Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hammetje schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:46:
[...]

Dat is grappig, want in de official build is het standaard zoals ik het beschreven heb. Ik kan ook geen instelling vinden die je dat vegen laat overslaan.
Wat is de grap?
Unofficial -> Werkt zonder vegen
Official -> Werkt alleen met vegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 23:16
Smultie schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:47:
[...]

Wat is de grap?
Unofficial -> Werkt zonder vegen
Official -> Werkt alleen met vegen
Zoals @Largamelion hierboven beschreef, hebben ze bij LOS er (bewust?) voor gekozen om de optie voor het vegen bij face unlock niet te bieden, maar dit wel 'forceren'. 'Opmerkelijk' is misschien een beter woord dan 'grappig' ;)

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:41
Hammetje schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 18:42:
[...]

Onder MIUI is het toestel via de aan/uit knop genoeg om direct door te gaan naar home screen, indien IR face unlock je correct herkend heeft. Dit is onder LOS iets anders, je moet je lockscreen wegvegen. Als IR face unlock je heeft herkend, krijg je geen pincode/swipe ding, maar gaat ie door naar je home screen.

Heel eerlijk; veel mensen roepen erom, Xiaomi gaat het waarschijnlijk ook zo bouwen binnen MIUI, voor mij had het niet gehoeven.

Concreet; probeer even dat ding voor je hoofd te halen en veeg je lockscreen weg. Geen extra verificatie gevraagd = IR face unlock werkt.
Bedankt! Dat is het inderdaad, je moet als extra handeling vegen.
Waar vindt je dit soort info eigenlijk? Behalve op fora?

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hershel schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:57:
Blijven bij jullie de notificaties ook wit bij het Dark thema? (LOS official) Beetje jammer.
Ja, helaas wel. Ik heb dat opgelost door gebruik te maken van Substratum en een Dark Theme te installeren. Op die manier is het ook mogelijk om andere apps, zoals bijv. Whatsapp zwart te maken.
iPodKiller schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:26:
Viel me ook al op, erger me er niet zo aan.
Nee, ik ook niet. Maar het is gewoon even wennen.
Zou wel graag de optie willen om de notch hardwarematig uit te zetten zodat alles onder de notch te zien is, dan heb ik weer een normale statusbalk. Of dat echt enkel de tijd / battery percentage alleen in de notch komt.
Ieder zo zijn voorkeur denk ik. Ik vind het juist wel fijn dat de statusbalk geen 'echte' schermruimte inneemt.
Hammetje schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 18:42:
Concreet; probeer even dat ding voor je hoofd te halen en veeg je lockscreen weg. Geen extra verificatie gevraagd = IR face unlock werkt.
Je kan dat ook eenvoudig zien. Als face unlock aanstaat komt er een gezichtje te staan, wanneer je wordt herkend komt er een open slotje onderin beeld te staan.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 13-03-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Voor de mensen die de notch niet zo fijn vinden (ik zou ook graag de bovenste ~100 pixels gewoon uit zetten). Zet je clock eens naar rechts, dit levert redelijk wat ruimte over voor notificaties! Enige wat je dan niet meer ziet is de verbindings-icoontjes 4G/Wi-Fi, maar wie doet daar iets mee.

Dit alles op Lineage.

Overigens moet ik constateren dat op MIUI Google Voice met scherm uit wél werkt en in Lineage niet. Jammer

[ Voor 24% gewijzigd door Smultie op 13-03-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 09:28
Het is me weer gelukt (vorige keer met OnePlus3). Was wel weer spannend om te doen!

Hij draait nu stabiel, zo op het eerste gezicht. Maar ik vraag me af of ik Magisk nog nodig heb? Dat heb ik via TWRP er wel opgegooid, maar nog niet geïnstalleerd (las ergens dat dat ook achteraf kan). Heb ik het echt nodig?

Bedankt voor de instructies die ik mede dankzij dit topic kon vinden! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door StopEcocide op 14-03-2019 19:19 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
StopEcocide schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:18:
Het is me weer gelukt (vorige keer met OnePlus3). Was wel weer spannend om te doen!

Hij draait nu stabiel, zo op het eerste gezicht. Maar ik vraag me af of ik Magisk nog nodig heb? Dat heb ik via TWRP er wel opgegooid, maar nog niet geïnstalleerd (las ergens dat dat ook achteraf kan). Heb ik het echt nodig?

Bedankt voor de instructies die ik mede dankzij dit topic kon vinden! _/-\o_
Alleen als je wilt rooten. Ik vind dat niet nodig, heb LOS inmiddels een week in gebruik en ook niet nodig gehad.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:08
Hammetje schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:33:
[...]

Alleen als je wilt rooten. Ik vind dat niet nodig, heb LOS inmiddels een week in gebruik en ook niet nodig gehad.
Magisk kan ook handig zijn om Magisk modules te laden. Zoals bijvoorbeeld de modified miui stock camera (anxcamera v62) die ook werkt op lineage os als magisk module. Dan heb je EIS (electronic image stabilization) en 60 frames/s 4k video opname (tenminste als je de laatste vendor-firmware 9.3.11 flasht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of AdAway. Zelf gebruik ik altijd root voor die reden. En bij Los nog de poco volume booster, want anders is het op Bluetooth best zacht qua volume.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met BT volume heb ik geen probleem maar wel toevallig 10 min geleden AdAway geïnstalleerd. Had een paar apps met echt irritante ads en plots viel m'n euro 🙂. Wat een verademing nu.

Oorspronkelijk wel geroot om de MIUI camera port te installeren om terug goeie panorama's te kunnen trekken.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Laatst online: 12:08
Adaway kan handig zijn. Zelf heb ik pihole op een docker container draaien. Dan zijn gelijk alle devices ge-add-blocked ;-) Als ik dan op 4G zit dan gebruik ik m'n eigen vpn verbinding (met dus pihole). Grote voordeel is dat je geen add blockers op de devices zelf hoeft te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_h78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 15:50
PromWarMachine schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:37:
[...]

Super! Klopt inderdaad als een bus.
De eerste boot van LOS 16.0 is bezig. :9

Hier mijn bijdrage aan deze awesome community!

De stappen die ik heb doorlopen om mijn in Nederland gekochte Pocophone F1 op LOS 16.0 te krijgen:

Optionele stappen
• Als je op je vorige telefoon ook een Mi account hebt, maar daar geen unlock permissions aan hebt hangen, dan kun je die niet opnieuw aanvragen. Ook kun je je telefoonnummer niet uit dat account halen. De enige optie is dan om het account te verwijderen.
• Mi account verwijderen kan hier.

Verplichte stappen
Mi account maken
• Volg stappen 3 & 4 van deze officiele LOS guide. Let op: toestemming krijg je automatisch bij een nieuw account. Je moet nog wel een een dag of 4 wachten tot je kunt unlocken.
• Koppel je telefoonnummer aan je Mi account
• Unlock na een paar dagen met de Mi Unlock tool
• Na de verplichte reboot na het succesvol unlocken is je telefoon gereset. Normaliter zou je dan weer in de Global ROM terug moeten keren, maar ik kreeg de melding dat m'n telefoon locked was. Het telefoonnummer dat erbij stond, was niet mijn nummer. Geen paniek!
• Installeer TWRP via fastboot
• Download alle benodigde en optionele ZIP-bestanden
• Benodigd: Vendor firmware & LineageOS
• Optioneel: OpenGapps (arm64) & AddonSU voor root
• Formatteer je data partitie in TWRP
• Leeg cache & data volgens de officiele guide
• Kopieer nu alle ZIPs die je wilt installeren via USB in TWRP naar je telefoon
• Flash achtereenvolgens Vendor firmware, LineageOS, GApps & AddonSU, die laatste 2 zijn niet vereist, maar vooral GApps is wel aan te raden. Let op: de volgorde is hier uiteraard van cruciaal belang!
• Reboot system

Enjoy! 8)
Vanavond kan ik ook de Poco gaan omzetten naar LOS 16, de tijd alweer een paar maanden verder is na de opening van deze treat. Daarom heb ik nog een aantal vragen:

1. TWRP link, dit is een versie van 15 januari 2019. Moet hier nog iets gebeuren met de encryptie?
2. DFE zie ik xda staan, moeten we die nog gebruiken om encryptie tegen te gaan?
3. LOS16 is android 9, neem aan ook de Gapps android 9 gebruiken (arm64)

Verder backup maken, beveiliging eraf en de stappen volgen.

Verder heb ik altijd ROMS geinstalleerd vanuit TWRP en dan de zip file ophalen van de SD kaart, kan dit?
Lees alleen dat het vanuit fastboot met de laptop kan.

Mvg,
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:41
Volg de post en downloads hierin van PromWarMachine;

PromWarMachine in "[Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's"

Encryptie komt er vanzelf op, je hoeft niks speciaals te doen.
Waarom zou je moeilijk doen om het te ontlopen?

Je kan de bestanden via de pc en usb kabel als TWRP aan staat gewoon op de telefoon kopieren.
En dan vanuit TWRP installeren.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de OP bijgewerkt voor TWRP en voor LOS de post opgenomen van @PromWarMachine. Aangezien het een topic is voor meerdere Custom Roms en niet alleen LOS zal ik deze dan ook niet in zijn geheel er in opnemen.

Wat betreft @Bas_h78's vragen, 1, zie OP, @PromWarMachine 's Post of twrp.me. 2 DFE is niet meer nodig, dit was in het begin nog nodig omdat de encryptie anders mogelijk de recovery overschreef en je dus TWRP weer kwijt was. 3, Ja, nano.
Vanuit TWRP kan je de SD mounten en daarvandaan je Rom etc flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Moet ik die nightlies nou echt elke dag installeren? Ik heb namelijk iets verkeerd gedaan, waardoor ik dit zojuist via TWRP handmatig moest doen (hij startte niet automatisch op in TWRP, maar nadat ik op installeren klikte bootte hij gewoon het systeem opnieuw op). Ik krijg namelijk geen OTA.

[ Voor 5% gewijzigd door StopEcocide op 15-03-2019 18:15 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_h78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 15:50
Raznov schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:19:
Ik heb de OP bijgewerkt voor TWRP en voor LOS de post opgenomen van @PromWarMachine. Aangezien het een topic is voor meerdere Custom Roms en niet alleen LOS zal ik deze dan ook niet in zijn geheel er in opnemen.

Wat betreft @Bas_h78's vragen, 1, zie OP, @PromWarMachine 's Post of twrp.me. 2 DFE is niet meer nodig, dit was in het begin nog nodig omdat de encryptie anders mogelijk de recovery overschreef en je dus TWRP weer kwijt was. 3, Ja, nano.
Vanuit TWRP kan je de SD mounten en daarvandaan je Rom etc flashen.
Top heren, was gisteren gelukt binnen een uur, inclusief het backuppen van de huidige rom.
Twrp gedlashed via fastboot, rest van de bestanden naar de sd kaart en geinstalleerd vanuit twrp.

Een keer terug booten naar de recovery wanneer je bij de format Data een error krijgt (LOS stappen 3 en 4), dan werkte het prima.

[ Voor 1% gewijzigd door Bas_h78 op 16-03-2019 14:40 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Sorry mensen, maar ik heb nog een vraag: Ik heb de Official TWRP app geïnstalleerd vanuit het systeem en krijg deze met geen mogelijkheid (na veel zoekwerk op internet) meer verwijderd.

Kan het nu kwaad om het commando 'fastboot flash recovery recovery.img' uit te voeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
StopEcocide schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:03:
Sorry mensen, maar ik heb nog een vraag: Ik heb de Official TWRP app geïnstalleerd vanuit het systeem en krijg deze met geen mogelijkheid (na veel zoekwerk op internet) meer verwijderd.

Kan het nu kwaad om het commando 'fastboot flash recovery recovery.img' uit te voeren?
Waarom zou je dat commando uitvoeren?
Als je de App hebt geïnstalleerd via twrp zelf, is het een systeem app, heb je root, dan kan je bijvoorbeeld via titanium backup proberen om de app geforceerd te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Raznov schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 22:47:
[...]

Waarom zou je dat commando uitvoeren?
Als je de App hebt geïnstalleerd via twrp zelf, is het een systeem app, heb je root, dan kan je bijvoorbeeld via titanium backup proberen om de app geforceerd te verwijderen?
Is gelukkig niet meer nodig. Op de een of andere manier is de app verdwenen! Ik denk dat het komt omdat ik twrp-3.2.3-2-beryllium nog niet had geflashed, en daardoor de updates handmatig moest uitvoeren. Ik gebruikte namelijk 3.2.3-0. Misschien dat het daar aan ligt? Thanks anyway voor de tip van Titanium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik nu al een tijdje LineageOS en bij zowel de unofficial als official versie heb ik een vervelend probleem met het lockscreen.

Het scherm gaat namelijk geregeld aan in mijn broekzak, dus de nabijheidssensor lijkt niet goed (genoeg) zijn werk te doen of gewoon uit te staan. Nu heb ik inmiddels smartlock (d.m.v.) bluetooth uitgezet, waardoor er in ieder geval niet meer van alles gebeurd in mijn broekzak Maar vervelend is het wel.

Herkend iemand dit probleem? Het is eenvoudig te testen door de nabijheidssensor af te denken en het scherm aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:22:
Ik gebruik nu al een tijdje LineageOS en bij zowel de unofficial als official versie heb ik een vervelend probleem met het lockscreen.

Het scherm gaat namelijk geregeld aan in mijn broekzak, dus de nabijheidssensor lijkt niet goed (genoeg) zijn werk te doen of gewoon uit te staan. Nu heb ik inmiddels smartlock (d.m.v.) bluetooth uitgezet, waardoor er in ieder geval niet meer van alles gebeurd in mijn broekzak Maar vervelend is het wel.

Herkend iemand dit probleem? Het is eenvoudig te testen door de nabijheidssensor af te denken en het scherm aan te zetten.
Bij mij werkt double tap niet om het scherm aan te zetten als ik mijn hand bovenaan op de sensors leg. Ik kan het dan wel nog aanzetten met de powerknop, maar dat lijkt me normaal (dat gebeurt niet zomaar in je broekzak). Ik zit nog op de laatste unofficial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:17:
[...]
Bij mij werkt double tap niet om het scherm aan te zetten als ik mijn hand bovenaan op de sensors leg.
Dat gaat bij mij dus wel, is dit ergens een optie die ik over het hoofd zie, dat je weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:23:
[...]

Dat gaat bij mij dus wel, is dit ergens een optie die ik over het hoofd zie, dat je weet?
Heb je face unlock aan of uit staan? Mogelijk dat het daar mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smultie schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:28:
Heb je face unlock aan of uit staan? Mogelijk dat het daar mee te maken heeft.
Die staat aan, maar dan zou toch sowieso niet je nabijheidssensor genegeerd moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Weet iemand hoe ik kan checken of ik de official of unofficial rom heb geïnstalleerd? Bedenk ik me nu pas eigenlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StopEcocide schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:43:
Weet iemand hoe ik kan checken of ik de official of unofficial rom heb geïnstalleerd? Bedenk ik me nu pas eigenlijk :?
Waar heb je de ROM van gedownload?

Verder kan je dit checken bij: 'Instellingen' -> 'Over de telefoon' -> 'Android-versie' -> LineageOS versie.

Daar staat dan 16.0-201903xx-Unofficial of 16.0-201903xx-Nightly

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:30:
[...]

Die staat aan, maar dan zou toch sowieso niet je nabijheidssensor genegeerd moeten worden?
Face unlock staat bij mij ook aan, geen problemen hier.

Ik vind wel een optie bij de instellingen onder weergave -> geavanceerd -> 'per ongeluk ontwaken voorkomen' (helemaal onderaan), maar die staat bij mij zelfs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
rens-br schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:13:
[...]

Waar heb je de ROM van gedownload?

Verder kan je dit checken bij: 'Instellingen' -> 'Over de telefoon' -> 'Android-versie' -> LineageOS versie.

Daar staat dan 16.0-201903xx-Unofficial of 16.0-201903xx-Nightly
Ah, bedankt rens-br. Het allerlaatste is het geval en ik had hem van de officiële site gedownload dus ik zit safe.

[ Voor 17% gewijzigd door StopEcocide op 20-03-2019 16:15 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:14:
Ik vind wel een optie bij de instellingen onder weergave -> geavanceerd -> 'per ongeluk ontwaken voorkomen' (helemaal onderaan), maar die staat bij mij zelfs uit.
Die optie heb ik vaker gezien, maar is er niet meer in de official versie.
StopEcocide schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:14:
Ah, bedankt rens-br. Het allerlaatste is het geval en ik had hem van de officiële site gedownload dus ik zit safe.
Dan heb je inderdaad de official versie. Nog een manier om het te checken is het feit of OTA updates werkt of niet.

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 20-03-2019 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
rens-br schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:15:

Dan heb je inderdaad de official versie. Nog een manier om het te checken is het feit of OTA updates werkt of niet.
Ik heb de update's tot nu toe handmatig toegevoegd (tegenwoordig gelukkig wel vloeiend zonder benodigdheid van de pc), maar kun je mij vertellen hoe ik dit check?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StopEcocide schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:24:
Ik heb de update's tot nu toe handmatig toegevoegd (tegenwoordig gelukkig wel vloeiend zonder benodigdheid van de pc), maar kun je mij vertellen hoe ik dit check?
'Instellingen' -> 'Systeem' -> 'Updater'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StopEcocide
rens-br schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:25:
[...]

'Instellingen' -> 'Systeem' -> 'Updater'
Daar zie ik ze altijd verschijnen inderdaad. Thanks voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StopEcocide schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:31:
Daar zie ik ze altijd verschijnen inderdaad. Thanks voor je hulp!
Kwestie van op download drukken en daarna op install, kind kan de was doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:30:
[...]

Klopt, maar je bedekt natuurlijk ook je infrarood sensor dan...
Dno hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie official clean geflasht of dirty over unofficial?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 22:07
rens-br schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:15:
[...]

Die optie heb ik vaker gezien, maar is er niet meer in de official versie.

[...]
De optie "prevent accidental wake-up" zit nog maar zeer recent in een official build. Blijkbaar nog maar van gisteren zelfs, is die optie beschikbaar in lineage-16.0-20190319. Ik heb die versie vanochtend geïnstalleerd en zie de optie nu staan, ik had dat zien passeren in de changelog https://download.lineageos.org/beryllium/changes/ (zoeken op proximity)

Is er eigenlijk een goede manier om die notch helemaal te verbergen en uit te schakelen zodat de statusbalk met alle icoontjes gewoon over de volle breedte zichtbaar is onder de notch? Daar stoor ik mij toch nog altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raznov schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:21:
Hebben jullie official clean geflasht of dirty over unofficial?
Dirty heb ik geprobeerd, maar dat was geen succes. Dus een clean install was vervolgens nodig.

Maar @iPodKiller is het wel gelukt om een dirty flash uit te voeren.
Otherside1982 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:28:
De optie "prevent accidental wake-up" zit nog maar zeer recent in een official build. Blijkbaar nog maar van gisteren zelfs, is die optie beschikbaar in lineage-16.0-20190319. Ik heb die versie vanochtend geïnstalleerd en zie de optie nu staan, ik had dat zien passeren in de changelog https://download.lineageos.org/beryllium/changes/ (zoeken op proximity)
Thanks! Gaan we die even flashen.

Is er eigenlijk een goede manier om die notch helemaal te verbergen en uit te schakelen zodat de statusbalk met alle icoontjes gewoon over de volle breedte zichtbaar is onder de notch? Daar stoor ik mij toch nog altijd aan.
Voor zover ik weet niet. Maar heb je zoveel notificaties dat je ze onder in beeld wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Ik heb een lege map genaamd 'ramdump'. Kan ik die verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Otherside1982 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:28:
Gisteren de laatste Nightly geinstalleerd, maar daarna kwam ik in een bootloop terecht. Vervolgens maar weer een clean install uitgevoerd. Het goede nieuws is echter dat het probleem nu opgelost is. Mijn scherm gaat niet meer aan wanneer ik de nabijheidssensor afdek. Geen idee of dat ligt aan die optie, want die lijkt tot nu toe nog niet heel veel te doen.
StopEcocide schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:44:
Ik heb een lege map genaamd 'ramdump'. Kan ik die verwijderen?
Waar staat die lege map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
In de algemene bestandsbeheerder 'Bestanden' (com.android.documentsui).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een ver ver verleden gekloot met custom roms. Als ik nu pixel experience op de f1 zet krijgt die een ota (security) updates of ben je nog steeds gebonden aan handmatige updates? Ik wil namelijk niet teveel handmatig moeten uitvoeren na flash. Eigenlijk niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Is er al een workaround voor de Ryzen processors?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 16:18:
In een ver ver verleden gekloot met custom roms. Als ik nu pixel experience op de f1 zet krijgt die een ota (security) updates of ben je nog steeds gebonden aan handmatige updates? Ik wil namelijk niet teveel handmatig moeten uitvoeren na flash. Eigenlijk niks meer.
Lineage official en PE kun je OTA updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Even hier de vraag stellen. SInds een paar weken heb ik mijn telefoon unlock gegeven en daarna via Xiaomi.eu de laatste weekly beta er op geezet. Op dit moment is dat 9.3.21

Nou ben ik er opeens achter dat mijn locatie bepaling in huis, niet werkt.
Kwam daar achter via een app die dat gebruikt. Zodar ik buiten ben werk alles wel goed.

Maak ik in huis bv een foto dan staat er geen locatie aan.
Als ik nu Google Maps open doe dan komt er boven op mn scherm de melding : Maps: Zoeken naar GPS

Vraag me af of iemand een idee heeft wat probleem zou kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/utopq7u4ixgdo.google.android.apps.maps.png
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/3kfmp7bl0xtso.android.phone.png
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/plapa2n32g.android.settings.png

Voor zover ik kan zien heb ik alles goed

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Nu online
RzrBck schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:22:
Is er al een workaround voor de Ryzen processors?
Om hier nog even op terug te komen:
Voor mensen die hem niet verbonden krijgen met hun Ryzen CPU - probeer om het via een USB hub te doen.
In mijn monitor zat een USB hub, en via daar werkte het wel om te rooten.

Mogelijk dat dit kan worden aangevuld aan de topicstart @Raznov

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RzrBck schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:28:
[...]

Om hier nog even op terug te komen:
Voor mensen die hem niet verbonden krijgen met hun Ryzen CPU - probeer om het via een USB hub te doen.
In mijn monitor zat een USB hub, en via daar werkte het wel om te rooten.

Mogelijk dat dit kan worden aangevuld aan de topicstart @Raznov
Thanks, zal het aanvullen! Op mijn Ryzen laptop werkte het toen niet, maar een hub kan dus een oplossing bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Nu online
Raznov schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:52:
[...]

Thanks, zal het aanvullen! Op mijn Ryzen laptop werkte het toen niet, maar een hub kan dus een oplossing bieden.
Yes, n = 2 in ieder geval :P - maar ik heb het ook met een andere device meegemaakt dat die niet wou connecten, en dit wel deed via een USB hub.
Dus denk dat de issue ergens op de ryzen chipset zit en niet specifiek pocophone gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk vandaag eens de stap te maken van de unofficial naar de official, maar wel via de MIUI ROM om eerst die Widevine L1 te activeren. Heb momenteel nog geen Netflix o.i.d. maar wil er klaar voor zijn moest ik het in de toekomst toch aanschaffen. Lijkt me weer een pak werk maar hopelijk loopt het wat vlot met o.a. de Migrate app om m'n apps te backup'en/restoren.

Als er iemand nog tips heeft waar ik op moet letten, shoot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Largamelion schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:26:
Ik denk vandaag eens de stap te maken van de unofficial naar de official, maar wel via de MIUI ROM om eerst die Widevine L1 te activeren. Heb momenteel nog geen Netflix o.i.d. maar wil er klaar voor zijn moest ik het in de toekomst toch aanschaffen.
Slim om te doen inderdaad. Let bij het installeren van de MIUI rom wel even dat L1 ook daadwerkelijk geactiveerd wordt, bij mij duurde dat zo'n 5 tot 10 minuten. Je kan dit in de gaten houden met DRM Info.
Lijkt me weer een pak werk maar hopelijk loopt het wat vlot met o.a. de Migrate app om m'n apps te backup'en/restoren.
Zelf gebruik ik sinds een tijdje de app Swift Backup, super gebruiksvriendelijk en werkt perfect voor het restoren van je apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok waarom toch alles zo onoverzichtelijk maken, ik kijk dus op https://forum.xda-develop...ootloader-custom-t3839405 en zie het bos niet meer door de bomen bij de firmwares onderaan...

Welke moet ik nu precies flashen om naar MIUI te gaan. Ik dacht dat ik eerst de laatste vendor firmware voor MIUI zou moeten flashen, dan de laatste ROM, een minuut of 10 wachten, Widevine level checken met DRM info en dan opnieuw de laatste vendor firmware voor LOS flashen gevolgd door de laatste versie van LOS Official. Ik zie echter niet duidelijk wat wat is onderaan, vendor wordt nergens vermeld, overal staat MIUI voor, ...

Ligt het nu aan mij of maken ze het onnodige gecompliceerd? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:05:
Ok waarom toch alles zo onoverzichtelijk maken, ik kijk dus op https://forum.xda-develop...ootloader-custom-t3839405 en zie het bos niet meer door de bomen bij de firmwares onderaan...
Ik heb destijds 9.2.25 geflasht, op aanraden van @wilbert11 en dat werkte. Of te wel deze versie dus, te vinden onder 'Android PIE 9.0 Global and EU Firmwares'.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 28-03-2019 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:08:
[...]

Ik heb destijds 9.2.25 geflasht, op aanraden van @wilbert11 en dat werkte. Of te wel deze versie dus, te vinden onder 'Android PIE 9.0 Global and EU Firmwares'.
Stap 1 is voltooid, ik heb gewoon de laatste ROM geflashed van MIUI (MIUI_POCOF1Global_9.3.25b6aa4d9602_9.0.zip) en Widevine L1 lijkt ok. Ik zie enkel dat 'Max DHCP Level Supported' bij mij op NONE staat en bij jouw op 2.2, maar denk dat dat enkel van belang is voor de output naar een extern apparaat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tyVIQymMUe3aA75JZ4DFKTRo/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:27:
[...]
Stap 1 is voltooid, ik heb gewoon de laatste ROM geflashed van MIUI (MIUI_POCOF1Global_9.3.25b6aa4d9602_9.0.zip) en Widevine L1 lijkt ok. Ik zie enkel dat 'Max DHCP Level Supported' bij mij op NONE staat en bij jouw op 2.2, maar denk dat dat enkel van belang is voor de output naar een extern apparaat?
Ik heb heel eerlijk gezegd geen idee wat dat precies wilt zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:30:
[...]

Ik heb heel eerlijk gezegd geen idee wat dat precies wilt zeggen.
Ok, na een reboot staat er gelukkig ook gewoon 2.2. Nu kan ik gerust verder flashen naar de LOS official :).

Zit nu wel met MiFlash tool i.p.v. TWRP in recovery, ondanks dat ik op het einde opdracht had gegeven om TWRP te installeren toen ik de vraag kreeg. Ff TWRP dus terugzetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Largamelion op 28-03-2019 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:35:
[...]
Ok, na een reboot staat er gelukkig ook gewoon 2.2. Nu kan ik gerust verder flashen naar de LOS official :).

Zit nu wel met MiFlash tool i.p.v. TWRP in recovery, ondanks dat ik op het einde opdracht had gegeven om TWRP te installeren toen ik de vraag kreeg. Ff TWRP dus terugzetten.
Bij mij was TWRP ook verdwenen na het flashen en vervangen door de Mi Recovery.

Heb toen via ADB TWRP geïnstalleerd en vervolgens alles via TWRP gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 28-03-2019 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nu krijg ik op geen enkele manier connectie met mijn toestel in fastboot ... grrr. In Windows geen probleem maar in fastboot wilt hij mijn toestel niet herkennen, staat in device manager als 'Android' met een uitroepteken bij. Geen enkele driver pakt ie en volgens het MIUI forum werkt dat enkel over USB 2.0. Probleem is dat mijn huidige pc enkel USB 3.0 heeft en via de USB-poorten op m'n scherm lukt het ook niet.

Is er een andere manier om TWRP erop te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Largamelion schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:28:
En nu krijg ik op geen enkele manier connectie met mijn toestel in fastboot ... grrr. In Windows geen probleem maar in fastboot wilt hij mijn toestel niet herkennen, staat in device manager als 'Android' met een uitroepteken bij. Geen enkele driver pakt ie en volgens het MIUI forum werkt dat enkel over USB 2.0. Probleem is dat mijn huidige pc enkel USB 3.0 heeft en via de USB-poorten op m'n scherm lukt het ook niet.

Is er een andere manier om TWRP erop te krijgen?
Toevallig een systeem met een AMD Ryzen CPU? Zijn meer mensen die daar last van hebben gehad.

Ik heb trouwens de USB drivers opnieuw moeten installeren toen apparaat in fastboot stond, daarna herkende ADB het toestel wel. Probeer, indien mogelijk, het even vanaf een ander systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:28:
En nu krijg ik op geen enkele manier connectie met mijn toestel in fastboot ... grrr. In Windows geen probleem maar in fastboot wilt hij mijn toestel niet herkennen, staat in device manager als 'Android' met een uitroepteken bij. Geen enkele driver pakt ie
Welke drivers heb je geïnstalleerd? De drivers die met Minimal ADB and Fastboot mee komt werkt hier perfect. (Ook op USB3.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:56:
[...]

Ik heb goede ervaringen met de Samsung drivers. Werkt het in apparaatbeheer ook niet gewoon door het zoeken van drivers via Windows update?

Als laatste kan je nog kijken of je in MIUI verbinding kan maken met ADB en daarna het toestel te laten herstarten in Fastboot, door middel van:

code:
1
adb reboot fastboot
In MIUI kan ik perfect verbinding maken via ADB en rebooten naar fastboot met dat commando, maar eens in fastboot wordt het toestel op geen enkele manier meer gezien door adb. Net getest op een Windows 7 met (denk ik) USB 2.0 en zelfde probleem. Toestel komt in device manager als 'Android' te staan met een uitroepteken en hij pakt geen enkele driver.

[ Voor 67% gewijzigd door Largamelion op 28-03-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:53:
Die heb ik ook geïnstalleerd en werkt perfect in Windows, maar dus niet in fastboot. Voor fastboot heb ik de universele Google driver al getest, maar die pakt ie niet.
Ik heb goede ervaringen met de Samsung drivers. Werkt het in apparaatbeheer ook niet gewoon door het zoeken van drivers via Windows update?

Als laatste kan je nog kijken of je in MIUI verbinding kan maken met ADB en daarna het toestel te laten herstarten in Fastboot, door middel van:

code:
1
adb reboot fastboot

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ok, zonet gelukt denk ik via de Mi Unlock tool. Toestel in fastboot aangesloten en via het tandwiel in de unlock tool de driver kunnen installeren ...

Edit: en ja hoor eindelijk de recovery erop gekregen!! Gvd wat een gedoe toch. Denk er dus aan als je dit op een pc doet waar je nog niet met de unlock tool van Xiaomi hebt gewerkt! Da's blijkbaar de enige manier om de driver erop te krijgen.

[ Voor 45% gewijzigd door Largamelion op 28-03-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpele vraag, maar zoeken levert bijna alleen antwoorden op bootloader unlocken.
Ik krijg straks een f1 global version als het goed is. Ik hoef geen root, ga er Pixel Experience opzetten. Is de bootloader unlocken dan nog steeds noodzakelijk? Mij lijkt van wel, maar in de TS wordt specifiek gezegd:

"Om root op je toestel te verkrijgen dien je eerst de bootloader van je Pocophone F1 te unlocken."

Er wordt niet gerept over enkel een andere rom erop zetten zonder root (kan dit?). Vandaar de vraag.

Edit: Nog wat google Fu lijkt te bevestigen dat unlocken nodig is om TWRP erop te zetten dat benodigd is voor een flash.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2019 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:18:
Simpele vraag, maar zoeken levert bijna alleen antwoorden op bootloader unlocken.
Ik krijg straks een f1 global version als het goed is. Ik hoef geen root, ga er Pixel Experience opzetten. Is de bootloader unlocken dan nog steeds noodzakelijk?
Voor het aanpassen van iets, wat anders is dan standaard, zal je altijd de bootloader moeten unlocken. Dus ook als je alleen een custom ROM wilt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 21:05
Ik probeer lineage os te flashen maar krijg de melding this package requires firmware from miui 9.2.15 developer build or new. Volgens mij zat ik op 10. Even proberen om 10 opnieuw te flashen

edit: installing......

[ Voor 6% gewijzigd door jostefa op 28-03-2019 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jostefa schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:08:
Ik probeer lineage os te flashen maar krijg de melding this package requires firmware from miui 9.2.15 developer build or new. Volgens mij zat ik op 10. Even proberen om 10 opnieuw te flashen

edit: installing......
Heb je dan ook firmware en vendor geflasht? Want grote kans dat daar die melding vandaan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 22:48
Ik wil de bootloader unlocken maar krijg dat nog niet voor elkaar. Ik volg de stappen uit de OP. Als ik naar http://en.miui.com/unlock/ ga en daar op de knop unlock klik moet ik inloggen met mijn mi account. Daarna wordt ik doorgestuurd naar "http://www.miui.com/extra.php?mod=xiaomi%2Fauthcallback&followup=htttp...." en kort daarna wordt ik automatisch doorgestuurd naar het forum "http://www.miui.com/forum.php?mod=nick2".

Doe ik iets verkeerd of is er iets met de unlock site aan de hand?

Extra info: Ik heb een Mi account gemaakt. Nadat ik USB debugging en OEM unlocking heb aangezet in de developer options ga ik naar Mi Unlock status en klik daar op "Add account and device". Ik krijg dan een melding dat dat gelukt is. Vervolgens ga ik naar de unlock website.

Edit: Opgelost. Blijkbaar moet je ook eerst een forumnaam aanmaken. Toen ik dat gedaan had werkte het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickvL op 30-03-2019 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 21:05
rens-br schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:35:
[...]

Heb je dan ook firmware en vendor geflasht? Want grote kans dat daar die melding vandaan komt.
Ik had miui 10 geflashed en vervolgens Lineage OS. Alles werkt nu vlekkeloos en moet zeggen, het toestel is een stuk sneller dan mijn oneplus 3 (stuk gegaan). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, klopt het dat de official LOS nog geen single hand mode ondersteunt? Ik vind de optie nergens terug en links of rechts swipen vanaf de home key doet niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:11:
Hmm, klopt het dat de official LOS nog geen single hand mode ondersteunt? Ik vind de optie nergens terug en links of rechts swipen vanaf de home key doet niets...
Ik ben die ook nog niet tegen gekomen, dus ik denk het niet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Largamelion schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:11:
Waarom niet de navbar verbergen en met gestures werken? Dan kun je alles prima met een duim doen + meer screen real estate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onderjas
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Bem schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:22:
Ik heb LOS16 sinds de eerste officiele build draaien op mijn Pocophone.
Tot nu toe draait alles prima. De accuduur is naar gevoel ongeveer gelijk met MIUI en het systeem is erg vloeiend (er is nog niks vastgelopen oid)
Soms kan ik alleen bij de instellingen sommige dingen niet vinden, wat ik dan vervolgens met de ingebouwde search binnen de instellingen wel weer kan vinden. Ik weet niet of dat aan mij ligt of dat er sommige dingen gewoon nog niet volledig geintegreerd zijn.
Voor de camera heb ik een Google Camera port draaien, wat het ook heel prima doet (aanrader :) ).

De enige issue die ik momenteel ervaar is dat mijn Google Assistant het niet helemaal wil doen. Hiermee bedoel ik vooral de routines (zeg "Good morning", en hij geeft je je afspraken door en leest het nieuws voor) Ook de "updates" tab binnen de Google App doen het niet. Wanneer ik op "Updates" klik, wordt ik direct teruggezet naar "Discover".
Ervaart iemand anders dit ook? De routine vond ik namelijk altijd erg handig, anders krijg ik mijn dagelijkse portie nieuws nooit binnen en blijft iedereen vragen of ik onder een steen leef 8)7

[edit]
Misschien handige informatie:
Geupdate naar de laatste LineageOS build (2019-03-11)
Firmware ook geupdated naar V9.3.11-9.0
Opengapps heb ik de laatste Nano build van geïnstalleerd (2019-03-10)
Ik heb hetzelfde probleem met routines, ik mis ze ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bem schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:22:
De enige issue die ik momenteel ervaar is dat mijn Google Assistant het niet helemaal wil doen. Hiermee bedoel ik vooral de routines (zeg "Good morning", en hij geeft je je afspraken door en leest het nieuws voor) Ook de "updates" tab binnen de Google App doen het niet. Wanneer ik op "Updates" klik, wordt ik direct teruggezet naar "Discover".
Ervaart iemand anders dit ook? De routine vond ik namelijk altijd erg handig, anders krijg ik mijn dagelijkse portie nieuws nooit binnen en blijft iedereen vragen of ik onder een steen leef 8)7
Onderjas schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:25:
Ik heb hetzelfde probleem met routines, ik mis ze ook!
Hebben jullie Google Assistant wel ingesteld als standaard bij:
'Instellingen' -> 'Apps' ->'Geavanceerd' -> 'Standaard-apps' -> 'Assistentie en spraakinvoer'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onderjas
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
rens-br schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:29:
[...]

[...]

Hebben jullie Google Assistant wel ingesteld als standaard bij:
'Instellingen' -> 'Apps' ->'Geavanceerd' -> 'Standaard-apps' -> 'Assistentie en spraakinvoer'
Goed punt, daar staat Google Assistant niet tussen. Wel (gewoon) Google.

Wat ik vooral mis is de Assistant Routine die afgespeeld konden worden na het uitzetten van een wekker.

Ik heb wel de Google Assistant app overigens maar die lijkt gewoon doorgelinkt te zijn. Ziet er anders uit als de Assistant die ik gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou over 3 dagen kan ik unlocken en nu ben ik alles aan het klaarzetten. Zodra ik TWRP erop heb staan op een sd kaart de laatste vendor firmware en pixel experience caf rom klaar. Kwestie van vendor flashen en dan de rom? Zonder vendor krijg je een foutmelding begrijp ik?

Heb vendor van 1 april en rom van 3 april gehaald van de officiële sites. Even geduld nog.

Heb verder geen behoefte aan de originele miui rom. Toch een back up maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
@Verwijderd
Zou wel een backup maken van EFS en Persist, mocht je ooit je IMEI kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

David13 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:58:
@Verwijderd
Zou wel een backup maken van EFS en Persist, mocht je ooit je IMEI kwijtraken.
Doe ik dat eerst in twrp voor ik flash!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bem
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-07 22:36

Bem

Onderjas schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:33:
[...]

Goed punt, daar staat Google Assistant niet tussen. Wel (gewoon) Google.

Wat ik vooral mis is de Assistant Routine die afgespeeld konden worden na het uitzetten van een wekker.

Ik heb wel de Google Assistant app overigens maar die lijkt gewoon doorgelinkt te zijn. Ziet er anders uit als de Assistant die ik gewend ben.
Bij mij werkt het nu! _/-\o_
Wat ik heb gedaan:
Google inderdaad instellen als standaard assistant app:
Settings > apps > default apps > assistant app > Google

Dan vervolgens mijn home button lang indrukken (dan wordt bij mij assistant geactiveerd, kan ook aangepast worden maar ik vond dit de handigste manier omdat ik hem niet op een andere manier goed kon activeren)
Vervolgens testte ik wat standaard dingen die voorgesteld werden (route vragen oid) Vervolgens stond er bij mij een blauwe balk met "Unlock more". Hier moest ik volgens mij wat voorwaarden accepteren en viola, het werkt.

Ik heb hier echt heel lang dingen mee zitten proberen 8)7 maar gelukkig werkt het nu helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

Kleine tip: doe niet als ik :+

Ik liet mijn 3 weken oude Pocophone F1 ongeveer 4 meter naar beneden vallen, vanaf het randje van mijn overloop. Hij viel met het glas naar beneden op de plavuizen vloer. Daar kon geen rubber hoesje en tempered glass screenprotector tegenop helaas.

Pics or it didn't happen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p6vS8Y79Ono7VGvC6ruYuCpL/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2rBBlKYaFtWHvQWMOeJXXC4j/thumb.jpg

Oude telefoon
Hij doet het nog! Als in, hij start op en lijkt naar behoren te werken.
Naast het duidelijk kapotte scherm, is de telefoon ook behoorlijk krom getrokken.
Repareren leek me daarom niet de beste optie.

Mocht iemand nog suggesties hebben om de onderdelen ergens te verkopen, let me know!

Nieuwe telefoon
Dankzij een andere Tweaker heb ik inmiddels een nieuwe Pocophone F1 en wacht ik (on)geduldig op de 72 uur unlock tijd. Dit is de 128GB, terwijl de kapotte een 64GB versie is. Het liefst wil ik in TWRP een back-up maken van alle benodigde partities en die terugzetten op de nieuwe telefoon.

1) Kan dat gewoon of mis ik dan m'n overige 64GB omdat hij 1:1 een partitie terugzet?
2) Welke partities moet ik back-uppen? Sowieso boot, system & data, maar als ik dat doe, waarschuwt het programma dat m'n foto's en downloads achterblijven. Waar staan die dan?

Thanks! :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
nieuws: Pocophone F1-update met Widevine L1-drm en 4k60fps-filmfunctie komt uit

Aangezien ik Lineage geflashed heb, vraag ik mij af of ik dan ook een update krijg. Of geldt dit alleen voor Pocophone's met het originele besturingssysteem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
StopEcocide schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:30:

Aangezien ik Lineage geflashed heb, vraag ik mij af of ik dan ook een update krijg. Of geldt dit alleen voor Pocophone's met het originele besturingssysteem?
Alleen voor de originele. Een optie (welke hier ook door diverse gebruikers is uitgevoerd, o.a. @rens-br, @Largamelion en mijzelf) is om eerst Miui te flashen, te controleren op L1 en daarna Lineage te flashen. Dit kan wel voor wat moeizame dingen zorgen (zie ook de conversatie een paar posts terug).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
StopEcocide schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:30:

Die krijg je alleen door MIUI te flashen, zoals @Raznov ook aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Iemand Viper4AndroidFX werken gekregen onder Lineage? Verschillende versies geprobeerd zowel met TWRP en Magisk, maar krijg telkens de melding dat de driver niet geïnstalleerd is. Na dat dan te doen + reboot weer hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

PromWarMachine schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:37:
[...]

Verplichte stappen
Mi account maken
• Volg stappen 3 & 4 van deze officiele LOS guide. Let op: toestemming krijg je automatisch bij een nieuw account. Je moet nog wel een een dag of 4 wachten tot je kunt unlocken.
• Koppel je telefoonnummer aan je Mi account
• Unlock na een paar dagen met de Mi Unlock tool
...
Ik probeer bovenstaand, maar als ik uiteindelijk op "UNLOCK NOW" klik kom op ik een forum.php pagina op www.miui.com en dat is hartstikke in het Chinees en geen manier om iets in het Engels te bekijken. Die eerste link "en.miui.com/unlock" ziet er wel Engels uit en daar kan ik op de blauwe UNLOCK NOW klikken, maar daarna kom ik dus in Chinese shit terecht. Weet iemand wat ik daar moet doen? :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Smultie schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:40:

[...]

Dat is wél goed gegaan al, ik zit nu in de 72-uur-wachten fase
Hoe wéét je dat? Zie je dat ergens? Ik heb alle stapjes wel uitgevoerd, maar vind het maar een bere-vaag proces. Ook is via Google een stappenplan te vinden waarbij je géén toestemming nodig hebt. Is dat fake?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
spaceboy schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:26:
[...]

Ik probeer bovenstaand, maar als ik uiteindelijk op "UNLOCK NOW" klik kom op ik een forum.php pagina op www.miui.com en dat is hartstikke in het Chinees en geen manier om iets in het Engels te bekijken. Die eerste link "en.miui.com/unlock" ziet er wel Engels uit en daar kan ik op de blauwe UNLOCK NOW klikken, maar daarna kom ik dus in Chinese shit terecht. Weet iemand wat ik daar moet doen? :P
Dit had ik ook. Je moet op die chinese pagina een forumnaam aanmaken en daarna kom je via die unlock knop wel op de goede pagina. Tip: laat Chrome de pagina vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

PatrickvL schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:28:
[...]

Dit had ik ook. Je moet op die chinese pagina een forumnaam aanmaken en daarna kom je via die unlock knop wel op de goede pagina. Tip: laat Chrome de pagina vertalen.
Bedankt voor je hulp, maar ik snap niet wat je zegt. Een forumnaam aanmaken? Hoe of wat? Vertalen helpt me ook niet echt verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
Op die chinese pagina staat een invulveld en daar moet je een nickname aanmaken. Toen ik dat had gedaan ben ik weer opnieuw naar die unlock pagina gegaan en daarna werkte het wel.

Ik meen me te herinneren dat je ook een engelstalig deel van het forum hebt
Misschien kom je daar verder.

P.S. ik neem aan dat je wel met je Mi account ingelogd bent?

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickvL op 06-04-2019 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

PatrickvL schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:06:
Op die chinese pagina staat een invulveld en daar moet je een nickname aanmaken. Toen ik dat had gedaan ben ik weer opnieuw naar die unlock pagina gegaan en daarna werkte het wel.

Ik meen me te herinneren dat je ook een engelstalig deel van het forum hebt
Misschien kom je daar verder.

P.S. ik neem aan dat je wel met je Mi account ingelogd bent?
Hmm ok, dank je. Ben inderdaad met mijn Mi account ingelogd. Ik probeer morgen weer een poging. Weet je ook hoe / waar ik de 72 uur zie? En alle acties moeten met de betreffende telefoon, toch? (browsen naar dat forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 23:35:
[...]

Hmm ok, dank je. Ben inderdaad met mijn Mi account ingelogd. Ik probeer morgen weer een poging. Weet je ook hoe / waar ik de 72 uur zie? En alle acties moeten met de betreffende telefoon, toch? (browsen naar dat forum)
Alles op de laptop gedaan hier. Daar unlock je ook op. Ik draai een pixel poco nu, heerlijk apparaatje. Iemand een idee waarom mijn 256gb kaartje gezien wordt als 512gb waarvan 256gb bezet is door het systeem? Effectief hetzelfde, vind het alleen vreemd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2019 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

j
Verwijderd schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 23:48:
[...]

Alles op de laptop gedaan hier. Daar unlock je ook op. Ik draai een pixel poco nu, heerlijk apparaatje. Iemand een idee waarom mijn 256gb kaartje gezien wordt als 512gb waarvan 256gb bezet is door het systeem? Effectief hetzelfde, vind het alleen vreemd.
Ok, thanks. Ondertussen met de tip van @PatrickvL gelukt. Dank je allebei!

Edit: wat is eigenlijk jullie gevoel bij deze 2 zaken t.o.v. stock:

- batterijduur
- kwaliteit van foto's (of is dat opgelost door Google Camera te gebruiken?)

[ Voor 68% gewijzigd door spaceboy op 08-04-2019 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Laatst online: 09:09
Hoe stabiel draaien tegenwoordig die custom roms, zoals bijvoorbeeld linage? De laatste keer dat ik een custom rom draaide had ik nog een, ahum, HTC legend. Ik heb interesse in de pocophone f1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Falqoon schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:29:
Hoe stabiel draaien tegenwoordig die custom roms, zoals bijvoorbeeld linage? De laatste keer dat ik een custom rom draaide had ik nog een, ahum, HTC legend. Ik heb interesse in de pocophone f1.
Heb je bericht maar even naar het juiste topic verhuisd.

Maar ik draai sinds dat ik het toestel heb in November LineageOS erop en dat werkt echt perfect. Er waren wat kleine kinderziektes in het begin, maar nu werkt het top. Hiervoor had ik een OnePlus One en daar ook gedurende 3 jaar LineageOS (en daarvoor Cyanogen) gehad en dat was ook perfect. Wat dat betreft dus niks te klagen.

Ik moet er echter wel bijzeggen dat ik bij de Pocophone nog wel eens last heb van updates niet niet lekker installeren. Ik ben er echter alleen nog niet uit of dat ligt aan LineageOS of mijn tweaks (custom recovery, Magisk en substratum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Falqoon schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:29:
LineageOS draait bij mij al weken perfect stabiel, geen enkel probleem. Enkel klein probleempje bij Waze in Android Auto, maar dat is makkelijk op te lossen door hardware-overlays uit te schakelen in de ontwikkelaarsopties en dat doet zich blijkbaar voor in alle op AOSP gebaseerde ROM's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Hier nog een +1 voor Lineage.
Heeft het voor mij een perfect toestel gemaakt; ik was bijzonder slecht te spreken over MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Smultie schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:54:
Hier nog een +1 voor Lineage.
Heeft het voor mij een perfect toestel gemaakt; ik was bijzonder slecht te spreken over MIUI.
Puur uit interesse: wat vond je niet fijn aan MIUI? Ik draai MIUI EU en heb eigenlijk niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
barzi schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:01:
[...]

Puur uit interesse: wat vond je niet fijn aan MIUI? Ik draai MIUI EU en heb eigenlijk niets te klagen.
1) Ben erg gewend aan het uiterlijk van stock Android na jaren van Nexus en Android One telefoons.
2) Ik vond het batterij-/RAM-management van MIUI erg irritant. Continue sluiten apps in de achtergrond automatisch af. Dit was wel te voorkomen, maar dan moet je app voor app 2 of 3 settings wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
Het is inderdaad even wat werk om alles goed in te stellen voor de verschillende apps maar daarna draait het best ok. Mij valt MIUI helemaal niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miui met Pocolauncher was ok, de EU Rom was dan weer een stukje fijner om mee te werken (minder Mi-meuk), Lineage is altijd wel fijn, maar heeft nog wel zo nu en dan wat kleine problemen (ik heb nog een aantal keer random een reboot gehad en Android Auto werkt dus ook niet vlekkeloos). Misschien nog eens Pixel Experience (CAF) testen (aangezien mijn broertje zn Pixel Experience AOSP erg stabiel werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Is de EU rom moeilijk erop te krijgen? Daar vind ik minder verhalen over... Ik twijfel erg wat ik nu op mijn nieuwe phone ga zetten... Zucht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De EU Rom is redelijk eenvoudig, maar je moet de bootloader wel unlocken. Dan TWRP er op en dan de EU Rom flashen. Voordeel daarvan is dat je geen losse firmware en dergelijke nodig hebt, alles zit er al in. De beta en stable lopen over het algemeen een dag of 4 a 5 achter op de originele Xiaomi Roms, maar zijn een stuk "schoner".

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste