Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:48

Matis

Rubber Rocket

@Smultie @dutchgio
Oke we begrijpen elkaar dus verkeerd :)

Wat ik heb gedaan:
  1. Maak een Backup van je bestanden. Niet nodig, want ik heb nog geen data op de telefoon staan die ik wil behouden.
  2. Ga naar Instellingen > Mijn apparaat > Alle specificaties. Done
  3. Klik meerdere malen op het MIUI versie nummer, net zo lang tot je ontwikkelaars opties hebt. Done
  4. Ga naar Instellingen > Extra instellingen > Opties voor ontwikkelaars. Done
  5. Selecteer USB foutopsporing én OEM deblokkering. Done
  6. Maak een backup! Niet nodig, zie eerdere opmerking.
  7. Volg de instellingen op http://en.miui.com/unlock/ Hier ben ik nu
  1. Step 1. Download the Mi Unlock app to PC, and sign in with your Mi Account; Done
  2. Step 2. Shut down your phone manually, and hold Volume down key and Power button to enter Fastboot mode; Hier loop ik vast
Ik geraak niet in fastboot. Mijn telefoon toont heel even het FASTBOOT logo en start daarna meteen opnieuw op of hij sluit af.

Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar ik draai dit alles op een Windows 10 machine. Ik heb, voor de zekerheid, dezelfde commando's op mijn Nexus 5 uitgevoerd en daarmee kom ik wel in fastboot terecht.

Het probleem lijkt dus te zitten in de telefoon / laptop.

Matis wijzigde deze reactie 17-05-2019 13:05 (42%)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:03
@Matis de knoppen in blijven houden. Dan blijft het scherm gewoon staan na een paar seconden.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Of je koppelt hem aan je pc via usb, start hem op, wacht tot je adb connectie hebt en voert dan een

code:
1
adb reboot fastboot

command uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

@Hoijong oke, dan ga ik dat proberen. Dat is nieuw voor mij dat je de knoppen (zo) lang vast moet houden.

@Raznov Zoals je in Matis in "[Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's" kun lezen, heb ik dat al geprobeerd, maar geen succes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:03
Matis schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:13:
@Hoijong oke, dan ga ik dat proberen. Dat is nieuw voor mij dat je de knoppen (zo) lang vast moet houden.

@Raznov Zoals je in Matis in "[Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's" kun lezen, heb ik dat al geprobeerd, maar geen succes.
Ik heb al zeker 10 jaar niet meer geflashed dus dit was weer m'n eerste telefoon waar ik mee klooide in tijden. Dat het fastboot scherm verdween gebeurde me ook een paar keer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik heb (denk ik) het probleem gevonden. Ik heb zojuist de F1 aangesloten op mijn Ubuntu 18.04 machine. Dan werkt het wel gewoon naar behoren, dan kan ik alle fastboot commando's uitvoeren en blijft de telefoon braaf in fastboot staan en kan ik hem middels de console weer starten en middels adb weer naar fastboot brengen.

Echter wanneer ik de telefoon aansluit op de Windows 10 laptop, sluit fastboot meteen af en zie ik de
press any key to shutdown
weer.

Nu lees ik dat meer mensen problemen hebben met Windows 10 en fastboot:

De oplossing zou mogelijk zijn:
I had the exact same problem, I eventually got it working, by using the usb hub on the back of my keyboard.
Daar zit waarschijnlijk het verschil, want op mijn Ubuntu 18.04 machine zit hij via mijn monitor aangesloten. Dat is natuurlijk ook een USB hub :F

Ik ga even op zoek naar een USB hub en kom zo bij jullie terug.

Matis wijzigde deze reactie 17-05-2019 18:20 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Hehe, het is gelukt. Ik moest uiteindelijk een powered USB hub hebben, maar die had ik niet liggen. Dus toen maar de monitor van mijn PC aan de laptop gehangen :Y)

Daarna moest ik mijn telefoon nog koppelen aan mijn Mi account en toen kon ik eindelijk unlocken, althans:
https://tweakers.net/ext/f/uEV7tNhw3z4K5nrll84cokF5/thumb.png
Nog even geduld :+

Woeps, dubbel post -O-

Matis wijzigde deze reactie 17-05-2019 18:41 (4%)

Als de telefoon niet herkend wordt in fastboot moet je volgens mij de driver nog installeren. Dat kan via het tandwiel in de Unlock Tool. Ik had ook zitten klooien met verschillende pc's, drivers, USB 2.0 HUB's maar niets werkte. ADB commando's gingen perfect als de telefoon geboot was in Android, maar in fastboot werd hij niet herkend (geel uitroepteken in device manager). Ook niet met de Google Android driver die je overal vindt. Enige wat werkte was de driver die je via de Unlock Tool kan installeren.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Largamelion schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 00:17:
Als de telefoon niet herkend wordt in fastboot moet je volgens mij de driver nog installeren. Dat kan via het tandwiel in de Unlock Tool. Ik had ook zitten klooien met verschillende pc's, drivers, USB 2.0 HUB's maar niets werkte. ADB commando's gingen perfect als de telefoon geboot was in Android, maar in fastboot werd hij niet herkend (geel uitroepteken in device manager). Ook niet met de Google Android driver die je overal vindt. Enige wat werkte was de driver die je via de Unlock Tool kan installeren.
Dat had ik ook geprobeerd, maar bracht geen soelaas.
Als ik heel snel
fastboot devices
intypte dan kreeg ik wel mijn device te zien, maar daarna startte de telefoon weer opnieuw.

Het was uiteindelijk alleen de USB hub die het verschil maakte.
Erg vreemd, maar ik zou niet weten waarom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RuudB1
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 29-10-2019
Ik zit met mijn Pocophone f1 nu op Miui 10 l 9.5.17 l (weekly).
Wordt Lineage OS ook regelmatig geupdate en gaat dat OTA?
Waar kan ik de meest actuele stabiele versie vinden?
Werkt fingerunlock en alle andere opties ook bij Lineage OS?
Ik wil Lineage OS wel een keer proberen, maar ik zie op tegen dat het opnieuw en installeren en instellen en registreren van allerlei apps.
Is daar een hulpmiddel voor?
Ik gebruik ook Mi Home app voor aansturing lampen en Mi Robot vacuum. Werkt dat ook nog gewoon?

Wil je voortaan eerst de search gebruiken? De meeste vragen die je hierboven stelt zijn al een keer voorbij gekomen in het topic.

rens-br wijzigde deze reactie 20-05-2019 10:19 (17%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
RuudB1 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:52:
Ik zit met mijn Pocophone f1 nu op Miui 10 l 9.5.17 l (weekly).
Wordt Lineage OS ook regelmatig geupdate en gaat dat OTA?
Waar kan ik de meest actuele stabiele versie vinden?
Werkt fingerunlock en alle andere opties ook bij Lineage OS?
Ik wil Lineage OS wel een keer proberen, maar ik zie op tegen dat het opnieuw en installeren en instellen en registreren van allerlei apps.
Is daar een hulpmiddel voor?
Ik gebruik ook Mi Home app voor aansturing lampen en Mi Robot vacuum. Werkt dat ook nog gewoon?
LOS krijgt dagelijks een update (nightlies) welke je kan installeren via OTA. Alle features werken gewoon, fingerprint, face unlock, etc...

Ik gebruik zelf Mi Home voor m'n Roborock en dat werkt gewoon feilloos, notificaties ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RuudB1
Ik heb zojuist Lineage OS op mijn Pocophone f1 geïnstalleerd en die start goed op. Ik wil nu openGapps en Magisk via twrp installeren, maar zodra ik in recovery start is die locked en swipe to unlock werkt niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:04

spaceboy

op grote hoogte

RuudB1 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:18:
Ik heb zojuist Lineage OS op mijn Pocophone f1 geïnstalleerd en die start goed op. Ik wil nu openGapps en Magisk via twrp installeren, maar zodra ik in recovery start is die locked en swipe to unlock werkt niet. Iemand een idee?
Dus als er staat dat je naar rechts moet vegen werkt dat niet? Gebeurt er niets??

succes is een keuze

Acties:
  • +1Henk 'm!
RuudB1 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:18:
Ik heb dat een tijdje geleden ook gehad, het touchscreen deed het niet in de recovery. Ik weet niet meer 100% zeker hoe ik dat destijds opgelost heb. Maar je kan via een USB-OTG kabel in de recovery komen en dan op die manier de vendor en firmware flashen, ik heb toen volgens mij ook de recovery opnieuw geflasht.

Welke recovery draai je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19-01 21:38
Als ik die vendor ROM over m'n LOS heen flash en meteen daarna weer de nieuwste LOS nightly, ben ik dan niet alles kwijt? Neem aan dat je 'm dirty moet flashen?

Krijg namelijk ook deze melding als probeer te updaten: '"ERROR: This package requires firmware from MIUI 9.4.26 developer build or newer.Please upgrade firmware and retry!"'

hershel wijzigde deze reactie 20-05-2019 13:31 (30%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
hershel schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:28:
Als ik die vendor ROM over m'n LOS heen flash en meteen daarna weer de nieuwste LOS nightly, ben ik dan niet alles kwijt?
Nee, zoals ook al een aantal keer voorbij gekomen is in dit topic.

Vendor en Firmware moet je een beetje zien als een driver pakket voor je telefoon. Sinds Project Trebble zit dit 'driver pakket' niet meer in de ROM, maar wordt die los geüpdatet. De reden waarom het nodig is om deze nu te updaten, is het feit dat de LOS developers dat hebben geforceerd in een commit.

rens-br wijzigde deze reactie 20-05-2019 13:35 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hershel
rens-br schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:33:
[...]

Nee, zoals ook al een aantal keer voorbij gekomen is in dit topic. Vendor en Firmware moet je een beetje zien als een driver pakket speciaal voor je telefoon. Sinds Project Trebble zit dit 'driver pakket' niet meer in de ROM, maar wordt die los geüpdatet. De reden waarom het nodig is om deze nu te updaten, is het feit dat de LOS developers dat hebben geforceerd in een commit.

Op die manier is het eenvoudiger om een ROM te maken voor een specifieke smartphone
Dank voor de uitleg. Je had dit inderdaad al aangegeven, maar wilde het toch even verifiëren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat een enorm omslachtig gedoe is het om je Poco te unlocken zeg.

Na de vele foutmeldingen uiteindelijk alles gekoppeld, gelinkt, ingesteld en unlocked en nu moet ik geloof ik 72u wachten :(
Nouja om de irritatie een beetje te verzachten maar met ADB aan de slag gegaan om stock apps te verwijderen. Kan ik eens MIUI10 proberen, zo slecht is dat geloof ik nog niet eens, het hele uur dat ik op 9 nog zat was iig verschrikkelijk :+

Ik wilde gelijk Pixel Experience er op gooien aangezien ik daar bijzonder goede geluiden over hoor (en zie op YT) maar wellicht blijf ik op MIUI10 als het bevalt al vind ik het tot nu toe een erg omslachtig OS . Sowieso wil ik het toestel rooten want word nu al gek van allerlei reclames en troep :(

Gabriël Ryzen

Acties:
  • +1Henk 'm!
sapphire schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:46:

Na de vele foutmeldingen uiteindelijk alles gekoppeld, gelinkt, ingesteld en unlocked en nu moet ik geloof ik 72u wachten :(
Nouja om de irritatie een beetje te verzachten maar met ADB aan de slag gegaan om stock apps te verwijderen. Kan ik eens MIUI10 proberen, zo slecht is dat geloof ik nog niet eens, het hele uur dat ik op 9 nog zat was iig verschrikkelijk :+

Ik wilde gelijk Pixel Experience er op gooien aangezien ik daar bijzonder goede geluiden over hoor (en zie op YT) maar wellicht blijf ik op MIUI10 als het bevalt al vind ik het tot nu toe een erg omslachtig OS . Sowieso wil ik het toestel rooten want word nu al gek van allerlei reclames en troep :(
Als hij straks toch unlocked is en MIUI 10 bevalt, kan je altijd nog naar de EU Rom, scheelt een hoop troep.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Raznov Dat is een goeie tip, bedankt !

Tot nu toe bevalt de Poco sowieso wel, veel minpunten die ik hoor en las kan ik me niet echt druk over maken na mijn paar uurtjes gebruik :) Alleen de enorme hoeveelheid packages met MIUI en Xiaomi er in is echt schrikbarend als je van OxygenOS afkomt :+

Gabriël Ryzen

Acties:
  • 0Henk 'm!
Daarnet geüpdatet naar de laatste vendor (09/05) en LOS nightly (20/05), alles perfect verlopen. Zit nu op security patch van mei :*). Twijfel wel nog steeds om terug te gaan naar de unofficial, eerst maar eens afwachten of mijn Bluetooth nu beter werkt in de wagen want voor een of andere irritante reden moet hij na de connectie deze eerst altijd nog eens verbreken om ze dan terug te maken. Dat had ik echter met andere ROM's ook dus lijkt me eerder aan m'n wagen te liggen. BT werkt overigens perfect met alle andere toestellen (Flip 4 speaker, oortjes, ...).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

sapphire schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:46:

Ik deel je frustratie. Ikzelf moet tot vanavond wachten met unlocken.

Daarnaast gaat er bij mij ook de Pixel Experience op. Ikzelf zit nu nog op de Nexus 5X, dus een zo kaal mogelijk Android zie ik wel zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Iets te enthousiast gedaan en de telefoon booten alleen nog maar naar de stock recovery en ik moest de boel rebooten :+

Ook verbazend dat er 3x een facebook iets tussen de systeem packages staat :|

Gabriël Ryzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-01 21:44
Ik zag weinig verschil tussen MIUI 10 en xiaomi.eu, behalve dat een aantal apps zoals ms office ontbraken in de EU versie. Wat betreft privacy zijn ze imho hetzelfde. Voor de download folder app bijvoorbeeld moet je akkoord gaat dat persoonlijke data naar Xiaomi wordt verzonden, anders start hij niet eens.

Ik ben via LOS en EU uitgekomen op Resurrection Remix en dat bevalt me goed.
Zodra ik op RR overging was ik er wel een probleempje dat Widevine support terug ging van L1 naar L3, maar dat heeft zichzelf opgelost. Misschien was het de update van RR, de laatste vendor-firmware die daarvoor nodig was, of de encryptie van de telefoon.

Verder heb ik Gapps nano, magisk, edXposed, f-droid, Yalp store, DAVx5, K-9 email.
Playstore is disabled :P
Het heeft wat beperkingen, maar het bevalt me prima zo, zonder google account. Alles in eigen beheer op eigen server thuis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13:12
Even een vraag die gedeeltelijk on-topic is.
Zelf al een paar maanden blij eigenaar van een Pocophone en deze ook geflasht naar Lineage OS 16.0 welke erg goed bevalt.

Nou heb ik helaas een tijd geleden mijn telefoon laten vallen, en natuurlijk zat hier een barst in. Nieuw scherm online besteld en er zelf in kunnen zetten. Nou blijkt dit scherm een soort touch probleem te hebben. Multitouch blijft in het scherm hangen waardoor het scherm af en toe niet functioneert en na herlocken wel weer.

Nou wil de verkoper graag een filmpje, waarbij ik het diagnostische syteem open en een "touchscreen" test doe. Normaal gesproken niet zo moeilijk, je vult een code in bij het telefoon menu en daar komt die direct tevoorschijn.

Maar alle codes die ik tot zover heb geprobeerd geven geen diagnostisch scherm. En nu dus ook de vraag, heeft iemand deze al gevonden of geprobeerd?

Tot zover geprobeerd:

R7 3800X, MSI MPG X570, ASUS Strix Vega 64, 5TB HDD, 750GB SSD, 32gb 3200mhz, custom WC, Coolermaster G750M, NZXT H440

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ploink

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ben nu bezig de hosts fil van de F1 te edditen, pullen en bewerken gaat prima alleen een simpele
code:
1
adb push

resulteert in een read-only error wat opzich begrijpelijk is.

Nou ben ik geen held in adb maar ik lees bv. dat
code:
1
2
3
adb shell
su
mount -o remount,rw /system

Zou moeten werken en dan zou ik een bestand moeten kunnen pushen. Daarna weer als read-only remounten en dat zou het dan zijn.

Alleen lukt dat remounten gewoon niet. Heb al aardig wat gelezen maar krijg of bovenstaande error of
code:
1
 '/dev/block/dm=0' not user mountable in fstab

Nou ben ik verder geen held in adb dus ben bang dat ik wat vernagel. Mijn doel leek zo simpel, de hosts file edditten als basic adblocker zodat ik niet hoef te rooten voor adaway. Werkelijk geweldig programma want de non-root VPN based blockers die ik geprobeerd heb kunnen je verkeer inzien als je ze gebruikt, geen fijn idee :(

Gabriël Ryzen

sapphire schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:19:
Nou ben ik verder geen held in adb dus ben bang dat ik wat vernagel. Mijn doel leek zo simpel, de hosts file edditten als basic adblocker zodat ik niet hoef te rooten voor adaway. Werkelijk geweldig programma want de non-root VPN based blockers die ik geprobeerd heb kunnen je verkeer inzien als je ze gebruikt, geen fijn idee :(
Waarom niet gewoon even wachten totdat je wel kan rooten, stuk simpeler.

Of een eigen VPN verbinding maken en thuis Pi Hole opzetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

rens-br schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:29:
[...]

Waarom niet gewoon even wachten totdat je wel kan rooten, stuk simpeler.

Of een eigen VPN verbinding maken en thuis Pi Hole opzetten.
Omdat ik wil kijken of ik ook uit de voeten kan met een non-rooted OS :)
Al is de kans dat ik het toestel uiteindelijk root vrijwel zeker alleen komende dagen heb ik geen tijd om te wippen en alles opnieuw te proberen dus vandaar :)

Eigen VPN naar huis en Pihole heb ik een tijd gehad maar en ik vergeet het vaak aan te zetten en vond een poort openzetten gewoon geen fijn idee :+
En voor thuis op de wifi gaat het sowieso via de Pihole.

Gabriël Ryzen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Zojuist mijn F1 ge-unlocked *O*

Nu maar eens Pixel Experience installeren en kijken of het bevalt :)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Matis schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:14:
Zojuist mijn F1 ge-unlocked *O*

Nu maar eens Pixel Experience installeren en kijken of het bevalt :)
Ik ben benieuwd, laat even weten hoe het bevalt/is/opvalt of niet bevalt :+

Gabriël Ryzen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

sapphire schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 00:43:
Ik ben benieuwd, laat even weten hoe het bevalt/is/opvalt of niet bevalt :+
Bevalt echt super goed. Stonden maar 10 standaard Google apps op. Alles oogt stabiel en een echte Nexus 5X ervaring.

Het enige dat je handmatig moet doen is het compleet wipen van alle image partities. Ik had eerst PE over de standaard MIUI 9 heen geïnstalleerd, dan gaf me toch een rommel en gigantische hoeveelheid foutmelding :+

Draait als een zonnetje en er is geen Xiaomi account meer nodig _/-\o_

Matis wijzigde deze reactie 23-05-2019 07:32 (4%)

Voor de PE gebruikers, draaien jullie Aosp of caf? En als het caf is, heeft er iemand de mogelijkheid om Android auto te testen?

Ooit eens vernomen dat CAF geen issues zou hebben met AA, terwijl je bij AOSP altijd de hw-overlays moet uitzetten. Wel benieuwd of dit echt zo is.

Raznov wijzigde deze reactie 23-05-2019 10:51 (37%)

• osseh
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13:12
Dankje voor de link, stiekem had ik ook de hulp dat dit het probleem zou oplossen. Alle gestures had ik vantevoren al uit gezet om dit probleem te vermijden, helaas heeft die niet geholpen.
Helaas ook nog geen oplossing gevonden, wel iets van een tool maar helaas valt het hiermee bijna niet te simuleren.

R7 3800X, MSI MPG X570, ASUS Strix Vega 64, 5TB HDD, 750GB SSD, 32gb 3200mhz, custom WC, Coolermaster G750M, NZXT H440

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ploink
@osseh Die thread heeft 11 pagina's en blijkbaar zijn er verschillende touchscreen problemen met verschillende oplossingen. Zo wordt er ook verwezen naar http://en.miui.com/thread-3829024-1-1.html en mogelijk kan de vendor firmware versie een rol spelen.
Voor de RR update van vorige week moest ik ook de firmware updaten naar de laatste weekly, V10.3.4 stable was niet recent genoeg. Misschien dat daar een issue zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Escudo
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22-01 13:58
Raznov schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:39:
Voor de PE gebruikers, draaien jullie Aosp of caf? En als het caf is, heeft er iemand de mogelijkheid om Android auto te testen?

Ooit eens vernomen dat CAF geen issues zou hebben met AA, terwijl je bij AOSP altijd de hw-overlays moet uitzetten. Wel benieuwd of dit echt zo is.
Hier nog steeds op AOSP. Zal vandaag eens een reboot doen en HW-overlays niet uitschakelen, kijken wat 'ie doet tijdens/na de rit. Een eerder probleem dat ik had (AA die niet naar nacht-modus ging is immers ook opgelost in de latere versies). Wordt vervolgd.

Overigens verder nooit crashes of andere gekke zaken, super stabiele ROM en lekker clean.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zantiath
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 12-11-2019
Misschien is dit heel erg off-topic maar ga hem toch stellen.

Mijn iPhone 6 begint het nu toch echt daadwerkelijk te begeven. Vanwege budget en goede verhalen zit ik te denken aan een overstap naar Android gecombineerd met een Pocophone. Dit kan de F1 worden of is het slim om nu nog net even te wachten op de F2?

Op dit moment gooi ik mezelf in het diepe door zoveel als mogelijk ervaring op te doen en te leren van huidige android users. De MUIU schijnt niet lekker te zijn en zit dan ook te denken aan zoiets als PE ervaring. Hier lees ik heel veel goede dingen over. Ben alleen bang dat ik zelf niet de knowhow heb om dit te fixen. Nu kan ik hier de guide volgen maar zie ik hier door de verschilende pagina's heen ook wat zaken waar mensen tegenaan lopen. Word de guide op basis van die vragen ook aangepast op de eerste pagina?

Daarnaast ben ik erg benieuwd naar wat er gebeurd zodra de install is voltooid. Dien je dan bij elke update van het OS dit proces te herhalen of is het device dan kant en klaar en krijg je vanzelf een update notificatie? Als dit niet het geval is ben ik bang dat ik persoonlijk meer geirriteerd raak dan erg gelukkig haha.

Ben erg benieuwd, voor mijn gevoel word het een hele uitdaging maar sta er zeker voor open.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Raznov schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:39:

Dat meen ik ook eens gelezen te hebben, vermoedelijk in hetzelfde topic op XDA. Op LOS is het in ieder geval nog steeds nodig, dat heb ik gisteren nog maar eens op de harde manier ondervonden na een reboot en vergeten HW-overlays uit te schakelen.
Zantiath schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:41:

Mijn iPhone 6 begint het nu toch echt daadwerkelijk te begeven. Vanwege budget en goede verhalen zit ik te denken aan een overstap naar Android gecombineerd met een Pocophone. Dit kan de F1 worden of is het slim om nu nog net even te wachten op de F2?
Ik zou persoonlijk nog een maandje afwachten, ik verwacht de Pocophone F2 of toch minstens de aankondiging nog voor de zomer. Kans is groot dat hij geen notch meer heeft of slechts een minieme en voor die reden alleen zou ik toch wachten. Op zich vind ik de notch geen super groot probleem, maar de beperkte ruimte ernaast voor de icoontjes stoort me bijna dagelijks.
Op dit moment gooi ik mezelf in het diepe door zoveel als mogelijk ervaring op te doen en te leren van huidige android users. De MUIU schijnt niet lekker te zijn en zit dan ook te denken aan zoiets als PE ervaring. Hier lees ik heel veel goede dingen over. Ben alleen bang dat ik zelf niet de knowhow heb om dit te fixen. Nu kan ik hier de guide volgen maar zie ik hier door de verschilende pagina's heen ook wat zaken waar mensen tegenaan lopen. Word de guide op basis van die vragen ook aangepast op de eerste pagina?

Daarnaast ben ik erg benieuwd naar wat er gebeurd zodra de install is voltooid. Dien je dan bij elke update van het OS dit proces te herhalen of is het device dan kant en klaar en krijg je vanzelf een update notificatie? Als dit niet het geval is ben ik bang dat ik persoonlijk meer geirriteerd raak dan erg gelukkig haha.
Met PE heb ik geen ervaring, maar ik draai zelf al enkele maanden LOS en dat werkt gewoon goed. Daarnet nog via OTA geüpdatet naar de nightly van gisteren 27/05 en dat proces verloopt redelijk vlot. In de laatste versie van ANX camera (MIUI camera port) zou de bootloop die je normaal krijgt bij het updaten via OTA eruit moeten zijn en dat blijkt deels te kloppen. Ik heb het deze morgen geprobeerd en m'n toestel startte netjes op na de OTA update, maar Magisk bleek verdwenen en dus ook de ANX Camera module. Even Magisk opnieuw moeten flashen dus en daarna ANX camera instellingen terug moeten zetten. Als dat laatste dus ooit eens opgelost raakt (vroeger moest je de ANX module eerst disablen voor je de OTA startte), dan zijn we er helemaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Escudo
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22-01 13:58
Escudo schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:47:
[...]

Hier nog steeds op AOSP. Zal vandaag eens een reboot doen en HW-overlays niet uitschakelen, kijken wat 'ie doet tijdens/na de rit. Een eerder probleem dat ik had (AA die niet naar nacht-modus ging is immers ook opgelost in de latere versies).
Helaas, op AOSP nog niet verholpen. Na een half uurtje rijden weer een flikkerend scherm en reboot nodig. Ben benieuwd of het op CAF verholpen is, maar op dit moment geen behoefte aan een nieuwe Rom flashen. :)

• Zantiath
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 12-11-2019
Largamelion schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:57:

[...]
Met PE heb ik geen ervaring, maar ik draai zelf al enkele maanden LOS en dat werkt gewoon goed. Daarnet nog via OTA geüpdatet naar de nightly van gisteren 27/05 en dat proces verloopt redelijk vlot. In de laatste versie van ANX camera (MIUI camera port) zou de bootloop die je normaal krijgt bij het updaten via OTA eruit moeten zijn en dat blijkt deels te kloppen. Ik heb het deze morgen geprobeerd en m'n toestel startte netjes op na de OTA update, maar Magisk bleek verdwenen en dus ook de ANX Camera module. Even Magisk opnieuw moeten flashen dus en daarna ANX camera instellingen terug moeten zetten. Als dat laatste dus ooit eens opgelost raakt (vroeger moest je de ANX module eerst disablen voor je de OTA startte), dan zijn we er helemaal.
Hartelijk dank voor je feedback. Ik heb even door het jargon hene moeten lezen en googlen maar ik ben er uit wat je zegt. Het continu moeten flashen van apps gaat dus nog wel even een ding zijn voor iemand met weinig verstand van zaken.

Wat betreft de pocophone 2, nu is gisteren de K20 pro aangekondicht, indrukweekend toestel. Nu hoop ik dat ze ipv van die te rebranden zelf nog gaan inzetten en uitbouwen van het pocophone merk en dus de 2 gana aankondigen. Anders word het de K20 pro.

• Buntmans
  • Laatst online: 16-12-2019
Als ik alleen de bootloader wil unlocken/rooten en geen custom rom betekent dat dan het einde van miui update en van fingerprint recognition ? of is daar en omweggetje voor. Vooral voor de vingerprint lijkt me dat dat met root access gewoon moet werken is toch gewoon een hardware module die je kan aansturen of zie ik het te simpel ?

Tjonge tjonge

Komt ook niet echt professioneel over...

Buntmans wijzigde deze reactie 29-05-2019 23:36 (52%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Buntmans schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:16:
Als ik alleen de bootloader wil unlocken/rooten en geen custom rom betekent dat dan het einde van miui update en van fingerprint recognition ? of is daar en omweggetje voor. Vooral voor de vingerprint lijkt me dat dat met root access gewoon moet werken is toch gewoon een hardware module die je kan aansturen of zie ik het te simpel ?

Tjonge tjonge

[Afbeelding]

Komt ook niet echt professioneel over...
De unlock tool via https://en.miui.com/unlock/download_en.html download best vlot.
Unlocken en rooten behoudt wel gewoon de fingerprint.

• RuudB1
Ik draai nu een dag of 10 op LineageOS met de vendor 9.5.9.0. Er schijnt een nieuwere vendor versie te zijn. Hebben jullie deze al draaien in combinatie met LineageOS? Is het alleen een kwestie van via TWRP de beryllium vendor zip te installeren? Of moeten er meer handelingen gedaan worden? Behoud ik o deze manier alle settings en data en app instellingen?
Alvast bedankt.
RuudB1 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:52:
Ik draai nu een dag of 10 op LineageOS met de vendor 9.5.9.0. Er schijnt een nieuwere vendor versie te zijn. Hebben jullie deze al draaien in combinatie met LineageOS? Is het alleen een kwestie van via TWRP de beryllium vendor zip te installeren? Of moeten er meer handelingen gedaan worden? Behoud ik o deze manier alle settings en data en app instellingen?
Alvast bedankt.
Vendor en firmware flashen in TWRP, Rom flashen en dan kan je gewoon weer door waar je gebleven was (alhoewel sommige instellingen wel gereset worden door een rom-flash).

• Buntmans
Dat was de reactie waar ik op hoopte. Thanks!
Raznov schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:43:
[...]

De unlock tool via https://en.miui.com/unlock/download_en.html download best vlot.
Unlocken en rooten behoudt wel gewoon de fingerprint.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hershel

Zou wachten op de F2. Misschien wel een OLED-scherm en vast niet zo'n lelijke grote notch.

En rooten + flashen stelt weinig voor. Doorloop de guide en bij vragen je hier altijd terecht. De kans dat het lukt is veel groter dan dat je tegen allerlei problemen aanloopt.

En het is de moeite zeker waard. Ik vind LOS een verademing vergeleken met MIUI.

hershel wijzigde deze reactie 31-05-2019 10:17 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djdg
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 27-11-2019
schermer schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:21:
[...]

Heb ik ook nog niet gevonden, maar het komt omdat de bovenste mic aan staat tijdens het gesprek en die vangt het geluid van de speaker op = echo. Afplakken of vinger op het mic gaatje lijkt bij mij te werken, totdat ik een goede oplossing gevonden heb. Zijn ook properties.build oplossingen die het volume van de top mic uit zetten, maar ben er nog niet aan toe gekomen om dit te testen.
https://piunikaweb.com/20...-in-upcoming-beta-update/

Enige kans dat dit ook nog opgelost kan worden als je Lineage gebruikt? Ik heb nog altijd last van de echo.

Acties:
  • +2Henk 'm!
In de laatste officiële LOS (03/06) is het circelvormig batterij icoontje terug! Win ik weer een plaats voor een ander icoontje aan de rechterkant van de notch :).

https://tweakers.net/ext/f/2l7XYcR1Hc1uTnUNuVKmqvd8/thumb.png

Acties:
  • +1Henk 'm!
djdg schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 07:52:
[...]

Enige kans dat dit ook nog opgelost kan worden als je Lineage gebruikt? Ik heb nog altijd last van de echo.
Lijkt mij wel, er zitten nog genoeg devs op de F1, dus als er duidelijk is waar dit gefixed is binnen Miui, zal het mogelijk ook door kunnen worden gevoerd naar LOS of andere custom Roms. Merk overigens regelmatig dat er mensen klagen dat mijn F1 een echo geeft. De F1 van mijn vrouw doet het echter ook onder Miui, dus voor mij was er nog geen reden om terug te gaan.
Largamelion schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:12:
In de laatste officiële LOS (03/06) is het circelvormig batterij icoontje terug! Win ik weer een plaats voor een ander icoontje aan de rechterkant van de notch :).

[Afbeelding]
Nice! Gelijk even updaten :P

Raznov wijzigde deze reactie 04-06-2019 08:13 (21%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jakkus
  • Laatst online: 30-12-2019
[...]

Ik heb nog altijd last van de echo.
Ik had daar ook last van, zowel bij MIUI als bij Lineage.
Een echo, en soms viel het gesprek ineens helemaal stil.
Wat bij mij helpt is uitschakelen dat hij belt via LTE-netwerken.
Ik weet niet of dat te maken heeft met het probleem dat je daarboven noemt, maar bij mij heeft het in elk geval geholpen.

Jakkus wijzigde deze reactie 04-06-2019 09:22 (15%)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:17

timovd

Voorsprong door techniek

[Afbeelding]
Hier op mijn Mi8 heb ik ook de laatste LOS draaien. Nadeel van de (good old) circle t.o.v. het standaard batterijpictogram is dat het iets meer ruimte inneemt en ik daardoor één pictogram mis aan de rechterkant van de notch. Er is nog wat verfijning nodig.

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | 3,5kWp PV-systeem

Acties:
  • 0Henk 'm!

[Afbeelding]
Oeh nice! Nu even wachten totdat de juni patch erin zit en dan gaan we updaten.
timovd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:01:
Nadeel van de (good old) circle t.o.v. het standaard batterijpictogram is dat het iets meer ruimte inneemt en ik daardoor één pictogram mis aan de rechterkant van de notch. Er is nog wat verfijning nodig.
Maar het neemt waarschijnlijk wel minder ruimte in dan pictogram en percentage? Ik heb nu allebei op mijn Poco staan namelijk.

rens-br wijzigde deze reactie 04-06-2019 10:11 (33%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
rens-br schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:09:
[...]

Maar het neemt waarschijnlijk wel minder ruimte in dan pictogram en percentage? Ik heb nu allebei op mijn Poco staan namelijk.
Dat zeker, het is allemaal net even wat compacter. Onder de vorige versie kon ik bijv mijn wekker icoontje niet zien, die is er nu wel gewoon naast te zien. Dit vind ik zelf wat praktischer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• schermer
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15:40
[...]

De vraag is of de fix in de firmware zit of in android zelf. De firmware package kan je uiteraard zelf updaten en hebben we LOS helemaal niet voor nodig, de android fix wel. En uiteraard afwachten of het ook echt werkt >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!
rens-br schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:09:
Precies dit. Voordien had je enkel de keuze tussen percentage naast het icoon ofwel in het 'rechte' batterij icoon. Het eerste nam teveel plaats in en het tweede was niet leesbaar voor mij. Nu heb je ook de optie om enkel het percentage te tonen (zonder icoon), maar dit neemt nog net iets meer plaats in dan het cirkeltje met percentage erin.

Ergens geeft mij dit wel hoop dat de andere features op termijn ook naar de official komen, zoals one-hand mode. Ik stond eigenlijk net op het punt om terug naar de unofficial te gaan, maar nu wacht ik terug even af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:17

timovd

Voorsprong door techniek

Je hebt ook nog de optie om de verticale batterij met percentage _in_ het pictogram te tonen.

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | 3,5kWp PV-systeem

Acties:
  • 0Henk 'm!
timovd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:00:
Je hebt ook nog de optie om de verticale batterij met percentage _in_ het pictogram te tonen.
Kon het niet laten en ben voor die optie gegaan. Tekst is wat slechter leesbaar dan met een cirkel, maar het is wel de compactste optie. Er passen nu 6 iconen i.p.v. 4 met een punt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
timovd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:00:
Dat kon je volgens mij voordien ook al, maar ik vond dat te moeilijk leesbaar. Is inderdaad wel de meest compacte oplossing.

Moeten jullie trouwens ook steeds Magisk opnieuw flashen na een OTA upgrade? Ik lees in TWRP dat dit komt omdat er niet gedecrypt is. Lijkt me logisch aangezien ik een paswoord moet ingeven als ik manueel boot naar TWRP en niet als het via OTA gaat. Ik ga het nu even testen door de 04/06 te downloaden via OTA, maar manueel te installeren, ik laat straks het resultaat weten. Doel is die extra reboot te vermijden en steeds de ANX Camera opnieuw te moeten configureren.

Er is trouwens een module voor Magisk beschikbaar waarbij HW-overlays automatisch wordt uitgeschakeld na een reboot, handig voor de mensen die AA gebruiken. Heb 'm wel zelf nog niet getest, maar dat doe ik waarschijnlijk bij de volgende update. Gezien ik niet direct weet waar die module vandaan komt, vind ik het altijd wel een risico om zoiets te installeren dus ga dat eerst eens trachten uit te zoeken.

Edit: Intussen geüpdatet naar 04/06 nightly en mijn vermoeden was correct! Door manueel te booten naar recovery, PIN in te geven om te decrypten en LOS manueel te flashen hoef ik Magisk niet opnieuw te flashen en dus ook ANX Camera niet opnieuw te configureren!

Largamelion wijzigde deze reactie 04-06-2019 15:07 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Largamelion schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:53:
[...]
Dat kon je volgens mij voordien ook al, maar ik vond dat te moeilijk leesbaar. Is inderdaad wel de meest compacte oplossing.
Nee, voorheen kon je wel voor dat icoontje kiezen, maar werd de tekst er niet ingezet.
Moeten jullie trouwens ook steeds Magisk opnieuw flashen na een OTA upgrade?
Nee. Ik installeer OTA via de updater. Na het flashen van de ROM zie ik Magisk voorbij knallen.

Ik heb even gekeken en onder 'Instellingen' -> 'Beveiliging' -> Versleuteling en gegevens' -> 'Telefoon versleutelen' staat dat het toestel versleuteld is.

Echter hoef ik in TWRP geen wachtwoord in te voeren. (ook niet als ik er manueel naar boot)

• tboynl
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16:05
Ik draai inmiddels een paar weken op LOS naar tevredenheid. Was wel een dingetje dat adb (debugging) telkens aanschoot na elke reboot. Zelfs met ontwikkelaars opties uit. Nu geen last meer van na een LOS update.

Kreeg eerst de melding 'this package requires firmware from miui 9.4'. Had die melding eigenlijk niet verwacht want ik had een paar weken terug nog van handmatig geupgraded naar Miui V10.3.4.0 (stock) voordat ik naar LOS ging. Voor degene die het nodig hebben gebruikte ik deze URL: https://mirror.akhilnarang.me/MIUI/beryllium/

Qua camera software wat ik langs heb zien komen is de Google camera en ANXCamera interessant.
Voor de Google camera pak ik deze: https://forum.xda-develop...camera-hdr-night-t3910336
Voor de ANXCamera port: https://forum.xda-develop...o-f1/themes/port-t3879357

Die laatste installeer ik via TWRP. Gaat helaas niet altijd even vlekkeloos. ANXCamera app stopte een paar dagen geleden er opeens mee. Nu pakte ik de nieuwste versie (singularity), maar die startte ook niet op. Toen de laatste beryllium uitgave gepakt. Die deed in eerste instantie alleen een uninstal via TWRP. Daarna werkte geen van mijn camera apps meer. Na de uninstal de nieuwste singularity versie gepakt en toen werkte alles weer. Neem niet teveel waarde aan de volgorde. Op een gegeven moment zoveel geprobeerd kort achter... Misschien gaat het via Magisk beter, maar om dat alleen voor ANXCamera app te gebruiken dan wil ik het voordeel daar eerst beter van snappen.

Qua ervaringen. De Google camera app werkt tot nu toe stabieler dan de ANXCamera app. De Google camera app mist de optie om media op mijn SD-kaart op te slaan. Hij levert kant en klaar iets betere beelden af door de standaard ruisfilter en verscherping.

De ANXCamera app laat alles wat neutraler en kan hogere framerates aan (bijv. de 960fps functie werkt en 4K 60fps) en kan opslaan op SD-kaart. Ondanks de instabiliteit pak ik toch bij voorkeur de ANXCamera app omdat ik voorkeur heb om foto's die ik mogelijk voor lange termijn wil houden liever niet teveel door de app zelf laat oppimpen waarbij informatie verloren gaat. Alles in RAW schieten gaat mij daar in tegen weer wat te ver. Om die rede schiet ik ook filmpjes meestal op maximale resolutie en framerate.

Ik heb de verschillen met filmen nog niet vergeleken. Maar met foto's krijg je met de Google camera app out of the box de mooiste foto. Maar ANXCamera laat de foto's net wat neutraler is mijn indruk.

Overigens staat het mij wel wat tegen dat ik doordat ik geen stock firmware draai nu software van verschillende (onbekende) bronnen af haal om toch de volledige camera functionaliteit te houden. En juist LOS draai om zelf meer controle te hebben wat er op mijn toestel draait en met welke toegangsbevoegdheden. En die controle geeft ik deels weer weg door onbekende bronnen te pakken. Dat is dan de compromis.
tboynl schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:37:
Ik draai inmiddels een paar weken op LOS naar tevredenheid. Was wel een dingetje dat adb (debugging) telkens aanschoot na elke reboot. Zelfs met ontwikkelaars opties uit. Nu geen last meer van na een LOS update.

Kreeg eerst de melding 'this package requires firmware from miui 9.4'. Had die melding eigenlijk niet verwacht want ik had een paar weken terug nog van handmatig geupgraded naar Miui V10.3.4.0 (stock) voordat ik naar LOS ging. Voor degene die het nodig hebben gebruikte ik deze URL: https://mirror.akhilnarang.me/MIUI/beryllium/

Overigens staat het mij wel wat tegen dat ik doordat ik geen stock firmware draai nu software van verschillende (onbekende) bronnen af haal om toch de volledige camera functionaliteit te houden. En juist LOS draai om zelf meer controle te hebben wat er op mijn toestel draait en met welke toegangsbevoegdheden. En die controle geeft ik deels weer weg door onbekende bronnen te pakken. Dat is dan de compromis.
De firmware is niet stable (als je die als stock ziet) miui maar beta miui firmware.

• tboynl
Raznov schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:46:
[...]

De firmware is niet stable (als je die als stock ziet) miui maar beta miui firmware.
Mijn ervaringen zijn gebaseerd op firmware V10.3.4.0. Dat is de laatste MIUI Stable ROM.
https://en.miui.com/download-355.html

Hier vanuit ben ik over gegaan naar LOS. Pas nadat ik een paar dagen geleden problemen kreeg door de ANXcamera app heb ik een upgrade gedaan naar de laatste LOS build en de benodigde firmware update die waarschijnlijk wel beta is.

Op dit moment draait alles stabiel.
tboynl schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:59:
[...]

Mijn ervaringen zijn gebaseerd op firmware V10.3.4.0. Dat is de laatste MIUI Stable ROM.
https://en.miui.com/download-355.html

Hier vanuit ben ik over gegaan naar LOS. Pas nadat ik een paar dagen geleden problemen kreeg door de ANXcamera app heb ik een upgrade gedaan naar de laatste LOS build en de benodigde firmware update die waarschijnlijk wel beta is.

Op dit moment draait alles stabiel.
Bedoelde meer dat de firmware 9.4 gewoon een beta firmware (maar officieel wel vanuit miui) is. Daardoor begreep ik deze zin niet helemaal: "Overigens staat het mij wel wat tegen dat ik doordat ik geen stock firmware draai nu software van verschillende (onbekende) bronnen af haal om toch de volledige camera functionaliteit te houden. "

• tboynl
Raznov schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:04:
[...]

Bedoelde meer dat de firmware 9.4 gewoon een beta firmware (maar officieel wel vanuit miui) is. Daardoor begreep ik deze zin niet helemaal: "Overigens staat het mij wel wat tegen dat ik doordat ik geen stock firmware draai nu software van verschillende (onbekende) bronnen af haal om toch de volledige camera functionaliteit te houden. "
Aah, oke. Mijn laatste alinea moet even losstaand gezien worden van de rest. Stock firmware of deze nu stable of beta is komt van dezelfde bron (MIUI). Nu haal ik software vanaf drie onofficiële bronnen binnen om niet op de camera achteruit te gaan. Een eigen keuze, maar ik ben mede naar LOS gegaan om meer eigen controle te hebben wat er op mijn toestel gebeurd, maar tegelijk geeft ik dat weer deels weg door hiermee te rommelen. Dat is even de hypothese... ;)

• pband
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 26-11-2019
OK de kogel is door de kerk, ik ga 2 pocophones aanschaffen...

1 voor mijn vrouw en 1 voor mijzelf... ik twijfelde nog door het ontbreken van NFC en goede camera stabilisatie, maar de rest van de specs hebben me toch over de streep getrokken.

Maar nu zit ik met 2 vragen die ik eerst beantwoord zou willen zien en ik dacht dat ik ze het beste bij jullie kan stellen:
1) Zit er een maximum aan de grootte van de Micro SD en zo ja hoeveel is dat?
2) Heeft iemand van jullie het volgende uitgevoerd uit de begin post:

-----------------------------------------------------------------------------------------
Flashen van LOS 16
PromWarMachine in "[Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's"
-----------------------------------------------------------------------------------------

En bevalt dit? Want ik las wat reacties over terug gaan naar de Xiaomi EU rom? Ivm een Google Auto functie? Maar ik zie ook dat de prestaties minder zijn met LOS?

Ik heb al veel nagelezen, maar zie eigenlijk verschillende ervaringen...

Ik heb nu een Redmi 4x op MIUI 10 en had hiervoor een Redmi Note 2 Prime op Miui 7 of 8, beiden bevielen eigenlijk wel, dus voor de look and feel doe ik het niet...
Wat mij vooral opviel in het filmpje was de opmerking dat de camera veel beter kan presteren met Google camera app? Kan je die ook installeren zonder de telefoon te flashen?
pband schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:47:
OK de kogel is door de kerk, ik ga 2 pocophones aanschaffen...

1 voor mijn vrouw en 1 voor mijzelf... ik twijfelde nog door het ontbreken van NFC en goede camera stabilisatie, maar de rest van de specs hebben me toch over de streep getrokken.

Maar nu zit ik met 2 vragen die ik eerst beantwoord zou willen zien en ik dacht dat ik ze het beste bij jullie kan stellen:

Flashen van LOS 16
PromWarMachine in "[Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's"

En bevalt dit? Want ik las wat reacties over terug gaan naar de Xiaomi EU rom? Ivm een Google Auto functie? Maar ik zie ook dat de prestaties minder zijn met LOS?

Ik heb al veel nagelezen, maar zie eigenlijk verschillende ervaringen...

Ik heb nu een Redmi 4x op MIUI 10 en had hiervoor een Redmi Note 2 Prime op Miui 7 of 8, beiden bevielen eigenlijk wel, dus voor de look and feel doe ik het niet...
Wat mij vooral opviel in het filmpje was de opmerking dat de camera veel beter kan presteren met Google camera app? Kan je die ook installeren zonder de telefoon te flashen?
LOS 16 wordt hier door een heel aantal mensen gedraaid, is meer richting stock Android en dat vinden veel mensen wel fijn. Die heeft geen problemen met Android Auto, zo lang je maar het vinkje "HW accelerator" aanzet. De Google Cam App kan je ook installeren zonder een custom Rom of Root, dat is geen probleem. Xiaomi EU Rom is vooral een keuze omdat daar veelal de ad meuk uit is gehaald en er wat minder bloatware op zit.

Niet om de F1 af te vallen, maar heb je ook al gekeken naar de K20?

Ow ja, dacht dat max SD op 256 zat. Maar pin mij daar niet op vast.

Raznov wijzigde deze reactie 05-06-2019 17:07 (3%)

• Buntmans

valt hier iets aan te doen?

Blijkbaar was de account niet goed gekoppeld oid. Moest uit en inloggen en toen deed hij het ineens wel. Nouja "deed het wel".... toen kreeg ik dus dit. Lijkt me een beetje flauw. Xiaomi's fout dat hij het de eerste keer niet deed en nu laat Xiaomi mij 72 op het strafbankje zitten ? |:(
Wat mij overigens ook nu pas opvalt zijn de ouderwetse menuutjes in het notificatiepaneel achter de quick launch buttons weer terug zijn.

Echt heel erg fijn!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:55
Buntmans schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:42:
[Afbeelding]

valt hier iets aan te doen?

Blijkbaar was de account niet goed gekoppeld oid. Moest uit en inloggen en toen deed hij het ineens wel. Nouja "deed het wel".... toen kreeg ik dus dit. Lijkt me een beetje flauw. Xiaomi's fout dat hij het de eerste keer niet deed en nu laat Xiaomi mij 72 op het strafbankje zitten ? |:(
Daar ben je niet de enige in...
Ze willen voorkomen dat derde partijen software met meegeleverde apps op toestellen zetten en dus zit er een beperking op het unlocken waarbij het toestel 3 dagen aan je account verbonden moet zijn.
Helaas kun je daar niet omheen.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• pband
Raznov schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:06:
[...]

LOS 16 wordt hier door een heel aantal mensen gedraaid, is meer richting stock Android en dat vinden veel mensen wel fijn. Die heeft geen problemen met Android Auto, zo lang je maar het vinkje "HW accelerator" aanzet. De Google Cam App kan je ook installeren zonder een custom Rom of Root, dat is geen probleem. Xiaomi EU Rom is vooral een keuze omdat daar veelal de ad meuk uit is gehaald en er wat minder bloatware op zit.

Niet om de F1 af te vallen, maar heb je ook al gekeken naar de K20?

Ow ja, dacht dat max SD op 256 zat. Maar pin mij daar niet op vast.
Bedankt voor deze reactie, het ging mij vooral om die cam app, aangezien ik begrijp dat het nog wel wat verschil voor de kwaliteit van de foto's scheelt.

Ik ben verder behoorlijk te spreken over MIUI, dus zie geen reden om dat te veranderen.

De K20, bedoel je daar deze mee:
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-redmi-855

Zo ja, die is veel duurder dan de pocophone... en eigenlijk gaat de poco al een beetje boven het budget... maar die bied dan ook wel veel voor dat geld.... die K20 ook wel, mooi toestel, dat is zeker _/-\o_
Maar alleen Chineze uitvoering!?

Acties:
  • +1Henk 'm!
pband schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:43:
[...]

Bedankt voor deze reactie, het ging mij vooral om die cam app, aangezien ik begrijp dat het nog wel wat verschil voor de kwaliteit van de foto's scheelt.

Ik ben verder behoorlijk te spreken over MIUI, dus zie geen reden om dat te veranderen.

De K20, bedoel je daar deze mee:
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-redmi-855

Zo ja, die is veel duurder dan de pocophone... en eigenlijk gaat de poco al een beetje boven het budget... maar die bied dan ook wel veel voor dat geld.... die K20 ook wel, mooi toestel, dat is zeker _/-\o_
Maar alleen Chineze uitvoering!?
Kopt ja, die. nieuws: Xiaomi kondigt Redmi K20 Pro en Redmi 7A aan Alleen valt de prijs dus nogal tegen :). Dan is een Poco een prima keuze.

• dutchgio
Als je kan wachten zou ik dat doen totdat de Poco breed beschikbaar is in een global variant.
Het zijn nu vooral 'hype' shops die waarschijnlijk ook geen voorraad hebben maar m wel al aanbieden voor een te hoge prijs.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

Het aankoopadvies is goed bedoeld, maar wel een beetje offtopic hier. Graag weer ontopic verder over rooten e.d.

pband schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:47:
In praktijk heeft Xiaomi kaartjes getest van 256GB, de SD kaart standaard gaat tot 2TB dus dat zou in theorie ook moeten werken.
Het is handiger om dan ook de link naar de reactie te posten, i.p.v. alleen de tekst. Dus: PromWarMachine in "[Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's"

Maar ik draai al een hele tijd LineageOS16 en kan niet meer zonder. Hoewel MIUI erg snel was, handige opties had en verder er eigenlijk prima uitzag. Kon ik er toch niet helemaal aan wennen. Daarnaast had ik een enorm irritant probleem met notificaties en batterijbesparing. Mijn Smartwatch werkte daardoor niet en ik kreeg heel veel notificaties vertraagd binnen. Ondanks de vele oplossingen op internet heb ik dit nooit opgelost gekregen, dus voor mij was de overstap erg logisch.
Persoonlijk zou ik dan lekker bij MIUI blijven, scheelt wat gedoe en wat risico.

rens-br wijzigde deze reactie 06-06-2019 12:22 (90%)

• pband
Thx voor de reacties, ik zie overigens vandaag wel wat prijzen droppen... de k20 pro met 6gb 64gb staat bij de dailydeals nu voor 312, de Mi9T met 6gb en 64gb naar 323, de Vivo iQOO is van rond de 760 naar 580 gedaald... etc...

Is er een release gaande van een nieuwe telefoon die hiervoor zorgt ofzo?

ps:
dutchgio schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:10:
Als je kan wachten zou ik dat doen totdat de Poco breed beschikbaar is in een global variant.
Het zijn nu vooral 'hype' shops die waarschijnlijk ook geen voorraad hebben maar m wel al aanbieden voor een te hoge prijs.
Bedoel je als de pocophone f2 breed beschikbaar is? Zo ja, enig idee wanneer dat is?

• Buntmans
Ik heb net Lineage OS geinstalleerd.

In deze volgorde (laatste versies)

Magisk
Vendor firmware
Lineage
Googleaps arm64

en nu heb ik geen root. SU binary van de market geinstalleerd. No root detected. Daar was magisk toch voor of heb ik het niet begrepen?

edit.
addonsu-16.0-arm64-signed.zip eroverheen geflashed. nog steeds niet ?

Buntmans wijzigde deze reactie 09-06-2019 01:42 (187%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ploink
@Buntmans Waarschijnlijk heeft installatie van LOS je Magisk verwijderd, zeker als je /system hebt gewist.
Wat @Smultie zegt, installeer daarna pas Magisk en vergeet de Magisk manager app niet.
Vendor hoef je niet opnieuw te flashen als het een recente beta uit de 9.x serie betreft.

Ploink wijzigde deze reactie 09-06-2019 09:37 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Buntmans schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:41:
addonsu-16.0-arm64-signed.zip eroverheen geflashed. nog steeds niet ?
Als je de Su Addon gebruikt moet je root nog aanzetten in de developers opties, maar je kan beter Magisk gebruiken voor root. Die heeft tools ingebouwd om het rooten te maskeren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dutchgio
Gewoon nu nog een keer Magisk flashen, dan ben je er.
Als je die voor de rom aan flasht wordt de gepatchte kernel vervangen door een exemplaar zonder root.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:04

spaceboy

op grote hoogte

Waarom is en blijft Magisk eigenlijk überhaupt relevant? Bij mij start hij al weken niet meer op via Magisk Manager. Wat mis ik nu?

succes is een keuze

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18-12-2019
Ik heb erg veel last van dat Android System veel batterij gebruikt op de miui EU ROM. Hoogstens 6h SoT (met Francokernel geïnstalleerd en op battery profile) . Is de SoT beter op lineageOs of andere custom ROMs?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09-12-2019

shicomm

<***>

Na de verplichte 72 uur wachten ( moet toch een drama zijn geweest toen het nog 360 of zelfs 720 uur was ) zojuist de unlock uitgevoerd.
Enigzins geschrokken toen de app aangaf dat deze mislukt was door unknown error...
De poco was inmiddels al herstart en gaf de unlocked melding onder het logo waarna een bootloop volgde... :(

Telefoon uitgezet en weer in fastboot mode gezet om vervolgens twrp te flashen.
Dit ging probleemloos.
Na een korte pauze bootte twrp ook , yes !

Via de diverse aanwijzingen de firmware , lineage , gapp package , magisk en de encryption zip aangebracht en reboot gedaan.
Dat ging buitengewoon vlot !
Ook het instellen van lineage en bijbehorende zaken ging zonder een centje pijn.

De eerste hindernis ; greenify wil niet in rootmode werken.
Na een update va de magisk app komt deze ineens met de melding dat er een oudere versie van magisk op zou staan ( terwijl ik toch echt 19.3 had geflashed )
Geen ramp , even terug naar twrp om de zip opnieuw te flashen...
Twrp start nu maar blijft hangen in een melding dat de systeempartitie "read-only" zou zijn , de slider om deze te bewerken zit echter vast en ook andere opties op het scherm werken niet..
Opnieuw flashen dan maar ? :/

shicomm wijzigde deze reactie 09-06-2019 16:58 (26%)
Reden: Aanvulling

I live in darkness , i exist in the shadow

• Buntmans
thanks dat was hem idd. Ik heb verwacht de SU app te vinden in mijn app drawer, maar idd via dev. options aangezet, de permissies gegeven die ik moest geven, en weer uitgezet. Eigenlijk wel goed systeem (y)
rens-br schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:11:
[...]

Als je de Su Addon gebruikt moet je root nog aanzetten in de developers opties, maar je kan beter Magisk gebruiken voor root. Die heeft tools ingebouwd om het rooten te maskeren.

• Buntmans
dutchgio schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:57:
Gewoon nu nog een keer Magisk flashen, dan ben je er.
Als je die voor de rom aan flasht wordt de gepatchte kernel vervangen door een exemplaar zonder root.
Aah ok duidelijk. Mysterie opgelost :)
shicomm schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:42:
Twrp start nu maar blijft hangen in een melding dat de systeempartitie "read-only" zou zijn , de slider om deze te bewerken zit echter vast en ook andere opties op het scherm werken niet..
Grote kans dat je touchscreen het niet doet in de recovery, daarom kan je ook niet swypen. Je kan even een muis gebruiken via een OTG kabel. TWRP opnieuw flashen wilt ook wel eens helpen.

• dutchgio
shicomm schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:42:
Na de verplichte 72 uur wachten ( moet toch een drama zijn geweest toen het nog 360 of zelfs 720 uur was ) zojuist de unlock uitgevoerd.
Enigzins geschrokken toen de app aangaf dat deze mislukt was door unknown error...
De poco was inmiddels al herstart en gaf de unlocked melding onder het logo waarna een bootloop volgde... :(

Telefoon uitgezet en weer in fastboot mode gezet om vervolgens twrp te flashen.
Dit ging probleemloos.
Na een korte pauze bootte twrp ook , yes !

Via de diverse aanwijzingen de firmware , lineage , gapp package , magisk en de encryption zip aangebracht en reboot gedaan.
Dat ging buitengewoon vlot !
Ook het instellen van lineage en bijbehorende zaken ging zonder een centje pijn.

De eerste hindernis ; greenify wil niet in rootmode werken.
Na een update va de magisk app komt deze ineens met de melding dat er een oudere versie van magisk op zou staan ( terwijl ik toch echt 19.3 had geflashed )
Welke versie van TWRP?
Zou inderdaad even opnieuw flashen of een andere versie proberen.

• pband
Onze poco's zijn onderweg :-) 1 voor mij en 1 voor mijn vrouw.
Kan iemand (uit België) eens checken of de optie 'Google Assistent' bestaat in het instellingen menu van de Google app op LOS? Ik vind deze niet terug, ook niet na een nieuwe install van de Google app. Ik heb Gapps Nano geïnstalleerd destijds, denk er net aan dat dit er mss iets mee te maken heeft?

Zit intussen btw op de laatste nightly. Op de vorige builds had ik soms het probleem dat de telefoon een soort soft-reboot leek te doen, moest dan terug m'n PIN 1x ingeven (fingerprint en face unlock werkten niet) en dan zag ik alle widgets herstarten waaruit ik kon afleiden dat alle apps gekilled waren. Op de laatste build voorlopig nog niet gehad, maar staat er nog maar 2u op.

Largamelion wijzigde deze reactie 12-06-2019 12:13 (7%)

Largamelion schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:12:
Kan iemand (uit België) eens checken of de optie 'Google Assistent' bestaat in het instellingen menu van de Google app op LOS? Ik vind deze niet terug, ook niet na een nieuwe install van de Google app. Ik heb Gapps Nano geïnstalleerd destijds, denk er net aan dat dit er mss iets mee te maken heeft?
Heb je Google Assistent wel geïnstalleerd: https://play.google.com/s...pps.googleassistant&hl=nl
Op de vorige builds had ik soms het probleem dat de telefoon een soort soft-reboot leek te doen, moest dan terug m'n PIN 1x ingeven (fingerprint en face unlock werkten niet) en dan zag ik alle widgets herstarten waaruit ik kon afleiden dat alle apps gekilled waren. Op de laatste build voorlopig nog niet gehad, maar staat er nog maar 2u op.
Dit klinkt niet herkenbaar. Het vragen om de pincode kan ook komen door het feit dat je het toestel te lang niet gebruikt hebt.
De assistent is toch geen aparte app meer, die zit toch gewoon in de Google app? Heb hem er in het verleden in ieder geval al zien staan, dus vraag me af of het door LOS komt. In ieder geval zegt die Play Store link dat Google Assistent niet geschikt is voor een van mijn apparaten, noch m'n Honor 7, Huawei Watch, Samsung tablet als Pocophone laat toe die te installeren.
rens-br schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:23:
Dit klinkt niet herkenbaar. Het vragen om de pincode kan ook komen door het feit dat je het toestel te lang niet gebruikt hebt.
Het gebeurt soms vrij snel na gebruik. Iemand op XDA beweert ook dat het gebeurt bij het verbreken van de verbinding met WIFI, maar dat heb ik nog niet kunnen verifiëren. Laatste keer zag ik het gebeuren toen m'n scherm aanstond als ik m'n Poco verbond met Android Auto in de wagen. Toen werd het scherm zwart en kon ik 5-10 seconden niets doen, toen ik 'm derna weer aanzette moest ik m'n PIN ingeven en startten alle apps/widgets opnieuw op.
Largamelion schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:44:
[...]
De assistent is toch geen aparte app meer, die zit toch gewoon in de Google app?
Weet ik niet 100% zeker, ik gebruik geen Google Assistent. Overigens kan ik die app wel installeren op al mijn apparaten. (Alle 3 met LOS)
Het gebeurt soms vrij snel na gebruik. Iemand op XDA beweert ook dat het gebeurt bij het verbreken van de verbinding met WIFI, maar dat heb ik nog niet kunnen verifiëren. Laatste keer zag ik het gebeuren toen m'n scherm aanstond als ik m'n Poco verbond met Android Auto in de wagen. Toen werd het scherm zwart en kon ik 5-10 seconden niets doen, toen ik 'm derna weer aanzette moest ik m'n PIN ingeven en startten alle apps/widgets opnieuw op.
Als je het zo omschrijft lijkt mij het inderdaad overduidelijk een soft-reset. Maar goed, alsnog geen last van.
rens-br schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:12:
Weet ik niet 100% zeker, ik gebruik geen Google Assistent. Overigens kan ik die app wel installeren op al mijn apparaten. (Alle 3 met LOS)
Jij woont in Nederland vermoed ik? Dan lijkt het mij eerder een regionale beperking te zijn. De Google Assistent is al even beschikbaar in NL maar in België nog maar recent en mss nog niet voor iedereen, geen idee...
Largamelion schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:24:
[...]
Jij woont in Nederland vermoed ik? Dan lijkt het mij eerder een regionale beperking te zijn. De Google Assistent is al even beschikbaar in NL maar in België nog maar recent en mss nog niet voor iedereen, geen idee...
Correct. Grote kans dat daar dus het probleem zit.

• shicomm
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09-12-2019

shicomm

<***>

Ik heb m'n twrp issues inmiddels "gefixed" ; even wachten en twrp werkt weer als een zonnetje.
Magisk opnieuw geflashed en nu werkt ook rooten probleemloos.

Het accuverschil in vergelijk met stock miui 10 is ronduit obseen imho ; van 10-15% in een nachtje ( alle verbindingen uit ) naar 2-3% in een nacht.

De pixel cam mod kan me niet echt bekoren tot nu toe ; tikje sluggish en geen geweldige kiekjes imho..
Iemand een goeie aanrader qua cam ?

I live in darkness , i exist in the shadow

• tboynl
shicomm schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 04:22:
De pixel cam mod kan me niet echt bekoren tot nu toe ; tikje sluggish en geen geweldige kiekjes imho..
Iemand een goeie aanrader qua cam ?
ANXCamera port valt te proberen: https://forum.xda-develop...o-f1/themes/port-t3879357
Die schiet wat neutraler is mijn ervaring (zie mijn reactie van vorige week). Ik heb versie 106 hier stabiel draaien.

• Smultie
  • Niet online
https://www.celsoazevedo....google-camera/dev-san1ty/
Ik draai de GoogleCamera_6.2.030_stable_alt.apk (san1ty, 2019-05-18, poco f1, mi8, mix2s, mix3, changelog) variant

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

Smultie schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:36:
https://www.celsoazevedo....google-camera/dev-san1ty/
Ik draai de GoogleCamera_6.2.030_stable_alt.apk (san1ty, 2019-05-18, poco f1, mi8, mix2s, mix3, changelog) variant
Wat is het verschil tussen stable en stable_alt?

• Smultie
  • Niet online
By san1ty.
Download:

GoogleCamera_6.2.030_stable_alt.apk

Changelog:

Added Pro mode (Manual sliders).
Removed portrait zoom.
Fixed few bugs.

Je kunt gewoon op de changelog klikken, dat zijn de wijzigingen t.o.v. de voorgaande versie van dat 'type'.

Smultie wijzigde deze reactie 13-06-2019 16:54 (25%)

Smultie schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:54:
Je kunt gewoon op de changelog klikken, dat zijn de wijzigingen t.o.v. de voorgaande versie van dat 'type'.
Daar was ik inderdaad al achter, maar ik kan dan nog steeds niet zien wat het verschil is tussen die twee 'types'.

• Smultie
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:57:
[...]

Daar was ik inderdaad al achter, maar ik kan dan nog steeds niet zien wat het verschil is tussen die twee 'types'.
Euhm, dat heb ik toch net geplaatst?

Added Pro mode (Manual sliders).
Removed portrait zoom.
Fixed few bugs.

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True