Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:54
Grumpmeister schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:28:
[...]

Ik snap het zeker, de stilte tot aan nu was eigenlijk een dooddoener voor de game. En idd, het feit dat er eigenlijk geen season pass is geeft wel aan dat ze waarschijnlijk niks van plan waren. Het dichtste bij wat je kan komen is die bundle die ze nu hebben voor 15 euro, maar goed, dat maakt het niet goed.

Zelf weet ik nog niet hoe ik de laatste 4 karakters nog vrij ga spelen. Of via FM (heb nog best wat stories te doen dus daar kan ik heel wat mee binnen harken) of gewoon even de 15 euro neertellen. Hebben ze m'n geld dan toch :'(
Tsja al die maanden stilte en dan dit...net als Kneok heb ik ook graag mijn spellen compleet, maar heh, ik heb nu voor de ps4 usf met 5 pakjes per char voor 7,50 gekocht.....en gezien ik niet heel veel zin heb om het spel nu te spelen is er weinig wat me tegenhoudt tot ik hetzelfde dan kan doen op de ps5. Veel meer interesse in Samsho, of eventueel tekken/dbz f of sc......waar bij al die games wel geld dat ze buiten mijn normale comfort zone zitten waardoor ik niet verwacht ze heel veel te spelen. Ben wel soort van begonnen met het sparen van de soul calibur games dus wat dat betreft zou ik ook 6 toch eigenlijk wel fysiek nog moeten kopen :+

Dus ja, ik hoopte dat het een bewussie was dat lek, En dat er idd meer aangekondigd ging worden maar meh.

Mocht je overigens nog goede tips hebben voor fm grinden dan hoor ik het graag, maar story mode tikt volgens mij ook niet echt heel hard aan.
Wat me ook tegenhoudt om season pass 2 te kopen is dat ik al enkele chars heb 'vrijgegrind'

Abigail heb ik
Akuma ?
Ed heb ik
Kolin heb ik
Menat nee
Zeku ?

Dus 2,50 per char momenteel if memory servers.......aan de ene kant niet heel duur, aan de andere kant, ik heb hem gestart en ps4 daarna in rest mode gedaan, maar denk dat als ik het uberhaupt nog is opstart dat ik er heel snel weer klaar mee ben.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-03 13:37
Sagat schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 20:07:
[...]

Tsja al die maanden stilte en dan dit...net als Kneok heb ik ook graag mijn spellen compleet, maar heh, ik heb nu voor de ps4 usf met 5 pakjes per char voor 7,50 gekocht.....en gezien ik niet heel veel zin heb om het spel nu te spelen is er weinig wat me tegenhoudt tot ik hetzelfde dan kan doen op de ps5. Veel meer interesse in Samsho, of eventueel tekken/dbz f of sc......waar bij al die games wel geld dat ze buiten mijn normale comfort zone zitten waardoor ik niet verwacht ze heel veel te spelen. Ben wel soort van begonnen met het sparen van de soul calibur games dus wat dat betreft zou ik ook 6 toch eigenlijk wel fysiek nog moeten kopen :+

Dus ja, ik hoopte dat het een bewussie was dat lek, En dat er idd meer aangekondigd ging worden maar meh.

Mocht je overigens nog goede tips hebben voor fm grinden dan hoor ik het graag, maar story mode tikt volgens mij ook niet echt heel hard aan.
Wat me ook tegenhoudt om season pass 2 te kopen is dat ik al enkele chars heb 'vrijgegrind'

Abigail heb ik
Akuma ?
Ed heb ik
Kolin heb ik
Menat nee
Zeku ?

Dus 2,50 per char momenteel if memory servers.......aan de ene kant niet heel duur, aan de andere kant, ik heb hem gestart en ps4 daarna in rest mode gedaan, maar denk dat als ik het uberhaupt nog is opstart dat ik er heel snel weer klaar mee ben.
Als je het idd niet gaat spelen is het wel zonde, zeker als de karakters je verder niet interesseren. Ik zag vanochtend wel dat Maximilian in een training mode zat waar je combo's kon oefenen binnen SF5. Ik weet niet of ik daar al die tijd overheen heb gekeken of dat het nieuw is, maar dat zou voor mij nog een extra reden zijn om het juist weer op te pakken. Sowieso is SF5 wat minder zwaar op de combo's, maar dat is voor mij op zich prima aangezien ik nog in de fundamentals fase zit van het leren. Want wat heb je aan het labben van combo's als je niet fatsoenlijk kan confirmen :P

Kijkend naar wat ik nu heb zou ik mijn focus willen leggen op;
- Samurai Shodown, puur op het footsies / fundamentals gedeelte. Ik merkte tijdens het spelen dat ik steeds beter werd in het herkennen van punishes, safe / unsafe moves, etc.
- Street Fighter 5 omdat het nog een van de meest actieve games is en hierdoor ranking me ook tegen tegenstanders plaatst waar ik nog kans tegen zou moeten hebben. Zeker als die combo practice erin zit wil ik er toch meer tijd in gaan steken.

Met de kennis die ik daarvan opdoe wil ik andere fighters ook wat spelen, maar dan wat minder actief. Bijv. MK11 wil ik nog wel halen, BBCTB is onderweg, DBFZ was ook weer enorm hype tijdens EVO (serieus, als je het niet gedaan hebt, kijk de top 8 ), etc. Tekken was ook erg gaaf en m'n Noctis was niet super slecht, dus daar wil ik ook wat meer tijd in steken. SC6 blijf ik ook wel leuk vinden, maar ook hier te weinig tijd in zitten. Probleem is dat ik dan weer tegen 'te veel games, te weinig tijd' aan ga lopen terwijl ik juist als beginner gebaat ben bij wat focus op 1-2 games om een goed gevoel voor fundamentals te krijgen. En Tekken is zo'n game die er wat buiten valt qua mechanics.

Wat op zich wel erg is, we zijn nu een jaar verder, en hoewel ik wel (voor m'n gevoel) beter ben geworden in die tijd, zit ik toch nog erg op fundamentals te richten omdat die nog gewoonweg niet goed genoeg zijn. Natuurlijk is er wel wat te combineren, maar ik wil toch wel een paar games hebben om op terug te vallen en die consistenter te spelen.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Imho is sf5 wel de combo’s, want dat ben ik namelijk compleet niet! Op zich kan ik redelijk openingen vinden en ook mijn defense is ok. Maar dmg output heb je combo’s voor nodig. Dat is wel een gedeelte waarom ik 4 leuker vind. Daar kan ik met mijn speelstijl dus nog wel enigsinds iets doen. In 5 niet.

Denk dat als je daar quick wins wil halen je vooral moet kijken naar setup naar critical arts. Maar daarbuiten zit er niets anders op dan combo’s te oefenen. Misschien dan eerst focussen op dizzy situaties of crush counters.

Verder ja als je echt wil improven moet je je aandacht eigenlijk idd focussen op een game. 2 lijkt me in jouw situatie al lastiger laat staan meer.

Mijn keuze is gewoon om bij deals games te kopen en dan te proberen. Voor 1 a 2 tientjes heb ik er dan vrede mee als het toch niet helemaal mijn ding is.

En soms vind ik dingel leuk en kom ik er toch niet aan toe (smash en laatst beide versies van sc4 gekocht letterlijk nog niet gespeeld, en ook games als gg, bb en uniel zou ik best wel meer willen spelen).

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:42:
Imho is sf5 wel de combo’s, want dat ben ik namelijk compleet niet! Op zich kan ik redelijk openingen vinden en ook mijn defense is ok. Maar dmg output heb je combo’s voor nodig. Dat is wel een gedeelte waarom ik 4 leuker vind. Daar kan ik met mijn speelstijl dus nog wel enigsinds iets doen. In 5 niet.

Denk dat als je daar quick wins wil halen je vooral moet kijken naar setup naar critical arts. Maar daarbuiten zit er niets anders op dan combo’s te oefenen. Misschien dan eerst focussen op dizzy situaties of crush counters.

Verder ja als je echt wil improven moet je je aandacht eigenlijk idd focussen op een game. 2 lijkt me in jouw situatie al lastiger laat staan meer.

Mijn keuze is gewoon om bij deals games te kopen en dan te proberen. Voor 1 a 2 tientjes heb ik er dan vrede mee als het toch niet helemaal mijn ding is.

En soms vind ik dingel leuk en kom ik er toch niet aan toe (smash en laatst beide versies van sc4 gekocht letterlijk nog niet gespeeld, en ook games als gg, bb en uniel zou ik best wel meer willen spelen).
Uiteindelijk wel, true, maar ik zit zelf nog op het niveau waarbij ik toch wat rank ups moet kunnen halen door poke / simpele punishing / anti air ipv optimaal uitgevoerde combo's. Het was de challenge mode die ik zag op stream, via daar zijn dus combo's te oefenen (die niet allemaal compleet optimaal zijn natuurlijk). Heb zelf echter door het 4 dagen lang klussen aan de trap wat last van m'n hand, dus heb 'm nog niet opgestart om te proberen.

En je hebt ook zeker gelijk, met mijn verdeelde focus is het lastig om meerdere games als focus te hebben. Zoals het er nu op lijkt wil ik voornamelijk op Street Fighter V gaan richten. Ergens voelt het me toch het beste aan om van alles wat te leren (waar je bij bijv. UNIST al gauw tegen combo's aanloopt waarbij ik door de bomen het bos haast niet meer zie). Vanuit daar kan weer iets uitbreiden.

Speaking of deals, Guilty Gear Xrd Rev2 voor de PS4 ga ik straks eens bestellen, 12 pond bij Base. Misschien een leuke om via de PS4 dan te spelen ipv X Sign via de PC?

Aankomende week zit ik dus bij BSG Annual (de speedrun marathon die in Nederland gehouden wordt). Ik ga m'n PS4 daar neerzetten als een Fighting Game-station. Voor het gemak (ook met de focus van hierboven) zet ik daar ook SF5 op. Er zijn daar sowieso wat gasten die oa. Tekken 7 spelen, dus daar zal ik ook wat tijd in steken terwijl ik er rond loop. Misschien valt er ook een klein toernooitje te houden...

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Mini review: 8bit do m30 Bluetooth:
Werkt niet op ps4 middels ps3-ps4 convertor van brooks :( wel diect op mijn pc, eb hij koppelde ook met de macbook van mijn vrouw. Niet getest met mijn switch maar verwacht dat hij daar ook werkt...

Vraag is nu of ik hem hou of verkoop. De layout is wel heel fijn en ik zou hem ook op mijn nes & snes mini kunnen gebruiken. Maar voornamelijk gekocht voor ps4, en dat gaat alleen maar werken met een andere convertor a 45 eur oid.
Voor de volledigheid, op mijn pc sf4 ermee gespeeld en dat was erg fijn. Overigens wel wired omdat mijn jurassic pc geen bluetooth heeft :')
Ik heb ergens nog wel een bt stick liggen dus mocht iemand interesse hebben kan ik wel de ‘inputlag’ testen.

Hierom toch maar uitgeweken naar een usb retrobit saturnpad. Toch 20-25 euro cheaper. Deze doet het WEL op de ps4 via mijn convertor. Deze beviel ook prima, hoewel ik de bouwkwaliteit van de m30 wel iets hoger inschat.

Dus wellicht dat ik nog een andere convertor haal om ook de m30 nog te kunnen gebruiken en evetueel de huidige dan te koop zet. Twijfel ook over mijn ‘mini’ stick (gebruik ik niet) en hori commander (overbodig nu). Aan de andere kant als het 2e hands nauwelijks iets oplevert dan hou ik het net zo lief zelf.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-05 21:30
Grumpmeister schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:34:
Hoe is Fantasy Strike nou? Ik hoor er toch wel goede dingen over, ook al is het simplified.
Het spel is heel toegankelijk, maar heeft nog steeds een hoop diepte.
Dat gezegd hebbende, het spel is er niet in geslaagd om een nieuw publiek aan te trekken.
Het gaat een beetje ten onder aan zijn eigen succes.

Daarmee wil ik zeggen dat het de ultieme 'cross-over' is die Sirlin Games kon maken. David is echt wel geslaagd in zijn opzet. Spelers van verschillende vechtspellen kunnen hun krachten echt meten in Fantasy Strike en dat gebeurt ook. Alleen wel op kleine schaal.

Verder heeft het spel heeft bijvoorbeeld standaard team battle in ranked matches. Helaas doet Sony speelt sony niet netjes mee en is er geen cross-play tussen de Switch versie en de PS4. De PS4 versie heeft ook geen cross-progress, maar dat hebben de Steam en Switch versie wel. Cross-play is dus:
PS4 <> Steam
Switch <> Steam

Aangezien Fantasy Strike makkelijke input (het gaat echt om je beslissingen, niet om hoe je de knoppen indrukt) heeft, adviseer ik de Switch versie als je de Switch hebt vanzelfsprekend. Het spel is goed speelbaar op Joy-Con's, maar ik gebruik liever de Pro controller. Arcade Fight Sticks zijn natuurlijk ook bruikbaar, maar bij FS heeft dat weinig tot geen zin.

Het spel heeft de gebruikelijke speelstijlen. Er zijn zoners, grapplers, rushdowns & wild cards. Vooral Lum, een panda, kan verrassend uit de hoek komen. Ik speel zelf graag Valerie. Grave is mijn tweede. Een derde lid van mijn team heb ik nog niet. Ik 'moet' nog meer spelen. Elk karakter speelt ook echt anders overigens.
Er zijn overigens combo's te doen in het spel.

Een goede vriend van mij die graag vechtspellen speelt was in één middag al beter dan ik, terwijl ik al een jaar speel. Hem kennende had ik dat ook wel verwacht. Hij snapt de mechanics van vechtspellen beter dan ik. Ik speel ook gewoon te weinig. Zoals ik las ben ik daar niet de enige in! Dat maakt het wat lastiger, want als je bij Fantasy Strike de match-ups niet goed kent, kun je nogal eens van een koude kermis terug komen.

Goed, ik ben dol op het spel en ik beveel het graag aan. Mocht je nog meer willen lezen, dan kun je het hele uitgebreide artikel op sirlin.net lezen. Nee, wat ik net getypt heb was geen review of een vertaling. Ik hoop dat gamer.nl nog een review gaat plaatsen.

Trouwens, mijn Fantasy Strike tag is whaha

Daar ben ik heel blij mee, want dat is mijn favoriete gebruikersnaam.
Ik ga even kijken of ik nog wat kan spelen. Misschien ga ik wel Boss Rush doen!

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Zijn er hier mensen die Tekken spelen? Ik weet dat er een paar waren die het geprobeerd hebben toen het spel uitkwam, maar hoor er tegenwoordig niet veel meer over (nou ja hier dan, maar goed 'we' zijn sowieso niet heel actief ;) )
De reden is namelijk dat het spel inmiddels onder mijn 20 euro 'grens' voor aanschaffen is gedoken. momenteel op xbox, maar mochten er hier nog mensen actief zijn dan is ps4 wsl de betere keuze.

Daarnaast komt tekken tag tournament 2 ook in gwg over 2 weken, die kan ik natuurlijk ook gewoon proberen om iig te kijken of de basis gameplay me wat trekt, als dat zo is heb ik ook weer minder moeite om geld uit te geven aan T7
(en ja, akuma en geese in tekken vind ik ook tof, dat wil ik eigenlijk ook wel meemaken :) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-05 18:09
Sagat schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:44:
Zijn er hier mensen die Tekken spelen? Ik weet dat er een paar waren die het geprobeerd hebben toen het spel uitkwam, maar hoor er tegenwoordig niet veel meer over (nou ja hier dan, maar goed 'we' zijn sowieso niet heel actief ;) )
De reden is namelijk dat het spel inmiddels onder mijn 20 euro 'grens' voor aanschaffen is gedoken. momenteel op xbox, maar mochten er hier nog mensen actief zijn dan is ps4 wsl de betere keuze.

Daarnaast komt tekken tag tournament 2 ook in gwg over 2 weken, die kan ik natuurlijk ook gewoon proberen om iig te kijken of de basis gameplay me wat trekt, als dat zo is heb ik ook weer minder moeite om geld uit te geven aan T7
(en ja, akuma en geese in tekken vind ik ook tof, dat wil ik eigenlijk ook wel meemaken :) )
Yep ik speel zeker nog tekken 7 :*) nog steeds 1 van de beste fighters die je kan doen alleen wel een hoge learning curve maar dat geld voor alle tekkens. Ik heb beide season passes ook gekocht en elke toegevoegde character is leuk om te spelen. Zo speel ik nog best vaak ranked met Negan al is het alleen maar om ff die knuppel te horen als die weer een goeie hit maakt haha. Geese is op dit moment waarschijnlijk de beste character in season 2 en ik ben ook heel benieuwd naar season 3. Alle characters krijgen in season 3 ook nieuwe moves en er zijn weer nieuwe characters. De game word ook nog steeds heel fanatiek gespeeld dus totaal geen moeite om games te vinden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Tekken speel ik ook een beetje (al, again, door alle andere verplichtingen, te weinig). Voor het gemak had ik Noctis opgepakt, tijdens het speedrun evenement in Venray daar ook een juggle mee geleerd. En er zijn plannen om eind September naar Tekken Rumble #3 te gaan in Amsterdam (die valt eens in het weekend :') ).

Ben logischerwijs verre van goed, maar ik vind het toch leuker dan ik initieel had verwacht. Als ik met Rumble mee kan gaan doe ik ook wel mee. 0-2 gaan maar hopelijk wel wat ervan leren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Season 3 van TEKKEN 7 is gisteren van start gegaan met de 3.00 update en vanaf vandaag is Zafina en de derde Season Pass verkrijgbaar.

TekkenZone - Dutch Tekken Community

• Sagat
Demonitzu schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:41:
Season 3 van TEKKEN 7 is gisteren van start gegaan met de 3.00 update en vanaf vandaag is Zafina en de derde Season Pass verkrijgbaar.

[YouTube: Tekken 7 - Season Pass 3 Release Trailer - PS4/XB1/PC]
Ik hoop nog op ene goty ala sf5ae met de eerste 2 season passes inbegrepen :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:39:
[...]

Ik hoop nog op ene goty ala sf5ae met de eerste 2 season passes inbegrepen :)
Die is er >_>

Tekken 7 Ultimate Edition, heeft alle DLC erin zitten. Dat was ook degene die ik zelf aangeschaft heb :)

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

De eerste twee Season Passes zijn tot en met 26 september in de aanbieding voor de PS4, evenals de genoemde Ultimate Edition

TekkenZone - Dutch Tekken Community

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Demonitzu schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:21:
De eerste twee Season Passes zijn tot en met 26 september in de aanbieding voor de PS4, evenals de genoemde Ultimate Edition
44 euro voor de ultimate! en ja normaliter 100 piek bijna dus op zich nog leuke aanbieding ook, maar dat heb ik er niet voor over. Ik ken mezelf het zou zo maar kunnen blijven bij een potje in 3 maanden.

15 voor de base dan wellicht wel.......dus ff kijken of ik dat ga doen. Was in principe voornemens om voor een 10tje de game 2e hands voor de xb1 te kopen......voor die 5 euro extra dan liever op ps4 vanwege controller en vooral gezien er hier wat spelers zijn.

Iedereen de trailer al gezien van guilty gear (2020)? Nog zo'n game die ik nauwelijk speel, maar hij ziet er wel verdomd goed uit zeg.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Sagat schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:28:
[...]15 voor de base dan wellicht wel.......dus ff kijken of ik dat ga doen. Was in principe voornemens om voor een 10tje de game 2e hands voor de xb1 te kopen......voor die 5 euro extra dan liever op ps4 vanwege controller en vooral gezien er hier wat spelers zijn.
Al bij de Intertoys gekeken? (wel van een paar maanden geleden deze foto; steelbook versie voor de collectie ;) ). Misschien meld ik me wel in dit topic als de PS5 er is O-) (7 toen meegepakt voor een vriend die pas een xb1 had gekocht en lekker de Intertoys kon leegkopen maar Tekken zat er daar niet bij. Zelf deel 6 voor de PS3 weer even opgegraven maar nog niet geïnstalleerd. Zit ook nog te denken om TTT2 nog te kopen [op schijf] voor de volledigheid qua PS3 Tekken's. Maar voel er nog niet veel voor om er ouderwets veel tijd in te steken zoals in de PS1 dagen toen ik nog wel alles uit m'n hoofd kende. En eigenlijk vind ik de Soul Calibur reeks 'leuker' om te spelen maar daar kwam op de PS3 ook al niks van)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2LUAbRJJ3cNQhopFrtKyeztI/full.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 15-09-2019 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
apis29 schreef op zondag 15 september 2019 @ 19:48:
[...]

Al bij de Intertoys gekeken? (wel van een paar maanden geleden deze foto; steelbook versie voor de collectie ;) ). Misschien meld ik me wel in dit topic als de PS5 er is O-) (7 toen meegepakt voor een vriend die pas een xb1 had gekocht en lekker de Intertoys kon leegkopen maar Tekken zat er daar niet bij. Zelf deel 6 voor de PS3 weer even opgegraven maar nog niet geïnstalleerd. Zit ook nog te denken om TTT2 nog te kopen [op schijf] voor de volledigheid qua PS3 Tekken's. Maar voel er nog niet veel voor om er ouderwets veel tijd in te steken zoals in de PS1 dagen toen ik nog wel alles uit m'n hoofd kende. En eigenlijk vind ik de Soul Calibur reeks 'leuker' om te spelen maar daar kwam op de PS3 ook al niks van)

[Afbeelding]
Normaliter wel! Toevallig vandaag even door de stad gewandeld hier, maar alleen een gamestore en used products aangedaan.......

Maar blijft natuurlijk wel een xb1 versie......al hoewel ik sowieso ook weinig online speel, je verhaal is wat dat betreft wel herkenbaar.
(wel relatief veel tijd heb gespendeerd aan slay the spire en.....sf2 of de snes :X even uitspelen met zangief voor de retroachievements......kon dat vroeger wel, maar nu gaat het nog niet bepaald soepel )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
wow iedereen hier nog in zomerslaap lijkt het!

Anyways, volgens mij sowieso weinig xboxers onder de regulars hier maar, mensen hier die tekken tag 2 (nu 'gratis' in games with gold) gaan spelen? Lijkt me wel leuk om een beetje te prutsen en vooral wat pointers te krijgen want ben zwaar tekken n00b, maar wel intersse om het iig een beetje te leren.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the_virus26
Sagat schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:36:
wow iedereen hier nog in zomerslaap lijkt het!

Anyways, volgens mij sowieso weinig xboxers onder de regulars hier maar, mensen hier die tekken tag 2 (nu 'gratis' in games with gold) gaan spelen? Lijkt me wel leuk om een beetje te prutsen en vooral wat pointers te krijgen want ben zwaar tekken n00b, maar wel intersse om het iig een beetje te leren.
Gister nog tekken 7 gedaan tegen grump meister. Ff een heel aantal potjes regen zijn noctis gespeeld en was echt super fun 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
the_virus26 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:25:
[...]

Gister nog tekken 7 gedaan tegen grump meister. Ff een heel aantal potjes regen zijn noctis gespeeld en was echt super fun 😁
Idd, erg leuke potjes :D

Met oog op morgen en m'n zeer gebrekkige oefening had ik verwacht zwaarder ingemaakt te worden, maar (hoewel ik meer verloor dan won) ging het toch lekker op en neer. Tot @the_virus26 z'n Bob ging gebruiken, daar had ik toch wat potjes voor nodig om een beetje een idee van de vechtstijl, etc. te krijgen. Zo'n dikke gast die belachelijk snel beweegt :D

Voor Tekken Rumble #3 ben ik nu wel redelijk klaar. Ik verwacht geen upsets daar, want het is en blijft een local en toernooi, maar ik heb nu wel iets meer vertrouwen erin dat ik niet met 0-3 0-3's ga verliezen (behalve bij de echte goede gasten ofc). Mogelijk vanavond nog een paar moves iets consistenter krijgen, ik had bijv. UF 3 nooit gebruikt terwijl ik die wel iets meer in m'n moveset wilde werken.

@Sagat Mogelijk dat ik Gold wel even activeer en het binnen haal dit weekend, maar denk dat m'n Tekken-play voornamelijk bij 7 gaat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Grumpmeister schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:00:
[...]

Idd, erg leuke potjes :D

Met oog op morgen en m'n zeer gebrekkige oefening had ik verwacht zwaarder ingemaakt te worden, maar (hoewel ik meer verloor dan won) ging het toch lekker op en neer. Tot @the_virus26 z'n Bob ging gebruiken, daar had ik toch wat potjes voor nodig om een beetje een idee van de vechtstijl, etc. te krijgen. Zo'n dikke gast die belachelijk snel beweegt :D

Voor Tekken Rumble #3 ben ik nu wel redelijk klaar. Ik verwacht geen upsets daar, want het is en blijft een local en toernooi, maar ik heb nu wel iets meer vertrouwen erin dat ik niet met 0-3 0-3's ga verliezen (behalve bij de echte goede gasten ofc). Mogelijk vanavond nog een paar moves iets consistenter krijgen, ik had bijv. UF 3 nooit gebruikt terwijl ik die wel iets meer in m'n moveset wilde werken.

@Sagat Mogelijk dat ik Gold wel even activeer en het binnen haal dit weekend, maar denk dat m'n Tekken-play voornamelijk bij 7 gaat liggen.
Hey, dat zou idd wel nice zijn! Maar als je competitie wil spelen, dan snap ik dat je geen games wil mixen en ik ben echt niveau 0 momenteel......zondag ga ik naar een retro beurs, wellicht dat ik daar tekken 7 nog voor een leuke prijs zie (vorige keer hadden ze ook wel current gen spul te koop), en vooral geese en akuma in tekken is voor mij wel leuk (al hoewel ik geese nooit veel gespeeld heb in de various kof games die ik doe)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:16:
[...]

Hey, dat zou idd wel nice zijn! Maar als je competitie wil spelen, dan snap ik dat je geen games wil mixen en ik ben echt niveau 0 momenteel......zondag ga ik naar een retro beurs, wellicht dat ik daar tekken 7 nog voor een leuke prijs zie (vorige keer hadden ze ook wel current gen spul te koop), en vooral geese en akuma in tekken is voor mij wel leuk (al hoewel ik geese nooit veel gespeeld heb in de various kof games die ik doe)
Bwoh, competitie spelen is het niet zo zeer. Vanuit BSG kwam het idee om eens naar dit toernooi te gaan, dus zodoende. Volgens mij zit ik nog steeds onder de 10 uur aan play time, maar met wat oefening en fundamentals die ik tussendoor toch op heb gepakt (zo lijkt het) gaat het me toch beter af dan ik had verwacht. Toch smaken die potjes van gisteren wel naar meer :D

Probleem met Tekken Tag 2 dat m'n fighting stick niet compatibel is met de Xbox One (tenzij ik een Brooks converter haal, op zich niet zo'n probleem). Ik ben voornamelijk bang voor mogelijke RSI trekjes (omdat ik die met de 360 controller kreeg en fighters natuurlijk input-heavy zijn). En Tekken 7 leeft nog stukken meer en is zelfs nog groeiende na al die tijd. Dus om Tekken te leren ga je daarmee beter af zijn (naar mijn verwachting). Daarvoor is de basis versie ook zeker voldoende. Zelf had ik wel de Ultimate versie gehaald voor (toen) 35 euro, met ook in het achterhoofd gehouden dat Noctis me wel aansprak als een FF fanaat en het niet te zwaar op Tekken leunt en daardoor beginner-friendly is. Als je de basis versie haalt, is Geese ook gewoon los ernaast te pakken, dus dat scheelt ook weer in de aankoop :)

Maar goed, ik heb nog 30 dagen Gold liggen, dus kan het sowieso proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Zoals verwacht de 5 potjes in de pool wel verloren, maar toch wat rondes mee kunnen pakken. Al in al wel tevreden over het toernooi, was ook leuk om eens mee te maken :D

Het heeft me ook wel motivatie gegeven om er toch wat beter in te worden en mogelijk een tweede karakter erbij te leren (die meer 'tekken-y' is dan Noctis). Maar voor nu eerst Noctis nog wat verbeteren, ik probeer veel te vaak een launcher te landen en dat wordt nogal predictable.

Edit:
In navolging van hierboven, Tekken op PC aangeschaft aangezien wat van m'n vrienden het daarop spelen. Daarop even ranked opgestart voor het eerst (ook op PS4 naast de casuals tegen @the_virus26 niks online gedaan), en het is daar stukken makkelijker dan wat ik gisteren voorgeschoteld kreeg (logischerwijs, want ik zit nog in de laagste rangen). Nog geen hele goede maatstaaf gehad, maar de matches waren lagloos en speelde prima weg :)

[ Voor 33% gewijzigd door Grumpmeister op 29-09-2019 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
Grumpmeister schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:30:
Zoals verwacht de 5 potjes in de pool wel verloren, maar toch wat rondes mee kunnen pakken. Al in al wel tevreden over het toernooi, was ook leuk om eens mee te maken :D

Het heeft me ook wel motivatie gegeven om er toch wat beter in te worden en mogelijk een tweede karakter erbij te leren (die meer 'tekken-y' is dan Noctis). Maar voor nu eerst Noctis nog wat verbeteren, ik probeer veel te vaak een launcher te landen en dat wordt nogal predictable.

Edit:
In navolging van hierboven, Tekken op PC aangeschaft aangezien wat van m'n vrienden het daarop spelen. Daarop even ranked opgestart voor het eerst (ook op PS4 naast de casuals tegen @the_virus26 niks online gedaan), en het is daar stukken makkelijker dan wat ik gisteren voorgeschoteld kreeg (logischerwijs, want ik zit nog in de laagste rangen). Nog geen hele goede maatstaaf gehad, maar de matches waren lagloos en speelde prima weg :)
Snel maar weer een aantal potjes doen dan wil ook nog wat andere characters proberen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
the_virus26 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 06:19:
[...]

Snel maar weer een aantal potjes doen dan wil ook nog wat andere characters proberen :*)
Zeker :D

Nu ik 'm ook op PC heb, is het toch wel makkelijk om gewoon even op te starten voor een paar potjes als ik even kort de tijd heb. Vergeleken met SFV start het allemaal een stuk sneller op, heb je vlugger een potje gevonden en kan je eindeloos rematchen zolang beide het willen. Zo had ik op een gegeven moment iets van 8 potjes tegen een Leo gespeeld voordat diegene ermee kapte (ik begon de taktiek door te krijgen dus had op dat moment 3 potjes achter elkaar gewonnen).

In dat opzicht toch wel een verademing :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Jullie gehoord van dreamhack R'dam? Ook tekken tournooi! Ik ga zeker niet meedoen, maar wens een ieder die wel gaat veel succes, en heel misschien wel spectaten dan!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:19:
Jullie gehoord van dreamhack R'dam? Ook tekken tournooi! Ik ga zeker niet meedoen, maar wens een ieder die wel gaat veel succes, en heel misschien wel spectaten dan!
Klopt ja, beetje jammer van de timing wel :(

Ik zit zelf dat weekend met BSG en volgens mij is er datzelfde weekend ook een groot toernooi in Berlijn. Ik verwacht dus dat de grotere namen in Berlijn zitten, waardoor het Dreamhack toernooi wel een iets lager niveau aan zal tikken (wat heel prima was geweest voor mij :P ). Het was schijnbaar nogal een gesteggel voor hen om daar terecht te komen, waardoor het pas zo laat bekend is gemaakt. Ach ja, volgende keer dan maar :)

Zo'n local event was toch wel erg leuk, goede sfeer ook. Merk wel dat het 2D fighter element toch nog wel diep erin zit bij me, dashen en sidesteppen heeft nog wat oefening nodig. Daardoor zit ik toch serieus te overwegen op een gegeven moment een Hitbox te halen. Tijdens Tekken Rumble even een paar potjes op een gespeeld en dat was toch wel erg fijn. Tot die tijd met de stick toch een andere grip aan gaan nemen die wat makkelijker de nudges toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
Grumpmeister schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:59:
[...]

Klopt ja, beetje jammer van de timing wel :(

Ik zit zelf dat weekend met BSG en volgens mij is er datzelfde weekend ook een groot toernooi in Berlijn. Ik verwacht dus dat de grotere namen in Berlijn zitten, waardoor het Dreamhack toernooi wel een iets lager niveau aan zal tikken (wat heel prima was geweest voor mij :P ). Het was schijnbaar nogal een gesteggel voor hen om daar terecht te komen, waardoor het pas zo laat bekend is gemaakt. Ach ja, volgende keer dan maar :)

Zo'n local event was toch wel erg leuk, goede sfeer ook. Merk wel dat het 2D fighter element toch nog wel diep erin zit bij me, dashen en sidesteppen heeft nog wat oefening nodig. Daardoor zit ik toch serieus te overwegen op een gegeven moment een Hitbox te halen. Tijdens Tekken Rumble even een paar potjes op een gespeeld en dat was toch wel erg fijn. Tot die tijd met de stick toch een andere grip aan gaan nemen die wat makkelijker de nudges toestaat.
Als je nog is als extra 2D fighter mk11 gaat halen hoor ik het graag :*) Daar kan ik je wel goed mee op weg helpen ahha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:08

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb nog steeds heel weinig MK11 gespeeld helaas, maar de trailer van Terminator ziet er wel ontzettend tof uit! Misschien vanavond maar eens de pack kopen en me wat meer verdiepen in de game, zodat ik volgende week met Arnie kan gaan prutsen.

[YouTube: Mortal Kombat 11 - Arnold Schwarzenegger Terminator Gameplay Trailer (DLC) MK11]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
KneoK schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:33:
Ik heb nog steeds heel weinig MK11 gespeeld helaas, maar de trailer van Terminator ziet er wel ontzettend tof uit! Misschien vanavond maar eens de pack kopen en me wat meer verdiepen in de game, zodat ik volgende week met Arnie kan gaan prutsen.

[YouTube: Mortal Kombat 11 - Arnold Schwarzenegger Terminator Gameplay Trailer (DLC) MK11]
Nou goed nieuws voor ons allemaal dan:

Vanaf vrijdag 11 Oktober 21:01 uur tot maandag 14 Oktober 21:59 uur heb je de kans om een gratis proefversie van Mortal Kombat 11 te spelen op je Xbox One of PS4.

Zou tof zijn als 'arnie' er dan ook inzit. Ik zet hem iig in mijn agenda :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
the_virus26 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:02:
[...]

Als je nog is als extra 2D fighter mk11 gaat halen hoor ik het graag :*) Daar kan ik je wel goed mee op weg helpen ahha
Ik heb 'm al wel gehaald, alleen nog niet echt gespeeld. Voornamelijk het 'druk op de knop om te blokken' voelt me nu nog heel ongemakkelijk aan :')

Ze hebben idd wel altijd de meest toffe guest characters :D

Het Hitbox verhaal blijft ook nog steeds in m'n hoofd spoken. Schijnbaar zit er een bedrijf in de UK die ze ook maakt (of nja, alles los verkoopt maar voor 1 cent ook assembled als je alles bij hen bestelt). Zit je alsnog rond de 200-220 euro, maar als je een Hitbox wilt importeren kom je ook al op 270$ + duane kosten. Ergens wordt het wel prijzig zo. Zelf een in elkaar zetten zit je ook al gauw op die kosten, misschien iets goedkoper, maar dan vraag ik het me haast af of me dat de moeite waard zal zijn.

Ik ga het nog wat nachtjes geven, in de tussentijd wat meer met de stick aankloten en kijken of ik de dashes wat beter onder de knie krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
Grumpmeister schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:45:
[...]

Ik heb 'm al wel gehaald, alleen nog niet echt gespeeld. Voornamelijk het 'druk op de knop om te blokken' voelt me nu nog heel ongemakkelijk aan :')

Ze hebben idd wel altijd de meest toffe guest characters :D

Het Hitbox verhaal blijft ook nog steeds in m'n hoofd spoken. Schijnbaar zit er een bedrijf in de UK die ze ook maakt (of nja, alles los verkoopt maar voor 1 cent ook assembled als je alles bij hen bestelt). Zit je alsnog rond de 200-220 euro, maar als je een Hitbox wilt importeren kom je ook al op 270$ + duane kosten. Ergens wordt het wel prijzig zo. Zelf een in elkaar zetten zit je ook al gauw op die kosten, misschien iets goedkoper, maar dan vraag ik het me haast af of me dat de moeite waard zal zijn.

Ik ga het nog wat nachtjes geven, in de tussentijd wat meer met de stick aankloten en kijken of ik de dashes wat beter onder de knie krijg.
O je hebt hem gewoon al :P waar wachten we op let's go hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
the_virus26 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:35:
[...]

O je hebt hem gewoon al :P waar wachten we op let's go hahaha
Binnenkort wel eens in voor, maar verwacht daar helemaal niks van me :')

Ik ben nu sowieso even op een laag pitje (ook met Tekken) omdat ik van het weekend overstag ben gegaan en dus later deze week een Hitbox binnen krijg. Zodra ik die heb, ga ik weer drukker ermee bezig (nu dus even rustig omdat ik straks weer een compleet nieuwe vorm van movement moet gaan gebruiken).

Hoewel ik rustig ermee ben had ik gisteren nog wel een paar potjes Tekken online gedaan. Beetje om Noctis anders te spelen (alleen gaat dat wss pas met de Hitbox echt eruit komen, dat maakt movement een stuk preciezer dan dat ik heb met stick) en meer als een poker ipv constant in iemands gezicht zitten om ze te breken. Dat werkt eigenlijk niet echt als Noctis, je moet juist de range wat gebruiken. Met dat in het achterhoofd een winning spree gehad waardoor ik nu voor het eerst in de light-blue ranks zit. Het was verre van goed zelfs, maar wel leuk om eens een volgende tier aan ranks aan te tikken, hoe laag het ook is :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_virus26
Grumpmeister schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:48:
[...]

Binnenkort wel eens in voor, maar verwacht daar helemaal niks van me :')

Ik ben nu sowieso even op een laag pitje (ook met Tekken) omdat ik van het weekend overstag ben gegaan en dus later deze week een Hitbox binnen krijg. Zodra ik die heb, ga ik weer drukker ermee bezig (nu dus even rustig omdat ik straks weer een compleet nieuwe vorm van movement moet gaan gebruiken).

Hoewel ik rustig ermee ben had ik gisteren nog wel een paar potjes Tekken online gedaan. Beetje om Noctis anders te spelen (alleen gaat dat wss pas met de Hitbox echt eruit komen, dat maakt movement een stuk preciezer dan dat ik heb met stick) en meer als een poker ipv constant in iemands gezicht zitten om ze te breken. Dat werkt eigenlijk niet echt als Noctis, je moet juist de range wat gebruiken. Met dat in het achterhoofd een winning spree gehad waardoor ik nu voor het eerst in de light-blue ranks zit. Het was verre van goed zelfs, maar wel leuk om eens een volgende tier aan ranks aan te tikken, hoe laag het ook is :')
Als je volgende keer wat potjes tekken gaat spelen laat het me even weten :*) 9 van de 10 keer kan ik wel en kan ik wel ff meeknokken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
the_virus26 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:11:
[...]

Als je volgende keer wat potjes tekken gaat spelen laat het me even weten :*) 9 van de 10 keer kan ik wel en kan ik wel ff meeknokken :*)
Prima, deze had ik voor gemak op PC gedaan :D

Ik poke je dan wel op Discord en zorg dat ik de PS4 aanzwengel d:)b

Kan het binnnenkort dus sowieso goed gebruiken vanwege de Hitbox :D

[ Voor 8% gewijzigd door Grumpmeister op 08-10-2019 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
Grumpmeister schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:51:
[...]

Prima, deze had ik voor gemak op PC gedaan :D

Ik poke je dan wel op Discord en zorg dat ik de PS4 aanzwengel d:)b

Kan het binnnenkort dus sowieso goed gebruiken vanwege de Hitbox :D
Ben benieuwd naar de hitbox en je ervaring ermee. Ik zelf ben echt een pad player maar lees de laatste tijd steeds meer over de hitbox en ben stiekem toch wel een beetje nieuwsgierig. Heel misschien dat ik ook een beetje rond ga kijken voor zo ding, voor mortal kombat heb ik er niks aan maar voor games zoals Street fighter en tekken is het best interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
the_virus26 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:07:
[...]

Ben benieuwd naar de hitbox en je ervaring ermee. Ik zelf ben echt een pad player maar lees de laatste tijd steeds meer over de hitbox en ben stiekem toch wel een beetje nieuwsgierig. Heel misschien dat ik ook een beetje rond ga kijken voor zo ding, voor mortal kombat heb ik er niks aan maar voor games zoals Street fighter en tekken is het best interessant.
Ben zelf ook erg benieuwd, had 'm redelijk vlug te pakken toen ik tijdens Tekken Rumble erop speelde. Op zich best logische controls en het maakt movement gewoon stukken makkelijker / preciezer. Zeker bij een Tekken met Korean backdashing (al is dat een stap verder al). Voor Tekken, SF5, maar ook anime fighters lijkt het voor mij iig een verademing te zijn (airdashers, etc).

Met stick heb ik vaak te veel inputs, bijv, ik breng de stick niet recht naar beneden (bijv, 1236 ipv 236 alleen). Nou maakt dat niet veel uit voor een standaard fireball, maar andere combo's / technieken kunnen dat soort dingen make or break zijn. Bij Tekken bijv. dat een normale b eerst als db gezien wordt en je daardoor door een medium gehit wordt.

We gaan het zien in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 04-05 21:29
MK11 op de Switch. Wat een pak aan GB is dat zeg!!! Nu een update van 8,2 GB en totaal 32,6GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
Voor iedereen die mk11 wil proberen kan van vrijdag t/m maandag een trial versie downloaden. Hier kan je mee online spelen en de eerste 2 story chapters proberen. Ook de dlc characters zijn toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
M'n Hitbox is in het land en schijnbaar is USP langsgekomen, niet aangebeld en gewoon een briefje in de bus gegooid dat 'ie op te halen is... 8)7 Vanavond dus maar even langs het afhaalpunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpmeister
Gisteren de Hitbox op kunnen halen bij het afhaalpunt:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EGi81nUXkAYc3zb?format=jpg&name=small

Het is toch even wennen, voornamelijk door een menu navigeren. Verder maar 2 potjes ermee gespeeld voordat het Nederlands elftal begon, waaronder tegen m'n eerste tegenstander met een ENORM slechte connectie. Een lagfest van heb ik jou daar, dat was niet tegen te spelen. Vanaf nu wacht ik dus echt even af hoe de connectie eruit ziet, want daarna wilde de game mij weer met diegene matchen, en het was een 2 bars connectie. Andere potje wel weer gewonnen waarbij ik nu dus echt actief de movement goed probeer te krijgen. Nu randje naar rank up weer, dus bijkomend voordeel d:)b

@the_virus26 Mogelijk kan ik vanavond of in het weekend wel wat potjes doen dus (Tekken en/of MK, alleen MK heb ik 0,0 kennis van, dus mogelijk dat ik daar eerst even een klein beetje in ga lezen / practice mode in ga zodat ik in ieder geval van 1 karakter iig iets kan)

[ Voor 8% gewijzigd door Grumpmeister op 11-10-2019 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb nog niet eerder op een hitbox gespeeld, maar zitten de linker- en rechterhand niet vrij dicht op elkaar bij deze hitbox?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Seroczynski schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:00:
Ik heb nog niet eerder op een hitbox gespeeld, maar zitten de linker- en rechterhand niet vrij dicht op elkaar bij deze hitbox?
Dacht ik toen ik voor het eerst op een speelde ook, maar dat is schijnbaar normaal voor hitboxes.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0166/4408/products/1_HitBoxPNG_1c26c453-faa2-4a47-a212-182da447507b_1200x1200.png?v=1553297923
Dat is de officiële, maar bij de officiële zit je met 70 dollar verzendkosten en import fees. Ik heb 'm zelf bij Blunderbuss Design besteld en in elkaar laten zetten. Ben je iets van 60-100 euro goedkoper uit uiteindelijk, maar het is natuurlijk nog steeds best een bedrag.

Het is wel wennen, voornamelijk voor de knop linksonder (die normaliter de X zou zijn op de PS4). En natuurlijk dat de 'up' knop bij je duim zit als een soort van spatie.

De box is wel lekker zwaar, wat wel weer fijn is. De Blunderbuss versie is dus ook iets groter, dus je kan je handen wat makkelijker kwijt. Tzt ook een cover voor halen en mogelijk een print om 'm wat fancier te maken, maar voor nu functioneert ie prima :D

[ Voor 9% gewijzigd door Grumpmeister op 11-10-2019 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Nice die hitbox! ik ben vanaaf alleen thuis (jaja johny no mates on friday even :P ) dus denk dat ik mk11 wel even aan zwengel!

@Grumpmeister
Qua ervaring zitten we dan exact op het zelfde niveau dus als je rustig zaken wil testen hit(box :+ ) me up!

[ Voor 34% gewijzigd door Sagat op 11-10-2019 09:48 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:47:
Nice die hitbox! ik ben vanaaf alleen thuis (jaja johny no mates on friday even :P ) dus denk dat ik mk11 wel even aan zwengel!

@Grumpmeister
Qua ervaring zitten we dan exact op het zelfde niveau dus als je rustig zaken wil testen hit(box :+ ) me up!
Sure, ik poke wel op Discord dan. Even 100% zeker zijn dat de multiplayer avond niet door gaat vanavond :P

Je was zelf een Fightpad gebruiker toch? Die Hori Commander? Razer heeft nu ook een Fightpad die (binnenkort) uitkomt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Grumpmeister schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:29:
[...]

Sure, ik poke wel op Discord dan. Even 100% zeker zijn dat de multiplayer avond niet door gaat vanavond :P

Je was zelf een Fightpad gebruiker toch? Die Hori Commander? Razer heeft nu ook een Fightpad die (binnenkort) uitkomt:

[YouTube: Bred to Fight | Razer Raion]
discord
ok! ik hou em in de gaten :) Mocht je niet kunnen dan begin ik wel met sp en dan beetje online vs andere n00bs (hopelijk :D )
Of gewoon toch slay the spire, stom virtueel kaart spel maar ben redelijk verslaafd :X

En ja ik gebruik fightpads, de hori commander ligt momenteel in een la, twijfel om hem te verkopen gezien ik nog niet heel veel met zijn opvolger gespeeld heb en er nog niet helemaal 100% van overtuigd ben dat ik dit acceptabel vind.

Dat is een retrobit saturn usb pad, die dan via een brooks convertor op de ps4 gaat. Dpad van de saturn pad is fijner, echt heel veel fijner.
Bij de hori is het fijn dat ik 2x een shoulder button heb, die ik dan kan mappen naar 3xp en 3xk waardoor ik niet hoef te wisselen van buttons bij bepaald chars.
Bij Ruy gebruik ik doorgaans ultra 2 (is met kick) bij seth ultra 1, is met punch....en de retrobit voelt kwalitatief ook niet helemaal lekker....kan er (no pun intended) niet helemaal mijn vinger op leggen, maar lijkt iets beetje off.
De hori heeft gewoon een kleine en nare dpad, waardoor ik af en toe missed inputs heb. Hierom al vaker geprobeerd om stick te leren, dan heb je al dat gezeur niet meer......misschien toch ook is hitbox proberen al hoewel buttons met links me echt heel vaag lijkt.

Vraag me ook af of je situatie krijgt dat hitbox gebanned worden vanwege simultaan 2x kanten op kunnen drukken etc. Was al keer gebeurd bij daigo volgens mij....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:52:
[...]

discord
ok! ik hou em in de gaten :) Mocht je niet kunnen dan begin ik wel met sp en dan beetje online vs andere n00bs (hopelijk :D )
Of gewoon toch slay the spire, stom virtueel kaart spel maar ben redelijk verslaafd :X

En ja ik gebruik fightpads, de hori commander ligt momenteel in een la, twijfel om hem te verkopen gezien ik nog niet heel veel met zijn opvolger gespeeld heb en er nog niet helemaal 100% van overtuigd ben dat ik dit acceptabel vind.

Dat is een retrobit saturn usb pad, die dan via een brooks convertor op de ps4 gaat. Dpad van de saturn pad is fijner, echt heel veel fijner.
Bij de hori is het fijn dat ik 2x een shoulder button heb, die ik dan kan mappen naar 3xp en 3xk waardoor ik niet hoef te wisselen van buttons bij bepaald chars.
Bij Ruy gebruik ik doorgaans ultra 2 (is met kick) bij seth ultra 1, is met punch....en de retrobit voelt kwalitatief ook niet helemaal lekker....kan er (no pun intended) niet helemaal mijn vinger op leggen, maar lijkt iets beetje off.
De hori heeft gewoon een kleine en nare dpad, waardoor ik af en toe missed inputs heb. Hierom al vaker geprobeerd om stick te leren, dan heb je al dat gezeur niet meer......misschien toch ook is hitbox proberen al hoewel buttons met links me echt heel vaag lijkt.

Vraag me ook af of je situatie krijgt dat hitbox gebanned worden vanwege simultaan 2x kanten op kunnen drukken etc. Was al keer gebeurd bij daigo volgens mij....
Daigo had het probleem dat als hij op links en rechts drukte en het ook als links en rechts gedetecteerd werd. De officiële Hitbox (en die van mij ook) hebben dat als je beide knoppen indrukt, ze elkaar 'cancellen' . Dus links en rechts = neutraal / geen directional press. Dat is in ieder geval wat wel toegestaan is.

Wat bijv. wel een voordeel is bij backdashen. Je houdt de knop voor links in, waardoor je ook actief blokt (bij Tekken kan je bijv. een groot aantal moves blocken als je niks indrukt), en daarna tap je 2 keer op rechts. Door de taps op rechts ben je even neutraal en daarna weer een input naar links. Hierdoor heb je dus een simpele methode om te dashen.

Dit is dan ook voor Korean Backdash (hier moet ik zelf nog wel enorm aan wennen, ik tap te vlug / te lang), door links in te houden, 2 keer rechts te tappen en dan een tap naar onder en daarna na een kleine pauze een tap op rechts, etc. etc. Waardoor er tussendoor telkens wel een input naar links gedetecteerd wordt.

Maar goed, in het beetje uitproberen gisteren viel het me wel op dat sommige moves toch makkelijker waren om de input van te doen. Bijv. Noctis' combo ender van fF+4 verknalde ik best vaak doordat ik de stick niet goed naar neutraal liet gaan. De db1+2, df1+2 in een combo verwerken verknalde ik ook vaak door een verkeerde input te hebben, en moves die 'While running' zijn, zijn nu een stuk makkelijker door f f F in te drukken en je dus vrijwel vanuit stilstand een 'while running' uit kan voeren (in Noctis' geval een overhead slam met een zwaard die je daarna kan combo'en in een d2,2 en finishen met fF+4).

Maar goed, Noctis is verder niet heel input-heavy, binnen Tekken ga ik nu wel naar wat andere 'base' karakters kijken om daar ook de normale Tekken fundamentals mee te oefenen. Of heel koppig Master Raven oppakken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Nou het is dus wat sp geworden,the good erg leuke story mode. The bad dlc chars waren niet unlocked in local fight vs ai. Was ik wat sjacherijnig over dus toch maar teruggevallen op slay the spire. Was ook wat relaxter gamen, turnbased vs een fighter die ik nog helemaal moest leren. En gewoon een lange week gehad...

Misschien vanaaf nog wat potjes.

Verder interessant over die hitbox!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik had gisteren dus de nodige moeite om de Hitbox werkend te krijgen op de PS4, maar ik gooi het maar op een fluke... Op de PC werkte het zonder problemen, maar zodra 'ie op de PS4 aangesloten werd (en het dus automatisch naar PS4 mode moest wisselen) werd er niks herkend. Ook aansluiten terwijl ik triangle inhield (om PS4 mode te forceren) werkte niet.

Uiteindelijk de hitbox open gemaakt, wat kabeltjes losgehaald / aangedrukt, gewisseld (even de options en PS knop omgedraaid) en toen begon het te werken. Options en PS weer teruggezet, werkt nog steeds,verder is er eigenlijk niks gebeurd om het werkend te maken. Erg vreemd, maar de Hitbox is nu zonder problemen te wisselen tussen PS4 en PC.

MK even in training mode gedaan en 2 ranked potjes, maar het went niet echt. Met name een knop in te moeten drukken voor blokken is nog erg ongemakkelijk. Nja, combinatie van wennen aan de Hitbox en MK tegelijkertijd gooi ik het maar op. Met Tekken heb ik in ieder geval wat character kennis dus hoef ik maar aan 1 ding te wennen, dat maakt het iets makkelijker (even op PS4 een paar potjes online gespeeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Een Hitbox leek me nou ook best interessant toen ik die 'laatst' (paar maanden geleden) voorbij zag komen op Youtube dus komt mooi uit iemand hier hem al heeft :) .
PS5 duurt nog wel een tijdje blijkbaar dus zo'n haast is er alleen nou ook weer niet bij (maar misschien werkt ie ook nog op de PS3/of neem ik in de tussentijd weer eens een PC; kan ik vast oefenen O-) . Bij wat oudere filmpjes op Youtube staat de PS3 er nog expliciet bij vermeld als compatible iig maar op de site niet [/niet meer]).

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 12-10-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
apis29 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:09:
Een Hitbox leek me nou ook best interessant toen ik die 'laatst' (paar maanden geleden) voorbij zag komen op Youtube dus komt mooi uit iemand hier hem al heeft :) .
PS5 duurt nog wel een tijdje blijkbaar dus zo'n haast is er alleen nou ook weer niet bij (maar misschien werkt ie ook nog op de PS3/of neem ik in de tussentijd weer eens een PC; kan ik vast oefenen O-) . Bij wat oudere filmpjes op Youtube staat de PS3 er nog expliciet bij vermeld als compatible iig maar op de site niet [/niet meer]).
Worst case haal je een Brook converter ervoor die 'm op PS5 laat werken, dat zat ook in mijn achterhoofd. Al verwacht ik eigenlijk weinig problemen hiermee. Aangezien ze met de PS5 backwards compatibility hebben, denk ik ergens ook dat het met Fightsticks / Hitboxes zal zijn.

Vanochtend nog even met de USB te spelen, ik denk dat daar iets zit. De front USB's heeft de Hitbox mogelijk minder goed contact mee, dus met de kabel die erbij zat herkent de PS4 'm niet. Doe ik een USB verlengkabel er tussen, dan wordt 'ie gewoon herkend. Dus mogelijk even bij allekabels een nieuw kabeltje daarvoor bestellen. Gelukkig is het geen intern probleem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
De Hitbox begint wel steeds meer te wennen. Probeer er iedere avond toch even mee in een practice mode te springen. Afgelopen zaterdag weer bij speedrun marathon geweest waarbij ik ook even meegekeken had met 2 betere spelers in Tekken en aan de hand daarvan m'n eigen movement weer geanalyseerd (waarbij het voornamelijk terecht komt op niet constant naar achteren in te houden (want in neutral block je ook de meeste moves automatisch)). In een paar games online dus voornamelijk dashes icm sidestep cancelling gedaan. Hierdoor is m'n execution wel even wat minder, want het is weer een vrij grote omslag vergeleken met wat ik gewend ben.

Tegelijkertijd probeer ik ook wat diversiteit in m'n arsenaal met Noctis te gooien met wat moves die ik ook in high level play gezien heb, zoals z'n demo-man (die nog best range heeft, dat had ik niet verwacht) en d1,ws1 chain. Ook nu ik dus meer sidestep wordt de SS2 een optie.

In ieder geval gebruik ik nu vaker lows, wat matches wat makkelijker maakt :P . Qua rank gisteren nog eerst een daling (want movement focus), en vervolgens weer terug naar m'n oude scrub-rank. Later deze week weer wat meer (ik zal @the_virus26 wel eens poken als ik wat langer kan zitten dan het half uurtje wat ik nu telkens pak :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
Haha dat is goed hoor ben altijd wel in voor wat potjes. Gister met mk11 even terminator opgepakt en wat dingen geoefend in practice, leuke character met af en toe belachelijke damage dus vanavond maar wat kasual sets proberen. Van de week ook sinds lange tijd skullgirls weer opgepakt en dat blijft ook een game waar ik me heel goed mee kan vermaken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Misschien een leuke om hier neer te zetten (aangezien the_virus26 het gisteren ook al zag); Under Night In-Birth Exe:Late[st] is momenteel 15 euro op PSN en Guilty Gear Xrd Rev 2 ook.

UNIST is vrij groot in Nederland qua community (hoewel de FGC klein is, is het naast Smash en Tekken (en mogelijk Rivals of Aether?) een van de grootste games). Van beide kan je ze prima nu oppakken, want aankomend jaar komen van beide een nieuwe versie uit. Bij UNIST zal UNICLR redelijk 'overdraagbaar' zijn, voor Guilty Gear lijken er in de nieuwe versie wel wat grotere wijzigingen te komen.

Oh, en BlazBlue Cross Tag Battle (Deluxe Edition) is ook 15 euro. Daar komt over een paar weken de 2.0 versie van uit, waarbij heel wat karakters toegevoegd worden. Waaronder Blitztank Afbeeldingslocatie: https://d1lss44hh2trtw.cloudfront.net/assets/article/2019/08/04/blazblue-cross-tag-battle-tank_feature.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Grumpmeister op 05-11-2019 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Grumpmeister schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:11:
Misschien een leuke om hier neer te zetten (aangezien the_virus26 het gisteren ook al zag); Under Night In-Birth Exe:Late[st] is momenteel 15 euro op PSN en Guilty Gear Xrd Rev 2 ook.

UNIST is vrij groot in Nederland qua community (hoewel de FGC klein is, is het naast Smash en Tekken (en mogelijk Rivals of Aether?) een van de grootste games). Van beide kan je ze prima nu oppakken, want aankomend jaar komen van beide een nieuwe versie uit. Bij UNIST zal UNICLR redelijk 'overdraagbaar' zijn, voor Guilty Gear lijken er in de nieuwe versie wel wat grotere wijzigingen te komen.

Oh, en BlazBlue Cross Tag Battle (Deluxe Edition) is ook 15 euro. Daar komt over een paar weken de 2.0 versie van uit, waarbij heel wat karakters toegevoegd worden. Waaronder Blitztank [Afbeelding]
Leuke tips! Ik ga ze zelf skippen, merk dat ik erg weinig fighters speel momenteel (eigenlijk erg weinig speel, behalve voor ik ga pitten in bed op telefoon mahjong, ben iets van in level 50 |:( )

Ik moet zeggen dat ik dacht dat die blitztank in eerste instantie iets van een aprils fool ding was, wat een bizar char.....then again.....misschien niet eens de raarste in de 'anime' games!

Hoop zelf nog steeds tekken en dbzf voor weinig te vinden en dan als goty, maar (vermoeddelijk juist door the dlc en seasons) blijven relatief duur.....maar goed, wacht nou al zo lang dat wachten to bf of zelfs xmas sales ook gene probleem meer is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:19:
[...]

Leuke tips! Ik ga ze zelf skippen, merk dat ik erg weinig fighters speel momenteel (eigenlijk erg weinig speel, behalve voor ik ga pitten in bed op telefoon mahjong, ben iets van in level 50 |:( )

Ik moet zeggen dat ik dacht dat die blitztank in eerste instantie iets van een aprils fool ding was, wat een bizar char.....then again.....misschien niet eens de raarste in de 'anime' games!

Hoop zelf nog steeds tekken en dbzf voor weinig te vinden en dan als goty, maar (vermoeddelijk juist door the dlc en seasons) blijven relatief duur.....maar goed, wacht nou al zo lang dat wachten to bf of zelfs xmas sales ook gene probleem meer is.
Tekken zal wss met Black Friday of kerst idd wel weer in een sale komen. Ik had 'm ergens rond mei/juni opgepikt toen 'ie on sale was (met season pass 1 en 2 voor 30-35 euro). Speel 'm nu wel redelijk actief, als in, toch een paar keer per week probeer ik 'm op te pakken (ook al is het soms voor een sessie van 30 minuten). Het heeft me wel positief verrast dus, zeker aangezien ik eerder in dit topic eigenlijk niks met Tekken had (want het had geen nostalgische waarde en leek nogal houterig te spelen vanuit streams). Maar volgens mij had ik toen ook wel zoiets van, ik ga het wel een keer proberen.

Nou heb ik ook niet de meeste tijd in de wereld, zeker gezien m'n andere hobbies, maar het helpt wel dat wat andere gasten om me heen ook Tekken spelen. Bij bijv. de speedrun evenementen wordt ook Tekken er vaak even bij gepakt en weten we hier en daar iemand aan te steken. Vanuit daar ons eigen teampje gemaakt en komt er zelfs een team jersey aan :D (waarbij ik wel aangegeven had dat ik niet exclusief Tekken wil spelen dus we onze naam ook niet aan een Tekken move / skill zouden binden).

Binnenkort de Season Pass 3 maar eens aanschaffen. Zafina lijkt me toch wel grappig, Leroy Smith gaat volgens mij wel een leuke toevoeging worden, en alle frame data, etc. gaat eind dit jaar ook super worden om toch dieper in het spel te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
tekken: tsja de angst dat ik hem niet veel zal spelen maakt dat ik zelfs 30-35 dan te duur vind, heb wel al paar keer hem gezien voor 20 (base versie) en tsja dan kan je iig beginnen en als je het wel leuk vind alsnog de dlc halen. Ik moet zeggen dat de verzamelaar in mij wel een sucker voor goty etc is :) dus dat helpt niet mee.

team: haha nice! we gaan zien hoe het allemaal loopt maar wellicht kan je me ooit nog is een kleine demonstratie geven.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:55:
tekken: tsja de angst dat ik hem niet veel zal spelen maakt dat ik zelfs 30-35 dan te duur vind, heb wel al paar keer hem gezien voor 20 (base versie) en tsja dan kan je iig beginnen en als je het wel leuk vind alsnog de dlc halen. Ik moet zeggen dat de verzamelaar in mij wel een sucker voor goty etc is :) dus dat helpt niet mee.

team: haha nice! we gaan zien hoe het allemaal loopt maar wellicht kan je me ooit nog is een kleine demonstratie geven.
We kunnen tzt (zodra het uit de beta is) wel eens kijken hoe die nieuwe Steam functie werkt waarbij je als 'local' mee kan spelen zonder zelf het spel te hebben. Tekken ondersteunt het iig, dus dan kan je op zo'n manier misschien een gevoel krijgen of je het wat vind.

De base versie is in principe genoeg om mee aan de slag te gaan, er zijn zat karakters met allerlei verschillende stijlen. Ik had echter nog 0,0 ervaring / binding met karakters, dus degene die me het meeste aansprak was Noctis (want FFXV). Ik ga nu wel langzaam maar zeker ook andere karakters eens bekijken, want Tekken is wel wat zwaarder om in te komen vergeleken met de standaard 2D opties. Al kom je in het begin wel ergens met een paar punishes, een launcher en een juggle. Ik heb nu eindelijk het idee dat ik het gros van de nuttige moves van Noctis wel ken en kan gebruiken, alleen moet ik de muscle memory van de oude juggle er nog uit zien te werken voor de nieuwe. Voor de rest gaat het matchup knowledge, verdere fundamentals, etc. worden om mezelf mee te verbeteren. Want hoewel ik de moves wel ken, gebruik ik ze nog allemaal niet heel goed :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_virus26
Heb under night in birth gekocht :*) net ff gespeeld en die game is mad fun ben hooked. Heb ook gelijk blazblue cross tag battle gekocht dus kan weer ff vooruit oOo

[ Voor 16% gewijzigd door the_virus26 op 06-11-2019 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
the_virus26 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:42:
Heb under night in birth gekocht :*) net ff gespeeld en die game is mad fun ben hooked. Heb ook gelijk blazblue cross tag battle gekocht dus kan weer ff vooruit oOo
Heeft uniel ook een lobby zoals sf4/5? anders misschien nog is geinig om met zijn 3-en af te spreken.
Ik vond vooral de chars in de game erg tof en heel veel combo potentieel natuurlijk.

=====

Rivals of Aether
Die game heb ik wel is vaker horen vallen maar zelf niet/amper gespeeld......is die pc only of ook op de consoles eigenlijk?
*ga wel even googlen* ;)

edit:
windows, xb1 en switch aangekondigd.....verassend dat deze er dus schijnbaar niet is voor ps......?
Ik lees ook dat het een game in de smash formule is......dat verklaard wsl dat hij wel in mijn steam lib zit maar dat ik er niet heel veel tijd aan besteed heb ......... :X

ik vind smash eigenlijk best tof, maar zet mezelf er nooit aan toe om em te spelen, een smash clone heeft dan helemaal weinig kans natuurlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Sagat op 07-11-2019 08:48 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
Sagat schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:44:
[...]

Heeft uniel ook een lobby zoals sf4/5? anders misschien nog is geinig om met zijn 3-en af te spreken.
Ik vond vooral de chars in de game erg tof en heel veel combo potentieel natuurlijk.

=====

Rivals of Aether
Die game heb ik wel is vaker horen vallen maar zelf niet/amper gespeeld......is die pc only of ook op de consoles eigenlijk?
*ga wel even googlen* ;)

edit:
windows, xb1 en switch aangekondigd.....verassend dat deze er dus schijnbaar niet is voor ps......?
Ik lees ook dat het een game in de smash formule is......dat verklaard wsl dat hij wel in mijn steam lib zit maar dat ik er niet heel veel tijd aan besteed heb ......... :X

ik vind smash eigenlijk best tof, maar zet mezelf er nooit aan toe om em te spelen, een smash clone heeft dan helemaal weinig kans natuurlijk.
Ja Unist heeft zeker een lobby mode en die werkt lekker snel en is prima in orde. Gister 5 uur lang achter elkaar met nog 3 gasten in een lobby gespeeld en dat was echt epic. Zoveel combo mogelijkheden en het ziet er ook heel goed uit. Vanavond weer verder :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:44:
[...]

=====

Rivals of Aether
*ga wel even googlen* ;)

edit:

Same, RoA ga ik niet aanraken verder, heb weinig met Smash (en anders zou ik Smash wel gaan spelen voor nu :P )

UNIST's lobby werkt, zoals @the_virus26 al aangaf, wel goed ja. We hebben 'm allemaal op PS4, dus daar valt wel wat te regelen :D . Zelf gisteren 'm even opgestart om eens te kijken hoe qcf, dp's, etc. een beetje werken op de hitbox en het is echt stukken makkelijker om combo's in UNIST onder de knie te krijgen vergeleken met stick (voor mij dan). Jump cancels heb ik nu geen moeite meer mee, en ook de dash moves lukken nu prima. De 'jump' / 'up' knop voelt hierin ook een stuk natuurlijker dan in Tekken, want in Tekken gebruik je het ook voornamelijk voor sidestepping, terwijl het in een 2D fighter wel echt een jump is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Wil ook niet de gfx whore uithangen, maar vind de pixel stijl ook iets minder mooi, spel kan wsl nog tof zijn, maar met nieuwe games oppikken heb ik bij voorkeur wel mooie gfx

* Sagat gaat terug naar kof2002 en (non fighters) Gynoug voor de md :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
Sagat schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:43:
Wil ook niet de gfx whore uithangen, maar vind de pixel stijl ook iets minder mooi, spel kan wsl nog tof zijn, maar met nieuwe games oppikken heb ik bij voorkeur wel mooie gfx

* Sagat gaat terug naar kof2002 en (non fighters) Gynoug voor de md :P
Haha ik beloof je speel het een uurtje en je bent verslaafd, is geen ontkomen aan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
the_virus26 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:04:
[...]

Haha ik beloof je speel het een uurtje en je bent verslaafd, is geen ontkomen aan :9
Dat heb ik gedaan! 1x op ps met grump, en 1 keer op ps3 (een versie ouder i guess) was sp om de basis begrippen van het spel op te pikken :P )
ik vind het tof, maar het blijft wel een anime fighter......ben wat dat betreft dus meer capcom (en beetje kof, al hoewel die op high level ook aardig anime achtig speelt i guess!)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
Sagat schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:06:
[...]

Dat heb ik gedaan! 1x op ps met grump, en 1 keer op ps3 (een versie ouder i guess) was sp om de basis begrippen van het spel op te pikken :P )
ik vind het tof, maar het blijft wel een anime fighter......ben wat dat betreft dus meer capcom (en beetje kof, al hoewel die op high level ook aardig anime achtig speelt i guess!)
Ja met de ps4 versie zijn er nieuwe combo's, nieuwe characters, challenges, nieuwe gamemodes etc toegevoegd. Het is inderdaad een anime fighter maar het speelt verdomd lekker weg. Speel dit bv 100x liever dan het saaie Street fighter V waar je alleen al van het 2 uur spelen een uur naar een wit laadscherm zit te kijken. Netcode van unist is ook heel erg goed, gister niet meer dan 2 frames vertraging gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
haha, nou lijkt me tof, met grump was het al erg tof, nou weet ik niet of jij/jullie inmiddels een stuk beter zijn, vind het niet tof om zelf net een 3 hitter eruit te krijgen en on hit naar een 50hit combo te moeten kijken ;), maar buiten dat, kijken of we iets kunnen afspreken, de komende tijd echter verbouwing dus weet amper wat ik vanavond ga doen, laat staan later

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik ben zelf niet echt beter, heb sinds de laatste keer niet echt gespeeld omdat ik bij wat van de combo's toch moeite had om ze eruit te persen. Mogelijk heb ik wel wat betere fundamentals dan voorheen omdat ik in de tussentijd natuurlijk ook andere games heb gespeeld, ook al is het Tekken geweest.

Het speelt verder wel echt lekker weg, ja. Dus wil het toch wat vaker spelen, zeker met oog op UNICLR en aangezien het toch wat meer leeft binnen NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
Grumpmeister schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:01:
Ik ben zelf niet echt beter, heb sinds de laatste keer niet echt gespeeld omdat ik bij wat van de combo's toch moeite had om ze eruit te persen. Mogelijk heb ik wel wat betere fundamentals dan voorheen omdat ik in de tussentijd natuurlijk ook andere games heb gespeeld, ook al is het Tekken geweest.

Het speelt verder wel echt lekker weg, ja. Dus wil het toch wat vaker spelen, zeker met oog op UNICLR en aangezien het toch wat meer leeft binnen NL.
Ben je er vanavond :*) wij gaan weer met een paar gasten lobby matches spelen dus als je zin hebt om te joinen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
the_virus26 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:19:
[...]

Ben je er vanavond :*) wij gaan weer met een paar gasten lobby matches spelen dus als je zin hebt om te joinen :).
Yup, zou wel moeten lukken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Prima avondje zo gehad gisteren; eerst wat potjes SFV met een Tweaker (ik heb geen idee hoe p0psicle hier heet >_> ), m'n eerste potjes in een hele lange tijd. Ging toch een stuk beter dan de laatste keren SFV hier, dus het lijkt er iig wel op dat m'n fundamentals wat vooruit gegaan zijn.

Daarna ~2 uur UNIST met @the_virus26 en z'n vriendengroep, erg leuke potjes ook. De lobby is wel stukken beter en vlugger dan SFV, vaak was binnen 30 seconden na afloop het volgende potje al wel bezig. Zelf uiteindelijk gewoon een beetje aan het experimenteren geslagen met verschillende characters. En hoewel ik het gros verloor, waren de potjes nou ook weer niet dat ik geen kans had.

Smaakt zeker naar meer, in ieder geval :D

Vanavond ga ik nog wel een beetje Tekken spelen om er niet compleet uit te raken, want morgen zijn de Nationals waar ik ook aan mee doe. Het is ook wel tof dat onze team shirts gisteren aan zijn gekomen, dus morgen lopen we met team jerseys rond :D . Wekt misschien ook wel verwachtingen, maar ik ga er nog steeds vanuit dat ik een veredelde bye ga zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-05 03:54
Ik heb vanavond Mortal Kombat 11 gekocht en ik alles geinstalleerd. Blijft hij op het seizure announcement scherm hangen. Ik gezocht op google en stond dat ik de MK11 folder in de local folder moest deleten. Werkt voor iedereen behalve voor mij blijkbaar. Ook gezien dat zodra ik hem delete dat hij gelijk bij het starten weer terug is.
Iemand anders met een fix? De fix op de steam community is al 152 dagen oud dus lijkt me niet dat ze er in de tussentijd niets mee gedaan hebben?

Edit heb al iets gevonden. .... Het viel me op dat de verlichting van m'n corsair keyboard uitgeschakeld was . En ja zodra ik de stekker ervan eruit trok liep het spel verder

[ Voor 15% gewijzigd door mike30 op 12-11-2019 23:21 ]

• Grumpmeister
mike30 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:16:
Ik heb vanavond Mortal Kombat 11 gekocht en ik alles geinstalleerd. Blijft hij op het seizure announcement scherm hangen. Ik gezocht op google en stond dat ik de MK11 folder in de local folder moest deleten. Werkt voor iedereen behalve voor mij blijkbaar. Ook gezien dat zodra ik hem delete dat hij gelijk bij het starten weer terug is.
Iemand anders met een fix? De fix op de steam community is al 152 dagen oud dus lijkt me niet dat ze er in de tussentijd niets mee gedaan hebben?

Edit heb al iets gevonden. .... Het viel me op dat de verlichting van m'n corsair keyboard uitgeschakeld was . En ja zodra ik de stekker ervan eruit trok liep het spel verder
Vaag dat de verlichting een probleem kan zijn hiervoor :X

Zelf deze week wat rustig gedaan met fighters (en games), aangezien ik best wat irritatie aan m'n arm had. Tijdens het Tekken toernooi er verder geen last van gehad, dus het had waarschijnlijk te maken met m'n positie om de bureaustoel icm de armleuningen. Binnenkort weer verder in ieder geval. Tijdens het Tekken toernooi (vanzelfsprekend) vrij hard verloren, toch een ronde nog weten te pakken, maar daar bleef het wel bij. Tegen de vrienden waarmee we het team gemaakt hadden ging het al wel beter, dus er is wel vooruitgang zichtbaar. Zit nu wel op het punt waarop ik wat basis dingen van andere karakters wil weten, want volgens mij heb ik 1 van de potjes echt grotendeels verloren omdat ik geen character knowledge heb (van beide potjes overigens niet, maar de eerste tegenstander was wel stukken beter dan me, daar had ik geen kans tegen. De tweede mogelijk wel als ik het karakter wat beter kende).

Ook UNIST wil ik toch wat meer doen, al is het de missions / combo challenges om daarmee muscle memory op de hitbox te verbeteren. MK11 had ik vorige week nog met the_virus gespeeld (wel de PS4 versie), en hoewel het iets beter aanvoelde dan m'n eerste paar potjes, zit ik er totaal nog niet in. Dat komt mogelijk nog wel, ik denk dat ik in de eerste potjes eigenlijk te veel de blok button vast hield en daardoor zelf niks uitprobeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-05 03:54
Grumpmeister schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:45:
[...]

Vaag dat de verlichting een probleem kan zijn hiervoor :X

Zelf deze week wat rustig gedaan met fighters (en games), aangezien ik best wat irritatie aan m'n arm had. Tijdens het Tekken toernooi er verder geen last van gehad, dus het had waarschijnlijk te maken met m'n positie om de bureaustoel icm de armleuningen. Binnenkort weer verder in ieder geval. Tijdens het Tekken toernooi (vanzelfsprekend) vrij hard verloren, toch een ronde nog weten te pakken, maar daar bleef het wel bij. Tegen de vrienden waarmee we het team gemaakt hadden ging het al wel beter, dus er is wel vooruitgang zichtbaar. Zit nu wel op het punt waarop ik wat basis dingen van andere karakters wil weten, want volgens mij heb ik 1 van de potjes echt grotendeels verloren omdat ik geen character knowledge heb (van beide potjes overigens niet, maar de eerste tegenstander was wel stukken beter dan me, daar had ik geen kans tegen. De tweede mogelijk wel als ik het karakter wat beter kende).

Ook UNIST wil ik toch wat meer doen, al is het de missions / combo challenges om daarmee muscle memory op de hitbox te verbeteren. MK11 had ik vorige week nog met the_virus gespeeld (wel de PS4 versie), en hoewel het iets beter aanvoelde dan m'n eerste paar potjes, zit ik er totaal nog niet in. Dat komt mogelijk nog wel, ik denk dat ik in de eerste potjes eigenlijk te veel de blok button vast hield en daardoor zelf niks uitprobeerde.
Ja is zeker raar. Misschien dat de iCue software die de verlichting aanstuurt roet in het eten gooit. Maar het rare is dat ik na het aanmaken van een nieuw profiel buiten m'n hoofdprofiel die verlichting ook niet meer uitmaakt. Maar dat extra profiel was weer de oplossing om van die 10fps af te zijn zowel in het spel als in het menu.
Ja het is een best spelletje....je kan wel merken dat de consoles voorrang hadden en ze zoiets hadden van laten we het ook nog ff naar pc porten voor die extra knaken. Kreeg van de week een update en nu doen de cutscenes na het winnen van een gevecht het niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-05 15:30
SF5 Champion Edition dus, met Gill.

Wel een ontzettend herkenbare stem voor Gill (Liam O'Brien)
Eens zien wat dat wordt en wat ze nog meer willen doen.

• Sagat
Akaendra schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:02:
SF5 Champion Edition dus, met Gill.

Wel een ontzettend herkenbare stem voor Gill (Liam O'Brien)
Eens zien wat dat wordt en wat ze nog meer willen doen.
Er komt nog een char bij toch? Maar goed, net als @the_virus26 ben ik ook helemaal klaar met de laadtijden van sf5. Ondanks dat wel interesse in CE en dan op disk als verzamel object, aan de andere kant het is capcom dus ik durf met enige zekerheid te zeggen dat sf5 of nog wel naar de ps5 (en misschien ook nog xbox scarlet en stadia) zal komen.

Ik ben voornemens om in december een bescheiden pc-tje te bouwen, maar zelfs met een budget videokaartje moet ik volgens mij sf5 wel kunnen spelen (helemaal omdat ik nog maar een 108p monitortje heb) dus mogelijk koop ik hem dan gewoon daar en dan later wel de next gen console versie.......of niet, want naast de laad tijden vind ik de gameplay ook gewoon tegenvallend, maar zonder of iig met minder laad tijd ga ik het mogelijk iets meer een kans geven.

Verder komt in januari een ex collega van me naar nederland, die is ook aardig fighting game fan, dus wellicht dat ik dan nog iets met hem speel en weer wat meer interesse krijg.....oh en natuurlijk nog wat dingen in de planning staan om met tweakers af te spreken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik speel momenteel alleen een game die ik hier niet zal noemen :P Maar ik zag de SFV CE upgrade als een mooie kans op de switch van PC naar PS4 te maken, dus ik heb 'm aangeschaft.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Wat ik niet snap van CE, is dat hij 30 dollar gaat kosten, maar als je de game al hebt, dan 25. Da's dus een korting van niks, zeker niet als je ook alle season passes hebt gekocht en dus alle karakters al hebt. Maar Gil is vanaf volgende maand te koop voor 6 dollar. Is Gil niet het enige wat niet gratis is aan de CE update? Dat zou dus betekenen dat ik voor 6 Dollar mijn versie kan upgraden naar CE, toch? Ik begin Capcom een beetje zat te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat
KneoK schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:34:
Wat ik niet snap van CE, is dat hij 30 dollar gaat kosten, maar als je de game al hebt, dan 25. Da's dus een korting van niks, zeker niet als je ook alle season passes hebt gekocht en dus alle karakters al hebt. Maar Gil is vanaf volgende maand te koop voor 6 dollar. Is Gil niet het enige wat niet gratis is aan de CE update? Dat zou dus betekenen dat ik voor 6 Dollar mijn versie kan upgraden naar CE, toch? Ik begin Capcom een beetje zat te worden.
Tsja capcom en streetfighter = uitmelken. Ze hebben niet gelogen dat je nooit meer een extra disc moet kopen, maar een van de praktische nadelen van digitaal is wel de volgende. En dat is dat je chars/season passes ACCOUNT gebonden zijn. Iig op ps4. Op zich vind ik het nog wel logisch dat mijn fight money chars die eigenschap hebben, maar een season pass doet het ook niet op een ander account.

Dus mijn kids kunnen alleen maar kiezen uit de base chars......en juist mijn kids houden heel erg van het wisselen van de costumes.......dus door een disc versie vang ik dat allemaal af, en ja, ik ben toch ook wel beetje verzamelaar dus wat dat betreft vind ik een disc ook wel weer leuker dan digitaal.
En ook vind ik het zelf ook wel tof dat je dan alle background, costumes en chars hebt (al hoewel het ook onvermijdelijk is dat er nog wel 1-3 setje costumes bijkomen, wat met usf4 ook exact hetzelfde).
Onderaan de streep kan ik het dus nog net verantwoorden voor mezelf.

In jouw situatie klopt denk ik wel wat je zegt, met de gratis update krijg je alles qua gameplay en als je verder alle content (iig wat je wil hebben) al hebt dan mis je er verder niets aan.
Maar ik snap je ergernis en ben er zelf ook wel klaar mee, ik heb de CE dus ook zeker niet gepreordered. Denk dat de kans het grootst is dat ik toch bij cd keys o.i.d. straks voor zo min mogelijk de pc versie haal, en dan heel misschien en eventuele (nog steeds bijna onvermijdelijke imho) ps5 versie.

Maar denk dat ik liever gewoon af en toe sf4 blijf spelen, aangevuld hier en daar met wat uniel, of wat arcsys spul (sssst niet vertellen maar stiekum vond ik vroeger dbz ook wel vet, en dus ook nog in een fighter.... :+ )
Verder genoeg interesse in allerlei andere games (op volgorde sam shodown, mk11 tekken 7 en ook nog wel klein beetje bb tag) maar nog zoveel 'op de plank liggen' Uniel dus, sc6, smash bros ult, kof14, mk xl EN dus ook sf5.
En niet te vergeten ook diverse wat oudere fighters met name bb/gg en zelfs skullgirls!
Daardoor zijn eigenlijk alle mogelijke aankopen low prio wat mij betreft.

Is natuurlijk anders als je volop online wil spelen.
En zoals gezegd, wil dus met wat mensen gaan spelen, kan maar zo dat ik dan ergens hooked aan raak en dat dan toch in mijn infinite pile of shame wil toevoegen ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
Street fighter V ce kan het voor mij lekker bekijken, ben de laatste tijd echt capcom moe en laat ze eerst maar weer is een fatsoenlijke game uitbrengen want de laatste tijd is het bagger.

De laatste tijd ben ik helemaal arc systems gek. Elke game van hun ziet er geweldig uit en speelt ook heerlijk weg die zijn de laatste tijd echt goed bezig.

Afgelopen week bijna niet gespeeld door het overlijden van mijn oma maar zal grump van de week wel weer ff contacten om weer is wat fighters te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Als eerste gecondoleerd.

Verder duidelijk verhaal. Speel je ook wel is ranked oid met de arcsys games?
Hoor namelijk wel dat hun netcode nogal brak is (maar zelf met de kof games op x360 is het te doen als je gewoon met vrienden speelt die vlak bij elkaar wonen, ranked not so much).

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_virus26
Sagat schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:01:
Als eerste gecondoleerd.

Verder duidelijk verhaal. Speel je ook wel is ranked oid met de arcsys games?
Hoor namelijk wel dat hun netcode nogal brak is (maar zelf met de kof games op x360 is het te doen als je gewoon met vrienden speelt die vlak bij elkaar wonen, ranked not so much).
Dank je wel d:)b

Wat betreft het online gedeelte met de Arc Systems games heb ik weinig problemen. Heb wel toen Dragonball fighterz net uit was een periode gehad van 2 weken dat er een heel aantal potjes tussen zaten die niet lekker liepen maar na een update was dat ook een stuk beter. Afgelopen tijd heb ik blazblue cross tag, unist, dbzf, guilty gear en nog wat oudere games van arc systems online gespeeld en die liepen allemaal goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Sagat schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:22:
[...]

Tsja capcom en streetfighter = uitmelken. Ze hebben niet gelogen dat je nooit meer een extra disc moet kopen, maar een van de praktische nadelen van digitaal is wel de volgende. En dat is dat je chars/season passes ACCOUNT gebonden zijn. Iig op ps4. Op zich vind ik het nog wel logisch dat mijn fight money chars die eigenschap hebben, maar een season pass doet het ook niet op een ander account.

Dus mijn kids kunnen alleen maar kiezen uit de base chars......en juist mijn kids houden heel erg van het wisselen van de costumes.......dus door een disc versie vang ik dat allemaal af, en ja, ik ben toch ook wel beetje verzamelaar dus wat dat betreft vind ik een disc ook wel weer leuker dan digitaal.
En ook vind ik het zelf ook wel tof dat je dan alle background, costumes en chars hebt (al hoewel het ook onvermijdelijk is dat er nog wel 1-3 setje costumes bijkomen, wat met usf4 ook exact hetzelfde).
Onderaan de streep kan ik het dus nog net verantwoorden voor mezelf.

In jouw situatie klopt denk ik wel wat je zegt, met de gratis update krijg je alles qua gameplay en als je verder alle content (iig wat je wil hebben) al hebt dan mis je er verder niets aan.
Maar ik snap je ergernis en ben er zelf ook wel klaar mee, ik heb de CE dus ook zeker niet gepreordered. Denk dat de kans het grootst is dat ik toch bij cd keys o.i.d. straks voor zo min mogelijk de pc versie haal, en dan heel misschien en eventuele (nog steeds bijna onvermijdelijke imho) ps5 versie.

Maar denk dat ik liever gewoon af en toe sf4 blijf spelen, aangevuld hier en daar met wat uniel, of wat arcsys spul (sssst niet vertellen maar stiekum vond ik vroeger dbz ook wel vet, en dus ook nog in een fighter.... :+ )
Verder genoeg interesse in allerlei andere games (op volgorde sam shodown, mk11 tekken 7 en ook nog wel klein beetje bb tag) maar nog zoveel 'op de plank liggen' Uniel dus, sc6, smash bros ult, kof14, mk xl EN dus ook sf5.
En niet te vergeten ook diverse wat oudere fighters met name bb/gg en zelfs skullgirls!
Daardoor zijn eigenlijk alle mogelijke aankopen low prio wat mij betreft.

Is natuurlijk anders als je volop online wil spelen.
En zoals gezegd, wil dus met wat mensen gaan spelen, kan maar zo dat ik dan ergens hooked aan raak en dat dan toch in mijn infinite pile of shame wil toevoegen ;)
Ik hoop op een fysieke versie, want mijn PS4 versie heeft nooit veel liefde gehad en daar heb ik ook nooit season passes of andere dingen voor aangeschaft, dus da's nog wel een mooie kans. En ach, het blijft Capcom en hoewel ik de beslissingen de afgelopen jaren echt niet tof vind, blijft het Capcom, dus de PC versie gaat ook ongetwijfeld nog wel aangevuld worden met een upgrade naar CE :+

Ik hoop echt wel op een aankondiging van een SFVI voor de volgende generatie consoles. Het is wel duidelijk dat SFV niet de meest populaire SF game is en als het niet voor de tournament scene was geweest, dan was dit spel ongetwijfeld een stille dood zijn gebloed. Ik zou het twee jaar geleden niet hebben durven zeggen, maar ik verlang echt terug naar de ellenlange FADC combo's, option selects en vortexes.

@the_virus26 Gecondoleerd joh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Gecondoleerd nog @the_virus26 !

Ranked op de ArcSys games kunnen nu wat lastiger zijn, maar casual potjes zijn volgens mij wel te vinden (desnoods via een Discord, UNIST is bijv. vrij populair binnen de Nederlandse FGC). Maar het speelt online zeker prima weg.

SFV CE ga ik wss wel halen, al is het maar om het compleet te hebben en nog een beetje mee te aan te stoeien. Maar idd, ergens hoop / verwacht ik wel een aankondiging voor SFVI binnenkort. Mogelijk met de Capcom Cup al wel? Al verwacht ik dat de aankondiging dan te dicht op de SFV CE aankondiging zou zitten.

Guilty Gear Strive ziet er toch best hype uit nog, maar lijkt door de Xrd spelers al wel wat afgeschreven te worden omdat het wat versimpelt is. Voor mij niet zo zeer een nadeel en er is natuurlijk nog best wat tijd die eroverheen gaat, maar ben benieuwd. Hoop ook dat ze voor de GGPO netcode gaan, dat was ook onderdeel van een questionnaire die mensen in konden vullen bij Arc Revo.

Zelf nu even rustig aan het doen, heb wat meer last van een muisarm, dus bandage om m'n hand / pols. Moet voor de aankomende 2 weekenden zeer waarschijnlijk toch wat speedruns oefenen, dus waarschijnlijk ga ik daarna weer wat verder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
Iemand toevallig al via de Hong Kong store granblue fantasy versus aangeschaft :P heb hem nu een paar dagen en vind het echt een prachtige game. Us release is pas begint maart en Europa is nog niet bekend. Mocht iemand hem hebben dan hoor ik het graag, kunnen dan misschien even wat lobby matches spelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:44
Heeft iemand hier street fighter 30th anniversary voor de switch? Wat is jullie ervaring met online spelen? Ik wilde online gaan spelen, maar bleef in searching for match hangen...krijg het idee dat er niet heel veel online wordt gespeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:44

De Nelis

en anders maar niet...

the_virus26 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:14:
Iemand toevallig al via de Hong Kong store granblue fantasy versus aangeschaft :P heb hem nu een paar dagen en vind het echt een prachtige game. Us release is pas begint maart en Europa is nog niet bekend. Mocht iemand hem hebben dan hoor ik het graag, kunnen dan misschien even wat lobby matches spelen :*)
Ik zag iets over 30 maart staan voor EU? Ik zit nog te twijfelen of ik de HK ga halen.
Laat ik je wel weten, gaan we in de loods even battlen :+
B.A.L. schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:17:
Heeft iemand hier street fighter 30th anniversary voor de switch? Wat is jullie ervaring met online spelen? Ik wilde online gaan spelen, maar bleef in searching for match hangen...krijg het idee dat er niet heel veel online wordt gespeeld?
Ik heb hem op PS4, zelfde verhaal zo'n beetje. Online in Europa is meh. In de VS krijg je de ene na de andere match. Op de switch kan ik me voorstellen dat het nog minder is.

[ Voor 31% gewijzigd door De Nelis op 15-02-2020 15:29 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
DeNelis schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:28:
Ik heb hem op PS4, zelfde verhaal zo'n beetje. Online in Europa is meh. In de VS krijg je de ene na de andere match. Op de switch kan ik me voorstellen dat het nog minder is.
Helder, thanks!

Iemand toevallig nog tips voor een fighting game op de switch met wel een levendige europese online scene? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

B.A.L. schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:44:
[...]

Helder, thanks!

Iemand toevallig nog tips voor een fighting game op de switch met wel een levendige europese online scene? ^^
Dragonball Fighterz is wel wat actiever en anders kom je toch echt bij Smash Ultimate terecht denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Thanks! Dacht dat dragon ball iets budokai achtigs zou zijn, maar zie net dat het 2d is, ziet er nog best tof uit...ga ik eens proberen...

Btw, tip voor iedereen die ook fighterz wil kopen: koop het pakket! Losse game is nu 18 eu oid, en het fighterz pakket iets van 26, maar dan krijg je wel veel extra fighters er bij...had het zelf helaas net te laat gezien ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Gran Blue Fantasy Versus kriebelt wel enorm bij me, maar het aanmaken van een HK account staat me juist wat tegen.

Voor de Switch heb ik zelf geen fighters (ook omdat m'n Hitbox en Stick niet compatible zijn), maar ik hoop ergens dat met UNICLR de Switch wat meer activiteit gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Grumpmeister schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:06:
Gran Blue Fantasy Versus kriebelt wel enorm bij me, maar het aanmaken van een HK account staat me juist wat tegen.

Voor de Switch heb ik zelf geen fighters (ook omdat m'n Hitbox en Stick niet compatible zijn), maar ik hoop ergens dat met UNICLR de Switch wat meer activiteit gaat krijgen.
Hoezo? Account is echt zo aangemaakt, enige waar je op moet letten is dlc. als je het spel hk koopt, dit vergeet en dan later nl dlc haalt, dan gaat het niet werken, maar verder geen enkel risico.

En vwb switch, je hebt van die adapters (brooks/mayflash oid) om ps4 spul op de switch te kunnen gebruiken he, dus ook daar...even beetje googlen en je kan gewoon je stick op de switch gebruiken :)

========
Brussels challenge!
meer info zie hier, maar het is March 20-22nd.

Ik weet dat er al wat NL FGC gasten er heen gaan dus sowieso wel interesse. Ik zag alleen niets over een spectator pass. Heb al wel mailtje verstuurd met de vraag om meer info. Zijn er hier nog steeds mensen met interesse? (@KneoK ?

Denk er dan zelf vooral aan om zondag te gaan, maar wellicht zaterdag + overnachting ook nog optie....ben benieuwd of er nog meer animo is hier!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:21:
[...]

Hoezo? Account is echt zo aangemaakt, enige waar je op moet letten is dlc. als je het spel hk koopt, dit vergeet en dan later nl dlc haalt, dan gaat het niet werken, maar verder geen enkel risico.

En vwb switch, je hebt van die adapters (brooks/mayflash oid) om ps4 spul op de switch te kunnen gebruiken he, dus ook daar...even beetje googlen en je kan gewoon je stick op de switch gebruiken :)

========
Brussels challenge!
meer info zie hier, maar het is March 20-22nd.

Ik weet dat er al wat NL FGC gasten er heen gaan dus sowieso wel interesse. Ik zag alleen niets over een spectator pass. Heb al wel mailtje verstuurd met de vraag om meer info. Zijn er hier nog steeds mensen met interesse? (@KneoK ?

Denk er dan zelf vooral aan om zondag te gaan, maar wellicht zaterdag + overnachting ook nog optie....ben benieuwd of er nog meer animo is hier!
Volgens mij denk ik inderdaad te lastig over het account na, maar ik zit idd voornamelijk met de DLC. Ergens wil ik het gewoon in EU hebben, om dingen als DLC juist makkelijker te maken. En om dan op alleen al de PS4 te dubbeldippen vind ik net te ver gaan.

En klopt, die Brooks converter staat wel op m'n lijstje om aan te schaffen, maar het is een beetje zo'n cirkelredenatie. Ik heb geen fighters op de Switch want m'n stick is niet compatible, waardoor ik geen converter koop, want ik heb de fighters er niet voor :P

Ergens weet ik ook niet hoe veel ik de Switch uberhaupt voor fighters zou gebruiken. Het is fijn dat je lekker mobiel zou kunnen oefenen, maar de betere ervaringen zijn toch op de PS4 en PC.

Brussels Challenge had ik wel interesse in, maar de datum komt me niet goed uit. Het lijkt me wel gaaf om een keer bij zo'n major tournament te zijn. En dan gewoon ook wat joinen, ook al ga ik keihard ingemaakt worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Grumpmeister schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:32:
[...]

Volgens mij denk ik inderdaad te lastig over het account na, maar ik zit idd voornamelijk met de DLC. Ergens wil ik het gewoon in EU hebben, om dingen als DLC juist makkelijker te maken. En om dan op alleen al de PS4 te dubbeldippen vind ik net te ver gaan.

En klopt, die Brooks converter staat wel op m'n lijstje om aan te schaffen, maar het is een beetje zo'n cirkelredenatie. Ik heb geen fighters op de Switch want m'n stick is niet compatible, waardoor ik geen converter koop, want ik heb de fighters er niet voor :P

Ergens weet ik ook niet hoe veel ik de Switch uberhaupt voor fighters zou gebruiken. Het is fijn dat je lekker mobiel zou kunnen oefenen, maar de betere ervaringen zijn toch op de PS4 en PC.

Brussels Challenge had ik wel interesse in, maar de datum komt me niet goed uit. Het lijkt me wel gaaf om een keer bij zo'n major tournament te zijn. En dan gewoon ook wat joinen, ook al ga ik keihard ingemaakt worden :D
account:
helder :)
ja je kan een lijstje aanhouden, ik zelf koop ook maar zeer sporadish dlc...dus voor mij is het ook geen probleem meer, koop eigenlijk ook nog maar zeer sporadish games, dus dat helpt ook :P
Maar in verleden vaker in met name usa shops gekocht. Enige wat ik zelf irritant vind is als je met vpn moet gaan werken.......maar bij mij nog nooit nodig geweest.

switch en fighters: haha agreed, ik heb zelf ook alleen maar smash, maar als je vaker mobiel gamed is het zeker tof.

brussel challenge:
ja, op zich maakt het natuurlijk geen bal uit. Zelfs al ben je wel geoefende speler, tegen pro's ga je het normaal gesproken toch niet redden, maar kweenie........jaren terug moest ik bijna on stream tegen tokido vechten, ik wilde niet in allerlei youtube compilaties komen als de dude die 4 dubbelle perfects tegen zich kreeg :+
(en dat gebeurde gelukkig ook weer niet, maar scheelde verdomd weinig :X dus ik was erg blij dat ik naar off stream verplaatst was op mijn verzoek)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:45:
[...]
brussel challenge:
ja, op zich maakt het natuurlijk geen bal uit. Zelfs al ben je wel geoefende speler, tegen pro's ga je het normaal gesproken toch niet redden, maar kweenie........jaren terug moest ik bijna on stream tegen tokido vechten, ik wilde niet in allerlei youtube compilaties komen als de dude die 4 dubbelle perfects tegen zich kreeg :+
(en dat gebeurde gelukkig ook weer niet, maar scheelde verdomd weinig :X dus ik was erg blij dat ik naar off stream verplaatst was op mijn verzoek)
Haha, klinkt als m'n eerste FGC toernooi. De eerste match die überhaupt gespeeld werd was die van mij, on stream, tegen een gast die uiteindelijk best ver was gekomen. Toen had ik net 10 uur in Tekken zitten. Maar goed, ik vind het sowieso geen probleem om een camera op me te hebben, dus gewoon een beetje meegelachen en in ieder geval wat damage gedaan :')
Sagat schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:45:
[...]
account:
helder :)
ja je kan een lijstje aanhouden, ik zelf koop ook maar zeer sporadish dlc...dus voor mij is het ook geen probleem meer, koop eigenlijk ook nog maar zeer sporadish games, dus dat helpt ook :P
Maar in verleden vaker in met name usa shops gekocht. Enige wat ik zelf irritant vind is als je met vpn moet gaan werken.......maar bij mij nog nooit nodig geweest.
Ik ben wel bang dat bij Granblue Fantasy Versus DLC een grotere rol gaat spelen. Het komt toch van origine van een gacha-game af. En zeker nu de eerste set aan DLC al bekend is / half released is tegen de tijd dat we de game krijgen en de tweede DLC pass al klaar staat. Dus ik zit wel in een dubio, "iedereen" is al lekker aan het oefenen / spelen, waardoor ik toch een maand of 2 later in zal stappen. Aan de andere kant, is het me ~60 euro waard om alvast te kunnen beginnen... En dat weet ik niet. Sowieso omdat ik nog niet 100% zeker ben hoe m'n arm / hand nu reageert op de Hitbox, dat wil ik deze week weer wat op gaan pakken.

Ook omdat ik m'n PS4 nu wat vaker wil gebruiken om op bijv. een speedrun event neer te zetten wil ik de (fighting) games wel lekker compleet hebben. Gelukkig valt het nog redelijk te overzien omdat er natuurlijk niet te veel games uitkomen, maar toch. Het is natuurlijk wel te overzien om bijv. GBVS onder een Indonesisch account aan te schaffen (scheelt een euro of 10-15 met HK), maar toch...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat
Net antwoord gehad over de brussels challenge:
you can buy a spectator pass on smash.gg for 20€ for the 3 days,

This is acceptable :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Thanks voor de tips, UNICLR ziet er wel tof uit!! Komt 21 feb uit zie ik, duurt niet zo heel lang meer ^^ ga hem wel aanschaffen denk ik

Heb dragon ball fighterz geprobeerd btw, tis denk niet echt mijn ding...is heel erg mvc achtig, maar dan heel erg dumbed down controls zo lijkt het...gewoon 1 knop blijven rammen en je krijgt combos :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
B.A.L. schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:02:
Thanks voor de tips, UNICLR ziet er wel tof uit!! Komt 21 feb uit zie ik, duurt niet zo heel lang meer ^^ ga hem wel aanschaffen denk ik

Heb dragon ball fighterz geprobeerd btw, tis denk niet echt mijn ding...is heel erg mvc achtig, maar dan heel erg dumbed down controls zo lijkt het...gewoon 1 knop blijven rammen en je krijgt combos :p
Klopt, maar met auto-combo's ga je het uiteindelijk niet redden :D . Ik hoor inderdaad wel vaker dat DBFZ eigenlijk is wat MvCI had moeten zijn. Zelf wil ik 'm wel weer eens aanzwengelen, zeker met de changes die met S3 komen over 1,5 week.

UNICLR heeft een flinke following gekregen met de vorige iteratie (UNIST), zeker binnen Nederland. Het is een vrij goed gebalanceerde fighter en hoewel je met een a-a-a-a string ook een auto-combo kan krijgen, is deze zwakker dan als je 'm normaal uit zou voeren (waardoor het voor nieuwkomers wel makkelijker is om erin te komen). Daarnaast heeft het spel een prima tutorial en goede combo-practice, dus daarvoor is het ook al zeker de moeite waard. De karakters zijn ook lekker gevarieerd en het speelt heerlijk weg. Ik hoop dat het ook traction gaat krijgen op de Switch, maar dit zou nog wel een game zijn die ik wel op de Switch zou willen halen juist vanwege het aan kunnen kloten on the go.

Speaking of, mogelijk dat m'n Hitbox wel door de Switch ondersteunt wordt, las er toch wat dingen over... Misschien vanavond eens kijken, voelde me gisteren te beroerd om iets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
Made in Asia is 13,14,15 maart in Brussel en daar ben ik zoiezo aanwezig. Net ook met vrienden het even gehad over de Brussels challenge die is de week erna, en we zitten er wel aan te denken om die kant op te gaan. Zelf dan niet voor sfv maar meer voor granblue, under night, tekken 7 en Dragonball. Waren er meer mensen van hier die daarheen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
the_virus26 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:53:
Made in Asia is 13,14,15 maart in Brussel en daar ben ik zoiezo aanwezig. Net ook met vrienden het even gehad over de Brussels challenge die is de week erna, en we zitten er wel aan te denken om die kant op te gaan. Zelf dan niet voor sfv maar meer voor granblue, under night, tekken 7 en Dragonball. Waren er meer mensen van hier die daarheen gaan?
Ik dacht dat kneok ook interesse had, en ikzelf.
Voor de duidelijkheid dat ging puur om brussels challenge.

Verder kan ik me niemand herinneren. Op de nl fgc discord zag ik wel wat namen voorbij komen van mensen die gaan.

10 second ninja DONE

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

the_virus26 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:53:
We (TDB) zijn ook van de partij, Malekith moet z'n titel weer prolongeren dusseh :+

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste