Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Hier ook zojuist de OTA geïnstalleerd:

Face (IR) unlock werkt hier nog gewoon en is te benaderen via 'Smart Lock'.

In ieder geval erg blij dat de builds weer werken en ik weer bij ben met de patches.

rens-br wijzigde deze reactie 19-09-2019 13:38 (13%)

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11:37
Nog even wat vraagjes over vendor en firmware:

Aangezien LOS een vendor ingebouwd heeft, heeft het zin om andere (nieuwere) vendors te flashen?
Hoevaak zou het redelijk zijn om de firmware te updaten?
Kan het kwaad de standaard Xiaomi gecombineerde vendor+firmware pakketten te flashen bovenop (of evt "onderop") LOS?
Wat zien jullie als redenen om de 10-serie danwel de 9-serie van vendor/firmware te gebruiken?
Ik heb helaas minder geluk precies. Firmware 10.3.7 geïnstalleerd en dan de laatste LOS build en nu heb ik 'n bootloop... Hebben jullie ook de firmware geüpdatet eerst? Ik zat op 10.3.5...
Bacchus schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:49:
Aangezien LOS een vendor ingebouwd heeft, heeft het zin om andere (nieuwere) vendors te flashen?
Ik kan mij voorstellen dat de vendors door het updaten weer overschreven worden.
Hoevaak zou het redelijk zijn om de firmware te updaten?
Goede vraag, waar ik helaas het antwoord niet op weet.
Kan het kwaad de standaard Xiaomi gecombineerde vendor+firmware pakketten te flashen bovenop (of evt "onderop") LOS?
Dit heb ik bij de voor-laatste update gedaan en dat maakte niks uit. Maar ik lees op XDA dat het aangeraden wordt om alleen firmware te flashen.
Wat zien jullie als redenen om de 10-serie danwel de 9-serie van vendor/firmware te gebruiken?
Mijn logica. 9-serie -> Android 9, 10-serie -> Android 10.
Largamelion schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:50:
Ik heb helaas minder geluk precies. Firmware 10.3.7 geïnstalleerd en dan de laatste LOS build en nu heb ik 'n bootloop... Hebben jullie ook de firmware geüpdatet eerst? Ik zat op 10.3.5...
Ik gebruik 9.6.27.9-0-vendor firmware.

• wilbert11
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07:05
Alleen de firmware updaten indien je nog niet de laatste versie hebt. De vendor files (custum versie voor LOS) zitten tegenwoordig in de LOS build.
Largamelion schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:50:
wilbert11 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:18:
Alleen de firmware updaten indien je nog niet de laatste versie hebt. De vendor files (custum versie voor LOS) zitten tegenwoordig in de LOS build.

[...]
Ik heb gewoon de laatste stable geïnstalleerd (10.3.7, enkel firmware) maar ik vermoed dat het een van mijn Magisk modules is. ANX veroorzaakt normaal geen bootloops meer, maar mss ligt het aan de Disable HW-overlays module. Even kijken of ik het kan fixen door die te verwijderen.

EDIT: Helaas, Magisk modules verwijderd en nog steeds bootloop :(

EDIT2: Vorige firmware 10.3.6 en de ROM opnieuw geflasht, nu start hij wel op.

EDIT3: Toch nog een hoop miserie blijkbaar, WIFI en BT gaan niet aan en bij 'n reboot gaat hij weer een aantal keren in bootloop. Soms komt ie erdoor, soms niet ... :(. Belooft een gezellige avond te worden.

EDIT4: Magisk modules opnieuw geïnstalleerd (had ik voor EDIT3 reeds gedaan) en nogmaals de ROM erover geflasht en nu lijkt alles weer back to normal.

Wat een gedoe en snap echt niet wat er is misgelopen, heb gewoon gedaan wat ik al maanden doe bij 'n nieuwe update. Beware zou ik zeggen ... ook al gaat het bij de meeste mensen gewoon goed.

Largamelion wijzigde deze reactie 19-09-2019 15:55 (38%)

Largamelion schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:23:
Wat een gedoe en snap echt niet wat er is misgelopen, heb gewoon gedaan wat ik al maanden doe bij 'n nieuwe update. Beware zou ik zeggen ... ook al gaat het bij de meeste mensen gewoon goed.
Gelukkig is het allemaal goed gekomen, maar wel vreemd dat je er zoveel problemen mee hebt (gehad).

Edit: Overigens kan ik na een dag zeggen dat er toch wat kleine bugs in zitten. Automatische Brightness werkt hier wel (in tegenstelling tot sommige op XDA), echter is deze niet bepaald snel met aanpassen. En werken de functies 'Nachtverlichting' en 'LiveDisplay' niet. Maar daar wordt aan gewerkt.

Verder wel gewoon weer een hele stabiele build.

rens-br wijzigde deze reactie 20-09-2019 08:20 (36%)

Hebben jullie ook last van stutter bij het filmen in 240FPS? Zowel bij ANX als Gcam blijven de frames hangen om de paar seconden, best lastig want het doet het effect wat teniet...
Largamelion schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:42:
Hebben jullie ook last van stutter bij het filmen in 240FPS? Zowel bij ANX als Gcam blijven de frames hangen om de paar seconden, best lastig want het doet het effect wat teniet...
Ik gebruik geen ANX, maar heb wel de Gcam draaien. Waar zit die optie voor het slow-mo-filmen?
rens-br schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:20:
[...]

Ik gebruik geen ANX, maar heb wel de Gcam draaien. Waar zit die optie voor het slow-mo-filmen?
In Gcam bij 'meer' voor 'slow motion' kiezen en dan links onderaan 1/8 selecteren. 1/4 werkt niet, da's 120FPS.
Largamelion schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:53:
[...]
In Gcam bij 'meer' voor 'slow motion' kiezen en dan links onderaan 1/8 selecteren. 1/4 werkt niet, da's 120FPS.
Dat lijkt hier gewoon probleemloos te werken. Ik kan overigens niks anders kiezen dan 1/8 bij de Slomo optie en gebruik de volgende versie:

com.google.android.GoogleCameraEng, 6.2.030.2444457635
rens-br schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:58:
[...]

Dat lijkt hier gewoon probleemloos te werken. Ik kan overigens niks anders kiezen dan 1/8 bij de Slomo optie en gebruik de volgende versie:

com.google.android.GoogleCameraEng, 6.2.030.2444457635
Ik heb nog de 6.1 van Gcam, maar gezien ANX net hetzelfde doet vermoed ik dat het daar niets mee te maken heeft. Opnemen gaat probleemloos maar bij jou spelen ze dus ook vloeiend af? Ik zal straks eens een filmpje proberen linken.
Largamelion schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:45:
Ik heb nog de 6.1 van Gcam, maar gezien ANX net hetzelfde doet vermoed ik dat het daar niets mee te maken heeft. Opnemen gaat probleemloos maar bij jou spelen ze dus ook vloeiend af? Ik zal straks eens een filmpje proberen linken.
Had het filmpje alweer verwijderd. Dus heb een 2e filmpje gemaakt, maar die doet het een stuk minder goed en lijkt hetzelfde te hebben als jij beschrijft. (Tijdens het afspelen)

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:08

Compizfox

I use Arch, btw

Ik wil mijn Pocophone updaten naar de laatste versie van LineageOS. (ik zit nu nog op die laatste versie voor de 'freeze' vanwege dat DCMA-probleem dat ze hadden).

Als ik de laatste OTA update probeer te flashen krijg ik de melding: "ERROR: This package requires firmware from MIUI 9.6.20 developer build or newer. Please upgrade firmware and retry!"

Nu heb ik gevonden dat ik de vendor+firmware moet flashen van MIUI, die hier te vinden zou moeten zijn.

Ik las in deze thread dat je dan alleen data verliest als je telefoon niet encrypted is omdat de nieuwe vendor package alles zou encrypten. Kan iemand dit ophelderen? Mijn telefoon is niet encrypted, hoe voorkom ik dat ik data kwijtraak?

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• Ploink
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
Compizfox schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:20:
Nu heb ik gevonden dat ik de vendor+firmware moet flashen van MIUI, die hier te vinden zou moeten zijn.
Dat zijn de zips van akhilnarang. Helaas zit ik met het probleem dat hij gestopt lijkt te zijn met de ontwikkeling van Resurrection Remix voor de F1 en zijn vendor-firmware is ook al een maand niet meer up2date.

Quote van hem zelf over AOSiP waar hij nog wel aan lijkt te werken:
Since vendor is now included, the zips on my site are useless for these builds.
Just firmware zips from xiaomifirmwareupdater.com are enough
DFE will be required, in the future I'll possibly disable forceencrypt by default.
Op xiaomifirmwareupdater.com staan aparte zips voor vendor en firmware V10.3.7.0.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Ploink schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:34:
[...]

Dat zijn de zips van akhilnarang. Helaas zit ik met het probleem dat hij gestopt lijkt te zijn met de ontwikkeling van Resurrection Remix voor de F1 en zijn vendor-firmware is ook al een maand niet meer up2date.

Quote van hem zelf over AOSiP waar hij nog wel aan lijkt te werken:

[...]

Op xiaomifirmwareupdater.com staan aparte zips voor vendor en firmware V10.3.7.0.
Ik draai LineageOS en de laatste versie daarvan vereist de firmware van MIUI 9.6.20, dus dat is het probleem niet.

Waar ik nu mee zit is of ik m'n data niet kwijtraak als ik die package flash omdat mijn telefoon niet encrypted is.

• Ploink
  • Nu online
Compizfox schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:40:
[...]
Waar ik nu mee zit is of ik m'n data niet kwijtraak als ik die package flash omdat mijn telefoon niet encrypted is.
Ik weet er te weinig van om uitsluitsel te geven, kan alleen maar zeggen dat bij mij de telefoon na een update van RR en vendor+firmware zichzelf ging encrypten en ben daarbij geen data verloren. Maar een backup is natuurlijk altijd nuttig.
Sowieso backup nemen als je zeker wilt zijn.

Je moet enkel de firmware updaten, vendor zit sinds augustus mee in de zip van de ROM. Als je decrypted wil blijven, moet je DFE opnieuw flashen. Ik weet alleen niet zeker of dat na de firmware is of na de ROM+vendor. Ik zou denken het 2e maar schiet me niet dood als ik mis ben.

Ik ga vandaag ook updaten naar de laatste build, zit nu nog op 18/09.

Weet er trouwens iemand waar ik de versie van m'n huidige firmware kan zien? Ik had 10.3.7 erop gezet maar toen zat ik in een bootloop, heb toen 10.3.6 opnieuw geflashed maar zou graag ergens bevestigd zien dat deze er nu effectief op staat.

• Bacchus
Largamelion schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:13:
Weet er trouwens iemand waar ik de versie van m'n huidige firmware kan zien? Ik had 10.3.7 erop gezet maar toen zat ik in een bootloop, heb toen 10.3.6 opnieuw geflashed maar zou graag ergens bevestigd zien dat deze er nu effectief op staat.
Voor zover ik weet, kun je alleen aan een veranderde "baseband version" zien zien dat de firmware is bijgewerkt maar dat is ook geen garantie omdat de radio niet altijd updatet. Ik kan in ieder geval geen touw vastknopen aan dat versienummer tov mijn firmware-versie.
Net upgrade gedaan naar 30/09 nightly en ik kan mijn uittreksels terug zien in mijn bank app (BNP Paribas Fortis)! De firmware heb ik maar gelaten voor wat hij was, zolang die niet komt vragen om te upgraden, laat ik hem maar met rust :).

Face Unlock werkt overigens nog steeds probleemloos dus ik vraag me nog altijd af wat er nu precies gewijzigd is waardoor de officiële nightlies weer gestart zijn...

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Largamelion schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:13:
Je moet enkel de firmware updaten, vendor zit sinds augustus mee in de zip van de ROM. Als je decrypted wil blijven, moet je DFE opnieuw flashen.
Als ik het niet mis heb staat DFE voor "Disable Force Encryption"? Waar vind ik dat? Ik heb dat nog niet eerder gedaan/hoeven doen.

• Ploink
  • Nu online
Largamelion schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:40:
Face Unlock werkt overigens nog steeds probleemloos dus ik vraag me nog altijd af wat er nu precies gewijzigd is waardoor de officiële nightlies weer gestart zijn...
Dat vraag ik me ook af.
LOS doet er erg geheimzinnig over, laat helemaal niets los. We kunnen dan alleen maar speculeren en dan vermoed ik dat ze een NDA (Non-Disclosure agreement) getekend hebben met SenseTime en tot een of andere 'Out-of-Court Settlement' zijn gekomen met dit A.I. bedrijf uit HongKong.

Als de gezichtsherkenning nu gewoon weer werkt, dan zou ik zo kunnen redeneren dat LOS misschien een alternatieve binaire blob heeft ontvangen die ze wel mogen gebruiken. Ik geef toe dat dit allemaal speculatie is, maar er zit wel een luchtje aan deze zaak. Ik ga er vanuit dat er nu spyware zit in de gezichtsherkenning en laat LOS links liggen.

Iemand ervaring met CarbonROM?

• djdg
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 31-10 20:40
Wat is de laatste versie firmware?

beryllium-V10.3.6.0.PEJMIXM-9.0-vendor-firmware.zip?

https://mirror.akhilnarang.me/MIUI/beryllium/

• Ploink
  • Nu online
@djdg Laatste versie is V10.3.7.0. Zie boven.

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 10:46
10.3.8 is er inmiddels ook.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Perzikvrucht
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12-11 17:50
spaceboy schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:18:
Ok, ik heb lang genoeg gewacht, ik ben zojuist overgestapt van LOS (laatste augustus build) naar Pixel Experience Plus. Nog te weinig geprobeerd om een gevoel te hebben of het beter/slechter is, maar ik heb in elk geval weer de laatste security update. Mocht iemand het overwegen, deze Indiër heeft een prima simpel filmpje hoe je PE+ op je Poco F1 zet: YouTube: Poco F1 Install Pixel Experience Plus Edition | Latest Method | Poco...
Ben jij bewust voor de Plus edition gegaan? Zo ja, waarom?

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12-11 20:42

spaceboy

emoties zijn voor mietjes

Perzikvrucht schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:20:
[...]

Ben jij bewust voor de Plus edition gegaan? Zo ja, waarom?
Ja. Vooral omdat ik vrijwel alles van Google gebruik én de Plus editie eigenlijk de oude "originele" PE is geworden. Ik heb niet zo'n behoefte aan een hele cleane installatie. Het moet gewoon werken. Het is niet zo dat Plus allemaal bloatware bevat, ben erg tevreden en mis LOS tot nu toe helemaal niet...

succes is een keuze

• Perzikvrucht
spaceboy schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:31:
[...]

Ja. Vooral omdat ik vrijwel alles van Google gebruik én de Plus editie eigenlijk de oude "originele" PE is geworden. Ik heb niet zo'n behoefte aan een hele cleane installatie. Het moet gewoon werken. Het is niet zo dat Plus allemaal bloatware bevat, ben erg tevreden en mis LOS tot nu toe helemaal niet...
Mooi, dan ga ik vanavond ook over. Ik vroeg me alleen nog af of jij ook de .zip van 'Disable Force Encryption' heb geflashed? Ik snap dat dit niet verplicht is maar snap niet zo goed de voor-/nadelen.
Perzikvrucht schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:33:
[...]

Mooi, dan ga ik vanavond ook over. Ik vroeg me alleen nog af of jij ook de .zip van 'Disable Force Encryption' heb geflashed? Ik snap dat dit niet verplicht is maar snap niet zo goed de voor-/nadelen.
DFE moet je enkel flashen als je geen encryptie wilt, maar ik zie zelf niet direct een reden om je toestel niet te versleutelen. Op zich ga je er weinig van merken en is je data beter beschermd in geval dat je toestel gestolen wordt of je dit verliest.

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Heeft Pixel Experience ook last van ghost touches? Wordt er langzamerhand een beetje gek van met LOS.

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• Ploink
  • Nu online
Smultie schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:09:
Heeft Pixel Experience ook last van ghost touches? Wordt er langzamerhand een beetje gek van met LOS.
Misschien heb je hier iets aan.
Komt er op neer dat als je de laatste xiaomi kernel en vendor/firmware flasht dat dan het ghost touch probleem opgelost zou zijn. Ik weet niet of het werkt maar je kan het proberen als je toch gaat flashen. In de google drive link waar de poster naar verwijst staat v10.3.8.0 van de bestanden.
Ik heb het een enkele keer met LOS gehad, maar echt een hele enkele keer. Met PE nog niet. Heb je de meest up-to-date firmware etc.?

• Dracoz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12-11 23:05
Met Pixel Experience zelf geen last van.

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, AMD RX480 @ 1350Mhz / 2200Mhz

• Smultie
  • Niet online
Raznov schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:28:
[...]

Ik heb het een enkele keer met LOS gehad, maar echt een hele enkele keer. Met PE nog niet. Heb je de meest up-to-date firmware etc.?
Ik gebruik de firmware die meegeleverd wordt met LOS. Dus ja; neem aan van wel.

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• Smultie
  • Niet online
Ploink schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:37:
[...]

Misschien heb je hier iets aan.
Komt er op neer dat als je de laatste xiaomi kernel en vendor/firmware flasht dat dan het ghost touch probleem opgelost zou zijn. Ik weet niet of het werkt maar je kan het proberen als je toch gaat flashen. In de google drive link waar de poster naar verwijst staat v10.3.8.0 van de bestanden.
Thanks, maar met die firmware/kernel geeft m'n scherm niks weer :/

• Bacchus
Smultie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:08:
[...]
Ik gebruik de firmware die meegeleverd wordt met LOS. Dus ja; neem aan van wel.
LOS bevat toch alleen een vendor? Firmware moet je zelf nog los ;) bijhouden.

• Buntmans
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 30-10 09:23
Ik heb sinds een aantal weken een irritant probleem. Soms reageert mijn scherm niet of nauwelijks. Alsof er een laag vet op je vingers zit (zit er niet).

Het is 1 op de 2 keer weg als je het scherm kort aan/uit zet. Dat zegt mij dat het niet aan het scherm zelf ligt.

Apps afsluiten heeft geen nut, dus het ligt niet aan een bepaalde app.

Ik kan me niet herinnneren wanneer het precies begon (wat ik als eerste vraag bij het oplossen van problemen).

Ik draai Lineage 16. Deed het eerst prima.

Ik heb mijn screen protector er tevergeefs afgehaald als wist ik dat dat het wss niet was.

Komt iemand dit bekend voor ?

• Smultie
  • Niet online
Bacchus schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:10:
[...]

LOS bevat toch alleen een vendor? Firmware moet je zelf nog los ;) bijhouden.
Daar heb je een punt inderdaad.
Iemand bekend met een Firmware die de touchscreen problemen oplost, of minimaal vermindert?

Smultie schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:25:
[...]

Daar heb je een punt inderdaad.
Iemand bekend met een Firmware die de touchscreen problemen oplost, of minimaal vermindert?
Ik zou gewoon de meest recente firmware pakken?

• Smultie
  • Niet online
Waar kan ik de kale firmware vinden? Zie door de bomen het bos even niet meer :P

• Jakkus
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12-11 14:43
Ik heb precies hetzelfde probleem als Buntmans. En ik heb ook Lineage 16.

Ik heb zelf de laatste firmware en de laatste update geïnstalleerd, maar dat heeft niets geholpen.

Jakkus wijzigde deze reactie 13-10-2019 13:07 (38%)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• tboynl
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12-11 01:18
Jakkus schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 09:38:
Ik heb precies hetzelfde probleem als Buntmans. En ik heb ook Lineage 16.

Ik heb zelf de laatste firmware en de laatste update geïnstalleerd, maar dat heeft niets geholpen.
Even voor de beeldvorming. Toen je dit probleem kreeg zat je toen op een recente LOS16 versie of nog op een versie (augustus) toen de updates tijdelijk stopte? Ik heb dit namelijk niet eerder voorbij zien komen dus dan denk ik dat een recenter firmware of LOS build hier iets mee te maken heeft?
Smultie schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:18:
Waar kan ik de kale firmware vinden? Zie door de bomen het bos even niet meer :P
https://xiaomifirmwareupdater.com/firmware/beryllium/
tboynl schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:51:
[...]

Even voor de beeldvorming. Toen je dit probleem kreeg zat je toen op een recente LOS16 versie of nog op een versie (augustus) toen de updates tijdelijk stopte? Ik heb dit namelijk niet eerder voorbij zien komen dus dan denk ik dat een recenter firmware of LOS build hier iets mee te maken heeft?
Zelf heb ik dit probleem ook een aantal keer meegemaakt met LOS, op de versies voor Augustus. Na die versies ben ik overgegaan naar PE, dus geen ervaring meer met LOS sinds die tijd. PE heeft dit probleem in ieder geval niet, dus lijkt mij echt LOS gerelateerd uiteindelijk.

• djdg
Welke firmware versie moet ik hebben als ik sinds augustus nog niet geüpdatet heb?

djdg wijzigde deze reactie 15-10-2019 19:36 (4%)

@djdg ik heb V10.3.8.0.PEJMIXM geïnstalleerd, gedownload van de bovenstaande link. Tevens lijken mijn touchscreen problemen nu opgelost te zijn.

rens-br wijzigde deze reactie 16-10-2019 09:44 (29%)

• djdg
rens-br schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:43:
@djdg ik heb fw_beryllium_miui_POCOF1Global_V10.3.8.0.PEJMIXM_b5d72aa3ba_9.0.zip geïnstalleerd, gedownload van de bovenstaande link.

Tevens lijken mijn touchscreen problemen nu opgelost te zijn.
Dank je. Ik ga het vandaag weer proberen. Vind het altijd erg spannend om te doen.

• djdg
Heeft iemand een link naar de meest recente flash instructies? Ik zie, zoals smultie op deze pagina eerder al zei, ook door de bomen het bos niet meer. Uw hulp wordt erg gewaardeerd! Ik gebruik overigens Linux.

djdg wijzigde deze reactie 16-10-2019 17:55 (7%)

• Ploink
  • Nu online
@djdg zie Frequently Asked Questions
De zip downloaden met je mobiele browser, dan reboot in twrp, druk "install", blader naar de downloads folder, kies de zip en reboot na installatie. Geen pc nodig, dit kan terwijl je buiten op de bus wacht ;)

• djdg
Iemand enig idee hoe ik de volgende twee foutmeldingen in TWRP kan verhelpen?

Kan opslslag niet koppelen
Kan data/media/TWRP/.twrp niet koppelen

Ik heb verder geen problemen met het updaten meer, maar wil deze foutmeldingen graag verhelpen.

djdg wijzigde deze reactie 24-10-2019 10:22 (25%)

djdg schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:21:
Iemand enig idee hoe ik de volgende twee foutmeldingen in TWRP kan verhelpen?

Kan opslslag niet koppelen
Kan data/media/TWRP/.twrp niet koppelen

Ik heb verder geen problemen met het updaten meer, maar wil deze foutmeldingen graag verhelpen.
https://appuals.com/how-t...age-internal-storage-0mb/

• Perzikvrucht
Weet iemand hoe ik face unlock aanzet op Pixel Experience Plus? Kan het nergens vinden. Google geeft aan dat dit mogelijk uitgeschakeld is voor Pixel telefoons. Betekent dit dan ook dat het is uitgeschakeld voor de Poco (via Pixel Experience)?

• Ploink
  • Nu online
Voor wie ook vindt dat de notificatie led van de poco erg zwak is, probeer dit eens vanuit "adb shell" of Termux:
$ su
# echo 255 > /sys/class/leds/white/max_brightness

Ik heb er nog wat meer aan getweakt met een Magisk script zodat het ook na reboot weer actief is. Nu heb ik korte felle flitsen bij een notificatie, dan blijft het verbruik laag en is het toch heel goed zichtbaar.
Vergeet niet het script executable te maken.

Bash: /data/adb/service.d/led.sh
1
2
3
4
5
6
#!/bin/sh
cd /sys/class/leds/white
echo 255 > max_brightness
echo 10 > ramp_step_ms
echo 1000 > pause_lo 
echo 5 > pause_hi

Ploink schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:36:
Voor wie ook vindt dat de notificatie led van de poco erg zwak is,
Vind jij die zo zwak dan? 's nachts ligt de telefoon met het scherm naar beneden, omdat de led de kamer behoorlijk verlicht.

De laatste tijd irriteer ik mijzelf weer dood aan de touchscreen-lag-problemen. Hij registreert aanrakeningen enorm slecht en daardoor gaat het typen belabberd. Ik gebruik LineageOS 16 en firmware 10.3.8.0. Zijn er meer mensen die dit probleem nog steeds hebben?

Ik heb overigens gisteren geüpdatet naar LineageOS versie 2019-11-06 met firmware 11.0.5.0 en nu lijkt het al stukken beter te zijn, maar wil eigenlijk gewoon een permanente oplossing. Edit: Na wat meer typen werkt het ook nu nog steeds niet lekker. Vooral de spatiebalk lijkt hier veelvuldig gemist te worden.

rens-br wijzigde deze reactie 07-11-2019 11:26 (13%)

rens-br schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:10:De laatste tijd irriteer ik mijzelf weer dood aan de touchscreen-lag-problemen. Het typen gaat echt enorm slecht, maak enorm veel fouten, want het registreert aanrakingen gewoon enorm slecht. Ik gebruik LineageOS 16 en firmware 10.3.8.0. Zijn er meer mensen die dit probleem nog steeds hebben?

Ik heb overigens gisteren geüpdatet naar LineageOS versie 2019-11-06 met firmware 11.0.5.0 en nu lijkt het al stukken beter te zijn, maar wil eigenlijk gewoon een permanente oplossing.
Ik heb er gelukkig nog nooit last van gehad op mijn Poco, zit nu nog op 10.3.7.0 en de nightly van 15/10. Zit de security patch van november reeds in de nightly van 06/11, want ik zie dat nog nergens staan in de changelog van deze maand.
Largamelion schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:23:
Ik heb er gelukkig nog nooit last van gehad op mijn Poco, zit nu nog op 10.3.7.0 en de nightly van 15/10. Zit de security patch van november reeds in de nightly van 06/11, want ik zie dat nog nergens staan in de changelog van deze maand.
Nee, die zit er inderdaad nog niet in. Ik ga wellicht binnenkort maar eens switchen naar MIUI of Pixel Experience om te kijken of dat het probleem oplost en anders maar eens contact opnemen met Banggood.
rens-br schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:28:
[...]

Nee, die zit er inderdaad nog niet in. Ik ga wellicht binnenkort maar eens switchen naar MIUI of Pixel Experience om te kijken of dat het probleem oplost en anders maar eens contact opnemen met Banggood.
Ok, succes :).

De maintainer van LOS 17 houdt er blijkbaar ook mee op, hij heeft een S10e gekocht en de Poco F1 aan z'n vrouw gegeven ;w. Voorlopig dus geen nieuwe versies meer van LOS 17 en ik dacht er net aan over te schakelen. Zal dan nog maar even wachten op een nieuwe maintainer of de officiële builds.
Largamelion schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:08:
Voorlopig dus geen nieuwe versies meer van LOS 17 en ik dacht er net aan over te schakelen. Zal dan nog maar even wachten op een nieuwe maintainer of de officiële builds.
Zag het net inderdaad. Ik wacht wel rustig totdat official LOS17 verschijnt voordat ik overstap.
Na een goede tip van @janvanduschoten heb ik Substratum ingeruild voor Swift Installer en dat werkt toch echt stukken beter. Veel stabieler en je kan zelf alle kleuren aanpassen i.p.v. dat je afhankelijk bent van een ontwikkelaar.

• Ploink
  • Nu online
rens-br schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:10:
[...]
Vind jij die zo zwak dan? 's nachts ligt de telefoon met het scherm naar beneden, omdat de led de kamer behoorlijk verlicht.

.. Ik gebruik LineageOS 16 ..
Ja het is anders echt een zwak wit puntje. Overdag moet je goed kijken om het te zien. Met mijn aanpassing heb ik hetzelfde resultaat als jij.

In vendor 10.3.8.0 bestand /vendor/etc/init.leds.sh staat:

Bash:
1
2
# LED full scale current is 8mA and limit it to 0.25mA
echo 35 > /sys/class/leds/white/max_brightness

Dit bestand heb ik direct uit de vendor zip gepeuterd van xiaomifirmwareupdater.com.
Ik vermoed dat Xiaomi de intensiteit zo sterk heeft begrensd om stroom te besparen.
Toen ik Stock, Xiaomi.eu, Lineage en ResurrectionRemix had was het ook al zo zwak, dus het zal een meer recente aanpassing zijn van Lineage dat jouw led zo fel is. Misschien heeft jouw rom ergens een instelling voor de intensiteit?
Ploink schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:36:
Ja het is anders echt een zwak wit puntje. Overdag moet je goed kijken om het te zien. Met mijn aanpassing heb ik hetzelfde resultaat als jij.

In vendor 10.3.8.0 bestand /vendor/etc/init.leds.sh staat:

Bash:
1
2
# LED full scale current is 8mA and limit it to 0.25mA
echo 35 > /sys/class/leds/white/max_brightness

Dit bestand heb ik direct uit de vendor zip gepeuterd van xiaomifirmwareupdater.com.
Ik vermoed dat Xiaomi de intensiteit zo sterk heeft begrensd om stroom te besparen.
Toen ik Stock, Xiaomi.eu, Lineage en ResurrectionRemix had was het ook al zo zwak, dus het zal een meer recente aanpassing zijn van Lineage dat jouw led zo fel is. Misschien heeft jouw rom ergens een instelling voor de intensiteit?
Dat zou kunnen of onze definitie van fel is gewoon anders.

• Merellecht
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 11-11 09:43
Ik heb gisteren MIUI Global 11.0.5.0 geïnstalleerd en sindsdien werkt mijn mobiel internet niet meer (Android versie 9 PKQ1.180729.001). Enkel via Wifi geraak ik nog op het internet. Simkaart al eens verstoken in een andere gsm en daar werkt mijn mobiel internet wel. Bellen, sms'en en dergelijk lukt wel nog altijd.
Aan wat kan dit liggen? Ergens een foute instelling of een hardware probleem?
Simkaart zit in slot 2, slot 1 wordt ingenomen door een geheugenkaart.

Alle hulp welkom!

Edit: opgelost. Blijkbaar waren de instellingen aanpast. Heb de internet verbinding handmatig ingesteld en het werkte terug (https://www.scarlet.be/nl...en/handmatig-instellen/37)

Merellecht wijzigde deze reactie 10-11-2019 19:00 (22%)
Reden: Probleem opgelost

• shicomm
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10-11 19:25

shicomm

<***>

De issues met LOS 16 worden nu wel erg irritant ; nu weer de issue dat de build van 9 en 10 november ineens vastliepen ( reboot noodzakelijk om er weer leven in te krijgen ) , terug naar de build van 6 november verhielp dit probleem maar ik ben er een beetje klaar mee.

Ik wil dolgraag naar 10 maar vooralsnog lijkt er nog niets echt "stable" te zijn ?
Eerdere ervaringen op m'n oneplus one met arrow zijn goed maar voor de poco is de 10 versie nog in beta , ik hoor goeie ervaringen met crdroid maar zie door de bomen het bos niet meer..
Toch maar blijven wachten op de officiele LOS 17 dan maar ?

I live in darkness , i exist in the shadow

shicomm schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:25:
De issues met LOS 16 worden nu wel erg irritant ;
Welke issues heb je dan allemaal? Hier draait LineageOS echt als een zonnetje. (Op de touch problemen na dan, maar dat is volgens mij een firmware dingetje.)
nu weer de issue dat de build van 9 en 10 november ineens vastliepen ( reboot noodzakelijk om er weer leven in te krijgen ) , terug naar de build van 6 november verhielp dit probleem maar ik ben er een beetje klaar mee.
Dat is wel bijzonder. Tussen versie 6 en 10 zit namelijk 0 verschil als je naar de Changelog kijkt.
Ik wil dolgraag naar 10 maar vooralsnog lijkt er nog niets echt "stable" te zijn ?
Ik hoor goede verhalen over de Pixel Experience ROM.
rens-br schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:29:
[...]

Welke issues heb je dan allemaal? Hier draait LineageOS echt als een zonnetje. (Op de touch problemen na dan, maar dat is volgens mij een firmware dingetje.)

[...]

Dat is wel bijzonder. Tussen versie 6 en 10 zit namelijk 0 verschil als je naar de Changelog kijkt.

[...]

Ik hoor goede verhalen over de Pixel Experience ROM.
Let wel, PE 10 werkt niet lekker met Android Auto (flikkerend scherm).
Raznov schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:34:
[...]

Let wel, PE 10 werkt niet lekker met Android Auto (flikkerend scherm).
Is dat niet hetzelfde probleem als bij LOS met als workaround HW-overlays uitschakelen of is het anders op de PE?
Largamelion schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:33:
[...]
Is dat niet hetzelfde probleem als bij LOS met als workaround HW-overlays uitschakelen of is het anders op de PE?
Yes klopt. Maar dat probleem was er niet bij PE v9 :), dus ik blijf nog even op versie 9 zitten.
rens-br schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:29:
Op XDA zijn er heel wat verhalen dat het toestel niet meer ontwaakt nadat het in sleep gaat vanaf de 7 november build. 6 november blijkt de laatst build te zijn waar alles nog goed ging. Ik heb hem zelf voor het zekerste gedownload voor hij gearchiveerd wordt. Voor de build van vandaag staan er al heel wat wijzigingen in de changelog dus hopelijk is het met deze build weer opgelost.

En dit werd net gepost:
Tomorrow build will be good, Bruno just merged the kernel revert that was causing the issue
https://github.com/Lineag...460f4049a36a81163cae3ab67

Was me al opgevallen in de changelog die revert dus had al een vermoeden.

En ook de security patch van november zal erin zitten:
Bump Security String to 2019-11-05

Largamelion wijzigde deze reactie 12-11-2019 14:19 (23%)

Largamelion schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:59:
[...]
Op XDA zijn er heel wat verhalen dat het toestel niet meer ontwaakt nadat het in sleep gaat vanaf de 7 november build. 6 november blijkt de laatst build te zijn waar alles nog goed ging. Ik heb hem zelf voor het zekerste gedownload voor hij gearchiveerd wordt. Voor de build van vandaag staan er al heel wat wijzigingen in de changelog dus hopelijk is het met deze build weer opgelost.

En dit werd net gepost:
Tomorrow build will be good, Bruno just merged the kernel revert that was causing the issue
https://github.com/Lineag...460f4049a36a81163cae3ab67

Was me al opgevallen in de changelog die revert dus had al een vermoeden.

En ook de security patch van november zal erin zitten:
Bump Security String to 2019-11-05
Thanks voor details! Dat is goed nieuws. We gaan vanavond eens updaten.
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True