Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel tevreden over Pixel Experience, alleen zit ik met m'n opslag. Ik gebruik een 256GB Samsung sd-kaartje.
Bij File Manager + zie ik enkel Main storage 256GB (m'n externe SD die ik omgezet heb voor enkel intern gebruik)
Bij Files van Google, zie ik enkel 50GB beschikbaar van de interne 64. Daar wordt de SD kaart helemaal niet gezien onder Opslagapparaten.
En bij Opties->Opslag zie ik x GB gebruikt van de interne 64GB en 265 GB van 512GB bij de SD-kaart. 256 staat als in gebruik bij Systeem, maar die zijn er dus helemaal niet...

Enig idee wat dat veroorzaakt heeft en of het op te lossen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:50:
Ik ben heel tevreden over Pixel Experience, alleen zit ik met m'n opslag. Ik gebruik een 256GB Samsung sd-kaartje.
Bij File Manager + zie ik enkel Main storage 256GB (m'n externe SD die ik omgezet heb voor enkel intern gebruik)
Bij Files van Google, zie ik enkel 50GB beschikbaar van de interne 64. Daar wordt de SD kaart helemaal niet gezien onder Opslagapparaten.
En bij Opties->Opslag zie ik x GB gebruikt van de interne 64GB en 265 GB van 512GB bij de SD-kaart. 256 staat als in gebruik bij Systeem, maar die zijn er dus helemaal niet...

Enig idee wat dat veroorzaakt heeft en of het op te lossen is?
Je SD omzetten naar uitgebreid intern geheugen is niet aan te raden. Dat geeft, toestelonafhankelijk, zoveel problemen. En dan vooral de problemen die jij nu aangeeft.
Ik zou hem altijd als externe opslag formatteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ChinaGeek schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:53:
[...]

Je SD omzetten naar uitgebreid intern geheugen is niet aan te raden. Dat geeft, toestelonafhankelijk, zoveel problemen. En dan vooral de problemen die jij nu aangeeft.
Ik zou hem altijd als externe opslag formatteren.
Maar dan slaat hij niet meer automatisch apps en foto's op die sd-kaart op? Dacht dat dit al tijden was opgelost in Android, maar zo zie je weer....
Overigens functioneert alles prima, alleen de weergave klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Verwijderd schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:54:
[...]

Maar dan slaat hij niet meer automatisch apps en foto's op die sd-kaart op? Dacht dat dit al tijden was opgelost in Android, maar zo zie je weer....
Overigens functioneert alles prima, alleen de weergave klopt niet.
Je toestel wordt er ook trager van.
En je kan in je fototoestel gewoon ingeven dat hij de foto's automatisch op je externe SD zet.
Apps weet ik niet zeker, maar je hebt ruimte zat op dat toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChinaGeek schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:56:
[...]

Je toestel wordt er ook trager van.
En je kan in je fototoestel gewoon ingeven dat hij de foto's automatisch op je externe SD zet.
Apps weet ik niet zeker, maar je hebt ruimte zat op dat toestel.
Ja zat vooral met Whatsapp, dat is een data verslinder met alle troep die je verzamelt. Maar ik heb alles omgezet naar extern, dan kan ik tenminste makkelijk alles overzetten over een paar jaar bij een nieuwe mobiel. Anders kun je die kaart toch niet uitlezen zonder formatteren en dan heb ik er nog niks aan.

Nu kunnen alle apps weer alles netjes zien zoals het hoort. Ik zie alleen nergens bij de camera de optie om het op te slaan op de SD kaart. Standaard PE camera doel ik op.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adaptive storage zou ik zeker afraden voor een SD-kaart, m'n vriendin haar Moto G3 2015 heeft zo meerdere SD-kaarten kapot geschreven, die zijn daar gewoonweg niet voor gemaakt. Zelfs een nieuwe en snelle Samsung SD-kaart was binnen de maand kapot, gelukkig onder garantie kunnen vervangen. Ben je ook al je data kwijt en kan je je toestel resetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Largamelion op 09-04-2019 12:00 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Verwijderd schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:50:
[...]

Ja zat vooral met Whatsapp, dat is een data verslinder met alle troep die je verzamelt. Maar ik heb alles omgezet naar extern, dan kan ik tenminste makkelijk alles overzetten over een paar jaar bij een nieuwe mobiel. Anders kun je die kaart toch niet uitlezen zonder formatteren en dan heb ik er nog niks aan.

Nu kunnen alle apps weer alles netjes zien zoals het hoort. Ik zie alleen nergens bij de camera de optie om het op te slaan op de SD kaart. Standaard PE camera doel ik op.
Ik heb geen Pocophone, maar kan me haast niet voorstellen dat die optie er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChinaGeek schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:01:
[...]

Ik heb geen Pocophone, maar kan me haast niet voorstellen dat die optie er niet is.
Ik doel ook op de Pixel Experience rom, die is universeel gelijk? Daar zit het niet op of ik vind het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Verwijderd schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:00:
[...]

Ik doel ook op de Pixel Experience rom, die is universeel gelijk? Daar zit het niet op of ik vind het niet.
Dat durf ik niet te zeggen, weet niet welke daar standaard in zit. Maar je kan altijd een andere camera installeren uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChinaGeek schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:57:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen, weet niet welke daar standaard in zit. Maar je kan altijd een andere camera installeren uiteraard.
De Pixel telefoons hebben blijkbaar geen mogelijkheid tot SD-kaarten en die optie zit dus niet erin bij Pixel Experience. Een andere camera app is dan een uitkomst, maar dan heb je weer niet die fijne Google Camera.......af en toe handmatig omzetten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Verwijderd schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:14:
[...]

De Pixel telefoons hebben blijkbaar geen mogelijkheid tot SD-kaarten en die optie zit dus niet erin bij Pixel Experience. Een andere camera app is dan een uitkomst, maar dan heb je weer niet die fijne Google Camera.......af en toe handmatig omzetten dan maar.
Wellicht helpt dit je.
https://play.google.com/s...ptuners.gcamtool&hl=en_US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:14:
[...]

Waarom kan die Google Camera niet gewoon vanuit de Play Store op elke telefoon worden geïnstalleerd? (heb het gevoel dat dit een domme vraag vraag is) ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spaceboy schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:52:
[...]

Waarom kan die Google Camera niet gewoon vanuit de Play Store op elke telefoon worden geïnstalleerd? (heb het gevoel dat dit een domme vraag vraag is) ;)
Niet dom hoor. De Google camera app wordt alleen gemaakt voor Google devices, zoals de Pixel of Nexus range. Die worden er dan mee geleverd, maar aangezien de foto kwaliteit best goed is van de App, wordt hij veelal aangeboden als apk voor andere producten, maar is het dus gebaseerd op en is de App niet in zijn geheel afgesteld aan de telefoon die je hebt (mits dus Pixel of Nexus).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38

PromWarMachine

Forsaken Archer

PromWarMachine schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:05:

M'n oude telefoon is helaas kapot gevallen.. zie eerdere post voor meer details (lees: leedvermaak)

Nieuwe telefoon
Dankzij een andere Tweaker heb ik inmiddels een nieuwe Pocophone F1 en wacht ik (on)geduldig op de 72 uur unlock tijd. Dit is de 128GB, terwijl de kapotte een 64GB versie is. Het liefst wil ik in TWRP een back-up maken van alle benodigde partities en die terugzetten op de nieuwe telefoon.

1) Kan dat gewoon of mis ik dan m'n overige 64GB omdat hij 1:1 een partitie terugzet?
2) Welke partities moet ik back-uppen? Sowieso boot, system & data, maar als ik dat doe, waarschuwt het programma dat m'n foto's en downloads achterblijven. Waar staan die dan?

Thanks! :)
Iemand een idee?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Ik vermoed dat het moet kunnen, je zet in principe de inhoud terug en niet de partities zelf.
Ik zou wel voor de zekerheid even een backup maken van je nieuwe toestel in TWRP, mocht het toch niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het zelf nog nooit zo uitgevoerd, maar voor zover bekend bevat een TWRP backup een key (dacht op folder niveau, maar dat zou ik na moeten kijken) naar je huidige telefoon. De oplossing zou dan kunnen zijn om ook een backup te maken van je nieuwe telefoon en de key over te nemen in de backup welke je terug wil zetten.

Je data (downloads en foto's) zou ik persoonlijk via TWRP > NMT over zetten naar je PC en van daaruit weer terugzetten naar de nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Sinds net heb ik Lineage OS 16 op m'n Poco. Netflix is niet meer te vinden in de Play Store en als ik hem Google krijg ik een not-compatible with device.
Eww... en nu? Ik weet dat ik geen HD-kwaliteit kan, maar ik gebruik de app alleen als afstandbediening om naar m'n Chromecast te sturen. Zijn hier oplossingen voor? Ligt het aan Lineage? Of aan Poco?

Of moet ik eens met Magisk gaan prutsen? }:O

[ Voor 6% gewijzigd door spaceboy op 10-04-2019 18:16 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spaceboy schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:14:
Sinds net heb ik Lineage OS 16 op m'n Poco. Netflix is niet meer te vinden in de Play Store en als ik hem Google krijg ik een not-compatible with device.
Eww... en nu? Ik weet dat ik geen HD-kwaliteit kan, maar ik gebruik de app alleen als afstandbediening om naar m'n Chromecast te sturen. Zijn hier oplossingen voor? Ligt het aan Lineage? Of aan Poco?

Of moet ik eens met Magisk gaan prutsen? }:O
Zelf heb ik los 16 official, met Magisk (standaard instellingen) maar kan Netflix gewoon vinden in play store. Heb je specifieke instellingen bij Magisk staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Raznov schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:38:
[...]

Zelf heb ik los 16 official, met Magisk (standaard instellingen) maar kan Netflix gewoon vinden in play store. Heb je specifieke instellingen bij Magisk staan?
Nee, niets mee gedaan ook. Heb wel die Magisk Manager geïnstalleerd, maar ook daar niets mee gedaan. Moet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:14:
Hier kan ik Netflix gewoon downloaden uit de Play Store, ook geen gekke dingen gedaan. Je kan als omweg de apk downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:08:
[...]

Nee, niets mee gedaan ook. Heb wel die Magisk Manager geïnstalleerd, maar ook daar niets mee gedaan. Moet dat?
In principe niets. Maar zie dat er nog een melding is gedaan van iemand met her zelfde probleem vandaag. Zelf heb ik de official van een paar dagen oud (@rens-br Welke draai jij?), kan zijn dat her door de nieuwste nightly komt. Wel kan je proberen binnen Magisk om te hidden voor google play store en play services (onder system apps optie) en dan een reboot te doen. Anders mogelijk wachten op een update voor eerdaags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raznov schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:16:
In principe niets. Maar zie dat er nog een melding is gedaan van iemand met her zelfde probleem vandaag. Zelf heb ik de official van een paar dagen oud (@rens-br Welke draai jij?), kan zijn dat her door de nieuwste nightly komt. Wel kan je proberen binnen Magisk om te hidden voor google play store en play services (onder system apps optie) en dan een reboot te doen. Anders mogelijk wachten op een update voor eerdaags.
Ik draai die van gisteren, toevallig vandaag een update uitgevoerd. Maar ik heb Netflix er al op staan. Dus lijkt me raar als de Play Store nu ineens zou zeggen dat mijn toestel niet compatibel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:23:
[...]

Ik draai die van gisteren, toevallig vandaag een update uitgevoerd. Maar ik heb Netflix er al op staan. Dus lijkt me raar als de Play Store nu ineens zou zeggen dat mijn toestel niet compatibel is.
Klopt, zal ook alleen gebeuren als je hem verwijderd dan :-). Bij mij staat hij er ook standaard op, maar een weekje terug nog wat apps er op en af gegooid, toen was hij in ieder geval nog te installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik kan 'm gewoon installeren vanuit de Play Store, vandaag nog geüpdatet naar 09/04 nightly. Heb geen Netflix maar als ik de app zoek, staat de knop installeren gewoon actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raznov schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:27:
Klopt, zal ook alleen gebeuren als je hem verwijderd dan :-).
Net ook verwijderd, opnieuw opgestart en kan hem daarna gewoon weer downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:09
Ik vraag het even hier, aangezien hier meer mensen met ADB in de weer zijn.

Op dit moment ben ik bezig met een android app, en af en toe, na een half uur of wat verliest mijn poco zijn connectie terwijl hij ingeplugd blijft. Hij staat dan niet meer in de lijst met adb devices. Hoe zou dit kunnen? Iemand een idee? Het is nogal irritant omdat een APK deploy via USB dan failed, en ik hem even uit en in moet pluggen zodat hij weer gezien wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Largamelion schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:25:
Ik kan 'm gewoon installeren vanuit de Play Store, vandaag nog geüpdatet naar 09/04 nightly. Heb geen Netflix maar als ik de app zoek, staat de knop installeren gewoon actief.
Bizar! Nu doet hij het weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Falqoon schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:59:

Op dit moment ben ik bezig met een android app, en af en toe, na een half uur of wat verliest mijn poco zijn connectie terwijl hij ingeplugd blijft. Hij staat dan niet meer in de lijst met adb devices. Hoe zou dit kunnen? Iemand een idee? Het is nogal irritant omdat een APK deploy via USB dan failed, en ik hem even uit en in moet pluggen zodat hij weer gezien wordt.
Heb je al geprobeerd met een andere USB kabel óf USB poort?
Het kan ook te maken hebben met de power management opties van Windows op de USB poorten. Die kan je via apparaat beheer aanpassen. Daar heb je de Human interface devices (weet niet hoe deze binnen Windows NL genoemd worden, werk zelf met EN versies) en dan de USB poorten, properties en power management, de optie die daar aan staat, uit zetten en dat bij alle USB poorten doen (tenzij je weet welke je gebruikt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Raznov schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:17:
[...]

Heb je al geprobeerd met een andere USB kabel óf USB poort?
Het kan ook te maken hebben met de power management opties van Windows op de USB poorten. Die kan je via apparaat beheer aanpassen. Daar heb je de Human interface devices (weet niet hoe deze binnen Windows NL genoemd worden, werk zelf met EN versies) en dan de USB poorten, properties en power management, de optie die daar aan staat, uit zetten en dat bij alle USB poorten doen (tenzij je weet welke je gebruikt natuurlijk).
Ik gebruik de officiele kabel, een dag oud. Blijft wel gewoon opladen enzo, dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Ik gebruik MacOS en geen windows. Heb er nooit last van gehad met andere devices... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Falqoon schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:20:
[...]

Ik gebruik de officiele kabel, een dag oud. Blijft wel gewoon opladen enzo, dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Ik gebruik MacOS en geen windows. Heb er nooit last van gehad met andere devices... :S
Heb zelf geen ervaring met MacOS + Adb, maar is WiFi adb een optie voor Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Raznov schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:32:
[...]

Heb zelf geen ervaring met MacOS + Adb, maar is WiFi adb een optie voor Mac?
Moet kunnen, nooit nodig gehad. Maakt ook verder niet uit, wilde meer het probleem achterhalen, maar lijkt erop dat er (voorlopig) geen andere mensen last van hebben op de poco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Misschien niet hetzelfde probleem, maar mijn Poco doet het met ADB helemaal niet. Als ik adb devices doe krijg ik geen reactie. Als ik via de MIUI fastboot.exe werk kan ik wel connectie maken en daarna doet ADB het wel. Ik heb het niet helemaal begrepen, maar goed, ondertussen staat LOS erop dus ik vind het wel prima zo.

En dan wat anders: hoe vaak doen jullie een update van LOS? Je kunt elke dag wel de laatste versie oppikken natuurlijk, maar wat is een handig ritme? Er is immers niet echt een milestone release ofzo... Heb net 10 april geinstalleerd om er vervolgens achter te komen dat 11 en 12 april nu ook (natuurlijk) klaar staan... 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door spaceboy op 12-04-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:25:
En dan wat anders: hoe vaak doen jullie een update van LOS? Je kunt elke dag wel de laatste versie oppikken natuurlijk, maar wat is een handig ritme? Er is immers niet echt een milestone release ofzo... Heb net 10 april geinstalleerd om er vervolgens achter te komen dat 11 en 12 april nu ook (natuurlijk) klaar staan... 8)7
In principe maar één keer per maand wanneer de nieuwe patch erin zit en ik kijk ook zo nu en dan nog eens of er interessante bugs geplet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escudo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03-2024

Klinkt heel bekend dit. Had precies hetzelfde probleem toen ik nog op MIUI EU rom zat (i.c.m. MacOS + Android Studio).
Heb ook gehad dat het device wel in de lijst met devices blijft staan, maar vervolgens niet kan deployen, nog een keer proberen en dan wel werken.

Sinds ik op PixelExperience AOSP zit heb ik dit probleem niet meer gehad.

Binnenkort maar eens kijken hoe PixelExperience CAF het doet. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ben wel enigszins teleurgesteld in de kwaliteit van de foto's die m'n Poco maakt. Ik kom van een Samsung S8, dus misschien was ik verwend. Maar zijn er (als je dus LOS hebt geinstalleerd) dingen die ik kan doen om de kwaliteit van de foto's een niveautje hoger te krijgen? Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 15:50:
Ik ben wel enigszins teleurgesteld in de kwaliteit van de foto's die m'n Poco maakt. Ik kom van een Samsung S8, dus misschien was ik verwend. Maar zijn er (als je dus LOS hebt geinstalleerd) dingen die ik kan doen om de kwaliteit van de foto's een niveautje hoger te krijgen? Iemand ervaring hiermee?
Gebruik je al de Google Cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Raznov schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:38:
[...]

Gebruik je al de Google Cam?
Nee, helpt dat bij de kwaliteit of enkel gebruiksgemak? En welke versie pak je dan precies? Ik kom meerdere "projecten" en ports tegen van Gcam? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
https://forum.xda-develop...t-developed-mi-8-t3843130
Deze wordt volgens mij het meeste gebruikt. Prima poort in ieder geval. Scheelt het veel tov de standaard camera? Tegenover miui cam valt het wel mee, maar je ziet op sommige punten wel wat verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 16:00
Iemand ervaring om van de onofficiële release van Lineage naar de official release te gaan? Wat moet ik nog juist uitvoeren hiervoor? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Lennart- op 14-04-2019 19:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lennart- schreef op zondag 14 april 2019 @ 19:31:
Iemand ervaring om van de onofficiële release van Lineage naar de official release te gaan? Wat moet ik nog juist uitvoeren hiervoor? :)
Het wordt geadviseerd niet dirty te doen, dus een clean flash. Wipe van data, system, cache etc. Mocht je widevine belangrijk vinden kan je mogelijk voordat je official flash ook nog de laatste miui flashen en daarna lineage official. Staat een paar pagina's terug ook beschreven in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lennart- schreef op zondag 14 april 2019 @ 19:31:
Wordt niet aangeraden. Daarnaast heb ik het geprobeerd, maar het is mij niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Raznov schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 19:25:
Deze wordt volgens mij het meeste gebruikt. Prima poort in ieder geval. Scheelt het veel tov de standaard camera? Tegenover miui cam valt het wel mee, maar je ziet op sommige punten wel wat verbetering.
Dank je! Ga ik vanavond proberen. Ik zag op XDA wel dat je minimaal MIUI 10.2.2 moet draaien. Valt LineageOS daar dus wel gewoon onder? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spaceboy schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:51:
[...]

Dank je! Ga ik vanavond proberen. Ik zag op XDA wel dat je minimaal MIUI 10.2.2 moet draaien. Valt LineageOS daar dus wel gewoon onder? :?
Voordat je naar Lineage gaat zal je nog een firmware / vendor moeten flashen voor Miui. Ik weet niet welke versie je hebt geflasht voordat je naar LOS bent gegaan? Als je een versie na 10.2.2 hebt geflasht is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Raznov schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:14:
[...]

Voordat je naar Lineage gaat zal je nog een firmware / vendor moeten flashen voor Miui. Ik weet niet welke versie je hebt geflasht voordat je naar LOS bent gegaan? Als je een versie na 10.2.2 hebt geflasht is er niets aan de hand.
Aaah, dat werkt zó. Ik heb het stappenplan van PromWarMachine in dit topic gevolgd, dus de vendor firmware staat hier:

https://mirror.akhilnarang.me/MIUI/beryllium/

Is "Beryllium" dus hetzelfde als een Miui versie > 10.2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:59:
[...]

Aaah, dat werkt zó. Ik heb het stappenplan van PromWarMachine in dit topic gevolgd, dus de vendor firmware staat hier:

https://mirror.akhilnarang.me/MIUI/beryllium/

Is "Beryllium" dus hetzelfde als een Miui versie > 10.2.2?
Beryllium is de code naam voor de Pocophone. Welke versie van deze lijst heb je gebruikt? Te zien aan de versie nummers zijn dit allemaal beta nummers, de 10.2.2 is een Stable release. Als je een van de latere beta's hebt zal het geen probleem moeten zijn om de apk van Gcam te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raznov schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:05:
Te zien aan de versie nummers zijn dit allemaal beta nummers, de 10.2.2 is een Stable release. Als je een van de latere beta's hebt zal het geen probleem moeten zijn om de apk van Gcam te installeren.
Dit zijn geen beta's van de ROM, maar zijn firmware en vendor bestanden. Die versienummers staan los van de MIUI versie, voor zover ik weet.

Zelf heb ik overigens versie 9.3.25-9.0 geflasht en ik maak gebruik van MGC_6.1.021 van de Google Camera.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 15-04-2019 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:07:
[...]

Dit zijn geen beta's van de ROM, maar zijn firmware en vendor bestanden. Die versienummers staan los van de MIUI versie, voor zover ik weet.

Zelf heb ik overigens versie 9.3.25-9.0 geflasht en ik maak gebruik van MGC_6.1.021 van de Google Camera.
https://forum.xda-develop...ootloader-custom-t3839405
Zie ook het onderste deel van deze post. De 10.2.2 firmware is een Stable release, terwijl de overige nummers allemaal beta nummers zijn, ten minste, zo heb ik het altijd begrepen.

Ik vind het overigens wel vreemd dat een stable release als "requirement" gegeven wordt, stop er dan ook een beta firmware op als requirement. De firmwares en vendors zouden eigenlijk een wat eenvoudiger overzicht moeten krijgen. Ik zie ook vooral de beta-firmwares uit de Roms gehaald worden (flashable zips), dit zie ik bijna niet bij stable releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raznov schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:08:
[...]

https://forum.xda-develop...ootloader-custom-t3839405
Zie ook het onderste deel van deze post. De 10.2.2 firmware is een Stable release, terwijl de overige nummers allemaal beta nummers zijn, ten minste, zo heb ik het altijd begrepen.
Ik zie nu pas dat de MIUI nummers en de nummers van de vendor en firmware hetzelfde zijn.

Maar ik mis ook de logica van de firmware nummers, onder MIUI 10 Global and EU Android Pie 9.0 Stable Firmware staan inderdaad alleen maar ROM's met 10.x.x.x.

De ROM nummers onder Android PIE 9.0 Global and EU Firmwares lijken gelijk te lopen met de Vendor en firmware, maar daar staan Global, EU, Beta, Nightly en Closed beta weer door elkaar heen.

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 15-04-2019 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Raznov schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 19:25:
Hmm, ik snap het niet helemaal. Ik heb hem gisteren geinstalleerd die BSG, maar als ik op de "voorgestelde instellingen" kijk (https://forum.xda-develop...p=78554074&postcount=2521) dan vind ik die écht niet terug. Ook kan ik nergens de slow-mo video enzo vinden.... :? Het is toch gewoon een kwestie van die APK installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:00:
[...]

Hmm, ik snap het niet helemaal. Ik heb hem gisteren geinstalleerd die BSG, maar als ik op de "voorgestelde instellingen" kijk (https://forum.xda-develop...p=78554074&postcount=2521) dan vind ik die écht niet terug. Ook kan ik nergens de slow-mo video enzo vinden.... :? Het is toch gewoon een kwestie van die APK installeren?
Als je de app open hebt, moet er onder het beeld, meer or more staan. Daar kan je deze opties vinden en ook de instellingen knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Raznov schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:16:
[...]

Als je de app open hebt, moet er onder het beeld, meer or more staan. Daar kan je deze opties vinden en ook de instellingen knop.
Hmm, nee, ik heb al dat soort fancy settings echt niet. Heb jij alleen de APK geinstalleerd? Of heb je ook die "Saniiiiity mod" ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spaceboy schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:59:
[...]

Hmm, nee, ik heb al dat soort fancy settings echt niet. Heb jij alleen de APK geinstalleerd? Of heb je ook die "Saniiiiity mod" ofzo?
Ik heb alleen de APK geinstalleerd en heb die opties wel. Ze staan onder:
'Meer' -> 'instellingen' -> BSG MOD settings'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z2hqM9UGRl9am1fIUQuShWZ5/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LjPXkQzAaWU8hDuq4zaySbOu/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZfF3DUrWk9cAcjJXH7k3ShTf/medium.png

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 16-04-2019 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spaceboy schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:59:
[...]

Ik heb er geen mod op zitten. Zelf gebruik ik niet deze Gcam (maar https://forum.xda-develop...camera-hdr-night-t3910336), maar na installatie van de apk die ik gelinkt had zie ik de opties gewoon tevoorschijn komen aan de onderkant. Heb je wel een instellingen menu waar je bij kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de ota pixel experience caf update van 20 april download en daarna op installeren klik herstart de telefoon, maar er wordt niks geïnstalleerd. Moet ik dan handmatig naar recovery en iets doen of zou hij moeten updaten? Zit nu op de versie van 3 april.

Edit: toen ik handmatig naar recovery ging bleek dit de miu recovery te zijn. Na flashen pixel experience is TWRP dus eraf gegooid en heb ik de oorspronkelijke recovery weer erop zitten vreemd genoeg. Die zal ik moeten vervangen om te kunnen updaten.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2019 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb (na verdere tevredenheid) Lineage draaien maar heb met enige regelmaat mensen die mij bellen en dan hoor en zie ik niks. Maar na een paar minuten wel "gemiste oproep". Is dat herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:45:
Ik heb (na verdere tevredenheid) Lineage draaien maar heb met enige regelmaat mensen die mij bellen en dan hoor en zie ik niks. Maar na een paar minuten wel "gemiste oproep". Is dat herkenbaar?
Nee. Ik herken dat niet, maar ik gebruik ook niet de standard dialer, maar die van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@spaceboy

Ja dat gebeurt bij mij ook. Vanmorgen twee keer.
ik draai linageos build 190305.002 dus van 5 maart.
Daarnaast draai ik naptime ik weet niet of dat invloed heeft.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudB1
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-04-2024
Hulp nodig. Mijn Pocophone F1 is sinds ginsteren Unlocked. Gisteravond aan de hand van de instructies van pagina 1 geprobeerd om via Minimal ADB TWRP recovery te installeren op de Pocophone F1 om uiteindelijk de EU-Rom te installeren. Helaas blijf ik via Volume+ Power telkens in de MI recovery 3.0 te komen.
Op 2 pc's geprobeerd. Ook via Mi-Unlock de drivers opnieuw geïnstalleerd. Als ik adb devices doe krijg ik 1 apparaat te zien. Ook lijkt hij te gaan schrijven writing als ik het commando fastboot flash recovery recovery.img uitvoer, maar is dan in 0,124 seconde klaar. Het recovery.img bestand heb ik geplaatst in Minmal ADB folder.
Heeft iemand nog Tips of Suggesties?
Alvast heel hartelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RuudB1 schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:56:
Hulp nodig. Mijn Pocophone F1 is sinds ginsteren Unlocked. Gisteravond aan de hand van de instructies van pagina 1 geprobeerd om via Minimal ADB TWRP recovery te installeren op de Pocophone F1 om uiteindelijk de EU-Rom te installeren. Helaas blijf ik via Volume+ Power telkens in de MI recovery 3.0 te komen.
Op 2 pc's geprobeerd. Ook via Mi-Unlock de drivers opnieuw geïnstalleerd. Als ik adb devices doe krijg ik 1 apparaat te zien. Ook lijkt hij te gaan schrijven writing als ik het commando fastboot flash recovery recovery.img uitvoer, maar is dan in 0,124 seconde klaar. Het recovery.img bestand heb ik geplaatst in Minmal ADB folder.
Recovery installeren via het onderstaande commando is succesvol? Want dan gaat er waarschijnlijk iets mis bij het rebooten. Android heeft de neiging om de recovery te overschrijven, als er bij de eerste boot niet naar de recovery gegaan wordt.

Wat je dus moet doen nadat je het onderstaande commando hebt uitgevoerd, is rebooten in recovery door middel van aan-knop en volume+.

code:
1
fastboot flash recovery recovery.img

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudB1
rens-br schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:15:
[...]

Recovery installeren via het onderstaande commando is succesvol? Want dan gaat er waarschijnlijk iets mis bij het rebooten. Android heeft de neiging om de recovery te overschrijven, als er bij de eerste boot niet naar de recovery gegaan wordt.

Wat je dus moet doen nadat je het onderstaande commando hebt uitgevoerd, is rebooten in recovery door middel van aan-knop en volume+.

code:
1
Hoi Rens, bedankt voor je reactie. Ik denk dat er bij het schrijven iets niet goed gaat. Is binnen 0,125 seconde klaar. Volume+ knop - aan/ power geeft als resultaat dat Mi recovery wordt geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

@RuudB1 Wat gebeurt er als je
code:
1
fastboot reboot recovery
doet na het flashen van je recovery? Ik heb het wel eens meegemaakt dat de recovery flash pas "pakt" als je direct erna reboot naar recovery via fastboot ipv een reboot via de power buttons.

@rens-br sorry, vautje O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Mavamaarten op 29-04-2019 14:39 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RuudB1 schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:41:
Ik denk dat er bij het schrijven iets niet goed gaat. Is binnen 0,125 seconde klaar. Volume+ knop - aan/ power geeft als resultaat dat Mi recovery wordt geopend.
Dat is sowieso wel erg snel. Welke recovery probeer je te installeren? En wat voor melding krijg je na het flashen?
Ik denk dat je de verkeerde persoon tagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudB1
@rens-br en Mavamaarten, Bedankt voor jullie tips. Via deze youtube film is het mij gelukt om twrp en magisk te installeren.https://www.youtube.com/watch?v=VwWGv5DKXFc
Wellicht dat andere gebruikers er ook mee geholpen zijn? In ieder geval all credits gaan naar Ksk Royal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RuudB1 schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:45:
@rens-br en Mavamaarten, Bedankt voor jullie tips. Via deze youtube film is het mij gelukt om twrp en magisk te installeren.https://www.youtube.com/watch?v=VwWGv5DKXFc
En wat was nu exact de stap die je wel in de recovery kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even terugkomend op mijn verkeerde recovery. Ik heb dus TWRP erop gezet en toen Pixelexperience geflashd.

Nu wil ik die OTA updaten, maar dat gaat niet, want er staat weer MIUI recovery op vreemd genoeg.

Als ik nu weer TWRP heb enkel zodat OTA weer functioneert krijg ik dan problemen met mijn files? Moet ik nog steeds alle beveiliging eraf gooien en rekening houden met een telefoon die z'n bestanden kwijtraakt?

Ik hoef TWRP handmatig niet meer in, dat mag hij automagisch doen via de OTA straks.

Dan moet ik wel eerst de telefoon zichtbaar krijgen in ADB, want dat blijft een probleem. TWRP erop zetten is dan lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:38:
Moet ik nog steeds alle beveiliging eraf gooien en rekening houden met een telefoon die z'n bestanden kwijtraakt?
Je bootloader is unlocked, dus hij zal in ieder geval geen factory reset uitvoeren.

Waarschijjnlijk moet het flashen van een nieuwe recovery dan ook gewoon werken. Wat eventueel wel zou kunnen is dat TWRP niet bij je bestanden kan, omdat deze encrypt zijn. Zet dat voor de zekerheid dus uit.
Ik hoef TWRP handmatig niet meer in, dat mag hij automagisch doen via de OTA straks.
TWRP is wel altijd handig voor het maken backups, installeren van Magisk e.d.
Dan moet ik wel eerst de telefoon zichtbaar krijgen in ADB, want dat blijft een probleem. TWRP erop zetten is dan lastig.
Bij mij werkt het altijd prima op deze manier:
  1. Gebruik Minimal ADB;
  2. 'Android-foutopsporing' aanzetten in 'Ontwikkelaarsopties';
  3. Telefoon verbinden;
  4. Open CMD en typ in:
    code:
    1

adb devices
  5. Toestemming geven op telefoon;
  6. Rebooten in fastboot:
    code:
    1

adb reboot fastboot
  7. Na het rebooten, flash de recovery:
    code:
    1

8. Rebooten in recovery met Power + Volume +.

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 01-05-2019 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 09:28
Zijn er meer mensen die van anderen te horen krijgen als ze bellen dat ze een storende echo horen, oftewel zichzelf dubbel horen?

https://en.miui.com/thread-5655089-1-1.html

Edit: Kromme vraag, want ik kom er achter dat het een veel voorkomend probleem is. Eigenlijk wil ik dus gewoon weten of er een oplossing voor is, want die heb ik nog niet kunnen vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door StopEcocide op 01-05-2019 18:37 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudB1
rens-br schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:04:
[...]

En wat was nu exact de stap die je wel in de recovery kreeg?
Ik heb exact de stappen uit de video gevolgd en ook de genoemde download bestanden gebruikt. Werkte toen in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Deze stap heeft me een aantal uurtjes ellende opgeleverd. Misschien mede omdat ik eerst een account probeerde aan te maken met alleen een email addres, maar het regent daar foutmeldingen. Bad gateway, ERR_TOO_MANY_REDIRECTS, debug meldingen met sql queries op het scherm inclusief gevoelige info, etc. En alles in het chinees, net als spaceboy in "[Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's"
Uiteindelijk heb ik in het chinees het account verwijderd. Dit was nodig om het email adres te kunnen gebruiken voor een nieuw account, anders lukt dat niet. Configuratie van dat account heb ik verder gedaan via de settings van de telefoon. Hier heb ik ook de forum/username ingevuld.

Ik vraag me af of het echt nodig is om die unlock pagina te bezoeken?
Een nog recentere unlock app kun je ook downloaden via een link in http://en.miui.com/thread-246705-1-1.html

Inmiddels heb ik de latest stable ROM 10.3.4 op de telefoon staan. Deze was aanzienlijk recenter dan wat ik via OTA kreeg aangeboden en vrij eenvoudig te installeren.
Morgenmiddag verloopt de teller en mag ik de telefoon unlocken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ploink schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:00:
[...]

Deze stap heeft me een aantal uurtjes ellende opgeleverd. Misschien mede omdat ik eerst een account probeerde aan te maken met alleen een email addres, maar het regent daar foutmeldingen. Bad gateway, ERR_TOO_MANY_REDIRECTS, debug meldingen met sql queries op het scherm inclusief gevoelige info, etc. En alles in het chinees, net als spaceboy in "[Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's"
Uiteindelijk heb ik in het chinees het account verwijderd. Dit was nodig om het email adres te kunnen gebruiken voor een nieuw account, anders lukt dat niet. Configuratie van dat account heb ik verder gedaan via de settings van de telefoon. Hier heb ik ook de forum/username ingevuld.

Ik vraag me af of het echt nodig is om die unlock pagina te bezoeken?
Een nog recentere unlock app kun je ook downloaden via een link in http://en.miui.com/thread-246705-1-1.html

Inmiddels heb ik de latest stable ROM 10.3.4 op de telefoon staan. Deze was aanzienlijk recenter dan wat ik via OTA kreeg aangeboden en vrij eenvoudig te installeren.
Morgenmiddag verloopt de teller en mag ik de telefoon unlocken. :)
Ik heb zelf geen ervaring met de app, dus mocht jij ervaren dat hij fijner is om te gebruiken tov de site, laat het maar weten dan werk ik de OP bij :). Zelf heb ik de unlock gedaan via de site, ik had al wel een mi-account dus het probleem met gateways e.d. heb ik niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Raznov schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:35:
[...]

Ik heb zelf geen ervaring met de app, dus mocht jij ervaren dat hij fijner is om te gebruiken tov de site, laat het maar weten dan werk ik de OP bij :). Zelf heb ik de unlock gedaan via de site, ik had al wel een mi-account dus het probleem met gateways e.d. heb ik niet gehad.
Het verst dat ik was gekomen op de unlock website is dat ik een knop kreeg met een download link voor de app en dat was een oudere versie dan in de forum link die ik hierboven noemde.
Wat misschien een rol kan spelen is dat ik de taal in de telefoon niet op Nederlands had ingesteld, maar op "English (United Kingdom)"

Hoe dan ook, eerst een compleet en ingelogd account op de telefoon, dan de app van het forum gebruiken is wat voor mij goed werkte. Zojuist is de telefoon met succes unlocked!

Nu nog kiezen welke rom het gaat worden. Ik neig naar LOS, maar overweeg ook Resurrection Remix. Heeft de een voordelen boven de ander, specifiek op deze telefoon?

Oh en ik kwam nog dit tegen, een camera app die met de IR camera kan werken :)

Edit: De setup wizard heeft zojuist al mijn 18 euro Aldi-talk beltegoed verbrand zonder te vragen :( :(
Ik had de wifi stap overgeslagen omdat ik het password even niet bij de hand had. Ik dacht dat doe ik zo wel even... De eerste keer zat er geen SIM in dus dat was geen probleem toen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ploink op 03-05-2019 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ploink
Ik heb Xposed framework werkend met xiaomi.eu 10.3.4.0 :Y)
(Maar misschien ga ik toch meer terug naar LOS, daar zou het ook moeten werken)
Om precies te zijn, het is EdXposed
Module "App locale 2" werkt nu. Ik kan voor elke app afzonderlijk de taal instellen.

De exacte versies die ik heb gebruikt zijn:

magisk-riru-core-v18.zip
magisk-EdXposed-YAHFA-v0.4.1.2_beta-release.zip
EdXposedInstaller_v2.2.4-release.apk

De zips heb ik geflashed via adb sideload in TWRP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schermer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-09 20:53
StopEcocide schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:08:
Zijn er meer mensen die van anderen te horen krijgen als ze bellen dat ze een storende echo horen, oftewel zichzelf dubbel horen?

https://en.miui.com/thread-5655089-1-1.html

Edit: Kromme vraag, want ik kom er achter dat het een veel voorkomend probleem is. Eigenlijk wil ik dus gewoon weten of er een oplossing voor is, want die heb ik nog niet kunnen vinden.
Heb ik ook nog niet gevonden, maar het komt omdat de bovenste mic aan staat tijdens het gesprek en die vangt het geluid van de speaker op = echo. Afplakken of vinger op het mic gaatje lijkt bij mij te werken, totdat ik een goede oplossing gevonden heb. Zijn ook properties.build oplossingen die het volume van de top mic uit zetten, maar ben er nog niet aan toe gekomen om dit te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:20:
[...]

Je bootloader is unlocked, dus hij zal in ieder geval geen factory reset uitvoeren.

Waarschijjnlijk moet het flashen van een nieuwe recovery dan ook gewoon werken. Wat eventueel wel zou kunnen is dat TWRP niet bij je bestanden kan, omdat deze encrypt zijn. Zet dat voor de zekerheid dus uit.

[...]

TWRP is wel altijd handig voor het maken backups, installeren van Magisk e.d.

[...]

Bij mij werkt het altijd prima op deze manier:
  1. Gebruik Minimal ADB;
  2. 'Android-foutopsporing' aanzetten in 'Ontwikkelaarsopties';
  3. Telefoon verbinden;
  4. Open CMD en typ in:
    code:
    1

adb devices
  5. Toestemming geven op telefoon;
  6. Rebooten in fastboot:
    code:
    1

adb reboot fastboot
  7. Na het rebooten, flash de recovery:
    code:
    1

8. Rebooten in recovery met Power + Volume +.
Zo lukte alles TWRP staat weer erop als recovery.

Echter zit er wel nog versleuteling op, al lijk ik alles te zien in TWRP.

De ota update loopt echter niet vanzelf en in TWRP zie ik nergens de update file terug. Wat gaat hier mis? Na de reboot moet de update file steeds opnieuw gedownload worden.

Tevens heb ik ook veel klachten van mensen die zichzelf horen als ze met mij bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 07:31:
Zo lukte alles TWRP staat weer erop als recovery.

Echter zit er wel nog versleuteling op, al lijk ik alles te zien in TWRP.
TWRP kan ook wel opgaan met versleuteling, maar soms gaat het niet goed.
De ota update loopt echter niet vanzelf en in TWRP zie ik nergens de update file terug. Wat gaat hier mis? Na de reboot moet de update file steeds opnieuw gedownload worden.
Wat voor OTA is het? Geeft MIUI ook een volledige systeem rom mee of zijn het incredimental updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:22:
[...]

TWRP kan ook wel opgaan met versleuteling, maar soms gaat het niet goed.

[...]

Wat voor OTA is het? Geeft MIUI ook een volledige systeem rom mee of zijn het incredimental updates?
Pixel experience. Steeds een GB binnenhalen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:11:
Pixel experience. Steeds een GB binnenhalen toch.
Lijkt mij dan inderdaad de full update, vreemd. Ik heb helaas geen idee waarom het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboynl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 12:56
Sinds vorige week ben ik in het bezit van de pocophone F1. En meteen de bootloader unlock procedure in gegaan om naar LOS te gaan. Sinds zondag over en bevalt prima. De enige bug die ik tegen kom is dat als ik de micro-SD formatteer als 'draagbare opslag' dan kan ik via de PC bestanden op de telefoon plaatsen. Maar formateer ik hem als 'interne' opslag dan is die niet zichtbaar en staat in mijn toestel 259GB gebruikt van 512GB. Terwijl mijn kaart (maar) 256GB is. Hij weergeeft dat de 256GB in gebruik is door het Systeem (om Android uit te voeren). Voor mij niet echt een issue.

Toen ik nog stock OS draaide met handmatige upgrade naar versie 10.3.4.0 viel het mij op dat de stock MI camera app zo slecht nog niet was qua beeldkwaliteit zowel met filmen en foto's En de 4K filmfunctie op 60fps niet te vergeten :) Als ik een foto vergeleek vanuit de stock MI camera app dan had die veel minder ruis dan bijv. de OpenCamera app (die goed werkte op mijn Oneplus X) die laatste waren de kleuren ook wat aan de felle kant. Groen gras begint op een teletubbie landschap te lijken.

Ik ga nog wat suggesties uitproberen die ik op dit forum tegen kwam zoals Gcam en die mod op Simple Camera waardoor IR werkt. Belangrijkste vind ik beeldkwaliteit die zo natuurgetrouw mogelijk overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tboynl schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:44:
Maar formateer ik hem als 'interne' opslag dan is die niet zichtbaar
Dat is logisch. Voor de buitenkant is er namelijk geen SD meer, maar is deze 'samengevoegd' met je internet opslag.
en staat in mijn toestel 259GB gebruikt van 512GB. Terwijl mijn kaart (maar) 256GB is. Hij weergeeft dat de 256GB in gebruik is door het Systeem (om Android uit te voeren).
Volgens mij is dit een bug die niet specifiek iets met LOS / de Pocophone te maken, maar ik zie dit vaker voorbij komen. Overigens zou ik adotable storage (zoals gebruik als interne opslag heet) niet gebruiken op een high-end toestel. Je toestel gaat zich namelijk heel afhankelijk van de SD kaar gedragen en dat kan behoorlijke invloed hebben op de snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tboynl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 12:56
rens-br schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:58:
Dat is logisch. Voor de buitenkant is er namelijk geen SD meer, maar is deze 'samengevoegd' met je internet opslag.
Die theorie zou ik kunnen beamen, maar als interne opslag zie ik op mijn computer dan nog steeds 108GB vrij van de 111GB.
Volgens mij is dit een bug die niet specifiek iets met LOS / de Pocophone te maken, maar ik zie dit vaker voorbij komen. Overigens zou ik adotable storage (zoals gebruik als interne opslag heet) niet gebruiken op een high-end toestel. Je toestel gaat zich namelijk heel afhankelijk van de SD kaar gedragen en dat kan behoorlijke invloed hebben op de snelheid.
Ik zou het inderdaad niet best practice noemen alleen op mijn vorig toestel liep ik er wel eens tegenaan dat applicaties die veel opslag verbruiken niet altijd de optie hadden om het op de draagbare opslag te schrijven. Dus met de micro-SD als interne opslag zetten ik dan die hele app daarop. Maar met dit toestel is de interne opslag voor mij qua applicaties ruimschoots voldoende. Daarom zie ik het voor mij niet als een hindernis, maar viel het wel op.

Ik had eigenlijk nog wat benchmarks willen draaien wat het verschillen daarin zijn op stock OS en op LOS. Maarja, zoals het nu gaat blijf ik anyway LOS zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik overweeg sterk om weer terug te keren naar de unofficial van LOS. Van de OTA updates in de official maak ik toch amper gebruik merk ik (gezien er toch wat werk bij komt kijken met de Magisk modules) en de unofficial wordt blijkbaar ook maandelijks van een update voorzien, maar wel met meer en betere features:
Changelog

- Added 3 finger swipe screenshot (settings > gesture)
- May security patch
- Vdso patches
- Fixed fingerprint not working at times
- Improvements to expanded volume menu
- Lineage upstream
Iemand al teruggekeerd van official naar unofficial via dirty flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:52:
Ik overweeg sterk om weer terug te keren naar de unofficial van LOS. Van de OTA updates in de official maak ik toch amper gebruik merk ik (gezien er toch wat werk bij komt kijken met de Magisk modules) en de unofficial wordt blijkbaar ook maandelijks van een update voorzien, maar wel met meer en betere features:
Wat wel bijzonder is. Want de maintainer van de onofficial versie is dezelfde als van de official versie, waarom hij dus de features niet uitbrengt voor de official versie is mij een grote vraag.

Maar welke features heeft de onofficial meer dat je weer wilt terugstappen? De enige functie die ik miste toen ik van unofficial -> official ging was het feit dat de klok niet meer verborgen kon worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:16:
[...]

Wat wel bijzonder is. Want de maintainer van de onofficial versie is dezelfde als van de official versie, waarom hij dus de features niet uitbrengt voor de official versie is mij een grote vraag.

Maar welke features heeft de onofficial meer dat je weer wilt terugstappen? De enige functie die ik miste toen ik van unofficial -> official ging was het feit dat de klok niet meer verborgen kon worden.
Helaas antwoordt de ontwikkelaar niet echt op vragen in het topic, maar volgens anderen moet de official versie gelijk lopen voor verschillende phones en worden er daardoor dus geen extra's toegevoegd.

Het zijn kleine dingen maar o.a. 3 finger swipe screenshot vind ik zeer handig en de mogelijkheid om het batterijpercentage weer te geven zonder het batterij-icoon ernaast (dat onnodig plaats inneemt, die sowieso al tekort is naast de notch). Er waren nog meer dingen maar die schieten me nu niet direct te binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Largamelion schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:32:
Helaas antwoordt de ontwikkelaar niet echt op vragen in het topic, maar volgens anderen moet de official versie gelijk lopen voor verschillende phones en worden er daardoor dus geen extra's toegevoegd.
Dat klinkt wel logisch.
de mogelijkheid om het batterijpercentage weer te geven zonder het batterij-icoon
Dat zou inderdaad ook wel heel handig zijn. Goede punten, maar voor mij nog te weinig om weer te switchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
'One hand mode', dat was een van de andere features die echt wel ontbreekt in de official. Beetje onbegrijpelijk dat dat er niet in zit. Schoot me net te binnen omdat ik weer niet met m'n duim tot bovenaan het scherm geraakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Ik kan LOS opeens niet meer updaten. Ik krijg in TWRP de foutmelding: "ERROR: This package requires firmware from MIUI 9.4.26 developer build or newer.Please upgrade firmware and retry!"

Ik neem aan dat ik beryllium-9.5.9-9.0-vendor-firmware.zip alleen moet flashen? Of moet ik ook nog andere bestanden erbij pakken? Ben ik na het flashen overigens alle instellingen e.d. kwijt?

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • +1 Henk 'm!
StopEcocide schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:27:
Ik neem aan dat ik beryllium-9.5.9-9.0-vendor-firmware.zip alleen moet flashen? Of moet ik ook nog andere bestanden erbij pakken? Ben ik na het flashen overigens alle instellingen e.d. kwijt?
Door de vendor te flashen ben je normaal geen instellingen kwijt, alleen zal je toestel geëncrypteerd worden moest dit nog niet gebeurd zijn voordien, tenzij je direct erna DFE flasht.

Sowieso altijd zien dat je een backup hebt, just in case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StopEcocide
Thanks. Fingers crossed. Hopen dat dit goed zal gaan...

Edit: Gelukt.

[ Voor 113% gewijzigd door StopEcocide op 11-05-2019 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:14:
[...]

Lijkt mij dan inderdaad de full update, vreemd. Ik heb helaas geen idee waarom het niet werkt.
Nou zou ik het graag handmatig willen doen, maar dan moet ik wel de updatefile ergens kunnen vinden. Ik begrijp niet waar deze geplaatst wordt na downloaden. Alternatief is de file echt handmatig downloaden en erop zetten. Is de nieuwe file (van de PE website) doorgaans gelijk aan de OTA update file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:12:
Nou zou ik het graag handmatig willen doen, maar dan moet ik wel de updatefile ergens kunnen vinden.
Bij LineageOS worden deze opgeslagen in /data/lineageos_updates, kijk daar eens rond. Tevens is het in LOS ook mogelijk om de files te 'exporteren', dat kan door de update te downloaden, deze daarna vast te houden en te kiezen voor exporteren.
Alternatief is de file echt handmatig downloaden en erop zetten. Is de nieuwe file (van de PE website) doorgaans gelijk aan de OTA update file?
Bij LineageOS is dat wel het geval, dus ik ga er vanuit dat dat met PE ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:16:
[...]

Bij LineageOS worden deze opgeslagen in /data/lineageos_updates, kijk daar eens rond. Tevens is het in LOS ook mogelijk om de files te 'exporteren', dat kan door de update te downloaden, deze daarna vast te houden en te kiezen voor exporteren.

[...]

Bij LineageOS is dat wel het geval, dus ik ga er vanuit dat dat met PE ook zo is.
Nu krijg ik dezelfde foutmelding als @StopEcocide tijdens het flashen. Oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dezelfde oplossing gebruiken als hij?
StopEcocide schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:27:
Ik neem aan dat ik beryllium-9.5.9-9.0-vendor-firmware.zip alleen moet flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:21:
[...]

Dezelfde oplossing gebruiken als hij:

[...]
Gaan het proberen! Ik zal eerst die file flashen en daarna de update. Kijken of alles werkt straks.

Edit: Alles werkt en ik ben weer up to date! Wellicht dat de volgende keer OTA nu wel wel werkt.
Merci voor de hulp.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2019 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:23:
[...]

Gaan het proberen! Ik zal eerst die file flashen en daarna de update. Kijken of alles werkt straks.

Edit: Alles werkt en ik ben weer up to date! Wellicht dat de volgende keer OTA nu wel wel werkt.
Merci voor de hulp.
Ik heb dat nu ook. Eerst los die vendor zip downloaden en via TWRP installeren doet de trick?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
spaceboy schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:04:
Ik heb dat nu ook. Eerst los die vendor zip downloaden en via TWRP installeren doet de trick?
Correct. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Ik heb iets heel geks, gisteren mijn Pocophone binnen gekregen. Vandaag begonnen met het Unlocken. Dit heb ik ook regelmatig voor mijn Nexus 5 en Nexus 5X gedaan. adb, fastboot en console zijn voor mij niet vreemd.

Op dit moment ben ik op het punt aangekomen dat ik voor de eerste keer naar fastboot moet "rebooten".

Dit lukt om een of andere reden niet. Wanneer ik de telefoon opstart met Volume Down + Power dan zie ik het robotje met FASTBOOT komen te staan. Die blijft een aantal secondes staan en is dan weer weg (de telefoon is dan weer uit). Ik heb geprobeerd met zowel de USB kabel verbonden met de laptop als zonder USB kabel.
In het eerste geval zie ik heel summier boven in het scherm staan:
Press a key to shutdown

Ik heb dubbel gecontroleerd dat zowel USB Debugging als OEM Unlock aanstaan in de Developer settings.

Ik kan met adb ook het device benaderen:
.\adb.exe devices
List of devices attached
xxxxxxxxx        device

Als ik dan
.\adb.exe reboot bootloader
uitvoer dan zie ik wederom heel even FASTBOOT staan, maar daarna gaat het device weer gewoon uit.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Ik heb de F1 uit de doos gehaald, geen accounts gekoppeld of SIM kaart geplaatst. Hij is echt maagdelijk, op de Developer settings na.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Matis schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:55:
Ik heb iets heel geks, gisteren mijn Pocophone binnen gekregen. Vandaag begonnen met het Unlocken. Dit heb ik ook regelmatig voor mijn Nexus 5 en Nexus 5X gedaan. adb, fastboot en console zijn voor mij niet vreemd.

Op dit moment ben ik op het punt aangekomen dat ik voor de eerste keer naar fastboot moet "rebooten".

Dit lukt om een of andere reden niet. Wanneer ik de telefoon opstart met Volume Down + Power dan zie ik het robotje met FASTBOOT komen te staan. Die blijft een aantal secondes staan en is dan weer weg (de telefoon is dan weer uit). Ik heb geprobeerd met zowel de USB kabel verbonden met de laptop als zonder USB kabel.
In het eerste geval zie ik heel summier boven in het scherm staan:
Press a key to shutdown

Ik heb dubbel gecontroleerd dat zowel USB Debugging als OEM Unlock aanstaan in de Developer settings.

Ik kan met adb ook het device benaderen:
.\adb.exe devices
List of devices attached
xxxxxxxxx        device

Als ik dan
.\adb.exe reboot bootloader
uitvoer dan zie ik wederom heel even FASTBOOT staan, maar daarna gaat het device weer gewoon uit.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Ik heb de F1 uit de doos gehaald, geen accounts gekoppeld of SIM kaart geplaatst. Hij is echt maagdelijk, op de Developer settings na.
Je moet eerst nog unlocken verwacht ik, zie de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

dutchgio schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:00:
Je moet eerst nog unlocken verwacht ik, zie de OP.
Bedankt voor je reactie, dat is precies waar ik op dit moment mee bezig ben / probeer te doen.

Begrijpen we elkaar verkeerd of vergeet ik een cruciale stap doordat ik al redelijk wat ervaring heb met het rooten / unlocken van andere toestellen?

[ Voor 22% gewijzigd door Matis op 17-05-2019 12:15 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet toch minstens 72 uur wachten?
Dan kun je nu nog niet unlocken als je je telefoon gisteren binnen hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Matis schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:01:
[...]

Bedankt voor je reactie, dat is precies waar ik op dit moment mee bezig ben / probeer te doen.

Begrijpen we elkaar verkeerd of vergeet ik een cruciale stap doordat ik al redelijk wat ervaring heb met het rooten / unlocken van andere toestellen?
Voor Xiaomi werkt het anders, vandaar de verwijzing naar de OP.
MI account aanmaken en permissie aanvragen op http://en.miui.com/unlock/
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste