Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Geen 1 april grap?Smultie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:48:
Lineage 18.1 is uitgebracht.
Iemand het al aangedurfd om hem te installeren?
Meer informatie: https://lineageos.org/Changelog-25/
Upgrade: https://wiki.lineageos.org/devices/beryllium/upgrade
Rom download: https://download.lineageos.org/beryllium
[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 01-04-2021 10:53 ]
Lijkt er niet op, maar ik stel de vraag niet voor niksrens-br schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:51:
[...]
Geen 1 april grap?
Meer informatie: https://lineageos.org/Changelog-25/
Upgrade: https://wiki.lineageos.org/devices/beryllium/upgrade
Rom download: https://download.lineageos.org/beryllium
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Afgelopen maand is versie 11 uitgebracht als Stable update:spaceboy schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:02:
En hoe zit het met Pixel Experience? Ik heb het idee dat het niet meer echt wordt geupdate??
https://download.pixelexperience.org/beryllium
Lineage liep ook al langer, nu ook via de officiële site.
De stappen die ik heb doorlopen zijn in ieder geval:
- Deinstalleer eventuele theme's (Swift Theme, Substratum, etc)
- Zorg dat je de laatste TWRP versie hebt;
- Download laatste LineageOS 18.1;
- Download Gapps (indien gewenst) (MindTheGapps-11.0.0-arm64-20210328_143848.zip)
- Download Magisk en hernoem Magisk-vxx.x.apk naar Magisk-vxx.x.zip
- Reboot naar recovery;
- Flash Rom;
- Flash Gapps;
- Flash Magisk;
- Clear Cache;
- Reboot.
/f/image/dMvQza0y817ZZ0H6otyb4kam.png?f=fotoalbum_large)
Tot nu toe nog niks tegen gekomen wat niet werkt, maar is ook niet zo gek na 5 minuten.
[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 01-04-2021 13:21 ]
Ik heb het hier ook aangedurfd, helaas met nét iets minder succes: geen werkende touchscreen. Mogelijk te maken met een wat oudere versie van de firmware?!rens-br schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:50:
Ik heb zojuist LineageOS 18.1 geïnstalleerd vanaf versie van vorige maand.
De stappen die ik heb doorlopen zijn in ieder geval:Resultaat:
- Download Gapps (indien gewenst) (MindTheGapps-11.0.0-arm64-20210328_143848.zip)
- Flash Rom;
- Flash Gapps;
- Flash Magisk;
- Clear Cache;
- Reboot.
[Afbeelding]
Geniet van Android 11!
Hhm, ook flashen van de laatste versie mag niet baten.
Terug naar 17.1 lijkt te werken, maar die vraagt ineens om een password bij opstarten ipv een swipe-beweging. Ook TWRP is nu gelocked....
HELP!?
[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 01-04-2021 12:32 ]
Dat laatste heb ik ook altijd, daarom moet ik bij updaten/flashen altijd eerst mijn (fingerprint) beveiliging uitzetten. Beetje omslachtig, maar wel de manier om in TWRP te komen (voor mij).Smultie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:00:
[...]
Terug naar 17.1 lijkt te werken, maar die vraagt ineens om een password bij opstarten ipv een swipe-beweging. Ook TWRP is nu gelocked....
HELP!?
Probleem voor jou is dat als je touchscreen (en normaal opstarten) helemáál niet werkt, je wel een uitdaging hebt om de beveiliging uit te zetten. Misschien een extern toetsenbord aansluiten op je telefoon ofzo?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ja, nevermind. Heb de boel al gewiped!spaceboy schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:17:
[...]
Dat laatste heb ik ook altijd, daarom moet ik bij updaten/flashen altijd eerst mijn (fingerprint) beveiliging uitzetten. Beetje omslachtig, maar wel de manier om in TWRP te komen (voor mij).
Probleem voor jou is dat als je touchscreen (en normaal opstarten) helemáál niet werkt, je wel een uitdaging hebt om de beveiliging uit te zetten. Misschien een extern toetsenbord aansluiten op je telefoon ofzo?
Thanks voor het meedenken
Terugkeren naar een oudere security update binnen dezelfde ROM of naar een ouder OS geeft altijd dit probleem. Enige oplossing is dan alles wipen.Smultie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:00:
[...]
Ik heb het hier ook aangedurfd, helaas met nét iets minder succes: geen werkende touchscreen. Mogelijk te maken met een wat oudere versie van de firmware?!
HELP!?
Wel grappig, deze week nog zitten googlen wanneer 18.1 officieel zou worden en hetgeen ik las was niet veelbelovend. Nu paar dagen later is het zover, de 17.1 thread op XDA toont nu 'discontinued' en de 18.1 thread 'official'. De ontwikkelaar 'bgcngm' geeft zelf ook aan om over te gaan naar de 18.1 thread. Lijkt me dus geen aprilgrap
Lees wel nog meerdere reacties van mensen waarbij het touchscreen niet meer werkt na de upgrade dus ik wacht zelf nog even af. Veel te mooi weer momenteel om te liggen klooien met m'n phone als het fout loopt.
Yup. Moet zeggen dat restoren wel een héél stuk makkelijker is dan een paar jaar geleden, maar het blijft toch altijd wel wat gehannes.Largamelion schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:35:
[...]
Terugkeren naar een oudere security update binnen dezelfde ROM of naar een ouder OS geeft altijd dit probleem. Enige oplossing is dan alles wipen.
Wel grappig, deze week nog zitten googlen wanneer 18.1 officieel zou worden en hetgeen ik las was niet veelbelovend. Nu paar dagen later is het zover, de 17.1 thread op XDA toont nu 'discontinued' en de 18.1 thread 'official'. De ontwikkelaar 'bgcngm' geeft zelf ook aan om over te gaan naar de 18.1 thread. Lijkt me dus geen aprilgrap.
Lees wel nog meerdere reacties van mensen waarbij het touchscreen niet meer werkt na de upgrade dus ik wacht zelf nog even af. Veel te mooi weer momenteel om te liggen klooien met m'n phone als het fout loopt.
Ik zag vorige week al wat 18.1 testbuilds verschijnen, dus dat het er aan zat te komen was mij al wel bekend.Largamelion schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:35:
Wel grappig, deze week nog zitten googlen wanneer 18.1 officieel zou worden en hetgeen ik las was niet veelbelovend. Nu paar dagen later is het zover, de 17.1 thread op XDA toont nu 'discontinued' en de 18.1 thread 'official'. De ontwikkelaar 'bgcngm' geeft zelf ook aan om over te gaan naar de 18.1 thread. Lijkt me dus geen aprilgrap.
Ik moet wel even wennen. Een aantal dingen werken bij mij niet meer:
- Verbergen van on-screen buttons va FNG
- Verbergen van on-screen buttons via Navigation Bar remover
- Uitschakelen van sim2 via Tasker, d.m.v. ADB.
Vanwege punt 1 en 2 gebruik in nu de in-build Android gestures en die werken toch net wat minder lekker dan die van FNG.
Verder lijkt ook Swift Theme niet alles mee te pakken in Android 11.
[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 01-04-2021 14:30 ]
Thanks. Ik heb die 11+ gedownload en via TWRP geinstalleerd. Nu blijft er een G-logo staan met zo'n progress balkje die heen en weer gaat... Heb jij dit geprobeerd?dutchgio schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:08:
[...]
Afgelopen maand is versie 11 uitgebracht als Stable update:
https://download.pixelexperience.org/beryllium
Lineage liep ook al langer, nu ook via de officiële site.
Nee ik heb het in overweging nadat de Xiaomi.eu rom een tijd stil lag doordat de system partitie te klein is gebleken, maar die krijgt nu wel weer updates.spaceboy schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:09:
[...]
Thanks. Ik heb die 11+ gedownload en via TWRP geinstalleerd. Nu blijft er een G-logo staan met zo'n progress balkje die heen en weer gaat... Heb jij dit geprobeerd?
Zie voor meer info mbt Pixel Plus:
https://forum.xda-develop...-aosp-2021-03-11.4196119/
Er blijkt een bug te zijn met SOMMIGE hardware revisies van de F1. In de familie twee F1's beiden gekocht in Nederland, een had het probleem niet en de andere wel. Ook al werkt het touchscreen niet, in recovery kun je normaal gesproken met de volume toetsen door het menu en met de power knop bevestigen.Smultie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:00:
[...]
Ik heb het hier ook aangedurfd, helaas met nét iets minder succes: geen werkende touchscreen. Mogelijk te maken met een wat oudere versie van de firmware?!
HELP!?
Je kunt het touchscreen weer werkend krijgen door deze fix te flashen vanuit fastboot mode.
commando: fastboot flash boot boot2.img
Btw; in de volgende build zou deze bug gefixt moeten zijn. Ik ben te lui om te copy & pasten, hier vind je alle stappen om de update te installeren.
[ Voor 9% gewijzigd door wian op 02-04-2021 12:19 ]
Ik las het deze morgen ook dus ik wacht de volgende build af en dan flash ik hem.wian schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:02:
[...]
Er blijkt een bug te zijn met SOMMIGE hardware revisies van de F1. In de familie twee F1's beiden gekocht in Nederland, een had het probleem niet en de andere wel. Ook al werkt het touchscreen niet, in recovery kun je normaal gesproken met de volume toetsen door het menu en met de power knop bevestigen.
Je kunt het touchscreen weer werkend krijgen door deze fix te flashen vanuit fastboot mode.
commando: fastboot flash boot boot2.img
Btw; in de volgende build zou deze bug gefixt moeten zijn.
Er zitten idd 2 varianten van touchscreens in de Poco F1. In het verleden hadden hierdoor ook sommige mensen last van de zogenaamde ghost touches terwijl anderen zoals ik nooit problemen hadden.
Wel opletten als je Netflix ofzo gebruikt op je phone want ik lees dat de vorige methode om te voldoen aan de SafetyNet controle van Google niet langer werkt.
Weet iemand waarom het deze week niet gelukt is om een nieuw weekly te releasen?
Verder heb ik LinageOS18.1 nu een week in gebruik en het werkt eigenlijk wel prima. Nieuwe notificaties in Android 11 zijn wel handig en werken erg goed. Verder zie ik weinig echt grote wijzigingen.
Ik moet alleen nog steeds wel flink wennen aan de nieuwe gestures, voornamelijk de 'recente apps' oproepen werkt een stuk minder goed dan met FNG. Tevens heb ik nog geen methode gevonden om sim2 in bepaalde momenten volledig uit te schakelen. In Android 10 gebruikte ik daar tasker en Wifi ADB voor, maar dat werkt niet meer.
Daarnaast werkt Nova Launcher ook nog niet helemaal lekker. Als ik terugga naar home, dan werkt Nova Launcher bij de eerste aanraking op het scherm niet en die zie je flikkeren, daarna werkt die wel. Net alsof de focus eerst op Nova Launcher gezet moet worden.
Verder lijkt de batterij wat minder lang mee te gaan, maar dat kan ook zijn om dat ik nu constant 2 simkaarten gebruik en hij nog even moet 'settelen'.
De build van vorige week was gefaald, maar ondertussen is er wel een nieuwe. In de eerste build zat een bug met het touchscreen (van sommige toestellen) dus die hadden ze ook offline gehaald. Ik lees echter dat er toch nog een paar kleine bugs zijn met 18.1, vooral met de auto brightness dus ik kijk zelf nog even de kat uit de boom.rens-br schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:15:
Ik dacht installeer gisteren de nieuwe weekly, maar zie dat er nog geen nieuwe ROM is verschenen een ook de ROM van vorige week is verdwenen.
Weet iemand waarom het deze week niet gelukt is om een nieuw weekly te releasen?
Verder heb ik LinageOS18.1 nu een week in gebruik en het werkt eigenlijk wel prima. Nieuwe notificaties in Android 11 zijn wel handig en werken erg goed. Verder zie ik weinig echt grote wijzigingen.
Ik moet alleen nog steeds wel flink wennen aan de nieuwe gestures, voornamelijk de 'recente apps' oproepen werkt een stuk minder goed dan met FNG. Tevens heb ik nog geen methode gevonden om sim2 in bepaalde momenten volledig uit te schakelen. In Android 10 gebruikte ik daar tasker en Wifi ADB voor, maar dat werkt niet meer.
Daarnaast werkt Nova Launcher ook nog niet helemaal lekker. Als ik terugga naar home, dan werkt Nova Launcher bij de eerste aanraking op het scherm niet en die zie je flikkeren, daarna werkt die wel. Net alsof de focus eerst op Nova Launcher gezet moet worden.
Verder lijkt de batterij wat minder lang mee te gaan, maar dat kan ook zijn om dat ik nu constant 2 simkaarten gebruik en hij nog even moet 'settelen'.
Android 10 draait bij mij nog als een zonnetje dus er is geen haast bij. Gebruik zelf ook Nova dus hoop dat ik niet dezelfde issues heb.
[ Voor 3% gewijzigd door Largamelion op 12-04-2021 13:05 ]
Ja de brightness doet hier inderdaad ook wel raar. De brightness wordt echt extreem donker af en toe.Largamelion schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:05:
[...]
De build van vorige week was gefaald, maar ondertussen is er wel een nieuwe. In de eerste build zat een bug met het touchscreen (van sommige toestellen) dus die hadden ze ook offline gehaald. Ik lees echter dat er toch nog een paar kleine bugs zijn met 18.1, vooral met de auto brightness dus ik kijk zelf nog even de kat uit de boom.
Ik draai nu de nieuwste build en die lijkt echt een hele pak sneller te zijn.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Die Gcam was ik ook aan 't overwegen, ik zit nog steeds op 7.3 van BSG. Had gelezen dat bij de nieuwere versies EIS niet werkte maar intussen heeft iemand de instellingen gepost op XDA waarmee het wel zou werken, binnenkort maar even testen.timovd schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:26:
Hier nog steeds geen tijd gehad om te upgraden naar een Rom op Android 11 gebaseerd (op een Mi 8 ), maar wel de GCam bijgewerkt naar 8.1 (MGC mod). Deze ondersteunt optische zoom (tweede camera) i.t.t. vorige versies van GCam mods.
Met LOS 18.1 wacht ik nog even. Ik las nu ook dat WIFI 5GHz niet werkt en het brightness probleem is bij de nieuwe build ook niet opgelost.
5Ghz wifi werkt hier prima met de laatste build!Largamelion schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:32:
[...]
Die Gcam was ik ook aan 't overwegen, ik zit nog steeds op 7.3 van BSG. Had gelezen dat bij de nieuwere versies EIS niet werkte maar intussen heeft iemand de instellingen gepost op XDA waarmee het wel zou werken, binnenkort maar even testen.
Met LOS 18.1 wacht ik nog even. Ik las nu ook dat WIFI 5GHz niet werkt en het brightness probleem is bij de nieuwe build ook niet opgelost.
[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 20-04-2021 10:32 ]
Maar ik ben vandaag toch overgeschakeld op Pixel Experience Plus, ik kreeg Android Auto niet aan de praat na de 18.1 upgrade. En dat is voor mij toch een deal-breaker.
Verder heel aangenaam verrast door de Pixel Experience rom, ik mis eigenlijk niets van Lineage tot nu toe, alles werkt vlotjes en out of the box.
Ik las het vandaag ook allemaal. Er zijn blijkbaar wel nog een paar enkelingen die nog steeds problemen hebben met 5G wifi, ook na clean install.demichiel schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:17:
Ik heb de laatste week ook LOS 18.1 gedraaid, 5GHz WiFi was geen probleem, OK Google was in de laatste build gefixt. De brightness bug zat er wel nog in.
Maar ik ben vandaag toch overgeschakeld op Pixel Experience Plus, ik kreeg Android Auto niet aan de praat na de 18.1 upgrade. En dat is voor mij toch een deal-breaker.
Verder heel aangenaam verrast door de Pixel Experience rom, ik mis eigenlijk niets van Lineage tot nu toe, alles werkt vlotjes en out of the box.
Edit: Blijkbaar op te lossen door de bandbreedte van 5G te wijzigen op de router van 160MHz naar 80MHz.
De auto brightness die wat raar doet bij weinig licht wordt onderzocht maar is blijkbaar niet simpel.
Voor AA moest je een andere GAPPS flashen dacht ik, dan zou het wel werken. Is voor mij ook sowieso een must.
Ik overweeg PE ook meer en meer om eerlijk te zijn. Zat sneller op Android 11, heeft face unlock en voldoet out of the box aan Safetynet als ik het juist heb. Dat maakt een clean install mss wel de moeite.
[ Voor 4% gewijzigd door Largamelion op 28-04-2021 09:44 ]
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Probleem heb ik ook. Schijnt een bug te zijn.StopEcocide schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:49:
Ik heb een probleem met het automatisch aanpassen van de helderheid van het beeldscherm. Deze staat gewoon op automatisch, maar hij doet het dus niet. Is dit op te lossen?
Thanks voor je reactie. Ik ben al blij zat dat mijn telefoon het weer naar behoren doet. Ik had hem laten vallen en er zaten barsten in het scherm. Met behulp van een youtube tutorial zelf gerepareerd! Voelt weer helemaal als nieuw. Trots!
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Ik was voorbereid voor het geval het mis zou gaan, maar heb nergens problemen bij gehad. Ik zit nu op de 5 juni build. Heb dezelfde stappen gevolgd als rens-br. Ik maak alleen geen gebruik van Magisk,
Nu ik over ben, echt een grote update is Android 11 niet in mijn beleving. Gevoelsmatig reageerde alles net iets rapper na de upgrade. Of dat alleen door de update komt durf ik niet te beweren.
Op de eerder genoemde problemen. Ik draai primair thuis op 5Ghz volgens mij op meerdere kanalen, al moet ik de exacte instelling opzoeken mocht dat nuttig zijn voor iemand.
De automatische aanpassing van de helderheid functioneert zoals voorheen.
Er fijn ging 't niet allemaal want kan met een schone lei beginnen
Dan had ik je kunnen aanraden om de stappen in rens-br in "[Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's" te volgen. Je moest dus MindTheGapps gebruiken in plaats van Gapps.Sponz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:37:
Ik heb LOS 18.1 geinstalleerd, maar zie geen passende gapps (die gaan tot 10).
Er fijn ging 't niet allemaal want kan met een schone lei beginnen
thx.rens-br schreef op zondag 13 juni 2021 @ 02:14:
[...]
Dan had ik je kunnen aanraden om de stappen in rens-br in "[Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's" te volgen. Je moest dus MindTheGapps gebruiken in plaats van Gapps.
ja t was een gevalletje niets lezen maar gewoon doen!
Staat wel op drive.google.com . Iemand een idee?
/f/image/U0HEJ9CBVPi7xnY1XW19gFG6.png?f=fotoalbum_large)
Edit: OK, dat lijkt alsof ik die backup kwijt ben. Als ik hem nu inschakel, dan maakt hij een nieuwe... met dezelfde naam, keurig ernaast.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ctOo3oyvTlRXGtB3MydBg2td.png?f=user_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Lennart- op 15-06-2021 11:02 ]
Bedankt voor deze korte maar duidelijke uitleg, ik heb hem ook gebruikt en nu werkt alles.rens-br schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:50:
@Smultie Ik heb zojuist LineageOS 18.1 geïnstalleerd, komend vanaf een versie van vorige maand.
- Reboot naar recovery;
- Flash Rom;
- Flash Gapps;
- Flash Magisk;
- Clear Cache;
- Reboot.
[Afbeelding]
Tot nu toe nog niks tegen gekomen wat niet werkt, maar is ook niet zo gek na 5 minuten.
Dirty flash op volgende manier:
- Nieuwste TWRP voor Poco F1 geïnstalleerd
- Reboot system OK
- Nieuwste firmware geïnstalleerd
- Reboot system OK
- PIN-code verwijderd (voor alle zekerheid)
- LOS 18.1 geïnstalleerd
- NIKGapps Core
- Reboot system OK
- Magisk 22.0 geïnstalleerd
- Reboot system hangt
- Magisk verwijderd
- Reboot system OK
- PIN-code terug ingesteld
- Magisk 20.4 geïnstalleerd
- Reboot system OK
Het falen kan dus óf aan het ontbreken van de PIN-code gelegen hebben óf aan de Magisk 22.0 zip.
Ik vind in ieder geval dat Android weer wat vlotter draait of zo lijkt het toch, voor de rest weinig veranderd op het eerste zicht. Meldingen beetje gewijzigd en het power menu ook.
We zijn weer up to date! Ik kijk wel meer uit naar Android 12, daar zitten toch grote veranderingen in, hopelijk mogen we daar ook nog van genieten op dit pareltje van een smartphone
Edit: ANX Camera krijg ik helaas niet meer aan de praat. Iemand een alternatief om panorama's te nemen?
[ Voor 4% gewijzigd door Largamelion op 28-06-2021 19:17 ]
Android Auto eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd uit de Play Store, de setup doorlopen maar bij het aansluiten krijg ik onderstaande melding.
/f/image/hbUZynOsqhix3Izd6hsNUeO4.png?f=fotoalbum_large)
Als ik Android Auto op de telefoon zelf start, werkt het ook maar half. Als ik bijvoorbeeld op de navigatieknop druk en Waze selecteer, dan opent Waze gewoon buiten de Android Auto app.
Ik heb NikGapps Core gebruikt (dus zonder AA), maar ik zou toch verwachten dat de versie uit de Play Store gewoon werkt.
Ik maak geen gebruik van Android Auto, dus heb helaas geen idee.Largamelion schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:59:
Zijn er nog mensen die problemen hebben met Android Auto op LOS 18.1?
Ik gebruik wel Android Auto met LOS 18.1, maar herken dit probleem niet, dus kan je helaas ook niet helpen...Largamelion schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:59:
Zijn er nog mensen die problemen hebben met Android Auto op LOS 18.1?
Ik gebruik wel MindTheGapps ipv NikGapps. Ik weet niet of dat verschil kan maken.
[ Voor 12% gewijzigd door Compizfox op 30-06-2021 11:32 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Ik zie in het topic op XDA ook vooral verwijzingen naar MindTheGapps bij problemen met AA, waarna de issues zijn opgelost. Gezien ik echter de versie installeer zonder AA zou dat geen verschil mogen maken. De GAPPS met AA bevatten teveel overbodige apps voor mij.Compizfox schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:31:
[...]
Ik gebruik wel Android Auto met LOS 18.1, maar herken dit probleem niet, dus kan je helaas ook niet helpen...
Ik gebruik wel MindTheGapps ipv NikGapps. Ik weet niet of dat verschil kan maken.
Intussen krijg ik Waze wel gestart binnen AA op de telefoon en speelt Spotify ook automatisch (dat lukte deze morgen niet) dus met een klein beetje geluk wil hij nu ook gewoon verbinden. Straks even testen.
Als het niet lukt zal ik een poging doen met MindTheGapps ofwel Android Auto eens installeren als add-on van NikGapps.
Bedankt voor de feedback iig.
Edit: Helaas nog steeds dezelfde melding. Heb nu AA verwijderd en de AA add-on van NikGapps geflasht in TWRP. App is niet zichtbaar in de app drawer maar staat er wel op en ik kon ze ook updaten via de Play Store, hopelijk werkt het straks ook in de auto.
Edit2: Opgelost met NikGapps AA add-on!
[ Voor 14% gewijzigd door Largamelion op 30-06-2021 18:38 ]
Wat zijn jullie ideeën en mogelijk bevindingen?
Een accu veroudert/slijt natuurlijk wel. Zeker intensief gebruikte Poco's uit de eerste batch kunnen best wel eens aan 3,0 Ah resterende capaciteit zitten. Dan is een goede, nieuwe, originele accu zomaar 30% groter.
De reden waarom ik dit vraag is omdat de Pocophone F1 een grote modding community heeft, maar de telefoon alweer een beetje ouder is.Bacchus schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:47:
@Piero84 Het klinkt mij onwaarschijnlijk. Je vind niet zomaar 25% extra ruimte in een telefoon of een 25% efficiëntere technologie. En daarbij: de Poco staat nu niet echt bekend om zijn slechte uithoudingsvermogen.
Een accu veroudert/slijt natuurlijk wel. Zeker intensief gebruikte Poco's uit de eerste batch kunnen best wel eens aan 3,0 Ah resterende capaciteit zitten. Dan is een goede, nieuwe, originele accu zomaar 30% groter.
Op Belsimpel heb ik er een aantal gevonden die refurbished zijn, alleen de kwaliteit daarvan schijnt te wisselen. De nieuwere telefoons hebben weinig TWRP-mogelijkheden, of zijn bijzonder prijzig. Een oudere telefoon heeft een aanzienlijk mindere batterij, waardoor ik genoodzaakt ben zo'n accu te vervangen na een halfjaar.
Heeft iemand nog tips wbt betaalbare rootable telefoons die niet al te prijzig zijn en ook niet te duur, ik hoor het graag.
POCO X3 NFCPiero84 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:46:
[...]
De reden waarom ik dit vraag is omdat de Pocophone F1 een grote modding community heeft, maar de telefoon alweer een beetje ouder is.
Op Belsimpel heb ik er een aantal gevonden die refurbished zijn, alleen de kwaliteit daarvan schijnt te wisselen. De nieuwere telefoons hebben weinig TWRP-mogelijkheden, of zijn bijzonder prijzig. Een oudere telefoon heeft een aanzienlijk mindere batterij, waardoor ik genoodzaakt ben zo'n accu te vervangen na een halfjaar.
Heeft iemand nog tips wbt betaalbare rootable telefoons die niet al te prijzig zijn en ook niet te duur, ik hoor het graag.
Niet voor iedereen een must. Maar ik zelf vind het een groot pluspunt als mijn volgend toestel doorPiero84 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:46:
[...]
De reden waarom ik dit vraag is omdat de Pocophone F1 een grote modding community heeft, maar de telefoon alweer een beetje ouder is.
LineageOS ondersteund wordt. Ik check zelf deze pagina om de huidige en (mogelijk) toekomstig ondersteunde modellen te raadplegen: https://github.com/Lineag...ster/updater/devices.json
Volgens mij is de ondersteuning voor Xiaomi Mi 10T / Mi 10T Pro en de Poco F2 pro vrij recent. En Poco F3 ondersteuning lijkt er ook aan te komen. Nog even los of ik zo'n toestel overweeg. Mijn Pocophone F1 gaat nog wel even mee.
Ik had per ongeluk een pocophone F1 volledig gewiped. Inmiddels de Pixel Experience erop. Hartstikke mooi. Nu blijft echter op een of andere manier de tekst op het lockscreen hetzelfde. Ik heb ooit er op gezet (al jaren geleden): "In geval van nood bel ********** (Nummer van mijn vrouw).
De telefoon is echter op weg naar een ander. Of in elk geval, gaat op weg naar een ander. Maar nu wil ik het nummer van mijn vrouw er wel er graag af hebben. Na 18 jaar ben ik toch wel gehecht geraakt aan 'r. Maar... nu is die optie uitgegrijst:
/f/image/1npZHtSIqqqZy803YEYB1oKe.png?f=fotoalbum_large)
Wie heeft er een idee wat ik nog kan doen?
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Welke ROM stond erop toen je die lockscreen tekst erin zette?
Als je de telefoon toch weg doet is dat sowieso al wel handig.
Ik wil dus Pixel Experience installeren op mijn F1, maar ik denk dat de batterij, die nu met aggresieve besparing een dag haalt. Niet meer een dag gaat halen met Pixel Experience.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of is kijken naar een nieuwe telefoon een beter idee?
(Moet vanuit werk weer security updates krijgen of een nieuwe telefoon kopen

PE 11 hier, ik heb niet heel veel schermtijd, maar meestal 1.5 - 2 uur op een dag, en ruim 50% over.NLxDoDge schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:36:
Zijn er hier veel mensen die Pixel Experience gebruiken? Mocht dit zo zijn heb ik daar een vraag voor.
Ik wil dus Pixel Experience installeren op mijn F1, maar ik denk dat de batterij, die nu met aggresieve besparing een dag haalt. Niet meer een dag gaat halen met Pixel Experience.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of is kijken naar een nieuwe telefoon een beter idee?
(Moet vanuit werk weer security updates krijgen of een nieuwe telefoon kopen)
Pixel Experience is naar Android 12, heb hem gisteren geinstalleerd en tot op heden geen negatieve ervaringen. Bluetooth lijkt weer goed te werken (niet zoals bij PE Android11, dec build). Android Auto tot op heden nog niet getest (dus daar kom ik nog op terug).
Wat nog ontbreekt:
* Face unlock
Wat "anders" is:
* TWRP is vervangen met een eigen PE Recovery
En nu weer over naar Android 11 LineageOS.
PE's Android Auto is sinds de November A11 build niet best. Ook bluetooth lijkt problemen te hebben, dus hopelijk is dat niet het geval bij Lineage OS. Zo wel, zal ik een paar stappen terug moeten (naar een November A11 build bijv). - Buiten dat verhaal was de PE A12 wel goed stabiel en energie zuinig.
Ondertussen ook geprobeerd:
* A12 PixelUI (zelfde issue met Android Auto en BT Media)
Is er verder al iemand naar A12 toe? @Largamelion, welke ROM gebruik jij op dit moment.
[ Voor 46% gewijzigd door Raznov op 28-01-2022 11:11 ]
Ik zit nog op LOS 18.1 (Android 11) en waarschijnlijk blijf ik daarop tot LOS 19.1 er is. Tenzij ik ooit eens de tijd en zin heb om PE te proberen, maar dan moet die eerst wel 100% werken, mét Face Unlock, one hand mode en Android AutoRaznov schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:17:Is er verder al iemand naar A12 toe? @Largamelion, welke ROM gebruik jij op dit moment.
Face unlock werkt nu in LOS18.1 ook niet, toch? Althans bij mij niet.Largamelion schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:23:
[...]
Ik zit nog op LOS 18.1 (Android 11) en waarschijnlijk blijf ik daarop tot LOS 19.1 er is. Tenzij ik ooit eens de tijd en zin heb om PE te proberen, maar dan moet die eerst wel 100% werken, mét Face Unlock, one hand mode en Android Auto.
Nee klopt, daarom zie ik weinig reden om naar PE te gaan. De voornaamste reden om af te stappen van LOS zou een werkende face unlock zijn en one hand mode. Als dat ontbreekt zie ik voor mezelf geen reden om al die moeite te doen om over te stappen want LOS werkt voor mij perfect voor de restrens-br schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:03:
[...]
Face unlock werkt nu in LOS18.1 ook niet, toch? Althans bij mij niet.
Android 12 komt sowieso naar LOS, ik wacht wel rustig af, geen haast bij.
Lineage OS 19 unofficial:
- Android Auto start, maar Spotify speelt even af en ik krijg daarna een pauze, gaat weer door en zo voort. Erg vervelend, zo valt er geen muziek te luisteren tijdens het auto rijden.
- Verder lijkt de telefoon het goed te doen, soepel en vlot en vooral (kwam van 18 af) een hele goede batterij duur.
Pixel Experience A12:
- Voelt iets vlotter tov LOS.
- Face unlock werkt.
- AA start op, BT Audio heeft issues.
LESSAOSP-Snowcone-A-beryllium-OFFICIAL-20211104-1919:
Een oudere A12 Rom, want ik wilde toch eens weten of AA ooit goed heeft gelopen. Dat blijkt van wel:
- AA werkt zonder problemen
- Geen data verbinding te krijgen
- Oranje gloed over het scherm, op te lossen met wat kalibratie over de kleuren, maar beetje vreemd.
Alles geprobeerd met "laatste" firmware. Veelal was OrangeFox genoeg qua recovery. Altijd een full wipe gedaan voordat ik de rom er op zette en overal altijd Gapps of een alternatief (gezien A12) gebruikt.
Terug naar LOS 18 maar weer, want AA is voor mij wel een must.
[ Voor 9% gewijzigd door Raznov op 15-04-2022 16:21 ]
Bedankt voor deze waardevolle info, AA is voor mij namelijk ook een must. Weet ik meteen dat ik nog niet de overstap moet makenRaznov schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:15:
Weer eens een korte update. Ik heb weer 3 A12 Roms geprobeerd, met het grootste probleem nog altijd Android Auto. Het wipen en dergelijke wordt er niet eenvoudiger op met TWRP, OrangeFox en custom Recoveries overal, maar ik ben zelf wel van plan om naar A12 te gaan, enige wat ik mis is Android Auto (en nadeel is, dat ik daar, zo lijk het op basis van Telegram en XDA, de enige in ben). Dus iedere keer weer testen en gaan.
Lineage OS 19 unofficial:
- Android Auto start, maar Spotify speelt even af en ik krijg daarna een pauze, gaat weer door en zo voort. Erg vervelend, zo valt er geen muziek te luisteren tijdens het auto rijden.
- Verder lijkt de telefoon het goed te doen, soepel en vlot en vooral (kwam van 18 af) een hele goede batterij duur.
Pixel Experience A12:
- Voelt iets vlotter tov LOS.
- Face unlock werkt.
- AA start niet eens op, krijg een kort scherm te zien, klik op volgende en force close.
LESSAOSP-Snowcone-A-beryllium-OFFICIAL-20211104-1919:
Een oudere A12 Rom, want ik wilde toch eens weten of AA ooit goed heeft gelopen. Dat blijkt van wel:
- AA werkt zonder problemen
- Geen data verbinding te krijgen
- Oranje gloed over het scherm, op te lossen met wat kalibratie over de kleuren, maar beetje vreemd.
Alles geprobeerd met "laatste" firmware. Veelal was OrangeFox genoeg qua recovery. Altijd een full wipe gedaan voordat ik de rom er op zette en overal altijd Gapps of een alternatief (gezien A12) gebruikt.
Terug naar LOS 18 maar weer, want AA is voor mij wel een must.
Welke GAPPS package heb je trouwens gebruikt? Probleem ligt veelal daarbij als applicaties van Google problemen geven. In het verleden heb ik zelf ook al issues gehad met AA en dan bleek een andere GAPPS soms de oplossing te zijn. Bij PE zou ik verwachten dat alles van Google er standaard al in zit? Of heb ik het mis?
Een werkende Face Unlock zou voor mij toch een reden kunnen zijn om van LOS naar PE over te stappen, op voorwaarde dat al de rest even goed werkt uiteraard.
PA heeft ingebouwde gapps ja. Bij de overige 2 heb ik FlameGapps gebruikt. AA is altijd de een na laatste apk geweest (losse apk gedownload en gebruikt).Largamelion schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:42:
[...]
Bedankt voor deze waardevolle info, AA is voor mij namelijk ook een must. Weet ik meteen dat ik nog niet de overstap moet maken.
Welke GAPPS package heb je trouwens gebruikt? Probleem ligt veelal daarbij als applicaties van Google problemen geven. In het verleden heb ik zelf ook al issues gehad met AA en dan bleek een andere GAPPS soms de oplossing te zijn. Bij PE zou ik verwachten dat alles van Google er standaard al in zit? Of heb ik het mis?
Een werkende Face Unlock zou voor mij toch een reden kunnen zijn om van LOS naar PE over te stappen, op voorwaarde dat al de rest even goed werkt uiteraard.
Nu net nog een extra check gedaan, maar heb toch écht het idee dat het door de BT instellingen komt onder A12.
A11 LOS: AA werkt, zonder problemen, geen hickups.
A11 PE+: AA lijkt bluetooth verbindingen te hebben. Connectie kan gemaakt worden, beeld is zichtbaar, maar BT lijkt even te werken en dropt daarna, geluid gaat weer over naar de telefoon, en een seconde later is het geluid weer over de speakers.
Dit zelfde verhaal lijkt ook op te treden bij de A12 roms LOS en PE (en nog een aantal anderen, welke ik niet echt uitgebreid getest heb). De A12 LESSAOSP heeft hier geen problemen mee, maar is ook al een stuk ouder.
Het probleem lijkt dus een BT probleem, waarbij ik nog niet helemaal zeker weet of het door de auto komt (Skoda Karoq van bijna 4 jaar oud) of de BT instellingen, welke bijna nergens te wijzigen zijn. https://forum.xda-develop...ues-android-auto.4392637/ is het lopende xda topic wat ik er voor heb lopen.
Ik draai nu nog PE 12, krijg AA opgestart, maar audio heeft problemen. Zal nog even blijven proberen om wat kleine dev opties aan te passen voor een mogelijke oplossing.
[ Voor 39% gewijzigd door Raznov op 15-04-2022 16:21 ]
Even een vraagje voor de experts hier. Ik draai 18.1 met Gapps.
Updaten naar een nieuwe versie moet altijd via de recovery. Moet ik ook Gapps opnieuw installeren?
Mooi, tijd om te updaten!Smultie schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:30:
Lineage is zojuist geupdatet naar 19.1
Even een vraagje voor de experts hier. Ik draai 18.1 met Gapps.
Updaten naar een nieuwe versie moet altijd via de recovery. Moet ik ook Gapps opnieuw installeren?
Zie de changelog hier. Link naar de upgrade guide staat daar ook.
Met LineageOS 17 naar 18 waren de stappen in ieder geval als volgt:
rens-br schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:50:
@Smultie Ik heb zojuist LineageOS 18.1 geïnstalleerd, komend vanaf een versie van vorige maand.
- Reboot naar recovery;
- Flash Rom;
- Flash Gapps;
- Flash Magisk;
- Clear Cache;
- Reboot.
[Afbeelding]
Als er iemand de upgrade gedaan heeft, graag feedback hoe het verlopen is en eventueel laten weten of Android Auto werkt (en welke GAPPS je gebruikt hebt).
Bij mij zal het ten vroegste in 't weekend zijn dat ik tijd heb. Ga sowieso eerst een dirty flash proberen, clean install zie ik niet direct zitten want dan heb ik een dag werk.
Hier ben ik bezig met het maken van een backup en ga daarna installeren. Ik heb geen Android Auto, dus dat kan ik helaas niet voor je testen.Largamelion schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:36:
Als er iemand de upgrade gedaan heeft, graag feedback hoe het verlopen is en eventueel laten weten of Android Auto werkt (en welke GAPPS je gebruikt hebt).
Bij mij zal het ten vroegste in 't weekend zijn dat ik tijd heb. Ga sowieso eerst een dirty flash proberen, clean install zie ik niet direct zitten want dan heb ik een dag werk.
Edit: Dirty install ging hier niet goed en kwam in een bootloop terecht. Dus heb een clean install moeten uitvoeren en ben net pas weer klaar met alles instellen. Was best een hoop werk.
Voordeel is dat ik nu wel een hele bak meer opslag beschikbaar heb.
[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 26-04-2022 14:04 ]
- Na connectie in de wagen met AA verliest de telefoon zijn netwerkconnectie, ondanks dat er een 4G icoon staat en alles in orde lijkt. Route calculeren in Waze faalt dan en de GA geeft ook altijd de melding 'oops, something went wrong with thé connection' (met een vreselijk irritante uitspraak). Vliegtuigmodus togglen lost dat op maar om dit elke keer te doen ... best lastig.
- Ik kan geen SMS berichten beantwoorden van mensen die bij de Provider Proximus zitten (heel wat in BE). Bij andere providers geen probleem. APN staat goed en als ik mijn SIM kaart in een andere phone stop werkt het wel. Het is er ooit ergens ingeslopen en ik heb tot nu toe nog geen oplossing gevonden.
De 19.1 build is wel offline gehaald (geen idee waarom) dus ik zal nog even moeten wachten.
Dus gelukkig kon ik met het installeren van de LOS recovery, daarna Gapps en daarna Magisk weer in mijn systeem komen.
Zie ook: https://forum.xda-develop...i-poco-f1.4188235/page-67
[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 01-05-2022 00:56 ]
Jep, ik had het ook al gelezen en wacht daarom nog even. Blijkbaar kan TWRP (nog) geen Android 12 ROM's decryptenrens-br schreef op zondag 1 mei 2022 @ 00:55:
Net een auto update proberen te doen van 2604 naar 3004 en kwam weer in een bootloop, wat blijkt nu. Voor het updaten (en ook upgraden naar) 19.1 moet je de LOS recovery hebben draaien, anders werkt het niet.
Dus gelukkig kon ik met het installeren van de LOS recovery, daarna Gapps en daarna Magisk weer in mijn systeem komen.
Zie ook: https://forum.xda-develop...i-poco-f1.4188235/page-67
Nee klopt. Dus ik heb nu maar LOS recovery draaien.Largamelion schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:05:
[...]
Jep, ik had het ook al gelezen en wacht daarom nog even. Blijkbaar kan TWRP (nog) geen Android 12 ROM's decrypten.
Probleem is naar alle waarschijnlijkheid de bluetooth connectie. Die is er, en lijkt dan ineens te droppen. Vreemd dat het nu ook ineens niet meer werkt op 18.1, geen update gedaan vwb Android, Android Auto heeft wel een auto-update gekregen via wifi.
Overigens ga ik 19.1 wel weer proberen te installeren via OrangeFox. Tot nu toe lijkt die vaak wel te decrypten (maar door alle AA problemen mag ik daarna vaak toch weer een clean install doen naar een andere Rom).
Bluetooth lijkt nog steeds problemen te hebben, bij de auto, maar ook bij de bt headsets welke ik heb. Ineens op pauze en weer door. En dat om de x aantal seconden. Niet te doen.
[ Voor 45% gewijzigd door Raznov op 08-05-2022 20:49 ]
Uiteindelijk bleek de oorzaak de optie 'bellen via 4G (en WIFI)' dit te veroorzaken. Zodra ik dit uitschakelde kon ik weer SMS'en naar m'n dochter en anderen die een Proximus SIM hebben.
Moest iemand dit ooit voorhebben...
Heb nu een nieuwe oortelefoon besteld en toestel gaat van de week uit elkaar, mocht dat niet helpen, dan ga ik denk ik een anders toestel kopen. Het is alleen jammer dat de nieuwe Poco 4 serie nog geen ondersteuning heeft voor welke custom ROM dan ook.
Maar, nog niet eerder een custom rom geinstalleerd. Nu is de laatste post in dit topic al weer een tijdje geleden en zie ik met de vele roms door de bomen het bos niet meer...
Dus, welke rom is nu aan te raden voor de F1? Belangrijk vind ik de beveiligingsupdates, werkende bankapps, android auto en goed werkend Gcam.
Hier hetzelfde probleem. De foon doet het nog prima, de accu gaat nog 2 dagen mee. Ik zou eigenlijk een custom rom willen installeren, met name voor de security, maar zit er eigenlijk een beetje tegenaan te hikken. Je leest toch altijd veel over onverwachte problemen met die custom roms en ik heb weinig zin in low-level gedoe.Isaja schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:25:
Mijn pocophone f1 doet het nog prima, dus ook uit het oogpunt van duurzaamheid wil ik er graag een nieuwe rom op zetten.
Maar, nog niet eerder een custom rom geinstalleerd. Nu is de laatste post in dit topic al weer een tijdje geleden en zie ik met de vele roms door de bomen het bos niet meer...
Dus, welke rom is nu aan te raden voor de F1? Belangrijk vind ik de beveiligingsupdates, werkende bankapps, android auto en goed werkend Gcam.
LineageOS is volgens mij voor een beetje Tweaker goed te doen (en ik ben geen ITer) als je even goed alles naleest en voorbereidt.
Geen problemen gehad, eigenlijk. Wel handig een linux pc of laptop bij de hand te hebben want Windows doet wel eens moeilijk met usb drivers (bij mij).
Als je graag Gcam gebruikt zou ik ook zeker naar Pixel Experience kijken. Ik heb het nooit gebruikt maar ik verwacht dat dat je beste gok ervoor is. Overigens heb ik Gcam ook prima draaiend in LOS.
Ik zie in het tweakersnieuws dat er recent een nieuwe versie uit is met een super-funky camera, ben benieuwd. Heb al jaren de Gcam draaien en die is super op de Poco, dus kan die altijd nog installeren.
Ik gebruikte altijd die van LineageOS zelf. Eerst even goed helemaal doorlezen, en dan gewoon doen wat ze daar zeggen.Isaja schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:54:
Heb al een goede manual online gevonden.
Heb je de link naar deze manual voor me?Isaja schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:54:
Heb al een goede manual online gevonden.
Ik had eerst deze gevonden, maar ga de eerder genoemde handleiding van lineage os zelf volgencivspeler schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:54:
[...]
Heb je de link naar deze manual voor me?
Ik denk dat die manual die jij hebt gevonden ook wel nuttig is. Voor erbij zegmaar. Want die van LineageOS zelf heb ik weleens doorgenomen, maar vond ik hier en daar wat onduidelijk.Isaja schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:04:
[...]
Ik had eerst deze gevonden, maar ga de eerder genoemde handleiding van lineage os zelf volgen
Handige links:
- Firmware
- Firmware & Vendor
- LineageOS
- LOS Changelog
- Pixel Experience
- Magisk
- TWRP