskkiller/battery saver. Hierdoor werkt flitsmeister bij mij ook weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 22:09
Edit: Probleem opgelost! :)

[ Voor 117% gewijzigd door StopEcocide op 11-03-2019 21:58 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op zondag 10 maart 2019 @ 20:38:
[...]

Enige wat is op gevallen tot nu toe is het feit dat de tijd in de statusbalk niet meer automatisch verdwijnt en de optie om dit aan te zetten is er geloof ik niet.
Viel me ook al op, erger me er niet zo aan. Zou wel graag de optie willen om de notch hardwarematig uit te zetten zodat alles onder de notch te zien is, dan heb ik weer een normale statusbalk. Of dat echt enkel de tijd / battery percentage alleen in de notch komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 18:38
iPodKiller schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:26:
[...]

Viel me ook al op, erger me er niet zo aan. Zou wel graag de optie willen om de notch hardwarematig uit te zetten zodat alles onder de notch te zien is, dan heb ik weer een normale statusbalk. Of dat echt enkel de tijd / battery percentage alleen in de notch komt.
Bij de official lineage os kan je gewoon selecteren wat je in je notch wilt (settings -> systeem -> statusbalk -> systeempictogrammen en voor de klok rechts settings -> systeem -> statusbalk -> indeling klok). Ik heb bijvoorbeeld alleen de tijd en batterij rechts staan (en het pictogram van wifi en 4g uitgezet). Dan kunnen er nog een stuk of 4 notifications aan de linkerkant van de notch. Dat aantal is voor mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 10:45
Ik heb nu ook official lineageos draaien samen met magisk.
Echt wel een prettiger interface dat miui.

Alleen de face unlock werkt niet bij.
Ik kan mijn gezicht via smartlock instellen.
Maar hij unlockt niet, dat werkte wel bij miui en dat deed ie supersnel.

Meer mensen dat probleem?

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
mountainbiker schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:37:
Ik heb nu ook official lineageos draaien samen met magisk.
Echt wel een prettiger interface dat miui.

Alleen de face unlock werkt niet bij.
Ik kan mijn gezicht via smartlock instellen.
Maar hij unlockt niet, dat werkte wel bij miui en dat deed ie supersnel.

Meer mensen dat probleem?
De opengapps "nano" versie geinstalleerd? (in de pico versie zit geen face unlock en bij de nano dus wel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zonet toch maar geroot met Magisk zodat ik de MIUI camera port kon installeren voor mijn panorama's, want dat lukt echt niet deftig met Gcam. Blij dat dit in ieder geval gelukt is en ik weer mooie panorama's kan trekken.

Ik krijg nu echter een probleem met de Payconiq by Bankcontact app, na het ingeven van mijn PIN voor een betaling krijg ik een fout. Ik had root direct verborgen voor deze app via Magisk Hide, maar dat werkt dus niet. De app heeft altijd perfect gewerkt tot nu toe dus ben vrij zeker dat het aan de root ligt. Gelukkig kan ik nog betalen via de bancontact optie in de app van m'n bank zelf.

Binnenkort als de ontbrekende opties in de officiële build van LOS zijn toegevoegd zal ik ook maar eens overgaan. Nu ik geroot ben kan ik m'n apps backuppen met Migrate en zou me dat de hassle van alles manueel te configureren moeten besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 10:45
wilbert11 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:58:
[...]

De opengapps "nano" versie geinstalleerd? (in de pico versie zit geen face unlock en bij de nano dus wel)
Ja, Nano en bovendien anders kon ik het toch ook niet instellen?!

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
mountainbiker schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:44:
[...]

Geen idee ik gebruik geen face unlock. Maar had wel gelezen dat je minimaal de nano gapps moet hebben voor face unlock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

PromWarMachine schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:38:
Er staat dat m'n device locked is (dat gebeurt vaker, las ik al), maar.. het telefoonnummer dat ze erbij plaatsen, is niet mijn nummer. Waarschijnlijk had ik het account moeten ontkoppelen in de settings, voor ik de unlock op de PC uitvoerde?

Dat nummer is je account nummer op het forum :) Je moet dus inloggen met het wachtwoord van dat account.
Ik had precies hetzelfde, en lichte paniek omdat ik er niet meer in kon komen.

Je logt dus in op het forum met je telefoonnummer (tenminste, dat doe ik), en vervolgens zie je in de buurt van je profiel picture een nummer staan, dat is het nummer wat he waarschijnlijk ook ziet bij de activation :)

Maar, kort samengevat, inloggen met het wachtwoord van je xiaomi forum en dan activeert 'ie zonder problemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Murzeltje op 12-03-2019 14:54 ]

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Largamelion schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:31:
Ik krijg nu echter een probleem met de Payconiq by Bankcontact app, na het ingeven van mijn PIN voor een betaling krijg ik een fout. Ik had root direct verborgen voor deze app via Magisk Hide, maar dat werkt dus niet. De app heeft altijd perfect gewerkt tot nu toe dus ben vrij zeker dat het aan de root ligt. Gelukkig kan ik nog betalen via de bancontact optie in de app van m'n bank zelf.
Bij sommige apps is alleen Magisk Hide niet genoeg om het werkend te krijgen. Je moet dan in Magisk Manager bij instellingen nog de optie 'Magisk Manager verbergen' gebruiken. Magisk Manager wordt dan opnieuw ingepakt onder een andere naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Murzeltje schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:51:
[...]

Dat nummer is je account nummer op het forum :) Je moet dus inloggen met het wachtwoord van dat account.
Ik had precies hetzelfde, en lichte paniek omdat ik er niet meer in kon komen.

Je logt dus in op het forum met je telefoonnummer (tenminste, dat doe ik), en vervolgens zie je in de buurt van je profiel picture een nummer staan, dat is het nummer wat he waarschijnlijk ook ziet bij de activation :)

Maar, kort samengevat, inloggen met het wachtwoord van je xiaomi forum en dan activeert 'ie zonder problemen.
Wow, je hebt gelijk!

Het eindigde op 238 en mijn forum-nummer eindigt ook op 238. 8)7
Dat is verwarrend zeg..

Maar goed, ik had een automatisch gegenereerd wachtwoord (door Keepass) en blijkbaar faalde ik tot nu 3x toe in het intypen van dat wachtwoord, want ik heb hem wel geprobeerd. Het verschil tussen een 0 en een O is in sommige lettertypes lastig te zien, maar mocht ooit nog terug willen naar Miui, dan weet ik dat het zou moeten werken. :>

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
mountainbiker schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:44:
[...]

Onder MIUI is het toestel via de aan/uit knop genoeg om direct door te gaan naar home screen, indien IR face unlock je correct herkend heeft. Dit is onder LOS iets anders, je moet je lockscreen wegvegen. Als IR face unlock je heeft herkend, krijg je geen pincode/swipe ding, maar gaat ie door naar je home screen.

Heel eerlijk; veel mensen roepen erom, Xiaomi gaat het waarschijnlijk ook zo bouwen binnen MIUI, voor mij had het niet gehoeven.

Concreet; probeer even dat ding voor je hoofd te halen en veeg je lockscreen weg. Geen extra verificatie gevraagd = IR face unlock werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hammetje schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 18:42:
[...]

Onder MIUI is het toestel via de aan/uit knop genoeg om direct door te gaan naar home screen, indien IR face unlock je correct herkend heeft. Dit is onder LOS iets anders, je moet je lockscreen wegvegen. Als IR face unlock je heeft herkend, krijg je geen pincode/swipe ding, maar gaat ie door naar je home screen.

Heel eerlijk; veel mensen roepen erom, Xiaomi gaat het waarschijnlijk ook zo bouwen binnen MIUI, voor mij had het niet gehoeven.

Concreet; probeer even dat ding voor je hoofd te halen en veeg je lockscreen weg. Geen extra verificatie gevraagd = IR face unlock werkt.
Onder unofficial Los werkt hij bij mij ook prima met schakelaar, hoef niet te vegen of zo. Hij is wat trager tov miui, maar binnen de seconde is hij er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Raznov schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:41:
[...]

Onder unofficial Los werkt hij bij mij ook prima met schakelaar, hoef niet te vegen of zo. Hij is wat trager tov miui, maar binnen de seconde is hij er wel.
Dat is grappig, want in de official build is het standaard zoals ik het beschreven heb. Ik kan ook geen instelling vinden die je dat vegen laat overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In de unofficial hadden ze in de februari build de optie toegevoegd om te swipen nadat je gezicht herkend werd, daar had je sindsdien de keuze. Dat was op user request toegevoegd. In de official is het blijkbaar standaard zo en niet langer te wijzigen. Er zitten zo nog een paar kleine verschillen tussen de laatste unofficial en de official, daarom wacht ik nog even af. Ik vind het persoonlijk soms handig om niet telkens te unlocken als ik m'n toestel aanzet, heb het swipen dus ook aangezet maar ben er nog niet volledig uit of ik het zo houd. Soms vind ik het makkelijker om m'n melding gewoon op het lockscreen te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
David13 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:14:
[...]

Bij sommige apps is alleen Magisk Hide niet genoeg om het werkend te krijgen. Je moet dan in Magisk Manager bij instellingen nog de optie 'Magisk Manager verbergen' gebruiken. Magisk Manager wordt dan opnieuw ingepakt onder een andere naam.
Helaas is het probleem hiermee ook niet opgelost. Net getest en ik krijg na het ingeven van mijn PIN gewoon de melding 'er is een fout opgetreden' zonder verdere details. Ik zal proberen de app eens opnieuw te installeren, maar ik vrees ervoor dat dit verschil zal maken.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste