Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Smultie schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:30:
Euhm, dat heb ik toch net geplaatst?

Added Pro mode (Manual sliders).
Removed portrait zoom.
Fixed few bugs.
Maar dat is toch niet het verschil tussen:
GoogleCamera_6.2.030_stable_alt.apk en GoogleCamera_6.2.030_stable.apk?

Bij beide links staan namelijk een Changelog:
Stable_Alt:
Changelog:
Added Pro mode (Manual sliders).
Removed portrait zoom.
Fixed few bugs.
Stable
Changelog:
Build based on the latest version of GCam which was released with Pixel 3a/XL.

Fixed black screen on startup when installed on China ROMs (MIUI China and few custom MIUI roms).
Fixed shutter going gray randomly (thanks to Arnova8G2).
Fixed HDR+ off (now you can use GCam in 3rd party apps).
Fixed Sabre.
Changed icon.
Cleaned up the apk *actually should be faster now*.
Note: I won't add the mod settings on this version most likely cause I don't have much time, exams, other projects and etc. so experience the real pixel 3 camera pretty much :D

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Zoals ik het lees, zijn changelog wijzigingen t.o.v. de versie ervoor.

Aangezien de alt uitgekomen is ná de niet_alt versie, ga ik ervanuit dat dat dus de wijzigingen zijn t.o.v. de niet_alt.

Verder behoorlijk offtopic, en misschien beter om even na te vragen in het XDA-draadje https://forum.xda-develop...?p=79514611&postcount=735

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

Smultie schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:51:
Zoals ik het lees, zijn changelog wijzigingen t.o.v. de versie ervoor.

Aangezien de alt uitgekomen is ná de niet_alt versie, ga ik ervanuit dat dat dus de wijzigingen zijn t.o.v. de niet_alt.
Ah, zo kan je dat inderdaad ook lezen. :) Thanks.

• Jakkus
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13-11 16:04
Ik heb Lineage OS geïnstalleerd op mijn Pocophone. Ik ben er erg tevreden over. Het enige dat ik merk is dat de WIFI er erg lang over doet om verbinding te maken. Bij MIUI was dat in een tel gebeurd, met Lineage doet hij er 5-10 seconden over.
Ik zet de WIFI regelmatig uit, om niet steeds gestoord te worden, dus het is best lastig. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? En is er iets tegen te doen?

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Jakkus schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:36:
Ik heb Lineage OS geïnstalleerd op mijn Pocophone. Ik ben er erg tevreden over. Het enige dat ik merk is dat de WIFI er erg lang over doet om verbinding te maken. Bij MIUI was dat in een tel gebeurd, met Lineage doet hij er 5-10 seconden over.
Het verbinden met een wifi verbinding duurt hier exact 5 seconden vanaf het moment dat ik de wifi aanzet, lijkt mij snel genoeg. Tenminste ik ervaar dat niet als 'traag'.

• tboynl
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20-11 10:52
Jakkus schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:36:
Ik zet de WIFI regelmatig uit, om niet steeds gestoord te worden, dus het is best lastig. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? En is er iets tegen te doen?
Ik klok hier ook exact 5 sec en het zou mij verbazen als de gemiddelde verbindingstijd veel lager zit bij andere apparaten. Als ik niet gestoord wil worden gebruik ik zelf de volume knop om daar vanuit de stille modus te activeren.

• Kaasrol
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13-11 11:51
Ik zit te overwegen deze te kopen als alternatief op de Pixel 3A (want stabiliteitsissues), maar de Chinese software is een no-go voor mij. Is LineageOS inmiddels stabiel genoeg om als daily driver te gebruiken? Ik kan er niet echt een eenduidig antwoord over vinden...
Kaasrol schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:37:
Ik zit te overwegen deze te kopen als alternatief op de Pixel 3A (want stabiliteitsissues), maar de Chinese software is een no-go voor mij. Is LineageOS inmiddels stabiel genoeg om als daily driver te gebruiken? Ik kan er niet echt een eenduidig antwoord over vinden...
Ik kan daar heel duidelijk over zijn: Ja dat is die. Geen issues, geen bootloops, geen gezeur, random reboots of instabiliteit en geen gedoe.

Het enige waar een eventuele 'leek' mee kan kampen is het feit dat een keer in de zoveel updates, de firmware en vendor ook mee omhoog moet en dat kan niet OTA.

• GtrCraft
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:34
Ik heb een TWRP image gemaakt die de meeste touch problemen oplost die zowel nvt als fts gebruikers hebben: https://gtrcraft.stackstorage.com/s/hs0ytnW4c4j6zHX

Mijn kernel heeft dezelfde fixes, misschien wat voor iemand hier: https://forum.xda-develop...mus-drunk-kernel-t3936450

Acties:
  • +2Henk 'm!
Goed nieuws voor mensen die last hadden van de soft-reboots. In de laatste versie van LOS official lijkt het opgelost en ook de dev van de unofficial lijkt dit te bevestigen. Gisteren de nightly van 25/06 geïnstalleerd in combinatie met de vendor/firmware 10.3.5 en voorlopig nog geen soft-reboots gehad.
quote: abhishek987;79793284
Time For Unofficial Update :p

Changelog
  • June sec patch
  • Fixed soft reboots
  • Few fixes to battery style (if your baterry style resets , setup it again)
  • Replaced LTE icon with 4g
  • New focaltech touchscreen firmware (Fixes lags and ghost touches on focaltech panel and brings it in par with latest miui)
  • lineage upstream
OTA for same is published too for updating from old unofficial build

As usual Links up in op enjoy ;)
In de official is het LTE icoon ook vervangen door een 4G icoon net als in de unofficial. Blijft toch raar dat sommige zaken wel in de official geraken en andere zoals 'one hand mode' dan weer niet.

@Mark_88 ook fixes voor het touchscreen dus mss interessant voor u.

• Mark_88
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19-11 22:36

Mark_88

Freelance Nieuwsposter
Largamelion schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:26:
Goed nieuws voor mensen die last hadden van de soft-reboots. In de laatste versie van LOS official lijkt het opgelost en ook de dev van de unofficial lijkt dit te bevestigen. Gisteren de nightly van 25/06 geïnstalleerd in combinatie met de vendor/firmware 10.3.5 en voorlopig nog geen soft-reboots gehad.

[...]
In de official is het LTE icoon ook vervangen door een 4G icoon net als in de unofficial. Blijft toch raar dat sommige zaken wel in de official geraken en andere zoals 'one hand mode' dan weer niet.

@Mark_88 ook fixes voor het touchscreen dus mss interessant voor u.
Thanks, maar ik heb een voorkeur voor Pixel Experience!

• RuudB1
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 29-10 16:30
Hallo, ik heb nu vendor-firm 9.6.10-9.0 en official lineage van gisteren. Kan ik zonder verlies van data overstappen naar een 10. Versie vendor-firmware? Zo ja zijn er grote verschillen?
Wat zijn de stappen om dat te bereiken? Alvast bedankt.
Ruud
RuudB1 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:38:
Hallo, ik heb nu vendor-firm 9.6.10-9.0 en official lineage van gisteren. Kan ik zonder verlies van data overstappen naar een 10. Versie vendor-firmware? Zo ja zijn er grote verschillen?
Volgens mij is dat nergens voor nodig en is versie 9 voor Android 9. Waarom wil je naar versie 10?

Acties:
  • +2Henk 'm!
RuudB1 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:38:
Ruud
Ik zit op 10.3.5, gewoon geflasht zoals de andere vendor/firmware, geen enkel probleem gehad. Maar ondertussen is dit niet meer de recentste, je kan beter de laatste 9 flashen (op moment van schrijven is dit 9.6.24 (zie https://mirror.akhilnarang.me/MIUI/beryllium/ ).

Ik blijf trouwens even op deze versies, alles werkt perfect nu, geen soft-reboots meer _/-\o_. Enkel nog steeds problemen met Bluetooth die telkens opnieuw verbindt in de wagen maar dat ligt denk ik aan de wagen, met geen enkel ander Bluetooth apparaat heb ik dat probleem en dit deed zich bij MIUI ook al voor. R-Link 2 van m'n Renault updaten hielp jammer genoeg ook niet.

Largamelion wijzigde deze reactie 28-06-2019 14:13 (23%)

• Ploink
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-11 19:48
Heeft mijn Xiaomi account na het unlocken nog nut ergens voor of kan ik het gewoon verwijderen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tboynl
Ik heb mijn Xiaomi account niet meer gebruikt. Maar ik heb geen glazen bol, dus ik zelf hou hem nog voor het geval dat...

Op de site van LineageOS staat trouwens sinds een paar dagen geleden een overzicht van de laatste wijzigingen die sinds 1 maart gemaakt zijn:
https://lineageos.org/Changelog-23/

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ploink schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:50:
Heeft mijn Xiaomi account na het unlocken nog nut ergens voor of kan ik het gewoon verwijderen?
Ik heb hem in het verleden gebruikt voor vorige Xiaomi toestellen in te stellen, dus had er al eentje. Mijn ervaring met Xiaomi zegt ook wel dat een volgend toestel mogelijk weer een Xiaomi gaat worden, dus ik behoud mijn account (ook natuurlijk omdat een groot deel van mijn smart home er op zit). Als je geen andere Xiaomi apparaten hebt is het in principe niet nodig om de account te behouden.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ploink schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:50:
En ik kan het mis hebben, maar volgens mij moet je dat account ingeven op het moment dat je een factory reset uitvoert. Tenminste, bij mij heb ik het minimaal één keer voorbij zien komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
rens-br schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:33:
[...]

En ik kan het mis hebben, maar volgens mij moet je dat account ingeven op het moment dat je een factory reset uitvoert. Tenminste, bij mij heb ik het minimaal één keer voorbij zien komen.
Mocht je op Miui blijven wel ja. Maar over op een custom Rom niet. Weet niet of @Ploink alleen unlockt of ook over is naar een custom Rom?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Raznov schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:53:
Mocht je op Miui blijven wel ja. Maar over op een custom Rom niet. Weet niet of @Ploink alleen unlockt of ook over is naar een custom Rom?
Vreemd genoeg ben ik het scherm tegengekomen toen ik naar de MIUI def ben gegaan om de Widevine L1 te activeren, dus mocht je nog ooit van de de Custom ROM afwillen, dan kan je de gegevens nog nodig hebben.

• Ploink
Raznov schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:53:
[...]

Ik zit nu op ResurrectionRemix, heb Widevine L1 en ben zeker niet van plan terug te gaan naar MIUI.
Ik ga mijn account verwijderen, opgeruimd staat netjes.
Mijn volgende telefoon komt pas over een jaar of 4-5 als de F1 het zo lang volhoudt, dus dat zien we dan wel weer.

Edit: Done
Er was een SMS verificatie voor nodig. Als je inmiddels een ander 06 nummer hebt kan dat lastig zijn, moet je misschien weer terug naar MIUI om het nummer te koppelen voordat je het account kan verwijderen.

Ploink wijzigde deze reactie 12-07-2019 10:53 (21%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djdg
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13-11 14:30
Kan iemand mij helpen met het volgende: Mijn telefoon unlocked automatisch in mijn broekzak. Ik kom hier vaak pas achter als ik de zaklamp in mijn broekzak zie schijnen en dan blijkt dat het uitrolmenu (van boven naar beneden) een paar opties heeft ingesteld zoals niet storen, zaklamp of vliegtuigmodus.

Acties:
  • 0Henk 'm!
djdg schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:07:
Kan iemand mij helpen met het volgende: Mijn telefoon unlocked automatisch in mijn broekzak. Ik kom hier vaak pas achter als ik de zaklamp in mijn broekzak zie schijnen en dan blijkt dat het uitrolmenu (van boven naar beneden) een paar opties heeft ingesteld zoals niet storen, zaklamp of vliegtuigmodus.
Wat draai je precies voor ROM? Verder lijkt het erop dat de nabijheidssensor zijn werk niet doet. In LineageOS kan je dit in/uitschakelen via: 'Instellingen' -> 'Weergave' -> 'Perongelijk ontwaken voorkomen'.

• Ploink
@djdg Misschien heb je een van de Smart Lock opties aan staan.
Of hij was nog niet gelocked.
Druk eens op het settings icoontje bij "Security & location" -> "screen lock"
Ik heb daar "automatically lock = 5 seconde after sleep" en "power button instantly locks = on". Ik gebruik altijd de power knop als ik klaar ben met de telefoon, heb dan niet dit probleem, tenzij die zeldzame keer dat ik per ongeluk mijn vinger op de sensor leg.

• Escudo
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18-11 16:50
Zit inmiddels op de laatste versie (0722) van Pixelexperience (AOSP) en de Android Auto bug lijkt opgelost. Nu dus een m.i. volledig stabiele ROM.

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-11 17:08

spaceboy

emoties zijn voor mietjes

Weet iemand waarom LineageOS sinds 1 augustus een image heeft die ruim de helft (van 500mb naar 800mb) groter is geworden?

succes is een keuze

spaceboy schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:53:
Weet iemand waarom LineageOS sinds 1 augustus een image heeft die ruim de helft (van 500mb naar 800mb) groter is geworden?
Wat ik er op XDA van begrijp is dat ze vanaf die versie de vendor hebben toegevoegd.

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:40
Wat vinden jullie een fijne camera app voor slow motion op een custom rom? (LineageOS 16 hier) San1ty's GCam lijk ik alleen op "1/8" (240 fps?) te kunnen gebruiken, ProShot doet hooguit 60 fps. Instelbaar 30/60/120/240 (en evt 480/960) zou leuk zijn.

• schermer
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 18-11 10:32
rens-br schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:10:
[...]

Wat ik er op XDA van begrijp is dat ze vanaf die versie de vendor hebben toegevoegd.
Klopt, die ziet met flashes in twrp ook dat eerst de image geflashed wordt en daarna vendor.
spaceboy schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:53:
Ze hebben inderdaad de vendor toegevoegd aan de image. Je moet dus in principe enkel nog de firmware upgraden (indien hogere versie vereist) vooraleer je LOS flasht. Vind het wel een rare wijziging, de firmware zelf is maar 91MB dus vraag me af waarom die er dan ook niet ineens wordt ingestoken (zoals bij MIUI OTA's). Gezien je nu nog steeds 2 files moet flashen maar wel telkens 300MB extra moet downloaden ook al verandert de vendor niet, zie ik het nut er niet van in... maar er zal vast wel een goede reden voor zijn.
Bacchus schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:22:
Wat vinden jullie een fijne camera app voor slow motion op een custom rom? (LineageOS 16 hier) San1ty's GCam lijk ik alleen op "1/8" (240 fps?) te kunnen gebruiken, ProShot doet hooguit 60 fps. Instelbaar 30/60/120/240 (en evt 480/960) zou leuk zijn.
Ik gebruik BSG (ook GCam mod), die heeft bij slow motion als keuze 1/4x en 1/8x, maar enkel 1/4x werkt. Is volgens mij 240 fps maar ben ook niet zeker.

ANX Camera (MIUI port) werkt bij mij helaas niet meer sinds de augustus nightlies. Geeft enkel nog zwart scherm en killt de camera API. Als ik 'm durf starten werkt Gcam ook niet meer totdat ik het toestel herstart.
Sinds 1 Augustus heb ik wel problemen met Android Auto bij LOS Official. Ondanks de HW-overlay aanpassing, is het vaak zo dat ik de telefoon moet herstarten zodra hij aan de auto gekoppeld is geweest. Niet heel fijn in ieder geval. Zo eens zoeken op xda of meerdere dit probleem hebben.

• tboynl
Bacchus schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:22:
240fps is al niet verkeerd maar ANXcamera kan ook superslow motion (960fps).
Ik draai nog op versie 106. Ik ben wat voorzichtig met updaten omdat de installatie wat rigelreuzer is en sommige versies van ANXcamera zijn wat buggy.
https://camera.aeonax.com/#predownloads

De verschillen in de twee uitgaves citeer ik even:
AEonAX - Owns a POCO, Makes builds with Lots of features and Bugs
Luffitys - Owns a MI8, Makes Debloated Version, with Lots of features removed and Less bugs due to feature removal. He is not on XDA

GCam mod is wel sterk verbeterd vind ik. Ik schoot die eerder af als mijn primaire camera app omdat ik die te weinig neutraal vond (teveel verscherping en kleuren iets aangedikt). Binnenkort check ik of daarin iets is veranderd.

• Bacchus
Ik ben een beetje huiverig voor ANXCamera omdat ik hem via Magisk moet flash en er dus voor moet rooten. Eigenlijk zou ik het liefste gewoon een apk hebben. Ach, wie weet, misschien zet ik me daar van het weekend ofzo wel overheen. :D

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:06

timovd

Voorsprong door techniek

Kun je ANXCamera niet flashen vanuit TWRP? Dit kan wel op de Mi8.

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | 3,5kWp PV-systeem

• tboynl
Bacchus schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:18:
Ik ben een beetje huiverig voor ANXCamera omdat ik hem via Magisk moet flash en er dus voor moet rooten. Eigenlijk zou ik het liefste gewoon een apk hebben. Ach, wie weet, misschien zet ik me daar van het weekend ofzo wel overheen. :D
Gevoelsmatig probeer ik Magisk ook te vermijden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik de ANXCamera app weer een update zou moeten geven. Laat vooral je ervaringen weten als je een poging gaat wagen :)
timovd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:21:
Kun je ANXCamera niet flashen vanuit TWRP? Dit kan wel op de Mi8.
Je kan hem inderdaad via TWRP flashen. Op die manier heb ik hem op mijn toestel gezet.
tboynl schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:09:
[...]

240fps is al niet verkeerd maar ANXcamera kan ook superslow motion (960fps).
Ik draai nog op versie 106. Ik ben wat voorzichtig met updaten omdat de installatie wat rigelreuzer is en sommige versies van ANXcamera zijn wat buggy.
https://camera.aeonax.com/#predownloads

De verschillen in de twee uitgaves citeer ik even:
AEonAX - Owns a POCO, Makes builds with Lots of features and Bugs
Luffitys - Owns a MI8, Makes Debloated Version, with Lots of features removed and Less bugs due to feature removal. He is not on XDA

GCam mod is wel sterk verbeterd vind ik. Ik schoot die eerder af als mijn primaire camera app omdat ik die te weinig neutraal vond (teveel verscherping en kleuren iets aangedikt). Binnenkort check ik of daarin iets is veranderd.
Ik trek standaard al mijn foto's met Gcam, al vind ik de portret mode van ANX dikwijls beter voor portret foto's van mensen.

Heb nu de ANX 130 geïnstalleerd van AEonAX, misschien ligt het daar aan. Zal die straks eens verwijderen eerst en 132 van Luffitys installeren. Moet tegen volgende week in orde zijn want dan ga ik naar Spanje en wil ik panorama's kunnen maken, iets wat met Gcam niet goed lukt (slecht uitgelijnd).

Ik flash ANX trouwens ook altijd vanuit TWRP, maar heb wel Magisk geïnstalleerd en dan komt die automatisch bij de modules te staan.
Raznov schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:58:
Sinds 1 Augustus heb ik wel problemen met Android Auto bij LOS Official. Ondanks de HW-overlay aanpassing, is het vaak zo dat ik de telefoon moet herstarten zodra hij aan de auto gekoppeld is geweest. Niet heel fijn in ieder geval. Zo eens zoeken op xda of meerdere dit probleem hebben.
Ik gebruik dagelijks AA en heb enkel problemen als ik HW-overlays vergeet uit te schakelen. Kwam de laatste tijd door het vele updaten wat meer voor dus heb ik de Magisk module maar geïnstalleerd die dit automatisch doet. AA met de nieuwe UI werkt probleemloos op de nightlies van augustus bij mij.

Voorlopig stop ik even met updaten voor deze maand tot de security patch vermeld wordt in de release notes.

EDIT: Helaas, zowel versie 130 van AEonAX als 132 van Luffitys resulteren in hetzelfde zwarte scherm bij het openen van ANX camera op de augustus builds van LOS :'(. Heb voor het zekerste getest door te flashen vanuit TWRP en ook vanuit Magisk, maar resultaat blijft hetzelfde. Nog even een oudere build proberen, maar ik vrees ervoor.

Edit2: Net ook nieuwe unofficial build me fix voor AA @Raznov en nieuwste security patch:
quote: XDA
okay guys time for update again

Changelog
August security patch
Switched to built vendor
Fixed android auto
Fixed other bugs present in offiicial vendor built rom (fm, etc)
Lineage Upstream
As you know we have switched to built vendor i will be updating to firmware without vendor in op and minumum requirement will be miui 9.6.20 and if you encounter any bug please report bugs with proper logs, ota for same build is pushed as well ! enjoy

Largamelion wijzigde deze reactie 08-08-2019 13:24 (16%)

@Largamelion op official zie ik nog niets in de changelog :(. Welke HW overlay module begruik je bij Magisk?
Raznov schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:38:
@Largamelion op official zie ik nog niets in de changelog :(. Welke HW overlay module begruik je bij Magisk?
Zie m'n post hier.

Ik heb gevraagd of die fix ook naar de official komt, maar de dev antwoordt eigenlijk nooit op vragen op XDA dus ik verwacht geen respons. Heb de changelog hier ook dagelijks open staan ... wachten geblazen dus en fingers crossed.
Largamelion schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:44:
[...]
Zie m'n post hier.

Ik heb gevraagd of die fix ook naar de official komt, maar de dev antwoordt eigenlijk nooit op vragen op XDA dus ik verwacht geen respons. Heb de changelog hier ook dagelijks open staan ... wachten geblazen dus en fingers crossed.
Dat, of toch over naar PE, @Escudo heeft er ook prima ervaring mee.

• Bacchus
tboynl schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:43:
Gevoelsmatig probeer ik Magisk ook te vermijden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik de ANXCamera app weer een update zou moeten geven. Laat vooral je ervaringen weten als je een poging gaat wagen :)
Largamelion schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:14:
EDIT: Helaas, zowel versie 130 van AEonAX als 132 van Luffitys resulteren in hetzelfde zwarte scherm bij het openen van ANX camera op de augustus builds van LOS :'(. Heb voor het zekerste getest door te flashen vanuit TWRP en ook vanuit Magisk, maar resultaat blijft hetzelfde. Nog even een oudere build proberen, maar ik vrees ervoor.
Ik heb gisteravond met TWRP ANXCamera geïnstalleerd. In eerste instantie Luffitys's 132 met hetzelfde resultaat als @Largamelion. Ook GCam en ProShot werken niet meer zodra je ANXCamera geopend hebt. Dus dezelfde zip nogmaals geflasht ter deïnstallatie. Vervolgens Luffitys's 122, die goed lijkt te werken.
Installatie door TWRP is omslachtig vanwege de vele benodigde reboots maar verder pijnloos.

Bacchus wijzigde deze reactie 09-08-2019 09:09 (11%)

Zonet de nieuwe ANX 133 van AEonAX geïnstalleerd, maar probleem is nog steeds niet opgelost :(.

Klote want ik vertrek maandag op reis en wil echt die panorama functie. Zal straks nog een rollback moeten doen naar de vorige vendor/firmware en een LOS build uit juli.

Lees net Bacchus zijn bericht hierboven... even 122 testen dan maar. Fingers crossed

Edit: Duizend maal dank @Bacchus, versie 122 werkt idd _/-\o_ . Nu even geen upgrades meer tot de vakantie erop zit.

Largamelion wijzigde deze reactie 09-08-2019 09:24 (14%)

• Ploink
Bij mij doet HEVC/h265 het eindelijk met deze fix onderaan de pagina. Helaas heb je wel Telegram nodig om het te kunnen downloaden. Camera apps crashten als ik het probeerde in te schakelen, blijkbaar is dit een probleem met meerdere custom roms.
De fix werkt ook met andere apps dan ANXcamera. Bij gcam [Settings/General/Advanced/Store videos efficiently] inschakelen.

• wilbert11
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:26
HEVC recording werkt ook bij de laatste lineage nightlies.
Ploink schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:39:
Bij mij doet HEVC/h265 het eindelijk met deze fix onderaan de pagina. Helaas heb je wel Telegram nodig om het te kunnen downloaden. Camera apps crashten als ik het probeerde in te schakelen, blijkbaar is dit een probleem met meerdere custom roms.
De fix werkt ook met andere apps dan ANXcamera. Bij gcam [Settings/General/Advanced/Store videos efficiently] inschakelen.
Volgens wat ik lees op XDA is het probleem met ANX te wijten aan de vendor:

Dus als de volgende nightly een andere vendor krijgt (zit nu mee in de OTA) is het mogelijks opgelost. Zal veel trial en error worden op deze manier dus ik ga even niet meer updaten tot ik terug ben uit vakantie.

• GtrCraft
Largamelion schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:32:
Volgens wat ik lees op XDA is het probleem met ANX te wijten aan de vendor:

[Afbeelding]

Dus als de volgende nightly een andere vendor krijgt (zit nu mee in de OTA) is het mogelijks opgelost. Zal veel trial en error worden op deze manier dus ik ga even niet meer updaten tot ik terug ben uit vakantie.
Het is geen probleem van de vendor. Het is een probleem in ANX. Anders zou geen enkele versie meer werken.
En custom vendor is sws een betere oplossing dan degene van xiaomi gebruiken, nu kan er alles wat er niet nodig is er uit gefilterd worden.
GtrCraft schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:03:
Het is geen probleem van de vendor. Het is een probleem in ANX. Anders zou geen enkele versie meer werken.
En custom vendor is sws een betere oplossing dan degene van xiaomi gebruiken, nu kan er alles wat er niet nodig is er uit gefilterd worden.
Tja, ANX is een MIUI port en dus gemaakt om op de MIUI vendor te draaien. Als LOS de vendor gaat customizen dan is het dus niet onlogisch dat de devs van ANX de schuld daar leggen. Ik hoop in ieder geval dat er op termijn een fix komt, maar anders blijf ik gewoon bij versie 122 zolang die werkt. Risico is wel dat je bij elke LOS update nu kans maakt dat ook die versie stopt met werken.

Edit: Helaas nu constant fout 'kan niet verbinden met de camera', ook na een herstart :?. BSG blijft wel gewoon werken, ook zonder herstart dus het is een ander soort bug.

Edit 2: Data/cache gewist van ANX en nu gaat het weer.

Largamelion wijzigde deze reactie 09-08-2019 19:36 (13%)

• S023
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Slecht nieuws voor alle eigenaren van Xiaomi toestellen die Lineage draaien. Sinds enkele uren zijn deze namelijk allemaal verwijdert en worden deze niet meer ondersteund. Het lijkt om een licensie probleem te gaan. Ik hoop oprecht dat het een tijdelijke situatie betreft.

Hier de 'aanklacht'
https://github.com/github...2019-08-09-SenseTime-5.md

Hier met uitleg:
https://piunikaweb.com/20...every-other-xiaomi-phone/
S023 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 01:29:
Slecht nieuws voor alle eigenaren van Xiaomi toestellen die Lineage draaien. Sinds enkele uren zijn deze namelijk allemaal verwijdert en worden deze niet meer ondersteund. Het lijkt om een licensie probleem te gaan. Ik hoop oprecht dat het een tijdelijke situatie betreft.

Hier de 'aanklacht'
https://github.com/github...2019-08-09-SenseTime-5.md

Hier met uitleg:
https://piunikaweb.com/20...every-other-xiaomi-phone/
Las het ook net, beetje opgeblazen boel imo. Dat ze dan gewoon dat stukje code eruit halen en face unlock uitschakelen, is op zich toch niet zo veilig dus meeste mensen kunnen makkelijk zonder. Als ik moet kiezen tussen geen face unlock of geen LOS builds is de keuze snel gemaakt.
quote: artikel
Turned out, a Chinese company named Beijing SenseTime Technology Development Co., Ltd. has initiated an injunction on a piece of code. According to the DMCA takedown notice, Xiaomi developed the Face Unlock module in MIUI based on SenseTime SDK.
Edit: zonet even ANX 134 getest, die zou een fix bevatten voor de custom vendors maar niets blijkt minder waar... nog steeds zwart scherm. Spaar jezelf dus 4 reboots uit en blijf bij versie 122.

Edit 2: ANX 133 met de custom vendor fix van 2MB erbovenop werkt goed op het eerste zicht.

Largamelion wijzigde deze reactie 11-08-2019 15:52 (10%)

• GtrCraft
Largamelion schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 08:28:
[...]
Las het ook net, beetje opgeblazen boel imo. Dat ze dan gewoon dat stukje code eruit halen en face unlock uitschakelen, is op zich toch niet zo veilig dus meeste mensen kunnen makkelijk zonder. Als ik moet kiezen tussen geen face unlock of geen LOS builds is de keuze snel gemaakt.

[...]

Edit: zonet even ANX 134 getest, die zou een fix bevatten voor de custom vendors maar niets blijkt minder waar... nog steeds zwart scherm. Spaar jezelf dus 4 reboots uit en blijf bij versie 122.

Edit 2: ANX 133 met de custom vendor fix van 2MB erbovenop werkt goed op het eerste zicht.
Ik draai 134 zonder problemen.
Ik was mij net aan het afvragen waarom er geen builds meer waren uitgekomen sinds 09-09. Blijkbaar is er een copyright claim gekomen op de Face-unlock blobs. LineageOS zelf geeft overigens aan dat het komt door Github.

Dit geldt vooralsnog voor elk Xiaomi toestel met LOS.

rens-br wijzigde deze reactie 12-08-2019 13:32 (17%)

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:06

timovd

Voorsprong door techniek

Enorm balen! Zeker nu de volgende security update klaar staat.

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | 3,5kWp PV-systeem

timovd schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:48:
Enorm balen! Zeker nu de volgende security update klaar staat.
Ja, dat was voor mij ook de reden om even op de LOS website te kijken naar de changelog. Maar goed, we zullen maar geduld moeten hebben.
Ik had zelf een beetje minder geduld. Over naar Pixel Experience. Android Auto had een bug op LOS official en aangezien die bijna dagelijks gebruikt wordt, zat ik anders aan 2 restarts per dag vast (plus een gebugde AA). Nu even kijken hoe lang ik met PE kan doen, ziet er overigens ook gewoon prima uit.
Raznov schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:11:
Ik had zelf een beetje minder geduld. Over naar Pixel Experience. Android Auto had een bug op LOS official en aangezien die bijna dagelijks gebruikt wordt, zat ik anders aan 2 restarts per dag vast (plus een gebugde AA). Nu even kijken hoe lang ik met PE kan doen, ziet er overigens ook gewoon prima uit.
Hoor daar vanuit meerdere hoeken ook goede verhalen over en ik kan mij goed voorstellen dat problemen met Android Auto gewoon erg vervelend zijn.

Inmiddels staat er ook een bericht op Tweakers over deze kwestie: nieuws: GitHub-pagina LineageOS-builds voor Xiaomi is onbereikbaar na copyrig....
Raznov schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:11:
Bedoel je die bug waarbij het scherm van de Poco begint te flikkeren? Die kon je toch gewoon vermijden door HW-overlays uit te schakelen? Er bestaat zelfs een Magisk module die dit automatisch doet na een reboot, gebruik 'm zelf al even.

Ik vermoed echter dat dit snel opgelost zal worden en zo gehaast ben ik niet voor een nieuwe versie, alles werkt gewoon goed momenteel.
Largamelion schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:53:
[...]
Bedoel je die bug waarbij het scherm van de Poco begint te flikkeren? Die kon je toch gewoon vermijden door HW-overlays uit te schakelen? Er bestaat zelfs een Magisk module die dit automatisch doet na een reboot, gebruik 'm zelf al even.

Ik vermoed echter dat dit snel opgelost zal worden en zo gehaast ben ik niet voor een nieuwe versie, alles werkt gewoon goed momenteel.
Die bug ja, maar ook nadat ik hw overlays had uitgeschakeld kwam de bug nog naar voren. Unofficial was gepatched, maar official nog niet. Geeft voor mij nu niet meer wat PE werkt zonder aanpassingen met AA.

• Falqoon
  • Laatst online: 18-11 20:59
Wat is op dit moment de beste rom en versie voor de F1? Ik draai een pixelexperience (20190614 / 1633) maar bij google resultaten (search bar widget) heb ik vaak bij het scrollen dat ik een wit scherm omhoog trek. Daarnaast reageert hij soms niet op de android buttons onder in het scherm, of reageert het touchscreen helemaal niet tenzij ik even het scherm aan en uit zet, dan werkt hij weer.

[CIP] Project Stealth MKii | [CIP] Mustang BOSS 302

• Bacchus
@Falqoon "De beste" weet ik niet maar met LineageOS heb ik de problemen die je beschrijft niet. Sowieso kom ik geen grote bugs tegen. Vervelende punten liggen vooral in het verkrijgen van sommige apps:
- Netflix moet je sideloaden.
- Google camera en ANXCamera (=MIUI Camera) moet je flashen.
Maar dat lijkt me niet anders op een andere ROM.
Bacchus schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:21:
@Falqoon "De beste" weet ik niet maar met LineageOS heb ik de problemen die je beschrijft niet. Sowieso kom ik geen grote bugs tegen. Vervelende punten liggen vooral in het verkrijgen van sommige apps:
- Netflix moet je sideloaden.
Daar heb ik op LineageOS dan weer geen last van. Ik draai gewoon de officiële versie.

Maar ik herken de onderstaande problemen ook helemaal niet.
Falqoon schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:06:
maar bij google resultaten (search bar widget) heb ik vaak bij het scrollen dat ik een wit scherm omhoog trek. Daarnaast reageert hij soms niet op de android buttons onder in het scherm, of reageert het touchscreen helemaal niet tenzij ik even het scherm aan en uit zet, dan werkt hij weer.
Netflix sideloaden heb ik niet hoeven doen met LOS Official. Wel met Pixel Experience die ik nu draai. Ik kan mij niet vinden in het issue van @Falqoon met search results, maar het issue dat het touch-screen het niet altijd goed doet had ik wel bij LOS. Tot nu toe vond ik LOS unofficial + Franco Kernel nog het meest stabiel overkomen, maar PE heb ik nog te weinig ervaring mee om er iets meer van te zeggen (Die 2 dagen doet het, het prima).

• dynosu
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 07-11 14:18

dynosu

Orly ?

Zit er nog over te denken om mijn Pocophone te flashen of niet. En if so, welke rom dan.

De xiaomi.eu lijkt wel oke. Snap dat het nog steeds MIUI is, echter dan wel met een aantal dingen eruit gesloopt en juist andere dingen weer wel aangezet (zoals faceunlock).

Iemand ervaring met die rom en eventheel tips voor anderen?

had ook zitten kijken naar LineageOS en Pixel Experience (dit lijken de meest gebruikte)

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:23
Ik vind MIUI best fijn werken, maar gebruik dan wel de xiaomi.eu zonder bloat en met alle functionaliteit.
Hier kan je ook een opsomming van de verschillen zien:
https://xiaomi.eu/communi...0-4-stable-release.47170/

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Dracoz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:41
dynosu schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:31:
Iemand ervaring met die rom en eventheel tips voor anderen?

had ook zitten kijken naar LineageOS en Pixel Experience (dit lijken de meest gebruikte)
Zelf gebruik ik al enige tijd de Pixel Experience ROM, draait goed en faceunlock werkt. Nog niet een vastloper gehad of iets.

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, AMD RX480 @ 1350Mhz / 2200Mhz

• Ploink
@dynosu Ik heb xiaomi.eu korte tijd gebruikt en eerlijk gezegd zagt ik het verschil niet zo. Ok, sommige apps zoals microsoft word en excel ontbraken, maar voor de rest... Om bijvoorbeeld het downloads folder appje te openen moet je verplicht akkoord gaan dat het persoonlijke gegevens verstuurt naar xiaomi, anders kun je de app niet gebruiken, dat is voor beide versies hetzelfde. Ik was er snel klaar mee en ben uiteindelijke op RR (Resurrection Remix) uitgekomen omdat daar meer mee te tweaken is.

Waar ik nog wel interesse in heb is LineageOS for microG voor een volledig Google-vrije telefoon. Ik heb mijn telefoon inmiddels helemaal ingericht en getweakt dus ik zal het niet snel even uitproberen, maar misschien heeft iemand hier ervaring er mee?

• dynosu

dynosu

Orly ?

@dutchgio Mja ik zit gewoon te twijfelen voor die of iets als de andere versies die ik genoemd had. Ik gebruik niet heel veel van de MIUI functionality. Enige wat ik zeker zou willen weten is dat de camera niet achteruit gaat als ik overga naar iets als Lineage of Pixel.

Werkt de camera daar wel oke?

Ik hoef niet zozeer een google vrije telefoon. Als ik dat zou willen zou ik uberhaupt geen android gebruiken.

maar goed om te weten dat het verschil er niet echt is voor die eu rom. Dan zou ik inderdaad gaan kijken naar iets als LineageOS, Pixel Experience of eventueel Resurrection Remix gaan kijken.

thanks @Dracoz @Ploink

Als ik naar Pixel Experience bijvoorbeeld zou gaan. Dan raden ze volgens mij aan om andere firmware te flashen. Als ik terug zou willen naar de MIUI rom, welke firmware zou ik dan moeten flashen? (en sorry zijn wellicht nub vraagjes, tis alweer jaren sinds ik voor het laatst een foon geflashed heb)

dynosu wijzigde deze reactie 27-08-2019 08:36 (23%)
Reden: nieuwe vraag toegevoegd

• Bacchus
dynosu schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:28:
@dutchgio Mja ik zit gewoon te twijfelen voor die of iets als de andere versies die ik genoemd had. Ik gebruik niet heel veel van de MIUI functionality. Enige wat ik zeker zou willen weten is dat de camera niet achteruit gaat als ik overga naar iets als Lineage of Pixel.

Werkt de camera daar wel oke?

Ik hoef niet zozeer een google vrije telefoon. Als ik dat zou willen zou ik uberhaupt geen android gebruiken.
Camera-apps blijft een dingetje. Ik heb er vier geïnstalleerd:
1. Google Camera via San1ty: Mijn standaard camera, heel goed in moeilijk licht. Lastiger om "aan de diepere knopjes te draaien".
2. ANXCamera: Voor de preciezere slow motion beheersing.
3. Pro Shot: Gebruik ik vrijwel nooit maar heeft een fijne interface voor als je snel verschillende soorten foto's moet maken.
4. Standaard camera van LineageOS: Ik gebruik hem nooit.

• dynosu

dynosu

Orly ?

Dank voor het lijstje @Bacchus , ga straks/vanavond eens kijken wat ik erop ga zetten. Nu nog kiezen tussen Lineage en Pixel Experience.

En nog even utizoeken hoe ik eventueel terug naar MIUI zou kunnen flashen. (Standaard of EU Versie)

dynosu wijzigde deze reactie 27-08-2019 15:30 (27%)

Misschien is het momenteel beter om voor de PE rom te gaan, gezien de LOS releases stil liggen door een copyright probleem. Heb er zelf geen ervaring mee, maar zou vergelijkbaar zijn met LOS (clean Android).

Als camera gebruik ik standaard Gcam (BSG), schiet schitterende plaatjes. Deze week nog verrast hoeveel mooier mijn foto's zijn qua belichting i.v.m. m'n maat z'n S10e. ANX gebruik ik ook maar eigenlijk alleen voor panorama's, al kan die ook heel mooie portretten schieten.
Vanwege de problemen bij LOS is PE nu zeker een goede keuze. Werkt heel "clean" en ben er zelf erg tevreden over (kom van LOS).

• tboynl
Heeft Pixel Experience ook een 'Privacy Guard' integratie of iets vergelijkbaars? Misschien dat ik die dan een keer ga uitproberen. Soms wil ik een app wat meer beperken waar die bij kan komen. Via de standaard Android opties kan je niet alles tegenhouden.
tboynl schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:29:
Heeft Pixel Experience ook een 'Privacy Guard' integratie of iets vergelijkbaars? Misschien dat ik die dan een keer ga uitproberen. Soms wil ik een app wat meer beperken waar die bij kan komen. Via de standaard Android opties kan je niet alles tegenhouden.
Nee, niet zoals bij LOS. PE kan je het beste zien als het OS wat je op een Pixel phone meekrijgt. Dus wel redelijk Google georiënteerd.

• Bacchus
Raznov schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:29:
[...]
Nee, niet zoals bij LOS. PE kan je het beste zien als het OS wat je op een Pixel phone meekrijgt. Dus wel redelijk Google georiënteerd.
Hm, daarmee zou ik het persoonlijk dan niet direct als alternatief voor LOS zien: Ik heb liever niet meer Google op mijn telefoon dan nodig.
Bacchus schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:06:
[...]

Hm, daarmee zou ik het persoonlijk dan niet direct als alternatief voor LOS zien: Ik heb liever niet meer Google op mijn telefoon dan nodig.
Dat is natuurlijk persoonlijk en de reden dat er zo veel verschillende Roms zijn :).
PE staat naast LOS bekend als een van de stabielere Roms. Maar je bent natuurlijk altijd vrij om voor bijv Resurrection Remix, Nitrogen OS, crDroid of HavocOS om er een paar te noemen, te gaan. Let er wel op dat als er iets based on LOS is, de updates voor die Rom dus ook een beetje vast kunnen zitten.

• spaceboy

spaceboy

Ik geef het op met LOS, ik wil niet langer wachten en overstappen op Pixel Experience. Hebben jullie ergens een "fool proof" guide hoe je die installeert? Ik heb hier PE zelf gevonden: https://download.pixelexperience.org/beryllium/ maar waar staat een goeie guide? Ik heb er wel wat gevonden, maar die zien er niet veelgebruikt / betrouwbaar uit...

succes is een keuze

• Ploink
tboynl schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:29:
Als je root hebt via Magisk kun je op elke rom EdXposed met de XPrivacyLua module installeren.
Gaat ongeveer zo:
- In magisk Downloads menu, zoek en installeer "Riru-Core" en de YAHFA variant van "Riru - EdXposed" modules. (De SandHook variant heb ik nooit geprobeerd, is nog wat meer in ontwikkeling dacht ik)
- Enable de modules en reboot.
- Installeer EdXposedManager.
- Via de manager in Downloads menu, zoek, installeer en enable XPrivacyLua.
- Configuratie gaat verder via de xprivacylua app die nu geinstalleerd is.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, wel geinstalleerd maar nog niet enabled.
Edit: een andere Xposed module die ik wel gebruik is MinMinGuard, een goede addblock.

Ploink wijzigde deze reactie 30-08-2019 11:24 (3%)

• tboynl
Dank voor de tip. Ik denk dat ik nog even op LOS blijf in de hoop dat de nieuwe builds weer opgepakt gaan worden. En als dat uitblijft dan heb ik wat opties om te checken. Ik neem aan dat een aantal van jullie op de allerlaatste LOS build op 2019-08-07 zitten? Als deze stabiel is update ik alvast daarheen tenzij een oudere versie verstandiger is.

• Bacchus
Mijn (n=1) ervaring met 2019-08-07 is al weken prima.

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
n=2 meldt zich!
Geen problemen met LOS

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• spaceboy

spaceboy

Ok, ik heb lang genoeg gewacht, ik ben zojuist overgestapt van LOS (laatste augustus build) naar Pixel Experience Plus. Nog te weinig geprobeerd om een gevoel te hebben of het beter/slechter is, maar ik heb in elk geval weer de laatste security update. Mocht iemand het overwegen, deze Indiër heeft een prima simpel filmpje hoe je PE+ op je Poco F1 zet: YouTube: Poco F1 Install Pixel Experience Plus Edition | Latest Method | Poco...

succes is een keuze

• damswer
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 11-11 10:29

damswer

mSW - LU since 2005

Bij de laatste update van PE krijg ik nu plotseling problemen met het opstarten van PoGo en HP:WU. De spellen starten niet meer op. Ook als ik magisk heb verwijderd wat ik bij de voorgaande versies ook altijd deed. Nu naar LOS gegaan ondanks dat een wat oudere build betreft.

-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-

• tboynl
Gister de laatste LOS update op mijn Pocophone F1 geïnstalleerd. Althans, dat was het idee. Ondanks de (hopelijk tijdelijke) update stop liep toch al ruim twee maanden aan versies achter.

De update downloaden en installeren vanuit LOS dan herstart die naar TWRP. Die moet je nogmaals herstarten zodat die om de decryptie pin vraagt. Bij de eerste poging kreeg ik de melding dat ik de nieuwste vendor firmware moest installeren. De nieuwste daarvan is: beryllium-9.6.27-9.0 Je heb ook versie 10 reeks, maar zonder te weten waarom je die moet pakken laat ik die even links liggen. Na die update booten naar het OS. Foutje, want ik had die andere zip er achteraan kunnen toevoegen. Maar zou niet erg moeten zijn. Vervolgens de laatste LOS .zip geïnstalleerd. Rebooten en vervolgens krijg ik lang het laadscherm maar heb hem laten door pruttelen. Vervolgens gaat die weer terug naar TWRP. Bij elke reboot gebeurd dat. Installatie opnieuw gedaan, maar geen verandering. Caches geleegd, meerdere versies gepakt van LOS (die nog te downloaden waren) en een oude .zip die op mijn SD-kaart stond, oudere firmware, maar dat bracht geen soelaas. Door de oude firmware werkte de decryptie op een gegeven moment ook niet meer. Tussentijds toen de ellende al bezig was nog een back-up gemaakt van de systeem en data partitie, maar na een clean install komt die gelijk weer in de boot loop terecht als ik één van de back-ups herstel -_-

Mijn data heb ik tussentijds wel vanaf kunnen kopiëren vanuit TWRP. Maar ik moet bijna alle apps wel nu opnieuw instellen (two factor authentication e.d.) waar ik geen losse back-up van had. Enkele apps herkennen het als ik de data folder terugzet, maar de meeste niet.

Doordat elke reboot poging zo lang duurde was ik er denk ik 4uur actief mee bezig, inclusief veilig stellen van wat folder/bestanden. Eén keer toen het toestel op mijn laptop was aangesloten heb ik hem na een klein uurtje op het LOS laad scherm maar handmatig herstart...
Ik geef liever niet te snel op, maar ik had niet veel keus meer denk ik. Heb ik iets gemist?

Maar jullie hadden wel gelijk. Deze versie draait nu wel stabiel :D

• Bacchus
tboynl schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:55:
Gister de laatste LOS update op mijn Pocophone F1 geïnstalleerd. Althans, dat was het idee.
[...]
Bij de eerste poging kreeg ik de melding dat ik de nieuwste vendor firmware moest installeren. De nieuwste daarvan is: beryllium-9.6.27-9.0 Je heb ook versie 10 reeks, maar zonder te weten waarom je die moet pakken laat ik die even links liggen.
Als ik het goed heb begrepen, is de 10-serie stabiel en de 9-serie preview.

Verder heb je wel een horror-verhaal, weet je zeker dat je goed gelezen hebt? Een niet-official LOS build is natuurlijk een iets grotere gok dan een official maar dat mag het verschil toch niet maken.

• tboynl
Bacchus schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:47:
[...]

Als ik het goed heb begrepen, is de 10-serie stabiel en de 9-serie preview.

Verder heb je wel een horror-verhaal, weet je zeker dat je goed gelezen hebt? Een niet-official LOS build is natuurlijk een iets grotere gok dan een official maar dat mag het verschil toch niet maken.
In een eerdere reactie gaf rens-br aan dat versie 10 mogelijk voor Android 10 was: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59271938

Ik heb gewoon de .zip gepakt die vanuit het LOS was gedownload. Die komt volgens mij overeen met wat hierop gereleased wordt: https://download.lineageos.org/beryllium
Dat is de officiële toch?

Mijn eerste update poging kreeg ik in TWRP de melding dat ik firmware 'beryllium-9.6.20-9.0-vendor-firmware' moest installeren. Vandaag mij het veiligste leek om binnen de 9.x versies te blijven.

• Bacchus
tboynl schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:03:
[...]
In een eerdere reactie gaf rens-br aan dat versie 10 mogelijk voor Android 10 was: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59271938
Ah, dan zal ik in de war zijn geweest met de MIUI-versies.
Ik heb gewoon de .zip gepakt die vanuit het LOS was gedownload. Die komt volgens mij overeen met wat hierop gereleased wordt: https://download.lineageos.org/beryllium
Dat is de officiële toch?
Weet ik niet zeker maar dat (de 7-aug) is in ieder geval wel de versie die bij mij als een zonnetje draait. Ik dacht dat ze offline waren gehaald. Opnieuw mea culpa.

• mountainbiker
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:28
Ik draai de LOS van 7 augustus.

In een videocall via Whatsapp kan ik het volume niet aanpassen. Het volume staat voluit en kan niet met de volumeknoppen naar een lager volume worden bijgesteld. Heel irritant.
Ook bij Google duo hetzelfde probleem.

Bij een gewone voicecall in whatsapp werkt de volumeregeling WEL.

mountainbiker

• wian
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Ziet ernaar uit dat de Pocophone F1 in de eerste batch met telefoons zit die LineageOS 17 (Android10) gaan krijgen.

• S023
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
YirmiUc23 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:48:
Officiele Lineage zonder Google-apps een aantal dagen nu in gebruik, hier wat korte aandachtspunten voor eenieder die aan deze stap denkt. Want je levert zeker wat in!

+ Geen Google Services en allerlei andere apps met 1000+ permissies die op de achtergrond draaien!
- Fdroid en Amazon app store hebben niet alle apps. Vooral NL apps ontbreken
- Meerdere plekken om jouw apps te updaten. Heb het gevoel dat Amazon ook minder aandacht krijgt van de ontwikkelaar en dus minder snel up to date is
+ Aurora app store heeft wel bijna alle apps
- Of alle apk's van Aurora veilig zijn? Ik weet het niet!
- GCAM werkt niet
- bijv Youtube, NPO en Ziggo apps werken niet vanwege het ontbreken van Google Services

Niks met google te maken maar wel met Lineage:
- Echo probleem tijdens telefoongesprekken, nu opgelost door de mic aan de bovenkant dicht te plakken.

Voor iemand die 'gewoon' alle android apps wilt kunnen draaien, neem zeker gapps.
Voor iemand die een nokia 3310 overweegt vanwege privacy, geef dit een kans.
Zijn er nog mensen die de /e/ rom draaien op de pocophone? Is dat vergelijkbaar met bovenstaande post?
wian schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:53:
Ziet ernaar uit dat de Pocophone F1 in de eerste batch met telefoons zit die LineageOS 17 (Android10) gaan krijgen.
Hmm, vraag me af of dat betekent dat ze LOS 17 wel mogen builden voor de Poco? Daar lijkt het in ieder geval wel op, gezien de voorgaande entries voor LOS 16 allemaal stoppen op 5 augustus (op 1 na).

Ben zelf aan het twijfelen om de unofficial te flashen over de official. Op XDA is er iemand die builds maakt dus dan ben ik weer up to date. Blijkbaar zou het ook geen probleem zijn om dit via dirty flash te doen. Als iemand dit al gedaan heeft, altijd welkom om uw ervaring te delen ;).

• wilbert11
Toevallig een paar dagen geleden een dirty flash gedaan van die unofficial (over een official augustus build) uit het xda forum. Tot nu werkt alles prima. Dus nu inclusief security updates van september en redelijk wat fixes aan de commits te zien.
Largamelion schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:22:
[...]
Hmm, vraag me af of dat betekent dat ze LOS 17 wel mogen builden voor de Poco? Daar lijkt het in ieder geval wel op, gezien de voorgaande entries voor LOS 16 allemaal stoppen op 5 augustus (op 1 na).

Ben zelf aan het twijfelen om de unofficial te flashen over de official. Op XDA is er iemand die builds maakt dus dan ben ik weer up to date. Blijkbaar zou het ook geen probleem zijn om dit via dirty flash te doen. Als iemand dit al gedaan heeft, altijd welkom om uw ervaring te delen ;).

• Perzikvrucht
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 13:10
Wat is precies het voordeel van LineageOS versus bijvoorbeeld Pixel Experience?

• Bacchus
Imho is het grote voordeel van LOS tov PE dat de ROM van zichzelf geen Google diensten bevat.
Je kan naar je eigen smaak MicroG, OpenGApps of MindTheGApps erbij flashen voor meer of minder Google.
In PE zit je ineens vuistdiep in Google, dat hoeft niet voor mij.

Bacchus wijzigde deze reactie 17-09-2019 10:44 (14%)

wilbert11 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:44:
Toevallig een paar dagen geleden een dirty flash gedaan van die unofficial (over een official augustus build) uit het xda forum. Tot nu werkt alles prima. Dus nu inclusief security updates van september en redelijk wat fixes aan de commits te zien.
Hoe zit het met face unlock? Werkt dat nog wel?

• wilbert11
Geen idee. Ik gebruik geen face unlock en ben het ook niet van plan te gaan gebruiken.
rens-br schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:20:
[...]

Hoe zit het met face unlock? Werkt dat nog wel?

• wilbert11
https://review.lineageos.org/258417
Denk dat er morgen weer een official LOS build is ;-)
Klopt! Deze commit is ook gerevert.

• Bacchus
De LOS builds-pagina staat al tien dagen stil (enig idee waarom?) maar ik ben benieuwd! Zouden we meer dan anders rekening moeten houden met nieuwe bugs? Het is wel veertig dagen aan wijzigingen ineens natuurlijk.
Bacchus schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:15:
De LOS builds-pagina staat al tien dagen stil (enig idee waarom?) maar ik ben benieuwd! Zouden we meer dan anders rekening moeten houden met nieuwe bugs? Het is wel veertig dagen aan wijzigingen ineens natuurlijk.
Geen idee, maar een backup maken voor het updaten lijkt mij echt geen overbodige luxe.
Zo, de eerste official LOS build sinds begin augustus staat online. Mogelijks installeer ik hem in de loop van de dag, maar ik wacht voor alle zekerheid nog even op de eerste reacties op XDA, het gaat immers om een changelog van anderhalve maand ...

Benieuwd of face unlock nog zal werken, maar ik vermoed van niet. Iemand toevallig iets officieels gelezen over de reden waarom ze weer builden?
Largamelion schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:00:
Zo, de eerste official LOS build sinds begin augustus staat online. Mogelijks installeer ik hem in de loop van de dag, maar ik wacht voor alle zekerheid nog even op de eerste reacties op XDA, het gaat immers om een changelog van anderhalve maand ...
De eerste reacties op XDA zijn in ieder geval positief.
Benieuwd of face unlock nog zal werken, maar ik vermoed van niet. Iemand toevallig iets officieels gelezen over de reden waarom ze weer builden?
Ben dat nog niet tegen gekomen eigenlijk, maar het duurde ook behoorlijke tijd voordat er vanuit Lineage een statement kwam waarom de builds offline gehaald waren.

• Bacchus
Zojuist een OTA update gedaan, gewoon op de daily driver natuurlijk >:), vlotte update en zo op het eerste gezicht lijkt vrijwel alles prima te werken. Alleen ANXCamera, sowieso een zorgenkindje, crasht heel de camera-interface weer eens maar daar geef ik LOS dus niet direct de schuld van.
Op XDA wordt melding gemaakt dat auto-brightness niet werkt maar daar heb ik geen last van.

Bacchus wijzigde deze reactie 19-09-2019 09:26 (13%)

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True